za 26 mei 2012
Bio Bekijk alles van Evelien van Roemburg Word fan Abonnement
13 juli 2010 Reageer (66) 2599 x bekeken Leven
Webb nam betere beslissingen
God wat een treurigheid. De voetballers van het verliezende Nederlands elftal hangen een beetje in rieten stoelen op Paleis ‘t Loo, terwijl die arme Bert van Marwijk met Balkenende moet praten over de opstelling
Je bent te laat JP! De wedstrijden zijn al voorbij! Ondertussen doet Stekelenburg niet eens zijn best om te glimlachen voor de foto.
Straks moeten ze nog even obligaat langs Beatrix die het ook allemaal worst kan wezen, waarna de spelershelicopter richting Amsterdam vertrekt. Daar zouden ze gehuldigd en bedankt worden op het Museumplein, maar nieuwe burgemeester Van der Laan heeft in al zijn wijsheid besloten om toch een rondvaart door de grachten te laten doorgaan. Daarmee zou hij uiting geven aan de gevoelens van de Nederlanders die blijkbaar behoefte hebben aan zo’n rondvaart, en bovendien is het veiliger om de verwachte 1 miljoen oranjesupporters (ahum) over de stad te verspreiden. Wat een slechte beslissing!
Kijk, het is hartstikke goed dat we tweede zijn geworden. Het vorige WK gingen we er al uit in de achtste finale, en die daarvoor kwalificeerden we ons niet eens (nog bedankt, Van Gaal). Dit keer was mooi, we wonnen van Uruguay, we verloren niet eens van Brazilië, we stonden 117 minuten gelijk met Spanje. Maar we verloren, en daarbij past geen rondvaart. Super kut, super pijnlijk, maar such is life.
Vanmorgen op de fiets naar mijn werk zag ik precies 18 mensen met een oranje shirt. Twee daarvan waren bouwvakkers. Volgens de NOS staat het 5 rijen dik op het Museumplein, wel al een paar honderd! Nou nou, pas maar op dat ze elkaar niet onder de voet lopen. Sportwethouder Eric van der Burg roept inmiddels wanhopig mensen via Twitter op om in godsnaam mee te komen feesten.
Het elftal heeft er geen zin in, de meeste mensen hebben er geen zin in, maar de gemeente zet door. Straks staan er vier te dikke oranjefans uit Brabant ergens op een brug te wuiven naar een elftal dat het liefst thuis op de bank wil hangen. Eberhard, een rondvaart doe je alleen bij een echte overwinning. Ondertussen kost het de gemeente bakken met geld, terwijl de KNVB lachend wegloopt met de verkochte tv-rechten aan SBS6.
Laatste Reacties (66) Reageer Reacties in wachtrij: 0
-
Molly Moonsoo, vr 16 juli 2010 14:58 Reageer op Molly
Dank voor het excuus. Heb jij kinderen? Ik heb nog een tijdje de Pabo gedaan, en ik weet nog goed hoe het er bij ons ingehamerd werd: het proces is belangrijker dan het resultaat. Dus: de activiteit 'schilderen' gaat om het schilderen, en niet het schilderstuk dat we straks aan de muur kunnen hangen. Is een behoorlijk linkse invulling van hoe mensen zinnig met hun tijd zouden kunnen omgaan, en allerlei zaken in zichzelf kunnen ontdekken terwijl ze met een activiteit bezig zijn. Dat moest het doel zijn - niet het product dat uit die activiteit voortkwam. Ik vond en vind het nog steeds een logisch standpunt.
Waarom is winnen nu ineens weer zo belangrijk? Waarom gaat het niet om het spel, maar om de knikkers? Ik begrijp geen bal meer van het linkse gedachtengoed... Gaat het niet meer om wat er aan dat ene moment, het verliezen, vooraf ging? Gaat het enkel nog maar om de overwinning? Nogmaals: ik begrtijp je hele redenering niet en ben het eens met mensen die zeggen dat je dit stuk echt beter niet had kunnen schrijven. -
Piet Knollema, ma 19 juli 2010 09:56 in reactie op Molly Moonsoo Reageer op Piet
Dat lijkt mij een prima uitgangspunt, maar dan moet je niet aan dit soort toernooien deelnemen!
Gewoon partijtjes voetbal spelen maar niet de doelpunten tellen. Een jury die punten geeft voor het spel lijkt mij voldoende! (Maar wat dat voor gedonder op kan leveren wil je niet weten). -
Molly Moonsoo, di 20 juli 2010 10:09 in reactie op Piet Knollema Reageer op Molly
Daar heb je natuurlijk wel een punt, bij zo'n toernooi gaat het om het winnen, maar als we dan achteraf de balans opmaken, is het dan zo erg om ook oog te hebben voor hoe hard er gewerkt is? Om daar ook wat waardering en respect voor op te brengen? Het gaat toch allemaal niet alléén om het winnen? Het ging toch ook om het mooie voetbal, het entertainmentsgehalte - anders is het ook knap overbodig om er publiek bij te laten...?
-
Kees Gelijkhebber, do 15 juli 2010 22:14 Reageer op Kees
Top dat je reageert. Beter was geweest als je de tekst helemaal niet had geschreven. Er gaat veel vanuit maar in mijn ogen niet het goede. Honderd jaar geleden stond de wereld aan de vooravond van veertig jaar waanzinnige slachtpartijen met miljoenen doden. Dat de massale waanzin nu verplaatst is naar een voetbalveld met rode en gele kaarten vind ik een winstpunt. Na dinsdag zijn we weer normaal aan het werk gegaan. Heb jij vanavond nog naar FC Utrecht- KF Tirana gekeken?
-
Rob Geurtsen, vr 16 juli 2010 03:02 in reactie op Kees Gelijkhebber Reageer op Rob
"Honderd jaar geleden stond de wereld aan de vooravond van veertig jaar waanzinnige slachtpartijen met miljoenen doden. Dat de massale waanzin nu verplaatst is naar een voetbalveld met rode en gele kaarten vind ik een winstpunt."
Keeeeeeeeeees, doe niet zo naïef. Geloof je echt wat je hier opschreef? -
karuna waaijer, vr 16 juli 2010 13:04 in reactie op Rob Geurtsen Reageer op karuna
Rob, je bent het blijkbaar niet het Gelijkhebber eens.
Wat je wel vindt staat er niet.
Of ik het eens ben met Gelijkhebber weet ik niet, het gaat me wat ver.
Maar je zou natuurlijk kunnen zeggen dat het vroegere 'brood en spelen' van de Romeinen toch iets van vooruitgang in beschaving laat zien.
Vroeger stonden er gladiatoren die elkaar letterlijk afslachten en nu lopen mensen achter een bal aan te hollen.
Het ís een stuk minder bloederig en wreed.
Oftewel, er zijn tegenwoordig de Rechten van de mens die wel enig aanzien en naleving hebben. Je zou dat als vooruitgang kunnen zien.
Ik zou niet weten hoe je vooruitgang anders kunt zien, maar misschien denk jij daar anders over. -
Kees Gelijkhebber, vr 16 juli 2010 20:44 in reactie op Rob Geurtsen Reageer op Kees
Bij het uitbreken van WW1 in 1914 was er in Londen, Parijs en Berlijn een uitgelaten stemming die te vergelijken is met de voetbalgeestdrift van nu. Mao, Stalin en Hitler wisten hoe ze de massa in beweging moesten krijgen. De gevolgen kennen we. Nu juichen we voor voetbal en roept de Franse president geen falende generaals op het matje maar wel uitgeschakelde voetballers. Nou jij weer.
-
Evelien van Roemburg, do 15 juli 2010 16:48 Reageer op Evelien
Het Catshuis is inderdaad niet Paleis 't Loo. Had ik even moeten checken. Sorry ook aan de Brabanders.
Verder waren er inderdaad veel mensen gekomen, meer dan ik had verwacht (en meer dan voorspeld toen ik het stukje typte), maar toch ook veel minder dan de eerste schatting van de gemeente.
Ik hoop dat we over twee jaar in Kiev daadwerkelijk eerste worden zodat de rondvaart weer een cadeautje voor de winnaar wordt. -
karuna waaijer, vr 16 juli 2010 12:49 in reactie op Evelien van Roemburg Reageer op karuna
Ik ga hier toch even over zeuren.
Dat mag ook, want je verdient alleen waardering volgens mevr. Roemburg als je wint.
Helaas voor Mevr. Roemburg heeft zij verloren.
Ze heeft zich nog wel gebaseerd op de laatste voorspellingen, probeert zich er nog uit te draaien, maar had het gewoon mis.
Dan laat ik de rest gewoon zitten want er staat ergens 'sorry' in haar reactie. Daar komt ze dan goed mee weg, zou ik denken, want haar eigen standaard staat een stuk hoger.
Volgens haar eigen redenering verdient ze dus geen waardering, niet voor het stuk en niet voor haar reactie.
Dat is natuurlijk sneu en ook onnodig, maar ja, ze wil zelf dat je krijgt wat je naar haar standaard verdient.
Geen waardering dus.
Sorry. -
uitgeschreven uitgeschreven, wo 14 juli 2010 23:22 Reageer op uitgeschreven
Azijnpissen is klaarblijkelijk ook een vak. Ik vraag me alleen af wat joop bezielde om dit soort onzin te plaatsen.
-
- -, do 15 juli 2010 18:34 in reactie op uitgeschreven uitgeschreven Reageer op -
Kom kom, als joop.nl alleen maar gelijkgestemde meningen zou dulden dan kan joop z'n naam veranderen in pvv.nl
Dat lijkt mij niet de bedoeling op een opinie website waar het de bedoeling is dat men onderling van ideeën kan en mag verschillen en voorts hierover een discussie voert. -
Vaclav Klaus, wo 14 juli 2010 17:08 Reageer op Vaclav
Ja, dit artikel heeft zich wel ingehaald door de werkelijkheid:)
-
WM Spoelstra, wo 14 juli 2010 14:11 Reageer op WM
Het verschil niet weten tussen Paleis Het Loo en het Catshuis. Als je basiskennis een dergelijk niveau heeft, moet je niet verwachten dat mensen je nog serieus nemen. En al zeker geen kritiek hebben op mensen die ongetwijfeld meer verstand hebben. U staat buitenspel.
-
Rob Geurtsen, wo 14 juli 2010 18:02 in reactie op WM Spoelstra Reageer op Rob
De grensrechter heeft het gezien, en de tegenstanders claimen een gele kaart. De scheidsrechter laat u zelf uw eigen politieke graf graven.
Goeie man, die Webb. -
Molly Moonsoo, wo 14 juli 2010 13:50 Reageer op Molly
"vier te dikke oranjefans uit Brabant "
Wat zijnn we weer lekker bezig met onze discriminerende stereotypen. Als Brabantse wacht ik rustig op een excuus, dat toch nooit zal komen, want stel je voor: iemand uit de grote stad hoeft toch geen rekening te houden met provinciaaltjes? Die sukkels? Nee toch? Die kun je toch gewoon belachelijk maken?
Als ik iets in dezelfde trant over moslims had gescheven in een post, was het er hier niet doorheen gekomen - dat weet ik zeker. Maar ja, Brabanders zijn geen echte mensen, dat zijn maar sukkels uit de provincie, ja toch? -
Steven Loyens, wo 14 juli 2010 13:43 Reageer op Steven
Wat een dedain over mensen uit Brabant, genant.
T.a.v. de huldiging, iedereen moet doen wat ze niet laten kunnen. Die rondvaart was wat mij betreft overbodig. Dat anderen daar wel graag heen gaan, prima toch? -
karuna waaijer, wo 14 juli 2010 11:06 Reageer op karuna
Nou sorry, maar de auteur snapt er echt he-le-maal niks van.
Ik was een van die 700.000 mensen die langs de grachten stonden en op het Museumplein.
Het was fantastisch!
Het was geweldig!
Geen vervelend woord, alleen maar vriendelijkheid.
Iedereen die ik erover sprak, en dat waren er velen omdat iedereen tegen de ander aanpraatte, was genuanceerd.
Velen vonden het geen goede wedstrijd, vonden de strijdwijze hard, maar vonden daarnaast in zichzelf ook trots.
Juist daarvan heb ik genoten.
Niet het zwart-wit gelul van ze hebben gewonnen of goed gespeeld en DUS hebben ze nu recht op trots.
Nee, gewoon, ze hebben tekortkomingen, maar toch zijn we trots op ze.
Ik hou wel van dit soort massale bijeenkomsten. Het zijn de zeldzame momenten dat je voelt dat het niets uitmaakt wie of wat je bent, je bent één. Jammer dat dit niet gewoon altijd kan, maar je moet je het doen met wat er is.
Gisteren was dat er weer even.
Er hing zo'n geweldige, gemoedelijke sfeer, het was echt fantastisch.
De auteur snapt er echt he-le-maal niks van!
En dat is eigenlijk jammer, want het gebrek aan nuance is nou precies wat er mis gaat in Nederland. -
Kees Gelijkhebber, wo 14 juli 2010 10:36 Reageer op Kees
Zielig stukje tekst hoor. Paleis 't Loo???? Je zal het Catshuis bedoelen. 't Loo is een museum in Apeldoorn. Het is voor de Amsterdamse Groenlinkskiezer te hopen dat Roemburg meer werk maakt van haar taak als raadslid. Verder vind ik in deze bijdrage weer een onderbouwing van mijn besluit om geen GL meer te stemme.
-
Rob Geurtsen, wo 14 juli 2010 10:00 Reageer op Rob
Een te snelle reactie - gedreven door het humeur van dat moment - in het café en op internet, in de raadszaal, thuis of op het werk. Hoelang hou je vast aan wat je eerder zei terwijl het duielijk fout was?
Evelien, in mijn eerdere reactie gaf ik blijk van instemming. Na een goede nachtrust, een hele avond hard trainen op de atletiekbaan en de beelden van de boottocht van de voetballers en hun helpers over het IJ en door de grachten van Amsterdam denk ik er anders over.
De beelden van de boottocht waren fantastische reclame voor Amsterdam en Nederland. De rondvaartboten met daarom zwermende motorvletten van de politie en tientallen kleinere en grotere boten in een oranje waas zich een weg banend over het door windkracht 2 toch woelige water van het ruime IJ. Fantastisch.
De gezichten van de verslagen en diep teleurgestelde spelers en nog somberder coach klaarden in de frisse Hollandse wind zichtbaar langzaam op.
De echt niet zo dikke oranje rijen langs de grachten waar de fans en spelers op spuitfles en waterpistool afstand van elkaar waren brak de ban. Het wegduiken onder lage bruggen, spelers die voor een klap van de bruggenlegers gered werden door een politieagent, in het water springende jonge mannen en vrouwen. Het was een feestelijk en vrolijk vrouwelijk gezicht.
Tweede goede reclame shot voor Amsterdam.
Het mooist vond ik toch het moment dat de spelers en hun helpers en vrouwen, vriendinnen en kinderen van de boot om het Rijksmuseum heen naar het podium op het veel te legen Museumplein liepen, momenten van samenzijn, genegenheid, lachen en kinderen die handtekeningen bij Ome Giovanni en Ome Dirk en Maarten gingen halen.
Het feest op het podium was hartstikke goed voor de spelers... ook weer prachtige reclame beelden voor Amsterdam.
In de trein en op het station was het rustig, trouwens op de meeste plekken waar schermen voor televisiebeelden waren, keken mer politieagenten dan burgers die vrij hadden.
Nederland was aan het werk of op vakantie, de veiligheid en nadrukkelijke aanwezigheid van de politie was overdreven en vind ik uiteindelijk toch schokkend. nederland heeft een veiligheidssyndroom.
Maar, het belangrijkste voor nu beste Evelien is, dat ik erken dat ik met mijn eerdere erkenning van jouw woorden toch geen gelijk had.
Het was een slim besluit van het Stadsbestuur om die rondvaart te doen. Goed gebruik van het beeldmateriaal levert perfecte reclame op voor Amsterdam. Hoe het met Return On Investment staat, weet ik nie, de kosten van de overdreven politieaanwezigheid lijken mij giga, maar toch... I Amsterdam en citymarketing, en al die mooie dure kreten - het was geslaagd.
Slimme eerste actie tijdens het Eberhard tijdperk. Evelien nu jij nog een mailtje naar Eberhard dat je het fout hebt gezien.
En ja, ophouden met dat typische GL gedrag, nooit meer praten namens anderen (de spelers). Je spreekt namens jezelf en je partij, dat is jouw mandaat in deze wereld, vel verder strekt het echt niet. -
Bart Ridder, wo 14 juli 2010 10:34 in reactie op Rob Geurtsen Reageer op Bart
Mijn bewondering voor de sympathieke wijze waarop de burgermeester zijn dankwoordje uitsprak op het museumplein.
Het was een verademing te zien dat er nog mensen zijn die met gepaste bescheidenheid een platform weten te trotseren en de verleiding weerstaan om dingen op zichzelf te betrekken.
Of dit Van der Laan eigen is, of dat hij dit lesje van de bondscoach heeft geleerd weet ik niet, maar laten we er allen een voorbeeld aan nemen (hint hint Evelien) -
Piet de Geus, wo 14 juli 2010 10:55 in reactie op Rob Geurtsen Reageer op Piet
"motorvletten van de politie"
Uhm... geen motorvlet gezien. Wel snelle RIB's: opblaasboten zeg maar. -
Rob Geurtsen, wo 14 juli 2010 11:25 in reactie op Piet de Geus Reageer op Rob
Die bedoel ik dus... bij gebrek aan een beter woord.
Heb een tijdje geleden toen die mannen aan het oefenen waren rond de westelijke kop op het java-eiland even mogen meevaren.
Ik wilde als een jongetje stoer politie-agentje spelen. An old guy still young. -
- -, wo 14 juli 2010 13:43 in reactie op Rob Geurtsen Reageer op -
Uitstekende posting en ik ben het hier ook roerend mee eens.
-
Rob Geurtsen, wo 14 juli 2010 14:02 in reactie op - - Reageer op Rob
Dank je Mic, een betere versie, zonder de GL-sneer, die ik overigens wel meen, staat hier:
http://blogger.xs4all.nl/groei/archive/2010/07/14/555355.aspx -
Bart Ridder, wo 14 juli 2010 09:42 Reageer op Bart
Met oprechte verwondering vraag ik me af hoe je je als site nog serieus kunt nemen als er stukken als deze worden gepubliceerd. Deze zeer pretentieuze tekst staat bol van feitelijke onwaarheden.
Wat me nog meer verontrust is dat Evelien van Roemburg gemeenteraadslid in Amsterdam is.
Hoe kan het zijn dat iemand die zo slecht geïnformeerd is en zo slecht in staat is zich te informeren en objectief te oordelen toch zo'n verantwoordelijkheid dient te dragen?
Wat ik uit de tekst op maak is dat mevrouw van Roemburg blijkbaar een hekel heeft aan voetbal en eindelijk de kans ziet eens na te trappen (pun intended) op allen die zo genoten hebben de afgelopen weken. Eindelijk weer eens de kans om zichzelf in de belangstelling te schreeuwen.
Mevrouw van Roemburg, wat we gisteren hebben gezien was een eerbetoon van een voor even verenigd land aan een groep mensen die met zeer veel ambitie, kennis van zaken, hard werken en respect voor anderen iets ongelooflijks bereikt hebben. Het mogen dan profvoetballers zijn, maar ze hebben een fantastisch voorbeeld gegeven aan de rest van de maatschappij. Ze zijn daarbij door velen bedankt, niet alleen in Amsterdam, maar ook door de vele TV kijkers. Amsterdam is de wereld weer over gegaan als een unieke prachtstad, vele mensen hebben weer een impuls gekregen om te gaan sporten. En de bond met de meest beoefende sport heeft weer meer geld verdiend om dit voor al de mensen nog beter te gaan faciliteren.
Wat kan ik me toch ergeren aan negatief ingestelde mensen. Denk toch eens positief en niet zo as en as grauw. -
Jan Wijn, wo 14 juli 2010 10:30 in reactie op Bart Ridder Reageer op Jan
Wat een gebrek aan humor wordt hier verwoord in de zure reacties: neem toch niet altijd alles zo serieus. Wijst er iemand met een vingertje naar koningvoetbal en de opgefokte hysterie erom heen dan wordt haar of zijn hoofd er af gemaaid en als elitair weggezet.
Dan de drukte over een Brabants bierbuikje: als men zich ook zo druk maakte over de beledigingen en haat die in Nederland hele bevolkingsgroepen met een kleurtje van uit Rechts over zich heen kregen hadden we een leefbaarder land dan nu.
Voetbal is maar een spelletje en de randverschijnselen samen met de bijhorende zever ook. -
Kees Gelijkhebber, wo 14 juli 2010 11:27 in reactie op Jan Wijn Reageer op Kees
Je mag best kritisch zijn maar dan wel op grond van goede argumenten. De bijdrage van Roemburg staat bol van onjuistheden en doet geen recht aan de positieve sfeer die de oranjegekte met zih mee heeft gebracht. Ik heb gisteren op een meter afstand van Oranje gestaan en zag dat ze het echt onder de indruk waren en het zeer waardeerden. Waar Roemburg het vandaan haalt dat ze er geen zin in hadden is mij een raadsel. Zuid-Korea heeft zijn vierde plaats ook groots gevierd. Bij hetzelfde WK behaalde Turkijke de derde plaats. Groot feest in Turkije en daarbuiten. Niemand die het gek vond. Sterker nog, links multi-culti Nederland was van mening dat wij met de Turken moesten mee vieren.
-
Bart Ridder, wo 14 juli 2010 11:36 in reactie op Jan Wijn Reageer op Bart
Ohhhh, dus als ik uw zure reactie goed begrijp zijn alle mensen die juist positief reageren op het mooie evenement en inhoudelijk op het zure artikel zuur en maakte de schrijfster van het artikel juist een grapje?
Da's wel een zeer ambitieuze poging om de boel om te draaien :-). -
Jan Wijn, wo 14 juli 2010 09:33 Reageer op Jan
Laat ik als Brabander en absoluut geen Groen-Linksfan dit keer Evelien gelijk geven. Als ik hier om me heen kijk zie ik nogal wat Brabanders met een oranje en te dik Bavariabuikje en het ergste: de meesten zijn er nog trots op ook en vier van hen willen dat in Heinekenstad tonen. En waarom: de echte kampioen Bavaria heeft ook dit keer weer gewonnen van Heineken en Budweiser.
De meest simpele oranje debielen zitten in de randstad waar ze een feestje organiseren en uit hun bol gaan voor een verloren voetbalwedstrijd.
Alleen de kampioen telt en niet de verliezers, maar dat snappen ze boven de grote riolen in Holland niet: ik had van der Laan slimmer geacht. -
- -, wo 14 juli 2010 13:45 in reactie op Jan Wijn Reageer op -
Jan schreef: "Alleen de kampioen telt en niet de verliezers, maar dat snappen ze boven de grote riolen in Holland niet: ik had van der Laan slimmer geacht."
Dat is helemaal niet relevant, laat staan de issue hier. Over "slim" gesproken. -
Joe Speedboot, wo 14 juli 2010 09:25 Reageer op Joe
Evelien, volgens mij zat je er een beetje (ahum) naast. Het zijn weliswaar geen miljoen feestgangers geworden, maar het is maar goed dat die 700.000 mensen die er wel waren niet met zijn allen naar het Museumplein zijn gegaan..
-
Last Shadow Puppet, wo 14 juli 2010 08:50 Reageer op Last
Leuk hoor Evelien, lekker denigrerend doen over te dikke oranjefans uit Brabant. Ik durf te wedden dat je zelf ook geen geboren Amsterdamse bent. Ik zie dat namelijk wel meer, die zogenaamde import-Amsterdammers hebben vaak een veel groter dédain ten opzichte van "de provincie" dan geboren Mokummers. Iets met je afkomst verloochenen of zo.
-
Biff Everwood, wo 14 juli 2010 08:12 Reageer op Biff
het was gister bomvol in Amsterdam, dus Roemburg kletst. En dan dat denigrerende 'te dikke oranjefans uit Brabant'. Of je houdt van voetbal of niet, het is een topprestatie van zo'n klein landje om tweede te worden, en het massaal toegestroomde publiek heeft zijn waardering laten blijken. Een Hollands feest zonder incidenten of arrestaties. Kom daar maar eens bij om bij bijvoorbeeld Ajax. Heel slim van Eberhard om die honderdduizenden te spreiden dmv een rondvaart. Goed voor alle middenstand ook. Is dit echt een gemeenteraadslid?
-
Jeroen Praat, di 13 juli 2010 22:06 Reageer op Jeroen
Ik ben het grotendeels eens met Van Roemburg. Het is om je diep voor te schamen, ook al lijkt de "positief-om-het-positief-zijn-mentaliteit" vandaag de overhand gehad te hebben. Let echter op mijn woorden: dit gaat niet de geschiedenisboekjes in als een historische dag of er moet aan geschiedsvervalsing gedaan worden.
-
- -, wo 14 juli 2010 00:14 in reactie op Jeroen Praat Reageer op -
Het is een schande! Een schande!! 'We' moeten ons schamen! *handen naar de lucht*
Natuurlijk gaat dit niet de geschiedenisboekjes in. Daar hoeft ook niets voor vervalst te worden. Het betreft gewoon een feestje, geen terugkeer van Jezus op aarde... -
Jac Gerritsen, di 13 juli 2010 21:23 Reageer op Jac
Het blijkt uit dit stuk maar weer dat GL een elitair clubje is van semi intellectuelen, die totaal niet weten wat er onder de "gewone" Nederlands bevolking leeft, overigens zijn de meeste reageerders hier al niet veel beter. Toevallig was ik op het pleintje bij Noordeinde toen de selectie werd ontvangen bij de koningin, en de reacties, waren er voor het merendeel positief. Alleen het feit dat de selectie niet even op het balkon verscheen, gaf reden tot ontevredenheid, omdat daardoor de meeste mensen, geen glimp van de spelers hebben gezien.
-
Jan B, di 13 juli 2010 22:37 in reactie op Jac Gerritsen Reageer op Jan
Mag ik je erop wijzen dat de aanwezigen op het pleintje bij Noordeinde op dat tijdstip waarschijnlijk een verre van representatieve steekproef vormden onder de nederlandse bevolking. En zelfs daar op dat tijdstip waren niet alle reacties positief? Dat geeft te denken.
-
Jan B, di 13 juli 2010 22:45 in reactie op Jac Gerritsen Reageer op Jan
Een merkwaardige vertoning was het. Het had iets surreeels, het was onecht en qua sfeer (in ieder geval voor de TV) niet te vergelijken met 1988. Een groot toneelstuk over hoe het had kunnen zijn als nederland wel kampioen was geworden.
-
- -, di 13 juli 2010 18:48 Reageer op -
Evelien van Roemburg, u overdrijft en vergeet gemakshalve een aantal cruciale punten waar het besluit om wel een rondvaart te organiseren op fundeert.
Ten eerste kon de gemeente niet met zekerheid stellen hoeveel mensen langs zouden komen, stel er zouden wel een kleine miljoen mensen zijn langsgekomen dan valt nog te bezien hoe men deze meute op 1 plein onder controle weet te houden.
Ten tweede lijkt het mij een prima manier om de grote teleurstelling te kunnen "verwerken". Ik heb, ongetwijfeld in tegenstelling tot u, wel een bezoekje gebracht op het museumplein en de sfeer was zeer relaxed te noemen.
Ten derde, een tweede plek op een mondiaal voetbalpodium is een zeer goede prestatie te noemen en derhalve, mijns inziens, ook een feestje waardig.
Tot slot, ik ben niet van de organisatie, maar me dunkt dat er al de nodige bedragen waren gespendeerd voor een huldiging mocht het elftal 'wel' wereldkampioen zijn geworden....
M.a.w. een typisch gevalletje van storm in een glas jenever om hier te beklagen over de kosten en het gegeven dat mensen nu eenmaal graag een feestje willen vieren.
En het gegeven dat het er tot op heden allemaal zeer ordentelijk is verlopen vindt ik uw retoriek wel een hoge zuurgraad hebben. U maakt zich druk om niks. -
Zeer Voornaam, di 13 juli 2010 18:09 Reageer op Zeer
" vier te dikke oranjefans uit Brabant "
Dit was dus de laatste keer dat ik GR heb gestemd.
Wat een oliebol bent u mevrouw, zullen we dit soort dingen maar niet meer in dat vieze A'dam doen als het u allemaal teveel is? -
- -, di 13 juli 2010 18:56 in reactie op Zeer Voornaam Reageer op -
Het heeft een behoorlijk hoge dedain inderdaad om fans zo te omschrijven. Het zijn dit soort infantiele uitspraken die een stereotiep beeld gestalte geven dat GroenLinks louter zou bestaan uit arrogante politici.
Gelukkig toont de realiteit een ander beeld, zo ook onder GroenLinks waar ik normaliter, nog steeds, op stem. Maar er zitten een paar onnozele politici tussen die GroenLinks liever kwijt is dan rijk, maar dat is dan weer een andere discussie.
Wat ik al eerder schreef, deze topic is typisch gevalletje van een storm in een glas jenever. -
Janssen zelf, di 13 juli 2010 18:06 Reageer op Janssen
Helemaal mee eens Evelien.
Ik hoop dan ook dat rondvaartdevaluatie in de van Dale wordt opgenomen. -
Paula Pop, di 13 juli 2010 17:40 Reageer op Paula
Ik ga naar een bruiloft waar niemand trouwt, ik ga naar een begrafenis waar niemand dood is en ik ga naar een verjaardag waar niemand jarig is. Nederland: altijd wat te vieren.
Maar ik snap het wel. Het geld is al betaald aan de crew, de lovers boot, de presentatoren en de ME. Afzeggen kost meer! Ach, zijn de oranje mannekes ook weer blij. Zo, en dan nu weer aan het werk! -
ns reiziger, di 13 juli 2010 17:24 Reageer op ns
Het is inderdaad zwaar over the top, hoewel er toch wel iets meer bezoekers zijn dan een paar honderd. Wat raar is, is dat ik zojuist vmet de trein vanuit Den Haag juist via Amsterdam moest reizen om in Alkmaar te komen, omdat er een aangepast treinschema is..
-
Thisis thekees, di 13 juli 2010 17:09 Reageer op Thisis
Terwijl in het buitenland vol afschuw wordt gesproken over het Nederlandse elftal vieren wij feest. Nederland is een PVV eiland geworden die in zijn eigen fantastische werkelijkheid leeft. Ik schaam me niet voor de tweede plaats maar voor het feit dat mijn landgenoten elke vorm van realiteitszin hebben verloren.
-
Janssen zelf, di 13 juli 2010 18:22 in reactie op Thisis thekees Reageer op Janssen
Het is heel simpel.
Er is een burgermeester en een voetbalorganisatie die niet helemaal lekker aanvoelen, hoe de 2de plaats wordt beleeft door het grootste deel van de bevolking en waarschijnlijk de spelers zelf.
Tel daarbij op het grote aantal polonaise supporters, die gewoon een lekker middagje willen zuipen in Amsterdam en dan heb je het niveau van de Nederlandse polder-variant van de WK-huldiging wel te pakken.
Dit steekt wel heel erg schraal af bij de Spanjaarden.
Neem dan een voorbeeld aan hoe de Duitsers het "vieren". -
Bart Ridder, wo 14 juli 2010 10:16 in reactie op Janssen zelf Reageer op Bart
Duitsland heeft in de vorige twee grote toernooien een uitstekend resultaat behaald: een derde plaats op het in Duitsland zelf georganiseerde WK in 2006 en een tweede plaats op het door Oostenrijk en Zwitserland georganiseerde EK in 2008. Beide resultaten zijn groots gevierd: http://www.volkskrant.nl/sport/article328579.ece/Grootse_huldiging_Duits_voetbalelftal en http://nos.nl/video/3586-huldiging-duits-elftal-in-berlijn.html
Dit jaar heeft het duitse team besloten om het niet te vieren, ondanks een vergelijkbaar resultaat (met nog beter spel). De reden hiervoor lijkt me duidelijk en is door het Duitse team dan ook als zodanig toegelicht. -
Mo Disarkullanmak, di 13 juli 2010 16:09 Reageer op Mo
Je moet wel wàt doen, toch ?
Wat meer gevoel bij het afstemmen van de festiviteiten op de werkelijkheid had wel gekund. Er was waarschijnlijk maar één scenario, dat voor een finalewinnaar, of een verliezer in de stijl van 1974, en de ambtenaar die erover ging, had niet de creativiteit dat aan te passen aan de nieuwe werkelijkheid, waarin je zondagavond al mensen had zien afdruipen voordat de wedstrijd beëindigd was.
Dat lintje voor van Bronckhorst was gewoon leuk. Als ze dat nou op de Dam hadden gedaan. En dan even op de Amstel heen en weer, in plaats van het IJ waar je zeker weet dat de mensen niks stuk kunnen maken. -
Janssen zelf, di 13 juli 2010 18:07 in reactie op Mo Disarkullanmak Reageer op Janssen
Het scenario voor het geval ze verliezend finalist zouden worden, lag al klaar. Namelijk een feestelijke huldiging bij het museumplein.
-
Piet Paaltjes, di 13 juli 2010 15:54 Reageer op Piet
Hadden ze niet in Amsterdam moeten doen.
Giethoorn was net zo goed of beter geweest.
Maar ja, Daarvan weten ze bij de NOS niet waar dat ligt.
Juffie heeft wel gelijk. De lachende derde is de KNVB.
Lekker geld vangen en, zoals gewoonlijk, de gemeenschap op laten draaien voor de kosten en hun leden, de voetbalclubs, failliet laten gaan. -
sam tosha, di 13 juli 2010 15:29 Reageer op sam
Net een stukkie gezien. Snel weer weg, brrrrr wat een trieste vertoning. Slap gelul wordt naarmate de flesje bier maar blijvend worden uitgerukt slapper en slapper....
-
Rob Geurtsen, di 13 juli 2010 14:48 Reageer op Rob
Als gemeenteraadslid mag Evelien deze mening hard en helder verwoorden. Hartstikke goed.
De treinen vanuit Den Haag naar Amsterdam waren rond half twaalf nog steeds niet drukker dan normaal.
De vaarroute is mooi gepland.
Balkenende en de Koningin hebben hun slechtste afstandelijke kant laten zien - gefaald, in hun speech met de ridderorde... wat een afgang.
Evelien, bedankt! -
Pieter Pan, di 13 juli 2010 14:44 Reageer op Pieter
Ach ja.. In deze moeilijke tijden telt elke tweede plaats..
-
sam tosha, di 13 juli 2010 14:42 Reageer op sam
Is het inderdaad zo dat grachten bier gelach van gemeentebelasting wordt bekostigd? En de KNVB naast de slordige 20 miljoen aan wk premies ook nog eens de tv rechten op strijkt?
Maar okey, ondertussen is de missie van van Marwijk en zijn slagers wel volbracht toch? Nederlands voetbal van decennia smaakmaker in 3 weken tot schandalige afbraker. Heb welgeteld 1 goede helft gezien, voor de rest was het van het begin tot het schandalige einde niet om aan te zien. En ook nog eens zo gedurfd en creatief kwa opstelling en wissels. Weerspiegeld de aangezewelde VV mentaliteit prima mijns inziens: genoeg is genoeg, het moet niet veel gekker worden, weg met cultuur en creativiteit, alles wat telt is de overwinning, schreeuwers en doodschoppers eerst. -
Janssen zelf, di 13 juli 2010 18:11 in reactie op sam tosha Reageer op Janssen
Jammer dat ze wk finale niet hebben gewonnen met smerig spel. Dan had Nederland zich weer kunnen focussen op mooi spel, en zou de WK-winst bij het volgende toernooi niet zo belangrijk zijn geweest als dat die nou was.
-
sam tosha, di 13 juli 2010 18:40 in reactie op Janssen zelf Reageer op sam
Denk je? Niet met Van Marwijk en fluimende de Boer als je het mij vraagt. Die vonden dit spel professioneel.....
-
Harry de Zomer, di 13 juli 2010 14:16 Reageer op Harry
Dit is een feestje voor KNVB-bobo's, media en gemeente, niet voor voetballers en voetbalfans. Begrijp dat dan.
-
Henk Jansen, di 13 juli 2010 13:47 Reageer op Henk
"Webb nam betere beslissingen."
Het is ook niet zo moeilijk om betere beslissingen te kunnen nemen als Eberhard van der Laan. -
sam tosha, di 13 juli 2010 14:44 in reactie op Henk Jansen Reageer op sam
Vertel eens nader Henk. Van der Laan al weer afgedaan? Gespot bij een Imam met een kopje thee?
-
Tim Tim, di 13 juli 2010 13:44 Reageer op Tim
Kan me behoorlijk in het verhaal vinden, bij winst zeker naar A'dam gegaan (voor een keer over mijn massafobie heen zettend). Nu lijkt het me niet nodig, bijna is nog steeds niet helemaal.
Overigens mooi dat een Groen-Linkser elke kans de zin "Vanmorgen op de fiets naar mijn werk" te gebruiken, met beide handen aanpakt :) -
- -, di 13 juli 2010 18:50 in reactie op Tim Tim Reageer op -
Een "Groenlinkers" betreft geen ras.
-
Hjalmar Hoort, wo 14 juli 2010 01:32 in reactie op - - Reageer op Hjalmar
Waar stelt Tim Tim dat dan? Ontspan...
-
Tim Tim, wo 14 juli 2010 08:02 in reactie op - - Reageer op Tim
ras of gras?
-
YggY ..., di 13 juli 2010 13:41 Reageer op YggY
Op het nieuws vernam ik dat de rondvaart door Amsterdam doorging omdat de spelers van het nationale elftal dat zouden wensen.
Dat vond ik een vreemde gedachte, het Nederlandse elftal wenste zelf die rondvaart te maken, waarom eigenlijk, de voetballers hebben hun geld toch al binnen.
Of stond anders de premie van SBS6 op de tocht? -
Piet de Geus, di 13 juli 2010 13:39 Reageer op Piet
Wie gaat er nou op het Museumplein een halve dag wachten op een stel doodschoppers die hebben verloren, terwijl er op de Madeleine nieuwe winnaars opstaan?
-
Hilda Passchier, di 13 juli 2010 13:25 Reageer op Hilda
Evelien, ik ben het helemaal met je eens. Maar GL zit ook in het college en had zich hier misschien tegen moeten verzetten? Of beslist de nieuwe burgervader dit allemaal in zijn eentje?
Jammer allemaal, maar 't is achteraf gepraat. Er zijn nog een paar uurtjes te gaan dus allicht komen er nog wel wat mensen kijken.
Hilda
http://bit.ly/dbeyJR (over voetbal en ballet)
opiniemakers
-
Mei Li Vos Directeur Orangegas en publicist
Bio -
Ivan Wolffers Hoogleraar Gezondheidszorg en Cultuur VU
Bio -
Ewout Klei Politiek historicus
Bio -
Boris van der Ham Tweede Kamerlid D66
Bio -
Brecht van Hulten presentatrice Kassa
Bio
Populair
-
De échte keuze van Samsom
Media verdraaien uitspraken van PvdA-leider over voorkeur voor SP
8147 x bekeken Korte Scan
Reageer (356) Politiek Twitter -
Kamermeerderheid voor ESM
UPDATE: PvdA eist extra garanties ... Stemming volgt morgen
7689 x bekeken Korte Scan
Reageer (553) Economie Twitter -
Volkskrant wil Joop verbieden
Hoofdredacteur: 'Joop is directe concurrent van onze opiniepagina' ... Joop-verbod moet lezers naar VK-site drijven
6117 x bekeken Korte Scan
Reageer (197) Media Twitter -
Peiling: Sap ruim aan kop
Update: Het GroenLinks-dilemma op het podium: Bevlogenheid versus bedachtzaamheid ... EenVandaag: 77 procent GroenLinks-leden kiest voor Sap
5669 x bekeken Korte Scan
Reageer (131) Politiek Twitter -
GroenLinks pakt forens hard
Update: GroenLinks legt uit: Arme mensen betalen voor dure leasebakken van de rijken ... GroenLinks-Tweede Kamerlid Ineke van Gent verdedigt Lenteakkoord: Dan ga je maar dichter bij je werk wonen
5240 x bekeken Korte Scan
Reageer (444) Economie Twitter -
'SP smijt deur dicht voor GroenLinks'
[VIDEO] SP-voorzitter Jan Marijnissen wil volgens Limburgse krant niet meer samenwerken met GroenLinks ... Nieuws ook door andere media overgenomen … SP-woordvoerder ontkent … Frans Timmermans was aanwezig en bericht op Facebook: 'dat Jan Marijnissen de deur naar GroenLinks keihard dichtsmeet. Was ik niet met hem eens' ... Marijnissen: Met Dibi aan het roer is links GroenLinks voorbij
5147 x bekeken Korte Scan
Reageer (250) Politiek Twitter -
Het Joop-verbod van de Volkskrant
Francisco van Jole Apart: Voor de tweede keer in korte tijd is er in de Tweede Kamer gepleit voor het verbieden van Joop.
4808 x bekeken Korte Scan
Reageer (160) Media Twitter -
De Hond peilt: Heftige electorale schommelingen
VVD-achterban niet blij met lenteakkoord ... Dibi kost GroenLinks zetels ... PvdA en PVV profiteren ... Geen meerderheid voor 'Kunduz-coalitie' ... Europa en euro zullen belangrijke rol spelen op 12 september
3424 x bekeken Korte Scan
Reageer (186) Politiek Twitter -
D66 wil 40-urige werkweek terug
D66-Tweede Kamerlid Wouter Koolmees in Buitenhof: Een officiële vrije dag opgeven levert ook economisch voordeel op
3132 x bekeken Korte Scan
Reageer (171) Politiek Twitter -
Presentator stuurt 'Barbie' live uit show
Dat zouden ze vaker moeten doen...
2980 x bekeken Korte Scan
Reageer (22) Kijknou Twitter

