za 26 mei 2012
Bio Bekijk alles van Max van Lingen Word fan Abonnement
29 juni 2011 Reageer (81) 1640 x bekeken Wereld
Waarom ik wel meevaar
De Gaza Freedom Flotilla II heeft een groot doel en nog grotere tegenstanders
Naar mate de voorbereidingen verder vorderen wordt dit eens te meer duidelijk. Op alle fronten worden we tegengewerkt door de Amerikaans-Israëlische alliantie, wiens machtige arm ver reikt. Maar het vertrek van de flotilla zullen ze niet tegenhouden.
Op dit moment worden voornamelijk vertragingstactieken gebruikt. Er is een aanklacht ingediend tegen de zeewaardigheid van de Amerikaanse boot. Verzekeringsmaatschappijen worden onder druk gezet om geen van de boten te verzekeren. Van de Griekse boot zijn schroefbladen afgesneden en op allerlei manieren worden havenautoriteiten onder druk gezet om uitvaarbewijzen te weigeren. Al deze pogingen hebben een ding gemeen: ze houden de flotilla niet tegen, maar vertragen deze slechts.
Dit heeft tot doel om opvarenden en journalisten te demoraliseren en de twijfels over de organisatie te doen toenemen. Gedeeltelijk slaagt deze opzet. Journalisten en deelnemers beginnen te twijfelen en haken af. Ze geven verschillende redenen, met als gemene deler het gebrek aan vertrouwen in de organisatie. Doorslaggevend is hierbij dat de tijd toezeggingen en afspraken continu achterhaalt. Joop-redacteur Hasna el Maroudi gaf als belangrijkste reden om zich terug te trekken dat ze de deelnemers niet allemaal kon spreken, een afspraak die ze met de organisatie had gemaakt. Op het moment dat ze haar beslissing nam was het plan echter alweer gewijzigd. In verband met mogelijke druk op de authoriteiten van een andere haven was alsnog besloten dat alle deelnemers de volgende dag in Corfu zouden zijn.
Dat plannen wijzigen is in het licht van de enorme druk die er wordt uitgeoefend alleen maar logisch. We moeten beseffen dat we hier te maken hebben met tegenwerking van de machtigsten op deze aarde. Dat we vertrekken vanuit een land dat in belangrijke mate economisch afhankelijk is van de belangrijkste bondgenoot van Israël speelt daarbij een grote rol. De secretaris-generaal van de VN, Ban Ki Moon, stuurde niet voor niets een brief aan de overheden van landen langs de Middellandse Zee waarin hij hen opriep de Flotilla te 'ontmoedigen'. Israël, daarentegen, werd slechts gevraagd geweld te 'vermijden'.
Hillary Clinton ging daar nog verder in door te stellen dat 'het niet helpt dat er flotillas zijn die acties provoceren door Israëlische wateren te betreden en een situatie creëren waarin de Israëli's het recht hebben om zichzelf te beschermen.' De Gaza Freedom Flotilla II heeft echter geen enkel plan om Israëlische wateren te betreden. Ook de vorige flotilla heeft dat niet gedaan. In plaats daarvan probeert Clinton hiermee de weg open te houden voor gewelddadig ingrijpen van de zijde van het Israëlische leger.
Israël zelf heeft ook de nodige troeven uitgespeeld. Journalisten werden verteld dat hen de toegang tot Israël in de toekomst zou worden ontzegd als ze mee zouden varen om verslag te geven. Inmiddels is dat dreigement na protesten van onder andere Joseph Dana (zie filmpje) ingetrokken, maar het heeft zijn werk al gedaan. Israëlische overheidsfunctionarissen hebben ook een filmpje verspreid van een zogenaamde activist. Volgens deze 'Marc' was hijzelf geweigerd als opvarende omdat de organisatie sterke banden met Hamas zou hebben en Hamas homoseksualiteit niet zou accepteren. Na onderzoek van de Amerikaanse blogger Max Blumenthal bleek 'Marc' in werkelijkheid Omer Gershon te heten, een Israëlische PR-specialist.
Wat dit alles laat zien is hoe ver grote machtsstructuren bereid zijn te gaan om de bestaande situatie in stand te houden. In een dergelijke situatie zullen er altijd wijzigingen optreden in het programma en zal informatie van moment tot moment veranderen en soms ook geheim worden gehouden. We hebben hier te maken met een staat die er niet voor terugdeinst om politieke, diplomatieke en economische druk, sabotage en, zoals tijdens de aanval op de vorige flotilla, piraterij en moord te gebruiken om een legale actie om een illegale blokkade te doorbreken te verijdelen.
Maar wij zullen ons niet tegen laten houden om andere mensen in nood te helpen, en onze middelen daartoe zijn geweldloos en legaal. De enorme druk die op ons wordt uitgeoefend bevestigt voor mij niet alleen dat ons doel gerechtvaardigd is, maar ook dat onze middelen effectief zijn. Of we Gaza zullen bereiken weet ik niet. Maar we zullen varen. We zullen de druk weerstaan. En daarmee zullen we een stap in de richting van een betere wereld zetten. Laat dat een inspiratie voor ons allen zijn: stay human!
Laatste Reacties (81) Reageer Reacties in wachtrij: 0
-
Peet Van Velzen, vr 01 juli 2011 20:44 Reageer op Peet
k denk dat Max voorlopig niet vaart omdat de boten niet veilig zijn.
-
Zjen Zen, vr 01 juli 2011 16:36 Reageer op Zjen
http://972mag.com/breaking-u-s-boat-in-gaza-bound-flotilla-readies-to-set-sail/
This public relations stunt will confirm or deny rumors that Israeli pressure on the Greek government has resulted in delays in the ship’s sailing. On Thursday, Prime Minister Benjamin Netanyahu, speaking at an Israel Air Force academy ceremony, singled out the Greek prime minister in thanking world leaders assisting Israel in working to stop the flotilla. -
Truus Beek, vr 01 juli 2011 16:12 Reageer op Truus
Beste Max vaar eerst even naar Syrie om die mensen daar te steunen,
zal vredestichter Amin Abou Rashed denk ik geen bezwaar tegen hebben.
Wat zegt Amin het huidig moordend bewind van Syrie steunt Hamas en daarom lijkt het Amin niet zo'n goed idee want Hams zal met een dergelijke actie niet blij zijn? Goh -
Michiel Online, vr 01 juli 2011 13:16 Reageer op Michiel
Ik denk dat internationaal socialisme het antwoord is op de huidige wereldproblematiek dat uit politiek en macht voortkomt.
-
sjaak de intellectueel, vr 01 juli 2011 13:59 in reactie op Michiel Online Reageer op sjaak
Oja want al die zogenaamde socialistische regeringen hebben het zo goed gedaan in de praktijk.
-
Truus Beek, vr 01 juli 2011 16:14 in reactie op Michiel Online Reageer op Truus
Heeft u voorbeelden waar het goed gaat ??
-
Truus Beek, vr 01 juli 2011 16:23 in reactie op Michiel Online Reageer op Truus
of ging???
-
Marc Barend, vr 01 juli 2011 00:35 Reageer op Marc
Als je mensen in nood wil helpen dan weet ik er nog wel een paar voor je. Ga naar de Congo of andere plaatsen in west Afrika, of anders de Haïtianen die kunnen nog wel wat hulp gebruiken. Wat een gewauwel. Het rode kruis bevestigd dat er geen nood is in Gaza . En sinds de opening van de grens stromen voedsel en medicijnen binnen. Het enige waar ze echt behoefte aan hebben zijn wapens, weet je zeker dat je die niet per ongeluk toch gaat brengen?
-
bo campman, vr 01 juli 2011 00:24 Reageer op bo
"Het gaat niet om de Palestijnen, anders waren jullie wel net zo actief in het belang van andere soortgelijk gemaltraiteerde volken, niet zelden door islamitische regimes, maar om de grote absolute vijand van de aanhangers van de revolutionaire rode droom gevat in vele organisaties, namelijk Israël samen met de VS, de grote vertegenwoordigers van het vrije marktprincipe wat de linkse revolutionair al zo lang tot razernij heeft gedreven vanwege de gebleken superioriteit.
Dat bestrijden van het voor hen grote absolute kwaad doen zij in een duivelse samenwerking met de evenzeer door haat gedreven islamitische wereld die geen andere entiteit accepteren in wat ze als hun wereld beschouwen. De rode revolutionairen beschouwen de Arabische en de derde wereld namelijk tevens als de enig overgebleven vruchtbare voedingsbodem voor het levende socialisme (iets heel anders dan de sociaal-democratie)."
Wow, man, Ginger Ted, ik vind hem zo treffend dat ik 't er nog even uitlicht! +10 -
Opinius Media, do 30 juni 2011 23:16 Reageer op Opinius
lieve max,..
ik bewonder u,.vooral om u laatste zinnen in uw ontroerend betoog!
de eerlijkheid gebiedt mij dat ik de moed verloren zou hebben.
u niet,.
wederom uw laatste samenvattende zinnen raken mij diep.
pas goed op u zelf!
lieve groet -
Opinius Media, do 30 juni 2011 23:08 Reageer op Opinius
citaat ""Dit heeft tot doel om opvarenden en journalisten te demoraliseren en de twijfels over de organisatie te doen toenemen ""
het spel ,het eeuwige vuile spel...het doel betekent hier wederom
provocatie tot demoralisering!.
a)men verwordt dan tot pasifist (en dan gebeurd er niks)
b) of men verwordt tot "" beest "" .
in dat demoraliseren.
in beide gevallen heeft de ander op diplomatische wijze zijn zin,en de macht.
en daarin blijft ,en is elke REDE is weg.
Het vervloekte drama,blijft darmee in stand ! -
Fred doet geen beloftes die hij niet nakomt, do 30 juni 2011 22:49 Reageer op Fred
Max, veel succes!
Vergeet niet de essentiële twee woorden, geweldloos verzet! -
Krokodil Gena, do 30 juni 2011 22:07 Reageer op Krokodil
Ik denk dat Hasna een verstandiger beslissing heeft gemaakt dan deze Max. Hasna denkt na terwijl ik denk dat Max meer zoiets heeft van het doel heiligt de middel.
-
Peet Van Velzen, do 30 juni 2011 21:16 Reageer op Peet
Ik wens Max alle sterkte toe.
Maar het blijft onverstandig op reis te gaan met mensen van wie je de achtergrond en de bedoelingen en de financiering niet kent. -
Archie Bunker, do 30 juni 2011 19:28 Reageer op Archie
Na lezen van dit artikel vermoed ik dat Max nu al weer een opfriscursus non-violence training nodig heeft.
-
Ewout Klei, do 30 juni 2011 16:26 Reageer op Ewout
Het een verschrikkelijk ideologisch geleuter. Het lijkt Ma(r)x niet te gaan om het lot van de Palestijnen in Gaza, maar om de strijd tegen de kapitalistische joden en Amerikanen. Stay human, en stuur een betrouwbare hulpvloot, zou ik zeggen. De dreiging van buiten wordt door Ma(r)x misbruikt om alle kritische vragen te smoren. Alles is een groot complot. De communisten zijn niet dood, zij leven en heten tegenwoordig internationale socialisten. Bah.
-
Roelf Turksema, do 30 juni 2011 16:46 in reactie op Ewout Klei Reageer op Roelf
Je hebt gelijk!, je kan socialisten nooit vertrouwen, vooral die internationalen niet, vreselijke lui, straks stelen ze je boot nog, stuur een betrouwbare hulpvloot...maar...wanneer? Van wie?
-
Ewout Klei, do 30 juni 2011 19:30 in reactie op Roelf Turksema Reageer op Ewout
Communisten. Met de genuanceerde sociaal-democratie van de PvdA heeft het ideologische geneuzel van Max van Lingen weinig te maken. Natuurlijk vind ik ook dat er wat moet gebeuren, daarom ben ik zo boos op de extremisten die de boel verpesten. Figuren als Max van Lingen spelen Cees van der Staaij, Geert Wilders en Israël juist in de kaart.
-
Opinius Media, do 30 juni 2011 23:25 in reactie op Ewout Klei Reageer op Opinius
ga je schamen ,.en informeer je eens echt wat daar loos is.
voor je je je onbesuisde mond open doet.populariedefarieklep
leef(de) jij op die strook ?
niet.
ga dat dan eerst even een tijd doen. -
Berthold Hohenlowe-Langenberg, vr 01 juli 2011 00:51 in reactie op Opinius Media Reageer op Berthold
Ja, dit is er weer een. Je moet het meegemaakt hebben om er een mening over te kunnen vormen. Om je bijvoorbeeld een mening over prostitutie te permitteren moet je eerst hoer geweest zijn.
-
Truus Beek, vr 01 juli 2011 12:54 in reactie op Opinius Media Reageer op Truus
Nee dank je ik weet wat er met die italiaan gebeurd is
-
Ewout Klei, za 02 juli 2011 13:25 in reactie op Opinius Media Reageer op Ewout
Dacht dat alleen op GeenStijl reaguurders berichten niet goed lazen, en daarom anderen bepaalde standpunten in de schoenen schuiven, die ze niet hebben. Maar nog even voor de duidelijkheid: IK BEN VOOR HUMANITAIRE HULP AAN GAZA EN BEN TEGEN DE ISRAËLISCHE BLOKKADE. Alleen over de manier waarop we dit moeten oplossen, verschil ik met de auteur van mening.
-
Seyed Morteza, do 30 juni 2011 16:19 Reageer op Seyed
[... We zullen de druk weerstaan. En daarmee zullen we een stap in de richting van een betere wereld zetten. Laat dat een inspiratie voor ons allen zijn: stay human!]
Een wereld zonder idealisten die zich de lot van anderen aantrekken zal een wrede en nare wereld zijn. Ik wens je heel veel succes. Wees scherp en slim en laat je niet uitlokken en ontmoedigen. Laat de Palestijnen zien dat ze op meer mensen kunnen rekennen dan alleen op extremisten. -
Simon Dirk Appeldoorn, do 30 juni 2011 14:10 Reageer op Simon Dirk
Een schip van Ierse eigenaren, dat deel zou uitmaken van een vloot met humanitaire goederen voor de Gazastrook, is gesaboteerd in een Turkse haven.
http://www.telegraaf.nl/buitenland/10118244/___Iers_Gaza-schip_gesaboteerd___.html?p=3,1?sn=buitenland -
Peet Van Velzen, do 30 juni 2011 16:56 in reactie op Simon Dirk Appeldoorn Reageer op Peet
Nee, de opvarenden beschuldigen Israel zonder feiten daarvoor aan te dragen.
-
Zjen Zen, do 30 juni 2011 12:01 Reageer op Zjen
Beste Max,
Ik denk dat je de vinger op de zere plek legt; de druk is zo immens groot en er gebeurt zoveel zo snel dat het bijna ondoenlijk is elke opvarende op elk schip volledig up to date te houden en alle info te geven.
Niet alleen is dat ondoenlijk maar wellicht ook heel dom en gevaarlijk in het licht van de agressie en macht van Israël.
Ik zou, net als jij, wel meevaren.
Succes en laat je niet meeslepen in de angstpsychose die schijnt te heersen.
Rust en kalmte kan je redden.
BIG HUG! -
Kees Gelijkhebber, do 30 juni 2011 19:13 in reactie op Zjen Zen Reageer op Kees
Je zou meevaren maar je blijft lekker in de leunstoel pro-Hamas-praat uitkramen.
-
Zjen Zen, do 30 juni 2011 21:40 in reactie op Kees Gelijkhebber Reageer op Zjen
Je kletst weer eens uit je nek, Ga nederlandstalige muziek luisteren.
-
Rolandus Paulussen, do 30 juni 2011 11:47 Reageer op Rolandus
Dit stuk zou een reactie moeten zijn op het stuk van hasna. Op alle kritiekpunten van hasna (geen transparantie, onjuiste info, Hamas betrokkenheid, Anne de jong die kwaad wordt bij kritische vragen etc) wordt echter totaal niet ingegaan. Enkel het grote Israël vijandbeeld wordt benadrukt om te gaan, alsmede de machtige tegenwerking. Zwak stuk dus. Prima als mensen idealen hebben, jammer als ze daarin blind worden en niet meer zelf kritisch kunnen denken. Max, vergeet je niet je hulpgoederen daadwerkelijk te overhandigen aan Hamas op deze hulpmissie? Zou zonde zijn als ze niet aan kwamen.
-
Ton evertsen, do 30 juni 2011 14:06 in reactie op Rolandus Paulussen Reageer op Ton
sterker nog de gedachtegang bevestigd haar vermoedens
-
Hjalmar Hoort, do 30 juni 2011 11:09 Reageer op Hjalmar
Rob.
Je noemt Ginger Ted nu achtereenvolgens:
Zeikerig
Vooringenomen
Kinderachtig
Naief
Stupid
Arrogant
Hufterig
Onwetend
Daarbij ben je van mening dat de visies van anderen meenemen bijdraagt aan het vormen van standpunten, en dat dat dus het doel zou moeten zijn.
Ginger vormt in zijn post wel degelijk een visie, namelijk dat de palestijnse zaak beter gediend wordt door de eenzijdige onafhankelijkheid bij de VN uitroepen, en niet door de freedom flotilla.
Ik zie in jouw post eigenlijk alleen een opeenstapeling van ad hominem, en verdacht weinig visie.
Dat is een hele mooie kuil die je voor jezelf hebt gegraven beste vrind.
Nu ga ik even jouw inhoudelijke mening lezen die je los van Ginger gepost hebt, en iets hoger in de string staat.
Ik hoop dat je inziet dat deze post van jouw dichter bij "wilderiaanse" uitingen staat dan die van Ginger, omdat het louter ad hominem is. De toon van Ginger is inderdaad best hard, maar hij komt wel degelijk met een standpunt/visie.
Hopelijk is de andere post van een niveautje hoger: dat is namelijk wel wat ik van je verwacht, omdat je normaal gesproken meer dan kundig genoeg bent in een meer eloquente en onderbouwde post te bouwen. -
Hjalmar Hoort, do 30 juni 2011 11:39 in reactie op Hjalmar Hoort Reageer op Hjalmar
*facepalm* dit was een reactie op de post van Rob Geurtsen onder ginger ted, excuses dat ie bovenaan is gekomen, heb toch echt op de reageer knop gedrukt.
-
Opinius Media, do 30 juni 2011 23:35 in reactie op Hjalmar Hoort Reageer op Opinius
citaat: "" namelijk dat de palestijnse zaak beter gediend wordt door de eenzijdige onafhankelijkheid bij de VN uitroepen, .""
hoe achterhaald in dit eeuwig durend geleuter om dat advies hier nog te schrijven.
onafhankelijke VN ?
kun je tellen?
dan tel daar maar niet op -
Opinius Media, do 30 juni 2011 23:41 in reactie op Hjalmar Hoort Reageer op Opinius
geen poot zal nog uitgestoken worden.
wie moet dat doen?
er is toch maar een vervolgd volk?
en die hebben daar de bescherming nodig.
ach gossie ach gossie.
nu mot ik weer uitkijken want voor je het weet ben je anti joods.
hoepel op,..en kijk naar geschiedenis op die strook!
en de verdragen ooit getekend en wel.
en door wie
en wie wat handhaafde daarin.(ahum buitenaf)
en wie niet
ahum ,..buitenaf. -
Hjalmar Hoort, vr 01 juli 2011 11:07 in reactie op Opinius Media Reageer op Hjalmar
Heel gepassioneerd allenaal. Je weet net zo goed als ik dat je heide wegen moet bewandelen. Dat zeg ik ook, en je gaat er aan voorbij. Dingen zo als dit regelen buiten de internationale gemeenschap om is een contradictio in terminis.
-
Denk zelf, do 30 juni 2011 10:47 Reageer op Denk
http://missingpeace.eu/nl/2010/08/belgische-journalist-over-de-humanitaire-crisis-in-gaza/
-
Erik ., do 30 juni 2011 10:28 Reageer op Erik
Geachte schrijver,
Wat vindt u van de continue dreiging aan Israel waarbij men streeft om Israel te vernietigen.
Heeft u daar moeite mee of ondersteunt u het standpunt dat Israel vernietigd moet worden? -
Roelf Turksema, do 30 juni 2011 11:10 in reactie op Erik . Reageer op Roelf
Niets anders als de media en de wapenindustrie zijn verantwoordelijk voor de constante dreiging. Niemand, ook de regeringen van Israëls zogenaamde vijanden niet, heeft belang bij de vernietiging van Israel, handel is meer van toepassing en veel praktischer.
Iedereen weet dat Israel kernwapens heeft, die laten ze echt liever in de bunker.
De laatste 50 jaar heeft ook al bewezen dat men de Palestijnen liever laat barsten dan helpt, het wordt tijd dat daar verandering in komt.
Of bent U van mening dat de Palestijnen een minder volk zijn dan de Israëlisch? We hebben Israel tenslotte ook geholpen en doen dat nog steeds. -
Erik ., do 30 juni 2011 12:41 in reactie op Roelf Turksema Reageer op Erik
niet minder maar ook niet meer. Dus Israel kan gewoon blijven bestaan. Probleem blijft de onvriendelijkheden jegens Israel waardoor Israel ook onvriendelijk blijft.
-
Roelf Turksema, do 30 juni 2011 14:14 in reactie op Erik . Reageer op Roelf
Klopt, we moeten er op toezien dat onvriendelijkheden niet uitgelokt worden van beide zeiden. Een VN vredesleger zou dat moeten kunnen bewerkstelligen, andere oplossing is er niet.
-
Simon Dirk Appeldoorn, do 30 juni 2011 14:45 in reactie op Erik . Reageer op Simon Dirk
Welke dreiging vanuit bezet Oost-Jeruzalem en de West-Bank?
Welke dreiging vanuit Gaza?
Buskruitkachelpijpen van een onderdrukt volk t.o.v. het sterkste leger in het midden-oosten.
Schaamteloos, wreed en ruecksichtslos is de schurkenstaat Israel. -
Roelf Turksema, do 30 juni 2011 17:04 in reactie op Simon Dirk Appeldoorn Reageer op Roelf
Simon, geloof me, veel van die lui zijn zo slecht nog niet, maar er zijn er teveel met een steekje los die denken dat alles wat Arabier is slecht is, alles wat niet jood is eigenlijk. En die laatsten moeten we hebben, die moeten een toontje lager, de gewone man zit niet meer op die ellende te wachten, van beide kanten niet.
Als de verstandige Arabieren met verstandige Joden konden overleggen zonder het risico gedood te worden ben je er zo uit.
Carlyle gaat dat nooit goed vinden. -
Florian Lichti, do 30 juni 2011 10:11 Reageer op Florian
Geinig: u bent ook zo'n figuur dat het eigen denkvermogen en zelfkritiek heeft uitgeschakeld omwille van het 'grotere achterliggende doel'.
Ik word altijd vooral bang van mensen zoals u...omdat die overal kritiekloos achteraan hobbelen en tot de ergste dingen in staat zijn met de 'juiste leiding'.
Beter is het om zelf te blijven denken en afwegen. -
Roelf Turksema, do 30 juni 2011 10:39 in reactie op Florian Lichti Reageer op Roelf
Beter is om zelf te denken, te wegen en vervolgens niets te doen?
Florian, er is een hele logische reden voor dat je een beetje bang voor mensen als Max bent. Daar kun je niets aan doen. Dat zit in je oerinstinct, Alpha mannetjes hebben hele grote ballen en daar schikt de mindere zich in.
Kritiekloos achteraan hobbelen? Vol kritiek volle vaart vooruit zal je bedoelen.
Max, er zijn eerder revoluties gewonnen die begonnen met een bootreisje, veel avontuur gewenst en gezond weer thuis.
Hasta le victoria siempre. -
Jan Tervoort, do 30 juni 2011 13:45 in reactie op Roelf Turksema Reageer op Jan
Wat een rare 'wie heeft een grotere lul' reactie.Alsof je bang zou moeten zijn voor een internationale socialist. Zo'n Leon Trotski kloon die staat te wuiven met zijn rare krantje maar die eigenlijk een eeuw te laat geboren is.
-
Roelf Turksema, do 30 juni 2011 14:20 in reactie op Jan Tervoort Reageer op Roelf
Florian werd er een beetje bang van, ''Trotski clone''?
In welk hokje wil jij geplaatst, Bush clone?
Je hoeft niet bang te zijn voor internationale socialisten, ze zijn immers altijd tegen geweld en voor beter welzijn. In tegenstelling tot velen ook bereid daar iets voor te doen. Je zou bang moeten zijn voor de Israëlische haviken, maar die zijn onzichtbaar in deze.
Niemand wil de verantwoording voor wat er op stapel staat. -
Lodewijk Langeweg, do 30 juni 2011 09:24 Reageer op Lodewijk
Beste Max,
u spreekt met geen woord over eventuele hulpgoederen die via de schepen naar Gaza zouden worden gebracht. Het lijkt wel of dat niet de hoofdzaak voor u is, maar een bijkomstigheidje.... u noemt het niet eens.
In wezen is het dat ook -een excuusje om heerlijk boos lekker te provoceren en je een goed mens te voelen- want hulpgoederen kunnen gewoon via Israël en Egypte de Gaza bereiken. Dat gebeurt al dagelijks.
En we weten allemaal dat de flotilla de Gaza toch nooit zal bereiken. Of denkt u dat Israël de schepen gewoon zonder wapeninspectie zal laten passeren? U weet wel beter. -
Tulay M, do 30 juni 2011 08:45 Reageer op Tulay
Inmiddels heeft een tweede journalist - Eric Beauchemin van de Wereldomroep - de brui gegeven aan het volstrekt nodeloze gebeuren http://www.rnw.nl/english/article/gaza-activists-blinded-faith
-
Tulay M, do 30 juni 2011 09:06 in reactie op Tulay M Reageer op Tulay
Tipo : nodenloze
-
, do 30 juni 2011 09:23 in reactie op Tulay M Reageer op
Jammer, soms is het nodig een statement te maken, en een statement maken doe je niet wanneer je je door elke intimidatie opzij laat drukken.
Dat de VS Israel in dezen steunen is droevig, maar te verwachten, maar dat Israel niets wordt verweten wanneer zo er ook deze keer weer op los schieten is ronduit schandalig. -
Piet de Geus, do 30 juni 2011 10:47 in reactie op Reageer op Piet
"een statement maken doe je niet wanneer je je door elke intimidatie opzij laat drukken"
Journalisten worden niet betaald om statements te maken. Bovendien hebben ze zich niet door intimidatie opzij laten drukken, maar zijn ze vertrokken omdat de organisatie onbetrouwbaar is en omdat het niet mogelijk bleek onafhankelijk hun werk te doen. -
, do 30 juni 2011 14:02 in reactie op Piet de Geus Reageer op
Journalisten zijn gewoon mensen, En verder ga je ook al niet op mijn reaktie in.
-
Piet de Geus, do 30 juni 2011 14:28 in reactie op Reageer op Piet
"Journalisten zijn gewoon mensen,"
Schoenmakers ook. Die dienen zich ook bij hun leest te houden.
"En verder ga je ook al niet op mijn reaktie in."
Heb ik dan niet gezegd dat dat hele intimidatie-gemekker aantoonbare leugens zijn die slechts dienen om verder niet naar de organisatie van die haatvloot te kijken? -
Truus Beek, do 30 juni 2011 10:04 in reactie op Tulay M Reageer op Truus
Volgens mij hebben alle journalisten die mee zouden gaan zich teruggetrokken.
-
Marc Schouten, do 30 juni 2011 03:03 Reageer op Marc
Max,
wees voorzichtig en leg alles vast. Israel has a license to kill, dat hebben we met de vorige flotilla gezien. -
Rob Geurtsen, do 30 juni 2011 02:32 Reageer op Rob
True...
De enorme druk die op ons wordt uitgeoefend bevestigt voor mij niet alleen dat ons doel gerechtvaardigd is, maar ook dat onze middelen effectief zijn.
Begrijpelijk en zeker het laatste deel is hartstikke waar. Doorgaan, het is een prachtige geweldoze actie. mensen die hierover zeiken en klagen, hebben geen flauw idee, en leven nog met schuldgevoelens over een tweede wereldoorlog die zij van vorige generaties hebben geërfd. Dit is slim en mooi, veel beter dan het kidnappen van mensen of raketjes schieten...
en ja natuurlijk is dit onderdeel van een groter politiek spel, zo zijn er altijd acties in het kader van een grotere strijd om vrijheid die soms dom en soms heel slim zijn.
Dat mensen doen alsof dit niet ter steun is aan de mensen in gaza, zijn dom, dat dit dan ook hamas helpt is onvermijdelijk, ze waren gekozen door de mensen in Gaza. Israel en USA en Europese landen zijn hypocriet dat zij de democratische keuzes van een volk niet accepteren.
Het westen, met de USA en Israel voorop hebben hun morele kracht door dit soort domme opvattingen verloren. Jammer - heel jammer vind ik dat. -
Hjalmar Hoort, do 30 juni 2011 11:16 in reactie op Rob Geurtsen Reageer op Hjalmar
KIJK!
Nu komen we ergens.
Ik ben het met jou eens...... en ook met Ginger Ted.
Zowel de flotilla, als de eenzijdige onafhankelijkheid van palestina uitroepen hebben functie. Ik dicht persoonlijk die laatste meer rendement toe, maar ach, dat is mijn mening. Het is dan wel weer een mooie statement: als ze de boot stoppen is Israel zuur, als ze hem doorlaten ook. Het is een ludieke actie, op een grote schaal.
Daarnaast vind ik het een mooie gedachte dat iedereen op de flotilla het doet voor Gaza, maar ik ben daar iets te cynisch voor.
Dus hoewel beide opties van belang zijn, geloof ik zeker dat er lui op de flotilla zitten die hun eigen zaak hopen te dienen door te doen alsof ze strijden voor Gaza. Dat zal ongetwijfeld de minderheid zijn.
Het is niet zwart wit. Altijd grijs. -
Kevin Amsterdam, do 30 juni 2011 02:23 Reageer op Kevin
IJzersterk stuk, voor mij veel sterker dan dat van El Maroudi.
Maar het is Maroudi's eigen besluit en dat moeten we wel respecteren. Ze is geen doorgewinterde activist, en misschien is het voor een beginner toch iets te hoog gegrepen gelijk met zo'n serieuze actie bezig te zijn. Persoonlijk vind ik het heel jammer, want je maakt de tactieken van Israel-US vruchtbaar, het is in feite een beloning voor hun slinkse, vieze, manipulatieve acties. -
Piet de Geus, do 30 juni 2011 00:56 Reageer op Piet
"Waarom ik wel meevaar" staat er boven het stukje... en vervolgens komt er nog geen half argument. Dat er tegenstand is pleit niet voor de organisatie van de haatvloot. Dat iedere vorm van kritiek en ieder afhaken wordt verklaard uit die tegenstand pleit wel tegen de organisatie.
-
Hjalmar Hoort, do 30 juni 2011 00:40 Reageer op Hjalmar
Vorige keer kwam ie niet door de moderatie, blijkbaar is dit liedje dermate beledigend dat het de redactie doet blozen.
En toch zit het altijd in mijn hoofd als ik dit soort verhalen weer lees.
Zeker als iemand met zo'n petje ze schrijft.
Een van de hoofdrolspelers van het liedje had ook altijd een petje op.
Weten alle kijkbuiskinderen nog wat die donkere meneer altijd zei over die ene met dat petje?
Lees dit:
"Naar mate de voorbereidingen verder vorderen wordt dit eens te meer duidelijk. Op alle fronten worden we tegengewerkt door de Amerikaans-Israëlische alliantie, wiens machtige arm ver reikt. Maar het vertrek van de flotilla zullen ze niet tegenhouden.
Maar wij zullen ons niet tegen laten houden om andere mensen in nood te helpen, en onze middelen daartoe zijn geweldloos en legaal. De enorme druk die op ons wordt uitgeoefend bevestigt voor mij niet alleen dat ons doel gerechtvaardigd is, maar ook dat onze middelen effectief zijn. Of we Gaza zullen bereiken weet ik niet. Maar we zullen varen. We zullen de druk weerstaan. En daarmee zullen we een stap in de richting van een betere wereld zetten. Laat dat een inspiratie voor ons allen zijn: stay human!"
Paste de link in uw browser.
Druk op enter.
Sluit de ogen, terwijl de zin nog nagalmt in uw gedachten.
En geniet.
Van het lied.
http://www.youtube.com/watch?v=wyz_2DEah4o
N.B.: dit is een creatieve manier om aan te geven dat ik het er niet mee eens ben. -
Sloot Water, do 30 juni 2011 00:29 Reageer op Sloot
"Maar wij zullen ons niet tegen laten houden om andere mensen in nood te helpen,..."
Way to go! Volgende keer met een flotilla naar Noord-Korea dan maar.
"en onze middelen daartoe zijn geweldloos en legaal."
Moeilijk te zeggen als er niet voldoende transparantie in de communicatie is.
"En daarmee zullen we een stap in de richting van een betere wereld zetten."
Ik betwijfel het en dat zeg ik zonder cynisme.
"Doorslaggevend is hierbij dat de tijd toezeggingen en afspraken continu achterhaalt. "
Dus een onbetrouwbare en slechte organisatie.
"Ze geven verschillende redenen, met als gemene deler het gebrek aan vertrouwen in de organisatie."
Ik zou zeggen: 'Stay human, stay smart, stay at home." Nou ja, in ieder geval totdat de organisatie duidelijk is/wordt. -
Simon Dirk Appeldoorn, do 30 juni 2011 08:24 in reactie op Sloot Water Reageer op Simon Dirk
...''en onze middelen daartoe zijn geweldloos en legaal."
- Moeilijk te zeggen als er niet voldoende transparantie in de communicatie is.....
Transparantie en communicatie t.o.v. een schurkenstaat is niet nodig bij een humanitair hulpkonvooi in internationale wateren.
Transparantie en communicatie zou wel moeten worden opgelegd aan de Israelisch/Amerikaanse as van het kwaad, die slachtoffers als terroristen bestempelt, en degenen die humanitaire hulp bieden intimideren. -
Ginger Ted, do 30 juni 2011 00:01 Reageer op Ginger
Jammer dat je de kwaadaardige machtsstructuren aan de eigen zijde niet ziet, of wilt zien, die evenzo als Israël, andere belangen hebben dan het eenvoudig aanvoeren van hulpgoederen t.b.v. het Gazaanse volk. Een volk wiens belangen ook bij deze politiek en machtsgedreven en vaak in duisternis werkende entiteiten niet bepaald voorop staan.
Waarom steun je niet het plan van premier Fayyed om eenzijdig de Palestijnse onafhankelijkheid uit te roepen? Iets waar gek genoeg Hamas allerlei bezwaren tegen heeft daar ze hun eigen ongedeelde macht over de Gazaanse Palestijen niet willen delen.
Terwijl deze strategie Israël in ernstige verlegenheid zal brengen en de meeste, ook Westerse landen, deze onafhankelijkheid zullen erkennen. Ook de VS zal dan geneigd zijn Israël tot meer inschikken te bewegen al zal erkenning voor hen nog wel een brug te ver zijn. Het is, en dat bewijst de dingen die ik noemde, niet in het belang van de gevestigde machten in Israël én die van vele Palestijnse Machthebbers én die van derde Arabische en Perzische machthebbers die allen hun macht en status vooral aan het conflict en dus het voortbestaan daarvan te danken hebben.
Maar nee, je kiest liever voor een politiek ingegeven actie die duidelijk niet om de hulpgoederen of zelfs het Palestijnse volk gaat maar om een confrontatie met het tot eenzijdig absoluut kwaad verklaarde Israël die zeker gewelddadig wordt, ze waarschuwen jullie er immers voldoende voor.
Het gaat niet om de Palestijnen, anders waren jullie wel net zo actief in het belang van andere soortgelijk gemaltraiteerde volken, niet zelden door islamitische regimes, maar om de grote absolute vijand van de aanhangers van de revolutionaire rode droom gevat in vele organisaties, namelijk Israël samen met de VS, de grote vertegenwoordigers van het vrije marktprincipe wat de linkse revolutionair al zo lang tot razernij heeft gedreven vanwege de gebleken superioriteit.
Dat bestrijden van het voor hen grote absolute kwaad doen zij in een duivelse samenwerking met de evenzeer door haat gedreven islamitische wereld die geen andere entiteit accepteren in wat ze als hun wereld beschouwen. De rode revolutionairen beschouwen de Arabische en de derde wereld namelijk tevens als de enig overgebleven vruchtbare voedingsbodem voor het levende socialisme (iets heel anders dan de sociaal-democratie).
De Arabische wereld e.a. in de regio laat zich in haar machtsstructuren over het algemeen niets gelegen aan de belangen van het Palestijnse of enig ander 'eigen' volk. Het is een bekend feit dat de meeste slachtoffers onder de Arabische, Perzische, e.a. volken ten gevolge van eigen despoten vallen.
De linkse revolutionaire wereld die het laatste jaar dan ook een mogelijkheid meent te ontwaren voor de linkse revolutie in verschillende landen in deze regio zullen het deksel op hun neus krijgen. Als de bevolkingen aldaar werkelijk democratische macht verwerven dankzij deze revoluties, wat geen grote waarschijnlijkheid is, zullen juist toegang tot de zegeningen van de vrije markt zoeken voor zichzelf en hun kinderen, al zullen ze dat tegelijkertijd zonder voor hen te grote Westerse hedonistische vrijheden voor iedereen willen. Waarschijnlijker is echter dat de revoluties tot nieuwe, andere despoten en machtselites zullen leidden, mogelijk fundamentalistisch, die zich vervolgens ingraven.
Maar of jij dan ooit met een bootje zal trachten de dan gemaltraiteerde volken met zogenaamde hulpgoederen te bevrijden waag ik te betwijfelen als deze despoten of deze volken bezettende of insluitende buurlanden dan niet satrapen van de Westerse vrije wereld zijn. -
Joop Vermaat, do 30 juni 2011 00:25 in reactie op Ginger Ted Reageer op Joop
In het artikel staat het al.
"We hebben hier te maken met een staat die er niet voor terugdeinst om politieke, diplomatieke en economische druk, sabotage en, zoals tijdens de aanval op de vorige flotilla, piraterij en moord te gebruiken om een legale actie om een illegale blokkade te doorbreken te verijdelen"
Dit gaat helemaal niet om het lot van de Palestijnen. Het is een politieke daad waarvoor, voor de zoveelste keer, de Palestijnen misbruikt worden. Met hulpverlening heeft dit geen moer te maken. -
Sanne Smit, do 30 juni 2011 00:40 in reactie op Ginger Ted Reageer op Sanne
Bravo Ginger Ted! Je slaat de spijker op de kop. Die bootjes met "hulpgoederen" zullen heus geen verschil maken in een regio die reeds aan de top staat wat internationale hulpverlening betreft. In plaats van hulp aan de Palestijnen zijn projecten als de Gaza Freedom Flotilla II slechts een manier om Israel weer eens aan de schandpaal te nagelen. Max van Lingen dient het belang van de Palestijnen niet... zij dienen ZIJN belang en hij gebruikt de Gaza graag om zijn punt te kunnen maken. Een actie die slechts als doel heeft te provoceren is niet moedig noch humanitair.
-
Sonja van Geloven, do 30 juni 2011 01:03 in reactie op Ginger Ted Reageer op Sonja
Ik vul even aan:
En het kapitalisme is helemaal toppie. -
Truus Beek, do 30 juni 2011 13:00 in reactie op Sonja van Geloven Reageer op Truus
Ik vreet er goed van.
-
Sonja van Geloven, vr 01 juli 2011 13:24 in reactie op Truus Beek Reageer op Sonja
Én ten koste van anderen! That's the spirit Truus.
-
R. Hood, do 30 juni 2011 01:37 in reactie op Ginger Ted Reageer op R.
Despotisme heerst in het westen. Kijk eens goed om je heen in dit land naar alle veranderingen die plaatsvonden over de afgelopen tien jaar. Wij hebben strak net zo weinig vrijheid als de Palestijnen als het zo doorgaat met de toename al die Orwelliaanse systemen. Daar een DDR situatie, maar hier gaat het die kant ook op, alleen hier geen muren maar steeds meer elektronische systemen en wetten waardoor je steeds verder wordt ingeklemt en klemgezet.
-
Rob Geurtsen, do 30 juni 2011 02:27 in reactie op Ginger Ted Reageer op Rob
ginger doe niet zo ongelofelijk zeikerig. je hoeft niet van elk individu een kijk op de werkelijkheid te verwachten. De kracht van verschillende visies van verschillende ideologisch gedreven mensen hier op Joop.nl geven jou de gelegenheid om een beeld te vormen.
Dat jij je vantevoren ingenomen standpunt te laten domineren en elk daarmee afwijkend geluid/beeld wegfiltert is ongelofelijk kinderachtig en naïef. Zo krijg je slechts bevestiging van wat je vooraf al vond.
Als toeschouwer ware het wijzer om te accepteren dat er verschillende waarheden zijn en zeker verschillende werkelijkheden - als je nieuws kijkt moet je niet op zoek zijn naar de waarheid maar naar hoe anderen de werekelijkheid beleven of zien, en uit die verschillende beelden vorm je een eigen standpunt.
Wat jij doet is Wilderiaanse stupidity... en dan ga jij uitleggen aan iemand die er bij betrokken is, dat er een heel andere werkelijkheid is. Dat is nog dommer... je woorden komen over als arrogante hufterigheid - ik zeg niet dat je dat ben, het kan uit onwetenheid voortkomen, maar je hoeft Max van Lingen niet te vertellen dat er andere visies bestaan, zijn stuk laat juist zien dat hij zich daarvan heel goed bewust is. -
Marc Schouten, do 30 juni 2011 02:56 in reactie op Ginger Ted Reageer op Marc
Niet in alle revoluties, opstanden of protesten gaat het over links of rechts. Je hebt in je hoog betoog net even te veel het woord links en rood gebruikt om geloofwaardig over te komen.
Van verschillende kanten wordt al gezegd dat de blokkade illegaal is. Een ander punt is dat hulpgoederen nu ook via Egypte aangevoerd kunnen worden (al werd mij ingefluisterd dat daar een prijskaartje aanhangt. Ik weet het niet en doet ook nu niet ter zake).
Vorig jaar werden er 8 personen overhoop geschoten door de bewakers van de blokkade, zonder pardon. Her tel je bij op dat de manipulatie van de feiten door de media een feit is (Ik weet dat je je opinies niet ophangt aan wat de Telegrof schrijft, ik schat je hoger in, maar je moet de wereld wijde pers maar eens in wat meer talen dan alleen nederlands en engels lezen om daar achter te komen).
En om te eindigen, de slot zin van Max, "Laat dat een inspiratie voor ons allen zijn: stay human!", is ontdaan van politieke kleur inspireert de menselijke factor van de flotilla. Wat ik wil zeggen is dat, zelfs als na onafhankelijk onderzoek wordt bewezen dat Hamas (democratische gekozen maar met twijfelachtige praktijken) achter de financiering van de flotilla zit maar de meerderheid van de opvarenden uit humanitaire overwegingen....? Het is toch niet de RABO bank die een wielerwedstrijd wint maar de deelnemers? -
Theo Joubert, do 30 juni 2011 09:14 in reactie op Marc Schouten Reageer op Theo
[Het is toch niet de RABO bank die een wielerwedstrijd wint maar de deelnemers? ]
Ja dat is tenminste een positieve visie.
Hamas is een slechte club, toegegeven, maar als Hamas een actie organiseert en er doen goede mensen aan mee, dan wordt het uiteindelijk een overwinning van de goede mensen. -
Theo Joubert, do 30 juni 2011 19:00 in reactie op Theo Joubert Reageer op Theo
In de ogen van die goede mensen dan.
-
Dirk Schmidt, do 30 juni 2011 07:37 in reactie op Ginger Ted Reageer op Dirk
Ach Tedje,
Ook bij jouw weer dezelfde non-sense argumenten als bij al die anderen die door de zionistische ideologie verblind zijn...
Er sterven meer arabieren door eigen dictatuur dan.. bla die bla...
Waarom maken jullie je niet druk ander, veel erger leed in de wereld..
bla die bla...
En daarna komt de persoonlijke aanval:
- Maar nee, je kiest liever voor een politiek ingegeven actie die duidelijk niet om de hulpgoederen of zelfs het Palestijnse volk gaat -
het gaat om de bekeren... het zijn zendelingen die de arme mensjes willen bekeren van iets uit het verleden... terwijl die mensen er niet op zitten te wachten bla die bla
Nou Tedje, blaat jij nog ff lekker verder met je vrije markt, want dat is zo geweldig toch, dat het openbaar vervoer straks helemaal ruk is, dat postbodes geen normaal salaris meer verdienen, dat alle Nederlanders nog tig jaar bezig zijn met het afbetalen van een crisis... -
Opinius Media, vr 01 juli 2011 00:26 in reactie op Ginger Ted Reageer op Opinius
citaat: "Maar nee, je kiest liever voor een politiek ingegeven actie die duidelijk niet om de hulpgoederen of zelfs het Palestijnse volk gaat maar om een confrontatie met het tot eenzijdig absoluut kwaad verklaarde Israël die zeker gewelddadig wordt, ze waarschuwen jullie er immers voldoende voor.? "
het eenzijdig absoluut verklaarde israel? ?
door wie?
en dan schrijft u erachteraan : het verklaarde israel die zeker geweldadig wordt etc.
israel is nergens tot absoluut kwaad veroordeeld heer ginger.
overeenstemmig gedroeg de wereld zich naar israel incl die vs en vn.
dus wat kletst u toch.
verder is het wellicht verstandig de stammengeschiedenis aldaar en latere verdragen eens strak naast elkaar te leggen.
uw lang bevlogen betoog ten spijt -
leo dijkstra, wo 29 juni 2011 23:53 Reageer op leo
Och ja, de internationaal socialisten hebben niet zo veel kaas gegeten van democratie en mensenrechten enzo, dus of je die nou zo serieus moet nemen....
-
Roelf Turksema, do 30 juni 2011 02:48 in reactie op leo dijkstra Reageer op Roelf
En als Bush of Obama ''vrijheid en democratie'' komt brengen neem je dat wel serieus....hoe democratisch is Irak geworden?
Israel is heel erg democratisch, alleen hebben de Palestijnen en Bedoeïnen daar niet zoveel aan. Jij laat dat liever zo. -
Marc Schouten, do 30 juni 2011 02:58 in reactie op leo dijkstra Reageer op Marc
Leg je even wat beter uit want ik kan er geen touw aan vast knopen.
-
, do 30 juni 2011 08:26 in reactie op leo dijkstra Reageer op
Ik weet niet zeker of ik dit een argument vind.
En waarvoor of waartegen is dit eigenlijk een argument? -
Suzan Uz, wo 29 juni 2011 23:28 Reageer op Suzan
Nou, heer van Lingen, één tip zou ik u en uw opvarenden willen meegeven, aangezien, ook Hillary ook een mogelijke defensie van Israel niet uitsluit. Ga gewoon naakt op het dek, met z'n allen, en de handen omhoog. en dat blijven filmen. Desnoods, als dat te ver gaat, gewoon in schaars ondergoed, zodat goed blijkt dat jullie niet de boel provoceren of met handgranaten gooien, Dus ook de handen duidelijk omhoog. En alles vastleggen.
heel veel succes en erg moedig ! -
Sonja van Geloven, do 30 juni 2011 00:01 in reactie op Suzan Uz Reageer op Sonja
Het is geenzins nodig om je uit te kleden om door Israëli's geliquideerd te worden. Deze executies zijn immers al goedgekeurd door de wereldgemeenschap. Dat heeft geen consequenties voor de schurkenstaat. De vorige keer niet, en deze keer ook niet. En als ze dat doen in internationale wateren ook niet. En ook niet als de Israëli's mensen liquideren in andere landen. Dat alles is helemaal in orde.
opiniemakers
-
Mei Li Vos Directeur Orangegas en publicist
Bio -
Ivan Wolffers Hoogleraar Gezondheidszorg en Cultuur VU
Bio -
Ewout Klei Politiek historicus
Bio -
Boris van der Ham Tweede Kamerlid D66
Bio -
Brecht van Hulten presentatrice Kassa
Bio
Populair
-
De échte keuze van Samsom
Media verdraaien uitspraken van PvdA-leider over voorkeur voor SP
8139 x bekeken Korte Scan
Reageer (356) Politiek Twitter -
Kamermeerderheid voor ESM
UPDATE: PvdA eist extra garanties ... Stemming volgt morgen
7684 x bekeken Korte Scan
Reageer (553) Economie Twitter -
Volkskrant wil Joop verbieden
Hoofdredacteur: 'Joop is directe concurrent van onze opiniepagina' ... Joop-verbod moet lezers naar VK-site drijven
6110 x bekeken Korte Scan
Reageer (197) Media Twitter -
Peiling: Sap ruim aan kop
Update: Het GroenLinks-dilemma op het podium: Bevlogenheid versus bedachtzaamheid ... EenVandaag: 77 procent GroenLinks-leden kiest voor Sap
5665 x bekeken Korte Scan
Reageer (131) Politiek Twitter -
GroenLinks pakt forens hard
Update: GroenLinks legt uit: Arme mensen betalen voor dure leasebakken van de rijken ... GroenLinks-Tweede Kamerlid Ineke van Gent verdedigt Lenteakkoord: Dan ga je maar dichter bij je werk wonen
5229 x bekeken Korte Scan
Reageer (444) Economie Twitter -
'SP smijt deur dicht voor GroenLinks'
[VIDEO] SP-voorzitter Jan Marijnissen wil volgens Limburgse krant niet meer samenwerken met GroenLinks ... Nieuws ook door andere media overgenomen … SP-woordvoerder ontkent … Frans Timmermans was aanwezig en bericht op Facebook: 'dat Jan Marijnissen de deur naar GroenLinks keihard dichtsmeet. Was ik niet met hem eens' ... Marijnissen: Met Dibi aan het roer is links GroenLinks voorbij
5147 x bekeken Korte Scan
Reageer (250) Politiek Twitter -
Het Joop-verbod van de Volkskrant
Francisco van Jole Apart: Voor de tweede keer in korte tijd is er in de Tweede Kamer gepleit voor het verbieden van Joop.
4773 x bekeken Korte Scan
Reageer (160) Media Twitter -
De Hond peilt: Heftige electorale schommelingen
VVD-achterban niet blij met lenteakkoord ... Dibi kost GroenLinks zetels ... PvdA en PVV profiteren ... Geen meerderheid voor 'Kunduz-coalitie' ... Europa en euro zullen belangrijke rol spelen op 12 september
3424 x bekeken Korte Scan
Reageer (186) Politiek Twitter -
D66 wil 40-urige werkweek terug
D66-Tweede Kamerlid Wouter Koolmees in Buitenhof: Een officiële vrije dag opgeven levert ook economisch voordeel op
3132 x bekeken Korte Scan
Reageer (171) Politiek Twitter -
Presentator stuurt 'Barbie' live uit show
Dat zouden ze vaker moeten doen...
2980 x bekeken Korte Scan
Reageer (22) Kijknou Twitter

