Bio Bekijk alles van Adriaan Soeterbroek Word fan

Adriaan Soeterbroek

Adriaan Soeterbroek Cartoonist

05 maart 2011 Reageer (73) 4394 x bekeken Politiek RSS

Verzorgingsstaat anno 2011

Cartoon over de verzorgingsstaat

Laatste Reacties (73) Reageer Reacties in wachtrij: 0

  • , za 12 maart 2011 13:00 Reageer op

    Vroeger was men verzorgd van wieg tot graf. Dat heette sociale zekerheid. Dat is voorbij, de enige zekerheid die je nu nog hebt is dat je doodgaat als je eenmaal geboren bent.
    Daar is voor gezorgd.

  • , do 10 maart 2011 18:58 Reageer op

    Ach, hoe simpel kan iemand zeggen dat de verzorgingsstaat, maar niet alleen dat, ook elke vorm van medemenselijk fatsoen met deze regering de afvalbak in wordt geflikkerd?
    duidelijker gaat haast niet.

  • Sylvia Stuurman, do 10 maart 2011 18:25 Reageer op Sylvia

    Sylvia

    Het VVD-kabinet brengt de verzorgingsstaat om zeep.

    Precies volgens verwachting, brengt het ook de werkgelegenheid om zeep:

    "De werkgelegenheid in Nederland is in 2010 met 0,7 procent afgenomen.
    Dat is de grootste daling van het aantal banen in vijftien jaar tijd. Dat blijkt uit cijfers van LISA, een instantie dat sinds 1996 data verzamelt over betaald werk."
    http://www.nu.nl/economie/2465104/aantal-banen-in-nederland-neemt-af.html

    Dat is natuurlijk ideaal voor werkgevers, waarvan de VVD tenslotte de lobbypartij is:
    geen uitkeringen, en hoge werkeloosheid, dat houdt in dat ze weer lekker ouderwets effectief slaven kunnen maken van werknemers.

    Inderdaad, dat heeft alleen maar gunstige resultaten op korte termijn, maar Nederlandse ondernemers zijn kruideniers bij uitstek:
    ze zullen geen gelegenheid missen om een cent te sparen door een euro uit te geven...

    Het is eigenlijk wel uitermate absurd, dat ze dat allemaal kunnen doen doordat zoveel Henk en Ingrids, de mensen aan de onderkant van de maatschappij, die bij uitstek afhankelijk zijn van werkgelegenheid en , wanneer het even tegenzit, een uitkering, gestemd hebben op de nationaal-socialistische onderafdeling van de lobbypartij van werkgevers...

  • Jaap Breekpunt, vr 11 maart 2011 09:44 in reactie op Sylvia Stuurman Reageer op Jaap

    Jaap

    [Precies volgens verwachting, brengt het ook de werkgelegenheid om zeep:

    "De werkgelegenheid in Nederland is in 2010 met 0,7 procent afgenomen.]
    En dat in de paar maand tijd dat dit kabinet er zat, waarbij zo goed als geen maatregelen genomen zijn die hun effect kregen in 2010. Over daadkracht gesproken!

  • Sylvia Stuurman, za 12 maart 2011 13:24 in reactie op Jaap Breekpunt Reageer op Sylvia

    Sylvia

    [En dat in de paar maand tijd dat dit kabinet er zat, waarbij zo goed als geen maatregelen genomen zijn]

    Dat klopt.

    Ze kosten wel geld, maar doen niets, behalve kwebbelen wat ze allemaal zouden willen doen om alles van waarde om zeep te helpen.

    Een situaties als in België zou een stuk beter werken ;-)

  • Cees Soeterbroek, di 08 maart 2011 12:45 Reageer op Cees

    Cees

    nederland teruggeven aan de nederlanders klinkt mooi. het is politiek jargon voor ZOEK HET LEKKER ZELF UIT: JOH !!!

  • Anton Schaafsma, zo 06 maart 2011 23:36 Reageer op Anton

    Anton

    Wat een briljante dubbelzinnige cartoon van die Adriaan Soeterdorp: Dankzij de gedooghulp van de eveneens politiek destructieve PVV is het zowel een treurig "Rest In Peace"....,alswel een "Rip-(off)Deal" inzake de toekomst van onze verzorgingsstaat

  • Sylvia Stuurman, zo 06 maart 2011 17:22 Reageer op Sylvia

    Sylvia

    Rosemary's baby...

  • Ineke Ellens, ma 07 maart 2011 19:00 in reactie op Sylvia Stuurman Reageer op Ineke

    Ineke

    Dat was ook mijn eerste gedachte :)))))))

  • Frank Schutte, zo 06 maart 2011 16:32 Reageer op Frank

    Frank

    Beste Des Duivels,
    Ik zal morgen aan de arts gaan vragen of hij een zalfje heeft om mijn monitor mee in te smeren.

    Kom nou niet altijd met onzin aanzetten, en onderbouw nu eens u overtuiging met feiten.
    Lees nou gewoon eens de laatste cijfers die door het CBS zijn uitgebracht, en zie dat wat u beweerd niet de waarheid is.

    http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/dossiers/conjunctuur/publicaties/artikelen/archief/2011/2011-010-pb.htm


    Ik geloof dat als we veel minder gaan bezuinigen we sterker uit deze crisis gaan komen, maar daar hoeft niet iedereen in te geloven, maar verwijs dan altijd naar vergelijkbare periodes in onze vaderlandse geschiedenis..
    Daarom verdiep u nou eens in de economische crisis van de jaren tachtig, en zie dat de landen die het meest gingen bezuinigen, zoals ons land het langste last hebben gehad van deze crisis en dat het economische herstel veel later werd ingezet dan bij landen die wereldwijd hadden besloten om hun staatsschuld gecontroleerd te laten oplopen.
    De cijfers van het CBS tonen dit nu ook weer aan, maar iedereen is bang voor die dubbelen dip in de wereldeconomie, en zo als we weten is angst een slechte raadgever.
    Kapot bezuinigen van wat je hebt opgebouwd, kost op een later tijdstip veel meer geld om weer op te bouwen, en in economisch goede tijden gaan mensen dit toch weer opeisen, en laten zij zich geen rad meer voor ogen draaien zodat de verkeerde weer hun zakken kunnen vullen over hun gedane arbeid.
    We leven in een ander tijd, mensen laten zich niet langer piepelen, maar dat kun je als u het nieuws aanzet overal waarnemen.

  • Sjaak Leijten, za 12 maart 2011 09:40 in reactie op Frank Schutte Reageer op Sjaak

    Sjaak

    Ja Frank Hier zal het bekende jojo effect dubbel hard aankomen.
    neem maar van mijn aan dat als het beter zal gaan de arbeiders meer looneisen zullen gaan vragen. Met als gevolg stakingen. het wordt `n leuke zomer. STREIK STREIK

  • Zeer Voornaam, zo 06 maart 2011 12:53 Reageer op Zeer

    -De komende decennia zal de overheid zich steeds meer terugtrekken uit de sociale zekerheid-

    Slecht idee.
    Het zal immers niet betekenen dat je je straks niet hoeft te verzekeren, het zal alleen privaat zijn.
    En dat is jammer want dat betekent minder kwaliteit voor meer geld.
    Concurrentie heeft in dit land nog nooit tot een beter product voor minder geld geleidt. Niet zo vreemd, eerst moeten de directeuren en de aandeelhouders worden betaald, en die zijn zo bedrijfs gebonden als een fiets aan een vis. In elk stadje wel weer een ander schatje.

    Dat een land dat in de top 12 van rijkste landen ter wereld zogenaamd geen geld voor sociaal beleid heeft is een fabel. Als we volgend jaar de helft van het aantal nieuwe autos zouden kopen was in één klap de staatsschuld weg. Maar men kiest er liever voor om de buurman te zien krimperen. Best, maar doe niet net alsof je dat voor mijn kinderen doet. Huigelaars.

  • Frans Akkermans, zo 06 maart 2011 23:34 in reactie op Zeer Voornaam Reageer op Frans

    Frans

    Kunt u dit uitleggen?

    ...Als we volgend jaar de helft van het aantal nieuwe autos zouden kopen was in één klap de staatsschuld weg....

    Moeten we dat geld dat we in de zak houden vervolgens aan de fiscus geven die er de staatsschuld mee kan aflossen?
    Moeten we het aan iets anders besteden, wat dan? En verdwijnt daarmee de staatsschuld?
    Of moeten we gewoon geen nieuwe auto kopen?

    U beweert namelijk dingen die met geen enkele leerboekje over economie kloppen.

  • Joop Vermaat, za 05 maart 2011 19:40 Reageer op Joop

    Joop

    Hij is weer geniaal, maar voor mijn gevoel nog wat aan de voorzichtige kant.

  • Dehnus Nörder, za 05 maart 2011 18:53 Reageer op Dehnus

    Dehnus

    Oh dear, hier gaat Geert over zeiken. "Het lijkt wel of meneer mij in de kist wil hebben dit vind ik demonisering". Ja... tegenwoordig zijn alle politici zo zuur in NL, dus dat is wel te verwachten :).

  • Isis Maät, za 05 maart 2011 17:06 Reageer op Isis

    Isis

    Een `ripdeal` is een criminele transactie waarbij één van de partijen beroofd wordt door de andere.

    De verzorgingsstaat is rechts al jaren een doorn in het oog, want "wie niet werkt zal ook niet eten".
    Eindelijk hebben ze het voor elkaar, dankzij de Grote Gedoger. Het beetje verzorgingsstaat dat nog over was, wordt nu in rap tempo naar de ratsmodee geholpen.

  • YggY ..., za 05 maart 2011 16:00 Reageer op YggY

    YggY

    Ooit werd er vooral vanuit rechtse kringen vaak geroepen dat een gemiddelde Nederlander door de Staat van de wieg tot het graf werd verzorgd.

    Maar sinds we de zorg al volledig hebben vercommercialiseerd hebben en de overige Staatszorg in rap tempo aan het afbreken zijn is die term enigszins achterhaald.

    In de verzorgingsstaat van nu is het niet meer zo dat iemand zich verzorgd weet van wieg tot graaf.

    In de afbrekende verzorgingsstaat van nu IS de wieg je graf geworden.

    Zoals ooit Balkenende is begonnen, neem je verantwoordelijkheid als individuele burger of anders gezegd "zoek het zelf maar uit".

  • H. S., za 05 maart 2011 15:45 Reageer op H.

    H.

    Als Mark Nederland aan de Nederlanders terg wil geven, heeft hij dan al een strategie om het van Geert Wilders c.s. af te pakken?

  • Arthur Peltzer, za 05 maart 2011 15:02 Reageer op Arthur

    Arthur

    Eindelijk een Joop cartoon die ik begrijp. Het deksel staat voor de staatschuld die de PvdA wil doorschuiven naar de volgende generatie. Het PVV engeltje houdt houdt de RIP deal aan de kant en voorkomt dat de baby moet bloeden voor de uitgaven van de vorige generatie.

  • - -, za 05 maart 2011 15:23 in reactie op Arthur Peltzer Reageer op -

    -

    Arthur schreef: "Eindelijk een Joop cartoon die ik begrijp. "

    Dan heeft u nu vast hoofdpijn.

  • Eline W, za 05 maart 2011 16:50 in reactie op Arthur Peltzer Reageer op Eline

    Eline

    Droomt u maar lekker verder.

    De PVV ons behoeden voor het doorschuiven van de staatsschuld, in welk parallelle universum?

  • Joop Schouten, zo 06 maart 2011 17:15 in reactie op Arthur Peltzer Reageer op Joop

    Joop

    Je bedoeld zoals Wiegel en neo-trawanten de staatsschuld toen der tijd liet oplopen en de nul-lijn werd afgesproken?

  • Ruud H., za 05 maart 2011 14:36 Reageer op Ruud

    Ruud

    Duurde deze keer even voor ik hem zag, maar ik heb em door!

    "Alleen de PVV verzorgt je van de wieg tot aan het graf!"

    Mooi subtiel gevonden met dat PVV logo als hoopgevend kleurig contrasterend middelpunt in deze verder straksombere tekening.

    Ik zal natuurlijk nooit zo scherp en diep kunnen cartooneren als Adriaan, maar als tekstschrijver had ik dat verzorgende linksrode staartje in het PVV logo waarschijnlijk ook nog subtiel verwerkt in de cartoontitel als bijvoorbeeld 'verzorgingsstaart' ... ;-)

  • , za 05 maart 2011 14:35 Reageer op

    Dat tekeningen een weerspiegeling kunnen geven van iets wat hinderd in de weg zit op onze 130 km afsluitdijk snelweg zich doodrijdt is een feit.

    Soms schrik ik wel van uw cartoons maar ze spreken het ongesproken uit waar je soms wel een beetje schaamt voelt op je wangenrood hangt

  • Mostafa Mouktafi, za 05 maart 2011 14:22 Reageer op Mostafa

    Mostafa

    Alleen de doden die zich vrij voelen in Wildersland, het land van de Ware Waarheid en Vrijheid, andere mening telt niet, nog erger, als misdrijf wordt beschouwd, de andere mening.

  • Mark Mark, zo 06 maart 2011 13:22 in reactie op Mostafa Mouktafi Reageer op Mark

    Mark

    Wat bedoel je?

  • Gerald Thus, za 05 maart 2011 14:18 Reageer op Gerald

    Gerald

    Verzorgingsstaat is verzekeringsstaat geworden. Als je claimt moet je maar afwachten of je uitgekeerd krijgt.

  • René van Geels, za 05 maart 2011 13:35 Reageer op René

    René

    Totaal niet grappig, maar ja dat weten we ondertussen al wel.

  • Mark Mark, zo 06 maart 2011 08:06 in reactie op René van Geels Reageer op Mark

    Mark

    Inderdaad. Wat wel weer grappig is: hij durft er wel bij te zetten dat t een "cartoon" betreft.

  • , zo 06 maart 2011 09:39 in reactie op René van Geels Reageer op

    Waarom reageer je dan, mafkees.

  • René van Geels, zo 06 maart 2011 10:57 in reactie op Reageer op René

    René

    onbegrijpelijk dat ze jouw reactie doorlieten

  • Censuur Joop, zo 06 maart 2011 10:56 in reactie op René van Geels Reageer op Censuur

    Censuur

    Niemand verplicht jou het grappig te vinden, zeker niet als je verschoond bent van enig inzicht en ietwat humor. Zoals vele van die verzuurde, vergalde, verbitterde rechtse stemmers.

  • Joop Schouten, za 05 maart 2011 13:35 Reageer op Joop

    Joop

    Grimmig goed. Ik vind dit een van je beste Adriaan.

  • Des Duivels, za 05 maart 2011 12:24 Reageer op Des

    Des

    Leuke cartoon. Het zo snel mogelijk afbreken van de verzorgingsstaat is een garantie dat Nederland weer teruggegeven wordt aan de Nederlander.

    Als je een bevolking pampert dan krijg je huilbabies. zo blijkt.

  • Inter Bella, za 05 maart 2011 13:03 in reactie op Des Duivels Reageer op Inter

    Inter

    Grappig inderdaad, ook de 'redder' van de verzorgingsstaat komt wat mij betreft goed aan de orde. Maar is/zijn er nu werkelijk schuldig aan het afbreken, althans onbetaalbaar maken van de verzorgingsstaat? Tip: De PVV bestond nog niet eens...

  • Ernst Anepool, za 05 maart 2011 14:41 in reactie op Inter Bella Reageer op Ernst

    Ernst

    Klopt, toen zat Wilders nog tekstjes te schrijven voor Bolkensteyn, en daar zijn zakken te vullen, nu pakt ie het groter aan en gijzelt in feite een hele Natie met zijn Narcistisch Socialisme...

  • Inter Bella, za 05 maart 2011 15:30 in reactie op Ernst Anepool Reageer op Inter

    Inter

    -----[Klopt, toen zat Wilders nog tekstjes te schrijven voor Bolkensteyn, en daar zijn zakken te vullen]-----

    Ah: Iemand die voor een politieke partij werkt, is een zakkenvuller. Oké. (Wie is er dan géén zakkenvuller?)

    ----[ gijzelt in feite een hele Natie met zijn Narcistisch Socialisme...]----

    Dat moet u toch aardig bevallen, afgeleid van uw bijdragen alhier, bent u juist degene die altijd erg 'narcistisch socialistisch' aan het prediken bent.

    Leuk en aardig voor de rest, maar wie zijn er nu werkelijk schuldig aan het feit dat de verzorgingsstaat onbetaalbaar is geworden? Graag een aantal suggesties.

  • Ernst Anepool, za 05 maart 2011 16:32 in reactie op Inter Bella Reageer op Ernst

    Ernst

    Het gaat u steeds om het poppetje, dat is veeleer narcistisch dan bij mij, mij gaat het om de *inhoud*...

    EN ik gaf al aan wie de verzorgingsstaat onbetaalbaar hebben gemaakt, en dat zijn de zakkenvullers bij de VVD, kijk eens naar een Robion Linschoten en de hoeveelheid mdubbelen petten die die man opheeft, aan de ene kant bepaalt ie voor het rijk wie er extra uit de staatskas mag krijgen, en aande andere kant zat hij het verband (welk een dubbelzinnigheid) van zorgverzekeraars voor...


    Van de rechterhand in de rechterbroekzak...


    Ooit was ie nog onhandig en kostte het hem zijn staatssecretaisschap omdat hij het niet genoeg afgedekt had, maar eenmaal bijgestuurd door brinkman en hermans heeft ie de kunst van het Rip-dealen tot grote hoogte gecultiveerd.


    Inmiddels betalen we allemaal premie aan een zorgverzekering, krijgen nauwelijks nog iets vergoed, en *blijft* de staat dezelfde zorgconmglomeratien die zogenaamd door de markt betaald worden, subsidieeren met miljarden per jaar...


    Al die zorgverzekeringen der uit, het ziekenfonds terug, en de kosten van de zorg decimeren terstond.


    Dat heeft de nieuwe thuiszorg inmiddels bewezen.


    Waar Loek Hermans met zijn graaierij, tienduizenden werkeloosmaakte bij een hele reeks van zorginstellingen (Meavita schandaal) die telkens verherverbouwd werden als ware het een project van de biereco's , is nu het gevangeniswezen aan de beurt, lety op mijn woorden, over 15 jaar hebben we naast het dan in volle omvang bekend geworden zorgwatergate een paidprisonerssyndrome.


    Alles wijst erop dat heel dat tuiggate, niets anders was dan een alvast murwbeuken van de publieke opinie, zodat de Detentieindustrie van Opstelten zo zonder al te veel gemor ingevoerd word, zodat al die ambtenaren die nu zogenaamd ontslagen worden, maar feitelijk de zevende hemel van Appa indwarrelen, als kapo aan de slag kunnen...


    Appa: ----De Algemene pensioenwet politieke ambtsdragers----
    [quote]
    (Appa) is een wet op basis waarvan aan afgetreden politieke ambtsdragers een uitkering wordt verstrekt.
    De duur is afhankelijk van de diensttijd als politieke ambtsdrager, maar zal in de regel twee tot vier jaar bedragen. In deze wet is onlangs de sollicitatieplicht geïntroduceerd.
    [quote]

    De opkomende vragen, van het waarom van ed uitgestelde sollicuitatieplicht, waar is de eigen verantwoordelijkheid bij de gewezen ambtsdragers opeens, die altijd over eigen verantwoordelijkheid roeptoeteren ???
    http://www.vng.nl/Documenten/vngdocumenten/2010_overig/Kabinet_ECCVA-U201001223.pdf


    En ondertussen willen ze wel de WW verkorten naar 3 maanden, maar zelf toch liever 2 tot 6 jaar (bij voldoende plucheplekkerij) de staatskas leeggraaien... (en ondertussen freelancen)


    EN de verstrekkende gevolgen, de staat trekt zich terug en leggen de uitvoering bij de werkgevers neer.:
    [Sinds kort bent u als werkgever *verplicht om de re-integratie van APPA-wachtgelders te faciliteren. Voor activering, begeleiding en controle van APPA-wachtgelders heeft Loyalis goede samenwerkingsafspraken met gespecialiseerde bedrijven.]



    En de complete absurditeit van de "WAO" regeling van de straks vrijkomende Lucassens en Brinkmennen:

    [quote]
    2. Hoofdlijnen verlengde uitkering Appa
    · De vertrekreden is voor het toekennen van een Appa-uitkering niet van belang. Bij het
    aftreden van een politieke ambtsdrager wegens invaliditeit ontvangt betrokkene eerst een
    wachtgelduitkering (minimaal twee jaar en maximaal zes jaar).
    · Indien belanghebbende op de dag dat de Appa-wachtgelduitkering eindigt, geheel of
    gedeeltelijk algemeen invalide is, wordt de uitkering voor de duur van de invaliditeit
    voortgezet.
    · Indien men geheel of gedeeltelijk niet in staat is als gevolg van ziekten en gebreken
    hetzelfde te verdienen als gezonde personen (met soortgelijke opleiding en ervaring),
    wordt men aangemerkt als algemeen invalide. Bij de vaststelling van de mate van
    algemene invaliditeit wordt buiten beschouwing gelaten of betrokkene de arbeid feitelijk
    kan verkrijgen.
    [/quote]


    Dat maakt de verzorgingsstaat onbetaalbaar!

    Die hele Appa morgen afschaffen, en gelijke monniken gelijke kappen, de WIA in met die uitvreters...

  • Frans Akkermans, zo 06 maart 2011 23:49 in reactie op Ernst Anepool Reageer op Frans

    Frans

    ...Inmiddels betalen we allemaal premie aan een zorgverzekering, krijgen nauwelijks nog iets vergoed,...

    Ik merk daar niets van. Wat krijg ik dan niet meer vergoed? Ik heb bijv. al twee keer een nieuwe bril gekregen. Ik dacht dat ik die vroeger zelf moest betalen.

  • Ernst Anepool, za 05 maart 2011 16:43 in reactie op Inter Bella Reageer op Ernst

    Ernst

    En voor je het weet beland je dan in die Detentieindustrie omdat de "straatcoaches" aka buurtcommandanten hun quotum moeten halen...
    http://www.nu.nl/binnenland/2461150/straatcoaches-verzinnen-overlast-quotum.html

  • Des Duivels, za 05 maart 2011 16:25 in reactie op Inter Bella Reageer op Des

    Des

    Follow the money en u kunt de daders aanwijzen. Er zijn maar een paar partijen die het moeten hebben van staatsafhankelijken..

  • Inter Bella, za 05 maart 2011 20:17 in reactie op Des Duivels Reageer op Inter

    Inter

    ;-) U heeft ze bij de kladden!

  • Censuur Joop, za 05 maart 2011 13:12 in reactie op Des Duivels Reageer op Censuur

    Censuur

    "dat Nederland weer teruggegeven wordt aan de Nederlander."

    Unieke uitspraak hoor, heel leuk. Zelf verzonnen? Goh, je moet tekstschrijver worden. Aert Willem heeft vast nog wel een plekje voor je.

    Als Nederland niet van de Nederlanders is dan:
    A - Wie ben ik?
    B - Waar woon ik?
    C - van wie is Nederland dan?

    Ik vind het namelijk de meest domme uitdrukking die ik in mijn inmiddels redelijk lange leven heb gehoord. Erger nog dan het Vol is Vol van Janmaat. Toen durfden ze nog voor hun mening uit te komen. Nu moet het met die achterlijke stiekeme leus waar zelfs de "Minister-President" - de klojo! hij moest zich schamen zo uit te laten als de hoogste politiek leider van HEEL Nederland - Rutte aan meedoet: Nederland voor de Nederlanders!

    Alsof Nederland nu van de Chinezen is, of van de Belgen, of de Marsmannetjes, of erger, veeeeel erger; van Wilders! Stelletje lullo's daar bij de PVV-ers en VVD-ers.

  • Eric Jan Taapken, za 05 maart 2011 13:43 in reactie op Censuur Joop Reageer op Eric Jan

    Eric Jan

    Je hebt gelijk hoor met Nederland terug gegeven aan de Nederlanders, het is een holle kreet maar het zegt des te meer hoe Rechtse mensen denken over mensen met een andere mening dan de hunne, de uitspraak van Rutte dat Rechts zijn vingers zou aflikken bij zijn regeeraccoord is van hetzelfde laken een pak, troost je met dat dit meer over hun zegt dan over ons!
    Leuke cartoon weer, de PVV waakt over de gezondheidszorg nou dat is een hele ZORG minder, hahahaha!!!!!!!!!!

  • Jan van der Heijden, za 05 maart 2011 14:21 in reactie op Censuur Joop Reageer op Jan

    Jan

    Nee Fatima, zoveel fantasie heeft Mark niet, woorden van gelijke strekking waren van Wilders. Overigens vraag ik mij af hoe een moeder ooit van zo'n kind heeft kunnen houden!!

  • Censuur Joop, za 05 maart 2011 16:50 in reactie op Jan van der Heijden Reageer op Censuur

    Censuur

    Het treurige probleem is dat Rutte dat in zijn "overwinnaarsspeech" na de PSverkiezingen wel degelijk heeft gezegd dat hij Nederland terug zal geven aan de Nederlanders. Mijn hoofddoek zakte van schaamte af.

    Maar we weten al langer dat Geertje en Markje dikke vriendjes zijn die regelmatig samen de kroeg in duiken om plannetjes te smeden.

  • Gerald Thus, za 05 maart 2011 21:44 in reactie op Censuur Joop Reageer op Gerald

    Gerald

    Dat deden ze ook op 7 november 2003.

  • El Che, za 05 maart 2011 21:07 in reactie op Jan van der Heijden Reageer op El

    El

    Zijn eigen broer houdt inieder geval niet van hem.

  • René van Geels, zo 06 maart 2011 02:07 in reactie op El Che Reageer op René

    René

    Ja en? Wat heeft dat ermee te maken?

  • Aert Willem d'Holbach, za 05 maart 2011 15:24 in reactie op Censuur Joop Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Ik vond de nuance die Mark Rutte gisteren gaf in zijn persco heel duidelijk en overtuigend. Ik neem aan dat u zich niet op de hoogte stelt van wat er in de wereld gebeurt - derhalve niet de media volgt - en uw oordeel zuiver en alleen baseert op uw vooroordeel. Da's wel zo gemakkelijk. Zeker van Wilders afgekeken?

    Belooft u mij dat u die oogkleppen na carnaval weer afdoet?

  • Censuur Joop, za 05 maart 2011 16:57 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Censuur

    Censuur

    Ik vond de dooddoener die Mark Rutte gisteren gaf in zijn persconferentie heel onduidelijk en weinig overtuigend. Ik neem aan dat u zich niet op de hoogte stelt van wat er in de wereld gebeurt - derhalve niet de media volgt behoudens de rechtse pers, zoals Elsevier, De Spits , Weekend en Story - en uw oordeel zuiver en alleen baseert op uw vooroordeel. Da's wel zo gemakkelijk. Zeker van Wilders afgekeken?

    Belooft u mij dat u die oogkleppen na carnaval weer afdoet?

  • Arie Roos, za 05 maart 2011 17:13 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Arie

    Arie

    [Ik vond de nuance die Mark Rutte gisteren gaf in zijn persco heel duidelijk en overtuigend. Ik neem aan dat u zich niet op de hoogte stelt van wat er in de wereld gebeurt - derhalve niet de media volgt - en uw oordeel zuiver en alleen baseert op uw vooroordeel. Da's wel zo gemakkelijk. Zeker van Wilders afgekeken?]

    Sorry, Aert, Rutte heeft het hele kleine beetje krediet dat hij nog bij mij had deze week verspeeld. Hij wil zich gedragen als Wilders ? Prima, dan zal ik hem met gelijke munt terugbetalen.

  • Des Duivels, za 05 maart 2011 16:23 in reactie op Censuur Joop Reageer op Des

    Des

    Als u op school een klein beetje heeft opgelet dan weet u dat de definitie van een Nederlander erg eenvoudig is. Namelijk iemand met een Nederlands paspoort. Met het teruggeven van Nederland aan de Nederlander bedoelt Mark Rutte het terugdringen van de overheidsinvloed. De komende decennia zal de overheid zich steeds meer terugtrekken uit de sociale zekerheid, u zult dus echt voor uzelf moeten leren zorgen..

  • Censuur Joop, za 05 maart 2011 16:54 in reactie op Des Duivels Reageer op Censuur

    Censuur

    "dan weet u dat de definitie van een Nederlander erg eenvoudig is. Namelijk iemand met een Nederlands paspoort."

    Mooi zo! Dan weten we nu voor eens en altijd dat moslims met een Nederlands paspoort Nederlanders zijn en geen terroristen die de grens over moeten! Laat ik jou dan niet meer horen mehèkkeren over moslims en dergelijke hier in Nederland!

    Voor de rest is het wij van WC-eend willen geen kwaad horen van WC-eend dus wij verdedigen WC-eend desnoods met een verleugening van de waarheid zodat WC-eend gewoon teruggegeven wordt aan WC-eend!

  • Des Duivels, za 05 maart 2011 18:03 in reactie op Censuur Joop Reageer op Des

    Des

    Waarom moet u altijd zo nodig moslims erbij halen? We hebben hier in Nederland ook nog mensjes die de ideologie van Hitler als waarheid aanvaarden. Zij zijn ook nog gewoon Nederlanders.

  • Censuur Joop, za 05 maart 2011 18:52 in reactie op Des Duivels Reageer op Censuur

    Censuur

    "Waarom moet u altijd zo nodig moslims erbij halen? We hebben hier in Nederland ook nog mensjes die de ideologie van Hitler als waarheid aanvaarden. Zij zijn ook nog gewoon Nederlanders. "

    Ik zal bovenstaande zin heel goed onthouden. Zonder twijfel komt 'ie me nog eens heel goed van pas hier op Joop bij het PVVgepeupel en geneuzel.

  • Gracchus Babeuf, ma 07 maart 2011 10:00 in reactie op Des Duivels Reageer op Gracchus

    Gracchus

    Hé, daar hebben we Hitler weer. Zomaar vanuit het niets komt hij weer voorbij fietsen. Wat heb je toch met Hitler?

  • Censuur Joop, za 05 maart 2011 16:55 in reactie op Des Duivels Reageer op Censuur

    Censuur

    Ik zorg mijn hele volwassen leven al voor mezelf en voor mijn gezin en de gemeenschap, dus een suffere opmerking kan je bijna niet meer maken.

  • Des Duivels, za 05 maart 2011 18:08 in reactie op Censuur Joop Reageer op Des

    Des

    Waarom u de rekening dan door wilt schuiven naar uw kinderen is mij een groot raadsel..

  • Censuur Joop, za 05 maart 2011 18:50 in reactie op Des Duivels Reageer op Censuur

    Censuur

    Zij ervaren dat niet zo, ook niet voor hun kinderen en zij zijn oud genoeg om te beseffen dat hun toekomst eerder naar de klote gaat met gedoogpeer Wilders en consorten dan met een humaner en eerlijker beleid.

  • , za 12 maart 2011 13:05 in reactie op Censuur Joop Reageer op

    Mijn meiden hebben daar gelukkig ook geen last van.
    Stel je voor dat het zover komt dat je eigen kinderen je je verzorgde oude dag niet gunnen.....................Brr.

  • Amarinde Bovendorp, za 05 maart 2011 19:47 in reactie op Des Duivels Reageer op Amarinde

    Amarinde

    [Waarom u de rekening dan door wilt schuiven naar uw kinderen is mij een groot raadsel..]

    U begrijpt er werkelijk helemaal niets van.

    De enige die de rekening doorschuift en de toekomst van geheel Nederland op het spel zet is dit kabinet.

    Als je het onderwijs weg bezuinigd, van basis school tot universiteit) ondermijn je elke toekomst.
    Dit kabinet bezuinigd nu maar trekt een enorme wissel op de toekomst, een negatieve wel te verstaan want als over 10-15 het effect van de belachelijke snoeiwerkzaamheden breeduit zichtbaar worden is het wel te laat.
    Maar goed daar heeft Mark geen last van die zit dan allang te grijnzen in 1 of ander luxe baantje en zullen de domkoppen die nu steevast Links de schuld geven ook dan wederom Links verantwoordelijk houden voor dit afbraak beleid.

    Punt is nl. dat de rechts geörienteerde kiezer vaak een zeer kort geheugen heeft en niet gehinderd lijkt te worden door enige feitenkennis.

  • Des Duivels, zo 06 maart 2011 14:26 in reactie op Amarinde Bovendorp Reageer op Des

    Des

    Kennis vlucht weg naar het buitenland waar een liberaler belastingregime heerst. Nederland blijft achter in de middenmoot. Kenniseconomie is een hoax. Het is beter om kennis in te kopen. China levert tegen veel betere voorwaarden.

  • , za 12 maart 2011 13:02 in reactie op Des Duivels Reageer op

    Kennis vlucht ook naar het buitenland omdat daar veelal een wat vriendelijker klimaat heerst, of omdat men vindt dat de mensen daar fatsoenlijker met hun medemensen omgaan.
    Het is maar waar je prioriteiten liggen. Bij jou liggen die bij het belastingklimaat, dus geld.
    Anderen hebben andere redenen, gelukkig...........

  • YggY ..., za 05 maart 2011 17:25 in reactie op Des Duivels Reageer op YggY

    YggY

    Namelijk iemand met een Nederlands paspoort.
    ==========================

    Oeps dan heb ik nu een probleem, ik heb geen paspoort.

  • Des Duivels, za 05 maart 2011 18:01 in reactie op YggY ... Reageer op Des

    Des

    Krijg je er wel één van mij, ik heb er namelijk twee..

  • Ernst Anepool, za 05 maart 2011 13:38 in reactie op Des Duivels Reageer op Ernst

    Ernst

    "Rosemaries Baby" ....

  • Frank Schutte, za 05 maart 2011 20:20 in reactie op Des Duivels Reageer op Frank

    Frank

    Beste Des duivels,
    Waarom probeert u ons nou niet eens uitleggen wie die Nederlander is waar Nederland aan teruggeven moet gaan worden, en wat zij er mee opschieten als we Nederland aan ze teruggeven om dan vervolgens hun verzorgingsstaat te gaan afbreken?

    U beperking zit hem in het feit dat u gaat geloven dat de denkbeeldig gecreëerde figuren van u grote leider, namelijk Henk & Ingrid ook daadwerkelijk bestaan en dat ze net als Barbie & Kent geen dag ziek zijn, geen hulp nodig hebben bij de opvoeding van hun kinderen, dat hun woning van de lopende band afkomt, en dat als hun ouders een beperking hebben je ze terug moet sturen naar de fabrikant.
    Ik weet dat het voor sommige mensen moeilijk is om de ontwikkelingsfase van kind tot volwassen af te leggen zonder problemen, en dat bij u als ik het hiervandaan goed kan waarnemen de anale fase niet hellemaal goed verlopen is, daarom mijn tip aan u, leg die poppen eens aan de kant en probeer in onze verzorgingsstaat gewoon eens om hulp te vragen, u zult zien dat we u willen en kunnen helpen.

    http://nl.wikipedia.org/wiki/Anale_fase

  • Censuur Joop, zo 06 maart 2011 10:59 in reactie op Frank Schutte Reageer op Censuur

    Censuur

    Frank, dat heb je duidelijk en klaar gezegd. Ik heb het gelezen met een glimlach en waardering.

  • Des Duivels, zo 06 maart 2011 14:44 in reactie op Frank Schutte Reageer op Des

    Des

    Frank, de schatkist is leeg! Te veel mensen en te weinig productiviteit. Het enige wat rest is de overheidsinvloed fors afbouwen en de sociale zekerheid in rap tempo afbreken. Gedeelde armoede wordt niemand vrolijk van.

    Overigens, aan uw anale fixaties kan wat gedaan worden hoor! Er is vast wel een leger aan hulpverleners die u daar vanaf kunnen helpen.

  • René van Geels, ma 07 maart 2011 00:21 in reactie op Des Duivels Reageer op René

    René

    Hear,Hear

  • Gracchus Babeuf, ma 07 maart 2011 09:57 in reactie op Des Duivels Reageer op Gracchus

    Gracchus

    Probeer het eens zonder one-liners en onderbouw eens wat van je uitspraken. Een moslimtsunami, de schatkist is leeg, er zijn te veel mensen enz. enz. Je schijnt het leuk te vinden mensen de stuipen op het lijf te jagen met je holle frasen.

    Kortom, volgens jou is het einde der tijden nabij. Als dat zo is, ga dan op de Mont Blanc zitten en wacht het rijzen van het water af, of - om wat Lebensraum voor een ander te creeëren - gooi je voor een trein ;-)

  • , za 12 maart 2011 13:03 in reactie op Des Duivels Reageer op

    anale fixaties?
    Weet U wel waarover U het heeft?

 

Reageren

opiniemakers

Populair

Scroll naar boven Scroll naar boven