za 26 mei 2012
Bio Bekijk alles van Paul Witteman Word fan Abonnement
27 juni 2011 Reageer (63) 2317 x bekeken Media
Verkiezingen
De plannen van minister Van Bijsterveld voor de publieke omroep zijn in Hilversum slecht gevallen
Dat is te begrijpen want niemand vindt het leuk om te snijden in eigen vlees. Toch wringt daar niet de schoen want dat er ook op de omroep moet worden bezuinigd, ligt voor de hand. Daarvoor hadden de omroepen zelf plannen ontwikkeld, tot en met fusies aan toe. Die plannen zijn opgestuurd naar de minister die vervolgens omarmde wat haar beviel, de fusies, en schrapte wat in het gedoogkabinet slecht lag, de beloning voor fuserende omroepen. Op die manier heeft een fusie voor een omroep als de VARA weinig zin.
De minister wil wel omroepen belonen, maar dat zijn de omroepen die de meeste leden hebben of werven. Dat lijkt op het eerste gezicht redelijk. Het ledental van een omroep kan immers worden gezien als de steun van het publiek voor wie je de programma’s maakt. Ook in de politiek wordt publieke steun omgezet in zetels voor de Tweede Kamer en daarmee in macht. Het verschil is alleen dat het in de politiek gaat om zoveel mogelijk -kiezers en niet om leden. Om lid te worden van een omroep moet je contributie betalen, binnenkort 15 euro per jaar. Uit onderzoek is gebleken dat de achterban van de VPRO en de EO daar minder problemen mee heeft dan de oudere achterban van de VARA en de jongeren van BNN. Dat levert dus scheve verhoudingen op, want het is niet gezegd dat de programma’s van de EO en de VPRO meer publiek trekken dan clubs met minder leden, en dan drukken we het voorzichtig uit. En het draait om allemaal om programma’s.
Dus: waarom niet (omroep)verkiezingen houden? De omroep met de best bekeken en hoogst gewaardeerde programma’s krijgt de meeste zendtijd. -Zullen we eens peilen hoe de verhoudingen dan liggen?
Deze column staat ook in de Varagids
Laatste Reacties (63) Reageer Reacties in wachtrij: 0
-
Mario Frieswijk, wo 29 juni 2011 14:54 Reageer op Mario
Waarom niet gewoon afschaffen ipv omroepverkiezingen?
Waarom sommige zich links noemende personen zo verknocht zijn aan ons bizarre, verouderde, verzuilde en veel te religieuze omroepenbestel is mij een volkomen raadsel. -
Jaap Knasterhuis, wo 29 juni 2011 08:47 Reageer op Jaap
Ik las in De Elsevier een verdomd interessant artikel.
Wist u dat de lidmaatschap van een publieke omroep al 60 hetzelfde is? Het is nooit aangepast aan de inflatie. We moeten de contributie drastisch verhogen naar 70 a 80 euro, het lijkt een flinke duit, maar omgerekend komt het op hetzelfde neer als 15 gulden in 1950. Dit zou een betere indicatie van de clubliefde zijn. We slaan twee vliegen in 1 klap: De omroepen genereren extra geld van hun leden + de omroepen die overblijven vind men blijkbaar de moeite waard daar jaarlijks 80 euro aan over te maken. -
, wo 29 juni 2011 09:05 in reactie op Jaap Knasterhuis Reageer op
Leest U de Elsevier?
Oh. -
kees kortekaas, di 28 juni 2011 22:40 Reageer op kees
Het gaat bij publieke omroepen toch niet om kijkers, maar om kwaliteit? Kijkers worden toch al bediend door de commercielen?
-
, wo 29 juni 2011 09:12 in reactie op kees kortekaas Reageer op
Maar zoals je weet gaat het dit kabinet niet om kwaliteit maar om centen.
Dus dat is de basis van het verhaal. -
Zeer Voornaam, di 28 juni 2011 19:39 Reageer op Zeer
verkiezingen?
compleet met verkiezingsprogrammas die de dag na overwinning verlaten kunnen worden neem ik aan.
Laten we dan maar meteen op programmas gaan stemmen:
vooravond: DWDD of Voetbal?
primitime: Uitzinnig of Voetbal?
latenight: P&W of Voetbal met lullen over voetbal?
Het is duidelijk; de hele dag voetbal.
Ja, nou, tijd voor je pensioen meneer Witteman. -
Paula Pop, di 28 juni 2011 16:57 Reageer op Paula
Dan mag de VARA wel aan de slag met briefpapier en postzegels. De achterban van de VARA is zo oud, dat een online stemming ze weleens fataal kan worden.
-
de_gewone man, di 28 juni 2011 13:12 Reageer op de_gewone
vaak heb ik bij het kijken naar Pauw en Witteman gehoopt op een duiding, blootleggen van hypocrisie, kiezersbedrog, valse beloften en plompweg confronteren met vette leugens. Niets van dit alles, niets. Iedere SP-er aan tafel werd gefileerd, met de rest van het schorrie morrie was het popie jopie.
En nu is het te laat. Je hebt verzaakt Heer Witteman. -
Florian Lichti, di 28 juni 2011 11:37 Reageer op Florian
Door alle omroepen word gedaan alsof zij een vreselijke belangrijke publieke taak hebben: nou de wereld draait echt wel door (no pun intended) zonder televisie en het gehang voor die bak!
-
, wo 29 juni 2011 09:11 in reactie op Florian Lichti Reageer op
JA, Florian, jij hangt gewoon voor een andere bak.
Dat is een keuze. -
Zeer Voornaam, wo 29 juni 2011 21:36 in reactie op Florian Lichti Reageer op Zeer
De wereld is al doorgedraaid.
Het gaat ook niet over wel of geen TV, het gaat over wel of geen Publieke TV. Niet commerciele TV. Onafhankelijke TV. TV waar leden uit de maatschappij iets over te zeggen hebben. Over die TV hebben we het.
En dan niet alleen TV, maar ook Radio en Internet.
Een Website zonder winstoogmerk met meningen bijvoorbeeld.
Niet een GeenStijl waar centjes verdient moeten worden, maar een Joop waar eenieder zijn mening kan poneren zonder dat het tot doel heeft om relletjes te veroorzaken om meer mensen te lokken om naar de advertenties te gluren.
En radio waar een muziekje zou moeten kunnen worden gedraaid omdat de DJ er kippenvel van kreeg ipv dat SONY weer eens een CEO firstclass moet invliegen en dus een extra centje nodig heeft... Okay, slecht voorbeeld, 3fm draait zoveel sony muziek dat het de schijn van onafhankelijk niet meer kan ophouden. -
Eddie NieuwZuur, di 28 juni 2011 10:39 Reageer op Eddie
De plannen zijn mij ontzettend goed gevallen. Weg met oude geldverslindende oude jongens krentebrood karikaturen en domme programma's. Lang leve nieuw talent.
-
Johannes Zeilstra, di 28 juni 2011 09:40 Reageer op Johannes
Persoonlijk vind ik televisie een wel heel erg overschat medium, en ik zal er geen traan om laten als er nog meer word bezuinigd.
Het kastje staat bij ons altijd uit, en is zo langzamerhand een nutteloos stukje interieur geworden. -
Zeer Voornaam, di 28 juni 2011 00:58 Reageer op Zeer
"want het is niet gezegd dat de programma’s van de EO en de VPRO meer publiek trekken dan clubs met minder leden"
Meer?
O gaat het om meer.
En dit kabinet dan? dat is dus een prima kabinet, het had Meer stemmen dan een ander kabinet.
Ik denk dat een grotere VARA meer kapot gaat maken dan ons lief is.
Ze zijn niet zo goed in het maken van TV.
Het zal best zo zijn dat suffige arme bejaarden er lekker bij in slaap kunnen vallen, maar volgens mij is dat maar een kleine rol van de TV. -
Erik Does, di 28 juni 2011 08:12 in reactie op Zeer Voornaam Reageer op Erik
----- En dit kabinet dan? dat is dus een prima kabinet, het had Meer stemmen dan een ander kabinet.
Ik denk dat een grotere VARA meer kapot gaat maken dan ons lief is.
Ze zijn niet zo goed in het maken van TV.
Het zal best zo zijn dat suffige arme bejaarden er lekker bij in slaap kunnen vallen, maar volgens mij is dat maar een kleine rol van de TV. -----
Witteman stelt toch voor omroepverkiezingen te houden? Ik denk dat Pauw en Witteman, De Wereld Draait Door en tot een jaar geleden de zaterdagavond shows van Paul de Leeuw tot de beter bekeken programma's van de publieke omroep behoren, 3 VARA programma's. Dus wat maakt de VARA kapot dan? -
Zeer Voornaam, di 28 juni 2011 19:49 in reactie op Erik Does Reageer op Zeer
Ja ja, de Madiwodovrzi zo show was echt geweldig!
Hoogstaande TV die Scorsese qua diepgang in de kou zet.
Witteman zegt het zelf eigenlijk al: De vara leden zijn te oud om hun afstand bediening te snappen, vallen zo vlak voor P&W in slaap, en geven dus de beste kijkcijfers ooit.
Kerels rond een klets tafel is goed genoeg voor Radio, toch weet de VARA daar hele avonden mee te vullen. Om dan naar progamma's als zomergasten, draadstaal, tegenlicht, de wetenschap show en Beagle te schoppen is ronduit debiel.
De VARA stompt je hersens af en maakt mensen PVV klaar. Waar denkt u dat al die PVV kiezers vandaan komen? Lekker roepen dat de PvdA zo geweldig is en rechts je zakken met tot 8x Balkenende vullen. -
Henk Daalder, ma 27 juni 2011 23:27 Reageer op Henk
Geen goed idee,
want TV is propaganda
De omroep met de meest zendtijd gaat de meeste propaganda maken, dus krijgt de meeste stemmen. -
R. Hood, di 28 juni 2011 04:06 in reactie op Henk Daalder Reageer op R.
Een staat met een grote media (zender) uiteindelijk? Dan is dit land een dictatuur geworden als het zover zou komen. En die kant gaat het dus hard op, want naast rommelen met de media, worden gemeenten gefuseerd, moeten deelraden verdwijnen, vele bezuinigingen die snoeihard worden doorgevoerd (wat betekent gigantische macht voor de staat, want het kapitaal blijft in de staatskas)
Je ziet voor je ogen het land dezelfde kant opgaan als Duitsland ging tussen 1933 en 1940. -
dr. Bob, ma 27 juni 2011 23:15 Reageer op dr.
Meent ie dat nou echt of....?
Witteveen heeft toch ook wel gehoord van de stelling van P.T.Barnum ? Pffff, nou daar komt ie nog een keer. " Nobody's ever lost any money by underestimating the masses" .
Een omroepverkiezing ! Waarom ? De uitkomst is bij voorbaat al zo klaar als een klontje.
Het volk, "the masses", wil brood en spelen, bagger, en liefst zo veel mogelijk.
Waarom is de Telegraaf groot, waarom zijn RTL en SBS zo populair ?
Waarom waren voordat er commerciële tv was, de Tros en de Avro zo in trek ? Waarom gaat niemand naar de opera en wel naar Joop Endemol bagger ?
Volgens mij is Witteveen zijn geweten aan het sussen, is ie van plan over te stappen naar het "circus". Heeft ie eindelijk moeten toegeven dat de arrebeier toch niet zo nobel is. -
Gerwin van Eersel, ma 27 juni 2011 22:55 Reageer op Gerwin
Verkiezingen voor de omroep? Wat en slecht plan. Je zult zien dat de prachtige Mahler symfonieen geen zetels halen, en de bagger als Lingo, Paul de Leeuw, of boer zoekt vrouw 12 uur per week of meer verdienen.
Een veel beter plan lijkt me het oude Brinkman idee die toentertijd gewoon omroepen elitair kwalitatief wilde beoordelen, en toen dus AVRO TROS en Veronica het bestel uit wilde sturen. Brinkman kreeg toen dezelfde kritiek als die van vandaag, maar hij had het goed gezien.
Als we het bestel nu kwalitatief beoordelen, dan houden we NTR, VPRO, BNN en EO (waar ik van walg, maar die wel iets toe te voegen hebben) over, dat kan prima op 1 zender. En ja je ziet het goed, de VARA noem ik niet, die maakt op z'n allerhoogst 3 bekijkenswaardige programma's, in volgorde ZEMBLA, Buitenhof en P&W. Onder de vlag van VPRO of NTR kunnen die drie wat mij betreft behouden blijven. -
B Man, ma 27 juni 2011 19:33 Reageer op B
VARA doe gewoon een greep in de kas en begin samen met bv de VPRO, BNN en/of andere mediabedrijven een progressieve commerciele omroep. Een publiekszender en een betaalzender met goeie films, series en kunst&cultuur.
Lijkt me nog steeds best haalbaar, als is het eigenlijk wel 15 jaar te laat. -
Tulay M, ma 27 juni 2011 18:43 Reageer op Tulay
Ondanks de drie publieke omroepen die NL kent wijk ik vaak uit naar Ketnet/Canvas ofwel Belgie 2. Dit zo zijnde bekruipt me de gedachte of een fusie tussen bijv Ned 3 en Belgie 2 te overwegen is.
-
Jager Verzamelaar, ma 27 juni 2011 19:14 in reactie op Tulay M Reageer op Jager
Je zou voor de aardigheid eens in België de kabel-tv moeten aanzetten
Die arme mensen hebben daar niks . -
Gerwin van Eersel, ma 27 juni 2011 23:15 in reactie op Jager Verzamelaar Reageer op Gerwin
Lijkens ze toch meer op Nederlanders dan je zou denken, wij hebben ook niks.
-
peter h, ma 27 juni 2011 18:08 Reageer op peter
Je zou denk ik beter een combinatie van criteria kunnen maken: ledental omroep, kijkcijfers, waarderingscijfers, salarissen van de medewerkers (waarbij minder grootverdieners meer zendtijd geeft)
-
Mary de France, ma 27 juni 2011 17:56 Reageer op Mary
Zo'n peiling zou in elk geval weergeven waar de beste programma's zitten. Want vreemd genoeg zitten die bij de VARA. Vervelend voor de haters van linkse hobby's maar waar.
-
Zeer Voornaam, di 28 juni 2011 00:44 in reactie op Mary de France Reageer op Zeer
beste?
Grappig woord.
de VARA heeft de meeste zendtijd rond spitsuur en dan kijken er een paar zielen meer.
Zo'n DWDD is toch te zielig voor woorden. Een TV programma over wat er nog meer voor 'n tv programmas er zijn vol met koppen rond een tafel die lullen over andere tv programmas en hoe ze daar weer hun boekje gaan slijten... te dol voor woorden. Heeft niets met tV te maken. P&W evenzo. Koppen, Tafel. Lachen om Belgen en Limburgers en oh-oh wat zijn wij hier in A'dam toch geweldig. Jep, laat de bakken met geld uit het land maar komen, wij lullen hier onze tijd wel vol.
Hee, gisteren was er weer 'around britan' op de buis. Een rondje rond britanie en dan iets leuks of bijzonders laten zien. Mooi eilandje met zeehonden hier, strandje met vrolijkje mensen daar. Bijzonder museumpje en een mooi bloempje. Kom daar maar om op de 3 radio zenders op onze TV. Een dikke netscape logo met een lach-zo-leuk en dokter Clabam. "Ja het is zo erg dat Jansen een tweede portie neemt"
Ga toch TV maken man. Of doe dat gewauwel op de radio of internet. -
Reinaert de Vos, ma 27 juni 2011 17:45 Reageer op Reinaert
Dat is dus kijkcijferbeleid. Nou, fijn, dan blijft er steeds minder over voor programma's die niet zo hapsnap snelle trek zijn. Ik ben het zo zat. Afschaffen die omroepen en een omroeporganisatie instellen, klaar. Niemand begrijpt dit ondoorzichtige systeem meer.
-
Hans Dekkers, ma 27 juni 2011 17:50 in reactie op Reinaert de Vos Reageer op Hans
Ik denk dat dat wel mee zou vallen in het voorstel van Witteman. Hij zegt: De omroep met de best bekeken en hoogst gewaardeerde programma’s krijgt de meeste zendtijd. En juist dat laatste is belangrijk, want kwalitatief goed gemaakte programma's krijgen vaak een relatief hoge waardering (en vaak een lager kijkcijfer). VPRO-programma's bijvoorbeeld worden door weinig mensen bekeken, maar krijgen wel steevast een hoge waardering.
-
Pieter Verschuren, ma 27 juni 2011 18:35 in reactie op Hans Dekkers Reageer op Pieter
Maar Paul stelt EN-EN voor niet OF-OF. Dus meer geld voor omroepen die programma's maken met EN hoge kijkcijfers EN hoge waardering. Dit zijn per definitie niet de goede VPRO programma's, helaas. Maar wel de Vara kijkcijferkannonnnen. Paul wil dus zijn eigen programma's veilig stellen in plaats van na te denken wat goed is voor het bestel. Dat is zijn goed (en egoistisch) recht.
-
Reinaert de Vos, ma 27 juni 2011 21:11 in reactie op Pieter Verschuren Reageer op Reinaert
Precies. En dat betekent dat die paar 'moeilijke' programma's die overblijven alsnog na twaalven worden uitgezonden. Ik denk dat de verzuiling maar eens afgelopen moet zijn.
-
Kees Gelijkhebber, ma 27 juni 2011 17:36 Reageer op Kees
Goed plan van Witteman. Boer zoekt Tv-programma of zoiets. Het winnende programma wordt beloond met de meeste reclametijd.
Nog mooier, het winnende programma wordt aan RTL verkocht. Met de opbrengsten wordt een nieuw PO-productie betaald. Ondernemen is een kunst. In de omroep is het een koud kunstje. -
Rob Geurtsen, ma 27 juni 2011 16:42 Reageer op Rob
recht voor de raap... maar pas op, kiezers hebben de omroepen niet nodig, en de doorsnee VVD-er PVV-kiest voor omroepen die bagger gaan aken en geen kiezers trekken, de winst is voor de commerciëlen.
Toch blijft dit idee op deze hete zomerdag kriebelen. Rutte here we come... the Veronica girls are going to get you -
Pieter Verschuren, ma 27 juni 2011 16:36 Reageer op Pieter
"De omroep met de best bekeken en hoogst gewaardeerde programma’s krijgt de meeste zendtijd"
Wat een onzin zeg. Ik dacht dat we juist een publieke zender willen voor programma's waar niet noodzakelijkerwijs een grote groep kijkers voor te vinden is (cultuur en zo). Voor kijkcijferkanonnonnen en publiekstrekkers moeten we juist toch naar de commercielen?
Met dit voorstel, koop je gewoon een voetbalwedstrijd of een gemakkelijk concept als 'de Bachelor' en kaboem, je bent klaar.
Dat is dus juist niet de richting waar we op willen gaan met de vernieuwde publieke omroep dacht ik. -
Han van der Horst, ma 27 juni 2011 16:54 in reactie op Pieter Verschuren Reageer op Han
Je hebt geen hoge pet op van de intelligentie van de gemiddelde kiezer.
Dat staat genoteerd. -
jopie bakkert, ma 27 juni 2011 17:53 in reactie op Han van der Horst Reageer op jopie
waarin?
-
Pieter Verschuren, ma 27 juni 2011 18:04 in reactie op Han van der Horst Reageer op Pieter
Noteer dit er ook maar even bij: Ik vind gewoon dat er ook ruimte voor programma's moet zijn voor onderwerpen die niet noodzakelijkerwijs een grote groep kijkers aantrekt. Of mischien is de publieke omroep juist wel bedoeld voor dit soort programma's.
-
Mary de France, ma 27 juni 2011 17:58 in reactie op Pieter Verschuren Reageer op Mary
De meest gewaardeerde programma's zijn niet per definitie de programma's met de hoogste kijkcijfers
-
Rob van Koot, ma 27 juni 2011 15:53 Reageer op Rob
Op zijn minst een aardig idee....
-
Des Duivels, ma 27 juni 2011 15:26 Reageer op Des
Als je nu persé naar je eigen politiek correct gekleurde versie van de wereld wilt kijken, betaal daar dan zelf maar voor.
-
Jan vdH, ma 27 juni 2011 15:33 in reactie op Des Duivels Reageer op Jan
Linksch mensen betalen geen belasting?
Ik heb geen behoefte aan de HRA, JSF, betaald voetbal, uitbreiding van snelwegen, discussies met belgie over het uitdiepen van de westerschelde, nieuwe kerncentrales en de bankzitters van de PVV (die dubbele betaalde nazeggers van die gebloneerde haatpruik)
O en ik heb wel een eigen huis maar betaal gewoon mijn hypotheek af. -
Des Duivels, ma 27 juni 2011 16:13 in reactie op Jan vdH Reageer op Des
Belastingafdracht over banen die door de (semi)overheid worden gsubsidieerd, subsidieclubjes, uitkeringen etc. tel ik niet mee. Dat is de welbekende sigaar uit eigen doos.
-
Jan vdH, ma 27 juni 2011 16:55 in reactie op Des Duivels Reageer op Jan
Ik wordt gewoon keurig betaald door een vrij grote Nederlandse beurs genoteerde onderneming en mijn klanten zijn eigenlijk altijd ook grote beurs genoteerde ondernemimengen. Sorry.
Natuurlijk krijgen grote beursgenoteerde ondernemeingen heel veel "gratis geld" in de vorm van allerlei (landbouw) subsidies, structuur fondsen, reddingsfondsen voor banken en andere... Maar daar ging het toch niet om? Het "gratis geld" voor de grote omderneming?
Het gaat rechts om "gratis geld" voor pgb, kunst en cultuur, de publieke omroep dat "gratis geld" moet worden afgeschaft.
De rest en zeker de HRA, de JSF, een kerncentrale (het liefst meerdere) MOET worden behouden -
Gerrit Holtland, ma 27 juni 2011 21:01 in reactie op Des Duivels Reageer op Gerrit
Hoe dom kan een mens in de 21-ste eeuw nog zijn.....
-
Zeer Voornaam, di 28 juni 2011 00:54 in reactie op Des Duivels Reageer op Zeer
"Belastingafdracht over banen die door de (semi)overheid worden gsubsidieerd"
Stratenmaker bedoelt u?
Iemand die de stoep voor uw deur legt betaald belasting uit eigen doos?
Nou laat hem er maar meteen mee ophouden en de gemeente u een rekening sturen voor alle wegen waar u gebruik van maakt.
En bij de volgende parkeerbon mag u ook meteen het maandsalaris van de bonnenschrijver betalen, hij is er immers niet voor mij, ik heb geen auto.
Morgen kunt u ook de rekening van de bewaking van Wilders verwachten, van mij hoeft ie niet bewaakt dus het is ronduit belachelijk dat ik daar aan moet mee betalen.
En meer van die onzin die u jammer genoeg wel zinnig vindt klinken als het over anderen gaat. -
Jan vdH, di 28 juni 2011 08:55 in reactie op Zeer Voornaam Reageer op Jan
Des Duivels heeft natuurlijk een beetje gelijk inzoverre dat mensen die werken voor het algemeen nut wel belasting betalen maar betaald wordenuit de belasting pot. Waar hij natuurlijk compleet schgeef gaat is dat er met die mensen vervolgens geen rekening eghouden mag worden.
Maar waar begint "algemeen nut" en houdt dit op? Een ambetnaar op het minesterie? Een politie agent? Een leraar? Een wegenbouwer? De directeur van Delta (is tenslotte een staatsbedrijf) Een voetballer? (wordt tenslotte betaald van de bijdrage van de NOS) Een cateringsbedrijf at de broodjes levert aan de cantine van een minetserie?
Krom geredeneerd telt de meneing van de heren 2e kamerleden dus ook niet omdat die ook alleeen maar graaien uit de overheids pot -
Hjalmar Hoort, ma 27 juni 2011 15:25 Reageer op Hjalmar
Ik vind het wel mooi dat ie het aandurft. Hulde.
-
Jan vdH, ma 27 juni 2011 15:17 Reageer op Jan
Ik zeg terug naar 2 netten, minder kwantiteit (boer zoekt vrouw kan naar SBS) minder sport (en zeker minder voetbal) want dat kan ook comercieel, minder buitenlands aangekocht (want dat kan ik ook op de BBC, discovery volgen), de slarissen maksimaliseren op 1* Balkenende.
Op die 2 netten meer kwaliteit en dan vooral nieuws, jeugd (jeugdjournaal, sesamstraat, klokhuis en dergelijke) cultuur (kunst kitsch, muziek (Nederlands klasiek, jazz maar ook opera & ballet) sport (buiten darts, voetbal en schaatsen) documentaires (lekker linksch natuurlijk) en opinie.
En dat mag best wat kosten dus we houden het budget gelijk. -
Des Duivels, ma 27 juni 2011 16:31 in reactie op Jan vdH Reageer op Des
Wat vindt u van geen enkel net? Voor elk programma is wel een zender of internetkanaal te vinden die het uit wil zenden. Waarom zou P&W niet via Joop.nl kunnen worden uitgezonden?
-
Jan vdH, ma 27 juni 2011 16:57 in reactie op Des Duivels Reageer op Jan
Omdat de productie van P&W geld kost en niet het uitzenden op de buis dat isi relatief gratis. Met meer kijkers meer reclame inkomsten dan kost het minder.
Overigens kijk ik graag naar P&W (vooral om de flaters van PVV "kamerleden" in de herhaling te zien) -
Phoenix van Milete, ma 27 juni 2011 15:10 Reageer op Phoenix
++++De plannen van minister Van Bijsterveld voor de publieke omroep zijn in Hilversum slecht gevallen ++++++
Echter ze zijn prima gevallen bij het grootste gedeelte van de rest van NL. -
Erwin Soup, ma 27 juni 2011 15:33 in reactie op Phoenix van Milete Reageer op Erwin
En dat baseer je enkel en alleen maar op 'een peiling', waarvan het inmiddels duidelijk mag zijn dat deze niet representatief is voor geheel NL.
Selectief shoppen met Maurice de Hond? Ach ja, iets om je vingers bij af te likken?! -
Ton evertsen, ma 27 juni 2011 20:59 in reactie op Erwin Soup Reageer op Ton
maar waarom dan wel de "Waardering"tot maatstaf maken dat is toch ook een soortgelijk oordeel? idem overigens met kijkcijfers
-
Bert Deepool, ma 27 juni 2011 14:59 Reageer op Bert
Kunnen we dan ook omroepen cq programma's wegstemmen?
-
Berthold Hohenlowe-Langenberg, ma 27 juni 2011 16:37 in reactie op Bert Deepool Reageer op Berthold
Nee, dat is niet eerlijk.
-
, ma 27 juni 2011 14:57 Reageer op
Ach nee.
Nee Paul, dat lijkt me onzinnig:omroepverkiezingen.
Mensen stemmen met hun afstandsbediening, en dat valt redelijk goed te meten. -
sjaak de intellectueel, ma 27 juni 2011 16:17 in reactie op Reageer op sjaak
Hoe is dat te meten dan? En kom niet het verhaal met ingebouwde kastjes in tv's.
-
Rob Geurtsen, ma 27 juni 2011 16:43 in reactie op sjaak de intellectueel Reageer op Rob
'sjaak de inrtellectueel' verraad publieke domheid... hoe je kijkcijfers meet... beetje statistiek gehad, beste man?
-
Hjalmar Hoort, ma 27 juni 2011 17:06 in reactie op Rob Geurtsen Reageer op Hjalmar
Statstiek is klassiek wis A geneuzel, allerminst intellectueel beste man! (joking!)
-
Archie Bunker, ma 27 juni 2011 19:34 in reactie op Rob Geurtsen Reageer op Archie
Sjaak heeft het over METEN wijsneus. Meten is iets anders dan analyseren.
Er staat bij ca 1600 kijkeenheden (gezin/alleenstaand/samenwonend etc.) een "kijkcijferkastje" opgesteld die op allerlei manieren te manipuleren is. Als je bijvoorbeeld wilt dat een programma goed scoort, dan vul je in dat je met 20 man zit te kijken. -
, ma 27 juni 2011 18:12 in reactie op sjaak de intellectueel Reageer op
Hoe meet men nu de kijkcijfers, dacht je?
-
Zjen Zen, ma 27 juni 2011 14:46 Reageer op Zjen
Zo'n peiling lijkt mij op z'n minst verhelderend.
-
Gerwin van Eersel, ma 27 juni 2011 23:18 in reactie op Zjen Zen Reageer op Gerwin
Ik zou zeggen, "Zo'n peiling lijkt mij op z'n best een spiegel voor het volk".
opiniemakers
-
Mei Li Vos Directeur Orangegas en publicist
Bio -
Ivan Wolffers Hoogleraar Gezondheidszorg en Cultuur VU
Bio -
Ewout Klei Politiek historicus
Bio -
Boris van der Ham Tweede Kamerlid D66
Bio -
Brecht van Hulten presentatrice Kassa
Bio
Populair
-
De échte keuze van Samsom
Media verdraaien uitspraken van PvdA-leider over voorkeur voor SP
8123 x bekeken Korte Scan
Reageer (356) Politiek Twitter -
Kamermeerderheid voor ESM
UPDATE: PvdA eist extra garanties ... Stemming volgt morgen
7670 x bekeken Korte Scan
Reageer (553) Economie Twitter -
Volkskrant wil Joop verbieden
Hoofdredacteur: 'Joop is directe concurrent van onze opiniepagina' ... Joop-verbod moet lezers naar VK-site drijven
6083 x bekeken Korte Scan
Reageer (197) Media Twitter -
Peiling: Sap ruim aan kop
Update: Het GroenLinks-dilemma op het podium: Bevlogenheid versus bedachtzaamheid ... EenVandaag: 77 procent GroenLinks-leden kiest voor Sap
5661 x bekeken Korte Scan
Reageer (131) Politiek Twitter -
GroenLinks pakt forens hard
Update: GroenLinks legt uit: Arme mensen betalen voor dure leasebakken van de rijken ... GroenLinks-Tweede Kamerlid Ineke van Gent verdedigt Lenteakkoord: Dan ga je maar dichter bij je werk wonen
5212 x bekeken Korte Scan
Reageer (444) Economie Twitter -
'SP smijt deur dicht voor GroenLinks'
[VIDEO] SP-voorzitter Jan Marijnissen wil volgens Limburgse krant niet meer samenwerken met GroenLinks ... Nieuws ook door andere media overgenomen … SP-woordvoerder ontkent … Frans Timmermans was aanwezig en bericht op Facebook: 'dat Jan Marijnissen de deur naar GroenLinks keihard dichtsmeet. Was ik niet met hem eens' ... Marijnissen: Met Dibi aan het roer is links GroenLinks voorbij
5146 x bekeken Korte Scan
Reageer (250) Politiek Twitter -
Het Joop-verbod van de Volkskrant
Francisco van Jole Apart: Voor de tweede keer in korte tijd is er in de Tweede Kamer gepleit voor het verbieden van Joop.
4713 x bekeken Korte Scan
Reageer (160) Media Twitter -
De Hond peilt: Heftige electorale schommelingen
VVD-achterban niet blij met lenteakkoord ... Dibi kost GroenLinks zetels ... PvdA en PVV profiteren ... Geen meerderheid voor 'Kunduz-coalitie' ... Europa en euro zullen belangrijke rol spelen op 12 september
3423 x bekeken Korte Scan
Reageer (186) Politiek Twitter -
D66 wil 40-urige werkweek terug
D66-Tweede Kamerlid Wouter Koolmees in Buitenhof: Een officiële vrije dag opgeven levert ook economisch voordeel op
3132 x bekeken Korte Scan
Reageer (171) Politiek Twitter -
Presentator stuurt 'Barbie' live uit show
Dat zouden ze vaker moeten doen...
2978 x bekeken Korte Scan
Reageer (22) Kijknou Twitter

