Bio Bekijk alles van Esther Ouwehand Word fan

Esther Ouwehand

Esther Ouwehand Tweede Kamerlid PvdD

25 januari 2012 Reageer (47) 978 x bekeken Politiek RSS

Uri, doe iets!

Sea Shepherd-activist Erwin Vermeulen zit vast in Japan. Minister Rosenthal doet vooralsnog niks. Passieve houding roept déjà vu op, terwijl Nederland Japan eigenlijk op het matje moet roepen omdat mensenrechten worden geschonden

De Nederlandse Sea Shepherd-vrijwilliger Erwin Vermeulen zit als politiek gevangene vast in Japan. Minister Rosenthal steekt geen poot uit om hem te helpen. Een Nederlandse staatsburger staat donderdag voor de Japanse rechter. Net zo rechteloos als de walvis.

Het Japanse kustplaatsje Taji is al jarenlang het toneel van onnodig bloedvergieten. 23.000 wilde dolfijnen worden jaarlijks bijeengedreven in de plaatselijke baaien. Dolfijnentrainers uit de hele wereld zoeken er vers bloed uit voor hun dolfinaria. Jonge vrouwtjes zijn het meest gewild en leveren enorme bedragen op. De overgebleven dolfijnen worden op brute wijze afgeslacht.
Elk weldenkend mens dat de slachtingen ziet, heeft dezelfde reactie: dit moet stoppen! Dierenbeschermers proberen daarom beelden te maken van de handel in dolfijnen en het bloedbad dat erop volgt. Juist in Japan zelf blijkt de bevolking nauwelijks op de hoogte van wat er zich afspeelt in de baaien van Taji.

Dat is ook de reden dat milieu- en dierenrechteorganisatie Sea Shepherd de ‘Cove Guardian’ in het leven geroepen is: actievoerders met camera’s die zwijgend vastleggen wat er met dolfijnen gebeurt, om de wereld te tonen wat de Japanse overheid verborgen probeert te houden. Ook dit jaar heeft een internationale groep vrijwilligers de moed getoond om de dolfijnenslachtingen van dichtbij te registreren. Tot ergernis van Japan, die de Nederlandse Erwin Vermeulen arresteerde omdat hij een dolfijnenjager geduwd zou hebben toen hij foto’s wilde maken van het transport van een dolfijn.

Dat Vermeulen daadwerkelijk geduwd zou hebben is uiterst onwaarschijnlijk. Getuigen hebben gemeld dat van duwen in het geheel geen sprake is geweest. Het ligt ook niet voor de hand: als bewustwording je doel is, pas je wel op om de Japanse autoriteiten reden te geven je op te pakken en daarmee je missie onmogelijk te maken. Toch zit Erwin al wekenlang vast, zonder heldere aanklacht en zonder mogelijkheid met zijn familie te communiceren. Inmiddels is hij overgeplaatst van een politiecel naar een gevangenis.

Toeval of politieke motieven?

Is het toeval, dat uitgerekend een Nederlandse Sea Shepherd-vrijwilliger achter de tralies wordt gezet? Er zijn redenen om aan te nemen van niet. De walvisjacht is in internationale verdragen al decennialang verboden. Japan heeft daar lak aan, maar geen enkel land grijpt in om de walvis daadwerkelijk te beschermen. Milieuorganisatie Sea Shepherd doet dat wel. Steeds als de Japanse walvisvloot uitvaart om te doen wat op papier verboden is, vaart Sea Shepherd mee om de barbaarse afslachting van walvissen te verhinderen.

Sea Shepherd voert de Nederlandse vlag en Japan laat geen gelegenheid onbenut om daar bij de Nederlandse overheid over te klagen: geen pottenkijkers bij de illegale walvisjacht. In al haar kruiperigheid werkt de Nederlandse regering aan wetgeving om Sea Shepherd de Nederlandse vlag te ontnemen. Onder aanvoering van de Partij voor de Dieren zijn die pogingen vooralsnog gestrand in de Kamer. De arrestatie van een Nederlandse actievoerder lijkt niet los te staan van de Japanse ergernis over de Nederlandse driekleur op schepen die het opnemen voor de walvis.

Daarbij heeft Japan een reputatie op het gebied van politieke processen tegen dierenrechtenactivisten. Berucht is het proces tegen Japanse Greenpeace-medewerkers Junichi Sato en Toru Suzuki die de georganiseerde walviszwendel ontmaskerden door illegaal walvisvlees te onderscheppen. Niet de frauderende walvisjagers, maar de activisten werden opgepakt. VN-mensenrechtencommissaris Navi Pillay sprak haar bezorgdheid uit over de zaak, de VN-Werkgroep inzake Willekeurige Detentie oordeelde dat Japan de mensenrechten heeft geschonden: de veroordeling van de ‘Tokyo Two’ was politiek gemotiveerd.
Verbod op de walvisjacht, mensenrechtenverdragen: het kabinet-Rutte heeft er geen boodschap aan. Minister Rosenthal verklaarde een paar dagen na de arrestatie al in de Kamer dat de rechtsgang rond Erwin Vermeulen “de toets van welke kritiek dan ook volkomen doorstaat”. Het zou prima gaan met Erwin, hij zou zijn veganistische dieet zonder problemen kunnen nuttigen en Rosenthal was niet van plan de Japanse autoriteiten op welke wijze dan ook aan te spreken op de detentie. En hoewel Erwin alleen via de Nederlandse ambassade contact kan maken met de buitenwereld krijgt hij geen bezoek meer van de consulaire dienst. Het is immers 'vijf uur rijden vanaf Tokyo'!

Japan schoffeert de internationale gemeenschap al jaren met haar structurele schending van het verbod op de walvisjacht. Dat de Nederlandse regering zich daarbij gedraagt als een regelrechte push-over om maar handelsvrienden te kunnen blijven is al pijnlijk genoeg; dat zij nu ook een van haar dapperste burgers offert op het altaar van de handelsbetrekkingen is niet te tolereren. Nederland moet Japan eindelijk eens op het matje roepen. Is het niet eens tijd voor een handelsboycot tegen Japan? Of blijven Rutte en Rosenthal vriendelijk glimlachend toezien hoe de rechten van hun burgers worden geschonden, en de walvissen en dolfijnen worden uitgemoord?

Bestel hier kaarten voor de benefietvoorstelling van The Cove.

Mis niets: Volg Joop op Twitter, vind Joop leuk op Facebook

Laatste Reacties (47) Reageer Reacties in wachtrij: 0

  • Nihilist #1375, wo 22 februari 2012 12:03 Reageer op Nihilist

    Nihilist

    Komt er nu nog een stukje over het goed functioneren van de Japanse rechtstaat op Joop naar aanleiding van de vrijlating van dhr. Vermeulen?

  • Klaas Slager, vr 27 januari 2012 08:49 Reageer op Klaas

    Klaas

    In het regeer accoord staat dat Israel onze grote vriend is, er staat niets over walvissen.
    Bovendien, we subsidieren toch ook mega stallen ?

  • Jim Peeters, do 26 januari 2012 00:03 Reageer op Jim

    Jim

    Vastzitten in een moderne Japanse gevangenis waar speciaal voor de gevangene veganistische maaltijden worden gemaakt. Inderdaad....compleet schandalig....

    Verder veganisten kennende is dit type mens niet de meest verdraagzame. Als hij bevelen van de politie niet opvolgt en deze ook nog lastig valt is het logisch dat er ingegrepen wordt

    ps. net als bij de gazavloot. Opvallend dat men alleen actie voert in westerse democratien en niet in donker Afrika of China

  • Eric Jan Taapken, do 26 januari 2012 19:59 in reactie op Jim Peeters Reageer op Eric Jan

    Eric Jan

    Ik vind het opvallende dat de personen die alle Internationale regels bewust vergeten en een persoon van een organisatie die opkomt voor de mazen in de wet en die terecht aangeeft d.m.v. het vervolgen op de waterwegen van deez aardbol, de jacht op sommige dieren in de zee is bij wet verboden maar daar hebben sommige landen s....t aan, als je daar tegen gaat protesteren zonder geweld te gebruiken dan pakken zij je aan, terwijl zij zelf fout zijn en niet andersom, jouw reactie laat zien voor welke kant jij kiest en dat staat je gelukkig vrij natuurlijk, ik kies voor de mensen van Sea Shepherd, gewoon omdat zij nog iets proberen te herstellen van de wettenloosheid in de waterwegen, lang leven de Sea Shepherd en Greenpeace, zonder deze medemensen zou de zee al leeg zijn!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • Jan Hooivork, vr 27 januari 2012 15:09 in reactie op Jim Peeters Reageer op Jan

    Jan

    Vastzitten in een gevangenis waar lichamelijk en geestelijke vernedering en pijniging geen uitzondering vormen. Daarnaast krijgt hij alleen witte rijst. Lijkt me niet erg goed voor de gezondheid.

    Dat jij het als een hotel ziet, is iets anders. Ga er eens een kijkje nemen zou ik zeggen. Valt tegen.

  • Rene Janssen, vr 27 januari 2012 17:02 in reactie op Jim Peeters Reageer op Rene

    Rene

    Zijn maaltijd bestaat uit rijst, rijst, rijst, rijst, rijst, zonder toevoegingen van welk ingredient dan ook. Verder is deze man zeer verdraagzaam, vredelievende en stond alleen te fotograferen en viel daarbij niemand lastig.
    Voor u schijnt het echter al een reden te zijn iemand minstens te straffen met eenzame opsluiting voor de komende 20 jaar.
    Waarschijnlijk was u ook voorstander van Wilders voorstel om jongeren die ietwat recalcitrant zijn door de knieen te schieten.

  • Pernette Versteeg, za 28 januari 2012 12:50 in reactie op Jim Peeters Reageer op Pernette

    Pernette

    Veganistische maaltijden?

    Hij krijgt alleen rijst met te weinig groente om gezond te blijven.
    http://www.seashepherd.nl/news-and-media/news-120127-1.html

  • erik van den doel, zo 29 januari 2012 19:48 in reactie op Jim Peeters Reageer op erik

    erik

    Hoeveel veganisten ken jij dan? de Chinezen vangen geen walvissen. Heb je eigenlijk The Cove gezien? op wat voor manier voer jijzelf eigenlijk actie voor een betere wereld?

  • Jan Hooivork, wo 25 januari 2012 22:03 Reageer op Jan

    Jan

    Dit kabinet likt liever de konten van diegenen waar zij geld aan denken te verdienen. Israël en Japan zijn daar slechts twee voorbeelden van.

    Overigens, voor dit kabinet kon Nederland daar ook wat van. Overal waar een geldfabriekje zit, moet vereerd worden. Op wat voor wijze dat gaat en over hoeveel lijken dat moet, dat geeft niet.

    Ik wil nog niet zo ver gaan om deze relatie te duiden als de Azteekse met de zon, maar....

  • koning pruts, do 26 januari 2012 01:41 in reactie op Jan Hooivork Reageer op koning

    koning

    En daarom heb jij een baan/hypotheek/warm eten/scholing en whatnot.

  • Jan Hooivork, do 26 januari 2012 12:54 in reactie op koning pruts Reageer op Jan

    Jan

    Ja, en tegen welke prijs? Dat vraag ik mij vaak af.

    Daarnaast heb ik dat soort dingen niet enkel aan dit soort misstanden te danken.

    Dat wij ergens welvaart aan te danken hebben, wilt niet zeggen dat we geen kritiek mogen hebben op de manier waarop die welvaart er is gekomen. Kritiek kan er dan voor zorgen dat welvaart op een meer verantwoorde, duurzame manier wordt vergaard. Daar maak ik mij hard voor.

  • Roelf Turksema, wo 25 januari 2012 21:55 Reageer op Roelf

    Roelf

    Erwin red zich wel, dankzij mannen als Edwin komt het tenminste onder de aandacht. Van Rosenthal weet je dat je niets kunt verwachten. Van onze diplomatieke mensen?, de laatste echte diplomaten zijn er ook al uitgefilterd.
    ''We moeten niet altijd zo moeilijk doen.''
    ''Ze vragen er zelf om''
    ''Wat wil je daar nu mee bereiken''
    ''Het helpt toch niets''

    etc.etc.

    Rosenthal is vriendjes met Amerikanen, Israeliers, Jappanners, met iedereen, net gelijk wat of wie ze ook maar van het leven beroven. Maar niet met Nederlanders, niet met echte mannen die nog voor idealen staan.

    Succes Edwin, hou je haaks en denk er om, altijd blijven lachen.

  • Joop Schouten, wo 25 januari 2012 23:24 in reactie op Roelf Turksema Reageer op Joop

    Joop

    Goeie zienswijze Roelf.
    Erwin redt het wel. Ook in gevangeschap.
    : )))
    ...
    Ik heb trouwens ook(?) een switchprobleem met de naam Erwin en Edwin.
    En meerdere woorden.
    ; )

  • Roelf Turksema, vr 27 januari 2012 00:22 in reactie op Joop Schouten Reageer op Roelf

    Roelf

    Sorry voor de typo's Joop, dit moet allemaal even snel tussendoor, dacht rond deze tijd wat vrije tijd te hebben, mooi niet.
    Erwin of Edwin daarintegen dan weer wel;-)!

  • Jan Jansen, wo 25 januari 2012 19:37 Reageer op Jan

    Jan

    Uri schijnt graag een stukje walvis aan zijn vorkje te prikken.
    Overigens alleen voor onderzoek natuurlijk.

  • David Beekman, wo 25 januari 2012 19:14 Reageer op David

    David

    Opkomen voor 23.000 weerloze dolfijnen, die zonder enige noodzaak op een gruwelijk bloedige manier afgeslacht worden, dat noem ik nog eens een held.
    Nederland zou voor zulke landgenoten op moeten komen, in plaats van laf weg te kijken.

  • dr. Bob, wo 25 januari 2012 17:15 Reageer op dr.

    dr.

    Jammer dat er geen video linkje bij dit artikel zit. Lijkt me wel "leuk" (om in facebook jargon te blijven), om te zien hoe onze Japanse vrienden die 23000 dolfijnen om zeep helpen.

  • Gerda van Rijn, wo 25 januari 2012 21:38 in reactie op dr. Bob Reageer op Gerda

    Gerda

    Ga naar youtube en bekijk de film The Cove. Iets meer dan een filmpje, maar dan ken je ook het hele verhaal.

  • Pepijn Nostrinite, wo 25 januari 2012 16:39 Reageer op Pepijn

    Pepijn

    Gevalletje uitlokken. Sea Shappard kiest voor de harde lijn, verwacht die dan ook terug. Fair deal. Daar hoeft onze Uri zijn hoofd niet over te breken. Wie kaatst... etc.

  • Eline W, wo 25 januari 2012 16:43 in reactie op Pepijn Nostrinite Reageer op Eline

    Eline

    Een foto ergens van maken is uitlokken?

  • Pepijn Nostrinite, wo 25 januari 2012 19:38 in reactie op Eline W Reageer op Pepijn

    Pepijn

    Nee maar ze wachten gewoon hun kans af, net als de Sea Shappard dat zelf ook doet. 1-0 voor de Japanners. Volgende ronde.

  • Eline W, wo 25 januari 2012 21:34 in reactie op Pepijn Nostrinite Reageer op Eline

    Eline

    Maar dab kunnen ze iedereen zomaar arresteren, beetje schreef he. Is het niet zo dat iedereen die in het buitenland gearresteerd wordt ongeacht zijn politieke overtuiging rechtsbijstand verdienent?

  • Evert van Vliet, wo 25 januari 2012 16:50 in reactie op Pepijn Nostrinite Reageer op Evert

    Evert

    Wie 'kaatst' hier nou eigenlijk?

  • Gerda van Rijn, wo 25 januari 2012 21:43 in reactie op Pepijn Nostrinite Reageer op Gerda

    Gerda

    Pepijn volgens mij weet jij niet waar je het over hebt. De Cove Guardians zoals Erwin Vermeulen zullen nooit aanleiding geven aan de Japanse politie om ze te arresteren. Om de simpele reden dat deze mensen de reis en de kosten van het verblijf zelf betalen, omdat ze de gruwelijke beelden willen laten zien aan de wereld. Dus geen 1-0 voor Japan. Maar wel een hele dikke onvoldoende voor onze regering.
    En Japan staat nu zelfs nog meer achter dan ze al stonden. Een groot deel van de wereld is bezig met Erwin Vermeulen, The Cove en het zinloos afmaken van dolfijnen. Advies: ga naar youtube en bekijk geheel gratis de film The Cove.

  • R van brummelen, wo 25 januari 2012 16:38 Reageer op R

    R

    Uri vind al die mensenrechten maar lastig, zie ook zijn opstelling naar israel.

  • Nihilist #1375, wo 25 januari 2012 15:48 Reageer op Nihilist

    Nihilist

    Tja, donderdag staat hij dan dus voor de rechter. We zullen zien welk bewijsmateriaal de aanklagers hebben en wat het vonnis is van de rechter.
    Daarna kunnen we altijd nog eventueel gaan klagen over het schenden van rechten van burgers.

  • Joop Schouten, wo 25 januari 2012 15:43 Reageer op Joop

    Joop

    'Dat de Nederlandse regering zich gedraagt als een regelrechte push-over om maar handelsvrienden te kunnen blijven is al pijnlijk genoeg; dat zij nu ook een van haar dapperste burgers offert op het altaar van de handelsbetrekkingen is niet te tolereren.'

    Exact. Dit geldt voor alle handelscontacten.

    Geld regeert.

  • Johannes Zeilstra, wo 25 januari 2012 18:06 in reactie op Joop Schouten Reageer op Johannes

    Johannes

    Psst, pas op voor dat je het weet zit je in een vliegtuig naar Amerika.

  • Henk Verwoerd, wo 25 januari 2012 15:41 Reageer op Henk

    Henk

    Ik heb een documentaire gezien over die bewuste dolfijnenslacht en vond het nogal meevallen. Doodknuppelen of steken is geen leuk gezicht, maar indien goed uitgevoerd duurt de doodstrijd een paar seconden. Een argument dat door islamieten en joden wordt gebruikt ter verdediging van hun ritueel slachten. Op Nederlandse visserschepen worden de vangst gedood door gebrek aan zuurstof. Om over de ´terugzet´ activiteiten van hengelaars maar niet te spreken. Dus zeg het maar.

    Waar bemoeit die Nederlander in Japan zich eigenlijk mee. Een dolfijn is wel aaibaar. Daarom wellicht.

    Buitenlandse Zaken treedt niet in de rechtsgang van een ander land. Waar was de PvdD toen Joran van der Sloot bij zijn arrestatie als een koe aan het volk werd getoond? Wel één lijn trekken graag.

  • Gerda van Rijn, wo 25 januari 2012 21:46 in reactie op Henk Verwoerd Reageer op Gerda

    Gerda

    Henk die luttele seconden waar jij het over hebt, zijn vaak 10 minuten of meer. Het gaat hier om zoogdieren, waar wij toevallig ook toe behoren. Enig idee hoe het moet aanvoelen als je hele familie om je heen wordt vermoord, jij in hun bloed ligt en zelf stikt omdat je niet boven water kan blijven. Ik heb geen idee en jij ook niet. En ook voor jou een advies: bekijk even de film The Cove.

  • Henk Verwoerd, do 26 januari 2012 14:44 in reactie op Gerda van Rijn Reageer op Henk

    Henk

    The Cove is de documentaire die ik bedoelde en gezien heb. Zoals ik reeds opmerkte vond ik het niet schokkend. Maar ik geef u wel gelijk dat een doodstrijd van minuten vermeden dient te worden. Als de Japanners dat oplossen, mag het dan wel?

    Uw onder een noemer brengen van ons en dolfijnen spreekt mij minder aan. Er zijn mensen en dieren. Dieren eten wij op.

  • Kitty In Nederland, do 26 januari 2012 18:28 in reactie op Henk Verwoerd Reageer op Kitty

    Kitty

    Als u dit niet schokkend vind wat dan wel?
    Echt kan niet geloven dat u dit meent

  • Henk Verwoerd, do 26 januari 2012 19:57 in reactie op Kitty In Nederland Reageer op Henk

    Henk

    Wat ik schokkend vind? De herintrede van de dienstbode in de Nederlandse samenleving. Derde Wereld vrouwen die zo goedkoop en kneedbaar zijn dat we ze op zolderkamers kunnen houden. De vrouw des huizes maakt zich ondertussen druk om dolfijnen in Japan.

  • Kitty In Nederland, do 26 januari 2012 20:48 in reactie op Henk Verwoerd Reageer op Kitty

    Kitty

    Nou nou,
    Je maakt er wel een beetje een karikatuur van zeg.
    De vrouw des huizes...poe poe!

  • Henk Verwoerd, do 26 januari 2012 21:26 in reactie op Kitty In Nederland Reageer op Henk

    Henk

    U reageert betrapt. Wellicht bent u er één en heeft u er één.

    Zet het raam eens open. Wat zou een BRIC-inwoner nou denken van Nederlander/dolfijn/Japan?

  • Kitty In Nederland, do 26 januari 2012 23:18 in reactie op Henk Verwoerd Reageer op Kitty

    Kitty

    Betrapt Henk wat ben jij grappig man.....

    Ik ben de vrouw des huizes dat klopt, tegelijkertijd ben ik ook
    degene die zelf mijn eigen huisje schoonhoud.
    Daar heb ik geen huishoudster voor nodig hoor :-)
    Ik vind jou vergelijking niet terecht. Natuurlijk is de situatie in de BRIC landen slecht en is er heel veel ellende. Maar om dan de dolfijnenslacht af te doen als niet zo erg, dat gaat me te ver.

    Een vriendelijke groet van de vrouw des huizes!

  • Gerda van Rijn, wo 25 januari 2012 21:48 in reactie op Henk Verwoerd Reageer op Gerda

    Gerda

    Reactie twee op Henk. Wil jij Erwin Vermeulen vergelijken met een koelbloedige moordenaar? Erwin heeft niets misdaan. Geen mensen vermoord, niet geduwd, niks. Hij wilde een foto maken en dat vinden ze niet leuk in Japan.

  • Gerda van Rijn, wo 25 januari 2012 21:51 in reactie op Henk Verwoerd Reageer op Gerda

    Gerda

    En nog even als laatste. Gewoon misschien omdat er volgens mij nogal wat mensen reageren die zich er niet in verdiept hebben. Het gaat hier niet om iemand die een misdaad heeft begaan. Hij zit inmiddels meer dan 40 dagen vast in de gevangenis. Geen contacten met de buitenwereld. Zelfs moordenaars als Joran vd Sloot waar Henk voor opkomt, kunnen contact hebben met de buitenwereld.

  • Henk Verwoerd, do 26 januari 2012 14:39 in reactie op Gerda van Rijn Reageer op Henk

    Henk

    Een mens is een mens. Uw activist en ook Joran. Onderscheid in behandeling maken naar gelang misdrijf (of niet) lijkt me niet de aangewezen weg. In Japan is de gevangeniscultuur anders. Het focust zich op introspectie bij de gevangene. Geen afleiding of contacten met buitenwereld. Nadenken dus over het hoe en waarom.
    Voor uw activist lijkt mij dat nuttig.

  • Rene Janssen, vr 27 januari 2012 14:07 in reactie op Henk Verwoerd Reageer op Rene

    Rene

    Verbazingwekkende conclusies trek jij zeg. Er is nogal een verschil tussen een activist die fotografeert en het heerschap van der Sloot dat moord.
    Heeft u veel zuurstoftekort gehad ?

  • Henk Verwoerd, vr 27 januari 2012 15:39 in reactie op Rene Janssen Reageer op Henk

    Henk

    Nee, u?

    Eenmaal in handen van justitie wordt geen onderscheid gemaakt. Iedereen valt dezelfde behandeling ten deel, namelijk een menswaardige.

  • Rene Janssen, vr 27 januari 2012 16:53 in reactie op Henk Verwoerd Reageer op Rene

    Rene

    Menswaardige behandeling ? Daar denkt de waxinelichthouderwerper anders over!!!

  • Rene Janssen, vr 27 januari 2012 14:08 in reactie op Henk Verwoerd Reageer op Rene

    Rene

    Nadenken dus over het hoe en waarom.

    Lijkt me ook nuttig voor u.

  • Eline W, wo 25 januari 2012 22:10 in reactie op Henk Verwoerd Reageer op Eline

    Eline

    En waarom moeten ze dood. Ik kan u ook pijnloos ombrengen, maar dat is geen reden om het te doen.

  • Henk Verwoerd, do 26 januari 2012 14:46 in reactie op Eline W Reageer op Henk

    Henk

    Dat is weer een andere discussie. Vlees wel of niet. Zolang we dat wel eten lijkt het mij voldoende om onnodig dierenleed te vermijden.

  • Bas Grootel, wo 25 januari 2012 15:40 Reageer op Bas

    Bas

    Het is wat vreemd om te stellen dat als iemand voor de rechter komt dat die dan rechteloos is. Als een arrestant niet voor de rechter zou komen is er sprake van rechteloosheid.

  • Eline W, wo 25 januari 2012 15:37 Reageer op Eline

    Eline

    Het is toch al lang duidelijk dat dit kabinet het als een positieve zaak ziet dat deze persoon gevangen zit?

    Stop met het hebben van de illusie dat ze hem gaan helpen. Hoe langer hij vast zit en hoe zwaarder hij gestraft wordt hoe beter dat voor Rosenthal is.

 

Reageren

opiniemakers

Populair

Scroll naar boven Scroll naar boven