Bio Bekijk alles van Karel Kanits Word fan

Karel Kanits

Karel Kanits Schrijver/columnist/kunstenaar

31 mei 2011 Reageer (175) 18446 x bekeken Politiek RSS

Teringlijer of miskend talent?

Het creëren van Lebensraum door de Grote Leider

Het is in gedragsdeskundige kringen al geruime tijd breed onderkend dat in ons allen een potentiële Hitler schuilgaat. Onder extreme omstandigheden of als je gewoon van Oostenrijkse afkomst bent, kun je als mens tot de meest verschrikkelijke dingen in staat zijn. Om als persoonlijkheid tot volledige wasdom te komen, bepleiten psychologen daarom dat ouders hun kinderen al vanaf de vroegste jeugd ongebreideld hun wreedheden laten begaan. Zodat ze bij het bereiken van de volwassenheid een verzadigingspunt zullen hebben bereikt en voor de rest van hun leven in een ingeslapen vorm van gezagsgetrouwheid en met een voorbeeldige vorm van respect voor de medemens tot de laatste ademtocht zullen vegeteren.

Mijn ouders waren aanhangers van bovenstaande pedagogische leer en lieten me geheel verantwoord in al mijn stuurloze agressie aan mijn lot over.
Echter; bij gebrek aan kikkers om op te blazen, diende ik me als misdeeld etterbakkie uit de binnenstad te wenden tot andere middelen om m'n sadisme te sublimeren. Iets, waardoor ik een creativiteit ontwikkelde, zowel op het punt van te begane wandaden als op het vlak van het ontsnappen aan wraakacties van schuimbekkende buurmannen met een biefstukbijl in de aanslag. En dat alleen omdat je in het voorbijgaan even je brandende aansteker omhoog hield toen de buurvrouw haar coiffure met hairspray van de finishing touch dacht te voorzien. Of omdat je in het geniep de halsband van een slapende valse rottweiler met een stuk waslijn aan de bagagedrager van de snorfiets van weer zo’n nietsvermoedende buurman had vastgebonden.

Ach, en zoiets is uiteraard onschuldig begonnen door stiekem onder de tafel de veters van je vaders schoenen aan elkaar te knopen, om vervolgens gluiperig weg te kruipen en staand voor het raam te roepen dat er twee jongens op het dak van z’n auto stonden te dansen. Of je smeerde sambal in de cups van je moeders BH, strooide jeukpoeder op het toiletpapier of je deed tweecomponentenlijm op de binnenkant van de ramen van een dikkelippenbusje waarmee je achterlijke neeffie altijd werd opgehaald en in je fantasie zaten die debielen dan tot Tokio verplicht naar buiten te kijken. Tot zover gaat het nog. Geintje, kwajongens. Moet kunnen. Dat soort argumenten.

Bovendien is het een leerproces. Je leert het spel te spelen van het steeds weer zien te herwinnen van vertrouwen nadat je datzelfde vertrouwen in eerste instantie uitbundig beschaamd hebt. Je leert de goedheid van de mens kennen als die bereid is je steeds weer een kans te geven, ook al is ie even daarvoor door een geintje van jou ternauwernood aan de dood ontsnapt. En je leert de weg der diplomatie te bewandelen als je je beste vriend van zijn voornemen weet af te brengen om, desnoods ten koste van een levenslange ter beschikkingstelling, je ingewanden te drogen te hangen of heel bescheiden je scrotum artistiek te bewerken met een botte harpoenpunt. Eind goed, al goed.

Heel wat anders verloopt het leven van overbeschermde, doodgeknuffelde en met overbezorgdheid omgeven kinderen. Vooral uit de buurt van Venlo. Immers; van de Nederlandse steden degene die hemelsbreed het dichtst bij Oostenrijk ligt. Dit soort kinderen groeit op met een intrinsieke angst en een ingekankerde haat tegen alles wat hen vreemd voorkomt. Doorgaans komt zo'n bleekmuil via een carrière bij de padvinderij in de politiek terecht. Ze zoeken een toevluchtsoord om hun bangelijkheid voor het vreemde in unanimiteit te beleven om zich daarna over te geven aan hun passie: het wassen van het haar van hun moeder. In gezamenlijkheid broeden ze plannen uit hoe ze het beste al die vreemdelingen kunnen wegpesten. Het in hun jeugd onderdrukte sadisme komt er in verergerde vorm uit en met schuimvlokken in de mondhoeken oreren zij van uitzetting en deportatie. Om het zich gemakkelijk te maken en niet op zoek te hoeven gaan naar een equivalent voor de jodenster, zetten ze zich af tegen de makkelijkst herkenbare bevolkingsgroep; die met hoofddoek, burka, baard en djilebba. Iedereen die zich hiermee tooit of kleedt, wordt betiteld als extremist of fundamentalist en vormt een gevaar voor de samenleving en dient per direct op transport naar het oosten te worden gezet.

De aanvoerder van dit zootje schijthuizen, met als electoraat de verzamelde lage voorhoofden van Nederland, is iemand die met behulp van waterstofperoxide hardnekkig probeert om nog enigszins op een Ariër te lijken. Verder is die mislukte Mozart-coupe hooguit te verklaren uit het gevoel voor operette, wat Limburgers én Oostenrijkers in de genen lijkt te zitten. Daarnaast zou het een uiting van frustratie kunnen zijn. Immers; zijn talent voor het theatrale is nooit door mediamagnaten opgemerkt. Op zichzelf beschouwd heel jammer. Want als gevierde presentator had hij zijn xenofobie op maatschappelijk aanvaardbare wijze kunnen kanaliseren. Bijvoorbeeld in een soort Paingame, waarin aanvankelijk gelukkig getrouwde stellen elkaar uiteindelijk met betonnen schoenen in het IJsselmeer laten afzinken. En wie weet had ie na een succesvol verlopen eerste seizoen met gemiddeld één dode per uitzending en een geheel verzorgde dwarslaesie voor de uiteindelijke winnaar, daarna dan wel voor eeuwig bij Linda de Mol in 'Ik hou van Holland' zitten verpieteren.

Het heeft niet zo mogen zijn. Sterker nog; het ziet er naar uit dat hij  – toegerust met stiekeme regeringsmacht - gelegitimeerd de jacht op de zwakkeren in de samenleving heeft geopend.

Dan duurt het nog maar even en sadisme wordt verheven tot beleid: als de Islamieten zijn opgerot, zijn de ouderen, gehandicapten, bijstandtrekkers en ander tuig aan de beurt. Die krijgen de schuld van een stagnerende economie en de maatschappelijke chaos. Eerst wordt er nog uitbundig door hun brievenbus gezeken. Maar bij de eerste vormen van verzet, waarbij een provocateur een onvrijwillige besnijdenis oploopt  (en ja, hoe leg je dat uit aan je partijgenoten?)- , worden ze opgepakt en geherhuisvest in speciale tuigdorpen.

Het treiteren van de zwakste wordt officieel zaakvak op de basisscholen en het aantal zelfmoorden in de leeftijdscategorie vier tot twaalf jaar stijgt onrustbarend. Zo krijgen we vanzelf meer Lebensraum.

In de pauzes van de Algemene Beschouwingen wordt het een ontspannend tijdverdrijf van de Grote Leider om dagelijks een oud vrouwtje de Hofvijver in te pleuren. Om risico's op aanslagen te vermijden, zijn door een vazal natuurlijk wel eerst preventief haar knieschijven met een honkbalknuppel verbrijzeld. Gejuich van een overwegend blanke en blauwogige menigte.

Totdat de zelfoverschatting toeslaat en de gevierde leider zich verkijkt op de instinctieve affiniteit van zijn aanhang met schepsels die met nóg minder hersencellen zijn toebedeeld.

Hij voert gepaneerde spons aan een Bordeauxbulldog, wiens lichaamsvocht in één grote slurp wordt opgenomen zodat het beest als het ware in een zwart gat lijkt te verdwijnen.

Dan valt de menigte stil. En staat de Führer ineens in de trillende loop van een door een schuimvlokkende hondenneuker vastgehouden dubbelloops jachtgeweer te kijken en glijden de laatste seconden weg in het besef dat zijn grafschrift zal luiden:
"Hier liggen zijn gedachten goed"

Laatste Reacties (175) Reageer Reacties in wachtrij: 0

  • zorba de griek, zo 05 juni 2011 19:54 Reageer op zorba

    zorba

    Over het maken van historische vergelijkingen gesproken.

    http://www.youtube.com/watch?v=jjFCt3Uv3Tk
    http://www.youtube.com/watch?v=Y9l8XC2bIG4
    http://www.youtube.com/watch?v=h8jAVZyFQak

    Susanne Zeller-Hirzel (* 7. August 1921 in Untersteinbach) war eine Jugendfreundin von Sophie Scholl und kam durch sie und ihren Bruder Hans Hirzel in der Zeit des Nationalsozialismus zur Widerstandsgruppe „Weiße Rose“.

    http://de.wikipedia.org/wiki/Susanne_Hirzel

  • Ernst Anepool, ma 06 juni 2011 19:19 in reactie op zorba de griek Reageer op Ernst

    Ernst

    Grappig dat jij aanhanger van een soort raddraaier dat het einde werd van Sophie Sholl, haar aanhaalt...


    Je zou beter eens kunnen proberen te doorgronden waar Sophie Sholl voor staat, en wat ze naastreefde, namelijk *weerstand* bieden aan de verWildersing van de wereld.

    Want met wie je Wilders wilt vergelijken maakt niet veel uit, of je nu een keuze wilt maken tussen:
    Haider of Hitler
    Mugabe of Mobutu
    Mussolini of Marcos
    Peron of Pinochet
    Witting of Wilders

    Het is allemaal meer van hetzelfde:
    Puur Pragmatische Machtsmisbruik, ook wel gekend onder de term Fascisme...

  • Jacqueline Wouters, zo 05 juni 2011 19:50 Reageer op Jacqueline

    Jacqueline

    Ik zie een reaguurder die heeft het over er moet een kern van waarheid inzitten!
    Waarom zou dat moeten Wilders neemt het ook niet zo nauw met de feiten dus waarom zou een cabaretier dat wel moeten doen?
    Maar ja eigenlijk neem ik Wilders ook niet serieus dat is de grootste poppenkast speler in de politiek die we nu hebben.

  • Michiel Online, zo 05 juni 2011 14:48 Reageer op Michiel

    Michiel

    Het valt me op dat de schrijver de woorden Geert en Wilders niet in de mond heeft genomen.

    Als je GOED begrijpt wat ik zeg (en dan moet je echt even nadenken en je voorstellen wat de situatie aan het verworden is in Nederland en bedenken en/of voelen wat er gebeurt en wie er aan de top staat) dan begrijp je wat ik bedoel.

    Begrijp je dat niet, dan toch, maar dan zit er iets in je wat weerstand biedt. En dan moet je je afvragen waarom.

  • Marq Pas, za 04 juni 2011 21:44 Reageer op Marq

    Marq

    Ik moet het met alle rechtsche reaguurders hier eens zijn: dit is echt zielig voor Wilders en zijn beweging.

    Schándelijk, zou ik het willen karakteriseren. Typisch links. Schándelijk.

  • Jan de Boer, vr 03 juni 2011 17:22 Reageer op Jan

    Jan

    Ach mensen, zolang Theo van Gogh nog als martelaar van de vrijheid van meningsuiting wordt gezien, moet het bovenstaande toch als veel milder worden beschouwd dan wat ons aller held Van Gogh over een eveneens nog levende schreef:
    "Als iemand kanker verdient is 't Paul Rosenmöller, de hopman van politiekcorrect Nederland; mogen de cellen in zijn hoofd zich tot een juichende tumor vormen [...] Laat ons pissen op zijn graf."

  • Ernst Anepool, vr 03 juni 2011 19:46 in reactie op Jan de Boer Reageer op Ernst

    Ernst

    Praat het maar goed...
    Of vertel je wat je zelf
    alle dagen doet ?

  • Ernst Anepool, do 02 juni 2011 18:25 Reageer op Ernst

    Ernst

    Hier ligt JOOP
    zijn leven begon
    vol gebedoelde hoop

    Maar ook hier
    het helpt kennelijk
    geen ene zier

    Ontaarde het debat
    in onderbroeken lol
    en corpsballen getier...


    R.I.P JOOP

  • Jack D, vr 03 juni 2011 10:27 in reactie op Ernst Anepool Reageer op Jack

    Jack

    Ernst, helemaal eens met je reactie!

  • Molly Moonsoo, zo 05 juni 2011 10:26 in reactie op Ernst Anepool Reageer op Molly

    Molly

    En ook ik ben het gloeiend met je eens, Ernst... Dit soort columns zijn toch wel de bodem. Doodzonde.

  • Denise Janssen, do 02 juni 2011 17:34 Reageer op Denise

    Denise

    Ik begrijp dat dit zeer overdreven satire is. En dat ik alle extreme beledigingen & vergelijkingen met de nazi's & bedreigingen erin niet serieus moet nemen.
    Maar volgens mij moet ook een overdreven satirische column ergens een inhoudelijk argument of een kern van waarheid bevatten. En dat vind ik nergens terug. Het is gewoon een stukje onzin. En ik kan niet anders dan concluderen, dat Kanits Wilders op zijn minst extreem goed te vergelijken vindt met Hitler.
    Maar dat mag natuurlijk, Wilders vergelijken met Hitler. Als Wilders immers vergelijkingen trekt tussen de Islam en het antisemitisme, bijvoorbeeld door de Koran met Mein Kampf te vergelijken, dan rennen er toch ook niet meteen vele beledigde moslims & fantastische ik-heb-altijd-gelijk linksmensen naar de rechter om dat te laten verbieden?
    Oh nee, wacht...
    Door dit soort stukjes voel ik juist nog meer sympathie voor de PVV (ook al stem ik er niet op). En gelukkig zie ik dat veel mensen deze column net zo abject vinden als ik, ook al zijn ze niet pro-PVV.

  • Social Darwinist, do 02 juni 2011 16:02 Reageer op Social

    Social

    Polemiek pur sang in de traditie van Conrad Busken Huet, Multatuli, Menno ter Braak, H.A. Gomperts,Joop Goudsblom, Arnon Grunberg, A.F.Th. van der Heijden en vele anderen.

    G-e-w-e-l-d-i-g

  • Inter Bella, ma 06 juni 2011 22:59 in reactie op Social Darwinist Reageer op Inter

    Inter

    Iemand uitschelden voor 'teringlijer' geeft inderdaad blijk van veel talent. Volgens mij is uitschelden in een polemiek de laatste halte, een zwaktebod pur sang.

  • Bart Vandijke, do 02 juni 2011 15:11 Reageer op Bart

    Bart

    Wat makkelijk en slecht om Wilders met Hitler te vergelijken. Karel, je bent de zoveelste die dat doet. Typisch voor links; altijd denken dat ze het gelijk aan hun zijde hebben en denken het recht te hebben om wél alles te kunnen zeggen en tegeljkertijd mensen als Wilders en dat zelfde recht willen ontnemen door hem aan te klagen vooor dicriminatie en haatzaaierij. En nee, Jacqueline Wouters, dit is géén nepaccount en ik ben géén PVV stemmer.

  • , do 02 juni 2011 15:30 in reactie op Bart Vandijke Reageer op

    Pardon, heb je het nu over jouw volksheld of over Kanits?
    Of haal je in je verwarring die twee door elkaar?

  • Dead Rising, do 02 juni 2011 18:20 in reactie op Reageer op Dead

    Dead

    "Typisch voor links; altijd denken dat ze het gelijk aan hun zijde hebben en denken het recht te hebben om wél alles te kunnen zeggen en tegeljkertijd mensen als Wilders en dat zelfde recht willen ontnemen door hem aan te klagen vooor dicriminatie en haatzaaierij."

    Bart Vandijke heeft gelijk. Als je dit stukje prutswerk van Kanis OK vindt, kun je niet willen dat Wilders z'n mond moet houden.

    Dat is hypocriet., en dat is weer typisch links. Dus het beeld dat u als typisch linksmens hier neer zet klopt prima, dat dan weer wel.

  • , vr 03 juni 2011 13:03 in reactie op Dead Rising Reageer op

    Huh?
    Waar reageer je nou op?

  • Jacqueline Wouters, do 02 juni 2011 16:46 in reactie op Bart Vandijke Reageer op Jacqueline

    Jacqueline

    Wie zegt dat ik het over jou heb
    Die de schoen past trekt hem aan zegt men dus
    moet ik nu twijfelen over jouw account.
    Je bent anders net zo snel aangebrand als menig pvvtrol

  • daniella van den boomen, do 02 juni 2011 19:10 in reactie op Bart Vandijke Reageer op daniella

    daniella

    Bart, je beticht Links nogal van 'Nadenken', Misschien een ideetje voor jou. Hoe anders kun je een Wilde'rs blaffende hond beantwoorden dan door terug te blaffen. Ooit van Hondsdolheid gehoord? Dan heb je niet goed geluisterd naar je straatjoekel genaamd 'Valse Profeet'.

  • Jacqueline Wouters, do 02 juni 2011 14:29 Reageer op Jacqueline

    Jacqueline

    Karel Kanits neem het eens op via youtube of op toneel zoals Puur gelul#12 http://www.youtube.com/watch?v=bZHsUdvggp0
    want op papier snappen ze er toch geen hout van! Ze weten het verschil niet tussen een journalist columnist schrijver kunstenaar komiek historicus!

    Het staat hier weer bol van de nep accountjes van pvv aanhangers die niet eens durven te reageren onder hun eigen naam hoe simpel kun je wezen.

  • hr. arryo, do 02 juni 2011 15:02 in reactie op Jacqueline Wouters Reageer op hr.

    hr.

    -- Ze weten het verschil niet tussen een journalist columnist schrijver kunstenaar komiek historicus! --
    Dan wordt het nu toch eens tijd dat ze leren om te discrimeneren.

  • Michiel Online, do 02 juni 2011 13:57 Reageer op Michiel

    Michiel

    "Kom eens met argumenten ipv dit soort onzin."

    Dat ZIJN de argumenten, snap je het nou nog niet?

  • Klaas Vaak, do 02 juni 2011 15:15 in reactie op Michiel Online Reageer op Klaas

    Klaas

    Wat zijn dan de argumenten? Dat hij een geblondeerde Führer is??? Dat alle Limburgers dom zijn?? Dat 1,5 miljoen stemmers het IQ van een vuurvlieg hebben?? Dat noem jij argumenten?? Nee dan snap ik er inderdaad geen zak van! Maar jij vindt het zo dus wel lekker gaan met onze Islamitische medemens?? Jij vindt de Islam een prachtig geloof die onze samenleving toleranter en gezelliger maakt?? Jij vindt het dus blijkbaar erg leuk als je moeder voor hoer wordt uitgemaakt en je vond Osama natuurlijk ook een goeie peer?? Ik hoop dat je een keer wakker gaat worden en gaat inzien dat niet GW de nazi in ons midden is, maar al die haatzaaiende imans en mensen zoals onze MAVO klant Karel.
    Martin had het niet beter kunnen zeggen: Toen ze de Joden kwamen halen heb ik gezwegen, ik was immers geen Jood. Toen ze Katholieken kwamen halen heb ik gezwegen, ik was immers geen Katholiek. Toen ze de homo's kwamen halen heb ik gezwegen, ik was immers geen homo. Toen ze de vrouwen kwamen halen heb ik gezwegen, ik was immers geen vrouw. Toen ze mij kwamen halen was er niemand meer om te protesteren!
    Geloof me of niet, maar door mensen zoals jij zal wat hierboven staat waarheid worden. Horen, zien en zwijgen. Het motto van onze linkse medemens.

  • Florian Lichti, do 02 juni 2011 15:46 in reactie op Klaas Vaak Reageer op Florian

    Florian

    Au!
    U slaat keihard de spijker op zijn kop met jouw reactie.

    Maar daar hebben de linkse reageerders hier ongetwijfeld geen oog voor noch behoefte zijn: zij zijn allang overtuigd van hun eigen Grote Gelijken hebben De Waarheid immers aan hun zijde?

    Handig want dan heb je helemaal geen argumenten nodig!

  • daniella van den boomen, do 02 juni 2011 18:57 in reactie op Klaas Vaak Reageer op daniella

    daniella

    Hallo 'Martin' Vaak, ik zit met verbazing je inbreng te lezen. Je bent bang dat er niemand is die voor je opkomt als je opgehaald wordt door een 'Tsunami' van Islamieten. Ik zal je zeggen infantiele kneedbare klomp klei, Niemand staat op het punt jou op te komen halen. Als er wel iemand is die je ophaalt dan voert hij/zij waarschijnlijk lichtsignalen en sirenegeluid. Oh, je hebt gelijk, er zal niemand voor je zijn als je opgehaald wordt.

  • kees kortekaas, vr 03 juni 2011 18:44 in reactie op daniella van den boomen Reageer op kees

    kees

    Ik heb het idee dat u de tekst van Martin Luther King niet helemaal goed begrepen heeft. Grappig dat klaas vaak dat aanhaalt want laat dat nu het enige zijn dat ik me van maatschappijleer herinner, een poster met die tekst.
    Overigens precies de rede dat ik iets Tegen de PVV heb.
    Overigens is dit stukje tekst van Karel Kanits nog steeds walgelijk, en het humor of satire noemen een heel slecht excuus.

  • daniella van den boomen, vr 03 juni 2011 21:49 in reactie op kees kortekaas Reageer op daniella

    daniella

    Kees, GW en MLK op een lijn zetten is echt geen humor of satire

  • johan klos, do 02 juni 2011 13:17 Reageer op johan

    johan

    Bij Gebrek aan opvoeding is respect het eerste slachtoffer.

    Geenstijl doet me soms verbazen over de gebeurtenissen uit de samenleving.
    Maar deze site heeft wel hele rare kostgangers waar ik ronduit bang van word.
    Binnen mijn Familie heeft iedereen zijn verhaal over de Tweede Wereld oorlog, Waarvan in mijn ogen de grooste held 3 landingen heeft doorstaan Deze Held Heeft op de laaste dag van de oorlog de hoogste prijs betaald.
    De getuigen van die oorlog mogen vergelijking hebben duitsers bij de pomp in spanje aankijken of dat hij ze zo gaat lynchen.
    Wat is jou excuus om een naam die zoveel geweld heeft voortgebracht te pas en te onpas aan alles opte hangen.

    Verzetsstrijden in vredestijd Donder toch op man.

  • Inter Bella, do 02 juni 2011 12:47 Reageer op Inter

    Inter

    Dit gaat echt helemaal nergens meer over, ik stel voor dat deze man zich laat onderzoeken of iets dergelijks...

  • , do 02 juni 2011 13:21 in reactie op Inter Bella Reageer op

    Wilders?
    Gossie, zijn we het eindelijk eens.

  • Inter Bella, do 02 juni 2011 14:14 in reactie op Reageer op Inter

    Inter

    Neen, ik heb het hier over Kanits. Dit stuk zegt trouwens meer over hem dan over Wilders.

  • , do 02 juni 2011 15:32 in reactie op Inter Bella Reageer op

    wat schattig, je gaat ook nog serieus in op wat ik zei!!

  • Inter Bella, do 02 juni 2011 16:23 in reactie op Reageer op Inter

    Inter

    Toch nog iemand die het doet...

  • daniella van den boomen, do 02 juni 2011 19:00 in reactie op Inter Bella Reageer op daniella

    daniella

    Ik zou Chatte maar serieus nemen Inter. Katten spinnen niet bij Halve Gare'n.

  • Jacqueline Wouters, do 02 juni 2011 12:41 Reageer op Jacqueline

    Jacqueline

    Voor de vele nep accountjes en zogenaamde pro PVV ers hier

    Steve Braun legt het nog eens uit! whahaha

    http://www.youtube.com/watch?v=vpyx0n5D0Zk

  • Klaas Vaak, do 02 juni 2011 12:55 in reactie op Jacqueline Wouters Reageer op Klaas

    Klaas

    Mijn eerste reactie is niet geplaatst. Misschien omdat de waarheid te hard is voor de rooie rakkers onder ons, maar om een lang verhaal kort te maken; ik vind dit het meest beledigende stuk tekst wat ik in jaren heb gelezen. Als meneer Kanits een beetje verstand heeft (wat mij overigens onwaarschijnlijk lijkt aangezien hij de MAVO heeft gedaan zie: https://www.facebook.com/#!/profile.php?id=1755261600) zou hij de vergelijking met Hitler achterwegen laten. Kom eens met argumenten ipv dit soort onzin. Vertel mij nou eens waarin GW ongelijk heeft? Overtuig mij dat de Islam een verrijking voor onze cultuur is. Dat ze vrouwen en homo's net als ons als gelijkwaardig beschouwen??? Nee, jullie verlagen je tot dit soort demoniserend gebrabbel. Blijf maar lekker ontkennen en beledig je eigen volk maar in de naam van de Islam! Fijne hemelvaartdag of doe je tegenwoordig alleen nog maar de Ramadan en het suikerfeest??

  • hr. arryo, do 02 juni 2011 15:00 in reactie op Klaas Vaak Reageer op hr.

    hr.

    Gefeliciteerd! Terwijl je eerste prikkelreactie niet werd geplaatst staat je tweede reactie nu in tweevoud op Joop. Enige citaatjes van de kabouter die kwam om die linkse Joopers wat korreltjes slaapzand in de ogen te strooie:n:
    -- Als meneer Kanits een beetje verstand heeft (wat mij overigens onwaarschijnlijk lijkt aangezien hij de MAVO heeft gedaan... --
    Zeg slaapkop-in-wakker-nederland, volgens mij trek je hier een conclusie die je zo niet kunt trekken anders dan om je afkeer te laten blijken. Iemand met een MAVO-diploma heeft MINSTENS een beetje verstand.
    -- Vertel mij nou eens waarin GW ongelijk heeft? --
    Dat is wat mij betreft vooral omdat de waarheid van GW mensen uitsluit en wegzet als een bedreiging.'
    -- Blijf maar lekker ontkennen en beledig je eigen volk maar... --
    Ontkennen en beledigen valt onder de VVM, vindt onder anderen ook GW.

  • Klaas Vaak, do 02 juni 2011 17:07 in reactie op hr. arryo Reageer op Klaas

    Klaas

    Ieder zijn mening ook al kan ik de jouwe niet echt vinden in wat je hier op zo'n Femke Halsema toontje optekend. Enfin, ik wil er wel nog even aan toevoegen dat ik inderdaad een afkeer tegen de vergelijking met Hitler heb. Om een reden die ik niet kan begrijpen vinden jullie, en met jullie bedoel in deze bijna alle gevestigde partijen, dat het maar moet kunnen om eerst Pim en daarna Geert met hem te vergelijken. Heb jullie geen Joodse vrienden ofzo? Hebben jullie geen familie die in het verzet hebben gezeten? Ben je überhaupt wel eens in Auschwitz geweest?? Blijkbaar niet.
    Ik hoop dat jullie helemaal in een scheur hebben gelegen tijdens het lezen van dit MAVO 3 opstel! Karma is a bitch!

  • hr. arryo, do 02 juni 2011 19:39 in reactie op Klaas Vaak Reageer op hr.

    hr.

    Voor wat betreft het Femke Halsema-toontje: oei, val ik me daar toch even door de mand...
    Voor wat betreft de vergelijking met Adolf Hitler: die is goedkoop en gemakkelijk, het siert de mens die deze vergelijking weet te mijden. Maar verschillende zaken met elkaar te vergelijken betekent nog niet dat deze ook gelijk gesteld worden.
    Voor wat betreft eventuele Joodse vrienden: waarom die vraag? Nee, die heb ik niet. Joodse familie, mag dat ook?
    Voor wat betreft de hoop die je in je slotzin nog even uitspreekt moet ik je toch teleurstellen.

  • Klaas Vaak, do 02 juni 2011 13:02 in reactie op Jacqueline Wouters Reageer op Klaas

    Klaas

    Mijn eerste reactie is niet geplaatst. Misschien omdat de waarheid te hard is voor de rooie rakkers onder ons, maar om een lang verhaal kort te maken; ik vind dit het meest beledigende stuk tekst wat ik in jaren heb gelezen. Als meneer Kanits een beetje verstand heeft (wat mij overigens onwaarschijnlijk lijkt aangezien hij de MAVO heeft gedaan zie: https://www.facebook.com/#!/profile.php?id=1755261600) zou hij de vergelijking met Hitler achterwegen laten. Kom eens met argumenten ipv dit soort onzin. Vertel mij nou eens waarin GW ongelijk heeft? Overtuig mij dat de Islam een verrijking voor onze cultuur is. Dat ze vrouwen en homo's net als ons als gelijkwaardig beschouwen??? Nee, jullie verlagen je tot dit soort demoniserend gebrabbel. Blijf maar lekker ontkennen en beledig je eigen volk maar in de naam van de Islam! Fijne hemelvaartdag of doe je tegenwoordig alleen nog maar de Ramadan en het suikerfeest??

  • Tsjeard Aidoo, do 02 juni 2011 14:45 in reactie op Klaas Vaak Reageer op Tsjeard

    Tsjeard

    =Vertel mij nou eens waarin GW ongelijk heeft?=
    Dat is onbegonnen werk, je kunt beter vragen waarin hij wel gelijk heeft.
    Er is geen massale immigratie naar ons land, althans nu niet meer. Bekijk je het vanaf de middeleeuwen, dan is die immigratie zo omvangrijk geweest dat de meerderheid van de huidige Nederlanders van allochtone afkomst is.
    Er is ook geen dreigende islamisering van ons land, het is juist andersom, moslims raken hier massaal van hun geloof af. Ik woon midden tussen de mohammedanen en het enige wat ze aan hun geloof doen is de feesten ervan vieren, verder lappen ze elk gebod aan hun laars.
    Het enige waar hij wel gelijk in heeft is dat onze maatschappij veruit superieur is aan de Islamitische. Door beide meningen erop na te houden ontmaskert Wilders zichzelf als demagoog. Ze sluiten elkander namelijk uit. Als wij superieur op elk vlak zijn (en dat zijn we) kan er geen sprake zijn van een dreigende islamisering.

  • sjaak de intellectueel, do 02 juni 2011 10:06 Reageer op sjaak

    sjaak

    Bedankt Kanits voor dit verschrikkelijke inhoudloze stuk, bedankt dat Paul Wilders nu geen stukjes meer schrijft voor joop.nl, bedankt dat u meehelpt aan de verharding van het politieke debat, bedankt voor deze zinloze godwin, bedankt voor het meehelpen aan de verloedering van de maatschappij, bedankt dat u alle oostenrijkers over een kam scheert, bedankt dat ik nu weet dat ik nooit meer een artikel van u wil lezen. Met vriendelijke groet Sjaak de intellectueel.

  • YggY ..., do 02 juni 2011 10:21 in reactie op sjaak de intellectueel Reageer op YggY

    YggY

    Misschien dat u toch eens iets aan uw nick-name zou moeten veranderen.

    Ik zou wat weglaten als ik u was.

  • sjaak de intellectueel, do 02 juni 2011 10:54 in reactie op YggY ... Reageer op sjaak

    sjaak

    Waarom? ik vond sjaak wel leuk klinken.

  • , do 02 juni 2011 13:38 in reactie op sjaak de intellectueel Reageer op

    Ja mag niet jokken, Sjaak.
    Dus ook geen valse illusies wekken.

  • sjaak de intellectueel, do 02 juni 2011 16:04 in reactie op Reageer op sjaak

    sjaak

    ??????? Ik heb geen idee wat je bedoeld of probeert te zeggen.

  • daniella van den boomen, do 02 juni 2011 19:20 in reactie op sjaak de intellectueel Reageer op daniella

    daniella

    Dat bedoelen we nou Sjaak.

  • Andy P, do 02 juni 2011 08:53 Reageer op Andy

    Andy

    Prachtig stuk, valt binnen het verwachtingspatroon wat er is van tegenstanders van de PVV. De reden waarom de PVV alleen maar verkiezingen aan het winnen is i.p.v. verliezen.

    Telkens weer wanneer de PVV inzakt in de peilingen, trekken ze een blik geestelijk beperkten open die hun gif spuwen over GW op zo'n wijze dat je hier als weldenkend mens niet mee vergeleken wil worden en steeds meer richting PVV wordt geduwd. Het lijkt wel of dit soort mensen door de PVV zelf is ingehuurd.

  • Theo de Graaff, do 02 juni 2011 08:48 Reageer op Theo

    Theo

    Meneer Kanits beseft volgens mij niet zo heel goed wat hij schrijft. Waarschijnlijk in de gegoede buurten van Den Haag vertoevend, ver weg van de realiteit die van het mooie Den Haag een onveilige stad heeft gemaakt, klimt hij in de ziekelijke pen en maakt, de vertolker van het woord van velen, met de grond gelijk.

    Ook ik ben geen voorstander van Wilders, echter sta wel stil bij wat hij zegt, want of we het nu willen of niet, de man heeft in heel veel punten gelijk. Dat kan ik van de heer Kanits niets zeggen. Vanuit de ivoren toren roept hij zaken die in mijn ogen minimaal op strafbaarheid zouden moeten worden onderzocht. Wellicht moet de heer Kanits uit zijn bubbel komen en op donderdagavond een rondje door de grote markt straat lopen. Ben benieuwd of hij nog steeds achter zijn verhaal staat.

    Nederland heeft er een grote rotzooi van gemaakt, de linkse randdebielen hebben met hun achterlijke tolerantiebeleid er voor gezorgd dat Nederlanders vreemden zijn in hun eigen land. De normen en waarden zijn ver te zoeken bij de mensen die door ons met open armen zijn ontvangen en meneer Kanits vergelijk de persoon die dit aan de kaak stelt met Hitler. Meneer Kanits, ik schaam mij ervoor dat u in Den Haag woont. Aan iedere advocaat de oproep te onderzoeken of dit strafbaar is, deze meneer "zogenaamde columnist" moet worden aangepakt voor dit soort teksten.

    Aan de politiek de oproep om misdaad veel harder aan te pakken. Allochtoon of niet allochtoon, het moet stoppen.

  • Gerrit Holtland, do 02 juni 2011 11:57 in reactie op Theo de Graaff Reageer op Gerrit

    Gerrit

    "Nederland heeft er een grote rotzooi van gemaakt, de linkse randdebielen hebben met hun achterlijke tolerantiebeleid er voor gezorgd dat Nederlanders vreemden zijn in hun eigen land."

    Aan deze uitspraak zitten twee problemen: ten eerste is het 'rechts' geweest die op zoek ging naar goekope arbeiders. Vooral ondernemers; zoals ze nu Roemenen ronselen, zo ronselden ze vroeger Turken en Marokanen. Het liefst de allerarmsten onder hen (als waren dat de meest fundamentalische).

    Ik kan me best voorstellen dat laag opgeleide Nederlanders bang zijn voor de concurrentie van die buitenlanders en dat ze graag zien dat iedereen Nederlands spreekt etc.. Een stem op de SP kan ik dan ook wel billijken. Een stem op Wilders echter niet: die zegt dat Moslims gewoon niet deugen (ze hangen vogens hem nl. een fascitische ideologie aan). Dat soort extremistische redeneringen heeft in veel landen al tot teveel ellende geleid.

  • Jan Otter, do 02 juni 2011 08:48 Reageer op Jan

    Jan

    Hm. Deze bijdrage heeft exact het niveau wat je tegenwoordig van de vara mag verwachten. Lekker verschillig. En met inhoud. Niet kwetsend. Niet op de man spelend. Argumenten worden gebruikt om de ander te overtuigen. Echt goed. Alleen daarom zou je al veel meer Joop moeten lezen!

  • jippiekajee jippiekajee, do 02 juni 2011 08:20 Reageer op jippiekajee

    jippiekajee

    Hoe vaker Geert Wilder vergeleken wordt met Hitler, hoe vaker ik Hitler aardig vind.

  • Arjan van de Griend, do 02 juni 2011 00:17 Reageer op Arjan

    Arjan

    De passant die rechts wil inhalen op versleten linker flapschoenen bereikt niet zijn doel, maar valt op zijn platte Kanits.

  • anne a., wo 01 juni 2011 23:45 Reageer op anne

    anne

    Als hoogopgeleide (Dr), blanke, blauwogige vrouw met allochtone man en 2 gemixte kindertjes, waarvan 1 lichamelijk gehandicapt, vind ik echt dat ik hierop moet reageren. Wat een nare onzin staat hier! Geert Wilders komt op voor individuele vrijheid van vrouwen, homoseksuelen, anders- of niet-gelovigen, die in de islamistische wereld ver te zoeken is. En die ook ver te zoeken is onder het merendeel van onze niet-Westerse medelanders. Ik vind niet dat hij het altijd (politiek gezien) handig aanpakt, maar heb enorme waardering voor het feit dat hij met gevaar voor eigen leven opkomt voor onze Westerse waarden, en ja, ook mijn van oorsprong niet-Westerse man vindt dat.

  • Rob Geurtsen, do 02 juni 2011 01:52 in reactie op anne a. Reageer op Rob

    Rob

    Kijk annemieke arier, (was toch een spelfout je anonieme achternaam?)

    het mooie van democratie is dat jij overdrijving als cabareteske vorm net iets al te serieus neemt en op zijn meritus inhoudelijk gaat beoordelen, toon je volgens mij het gelijk van Kantis aan...

    leider, gezagsgetrou, respect... je woorden passen in het profiel:
    "Zodat ze bij het bereiken van de volwassenheid een verzadigingspunt zullen hebben bereikt en voor de rest van hun leven in een ingeslapen vorm van gezagsgetrouwheid en met een voorbeeldige vorm van respect voor de medemens tot de laatste ademtocht zullen vegeteren."

    "met als electoraat de verzamelde lage voorhoofden van Nederland"

    Jouw gehoopte strijd voor onderdrukten gaat wel ten koste van het wegzetten en onderdrukken of wegdrukken van anderen. Daar los je dus helemaal nietes noppes niks mee op.
    "het ziet er naar uit dat hij – toegerust met stiekeme regeringsmacht - gelegitimeerd de jacht op de zwakkeren in de samenleving heeft geopend"

  • Suzanne Reijans, do 02 juni 2011 08:52 in reactie op anne a. Reageer op Suzanne

    Suzanne

    Annemieke, waarop, en aan welke faculteit van welke universiteit ben jij gepromoveerd?

  • , do 02 juni 2011 10:52 in reactie op anne a. Reageer op

    Dr?
    InHolland?

  • Inter Bella, do 02 juni 2011 17:14 in reactie op Reageer op Inter

    Inter

    Promoveren aan een hogeschool? Dan ben je de enige in Nederland ;-)

  • Bert Bachstra, wo 01 juni 2011 23:13 Reageer op Bert

    Bert

    Wat een zielig stukje zonder niveau. Met zulke vrienden heeft Joop geen vijanden nodig. Te sneu voor woorden. Een regelrechte afgang.

  • Guy de Hoog, wo 01 juni 2011 23:10 Reageer op Guy

    Guy

    Het gif wat door de toetsen druipt,
    komt uit vingers met de duimen aan de rechterkant.
    De haat die langzaam naar voren sluipt,
    is geboren in de breinen uit Goedmensenland.

    Geyl en dronken van hun eigen teneur,
    gebaseerd op leugens en wensvol denken.
    Voelen zij zich oneindig superieur
    ten opzichte van alle Ingrids en Henken.

    Van geschiedenis hebben zij niks geleerd.
    Van feiten en cijfers niks begrepen.
    Want alle middelen zijn gepermitteerd
    om hun eeuwige gelijk te onderstrepen.

    Hoe komt een karakter zo bedorven
    ijdel, onwetend, naïef en boosaardig.
    Waarmee menen zij het recht te hebben verworven
    andersdenkenden te behandelen als minderwaardig?

    Wat gij niet wilt dat u geschiedt,
    het klinkt misschien belegen
    Doe dat ook een ander niet,
    want u komt uzelf een keer tegen.

  • Contra Sinister, do 02 juni 2011 11:24 in reactie op Guy de Hoog Reageer op Contra

    Contra

    Mooi

  • hr. arryo, do 02 juni 2011 19:59 in reactie op Guy de Hoog Reageer op hr.

    hr.

    Ja het klopt.
    Alles waar de doorsnee PVV-er zoal mee aan komt zetten staat er in: van het Calimero-syndroom (Voelen zij zich oneindig superieur ten opzichte van alle Ingrids en Henken), het verwijt de feiten niet te kennen (weet jij überhaupt wel wat dat zijn?), andermaal dat Calimero-syndroom (Waarmee menen zij het recht te hebben verworven andersdenkenden te behandelen als minderwaardig?) tot en met de profetie van grote ongemakken (want u komt uzelf een keer tegen).
    Met ontegenzeggelijk talent gebracht, bovendien.

  • Sheherazade S, wo 01 juni 2011 23:05 Reageer op Sheherazade

    Sheherazade

    Een mooi stukje satire kan ik normaal gesproken wel waarderen. Hier houd ik alleen maar een vervelend gevoel aan over.....

    fail wat mij betreft.

  • Florian Lichti, wo 01 juni 2011 22:35 Reageer op Florian

    Florian

    Deze meneer werd pas geleden hier op Joop nog "WoordKunstenaar" genoemd.

    Dit artikeltje had op toiletpapier moeten worden gedrukt: het is laag, ordinair en boven alles inhoudsloos en ZONDER argumenten.

    Is dit het niveau waarop hier in de toekomst gediscussieerd moet worden???

  • Dr. Strangelove, wo 01 juni 2011 23:29 in reactie op Florian Lichti Reageer op Dr.

    Dr.

    "Dit artikeltje had op toiletpapier moeten worden gedrukt: het is laag, ordinair en boven alles inhoudsloos en ZONDER argumenten."

    Het is dan ook satire op Geert Wilders.

  • Contra Sinister, do 02 juni 2011 11:25 in reactie op Dr. Strangelove Reageer op Contra

    Contra

    Blijf het vooral verdedigen Jan #missionimpossible

  • Tsjeard Aidoo, wo 01 juni 2011 21:29 Reageer op Tsjeard

    Tsjeard

    =Het is in gedragsdeskundige kringen al geruime tijd breed onderkend dat in ons allen een potentiële Hitler schuilgaat=
    Onzin.
    In sommige mensen ja, maar in anderen schuilt juist een potentiële heilige, wachtend op de omstandigheden om zich te manifesteren.
    In extreme situaties als een concentratiekamp ontpopt de een zich als een engel en een ander zich als een duivel.
    Dat kinderen over hun wreedheden heen groeien als ze ongebreideld hun gang kunnen gaan is ook niet waar. Wreedheid wordt dan juist een gewoonte. Anders zou Hitler er ook wel over heen zijn gegroeid, want die heeft zich in zijn jeugd totaal ongebreideld kunnen ontwikkelen, zoals je in het boek van Brigitte Hamann kunt lezen.

  • N N, wo 01 juni 2011 20:58 Reageer op N

    N

    Gaat de VARA nu weer ingrijpen?

  • el gringo, wo 01 juni 2011 20:43 Reageer op el

    el

    Jezus, ik lees veel crap hier op Joop, maar dit slaat alles. Dit is slechts te typeren als een 'kontverhaal', meer niet. Ik hoop dat Wilders snel van het podium verdwijnt, hij voegt niks toe aan het debat met z'n horde brievenbuspissers, maar laten we het aub wat slimmer aanpakken dan met dit soort nihilistische stukjes. Dank u.

  • Mirko Kuit, wo 01 juni 2011 20:26 Reageer op Mirko

    Mirko

    Wat ontzettend grappig dat de term Lebensraum valt. Want welke Islamitische woestijn wil Wilders dan beplanten met de nakomelingen van welke PVV-officieren? Het is natuurlijk andersom.

  • kees kortekaas, wo 01 juni 2011 18:22 Reageer op kees

    kees

    Karel heeft minstens zo extreme ideeen en domme en/of lage texten als wilders, hij heeft alleen niet de slimheid en het charisma. Dit stuk komt vooral heel jaloers en afgunstig over. Diep triest, dat noemt zich schrijver.

  • N N, wo 01 juni 2011 18:21 Reageer op N

    N

    Dit artikel is zeker ook kunst, meneer de kunstenaar?

  • Belegen Belg, wo 01 juni 2011 18:21 Reageer op Belegen

    Belegen

    Bedoeld als een soort van leuke tekst waarschijnlijk. Zo zie je maar hoe dun de grens tussen humor en zelfbevrediging is.

    Waarschijnlijk voelt de auteur zich nu erg relevant omdat hij 'controverse' veroorzaakt. Misschien zou de auteur nog hier een daar de woorden 'kak' en 'pipi' kunnen verwerken. Vindt mijn dochter van 4 helemaal om over de grond te rollen van het lachen.

  • Brulluh Man, wo 01 juni 2011 18:12 Reageer op Brulluh

    Brulluh

    Interessant om te zien dat er columnisten zijn, die zich in alle bochten weten te wringen om de feiten te negeren.

    Geert Wilders onderbouwd zijn mening op basis van onderzoeken. Onderzoeken verricht door universiteiten. Natuurlijk kan men deze allemaal NSB noemen en komen zij vast allemaal uit Venlo.

    Er was zelfs eentje die onderzoek durfde te verrichten naar fascisme onder de Brusselse bevolking. Wat bleek; onder de moslims blijkt dat 50% antisemitisme voorkomt (op alle niveaus) en dat daar een direct theologisch verband met de Koran getrokken hoort te worden. Onder niet moslims bleek dit 10% te zijn en bleken deze een niet al te hoog IQ te hebben.

    Nu zegt iemand dat die Koran niet goed is én prompt wordt diegene beschuldigd van vreemdelingenhaat. Dat noem ik tunnelvisie. Geert Wilders heeft het over de Islamitisering en het gevaar voor de westerse wereld. Terwijl Karel Kanits eigenlijk met zijn tunnelvisie, fascisme op haar loop laat en het ook een beetje racistisch is.

    Ik beschouw anders gekleurde mensen al lang niet meer als vreemdeling, maar als mensen die je op hun inhoud hoort te beoordelen. Wanneer die inhoud fascistisch is, dan hoort dit gezegd te worden, ondanks huidskleur. In Nederland mag je zeggen, "nazi's moeten dood", behalve als het een moslim is. Dan is het vreemdelingenhaat.

  • Zeer Voornaam, wo 01 juni 2011 18:46 in reactie op Brulluh Man Reageer op Zeer

    U kletst.
    Niemand in Nederland zegt moslim nazi's hoeven niet dood.

  • Jos Vervoort, wo 01 juni 2011 17:57 Reageer op Jos

    Jos

    Mr. Kanits,

    Wat denkt u in hemelsnaam te bereiken met zo'n stukje. Zo laag is het gemiddelde IQ van de Nederlander, en ook van Henk & Ingrid nu ook weer niet.

  • harry harrysen, wo 01 juni 2011 17:49 Reageer op harry

    harry

    Wow, wat een ultieme geluksvogels zijn wij lezers toch. Meneer Kanits schrijft wekelijks zo'n soort briljante column!

    http://www.joop.nl/opinies/bio/auteur/karel_kanits/

  • robert jan dubbeldam, wo 01 juni 2011 17:40 Reageer op robert jan

    robert jan

    'Binnen de normen van een rechtsysteem ben je een misdadiger als je een misdaad begaat. Binnen de ethiek bega je een misdaad als je er alleen al aan denkt'. Vrij naar Emmanuel Kant.

    Walgelijke met name laatste alinea.

  • Michiel van Leyenhorst, wo 01 juni 2011 17:33 Reageer op Michiel

    Michiel

    Argumentum ad hominem:
    Wanneer men gen argumenten meer heeft, valt men de persoon aan.

    Toch zielig als je zo laag zinkt, zeker als opiniemaker.

  • daniella van den boomen, wo 01 juni 2011 18:44 in reactie op Michiel van Leyenhorst Reageer op daniella

    daniella

    Michiel, Jos, Harry, Robert, Brulluh, Belg, Doei, en Kees Met zovelen? Zijn jullie niet bang dat jullie 'Lebensraum" een beetje krap wordt. Dadelijk deporteert Wilders in eigen persoon jullie nog vanwege Ruimtegebrek.

  • Mario Frieswijk, wo 01 juni 2011 12:14 Reageer op Mario

    Mario

    Ik ben anti-Wilders. Maar ik ben ook een groot tegenstander van terugschelden, zoals Kanits doet.

    Nog even los van het feit dat Wilders en de PVV niet aan de kenmerken van het fascisme voldoet, tenslotte is hij niet een anti-democraat en heb ik hem nog nooit politiek geweld horen aanmoedigen, vind ik het verlagen tot zijn niveau een storend fenomeen. Helemaal omdat er veel mensen blijken te zijn die denken dat bovenstaand gescheld kan rekenen op de steun en instemming van links Nederland. Wat niet zo is.

    Indien het stukje grappig bedoeld mocht zijn, moet er geconcludeerd worden dat dit is mislukt.

  • Kreh Yea, wo 01 juni 2011 11:41 Reageer op Kreh

    Kreh

    Harde humor werkt alleen als het ook echt grappig is. Alleen hard zijn werkt niet. Dan lijkt het al snel geschreven door een 16 jarige. Aan de reacties te zien denk ik dat de mensen die het wel grappig zeggen te vinden, het vooral waarderen omdat Wilders en zn aanhang gebasht worden. Ik vond alleen de laatste zin leuk gevonden.

    Ik ben overigens geen PVV aanhanger en vind veel van hun standpunten ronduit belachelijk. Triest dat ik dat er bij moet vertellen, maar door kritiek te geven op anti-Wilders artikelen ben je hier al snel een PVV-er.

  • Rob van Koot, wo 01 juni 2011 10:53 Reageer op Rob

    Rob

    Prima stukje hoor, scherp. En er is toch niks mis om de achterban van de PVV weg te zetten als laaghoofdige domkoppen? Wilders doet dat met Marokkanen. Ieder zijn mening. Het zijn verworven rechten in een vrij land.

  • 'Klaas Jeltsma, wo 01 juni 2011 11:13 in reactie op Rob van Koot Reageer op 'Klaas

    'Klaas

    Wat gij niet wilt dat u geschied, doet gij dat ook een ander niet.
    Door dit goed te keuren, keurt u de taal van Geert Wilders goed?

    Of is dit nog oog om oog, tand om tand?
    Wat leidt tot een blinde wereld.

  • Mirko Kuit, wo 01 juni 2011 20:25 in reactie op Rob van Koot Reageer op Mirko

    Mirko

    Hij zet ze helaas niet weg als domkoppen, maar als onaangepasten en dat is een feitelijke constatering die ieder kan maken die van Rotterdam winkelcentrum terug naar de P&R loopt.

  • Joop Schouten, wo 01 juni 2011 10:03 Reageer op Joop

    Joop

    De 'teringlijer en miskent talent' kreeg dubieuze steun van de Rechtbank:
    'Op het moment dat advocaat Olof Geert Wilders een 'etalagepop' noemde greep de rechtbank in.: 'U mag dit soort woorden niet in de mond nemen', aldus de voorzitter van de rechtbank.' (?)
    Zou, op basis van deze uitspraak, de Rechtbank 'Kwantumkop', alias 'etalagepop' , alias 'teringlijer en miskent talent' dus ook veroordelen? Of gelden voor de uitspraken van deze zogenaamde politicus andere regels?

  • Kees Gelijkhebber, wo 01 juni 2011 17:59 in reactie op Joop Schouten Reageer op Kees

    Kees

    De reden dat de rechter ingreep was dat Olof dingen zei die niets met de zaak van de benadeelden te maken hebben. De advocaten van de benadeelden mochten alleen reageren op het requisitoir van het OM en het pleidooi van de raadsman vanuit de positie van hun clienten.

    Olof mag van alles zeggen. In de zaak Wilders moet hij zich echter houden aan de regels die in de wet staan voor benadeelde partijen. Wilders uitschelden voor etalagepop was niet relevant. Wilders heeft in zijn slotrede zelfs gepleiit voor de vrijheid van meningsuiting.

    Om ieder misverstand te voorkomen: Ik ben geen aanhanger van de PVV. Jij wel van de SP maar dat moet je zelf weten.

  • Herman AS, wo 01 juni 2011 09:56 Reageer op Herman

    Herman

    Wat ik aan dit stuk zo geweldig vind zijn de reacties.
    Kanits legt hier op (voor mij) humoristische wijze haarfijn bloot hoe de psyche van de mens werkt. Ben je voor dan dan vindt je het leuk, ben je tegen dan reageer je afwijzend of ben je geschokt.

    Klaas Jeltsma reageert bijvoorbeeld als volgt:
    "Mensen die op Wilders stemmen doen dat niet zozeer omdat ze iets tegen de Islam hebben, maar tegen de criminaliteit en sociale ontwrichting die immigratie met zich meeneemt. Wilders is de enige die standpunten hiertegen formuleert met een hevigheid die overeenkomt met de kwaadheid van de mensen over het feit dat dit onderwerp eerst door de zittende politiek is gebagatalliseerd en sterker nog: mensen met kritiek werden weggezet als racisten."

    Laat ik daarop dit antwoorden: Pim Fortuyn is er al mee begonnen om mensen bepaalde gevoelens van onvrede aan te praten, of ze die nu echt hebben of niet. En Geert Wilders heeft daar een paar extra scheppen bovenop gedaan.
    Als je mensen echter op de man af vraagt of ze wel eens in het echt het slachtoffer zijn geweest, dan blijven de meesten het antwoord schuldig. Wel hebben ze allemaal een "goede kennis", die van zijn ome Piet z'n zuster hebben gehoord dat er iemand is geweest die gehoord heeft dat er een mogelijk Marokaanse, of in ieder geval Turks uitziende Oosteuropeaan een Mars heeft weggenomen uit de winkel van een arme Nederlander. Dus oprotten dat tuig !

    Overdag is er op TV een programma dat onschuldige Nederlanders op openlijk criminele manier probeert geld uit de zak te kloppen. Onder de titel "hoe veilig is uw buurt" probeert dit programma handig in te spelen op de door Wilders c.s. gevoedde gevoelens van onveiligheid en zo geld te verdienen over onze rug, terwijl duidelijk is dat je hiermee niet verder komt dat datzelfde algemene geneuzel van diezelfde "goede kennis".
    Je mag een Nederlander kennenlijk wel belazeren, maar dan moet je wel zelf ook Nederlander zijn.

  • 'Klaas Jeltsma, wo 01 juni 2011 11:02 in reactie op Herman AS Reageer op 'Klaas

    'Klaas

    ["Laat ik daarop dit antwoorden: Pim Fortuyn is er al mee begonnen om mensen bepaalde gevoelens van onvrede aan te praten, of ze die nu echt hebben of niet. En Geert Wilders heeft daar een paar extra scheppen bovenop gedaan.
    Als je mensen echter op de man af vraagt of ze wel eens in het echt het slachtoffer zijn geweest, dan blijven de meesten het antwoord schuldig."]

    Hier formuleer je de onvrede weer als iets dat is aangepraat, en dus niet werkelijk is. Ik denk dat Pim Fortuyn wel echt heeft kunnen groeien dankzij een bestaande onvrede. Dat hij handig op die onvrede inspeelde, net als GW, is waar. Maar de onvrede was er al.
    Dat die onvrede er al was leek Fortuyn overigens ook zelf te denken: http://www.youtube.com/watch?v=deTKmGGZPWc

    Het feit dat hij intussen met jonge Marokkaanse jongens bezig was, maakt het wel erg. Het vlees is zwak, maar zeker in zo'n functie heb je je in te houden.

    Je eindigt met: "Als je mensen op de man vraagt [..] schuldig". Mijn ervaring daarmee is anders. Mensen hebben juist wel vaak een concrete slachtofferervaring in de vorm van schelden, vervelend gedrag enz. Nu is uit onderzoek weleens gebleken dat als een groepje autochtonen X doet, en Marokkanen doen ook X, dat mensen de X van Marokkanen wel als storend ervaren en die van de autochtonen niet. Daarin kan een verklaring liggen, maar breek de bek van de mensen niet open!

  • Huub Geluk, wo 01 juni 2011 12:52 in reactie op 'Klaas Jeltsma Reageer op Huub

    Huub

    Klaas,

    Ik heb het geheel met je analyse oneens. Alle cijfers wijzen erop dat Nederland niet onveiliger, maar veiliger wordt. Dat er minder immigranten zijn. Maar jij denkt dat Nederland onveiliger wordt? En jij vindt dat Nederlanders gelijk hebben als ze iets denken, alleen omdat ze met zoveel hetzelfde denken. Dus als iedereen in de sloot springt, spring jij er maar achteraan?

    Iets is niet waar omdat veel mensen denken dat het zo is. Dan zou de aarde nog plat zijn, want dat dacht iedereen lang geleden.

  • Bert Deepool, wo 01 juni 2011 18:38 in reactie op Huub Geluk Reageer op Bert

    Bert

    Wel raar, dat links altijd dit argument gebruikt in de klimaatwetenschap. De meeste wetenschappers zijn het erover eens, dus is het zo. Vreemd!

    Al is uw mening nog zo abject, ik zal hem altijd verdedigen. Voltaire, die kan niet vaak genoeg aangehaald worden, vooral hier op Joop.

  • Dr. Strangelove, wo 01 juni 2011 23:38 in reactie op Bert Deepool Reageer op Dr.

    Dr.

    "Al is uw mening nog zo abject, ik zal hem altijd verdedigen. Voltaire, die kan niet vaak genoeg aangehaald worden, vooral hier op Joop."

    ten eerste is je quote onjuist, het is zoiets als 'Al is uw mening nog zo abject, ik zal altijd uw recht haar te uiten verdedigen'.

    en ten tweede is dat is geen uitspraak van Voltaire, maar van zijn biograaf, een dikke 100 jaar later.

    heb je toch nog wat geleerd, op deze linkse website.

  • Eric Hobsbawm, wo 01 juni 2011 09:37 Reageer op Eric

    Eric

    Ik zie niet helemaal hoe bovenstaande column bijdraagt tot een constructief debat. Waar wijken termen als "dit zootje schijthuizen, met als electoraat de verzamelde lage voorhoofden van Nederland" af van termen als "kopvodden" en "minderwaardige cultuur"?

    Ik hoop dat we met z'n allen eens gaan opgroeien en met elkaar rond de tafel gaan zitten. We kunnen het toch ook gewoon gezellig hebben?

  • Phoenix van Milete, wo 01 juni 2011 08:19 Reageer op Phoenix

    Phoenix

    Volgens mij is Kanits hard onderweg om de officiële onderbuikspreekpop te worden van links.

    Dat de inhoud van dit stukje kant nog wal raakt en nogal emotioneel gedreven is maakt niet uit, de teksten van de onderbuikspreekpoppen van de PVV zijn net zo.

  • Home Quest, wo 01 juni 2011 02:28 Reageer op Home

    Home

    Meneer is wel aan het schelden, maar wil niet in debat gaan met de PVV, op verzoek van de PVV!.

    O sorry 1,5 mlj burgers wegzetten als dom achterlijk etc. valt natuurlijk onder het kopje humor is het niet meneer Kanits...

  • , wo 01 juni 2011 08:07 in reactie op Home Quest Reageer op

    Hee, dat is nieuws!!
    Heeft de pvv Kanits uitgenodigd vooreen debat?
    Heb je daar een linkje voor??

  • Home Quest, wo 01 juni 2011 11:28 in reactie op Reageer op Home

    Home

    Natuurlijk, vergeten?

    http://www.joop.nl/opinies/detail/artikel/geblondeerde_fuehrer/

  • , do 02 juni 2011 10:55 in reactie op Home Quest Reageer op

    Je hebt gelijk zeg!!

    Dat heb ik nooit gelezen!
    In Auschwitz nog wel.

  • Home Quest, do 02 juni 2011 12:18 in reactie op Reageer op Home

    Home

    Niet gelezen???

    Dit was mijn reactie naar aanleiding van uw reactie!!!!

    Maar u heeft het des betreffende flutstuk afkomstig van de heer Kanits dus niet gelezen???

    U roept maar wat.......
    _______________________________________________________________


    Het lijstje Karel Kanits, gaan we;

    Bent U tegen Limburgers?....Ik vul hier een JA in.
    Bent U tegen katholieken?.....Ook een JA hier
    Bent U tegen wilders? .......JA
    Bent U tegen een debat?.............JA

    Vier keer een JA mevrouw. Dat maakt hem nu juist niet grappig.

    Game over la chatte qui rit...........

  • , do 02 juni 2011 14:57 in reactie op Home Quest Reageer op

    Huh?
    Nou, bij nader inzien zou ik ook niet met een stel pvv-ers richting Auschwitz gaan.
    Je weet maar nooit of je, als joodse mevrouw, nog weer terug kan komen.

  • Home Quest, do 02 juni 2011 15:54 in reactie op Reageer op Home

    Home

    Huh, bij nader inzien heeft u het wel gelezen?! Of bent u gewoon kort van geheugen?!

    Nogmaals, Game over la chatte qui rit ...

  • Piet Knollema, do 02 juni 2011 13:09 in reactie op Home Quest Reageer op Piet

    Piet

    Een stelletje PVV-ers uit den Haag wilden met hem naar Auschwitz om daar een debat met hem te voeren, omdat hij Wilders met Adolf Hitler zou hebben vergepleken. PVV-ers schijnen nog steeds niet het verschil te kennen tussen een Fuhrer en Adolf Hitler.
    Dat hij daar om die reden geen zin in had lijkt mij logisch!

  • Home Quest, do 02 juni 2011 17:05 in reactie op Piet Knollema Reageer op Home

    Home

    Als u van mening bent dat 2 PVV-ers in staat zijn om de gaskamers in Auschwitz wederom in werking te zetten, dan verzoek ik u dringend om geestelijke hulp te gaan zoeken.....

  • Piet Knollema, wo 01 juni 2011 10:22 in reactie op Home Quest Reageer op Piet

    Piet

    Waarom zouden er geen 1.5 miljoen Nederlanders dom kunnen zijn? Denk jij dat alle ruim 16 miljoen Nederlanders slim zijn?

  • Home Quest, wo 01 juni 2011 11:37 in reactie op Piet Knollema Reageer op Home

    Home

    Meneer Kanits voelt zich een geweldig mens, omdat hij tegen is...

    Heeft u zelf niet door dat meneer ZELF aan het polariseren is?

  • Anton Schaafsma, do 02 juni 2011 01:46 in reactie op Home Quest Reageer op Anton

    Anton

    "" O sorry 1,5 mlj burgers wegzetten als dom achterlijk etc. valt natuurlijk onder het kopje humor is het niet meneer Kanits... ""

    Inderdaad Hoewel erg zwarte humor. Gelet op het feit dat er ruim 66 jaar geleden ook al zo'n 1.5 miljoen domme c.q. foute Nederlanders waren. NSB-en NSDAP-dom.

  • Home Quest, do 02 juni 2011 11:51 in reactie op Anton Schaafsma Reageer op Home

    Home

    Ik vraag mij oprecht af wat voor samenleving u wilt....

    Er valt hier prima terug te lezen dat ik mij tegen een aantal partijen verzet, incl. de PVV! Anders dan u ben ik wel klaar met WO2, ik zit zeer zeker niet te wachten op het gezwam van de heer Kanits.

    Lieden zoals de heer Kanits zijn doelbewust bezig om deze samenleving te ontwrichten, meneer is hier aan het polariseren en niemand anders!. En jawel ik geef het u op een briefje als het tot een veroordeling mocht komen voor de heer Wilders (maar dat gaat zeer waarschijnlijk niet gebeuren, wees daar blij om!) Dan is de heer Kanits ook de lul.

    Wat te doen met de PVV kiezer deporteren die hap? Een stempel geven in zijn of haar paspoort, of kiest de heer Kanits voor een zichtbaar symbool, zodat een ieder weet dat dit "foute" Nederlanders zijn?

    Zoals u weet ben ik een liberaal, dus ja ik zal mij altijd verzetten tegen personen zoals de heer Kanits..

    De PVV is het product van de gevestigde politiek (dus ja ook van de VVD in mijn geval) Met andere woorden wij (lees deels ik) moeten aan het werk, wij moeten de PVV achterban serieus nemen!

    Anders dan u kom ik wel met enige regelmaat in de "krachtwijken" een product van de gevestigde politiek. Hele echte menselijke drama's spelen zich hier af...Als vrouw zonder hoofddoekje ben je binnen deze wijken een hoer...Homo's worden weggepest...Winkeliers moeten winkeldiefstal toestaan, anders gaan je ramen eraan. Vergeet ook niet het verraad van Lissabon, vergeet ook niet de kretologie "links lullen rechts vullen", hetgeen niet uit de lucht gegrepen is..

    Zomaar wat punten van PVV kiezers. Daar sta ik dan met mijn VVD vlaggetje....

    En nee de PVV komt niet met oplossingen, een aantal uitspraken van de heer Wilders noem ik zelfs achterlijk! (dit valt hier prima terug te lezen)

    Je moet niet worden wat u denkt te bestrijden Anton. Ik geef de heer Kanits op...Meneer is opzoek naar klapvee, meer niet..

    Het is schelden en tieren op indirect 1,5 mlj mede burgers. Zo wil ik niet met mijn mede burger omgaan ongeacht zijn of haar politieke voorkeur...

    Het is aan u (en aan "links" Nederland) of u hier iets mee doet of niet.
    Het gaat niet om Wilders, uw mening daar gaat het om!

    Uw mening is tot op de dag van vandaag, ik ben superieur omdat ik mij verzet tegen, daar kan ik geen respect voor opbrengen, sorry....

  • daniella van den boomen, do 02 juni 2011 20:01 in reactie op Home Quest Reageer op daniella

    daniella

    Home, een gepolariseerde kan als gepolariseerde niet beginnen met polariseren!
    Weet u wel wat de betekenis van het woord solidariteit is? Het Links socialisme werkt het uitbuiten van de door Rechts geimporteerde arbeiders tegen. Desondanks weet Rechts nog haar zakken te vullen met het importeren van deze arbeidsconcurrentie.

    Volgens de PVV is Mei Li Vos een Moffenhoer, Homosexualiteit wordt niet getolereerd in streng gelovige Christelijk Kringen, deze zelfde Christelijke Kringen pesten allochtonen weg uit hun gemeenschappen.

    U lult maar in het vierkant rond, een papagaai zoals u kan je een paar woordjes leren maar wordt daardoor niet intelligenter.

  • Home Quest, do 02 juni 2011 22:09 in reactie op daniella van den boomen Reageer op Home

    Home

    Ach, natuurlijk daar is de calimero houding weer...

    "Home, een gepolariseerde kan als gepolariseerde niet beginnen met polariseren!" 1,5 mlj. burgers wegzetten als dom danwel achterlijk valt niet onder het kopje polariseren daniella?.Ter weet, polarisatie is het veroorzaken van een conflict of het versterken van tegenstellingen tussen partijen of bevolkingsgroepen. Een kruisje schuldig voor "uw kunstenaar". Maar ach kijk eens aan, u was nog niet klaar met u betoog...


    "Volgens de PVV is Mei Li Vos een Moffenhoer, Homosexualiteit wordt niet getolereerd in streng gelovige Christelijk Kringen, deze zelfde Christelijke Kringen pesten allochtonen weg uit hun gemeenschappen."

    Ja en? wat wilt u mij nu duidelijk maken? Wat heeft uw betoog te maken met het gezwam van de heer Kanits?

  • daniella van den boomen, vr 03 juni 2011 15:01 in reactie op Home Quest Reageer op daniella

    daniella

    Alles.

  • Home Quest, za 04 juni 2011 03:34 in reactie op daniella van den boomen Reageer op Home

    Home

    "Alles."

    Ik doe maar een gok, want "alles" is natuurlijk helemaal niks als reactie. Mijn papagaai komt een stuk veder, sorry....

    Ik loop dagelijks tegen misstanden aan, u ook! U noemt wat punten waar ook ik mij aan erger. Een kleine correctie is hier wel op zijn plaats "Volgens de PVV is Mei Li Vos een Moffenhoer". Dit zijn de woorden van mevrouw zelf! Wellicht spreekt mevrouw de waarheid wellicht ook niet, u weet het niet, ook ik weet het niet!.

    Wat ik zeer zeker met u deel is dat de heer Wilders een aantal uitspraken heeft gedaan waarvan ook ik baal. Dit kunt u prima teruglezen....

    Uw "held" overschreeuwt de PVV, neem de reacties gerust door, ook afkomstig van "links" Nederland, hulde voor Mario, hulde voor sjaak!

    Dit heeft helemaal niks met "links" danwel "rechts" te maken! Een kwestie van opvoeding is hier meer op zijn plaats mevrouw!

    Maar goed u bent van mening dat uw "held" (u bent het klapvee, waar meneer naar opzoek is, meer is het niet!) het recht heeft om mensen DOELBEWUST te beledigen, voor eigen gewin....

    Een opiniestuk moet een mening danwel een gedachte weergeven. Schelden en tieren op..., jammer JOOP dat u dit toestaat...

    Goed daniella daar gaan we;

    VVD-ers zijn zakkenvullers
    PVV-ers zijn racisten
    CDA-ers zijn niet te vertrouwen
    SP-ers uitkeringtrekkers
    Pvda-ers zijn draaikonten
    etc.....

    Nee daniella als je zo naar deze samenleving kijkt dan bent u een voorstander van een dictatuur.... De waarheid is, niemand heeft gelijk, een ieder heeft een beetje gelijk...

    Ik heb als VVD-er een collega in dienst die zich ACTIEF inzet voor de SP! Ik doe dit voor de VVD! (onder de noemer maatschappelijk ondernemen, want daar maak ik mij sterk voor, dit is dus incl. een hoofddoekje mevrouw) Goed wij geloven in het RECHT om het met elkaar oneens te zijn. WIJ geloven NIET in het RECHT van DOELBEWUST beledigen.

    Maar goed de heer Wilders doet een achterlijke uitspraak, uw "held" doet er BEWUST een schepje bovenop, voor zijn eigen ego....

    Anders dan u plaats ik helemaal niemand in een hokje, ik sluit dan ook helemaal niemand uit! Deze samenleving besaat immers uit een dun laagje ijs.

    En laat ik dit zeggen veel PVV-ers (ondernemeers in de "prachtwijken") geven hun stem aan de PVV, uit protest! Wellicht heel eng voor u, ik spreek deze MENSEN wel! (anders dan uw "held"op sokken) En helaas zo nu en dan moet ik eerlijk bekennen dat ook ik met een bek vol met tanden sta met mijn VVD-vlaggetje....

  • daniella van den boomen, za 04 juni 2011 13:19 in reactie op Home Quest Reageer op daniella

    daniella

    Home, het pleit voor u dat u nog een liberaal van de oude stempel bent. Daar zouden er meer van moeten zijn.
    Maar zoals ik al eerder omschreven heb: Tegen een blaffende Wilde'rs hond moet je terugblaffen. Zeker als hij ook nog symptomen van hondsdolheid vertoont. Karel doet het dan nog met een humoristische insteek maar dat is eigenlijk veel te beleefd. Daar is niets maar dan ook helemaal niets mis mee.

  • Molly Moonsoo, zo 05 juni 2011 10:41 in reactie op daniella van den boomen Reageer op Molly

    Molly

    Om je analogIe door te trekken: als een hond blaft en je blaft terug, zal de hond allen maar harder gaan blaffen. Ga nog even door, en hij zal tanden laten zien, en je uiteindelijk aanvliegen.

    Negeren of volwassen aanpakken met veel structuur is beter voor een hysterisch blaffende hond. Geldt zowel voor Wilders als de schrijver van dit stuk.

  • daniella van den boomen, zo 05 juni 2011 13:51 in reactie op Molly Moonsoo Reageer op daniella

    daniella

    Molly, deze hond zal niet stoppen met zijn vals geblaf als je hem negeert. Hij is juist uit op de confrontatie, en als je dat dan gestructueerd doet geeft hij niet thuis.
    Daarom moeten we hem op een harde manier (of de softe satirische manier) uit de tent lokken, dan pas zal blijken dat hij een 'vals' gebit heeft.

  • Jack D, wo 01 juni 2011 00:37 Reageer op Jack

    Jack

    Ach wat lief, de Haagse Pietje Bell. Ben wel benieuwd hoe hij het voor elkaar kreeg om aan de halsband van een valse Rottweiler te rommelen. Was dat beest doof of zo?
    Verder hoop geschreeuw, weinig wol.

  • Contra Sinister, di 31 mei 2011 23:27 Reageer op Contra

    Contra

    Kanits over zijn eigen opvoeding:

    = Het is een leerproces...
    Je leert het spel te spelen van het steeds weer zien te herwinnen van vertrouwen...
    Je leert de goedheid van de mens kennen als die bereid is je steeds weer een kans te geven...
    En je leert de weg der diplomatie te bewandelen... =

    Helaas weinig van opgestoken beste kerel.
    Van mij mag je provoceren tot je een ons weegt.
    Zie de humor er wel van in. Zal wel een gekkie gekkie woordkunstexperiment zijn. lol

  • Anton Schaafsma, di 31 mei 2011 23:13 Reageer op Anton

    Anton

    Ha.., ruik ik daar weer verschroeid vlees ?

    Hitler's lievelingshond heette “Blondi”. Dan is het wel begrijpelijk waarom die Wilders altijd zo blaft, zijn hoofdhaar überGermaans heeft geblondeerd, en regelmatig dat Duitse nazi-baasje immiteerd.

  • Mister Statement, di 31 mei 2011 23:13 Reageer op Mister

    Mister

    Als je er achter wilt komen wie Henk is moet je gewoon even bladeren door de Quote 500, Daar vind je genoeg henk's. Ingrid is dan te vinden in de P.C Hoofdstraat met de creditcard van Henk.

    Sneu dat het wilders-stemvee het gevoel heeft Henk en Ingrid te zijn.

    Nog erger is dat het Wilders-Stemvee er geen weet van heeft tegen zichzelf te stemmen met een stem op Wilders.

  • Jacqueline Wouters, di 31 mei 2011 22:58 Reageer op Jacqueline

    Jacqueline

    Ik wacht op verfilming ik hou youtube in de gaten :))

    Teringlijer of miskend talent?

  • Udo Köllges, di 31 mei 2011 22:57 Reageer op Udo

    Udo

    Ik ben wel blij dat ik onafhankelijk gevormd ben, Nederland je gaat op dit moment over de schreef.

  • Zjen Zen, di 31 mei 2011 22:53 Reageer op Zjen

    Zjen

    Hardop voordragen, dat is pas leuk. Dan komt dit stukje satire pas echt goed tot zijn recht.
    Probeer maar eens!

  • , wo 01 juni 2011 09:10 in reactie op Zjen Zen Reageer op

    Een lange grinnik hier.
    Hij schrijft het lekker sappig van zich af.
    En er zijn er zelfs die het stuk serieus nemen.
    Daar word ik nog vrolijker van (ROFLMAO, zie avatar)

  • Tom Hendriks, di 31 mei 2011 22:06 Reageer op Tom

    Tom

    Onsmakelijk.

  • Gerwin van Eersel, di 31 mei 2011 22:18 in reactie op Tom Hendriks Reageer op Gerwin

    Gerwin

    Inderdaad, bijna net zo onsmakelijk als de realiteit van Bruin 1.

  • Isis Maät, di 31 mei 2011 21:54 Reageer op Isis

    Isis

    Fantastische column, Karel. Dank!

    Kan ik er tenminste even weer tegen om in dit vertrutte, in zichzelf gekeerde, naar spruitjes ruikende, burgerlijke, RTL-land te moeten overleven, waar een deel van de bevolking ook nog eens idolaat is van een xenofobe, narcistische gek is.
    Arm Nederland.

  • Julian Haverkamp, di 31 mei 2011 22:19 in reactie op Isis Maät Reageer op Julian

    Julian

    Je mag weg hoor!

  • W.J. v/d Straat, di 31 mei 2011 23:41 in reactie op Julian Haverkamp Reageer op W.J.

    W.J.

    "Jullie" ook hoor, met anderhalf miljoen. Jaartje andere talen leren, in Turkije en Marokko, bij voorbeeld. Hebben "wij" het hier even leuk en kunnen we orde op zaken stellen...

    Dan mag je weer naar huis, maar éérst even een overhorinkje, met name cultuurvragen...

  • Gerwin van Eersel, di 31 mei 2011 21:41 Reageer op Gerwin

    Gerwin

    Grappig stuk.

    1 zin klopt niet; "als de Islamieten zijn opgerot, zijn de ouderen, gehandicapten, bijstandtrekkers en ander tuig aan de beurt."

    We kunnen de beurt best eerder aan dat andere tuig, geven als die Islamieten te eigenwijs zijn, en daardoor nog niet allemaal opgerot zijn. Zie Bruin 1.

  • Piet de Geus, di 31 mei 2011 20:44 Reageer op Piet

    Piet

    "Onder extreme omstandigheden of als je gewoon van Oostenrijkse afkomst bent, kun je als mens tot de meest verschrikkelijke dingen in staat zijn."

    Waarom vergeet Karel Kanits nou toch om te vermelden dat het mislukt kunstenaar zijn in dit verband ook een desastreuze rol kan spelen?

  • Gerwin van Eersel, di 31 mei 2011 21:46 in reactie op Piet de Geus Reageer op Gerwin

    Gerwin

    Familiaire roots hebben in de religie die je bestrijdt helpt ook.

  • Jan Groothuizen, di 31 mei 2011 20:20 Reageer op Jan

    Jan

    Beste Karel,wij zijn u zeer erkentelijk voor dit goed geschreven stuk! Uiteraard zullen wij hier ons voordeel mee doen. Nogmaals, dank en moge er nog vele van uw hand verschijnen!

  • 'Klaas Jeltsma, di 31 mei 2011 20:04 Reageer op 'Klaas

    'Klaas

    Tsja, wat moet je hier nou van zeggen.

    Eigenlijk het enige dat ik erop wil zeggen is een citaat van een andere Joop-poster die ik hier ooit heb gelezen.

    Mensen die op Wilders stemmen doen dat niet zozeer omdat ze iets tegen de Islam hebben, maar tegen de criminaliteit en sociale ontwrichting die immigratie met zich meeneemt. Wilders is de enige die standpunten hiertegen formuleert met een hevigheid die overeenkomt met de kwaadheid van de mensen over het feit dat dit onderwerp eerst door de zittende politiek is gebagatalliseerd en sterker nog: mensen met kritiek werden weggezet als racisten.

    Dit stuk maakt duidelijk dat het debat aan twee kanten aan het verhevigen is. Wildersstemmers zijn nog steeds boos dat hun oprechte (en misschien zelfs terechte) zorgen zijn weggezet als dom en racistisch. En aan de andere kant van het politieke spectrum krijgen we schrijfsels zoals deze.

    Ik ben benieuwd hoe dit verder gaat lopen. Aan de schrijver zeg ik alleen dit: ik vind dat u met dit stuk zich verlaagt tot Wilders, zij het met mooie woorden. Maar u pakt de groep Wildersstemmers net zo aan als Wilders de Moslims. En dat is fout omdat de Wildersstemmer net zo divers is als Moslims divers kunnen zijn.

  • W.J. v/d Straat, di 31 mei 2011 20:38 in reactie op 'Klaas Jeltsma Reageer op W.J.

    W.J.

    "...(-) Mensen die op Wilders stemmen doen dat niet zozeer omdat ze iets tegen de Islam hebben, maar tegen de criminaliteit en sociale ontwrichting die immigratie met zich meeneemt. (-)..."

    Wat u zegt verwerp ik niet, maar ik vrees dat dit niet waar is: Dat is alleen al te distilleren uit het feit dat een groot deel van de Wilders/PVV stemmers uit regio's komen, waar men het miste van alles te maken heeft met de door u genoemde "criminaliteit en sociale ontwrichting" die volgens u "immigratie met zich meebrengt".

    Ongewild legt u daarmee trouwens een link met de Islam, door deze daarvoor te noemen. Inwoners van diezelfde regio's zouden een "islamiet" overigens niet herkennen, al zou met er over struikelen. Mocht iemand "naar" willen doen (wat ik beslist niet wil !!!), kan die vraagtekens zetten bij het 'succes' van de PVV in Limburg en de (vermeende !) criminaliteit van bij voorbeeld Polen (een zeer katholiek land) en Roemenen ( een Latijns land met zeer katholieke - zij het omgevormde - wortels).

    De 'miskenning' is volgens mij van heel andere aard: Voorheen legde het betreffende electoraat zich neer bij het feit, dat men "nou eenmaal niet zo goed kon leren" en bekwaamde zich (naar tevredenheid), in een ambacht. Daarin verdiende men ook - terecht ! - respect. Heden ten dage zijn er in Nederland nauwelijks ambachten meer, dus ontbreekt het respect, waardoor men z'n woede koelt op zaken die men vroeger niet begreep, maar wel kon accepteren: Kunst, Wetenschap, Andersdenkenden en -gelovigen etc. Ooit een andere 'wereld', nu een concurrent in een maatschappij die vecht om aandacht en centjes.

  • 'Klaas Jeltsma, di 31 mei 2011 22:08 in reactie op W.J. v/d Straat Reageer op 'Klaas

    'Klaas

    ["Wat u zegt verwerp ik niet, maar ik vrees dat dit niet waar is: Dat is alleen al te distilleren uit het feit dat een groot deel van de Wilders/PVV stemmers uit regio's komen, waar men het miste van alles te maken heeft met de door u genoemde "criminaliteit en sociale ontwrichting" die volgens u "immigratie met zich meebrengt"."]

    Ik heb moeite om deze zin te begrijpen. Bedoelt u dat ze in die regio's niet te maken hebben met de criminaliteit en sociale ontwrichting, omdat de grootste concentratie allochtonen in de randstad is?

    Als dat het geval is: inderdaad, dat hebben zij niet. Maar wel zien zij wat er gebeurt in de grote steden en ze kijken ook opsporing verzocht en zien daar vaak hetzelfde signalement. Dat willen zij niet ook in hun regio. Maar eigenlijk was dat niet de kern van mijn vorige post.

    De kern is namelijk -denk ik- dat zij boos zijn over het vermeende(!) politiek falen wat betreft immigratie. En daarnaast dat de mensen die kritiek hadden op het beleid en misstanden, werden weggezet als racisten. Dat is pijnlijk als je de problemen niet benoemt omdat je racist bent, maar omdat je je oprecht zorgen maakt over de maatschappij.

    Die pijn veroorzaakt een woede tegen de mensen die jou racist noemen. Daarnaast ga je, vanwege de ontkenning van anderen, nog feller jouw standpunt verkondigen. Er is één persoon die met dezelfde hevigheid hun standpunt verkondigt én tegelijk fulmineert tegen hen die Wilderstemmers racist noemt: Geert Wilders.

    Volgens mij is dat de reden dat er op Wilders gestemd wordt. In de loop der tijd zullen velen ook zijn Islamstandpunten zijn gaan delen, maar dat is niet waar Wilders aanvankelijk zijn massale achterban mee heeft verworven.

    ["Daarin verdiende men ook - terecht ! - respect. Heden ten dage zijn er in Nederland nauwelijks ambachten meer, dus ontbreekt het respect"]

    Het kan inderdaad meespelen: frustratie over de achteruitgang van de eigen positie. Toch denk ik niet dat dat de kern is van de populariteit van Fortuyn/Wilders. Daarmee worden Wildersstemmers getypeerd uit als gefrustreerd over het gebrek aan respect voor hun positie, terwijl zij –nogmaals: denk ik- gefrustreerd zijn over de mogelijke teloorgang van de maatschappij.

    Of immigratie daadwerkelijk de maatschappij laat teloorgaan weet ik niet. Misschien is het een factor in de teloorgang, en misschien is de teloorgang wel helemaal niet aan de orde! Ik probeer alleen zo duidelijk mogelijk de motivatie van wat ik denk dat Wildersstemmers motiveert te verwoorden.

  • Charles de Gaulle, wo 01 juni 2011 18:58 in reactie op 'Klaas Jeltsma Reageer op Charles

    Charles

    Ik ben zo'n Wildersstemmer die zichzelf volledig in uw mooi verwoordde reactie herkent.

  • Karel Timofeef, wo 01 juni 2011 21:38 in reactie op Charles de Gaulle Reageer op Karel

    Karel

    Ik ben ook een Wilders stemmer, niet uit overtuiging overigens, maar omdat hij mij de meest zinnige keuze leek bij de laatste verkiezing. Ik vind zijn toon tegenover de Islam wat hard, maar kan het er niet mee oneens zijn. De wijze waarop de Islam de vrouw onderdrukt en joden- en christenhaat institutionaliseert vind ik verachterlijk. Ik kan niet begrijpen dat een weldenkend links mens het voor de Islam op kan nemen.

  • Edwin Vink, wo 01 juni 2011 23:06 in reactie op Karel Timofeef Reageer op Edwin

    Edwin

    Het Christendom en het Jodendom zijn als je dat wilt (SGP bijvoorbeeld) net zo onderdrukkend voor vrouwen. PVV`ers zijn meesters in het selectief benoemen.
    Dat is natuurlijk niet verwonderlijk als ze denken dat elke vrijdag na het gebed de jonge marrokaantjes er op uit gestuurd worden door de Imam om oude vrouwtjes te beroven. Nederland wordt al jaren steeds veiliger, de angst van de PVV`er is dat zijn angst onterecht is en dat hij voor jan doedel klaagt. Als voor een kankerpit het kankeren wegvalt is `ie niet meer dan een pit, en dat is zeer beangstigend natuurlijk.

  • W.J. v/d Straat, do 02 juni 2011 16:33 in reactie op 'Klaas Jeltsma Reageer op W.J.

    W.J.

    Dank voor uw lezenswaardige reactie! Het is altijd goed om te vernemen hoe een ander tegen kwestie aankijkt. Daarbij gaat het niet om "eens of oneens", maar (hopelijk) om elkaar aanvullende inzichten. Gezien het feit dat enkele PVV-stemmers positief op uw bijdrage reageerden, is dat 'aanvullen' dus aan de orde.

    Ikzelf ben echter iemand die zich erg veel zorgen maakt over de invloed van Fortuijn/Wilders-achtige bijdragen, die tegenstellingen en onverdraagzaamheid alleen maar voeden, waardoor ze niets bijdragen aan de samenleving, maar slechts tijd en moeite verspillen. Daarover heb ik (wederom persoonlijk !) een aantal overwegingen ten aanzien van enkele door u genoemde en ook niet genoemde punten:

    (Im)migratie - Vanzelfsprekend treden er verschillen en tegenstellingen aan het licht als mensen migreren. Van stad naar platteland, van het ene land naar het andere, van continent naar continent, het zal steeds aanpassing vergen van autochtoon en allochtoon. "Tegenhouden" heeft echter geen zin, het fenomeen zal steeds groter worden in een wereld die steeds kleiner wordt. "Geven en nemen" is de enige optie, de eis tot 'eenzijdige aanpassing is een onmogelijke. Dat zal historisch ook gaan blijken.

    (Pro/Anti)Europa - Ook daar is veel vergeefse moeite te ontdekken. Er zullen ups-en-downs voorkomen, bij tijdigheid en snelheid kunnen vraagtekens geplaatst worden, premature maatregelen kunnen worden bediscussieerd. Maar vroeger of later is "Europa" onvermijdelijk, wie probeert de klok terug te draaien denkt dat hij/zij de geschiedenis tegen kan houden, wat uiteraard onmogelijk is.

    (A-)politieke bewegingen - Hier is een trend gezet door Fortuijn, die door Wilders is voortgezet. Men wil regels veranderen van een spel dat men zelf niet beoefent. De beelden van de begrafenis van Fortuijn staan menigeen bij: Huilende tokkies over "onze Pim", die nog nooit een stemhokje van binnen zagen omdat het "allemoal moar polletiek" was, met - hoe inconsequent - een overvloed aan "gezonde Hollandse potenrammers"....

    (Des)informatie - Sommige grensplaatsen ondervinden hinder van crimineel (drugs) toerisme. De overlast wordt vaak bezorgd door Belgen, Duitsers, Fransen, maar Randstedelijke allochtonen krijgen daarvan de schuld. De logica daarvan is moeilijk te doorgronden, al hebben bepaalde TV-programma's daar inderdaad schuld aan. NSB-achtige klikprogramma's als "blik op de weg" en "opsporing verzocht" dienen naar mijn mening dan ook van de buis gehaald te worden, omdat ze meer onvrede kweken dan zaken oplossen.

    Haat - Het zogenaamde "burgermansfatsoen" kent weinig begrip voor een andere zienswijze dan de hare, en is daardoor veel minder fatsoenlijk dan gedacht. "Haat" tegen een nader smaak dient te worden beleden, omdat men zich niet kan neerleggen bij het bestaan ervan. Kunst en Wetenschap lijden daar het meest onder, men meent onterecht (!) dat aandacht en geld ervoor ten koste gaan van de eigen interesses. Overtuigd van het eigen gelijk, gunt men een ander niets.

    Het belangrijkste in de "inconsequentie"; het willen bemoeien, bepalen en voorschrijven van wat 'progressief', links', 'andere cultuur' en 'verschillende inzichten' volledig anders zien. Men tolereert alleen zichzelf en gelijkgestemden, dáár ligt het probleem !

  • Bijstandskoning van GeenStijl, di 31 mei 2011 19:38 Reageer op Bijstandskoning

    Bijstandskoning

    Kanits is er weer! Ik begin er van overtuigd te raken dat deze man onze ace in the hole is om Wilders te stoppen. Intussen die rechtse proleten lekker hard blijven vloeren! *print artikel*

  • Jacqueline Wouters, di 31 mei 2011 19:01 Reageer op Jacqueline

    Jacqueline

    Je hebt weer een scheen beentje geraakt bij de rechtse stemmer!
    ;)))

  • Pieter Verschuren, di 31 mei 2011 18:50 Reageer op Pieter

    Pieter

    Wat een kinderachtig stukje schelden. Niveautje schoolkrant (lagere school).

  • Klaas Klasbak, di 31 mei 2011 19:24 in reactie op Pieter Verschuren Reageer op Klaas

    Klaas

    Toch altijd nog een stuk volwassener dan die lulkoek van Wilders. Tsja, Henk & Ingrid en de rest van de onderbuik bevolking zullen het niet leuk vinden, maar ja de waarheid is hard.

  • Pieter Verschuren, di 31 mei 2011 20:05 in reactie op Klaas Klasbak Reageer op Pieter

    Pieter

    (Ik geloof dat mijn recente commentaar niet door de censuur komt. Grappig, gezien de toon van dit artikel. Dus nog maar een keer proberen)

    Voor alle duidelijkheid, ik ben een linkse stemmer en de meeste uitspraken van Wilders vind ik onbeschaafde lariekoek.

    Toch vind ik dit stukje niet verder komen dan puberale schoolkrant humor. Deze mening maakt van mij geen PVV stemmer.

  • Philippe Nourredine, di 31 mei 2011 22:21 in reactie op Klaas Klasbak Reageer op Philippe

    Philippe

    Henk en Ingrid!
    Dit kwam ik tegen op NUJIJ.nl

    Ik begin me steeds meer af te vragen wie die Henk en Ingrid waar Geert W. het de hele tijd over heeft nu precies zijn. Ze zijn geen ouderen, want die worden keihard gepakt. Ze zijn niet ziek, want als je ziek bent wordt je keihard gepakt, en de beloofde 10-duizend verpleegkundigen komen ook niet. Ze zijn niet zorgbehoevend, want die worden ook keihard gepakt. Ze hebben geen last van criminaliteit, want er komt geen extra politie bij en op criminaliteitspreventie wordt keihard bezuinigd. Ze zitten niet in het onderwijs, noch als leerling, noch als docent, want het onderwijs wordt afgebroken tot een bedenkelijk peil en er moeten veel extra bijdrages betaald gaan worden. Ze zitten niet in het leger, want dat wordt uitgekleed. Het zijn geen hardwerkende modale werknemers, want die moeten keihard bloeden en de crisis betalen. Langzamerhand wordt steeds meer duidelijk dat Henk en Ingrid stinkend rijke mensen zijn, met een driedubbele hypotheek op hun Wassenaarse Villa en met grote belastingvoordelen inclusief rekening in Monaco. En dan nog denken de PVV stemmers dat het over hun en "het volk" gaat als Geert Wilders het over Henk en Ingrid heeft. Inmiddels weten we beter!

  • Aert Willem d'Holbach, di 31 mei 2011 18:31 Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Ik ben er wel voor dat Kanits wekelijks even zijn riedeltje doet. Dan heb je toch weer zo'n gevoel van: "ja, de jaren 70 zijn nog niet voorbij". En ook goed dat het een keertje niet over Wilders gaat.

  • J van Ginkel, di 31 mei 2011 18:07 Reageer op J

    J

    .. en de meerwaarde van dit stuk is ...?? JOOP heeft duidelijk te weinig schrijvers kunnen vinden die bereid zijn echt een bijdrage te leveren aan een debat. Beetje droevig ...

  • Hedwich Bonnema, di 31 mei 2011 18:49 in reactie op J van Ginkel Reageer op Hedwich

    Hedwich

    Het is waarschijnlijk te confronterend omdat het u geen uitweg geeft om gewoon door te gaan met doen alsof er niets aan de hand is.

  • , do 02 juni 2011 14:55 in reactie op J van Ginkel Reageer op

    Maar godlof, we hebben Jan van Ginkel.

  • Michiel Online, di 31 mei 2011 18:05 Reageer op Michiel

    Michiel

    Ik zou zeggen een KutLimburger.

  • max lerou, di 31 mei 2011 17:55 Reageer op max

    max

    als je aan de hond komt worden ze anti-Duits; ik schreef het eerder al aan Meneer Mulisch:

    mulisch baby - ich habe angst

    bij de buren slaat de klok
    het uur onrust - even verderop
    schreeuwt een moeder heil hitler
    bij het ochtendorgasme

    pas in de middag wordt ze anti-duits
    eerst moeten ze nog de hond afknallen

    ja er ligt een mooie dag
    in het verschiet

    ©ml

  • , di 31 mei 2011 17:50 Reageer op

    Overdrijven is ook een kunst, en die stijlvorm slim gebruiken al helemaal. De eerste beheerst u zeer zeker, de tweede absoluut niet, want u overschreeuwt en overscheldt uzelf alleen maar. En dat oogt kinderachtig. Net zo kinderachtig als de kwajongensstreken uit uw jeugd. Die als u ze niet heeft overdreven overigens wel een stuk verder gingen dan jeugdige baldadigheid. U was een klein monstertje, en ik begrijp dat kleine monstertjes later heel aardige, extreem linkse kokerkijkers worden. Psychologen hebben overigens meestal een andere mening over jeugdigen die zich verlustigen in gruwelijkheden...

  • daniella van den boomen, di 31 mei 2011 18:40 in reactie op Reageer op daniella

    daniella

    Psychologen zouden ons rechts kokerkijkertje uit ervaring uitleggen dat Geertje fatalistisch bezig is en dat zijn voorbeeld laf zelfmoord pleegde. Ik wacht liever niet af of ons Geertje zijn lebensraum tot een grote puinhoop verwezenlijkt ziet en dat hij zijn voorbeelds einde meteen opvolgt. Hij mag van mij ook nog inbinden hoor, begrijp me niet verkeerd, maar dan heeft hij wel de gedoogsteun nodig van zijn coalitiegenoten.

  • Klaas Klasbak, di 31 mei 2011 19:07 in reactie op Reageer op Klaas

    Klaas

    Zuur he, de waarheid over jouw grote leider.

  • Aert Willem d'Holbach, di 31 mei 2011 20:28 in reactie op Klaas Klasbak Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Ach, het is maar een mening hoor.

  • Zjen Zen, di 31 mei 2011 22:51 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Zjen

    Zjen

    daar komt weer een complottheorie voorbij wandelen.

  • Aert Willem d'Holbach, wo 01 juni 2011 01:43 in reactie op Zjen Zen Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Die ontgaat mij even...

  • Sloot Water, di 31 mei 2011 23:32 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Sloot

    Sloot

    Mooi, weten we dat ook weer....next!

    p.s. "Lid van de harde kern van de literaire roadshow Puur Gelul." Het is me duidelijk!

  • , di 31 mei 2011 22:38 in reactie op Klaas Klasbak Reageer op

    Mijn 'grote leider', als je die dan zou moeten kiezen, is, was en zal altijd zijn Rosa Parks. U bent een van die dwazen die denken dat iedereen die tegen extreem links is, meteen extreem rechts en PVV-er is. Zo'n beetje de gedachtengang a la Bush, en ook hier zie je weer: extremen reiken elkaar in wezen altijd de hand. Van mij mag je Wilders en de PVV afbranden tot de grond, maar dan wel intelligent, doordacht, slim en op basis van argumenten en feiten. Al die stomme lijstjes en vergelijkingen, dat is koren op de molen van die suffo's. En koren op de molen van mensen als ik die weer worden bevestigd in hun afkeer van extreem linkse dogmatiek.

  • Bernie Whistler, di 31 mei 2011 17:44 Reageer op Bernie

    Bernie

    Keep up the good work Karel, laat de waarheid maar vaak genoeg verteld worden. Hard zoals-ie is, of met het nodige sarcasme.

    Je laatste zin: "Hier liggen zijn gedachten goed"... een betere afmaker had ik niet kunnen bedenken. Cheersz..!

  • Ieder - eenwilvrijzijn, di 31 mei 2011 19:16 in reactie op Bernie Whistler Reageer op Ieder

    Ieder

    " ... Keep up the good work Karel, laat de waarheid maar vaak genoeg verteld worden. Hard zoals-ie is, of met het nodige sarcasme ... "

    Helemaal mee eens...
    We mogen niet zwijgen.. en als je het kan verwoorden zoals Karel dan is dat een bonus voor de toehoorder !

  • Nihilist #1375, di 31 mei 2011 17:39 Reageer op Nihilist

    Nihilist

    ...

    Ik vind Herman Finkers grappiger....

  • Lot Lievaart, di 31 mei 2011 20:25 in reactie op Nihilist #1375 Reageer op Lot

    Lot

    Misschien ben ik de enige hier die én Wilders én dit artikel gevaarlijk vindt. Dit is gewoon Wilders diskwalificeren op een heel kinderachtige manier. Zo maak je een idioot van hem en versluier je waar het om gaat.

    Wilders is niet te diskwalificeren, hij is wie hij is en juist dat maakt hem gevaarlijk. De grootste fout die mensen in de jaren dertig konden maken was de heer Schickelgruber als een idioot af te schilderen. Laten we dat bij Wilders nou es niet doen.

    Los van het feit dat Wilders met Hitler alleen zijn soort populisme gemeen heeft, wat natuurlijk echt nog niet genoeg overeenkomst is om de twee éen op éen te vergelijken.

    Daarnaast lijken we iedere keer te vergeten dat de schreeuwlelijk niet het grootste probleem is, maar dat de colonne die hij een stem geeft dat is.

  • Aert Willem d'Holbach, di 31 mei 2011 20:55 in reactie op Lot Lievaart Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Beide zijn totaal ongevaarlijk.

    Het gevaar komt uit een hoekje waaruit u het niet ziet aankomen.

  • Joop Schouten, di 31 mei 2011 23:58 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Joop

    Joop

    Jouw hoek?

  • Aert Willem d'Holbach, wo 01 juni 2011 15:33 in reactie op Joop Schouten Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Nee hoor.

  • Lot Lievaart, wo 01 juni 2011 01:39 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Lot

    Lot

    Aert, zonder twijfel komt het uit een héél klein hoekje. Op Google Earth kan het waarschijnlijk teruggebracht worden tot één huis. Ik vraag me af of ons inzicht in de media genoeg "resolutie" geeft om dat echte hoekje te lokaliseren. Als het om identificatie processen gaat is het proces vaak interessanter dan de identificatie.

  • YggY ..., di 31 mei 2011 22:15 in reactie op Lot Lievaart Reageer op YggY

    YggY

    Zo maak je een idioot van hem en versluier je waar het om gaat.
    ===================

    Wilders maakt van zichzelf een idioot, daar heeft hij geen anderen voor nodig.

  • Lot Lievaart, wo 01 juni 2011 01:40 in reactie op YggY ... Reageer op Lot

    Lot

    Hij heeft jou nodig!...begrijp je het nu?

  • Lot Lievaart, wo 01 juni 2011 01:57 in reactie op Lot Lievaart Reageer op Lot

    Lot

    Zelfs Wilders onderkent dit gevaar met als getuige de structuur van zijn partij.

  • Tsjeard Aidoo, wo 01 juni 2011 21:56 in reactie op Lot Lievaart Reageer op Tsjeard

    Tsjeard

    =de heer Schickelgruber =
    Zo heette hij echt niet hoor!
    Zijn vader Alois werd geboren als Schicklgruber, omdat Alois ongehuwde moeder zo heette, maar Hitler zelf niet, die werd gewoon geboren als Hitler, de naam die zijn vader aangenomen had; een variant van Hiedler, zoals Alois postuum verklaarde vader heette.

  • Anton Schaafsma, do 02 juni 2011 01:53 in reactie op Lot Lievaart Reageer op Anton

    Anton

    "" Los van het feit dat Wilders met Hitler alleen zijn soort populisme gemeen heeft, wat natuurlijk echt nog niet genoeg overeenkomst is om de twee éen op éen te vergelijken. ""

    Tot 1935 juist meer dan genoeg ! Voor wie zich goed heeft verdiept in die vooroorlogse geschiedenis. Uiteraard was Hitler toen al ruim 15 jaar extreem populistisch op dreef. Wilders op dit moment slechts 8 jaar. Er kan dus nog van alles gebeuren dat het fascistisch verleden nog meer naderbij brengt.

  • Tsjeard Aidoo, do 02 juni 2011 12:07 in reactie op Anton Schaafsma Reageer op Tsjeard

    Tsjeard

    =Er kan dus nog van alles gebeuren dat het fascistisch verleden nog meer naderbij brengt.=
    Wie dat denkt heeft zich waarschijnlijk helemaal nog nooit verdiept in de omstandigheden die de opkomst van Hitler mogelijk maakte. De situatie in Duitsland destijds was totaal verschillend van de situatie in Nederland nu.
    Beweren dat Wilders kan wat Hitler deed is overigens volkomen belachelijk, aangezien Hitler niet door wat hij zei maar door de manier waarop hij dat deed greep op de massa kreeg. Wie een tijd naar Wilders luistert gaat zich vervelen, wie naar Hitler luisterde, had het heel moeilijk zich niet te laten betoveren door zijn redenaarstalent, ongeacht wat hij te berde bracht.

  • Sloot Water, di 31 mei 2011 23:35 in reactie op Nihilist #1375 Reageer op Sloot

    Sloot

    Doe mij maar Kamagurka: "Wie om het even wat zegt en het overbodige schrapt bekomt vroeg of laat een aforisme."

    Er is nog hoop!

  • Lot Lievaart, wo 01 juni 2011 01:48 in reactie op Sloot Water Reageer op Lot

    Lot

    Hierin is geen hoop. Dit is eerlijke Sovjet humor.

  • Sloot Water, wo 01 juni 2011 11:44 in reactie op Lot Lievaart Reageer op Sloot

    Sloot

    Is deze duidelijker?
    "Een aforisme is een halve waarheid die vooral bedoeld is om die persoon te irriteren die de andere helft gelooft.[S. Mathews]"

 

Reageren

opiniemakers

Populair

Scroll naar boven Scroll naar boven