Bio Bekijk alles van Adriaan Soeterbroek Word fan

Adriaan Soeterbroek

Adriaan Soeterbroek Cartoonist

05 mei 2011 Reageer (56) 4606 x bekeken Media RSS

Tekenpolitie

Over de aanklacht van de Populistische Omroep tegen Wilders-critici

Laatste Reacties (56) Reageer Reacties in wachtrij: 0

  • Ginger Ted, vr 06 mei 2011 14:18 Reageer op Ginger

    Ginger

    Ach hier volstaat toch een goede tekentang? En moet je ook in dit geval zorgen de kop niet van de romp te scheiden. Zo veel is er net als bij Wilders niet aan de hand.

  • Han Soerabaja, za 07 mei 2011 17:23 in reactie op Ginger Ted Reageer op Han

    Han

    "En moet je ook in dit geval zorgen de kop niet van de romp te scheiden."

    Om de ziekte van Lyme te voorkomen ben je op deze manier wel te laat.

  • Ginger Ted, za 07 mei 2011 22:52 in reactie op Han Soerabaja Reageer op Ginger

    Ginger

    Dat is zo als de omgeving van de teek rood is geloof ik. Oeps, dan hebben we inderdaad een probleem!

  • Han Soerabaja, zo 08 mei 2011 11:25 in reactie op Ginger Ted Reageer op Han

    Han

    Volgens mij is als de roodverkleuring van Lyme optreedt de teek allang verwijderd.

    http://nl.wikipedia.org/wiki/Lymeziekte#Stadium_1:_Lokale_huidinfectie.3B_erythema_migrans_.28EM.29
    ----
    Of je moet hem 14 dagen laten zitten, maar dan zou er in het ergste geval ook nog groen/zwart/blauw verkleuring kunnen optreden van een etterende zweer omdat je een dood insect hebt laten vergaan in je huid, wat tot andere bacteriële infecties kan leiden.

  • N C, vr 06 mei 2011 13:16 Reageer op N

    N

    Steengoed deze prent!

    En de 'verboten' tekening is toch weer te zien, haha!

  • Mees ., vr 06 mei 2011 12:39 Reageer op Mees

    Mees

    Geweldig!!..

    Soeterbroek hoe doe je dat toch steeds weer zo treffend?

  • - -, vr 06 mei 2011 10:27 Reageer op -

    -

    Treffende tekening weer.

  • Sjaak Leijten, vr 06 mei 2011 09:53 Reageer op Sjaak

    Sjaak

    PON POWned geenstijl en Wilders zijn DE`exponenten van de PATAT generatie.
    Huilbaby`s dus

  • Henk-Jan Mielke, vr 06 mei 2011 10:30 in reactie op Sjaak Leijten Reageer op Henk-Jan

    Henk-Jan

    Ronald Sorensen is moeilijk als exponent van de patat-generatie te omschrijven. Richard Witschge, die is van de patat-generatie...

  • El Che, vr 06 mei 2011 12:11 in reactie op Henk-Jan Mielke Reageer op El

    El

    Ronald Sorensen is van de patatje-oorlog-generatie.

  • Ruurd Pels, vr 06 mei 2011 13:46 in reactie op Sjaak Leijten Reageer op Ruurd

    Ruurd

    HEY! Hou eens op met het beledigen van patat? Pas maar op anders komt de PVV nog met patatpolitie....

  • rene adriaans, vr 06 mei 2011 09:13 Reageer op rene

    rene

    PON? Lamenielache. POFF lijkt me beter.

  • Julian Haverkamp, vr 06 mei 2011 07:36 Reageer op Julian

    Julian

    En terecht.

  • Philippe Nourredine, do 05 mei 2011 23:19 Reageer op Philippe

    Philippe

    subliem.

  • Wout Berlinck, do 05 mei 2011 21:58 Reageer op Wout

    Wout

    Applausje voor jezelf zou meneer Kaktus zeggen.

  • Mostafa Mouktafi, do 05 mei 2011 21:05 Reageer op Mostafa

    Mostafa

    Adriaan kwam zijn grote boodschappen doen bij Ron.

  • Stan B., do 05 mei 2011 20:30 Reageer op Stan

    Stan

    Al met al een geslaagde publiciteitsstunt van deze tot nu toe volledig onbekende club halve zolen. Had iemand hier eerder van PON gehoord, ik niet.

  • YggY ..., do 05 mei 2011 20:24 Reageer op YggY

    YggY

    En wat hebben wij daar onder onze arm ?

  • Philippe Nourredine, vr 06 mei 2011 01:00 in reactie op YggY ... Reageer op Philippe

    Philippe

    Dat is een tekening van 11 Feb. jl.
    Alleen de PVV schijnt de vrijheid van meningsuiting te mogen uiten.
    Elsevier heeft nog wel een kleinere versie op z'n site staan, maar dat wist je wss al. :)
    http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Nederland/289163/Geert-Wilders-verbolgen-over-cartoon-op-VARAwebsite.htm

  • Eric Jan Taapken, vr 06 mei 2011 20:56 in reactie op Philippe Nourredine Reageer op Eric Jan

    Eric Jan

    Mooi icoontje, echt prachtig en erg origineel, kunt u ook zo snel en adrem reageren soms op stellingen en artikelen?

  • Eric Jan Taapken, vr 06 mei 2011 19:35 in reactie op YggY ... Reageer op Eric Jan

    Eric Jan

    Ja, leuk ook die van U?

  • Joop Vermaat, do 05 mei 2011 19:40 Reageer op Joop

    Joop

    Als u hem terugbrengt naar het Stedelijk Museum in Schiedam praten we nergens meer over.

  • Nihilist #1375, do 05 mei 2011 19:23 Reageer op Nihilist

    Nihilist

    Ik hoop ten zeerste dat zowel de VARA als Wilders vrijgesproken worden.

    Vrijheid van meningsuiting FTW!!!

  • Jager Verzamelaar, do 05 mei 2011 19:59 in reactie op Nihilist #1375 Reageer op Jager

    Jager

    Wilders staat niet voor de rechtbank voor vrijheid van meningsuiting maar voor discriminatie

  • Aert Willem d'Holbach, vr 06 mei 2011 11:01 in reactie op Jager Verzamelaar Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Dat hangt er vanaf. Waar leg je de grenzen van de vrijheid van meningsuiting?

  • Jager Verzamelaar, vr 06 mei 2011 12:58 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Jager

    Jager

    Nou ik mocht niet in de openbare ruimte refereren aan the boys in blue en het gedachtegoed van Hitler

    dat heeft me een veroordeling gekost

    Da's kut want nu kan ik geen ambtenaar van burgerlijke stand meer worden wat ik graag wilde

    En ik zei alleen maar tegen een vriendin "wat doen al die nazi's hier"

    Ik vind dat Wilders op dezelfde manier berecht dient te worden als ik wat dat betreft

  • Han Soerabaja, ma 09 mei 2011 08:52 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Han

    Han

    "Waar leg je de grenzen van de vrijheid van meningsuiting"

    Bijvoorbeeld in de artikel 137-artikelen

  • Ruud Wiemer, vr 06 mei 2011 12:07 in reactie op Jager Verzamelaar Reageer op Ruud

    Ruud

    [Wilders staat niet voor de rechtbank voor vrijheid van meningsuiting maar voor discriminatie]

    Ook voor haatzaaien staat hij voor de rechtbank en haatzaaien splijt het land in tweeën. De gevolgen zijn enorm, zelfs voor een democratisch land als NL.

  • Marc Schouten, do 05 mei 2011 18:56 Reageer op Marc

    Marc

    ¡¡¡Top Adriaan!!!

    Ik stuur je tekenmateriaal verstop in een taart zodat we je niet missen op Joop.

  • Marc 's Mening in de Marge, do 05 mei 2011 18:46 Reageer op Marc

    Marc

    De teek is uitgeroepen tot het meest gehate dier.

  • Joop Schouten, do 05 mei 2011 19:24 in reactie op Marc 's Mening in de Marge Reageer op Joop

    Joop

    Goed gevonden. Erg leuk : ))))))

  • Henk-Jan Mielke, do 05 mei 2011 18:33 Reageer op Henk-Jan

    Henk-Jan

    Als politici voor dergelijke vergelijkingen aangeklaagd kunnen worden in dit land, dan zou het niet erg consequent zijn als er voor cartoonisten een uitzondering gemaakt zou worden. Persoonlijk vind ik het in beide gevallen jammer dat dit het gekozen pad is maar wie Wilders aangeklaagd wil zien voor zijn vergelijkingen moet zelf niet dergelijke vergelijkingen maken natuurlijk. Dan is het wachten op een aanklacht. Jammer dat het publieke debat nu door tussenkomst van rechters gesmoord dreigt te worden...

  • daniella van den boomen, do 05 mei 2011 19:16 in reactie op Henk-Jan Mielke Reageer op daniella

    daniella

    Henk-Jan, Het verwijzen naar dreigend gevaar moet dus opgenomen
    worden door geadresseerde. klopt. Een probleem, de geadresseerde
    snoert iedereen de mond en gaat niet in discussie, maar gaat liever
    zelf zijn gelijk bestendigen via rechtzaken. Jammer he, dat het dan
    niet via publiekelijke discussie kan, en als het op lager niveau gebeurt
    dan wordt degene die attenteerd op het gevaar uitgemaakt voor rand-
    debiel, narcist, Nazi, Moslimvriendje of socialist (de gevaarlijkste soort).

  • GJ Huisman, do 05 mei 2011 19:18 in reactie op Henk-Jan Mielke Reageer op GJ

    GJ

    Och het OM zal vrijspraak tegen Wilders eisen en dan is een mooi precedent geschapen: Soeterbroek hoeft dan ook niet meer angstig te zijn voor represailles a.g.v. zijn tekeningen. Gelukkig zijn we het er dus in meerderheid mee eens dat het proces tegen Wilders niet gevoerd had moeten worden.

  • daniella van den boomen, do 05 mei 2011 20:04 in reactie op GJ Huisman Reageer op daniella

    daniella

    Nee, inderdaad GJ want daar zwijgt Wilders ook in alle talen. Lafbekkie

  • Gerwin van Eersel, vr 06 mei 2011 21:16 in reactie op GJ Huisman Reageer op Gerwin

    Gerwin

    Het zou niet voor het eerst zijn dat de rechtbank de eis van het OM niet volgt. In dit geval zou het volledig terecht zijn als ze veroordelen, en dan conform het PVV verzoek niet te soft te doen, de maximumstraf opleggen.

  • GJ Huisman, za 07 mei 2011 08:39 in reactie op Gerwin van Eersel Reageer op GJ

    GJ

    Als dat het geval is, is het hek van de dam... dan kunnen we een cartoon van Wilders als kampcommandant ook wel als haatzaaierij interpreteren en de cartoonist voor het hekje halen. 't Wordt nog druk bij de rechter.

  • Marc Schouten, do 05 mei 2011 19:26 in reactie op Henk-Jan Mielke Reageer op Marc

    Marc

    "Als politici voor dergelijke vergelijkingen (...)"

    Verklaar "dergelijke vergelijkingen" alsjeblieft.

    Ik vat niet goed wat je zegt.

  • Joop Schouten, do 05 mei 2011 19:49 in reactie op Henk-Jan Mielke Reageer op Joop

    Joop

    Zonder een Rechter ontaard dit zogenaamde 'publiek debat' in Chaos.

  • Zjen Zen, do 05 mei 2011 18:29 Reageer op Zjen

    Zjen

    Ha Adriaan, dat is humor!

    Geweldig!!

  • Joop Schouten, do 05 mei 2011 18:12 Reageer op Joop

    Joop

    Daar ga je dan Adriaan.
    Op naar het Kunstenaarsstrafkamp Tuigoord.

    Ik kom iets later.

    : )))

  • Ieder - eenwilvrijzijn, do 05 mei 2011 18:12 Reageer op Ieder

    Ieder

    Adriaan...
    Ik kom je bevrijden hoor.!
    ;-)

  • El Che, vr 06 mei 2011 00:45 in reactie op Ieder - eenwilvrijzijn Reageer op El

    El

    We richten een ondergrondse op. En die noemen we de J.O.B.A.

  • Ieder - eenwilvrijzijn, do 05 mei 2011 18:11 Reageer op Ieder

    Ieder

    Hahahaha....

    TOP.!

  • Peter van Dijk, do 05 mei 2011 18:11 Reageer op Peter

    Peter

    Fanatiekeling ...

  • Joop Schouten, do 05 mei 2011 18:29 in reactie op Peter van Dijk Reageer op Joop

    Joop

    Humorloze.

  • Ginger Ted, do 05 mei 2011 18:09 Reageer op Ginger

    Ginger

    Tja je bevindt je om soortgelijke redenen tegenover een om gelijksoortige redenen aanklagend stel mafkezen. Hoe is het om naast je, niet alleen in deze, soortgenoot Wilders in het beklaagdenbankje te zitten Adriaan?

  • daniella van den boomen, do 05 mei 2011 18:29 in reactie op Ginger Ted Reageer op daniella

    daniella

    'Beste' Ginger, het verschil zit hem in "Het Kweken van Gevaar" en het
    "Verwijzen naar het Gevaar".
    Het is als het verwijzen naar het gevaar van verzuipen door de stijgende Zeespiegel of de Veroorzaker ervan zijn.
    Wat of wie moet er nu in de Beklaagdenbank?

  • Hugo Gündel, do 05 mei 2011 19:07 in reactie op daniella van den boomen Reageer op Hugo

    Hugo

    De zeespiegel, want die wil maar niet stijgen.

  • daniella van den boomen, do 05 mei 2011 20:01 in reactie op Hugo Gündel Reageer op daniella

    daniella

    Hugo, Alle kleine beetjes zijn een begin. Vertel de eilandbewoners
    in Oceanie maar dat ze niet hadden hoeven te vluchten voordat het
    zeewater tot zo'n 1,5 meter gestegen was. Oh, dat Zoute water dat
    nu jullie land een beetje overspoeld is best te drinken hoor. Dit heeft
    niets met de tsunamie te maken, dit is realiteit, nu al.

  • Hugo Gündel, do 05 mei 2011 22:59 in reactie op daniella van den boomen Reageer op Hugo

    Hugo

    Bij mij stijgt het water geen millimeter en ik zit toch echt elke dag op en aan dezelfde zee.

  • YggY ..., do 05 mei 2011 23:13 in reactie op Hugo Gündel Reageer op YggY

    YggY

    U woont aan de Middellandse Zee ?

  • Hugo Gündel, vr 06 mei 2011 02:03 in reactie op YggY ... Reageer op Hugo

    Hugo

    Als u het graag wilt weten, ja daar soms ook.

  • Han Soerabaja, za 07 mei 2011 17:27 in reactie op Hugo Gündel Reageer op Han

    Han

    http://wattsupwiththat.files.wordpress.com/2009/04/uc_seallevel_2009r2.png?w=408&h=369&h=295

  • Jan Kees Walraven, do 05 mei 2011 21:23 in reactie op daniella van den boomen Reageer op Jan Kees

    Jan Kees

    En wie is dan precies de "Verwijzer" en wie is de "Veroorzaker"?
    Ik kan mij beide partijen namelijks "Verwijzer" zo ook als "Veroorzaker" indenken.

  • daniella van den boomen, vr 06 mei 2011 11:03 in reactie op Jan Kees Walraven Reageer op daniella

    daniella

    De verwijzer is degene met het gezonde verstand en relativerings-
    vermogen.
    De veroorzaker is degene met het gezonde verstand zonder relati-
    verinsvermogen, iig relativisme negeert.
    U mag zelf invullen wie met zijn volle verstand aan het oreren is.

 

Reageren

opiniemakers

Populair

Scroll naar boven Scroll naar boven