vr 25 mei 2012
Bio Bekijk alles van Frans Timmermans Word fan Abonnement
29 september 2011 Reageer (49) 1011 x bekeken Wereld
Rosenthal blokkeert oplossing Midden Oosten
De minister wekt sterk de indruk dat een constructieve houding tegenover de Palestijnen voor hem geen optie is
De PvdA is teleurgesteld dat het kabinet een gezamenlijk EU-standpunt voor het Midden-Oosten blokkeert. De minister wekt sterk de indruk dat een constructieve houding tegenover de Palestijnen voor hem geen optie is. Die constructieve houding tegenover zowel Israël als de Palestijnen is nu net nodig om dichter bij een oplossing voor het conflict te komen.
De PvdA gelooft in een oplossing voor het conflict tussen Israël en de Palestijnen, waarin uiteindelijk zowel de Israëli’s als de Palestijnen hun eigen staat hebben en in vrede, veiligheid en voorspoed naast en met elkaar kunnen leven. Nederland en de EU zouden het Midden-Oosten Vredesproces moeten ondersteunen en haar goede banden richting zowel Israël als de Palestijnse Autoriteit moeten aanspreken om vrede en veiligheid in de regio dichterbij te brengen.
Geen enkel ander langjarig conflict drukt zo op de wereld als het Israelisch-Palestijns conflict. Dit conflict laat de Israelische bevolking in angst leven, het voorkomt dat Palestijnen krijgen waar zij recht op hebben, het helpt dictators in de regio hun bevolkingen onder de duim te houden, het gijzelt de oplossing voor een reeks internationale problemen en het heeft zijn weerslag in de binnenlandse verhoudingen in talloze landen, ook Nederland. Oplossing van dit conflict is dus niet alleen van zeer groot belang voor direct betrokken partijen, maar voor de hele wereldgemeenschap.
Bovendien is er nauwelijks een conflict denkbaar dat zo verlammend werkt op de geloofwaardigheid van de internationale gemeenschap, omdat er geen neutrale partijen lijken te zijn, omdat er over en weer verondersteld wordt dat men met twee maten meet, omdat men niet gelooft dat de andere partij en haar ondersteuners bereid zijn een eerlijke, op het recht gebaseerde oplossing te zoeken en te vinden. Deze blokkade van de minister legt opnieuw elke positieve ontwikkeling lam.
Vrede en stabiliteit zijn gediend met een doorbraak op korte termijn. Als de VS niet in een positie verkeert deze dichterbij te brengen, zou de EU zich hier sterk voor moeten maken. Maar dat kan alleen als de EU eensgezind is, de lidstaten zich niet binden aan een van beide partijen en zij bereid zijn hun eigen afzonderlijke rol ondergeschikt te maken aan het belang van iedereen. Aan geen van deze drie voorwaarden wordt voldaan, zodat het risico groot is dat ook de EU de kans laat lopen het proces vlot te trekken en duurzame vrede naderbij te brengen. Met deze stap staat Nederland een oplossing voor het Midden-Oosten in de weg. Dat is de PvdA een doorn in het oog.
Laatste Reacties (49) Reageer Reacties in wachtrij: 0
-
jose van leeuwen, zo 02 oktober 2011 18:05 Reageer op jose
http://occupiedpalestine.wordpress.com/2011/10/02/lynch-by-settlers-of-almon-on-palestinian-anata-video/
De vlag op Palestijns grondgebied en het gewelddadig optreden van kolonisten.
http://occupiedpalestine.wordpress.com/2011/09/30/israeli-settler-terror-in-anata-sept-30-2011-in-pictures/ -
clara legêne, za 01 oktober 2011 21:28 Reageer op clara
Wat lastig is, is dat volgens sommigen hier iedereen kritiek mag hebben op Rosenthal, behalve de PvdA. Wegens opstelling in het verleden.
Toch is dat niet verstandig in een tijd waarin voorstanders beter samen kunnen werken dan elkaar het kot uitvechten.
Binnen de PvdA is inmiddels een formele en grote werkgroep Midden-Oosten actief en congressen nemen bijna unaniem moties aan die in de tijd van Kok inderdaad nog niet denkbaar waren. Noem het voortschrijdend inzicht. Geen reden om naar het verleden te blijven kijken.
http://rechtinhetmiddenoosten.pvda.nl/
Verder deel ik de teleurstelling van Frans. In een conflict dat zo gecompliceerd is geworden, zovele invalshoeken kent en met zovele interne en externe belangen vervlochten is, kun je m.i. maar één ding doen: gezamenlijk een ijkpunt, criterium kiezen dat alle betrokkenen delen en elk afzonderlijk hebben ondertekend, namelijk de universele mensenrechten en het internationaal (oorlogs)recht.
Wie die rechten als criterium neemt ontkomt er niet aan te erkennen dat ze nu al decennia geschonden worden. Door het niet naleven van talloze VN-resoluties, door een burgerbevolking collectief te straffen, door een illegale bezetting en blokkade, door uitbreiding van illegale nederzettingen. Stuk voor stuk constateerbare feiten die door niets gerechtvaardigd kunnen worden.
Het feit dat het kabinet volledig voorbijgaat aan het universele belang en het handhaven van mensenrechten en internationaal (oorlogs)recht maakt mij erg ongerust. Waar we de rechten van anderen niet respecteren kunnen we immers niet verwachten dat de onze gerespecteerd worden als het eropaan komt. -
jose van leeuwen, za 01 oktober 2011 17:02 Reageer op jose
http://www.maannews.net/eng/ViewDetails.aspx?ID=421058
Lees en bedenk dan wie de terroristen zijn die Uri zo sterk verdedigd.
Wat doet Frans Timmermans hier tegen en wat heeft hij in de EU voor de Palestijnen gedaan? -
jose van leeuwen, za 01 oktober 2011 08:45 Reageer op jose
http://tegenlicht.vpro.nl/afleveringen/2011-2012/de-arabische-herfst/in-de-ban-van-israel.html
Dit zal een hoop kritiek gaan opleveren, heel goed dat het komt en dat men kan zien hoe het allemaal loopt. -
Gerwin van Eersel, vr 30 september 2011 19:39 Reageer op Gerwin
[Rosenthal blokkeert oplossing Midden Oosten]
Weinig mis met het stukje, maar die kop weer....
Er bestaat natuurlijk maar 1 partij die een oplossing in het Midden Oosten blokkeert, Israël. Sterker nog, ik weet zeker dat Rosenthal niet eens in staat is een oplossing voor het Midden Oosten te blokkeren, mocht Israel ooit een oplossing willen. -
Hassan Derbi, vr 30 september 2011 18:32 Reageer op Hassan
Nederland en de VS en nog wat andere slappe staten met slappe leiders worden gegeijzeld door de Israëlische lobby (ik noem het bewust geen joodse lobby want dan reken je ook goedwillende, mensenrechten respecterende, menselijke, oprechte joden mee).
Ze durven niet één eis te stellen aan de Israëlische regering die zich toch nergens iets van aantrekt. En al helemaal niet van Calimero-Nederland. Maar komen bij de Palesrtijnen met een waslijst aan onredelijke eisen aan voor die paar rotcenten. Terwijl Israël het hondervoudige krijgt.
Dat Rosenthall net als Wilders een kolonistenvriendje is heeft wel degelijk te maken met zijn joodse achtergrond en slappe knieën, terwijl Wilders er gewoon op de loonlijst staat. Hij krijgt veel financiële steun, maar ook informatie verzameld door de Mossad en methodes door de Mossad uitgedacht om zijn politieke tegenstanders te bestrijden. Waarom denk je anders dat ie Sharon heeft mogen ontmoeten, dat had een reden. En waarom bezoekt anders de Israëlische ambassade twee keer per week. Om nieuw materiaal op te halen en zich te laten bijscholen in psycholgische politieke aanpak. Waar denk je anders dat ie zijn 'argumenten' vandaan haalt.
Israël is als de dood dat de moslims in de EU eraan zullen bijdragen dat er een nieuwe wind gaat waaien in de EU op dit onderwerp. Moslims hebben geen last van een schuldgevoel en dat weten ze. Vadaar de steun aan Wilders en de strakke lobby jegens de Nederlandse regering. Die krijgt dan het verwijt dat vrienden zich zo niet gedragen en wordt de oorlog er weer bijgehaald. "Uw regering heeft ons eerder in de steek gelaten, doe dat niet nog eens" om steun te vergaren voor haar kolonisten. Wetende dat de Nederlandse politici gevoelig zijn voor de holocaust kaart. -
Mostafa Mouktafi, vr 30 september 2011 19:18 in reactie op Hassan Derbi Reageer op Mostafa
Een volgbaar verhaal met verstand. Heb zeer genoten.
Bedankt. -
Hassan Derbi, vr 30 september 2011 19:44 in reactie op Mostafa Mouktafi Reageer op Hassan
Je hoeft geen genie te zijn om dit te zien. Eén plus één is twee. Simpel.
Maar mijn vraag aan Timmermans is dan wel wat de PvdA heeft gedaan of nagelaten voor de Palestijnen.
Kok heeft zich ook maar in zeer voorzichtige bewoordingen uitgedrukt toen Nethanyahu hier was over het bombarderen van de haven in Gaza die met Nederlands geld was aangelegd om de economie van Gaza te stimuleren. Hij zei de sloop te betreuren. Voorzichtiger kan gewoon niet. Terwijl het duidelijk was dat Israël de Palestijnen geen gezonde economie gunt, zodat ze altijd voor halfgeld hun slaafjes blijven.
Wel ging Kok een Nederlands kolonistengezin herdenken met de Israëlies samen omdat deze door een bom om het leven zijn gebracht. Een familie die nota bene zelf het risico heeft aanvaard om in de gevarenzone te gaan wonen op de grond van een ander tegen de internationale regels in.
Toen Arafat hier was zijn ze met hem naar het Anne Frankhuis gegaan. Waarom eigenlijk? Wat heeft Arafat met anne Frank nou te maken? Was het om hem te toetsen of om de eeuwige steun aan Israël te verklaren door te wijzen op de honds behandeling van joden inj de oorlog? Ik weet het niet. Toch zie ie dat het nooit meer mag voorkomen. Zo netjes en hij meende het. Want waar Nethayahu een racist is, was Arafat geen anti-semiet. Hij kreeg wat knaken mee maar diplomatieke steun waar echt voor naar Nederland kwam, werd hem geweigerd.
De houding jegens Israèl bleef slap. Zelfs nadat was gebleken dat de regering Nethanyahu Nederland zeven jaar had voorgelogen over de vrachtbrieven van de Bijlmerramp en de verduistering van de zwarte doos. Zo gaat Israèl met haar beste vriend in de EU om.
Nederland is vriend van Israël maar andersom niet. Israël heeft geen vrienden en geeft niets om niemand en neemt alleen. Het heeft schijt aan iedereen, de hele internationale gemeenschap wordt gewoon uitgelachen in Tel Aviv. Zelfs Obama wordt niet serieus genomen. Laat staan Rutte. -
Mostafa Mouktafi, vr 30 september 2011 20:00 in reactie op Hassan Derbi Reageer op Mostafa
Over jaartje of 10 of 15 gaat deze minister zoals de heer Van Agt een boek beginnen met de titel "'' Sorry Palestina'' En zo gaat het. De politici hier worden pas wijzer als zij met pensien gaan of aan het dementeren. Hoe is het mogelijk, weet ik niet.
-
Frans Akkermans, vr 30 september 2011 15:04 Reageer op Frans
" Jood met hoofdletter J staat voor een volk, maar het Joodse volk bestaat niet."
Ik hoop niet dat de wens de vader van de gedachte is maar ik zal het dan toch maar uitleggen.
Ik citeer Onze Taal maar u kunt ook elders terecht:
Wat is juist: jood met een kleine letter of Jood met een hoofdletter?
In de meeste gevallen is Jood juist: het is dan een etnische aanduiding. Een Jood behoort tot het Joodse volk, het Jodendom (in etnisch-culturele zin), de Joodse gemeenschap, etcetera. In het Groene Boekje (2005) en het Witte Boekje krijgt jood alleen een kleine letter in de betekenis 'aanhanger van het joodse geloof', net zoals we christen en moslim met een kleine letter schrijven." -
Herman Bakker, za 01 oktober 2011 09:00 in reactie op Frans Akkermans Reageer op Herman
Lees Shlomo Sand, ‘The Invention of the Jewish People’, London, New York, 2009, 2010 (Tel Aviv, 2008, hebrew), om er achter te komen dat het joodse volk één van de vele zionistische mythes is.
Er is één positief punt aan het boek, het werd geschreven door een joodse Israelische historicus, en het stond 19 weken bovenaan de Israelische bestsellerlijst.
Helaas lijkt het inderdaad zo te zijn, wat Sand schrijft in z'n nawoord aan z'n vele critici, 'boeken veranderen de wereld niet'.
En zo gaan lieden als Netanyahu, democratisch aan de macht gekomen, vrolijk door door volgende holocaust op te roepen.
Ook dit schrijft Sand, met iets andere bewoordingen. -
Frans Akkermans, za 01 oktober 2011 13:26 in reactie op Herman Bakker Reageer op Frans
Een positief gevolg van 'het Joodse volk bestaat niet' . Als er geen Joods volk bestaat kun je ze ook niet uitroeien. Komt dat even goed uit. Een vraag. Bestaan er eigenlijk wel Joden?
Ik heb wel eens gelezen over Holocaust-ontkenners. Maar een variant, het Joodse volk, de Joden bestaan niet is nieuw voor me. Je leert hier elke dag wel wat. -
Ingenieur Paul, vr 30 september 2011 09:05 Reageer op Ingenieur
Wauw....na 1000 jaar oorlog (sinds de kruistochten) in het MO is er een oplossing gevonden door het blok van 500 miljoen zielen, en die wordt geblokkeerd door 1 persoon: Rosenthal.
Jammer dat het artikel daar niet wat verder op in gaat want ook in de kranten kan ik niet vinden wat die sublieme oplossing dan wel niet was.
Een oplossing op dit moment heeft geen kans van slagen met de huidige mega-rechtse hardline regering in Israel. Laten we het eens proberen als er een nieuwe regering is. En ondertussen: Israel gaat vrolijk verder met koloniseren totdat de spanning zo hoog oplopen dat er weer eens een geweldsgolf komt.
Als ik Israel was zou ik me zorgen gaan maken over de afnemende power van de grote broer, de voornaamste beschermer. -
Sonja van Geloven, vr 30 september 2011 08:46 Reageer op Sonja
De PvdA is dus "teleurgesteld"? Wat een slappe reactie. Wanneer een minister keer op keer Nederlandse standpunten negeert op internationationaal gebied, zonder dat het parlement daarvan op de hoogte is, dan is dat een zeer ernstige zaak die actie verdient. Zéker van een oppositiepartij.
In februari verzocht Rosenthal de VN om zomaar even VN-resoluties te schrappen. En ook toen snurkte iedereen in Den Haag verder... -
jose van leeuwen, vr 30 september 2011 07:10 Reageer op jose
De tekst "laat de aelische bevolking in angst leven" kan aangepast worden met "laat de Palestijnse bevolking in angst leven".
Israelische bevolking hoeft niet bang te zijn dat huizen vernietigd worden, water gestolen wordt en men omringd wordt door checkpoints .
Meneer Timmermans, hoe heeft de EU kunnen instemmen met de export van Palestijnse landbouwproducten ,uitgezonderd groenten en fruit? Waarom treedt de EU niet op tegen de export van producten van de WB,geproduceerd door Israelische bedrijven? Waarom betaald de EU geld aan AHAVA, een bedrijf op de WB, dus bezet gebied , waarom betaald de EU mee aan de opgravingen in Silwan( Oost Jeruzalem) waardoor Palestijnen hun huizen moeten verlaten?
De EU is net zo schuldig aan het voortbestaan van de onderdrukking als Minister Rosenthal. -
niek jansen, vr 30 september 2011 04:34 Reageer op niek
Laten we ons allen voorbereiden op de definitieve koers die Usrael allang heeft uitgezet naar een apartheidsstaat Groot Usraeli, met steun van de Us en de EU en vooral Nederland.
Om die apartheidsstaat te voorkomen is de enige manier het instellen van internationale sancties, zoals dat ook goed heeft gewerkt in Zuid Afrika. Vervolgens alle grenzen open, vluchtelingen terug en algemene verkiezingen, waar de Europese joden uiteraard een kleine minderheid blijken te zijn, zoals indertijd ook de 'witten' in Z.Afrika. Hopelijk volgt er dan een grote verzoening, waarna joden, christenen en moslems vreedzaam zullen samenleven. Het streven naar de vorming van de Joodse Staat zal dan een van de grootste en gevaarlijkste naoorlogse blunders geweest zijn. -
Mostafa Mouktafi, do 29 september 2011 22:11 Reageer op Mostafa
Blokkeert ?
Ik dacht nooit dat Wij een veto hebben! Ik dacht altijd dat Nederland mag alleen met gele kaarten zwaaien en extra hard fluiten. Wel, Nederland doet mee met de wereld arbitrage met een aparte storenden fluitje. -
Door de bank genomen, do 29 september 2011 20:42 Reageer op Door de
De titel had beter "Rosenthal saboteert oplossing Midden Oosten" kunnen zijn. Ik ben deze brave, voorzichtige woorden spuugzat. Het wordt tijd om de dingen bij hun naam te noemen.
De PvdA zou een motie van wantrouwen tegen Rosenthal moeten indienen vanwege het schandalige stemgedrag van Nederland vorige week in de VN. Maar nee, liever dit soort brave stukjes schrijven, in plaats van echte druk uitoefenen. De PvdA praat wel mooi, maar met de PvdA in de regering voerde Nederland in het verleden precies hetzelfde beleid t.o.v. Israël als nu met Rosenthal. -
Nico ., do 29 september 2011 18:20 Reageer op Nico
Ook Duitsland, Italië en Tsjechië stonden achter de eisen van Nederland, vandaar ze er totaal niet uitkwamen.
-
Dennis Mollis, do 29 september 2011 18:03 Reageer op Dennis
"Rosenthal blokkeert oplossing Midden Oosten"
Hiermee suggereer je dat het gewicht die de woorden, in mijn ogen nihil, van een van onze nationale brokkenpiloten in de Israëlische schaal legt, groter is dan deze werkelijk zijn.
Ik kan het echter fout hebben, wat ik betwijfel, maar wordt graag overtuigd door te komen met feiten die deze bewering ondersteunen.
Begin dan niet over die zogenaamd innige en gelijkwaardige relatie tussen beide landen, alsof de Israeli zich aan een hen onwelgevallig advies zullen houden, mocht onze regering het lef hebben deze te uiten, want dit verhaal ken ik nu wel. -
YggY ..., do 29 september 2011 17:26 Reageer op YggY
Uri Rosenthal is geboren uit Joodse ouders. In 1942 vluchtten zij uit Nederland via Frankrijk naar Zwitserland, waar zij in 1943 werden toegelaten. Op 19 juli 1945 werd Uri Rosenthal geboren in Montreux. Later dat jaar keerde het gezin terug naar Nederland.
===============
Ik heb verder niets toe te voegen, een ieder trekke zijn conclusies. -
Frans Akkermans, do 29 september 2011 19:00 in reactie op YggY ... Reageer op Frans
Ygdrassill meent nog eens expliciet te moeten onderstrepen dat Rosenthal een Jood is. Dat zegt volgens Ygdrassill genoeg want hij heeft daar niets aan toe te voegen.
Ik trek inderdaad mijn conclusie: Ydrassill speelt een antisemitische kaart. Ik kijk daar niet meer van op. -
, do 29 september 2011 19:22 in reactie op Frans Akkermans Reageer op
Jij bent niet goed snik.
Ook ik ben volgens de Joodse wetten Joods.
Ja.
En?
Moet ik daarom alles wat ze daar doen mooi leuk en aardig vinden??
Schei toch uit.
Ook Joden zijn daar ernstig verontwaardigd over. -
Frans Akkermans, vr 30 september 2011 09:02 in reactie op Reageer op Frans
Yggdrasill citeert Wikipedia (zonder bronvermelding maar dat terzijde), toont daarmee aan dat die Rosenthal een Jood is en dat verklaart volgens Y. ook zijn standpunt als minister.
Immers, hij heeft daar niets aan toe te voegen, een ieder trekke zijn conclusies.
In de kop van dit artikele staat: De minister wekt sterk de indruk dat een constructieve houding tegenover de Palestijnen voor hem geen optie is.
Geen wonder volgens Y. Het is een Jood.
En u vindt dat goed snik? Een Jood beschuldigen van het feit dat hij zijn Jood zijn niet los kan maken van zijn ambt. -
Sonja van Geloven, vr 30 september 2011 12:14 in reactie op Frans Akkermans Reageer op Sonja
Dus wanneer een Vlaming iets kritisch roept over Wallonië mag je niet zeggen dat die mening van een Vlaming (en dus logisch) is? Omdat je hem dan 'beschuldigt' een Vlaming te zijn? Wat een belachelijk idee!
-
, vr 30 september 2011 15:55 in reactie op Frans Akkermans Reageer op
In dat geval ben jij wel een rare. Cohen is ook een Jood.Evenals de mensen van * een ander Joods geluid*.
Dat heeft niets te maken met wat je voelt want ik voel me niet Joods en ben ook beslist niet zo opgevoed.
Ik heb er niks op voor en niks op tegen.
Dienen zich gewoon te houden aan de conventies van Geneve, de resoluties van de VN, en aan de mensenrechten.
Als jij concludeert dat Yggy daar anders over denkt vermoed ik dat je je vergist.
Als jij concludeert dat het wel eens zou kúnnen liggen aan het feit dat Rosenthal Joods is, is dat een mogelijkheid, maar geen waarschijnlijke. -
Frans Akkermans, vr 30 september 2011 20:21 in reactie op Reageer op Frans
Je kunt deze minister, of een minister of iedere andere ambtsdrager/vertegenwoordiger van de staat gewoon beoordelen, gunstig of ongunstig, op wat hij zegt en wat hij doet. Daar hoef je zijn etnische komaf niet bij te slepen.
Dat is wat Y. deed. Uit wikipedia even het Jood zijn van R. knippen en plakken en dan zeggen: ik heb daar verder niks aan toe te voegen, een ieder trekt zijn conclusies maar. Dat is overduidelijk een antisemitische kaart spelen.
Dat ik daar wat van zeg kunt u raar vinden of niet goed snik, het zij zo. -
Piet de Geus, za 01 oktober 2011 02:56 in reactie op Reageer op Piet
"ik voel me niet Joods"
Joden gaan ook niet naar zondagsschool. Je schermt graag met dat deel van je afkomst en gebruikt het voortdurend als vrijbrief, maar je bent gewoon katholiek opgevoed en je opinies over dit soort onderwerpen matchen daar voor de volle 100% mee. -
YggY ..., vr 30 september 2011 18:43 in reactie op Frans Akkermans Reageer op YggY
Een Jood beschuldigen van het feit dat hij zijn Jood zijn niet los kan maken van zijn ambt.
=============
Ik beschuldig helemaal niemand, u trekt uw eigen conclusies. Het enige wat ik gedaan heb is een voorzet geven die u zelf in kopt.
U heeft dus geheel zelfstandig een doelpunt gescoord. -
Herman Bakker, za 01 oktober 2011 09:02 in reactie op Frans Akkermans Reageer op Herman
Als de man lid was van Hare Krisjna zouden we wel van hem verwachten dat hij zich daar niet door zou laten beinvloeden in z'n buitenlands beleid.
-
Frans Akkermans, za 01 oktober 2011 13:33 in reactie op Herman Bakker Reageer op Frans
Ik sta paf van uw kennis van godsdienst en politieke inzichten.
-
YggY ..., do 29 september 2011 19:23 in reactie op Frans Akkermans Reageer op YggY
De manier waarop u conclusies trekt is onnavolgbaar.
Sjappoo -
Sonja van Geloven, vr 30 september 2011 08:33 in reactie op Frans Akkermans Reageer op Sonja
Dus wanneer het gaat over bijv. het euthenasiestandpunt mogen we ook niet meer vermelden dat een tegenstander in de politiek een christen is? Wat een belachelijk idee!
-
Frans Akkermans, vr 30 september 2011 09:09 in reactie op Sonja van Geloven Reageer op Frans
Moet ik u uitleggen wat het verschil is tussen een Jood, een jood en een christen?
-
Sonja van Geloven, vr 30 september 2011 12:08 in reactie op Frans Akkermans Reageer op Sonja
Jood met hoofdletter J staat voor een volk, maar het Joodse volk bestaat niet.
-
Gerwin van Eersel, vr 30 september 2011 20:27 in reactie op Sonja van Geloven Reageer op Gerwin
Nog niet zo heel lang geleden werd het joodse volk aangeduid met de term "Palestijnse joden", net zo goed als er toentertijd ook Palestijnse arabieren en Palestijnse christenen bestonden. Naar die situatie moeten we natuurlijk terug.
-
, vr 30 september 2011 15:57 in reactie op Frans Akkermans Reageer op
Hoeft U niet uit te leggen.
Dat is er niet. Zij allen dienen zich te houden aan de internationale wetgeving op het gebied van mensenrechten.
Doen ze dat niet, dan zijn ze hartstikke fout bezig. -
de heer Meijerink, do 29 september 2011 16:33 Reageer op de heer
Zolang het kabinet wordt gegijzeld door de GBL zal helaas hierin geen verandering komen, wat Uri Rosenthal overigens goed uitkomt.
-
Neo- nozem, do 29 september 2011 16:27 Reageer op Neo-
[The corrections obviously came directly from the Dutch ambassador's boss, Foreign Minister Uri Rosenthal, known for his pro-Israeli policies. The member of the conservative People's Party for Freedom and Democracy (VVD) is himself Jewish, though not religious, and is married to an Israeli woman.
Netherlands Steps Away From EU Position
He instructed his diplomats in Geneva to strike a number of formulations from the statement, among them numerous references to a "two-state solution" -- that is, the foundation of a Palestinian state alongside Israel. The foreign minister also didn't want any mention of Israel's arrests of peacefully demonstrating human rights activists or their destruction of homes in the West Bank and East Jerusalem that forced the affected Palestinians to resettle elsewhere.
And this despite the fact that a report for the UN Human Rights Council confirms that the Israeli government has increased orders for the destruction of homes since the beginning of the year. According to the report, some 387 buildings have been destroyed since January, among them 140 residential buildings, turning out 755 Palestinians. Furthermore, more Palestinians have been displaced in the first half of 2011 than all of last year, the report adds.
The changes from The Hague were not well-received by the other European diplomats. Though some had been prepared to negotiate individual questions such as the Israeli arrests of demonstrators, the refusal to acknowledge a need for a two-state solution -- already a key European position for years -- went too ]
http://www.spiegel.de/international/world/0,1518,788835,00.html
We hebben geen regering we hebben hier een boevenbende -
Aert Willem d'Holbach, do 29 september 2011 17:46 in reactie op Neo- nozem Reageer op Aert Willem
Weet u zeker dat dat "nozem" in uw naam goed gespeld is? Mensen die uit Duitse media citeren om een zweem van antisemitisme achter te laten zou ik toch anders willen betitelen.
-
Neo- nozem, do 29 september 2011 18:05 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Neo-
Dat zit tussen jouw oren vrees ik
-
Aert Willem d'Holbach, do 29 september 2011 19:16 in reactie op Neo- nozem Reageer op Aert Willem
Ik ben blij dat ik niet uw gedachtengoed tussen mijn oren heb.
-
Roelf Turksema, do 29 september 2011 18:34 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Roelf
Dat is jouw bijdrage aan een oplossing voor het midden-oosten conflict?
Ook een Israëlische vrouw of anderzijds betrokken? -
Aert Willem d'Holbach, do 29 september 2011 22:03 in reactie op Roelf Turksema Reageer op Aert Willem
Antisemitisme is in ieder geval niet de oplossing.
-
YggY ..., do 29 september 2011 22:17 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op YggY
Antisemitisme is in ieder geval niet de oplossing.
============
Klopt, Wilders is niet de oplossing, Wilders is het probleem. -
Neo- nozem, do 29 september 2011 22:18 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Neo-
jij fantaseert hier antisemitsme bij
-
Mostafa Mouktafi, do 29 september 2011 22:54 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Mostafa
Jij ziet in een konijn een neushoorn, kijk nog één keer even goed!
-
Neo- nozem, vr 30 september 2011 15:36 in reactie op Mostafa Mouktafi Reageer op Neo-
Ach ....dat is een klassiek trucje om de mensen die het niet eens zijn met politiek van de staat Israël om die te beschuldigen van anti-semitisme.
En als je dat als jood zijnde doet dan wordt je een zelfhatende jood genoemd.
De logica ontgaat me volkomen.
Als iemand kritiek heeft op Mugabe is ie volgens hun logica een negerhater.
Persoonlijk vind ik dat nu een sterk staaltje antisemitisme - de joden misbruiken voor de misdaden van de staat Israël. -
Frans Akkermans, zo 02 oktober 2011 09:27 in reactie op Neo- nozem Reageer op Frans
" Als iemand kritiek heeft op Mugabe is ie volgens hun logica een negerhater."
Wel als u bij een kritisch artikel over Mugabe zoiets als dit zou plaatsen.
"M. is een zwarte Afrikaan...gevolgd door: Ik heb verder niets toe te voegen, een ieder trekke zijn conclusies.
Dan bewijst dat niet dat u een negerhater bent. Wel dat u weet hoe u de racistische kaart kunt spelen. En dat is wat Yggdrasill hier boven dee mbt Rosenthal.
opiniemakers
-
Mei Li Vos Directeur Orangegas en publicist
Bio -
Ivan Wolffers Hoogleraar Gezondheidszorg en Cultuur VU
Bio -
Ewout Klei Politiek historicus
Bio -
Boris van der Ham Tweede Kamerlid D66
Bio -
Brecht van Hulten presentatrice Kassa
Bio
Populair
-
De échte keuze van Samsom
Media verdraaien uitspraken van PvdA-leider over voorkeur voor SP
8080 x bekeken Korte Scan
Reageer (356) Politiek Twitter -
Kamermeerderheid voor ESM
UPDATE: PvdA eist extra garanties ... Stemming volgt morgen
7646 x bekeken Korte Scan
Reageer (553) Economie Twitter -
Volkskrant wil Joop verbieden
Hoofdredacteur: 'Joop is directe concurrent van onze opiniepagina' ... Joop-verbod moet lezers naar VK-site drijven
6030 x bekeken Korte Scan
Reageer (196) Media Twitter -
Peiling: Sap ruim aan kop
Update: Het GroenLinks-dilemma op het podium: Bevlogenheid versus bedachtzaamheid ... EenVandaag: 77 procent GroenLinks-leden kiest voor Sap
5644 x bekeken Korte Scan
Reageer (131) Politiek Twitter -
GroenLinks pakt forens hard
Update: GroenLinks legt uit: Arme mensen betalen voor dure leasebakken van de rijken ... GroenLinks-Tweede Kamerlid Ineke van Gent verdedigt Lenteakkoord: Dan ga je maar dichter bij je werk wonen
5147 x bekeken Korte Scan
Reageer (433) Economie Twitter -
'SP smijt deur dicht voor GroenLinks'
[VIDEO] SP-voorzitter Jan Marijnissen wil volgens Limburgse krant niet meer samenwerken met GroenLinks ... Nieuws ook door andere media overgenomen … SP-woordvoerder ontkent … Frans Timmermans was aanwezig en bericht op Facebook: 'dat Jan Marijnissen de deur naar GroenLinks keihard dichtsmeet. Was ik niet met hem eens' ... Marijnissen: Met Dibi aan het roer is links GroenLinks voorbij
5143 x bekeken Korte Scan
Reageer (249) Politiek Twitter -
Het Joop-verbod van de Volkskrant
Francisco van Jole Apart: Voor de tweede keer in korte tijd is er in de Tweede Kamer gepleit voor het verbieden van Joop.
4448 x bekeken Korte Scan
Reageer (141) Media Twitter -
De Hond peilt: Heftige electorale schommelingen
VVD-achterban niet blij met lenteakkoord ... Dibi kost GroenLinks zetels ... PvdA en PVV profiteren ... Geen meerderheid voor 'Kunduz-coalitie' ... Europa en euro zullen belangrijke rol spelen op 12 september
3423 x bekeken Korte Scan
Reageer (186) Politiek Twitter -
D66 wil 40-urige werkweek terug
D66-Tweede Kamerlid Wouter Koolmees in Buitenhof: Een officiële vrije dag opgeven levert ook economisch voordeel op
3131 x bekeken Korte Scan
Reageer (171) Politiek Twitter -
Presentator stuurt 'Barbie' live uit show
Dat zouden ze vaker moeten doen...
2974 x bekeken Korte Scan
Reageer (22) Kijknou Twitter

