Bio Bekijk alles van Adriaan Soeterbroek Word fan

Adriaan Soeterbroek

Adriaan Soeterbroek Cartoonist

09 oktober 2011 Reageer (131) 6075 x bekeken Politiek RSS

PVV weer in de lift

Cartoon over laatste peilingen

Laatste Reacties (131) Reageer Reacties in wachtrij: 0

  • Henk Dröge, vr 14 oktober 2011 15:16 Reageer op Henk

    Henk

    Ik vind deze tekening veel te ver gaan. Ik ben zeker geen Wildersfan maar om de man te relateren aan fascisme en racisme is niet juist. Bestrijdt de man op inhoud en niet door middel van tekeningetjes.

  • de heer Meijerink, vr 14 oktober 2011 17:57 in reactie op Henk Dröge Reageer op de heer

    de heer

    Als je gewoon analyseert hoe de GBL zich in het land manifesteert is het allemaal waar: hij wil de übermensch zijn over de niet West-Europeanen, hij presenteert zich als de sterke man die alles 'even komt rechtzetten' en doet dat door allerlei gemakkelijk in het oor liggende kreten zaken aan de kaak te stellen, die bij bepaalde groepen in de samenleving (meestal de lager opgeleidenen) een welwillend gehoor vinden.
    Als naar oplossingen vraagt geeft hij niet thuis en probeert hij door meteen weer over 'zij' te praten de aandacht van de oorspronkelijke vraag weg te leiden en de anderen de zwarte piet in de hand te drukken.
    En hij heeft een groot blad achter zich die lekker met hem mee roeptoetert. Dat blad heeft zelf niets geleerd van het haar opgelegde verschijningsverbod vlak na WO2.

  • Jan de Boer, vr 14 oktober 2011 21:52 in reactie op Henk Dröge Reageer op Jan

    Jan

    "Ik vind deze tekening veel te ver gaan."

    Goed zo, zolang mensen zich zo ergeren aan zijn cartoons,
    heeft Adriaan goed gemikt.

  • Rob Veldhuis, za 15 oktober 2011 15:22 in reactie op Henk Dröge Reageer op Rob

    Rob

    Deze cartoon gaat nou juist helemaal over de inhoud!

  • C Vans, vr 14 oktober 2011 00:23 Reageer op C

    C

    Blijkbaar vind de tekenaar zijn eigen tekenkunst ook zo saai dat hij zichzelf genoodzaakt ziet om met termen als racisme en fascisme onze nationale driekleur te verkrachten, om daardoor alsnog aandacht te krijgen...

  • Jan de Boer, vr 14 oktober 2011 09:30 in reactie op C Vans Reageer op Jan

    Jan

    Oei, dan verkracht ik met mijn avator vast óók onze nationale driekleur,
    want ook volgens mij dankt WIlders zijn lift aan populistische, racistische en fascistische drijfveren in vele onderbuiken van onze samenleving.

  • C Vans, za 15 oktober 2011 16:11 in reactie op Jan de Boer Reageer op C

    C

    Verdedig uw stelling dan eens. Welk ras wordt er door Wilders gediscrimineerd? En in welke zin is Wilders fascistisch?
    U en de tekenaar hebben geen poot om op te staan.

  • Jan-Peter Scheffer, do 13 oktober 2011 02:41 Reageer op Jan-Peter

    Jan-Peter

    "PVV weer in de lift"? Als het in De Lift 2 van Dick Maas is, koop ik een kaartje. Je weet wel: kop klem, lift omhoog, kop rolt... geen kopzorgen meer over kopvodden...

  • Jan de Boer, wo 12 oktober 2011 22:37 Reageer op Jan

    Jan

    Mensen, dit is gewoon geïnspireerd op de Deense cartoon van mohammed met een bom en brandend lont in z'n tulband.
    Was dat dan óók zo erg?

    En aangezien het ontploffingsgevaar dat WIlders vormt voor de samenleving
    aanzienlijk groter is dan dat van "de" moslim in Nederland,
    lijkt deze cartoon me zeer toepasselijk.

  • Bul De Kraker, do 13 oktober 2011 17:42 in reactie op Jan de Boer Reageer op Bul

    Bul

    Beste Jan: zonder moslims geen ontploffingsgevaar toch? Voortaan eerst even denken en dan pas schrijven.

  • Jan de Boer, vr 14 oktober 2011 09:32 in reactie op Bul De Kraker Reageer op Jan

    Jan

    Ik snap het: dat Wilders op ontploffen staat is natuurlijk de schuld van moslims. Hoe had ik dat na Breivik nu toch kunnen vergeten.

  • Fatima Wilders, wo 12 oktober 2011 10:27 Reageer op Fatima

    Fatima

    Wederom probeert Adriaan S. gefrustreerde zieltjes te bevredigen die niet in willen zien dat Geert W. ze er opnieuw toe heeft weten te brengen hem de aandacht te geven die hij niet verdient.
    Daar misbruikt Adriaan S. de nederlandse driekleur en de achternaam van ons koningshuis voor en dit in combinatie met woorden die ooit geleid hebben tot de vernietiging van miljoenen mensen. Dat u door uw frustratie en onmacht tegen de retoriek van Wilders niet in wilt zien dat u daarmee de discussie en uzelf tot een dieptepunt brengt doet mij het ergste vrezen voor de toekomst. Kunt u echt niks beters verzinnen?

  • jozefjacob rachel, di 11 oktober 2011 18:58 Reageer op jozefjacob

    jozefjacob

    Hoezo richting kelder? Volgens Synovate op donderdag 6 oktober 2011 is en blijft de PvdA nog steeds de 3e grootste politieke partij van Nederland met 23 virtuele zetels (na de VVD met 35 virtuele zetels en de PVV met 24 virtuele zetels). Klopt altijd de peilingen van Maurice de Hond wat betreft de PvdA? Ik denk van niet!

  • Piet Pieters, di 11 oktober 2011 08:57 Reageer op Piet

    Piet

    PvdA zit ook weer in de lift.
    Alleen gaat die lift richting kelder!

  • Eric Jan Taapken, di 11 oktober 2011 13:33 in reactie op Piet Pieters Reageer op Eric Jan

    Eric Jan

    Ik vind uw reactie een hele leuke, gefeliciteerd daarmee, een hele grappige mijn complimenten, de lift van Job zakt door de ondergrond heen!

  • Ton Huiskens, ma 10 oktober 2011 14:38 Reageer op Ton

    Ton

    Als je met een moker slaat, krijg je die doorgaans met dezelfde kracht weer terug. Deze cartoon vind ik zo'n moker, niet scherp, niet subtiel, zonder humor.
    Wat mij betreft vraagt onze tijd om iets meer subtiliteit en scherpte.
    Door zo te reageren laat je je verleiden tot gebruikmaking van dezelfde middelen als de tegenstander. Daar komen we al eeuwen niet verder mee.

  • Ruud H., ma 10 oktober 2011 12:56 Reageer op Ruud

    Ruud

    Leuk. Een vuurpeiling...!

    Vraag me overigens wel af wie deze drietrapsvuurpijl zo strak op zijn rug gebonden heeft. Gezien de reacties hieronder kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat er een hoop wensers bestaan die de 'vader van deze cartoongedachte' van harte ondersteunen. Dus eerst iemand vastpinnen op hele enge, zeer explosieve termen, dan het lontje aansteken en Wilders daarmee vervolgens de dood insturen.

    Opnieuw griezelig grappig en een verrijking van de beschaafde discussie...

  • Tim de Boer, ma 10 oktober 2011 11:57 Reageer op Tim

    Tim

    Het gebruik van de vuurpijl als beeldspraak, duidt meestal op een verwachtte kortstondige populariteit waarna deze weer snel afneemt.
    Die vergelijking gaat in deze dus niet op, want Wilders is al een jaartje of wat in de kamer met redelijk wat sympatisanten.

  • Isis Maät, ma 10 oktober 2011 11:43 Reageer op Isis

    Isis

    Populisme, racisme, fascisme: de drie-eenheid van het kwaad.
    Zo ver mogelijk afschieten, het heelal in, als het even kan.

  • Piet Devries, ma 10 oktober 2011 09:15 Reageer op Piet

    Piet

    Wie het proces tegen Wilders heeft gevolgd herinnert zich dat de rechter Wilders bij de uitspraak uitlegde dat hij zich op de rand van het strafbare bevond.
    Gezien de ruimte die in een democratie een politicus moet hebben was dat veelzeggend.

  • Tim de Boer, ma 10 oktober 2011 11:48 in reactie op Piet Devries Reageer op Tim

    Tim

    Yup, het is inderdaad veelzeggend hoe zelfs onze techterlijke macht probeert om binnen de marges van de wet de vrijheid van meningsuiting zoveel mogelijk te beperken.

  • Bernie Whistler, ma 10 oktober 2011 08:10 Reageer op Bernie

    Bernie

    Eerlijk is eerlijk, de PVV móest ook wel wat stijgen om bovengronds richting NAP te komen. In de diepe schmutzige riolen, waar Geert en zijn handlangers van nature prettig rondbaggerden kom je natuurlijk nooit van die stank af.

    Maar dat de zwaar xenofobe kopvoddenrukkers zó diep in de stront zitten dat alleen een stevige raket hen aan die drek kan onttrekken, had zelfs ik nooit kunnen bedenken.

  • Centurio Veritas, ma 10 oktober 2011 17:42 in reactie op Bernie Whistler Reageer op Centurio

    Centurio

    En wat wil je nou eigenlijk zeggen?

  • Hjalmar Hoort, zo 09 oktober 2011 23:43 Reageer op Hjalmar

    Hjalmar

    Nog veel boeiender dan de PVV in de lift: D66 staat nu hoger dan PvdA, jammer dat men bij verkiezingen allemaal weer strategisch gaat stemmen op VVD of PvdA.

  • Jelle Harkema, do 13 oktober 2011 09:00 in reactie op Hjalmar Hoort Reageer op Jelle

    Jelle

    Het word eens tijd dat men strategisch SP gaat stemmen.En dan het liefst een programma presenteert waar links de vingers bij aflikt.Overal lees je , ga toch eens regeren SP,en klaag niet zo.Kijk eens om je heen zou ik zeggen,en beweer dan nog eens dat er geen reden tot klagen is.UItgemolken door rechts,en een pvda die het laat afweten.En dan NOG zo'n fabel.'De SP wilde niet in een coalitie met PVDA/CDA.'Onzin want de SP wilde maar wat graag,maar werd geweerd door de PVDA omdat Balkenende het niet zag zitten.In het radio programma CASA LUNA stelde ik via mail Diederik Samsom deze vraag ook,en hij beantwoordde alles omvattend...lacherig en ontwijkend.

  • Bijstandskoning van GeenStijl, zo 09 oktober 2011 22:13 Reageer op Bijstandskoning

    Bijstandskoning

    Weer een gepeperde cartoon. Too hot for de vrijdenkersruimte!

  • Censuur Joop, zo 09 oktober 2011 22:08 Reageer op Censuur

    Censuur

    Als iemand mij een vuurtje geeft, steek ik met liefde het lontje aan...

  • Gerwin van Eersel, zo 09 oktober 2011 22:46 in reactie op Censuur Joop Reageer op Gerwin

    Gerwin

    Niet nodig, op de tekening brandt het lontje al.

  • Censuur Joop, ma 10 oktober 2011 01:46 in reactie op Gerwin van Eersel Reageer op Censuur

    Censuur

    Jammer. ;)

  • Centurio Veritas, zo 09 oktober 2011 21:18 Reageer op Centurio

    Centurio

    Goh Adriaan, kom je nou nog altijd niet verder dan 'fascisme', 'racisme' en 'populisme'? Je wordt kennelijk niet gehinderd door enige creativiteit.

  • Amarinde Bovendorp, zo 09 oktober 2011 21:48 in reactie op Centurio Veritas Reageer op Amarinde

    Amarinde

    Vertelt u mij dan eens waarom de PVV dan wel in de peiling omhoog gaat?

  • Winston V., zo 09 oktober 2011 22:52 in reactie op Centurio Veritas Reageer op Winston

    Winston

    Centurio, de dingen die op de raket staan vormen nu precies de voedingsbodem waarop dit onkruid dat wilders heet groeit. Zijn tuinders, anderhalf miljoen in getal bij de laatste verkiezingen, bemesten en verrijken deze hellegrond met een blind fanatisme dat de gemiddelde terrorist voor wie zij zo bang zijn niet zou misstaan. Dit natuurlijk zonder gehinderd te worden door enige realiteitszin. Als de spreekwoordelijke lemmingen volgen zij de opper-lemming de maatschappelijke afgrond in, onderwijl schimpend op elke poging ze de ogen te openen voor de echte wereld.

    Je weet niet half hoe verdwaald, verdwaasd en verward je bent; deze cartoon treft doel en zou je de ogen moeten openen. Het feit dat jij de dosis waarheid die je hier krijgt voorgeschoteld probeert af te doen als een gebrek een creativiteit bewijst wat ik in de eerste alinea schreef. Ga je schamen.

  • Peet Van Velzen, zo 09 oktober 2011 18:52 Reageer op Peet

    Peet

    Leuk getekend maar blijkbaar heeft de tekenaar niet de uitspraak van de rechter gehoord. Racisme en (nog erger) fascisme zijn niet van toepassing op de heer Wilders of de PVV.

  • wiel mulder, zo 09 oktober 2011 19:16 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op wiel

    wiel

    Noem jij Wilders een Heer ?????? hoe durf je....cartoon is hoe het is en niet anders...

  • Centurio Veritas, zo 09 oktober 2011 21:16 in reactie op wiel mulder Reageer op Centurio

    Centurio

    cartoon is hoe het is en niet anders
    ---------

    Voor de werkelijkheid ligt dát weer anders.

  • Censuur Joop, ma 10 oktober 2011 01:50 in reactie op Centurio Veritas Reageer op Censuur

    Censuur

    Welke werkelijkheid en van wie?

  • Centurio Veritas, ma 10 oktober 2011 17:26 in reactie op Censuur Joop Reageer op Centurio

    Centurio

    Welke werkelijkheid en van wie?
    ------------

    Precies. Er is maar één werkelijkheid. De rest is perceptie.

  • Ernst Anepool, zo 09 oktober 2011 19:44 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op Ernst

    Ernst

    Daar hebben we geen rechter voor nodig, hij heeft zoveel rascistische uitlatingen gedaan, en dara hebben we je nu al zovaak op gewezen dat het gewoon onwil jouwerzijds moet zijn, dat je nu weer de werkelijkheid probeert te ontkennen.

    Vind de vergelijking met ene gillende keukenmeid wel perfect gevonden...

    www.tinyurl.com/Gedoog-Me

  • Peet Van Velzen, zo 09 oktober 2011 20:11 in reactie op Ernst Anepool Reageer op Peet

    Peet

    Da's prima. De rechtsspraak in Nederland vindt niet dat er sprake is van fascisme of racisme, maar als jij als eenling dat wel vindt: ga je gang.

  • Marjolein Stuijfbergen, zo 09 oktober 2011 20:58 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op Marjolein

    Marjolein

    ......maar als jij als eenling dat wel vindt: ga je gang.


    ohoh, nee hoor er zijn anderhalf miljoen kiezers die dat niet vinden, de overige kiezers zijn allemaal van mening dat dhr. Wilders een rascist is, fascist voor een deel, maar héél véél meer mensen dan 'alleen' Ernst Anepool.

  • Janssen zelf, zo 09 oktober 2011 21:19 in reactie op Marjolein Stuijfbergen Reageer op Janssen

    Janssen

    "de overige kiezers zijn allemaal van mening dat dhr. Wilders een rascist is"

    Spreek a.u.b. voor jezelf.
    Ik ben geen Wilders stemmer en ook geen fan van de man, maar ik heb helemaal geen zin om dan automatisch bij de groep van tegenstemers gerekend te worden.
    Een rascist is het zeker niet. Hoe lomp zijn uitspraken ook zijn, de strekking is niet heel veel anders als wat de linkse partijen over het Christendom te vertellen hadden een jaar of 30 geleden.

  • Censuur Joop, zo 09 oktober 2011 22:04 in reactie op Janssen zelf Reageer op Censuur

    Censuur

    Nee, een racist is het niet. Daar heb je volledig gelijk in.

    Wilders is slechts een fascist. Da's lang niet zo erg.

  • Arie Roos, ma 10 oktober 2011 09:17 in reactie op Janssen zelf Reageer op Arie

    Arie

    [Een rascist is het zeker niet. Hoe lomp zijn uitspraken ook zijn, de strekking is niet heel veel anders als wat de linkse partijen over het Christendom te vertellen hadden een jaar of 30 geleden.]

    Is dat zo ? Goh, ik wist niet dat linkse partijen er ooit voor gepleit hebben om de bijbel te verbieden ... Heb je een linkje voor me ?

  • Janssen zelf, vr 14 oktober 2011 11:32 in reactie op Arie Roos Reageer op Janssen

    Janssen

    Ik heb het over strekking, niet over letterlijke uitspraken

  • Zeer Voornaam, di 11 oktober 2011 19:41 in reactie op Janssen zelf Reageer op Zeer

    " Een rascist is het zeker niet. Hoe lomp zijn uitspraken ook zijn, de strekking is niet heel veel anders als wat de linkse partijen over het Christendom te vertellen hadden een jaar of 30 geleden. "

    Dus die linkse partijen hadden gelijk?

  • Censuur Joop, zo 09 oktober 2011 22:15 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op Censuur

    Censuur

    En dat gaan we dan ook, onze gang. Want jij weet vast ook wel hoe en waarom de rechter tot zijn slotsom kwam en wat hij aan zijn uitspraak toevoegde.

    Dat wil dus tevens zeggen dat iedereen vrij is Wilders te demoniseren, te beledigen, te kwetsen, voor lul te zetten, voor idioot uit te maken zoveel als we maar willen en zonder de mond gesnoerd te kunnen worden. Immers de Vrijheid van Beledigen en Demoniseren geldt voor iedereen. Nietwaar?

  • Adder Gebroed, zo 09 oktober 2011 22:55 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op Adder

    Adder

    Nee je begrijpt er niks van.
    Wilders is vrijgesproken van haatzaaien .
    Verder mag de rechter geen uitspraken doen over zaken die Wilders gezegd heeft in de kamer en in het buitenland ; de twee plekken waar Wilders niet te schijterig is om zn mond open te trekken.
    Hij is alleen vrijgesproken voor de ten laste gelegde aanklachten .
    Het is niet het geval dat de rechter beslist heeft dat Wilders geen racist is .

  • Ine Sessink, vr 14 oktober 2011 13:19 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op Ine

    Ine

    Heb jij wel de complete uitspraak gelezen? Ik had niet de indruk dat de rechter hem van harte vrijsprak. Maar hij moest wel, want met een veroordeelde gedoger zou dit kabinet geen bestaansrecht meer hebben. De rechter zei ook dat Wilders op het randje van het toelaatbare was, maar behalve voor de 15% aanhang is het voor iedereen duidelijk dat hij al lang over die grens heen was. En dat weet Wilders zelf ook.

  • Ernst Anepool, za 15 oktober 2011 00:22 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op Ernst

    Ernst

    Welke rechtspraak vind dat, die paar corrupte rechters die ze uiteindelijk gevonden hebben om het bedenkelijke spelmee te spelen omdat het van politiek belang was?

    Dat heeft niets met rechtsspraak te maken, Janmaat is vor minder veroordeeld, en recht is recht en dit is krom...

    En dara sta ik niet alleen in ook het europese hof vd het een uitermate bedenkelijke uitspraak,en de hele rechtsgang waar veel te veel trial by media van de kant van mosko-witz werd bedreven een aanfluiting.

    En ook dat hebben we la eerder besproken, hoe komt dat toch at je da steeds weer "vergeet" hop je dat de rets van nederland het ook vergeet als jij het maar blijft ontkenne,zoals Lubbers ook ontkende?

  • GJ Huisman, ma 10 oktober 2011 08:24 in reactie op Ernst Anepool Reageer op GJ

    GJ

    "Daar hebben we geen rechter voor nodig"

    Arrogante en potentieel levensgevaarlijke uitspraak.

  • Herman AS, ma 10 oktober 2011 13:21 in reactie op GJ Huisman Reageer op Herman

    Herman

    "Arrogante en potentieel levensgevaarlijke uitspraak."

    Zei u dat ook toen GW de rechters bekritiseerde en vond dat als de rechters hem niet vrijspraken dat ze dan partijdig waren ?

  • GJ Huisman, ma 10 oktober 2011 18:53 in reactie op Herman AS Reageer op GJ

    GJ

    Yup. Ik heb meermalen aangegeven me te storen aan vooringenomen figuren die aan de onafhankelijkheid van de rechtspraak twijfelden zodra het vonnis hen niet aanstond. Wilders liep vooraf al over 'linkse rechters' te blèren, de joop-reaguurders wisten het na het vonnis opeens allemaal beter dan de rechter: het was een flut-uitspraak...

  • Jan de Boer, zo 09 oktober 2011 20:31 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op Jan

    Jan

    "heeft de tekenaar niet de uitspraak van de rechter gehoord. Racisme en (nog erger) fascisme zijn niet van toepassing op de heer Wilders of de PVV."

    O ja hoor, dat heeft de tekenaar vast wel gehoord. Volgens de rechter zat Wilders op het randje. Volgens mij en de tekenaar zit Wilders óver het randje.
    Of mag je het van Wilders ook al niet oneens zijn met rechters?

    O, wacht je mag van Wilders alleen minachtend spreken over rechters zoals hij zelf zo vaak doet. Hoewel, volgens mij is hij het zélf ook regelmatig oneens met rechters.

    Het zijn zware tijden voor de leden van de Joost Zwagerman Stichting ter Bescherming van de PVV-kiezer.

  • Gerwin van Eersel, zo 09 oktober 2011 22:30 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op Gerwin

    Gerwin

    [Leuk getekend maar blijkbaar heeft de tekenaar niet de uitspraak van de rechter gehoord. Racisme en (nog erger) fascisme zijn niet van toepassing op de heer Wilders of de PVV.]

    Die vraag heeft is nooit aan de rechter gesteld, en dus ook nooit beantwoord. De vraag die aan de rechter gesteld werd was of willders strafbaar haat zaaide, dat is een hele andere vraag dan is de man fscistisch, rascistisch of populistische.

  • hans groen, zo 09 oktober 2011 22:59 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op hans

    hans

    Dat heeft de rechter niet gezegd. Hij achtte het niet strafbaar. Dat is een wereld van verschil. Al meende de rechter dat Wilders wel op t randje van strafbaarheid zat.

  • Arie Roos, ma 10 oktober 2011 09:14 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op Arie

    Arie

    [Leuk getekend maar blijkbaar heeft de tekenaar niet de uitspraak van de rechter gehoord. Racisme en (nog erger) fascisme zijn niet van toepassing op de heer Wilders of de PVV.]

    Volgens mij ben jij hier degene, die de uitspraak van de rechter niet heeft gehoord. Wilders is vrijgesproken van haatzaaien en discriminatie, niet van racisme of fascisme. En dat is niet zo raar ... racisme en fascisme zijn namelijk niet verboden in Nederland.

  • Zeer Voornaam, di 11 oktober 2011 19:39 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op Zeer

    " Leuk getekend maar blijkbaar heeft de tekenaar niet de uitspraak van de rechter gehoord. Racisme en (nog erger) fascisme zijn niet van toepassing op de heer Wilders of de PVV. "

    Blijkbaar heeft u niet goed geluisterd.
    De rechter zag geen strafbare feiten.
    Maar vond Wilders onnodig kwetsend.

  • el gringo, zo 09 oktober 2011 16:59 Reageer op el

    el

    Soms zijn de cartoons goed, vaak niet. Deze keer dus ook niet.

  • Mathijs van Eijk, zo 09 oktober 2011 21:26 in reactie op el gringo Reageer op Mathijs

    Mathijs

    Zoals bijna altijd, is dit weer een meesterlijke cartoon over de rascistische fascist Geert Wilders van de PVV.

  • Bernie Whistler, zo 09 oktober 2011 15:55 Reageer op Bernie

    Bernie

    Vraag ik me al die tijd toch al af wat het eerste zal ontbranden: Geerts giftige flatulatiedampen (goulash-lash-lash-lash-lash-lash-boemmm) of de splijtstof van de fascisme-trap. En natuurlijk lees ik graag het eindverslag van zijn rondje om de aarde en hoe hij na veel moeite (Mijn Gevecht) de strijd met de zwaartekracht verloor om weer veilig neder te dalen tussen zijn vertrouwde aardse mede-kopvoddenrukkers.

    En wat voormailg Okki-redacteur Bosma daar dan weer van maakt, lezen we snel genoeg.

  • Joop Schouten, zo 09 oktober 2011 15:47 Reageer op Joop

    Joop

    Overgeleverd aan een asshole.

    Nederland's explosief mengsel heeft een geblondeerde raketgordel aangemeten gekregen en staat aan de rand van de afgrond.
    Kwantumkop moet daarom verplicht worden iedere dag laxeermiddelen te nuttigen want alleen een explosieve natte wind kan deze lont nog doven.

  • Bernie Whistler, zo 09 oktober 2011 16:35 in reactie op Joop Schouten Reageer op Bernie

    Bernie

    We zitten vandaag geloof ik beiden in dezelfde coli-bronnen te vissen :-)

  • El Che, zo 09 oktober 2011 17:54 in reactie op Bernie Whistler Reageer op El

    El

    Beide te zwaar getafeld? ;-))

  • Joop Schouten, zo 09 oktober 2011 21:33 in reactie op Bernie Whistler Reageer op Joop

    Joop

    : )

    Twee zielen, één flatulatie gerichte oplossing ...

  • Semolina Pilchard, zo 09 oktober 2011 15:17 Reageer op Semolina

    Semolina

    Grutjes, waarom zitten PVV en VVD eigenlijk in de lift....?

  • Jan de Boer, zo 09 oktober 2011 20:33 in reactie op Semolina Pilchard Reageer op Jan

    Jan

    "Grutjes, waarom zitten PVV en VVD eigenlijk in de lift....? "

    Omdat racisme en fascistische onderbuikgevoelens nu eenmaal makkelijker te bespelen zijn dan het gezonde verstand.

  • El Che, zo 09 oktober 2011 22:16 in reactie op Jan de Boer Reageer op El

    El

    Grutjes met stroop.

  • Marcus Mark, zo 09 oktober 2011 15:04 Reageer op Marcus

    Marcus

    weer een uitermate verrassende "cartoon"

    wat moet dit nieuws trouwens vervelend zijn voor pc links: er was al geen weerwoord tegen wilders en nu blijkt dat t enige antwoord dat men kon bedenken (flauwe grollen, quasi leuke bijnamen en lachen, gieren en brullen om wilders' haar) ook al niet werkt. nou ja, job cohen is tenminste wel fatsoenlijk!

    lol

  • Herman , zo 09 oktober 2011 14:51 Reageer op Herman

    Herman

    Ha die Geert gaat meedoen met Jackass.

  • Nihilist #1375, zo 09 oktober 2011 14:39 Reageer op Nihilist

    Nihilist

    Ik snap de negatieve reacties hier niet.

    Zelfs de PVV'ers hier moeten toegeven dat de cartoon klopt als een bus. De bovenstaande termen (populisme, racisme, fascisme) zijn brandstof voor de PVV. Iedere keer wanneer 1 van deze woorden wordt gebruikt kan Wilders weer de slachtoffer-kaart uitspelen en stijgt zijn partij in de peilingen.

  • Dennis Mollis, zo 09 oktober 2011 15:06 in reactie op Nihilist #1375 Reageer op Dennis

    Dennis

    Dit vind ik een prima observatie van je Nihilist.

  • Eric Jan Taapken, zo 09 oktober 2011 15:41 in reactie op Nihilist #1375 Reageer op Eric Jan

    Eric Jan

    Ik heb bijvoorbeeld gesprekken met PVVstemmers meestal op mijn werk en het opvallende is dat zij alles meestal niet echt meer volgen, het is meestal desinteresse dat hen drijft en rancune en het gevoel hebben dat zij als mensen er niet meer toe doen en dat is natuurlijk grote nonsens, ik vind het erge van deze stemmers en mensen dat zij bijdrage aan het vernietigen van de zorg en de sociale welvaart voor alle Nederlanders om nog maar niet te praten over de ongelijkheid tussen Nederlandse burgers en de nieuwkomers wat voor mij een principepunt is, we zijn allemaal gelijk en moeten zo behandeld worden PUNT!

  • Winston V., zo 09 oktober 2011 22:56 in reactie op Nihilist #1375 Reageer op Winston

    Winston

    Wat Dennis zegt: een scherpe observatie en een waarheid als een koe.

  • Michiel Online, zo 09 oktober 2011 14:37 Reageer op Michiel

    Michiel

    ik realiseer me opeens dat de negatieve reacties bijdragen aan Joop zijn cartoons. Ha. Eat that.

  • bo campman, zo 09 oktober 2011 14:27 Reageer op bo

    bo

    Handen omhoog en afschieten maar....zo kennen we onze haathitser weer.

  • YggY ..., zo 09 oktober 2011 14:47 in reactie op bo campman Reageer op YggY

    YggY

    En waar was u ook alweer ten tijde van:

    http://www.joop.nl/opinies/detail/artikel/ook_gij_brutus/

  • bo campman, zo 09 oktober 2011 15:20 in reactie op YggY ... Reageer op bo

    bo

    Ik denk dat ik een rondje in de tuin deed. Appels en peren bekijken. Goed jaar trouwens.

  • YggY ..., zo 09 oktober 2011 15:40 in reactie op bo campman Reageer op YggY

    YggY

    Oh, was u dat

    http://blogs.rnw.nl/wereldnet/files/2009/09/appels-plukken.jpg

  • johan n., ma 10 oktober 2011 17:07 in reactie op YggY ... Reageer op johan

    johan

    Afgezien daarvan liegt ie dat ie barst.
    De appeks en peren zijn er al lang af

  • El Che, zo 09 oktober 2011 14:13 Reageer op El

    El

    Het lijkt wel een vorm van "idols". Wie zo snel stijgt, kan ook snel diep vallen! Het is een goedkoop " hitje" wat wilders speelt. Voor een aantal Nederlanders een leuk deuntje, maar diezelfde Nederlanders zijn dat deuntje ook snel zat. Eendagsvliegen noemen we dat.

  • Steven Loyens, zo 09 oktober 2011 14:50 in reactie op El Che Reageer op Steven

    Steven

    Is dit niet wishfull thinking? Ik vrees van wel. Er zijn op dit moment in iedergeval nog geen aanwijzingen dat we op korte termijn verlost zijn van dit heerschap.

  • Rob van Kan, zo 09 oktober 2011 14:10 Reageer op Rob

    Rob

    Weer zo'n gemakkelijke, platte grap. "De Lift" is een Nederlandse tophorrorfilm, daar was toch wel een betere grap uit te halen.

  • Amarinde Bovendorp, zo 09 oktober 2011 22:05 in reactie op Rob van Kan Reageer op Amarinde

    Amarinde

    Nou ik denk dat dit b eter bij de "gevleugelde" Wilders past.

    Hij stijgt op en land op zijn plaat, vandaag of morgen kent niemand Wilders meer omdat hij men zijn gelaat in het boerenland verscholen ligt na die snoei harde val.

    Misschien kan hij nog naar Israël of Amerika uitwijken voordat hij afgeschoten wordt?

  • Rob van Kan, zo 09 oktober 2011 22:14 in reactie op Amarinde Bovendorp Reageer op Rob

    Rob

    Denk je echt dat Wilders uit zichzelf onderuit gaat of hoop je dat alleen maar? Ik help het je hopen maar laten we de realiteit niet uit het oog verliezen: hij is nog steeds erg populair.

  • Amarinde Bovendorp, zo 09 oktober 2011 22:59 in reactie op Rob van Kan Reageer op Amarinde

    Amarinde

    Ik denk het echt.

    De PVV begint hier en daar scheurtjes te vertonen.
    Wilders moet alle zeilen bijzetten om de éénheid vast te houden.

    Zijn steeds meer radicaliserende toon begint zelfs PVV-er al tegen te staan.
    Zijn optreden tegen Mark Rutte is toch erg slecht bij de PVV gevallen.
    De tijd komt eraan waarin Wilders toch echt moet gaan komen met oplossingen en die heeft hij niet.
    Zodra er verkiezingen komen krijgt geheel NL de interne stukken die bijgehouden zijn over het stemgedrag van de PVV onder ogen.

    We zagen het aan meerdere populisten die kwamen en gingen.

    Uiteindelijk zal het gezond verstand overwinnen.
    De vraag is hoeveel onherstelbare schade men veroorzaakt en hoeveel
    leed men de bevolking aandoet.

  • Ine Sessink, vr 14 oktober 2011 13:51 in reactie op Amarinde Bovendorp Reageer op Ine

    Ine

    Dan komen Henk en Ingrid erachter dat de PVV ook voor alle bezuinigingen in de zorg heeft gestemd. Daardoor hebben deze bezuinigingen net een stem meer gekregen voor de meerderheid. De cpmplete oppositie, inclusief de SGP, heeft tegengestemd. Als er maar één PVVer zou hebben tegengestemd was er een meerderheid tegen, want voor deze bezuinigingen zou het kabinet nooit de steun van de oppositie hebben gekregen.

  • Jan L., zo 09 oktober 2011 14:03 Reageer op Jan

    Jan

    Adriaan begint een beetje een one-trick pony te worden. Gaap.

  • Mees ., zo 09 oktober 2011 14:43 in reactie op Jan L. Reageer op Mees

    Mees

    Dat was jij toch al?

  • Hanz Christian, zo 09 oktober 2011 15:27 in reactie op Jan L. Reageer op Hanz

    Hanz

    Je kunt ook stellen dat het heel kwetsend is om je geliefde partijleider met een dergelijk dodelijk explosief op z'n rug te zien, zoals Hero Brinkman dat bijna snikkend (en bij hoge uitzondering in een VARA-programma) deed.

    Dat Adriaan in het verbeelden van Wilders is gespecialiseerd had je al kunnen weten. Daar voegt je gaap niks aan toe. Je commentaar had bovendien onder elk willekeurig Joop-artikel kunnen staan, geacht anoniempje.

  • Jan L., zo 09 oktober 2011 20:05 in reactie op Hanz Christian Reageer op Jan

    Jan

    Ach, misschien moet je eens wat van mijn posts lezen plaats van gratuite de conclusie trekken dat ik dan wel een sympathisant van Wilders zal zijn. Want dat ben ik niet.

    Krijg alleen een beetje jeuk van de eenzijdigheid van een aantal 'opinieleiders' en het bijna onbeholpen gereutel die daar op volgt inclusief ongefundeerde ad hominems, alsof het een soort jeugdhonk is waar enkel gelijkgestemden met elkaar in een kringetje zitten. Een volwassen discussie is soms bijkans onmogelijk.

    Overigens, dat mijn commentaar onder elk artikel zou kunnen staan geeft ook een beetje de eenzijdigheid van de discussies aan lijkt me zo...

  • Hanz Christian, ma 10 oktober 2011 02:47 in reactie op Jan L. Reageer op Hanz

    Hanz

    Nee, dankjewel. Ik reageer slechts op 1 post. Ik ga me niet eerst verdiepen in een fake account.
    Het kan me eigenlijk niet schelen of iemand een regelrechte Wilders-aanhanger is, of de kritiek op Wilders niet amusant genoeg meer vindt.

  • Jan L., ma 10 oktober 2011 18:44 in reactie op Hanz Christian Reageer op Jan

    Jan

    Wordt wel lastig discussiëren voor je, niet? Aangezien iedereen die hier niet onder zijn volledige naam post blijkbaar een fake-account heeft. En dat zijn er nogal wat. Your loss, not mine. En als het je allemaal niet interesseert, waarom reageer je dan überhaupt?

  • Hanz Christian, di 11 oktober 2011 01:08 in reactie op Jan L. Reageer op Hanz

    Hanz

    Beste Anton Chigurh, (want diens beeltenis gebruik je)

    Niet iedere Jan L vraagt me, alhier, dat ik me eerst in z'n comments verdiep voordat ik het waag me bezondigen aan een antwoord. Dat anderen zich ook van aliassen bedienen doet niet terzake. (hunnie doen het ook..)

    Voorts is het nogal doorzichtige dat je beweert dat je geen Wilders fan ben (ik stem niet op de PVV MAARRR...)
    En dat je het nodig vindt om een commentaar achter te laten onder een tekening die je klaarblijkelijk niet de moeite waard vindt (Ik kan Adriaan best wel waarderen MAARR..)
    uit welk gedrag je naar voren komt als de typische Wilders-reaguurder die van geen ophouden weet al schijnt het je allemaal niets te interesseren. (ik ben slechts gematigd rechts MAARR..)

    Sluit je aan bij de Wilders apologeten die zich zelf best wel een redelijk intellectueel wanen.

    (Kritiek op Wilders moet kunnen MAARR...als het niet super spitsvondig is ga ik er lekker over zeiken. Lekker net binnen de huisregels, MAARR wel stelselmatig..)

    GaaP!!

  • Jan L., di 11 oktober 2011 19:58 in reactie op Hanz Christian Reageer op Jan

    Jan

    Beste would-be Ad,

    Mooie 'if you're not with us you're against us' logica laat je hier los. Lekker verschuilen onder de warme deken van eenheidsworst waar ieder geluid wat ook maar iets afwijkt van de gebruikelijk riedel verbaal wordt afgeschoten en de persoon in kwestie wordt geschaard onder de blijkbaar gigantische groep PVV-hardliners.

    Iedereen moet dan ook, het liefst keihard lachend, overdreven enthousiast reageren op weer de nieuwste krabbel van Adriaan want oi oi oi wat kunnen we toch genieten van de 480ste identieke 'grap' of 'cartoon' over Wilders. Dit is creatieve armoede ten top, met dezelfde spitsvondigheid die Wilders zelf regelmatig etaleert. Volstrekt afwezig.

    Klop jezelf nog even rustig op je borst dat jij vol trots, als echte dedicated loner, dogwalker, trend browser of art hunter (hip man!), hier onder je echte naam post. Well done, wow.

  • Meta Foor, zo 09 oktober 2011 13:58 Reageer op Meta

    Meta

    a star is born ... lead us the way , oh mighty and show us your light (Job, vers 2:112)

  • Hanz Christian, zo 09 oktober 2011 13:39 Reageer op Hanz

    Hanz

    Dit gaat vast weer hele horden aan tweets opleveren hoe onterecht en slecht deze tekening is. En of ze bij Joop soms iets tegen Wilders hebben..

  • Bernie Whistler, zo 09 oktober 2011 13:54 in reactie op Hanz Christian Reageer op Bernie

    Bernie

    Soms inderdaad Hanz, meestal niet :)

    Want...dankzij de maffe capriolen van kopvoddenrukker Wilders immers altijd gegarandeerd veel dataverkeer op Joop.nl

  • Censuur Joop, zo 09 oktober 2011 13:57 in reactie op Hanz Christian Reageer op Censuur

    Censuur

    Maar ze waren wel nieuwsgierig genoeg om even te checken wat Adriaan nou weer voor "lelijks" over Wilders heeft getekend. De hypocrisie.

  • Centurio Veritas, zo 09 oktober 2011 21:20 in reactie op Censuur Joop Reageer op Centurio

    Centurio

    Wat is daar hypocriet aan?

  • willem kuiper, zo 09 oktober 2011 13:38 Reageer op willem

    willem

    De hoop geeft deze gedachte in. Ik vrees dat een heel groot deel van de NL burgers achter gemakkelijke leuzen aan blijft lopen.

  • jozefjacob rachel, zo 09 oktober 2011 13:36 Reageer op jozefjacob

    jozefjacob

    Elke 2 weken komt Synovate met een peilingen en elke keer is de verschillen met de peilingen van M. de Hond vooral wat betreft PvdA,SP en PVV opmerkeijk.M. de Hond:PvdA 16,SP 25,PVV 29.Synovate:PvdA 23,SP 18,PVV 24.Hoe in Godsnaam kunnen er een verschil van 7 zetels minder wat betreft PvdA en 7 zetels meer wat betreft SP?En 5 zetels meer wat betreft PVV?Deze zijn maar peilingen maar tot een bepaalde mate bepalen ze toch de politieke sfeer in ons land.Een uitleg graag van Synovate/M. de Hond aub?

  • jozefjacob rachel, zo 09 oktober 2011 13:34 Reageer op jozefjacob

    jozefjacob

    Wat betreft de populistische standpunten van de PVV en de SP qua Europa moeten wij allemaal even wachten of ze allebei gelijk hebben of niet. De feit blijft dat Nederland exporteert jaarlijks 300 miljard euro van onze producten binnen Europa. Als wij gewoon achter de dijken verstoppen zoals de PVV en de SP dat kennelijk willen wat zal dat in de lange termijn opleveren? Ik denk dat de oppositie partijen de PvdA, GL en D66 allemaal goed gedaan hebben om het kabinet te steunen wat betreft Europa.

  • Mees ., zo 09 oktober 2011 13:21 Reageer op Mees

    Mees

    Prachtige cartoon weer!

    VVD en CDA weten niet waar ze mee bezig zijn...die twee partijen maken in ruil voor gedoogsteun dat de PVV zijn anti Europese houding breed kan uitmeten.
    Dat slaat rechtstreeks in het gezicht van VVD en CDA.
    Vooral de VVD en het CDA zal straks worden kwalijk genomen waar zij voor hebben gekozen.
    Kan zelfs zijn dat kiezers van VVD en CDA over gaan lopen naar links uit onvrede over dat de PVV de VVD en het CDA leeg eet.

  • Aert Willem d'Holbach, ma 10 oktober 2011 17:49 in reactie op Mees . Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    De PVV heeft anders als oppositiepartij ook bewezen dat ze zetels kunnen sprokkelen met hun aanpak. Als u even terugkijkt naar juni 2010 (gaat dat lukken denkt u?) dan kunt u zelfs concluderen (gaat dat lukken denkt u?) dat de zetelwinst in de peilingen feitelijk 0 is...

    Dus wat betekent dat?

  • Louis Break, zo 09 oktober 2011 13:21 Reageer op Louis

    Louis

    Adriaan Soeterbroek moet eerst maar eens een woordenboek ter hand nemen om te leren wat fascisme en racisme nu eigenlijk wel betekent.
    Men praat hier constant over tegenstellingen tussen mensen en dat deze vermindert moeten worden. Wat Adriaan Soeterbroek doet is deze vergroten met zo'n cartoon.

  • El Che, zo 09 oktober 2011 13:47 in reactie op Louis Break Reageer op El

    El

    Gezien uw reactie twijfel ik of u wel een woordenboek hebt.

  • Michiel Online, zo 09 oktober 2011 13:48 in reactie op Louis Break Reageer op Michiel

    Michiel

    "Wat Adriaan Soeterbroek doet is deze vergroten met zo'n cartoon."

    In mijn ogen is dit nodig omdat de richting die Wilders aangeeft helemaal fout is. Stel je voor dat hij serieus genomen zou worden. Dat klinkt grappig, maar...stel je voor dat je letterlijk zou opvatten wat hij zegt en ernaar zou handelen!

    Indirect fascisme en racisme noem ik het.

  • El Che, zo 09 oktober 2011 13:14 Reageer op El

    El

    Duidelijker kan niet!

  • Dennis Mollis, zo 09 oktober 2011 13:14 Reageer op Dennis

    Dennis

    Liefst zo hoog mogelijk buiten de dampkring en lekker in een baan om de aarde blijven zweven lijkt me een goed plan.

  • GJ Huisman, zo 09 oktober 2011 13:13 Reageer op GJ

    GJ

    Als ik de cartoons van Adriaan zie, krijg ik bijna de neiging om Wilders gelijk te geven met zijn verongelijkte gejank over demoniseren.

  • Censuur Joop, zo 09 oktober 2011 14:03 in reactie op GJ Huisman Reageer op Censuur

    Censuur

    "Als ik de cartoons van Adriaan zie, krijg ik bijna de neiging om Wilders gelijk te geven met zijn verongelijkte gejank over demoniseren. "

    Ga toch weg, man. Demoniseren. Belachelijk. De enige die écht demoniseert is het Grote Blonde Gevaar zelf.

    Maar wacht, nee natuurlijk niet... dan heet het 'De Persoonlijk door de Rechte Goedgekeurde Vrijheid van Meningsuiting'.

    Neem me niet kwalijk dat ik zelf dan ook demoniseer door mijn eigen persoonlijke vrijheid van meningsuiting te claimen. En Adriaan, en al die anderen die gewoon met hun eigen ogen zien wat er gebeurt! En daar hun eigen draai aan geven. En dat noemen mensen als jij demoniseren.

    Belachelijk.

  • GJ Huisman, zo 09 oktober 2011 14:33 in reactie op Censuur Joop Reageer op GJ

    GJ

    Anders lees je even beter wat ik schrijf. Je bent net zo onbehouwen, rancuneus, inhoudsloos en onder de gordel schreeuwend als Wilders zelve. Dat is jouw -en Wilders'- goed recht, maar het staat een beetje sneu als je pretendeert serieus te willen discussiëren.

  • Gerwin van Eersel, zo 09 oktober 2011 14:18 in reactie op GJ Huisman Reageer op Gerwin

    Gerwin

    Feiten benoemen is toch echt iets anders dan demoniseren.

  • GJ Huisman, zo 09 oktober 2011 14:35 in reactie op Gerwin van Eersel Reageer op GJ

    GJ

    Sommige mensen hebben moeite om het verschil te zien tussen hun mening en 'de feiten'. Bij mijn weten zijn racistische uitlatingen verboden in Nederland. En is Wilders onlangs onderwerp geweest van een strafzaak wegens haatzaaien. Waarop hij is vrijgesproken door een onafhankelijke Nederlandse rechter.

  • Gerwin van Eersel, zo 09 oktober 2011 22:07 in reactie op GJ Huisman Reageer op Gerwin

    Gerwin

    [ En is Wilders onlangs onderwerp geweest van een strafzaak wegens haatzaaien. Waarop hij is vrijgesproken door een onafhankelijke Nederlandse rechter]

    Dat klopt, de feitelijkheid is dan dus dat wilders is vrijgesproken van haatzaaien (naar mijn MENING onterecht). De tweede feitelijkheid is dan dus ook dat wilders NIET is vrijgesproken van racisme zoals jij impliceert (ook niet veroordeeld trouwens voordat je daarover valt).

  • jan bakker, zo 09 oktober 2011 13:11 Reageer op jan

    jan

    het wachten is weer op de`demoniseringsriedel`van bruin!
    Het wordt zo langzamerhadeentonig!

  • johan n., ma 10 oktober 2011 10:04 in reactie op jan bakker Reageer op johan

    johan

    Het idee van Wilders in een permanente baan om de aarde spreekt mij wel aan.
    Het is dus wel een aardig plaatje.

  • de heer Meijerink, zo 09 oktober 2011 13:00 Reageer op de heer

    de heer

    Foei, dit soort verwensingen mag alleen de GBL zelf maken. Nu wordt hij weer gedemoniseerd!

  • Niek G, zo 09 oktober 2011 12:51 Reageer op Niek

    Niek

    lol dit gaat weer reacties opleveren. :P

  • Bernie Whistler, zo 09 oktober 2011 12:46 Reageer op Bernie

    Bernie

    Hemelvaart, tsja...

    Ik maak me onverminderd grote zorgen over de kennelijk puissant grote groep medeburgers dat Wilders' xenofobische leugens steunt, zijn onverheulde fascistische handelswijze en blijkbaar ook erg goed kan leven met hem als een repressief, anti-democratische führer.

    Om over zijn vaak criminele handlangers maar te zwijgen. Welke rol speelt die raket daarin Adriaan?

  • YggY ..., zo 09 oktober 2011 12:41 Reageer op YggY

    YggY

    De trots van Nederland uitgebeeld door het rood-wit-blauw wordt door de super verdelger Wilders misbruikt en bezoedeld door zijn kernpunten.

    Wilders bestaat uit populisme, racisme en fascisme.

    Wilders is de Nederlandse schandvlek.

  • Steven Loyens, zo 09 oktober 2011 12:39 Reageer op Steven

    Steven

    Zolang de oppositie niet verder komt dan het roepen van racist en fascist hoeft Wilders weinig te vrezen. Helaas.

  • Mees ., zo 09 oktober 2011 13:44 in reactie op Steven Loyens Reageer op Mees

    Mees

    De schreeuwer hoeft alleen zichzelf te vrezen....hij is het die zichzelf in de staart bijt.

  • Steven Loyens, zo 09 oktober 2011 14:46 in reactie op Mees . Reageer op Steven

    Steven

    Tja ik denk dat dit een naïeve houding is. Leuke quotes voor een goed gesprek in een gezellig café, maar van weinig waarde in het politieke debat dat wordt beheerst door oneliners en onderbuikgevoelens.

  • Marc 's Mening in de Marge, zo 09 oktober 2011 13:53 in reactie op Steven Loyens Reageer op Marc

    Marc

    Adriaan zit in de oppositie?

  • Steven Loyens, zo 09 oktober 2011 14:47 in reactie op Marc 's Mening in de Marge Reageer op Steven

    Steven

    Hj lijkt mij geen voorstander van de huidige coalite plus gedoogconstructie. Dus ja.

  • Marc 's Mening in de Marge, zo 09 oktober 2011 13:54 in reactie op Steven Loyens Reageer op Marc

    Marc

    Zo'n vuurpijl spat met een grote knal uit elkaar.

  • Dennis Mollis, zo 09 oktober 2011 14:15 in reactie op Steven Loyens Reageer op Dennis

    Dennis

    "Zolang de oppositie niet verder komt dan het roepen van racist en fascist hoeft Wilders weinig te vrezen. Helaas."

    Het ergste is dat die lafaard het zelf ten stelligste ontkent.

  • Mees ., zo 09 oktober 2011 14:42 in reactie op Steven Loyens Reageer op Mees

    Mees

    De schreeuwer heeft alleen zichzelf te vrezen....hij is het die zichzelf in de staart bijt.

  • Evert van Vliet, zo 09 oktober 2011 12:23 Reageer op Evert

    Evert

    Die was pijlsnel Adriaan.....de Hond is amper klaar met tellen.

  • Hank Nozemans, ma 10 oktober 2011 21:04 in reactie op Evert van Vliet Reageer op Hank

    Hank

    Hij had beter wat langer kunnen wachten om wat inspiratie op te doen, want deze cartoon is weer eens behoorlijk simpel en humorloos. Er valt zoveel meer uit te halen dan wat ik hier zie.

 

Reageren

opiniemakers

Populair

Scroll naar boven Scroll naar boven