vr 25 mei 2012
Bio Bekijk alles van Leon Botter Word fan Abonnement
28 januari 2011 Reageer (44) 814 x bekeken Politiek
Politieke jongeren voor Kunduz: schrijf je in
Jongerenorganisaties van D66, GroenLinks en CU riepen op om de nieuwe missie hoe dan ook te steunen. Melden ze zich ook aan bij het leger om mee te vechten?
Opnieuw steunt Nederland de oorlog in Afghanistan door politietrainers, militairen en F-16’s naar het nog altijd onveilige Kunduz te sturen. Na een wervelend debat stemden ook oppositiepartijen GroenLinks, D66 en Christenunie in met het voortel van Rutte. Een dag eerder deden de jongerenorganisaties van deze partijen een oproep om de nieuwe missie hoe dan ook te steunen. Ik vraag mij af of deze jongens en meisjes alleen maar willen roepen of zich ook zelf aanmelden bij het leger om mee te vechten.
Dat klinkt misschien als een goedkope uithaal naar mijn generatiegenoten, maar ik vind de vraag gerechtvaardigd. Nederlandse soldaten op een gevaarlijke missie sturen is een zware beslissing. Niet voor niets was het tot voor kort gebruik om alleen met een grote Kamermeerderheid ten strijde te trekken. Deze keer heeft premier Rutte maar een nipte meerderheid gevonden voor de controversiële missie. Daar tegenover staat dat het Nederlandse volk met 70% massaal tegen is. Groenlinksstemmers zijn nog feller gekant tegen de oorlog. Ruim 80% ziet niets in nieuwe Nederlandse betrokkenheid bij de oorlog. Wie zijn dan die voorzitters van jongerenorganisaties om te roepen dat we moeten gaan?
Zelfs bij defensie zijn sceptische geluiden te horen. Op dezelfde dag als de hoorzitting over Kunduz demonstreerden de militaire vakbonden tegen de bezuinigingen op defensie. Een van de aanwezigen vroeg zich af waarom er bezuinigd wordt, terwijl er sprake is van een nieuwe, peperdure en controversiële missie. Volgens mij voelen veel van onze jongens en meisjes op hun klompen aan dat het verdomd lastig is om politieagenten te trainen, zonder deel te nemen aan de oorlog. De Afghaanse minister van Binnenlandse zaken Bismillah Khan Mohammadi was erg duidelijk toen hij zei dat zijn agenten ook militair worden ingezet, zolang er geen vrede is in Afghanistan. En Jolande Sap kan met al haar goede bedoelingen de Afghaanse agenten geen enkelbandje om doen om te zorgen dat ze alleen parkeerbonnen gaan uitdelen.
Dat de jongerenorganisaties naïef geloven in een papier Haagse werkelijkheid van garanties en toezeggingen is al erg genoeg. Maar als zij zo graag onze soldaten op een gevaarlijke, ongewilde en zinloze missie willen sturen is het wel zo netjes als ze zelf een steentje bijdragen. Vanuit een veilig land roepen dat de regering levens op het spel moet zetten is verschrikkelijk makkelijk. Daarom mijn oproep aan de voorzitters om zich inschrijven in het leger. Misschien zouden ze dan ook leren dat morele Haagse bedoelingen in de werkelijk wel eens immoreel kunnen uitpakken. Met deze missie gaan wij in Afghanistan geen vrede brengen, maar gaan wij de oorlog verlengen
Laatste Reacties (44) Reageer Reacties in wachtrij: 0
-
Hugo Freutel, ma 31 januari 2011 15:11 Reageer op Hugo
Heel goed stuk. Bij militaire uitzendingen moet je altijd afvragen of het zo ernstig nodig is in het Nederlandse belang, dat je zelf als jongere zou willen aanmelden om je leven voor te wagen.
Indien niet dan zijn de belangen discutabel.
Sap, Pechtold en Rouvoet plegen samen met de regering regelrecht kiezersbedrog inzake Kunduz.
Deze partijen ontkennen glashard het aantoonbaar militair gewelddadige karakter van deze expeditie in oorlogsgebied en het gebrek aan Nederlandse controle daarop.
Als deze partijen er vooruit kwamen dat ze gewoon de NAVO bondgenoten willen steunen en geloven in het steunen van de geweldspiraal, dan zou dat een eerlijk standpunt zijn om te respecteren en vervolgens te wegen.
Nu verdraaien en verpakken ze de ware intenties van de missie.
het lijkt de financiële wereld wel.
Gebrek aan onafhankelijk toezicht, riskante, mistige expedities in oorlogsgebied, verpakken en doorverkopen aan zoveel mogelijk bondgenoten.
Uiteindelijk mogen de burgers de kosten van deze Atlantische speculanten dragen.
Het gebrek aan transparantie van de ware aard van deze missie is de grootste oorzaak van weinig draagvlak onder de Nederlanders, voor Sap's, Pechtolds en Rouvoet's en Rutte-Verhagen's besluit. -
hans mandemakers, ma 31 januari 2011 16:08 in reactie op Hugo Freutel Reageer op hans
"Bij militaire uitzendingen moet je altijd afvragen of het zo ernstig nodig is in het Nederlandse belang, dat je zelf als jongere zou willen aanmelden om je leven voor te wagen.
Indien niet dan zijn de belangen discutabel."
Onzinnige stelling want de nederlandse krijgsmacht is er niet alleen ter bescherming van de nederlandse belangen , daarnaast is het criterium"ik zou mezelf aanmelden"wel erg afhankelijk van de neiging tot risicozoeken van betrokkene. -
hans mandemakers, za 29 januari 2011 19:05 Reageer op hans
Wat een dom verhaal, gaan sp-ers die zeggen dat het er met de zorg zo slecht voor staat dan ook in bejaardentehuizen werken? Militairen weten dat dit soort missies bij hun werk horen, wat overigens niets afdoet aan het feit dat dit inderdaad een missie is met erg twijfelachtige doelstellingen.
-
Ruud Wiemer, zo 30 januari 2011 22:09 in reactie op hans mandemakers Reageer op Ruud
[...Militairen weten dat dit soort missies bij hun werk horen...]
Het is toch een politie opleidingsmissie??? -
hans mandemakers, ma 31 januari 2011 09:43 in reactie op Ruud Wiemer Reageer op hans
Ja , er worden politieagenten opgeleid , wat begrijp je niet?
-
Hugo Freutel, ma 31 januari 2011 15:42 in reactie op Ruud Wiemer Reageer op Hugo
Politie missie?
Beste Ruud kijk even op Arnold Karskens website wat de agent van een half miljoen zal "doen".....
http://www.arnoldkarskens.com/index.php?option=com_content&view=article&id=529:de-agent-van-een-half-miljoen&catid=89:weblog&Itemid=50 -
hans mandemakers, ma 31 januari 2011 15:52 in reactie op Hugo Freutel Reageer op hans
Langs de lijn van onze onverschrokken held Arnold redenerend is elke vorm van hulp aan ontwikkelingslanden nutteloos... en dat ben ik geheel met hem eens : "laat de afghanen vooral hun eigen boontjes doppen net als de rest van al die kansloze landen waar wij nu nog hulp aan geven, zodat we het geld dat we daarmee besparen kunnen gebruiken voor platforms tegen discriminatie van allochtone wegenwachters, aanstellen van animal cops , fietslessen voor schizofrene marokkaanse bom moeders en andere grote problemen die we in dit vreselijke kapitalistische neo-fascistische land hebben.
-
Jan Wijn, za 29 januari 2011 10:11 Reageer op Jan
Behalve een nipte meerderheid in het parlement is er geen draagvlak onder de Nederlandse bevolking, maar daar hebben de Mubaraks van de Nederlandse politiek geen boodschap aan, zelfs hun eigen (voormalige) aanhang worden door deze haviken genegeerd.
Het blijft een vuil politiek machtspelletje van VVD; CDA; D66; GroenLinks en CSU. Van hun jongeren die later wanneer ze groot zijn politieke macht gaan verkrijgen hebben we ook niets te verwachten.
Wat een verschil met mijn generatie toen we met honderdduizenden de gaten in onze schoenzolen liepen tijdens de vele marsen van de vredesbeweging. Toen gingen de laffe haviken ook niet naar het front, maar vlogen ze in een voor veel geld gehuurd reclamevliegtuigje met een spandoek gericht tegen de honderdduizenden anti oorlogsdemonstranten. -
Jan Otter, za 29 januari 2011 09:11 Reageer op Jan
Goed hoor, Leon. Laat inderdaad die Sahar's die niet het geluk hadden om naar Nederland te komen het maar lekker zelf uitzoeken. Die gaan we zeker niet helpen, want dat is veel te gevaarlijk! Wij gaan daar niet ons steentje aan bijdragen. Laatst nog die steniging gezien op tv? In Kunduz? Dat staat Sahar ook te wachten en vandaar dat ze terecht hier mocht blijven.
En dan nu een beetje schamper doen over het besluit om iets bij te dragen aan de veiligheid van de Sahar's daar. Inderdaad: in een onveilige situatie en met nog een lange weg te gaan. Maar goed dat er mensen zijn die daar aan willen bijdragen. De een als een besluitv ormer in de politiek, de ander als uitvoerder bij politie en defensie. Beiden op basis van hun eigen ambitie en eigen keuzes.
Goedkoop hoor, die oproep om zelf te gaan aan de partijleden. geldt dat ook voor andere terreinen, bijv. de belastingverhoging is alleen van toepassing op partijleden die voor deze belasting hebben gestemd? lekker populistische opmerking.
Je schrijft: Precies. We hebben allemaal gezien hoe moeilijk m.n. GL het er mee heeft gehad. Reden te meer om je mening tegen deze missie op argumenten te baseren i.p.v. die goedkope verwijzing aan GL leden om zelf maar te gaan. -
Leo van Loo, za 29 januari 2011 09:43 in reactie op Jan Otter Reageer op Leo
Leuke kritiek, maar de Nederlandse missie gaat volgens mij helemaal niks doen tegen dat soort stenigingen.
Het is immers in overeenstemming met de sharia, als ik me niet vergis.
Kan dus best zijn dat straks door Nederland opgeleide politieagenten worden ingezet om hun door Nederland aangeleerde opsporingstechnieken te gebruiken om overspelplegers op te pakken, die vervolgens veroordeeld worden en onder het toeziend oog van door Nederland opgeleide politieagenten worden gestenigd.
Geweldig vooruitzicht..... -
Jan Otter, za 29 januari 2011 10:22 in reactie op Leo van Loo Reageer op Jan
Ja hoor, dat gaan die Nederlanders doen. Hoe kom je daar bij?
Het is de Taliban die met hun rechtspraak dit soort terechtstellingen uitvoeren. Het district Dasht-e-Archi staat nl. onder controle van de Taliban. Je weet wel, die organisatie die wordt bestreden.
Volgens Amnesty International was het eerste keer weer in kunduz sinds 2001. Het gaat er dus achteruit. Lees hoe de Afghaanse overheid daar zelf over denkt. Juist het ontbreken van die overheid in dit gebied leidt tot dit soort sharia-achtige toestanden.
Reden te meer om er heen te gaan en de overheid te steunen tegen die taliban.
http://www.trouw.nl/nieuws/wereld/article3168141.ece/Afghaans_stel_in_Kunduz_door_Taliban_gestenigd.html
http://www.nu.nl/buitenland/2432419/daders-stenigingen-kunduz-worden-berecht.html -
Leo van Loo, za 29 januari 2011 11:17 in reactie op Jan Otter Reageer op Leo
En wat gaat de Afghaanse regering doen als ze de controle weer hebben over het hele land? Ze zijn net zo conservatief of conservatiever dan Saoudi-Arabië. Dat deze steniging nu door de Taliban is gedaan, wil niet zeggen dat de Afghaanse regering niet net zo erg is.
Afghanistan heeft nog steeds een doodstraf. Dus door Nederland opgeleide politieagenten gaan straks mensen opsporen die de doodstraf kunnen krijgen. Bijvoorbeeld omdat ze christen geworden zijn. Is dat 'bevorderen van de internationale rechtsorde'? -
K. B., za 29 januari 2011 01:38 Reageer op K.
http://www.youtube.com/watch?v=WosZHUfMjE0
Jeremy Paxman: So there is a distinctive British foreign policy. Does it have an ethical dimension still?
Blair: Of course it does, yeah.
Paxman: How then can you publicly endorse a country which bans political parties, bans trade unions and uses institutional torture?
Blair: The country being?
Paxman: Saudi Arabia? You called it a friend of the civilised world.
Blair: Yes, but it is also important to realise that if we want a secure progress in the Middle East, we should work with Saudi Arabia. I don't decide— An ethical foreign policy doesn't mean that you try to decide the government of every country of the world. You can't do that.
Paxman: You called it a friend of the civilised world.
Blair: It is. In my view, what it is doing in respect of the Middle East now—
Paxman: It chops people's arms off. It tortures people.
Blair: They have their culture, their way of life. -
Reint Meijer, za 29 januari 2011 00:20 Reageer op Reint
Het verbaast mij in hoge mate dat GL, D66 en CU nu voor een nieuwe levensgevaarlijke missie zijn,want het wordt geen opleidingsmissie,maar een nieuwe gevechtsmissie. Toen de dienstplicht nog bestond, waren de totaal-weigeraars nog veelvuldig te vinden juist onder die CL'ers, van D66 en CU. Nu ze veilig de anderen de dood in kunnen sturen,zijn ze voor want ze hoeven zelf de kogels niet op te vangen. Altijd handig. Ik ben zelf een veteraan en ben bijzonder verbolgen over de nieuwe stap die is gezet. De politiek heeft niets geleerd van het grote aantal doden en gewonden dat ons heeft opgeleverd.
-
H. Von Salza, vr 28 januari 2011 23:59 Reageer op H.
Die idealistische D66,CU,GL,VVD,CDA jongeren met zoveel passie voor afghanistan moeten zich inderdaad meteen melden voor een vrijwilligers
brigade om te opbouwen, redden, bloemetje planten, dansen, kuch kuch vechten in Afghanistan. -
Jager Verzamelaar, za 29 januari 2011 08:51 in reactie op H. Von Salza Reageer op Jager
Oorlogszuchtige jongeren moeten niet in dienst maar naar de psychiater.
-
t degreef, vr 28 januari 2011 23:57 Reageer op t
raar verhaal trouwens die trainingsmissie missie ik bedoel wat nou als de taliban de locatie benaderd en ziet oooooo ze zijn politie agenten aan het trainen nee sorry jongens we gaan weer
-
t degreef, vr 28 januari 2011 23:52 Reageer op t
ik vraag me af of ze bonnen quota's ook gaan in voeren :)
-
Neo Xirtam, vr 28 januari 2011 22:59 Reageer op Neo
Ooit gehoord van backfire?
We gaan politie agenten trainen die niet eens tot 10 kunnen tellen, ze krijgen een hongerloontje en daarna gaan we ons verbazen dat het uiteindelijk guerrilla strijders worden die voor meer geld bermbommen gaan plaatsen. Maar dat is niet erg, want Rutte belooft ons dat we dan vertrekken. Zijn we dan niet te laat? Maar ach de Amerikanen en de Nato zijn weer blij dat is toch veel belangrijker net zoals het aanschuiven bij de G20 om de economie weer uit het slop te trekken. En dat miljard? Ik vraag me af waar dat aan op gaat! -
Joop Schouten, vr 28 januari 2011 21:53 Reageer op Joop
Dit stuk geeft duidelijk aan in wat voor een idiote toestand we ons nu bevinden. De bedenkers van deze nutteloze exercitie verspillen ons geld en makem mij indirect medeverantwoordelijk voor de slachtoffers die aan alle kanten zullen gaan vallen (...).
Verder denk ik dat er hier genoeg aanwas voor het leger zal zijn.
In een economie waar voor velen (...) slechts de keuze overblijft te kiezen tussen:
1. een pulpbaantje en/of een onzekere flexbaan (al of niet bij een uitzendbureau) in een bijna onbetaalbare (...) maatschappij,
2. of onderdak, regelmaat, gratis eten, 'avontuur', 'aanzien' en een redelijke vergoeding in Het Leger.
Tja, en dat je daarbij kan worden gedood hoort daar 'NATUURLIJK' ook nog bij. Maar daar wordt in de reclame voor Defensie vanzelfsprekend niet aan gerefereerd.
Ik vraag me wel eens af of onze 'Jongens en Meiden' politiek bewust zijn... -
Jeroen van Arkel, vr 28 januari 2011 22:14 in reactie op Joop Schouten Reageer op Jeroen
Die laatste zin heeft veel jonge mannen in het Amerikaanse leger in de jaren 70 ook nog wel eens door hun hoofd gespeeld. WTF, een jaar lang namens de regering in het oerwoud oorlog voeren die de politici wilden en dan thuis komen en als vuil behandeld worden door mensen die het verdomden om zelf naar zuidoost Azië te gaan.
Vandaar 29 juni een dag om bij stil te staan. -
NL 4NL, vr 28 januari 2011 21:29 Reageer op NL
Uit onderzoek is gebleken dat het deel van de hersenen dat de connectie legt tussen handeling en gevolg, pas op je 24ste volgroeid is. Waarmee we gelijk duidelijk hebben dat die jongerenorganisaties leuk zijn om ze van de straat te houden, meer nut hebben ze ook niet.
-
Joop Schouten, za 29 januari 2011 00:42 in reactie op NL 4NL Reageer op Joop
'....meer nut hebben ze ook niet.'
? ? ? -
john van hal, vr 28 januari 2011 20:51 Reageer op john
Het is wel zo dat de jongerenorganisaties er niet bij stil staan met wat ze doen.
De militairen zelf die zijn getraind in hun vak en weten wel wat ze moeten doen. Die zijn opgeleid voor extreme situaties en weten zich meestal wel te redden
Maar omtrent deze missie gaat het helemaal hier niet om.
Er wordt niet getwijfeld aan de kunde en welwillendheid van de militairen.
Meer aan de inhoud van deze missie. Het is zinloos.
Men denkt dat de afspraken die men maakt met afghaanse overheid ook waarde hebben.
De agenten in opleiding zullen echt niet hun werk kunnen uitvoeren,ze zullen eerder militaire taken uitvoeren
Het getuigd van geloven in sprookjes als men echt gelooft dat die agenten in spe niet hoeven te vechten.
En vooral is het een sprookje als men gelooft in de belofte van premier Rutten dat die mensen plus hun trainers niet hoeven te vechten -
Hans Dekker, vr 28 januari 2011 22:08 in reactie op john van hal Reageer op Hans
Uw hele betoog is op aannames gebaseerd, en daarmee niet solide.
Er zijn garanties afgegeven, en als deze niet worden nageleefd zal de stekker uit de missie worden getrokken. U spreekt met veel wantrouwen over deze garanties, maar waar baseert u dit wantrouwen op? -
Hein van Leeuwen, za 29 januari 2011 10:41 in reactie op Hans Dekker Reageer op Hein
Er is een heel groot probleem tussen perceptie en werkelijkheid. Rutte kan garanderen dat geen agent en geen trainer worden ingezet, hij kan alleen niet garanderen dat die garantie ook wordt nagekomen. Ik bedoel dat overigens niet flauw, maar Sap is gevallen voor de wens die de vader van de gedachte is en Rutte heeft zijn eerste echte slag binnengehaald.
-
john van hal, za 29 januari 2011 17:49 in reactie op Hans Dekker Reageer op john
Ik baseer mijn aannames op het feit wat er nu al in Afghanistan gebeurt. De agenten die nu al ter plekke worden opgeleid,worden niet ingezet als politie zodanig. Je kan pas politiewerk uitvoeren en politie agent zijn als het land veilig genoeg daarvoor is
Wil je het land eerst veilig krijgen zal dat op een andere manier gebeuren das logisch.
Maar hoe ziet men het nu voor zich. Agent in spe komt een taliban krijger tegen.
vraagt wilt u zich legiteren? Heeft u wapens bij mag ik u fouilleren?
Ziet u zich dit voor?
Niet in een oorlogssituatie dunkt me
als er gevochten moet worden wees daar dan eerlijk over. Maar ze moeten niet mooier maken dat het daadwerkelijk is.
Wat doen we als dadelijk de eerste gevechten losbreken? Vluchten de opleiders en vertrekken direct naar Nederland?
Kom op. Door deze missie doen we meer kwaad dan goed -
Pieter Verschuren, vr 28 januari 2011 20:48 Reageer op Pieter
Ik ben er voor dat de brandweer branden blust, maar ik ga me er niet aan wagen, veel te gevaarlijk. Ik ben er voor dat de vuilnis opgehaalt wordt, maar ik wil mijn handen er niet aan vuil maken, geen zin in. Ik vind dat we moeten helpen in Afghanistan en ik ben in dienst geweest, maar ik laat het over aan getrainde professionals die dit voor ons op willen knappen.
-
Jeroen van Arkel, vr 28 januari 2011 20:42 Reageer op Jeroen
Waarschijnlijk niet, het zijn vaak ook mensen die lullig doen tegen militairen die gewoon erop uitgestuurd worden.
Maar ik ken ze al langer, dat soort types, wel leger kistjes en een legerjas en of trui. Maar geen dienstplicht vervullen. En dan afdoen alsof die dienstplichtigen allemaal niets hebben gedaan. Maar diezelfde mensen hebben er nooit bij stil gestaan, die dienstplichtigen toen, wel de lul waren geweest als het wel fout was gelopen.
En die zelfde zogenaamde betrokkenheid is wel erg makkelijk als je zelf geen wapen wil dragen.
Ik heb een enorm disrepect voor deze helden. -
Marc 's Mening in de Marge, vr 28 januari 2011 20:30 Reageer op Marc
Ligt het aan mij of is de jeugd tegenwoordig conservatiever dan hun ouders?
-
Peet Van Velzen, vr 28 januari 2011 20:59 in reactie op Marc 's Mening in de Marge Reageer op Peet
Ja, omdat ze zien wat de kwalijke gevolgen zijn van de keuzes van hun progressieve ouders.
-
Marc 's Mening in de Marge, vr 28 januari 2011 22:01 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op Marc
Ik denk eerder omdat ze de onderdrukking van de persoonlijke vrijheid door de bekrompen samenleving niet hebben meegemaakt.
-
Fred doet geen beloftes die hij niet nakomt, vr 28 januari 2011 22:25 in reactie op Marc 's Mening in de Marge Reageer op Fred
De tirannie van verplichte solidariteit en totalitaire tolerantie hebben ze wel meegemaakt.
-
Marc 's Mening in de Marge, za 29 januari 2011 00:05 in reactie op Fred doet geen beloftes die hij niet nakomt Reageer op Marc
ik begrijp u niet,
bent u soms rechts? In dat geval is het verklaarbaar. -
Zeer Voornaam, vr 28 januari 2011 23:00 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op Zeer
" Ja, omdat ze zien wat de kwalijke gevolgen zijn van de keuzes van hun progressieve ouders. "
Noem er eens een paar. -
Joop Schouten, za 29 januari 2011 00:49 in reactie op Marc 's Mening in de Marge Reageer op Joop
...In sommige opzichten (denk ik).
Misschien is dit een mede kwestie van de normale 'contramine' die zich voordoet op weg naar volwassenheid. Gewoon het tegengestelde proberen te bewijzen... Een normaal psychologisch fenomeen om zich los te maken (...) van opvoeders heb ik ooit eens gelezen en meegemaakt (...).
: ) -
Censuur Joop, vr 28 januari 2011 20:25 Reageer op Censuur
Aanmelden? Ha! Tetteren vanaf de zijlijn is makkelijker, veiliger en indrukwekkender. 'Laat een ander het vuile werk maar opknappen, wij steunen ze wel, met schone handen.'
-
Peet Van Velzen, vr 28 januari 2011 20:17 Reageer op Peet
..[ Jongerenorganisaties van D66, GroenLinks en CU riepen op om de nieuwe missie hoe dan ook te steunen. Melden ze zich ook aan bij het leger om mee te vechten? ]..
Dat is een beetje gemakkelijk.
Als Roemer zegt dat er meer handen aan het bed moeten komen zeg je ook niet dat Roemer in de thuiszorg moet gaan werken. -
Johannes Zeilstra, vr 28 januari 2011 21:08 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op Johannes
En als de heer Rutte wil bezuinigen op uitkeringen vraagt hij ook niet aan de rest van de kamerleden om wachtgeld in te leveren.
We spreken hier over een kwestie van leven en dood, over heel veel geld spenderen aan een zinloze missie , die geen enkel doel meer dient.
Waarmee de belangen van een door en door corrupt regime gedient worden.
Als u handen aan het bed geen doel vindt dienen, en de mensen die dat werk doen in dienst staan van een corrupte overheid, dan gaat uw vergelijking op. -
Peet Van Velzen, vr 28 januari 2011 21:39 in reactie op Johannes Zeilstra Reageer op Peet
Als het aan u lag gingen we daar rustig weg. In de achteruitkijkspiegel zagen we nog wat Taliban een jongetje ophangen opdat hij wou vliegeren.
Als we zelf maar schone handen hebben! -
Johannes Zeilstra, vr 28 januari 2011 22:19 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op Johannes
Tsja, de wetgeving van Karzai heeft veel zoden aan de dijk gezet.
Verder wilt u nu na al die jaren toch niet blijven volhouden dat we daar zitten vanwege humanistische overwegingen.
Beste Peet, zelfs u had ik realister voorgesteld. -
Censuur Joop, vr 28 januari 2011 22:46 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op Censuur
Jij moet wat minder films kijken.
Waarom ga jij daar dan niet vliegeren? -
Zeer Voornaam, vr 28 januari 2011 23:07 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op Zeer
" Als het aan u lag gingen we daar rustig weg. In de achteruitkijkspiegel zagen we nog wat Taliban een jongetje ophangen opdat hij wou vliegeren.
Als we zelf maar schone handen hebben! "
Hypocriet.
In China hangen ze ook vliegerende jongetjes op.
Daar zit een nobel prijs winnaar in de bak omdat hij een iets andere mening heeft dan de regering.
Ik zie Rutte daar nog geen politie 'missie' naartoe sturen.
En hoe komt het dan dat Leers kinderen gewoon terug stuurt naar dat land als de Taliban al klaar staat om ze op te hangen?
Hypocriet. -
Jager Verzamelaar, za 29 januari 2011 08:53 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op Jager
U geeft met dit soort argumentatie de taliban het recht om hier in Nederland in te grijpen als wij dingen doen die volgens hen niet kunnen.
opiniemakers
-
Mei Li Vos Directeur Orangegas en publicist
Bio -
Ivan Wolffers Hoogleraar Gezondheidszorg en Cultuur VU
Bio -
Ewout Klei Politiek historicus
Bio -
Boris van der Ham Tweede Kamerlid D66
Bio -
Brecht van Hulten presentatrice Kassa
Bio
Populair
-
De échte keuze van Samsom
Media verdraaien uitspraken van PvdA-leider over voorkeur voor SP
8054 x bekeken Korte Scan
Reageer (356) Politiek Twitter -
Kamermeerderheid voor ESM
UPDATE: PvdA eist extra garanties ... Stemming volgt morgen
7636 x bekeken Korte Scan
Reageer (553) Economie Twitter -
Volkskrant wil Joop verbieden
Hoofdredacteur: 'Joop is directe concurrent van onze opiniepagina' ... Joop-verbod moet lezers naar VK-site drijven
5991 x bekeken Korte Scan
Reageer (196) Media Twitter -
Peiling: Sap ruim aan kop
Update: Het GroenLinks-dilemma op het podium: Bevlogenheid versus bedachtzaamheid ... EenVandaag: 77 procent GroenLinks-leden kiest voor Sap
5640 x bekeken Korte Scan
Reageer (131) Politiek Twitter -
'SP smijt deur dicht voor GroenLinks'
[VIDEO] SP-voorzitter Jan Marijnissen wil volgens Limburgse krant niet meer samenwerken met GroenLinks ... Nieuws ook door andere media overgenomen … SP-woordvoerder ontkent … Frans Timmermans was aanwezig en bericht op Facebook: 'dat Jan Marijnissen de deur naar GroenLinks keihard dichtsmeet. Was ik niet met hem eens' ... Marijnissen: Met Dibi aan het roer is links GroenLinks voorbij
5142 x bekeken Korte Scan
Reageer (249) Politiek Twitter -
GroenLinks pakt forens hard
Update: GroenLinks legt uit: Arme mensen betalen voor dure leasebakken van de rijken ... GroenLinks-Tweede Kamerlid Ineke van Gent verdedigt Lenteakkoord: Dan ga je maar dichter bij je werk wonen
5071 x bekeken Korte Scan
Reageer (417) Economie Twitter -
Het Joop-verbod van de Volkskrant
Francisco van Jole Apart: Voor de tweede keer in korte tijd is er in de Tweede Kamer gepleit voor het verbieden van Joop.
4316 x bekeken Korte Scan
Reageer (131) Media Twitter -
De Hond peilt: Heftige electorale schommelingen
VVD-achterban niet blij met lenteakkoord ... Dibi kost GroenLinks zetels ... PvdA en PVV profiteren ... Geen meerderheid voor 'Kunduz-coalitie' ... Europa en euro zullen belangrijke rol spelen op 12 september
3423 x bekeken Korte Scan
Reageer (186) Politiek Twitter -
D66 wil 40-urige werkweek terug
D66-Tweede Kamerlid Wouter Koolmees in Buitenhof: Een officiële vrije dag opgeven levert ook economisch voordeel op
3130 x bekeken Korte Scan
Reageer (171) Politiek Twitter -
Presentator stuurt 'Barbie' live uit show
Dat zouden ze vaker moeten doen...
2973 x bekeken Korte Scan
Reageer (22) Kijknou Twitter

