vr 25 mei 2012
Bio Bekijk alles van Debby van den Bergh Word fan Abonnement
01 juli 2011 Reageer (134) 5333 x bekeken Leven
Opluchting, verbittering en beschadiging
Ben ik jarenlang bang geweest om als single vrouw in het uitgaansleven lastig gevallen te worden door te hippe, hoofd kaalscherende -want bijna kaal dan kan je beter alles er af halen-, verbitterde, beschadigde, gescheiden en hopeloze geile mannen van eind veertig, mijn angst blijkt ongegrond
Ik las een stukje van het interview dat Viva had met Maxim Hartman (ik heb ‘m moeten Googelen want hij was voor mij volstrekt onbekend) en ik kan godzijdank weer ademhalen, het hoge woord is er uit. De beer is uit de put. De waarheid heeft een gezicht gekregen. Maxim Hartman, 47 jaar, houdt niet van vrouwen van zijn eigen leeftijd, hij houdt alleen van jongere vrouwen. “Niet elke vrouw is na haar 35e niet meer mooi, maar ik zie zelden een vrouw van mijn eigen leeftijd die ik nog aantrekkelijk vind. Jonge vrouwen zijn leuker dan oude. Ze zijn nog niet zo verbitterd en beschadigd”, aldus Maxim.
Er is een immense last van mijn schouders gevallen. Ben ik jarenlang bang geweest om als single vrouw in het uitgaansleven lastig gevallen te worden door te hippe, hoofd kaalscherende -want bijna kaal dan kan je beter alles er af halen-, verbitterde, beschadigde, gescheiden en hopeloze geile mannen van eind veertig (zo een als Maxim Hartman), mijn angst blijkt ongegrond.
Eerlijk gezegd ben ik wel nog een beetje op mijn hoede want ondanks mijn leeftijd van 44 zie ik er nog (zie foto; weliswaar zwart wit maar niet geretoucheerd) enigszins te pruimen uit en maak ik op het eerste gezicht niet gelijk een verbitterde en beschadigde indruk. Maar ach, waar maak ik me druk over, natuurlijk herkent de doorgewinterde womanizer Maxim in mij binnen no time die niet te verhullen verbittering die vrouwen van mijn leeftijd zo eigen is en zal hij weinig nodig hebben om als kenner mijn beschadigde ziel, de reden dat ik als een geslagen hond door het leven ploeter, te doorgronden.
Ik zie het ook om mij heen. Vrijwel al mijn vriendinnen gaan gebukt onder het juk dat wij gekscherend levenservaring noemen. Het merendeel is gescheiden en net als ik tot op het bot leeggezogen door alle ellende die ons, veelal onterecht, is overkomen en aangedaan. Wij oudere vrouwen brengen in een relatie niet het spreekwoordelijke emotionele rugzakje in, neen, wij zeulen relatie in en relatie uit, een met wrok en haatgevoelens volgekotste Samsonite koffer mee.
Wanhopig hebben mijn vriendinnen en ik besloten tot een tegenbeweging. Op onze vrouwenavondjes drinken wij liters Tequila en beswaffelen wij, in een soort machtswellustig voorspel, elkaar met enorme felgekleurde rubberen voorbinddildo’s. Als afgedankt en verstoten uitschot snijden wij klokslag middernacht met een vlijmscherp slagersmes, bij voorkeur bij volle maan, rancuneus de dildo’s in dunne plakjes en rijgen daar vervolgens goedmoedig voor elkaar een vriendschapsketting van. Omdat er op onze overgangsleeftijd altijd wel iemand aan het menstrueren is, vangen wij het bloed op en beschilderen daarmee elkaars gezichten. Vervolgens sluipen we de straat op, zoekend naar een willekeurig mannelijk slachtoffer, bij voorkeur in de leeftijdscategorie van Maxim Hartman. We ontvoeren de man, sleuren hem mee naar huis alwaar we hem onder dwang twee Viagra pillen laten slikken, om hem daarna vast te binden op een stoel. Wij kleden ons om en in korte rokjes stijlen we kirrend ons dunner wordend futloos haar en bestijgen daarna wellustig om beurten het onvrijwillig gezwollen lid.
Emotioneel moment is dan als de man in kwestie afgeragd en met de slappe staart tussen de benen zich uit de voeten maakt en wij ons wonderwel ineens een heel stuk minder verbitterd en beschadigd voelen.
En net als Maxim Hartman, die vriendinnetjes heeft in dezelfde leeftijd als zijn zoon, zou ik het ook heel grappig vinden als mijn dochter en ik gaan vechten om dezelfde jonge knul. Want dat vindt Maxim Hartman pas echt grappig; als hij en zijn zoon een keer elkaars vriendinnen zouden afpakken.
Wat een geweldig leuk idee. Mijn dochter van negentien neemt een leuke jonge vent mee naar huis en op het moment dat zij even naar het toilet is sla ik toe. Met een beetje mazzel is hij te jong en onervaren om zich bewust te zijn van mijn verbitterde en beschadigde aard, maar heeft hij wel gehoord over het g(h)eilzame imago van cougars. Hij twijfelt vervolgens tussen sappig jong en een geoefende ouwe fiets en nog voor mijn dochter in de gaten heeft wat er gebeurt sleep ik mijn verovering richting slaapkamer.
Waar ik ook opgelucht over ben is dat Maxim Hartman zegt een morele grens te hebben, want hij vindt kijken naar meisjes van 15 not done. Hij heeft gelijk. Je moet als man ergens een grens trekken. Dus voordat Maxim Hartman zich opgeilt aan een meisje van 16 vraagt hij eerst om haar ID. Verliefd worden vindt Maxim Hartman naar, dan verliest hij de controle, een vrouw aantrekkelijk vinden is voor hem genoeg in een relatie. Dat sluit mooi aan bij het nieuwsitem dat Yab Yum 1 januari 2012 weer haar deuren opent. Mocht het Maxim Hartman over een paar jaar overkomen dat die jonge meiden hem recht in de bek uitlachen als hij toenadering zoekt, dan kan hij altijd nog terecht in Yab Yum. Daar zit het straks weer bomvol met niet verbitterde en onbeschadigde jonge meisjes. Aantrekkelijk, maar niet om verliefd op te worden.
Wat een opluchting.
Laatste Reacties (134) Reageer Reacties in wachtrij: 0
-
Teun Hofmeijer, di 05 juli 2011 13:31 Reageer op Teun
Haha! Ik ga mijn haar afscheren! Hopend op een bende cougars.
-
Anja Lodewijks, ma 04 juli 2011 19:30 Reageer op Anja
Kijk, je hebt ook mannen bij wie de liefde met het verstrijken der jaren juist sterker is geworden.
soms als ik wegdroom zie ik ons verweven
op een verlaten strand naast elkaar staan
dan denk ik aan de keren dat het leven
trachte een wig tussen ons in te slaan
zware stormen maakte diepe wonden
maar onze liefde ging steeds sterker staan
alles wat wij met elkaar doorstonden
werd voor ons de kracht om door te gaan
http://www.youtube.com/watch?v=vw7cZ2Z7pW8&feature=related -
Tsjeard Aidoo, ma 04 juli 2011 20:56 in reactie op Anja Lodewijks Reageer op Tsjeard
=Kijk, je hebt ook mannen bij wie de liefde met het verstrijken der jaren juist sterker is geworden=
Het ging niet over liefde maar over lichamelijke voorkeur van oudere mannen voor jongere lichamen als ze drang tot voortplanten krijgen. -
Anja Lodewijks, ma 04 juli 2011 21:09 in reactie op Tsjeard Aidoo Reageer op Anja
Dat zijn geen echte mannen. Dat zijn schepsels van zichzelf.
-
Tsjeard Aidoo, wo 06 juli 2011 13:45 in reactie op Anja Lodewijks Reageer op Tsjeard
Dan zijn het toch juist echte mannen?
Aanvaardt liever dat we zo zijn en hou daar rekening mee, in plaats van weeklagen over je eigen miserabele vooruitzichten. Ik hoorde gisteren dat de moeder van Rogier van Otterloo op haar huwelijksreis een apart tentje naast de huwelijkstent opzette, waarin ze een jong meisje beschikbaar hield voor haar man, mocht hij aan haar niet genoeg hebben! Horen hoe hij daar tekeer ging maakte haar echt gelukkig, omdat ze wist dat hij het zo fijn vond. Dat is pas ware liefde. Wie het niet gelooft leest het boek erover maar. Is pas verschenen want daar ging de uitzending over. -
, wo 06 juli 2011 11:30 in reactie op Anja Lodewijks Reageer op
Mooi, Anja.
Heel mooi. -
Zjen Zen, wo 06 juli 2011 11:42 in reactie op Anja Lodewijks Reageer op Zjen
Anja,
zonder dat je het weet geef je me een geweldig mooi cadeau.
Kus Zjen. -
Anja Lodewijks, do 07 juli 2011 16:28 in reactie op Zjen Zen Reageer op Anja
Dit voelt voor mij weer als een cadeau.
-
Bohumil Hrabal, ma 04 juli 2011 18:45 Reageer op Bohumil
Het ironische van de ironie, zou Mulisch het noemen. Debby van den Bergh publiceert een uiterst zuur stukje, met wat pogingen tot overdrijven om iets van ironie te suggereren, en bewijst daarmee het gelijk van Hartman. Als je ten minste meegaat in zijn denkkaders van "emotionele rugzakjes" en "verbittering".
-
Jesse van Oort, ma 04 juli 2011 15:19 Reageer op Jesse
Dus...
-
Ben Joosten, ma 04 juli 2011 14:51 Reageer op Ben
"Wij oudere vrouwen brengen in een relatie niet het spreekwoordelijke emotionele rugzakje in, neen, wij zeulen relatie in en relatie uit, een met wrok en haatgevoelens volgekotste Samsonite koffer mee."
En dat de ellende in al die relaties uitsluitend op conto van meneer komt moeten wij dan maar voetstoots aannemen, blijkbaar.
Dit soort opmerkingen, plus de mislukte poging tot humor, maken dit verhaal niet bepaald sterk.
Wat niet wil zeggen dat Maxim Hartman blijkens de opmerkingen in zijn interview zich nogal te kijk zet als een emotioneel onvolwassen mannetje. Je zou bijna wensen dat hij echt hopeloos verliefd wordt op zo'n lekker jong ding, en dat zij hem dan laat zitten voor een ander. -
rose red, ma 04 juli 2011 08:13 Reageer op rose
Na een jaar of 15 huwelijk gaan de heren scheiden omdat het zo saai is, en, gaan opzoek naar een jongere vrouw, stoppen die weer vol met jong, en als die jongere dames aan moederen zijn over de kinderen kijkt de man weer vrolijk verder in het rond naar nieuw gewillig vrouwelijk prooi.
Alimentatie heeft dit soort types nooit van gehoord, laat vele vrouwen berooid achter en de man kijkt niet meer naar de kinderen om.
Misschien dat Maxim nu kan begrijpen waarom vele dames van die leeftijd "beschadigd zijn", door types zo als Maxim.
Dus maxim, geef aub net de oudere dames de schuld van dit geheel, maar kijk even naar je vrienden omgeving en kijk daar eens in het rond hoeveel mannen van je leeftijd of ouder bezig zijn met een tweede "leg"van kinderen bij jongere vrouwen.
Het zijn die mannen waarvan je soms in het park denkt, is dat nu Opa die in het park met de kleinkinderen aan het wandelen zijn, of is dat nu papa (rond de 50 die zonder werk zit en oppast zodat de jongere mama van jaar of 25( goedkope kracht) de kost bij elkaar kan garen voor het gezin. -
, ma 04 juli 2011 14:59 in reactie op rose red Reageer op
O.
Dat is een persoonlijk probleem.
Ik denk dat je te ver gaat wanneer je dat aan dit item koppelt. -
, ma 04 juli 2011 15:06 in reactie op rose red Reageer op
Sorry, maar als je het niet erg vindt vind ik dit een uiterst onheus argument.
Het kan zijn dat je in je eerste huwelijk een smurf hebt gekozen die je onnoemelijk heeft belazerd.
Het omgekeerde is namelijk ook mogelijk.
Dat hij zich door een tutmutsje danig in het pak heeft laten naaien.
It's all in the game.
Het is altijd handig een huwelijkscontract of voorwaarden te sluiten. -
Reinaert de Vos, ma 04 juli 2011 15:15 in reactie op rose red Reageer op Reinaert
Pardon, weet je hoeveel vrouwen dit soort dingen doen? behoorlijk veel, en dan als de scheiding er door is en ze een hele lading alimentatie heeft binnengehengeld (waarom ook zelf werken als het makkelijk kan) ze de mannen ontzeggen de kinderen te zien of net zo lang treiteren tot dat ze ergens met een Batman-pak op een gebouw gaan staan.
Wat ook werkt is een man beschuldigen van verkrachting. Een respectabel deel van de aangiftes is vals en gedaan om de man een hak te zetten. Zo'n verkrachtersstempel, kom er maar eens af. Nee, als je mannen wil bashen met je zure praatjes dan heb ik er ook nog wel wat.
Het is populair om mannen als onbetrouwbare geile, amorele Neanderthalers neer te zetten terwijl de werkelijkheid toch echt wel wat genuanceerder en complexer ligt. Vrouwen doen dat gewoon wat slimmer dan mannen.
Maar hee, dan heb je toch gewoon een relatie met een vrouw, als die zoveel beter zijn, net als in de jaren zeventig.
En by the way, die leeftijdsobsessie van veel vrouwen, doe daar eens wat aan, want het is echt hinderlijk, voor iedereen trouwens. Oud of jong, wat maakt het uit. Ik ben zelf getrouwd met een veel oudere vrouw en ik weet dat vooral vrouwen in het begin heel vreemd reageerden, knipogen, sexuele toespelingen maken etc. Ook bizarre reacties.
Dus ga me niet vertellen van die brave keurige, betrouwbare, nooit vreemdgaande vrouwen. Vijftien procent van de kinderen in gezinnen zijn heimelijk verwekt door andere mannen. -
Tsjeard Aidoo, ma 04 juli 2011 15:51 in reactie op rose red Reageer op Tsjeard
=gaan opzoek naar een jongere vrouw, stoppen die weer vol met jong=
Dat kon je vroeger zeggen maar nu niet meer. Als vrouwen nu zwanger raken zijn ze er alleen zelf nog schuld aan! -
Bernie Whistler, ma 04 juli 2011 07:13 Reageer op Bernie
Ik heb me bescheurd om de reacties hieronder, om te zien hoe sommigen over de kwestie denken. Keep up the good work.
Zelf ben ik blij geen Maxim-achtig type in mijn sociale actieradius te hebben, maar kom ze natuurlijk wel tegen. Vind het een redelijk triest gezicht hoe een volwassen vent door zijn huppelende postpuber over straat gesleept wordt. Eigenlijk net zo triest als die grote kerel die door zijn vrouw naar buiten wordt gestuurd om haar chihuahua (of elke andere cavia achtig hondje) uit te laten: het ziet er gewoon niet uit, heeft absoluut geen ballen en een echte vent doet dat niet.
Maar wat doen echte kerels dan wel? Die accepteren het leven zoals dat komt. Die zie je in de buurt van leeftijdsgenoten. En die zijn mooi, want net als jij gerijpt door de jaren, priceless qua leeftijdservaring. Natuurlijk, veel van het met een pot verf door het haar, lijntjes in het gezicht, net zoals jijzelf dat hebt. Misschien niet altijd meer strak in het vel maar ja, is dat niet iets dat bij jongeren hoort?
Volwassen mannen die anno 2011 hun ego moeten ontlenen aan een relatie met een veel jonger meisje, al dan niet gekocht in Vietnam, Thailand of Polen, zijn in mijn optiek ronduit zielig. Die nemen zichzelf niet serieus, laat staan anderen... -
Tsjeard Aidoo, ma 04 juli 2011 15:58 in reactie op Bernie Whistler Reageer op Tsjeard
=Volwassen mannen die anno 2011 hun ego moeten ontlenen aan een relatie met een veel jonger meisje, al dan niet gekocht in Vietnam, Thailand of Polen, zijn in mijn optiek ronduit zielig. Die nemen zichzelf niet serieus, laat staan anderen...=
Ik denk dat je in je opleiding tot man niet goed opgelet hebt. Je gaat niet in zee met een veel jonger meisje om er je ego aan te ontlenen maar om je te bevredigen, als je dat met oudere vrouwen niet lukken kan. Waar je tenslotte niets aan doen kunt. Jonge meisjes winden op, oude vrouwen stoten af, dat is onze natuur nu eenmaal. -
Ben Joosten, ma 04 juli 2011 18:27 in reactie op Tsjeard Aidoo Reageer op Ben
"Jonge meisjes winden op, oude vrouwen stoten af, dat is onze natuur nu eenmaal."
Jeugdige maitressen
danken hun successen
eer aan hun souplesse
dan aan hun finesse
Cillactor, uit de Anthologia Graeca, vertaald door Paul Claes. -
zorba de griek, zo 03 juli 2011 23:27 Reageer op zorba
--- Opluchting, verbittering en beschadiging---
Gelukkig laten de Straus Kahntjes zien dat het ook anders kan. Ondanks dat zij van Straus Kahn de magische 35-grens al ruim 25 jaar achter zich heeft liggen, zijn ze na al die jaren nog steeds gelukkig met elkaar. Kijk, zo kan het dus ook.
De VIVA doet er goed aan te proberen haar eens voor een interview te strikken om achter het geheime recept van een langdurig, gelukkig en succesvol huwelijk van een 35-plus-vrouw te komen. Daar kunnen alle 35-plus vrouwen in Nederland ongetwijfeld hun voordeel mee doen. -
Kees van der Steen, zo 03 juli 2011 14:05 Reageer op Kees
Wat ik niet begrijp, leg mij dat eens uit, is dat wanneer mannen zoals Hans Teeuwen, Theo Maassen en ook Joep van 't Hek, onder het mom van cabaret, op de VARA televisie zijn iedereen in een deuk ligt, zowel links als rechts Nederland.
Maar bovengenoemde caberatiers zijn zo sexistisch dat ze vrouwen als pure lustobjecten zien.
Maar ja het is VARA he en dan is het geangageerd. -
Kees van der Steen, zo 03 juli 2011 08:33 Reageer op Kees
Het klopt, vrouwen van boven de 35 zijn niet meer zo aantrekkelijk.
Als man is het heel eenvoudig om vrouwen die ongeveer 20 jaar jonger dan jij zijn te versieren.
Het libido van mannen gaat n.l. langer mee dan dat van vrouwen.
Veel oudere vrouwen (niet allen) zien sex alleen als een noodzakelijk kwaad voor de voortplanting.
Maar er zijn ook uitzonderingen op deze regel en dat zijn n.l. de MILF's. -
, zo 03 juli 2011 09:38 in reactie op Kees van der Steen Reageer op
Je haalt twee dingen door elkaar.
Libido en aantrekkelijkheid.
Een gast van boven de veertig die achter alles aanjaagt is in de ogen van de meeste ( volwassen) vrouwen eerder belachelijk dan aantrekkelijk.
Ik geloof trouwens dat je nog twee dingen met elkaar verwart:
Voortplanting en sex.
Maar misschien word je nog wel eens zo wijs dat je het verschil wel leert kennen.
Derde foutje, vrouwen die* het * doen na de voortplantingsfase noem je MILF.
Dat is een heel negatieve benaming die alles behalve de lading dekt.
Kortom, de hebt er de ballen verstand van,. -
Tsjeard Aidoo, zo 03 juli 2011 12:21 in reactie op Reageer op Tsjeard
=Een gast van boven de veertig die achter alles aanjaagt is in de ogen van de meeste ( volwassen) vrouwen eerder belachelijk dan aantrekkelijk.=
Volkomen mee eens, waarbij opgemerkt dat zo'n gast natuurlijk ook in de ogen van volwassen mannen volkomen belachelijk is. Als man hoef je op die leeftijd helemaal niet achter iets aan te lagen. Jonge meisjes vallen vanzelf wel op je als je je daarvoor openstelt, je moet je als visser i.p.v. jager opstellen, makkelijk zat. -
, zo 03 juli 2011 12:38 in reactie op Tsjeard Aidoo Reageer op
Nou, je hebt tenminste geen last van een minderwaardigheidsgevoel, dat scheelt weer.;)
-
GJ Huisman, zo 03 juli 2011 13:26 in reactie op Tsjeard Aidoo Reageer op GJ
"je moet je als visser i.p.v. jager opstellen, makkelijk zat. "
Bekend en/of rijk zijn wil ook nog wel eens helpen. -
Archie Bunker, zo 03 juli 2011 21:21 in reactie op Tsjeard Aidoo Reageer op Archie
Visser? Ik denk eerder aan een verzamelaar.
-
sjaak de intellectueel, ma 04 juli 2011 19:25 in reactie op Archie Bunker Reageer op sjaak
LOL
-
Tsjeard Aidoo, ma 04 juli 2011 20:51 in reactie op Archie Bunker Reageer op Tsjeard
Nee, een verzamelaar gaat het om verzamelen, een visser om verschalken.
-
Ben Joosten, ma 04 juli 2011 14:29 in reactie op Kees van der Steen Reageer op Ben
"Maar er zijn ook uitzonderingen op deze regel en dat zijn n.l. de MILF's."
Tja, als u in pornocliché's begint te praten moeten we u serieus nemen?
Of een vrouw aantrekkelijk is heeft minder met leeftijd dan met uitstraling en karakter te maken. -
Reinaert de Vos, za 02 juli 2011 18:05 Reageer op Reinaert
Geinig stukje. Persoonlijk hou ik, als veertiger, wel van vrouwen die veel ouder zijn. Alhoewel ik dat al bijna niet uit mijn strot krijg. Leeftijd is ook maar relatief. Ruzgzakjes moet je overigens op gezette tijden even uitmesten en die Maxime Hartman is natuurlijk een provocateur en een behoorlijke karikatuur. En ja, ik ken ook wel redelijk wat vrouwen die er een jonger blaadje op na houden. So what. Er zijn ook jonge blaadjes met een sprankelende inhoud, net als mooie wijze oude vrouwen. Stop met die leeftijdsobsessie.
-
Sylvia Stuurman, za 02 juli 2011 17:49 Reageer op Sylvia
1.- Ik geloof er eerlijk gezegd geen zak van dat Maxim Hartman dit meent. Hij heeft m.i. de Viva gegeven wat ze willen horen. Zijn hele omroep Maxim ging over het "onechte" bij de media.
2.- Verder vind ik het een prima selectiemiddel.
Mannen die uitsluitend in jongere vrouwen geïnteresseerd zijn, zijn blijkbaar bang voor iemand met net zoveel levenservaring als zijzelf. Of ze zijn vooral geïnteresseerd in status.
Het zijn in ieder geval per definitie mannen in wie ik niet geïnteresseerd ben, dus dat komt helemaal perfect uit ;-) -
Kreh Yea, za 02 juli 2011 10:52 Reageer op Kreh
Er is maar 1 reden om dit stuk te schrijven: De schrijfster voelt zich aangesproken. Het is een waarheid die ze niet wil horen. Ik als jonge god (nog net twintiger) vond de schrijfster best aantrekkelijk, totdat ik hele huilverhaal las. De onzekerheid en teleurstelling druipt eraf.
-
Jan Jansen, za 02 juli 2011 17:04 in reactie op Kreh Yea Reageer op Jan
Een jonge god en nou al een zeikerd, bah.
-
Kreh Yea, zo 03 juli 2011 12:39 in reactie op Jan Jansen Reageer op Kreh
3 regels tekst lezen en dan al een waardeoordeel over iemand vellen, bah.
-
Zjen Zen, ma 04 juli 2011 18:37 in reactie op Kreh Yea Reageer op Zjen
schrijf eens wat meer om duidelijk te maken dat je een jonge god bent en al zo jong al een zeikerd?
Doe eens? -
Kreh Yea, di 05 juli 2011 15:01 in reactie op Zjen Zen Reageer op Kreh
Moeilijk he, begrijpend lezen.
Jonge god is in de context van jonge knul, jong blaadje en ouwe bok; zoals hier overal te lezen is. Ik bedoel er dus gewoon mee te zeggen dat ik nog jong ben.
Een zeikerd ben ik niet; er was alleen iemand die probeerde een oneliner te maken omdat ie verder niet echt argumenten had. -
Zjen Zen, za 02 juli 2011 09:53 Reageer op Zjen
Ik moet zo vreselijk lachen om al die kerels die hier niet zien hoe ongelooflijk seksistisch ze zijn.
Als nou blijkt dat deze column niet door een vrouw maar door een man van 28 geschreven is wat dan??
LOL. -
, za 02 juli 2011 10:21 in reactie op Zjen Zen Reageer op
Ja, Zjen, er zijn er slechts een paar, bij ons bekend, die geen haantjesreflex vertonen.
Enfin, dan weten we tenminste waar we mee in gesprek zijn. ;)) -
Opinius Media, za 02 juli 2011 10:54 in reactie op Reageer op Opinius
zou hans teeuwen dit zeggen over vrouwen liggen vrouwen in een deuk,.tenminste ik wel.
zijn thema "vrouwen" in een van zijn stukken.
doen vrouwen dit over mannen (auteur boven) o heden kijk,..kijk!
en daarom heb ik werkelijk ooit een seriueze vraag daarover weleens gehad (post onder) -
, ma 04 juli 2011 15:33 in reactie op Opinius Media Reageer op
Nou noem je iemand.
Die ik, al was ik bloedjong, met geen tang zou aanpakken.
Bij uitstek een zweterig en vettig tiepje.
Heel voorzichtig bij de vettige oortjes pakken en in de lysol zetten tot ie helemaal schoon is.
En dan nog niet.
Want te lellik.
;;==))))) -
Hannes Minkema, za 02 juli 2011 11:56 in reactie op Zjen Zen Reageer op Hannes
Wat is er zo seksistisch dan? Dat mannen en vrouwen essentieel verschillen is de Waarheid als de Koe. Anders zouden we heteroseksualiteit niet eens kunnen verklaren.
Als je bedoelt dat er hier mensen onterecht onderscheid maken tussen mannen en vrouwen, moet je je nader verklaren. Vooralsnog krijg ik de indruk dat hier meer vrouwen rondwaren die mannen misgunnen wat ze zichzelf zouden toestaan, dan dat er mannen zijn die vrouwen misgunnen wat ze zichzelf toestaan.
Laten we wel wezen, het is hier een vrouw die klaagt over een man die eerlijk zegt waar zijn voorkeuren liggen, en waarom. Is het soms seksistischer om op jongere vrouwen te vallen dan op oudere mannen? Heeft leeftijddiscriminatie wel iets met seksisme te maken? De man in kwestie scheert toch niet alle vrouwen over dezelfde kam? Integendeel.
Trouwens, als het gaat om karikaturen en generaliseringen is de columniste, niet haar slachtoffer, lijstaanvoerder van de Stichting Meldpunt Oudhollands Seksisme.
Het vooroordeel dat juist de mannen hier seksistisch uit de hoek komen, is best wel seksistisch. Als je er over nadenkt. -
Archie Bunker, za 02 juli 2011 12:12 in reactie op Hannes Minkema Reageer op Archie
Het artikel (en steeds meer reacties) is doordrenkt van vrouwenlogica (lees Opinius Media). Bedenk goed waar je vandaag je energie in steekt.
-
Opinius Media, za 02 juli 2011 17:31 in reactie op Archie Bunker Reageer op Opinius
als U er van overtuid bent dat de mannenlogica altijd de beste is,.vind ik dat van uit uw zelfde mannenlogica helemaal te gek.
grinn -
Opinius Media, za 02 juli 2011 17:51 in reactie op Archie Bunker Reageer op Opinius
leuk item.
het heeft mij vermaakt gelijk een avond van hans teeuwen kan doen.
heren daarvoor dank!
velen hebben mij in het beeld dat ik had niet teleurgesteld,in die zin dat ik een verkeerd beeld had .
zeg maar eens dat u daarmee menige van de dames niet dienstbaar bent geweest .
u was het het,op formidabele wijze..als de nobele ridders..
zonder paarden.
de wereld zou ook saai worden zonder de moeilijk vooruitschrijdende ridders in de wandelgangen die slepend en torsend door het zwaar ijzeren harnas snachts vaak moe huilen in bed . -
Zjen Zen, za 02 juli 2011 12:26 in reactie op Hannes Minkema Reageer op Zjen
Lachu! lol
Je maakt het er alleen maar erger op. -
Hannes Minkema, za 02 juli 2011 15:29 in reactie op Zjen Zen Reageer op Hannes
Ja, inderdaad! Je hebt helemaal gelijk. Nu zie ik het ineens ook. Goeie argumenten zeg. Zelf bedacht?
-
Zjen Zen, za 02 juli 2011 17:54 in reactie op Hannes Minkema Reageer op Zjen
Ik geef zelden aandacht aan mannen die het voor de hand liggende ontkennen om hun ego opgeblazen te houden Sorry , jammer maar helaas.
-
Hannes Minkema, za 02 juli 2011 20:20 in reactie op Zjen Zen Reageer op Hannes
Ah, je wilt graag het laatste woord hebben. Is dat nou seksebepaald?
-
, zo 03 juli 2011 12:28 in reactie op Hannes Minkema Reageer op
Ja, dat schijnen mannen prettig te vinden: het laatste woord hebben.
-
Kreh Yea, za 02 juli 2011 12:18 in reactie op Zjen Zen Reageer op Kreh
Het gaat over relaties/lusten/tegenstelling tussen mannen en vrouwen. Hoe wou u daar over praten zonder seksistisch te zijn; maw. zonder onderscheid tussen man en vrouw te maken?
-
Zjen Zen, za 02 juli 2011 12:30 in reactie op Kreh Yea Reageer op Zjen
O! Jij bedoelt dat je over mannen/vrouwen kunt praten zonder seksistisch te zijn?
Oke, gebruik dan het woord Gender en onthoud je van seksisme. -
Kreh Yea, za 02 juli 2011 13:16 in reactie op Zjen Zen Reageer op Kreh
Nee dat bedoel ik niet.
-
Zjen Zen, za 02 juli 2011 13:31 in reactie op Kreh Yea Reageer op Zjen
Dan hoor je bij die kerels waar ik zo hartelijk om moet lachen.
-
Kreh Yea, za 02 juli 2011 14:10 in reactie op Zjen Zen Reageer op Kreh
Zucht. Wat een kortzichtigheid weer. Ik zeg niet dat je niet kunt praten over mannen en vrouwen zonder seksistisch te zijn. Ik doelde daar alleen niet op.
Ach, laat ook maar. -
Hannes Minkema, za 02 juli 2011 08:19 Reageer op Hannes
Eerlijk is eerlijk: het lijkt me helemaal niet leuk om er op je 45e achter te komen dat de verse aanvoer van 20, 30 of 40 en zelfs 50 je niet meer aantrekkelijk vindt. Dan ga je rare dingen zeggen. Of schrijven. Of zelfs doen. Zoals Debby van den Bergh suggereert.
Want dan is het pijnlijk te merken dat andere mensen van 45 nog wél succes hebben bij de verse aanvoer van 20 of 30. Die gun je dat dan niet. En je blaast dat dan een beetje op, door het immoreel te noemen, of onvolwassen, en door te doen alsof 20 ineens 15 is zodat je hem een pedootje in de schoenen kunt schuiven. De echte argumenten zijn dan allang op, dus een rancuneuze Actie-Beschadig-Imago is alles wat er nog in zit.
Wat zou Debby er nou van vinden als een 45-jarige vriendin er een weekje met een bloedmooie 20-jarige knul tussenuit knijpt? Krijgen we hier dan ook zo'n zure column? Of wordt dat met de mantel der vrouwelijke solidariteit bedekt?
Punt is dat mannen sinds mensenheugenis jonge(re) vrouwen mooi(er) vinden. En dat ze oude(re) vrouwen wel nodig hebben voor de kameraadschap en de gezelligheid, maar niet voor de status of voor de seks (tenzij uit noodzaak). Als oudere vrouwen hun USP - kameraadschap en gezelligheid - dan ook nog verpesten en verzuren, gooien ze in alle opzichten hun eigen glazen in. Niet doen dames, blijf leuk, dan blijven wij jullie leuk vinden. Beloofd.
En als jullie 'ns een tijdje uit je humeur zijn, hollen we echt niet direct naar de Yab Yum. Ook wij hebben mededogen, en eergevoel. En zijn gewend geraakt aan jullie humeurige nukken & neigingen. Binnen een bepaalde bandbreedte dan. Het moet geen sport worden. Dat is zonde van de tijd.
Punt is ook dat vrouwen jongere mannen dikwijls mooi(er) vinden en oudere mannen dikwijls leuk(er). Het eerste voor de seks en de status, het tweede voor de status. Verpest de man zijn status doordat hij een loser wordt, dan blijft alleen zijn sex-appeal over en die neemt af met de leeftijd. Ook vrouwen zijn daar vrij duidelijk in. En lijken dus best wel een beetje op Maxim Hartman.
Behalve dan dat Maxim het hardop zegt en Debby daar nog niet helemaal klaar voor is. Ik hoop voor haar dat ze het op tijd in de gaten krijgt. Denk aan je USP, Debby. Houd 'm hoog. Dan lukt dat ons ook wel. -
, za 02 juli 2011 10:22 in reactie op Hannes Minkema Reageer op
Verse aanvoer, je bedoelt een nieuwe genratie eendepulletjes?
En jij denkt dat een vrouw daarop zit te wachten? -
Hannes Minkema, za 02 juli 2011 11:40 in reactie op Reageer op Hannes
Of 'een vrouw' zit te wachten op weer zo'n doldrietje, geen idee. Want ik ken 'een vrouw' niet, en weet niet waar 'een vrouw' woont. Wel ken ik een aantal leuke 40plus-vrouwen, in al hun diversiteit, van wie de meeste in de nacht van zaterdag op zondag liever een hapsnurker als Jan Kooijman of Daniël de Ridder tegen het lijf zouden lopen dan een voormalige hunk als Rob de Nijs of Boudewijn de Groot. Even afgezien van het jeugdsentiment dan.
-
Sheherazade S, za 02 juli 2011 03:44 Reageer op Sheherazade
behoorlijk grof stuk, maar wel een glimlach aan deze kant.
Angry ol' lady... is pretty angry....
En tja over de inhoud, die maxim geeft ook gewoon zijn mening. Als hij had gezegd dat hij 70+ers erg lekker vond, was het dan ook zo'n probleem? Voor elk wat wils toch?
Word ik ook gelyncht als ik zeg dat ik oudere mannen aantrekkelijk vind? -
, za 02 juli 2011 10:53 in reactie op Sheherazade S Reageer op
Nee, hoor, met oudere mannen is meestal niet veel mis.
Je kunt er tenminste ook af en toe een goed gesprek mee hebben, dat is wel een aardige afwisseling tussen de bedrijven door ;;==))) -
Semolina Pilchard, za 02 juli 2011 02:00 Reageer op Semolina
Maar nu, mevrouw Van den Bergh, toont u zich verbitterd.
-
Winston Smith, vr 01 juli 2011 22:01 Reageer op Winston
Dus als een man zegt zich meer aangetrokken te voelen tot vrouwen die jonger zijn, dan is dat gelijkt aan verkrachting door een groep vrouwen van een vastgebonden man?
Echt, dit is een meer dan belachelijke reactie op een interview met iemand waar de schrijfster het niet mee eens is.
Disclaimer: Mijn vriendin is enkele jaren ouder dan ik. -
Rob van Koot, vr 01 juli 2011 21:24 Reageer op Rob
En maar de underdog uithangen terwijl de emancipatie alle denkbare vrijheid heeft gebracht. Sorry, medelijden met vrouwen heb ik al lang niet meer. Geluk is een keuze en life's what you make it. Geef jezelf eens een schop onder de kont.
-
Opinius Media, vr 01 juli 2011 20:43 Reageer op Opinius
ik lees hier van menige heren dat al die anderen mannen die andersdenkend zijn dan de auteur (en hun) allemaal liegen.
in geval dat waar is ,
ik zou het ook doen dat liegen.
want je schaamt je anders toch rot dat je domme kleine plasser je denken en handelen tot overmaat van ramp tot de dood toe , almaar blijft regiseren.
bij dergl. visies die ik vaak mag horen en zelfs beleven zoals ik hier van menige lees en van de auteur moet er toch iets niet kloppen in de anatomie der schepping .
als er dan toch via het geslachtsdeel enkel gedacht kan en wil, waarom groeit de plasser als verlengde van het denken en handelen dan niet als een uitslulping der hersenen toch niet recht uit hun voorhoofd ? Het denken gaat via het hoofd
deze locatie zou gezien de nauwe samenwerking anatomisch dan toch veel meer kloppen?
het was een heuse serieuse vraag, die mij ooit bezig hield.
de enigste verklaring die ik daarover kon bedenken was :
uiteraard heeft de schepping mensen ook daarnaast ogen gegeven om te zien,wat dit alles natuurlijk onmogelijk maakte om de simpele reden ,want
in geval de plasser recht uit het voorhoofd zou stulpen zou zijn zak hem daarbij aldoor recht voor de ogen hebben gehangen wat hem elk zicht zou hebben benomen.
dat moet het welhaast zijn dat deze niet recht voor de kop groeit. -
YggY ..., vr 01 juli 2011 22:20 in reactie op Opinius Media Reageer op YggY
Ik lees een boel boosheid
Ik lees een boel venijn
Ik lees een boel agressie
en
Ik lees een boel frustratie.
Derhalve neem ik aan dat jij door een manspersoon ook niet goed behandeld bent. -
Opinius Media, za 02 juli 2011 10:48 in reactie op YggY ... Reageer op Opinius
en de humor daaruit ontgaat je Ygg ?
want juist zo was de laatste vooral bedoeld.
lieve groet -
Sylvia Stuurman, vr 01 juli 2011 20:37 Reageer op Sylvia
Ik lees de Viva niet. Staat het interview ergens on-line?
Als Maxim Hartman dit serieus zou menen, zou het zo ongeveer zijn eerste echt serieuze uitspraak zijn, die hij in zijn leven publiek heeft gedaan.
Ik hou het er voorlopig bij dat hij de Viva op de mouw heeft gespeld wat ze graag willen horen:
hun doelgroep bestaat tenslotte uit meisjes en jonge vrouwen die geld afgetroggeld moet worden voor producten waar in de Viva reclame voor wordt gemaakt, die beloven dat je erjonger uit gaat zien. -
marietje jansen, vr 01 juli 2011 18:30 Reageer op marietje
Geweldig column, Debbie. Dank je. Deze is voor jou: http://www.youtube.com/watch?v=mvjQLA6l25o
-
Marjolein Stuijfbergen, vr 01 juli 2011 18:27 Reageer op Marjolein
het zegt meer iest over de Viva om een man alla Maxim te interviewen, of hij is de schrijfster, als geinterviewde, haar gewoon opgevallen!!
En omdat ze waarschijnlijk al een dag had waarin de dingen niet wilde lopen zoals ze moesten lopen heeft ze, denk ik, gewoon even heerlijk van zich af zitten schrijven.
In zijn algemeenheid valt zo'n man een vrouw niet eens op, jong of oud. Of hij moet heel erg zijn best doen om op te vallen en dan knappen de vrouwen om die reden wel op hem af. -
Archie Bunker, vr 01 juli 2011 15:15 Reageer op Archie
Hoezo topverhaal?
Ben jij een man of een vrouw? -
Archie Bunker, vr 01 juli 2011 17:08 in reactie op Archie Bunker Reageer op Archie
Was reactie op Joop Schouten
-
YggY ..., vr 01 juli 2011 15:07 Reageer op YggY
Hoewel de schrijfster van dit stuk haar pijlen in eerste instantie richt op één man beproef ik in dit schrijven ook weer iets van "de man". Geachte mevrouw, er is niet zoiets als "de man".
Kijk dat er nu één of andere geilneef op leeftijd verklaart liever jonge vrouwen te willen, wil geenszins zeggen dat alle mannen dit ook zouden willen.
Puur persoonlijk gesproken, ik ben eind 50 en de aantrekkelijkheid van bepaalde vrouwen loopt volstrekt synchroon met mijn eigen leeftijd, wat zo veel inhoudt dat ik een vrouw zoek die past bij mijn leeftijd en dat is niet de vrouw van een jaar of dertig veertig maar een vrouw van ongeveer mijn eigen leeftijd laten we zeggen in de groep van 55-65.
Alhoewel eerlijk gezegd zoeken weer een groot woord is. -
, vr 01 juli 2011 19:01 in reactie op YggY ... Reageer op
Yggy, dat soort vrouwen zoekt jou wel op.
Mark my words. -
YggY ..., vr 01 juli 2011 19:39 in reactie op Reageer op YggY
Dan blijf ik in blijde verwachting of is afwachting in dit verband een beter woord.
-
, vr 01 juli 2011 20:16 in reactie op YggY ... Reageer op
Verwachting lijkt me op jou niet echt van toepassing...hoewel, wordt je buikje al wat dikker?? ;;==)
-
Zjen Zen, za 02 juli 2011 11:01 in reactie op Reageer op Zjen
hear hear!
:) -
Joop Schouten, vr 01 juli 2011 23:50 in reactie op YggY ... Reageer op Joop
Krijgen?
: ) -
YggY ..., za 02 juli 2011 12:15 in reactie op Joop Schouten Reageer op YggY
Nee hoor, ik heb de moed inmiddels opgegeven.
Ik ben helaas geen 18 meer. -
, za 02 juli 2011 16:32 in reactie op YggY ... Reageer op
Je bent nooit te oud om te............Yggy!!
-
Joop Schouten, vr 01 juli 2011 14:50 Reageer op Joop
Topverhaal. : )))
(En leuke fantasierijke 'harde' humor. Vind ik.) -
sjaak de intellectueel, vr 01 juli 2011 14:10 Reageer op sjaak
Zo dit artikel bewijst inderdaad dat de columnist Debby zeker verbitterd is, als je om een interview van een onbenullig persoon je zo druk kan maken.
-
Truus Beek, vr 01 juli 2011 14:08 Reageer op Truus
wat een loser die Maxim 9 ten minste als hij niet uit de grote duim van Viva komt)
Ik neem aan dat de vrouwelijke lijn van cultuur minnend Nederland geen Viva leest, net zelfde als de mannelijke lijn geen Nieuwe revu of Panorama leest. Laten we wat daar in staat gewoon negeren!! -
Evert van Vliet, vr 01 juli 2011 14:08 Reageer op Evert
Zodra dames met (bitter)ballen zoals jij met woorden gaan jongleren slaat zelfs de kroket van die andere Maxim op tilt Debby.
Je bent overigens ook een lekker ding zonder die ballen, maar toegegeven dat ontdekte ik pas nadat ik je ff heb gegoogled...in kleur en van de voorkant, voor de echte liefhebbers zullen we maar zeggen.
Maar om nou bitter op je toetsenbordje te gaan zitten meppen omdat er zoveel door arrogantie verbitterde mensen rond zwalken die zichzelf de eeuwige jeugd in jong-leren gaat wel een beetje ver.
Keep on smiling..staat je goed.
http://imagineinthepark.nl/images/debbyfotovoorkrant.jpg -
Stan B., vr 01 juli 2011 13:49 Reageer op Stan
Wat een zielig, klagerig verhaal.. neem me niet kwalijk zeg, maar waarom trekt u zich zoveel aan van de opvattingen van een of andere pipo in de Viva?
-
Martino Campos, vr 01 juli 2011 13:48 Reageer op Martino
Blijkt toch maar weer dat die kerel gelijk heeft nietwaar.
Je kunt verbitterd in je pen kruipen en er een stukje over schrijven waardoor wat hij beweerd bevestigd wordt of hem keihard uitlachen omdat het een loser is.
Als ik vrouw was, en dik 40 en single, dan had ik het laatste gedaan. Maar ik ben een man en dus heb ik die frustraties niet...
Zo, en nu een Bavaria... -
Opinius Media, vr 01 juli 2011 13:12 Reageer op Opinius
citaat" Ze zijn nog niet zo verbitterd en beschadigd”, aldus Maxim."
wel,dan zijn ze bij hem in elk geval in goede handen voor een spoed cursus daartoe.
ik ken er een die voor zijn vijftigste daarin geslaagd is op minimaal 4 stuks,.uiteindelijk is naieviteit van vrouwen een geweldig consumptiemiddel, is het gebruikt kun je het gewoon in de kliko trappen .
die laatste was er een die tenminste ook nog even flink geld meebracht elke keer scheiden is duur.
kijk dat zijn nog eens slimme "innemende managers" die in elke fase van hun leven keer op keer goed op hun toekomst zijn voorbereid.
en ze zijn vooral zo aaaaardig in de sociale omgang.
dat verdient een krans. -
Marc 's Mening in de Marge, vr 01 juli 2011 13:08 Reageer op Marc
Ojee! als Jager verzamelaar dit leest is ie niet meer te houden....
-
Ja Hooorrr, vr 01 juli 2011 12:46 Reageer op Ja
Dit artikel bewijst dat lang niet alle oude(re) vrouwen verbitterd zijn. =/
-
Sylvia van de Poll, vr 01 juli 2011 14:07 in reactie op Ja Hooorrr Reageer op Sylvia
Hmnou, ik betwijfel ten zeerste of dat echt leeftijdsafhankelijk is eigenlijk. Ik zou mezelf niet oud willen noemen (voor het plaatje; ik word dit jaar 24), maar verbitterd en rancuneus herken ik mezelf een stuk beter in.
Als ik dergelijk interviews lees, zou ik daar net zo op reageren; een hoop sarcasme. Je wordt maar weer, op basis van leeftijd, in een hokje geduwd en daar moeten we dan maar blij mee zijn. Mij is bijvoorbeeld al eens een woning geweigerd, omdat ze op zoek waren naar een ouder persoon. Maar dat pas toen ze mijn leeftijd hoorden. Niet iedere jongere is een luidruchtig feestvarken en niet iedere oudere vrouw is onaantrekkelijk en/of beschadigd.
En Maxim zou graag eens ruilen van vriendin met zijn zoon, oh hihi, haha. Ja, want het is voor een meisje van 20 ontzettend woest aantrekkelijk om zo'n oude zak achter je aan te hebben waarvan je denkt: "Goh, zou hij z'n pedo-pas wel bij zich hebben?"
Het beeld dat vrouwen over het algemeen binnen krijgen is dat ze aan (bespottelijke) schoonheidsidealen moeten voldoen, omdat ze anders onaantrekkelijk zijn. En dat moet ook nog tussen je 16e en je 22ste liggen, want anders ben je alweer te oud. En oud betekent onaantrekkelijk. En als je daar boos over wordt, ben je direct een rancuneuze, beschadigde feeks.
In dat geval ben ik toch trots een oude, beschadigde, rancuneuze, onaantrekkelijke vrouw van bijna 24 te zijn. Hoera. -
Hjalmar Hoort, vr 01 juli 2011 12:43 Reageer op Hjalmar
Tja.... ik betwijfel of ik lekker genoeg ben om Scarlet Johansson te regelen. Poe poe, nou nou, laat ik snel een boze column schrijven over het onrecht dat mij aangedaan wordt.
Gutgutgut. Nergens hoor je iets over de voorkeur van vrouwen voor oudere mannen (cougars daargelaten). Dat is natuurlijk geheel terecht. Omgekeerd is het opeens een schandaal.
Cougars zijn een fenomeen opzich. Binnen no time geaccepteerd. Toyboy zijn is ook best leuk! Jammer dat het nog steeds een schandaal is als mannen het doen. Hij drukt zich ook uit als een botte lol inderdaad, met zijn schampere emtional bagage geneuzel.
Die vermaledijde mannen weer! Ik denk dan altijd aan Gambia. Voor alle boze vrouwen: ga eens lekker naar Gambia, en dan op het strand zitten. Komt het toch nog helemaal goed. -
zorba de griek, vr 01 juli 2011 12:37 Reageer op zorba
Miljoenen jaren natuurlijke selectie heeft er nu eenmaal voor gezorgd dat hormonen niet reageren op vrouwen in de overgang met een goed karakter en wel op rondborstige blonde vrouwen van onder de 35.
Net zo goed als miljoenen jaren natuurlijke selectie er voor heeft gezorgd dat vrouwelijke hormonen wel reageren op mannen met een dikke portemonnee en niet op huisvaders die de afwas staan te doen.
Je moet de natuur niet willen politicorrectiseren. Go with the flow. -
Archie Bunker, vr 01 juli 2011 15:29 in reactie op zorba de griek Reageer op Archie
Daar komt nog bij dat mannen veel langer vruchtbaar zijn dan vrouwen. Om de soort in stand te houden moet een man zich richten op jongere vrouwen, boven de 40 is het, zeg maar, weggegooid zaad. Jongere vrouwen echter hebben er baat bij om zich te richten op oudere mannen. Door zijn track-record te volgen kan zij nagaan of hij goed genoeg is om haar en de kinderen te onderhouden (lees goed genoeg kan dobbelen).
Vechten tegen natuurwetten heeft geen zin. Het zit in onze genen! -
Zjen Zen, vr 01 juli 2011 16:07 in reactie op Archie Bunker Reageer op Zjen
Oude mannen hebben ook oud zaad. beschadigd zaad.
Niet slim hoor om daar nog kindjes mee te willen maken. ::)) -
Tsjeard Aidoo, vr 01 juli 2011 19:59 in reactie op Zjen Zen Reageer op Tsjeard
=Oude mannen hebben ook oud zaad. beschadigd zaad.
Niet slim hoor om daar nog kindjes mee te willen maken=
Waar haal je dat nu toch weer vandaan?
Vrouwenzaad wordt ouder, mannenzaad blijft eeuwig vers, want het vernieuwt voortdurend. Het is feitelijk een onder controle gehouden vorm van kanker, wat wij mee torsen. -
, vr 01 juli 2011 20:24 in reactie op Tsjeard Aidoo Reageer op
De ouderdom en activiteit van zaad zijn volstrekt onbelangrijk.
Als een man plezierig en prettig en bevredigend kan vrijen is de kwaliteit van zijn zaad van minder belang.
Wat mannen die iets ouder zijn hebben is ervaring en inlevingsvermogen, en dat is voor ALLE vrouwen erg plezierig.
Dus don't worry, ouwe!!
Je bent nog niet uitgerangeerd. -
Tsjeard Aidoo, za 02 juli 2011 13:14 in reactie op Reageer op Tsjeard
=De ouderdom en activiteit van zaad zijn volstrekt onbelangrijk. Dus don't worry, ouwe!! Je bent nog niet uitgerangeerd.=
Ik begon er ook niet over. Als je op mijn leeftijd nog om vrouwen verlegen zit ben je ernstig te kort gekomen in je leven. Dat mannen niet zonder vrouwen kunnen is een verzinsel van deze tijd. Vroeger waren ze vaak maanden van huis voor hun levensonderhoud, onze eigen voorouders bijv. op zeilschepen, elders door lange trektochten om hun waar aan de man te brengen. Vrouwen waren niet welkom op die reizen. Uit antropologisch onderzoek bleek dat die vrouwen dan niet op een houtje gingen zitten bijten, ze bleken er een tweede man op na te houden. Niet in de zin dat ze gedeeld bezit was, de keus was haars. Een reportage erover was laatst nog op TV. Uit prehistorische informatie blijkt zelfs dat het heel vroeger usance was, 1 vrouw hield er zelfs 7 mannen op na!
Terwijl de mannen dus maanden verstoken bleven zaten de vrouwen geen dag zonder. Het lijkt me daarom eerder andersom te zijn, vrouwen kunnen niet zonder sex. Genetisch bepaald denk ik, met de hoge kindersterfte van toen moesten vrouwen wel elke 9 maanden een kind ter wereld brengen, en door er meerdere mannen bij te gebruiken maak je dat niet alleen mogelijk maar zet je bovendien niet alles op één kaart en vergroot je dus de kans op succesvol nageslacht.
Niet voor niets gaan nog steeds zoveel gehuwde vrouwen vreemd als ze vruchtbaar zijn. -
, vr 01 juli 2011 20:18 in reactie op Zjen Zen Reageer op
Pfui Teufel Zjen, wat zeg je me nu?
Je vrijt toch niet om zwanger te worden of hoe heb ik het nou met je?? -
Zjen Zen, za 02 juli 2011 08:32 in reactie op Reageer op Zjen
LOL....dat "oud ' zaad dat was een geintje tussen mij en mij jongste zusje als zijzelf vond dat ze iets stoms gedaan had...ik gaf haar een excuus...ze kon er niks aan doen want ze was van oud zaad.
-
Opinius Media, vr 01 juli 2011 17:11 in reactie op Archie Bunker Reageer op Opinius
citaat: "Om de soort in stand te houden moet een man zich richten op jongere vrouwen, boven de 40 is het, zeg maar, weggegooid zaad.
Vechten tegen natuurwetten heeft geen zin. Het zit in onze genen! "
de soort in stand houden is geen kunst voor de man,elke debiel kan zaaien.
zaak is
om de soort wérkelijk wat meer te optimaliseren (want het schiet niet zo op met het bewustzijn uit het apenverhaal) daartoe moet je gewoon dit soort (oudere) mannen uit dat verkeer trekken,zodra die in een regelmaat in een nieuwe identiteitscrisis komt ,dat begint vaak al kort nadat ze hun eerste nazaten zaaide,waar het lijkt hij enkel uitkomt zo lijkt,.door apen profilering op het terrein.
Daaruit kan men ze verlossen
enkel nog hard laten werken voor de paar nazaten die ze in hun jonge jaren produceerden,dan zijn ze gelijk "van de straat" af dat is pas werkelijk goed voor hun hormonen,dan slapen ze ook goed .
en dat niet de volgende kandidate laten doen waar hij zogenaamd de "maan weer eens voor naar beneden haalt " naief zal ze hem geloven.
die belofte doet hij uiteraard in overmoed vooral aan zichzelf uit de frustratie ,van zijn steeds kleiner wordende domme plasser .
wederom uit deze frustratie
Daaruit kan men ze verlossen
dat zou pas wérkelijk een end opschieten,voor de soort in ontwikkeling in zijn het geheel. -
, vr 01 juli 2011 19:12 in reactie op Archie Bunker Reageer op
Oh. Jij hebt nog nooit ge-onaneerd?
Over weggegooid zaad gesproken. -
Archie Bunker, vr 01 juli 2011 20:55 in reactie op Reageer op Archie
Nee, dat zou zonde zijn.
-
Berthold Hohenlowe-Langenberg, vr 01 juli 2011 12:19 Reageer op Berthold
Je zal als gescheiden man met een kale kneiter, een beetje in de war door de rancuneuze acties van je ex-vrouw omdat je commentaar had op haar sessies tegen het aanrechtblad met de buurman, deze mevrouw in 'Café de Laatste Hoop' maar tegenkomen.
-
Jaap Knasterhuis, vr 01 juli 2011 12:18 Reageer op Jaap
Geen idee wat deze man de laatse tijd op tv doet. Hij is inmiddels een schim van wat hij ooit geweest was, namelijk een groot komisch talent. Kijk naar youtube en je lacht je rot.
http://www.youtube.com/watch?v=b1n63uzIad0
Heerlijk absurdistische humor waar Draadstaal niets bij is. -
GJ Huisman, vr 01 juli 2011 12:10 Reageer op GJ
Grappig dat mijn reactie over het compliment dat de schrijfster over haar eigen uiterlijk maakt wordt geweigerd. Toch is dat wel de essentie, dames: de concurrentie op uiterlijk verlies je op je 44ste echt van vrouwen tussen de 18 en 30. Wat maakt dat ook uit, als je verstandig bent ga je toch geen moeite doen voor figuren als Hartman?
-
Marjolein Stuijfbergen, vr 01 juli 2011 18:40 in reactie op GJ Huisman Reageer op Marjolein
Toch is de natuur hard voor vrouwen op leeftijd. Volgens mij had de Schepper gewoon een hekel aan zijn moeder.
Maar ouder worden betekent niet per definitie dat je een meisje van 20, die je dochter kan zijn, als rivaal ziet.
Dat is wel erg frustrie... Mocht mijn dochter ooit een man ontmoeten als die Maxim, zullen we er juist allebei erg om lachen. Dat weet ik zeker!! -
Gerwin van Eersel, vr 01 juli 2011 19:49 in reactie op GJ Huisman Reageer op Gerwin
[Grappig dat mijn reactie over het compliment dat de schrijfster over haar eigen uiterlijk maakt wordt geweigerd.]
Die is inderdaad grappig, het is precies waaraan je de verbitterde, beschadigde, gescheiden vrouw aan herkent.
"Ik zie er best goed uit voor mijn leeftijd", "Ik wordt altijd jonger geschat dan ik ben", "ja ja..., de spiegel werkt niet meer helemaal, snel vluchten" denk je dan als man. -
Tsjeard Aidoo, vr 01 juli 2011 11:52 Reageer op Tsjeard
=Waar ik ook opgelucht over ben is dat Maxim Hartman zegt een morele grens te hebben, want hij vindt kijken naar meisjes van 15 not done.=
Dat is klinkklare klets. Meisjes hebben geen teller op hun hoofd waar hun leeftijd op staat.Het gaat ook niet om de leeftijd want voor een jong meisje met een paardekop zal geen man zijn hoofd omdraaien,hoe mooi de rest van haar lichaam er ook uitziet (Is een liedje over van East of Eden, staat op Mercator projected). Kijken staat vrij en meisjes van 12 kunnen ook mooi zijn. Verder is het de waanzin ten top wat hier uitgekraamd wordt. Blijkbaar je leven lang ziende blind en horende doof geweest, want als iets door de hele geschiedenis heen als een paal boven water staat is het dat mannen jonge vrouwen aantrekkelijker vinden dan oude vrouwen, en mooie heel jonge vrouwen weer aantrekkelijke dan gewoon jonge vrouwen. Ze vinden zelfs mooie jonge jongens aantrekkelijker dan verouderde vrouwen. Dat is een aangeboren drang bij mannen. Wat geen vrijbrief is om je gang te gaan, maar kijken mag.
Ga je je als vrouw ook zo gedragen dan ben je zwaar gestoord en vertoon je volkomen onnatuurlijk gedrag. Met opzet. Want het is ook nog zo dat je als man niet met opzet op jonge vrouwen valt, je zit niet te denken, wat zal ik nu eens doen, weet je wat, laat ik eens op jonge vrouwen gaan vallen. Het overkomt je gewoon, je ziet ineens iets moois en dan voel je dat je dat mooi vind. -
de heer Meijerink, vr 01 juli 2011 11:38 Reageer op de heer
Buiten het feit dat het mannetje eerlijk (?) zijn doel aangeeft heeft mevrouw schijnbaar ook een trauma: "Ik word niet meer als begeerlijk gezien."
Deze openlijke sollicitatie van haar naar 'geilende manntjes' is net zo goedkoop als de gedachte dan iedere man slechts achter zijn pik aan loopt. -
Hein van Leeuwen, vr 01 juli 2011 11:57 in reactie op de heer Meijerink Reageer op Hein
"Deze openlijke sollicitatie van haar naar 'geilende manntjes' is net zo goedkoop als de gedachte dan iedere man slechts achter zijn pik aan loopt."
Is dat dan niet zo? -
eugene nijmann, vr 01 juli 2011 11:32 Reageer op eugene
Sommige mensen zijn oud, sommige mensen zijn jong. Dit heeft niets met leeftijd te maken. Dit rancuneuze stukje van een ouder meisje bevestigd het gelijk van Maxim. De verhalen van jonge meisjes zijn korter en vrolijker en er zijn nog genoeg jonge meisje van eind in de veertig.
-
Tsjeard Aidoo, vr 01 juli 2011 12:05 in reactie op eugene nijmann Reageer op Tsjeard
=Sommige mensen zijn oud, sommige mensen zijn jong. Dit heeft niets met leeftijd te maken.=
Dat heeft toch juist alles met leeftijd te maken. Misschien is het je nog niet opgevallen, maar aan de leeftijd kun je echt afschatten of je met oude of jonge mensen te maken krijgt. Hoe geringer de leeftijd, hoe jonger men is en naarmate de leeftijd stijgt wordt men ouder. Volgens mij toch allang algemeen bekend. Er zijn wel ziektes die maken dat jonge mensen er heel oud uitzien, maar nog geen ziektes die oude mensen er jonger laten uitzien. Jammer want anders liet ik me direct besmetten. -
GJ Huisman, vr 01 juli 2011 12:13 in reactie op eugene nijmann Reageer op GJ
"Sommige mensen zijn oud, sommige mensen zijn jong."
Dat geldt alleen voor geestelijke leeftijd, de binnenkant. En laat dát nou net hetgeen zijn waar Hartman niet in is geïnteresseerd: die kijkt alleen naar een lekker lijf. Met als excuus dat een 'oudere vrouw altijd gezeik meebrengt', te laf om toe te geven dat hij alleen naar uiterlijk kijkt. -
eugene nijmann, vr 01 juli 2011 12:58 in reactie op GJ Huisman Reageer op eugene
Touche.
-
Tsjeard Aidoo, vr 01 juli 2011 13:25 in reactie op GJ Huisman Reageer op Tsjeard
=Dat geldt alleen voor geestelijke leeftijd, de binnenkant.=
Begrijp de kritiek niet hoor. Het gaat bij vrouwen toch ook alleen maar om de buitenkant, daar heb je wat aan. De binnenkant neem je op de koop toe. -
Tsjeard Aidoo, vr 01 juli 2011 20:06 in reactie op GJ Huisman Reageer op Tsjeard
=Dat geldt alleen voor geestelijke leeftijd, de binnenkant.=
Dat je de binnenkant gewaar wordt, betekent alleen maar dat de buitenkant je niet meer boeien kan. Al begrijp ik best dat de binnenkant intrigeert, vrouwen denken zo vreemd dat het je blijft verbazen. -
, vr 01 juli 2011 11:30 Reageer op
Ach, zo'n Maxim Hartman........
Een beetje een sneue man.
Beetje van ouwe bok en jong blaadje.
En zo te zien midden in zijn tweede pubertijd, ofwel penopauze.
Gelukkig denkt niet iedereen er zo over ;=)) -
Wout Berlinck, vr 01 juli 2011 11:27 Reageer op Wout
Ken 'm ook niet, die Maxim Hartman. Het is ongetwijfeld een lul.
Zoals je er veel tegenkomt in het dagelijks leven. En die laat je dan links liggen. Vooral als ze zich laten interviewen door de Viva.
Wat je vooral niet doet is je er iets van aantrekken. Het persoonlijk nemen wat de lul voor lulpraat in de Viva laat optekenen, dat betekent dat dat de lulpraat misschien toch geen lulpraat is ... ? -
zorba de griek, vr 01 juli 2011 11:26 Reageer op zorba
Het enige wat die Maxim te verwijten valt, is dat hij een waarheid als een koe heeft verteld, die vrouwen boven de 35 liever niet willen horen.
-
Zjen Zen, vr 01 juli 2011 11:33 in reactie op zorba de griek Reageer op Zjen
Ja echt wel, die kerels van rond de 47 staan er weer fris op met zo'n interview.
De hele waarheid en niets anders dan de waarheid over hele foute mannen. -
GJ Huisman, vr 01 juli 2011 11:38 in reactie op Zjen Zen Reageer op GJ
En zo zijn dus niet alle mannen... ik hoop i.i.g. niet op mijn 47ste te pretenderen dat ik nog een viriele seksgod ben... hopelijk ben ik dan nog steeds gelukkig samen met mijn dan inmiddels 46-jarige vrouw.
-
Tsjeard Aidoo, vr 01 juli 2011 12:13 in reactie op GJ Huisman Reageer op Tsjeard
=En zo zijn dus niet alle mannen... ik hoop i.i.g. niet op mijn 47ste te pretenderen dat ik nog een viriele seksgod ben... hopelijk ben ik dan nog steeds gelukkig samen met mijn dan inmiddels 46-jarige vrouw.=
Dat ligt geheel aan jezelf. Blijkbaar heb je de hoop nu al voorgoed laten zinken, maar ik ben op mijn 60e nog steeds viriel en dankzij een alcoholvrij leven mag mijn lichaam er nog steeds wezen! Je kunt overigens echt wel gelukkig zijn met oude vrouwen, ook al zien die er niet aantrekkelijk meer uit, dat was het punt niet. -
GJ Huisman, vr 01 juli 2011 12:24 in reactie op Tsjeard Aidoo Reageer op GJ
"Dat ligt geheel aan jezelf. Blijkbaar heb je de hoop nu al voorgoed laten zinken, maar ik ben op mijn 60e nog steeds viriel en dankzij een alcoholvrij leven mag mijn lichaam er nog steeds wezen! Je kunt overigens echt wel gelukkig zijn met oude vrouwen, ook al zien die er niet aantrekkelijk meer uit, dat was het punt niet. "
Ik laat helemaal geen hoop varen. Ik heb alleen niet de dringende neiging om mezelf te moeten bewijzen door het feit dat ik meiden kan versieren die mijn dochter konden zijn. En ik ben gelukkig & tevreden met de vrouw met wie ik inmiddels bijna 11 jaar getrouwd ben. -
Tsjeard Aidoo, vr 01 juli 2011 12:46 in reactie op GJ Huisman Reageer op Tsjeard
=Ik laat helemaal geen hoop varen. Ik heb alleen niet de dringende neiging om mezelf te moeten bewijzen door het feit dat ik meiden kan versieren die mijn dochter konden zijn. En ik ben gelukkig & tevreden met de vrouw met wie ik inmiddels bijna 11 jaar getrouwd ben.=
Weet je niets van, misschien versta je gewoon de kunst om iets jongs te versieren niet en maak je je zelf daarom maar wijs dat je zo ontzettend gelukkig bent met de troostprijs. -
, vr 01 juli 2011 13:10 in reactie op GJ Huisman Reageer op
Ik hoop dat mannen, wanneer ze wat ouder worden, ook tot het besef en de volwassenheid komen dat sex nog iets anders is dan rondrommelen met een strak jong lijf.
Om het maar niet te hebben over liefde.
Komen ze niet tot dat besef is dat sneu voor ze, want ze maken zichzelf daar een beetje belachelijk mee.
Wat heet een beetje.... -
Tsjeard Aidoo, vr 01 juli 2011 13:31 in reactie op Reageer op Tsjeard
=dat sex nog iets anders is dan rondrommelen met een strak jong lijf.=
Ik vind het best wel zielig voor je, maar sex is nu eenmaal niets anders dan dat. Liefde is wat anders. Heeft niets met sex van doen. Ik voel niets dan liefde voor mijn hond, maar ik wil er toch echt geen sex mee. -
, vr 01 juli 2011 19:14 in reactie op Tsjeard Aidoo Reageer op
Dat zijn dus echt erg foute mannen.
Jammer voor je. -
Tsjeard Aidoo, vr 01 juli 2011 12:21 in reactie op Zjen Zen Reageer op Tsjeard
Dat zijn geen foute mannen hoor. Foute mannen maken je wijs dat ze op oudere vrouwen vallen, van boven de veertig zeg maar. Fout omdat ze dan liegen.
-
GJ Huisman, vr 01 juli 2011 11:37 in reactie op zorba de griek Reageer op GJ
Tsja en vrouwen van 50 zullen een jonge gespierde vent van 25 met weelderige haardos ook aantrekkelijker vinden dan een kalend mannetje van middelbare leeftijd met bierbuik.
Hartman komt over als een primitieve aap met narcistische persoonlijkheidsstoornis (dat is slechts mijn bescheiden mening) die jong & lekker vlees wil. Een gelijkwaardige relatie tussen mensen in dezelfde levensfase, met vergelijkbare levenservaringen, af en toe een goed gesprek en een relatie die verder gaat dan wat rondneuken, he getsie, da's niks voor Maxim. -
, vr 01 juli 2011 13:12 in reactie op GJ Huisman Reageer op
Is niet helemaal waar.
Vrouwen gaan per definitie minder af op uiterlijk dan op charme en intelligentie.
Zo kan ik rustig als een blok vallen voor een vent die jaren jonger is dan ik.
Maar ook voor eentje die een end ouder is.;) -
Tsjeard Aidoo, vr 01 juli 2011 22:29 in reactie op Reageer op Tsjeard
Ja, en het leuke is dat vooral jonge vrouwen als een blok vallen voor mannen die van hun vaders leeftijd zijn. Dat schijnt genetisch geregeld te zijn, evolutionair voordelig of iets dergelijks.
-
, za 02 juli 2011 10:23 in reactie op GJ Huisman Reageer op
Nou, ik kan je verzekeren dat een vrouw van 50 beslist NIET zit te wachten op een testosteronpatroon van 25.
Neem dat maar van mij aan. -
, za 02 juli 2011 14:39 in reactie op GJ Huisman Reageer op
Het kan zo zijn dat sommige haantjes hier vinden dat een vrouw sneller * uit de running is* dan een man, het grote voordeel is echter dat vrouwen het dan uiteindelijk tóch net ff langer volhouden.
-
, vr 01 juli 2011 11:49 in reactie op zorba de griek Reageer op
Ik had van jou geen andere reactie verwacht;)
-
GJ Huisman, vr 01 juli 2011 11:20 Reageer op GJ
Naar mannetje trouwens, die Hartman, als ik het interview lees.
opiniemakers
-
Mei Li Vos Directeur Orangegas en publicist
Bio -
Ivan Wolffers Hoogleraar Gezondheidszorg en Cultuur VU
Bio -
Ewout Klei Politiek historicus
Bio -
Boris van der Ham Tweede Kamerlid D66
Bio -
Brecht van Hulten presentatrice Kassa
Bio
Populair
-
De échte keuze van Samsom
Media verdraaien uitspraken van PvdA-leider over voorkeur voor SP
8033 x bekeken Korte Scan
Reageer (356) Politiek Twitter -
Kamermeerderheid voor ESM
UPDATE: PvdA eist extra garanties ... Stemming volgt morgen
7627 x bekeken Korte Scan
Reageer (553) Economie Twitter -
Volkskrant wil Joop verbieden
Hoofdredacteur: 'Joop is directe concurrent van onze opiniepagina' ... Joop-verbod moet lezers naar VK-site drijven
5961 x bekeken Korte Scan
Reageer (195) Media Twitter -
Peiling: Sap ruim aan kop
Update: Het GroenLinks-dilemma op het podium: Bevlogenheid versus bedachtzaamheid ... EenVandaag: 77 procent GroenLinks-leden kiest voor Sap
5635 x bekeken Korte Scan
Reageer (131) Politiek Twitter -
'SP smijt deur dicht voor GroenLinks'
[VIDEO] SP-voorzitter Jan Marijnissen wil volgens Limburgse krant niet meer samenwerken met GroenLinks ... Nieuws ook door andere media overgenomen … SP-woordvoerder ontkent … Frans Timmermans was aanwezig en bericht op Facebook: 'dat Jan Marijnissen de deur naar GroenLinks keihard dichtsmeet. Was ik niet met hem eens' ... Marijnissen: Met Dibi aan het roer is links GroenLinks voorbij
5142 x bekeken Korte Scan
Reageer (249) Politiek Twitter -
GroenLinks pakt forens hard
Update: GroenLinks legt uit: Arme mensen betalen voor dure leasebakken van de rijken ... GroenLinks-Tweede Kamerlid Ineke van Gent verdedigt Lenteakkoord: Dan ga je maar dichter bij je werk wonen
4983 x bekeken Korte Scan
Reageer (381) Economie Twitter -
Het Joop-verbod van de Volkskrant
Francisco van Jole Apart: Voor de tweede keer in korte tijd is er in de Tweede Kamer gepleit voor het verbieden van Joop.
4173 x bekeken Korte Scan
Reageer (111) Media Twitter -
De Hond peilt: Heftige electorale schommelingen
VVD-achterban niet blij met lenteakkoord ... Dibi kost GroenLinks zetels ... PvdA en PVV profiteren ... Geen meerderheid voor 'Kunduz-coalitie' ... Europa en euro zullen belangrijke rol spelen op 12 september
3421 x bekeken Korte Scan
Reageer (186) Politiek Twitter -
D66 wil 40-urige werkweek terug
D66-Tweede Kamerlid Wouter Koolmees in Buitenhof: Een officiële vrije dag opgeven levert ook economisch voordeel op
3130 x bekeken Korte Scan
Reageer (171) Politiek Twitter -
Presentator stuurt 'Barbie' live uit show
Dat zouden ze vaker moeten doen...
2972 x bekeken Korte Scan
Reageer (22) Kijknou Twitter

