Bio Bekijk alles van Hanneke Groenteman Word fan

Hanneke Groenteman

Hanneke Groenteman TV presentator

22 juni 2011 Reageer (24) 1858 x bekeken Politiek RSS

Oei....

Martijn van Dam, let liever gewoon op in plaats van steeds te twitteren

Kadootje voor de SGP: een wetsvoorstel waarbij internetaanbieders voortaan onwelgevallige websites mogen blokkeren is met instemming van de PvdA door de Tweede Kamer gekomen. Terwijl de PvdA dit juist niet wil! Hoe kan dat? De fractie heeft voor dit wetsvoorstel gestemd omdat Martijn van Dam (mediaspecialist) ze dit "liet doen". Foutje bedankt! Martijn van Dam twitterde onmiddellijk: "Ooei, er ging iets behoorlijk mis bij stemming over netneutraliteit." Hij had het 'verkeerde seintje' gegeven.

Dubbel onthutsend. Leden van de Pvda-fractie weten dus niet waarover ze stemmen als ze hun hand opsteken: als domme ganzen volgen ze de leider ook als die de verkeerde kant opgaat. Ze hebben geen idee welke kant ze uit zouden moeten gaan.

En dan: meteen gaat zo'n Van Dam zitten twitteren dat er iets fout gaat. Die twitterdiarree... Let liever gewoon op in plaats van steeds te twitteren.

Als dit een voorbeeld van de kwaliteit van de grootste oppositiepartij is, hebben we niets meer te lachen voorlopig.

Laatste Reacties (24) Reageer Reacties in wachtrij: 0

  • Al Bundy, vr 24 juni 2011 08:38 Reageer op Al

    Al

    "Als dit een voorbeeld van de kwaliteit van de grootste oppositiepartij is, hebben we niets meer te lachen voorlopig."

    Daar is rechts al een tijdje achter Hanneke, nu links zelf nog ;)

  • Piet Knollema, do 23 juni 2011 19:42 Reageer op Piet

    Piet

    Dat de kamerleden vaak niet weten waar ze voor of tegen stemmen is van alle tijden. Al in de jaren zesig van de vorige eeuw maakte ik het mee dat bij het gaan van het belletje voor een rondjestemmen de kamerleden uit alle hoeken en gaten te voorschijn kwamen om vervolgens op advies van "de woordvoeder" voor of tegen te stemmen.
    Daar is volgens mij ook niets mis mee. Maar dan moet "de woordvoerder" wel weten waar hij mee bezig is!

  • Frits Guevara, do 23 juni 2011 19:32 Reageer op Frits

    Frits

    Natuurlijk mogen internetaanbieders onwelgevallige dingen weren. Dat is toch hun goed recht? Wilde de PvdA dit gaan verbieden?
    Als de PvdA het zo geweldig goed weet wat ze op internet moeten aanbieden, laat ze zelf lekker een onderneming starten die internet aanbiedt. Eens kijken of er vraag naar is. Die klanten die het willen zullen daar bij gaan en degenen die tcoh liever onwelgevallige zaken willen weren die gaan bij degene die het beste bij hun past.
    So what???
    Dat is toch vrijheid? Wat wil de PvdA daar nou inbreuk op maken?

  • Zeer Voornaam, do 23 juni 2011 18:07 Reageer op Zeer

    Ja en dat toontje ook.
    "er ging iets mis" ipv "ik deed iets stoms"

  • Peter Draman, do 23 juni 2011 12:04 Reageer op Peter

    Peter

    https://zoek.officielebekendmakingen.nl/dossier/32549/kst-32549-33?resultIndex=2&sorttype=1&sortorder=4

    Daar overigens het subamendement in kwestie.

    Nogmaals zo lang dit alles gebeurd op verzoek van de aboneehouder, wat is dan het probleem?

  • Peter Draman, do 23 juni 2011 11:45 Reageer op Peter

    Peter

    Zucht, het onderdeel van die wet in kwestie gaat over het filteren van internet content op basis van ideologische gronden met EXPLICIETE TOESTEMMING VAN DE GEBRUIKER.

    Als SGP'ers graag willen dat porno en andere dingen die zij aanstootgevend vinden voor hun gefiltered worden is dat een probleem? Het kan nu al met eigen software en ik meen dat er providers waren die dit al aanboden.

    Zolang het filteren gebeurd op verzoek van de eindgebruiker en met zijn toestemming heb ik daar geen probleem mee.

  • rene adriaans, do 23 juni 2011 10:25 Reageer op rene

    rene

    Geen wonder dat er de laatste dagen lege pagina's op het scherm verschijnen. Nou Martijn van Dam ik zal de volgende keer nog eens goed nadenken voor ik weer op je stem. Pannekoek!

  • Vaclav Klaus, do 23 juni 2011 10:02 Reageer op Vaclav

    Vaclav

    Het is inderdaad behoorlijk dom. Weet niet hoe de stelling geformuleerd was, maar niet goed te praten. Het schijnt overigens vaker te gebeuren, alleen meestal zonder consequenties.

    Tegelijkertijd; het is direct duidelijk dat dit niet is wat de PvdA fractie wilde. Er wordt dus een nieuw voorstel ingediend. Is het niet beter als het gewoon direct gecorrigeerd kan worden? Dit kost alleen maar extra tijd en gedoe. Voor niets.

  • Martino Campos, do 23 juni 2011 10:00 Reageer op Martino

    Martino

    Beste mevr. Groenteman, neem hem een keer mee naar Disney world in Parijs!
    Effe chillen en het brein resetten.
    U kwam ook terug vol inspiratie.... toch?

  • Eline W, do 23 juni 2011 09:50 Reageer op Eline

    Eline

    De inhoud lijkt me hier belangrijker dan een stemfout.

    Ik heb dit live gezien, en het is eerder een wonder dat het meestal goed gaat, dan dat het hier een keer fout gegaan is. Die moties worden aangegeven met nummers, en je kan niet van ieder kamerlid verwachten dat ze al die nummers kennen.

    Als iemand een keer een fout maakt hoeft dat nog iet zoveel over zijn partij of fractie te zeggen

  • Piet Pelle, do 23 juni 2011 09:45 Reageer op Piet

    Piet

    blijkt maar weer dat een fractie voor het grootste gedeelte bestaat uit stemvee. En dat moemt men dan volksvertegenwoordiger, follower is een betere benaming om in de trant van twitter te blijven..
    Dit soort dingen ontneemt mij dus de behoefte om nog een stem uit te brengen.

  • Eline W, do 23 juni 2011 11:33 in reactie op Piet Pelle Reageer op Eline

    Eline

    Nee, een fractie bestaat uit allemaal mensen met hun eigen specialiteit.

  • Semolina Pilchard, do 23 juni 2011 09:20 Reageer op Semolina

    Semolina

    Wel, mevrouw Groenteman, ik ben van m'n stoel gevallen van het lachen toen ik het bericht over de PvdA-stemming las. De vervelende consequentie doet daar niets aan af.

  • Eline W, do 23 juni 2011 10:58 in reactie op Semolina Pilchard Reageer op Eline

    Eline

    U stemt toch VVD?

  • Semolina Pilchard, vr 24 juni 2011 23:12 in reactie op Eline W Reageer op Semolina

    Semolina

    Ja. Soms. En zodoende kan ik het niet oneens zijn met bepaalde standpunten van die partij?

  • Eline W, za 25 juni 2011 11:48 in reactie op Semolina Pilchard Reageer op Eline

    Eline

    Natuurlijk wel, maar de PvdA dit verwijten is dan een beetje vreemd. De VVD heeft immers als enige partij tegen de hele wet gestemd. U niets u schamen, in plaats van de PvdA belangrijk te maken.

    Ik vraag me trouwens wel af of erVVd kiezers zijn die het er wel mee eens zijn, maar dat terzijde.

  • Henk Jensson, do 23 juni 2011 04:25 Reageer op Henk

    Henk

    Duidelijk is dat de weinig bezielende leider van de partij zijn fractiegenoten nu helemaal in slaap heeft gesust.
    Als het aan hen ligt regeert bruin nog tien jaar door, hun salaris wordt immers tóch wel gestort...

  • R. Hood, do 23 juni 2011 01:20 Reageer op R.

    R.

    'Big Brother' wil 'netneutraliteit' en volgend jaar komt er ook nog eens een grote internet ommezwaai (geen toeval allemaal)
    Met 'dank' aan een heel toevallig 'foutje' van de PvdA.
    Waar blijft trouwens de zogenaamde Partij VOOR de Vrijheid? Oorverdovend stil, die ziet die zogenaamde 'netneutraliteit' duidelijk wel zitten , net zoals vingerafdrukken in het paspoort en een tolweg met camera's en sensoren, en ov chipkaart met controlepoortjes, en de rest van al die vrijheidsbeperkende elekronische systemen.

  • Mark Verver, do 23 juni 2011 09:02 in reactie op R. Hood Reageer op Mark

    Mark

    Oei, interessant! Wat is er allemaal zo eng aan 'netneutraliteit'?

  • Eline W, do 23 juni 2011 09:54 in reactie op R. Hood Reageer op Eline

    Eline

    Hoe kan netneutraliteit onze vrijheid bedreigen? De PVV heeft het in deze heel goed gedaan, in ieder geval beter dan de VVD.

    https://www.bof.nl/2011/06/22/historische-dag-voor-internetvrijheid-de-eindscore-2/

    Je zal bijna gaan denken dat de VVD een geheime agenda heeft in deze, ik wil wel eens horen wat onze grote liberale helden (o.a. d' Holbach) hierover te zeggen hebben.

    Dit is namelijk zo krom dat de eerste VVDer die dit stemgedrag recht weet te praten van mij persoonlijk een hele grote taart krijgt.

  • Piet Paaltjes, do 23 juni 2011 00:37 Reageer op Piet

    Piet

    "Leden van de Pvda-fractie weten dus niet waarover ze stemmen als ze hun hand opsteken".
    Tja. Het wordt nu echt zichtbaar. Iets wat een hoop stemmers al jarenlang weten.

  • Berthold Hohenlowe-Langenberg, do 23 juni 2011 00:23 Reageer op Berthold

    Berthold

    Is dit een column of een reactie?

  • Ton evertsen, do 23 juni 2011 09:05 in reactie op Berthold Hohenlowe-Langenberg Reageer op Ton

    Ton

    het is een scherpe analyse

    van dam is veel te vaak bezig met zijn eigen beeldvorming en iets te weinig met zijn werk

  • Frans Hotel, do 23 juni 2011 00:11 Reageer op Frans

    Frans

    "Als dit een voorbeeld van de kwaliteit van de grootste oppositiepartij is, hebben we niets meer te lachen voorlopig."

    Juist wel!

 

Reageren

opiniemakers

Populair

Scroll naar boven Scroll naar boven