Bio Bekijk alles van Wilma van Raamsdonk Word fan

Wilma van Raamsdonk

Wilma van Raamsdonk Projectleider Passionate Bulkboek

03 februari 2012 Reageer (48) 1734 x bekeken Leven RSS

Muffe mannen

Cultuur snuivende muffe mannen tijdens het IFFR: er zit er altijd wel ėėn op reukafstand

Al jarenlang ben ik trouwe gast van het IFFR. Het filmfestival doet iets met de stad, alleen daarom al heeft het mijn sympathie, maar ook de films, hoe hilarisch slecht soms ook, kunnen mij bekoren. Elk jaar weer en ook bij elke film, ongeacht genre en op welke locatie deze wordt vertoond, is het ook afzien.

In tegenstelling tot bezoekers van een commerciële film, die doorgaans wordt voorafgegaan met een etentje of wordt afgesloten met een borreltje elders in de stad - en waarvoor de bezoekers (mannen en vrouwen gelijk) zich dus even leuk optutten voor dit avondje uit, kenmerkt het IFFR zich door bezoekers die minder fris ruiken. Laat ik het ronduit zeggen: de bezoekers stinken.

Hoewel dit zowel voor vrouwen als mannen geldt, zijn de laatsten wel de koplopers in het afgeven van minder frisse lijfgeuren. Het zijn gewoon muffe mannen, veelal met lange (ongewassen) grijze haren, morsige pantalons en dito overjassen.

Het zijn hoogstwaarschijnlijk alleenstaande mannen, die vanaf de vroege morgen tot de vroege nacht, dag na dag, getuige hun knalgele langyard met Tijgerpas, zich laten laven met een rijk palet aan films uit verre vreemde landen.

Dat zo'n muffe man thuis geen vrouw heeft, weet ik zeker. Zij zou immers elke morgen de betreffende man erop wijzen dat hij niet weer diezelfde broek moet aantrekken - of beter nog, ze zou die broek allang geconfiskeerd hebben en in de wasmachine hebben laten verdwijnen. Ze zou de man weigeren in haar bed zo lang hij zijn haren niet wast, ze zou die morsige overjas allang hebben weggegooid en bij plotseling gemis de prangende vraag naar waar de jas is gebleven, hebben ontweken. Zij zou voorkomen dat hij bruine broodjes met kaas meeneemt in een plastic zakje, dat hij in de late avond tijdens een film opent en de nog meer bezwete kaas dan de man zelf nuttigt.

Cultuur snuivende muffe mannen tijdens het IFFR: er zit er altijd wel ėėn op reukafstand van me zodat ik niet alleen cultuur maar nog veel ellende mag snuiven.

Volg Wilma op Twitter

Laatste Reacties (48) Reageer Reacties in wachtrij: 0

  • dr. Bob, zo 05 februari 2012 22:59 Reageer op dr.

    dr.

    Wilma is "al jaren een trouwe GAST" ?
    Betekend dat dat ze zonder te betalen naar binnen mag ?
    In dat geval snap ik er helemaal niks meer van.
    Een gegeven paard mag je ommers niet in de bek (mond ?) kijken.
    En als je zo gek bent om wél geld uit te geven aan dat arty farty "kijk ons eens een grote stad zijn" festival, dan weet je van tevoren dat je dagenlang omringd gaat zijn door al dan niet riekende zonderlingen.
    Ik ben een geboren Rotterdammer maar dat festival is paarlen voor de zwijnen. Je kan er geld in blijven gooien "until the cows come home" maar het blijft toch een tenenkrommend desperaat gebeuren.
    Zelfs dat rare documentaire festival in A'dam heeft meer internationaal aanzien.
    Zelf ben ik één keer op dat IFFR geweest, en dat was inderdaad op uitnodiging. (had als cameraman en onnozele buitenbosser, gewerkt aan zo'n gesubsidieerd Rotterdams witwas project)
    "Wall to wall" wannabees en aanverwante griezels. Ik heb er nog wel eens nachtmerries over.
    Ik snap dus maar al te goed waar Wilma het over heeft, en ik hoop voor haar dat ze inderdaad een niet betalende GAST was.

  • Marq Pas, za 04 februari 2012 23:48 Reageer op Marq

    Marq

    Er schijnen ook dames te zijn die speciaal op dit soort avonden afkomen- en niet voor de films.
    Waarom zouden deze verguisde odorofiele dames niet op deze onschuldige wijze aan hun gerief mogen komen?

  • Paul Duran, za 04 februari 2012 14:35 Reageer op Paul

    Paul

    Is dit nu een "klasse" kolom? Het verbaast me dat dit stukje langs de redactie is gekomen, of worden deze niet gemodereerd?

  • Semolina Pilchard, za 04 februari 2012 14:52 in reactie op Paul Duran Reageer op Semolina

    Semolina

    Uw zuurgraad geldt niet meteen als afrodisiacum, zeg. Pfjiew!

  • Paul Duran, zo 05 februari 2012 13:43 in reactie op Semolina Pilchard Reageer op Paul

    Paul

    Oh, excuses, ik wist niet dat er daadwerkelijk een doelgroep bestond voor dit zuurpruimende artikeltjes. Laat ze maar komen hoor ...

  • Semolina Pilchard, zo 05 februari 2012 15:18 in reactie op Paul Duran Reageer op Semolina

    Semolina

    Alleen al je roep om columns die je niet aanstaan te modereren, meurt een uur in de wind.

  • Zwarte Piet, za 04 februari 2012 13:09 Reageer op Zwarte

    Zwarte

    Tuurlijk hebben ze geen vrouw. Maar dat is niet omdat ze stinken maar omdat ze het hebben opgegeven om met een vrouw samen te leven die in de eerste 5 jaar van haar bestaan verteld is hoe schattig ze wel niet is en dat haar hele verdere leven als leidraad hanteert. Jij mij niet op een voetstuk plaatsen, ik jou niet respecteren. Daarnaast denk ik niet dat deze mannen echt links zijn. Het heeft niks met politieke voorkeur maar met de identificatie van de emotie te maken dat ze naar een dergelijk festival gaan.

  • Hjalmar Hoort, za 04 februari 2012 12:01 Reageer op Hjalmar

    Hjalmar

    Op de afterparty van de IFFR in de Schouwburg gisteren geen muffe mannen gezien hoor. Wel een hoop idealistische PvdA meisjes met ree-bruine ogen die de wereld gingen veranderen. En het feest ging nog lang door in die klamme tweede zaal achterin..... dat is het mooie aan linkse feestjes: ik heb wat minder last van het Spekman syndroom.

  • Frank Lenssen, za 04 februari 2012 13:55 in reactie op Hjalmar Hoort Reageer op Frank

    Frank

    Gôh... ik heb wat gemist! Volgend jaar beter, dan maar.

    Uiteraard ga ik dan voor de film en de schone kunsten en de cultuur, mijn passies - maar het zou een wereldzet zijn om op zo een 'afterparty' (= ero-beurs) een linkse Gutmensch van de vrouwelijke kunne te leren kennen, en dan te bed onze wederzijdse filmkennis uit te wisselen, uiteraard met een gepast, gepassioneerd, en langdurig intermezzo of twee.

    Zie je in 2013, Hjalmar!

  • Hjalmar Hoort, za 04 februari 2012 15:13 in reactie op Frank Lenssen Reageer op Hjalmar

    Hjalmar

    Was leuk gemelleerd publiek. Gebeurt niet vaak dat je ECHT alle pluimages in 1 zaal ziet staan. Waar film al niet goed voor is! (zeker hilarisch als je ook alle pluimages ziet trachten te dansen op hip-hop)

  • theo gerris, za 04 februari 2012 08:46 Reageer op theo

    theo

    Hebt u wel eens achter een vrouw gezeten , die je op 1 kilometer afstand kon ruiken ?
    Ik wel, was niet te harden, ben uit de voorstelling gelopen.
    Een mesthoop ruikt veel beter .
    Een geurtje oke, maar toch niet dat de hele zaal bijna over zijn nek gaat.

  • Henk Verwoerd, za 04 februari 2012 00:27 Reageer op Henk

    Henk

    Het verbaast me altijd dat mannen nog steeds in een zaal gaan zitten terwijl de meeste films soon after van het internet (illegaal of kopen) geplukt kunnen worden. Voor de vrouwen die op dit soort films afkomen hoef je niet te gaan.

  • Nihilist #1375, vr 03 februari 2012 20:36 Reageer op Nihilist

    Nihilist

    Een aantal films die de moeite waard zijn:
    Hugo:
    Meteen een familiefilm om de clichés over de zogenaamde moeilijke films te ontkrachten. Met veel liefde gemaakte ode aan de filmkunst (in het bijzonder de filmmaker Georges Méliès). Misschien een beetje te veel een ‘feel good’ film, maar vakkundig gemaakt door Scorsese.
    http://www.filmfestivalrotterdam.com/nl/films/hugo/

    Kotoko:
    Een film die al de hele week door mijn hoofd spookt. Het hoofdpersonage is een jonge moeder met psychosen. Zeer sterk gespeeld door de hoofdrolspeler Cocco. Vooral de scene waarin ze probeert haar angstaanvallen weg te zingen is een kippenvelmoment.
    http://www.filmfestivalrotterdam.com/nl/films/kotoko/

    Ace Attorney:
    Een film gebaseerd op een computerspel waarin de hoofdrolspeler Phoenix Wright zijn cliënten moet vrijkrijgen. Knotsgekke film met over de top personages en komische situaties. Het is echt de verdienste van Miike Takashi dat deze film niet uit de bocht vliegt.
    http://www.filmfestivalrotterdam.com/nl/films/gyakuten-saiban/

    Nana:
    Interessante film waarin een 4-jarig meisje enkele dagen zelf haar kostje bij elkaar moet scharrelen na het verdwijnen van haar ouders. Zeer pure observaties van het gevoelsleven van een kind.
    http://www.filmfestivalrotterdam.com/nl/films/nana/

    Tatsumi:
    Animatiefilm over het leven van de mangatekenaar Yoshihiro Tatsumi. Zijn biografie wordt afgewisseld met enkele verhalen van zijn hand, zodat ook mensen die hem niet kennen zo met zijn werk in aanraking komen.
    http://www.filmfestivalrotterdam.com/nl/films/tatsumi/

    Black’s Game:
    IJslandse misdaadfilm. Eigenlijk behoorlijk conservatieve maffia film alleen dan gesitueerd in IJsland. Jongeman sluit zich bijna ongemerkt aan bij een drugsbende, maar steeds meer in de knoei. Toch zeer vermakelijk.
    http://www.filmfestivalrotterdam.com/nl/films/svartur-leik/

  • Jan Hooivork, vr 03 februari 2012 19:53 Reageer op Jan

    Jan

    Nogal een generaliserend stuk. Individuele gevallen zijn doorgaans te uiteenlopend om een algemeen principe op te kunnen baseren.

    Daarnaast vind ik het denigrerend. Maar ja, dat is media tegenwoordig...

    Zo ging het met Occupy, het beeld: allemaal kansloze, werkloze antiglobalistische luie hippies, terwijl het merendeel werkt.

    En met allochtonen: allemaal mensen die op onze banen uitzijn en profiteren van onze sociale voorzieningen. Hoe die twee samen gaan is mij nog steeds een raadsel, maar het blijft een hardnekkig vooroordeel die slechts voor een kleine minderheid opgaat.

  • Semolina Pilchard, vr 03 februari 2012 16:20 Reageer op Semolina

    Semolina

    LOL. Rake observatie. Hoe hoger het cultureel gehalte, des te onverzorgder en onwelriekender het publiek, zo is ook mijn ervaring. Mijn stelregel luidt dan ook: interesse in kunst KAN samen gaan met het gebruik van deodorant.

  • Jan B, vr 03 februari 2012 16:51 in reactie op Semolina Pilchard Reageer op Jan

    Jan

    Hoe hoger het cultureel gehalte, des te onverzorgder en onwelriekender het publiek, zo is ook mijn ervaring. Mijn stelregel luidt dan ook: interesse in kunst KAN samen gaan met het gebruik van deodorant.

    Hoe het een uit het ander volgt, zoals gesuggereerd door de woorden "dan ook", is mij onduidelijk. Niet dat ik het ook wil weten overigens.

  • Piet de Geus, vr 03 februari 2012 17:04 in reactie op Semolina Pilchard Reageer op Piet

    Piet

    "Mijn stelregel luidt dan ook: interesse in kunst KAN samen gaan met het gebruik van deodorant."

    Deodorant, was dat niet een vervanger van water en zeep? Mocht je ook geen zin hebben om je tanden te poetsen, dan zou je mastiek kunnen kauwen. Dat deden ze vroeger ook aan het Turkse hof en het schijnt net zo goed te camoufleren als deodorant.

  • Semolina Pilchard, za 04 februari 2012 14:37 in reactie op Piet de Geus Reageer op Semolina

    Semolina

    Nee, Piet, het is dagelijks douchen én deodorant op doen. Heeft je moeder je dat niet geleerd?

  • Frank Lenssen, vr 03 februari 2012 18:20 in reactie op Semolina Pilchard Reageer op Frank

    Frank

    Nou, dat zit zo: mannen van boven de 40 die naar probleemfilms uit het alternatieve sirkwie gaan, dat zijn niet zomaar de eerste de beste uit het Holland Casino of de Miljonair Fair geplukte mietjes. Omdat zij politiek links geaard zijn, zijn zij dus, zoals nog zeer recent aangetoond in een zeer belangrijke wetenschappelijke publicatie van de gerenommeerde Brock University te Canada, mensen met een zeer hoog IQ en een brede wereldoriëntatie, en een buitengewoon hoge algemene ontwikkeling.

    Kijk, voeg dan daaraan toe dat die films die ik op het oog heb, die van de progressieve cinema, als het ware, meestal gaan over achtergestelden, kanslozen, buitenbeentjes, verschoppelingen, en personen met zeer uitzonderlijke, exotische, en soms zelfs suspecte seksuele parafilieën. En af en toe is er ook nog eens deze of gene loslopende tiet te bewonderen, een niet te missen bonus voor de intellectuele vrijgezel.

    Met hun bewonderenswaardig vermogen tot empathie, en om tot volle inleving met de hoofdpersonages uit de films te komen, kleden die mannen die schrijfster van bovenstaand stuk zo denigrerend portretteert, zich dan ook zorgvuldig nét zoals de protagonisten van de films die zij bezoeken, en dus uiteindelijk ook financieren.

    Met andere woorden: het is geen zelfverwaarlozing, wat hier aan de kaak gesteld wordt, het is een kunstvorm op zich. Een kunstvorm, die respect verdient, en geen dédain.

  • Semolina Pilchard, za 04 februari 2012 14:41 in reactie op Frank Lenssen Reageer op Semolina

    Semolina

    Hahaha, welk een prachtig ironisch commentaar! Bravo, bravo! Overigens weten operabezoekers zich doorgaans wel te verzorgen en te kleden.

    Maar goed, walmende semi-intellectuelen serveer ik direct af. Het zijn paardenvijgen met wie ik niets van doen wil hebben.

  • Jan B, za 04 februari 2012 18:11 in reactie op Semolina Pilchard Reageer op Jan

    Jan

    Maar goed, walmende semi-intellectuelen serveer ik direct af. Het zijn paardenvijgen met wie ik niets van doen wil hebben.

    Die hoeft u niet af te serveren. Die komen namelijk voor een goed gesprek.

  • Klaas Blondeman, vr 03 februari 2012 16:12 Reageer op Klaas

    Klaas

    De witte, heterosexuele, westerse man, de enige mensensoort voor sommige andere mensensoorten die elke belediging maar over zijn kant moet laten gaan.

  • Zjen Zen, vr 03 februari 2012 16:36 in reactie op Klaas Blondeman Reageer op Zjen

    Zjen

    Karma allemaal Karma...what goes around comes around.

  • Hjalmar Hoort, zo 05 februari 2012 12:25 in reactie op Zjen Zen Reageer op Hjalmar

    Hjalmar

    Kijkend naar de deificatie van de vrouw in prehistorsiche tijden, en het feit dat zij waarschijnlijk instrumentaal is geweest in het aanbrengen van cultuur in die beschavingen, en dat tienduizenden jaren lang, zou ik niet zo happy zijn met mijn geloof in karma: dan heb je namelijk nog een paar duizend jaar te wachten.

  • Henk De Bree, vr 03 februari 2012 16:01 Reageer op Henk

    Henk

    Ik zeg, 6jes cultuur, doe maar normaal dan doe je gek genoeg, en je kop niet boven het maaiveld houden. Dat zegt genoeg. Dus als je in het alternatieve circuit terecht komt doe dan niet zo verbaasd!!!!!!

    Als je beschaving laat eindigen bij lezen en discussiëren dan blijft het in dat circuit de kleding die jij beschrijft. En afgunst is ook geen motivator.

    Als ik naar een feest of gala of première ga draag ik wel gepaste kleding en ga ik niet underdressed met een blauw, grijs of bruin pak laat staan een trui.

    Maar ik begrijp dat je normen en waarden voor dergelijke feesten en bijeenkomsten net wilt zoals het gebruikelijk was in Nederland en het gebruikelijk IS buiten Nederland? :)

  • Nihilist #1375, vr 03 februari 2012 15:17 Reageer op Nihilist

    Nihilist

    Samenvatting 41ste International Filmfestival Rotterdam 2012:
    'De man naast me stonk.'

    Kan dit niet beter? Ik zal proberen vanavond nog wat te posten over de films die ik gezien heb. Hopelijk brengt dat de discussie meer op gang.

  • Jan B, vr 03 februari 2012 19:14 in reactie op Nihilist #1375 Reageer op Jan

    Jan

    Proest

  • Klaas Blondeman, vr 03 februari 2012 14:10 Reageer op Klaas

    Klaas

    Deze bijdrage stinkt! Hebben mensen dan geen enkele schaamte meer? En dan heb ik het niet over die mannen. Als ik de man van deze vrouw was, zou ik subiet me een week niet wassen.

  • Nieuw!: Veldman, vr 03 februari 2012 14:23 in reactie op Klaas Blondeman Reageer op Nieuw!:

    Nieuw!:

    als het profiel niet zo perfect zou passen op iemand die ik ken en daar jaarlijks heen gaat en zwaar diep in het alternatieve filmcircuit zou zitten zou ik er niet zo vreselijk om moeten lachen
    PS. Ik ben een echte vent en ik gebruik NOOIT geurtjes
    Alleen ik ga niet naar rotterdam voor rare filmfeesjes .

    Ik wil best een stukje schrijven over die verschrikkelijke parfumwijven in bioscopen hoor

  • Jan B, vr 03 februari 2012 13:09 Reageer op Jan

    Jan

    Mevrouw van Raamsdonk. Tenzij u tot het lesbische deel van de nederlandse dames behoort (niets mis mee trouwens, ik val ook op vrouwen) wil ik u er wellicht toch op wijzen dat uw irritatie ongegrond is. Die geuren zijn volstrekt natuurlijk zijn en hebben zelfs een functie. Ze zitten namelijk barstens vol met ferromonen. Het zou volstrekt normaal zijn als u er niet geirriteerd maar gewoon compleet geil van werd. Misschien is dat ook wel het geval en wordt u daardoor juist in verwarring gebracht, met een overheersend negatief gevoel als resultaat. Per slot van rekening is een filmzaal nou niet bepaald een geaccepteerde omgeving om tot copulatie over te gaan (ik schat u in als een nette mevrouw). Maar iets in uw brein verzet zich tegen deze (zuiver sociale) conditionering en ziedaar het interne conflict dat daarmee het eigenlijke probleem vormt. Mijn advies: probeer die mannelijke muskusgeur een plaats te geven (beschouw hem desnoods als een compliment naar u als vrouw) en accepteer hem zoals hij de zaal vult. Wellicht dat zaken daardoor iets beter hanteerbaar worden als u zich op het IFFR weer binnen reukafstand van een oudere vrijgezelle man bevindt.

  • Hjalmar Hoort, vr 03 februari 2012 14:57 in reactie op Jan B Reageer op Hjalmar

    Hjalmar

    Ferromonen? Zijn ze van ijzer dan die geurtjes?

  • Jan B, vr 03 februari 2012 16:45 in reactie op Hjalmar Hoort Reageer op Jan

    Jan

    Inderdaad een r teveel.

  • Semolina Pilchard, vr 03 februari 2012 16:21 in reactie op Jan B Reageer op Semolina

    Semolina

    Wat een geleuter, man. Je stinkt waar je staat!

  • Jan B, vr 03 februari 2012 16:41 in reactie op Semolina Pilchard Reageer op Jan

    Jan

    A) hoe weet je dat (je trekt wel vaker conclusies zonder enige kennis van zaken) en B) als het al zo is dan zou het zeker niet mijn bedoeling zijn om jou daarmee in vervoering te brengen (integendeel zelfs). Bemoei je er dus niet mee.

  • Semolina Pilchard, za 04 februari 2012 14:56 in reactie op Jan B Reageer op Semolina

    Semolina

    Kijk, je kunt je ook nagels en gezichtshaar tot ongekende lengte laten groeien, de boks uittrekken, een spelonk occuperen en langs wandelend vrouwvolk bij de haren grijpen en naar binnen sleuren. Is volstrekt natuurlijk en heeft een functie.

  • Jan B, za 04 februari 2012 18:12 in reactie op Semolina Pilchard Reageer op Jan

    Jan

    Klopt. Ik zie hier dan ook een taak weggelegd voor het biologieonderwijs.

  • Henk De Bree, za 04 februari 2012 20:03 in reactie op Jan B Reageer op Henk

    Henk

    Zo alle je intellectuele reacties zijn meteen semi intelligent. Wat een nare opmerking over iemand, en wat dan nog of ze lesbisch is. Ben jij een pauper of zo? Dat is dan zeker ook gerechtvaardigd.

    Tjongejonge dat de TS blijkbaar wel van de geneugten van de upperclass wil genieten maar dat mensen zich in een bepaald millieu daar geen reet van normen en waarden en beschaving aan trekken, soit, maar schelden in de vorm of ze misschien lesbisch is, is erg beneden pijl.

  • Jan B, zo 05 februari 2012 01:34 in reactie op Henk De Bree Reageer op Jan

    Jan

    Begrijpend lezen is ook niet je sterkste kant zo te zien. Scheld ik mevrouw voor lesbisch uit? Dacht het niet (moeilijk he, dat Nederlands). Verder is het een hoop onsamenhangend gezwam wat je schrijft dat het qua stijl beter op Geenstijl zou doen. En dan heb ik het nog niet eens over de taalfouten.

  • Frank Lenssen, vr 03 februari 2012 12:25 Reageer op Frank

    Frank

    Hier wordt een hele bevolkinggroep op schaamteloos generaliserende wijze weggezet. Wat is er tegen op naturelle lichaamgeuren, lang grijs ongewassen haar, morsige pantalons en dito jassen? Het gaat hier wél even om cultuurdragers pur sang, mensen die het alternatieve filmcircuit rentabiliteit verlenen, en met wie je diepgaande gedachtenwisselingen kan opzetten over films die je hart raken, bijvoorbeeld handelend over Tasmaanse vlasbinders die op zoek zijn naar de zin van hun existentie, of over de seksuele zeden en gewoonten van de Inuit.

    Daar moet niet lichtvaardig over gedacht worden. Met een wicht van 35 dat geurt naar Joop! (sic) of Karl Lagerfeld en dat enkele grammen textiel aan heur lijf heeft, daar kan je toch alleen maar mee over de scheiding van Demi Moore praten?

    Ik pleit voor meer respect voor de Muffe Man in de Tempels van de Betere Cinema.

  • Nieuw!: Veldman, vr 03 februari 2012 12:31 in reactie op Frank Lenssen Reageer op Nieuw!:

    Nieuw!:

    Een vriend van mij voldoet zo ontzettend aan het geschetste profiel dat ik nog steeds behoorlijk zit na te grinniken.
    Maareh ja absoluut - leve de muffe mannen !

  • Hjalmar Hoort, vr 03 februari 2012 14:59 in reactie op Frank Lenssen Reageer op Hjalmar

    Hjalmar

    hahahaha. Mooi stukje humor van de OP en de reaguurders erop. Allemaal lachon!

  • René Franquinet, vr 03 februari 2012 12:06 Reageer op René

    René

    Na dit stuk ga ik subiet aandelen geurindustrie kopen, want nu zullen er wel massaal reukwatertjes gekocht worden. Oh ja, eerst nog even Perfume, the Story of a Murderer kijken.

  • Nieuw!: Veldman, vr 03 februari 2012 11:43 Reageer op Nieuw!:

    Nieuw!:

    LOL

  • Nihilist #1375, vr 03 februari 2012 11:43 Reageer op Nihilist

    Nihilist

    Sorry, mijn deodorant was blijkbaar uitgewerkt.

    Maareh... nog goede films gezien?

  • Piet de Geus, vr 03 februari 2012 11:42 Reageer op Piet

    Piet

    Ik zou toch niet op voorhand uitsluiten dat die mannen er expres zo bijlopen om zich de menopauzerende dames die er alleen maar zijn om te socializen van het lijf te houden en ongestoord van de films te kunnen genieten.

  • Rob Geurtsen, vr 03 februari 2012 12:19 in reactie op Piet de Geus Reageer op Rob

    Rob

    zou dat helpen... ga dat dit weekeinde in het Muziekgebouw aan 't IJ ook eens uit proberen... wellciiht een grote stad probleem die socializing middle age moeders, zonder 'ilf'.

  • Tom Meijer, vr 03 februari 2012 12:48 in reactie op Rob Geurtsen Reageer op Tom

    Tom

    Als je nu begint met iets op te bouwen dan ben je wel te laat hoor.

  • Hjalmar Hoort, vr 03 februari 2012 15:04 in reactie op Tom Meijer Reageer op Hjalmar

    Hjalmar

    Ja Ja.... want het leven stopt natuurlijk als je 30 bent. Spruitjes!!

 

Reageren

opiniemakers

Populair

Scroll naar boven Scroll naar boven