Bio Bekijk alles van Siegfried Woldhek Word fan

Siegfried Woldhek

Siegfried Woldhek Tekenaar en initiatiefnemer nabuur.com

28 oktober 2011 Reageer (58) 3334 x bekeken Politiek RSS

Mauro Manuel

Cartoon

Woldhek.nl

Laatste Reacties (58) Reageer Reacties in wachtrij: 0

  • Bijstandskoning van GeenStijl, ma 31 oktober 2011 15:42 Reageer op Bijstandskoning

    Bijstandskoning

    Het probleem van Mauro is volgens mij dat hij geen ploert is. Bij niet-Westerse immigranten hebben we al snel het beeld van aso's, en ik denk dat we daarom zulke harde maatregelen hebben afgedwongen. Tot de dag van vandaag, dat er ineens een schuchtere en sympathieke neger verschijnt.

  • sjaak de intellectueel, ma 31 oktober 2011 17:00 in reactie op Bijstandskoning van GeenStijl Reageer op sjaak

    sjaak

    ----Bij niet-Westerse immigranten hebben we al snel het beeld van aso's, en ik denk dat we daarom zulke harde maatregelen hebben afgedwongen.------

    FAAL! Bijna alle niet-westerse immigranten zijn ontzettend hoog-opgeleide en slimme mensen. Het is echter het beeld dat is ontstaan door de media en mesen als Pim Fortuyn en Geert Wilders en co dat asiel-zoekers of immigranten niks toevoegen aan de maatschappij. Blijkbaar bent hoort u ook al bij dat SP en PVV kliekje die deze mening deelt. Jammer...

  • Gaius S. Tranquilles, ma 31 oktober 2011 17:34 in reactie op sjaak de intellectueel Reageer op Gaius S.

    Gaius S.

    "FAAL! Bijna alle niet-westerse immigranten zijn ontzettend hoog-opgeleide en slimme mensen."

    Haha...dit meent u serieus? Als het antwoord hierop 'ja' is, dan raad ik u ten zeerste aan om eens naar buiten te gaan. En dan bedoel ik niet een wandelingetje door het lommerrijke Baarn, maar eens een metro richting een z.g. kansenwijk. Is een 'eye opener'.
    En voordat u mij ook van PVV sympathien gaat verdenken: ik stem al jaren PvdA/GL.

  • Eric Jan Taapken, ma 31 oktober 2011 17:46 in reactie op Gaius S. Tranquilles Reageer op Eric Jan

    Eric Jan

    Ik spreek niet gauw mensen aan op hun icoontje want dat is natuurlijk hun prive, ik heb wel moeite met die van u, ik ben tegen de monarchie maar de Prins van Oranje heeft wel gevochten voor vrijheden in dit polderlandje, waar heeft uw icoontje voor gestaan vind U?

  • sjaak de intellectueel, ma 31 oktober 2011 19:31 in reactie op Gaius S. Tranquilles Reageer op sjaak

    sjaak

    -------Haha...dit meent u serieus?------
    Over de migranten die de laatste 20 jaar naar Nederland zijn gekomen? JA.

    -----dan raad ik u ten zeerste aan om eens naar buiten te gaan.------
    Ik wil hier verduidelijken dat ik absoluut niet in een ivorentorentje leef. -----

    --------En voordat u mij ook van PVV sympathien gaat verdenken: ik stem al jaren PvdA/GL. ---------
    Ik verdenk u helemaal niet van PVV-sympathien. Ik weet allang dat veel van de zogenaamde hoogopgeleide en progressieve mensen die op de PVDA of groenlinks stemmen racistischer zijn dan Henk en Ingrid.

  • Bijstandskoning van GeenStijl, di 01 november 2011 01:12 in reactie op sjaak de intellectueel Reageer op Bijstandskoning

    Bijstandskoning

    Ik hoor je praten over racistische GroenLinks-stemmers... Nou dan ben ik zo één denk ik. Ik denk dat mensen in de 3e wereld niet identiek zijn aan de oorspronkelijke bevolking van West-Europa. Niet slechter, maar wel anders. Dat is denk ik ook de reden dat de 1e en 3e wereld zo ver uit elkaar gegroeid zijn. Jij ziet het misschien als racisme, ik eerder als realisme. Verschillende mensen maken verschillende maatschappijen -- klinkt mij vrij logisch in de oren.

  • Gaius S. Tranquilles, di 01 november 2011 10:55 in reactie op sjaak de intellectueel Reageer op Gaius S.

    Gaius S.

    Ik weet niet zo goed waar het racisme zich openbaart in mijn opmerking. U veronderstelt dat ik racistisch ben; ik vind dat eerlijk gezegd nogal een boute en beledigende uitspraak. Ik vraag me dan ook werkelijk af waar u het vandaan haalt. Ik zal daar echter verder niet kinderachtig over doen, aangezien mijn toon ook wat scherp was. Scherper misschien dan nodig..
    Echter, mijn sarcastisch gestelde vraag, volgt op de totaal niet onderbouwde stelling dat: "Bijna alle niet-westerse immigranten () ontzettend hoog-opgeleide en slimme mensen (zijn)." Dit is een feitelijk niet juiste stelling. Sterker nog, er gaat een zekere naiviteit van deze halsstarrige mythe uit.
    Even wat cijfers uit 2010 over het opleidingsniveau dan maar:
    percentage autochtonen HBO niveau: 19%
    percentage niet-westerse allochtonen HBO niveau: 11.3%
    percentage autochtonen WO niveau: 9.4%
    percentage niet-westerse allochtonen WO niveau: 7.8%
    (bron:http://statline.cbs.nl)
    Een duiding van deze cijfers hoef ik niet te geven; deze spreken, denk ik, wel voor zich.
    En dan zal ik voor de lieve vrede nog maar eens herhalen dat ik geen racist ben. Dat ik helemaal niks tegen Mauro heb, en dat de beste jongen wat mij betreft hier mag blijven. Dat ik uberhaupt geen probleem heb met immigranten in het algemeen.
    Maar wel ik wel moeite mee heb is een onjuiste voorstelling geven van de werkelijkheid.

  • sjaak de intellectueel, di 01 november 2011 16:29 in reactie op Gaius S. Tranquilles Reageer op sjaak

    sjaak

    Het enige wat ik aan deze slechte argumentatie heb toe te voegen is dat je cijfertjes of tabellen altijd in je eigen voordeel kunt laten gelden.

  • Marjolein Stuijfbergen, ma 31 oktober 2011 15:40 Reageer op Marjolein

    Marjolein

    Emotionele oproep van Mauro aan Tweede Kamer:



    Geachte leden van de Tweede Kamer,

    Tegen wil en dank ben ik nu een symbool geworden van jonge, alleenstaande asielzoekers in Nederland. Veel liever ben ik een symbool van integratie in de Nederlandse samenleving. Iets waaraan in Nederland zoveel belang wordt gehecht.

    Op mijn negende ben ik op het vliegtuig gezet, helemaal alleen. Ik had toen enorm veel verdriet en was bang. Hoe kon ik ooit iemand nog vertrouwen? Waarom was ik weggestuurd? Gelukkig kwam ik terecht bij hele lieve mensen, die nu mijn vader en moeder zijn. 3 jaar geleden is mijn broertje geboren, van wie ik heel veel hou. Ik heb een hechte band met mijn familie en mijn vrienden.

    De belangrijkste jaren van mijn leven ben ik hier opgegroeid. Ik voel me hier helemaal thuis. Ik voel me Nederlander.

    Mijn toekomst ligt in Nederland. Ik wil een voorbeeld zijn voor iedereen en ik wil me zo graag inzetten voor de Nederlandse samenleving, mijn hele leven lang. Ik wil zo graag ieder jaar Koninginnedag vieren en ik wil als voetballer het Nederlands Elftal kampioen zien worden.

    Ik wil graag alle Kamerleden die mij steunen bedanken. Ik hoop zo dat u dit blijft doen en dat u de collega's die nog twijfelen, kunt overtuigen. Dit is mijn laatste kans om u te vragen mij een verblijfsvergunning te geven. Ik beloof dat ik altijd zal proberen van waarde te zijn voor Nederland. Laat mij alstublieft voor altijd hier blijv

    Veel liefs van Mauro

  • Art Vandelay Ultor, zo 30 oktober 2011 11:10 Reageer op Art

    Art

    Ik stel voor om NL alleen toegankelijk te maken voor mensen die voldoen aan het volgende:
    zuiver blank
    inkomen boven 50K
    eigen bedrijf
    geen ziektes of beperkingen
    geen kinderen
    6 talen sprekend
    liefst blond (géén eis)
    Dat is pas humaan. Dan hebben we nooit last meer van het Mauro-syndroom.

  • M. Ebrahimi, za 29 oktober 2011 21:24 Reageer op M.

    M.

    Occupy Asielbeleid!

    Mauro weg sturen?

    NIET IN MIJN NAAM!!!

  • Sylvia Stuurman, za 29 oktober 2011 18:13 Reageer op Sylvia

    Sylvia

    Ander perspectief:

    Nederlandse universiteiten geven veel publiek geld uit om in bijvoorbeeld China studenten te werven, om te kunnen blijven voortbestaan en om het idee te houden dat Nederland een kennisland is.

    Hier hebben we gratis en al een student, en die sturen we dan naar Angola?

    Om straks universiteiten op beurzen te laten staan in Angola om daar buitenlandse studenten te werven?

  • M. Ebrahimi, za 29 oktober 2011 21:19 in reactie op Sylvia Stuurman Reageer op M.

    M.

    [ Hier hebben we gratis en al een student, en die sturen we dan naar Angola? ]

    Ik vind dat we niet moeten intrappen in een trukje van de politiek die zich aan de confrontatie met echte uitwerking van een inhumaan beleid te willen onttrekken.
    Iedere onderdeel van de Nederlandse samenleving die enige claim heeft op de rechvaardigheid en menselijkheid zou zich diep moeten schamen voor dit beleid. Hoe kan de wetgeving zover komen dat kinderen onder je ogen behandeld worden zoals Mauro en Mauro's behandeld worden?

  • Piet de Geus, zo 30 oktober 2011 02:48 in reactie op Sylvia Stuurman Reageer op Piet

    Piet

    "Hier hebben we gratis en al een student"

    Nee, Mauro is geen student maar een leerling. De Chinezen die we werven zijn niet op MBO-niveau maar inderdaad studenten. Je vergelijking gaat dus mank.

  • Henk Dröge, zo 30 oktober 2011 10:01 in reactie op Sylvia Stuurman Reageer op Henk

    Henk

    Sylvia, wat mij betreft mag Mauro blijven, maar denk eens aan al die andere "Mauro's" die de afgelopen jaren zijn teruggestuurd naar hun land van herkomst. Moeten we die allemaal terughalen dan? Mag wat mij betreft ook, maar is dat te realiseren? Graag verwijs ik je ook naar een artikel in Trouw van zaterdag 29/10 waarin Angolese jongeren die eerst in Nederland hebben gewoond een prima bestaan hebben opgebouwd.

  • Andy P, zo 30 oktober 2011 14:42 in reactie op Sylvia Stuurman Reageer op Andy

    Andy

    Da's nou jammer Sylvia, moet je in zo'n belangrijke discussie nu plotseling uit je nek gaan kletsen? Een universiteit haalt geen MBO leerlingen uit China, maar universitaire studenten. Ik verwacht dat alleen mensen die in hun standpunt geen gelijk zouden hebben leugens gebruiken om het gelijk vooralsnog te krijgen en dat is in deze niet nodig.

    Laten we voorop stellen en je weet waarschijnlijk nog wel dat ik rechts ben.

    Ik zie geen redenen als mens om Mauro het land uit te schoppen behalve rascistische redenen.
    Alles waar wij (rechtsen) ons aan irriteren m.b.t. buitenlanders is op deze jonge man absoluut niet van toepassing. Hij is het meest extreme voorbeeld wat ik mij zo even kan voorstellen van de ideale asielzoeker.

    Hij is (liefdevol) opgegroeid met Nederlandse normen en waarden.
    Hij spreekt zelfs met een typisch nederlands accent, of dialect.
    Hij neemt deel aan Neerlands volkssport nummer 1.
    Hij volgt een vervolgopleiding.
    En naar wat ik op tv van hem heb kunnen zien lijkt het mij een erg aardige jongen.

    Kortom genoeg redenen om hem hier te houden.

  • Mostafa Mouktafi, za 29 oktober 2011 17:15 Reageer op Mostafa

    Mostafa

    Ik zie geen verschil tussen Leers en Verdonk: alle twee houden van macht en aandacht,genieten van minimaal drie gezichten en staan wel vaak en te lang voor de spiegel, maar zij kijken naar de verkeerde kant van de spiegel, want de juiste kant van de spiegel heeft een hele andere boodschap voor Verdonk en Leers.
    Om zijn gezicht te scheren, gebruikt Wilders en zijn vriendjes een stukje harde gladde marmer, deze mensen willen helemaal niets mee te maken, met de spiegel, Leers en Verdonk kijken wel in de spiegel en kopen graag ééntje, maar naar de verkeerde kant inkijken!
    Nederland in mijn ogen ligt bewusteloos in de verkeerde handen, onervaren EHBO-ers en ex-misdadigers als hulpverleners, de Ambulance staat in een onlosbaar file ergens in Dennemark!
    De heer Cohen deed ook zijn reanimatie poging, met 2 keer in de mond blazen met een fietsenpomp en 30 hartmassage met ziojn rechter hand maar niets helpt. Nederland nog niet hersendood, gelukkig maar.
    Is er nog Kans om bij te komen?
    Ja, een hilekopter met diskundigen en een goed ervagen EHBO-ers toesturen, maar eerst de weg naar de buwestoloos Nederland vrij moet maken. Iedereen en alles moet opzij: het kabinet naar huis sturen.

  • John Sterk, za 29 oktober 2011 15:31 Reageer op John

    John

    Mooi en wreed, de drie krachten die M zo graag uit beeld willen drukken. Ook nog eens getekend op een iPad las ik. Grote klasse.

  • Julian Haverkamp, za 29 oktober 2011 11:30 Reageer op Julian

    Julian

    Hij lijkt niet eens.

  • Evert van Vliet, za 29 oktober 2011 11:46 in reactie op Julian Haverkamp Reageer op Evert

    Evert

    Jij ook niet.

  • Julian Haverkamp, za 29 oktober 2011 12:36 in reactie op Evert van Vliet Reageer op Julian

    Julian

    Jij lijkt helemaal nergens op.

  • YggY ..., za 29 oktober 2011 12:08 in reactie op Julian Haverkamp Reageer op YggY

    YggY

    Dat hoeft ook niet want voor rechts Nederland is het voldoende dat hij zwart is.

  • Julian Haverkamp, za 29 oktober 2011 12:37 in reactie op YggY ... Reageer op Julian

    Julian

    Voldoende dat hij sinds 2007 al uitgeprocedeerd is bedoel je!

  • Marjolein Stuijfbergen, za 29 oktober 2011 13:26 in reactie op Julian Haverkamp Reageer op Marjolein

    Marjolein

    "' Voldoende dat hij sinds 2007 al uitgeprocedeerd is bedoel je!""

    Uit uw reactie komt duidelijk naar voren dat u het geen inhoudelijke kennis heeft van het dossier en mensen na praat die dat ook niet hebben, maar om hun eigen gelijk bevestigd te willen zien elkaar maar napraat.

    Dat getuigd niet van debatteren op de inhoud ..... daarmee maakt u zich schuldig aan vervalsing van feiten die in het nadeel van Mauro kunnen uitwijzen.

    Erg genoeg eigenlijk dat zijn leven afhankelijk is van een publiekelijk debat dat voortkomt uit aan de ene kant vreemdelingenhaat en de andere kant men nog vecht voor humaniteit om vreemdelingenhaat een halt toe te roepen.

  • Theo Joubert, zo 30 oktober 2011 11:34 in reactie op Marjolein Stuijfbergen Reageer op Theo

    Theo

    [Uit uw reactie komt duidelijk naar voren dat u het geen inhoudelijke kennis heeft van het dossier]

    Als jij het zoveel beter denkt te weten, zeg dan eens hoe het wel zit.

  • Marjolein Stuijfbergen, ma 31 oktober 2011 16:00 in reactie op Theo Joubert Reageer op Marjolein

    Marjolein

    Hieronder wat info, maar u kan ook zelf googlelen. Ik had dit gisteren al geplaatst bij een ander topic, maar u ziet u wordt op uw wenken bedient.

    IND-stukken laten zien: Leers moet zaak Mauro opnieuw onderzoeken bron SP

    29-10-2011 • SP-Kamerlid Sharon Gesthuizen wil dat minister Leers de documentatie over Mauro Manuel opnieuw ‘in samenhang’ onderzoekt. Gesthuizen heeft van asieladvocaten stukken van de IND ontvangen, waarin staat dat bij een beroep op de discretionaire bevoegdheid ‘in elke zaak gekeken wordt naar het samenstel van de door de vreemdeling aangevoerde bijzondere en schrijnende omstandigheden’.

    Gesthuizen is van mening dat Leers enkel gekeken heeft naar afzonderlijke schrijnende omstandigheden maar niet naar de samenhang in die omstandigheden. Ze eist van Leers dat hij de zaak opnieuw bekijkt volgens de richtlijnen van de IND zelf

    http://www.kunstengalgos.nl/Mauro.htm


    10 augustus 2011

    Minister Leers heeft blijkbaar het dossier van Mauro vanaf november 2010 niet goed gelezen want er is nog steeds geen antwoord.

    November vorig jaar heeft de meervoudige rechtbank in Amsterdam uitspraak gedaan en alle bezwaren van de IND van tafel geveegd en nog een uitbrander op de koop toegegeven aan de IND dat Mauro al vijf jaar geleden een verblijfvergunning had moeten krijgen.

    Hiertegen is de IND in hoger beroep gegaan bij de Raad van State. Hierin is alles van tafel geveegd en de uitspraak was dat Mauro terug moest naar Angola. Minister Leers zou het dossier nog eens goed doornemen.

    Heeft Minister Leers dan echt het hele zomerreces nodig om dit dossier door te lezen of heeft hij zijn werk vanaf november niet goed gedaan? De vooruitzichten zien er niet goed uit.

    Op 2 november 2010, de laatst mogelijke dag, ging de IND (immigratie- en naturalisatiedienst) uit naam van minister Leers via de landsadvocaat in hoger beroep tegen de afgifte van een verblijfsvergunning voor de (toen) 17-jarige Mauro. De zaak was toen al bekeken. De feestvreugde die was ontstaan nadat de meervoudige kamer te Amsterdam zich eerder had uitgesproken voor zijn verblijf in Nederland verstomde stilletjes aan. De landsadvocaat wint 87% van de rechtszaken, hoewel de meeste Nederlanders dat niet weten. Maar Minister Leers tegen je hebben voelt niet goed. Toch liet advocaat Marq Wijngaarden van het advocatenkantoor Britta Bohler (BFKW) te Amsterdam het gezin van Mauro weten positief te zijn over de uitkomst. “Ik ga er vanuit dat we dit winnen, gezien de kwaliteit van de rechtspraak van de rechtbank te Amsterdam. De rechtbank heeft per slot van rekening een prachtige uitspraak gedaan”.

    Maandag 20 juni 2011 kreeg ik van pleegmoeder Anita Mandigers het e-mailberichtje dat de verblijfsaanvraag voor Mauro is afgewezen, na meer dan anderhalf jaar wachten. Precies dezelfde argumenten die eerder tot het recht op verblijf hebben geleid, blijken nu in het tegendeel veranderd of gewoon genegeerd. Hoewel eerder zijn geworteldheid in de samenleving en bij het pleeggezin een reden waren om hem verblijf te geven, valt het pleeggezin bij nadere beschouwing toch niet als gezin aan te merken. Daarom valt het niet onder de bescherming van de internationale rechten van het kind of artikel 8 van EVRM, oftewel: recht op gezinsleven. “Organisaties en deskundigen die voor toekenning van een verblijfsvergunning aan Mauro pleitten worden niet eens aangehaald”, schrijft pleegvader Hans even later verbijsterd. Dit besluit is het tot een onnavolgbare hoogte drijven van juridische gelijkhebberij. Wat hier gebeurd is geen toonbeeld van rechtspraak. Het laat in weerwil van zichzelf juist het omgekeerde zien. Wie de macht heeft, heeft het laatste woord.

    De organisatie Defence for Children die het gezin van Mauro ondersteunt schrijft op haar website:
    “Uitzetting zou van uitzonderlijke hardheid getuigen, schending van zijn kinderrechten en zijn speciale kwetsbaarheid als alleenstaande minderjarige miskennen” (1)


    http://www.kunstengalgos.nl/Mauro.htm

  • Joop Vermaat, ma 31 oktober 2011 01:02 in reactie op YggY ... Reageer op Joop

    Joop

    Voor links nederland ook.
    Het is zwart dus mediageniek kannonenvlees om het kabinet mee te bestoken

  • M. Ebrahimi, za 29 oktober 2011 21:41 in reactie op Julian Haverkamp Reageer op M.

    M.

    Wat zie je?

  • Michiel Online, za 29 oktober 2011 10:09 Reageer op Michiel

    Michiel

    SAMENLEVING STA OP, MAURO TROUW MET IEMAND!

  • Evert van Vliet, za 29 oktober 2011 11:44 in reactie op Michiel Online Reageer op Evert

    Evert

    Ja leuk hé?....het huwelijk is wel een geldende 'reden' om de barmhartige samaritaan uit te hangen, niet dat er ook maar iets barmhartigs is aan iemand er niet uit flikkeren maar 'goed'.

  • Wout Berlinck, za 29 oktober 2011 15:24 in reactie op Michiel Online Reageer op Wout

    Wout

    Waarom trouwt u niet met 'm?

  • , za 29 oktober 2011 16:03 in reactie op Wout Berlinck Reageer op

    Eh, is het een probleem als iemand al getrouwd IS?
    Geloof me, in het andere geval deed ik het prompt.
    Maar wat U niet schijnt te weten is dat dat geen zak helpt.
    Zelfs bij het CDA, die zo voor de hoeksteen van de samenleving zijn, niet.

    Want wilders'Befehl ist Befehl.

  • Daantje Boonen, zo 30 oktober 2011 14:45 in reactie op Michiel Online Reageer op Daantje

    Daantje

    Trouwen is geen optie, aangezien volgens de wetgeving beide partners minimaal 21 jaar oud moeten zijn.

    Ook dit gaat dus niet op voor de 18-jarige Mauro, over wie al jaren bekend is dat hij geen recht heeft op verblijf in Nederland.

    Dat de autoriteiten de destijds minderjarige Angolees niet op het vliegtuig hebben willen zetten, is prachtig en volledig goed te keuren.

    Aan het feestje is nu echter een einde gekomen, Mauro heeft geen recht op asiel en dient terug te keren naar zijn eigen land, Angola.
    Hij krijgt daarbij veel steun en ik wens hem veel succes toe.

  • Michiel Online, za 29 oktober 2011 10:03 Reageer op Michiel

    Michiel

    inlijsten

    typisch is dat precies hetzelfde in de bijstand gebeurt

  • Mees ., za 29 oktober 2011 09:46 Reageer op Mees

    Mees

    Handen van Wilders,Leers en Rutte.....die zeggen: 'Mauro,weg met jou hier,het gaat ons om onze macht'

  • mandarijn fruitvlieg, za 29 oktober 2011 00:48 Reageer op mandarijn

    mandarijn

    Plaatsvervangende schaamte.

  • de heer Meijerink, vr 28 oktober 2011 23:42 Reageer op de heer

    de heer

    Ik tel twee handen van de GBL en een van Leers.

    Ik schaam me als Nederlander dat dit soort cartoons nodig zijn om het beleid van de apparatschik Leers uit te beelden.

  • Zomaar een mening, za 29 oktober 2011 04:01 in reactie op de heer Meijerink Reageer op Zomaar

    Zomaar

    Nee Marco, dit zijn de handen van de drie hoofdrolspelers in dit drama!

    De linkerhand van Leers want hij mag zijn rechterhand niet gebruiken in verband met de C van het CDA (het christelijk denken)..
    De linkerhand van onze grote gedoger want hij heeft zijn rechterhand nodig om het Zwaard van Damocles boven het kabinet te houden.
    Als laatste de rechterhand van Rutte want het centrum-rechts gedachtegoed kan je niet met "links" uitvoeren.

    Zie hier de uitvoerende macht die ons naar dictatuur en politiestaat zal leiden.

  • Ieder - eenwilvrijzijn, vr 28 oktober 2011 22:28 Reageer op Ieder

    Ieder

    Schitterende weergave...

    ik zie de verwoesting van een prachtige halfwassen brasem...

    Hartverscheurend wat we dit jonge mens aandoen...

  • marnix deWitt, vr 28 oktober 2011 21:54 Reageer op marnix

    marnix

    Treffend! Diep triest.

  • sjaak de intellectueel, vr 28 oktober 2011 21:38 Reageer op sjaak

    sjaak

    Zou iemand mij de gedachte achterliggende gedachte van deze tekening willen uitleggen? of beeld het gewoon uit dat wij als Nederlandse samenleving Mauro wegdrukken?

  • Marjolein Stuijfbergen, vr 28 oktober 2011 22:55 in reactie op sjaak de intellectueel Reageer op Marjolein

    Marjolein

    Gewoon?

    Waar liggen uw normen en waarden?

  • Mostafa Mouktafi, vr 28 oktober 2011 23:22 in reactie op Marjolein Stuijfbergen Reageer op Mostafa

    Mostafa

    Beste mensen, ik ben toch niet gek als het volgende denk?
    Ik denk nu, moet je naaaaaa gaan Mostafa, hoe hard is Nederland geworden! die jongen heet Mauro Manuel en kijk wat gebeurt met onze Geert en Gert, ook handelen deze buiten de democratie die zij verdedigen, want zij vertegenwoordigen iets meer dan 1 miljoen Nederlanders, en zij moeten het verschil maken tegenover meer dan 14 menselijke en democraat Nederlanders? in een land van 16 miljoen mensen?
    Beste mensen, gelukkig die jongen heet geen Hassan Aboujaja of Jamal Bouhali. Dan zijn wij nu hier een hele harde koek aan het bakken!!

  • Marjolein Stuijfbergen, vr 28 oktober 2011 23:59 in reactie op Mostafa Mouktafi Reageer op Marjolein

    Marjolein

    Beste mensen, gelukkig die jongen heet geen Hassan Aboujaja of Jamal Bouhali. Dan zijn wij nu hier een hele harde koek aan het bakken!!


    Beste Mostafa,

    Ik durf het bijna niet te zeggen, ik doe het dan ook maar voorzichtig, maar misschien heeft u hier wel een punt....

    Als je een Turkse of Marokkaanse achtergrond hebt, dan zijn de vooroordelen de laatste jaren sterk uitvergroot.

    Toch is het aan het Turkse of Marokkaanse individu om daar boven te staan en voldoende eigenwaarde te behouden of op te bouwen. Dat is echter niet iedereen gegeven!!

  • Berthold Hohenlowe, za 29 oktober 2011 02:43 in reactie op Mostafa Mouktafi Reageer op Berthold

    Berthold

    Ja, kletskoek.

  • sjaak de intellectueel, za 29 oktober 2011 09:52 in reactie op Marjolein Stuijfbergen Reageer op sjaak

    sjaak

    Gewoon?

    -----Waar liggen uw normen en waarden?----

    U geeft aan ''gewoon'' een pejoratiefe klank en insinueert daarmee dat ik de gang van zaken om Mauro normaal vindt. Dit is echter een gruwelijke mis-interpretatie. Ík vroeg in de zin met ''gewoon'''dat er geen achterliggende gedachte achter deze tekening was en vroeg mij dus oprecht af of ik de boodschap ''gewoon'' begreep en als dat niet het geval was mij iemand dat uit zou willen leggen.

  • Marjolein Stuijfbergen, za 29 oktober 2011 10:27 in reactie op sjaak de intellectueel Reageer op Marjolein

    Marjolein

    Sorry mijn excuses, dan heb ik u verkeerd begrepen!!

    Om dan antwoord te geven op uw vraag; u kunt de achterliggende gedachte van de tekening naar eigen interpretatie invullen...... zo bekijk ik althans iedere cartoon op zich, en ik zie het ook terug in de verschillende reacties....

  • sjaak de intellectueel, za 29 oktober 2011 11:43 in reactie op Marjolein Stuijfbergen Reageer op sjaak

    sjaak

    Excuses aanvaard hoor en bedankt voor de uitleg.

  • Marjolein Stuijfbergen, za 29 oktober 2011 12:28 in reactie op sjaak de intellectueel Reageer op Marjolein

    Marjolein

    You're welkom :))

  • Joop Schouten, vr 28 oktober 2011 20:53 Reageer op Joop

    Joop

    Hartverscheurend trefzeker.

  • joost klaassen, vr 28 oktober 2011 20:49 Reageer op joost

    joost

    Kan zo op de gouden koets.

  • Marjolein Stuijfbergen, vr 28 oktober 2011 19:18 Reageer op Marjolein

    Marjolein

    Zó............ waar doet me dit toch aandenken?



    Beginnen we hier ons eigen apartheidsregime?

  • YggY ..., vr 28 oktober 2011 18:56 Reageer op YggY

    YggY

    Ook dit is.........

    Witte boorden criminaliteit...........

  • Bernie Whistler, vr 28 oktober 2011 18:39 Reageer op Bernie

    Bernie

    Heftig..! De armen van Verhagen, Leers en Wilders die Mauro liefst zo hard en ver mogelijk proberen weg te duwen. Bijgelicht door zuiger Fritsma?

  • YggY ..., vr 28 oktober 2011 18:33 Reageer op YggY

    YggY

    Triest onderwerp.............Mooie tekening.

  • , vr 28 oktober 2011 18:26 Reageer op

    Zo kennen we ons weer.
    Shit.

  • M. Ebrahimi, vr 28 oktober 2011 18:21 Reageer op M.

    M.

    Heel sterk. Heel mooi.

  • Freedom Waves, vr 28 oktober 2011 18:09 Reageer op Freedom

    Freedom

    Dit raakt me...diep.

 

Reageren

opiniemakers

Populair

Scroll naar boven Scroll naar boven