vr 25 mei 2012
Bio Bekijk alles van Adriaan Soeterbroek Word fan Abonnement
25 januari 2011 Reageer (134) 3004 x bekeken Politiek
Kristaldag
Over de wens van Hero Brinkman op een hoofddoekjesverbod

Laatste Reacties (134) Reageer Reacties in wachtrij: 0
-
Aart Visser, do 27 januari 2011 20:25 Reageer op Aart
het ' koop niet bij joden' is eerder aan de gang (boycot) dan dit soort onzin zoals hier geschetst...
-
Home Quest, wo 26 januari 2011 16:05 Reageer op Home
Daar zijn we weer, hoofddoek, tweede wereldoorlog, etc....
Of het nu Hanneke groenteman/de heer Roemer/ de heer Soeterbroek of weet ik veel wie is. Men maakt weer een hoop zinloos lawaai. Het is niet voor het eerst dat de PVV een bezopen voorstel doet. Zal ook niet de laatste keer zijn. De PVV flikt het keer op keer, men gooit een stuk vlees de samenleving in, en zie de reacties. Naar mijn mening bezopen reacties....Waarom niet voor de lijn kiezen, achterlijk voorstel van de PVV, negeren die hap. Maar nee hoor, daar is Hitler weer.
Voor de duidelijkheid ik ben een VVD-er, geen PVV-er. Maar ik kan mij zo voorstellen dat 1,5 miljoen burgers (de PVV kiezers) hun hakken in het zand zetten. Goed de PVV roept weer wat, helaas is de reactie daarop niet veel beter....Er zijn 6 miljoen mensen vermoord in een heel fout verleden. Hoe diep moet een mens zinken om deze vergelijking te maken? En hoe is "links" Nederland nu van plan om zieltjes terug te winnen van de PVV?. Je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om de PVV kiezers te deporteren....Maar ja dat maakt u beste lezer(s) niet veel beter dan hetgeen u de PVV verwijt.
Niemand (over de bank genomen) maakt zich zorgen over over het wel of niet dragen van een hoofddoek. Achterstandswijken, ja ze bestaan, straatterreur, ja het bestaat..."links" Nederland maakt zich zorgen om de PVV, stoppen met die onzin! Met de kop naar de burger graag, ruik en proef de samenleving. Tegen zijn is niet meer voldoende, dit trucje werkt niet meer tov de PVV. Ik zal u het sterker vertellen de heer Wilders (een raspoliticus, vergeet dat niet) maakt handig gebruik van de tegengeluiden..Hakken in het zand gedrag van de PVV achterban, niet zo verwonderlijk als je neergezet wordt als een racist.. -
Henk-Jan Mielke, wo 26 januari 2011 17:49 in reactie op Home Quest Reageer op Henk-Jan
Als ik paranoia zou zijn dan zou ik nu beweren dat men n.a.v. uw reactie de cartoon van de voorpagina heeft gehaald...Waarschijnlijk legt u ergens een vinger op een zere plek :-)
-
GJ Huisman, wo 26 januari 2011 18:00 in reactie op Henk-Jan Mielke Reageer op GJ
Had een soortgelijk stuk geschreven, kwam er niet door... ligt dus idd. gevoelig. Ik voegde er nog aan toe dat een aantal anti-PVV'ers meer op Wilders lijken dan ze beseffen. Ze hebben een vijandbeeld nodig om tegenaan te trappen en zichzelf beter te voelen.
-
Ernst Anepool, wo 26 januari 2011 22:51 in reactie op Home Quest Reageer op Ernst
".Waarom niet voor de lijn kiezen, achterlijk voorstel van de PVV, negeren die hap. Maar nee hoor, daar is Hitler weer."
Je kunt het inderdaad niet laten om er voor de zoveelste keer over te beginnen, hoe komt dat toch, is de wens de vader van de gedachte?
Je vind dat iedereen daarover moet zwijgen, en zelf ga je er maar over door en door en door en door, om het er maar in te masseren... -
Home Quest, vr 28 januari 2011 02:38 in reactie op Ernst Anepool Reageer op Home
Wat laat Ernst, ik werk nu eenmaal 80 uur per week. U weet het vast wel, ik ben een graaier en dat mij tot een VVD-er is het niet?
Waar begin ik over Ernst??
Maak ik vergelijkingen met een fout verleden teneinde mijn "gelijk" te halen?? Dacht het niet, u kunt alles van mij nalezen als u dit wenst....nooit gedaan en dit zal ik ook nooit doen. Ten eerste de discussie slaat dood. Ten tweede ik ben mij ervan bewust dat "tegenstanders" mijn overweggingen niet meer serieus nemen...
Ik als VVD-er wil zieltjes terug van de PVV, en jawel dan heb ik ook de achterban van de PVV serieus te nemen....Ik leg graag uit waarom ik tegen het verbieden van iets ben (zeker als het om een hoofddoekje gaat)
U maakt mij een verwijt, ik maak u een verwijt (en Hanneke Groenteman) U maakt evenals Wilders het hoofddoekje tot een symbool.
Wilders komt met de riedel, onderdrukking....Ik heb moslima in dienst met een hoofddoekje, in alle vrijheid, meneer Wilders....
U en mevrouw Groenteman misbruiken een hoofddoekje om tegen de PVV te zijn...Ter info dit voorstel komt er NOOIT door. Zelfs de heer Wilders is zich hiervan bewust...U maakt gratis reclame voor de PVV, u bent bijna in dienst van de PVV. Hakken in het zand gedrag van de PVV kiezer....
Neem een aantal reacties van een aantal reaguurders maar eens door.....is geen reclame voor "links" Nederland. Wilders schopt, maar wacht even wij zijn superieur (zonder een eigen mening), en wij kunnen veel harder schoppen.
Zo wil ik niet met mijn medemens om gaan...Wilders/ "links" (SP, PVDA, D66 (jammer) +??) Nederland 1-1..Ik denk zelfstandig ik gil NIET mee met mijn "leider", u gilt mee met "lijders"... -
André van der Meer, di 25 januari 2011 17:15 Reageer op André
Als sommigen menen dat het beeld van de PVV ook op deze site wat ééntonig is dan kan ik dat in het geval van Hero Brinkman slechts beamen. En wel dankzij Hero Brinkman. Wat hebben wij tot nu toe van deze hofnar vernomen als het gaat om de provinciale politiek? Wat gemurmel over windmolens, een verbod op hoofddoekjes en oh ja, de nummer 2 van de lijst kegelen als blijkt dat die met zijn bedrijf daadwerkelijk moslima's in de zorg aan het werk wil helpen. Tja, deze nar maakt het ons wel erg gemakkelijk.
-
Peet Van Velzen, di 25 januari 2011 20:50 in reactie op André van der Meer Reageer op Peet
De kiezers spreekt het wel aan. Blijkbaar snijdt hij wel echte problemen aan.
-
El Che, di 25 januari 2011 21:56 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op El
Misschien moet hij eens beginnen met zijn eigen drankprobleem!
-
Rouane Rabbit, di 25 januari 2011 23:17 in reactie op El Che Reageer op Rouane
Ons land zucht onder het ernstige probleem van hoofddoekjes in de trein, volgens Peet. 70 jaar geleden zuchtte ons land onder teveel Joden in de trein.
-
YggY ..., di 25 januari 2011 23:40 in reactie op Rouane Rabbit Reageer op YggY
Ik denk en verwacht dat binnenkort de eerste klinieken geopend gaan worden waar de eerste slachtoffers van de hoofddoekjes-terreur behandeld zullen worden.
Post Traumatische Hoofddoekjes Stress Syndroom. -
Peet Van Velzen, wo 26 januari 2011 08:39 in reactie op Rouane Rabbit Reageer op Peet
Symbolen zijn belangrijk. Kijk maar hoe graag hard ze strijden om hun symbool overal te laten zien. Ze gaan zelfs rechtszaken voeren op hun anti-christelijke symbool te mogen tonen op Christelijke scholen.
-
Rouane Rabbit, wo 26 januari 2011 10:17 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op Rouane
Symbolen zijn alleen belangrijk voor wie ze belangrijk vindt.
---[Ze gaan zelfs rechtszaken voeren op hun anti-christelijke symbool te mogen tonen op Christelijke scholen. ]---
"Ze" ?
Alleen dat "ze" geeft aan hoezeer jij een groep mensen generaliseert, en collectief verantwoordelijk stelt. Dat is denken van niveau neo-nazi. Besef dat goed.
----
Welk probleem los je op als je hoofddoekjes in de bus verbiedt, volgens mij geen enkel, wat je wel doet is dat je intolerant toont naar mensen
die je niet kent, die jou niets hebben gedaan, plus dat je een groep mensen wil beroven van een fundamenteel grondrecht. Zoals bijvoorbeeld diezelfde Christelijke scholen procederen om homo's die een vriend hebben te mogen ontslaan omdat dat dat niet conform de bijbel is.
Lees je wel eens in de Bijbel, lees dan Matteus 7 vers 5
"Gij geveinsde! werp eerst den balk uit uw oog, en dan zult gij bezien, om den splinter uit uws broeders oog uit te doen."
Men zegt dat Matteus "sukkel" er onder had gezet, maar dat de censor dat heeft weggehaald.
Maar kennelijk ben jij niet in staat om dat allemaal te beseffen, want het is zeker de honderdste keer dat je dat hoort.
---------------------
Ik snap trouwens niet waarom je op deze door "links" onderhouden website je publiek zoekt, ik loop ook niet op neo-nazi-sites mijn meningen te verkondigen. Ik denk dat hier een veel voorkomend psychologisch probleem achter zit.
Ik denk dat je gewoon wilt shockeren, men noemt dat gedrag ook wel eens trollen. En eigenlijk zou ik je moeten negeren.
http://www.epibreren.com/rs/internettrol.html
Ik denk dat ik dat weer ga doen, want het is volslagen zinloos om bij jou op enige redelijkheid te hopen.
Voor mij heb je even afgedaan als iemand met wie het de moeite waard is om te discussiëren, en ik zal je een tijdje negeren, totdat ik vind dat je gedrag verbetert. Voor mij ben jij niet de moeite waard om boos over te worden. -
jeroen barends, wo 26 januari 2011 12:42 in reactie op Rouane Rabbit Reageer op jeroen
"Welk probleem los je op als je hoofddoekjes in de bus verbiedt, volgens mij geen enkel, wat je wel doet is dat je intolerant toont naar mensen
die je niet kent, die jou niets hebben gedaan, plus dat je een groep mensen wil beroven van een fundamenteel grondrecht."
____________________________________________________
Exact. En dat staat dus gelijk aan het VEROORZAKEN van problemen. Dat is wat de PVV wil, maar De Leeghoofden maar niet (willen) snappen.
Mooie posts doe je, Rouane, waar meestal geen speld tussen te krijgen is. ;-) -
Rouane Rabbit, wo 26 januari 2011 13:11 in reactie op jeroen barends Reageer op Rouane
dank ;-)
-
Rouane Rabbit, di 25 januari 2011 23:00 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op Rouane
minder dan 20% van "de kiezer", zullen we het "de onderbuik van de kiezer" noemen? (is ongeveer 20%)
-
Ernst Anepool, di 25 januari 2011 23:42 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op Ernst
De kiezers hopen gewoon op een baantje in de hofhouding van de Nieuwe Elite, want het is wel opvallend hoe de PVVers zich ontpoppen als de gewetenloze versie vande Nouveau Riche van een tijdje geleden.
kennen god nog gebod, en kennen geen enkele remming meer, opde vraag of hero zich geen zorgen maakte dat ze geen talent voor de PS konden vinden antwoorde ie totaal onnadenkend eerlek "vind mezelf ook geen kwaliteits politicus"
Dus hij weet dat ie inkompetent is, en toch blijft ie zijn hand ophouden bij de koningin :-(
ze hebben de standaard blufpraat die ze eerst tegen de medewerkers van de Sociale Dienst schreeuwden naar de kamer gebracht, en de ecte politici zijn zo bang voor zetelverlies dat ze niks meer durven doen aan de teloorgang van de democratie. En de Media zitten ook helemaal verstrikt in de dwangbuis van Omerta Journalista :-(
Wat had die Derrick de Kerckhove wel heel treffend gevonden, want dat beschrijft in twee woorden wat er aan de hand is in Nederland. -
Jan Bovenmodaal, di 25 januari 2011 15:35 Reageer op Jan
De helft van de mensen weet niet eens half hoe erg de tweede wereld oorlog was....en elke keer moeten er maar weer vergelijkingen worden gemaakt met die tijd om een bepaalde partij zwart te maken
het vermogen om kritisch naar de eigen partij (of stroming) te kijken is er op deze site helaas niet. Ik dacht dat het een van de doelen om een divers beeld te schetsen en niet het eentonige van de PVV of de PVDA (helaas is dit wel het geval) -
Mees ., di 25 januari 2011 15:53 in reactie op Jan Bovenmodaal Reageer op Mees
Gelukkig weten heeeeeel veel mensen hoe erg de tweede wereldoorlog was,vandaar ook dat er zoveel verzet is tegen het gedachtengoed van de PVV
-
Bob Wimsen, di 25 januari 2011 16:54 in reactie op Mees . Reageer op Bob
En stop je daarmee het groeiende antisemitisme in de grote steden ?
-
Jan Broersen, di 25 januari 2011 17:02 in reactie op Jan Bovenmodaal Reageer op Jan
Vergelijkingen met de tweede wereldoorlog worden veel te weinig gemaakt. Ze dienen als toetsteen en indicator ter voorkoming van het zich laten herhalen van de geschiedenis. Wie zo'n vergelijking niet wil maken laadt de verdenking op zich dat hij bang is dat zijn standpunt een dergelijke vergelijking niet zal kunnen doorstaan.
-
Bob Wimsen, di 25 januari 2011 18:13 in reactie op Jan Broersen Reageer op Bob
In Frankrijk is al sinds 2004 de wet ingevoerd die het dragen van hoofddoeken in openbare gebouwen verbiedt. In Turkije is die wet er sinds 1989 (!!!!). Ik heb uit die landen weinig kunnen vernemen dat er eventueel een herhaling van de WO 2 aanstaande is. U wel ?
-
Rouane Rabbit, di 25 januari 2011 19:47 in reactie op Bob Wimsen Reageer op Rouane
Het is ronduit belachelijk om een vrouw die een hoofddoekje draagt de toegang tot het openbaar vervoer te weigeren, en het is ronduit belachelijk om zoń vrouw toegang tot een openbaar gebouw te weigeren, en dat is noch in Frankrijk, noch in Turkije het geval.
Stel je eerst eens op de hoogte voordat je anderen gaat ridiculiseren, want nu ridiculiseer je er maar een, en da ben jezelf met je Mussedus logo. -
Bob Wimsen, di 25 januari 2011 20:45 in reactie op Rouane Rabbit Reageer op Bob
In Turkije geldt het verbod voor openbare gebouwen zoals universiteiten. Overigens ordeelde het Europees Hof voor de Rechten van de Mens oordeelde in 2004 dat een land onder bepaalde voorwaarden het dragen van hoofddoekjes mag verbieden. Deze uitspraak maakt de WO 2 vergelijkingen die we hier voorbij zien komen triest en lachwekkend tegelijk, net als het op de man spelen dmv het afkraken van avaters.
-
Rouane Rabbit, di 25 januari 2011 23:11 in reactie op Bob Wimsen Reageer op Rouane
---[In Turkije geldt het verbod voor openbare gebouwen zoals universiteiten.]---
Het is niet waar, in Turkije en in Frankrijk mogen vrouwen met hoofddoekje openbare gebouwen bezoeken en met het openbaar vervoer reizen.
Wat het Europese Hof van de rechten van de Mens betreft, het is goed om te beseffen dat dat hof niet over ieder land dezelfde uitspraken kan doen, omdat het in zijn uitspraken rekening moet houden met de nationale grondwetten.
In Turkije hebben ze te maken met een zeer restrictieve grondwet, die geschreven is ten tijde van Ataturk. Daardoor slaagde men erin om hoofddoekjes voor personeel en studenten van universiteiten te verbieden.
Voor bezoekers van universiteiten en alle andere openbare gebouwen geldt dit verbod niet. Heel iets anders dan Brinkman voorstelt.
In Nederland is dat niet overigens niet mogelijk omdat wij niet de grondwet van Ataturk hebben. In onze grondwet staat namelijk dat iedereen het recht heeft om zijn godsdienst te beleven, mits dat binnen de kaders van de rechtsstaat valt.
Dan nog iets, voor Turkije heeft het EVRM pas in 2004 besloten dat voor personeel en studenten voor universiteiten zonder hoofddoekje dienen te verschijnen.
En in Frankrijk is het niet verboden, maar beperkt voor personeel, niet voor bezoekers, en alleen voor personeel dat een publieke functie heeft.
---
Overigens is de vergelijking met WO2 helemaal niet zo gek, want een van de eerste restricties tegen Joden was het verbod om openbare gebouwen en openbaar vervoer te gebruiken.
---
En dat wat die avatar betreft, je hebt gelijk, daarvoor, alleen daarvoor, bied ik mijn verontschuldigingen aan, maar de rest blijft ridicuul.
--- -
Mees ., di 25 januari 2011 22:22 in reactie op Bob Wimsen Reageer op Mees
Ja,het is ook niet voor niets dat Frankrijk in het rijtje staat waar de democratie achteruit gaat.
Volgend jaar zal Nederland ook wel in dat rijtje staan met dank aan mensen als u.
De democratie is wereldwijd op z'n retour. Dat zegt de democratie-waakhond Freedom House in een vandaag verschenen rapport. In 25 landen nam het democratische gehalte af in 2010, en er zijn nog maar 115 democratiën over in de wereld. Tegenover 123 in 2005. Het is voor het vijfde opeenvolgende jaar dat democratie wereldwijd aan kracht inboet, aldus de organisatie.
De 25 landen waar de democratie achteruit ging zijn: Afghanistan, Bahrein, Burundi, Cambodja, Djibouti, Egypte, Ethiopië, Fiji, Frankrijk, Guinnee-Bissau, Haïti, Hongarije, Iran, Ivoorkust, Koeweit, Letland, Madgascar, Mexico, Oekraïne, Rwanda, Sri Lanka, Swaziland, Thailand, Venezuela, en Zambia. -
Bob Wimsen, wo 26 januari 2011 09:01 in reactie op Mees . Reageer op Bob
Waarom zou de democratie achteruit gaan bij een verbod op hoofddoekjes ? Als de meerderheid van Nederland vóór zo'n verbod is dan is toont dat juist aan dat de democratie in ere wordt gehouden.
Overigens ben ik helemaal niet voor een hooddoekverbod, maar ik zal er ook niet mee zitten als dit verbod er komt om de neutraliteit van de overheid te willen uitstralen. Ik had dus liever gezien dat de PVV had gepleit voor een verbod op ALLE religieuze en politiek uitingen in overheidsgebouwen. Maar daarop hopen is bij de PVV onbegonnen werk.
Het ging mij er overigens om dat een verbod op hoofddoeken is goedgekeurd door het Europese Hof voor Mensenrechten wat de vergelijking met de WO 2 dus gewoonweg onzinnig maakt. -
Rouane Rabbit, wo 26 januari 2011 10:27 in reactie op Bob Wimsen Reageer op Rouane
---[Waarom zou de democratie achteruit gaan bij een verbod op hoofddoekjes ? Als de meerderheid van Nederland vóór zo'n verbod is dan is toont dat juist aan dat de democratie in ere wordt gehouden.]---
Een veel gemaakte vergissing is dat democratie alleen het recht van de meerderheid is, Democratie is ook de waarborg van de rechten van de minderheden. Het is zelfs artikel 1 van onze grondwet. -
Bob Wimsen, wo 26 januari 2011 11:18 in reactie op Rouane Rabbit Reageer op Bob
Het hoofddoek verbod is getoetst en goedgekeurd door het Europese Hof van mensenrechten. Een hoofddoekverbod druist dus niet automatisch in tegen artikel 1 van de grondwet.
-
Rouane Rabbit, wo 26 januari 2011 11:48 in reactie op Bob Wimsen Reageer op Rouane
---[Het hoofddoek verbod is getoetst en goedgekeurd door het Europese Hof van mensenrechten.]----
Lees jij eigenlijk wel wat ik schrijf?
Ik zal het herhalen:
Wat het Europese Hof van de rechten van de Mens betreft, het is goed om te beseffen dat dat hof _niet_ over ieder land dezelfde uitspraken kan doen, omdat het in zijn uitspraken rekening moet houden met de nationale grondwetten. (Jurisprudentie Gerechtshof Karslruhe 2004)
In Turkije hebben ze te maken met een zeer restrictieve grondwet, die geschreven is ten tijde van Ataturk. Ataturk verbood vrijheid van godsdienst in staatscontext. Daardoor slaagde men erin om hoofddoekjes voor personeel en studenten van universiteiten te verbieden.
In Nederland is dat niet mogelijk omdat wij niet de grondwet van Ataturk hebben. In onze grondwet staat namelijk dat iedereen het recht heeft om zijn godsdienst te beleven (tegenovergestelde), mits dat binnen de kaders van de rechtsstaat valt.
---
Dus, samengevat, een uitspraak van het Europese Hof van mensenrechten is alleen geldig met betrekking tot dat land waarover die uitspraak is gedaan. -
Rouane Rabbit, wo 26 januari 2011 12:04 in reactie op Bob Wimsen Reageer op Rouane
---[Een hoofddoekverbod druist dus niet automatisch in tegen artikel 1 van de grondwet. ]---
Ook dat is onzin, want artikel 1 van onze grondwet zegt heel expliciet dat alle mensen ongeacht godsdienst, ras, etc, gelijkwaardig dienen te worden behandeld. Dus als je een pet mag dragen in de bus, dan mag je ook een hoofddoekje dragen.
Ik zou niet graag hebben dat Nederland zo achterlijk wordt dat het zich intolerant gaat opstellen tegen vrouwen die een doekje dragen of tegen pubers met een petje. Ik snap mensen die dat nastreven ook niet. Hoe kun je je nou storen aan mensen die een doekje dragen. Is het haat? Is het angst?
En nog iets, in Turkije zijn hoofddoekjes niet verboden in het openbaar vervoer, en ook niet voor bezoekers aan openbare gebouwen.
-----------------------------------
Je zou je wat meer in detail moeten verdiepen, of lezen wat een ander jou meedeelt, want als je dat niet doet, dan kun je net zo goed niet op deze door links onderhouden website fungeren.
Overigens, waarom doe je dat? Op een linkse website reageren, ik reageer ook niet op Stormfrnt.org of de Telegraaf, of whatever.
Vind je dat linkse mensen toch prettiger discussiëren? Of is het zendelingendrang?
Ik denk het laatste, want als het het eerste was dan zou je mijn reacties lezen, dus ik denk dat het het tweede is.
Misschien een soortgelijk psychologisch fenomeen als ik bij Peet signaleerde om: 10:17, of zie ik dat verkeerd, leg eens uit. -
Bob Wimsen, wo 26 januari 2011 13:02 in reactie op Rouane Rabbit Reageer op Bob
Misschien praten we langs elkaar heen, maar ik ben dus niet voor een verbod op hoofddoekjes in de bus. Dat is gewoonweg een knettergek voorstel. Ik kan mij echter wel voorstellen dat , uit het oogpunt van scheiding kerk/staat, er mensen zijn die in overheidsgebouwen liever geen uitingen zien van religieuze of politieke stromingen. En dat bepaalde mensen dus niet geholpen willen worden door iemand met een PVV petje óf een keppeltje/hoofddoek op. Dat verbod is dus niet ongrondwettelijk daar het voor ALLE politieke en religieuze uitingen geldt.
Wat betreft mijn bezoek hier. Ik verbreed graag mijn horizon ipv enkel op sites met gelijkdenkenden te zitten. Wat is er nu leuk om elkaar constant gelijk te geven ? Een beetje tegengas is wel welkom zo op zijn tijd. Ik merk wel bij u dat als iemand het met u oneens is u op de persoonlijk toer gaat. Dat vertroebelt de discussie is mijn mening. -
Rouane Rabbit, wo 26 januari 2011 13:20 in reactie op Bob Wimsen Reageer op Rouane
---[En dat bepaalde mensen dus niet geholpen willen worden door iemand met een PVV petje óf een keppeltje/hoofddoek op. Dat verbod is dus niet ongrondwettelijk daar het voor ALLE politieke en religieuze uitingen geldt. ]---
Kijk, dat klinkt alweer een heel stuk genuanceerder dan je vorige reacties. Het is belangrijk om deze nuancering in discussie te benoemen, omdat een ander niet kan raden wat je bedoelt.
Deze genuanceerde opvatting vind ik niet verkeerd, alhoewel ik er niet direct voorstander van ben.
Wat mij betreft mag iemand die bij de gemeente aan de balie werkt best uiterlijke kenmerken van zijn geloof dragen. Ik vind dat niet zo'n interessant punt om me druk over te maken.
Dus dan kunnen we de discussie afsluiten, want uiteindelijk zijn we het helemaal niet zo oneens met elkaar.
---[Ik merk wel bij u dat als iemand het met u oneens is u op de persoonlijk toer gaat.]---
Meestal doe ik dat niet, althans, ik vermijdt het (bewust), soms glipt het er wel doorheen, en soms laat ik het ook bewust toe omdat ik vind dat iemands persoonlijkheid onderdeel is van zijn achterliggende argumentatie. -
, wo 26 januari 2011 10:40 in reactie op Bob Wimsen Reageer op
Wanneer een zooitje boerenkarhengsten, zich noemende de meerderheid, gaat uitmaken wat ik, en U of wie dan ook mogen dragen ga IK datgene dragen wat ze wensen te verbieden.
Ben je nou helemaal van de ratten besnuffeld.
Wat ik aan- of uittrek en wanneer maak ik nog altijd zelf wel uit. -
Bob Wimsen, wo 26 januari 2011 11:33 in reactie op Reageer op Bob
Er zijn zat mensen die vinden dat de overheid neutraliteit moet uitstralen en dus geen religieuze of politiek uitingen in overheidsgebouwen willen zien. Mochten zij een meerdeheid vormen in deze democratie dan kunt u schreeuwen wat u wilt maar dan ligt toch echt de weg open naar zo'n verbod.
Ik snap trouwens niet wat er zo erg aan is dat iemand het hoofddoekje op bepaalde plekken even zou moeten afdoen ? Dat moet toch best te doen zijn ? -
, wo 26 januari 2011 12:14 in reactie op Bob Wimsen Reageer op
In dat geval snap IK niet wat er zo erg aan is als iemand op bepaalde plaatsen dat ding ophoudt.........
-
, wo 26 januari 2011 12:01 in reactie op Jan Broersen Reageer op
Hearhear!
Een juiste conclusie. -
Ginger Ted, di 25 januari 2011 14:46 Reageer op Ginger
Als Hero en andere ambtenaren terecht geen glaasje op mogen hebben, iets wat een religieuze behoefte kan overstijgen, in provinciehuis en andere werkplaatsen voor ambtenaren tijdens het in functie zijn, en dus wel na werktijd, omdat dit als storend kan worden ervaren voor de bezoekende burger, de klant, dan is het evenzo logisch de mogelijk als storend ervaren religieuze parafernalia, die zoals de hoofddoek niet zelden zaken in strijd met gelijkheid getuigende preoccupaties benadrukken, te verbieden tijdens die functie. Straks mag je dochter van 16 haar brommercertificaat ophalen en staat haar daar een breedlachende Nieuw-Guinese Nederlander met niets dan een peniskoker en een paar veren in zijn haar klaar al wapperend met haar certificaat te wachten. De meeste Nederlandse dochters zullen daar nog om kunnen lachen maar die met een hoofddoekje ook?
-
Henk-Jan Mielke, di 25 januari 2011 13:15 Reageer op Henk-Jan
Hoe gaat het eigenlijk met uw drankprobleem?
“Ik heb geen druppel meer gedronken sinds woensdag 23 september 2009.”
Is het moeilijk vol te houden om helemaal niets meer te drinken?
“Nee. Ik heb gewoon lekker geslapen, heb geen last van trillingen gehad en ik heb er ook geen pilletjes voor hoeven slikken. Ha, ik ben geen klassieke alcoholist die zit te bibberen als hij drie uur geen drank krijgt. Ik dronk soms ook gewoon een hele week niet. Ik vond het heerlijk om een biertje in de kroeg te drinken en een glaasje wijn bij het eten, maar dat doe ik dus niet meer. Dat is dat gezeur mij allemaal niet waard.”
bron: http://www.hpdetijd.nl/2010-05-26/interview-met-hero-brinkman -
Rouane Rabbit, di 25 januari 2011 13:41 in reactie op Henk-Jan Mielke Reageer op Rouane
--[Ik vond het heerlijk om een biertje in de kroeg te drinken en een glaasje wijn bij het eten,]---
Was dat het, een glaasje bier, waarom hij de barman bedreigde, een glaasje wijn waarom hij een politiecontrole negeerde, en met hoge snelheid zonder licht door het dorp scheurde?
Volgens mij was hij gisteren ook dronken, hoewel sommigen ook zonder drank tot waanzin vervallen.
Vrouwen tot openbaar vervoer weigeren als ze een doekje dragen.
Kan het nog stompzinniger? -
Henk-Jan Mielke, di 25 januari 2011 14:11 in reactie op Rouane Rabbit Reageer op Henk-Jan
Het is een non-argument om dit toe te schrijven aan zijn vroegere drankprobleem. Dit zijn voorstellen die PVV'ers in volle nuchterheid nemen. Dat dit dan bezopen voorstellen zijn, dat is wat anders.
-
Ruud Wiemer, di 25 januari 2011 15:47 in reactie op Henk-Jan Mielke Reageer op Ruud
[...Dat dit dan bezopen voorstellen zijn, dat is wat anders...]
Blij dat jij er ook niet mee eens bent. -
Henk-Jan Mielke, di 25 januari 2011 16:24 in reactie op Ruud Wiemer Reageer op Henk-Jan
Hè, hè eindelijk iemand die het ziet dat als je kritiek op de SP hebt of de PvdA zo af en toe van draaien beticht, dat je dan niet automatisch een PVV'er bent :-)
-
Renée Olsthoorn, di 25 januari 2011 16:41 in reactie op Henk-Jan Mielke Reageer op Renée
Geestig hoe je binnen de terminologie blijft. LOL
-
Henk-Jan Mielke, di 25 januari 2011 17:33 in reactie op Renée Olsthoorn Reageer op Henk-Jan
Soms lukt dat beter dan anders, maar ik doe mijn best.
-
, di 25 januari 2011 18:15 in reactie op Henk-Jan Mielke Reageer op
Waarom doe je dan toch steeds je uiterste best om wél in het ultra-rechtse kamp te worden ingedeeld??
-
Henk-Jan Mielke, di 25 januari 2011 18:40 in reactie op Reageer op Henk-Jan
U deelt mij daar in, ik niet.
-
Ernst Anepool, wo 26 januari 2011 13:31 in reactie op Henk-Jan Mielke Reageer op Ernst
Nee jij vermenigvuldigd jezelf daar...
-
Henk-Jan Mielke, wo 26 januari 2011 15:11 in reactie op Ernst Anepool Reageer op Henk-Jan
Ik heb mij tot op heden, naar mijn weten, nog niet vermenigvuldigd. Hoe komt u daarbij als ik vragen mag, een feitje of bronnetje zou niet misstaan.
-
Aert Willem d'Holbach, di 25 januari 2011 14:38 in reactie op Rouane Rabbit Reageer op Aert Willem
Natuurlijk kan het altijd stompzinniger. Wat denkt u van deze:
"...Immigranten worden geacht zichzelf de taal en noodzakelijke sociale vaardigheden eigen te maken om in de Nederlandse samenleving te functioneren; de overheid ziet er op toe dat dit gebeurt en is hierbij behulpzaam. Onwil leidt tot sancties..." -
Rouane Rabbit, di 25 januari 2011 14:57 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Rouane
---[Onwil leidt tot sancties...]---
Die sancties vind ik wel raar, tenslotte ben je er als immigrant zelf bij als je niet kunt functioneren.
Wel vind ik dat wanneer je niet functioneert, en je vraagt de overheid om je te helpen (middels een uitkering) dat die overheid eisen kan stellen aan het geven van de uitkering, (dus ervoor zorgen dat dat waarom je niet functioneert wordt geëlimineerd) en daarbij mag de overheid dan wel helpen.
Dat is wat men in landen waar heel veel immigranten zijn doet om immigratie in goede banen te leiden. -
Eric Jan Taapken, di 25 januari 2011 15:16 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Eric Jan
Ik heb zonet een stuk gelezen in een zaterbijlage van de Volkskrant en daarin werd ook een Holbach genoemd, is uw naam daar vandaan gekomen, deze baron was een oprichter van de verlichting, zit ik er helemaal naast of komt uw naam daar vandaan?
Zomaar een vraagje!
Mooie tekening van Adriaan, een glaasje teveel op maar dat doet hij blijkbaar al een hele tijd niet meer! -
Aert Willem d'Holbach, di 25 januari 2011 15:34 in reactie op Eric Jan Taapken Reageer op Aert Willem
Nou... om nu Paul Henri d'Holbach de oprichter van de Verlichting te noemen is een beetje veel eer. Hij leefde in die tijd en was schrijver en filosoof in die tijd. Hij was wel een van de verlichters die openlijk religie aan de kaak durfde te stellen. Vandaar dat ik enige "verwantschap" voel misschien.
Hij heeft een tijdje in Nederland "gewoond" en pendelde wat op en neer tussen Leiden (waar hij oude vrienden had) en Heeze (in het mooie Brabant). Dat wil zeggen, als hij in Nederland was.
Welke zaterdagbijlage was het, als ik vragen mag? -
Eric Jan Taapken, di 25 januari 2011 15:42 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Eric Jan
van deze afgelopen zaterdagkrant, ik geef je mijn emailadres en kun je jouw adres geven en stuur ik het je op?
arcoiris@zonnet.nl -
Aert Willem d'Holbach, di 25 januari 2011 16:26 in reactie op Eric Jan Taapken Reageer op Aert Willem
Aardig van u maar ik kom er wel op een andere wijze aan.
-
Eric Jan Taapken, di 25 januari 2011 16:59 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Eric Jan
Prima,
Het is een serie denk ik over de verlichting maar een krant kopen doe ik zelf ook niet vaak meer, bij de bibliotheken is hij zeker in te lezen! -
Ernst Anepool, wo 26 januari 2011 23:52 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Ernst
Geheel indachtig de strofe "wie niet Steelt of Erft"?
-
Rob Anee, di 25 januari 2011 13:47 in reactie op Henk-Jan Mielke Reageer op Rob
U bazelt weer eens. Het gaat erom dat ant islam betuigingen ook niet werden toegestaan bij de herdenking van Kristal - 'dag''.
-
Henk-Jan Mielke, di 25 januari 2011 14:16 in reactie op Rob Anee Reageer op Henk-Jan
Volgens mij gaat de cartoon over een hoofddoekjesverbod zoals gewenst door meneer Brinkman, als eerste opmaat volgens de cartoonist naar een Kristal"dag"(want wie durft nog de straat op 's avonds, levens gevaarlijk met al die hangjongeren :-) en dan vervolgens de treinen die weer gaan rijden naar de concentratiekampen om onze moslimbroeders en -zusters te vergassen.
-
Rouane Rabbit, di 25 januari 2011 15:00 in reactie op Henk-Jan Mielke Reageer op Rouane
Metaforen zijn aan jou niet besteed, geloof ik
-
Henk-Jan Mielke, di 25 januari 2011 15:03 in reactie op Rouane Rabbit Reageer op Henk-Jan
Is dit de eerste cartoon van meneer Soeterbroek die u ziet?
Ik kan prima uit de voeten met metaforen hoor, niks mis met een goede metafoor. -
Rouane Rabbit, di 25 januari 2011 15:23 in reactie op Henk-Jan Mielke Reageer op Rouane
Met deze heb je blijkbaar moeite
-
Henk-Jan Mielke, di 25 januari 2011 16:28 in reactie op Rouane Rabbit Reageer op Henk-Jan
Waag eens een poging zou ik zeggen...
-
Rouane Rabbit, di 25 januari 2011 19:48 in reactie op Henk-Jan Mielke Reageer op Rouane
Ik heb er geen tijd.
-
Censuur Joop, di 25 januari 2011 14:06 in reactie op Henk-Jan Mielke Reageer op Censuur
Pardon? Moet ik jouw reactie begrijpen?
-
Henk-Jan Mielke, di 25 januari 2011 14:31 in reactie op Censuur Joop Reageer op Henk-Jan
U moet niets.
-
Censuur Joop, di 25 januari 2011 14:42 in reactie op Henk-Jan Mielke Reageer op Censuur
Wat een opluchting. Dan kan ik het langs m´n rug naar beneden laten glijden.
-
Henk-Jan Mielke, di 25 januari 2011 14:51 in reactie op Censuur Joop Reageer op Henk-Jan
Dat is niet aan te raden overigens, doen alsof dit dronkemansvoorstellen zijn maakt het namelijk minder ernstig; dan kan het luchtig weggewuift worden. Het is juist zaak dit soort voorstellen uiterst serieus te nemen en zo effectief te kunnen bestrijden. Alcohol is geen excuus.
-
, wo 26 januari 2011 08:59 in reactie op Henk-Jan Mielke Reageer op
Wie 't gelooft wordt zaligverklaard.
-
Henk-Jan Mielke, wo 26 januari 2011 10:14 in reactie op Reageer op Henk-Jan
Amen?
-
, wo 26 januari 2011 13:39 in reactie op Henk-Jan Mielke Reageer op
Ja, als jij gelooft dat Brinkmans nu geheel onthouder is ben je nog infantieler dan ik al dacht.
-
YggY ..., wo 26 januari 2011 13:58 in reactie op Reageer op YggY
Ach mensen zijn nu eenmaal een beetje ziende blind waar het hun idolen betreft.
Iets met liefde en zo -
Henk-Jan Mielke, wo 26 januari 2011 15:25 in reactie op YggY ... Reageer op Henk-Jan
Ach u snapt het niet en zal het waarschijnlijk nooit snappen ook, Bonnie St.Claire snapt het nog eerder dan dat ik dit u duidelijk kan maken... Brinkman is geen idool van mij, verre van zelfs, maar dit soort voorstellen moeten niet zomaar aan de kant geschoven worden onder het mom van dronken idiotie, nee juist niet. Als men de PVV hierin serieus neemt zullen ze dit soort voorstellen nooit waar kunnen maken en zullen ze voor Henk en Ingrid en de rest van Nederland (die het al wist) worden ontmaskert als een stelletje opportunisten, laat dat nu eens tot u doordringen. Uw attitude zorgt er alleen maar voor dat de PVV zal groeien. Dat is alles wat u met uw gezwam bereikt, dat lijkt me toch niet de bedoeling?
-
Henk-Jan Mielke, wo 26 januari 2011 15:17 in reactie op Reageer op Henk-Jan
En alweer een ad hominem te pakken :-)
Maar waarom geeft u meneer Brinkman nu een excuus? Dan kan hij altijd nog zeggen: grapje, ik was dronken, ik meende het niet, ik deed maar alsof voor de verkiezingen. Maar hij was niet dronken en hij meent het dus wel. Ziet u dan niet dat dat veel ernstiger is? Als dit soort voorstellen door een nuchter persoon gedaan worden is dat toch veel kwalijker dan als die persoon dronken is? Waarom wil dat maar niet tot u doordringen? -
Hein van Leeuwen, di 25 januari 2011 13:10 Reageer op Hein
Vind hem niet zo sterk, zelfs niet dat glaasje op z'n hoofd:)
-
Mostafa Mouktafi, di 25 januari 2011 13:18 in reactie op Hein van Leeuwen Reageer op Mostafa
In dat borrelglaasje rust het verstand van die man, ik vind de tekening enig.
-
Hein van Leeuwen, di 25 januari 2011 13:38 in reactie op Mostafa Mouktafi Reageer op Hein
Maar smaken mogen verschillen..
-
Rouane Rabbit, di 25 januari 2011 13:42 in reactie op Mostafa Mouktafi Reageer op Rouane
---[In dat borrelglaasje rust het verstand van die man]---
Vandaar dat het zo klein is? -
Censuur Joop, di 25 januari 2011 14:14 in reactie op Hein van Leeuwen Reageer op Censuur
Inderdaad, dat glaasje is in verhouding veel te klein. Dat had wel een vat mogen zijn.
-
Krokodil Gena, di 25 januari 2011 13:08 Reageer op Krokodil
Ik vind dat men eens een keer op moet houden met vergelijkingen maken met de tweede wereldoorlog. Ik vind dat heel erg ongepast. Zowiezo weten nederlanders vaak niet hoe gruwelijk die oorlog was. Zeker als je het vergelijkt met hoe het was in Rusland bijvoorbeeld.
Daarnaast hadden opvallend veel nederlanders in het verzet gezeten, zo zeiden zij zelf NA de oorlog, terwijl dat helemaal niet zo was. Volgens mij zouden diezelfde mensen die nu regelmatig vergelijkingen of opmerkingen maken met de tweede wereldoorlog dat ook doen.
Daarom stoppen nu, het is niet leuk meer. Sorry hiervoor maar het moest er even uit. -
Peet Van Velzen, di 25 januari 2011 13:21 in reactie op Krokodil Gena Reageer op Peet
Ik denk dat je oproep aan dovemansoren gericht is.
Ik ben er vrij zeker van dat dit nog wel een paar jaartjes doorgaat.
Peter van Straaten is al klaar met Wilders, maar Adriaan Soeterbroek is nog maar een paar maanden bezig. Nog even doorbijten dus. -
, di 25 januari 2011 14:15 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op
Waar haal je het gegeven vandaan dat van Straaten klaar is met wildersmanneke??
van Straaten is niet zo politiek gericht.................?? -
Peet Van Velzen, di 25 januari 2011 15:33 in reactie op Reageer op Peet
Gehoord bij een interview met hem op Radio1.
Daar gaf hij aan voorlopig geen tekeningen van Wilders meer te maken. Dat had hij de laatste tijd al zo vaak gedaan, zijn inspiratie was op en hij kende het trucje wel. -
Censuur Joop, di 25 januari 2011 14:35 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op Censuur
Peter van Straaten maakt zelden politiekpartij gerichte prenten. Hij richt zijn aandacht meer op (maatschappelijke) relaties en verhoudingen en de eventuele onrechtmatig- en smerigheden daarin, en niet zozeer op politici. Die zetten zichzelf al zo vaak voor gek, daar hebben ze meneer van Straaten helemaal niet voor nodig.
Dus wat wil jij nou eigenlijk precies echt voor punt maken? Of wil je maar gewoon wat 'roeptoeteren'. -
Jeroen van Arkel, di 25 januari 2011 15:50 in reactie op Censuur Joop Reageer op Jeroen
Wel eens zijn boeken gezien van Van Agt en Wiegel en alles over de politiek van de jaren 70, 80 en 90? Hij heeft heel veel over politiek gemaakt ook zijn scheurkalenders zijn voorzien van :)
-
Censuur Joop, di 25 januari 2011 14:13 in reactie op Krokodil Gena Reageer op Censuur
Wil jij iemand vertellen te stoppen omdat JIJ het niet leuk vindt? En? Wat vind jij daar nu zelf van? Tast het de Vrijheid Van Meningsuiting dan niet aan? Wordt jou gevraagd te stoppen met dat zeuren over dat een ander nou maar eens moet stoppen omdat jij vindt dat hij moet stoppen?
O, maar wacht eens even, Vrijheid van Meningsuiting... dat geldt uiteraard uitsluitend voor mensen die de PVV aanhangen. Mijn excuses dat ik het helemaal verkeerd begreep. -
Krokodil Gena, di 25 januari 2011 14:32 in reactie op Censuur Joop Reageer op Krokodil
Je hoeft niet zo geirriteerd te reageren Tomaat dat is nergens voor nodig. Ik geef inderdaad mijn mening als dat mag. Ik ben ook heel erg tegen de ideen van de PVV maar dat kan je ook op een andere manier duidelijk maken ipv de oorlog er steeds bij te halen. Ik vind zon zware vergelijking niet gepast. Maar goed daar mag je het natuurlijk niet mee eens zijn. Dat vind ik niet erg.
-
Censuur Joop, di 25 januari 2011 14:41 in reactie op Krokodil Gena Reageer op Censuur
Geïrriteerd? Het is maar wat je in mijn reactie wil lezen. Maar lange tenen zijn lastig, da´s waar.
-
Aert Willem d'Holbach, di 25 januari 2011 12:48 Reageer op Aert Willem
Ik moet zeggen dat Soeterbroek wel heel erg creatief is in meer variaties op hetzelfde thema. Zoiets zou je bij Gregorius Nekschot nu nóóit zien. Nekschot is wel confronterender, dat dan weer wel.
-
Mostafa Mouktafi, di 25 januari 2011 12:42 Reageer op Mostafa
Moet je goed opletten en vooral niet lachen: op 4 en 5 mei gaat Horo op een enorme olievat op de Dam staan en roepen dezelfde liedje: ''Nooooit meer haat'' ''Nooooooit meer haat''.
Bezopen gewoon. -
Peet Van Velzen, di 25 januari 2011 12:38 Reageer op Peet
Gek dat moslima's met een hoofddoek altijd als zeer vrouwelijk worden afgebeeld, terwijl de bedoeling van de hoofddoek juist is om het vrouwelijke te verbergen.
-
Hendrik Jansen, di 25 januari 2011 12:46 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op Hendrik
de hoofddoek is toch ook een uiting van feminisme ?!
-
Mees ., di 25 januari 2011 13:19 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op Mees
Als sommige vrouwen het in vrijheid willen dragen dan?
Hebben ze zelf niet het recht te bepalen wat ze dragen?
Waar haalt iemand dan het recht vandaan om zo iemand de toegang tot een provinciehuis en een bus te ontzeggen?
Mag ze straks ook het ziekenhuis niet meer in?
Ook niet om er te werken?
http://tinyurl.com/6b5x2tr
http://tinyurl.com/5t7ldbq
http://tinyurl.com/6bp4qgo
Bij dwang kan je hier in Nederland overal terecht en zal op allerlei mogelijke manieren hulp worden geboden. -
Henk-Jan Mielke, di 25 januari 2011 13:26 in reactie op Mees . Reageer op Henk-Jan
Wat een mooie plaatjes heeft u uitgezocht, ik krijg het er helemaal warm van ;-)
-
Aert Willem d'Holbach, di 25 januari 2011 13:38 in reactie op Mees . Reageer op Aert Willem
Complimenten voor de mooie plaatjes. Had u die gisteren ook al niet ergens getoond?
-
Censuur Joop, di 25 januari 2011 14:08 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Censuur
Is er ook al een verbod op het aantal keren dat je iets mag tonen? Het kan namelijk zijn dat ik iets gemist heb van de PVVD.
-
YggY ..., di 25 januari 2011 14:15 in reactie op Censuur Joop Reageer op YggY
Nou wat je waarschijnlijk wel hebt gemist is de "chemie" tussen de d'Holbach van de VVD en de heer Mielke van de PVV.
Ik vind het in zijn vorm wel ontroerend. -
Henk-Jan Mielke, di 25 januari 2011 14:43 in reactie op YggY ... Reageer op Henk-Jan
-
Henk-Jan Mielke, di 25 januari 2011 14:48 in reactie op YggY ... Reageer op Henk-Jan
Naarmate het gebrek aan argumenten van YggY duidelijker wordt zal YggY zijn opponent in het debat voor PVV'er uitmaken...
-
, di 25 januari 2011 15:08 in reactie op Henk-Jan Mielke Reageer op
Mielke:
Het kletst als een pvv-er
Het redeneert als een pvv-er ( als die al redeneren kunnen)
Het ageert tegen links als een pvv-er
Het lult over rechts als een pvv-er
Het basht als een pvv-er
Het kliert als een pvv-er
Het trollt als een pvv-er
Het is geborneerd als een pvv-er
.................
En anderen moeten dan oprecht geloven dat je géén pvv-er bent?? -
YggY ..., di 25 januari 2011 15:32 in reactie op Reageer op YggY
If it looks like a duck,
swims like a duck,
and quacks like a duck,
then it probably is a duck. -
Henk-Jan Mielke, di 25 januari 2011 15:51 in reactie op YggY ... Reageer op Henk-Jan
Uw assumpties zijn het bewijs dat u een goede nationaal socialist zou kunnen zijn, zo makkelijk iemand veroordelen en een labeltje opplakken enkel om kritiek op uw partij. Chapeau!
-
, di 25 januari 2011 16:39 in reactie op Henk-Jan Mielke Reageer op
Zo makkelijk?..................U geeft er nog al wat voor aan.............
-
Henk-Jan Mielke, di 25 januari 2011 18:01 in reactie op Reageer op Henk-Jan
Ik geef er helemaal niks voor aan. Dat zijn enkel uw conclusies. U vereenzelvigt mij met de PVV zoals men advocaten weleens vereenzelvigt met beklaagden maar zo werkt het natuurlijk niet.
Een standpunt van de PVV uitleggen zonder daar persoonlijk een waardeoordeel aan te verbinden of een bepaald standpunt van een andere partij vergelijken met een PVV-standpunt en overeenkomsten aantonen, hoeft helemaal niks met mijn persoonlijke politieke voorkeur te maken te hebben.
U kunt die scheiding maar moeilijk aanbrengen en torst bij ieder topic uw morele gelijk mee, ik ben daar wat afstandelijker in en meer beschouwend of ik draai het eens om en kijk wat er gebeurt, dat geeft soms ook nuttige inzichten... -
Aert Willem d'Holbach, di 25 januari 2011 15:35 in reactie op Reageer op Aert Willem
Dergelijke vergelijkingen liggen ook ten grondslag aan rassenvervolging.
-
, di 25 januari 2011 16:36 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op
Ja, terecht.In dat geval.
-
Aert Willem d'Holbach, di 25 januari 2011 18:44 in reactie op Reageer op Aert Willem
Vindt u rassenvervolging terecht?
-
Henk-Jan Mielke, di 25 januari 2011 15:58 in reactie op Reageer op Henk-Jan
Er zijn nog zat andere mogelijkheden om zowel tegen SP als PVV te ageren, ik sleep er regelmatig de hoefijzertheorie bij, dat illustreert toch hopelijk voor u wel dat ik beide extremen afwijs? U wilt mij in de PVV-hoek zetten om mijn gefundeerde kritiek op de SP niet serieus te hoeven nemen, dat is lekker makkelijk. Maar ik heb wel degelijk kritiek op de PVV dat moet u nu zo onderhand toch ook wel weten, u ziet enkel mijn kritiek op de SP als een teken van PVV-heid, hoe kortzichtig...
Iedere partij heeft kritiek op de SP, behalve de SP. Ik toon gewoon de hypocrisie aan van de SP in de kritiek op de PVV. Ik doe toch niet al die moeite om de SP met de PVV te vergelijken om dan enkel de SP af te wijzen? Waar haalt u die logica toch vandaan?
Kritiek op de SP is geenszins een stem voor de PVV, slechts kritiek op de SP. Dat dat niet tot u door wil dringen...Ik ben trouwens ook niet rechts zoals u alweer een verkeerd labeltje op mij plakt. Ik heb een liberale inborst die niet partijgebonden is maar zich waarschijnlijk ergens tussen GroenLinks en de VVD in bevindt.
Dat u zich ook al verlaagd tot dit niveau enkel omdat u geen relevant weerwoord heeft in discussies is gewoon in en in triest en bevestigt mijn gelijk alleen maar meer. -
, di 25 januari 2011 18:16 in reactie op Henk-Jan Mielke Reageer op
Ja, doeoeoe,bewijzen wil ik zien, geen meningen, nu ff niet
Dus: Wat heeft de sp de laatste tijd aan weerzinwekkends gedaan? -
YggY ..., di 25 januari 2011 19:04 in reactie op Reageer op YggY
Ze schijnen in 1980 of ergens rond die tijd een rapport geschreven te hebben waarin ze waarschuwden voor de uitbuiting van gastarbeiders, waar ze trouwens ook volledig gelijk in hebben gekregen.
Maar sommigen vinden het leuk om zwaar in het verleden te blijven hangen. -
Henk-Jan Mielke, wo 26 januari 2011 08:44 in reactie op YggY ... Reageer op Henk-Jan
Ze waarschuwden niet zozeer voor uitbuiting van de gastarbeiders maar wilden de gastarbeiders dmv een oprotpremie het land uit hebben om de eigen Nederlandse arbeidersklasse voor zich te winnen. De mensen die dat hadden beKoxstoofd trekken nu nog steeds aan de touwtjes vandaar dat het standpunt wat betreft de nieuwe gastarbeiders zoveel overeenkomsten vertoont, het komt gewoon nog steeds hier op neer: 'de deur dicht', 'scheer je weg', 'hou je armoede lekker in je thuisland', solidariteit stopt blijkbaar bij de grens. Dat is het SP-beleid, eigen arbeiders eerst...Geert Wilders heeft zijn huiswerk goed gedaan wat dat betreft...
-
, wo 26 januari 2011 12:16 in reactie op Henk-Jan Mielke Reageer op
Jij gebruikt je eigen invullen aan argumenten.
Jij hebt geconcludeerd, voor jezelf, wat JOUW reden zou zijn om te willen wat de SP toen wilde.
Dat heet projectie.
Dat is precies wat altijd en altijd zo mis is met jouw verhaal.
Het is JOUW interpretatie van de werkelijkheid, en zegt dus iets over JOU en de manier waarop JIJ denkt.
En die is niet best. -
Henk-Jan Mielke, wo 26 januari 2011 14:19 in reactie op Reageer op Henk-Jan
Nee hoor, ik kijk er droog en afstandelijk naar, bij u regeert de emotie en de onderbuik. Ik blijf rustig en rationeel, u begint praktisch te stampvoeten en te jij-bakken...en waarom? Omdat ik anders tegen uw partij aankijk dan u wilt dat ik doe. U is trouwens meervoud in deze reactie.
-
Henk-Jan Mielke, di 25 januari 2011 19:14 in reactie op Reageer op Henk-Jan
Ik denk dat de bewijslast nu toch echt eens bij u ligt waaruit blijkt dat ik een PVV'er zou zijn. Maak het nu maar eens waar...
Mijn laatste versie wat betreft de SP/PVV kunt u hier vinden:
http://www.joop.nl/opinies/detail/artikel/grof_of_onmenselijk/
Voor eerdere versies kunt u google gebruiken, hier nog een aardige:
http://www.joop.nl/opinies/detail/artikel/geen_scheiding_van_schapen_en_bokken_op_links/
Deze vond ik ook wel ok:
http://www.joop.nl/politiek/detail/artikel/kritisch_groenlinks_verzet_zich_tegen_samenwerking_met_d66/
Hier weer eentje:
http://www.joop.nl/politiek/detail/artikel/cda_kamerlid_vergelijkt_pvv_met_nazis/
Dat moet wel voldoende zijn voor dit moment dacht ik zo. -
, wo 26 januari 2011 13:41 in reactie op Henk-Jan Mielke Reageer op
Het grappige is dat ik nergens heb gezegd dat U een pvv-er bent.
Wel een om wat voor reden dan ook, welke merkwaardige argumenten dan ook hanterend, een SP-basher.
Alleen uitgaand van Uw eigen interpretatie van SP-meningen. -
Henk-Jan Mielke, wo 26 januari 2011 14:34 in reactie op Reageer op Henk-Jan
Nou erg grappig inderdaad, ik vind het vooral kansloos en een soort van wanhoopsactie.
Ik ben niet zo zeer een SP-basher, meer een criticus en u reageert precies volgens SP-protocol op mijn kritiek :-) -
YggY ..., wo 26 januari 2011 18:09 in reactie op Reageer op YggY
Het grappige is dat ik nergens heb gezegd dat U een pvv-er bent.
==========
Nou dat is nogal duidelijk want bij ieder onderwerp een PVV'er aangaande komt de betreffende poster met de meest schitterende verhalen om die PVV'er maar zo veel mogelijk te ontlasten.
Een grotere voorvechter van het bestaan van de PVV heb ik op deze site nog niet aangetroffen. -
Henk-Jan Mielke, wo 26 januari 2011 19:45 in reactie op YggY ... Reageer op Henk-Jan
U bent degene die op een xenofobe en populistische partij stemt, en dit al jaren doet, ik heb dat nog nooit gedaan en zal dat ook nooit doen. Waarschijnlijk was u zo geïnspireerd door die racistische nota dat u gelijk lid bent geworden voor het leven /:-=)
-
Mat Salleh, di 25 januari 2011 16:41 in reactie op Reageer op Mat
Ik kan afgaande op de bijdragen van de heer Mielke echt niet de conclusie trekken dat hij enige sympathy voor de PVV heeft. Wel dat hij gevoel voor humor heeft.
-
Henk-Jan Mielke, di 25 januari 2011 18:32 in reactie op Mat Salleh Reageer op Henk-Jan
Met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid kan ik u mededelen dat uw reactie juist is :-)
-
Aert Willem d'Holbach, di 25 januari 2011 18:47 in reactie op Henk-Jan Mielke Reageer op Aert Willem
Heeft u ook wel eens dit gevoel?
http://www.youtube.com/watch?v=UPw-3e_pzqU -
Henk-Jan Mielke, di 25 januari 2011 19:29 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Henk-Jan
Nou inderdaad, geef je eens een complimentje over wat leuke fotootjes krijg je gewoon nog steeds onzin naar je hoofd geslingerd. Het is ook nooit goed...
-
Mees ., di 25 januari 2011 17:00 in reactie op YggY ... Reageer op Mees
Is het niet één en dezelfde?
-
Aert Willem d'Holbach, di 25 januari 2011 18:44 in reactie op Mees . Reageer op Aert Willem
Ik ontken alles!
-
Aert Willem d'Holbach, di 25 januari 2011 14:25 in reactie op Censuur Joop Reageer op Aert Willem
Zeg ik dat het verboden moet worden dan?
Uw woorden, niet de mijne, -
Censuur Joop, di 25 januari 2011 14:37 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Censuur
Citaat: "Zeg ik dat het verboden moet worden dan?
Uw woorden, niet de mijne, "
Lasten we elkaar geen mietje noemen, Aert. Jouw intentie was duidelijk. Zoals ik al eerder ergens op Joop schreef: al gebruik je nog zulke mooie woorden, de strekking is duidelijk. -
Aert Willem d'Holbach, di 25 januari 2011 14:59 in reactie op Censuur Joop Reageer op Aert Willem
Heeft u mij ooit in mijn hele leven kunnen betrappen op de roep om een verbod?
Ik dacht het niet hè?
Zelfs niet om een hoofddoekjesverbod.
Mees schept er genoegen in om plaatjes, linkjes en artikeltjes te plempen. Wie zou ik zijn om haar dat genot te ontnemen? Vandaar mijn complimenten. Als ik iemand gelukkig kan maken en het kost niets... dan ga ik er ook helemaal voor. -
, di 25 januari 2011 14:14 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op
En, hoe voelt dat, het ergens warm van krijgen??
Een geheel nieuwe ervaring? -
Aert Willem d'Holbach, di 25 januari 2011 14:25 in reactie op Reageer op Aert Willem
Ik was er inmiddels al aan gewend hoor.
-
Jeroen van Arkel, di 25 januari 2011 16:06 in reactie op Mees . Reageer op Jeroen
Volgens mij wordt wederom het verhaal verkeerd uitgelegd. Het gaat niet om mensen die langs komen, burgers dus, maar om medewerkers in de openbare ruimte, als balie medewerkers en verder dus voor in dit geval zo voorgedragen, de buschauffeurs. Als koptische chauffeurs geen kruis mogen dragen of joodse bestuurders geen kalot, dan ook geen hoofddoek. Dat is de idee. Niet wat u schets, het telkens verkeerd uitleggen van voorstellen met het idee het dat je het dan meer belachelijk kunt maken.
Ik begrijp dat het dan voor sommigen een probleem is, maar in andere landen geldt dit ook en in de rechtspraak ook. Dat oa de reden van een Toga. Maar er wordt vaak gezegd dat het dragen van een hoofddoek niet in de Koran staat maar dat het een moslim cultureel iets is. En dan zou het dus net zo makkelijk niet gedragen kunnen worden.
Ik zelf ben het helemaal eens, geen enkele religieuze handel ed bij publieke functies, geloofs is iets prive's en dat heeft niets met de PVV te maken maar met het gescheiden houden van wat je privé doet en op je werk. Als daar niet mee kunt leven dan moet je maar een ander vak nemen. Het is keuzes maken. -
Jeroen van Arkel, di 25 januari 2011 16:44 in reactie op Jeroen van Arkel Reageer op Jeroen
Sorry ik zie ook bezoekers staan, daar ben ik het niet mee eens. Voor werknemers wel maar alleen in publieke functies in de publieke ruimte maar niet voor burgers.
-
Ernst Anepool, wo 26 januari 2011 22:57 in reactie op Jeroen van Arkel Reageer op Ernst
"Ik begrijp dat het dan voor sommigen een probleem is"
Och daar zijn we inmiddels wel aan gewend hoor dat jullie een problem hebben met de werkelijkheid van het regime van Rutte, het leek eerst nog een poging tot een Regring, maar langzaam maar zeker tekent zich de ware werkelijkheid af van de Zachte Putch, en de bijhorende ontmanteling van de democratie.
Het kopen van stemmen is op gang gekomen bij het inkopen van baanloze VVD senatoren door de PVV ;-)
Dat PVVD is geen illusie meer, het zijn gewoon schuivende panelen revisited. -
YggY ..., di 25 januari 2011 12:21 Reageer op YggY
Een klein stukje uit het nummer Kristalnaach van BAP
==================
Doch die allles wat anders ess stührt,
die mem Strom schwemme, wie’t sich jehührt
Ausländer Aussattz sinn
bruchen wer, der se verführt.
Un dann rettet kein Kavallerie,
kein Zorro kömmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e "Z" en der Schnie
un fällt lallend vüür Lässigkeit öm;
"Na un? - Kristallnaach!"
=======================
Klaar !! -
Mees ., di 25 januari 2011 12:11 Reageer op Mees
Kristaldag
Op zijn holster: PVVD
http://infoand.webs.com/VVD%20PVV.jpg
opiniemakers
-
Mei Li Vos Directeur Orangegas en publicist
Bio -
Ivan Wolffers Hoogleraar Gezondheidszorg en Cultuur VU
Bio -
Ewout Klei Politiek historicus
Bio -
Boris van der Ham Tweede Kamerlid D66
Bio -
Brecht van Hulten presentatrice Kassa
Bio
Populair
-
De échte keuze van Samsom
Media verdraaien uitspraken van PvdA-leider over voorkeur voor SP
7977 x bekeken Korte Scan
Reageer (355) Politiek Twitter -
Kamermeerderheid voor ESM
UPDATE: PvdA eist extra garanties ... Stemming volgt morgen
7601 x bekeken Korte Scan
Reageer (553) Economie Twitter -
Volkskrant wil Joop verbieden
Hoofdredacteur: 'Joop is directe concurrent van onze opiniepagina' ... Joop-verbod moet lezers naar VK-site drijven
5898 x bekeken Korte Scan
Reageer (195) Media Twitter -
Peiling: Sap ruim aan kop
Update: Het GroenLinks-dilemma op het podium: Bevlogenheid versus bedachtzaamheid ... EenVandaag: 77 procent GroenLinks-leden kiest voor Sap
5616 x bekeken Korte Scan
Reageer (130) Politiek Twitter -
'SP smijt deur dicht voor GroenLinks'
[VIDEO] SP-voorzitter Jan Marijnissen wil volgens Limburgse krant niet meer samenwerken met GroenLinks ... Nieuws ook door andere media overgenomen … SP-woordvoerder ontkent … Frans Timmermans was aanwezig en bericht op Facebook: 'dat Jan Marijnissen de deur naar GroenLinks keihard dichtsmeet. Was ik niet met hem eens' ... Marijnissen: Met Dibi aan het roer is links GroenLinks voorbij
5141 x bekeken Korte Scan
Reageer (249) Politiek Twitter -
GroenLinks pakt forens hard
Update: GroenLinks legt uit: Arme mensen betalen voor dure leasebakken van de rijken ... GroenLinks-Tweede Kamerlid Ineke van Gent verdedigt Lenteakkoord: Dan ga je maar dichter bij je werk wonen
4392 x bekeken Korte Scan
Reageer (355) Economie Twitter -
Het Joop-verbod van de Volkskrant
Francisco van Jole Apart: Voor de tweede keer in korte tijd is er in de Tweede Kamer gepleit voor het verbieden van Joop.
3785 x bekeken Korte Scan
Reageer (98) Media Twitter -
De Hond peilt: Heftige electorale schommelingen
VVD-achterban niet blij met lenteakkoord ... Dibi kost GroenLinks zetels ... PvdA en PVV profiteren ... Geen meerderheid voor 'Kunduz-coalitie' ... Europa en euro zullen belangrijke rol spelen op 12 september
3421 x bekeken Korte Scan
Reageer (186) Politiek Twitter -
D66 wil 40-urige werkweek terug
D66-Tweede Kamerlid Wouter Koolmees in Buitenhof: Een officiële vrije dag opgeven levert ook economisch voordeel op
3130 x bekeken Korte Scan
Reageer (171) Politiek Twitter -
Presentator stuurt 'Barbie' live uit show
Dat zouden ze vaker moeten doen...
2968 x bekeken Korte Scan
Reageer (22) Kijknou Twitter

