vr 25 mei 2012
Bio Bekijk alles van Adriaan Soeterbroek Word fan Abonnement
09 januari 2012 Reageer (142) 12036 x bekeken Leven
Kopvoddenoorlog
Cartoon over de PVV die boos is op koningin Beatrix vanwege het dragen van een sluier

Laatste Reacties (142) Reageer Reacties in wachtrij: 0
-
Groen Aapje, wo 11 januari 2012 06:11 Reageer op Groen
Ik vind het een mooie cartoon!
Ik had hem nog mooier gevonden als die geblondeerde charlatan zo'n orthodoxe hoed op had met dito geblondeerde pijpekrulletjes voor z'n oren want dan zou het pas echt duidelijk zijn waar hij werkelijk voor staat. -
Ernst Anepool, vr 13 januari 2012 17:50 in reactie op Groen Aapje Reageer op Ernst
Nah het was mooier geweest als er zo'n zwart blokje om zijn arm gesnoerd zat, want hij is geen Chaddisj, want maar een "vuilnisbakkie", echter is het wel typisch zo'n blokhoofdje...
Zoek maar eens op JewTube daar staan al wat parodieen met Geert die een http://de.wikipedia.org/wiki/Tefillin draagt -
Mees ., di 10 januari 2012 17:44 Reageer op Mees
'Ik werd uitgemaakt voor vieze kankerlijer'
http://www.advalvas.vu.nl/nieuws/1549-ik-werd-uitgemaakt-voor-vieze-kankerlijer.html -
Marq Pas, di 10 januari 2012 22:38 in reactie op Mees . Reageer op Marq
“Vorig jaar kreeg een student van mijn universiteit ook een tien. Dat was voor een taalkundige scriptie en daar heb ik toen niemand over gehoord.”
---
Grijns. -
Ieder - eenwilvrijzijn, di 10 januari 2012 17:09 Reageer op Ieder
Mooi hoor.. !!
-
Anna van der Plas, di 10 januari 2012 16:38 Reageer op Anna
Valt mij op dat er weinig vrouwen meedoen aan discussie. (?) Voor mij wordt het eenmalig want weinig tijd, maar ik moet even iets kwijt.
Laatst liep ik met kleinzoon van het sportveld af. Voor mij maakte een gesluierde mevrouw met lange rok met een nederlandse mevrouw een afspraak: "goed, dan spelen ze uit school bij mij en breng ik ze naar het veld ok?" De nederlandse mevr. : "is goed, dan haal ik ze op". De kinderen waren overigens meisjes. -
Marjolein Stuijfbergen, di 10 januari 2012 14:40 Reageer op Marjolein
Wauw treffend!!!
-
pierre vis, di 10 januari 2012 13:29 Reageer op pierre
Israel verschilt niet veel van de arabieren??
Homo's worden in de moslimwereld gedood, in Israel hebben ze zelfs eigen discotheken.
De islam is door-en-door totalitair, fascistisch. Israel is de enige democratie in het M-O -
Klaas Slager, wo 11 januari 2012 15:42 in reactie op pierre vis Reageer op Klaas
Israel een democratie, één aspect van een democratie is de gelijkheid van alle burgers.
Niet joodse Israelische burgers worden gediscrimineerd. -
Roland Bruynesteyn, wo 11 januari 2012 19:20 in reactie op Klaas Slager Reageer op Roland
Geen enkele reden het conflict in het MO te bagatelliseren, maar Palestijnen hebben het over het algemeen beter in Israel dan daarbuiten. Er zitten Arabische partijen in het parlement. Verwacht jij een joodse partij in een parlement buiten Israel? Gekkie...
-
Andy de Groot, di 10 januari 2012 13:13 Reageer op Andy
Even een vraag, is het normaal dat wanneer een staatshoofd van een Islamitisch land Nederland bezoekt dat deze naar een kerk gaat? Deze vraag is niet cynisch maar volgens mij wel een terecht in deze discussie. En was Beatrix "vrij" om de moskee wel of niet te bezoeken? Ook een belangrijk punt. Weet iemand hier meer over?
-
, di 10 januari 2012 13:42 in reactie op Andy de Groot Reageer op
Ik weet er niets over, en bovendien en dat zal U verbijsteren, ga ik daar niet over.
Ik neem aan dat de handelsmissie daar afspraken over heeft gemaakt.
Ik mag ook aannemen wanneer de Majesteit hier gasten ontvangt en er is hier zojuist de grootste en mooiste Kerk ter wereld gebouwd, en de Majesteit zou gelovig zijn, dat de bezoeker zou worden uitgenodigd die kerk te bekijken.
In dat geval ga ik er van uit dat zo iemand keurig het hoofd bedekt wanneer dat de gewoonte zou zijn.
Maar ik heb al lang begrepen dat men dat maar een lastig vraagstuk vindt. -
Bram Cremers, di 10 januari 2012 13:50 in reactie op Andy de Groot Reageer op Bram
@Andy de Groot Hoezo is het een belangrijk punt of islamitische leiders kerken in westerse landen bezoeken? Door een goeie scheiding van kerk en staat heeft geloof hier niet zoveel invloed als in islamitische landen, dus totaal irrelevant of zij ook kerken bezoeken.
-
Andy de Groot, di 10 januari 2012 14:20 in reactie op Bram Cremers Reageer op Andy
Nee Bram, niet mee eens. wederkerigheid is een belangrijk aspect in de discussie over tolerantie van een geloof.
-
Marq Pas, di 10 januari 2012 10:52 Reageer op Marq
Hiermee wordt de stelling 'PVV is fascistische partij in vergevorderd stadium' toch wel weer iets geloofwaardiger.
Hoewel 'beginfase' mij terechter lijkt. Het belletjetrekken bij de elite. -
Zwarte Piet, di 10 januari 2012 09:30 Reageer op Zwarte
Geert heeft een minderwaardigheidscomplex en projecteert dat al jaren op de wereld om zich heen. Niks nieuws mensen, gewoon door lopen. :)
-
, di 10 januari 2012 12:43 in reactie op Zwarte Piet Reageer op
*Geert heeft een minderwaardigheidscomplex.*
========
Ik vermoed dat dat terecht is. -
El Che, di 10 januari 2012 17:36 in reactie op Reageer op El
Volgens mij heeft geert een minderwaardig oedipuscomplex.
-
Ingenieur Paul, di 10 januari 2012 08:17 Reageer op Ingenieur
Het verschil tussen Joden en arabieren is niet zo groot, en dat is hier goed weergegeven. zie discussie onlangs over extremistische Joden die vrouwen net zo willen behandelen als extremistische Arabieren.
En nu valt het met Oman nog wel mee, dat is een modern en redelijk vrij en westers land, vergelijkbaar met Israel. Een van de betere voorbeelden. Dat de koningin alles in het werk zet om een succesvolle economische missie te maken is prima. Er is geen plaats hier voor symboolpolitiek. -
Klaas Slager, di 10 januari 2012 08:53 in reactie op Ingenieur Paul Reageer op Klaas
Israel en Oman zijn redelijk vrije en westerse landen, het verschil tussen joden en Arabieren is niet zo groot.
Je kunt jezelf heel wat wijsmaken.
Oman is een VS vazalstaat, autoritair gerregeerd.
Joden hebben heel veel te vertellen in de VS, al dan niet via AIPAC, zie de VS aanvallen op Irak en Afghanistan, de dreigementen tegen Iran.
Israel pleegde etnische zuiveringen op de Palestijnen, dat zijn Arabieren, en onderdrukt die Palestijnen nog steeds.
Het verschil tussen joden en Arabieren is dus volgens mij het verschil tussen onderdrukkers en onderdrukten. -
Piet van Bergen, di 10 januari 2012 09:22 in reactie op Klaas Slager Reageer op Piet
Ik denk dat ingenieur Paul duidde op de culturele overeenkomsten. Politiek gezien zijn er veel verschillen tussen Joden en Arabieren.
Ik denk echter dat onderdrukken of onderdrukt worden niet het monopolie is van een van beide groeperingen. Ik denk zelfs dat dat los staat van etnisch/culturele achtergrond. -
Klaas Slager, wo 11 januari 2012 10:04 in reactie op Piet van Bergen Reageer op Klaas
Het blijkt mogelijk ziende blind te zijn.
-
El Che, ma 09 januari 2012 22:58 Reageer op El
Zoals altijd weer, nietszeggend commentaar van de dreigpoedel.
-
George Groenegaard, ma 09 januari 2012 17:58 Reageer op George
Tekst: "Hee jij daar, achterin de bus gaan zitten, waar de vrouwen horen".
-
kees kortekaas, ma 09 januari 2012 20:23 in reactie op George Groenegaard Reageer op kees
Kijk, dat zou die cartoon grappig maken!
-
Mees ., ma 09 januari 2012 16:59 Reageer op Mees
Het één staat boven het ander....
Zo denken extreme moslims ook.....PVV en extreme moslims gebruiken dezelfde tactieken,zij voelen zich de opperheersers en zullen de ander weleens vertellen hoe het moet,iedereen moet voldoen aan hun eisen. -
Peet Van Velzen, ma 09 januari 2012 17:22 in reactie op Mees . Reageer op Peet
..[ Het één staat boven het ander....
Zo denken extreme moslims ook.... ]..
Het zou al heel wat zijn als de gematigde moslims expliciet afstand namen van de extreme moslims. Maar dat hebben we nog niet vaak mogen zien. Zelfs na 9/11 was het van "Het is heel verschrikkelijk, maar...", en "de zelfmoordaanslagen op een schoolbus zijn slecht, maar..". -
Mees ., ma 09 januari 2012 17:47 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op Mees
Praat geen onzin.....weet je trouwens hoeveel moslims er zijn omgekomen in de twin towers tijdens 9/11?
Iets van 300...300 Amerikaanse moslims zijn omgekomen
Het drama van 9/11 heeft iedereen geraakt, ook de islamitische gemeenschap. We are all in this togehter en samen moeten we vechten tegen extremisme en terrorisme."
De PVV is in haar gedachtegoed extremistisch.
Keer op keer zijn we daar getuige van.....de begeleiders van de student die een tien heeft gekregen worden bedreigd....wat vind je daarvan?
Dat komt uit de achterban van de PVV....elke keer als hen iets niet zint krijg je dezelfde praktijken.
Ze doen niet onder voor extreme moslims....
Ik vind het een gevaarlijke beweging -
Eric Jan Taapken, ma 09 januari 2012 17:47 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op Eric Jan
Ik mis de vlechtjes bij de orthodoxe Kim Jun Geert nog bij zijn kledij!!!!!!!!!
-
Mostafa Mouktafi, ma 09 januari 2012 18:07 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op Mostafa
Srebinica, waar 8000 moslimse mannen door de Christenen werden afgemaakt in Servie voor de neus van de Nederlanderse ''redders'' was ook geen excuus om alle christenen te haten.
Bush, namens zijn Bijbel, moest ook van God de duivel uit Irak wegjagen, met heilige kalkoenen en moederbommen. -
Peet Van Velzen, ma 09 januari 2012 18:59 in reactie op Mostafa Mouktafi Reageer op Peet
Srebinica is een goed voorbeeld. Zeker als je het vergelijkt met bijv 9/11.
Voor Srebinica:
- ging niemand juichen
- heeft Nederland excuses aangeboden
- worden de daders opgepakt en berecht door de westerse landen
Voor 9/11:
- gingen op meerdere plaatsen moslims naar buiten om te dansen en te juichen
- heeft niemand excuses aangeboden
- werden de opdrachtgevers beschermd door een islamitische land -
Mostafa Mouktafi, ma 09 januari 2012 19:09 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op Mostafa
Excuses? de heer kok liep weg toen hij van dat drama hoorde!en wilde geen excuses aanbieden aan de weduwen van Srebinica, terwijl het een minimaal gebaar die een mens kan doen, voor die vrouwen. Nee, onze socislist nam de benen naar de Bank.
-
hans groen, ma 09 januari 2012 20:55 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op hans
Heb je toch niet helemaal opgelet, want vele Serviers hebben wel degelijk gejuicht en ontkennen nog altijd de massamoord die daar gepleegd is. Dermate dat Serviers willens en wetens de hoofddaders lange tijd[jaren !] hebben afgeschermd.
-
Piet van Bergen, di 10 januari 2012 09:25 in reactie op hans groen Reageer op Piet
Geert Wilders weigerde om afstand te nemen van Breivik. Hij vond dat hij er niks mee te maken had, hoewel Breivik aangaf een aanhanger te zijn van Wilders zijn ideeën.
Hij had ook gelijk, waar hij en zijn volgelingen ongelijk in hebben is dat zij dergelijk wel van Moslims vragen. Dat Moslims met regelmaat verklaren afstand te nemen van 9/11, ook al hebben zij er net zo weinig mee te maken. -
Centurio Veritas, di 10 januari 2012 22:46 in reactie op hans groen Reageer op Centurio
Jij let zelf niet op: in de "Christelijke wereld" heb je niemand zien juichen na het Srebrenica-drama. Hooguit direct betrokkenen.
En laten we nou eens stoppen met die vergelijking met Srebrenica. Iedereen weet dat de oorzaak bij dat fiasco zat bij het topcommando van de VN. VN moet zich nooit meer bezig houden met peace-enforcement missies. -
Klaas Slager, wo 11 januari 2012 19:50 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op Klaas
Ik zou toch de VPRO Tegenlicht documentaire over 11 sept nog eens gaan zien.
-
kees van eck, ma 09 januari 2012 20:55 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op kees
Waarom expliciet moslims afstand moeten nemen van iets wat anderen op hun geweten hebben? U hebt zich ook 'verontschuldigd' ten overstaan van het Amerikaanse volk?
-
Gerwin van Eersel, wo 11 januari 2012 01:53 in reactie op Mees . Reageer op Gerwin
Dat is geen nieuws, knieschot=sharia, en zo zijn er nog 100 overeenkomsten te benoemen.
-
Florian Lichti, ma 09 januari 2012 16:16 Reageer op Florian
Iedereen heeft hier zijn mond vol over respect EN het feit dat jeje in het buitenland moet aanpassen.
Waarom geldt dat dan NIET andersom voor de bezoekers en bewoners uit den vreemde die ONS land bezoeken cq. hier nu permanent wonen????? -
Pepijn Nostrinite, ma 09 januari 2012 16:26 in reactie op Florian Lichti Reageer op Pepijn
Dat is ook zo maar dat neemt niet weg dat Beatrix het goede voorbeeld van tolerantie en respect moet geven. En dat deed ze netjes. Ik vind het onfatsoenlijk dat Wilders er iets van zei. Ik snap die 2 zetels verlies wel deze week. Het was 'een beetje dom'.
-
Florian Lichti, ma 09 januari 2012 17:32 in reactie op Pepijn Nostrinite Reageer op Florian
Wat mij stoort is dat ik hier ZELDEN iemand hoor zeggen dat het andersom ook geldt: en ook u stipt het slechts even aan!
Daar word ik flauw van: meten met 2 maten heet dat.
Maar ik weet wel waarom iedereen hier nu WEL heel snel reageert: Wilders zei het namelijk en dat is de Grote Boeman hier: the nemesis an de Vara en Joop!! :-)
En on topic:
Wilders kakelde natuurlijk onzin: het was niet meer dan logisch en beleefd dat onze Bea daar zo'n gewaad aan draagt: ze was immers te gast daar in Dubai / VAE!!
En gasten passen zich aan aan de gebruiken in een land! -
Kloris Jantsoen, ma 09 januari 2012 16:39 in reactie op Florian Lichti Reageer op Kloris
"Waarom geldt dat dan NIET andersom voor de bezoekers en bewoners uit den vreemde die ONS land bezoeken cq. hier nu permanent wonen????? "
Ik vind dat die zich ook moeten aanpassen, dat wanneer ze in een kerk komen, dat ze zich daarna moeten gedragen.
Verder vind ik dat bezoekers uit den vreemde naar onze wetten moeten luisteren.
Maar als ze hier komen wonen, dan mag er wel ruimte zijn voor eigenheid. Indonesiërs mogen bijvoorbeeld best nasi koken, ook al kun je de nasi-kruiden op straat ruiken.
Tolerantie moet van twee kanten komen. -
Florian Lichti, ma 09 januari 2012 17:34 in reactie op Kloris Jantsoen Reageer op Florian
Ik ben het helemaal met u eens!
Maar ik twijfel WEL aan de tolerantie van de Islam: als ik met mijn nieuwe vriendje hand in hand langs een moskee wandel die net leeg loopt.....dat betekent dat weinig goeds kan ik u vertellen: valt dat ook onder uw tolerantie?
Overigens ga ik over 3 weken ook naar Dubai: dat hand in hand bewaren vriendje en ik wel tot we weer in Amsterdam zijn....... -
Ieder - eenwilvrijzijn, di 10 januari 2012 17:14 in reactie op Florian Lichti Reageer op Ieder
In de veel arabische landen is het héél gewoon dat mannen hand in hand lopen.. meer wel dan niet.. net als omhelzen en warm zoenen...
Doe nou eens een keertje je huiswerk ! -
Centurio Veritas, di 10 januari 2012 22:57 in reactie op Ieder - eenwilvrijzijn Reageer op Centurio
In veel Arabische cq. Islamitische landen krijg je de doodstraf als je uitdraagt homoseksueel te zijn. Florian zegt te twijfelen over de intenties van bezoekers van een moskee, wanneer hij daar langs loopt. Hij twijfelt zeer terecht en ik zeg: niet doen!
Wat jij wel moet doen, zelf eens je huiswerk maken.
@ Florian; fijne vakantie. Dubai is top! -
Ieder - eenwilvrijzijn, wo 11 januari 2012 11:09 in reactie op Centurio Veritas Reageer op Ieder
" In veel Arabische cq. Islamitische landen krijg je de doodstraf als je uitdraagt homoseksueel te zijn. Florian zegt te twijfelen over de intenties van bezoekers van een moskee, wanneer hij daar langs loopt. Hij twijfelt zeer terecht en ik zeg: niet doen! "
Het ging over mannen die hand in hand lopen. Dát is zeer gewoon en veel vorkomend in veel Arabische landen. Zo ook omhelzen en kussen.
Ik had het niet over openlijk je homoseksualiteit ten toon spreiden.. dat is natuurlijk niet aan te raden.
Het bestaan daarvan net als misbruik van jongetjes.. hetgeen grootschalige is.. maar wordt alleen anders benoemd.. of ontkent. -
Centurio Veritas, wo 11 januari 2012 17:54 in reactie op Ieder - eenwilvrijzijn Reageer op Centurio
Was je in de veronderstelling dat je een kuuk voor je had ofzo? Het ging helemaal niet over onschuldig hand-in-hand lopen. Florian zei: als ik met mijn nieuwe vriendje hand in hand langs een moskee wandel die net leeg loopt.....dat betekent dat weinig goeds kan ik u vertellen
Hierop reageerde jij met: In de veel arabische landen is het héél gewoon dat mannen hand in hand lopen.. meer wel dan niet.. net als omhelzen en warm zoenen...
Pardon? De context uit Florian z'n mail en het beeld dat hij oproept is heel duidelijk. Ik weet niet wat jij onder warm zoenen verstaat, maar als je dat in Saudi-Arabie of Iran met een andere man doet, ben je dood. Snap je?
Buiten dat, ik heb in Arabische landen nog NOOIT mannen hand in hand zien lopen. Een omhelzing bij begroeting en laf kusje op de wang, ja. Warm zoenen? Hahaha. -
Roelf Turksema, ma 09 januari 2012 18:01 in reactie op Kloris Jantsoen Reageer op Roelf
Goh, jij vindt dat ze best nasi mogen koken....denk daar eens goed over na. Wie denk jij dat je bent dat je mag beslissen wat iemand anders eet....dat je het durft te noemen is al niet best. Mag je vriendin (vriend?) ook alleen uit? Ik had zo ooit een collega die zijn vrouw naar zijn ouders bracht als hij moest werken s' nachts......
Wat zijn dat voor rare fratsen dat je überhaupt het idee hebt dat je iets goed te vinden hebt over andere mensen, of ze hier wonen of niet.
Doe je eigen ding goed en hoop dat iemand er iets van leert. -
Piet van Bergen, di 10 januari 2012 09:27 in reactie op Roelf Turksema Reageer op Piet
Ik begrijp je kritiek niet zo goed, volgens mij pleit Kloris voor tolerantie. Ben jij daar op tegen? Of was je reactie meer een kwestie van colletaral damage dat wel eens optreedt bij uit de heup schieten?
-
sam tosha, ma 09 januari 2012 16:41 in reactie op Florian Lichti Reageer op sam
En waarom geldt dat dan niet? Kom eens met een snijdend voorbeeld.
Overigens dat ONS met hoofdletters....., is dat vanwege de ONZE zo superieure cultuur? -
Florian Lichti, ma 09 januari 2012 17:28 in reactie op sam tosha Reageer op Florian
De woorden "EN" en "NIET" staan ook in hoofdletters? :-)
Fantaseer daar ook even wat bij graag? -
Roelf Turksema, ma 09 januari 2012 17:54 in reactie op Florian Lichti Reageer op Roelf
Je moet de Nederlanders in het buitenland eens de kost geven die zich niet aanpassen. Dacht je dat je van een Herrenvolk kwam of zoiets?
-
Florian Lichti, ma 09 januari 2012 18:53 in reactie op Roelf Turksema Reageer op Florian
Bij gebrek aan argumenten kunt u wel direct WOII erbij slepen!?? :-)
Waarop slaat de term "herrenvolk" in deze context?
Wat bedoelt u uberhaupt en wat probeert u mij nu precies te zeggen?
Dat ik een racist ben? Of Nazi? :-) -
Roelf Turksema, ma 09 januari 2012 19:32 in reactie op Florian Lichti Reageer op Roelf
Je loopt wel hand in hand met je nieuwe vriendje langs de kerk als die uitgaat? Beter nog, voor de synagoge in Jeruzalem op een goede zaterdag middag?
In plaats van op te komen voor de hulpbehoevende homofiele moslim medemens loop je liever de islam te beschuldigen (gedeeltelijk terecht overigens) van intolerant gedrag jegens homo's. Maar helaas voor jou staan ze daarin niet alleen.
Als je daarin onderscheid maakt doe je dat dus op basis van geloof of ras. Ik weet niet welke erger is. En een ander volk, geloof, ras of whatever afzeiken, dat komt vaak voort uit een gevoel van Übermensch gevoel. -
Florian Lichti, ma 09 januari 2012 19:21 in reactie op Roelf Turksema Reageer op Florian
Waar ik mij eerlijk gezegd vooral over verbaas is het feit dat uw onaangename vervelende extreme fanatisme hier nog steeds word toegestaan.
-
Roelf Turksema, ma 09 januari 2012 20:07 in reactie op Florian Lichti Reageer op Roelf
Wees gerust, lang niet alles van me wordt geplaatst. Maar zeg eens eerlijk, enig idee hoe je voor een synagoge zou worden bekeken met je vriend? Geef eens eerlijk antwoord, zou het werkelijk schelen met een moskee?
-
Roelf Turksema, ma 09 januari 2012 20:36 in reactie op Florian Lichti Reageer op Roelf
Dan nog wat: in mijn ''onaangename vervelende extreme fanatisme'' welke inderdaad hier nog steeds word toegestaan, nog wel, heb ik tot zover gepoogd om te laten zien dat oorlogen, racisme, bedrog en leugens niets oplossen. Dat lukt me niet getuige de onzin die er heden ten dage weer over Iran geplaatst wordt. Grappig,.... schrijven voor vrede bestempeld als onaangenaam vervelend extreem fanatisme....en het wordt nog geplaatst ook....
-
Centurio Veritas, di 10 januari 2012 23:11 in reactie op Roelf Turksema Reageer op Centurio
Schrijven voor vrede, Roelf? Zoals jij hieronder Florian nog een trap na geeft, samen met Jolige Rogier?
Ik lig in een deuk. -
El Che, ma 09 januari 2012 22:56 in reactie op Florian Lichti Reageer op El
Heb je wel eens met je vriend schouder aan schouder gelopen voor een bus van de ME. Behoorlijk onbehaaglijk.
-
, di 10 januari 2012 08:50 in reactie op Florian Lichti Reageer op
Wat noem je extreem fanatisme?
Dat jij de Joden die homo's bespugen minder kwalijk neemt dan wanneer moslims dat doen?
Zeker.
Dat is idd. nogal extreem. -
Centurio Veritas, di 10 januari 2012 23:08 in reactie op Reageer op Centurio
Waar staat dat? Of verzin je maar weer eens een boel onzin bij elkaar om een punt te fabriceren?
-
, do 12 januari 2012 10:56 in reactie op Centurio Veritas Reageer op
Voortaan iets beter de discussie volgen graag.
Lichti heeft er problemen mee dat moslims hem en zijn vrindje eventueel kunnen bespugen, en kleppert met geen woord over het feit dat dat in Israël NET zo hard gebeurt.
Of ik een punt maak?
Ik ben niet uit , dit in tegenstelling tot anderen, op het maken van *punten*.
Ik zeg wat ik denk.
En als U het daar niet mee eens bent vind ik dat best.
Prima zelfs. -
Centurio Veritas, do 12 januari 2012 23:37 in reactie op Reageer op Centurio
Red Cat, ik volg de discussie prima. De discussie ging namelijk over het gebrek aan tolerantie in arabische landen tov. openlijke homoseksualiteit. Arabische landen en dus niet Israel. Florian geeft terecht aan er problemen mee te zullen hebben wanneer hij bespuugt zou worden door moslims. Hij zou er net zulke problemen mee hebben wanneer dat orthodoxe joden zouden zijn, maar daar gaat de discussie niet over. Je verzint een punt om te beargumenteren dat Florian een onfundeerde hekel aan arabieren/moslims heeft. Dat slaat kant noch wal, te meer omdat in Israel homoseksualiteit niet strafbaar is, zoals in 95% van de arabische landen.
Je wilt geen punt maken, natuurlijk niet. Dat doe je eigenlijk nooit. Wat jij doet zou ik ook anders noemen maar hou dat terzijde want anders komt mijn opmerking niet langs de moderator. -
Nieuw!: Veldman, ma 09 januari 2012 19:39 in reactie op Roelf Turksema Reageer op Nieuw!:
och man roelf
hoe vaak ik net gedaan heb dat ik geen nederlands sprak als er weer eens een bus idioten aapjes kwam kijken .
brrrrr -
Roelf Turksema, ma 09 januari 2012 20:05 in reactie op Nieuw!: Veldman Reageer op Roelf
Ja Jolige, je moet wel weten wanneer je je vriendje bij de hand kan houden en wanneer niet;-)!
-
Roelf Turksema, ma 09 januari 2012 20:37 in reactie op Roelf Turksema Reageer op Roelf
Sorry, kon het echt niet laten, kop koffie?
-
Nieuw!: Veldman, ma 09 januari 2012 18:23 in reactie op Florian Lichti Reageer op Nieuw!:
ons land is geen moskee
ik weet dat jij en je gedoogfascist dat anders zien maar gelukkig is dat niet zo
als ik jouw redeneertrant moet volgen dan mag jij niet hand in hand met je vriendje door staphorst lopen want jij dient je maar aan te passen -
Sylvia Stuurman, ma 09 januari 2012 19:47 in reactie op Florian Lichti Reageer op Sylvia
Als Beatrix daar zou gaan wonen zou het belachelijk zijn als ze alleen nog maar met een hoofddoek over straat zou mogen.
Dat ben je toch hoop ik met me eens? -
kees van eck, ma 09 januari 2012 22:06 in reactie op Florian Lichti Reageer op kees
Je moet dan wel even expliciet maken wat je bedoelt met aanpassen. Aanpassen aan wat? De kern van een open, tolerante samenleving is, dat elke culturele uiting mogelijk is en tegelijk dat iedereen voor de wet gelijk is en zich eraan heeft te houden. In een land waar het gebruik is, misschien zelfs wettelijk geregeld, dat vrouwen zich bedekken, doet een bezoeker/immigrant hetzelfde.
-
Jim Peeters, di 10 januari 2012 00:24 in reactie op kees van eck Reageer op Jim
dus in een land waar geen hoofddoek dragen de gewoonte is dienen immigranten en bezoekers dit dus ook niet te doen bedoel je? :)
-
Sjouke Boonstra, di 10 januari 2012 09:41 in reactie op Florian Lichti Reageer op Sjouke
== Waarom geldt dat dan NIET andersom voor de bezoekers en bewoners uit den vreemde die ONS land bezoeken cq. hier nu permanent wonen????? ==
Als die hier een kerk bezoeken, zullen ze zich ook aan de huisregels van die kerk moeten houden, bedoel je? -
, di 10 januari 2012 10:18 in reactie op Florian Lichti Reageer op
Dat geldt wel degelijk OOK voor bezoekers uit andere landen wanneer ze hier een kerk betreden.
Ontgaat je dat nog steeds?
Het geldt óók voor jou
Of ga JIJ in je korte broek met je gezondheidssandalen aan een kerk binnen dan? -
Centurio Veritas, di 10 januari 2012 23:06 in reactie op Reageer op Centurio
Ja. Geen enkel probleem.
-
Florian Lichti, wo 11 januari 2012 00:09 in reactie op Reageer op Florian
Ik ga wel eens op sandalen met korte broek een kerk bezoeken in de zomer: is dat verboden volgens u?
(God is wel wat gewend hoor als schepper van hemel en aarde!) -
, do 12 januari 2012 10:03 in reactie op Florian Lichti Reageer op
Het is in elk geval zeldzaam respectloos t.o.v. de vaste kerkgangers van die kerk.
Maar goed, dat mag tegenwoordig, kennelijk.
Kwestie van opvoeding en beschaving, of liever: het gebrek daaraan. -
Pepijn Nostrinite, ma 09 januari 2012 15:49 Reageer op Pepijn
Wilders is getikt dat ie hier een punt van maakt. Het is niet meer dan respect voor een religie die Beatrix liet zien. Het zijn goede omgangsnormen. Het laat zien dat Wilders steeds verder doorslaat in zijn hetze tegen de Islam. Het keppeltje verwijst naar de Joodse lobby maar dat is onzin. Iets belachelijks wordt hier met iets belachelijks bestreden. Ik ken de antisemetische emoties maar ik ga er niet in mee. Ook niet als tegenwicht voor de anti Islam gevoelens. Kwaad bestrijd je niet met kwaad.
-
Kloris Jantsoen, ma 09 januari 2012 16:40 in reactie op Pepijn Nostrinite Reageer op Kloris
"Wilders is getikt dat ie hier een punt van maakt."
Klopt, Wilders schiet door. Dat doet hij vaker, en dat mag hij van mij ook nog vaker doen.
Hij verwordt langzaam een janmaat of Boer Koekoek. en dat is prima -
patrick faas, ma 09 januari 2012 15:14 Reageer op patrick
Wilders misbruikt joodse symbolen voor zijn extreem-rechtse politiek, net als hij het woord 'vrijheid' misbruikt. Er is niets joods of vrijheidslievends aan Wilders of aan extreem-rechts. Ik snap de cartoon wel, maar door Wilders met een keppel af te beelden stimuleer je jodenhaat.
-
Popeye Kamper, ma 09 januari 2012 15:46 in reactie op patrick faas Reageer op Popeye
"maar door Wilders met een keppel af te beelden stimuleer je jodenhaat."
Daar hoeft niemand bang voor te zijn, je haat iemand om wat hij is of niet. Met dit verwijt van jou wijst jij naar de cartoonist,geheel onterecht!. -
patrick faas, ma 09 januari 2012 16:21 in reactie op Popeye Kamper Reageer op patrick
Het was geen verwijt, maar ik had gewoon liever gezien dat de joden erbuiten gelaten zouden worden. Tijdens een crisis wordt iedereen bij het minste geringste weer boos op de joden. Gefrustreerd? Boos? Geef de joden de schuld.
-
Mostafa Mouktafi, ma 09 januari 2012 16:31 in reactie op patrick faas Reageer op Mostafa
Wilders praat openlijk namens Israel, dus!
-
patrick faas, ma 09 januari 2012 17:01 in reactie op Mostafa Mouktafi Reageer op patrick
Tja, door Wilders met een keppel af te beelden, komt ook het thema Israël weer ter sprake. Wat een discussies steeds over iedere achterlijke tweet van Wilders! Het Jeugdjournaal houdt ook al een enquete onder kinderen om te vragen of Beatrix wel of geen doekje op haar hoofd mag hebben. Zien we niet wat een normverschijving er optreedt, als we die gek steeds serieus nemen?
-
Mees ., ma 09 januari 2012 17:31 in reactie op patrick faas Reageer op Mees
Je creert toch ook niet als je iemand met een hoofddoek afbeeld moslimhaat?
Je moet zaken ook niet versimpelen....mensen die de handelswijze van Israël bekritiseren zijn geen mensen die Joden haten....ze maken zich bezorgd over het gedrag wat de regering van Israël doet.
In veel gevallen behandelen zij de Palestijnen op een manier dat zij zich beter voelen dan hen,dat zij meer rechten hebben en nemen zaken in bezit niet ze niet in bezit mogen nemen.
Wilders steunt die handelswijze....hij voelt zich de meerder,de betere.....
En dat is hij absoluut niet.
Wij mensen zijn allemaal gelijk....maar hij voelt zich verheven. -
patrick faas, ma 09 januari 2012 19:56 in reactie op Mees . Reageer op patrick
"Je creëert toch ook niet, als je iemand met een hoofddoek afbeeldt, moslimhaat."
Voor joden is het meer beledigend om met extreem-rechts tuig geassocieerd te worden dan het voor de moslims is om met de koningin ingedeeld te worden. Maar joden en moslims staan niet tegenover elkaar bij het thema hoofddoek. Dat is een onderwerp van xenofobe racisten gericht tegen minderheden. -
sam tosha, ma 09 januari 2012 16:43 in reactie op patrick faas Reageer op sam
Volgens mij geldt hier: Gefrustreerd? Boos? Geef de Moslims en Socialisten de schuld.
-
patrick faas, ma 09 januari 2012 17:16 in reactie op sam tosha Reageer op patrick
Ook.
-
Popeye Kamper, ma 09 januari 2012 18:56 in reactie op patrick faas Reageer op Popeye
" Reageer op patrick Het was geen verwijt, maar ik had gewoon liever gezien dat de joden erbuiten gelaten zouden worden. Tijdens een crisis wordt iedereen bij het minste geringste weer boos op de joden. Gefrustreerd? Boos? Geef de joden de schuld"
Patrick het is Wilders die de joden beledigd en door zijn klote gedrag hen steeds erbij betrekt, of het nu gaat om 'n hoofddeksel of de Cavia politie. Ikzelf ben van joodse afkomst en zou het liefst zijn hart eruit rukken. Deze tinnefbak met z'n achterlijke achterban wordt zeker niet gewaardeerd door de Joodse-Nederlanders, Shalom. -
Mostafa Mouktafi, ma 09 januari 2012 19:11 in reactie op Popeye Kamper Reageer op Mostafa
Het is ook niet raar als je in een Joods-Christelijk samenleving terecht komt. Uw logica klopt wel, in mijn oog.
-
Artois Arnhem, di 10 januari 2012 07:41 in reactie op Popeye Kamper Reageer op Artois
'joodse Nederlanders' klinkt nogal generaliserend. Ik heb eens gelezen dat Jack van Gelder de PVV wel ziet zitten terwijl Harry de Winter die bruinepartij verafchuwt. Generaliseren isdiscrimineren, stigmatiseren, waar moslims ook mee geconfronteerd worden. Waarom moeten moslims zich altijd nadrukkelijk distantieren van extremisme terwijl anderen dat niet hoeven. Ik hoorde Frits Barend eens op de radio zeggen dat 'de Israeliers' niets anders willen dan vrede. En ik meen toch ook te mogen concluderen dat er Israeliers zijn die meer willen, namelijk landjepik. En er zijn Israeliers die kleine meisjes voor hoer uitschelden, bedreigen en willen dat vrouwen achter in de bus plaatsnemen. Kortom, generaliseren is misplaatst. Waar het om gaat is dat Wilders zelf wel uiterlijk respect mag tonen voor religie (keppeltje) en Beatrix geen hoofddoek mag dragen. Hij mag alles zeggen in het kader van de vrijheid van meningsuiting, maar vind alles wat wij over hem zeggen demoniseren. Daar gaat het om!!!!
-
Klaas Slager, di 10 januari 2012 08:54 in reactie op Popeye Kamper Reageer op Klaas
Nooit gemerkt dat Rosenthal iets tegen Wilders heeft.
-
Rene Janssen, di 10 januari 2012 15:04 in reactie op Popeye Kamper Reageer op Rene
Als Jood zijnde moet ik kostelijk lachen om de cartoon en we kunnen het humorvol oplossen met Wilders als hij een synagoge bezoekt.
Geef hem een fez :) onder het motto dat hij daarmee beter opvalt voor zijn bewakers :) -
patrick faas, di 10 januari 2012 17:33 in reactie op Rene Janssen Reageer op patrick
Of een carnavalsteek.
-
Popeye Kamper, ma 09 januari 2012 15:12 Reageer op Popeye
Ein, Zwei, Drei... Arbeit macht frei !
-
Cees Rotteveel, ma 09 januari 2012 14:21 Reageer op Cees
MAMMA!... oh, nee, sorry!
-
Last Shadow Puppet, ma 09 januari 2012 12:48 Reageer op Last
Punt is natuurlijk wel dat keppeltjes niet als verplicht hoofddeksel worden opgelegd aan mannen door vrouwen.
-
Ernst Anepool, ma 09 januari 2012 14:21 in reactie op Last Shadow Puppet Reageer op Ernst
Wie zegt er dat God geen vrouw is ?
Als je de Thora zou kennen zou je immers weten dat je Joods zijn afhangt van de vrouwelijke bloedlijn, en dat geeft toch te denken, want je bent pas Jood als je *vrouwelijk* joods genoom bezit, en God schiep de mens naar zijn evenbeeld, ergo summa sumarum kan het niet anders dan dat God een *vrouw* is ... -
Censuur Joop, ma 09 januari 2012 16:54 in reactie op Ernst Anepool Reageer op Censuur
Daar krijg je geen antwoord op. Op die discriminerende joods regel hebben ze meestal geen antwoord omdat ze daar nog nooit bij stilgestaan hebben.
-
Kloris Jantsoen, ma 09 januari 2012 16:41 in reactie op Last Shadow Puppet Reageer op Kloris
"Punt is natuurlijk wel dat keppeltjes niet als verplicht hoofddeksel worden opgelegd aan mannen door vrouwen."
Keppeltjes zijn verplicht vanuit de traditie en de godsdienst, hetzelfde voor de Joodse pruiken en de Islamitische hoofddoekjes. -
sam tosha, ma 09 januari 2012 16:50 in reactie op Last Shadow Puppet Reageer op sam
Punt is dat het hier helemaal niet gaat om iets opgelegd door mannen aan vrouwen en dat mannen een keppel op moeten in de Sjoel en vrouwen een hoofddoek in de Moskee.
En als we dan toch zo hoog van de daken gaan schreeuwen over onderdrukking van vrouwen, waarom dan zo lafhartig oordelen over vermeende onderdrukking van vrouwen in den vreemde en niet mans de onderdrukking van gereformeerde vrouwen in je eigen land. Woeps dom van me: de partij die die onderdrukking behartigd staat in het parlement aan jou kant. -
, di 10 januari 2012 15:34 in reactie op Last Shadow Puppet Reageer op
Klopt helemaal.
Zomin als hoofddoeken verplicht worden door mannen aan vrouwen.
Behalve dan natuurlijk in extreme gevallen in zowel het Joodse geloof als in de Islam., oh, en by the way, ook bij de zwarte kousenclub in de Nederlandse bible-belt. -
Gerwin van Eersel, wo 11 januari 2012 02:13 in reactie op Last Shadow Puppet Reageer op Gerwin
Dat klopt, keppeltjes dragen wordt aan mannen opgedragen door Jahweh, hoedjes dragen aan vrouwen door God of door Allah als je het hebt over arabisch sprekende Christenen, en hoofddoekjes dragen door Allah aan vrouwen, of door God als je het hebt over nonnen.
-
Bernie Whistler, ma 09 januari 2012 12:36 Reageer op Bernie
"Majesteit, ik verwacht u morgenochtend om 08.00 uur op het PVV-uitlaatveldje in Drekstad voor een kopvoddenduel..!"
-
Peet Van Velzen, ma 09 januari 2012 12:31 Reageer op Peet
Leuk om zo zonder kennis twee totaal verschillende religies gelijk te stellen.
-
Bernie Whistler, ma 09 januari 2012 12:53 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op Bernie
Het zijn in beide gevallen repressieve waanhobbies peet. De kopzorgen absoluut niet waard, laat staan de kopvodden.
-
Ine Sessink, ma 09 januari 2012 13:12 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op Ine
Het zijn ook gelijkwaardige religies. Ik denk eerder dat jij zonder kennis reageert. En omdat je er niets van weet geloof je zonder meer die geblondeerde clown.
-
Theo Joubert, ma 09 januari 2012 16:42 in reactie op Ine Sessink Reageer op Theo
Hoezo gelijkwaardige religies?
Waarom vind je die religies gelijkwaardig?
En bestaan er ook religies die je niet gelijkwaardig vindt? -
Ine Sessink, ma 09 januari 2012 13:17 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op Ine
Prachtig om te zien hoe de koningin op een beschaafde manier iedere keer Wilders op de kast krijgt. Eerst al twee keer met een kerstrede en nu met een sluier.
-
Isis Maät, ma 09 januari 2012 14:05 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op Isis
Als u het zo goed weet, leg mij de verschillen eens uit?
-
Hans S, ma 09 januari 2012 14:08 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op Hans
Nou PVV, schrijf jij dan maar eens een mooi essay over het verschil tussen een religie.
-
, ma 09 januari 2012 14:30 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op
Het is nog veel meer van de zotten om twee religies NIET dezelfde rechten toe te kennen.
Maar ik vrees dat U daar geen ene reet van snapt. -
Censuur Joop, ma 09 januari 2012 16:52 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op Censuur
"Leuk om zo zonder kennis twee totaal verschillende religies gelijk te stellen. "
Die woorden intrigeren me nou. Ik wil daar meer van weten.
A - waarom denk jij dat Adriaan zonder kennis iets uitbeeld?
B - waarom vind jij dat dan leuk?
C - waarom vind jij de cartoon twee totaal verschillende religies uitbeelden?
D - wat is het verschil aan die religies, buiten dat de ene vrouw een pruik draagt en de andere vrouw een hoofddoek? En de man van de één een keppel en pijpekrulletjes?
E - waarom zou je twee religies niet gelijk mogen stellen?
F - vind jij derhalve dat de ene religie meer waard is dan de ander en zo ja, welke religie en waarom?
E - heb jij een hekel aan die ene religie en zo ja, waarom en waardoor?
Ik kan naar aanleiding van die ene zin van jou nog tientallen vervolgvragen verzinnen, maar ik weet dat jij de moeite niet eens neemt om over mijn vragen na te denken. Te moeilijk, te confronterend.
Daarom hoef ik ook geen antwoord te verwachten. De originele PVVmentaliteit; aanvliegen, krijsen, schijten, wegwezen en weer opnieuw beginnen. -
Peet Van Velzen, ma 09 januari 2012 19:12 in reactie op Censuur Joop Reageer op Peet
..[ "Leuk om zo zonder kennis twee totaal verschillende religies gelijk te stellen. "
Die woorden intrigeren me nou. Ik wil daar meer van weten. ]..
Oke. Ik zal mijn best doen.
..[ A - waarom denk jij dat Adriaan zonder kennis iets uitbeeld? ]..
Omdat hij twee ongelijkwaardige zaken gaat vergelijken. Dat zou hij niet doen als hij hier meer kennis van had.
..[ B - waarom vind jij dat dan leuk? ]..
Humor uitleggen is pijnlijk.
..[ C - waarom vind jij de cartoon twee totaal verschillende religies uitbeelden? ]..
Deze vraag komt overeen met vraag D. Ik behandel het daar.
..[ D - wat is het verschil aan die religies, buiten dat de ene vrouw een pruik draagt en de andere vrouw een hoofddoek? En de man van de één een keppel en pijpekrulletjes? ]..
Het verschil tussen het Jodendom en de islam is het verschil tussen dag en nacht:
- het Jodendom heeft geen bekeringsdrang, de islam wel
- het Jodendom wil de moslims niet uitroeien, omgekeerd wel
- nergens ter wereld zijn Joodse terreurgroepen, wel veel islamitische terreurgroepen
..[ E - waarom zou je twee religies niet gelijk mogen stellen? ]..
Je mag alles gelijkstellen.
..[ F - vind jij derhalve dat de ene religie meer waard is dan de ander en zo ja, welke religie en waarom? ]..
Ja. Het Jodendom is waardevoller voor de mensheid dan de islam. Voor de reden: zie antwoord D. Verder heeft de wetenschap ook veel meer aan de Joden gehad dan aan de moslims: in totaal zijn er 180 Joden die een nobelprijs hebben ontvangen, en maar 9 Arabieren (waarvan er ook nog 2 Christenen waren).
..[ E - heb jij een hekel aan die ene religie en zo ja, waarom en waardoor? ]..
Ja, ik heb een hekel aan de islam vanwege het geweld en de verheerlijking van het geweld.
..[ Ik kan naar aanleiding van die ene zin van jou nog tientallen vervolgvragen verzinnen, maar ik weet dat jij de moeite niet eens neemt om over mijn vragen na te denken. Te moeilijk, te confronterend. ]..
Vragen staat vrij, en vragen is goed.
..[ Daarom hoef ik ook geen antwoord te verwachten. De originele PVVmentaliteit; aanvliegen, krijsen, schijten, wegwezen en weer opnieuw beginnen. ]..
Bij deze mijn antwoord. -
, di 10 januari 2012 08:52 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op
Conclusie:
Peet vindt de ene religie meer waard dan de andere.
Hoerraah!!
Discriminatie, dus.
Op en top. -
Theo Joubert, di 10 januari 2012 09:01 in reactie op Reageer op Theo
Discriminatie van mensen is wettelijk verboden.
Discriminatie van ideologieën of van geloofsovertuigingen niet. -
, di 10 januari 2012 12:47 in reactie op Theo Joubert Reageer op
Of het verboden is of niet interesseert me weinig.
Ik vind het bezopen, ik vind het absoluut en totaal bezopen dat de ene religie de andere minderwaardig denkt te kunnen vinden.
Ik persoonlijk vind ze allemaal nogal dwaas.
En of dat nu al of niet verboden is zal me jeuken. -
Centurio Veritas, vr 13 januari 2012 00:00 in reactie op Reageer op Centurio
Ik vind het bezopen, ik vind het absoluut en totaal bezopen dat de ene religie de andere minderwaardig denkt te kunnen vinden.
Ik persoonlijk vind ze allemaal nogal dwaas.
------------
Jij bent echt te grappig. Religies mogen zich in jouw opzicht niet superieur voelen tov elkaar maar jij mag ze (van jezelf uiteraard) wel allen bij elkaar dwaas vinden. Lees je je opmerkingen weleens terug, nadat je ze hebt geplaatst? Zuivere quatsch. -
Gerwin van Eersel, wo 11 januari 2012 02:04 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op Gerwin
[- het Jodendom wil de moslims niet uitroeien, omgekeerd wel]
Ha ha, dat is misschien wel waar, het joden dom WIL het niet. Het probleem is alleen dat het Jodendom het wel DOET, en de islam bijna niet. -
Mostafa Mouktafi, ma 09 januari 2012 12:11 Reageer op Mostafa
Toen ik het nieuws hoorde, dacht ik meteen aan die kepel van wilders en ik reageerde meteen, hier op Joop.nl. Waar een leuke reageerder tegen mij zei:'' jij bent vandaag scherp''.
De kepel, de hoofddoek, de pruik en de Burka op de Dam elkaar ontmoeten, na jaren vermissing.
De kepel tegen de hoofddoek:' Salam zuster!''
De hoofddoek:''Shalom broeder!''
Een Nederland die leunt aan dat grote beeld op de Dam en die liet zijn oren hangen bij dat gesprek: ''O! hoe kan dat nou?''
De Pruik tegen de Burga:'' Sorry! ik ken je van'! ben jij Fatima?!''
De Burga: ''ja, Zaker, en jij bent Judith?''
De pruik : ''Ja, dat klopt helemaal, salam Fatima!''
De Burga:'' Shalom! shalom! leuk om je weer te zien, na alle die jaren! weet jij het nog, wij waren daar leuke buren en hadden wij het leuk samen ook in Spanje hadden wij het gezellig samen,én, én toen kwamen dat zogenaamde ''politiek'' tussen ONS en die scheidt ons van elkaar terwijl wij elkaar nodig hebben om te leven, de mensen hebben altijd mensen nodig om te leven. Maar de politiek wil iets heel anders, leuk leuk om je weer te zien, wij gaan nu een lekker halal shoarma halen, samen,met ons viertje, nu, wij gaaaan..''
Een andere Nederland die stond stiekem uit het raam te luisteren: ''O!'' -
Semolina Pilchard, ma 09 januari 2012 11:38 Reageer op Semolina
Ditmaal een terechte opdoffer voor Wildo.
-
Frank Schutte, ma 09 januari 2012 11:15 Reageer op Frank
Ik geloof dat als de huichelaar zo voor haar had gestaan zou zeggen, zullen we blauw blauw laten!
-
Marq Pas, ma 09 januari 2012 11:05 Reageer op Marq
Ja, maar Wilders draagt zijn keppel uit Respect, terwijl Bea en Maxima natuurlijk knotsgekke vijfde-colonne-islamistes zijn die het gecorrumpeerde Vaderland bedreigen met hun kopvodden.
Misschien zelfs royale geïslamiseerde koranpoedels, je weet maar nooit waar Wilders' halfwas puberfantasie ditmaal eindigt. -
Bijstandskoning van GeenStijl, ma 09 januari 2012 11:00 Reageer op Bijstandskoning
Ze lijken zo uit Star Wars te komen met die hoofddeksels
-
Jeroen Mirck, ma 09 januari 2012 10:57 Reageer op Jeroen
Simpel idee, maar daardoor wel gewoon een treffende cartoon.
Wel een vakmatige opmerking: de rechterhand van Wilders is in spiegelbeeld getekend. -
Bernie Whistler, ma 09 januari 2012 11:00 in reactie op Jeroen Mirck Reageer op Bernie
Nee hoor, je kijkt tegen zijn handpalm aan.
-
Joop Schouten, ma 09 januari 2012 11:31 in reactie op Bernie Whistler Reageer op Joop
Verrek, je zag het ook.
: )
Sorry Jeroen. -
erik van velzen, ma 09 januari 2012 11:02 in reactie op Jeroen Mirck Reageer op erik
Nee hoor, U kijkt tegen zijn handpalm. Probeer maar zo te staan met de duim naar beeden, niet prettig voor de elleboog...
-
Bernie Whistler, ma 09 januari 2012 11:24 in reactie op erik van velzen Reageer op Bernie
Wel een klein duimpje weliswaar...
-
erik van velzen, ma 09 januari 2012 13:59 in reactie op Bernie Whistler Reageer op erik
Maar hoe klein ook, je kunt er een boel onzin uit zuigen.
-
Marq Pas, ma 09 januari 2012 11:15 in reactie op Jeroen Mirck Reageer op Marq
"Wel een vakmatige opmerking: de rechterhand van Wilders is in spiegelbeeld getekend."
---
Door de duimlijn kun je zien dat je tegen de handpalm aankijkt. -
Co Stuifbergen, ma 09 januari 2012 11:19 in reactie op Jeroen Mirck Reageer op Co
Jeroen,
volgens mij zien wij de palm van de rechterhand, niet de rug van de hand.
Dan klopt de tekening.
(hoe houd jij het liefst jouw handen op je rug?). -
Joop Schouten, ma 09 januari 2012 11:30 in reactie op Jeroen Mirck Reageer op Joop
'De rechterhand van Wilders is in spiegelbeeld getekend.'
Hoeft niet zo te zijn Jeroen. De handpalm van de rechterhand kan ook naar buiten gekeerd afgebeeld staan.
De vingers ogen korter maar kunnen naar voren wijzen.
Volgens mij.
: ) -
Herman AS, ma 09 januari 2012 13:01 in reactie op Jeroen Mirck Reageer op Herman
De grote leider heeft zijn hand al open om haar een ferme pets te geven, die de majesteit in al haar onderdanigheid in genade zal gaan ontvangen.
-
Niek G, ma 09 januari 2012 13:20 in reactie op Jeroen Mirck Reageer op Niek
Hoe zou het dan getekend moeten worden?
-
Censuur Joop, ma 09 januari 2012 17:01 in reactie op Jeroen Mirck Reageer op Censuur
Het kan ook zijn dat je tegen een handpalm met afgetopte vingers aankijkt. Die vingers zijn natuurlijk al zover afgelikt dat er weinig meer van over is. Komt goed uit, want hij hoeft ook geen belofte meer
na te komen. Hij heeft ze allemaal al verkwanseld. Dus vandaar de terechtwijzing naar ons en zijn staatshoofd. Een goedmakertje voor zijn volgelingen die hem langzaamaan verlaten.
Maar inderdaad, de hand staat feitelijk in een onmogelijke positie. Vingers hebben namelijk gewoon drie kootjes, en als je de vingers naar binnen buigt moet je dat zelfs op een cartoon kunnen zien. -
Jeroen Mirck, ma 16 januari 2012 18:17 in reactie op Censuur Joop Reageer op Jeroen
Aha, het kan inderdaad ook de handpalm zijn. Toch krijg ik er dan nog steeds een ongemakkelijk gevoel van: de arm lijkt niet ver genoeg gedraaid.
-
Pjotre Osie, ma 09 januari 2012 10:46 Reageer op Pjotre
Die man met dat Noorse kapsel (van Joep) heb ik geen hoge pet van op, maar petje af voor Beatrix.
-
marietje jansen, ma 09 januari 2012 10:36 Reageer op marietje
Sterk!
-
Bernie Whistler, ma 09 januari 2012 10:31 Reageer op Bernie
"Ik zweer je majesteit, dat ik dat ding alleen maar draag om mijn open fontanelletje te beschermen tegen de hete Israëlische zon. En jij dan?"
-
Eric Jan Taapken, ma 09 januari 2012 10:16 Reageer op Eric Jan
ik mis de Orthodoxe vlechtjes langs de oren van de Kim Jun Wilders!!!!!
-
Nieuw!: Veldman, ma 09 januari 2012 10:50 in reactie op Eric Jan Taapken Reageer op Nieuw!:
En het koreaans staat de achternaam aan de voorkant dus: Wilders Jong Oen
-
de heer Meijerink, ma 09 januari 2012 10:08 Reageer op de heer
Hij was te verwachten. Dus niet echt spannend.
-
Evert van Vliet, ma 09 januari 2012 10:08 Reageer op Evert
Hoe zit het eigenlijk met het volste recht van geheel-onthoeding?
opiniemakers
-
Mei Li Vos Directeur Orangegas en publicist
Bio -
Ivan Wolffers Hoogleraar Gezondheidszorg en Cultuur VU
Bio -
Ewout Klei Politiek historicus
Bio -
Boris van der Ham Tweede Kamerlid D66
Bio -
Brecht van Hulten presentatrice Kassa
Bio
Populair
-
De échte keuze van Samsom
Media verdraaien uitspraken van PvdA-leider over voorkeur voor SP
7976 x bekeken Korte Scan
Reageer (355) Politiek Twitter -
Kamermeerderheid voor ESM
UPDATE: PvdA eist extra garanties ... Stemming volgt morgen
7600 x bekeken Korte Scan
Reageer (553) Economie Twitter -
Volkskrant wil Joop verbieden
Hoofdredacteur: 'Joop is directe concurrent van onze opiniepagina' ... Joop-verbod moet lezers naar VK-site drijven
5898 x bekeken Korte Scan
Reageer (195) Media Twitter -
Peiling: Sap ruim aan kop
Update: Het GroenLinks-dilemma op het podium: Bevlogenheid versus bedachtzaamheid ... EenVandaag: 77 procent GroenLinks-leden kiest voor Sap
5616 x bekeken Korte Scan
Reageer (130) Politiek Twitter -
'SP smijt deur dicht voor GroenLinks'
[VIDEO] SP-voorzitter Jan Marijnissen wil volgens Limburgse krant niet meer samenwerken met GroenLinks ... Nieuws ook door andere media overgenomen … SP-woordvoerder ontkent … Frans Timmermans was aanwezig en bericht op Facebook: 'dat Jan Marijnissen de deur naar GroenLinks keihard dichtsmeet. Was ik niet met hem eens' ... Marijnissen: Met Dibi aan het roer is links GroenLinks voorbij
5141 x bekeken Korte Scan
Reageer (249) Politiek Twitter -
GroenLinks pakt forens hard
Update: GroenLinks legt uit: Arme mensen betalen voor dure leasebakken van de rijken ... GroenLinks-Tweede Kamerlid Ineke van Gent verdedigt Lenteakkoord: Dan ga je maar dichter bij je werk wonen
4388 x bekeken Korte Scan
Reageer (355) Economie Twitter -
Het Joop-verbod van de Volkskrant
Francisco van Jole Apart: Voor de tweede keer in korte tijd is er in de Tweede Kamer gepleit voor het verbieden van Joop.
3785 x bekeken Korte Scan
Reageer (98) Media Twitter -
De Hond peilt: Heftige electorale schommelingen
VVD-achterban niet blij met lenteakkoord ... Dibi kost GroenLinks zetels ... PvdA en PVV profiteren ... Geen meerderheid voor 'Kunduz-coalitie' ... Europa en euro zullen belangrijke rol spelen op 12 september
3421 x bekeken Korte Scan
Reageer (186) Politiek Twitter -
D66 wil 40-urige werkweek terug
D66-Tweede Kamerlid Wouter Koolmees in Buitenhof: Een officiële vrije dag opgeven levert ook economisch voordeel op
3130 x bekeken Korte Scan
Reageer (171) Politiek Twitter -
Presentator stuurt 'Barbie' live uit show
Dat zouden ze vaker moeten doen...
2968 x bekeken Korte Scan
Reageer (22) Kijknou Twitter

