Bio Bekijk alles van Hasna El Maroudi Word fan

Hasna El Maroudi

Hasna El Maroudi Redacteur Joop

09 juni 2011 Reageer (58) 1405 x bekeken Politiek RSS

Kabinet van de harteloze

De Rotterdamse nachtopvang moet dicht omdat deze 'onwenselijk en onnodig' is… Of, kabinet, is het omdat de mensen 'onwenselijk en onnodig zijn'?

Er zijn van die dagen dat ik me extra boos maak om de meest suffe dingen in de wereld. Een stoplicht dat op rood springt, terwijl ik net heel hard op mijn racefiets aan kom zetten met een pot 10 liter verf aan mijn stuur, bijvoorbeeld. Of wanneer ik voor de zoveelste keer een glas sap omver gooi, waarna ik niet alleen naar de keuken moet lopen om een nieuwe sapje in te schenken, maar ook nog eens mijn tapijt moet schoonboenen. Of wanneer ik mijn was wéér eens ben vergeten uit de wasmachine te halen en constateer dat ik geen schone sokken (of erger: ondergoed) meer heb. In medelijden verzwolgen wil ik dan niets liever dan in bed liggen en mezelf begraven in dekens. Maar, grote kans dat ook mijn lakens al dagen in de wasmachine liggen te schimmelen.

En dan zijn er van die dagen dat ik me boos maak om belangrijke dingen in de wereld. Zoals bijvoorbeeld de sluiting van de Rotterdamse nachtopvang. Per 31 augustus moet deze op last van de overheid de deuren dichtgooien. De overheid meent namelijk dat de opvang 'onwenselijk en onnodig' is. Dat talloze dak- en thuislozen, en uitgeprocedeerde asielzoekers daarmee op straat komen te staan, doet er niet toe. Alhoewel mijn vermoeden is dat geen enkele minister een nachtje minder goed zal slapen van het op straat zetten van de laatste groep. Op dat gebied is het kabinet inmiddels expert.

Uitgesproken EO besteedde donderdag een reportage aan de sluiting van de nachtopvang. Nadat ik al een menig traantje had gelaten bij het kijken naar de Alpe d'Huzes, was het nu de beurt aan de EO om dit hormonaal kind tot tranen te roeren.

Dat dit kabinet uitgeprocedeerde asielzoekers die om talloze redenen niet  kunnen terugkeren naar hun land van herkomst op straat zet, is naar mijn mening nog tot daar aan toe. Om vervolgens een nachtopvang die deze mensen 's nachts een warme douche en een bed biedt te sluiten, getuigt van onmenselijkheid. En dan moet ik nog op zoek naar de superlatief van onmenselijkheid: De PVV ziet namelijk graag dat de pastoor die deze mensen te hulp schiet, daar waar het kabinet weigert, strafbaar wordt gesteld.

Vandaag voelde ik me toen ik in mijn eentje het plafond in mijn nieuwe woning stond te witten wat verdrietig, maar op dit soort momenten realiseer ik me hoe gelukkig ik me moet prijzen. Niet alleen met een (nieuw) dak boven mijn hoofd, maar ook met de vrijheid die ik geniet. Om te zijn wie ik ben, waar en wanneer ik wil. Dat er mensen in ons Nederland zijn die niet dezelfde vrijheden hebben, moet bestreden worden. Laten we in godensnaam beginnen met hun een dak boven het hoofd te bieden. En wie weet, krijgen ook zij later de vrijheid om een glas sap over hun tapijt te morsen of twee dagen niet naar de wasmachine om te kijken.

Laatste Reacties (58) Reageer Reacties in wachtrij: 0

  • daniel teeboom, di 14 juni 2011 15:20 Reageer op daniel

    daniel

    Hasna

    " Of, kabinet, is het omdat de mensen 'onwenselijk en onnodig zijn'? "

    Je moet ophouden om te suggereren dat rechts bepaalde dingen doet omdat hun bedoelingen zo slecht zijn. Immers fantaseren ze bij links dol graag over een wereld met minder mensen, eenheid en een harmonieuze relatie met de natuur.

    Als je echt denkt dat rechts asociale dingen wil doorvoeren omdat ze diep in hun hart zo slecht zijn, ligt het meer voor de hand dat het gruwelregime wat je nodig hebt om een drastische vermindering in het aantal mensen en onze levensstandaard te bewerkstelligen de eigenlijke wens van links is.

  • Frits Guevara, zo 12 juni 2011 13:11 Reageer op Frits

    Frits

    Het hele idee dat een overheid alles te vertellen heeft over nachtopvang staat me niet aan, of dat idee nou van links of rechts afkomstig is het is zo on-liberaal als wat.
    Laat mensen lekker zelf bepalen of er een nachtopvang is als zij er vraag naar hebben om eventuele overlast te beperken en die mensen een menswaardig bestaan te bieden.

  • Frits Guevara, zo 12 juni 2011 12:35 Reageer op Frits

    Frits

    "Of wanneer ik mijn was wéér eens ben vergeten uit de wasmachine te halen en constateer dat ik geen schone sokken (of erger: ondergoed) meer heb. In medelijden verzwolgen wil ik dan niets liever dan in bed liggen en mezelf begraven in dekens. Maar, grote kans dat ook mijn lakens al dagen in de wasmachine liggen te schimmelen."

    Dit lijkt een symptoom van ADD (het tegenovergestelde van AHDH). Probeer de bezwaren of angsten te achterhalen die het nakomen van "verplichtingen" belemmeren, ga eens na op welke momenten u deze dingen wél doet, want dat zijn de dingen die u hiervoor wel motiveren, stimuleer deze, en het zou kunnen helpen om dingen te doen waar je meer energie van krijgt zoals sport.

  • W.J. v/d Straat, zo 12 juni 2011 00:05 Reageer op W.J.

    W.J.

    je kunt een harteloze geen gebrek aan hart verwijten, dat zal 'ie nooit kunnen begrijpen. gewoon naar het putje vegen, langzaam en gestaag, die PVVCDA'ers, ze zullen het niet eens merken, als stront tot stront vermalen wordt....

  • Peet Van Velzen, za 11 juni 2011 19:12 Reageer op Peet

    Peet

    Hasna, zou je trouwens niet op de boot naar Gaza zitten?

  • Eveline1966 Salario, za 11 juni 2011 16:03 Reageer op Eveline1966

    Eveline1966

    http://www.youtube.com/watch?v=IC4N5wkp2Ug&feature=youtu.be
    Kunnen we hier geen Nederlandse tekst op maken????
    ( dit is de broer van de zanger die het liedje "and the cat`s in the cradle and the silver moon" heeft geschreven.)

  • Jan-Peter Scheffer, za 11 juni 2011 02:02 Reageer op Jan-Peter

    Jan-Peter

    Op straat zetten, die plucheparasieten, zonder geld of bankpasje, om het realistisch te maken. Kijken hoe zij zoiets ervaren, randfiguur zijn, oftewel, het soort figuur waarvan ze er zelf zo graag een massa zagen in hun asociale werkplaats. Of de monetaire arrogantie dan nog standhoudt, zo aan de rand, zonder status of geld. Nee, uiteraard niet. Is hard hoor, op straat. Reality check.

  • Jan B, vr 10 juni 2011 20:15 Reageer op Jan

    Jan

    Walgelijke gang van zaken.

  • Dik Brix, vr 10 juni 2011 19:36 Reageer op Dik

    Dik

    Meer dan schandalig, helemaal eens met Hasna.

    Hoe het precies zit weet ik niet, maar ik dacht dat Rdam ooit een deal had gesloten met Albayrak over opvang en dat uitgeprocedeerde illegalen daar niet in mochten.
    Misschien dat Hasna dat eens kan uitzoeken.

    Wat ik ook schandalig vind is de mening van nogal wat VVD-ers en CDA-ers (!!) dat dit nu eenmaal is afgesproken met de PVV, ofwel dat de PVV hier de schuld van is.
    Hoe ziek kan je denken...

    Dít kabinet, déze regeringspartijen nemen dit besluit.
    Níet de PVV, die zit niet eens in de regering.

    Net zo erg is het verhaal van VVD-ers zoals A.W. d'Holbach hieronder, die het verhaal over strafbaarstelling van illegaal verblijf bewust mooier voorstellen dan het is.
    Alsof er juist goed wordt gedaan, door te suggereren dat illegaal verblijf in het komende voorstel nu een overtreding is geworden ipv een misdrijf. Net alsof het al een misdrijf was. Maar niet heus.

    Dezelfde bewuste kronkelredenering die werd gebruikt bij het verhaal over de 3.000 agenten extra die niet kwamen: 'Jawel, want anders zouden die worden bezuinigd, dus in feite zijn er echt 3.000 bijgekomen'. Je zou moeten lachen als die redenering niet zo intriest was.

  • arjan doorgeest, vr 10 juni 2011 12:26 Reageer op arjan

    arjan

    Ik kan me niet voorstellen dat onze prachtige stad aan de Maas zo dom en onverantwoord zal zijn om al haar nachtopvangfaciliteiten te sluiten - ook niet op bevel van de Reichsoverheid.

    Gemeenten hebben in dit land een zorgplicht t.a.v. al hun ingezetenen. De ontheemde, ontspoorde, licht of zwaar-alcoholische of anderszins verslaafde medemens hoort daar gewoon bij.

    Kortom: dit soort landelijke beleidsvoornemens zou wel eens juridisch onhoudbaar kunnen zijn, zoals dat zo mooi heet in jargon.

    Geen grote stad zonder (tijdelijk) ontheemden, drop-outs, randfiguren, zwervers, illegalen, paspoortlozen en ander volk dat ook een menswaardig plekje in onze samenleving verdient.

    En wie pleit voor dit soort maatregelen als de voorgestelde sluiting van dit soort faciliteiten heeft er ten eerste als mens niet veel van begrepen, maar pleit ook voor onmenselijke oplossingen van vaak zeer schrijnende problematiek.

    Wee het volk dat aan dit soort onverantwoordelijke maatschappelijke dwazen is overgeleverd...

  • Eveline1966 Salario, za 11 juni 2011 15:44 in reactie op arjan doorgeest Reageer op Eveline1966

    Eveline1966

    Ik ben bang dat het hierop uitdraait...Rechts wil de kansarmen weren uit " Hun " samenleving!!!!!
    Op teletekst stond dat ze het centrum van Den haag willen verbieden voor straatmuzikanten en Bedelaars!
    Ik vind het best eng klinken, wie vind dat ook?
    ze weren kansarmen en gehandicapten in het openbaar vervoer, de kunst, evenementen en nog veel meer, omdat we er zogezegd geen geld meer voor hebben.
    Zo leven we straks helemaal langs elkaar heen,en kunnen ze nog makkelijker bezuinigen.

    Ik heb laatst een boek gelezen van Lisette Leeuwin " Ëen hart van Prikkeldraad" over een vrouw die met de moffen meeging, en daaruit blijkt dat je alleen gediscrimineerd kunt worden als je met velen van een groep bent, met bepaalde kenmerken. (want dat valt meer op)

    Heeft iemand dit boek ook gelezen?

  • arjan doorgeest, di 14 juni 2011 01:46 in reactie op Eveline1966 Salario Reageer op arjan

    arjan

    Een paar opmerkingen over uw bijdrage:

    Het weren van bedelaars uit een centrum van een grote stad die veilig en aantrekkelijk wil zijn en blijven, kan ik wel velen.
    Wel is het niet erg snugger en wellevend straatmuzikanten te bannen uit dit soort gebieden: met een vergunningenstelsel kun je hun aanwezigheid aan een prettig maximum binden; bovendien zorgen zij voor levendigheid en de juiste muzikale noot, en da's altijd goed.
    Met name Bulgaren en Roemenen zijn van huis uit vaak fantastische musici, maar die zijn niet zo polpulair op dit moment...

    Dit kabinet heeft inderdaad niet de neiging goed voor de maatschappelijke onderkant/klasse te zorgen. Dat klopt.
    Maar een aantal opmerkingen die u maakt zijn beslist geen beleid: gehandicapten worden absoluut niet uit het openbaar vervoer geweerd, en kansarmen ook niet - wanbetalers wel, maar da's niet zo gek.

    In algemene zin denk ik dat het beter en voordeliger is om kansarmen kansrijk te maken middels scholing en banen - da's goed voor het sociaal-economische hart van grote steden.
    Dit kabinet deelt dit inzicht niet.
    Alles wat geld kost, is een probleem, terwijl je met tamelijk geringe middelen mensen bij de samenleving kunt betrekken, en hen een bepaalde toegevoegde waarde kunt ontlokken.
    Het huidige rancuneuze rechts begrijpt hier helemaal niets van. Sociaal goedkoop is duurkoop.
    Een combinatie van intellctuele armoede en ultieme kortzichtigheid dat rechts dikwijls zo eigen is, genereert alleen maar maatschappelijke schade, maar zelfs dát inzicht hebben dit soort mensen niet.

    Succes met uw leven waar en hoe dan ook...

  • Nemo Slumberland, vr 10 juni 2011 11:56 Reageer op Nemo

    Nemo

    "Dat dit kabinet uitgeprocedeerde asielzoekers die om talloze redenen niet  kunnen terugkeren naar hun land van herkomst op straat zet, is naar mijn mening nog tot daar aan toe."

    Het zou ten alle tijden voor wie dan ook uit den boze moeten zijn om mensen de straat op te schoppen en aan hun lot over te laten. Het verdient een basisrecht te zijn voor ieder mens op deze planeet om tenminste een dak boven het hoofd, te eten en hygiene te hebben!

  • rene adriaans, vr 10 juni 2011 11:10 Reageer op rene

    rene

    Zelfs het kleine beetje geluk dat dak- en thuislozen kunnen genieten d.m.v. de nachtopvang wordt ze afgenomen? Moeten die maar zien waar ze blijven want het kost te veel geld? Laat dan dat hele klotekabinet oprotten en in het stof bijten!
    Zelf heb ik lang gewerkt in hetzelfde gebouw als waar in Ehv. de nachtopvang onderdak heeft en veel dak- en thuislozen hebben diverse problemen tegelijkertijd zoals alcoholisme, autisme en het hele scala aan psychosociale problematiek heb ik ervaren. Laat je die mensen in de kou staan dan zal dat erg vervelende gevolgen kunnen hebben voor de stad die nu al als het meest crimineel van het land geldt. Alweer zo'n rechtse oplossing die op de langere termijn als een boemerang terug komt naast het feit dat het inhumaan is om de aller allerzwaksten (zelf denken ze er vaak anders over en willen of kunnen niet anders) hun dagelijkse beetje bed bad brood af te pakken. Ik word er onpasselijk van.

  • Mark Mark, vr 10 juni 2011 10:14 Reageer op Mark

    Mark

    stukje tekst van het niveau mavo opstel...

    verder inhoudelijk natuurlijk gewoon onzin

  • YggY ..., vr 10 juni 2011 10:40 in reactie op Mark Mark Reageer op YggY

    YggY

    Erg fijn dat u dit met ons wilt delen.

  • , vr 10 juni 2011 11:02 in reactie op YggY ... Reageer op

    En zijn argumenten zijn ook doorslaggevend, vind je niet?

  • Herman AS, vr 10 juni 2011 12:02 in reactie op Mark Mark Reageer op Herman

    Herman

    Mark Mark,...... Mark toch.....Jongen, foei, ben je weer stout geweest ....?

  • Jan Jansen, vr 10 juni 2011 17:39 in reactie op Mark Mark Reageer op Jan

    Stukje tekst van het niveau mavo opstel. Verder inhoudelijk natuurlijk gewoon onzin. *fixed*

  • Sylvia Stuurman, vr 10 juni 2011 17:55 in reactie op Mark Mark Reageer op Sylvia

    Sylvia

    [stukje tekst van het niveau mavo opstel...]

    Als je heel lang heel hard je best doet haal jij dat niveau misschien ooit wel!
    Is dat geen fijn idee?

  • Mark Mark, vr 10 juni 2011 20:12 in reactie op Sylvia Stuurman Reageer op Mark

    Mark

    Erg knap dat u weet hoe ik schrijf. lol

    Stukjes schrijven is overigens geen onderdeel van MIJN taakomschrijving...

  • Sylvia Stuurman, vr 10 juni 2011 20:29 in reactie op Mark Mark Reageer op Sylvia

    Sylvia

    [Erg knap dat u weet hoe ik schrijf. ]

    Dat heb je net laten zien.
    Op een discussiesite geef je een waardeoordeel zonder iets dat ook maar in de verste verten op een onderbouwing lijkt.

    Dat leren kinderen op de basisschool al beter...

  • , zo 12 juni 2011 13:43 in reactie op Mark Mark Reageer op

    Nee, dat was al duidelijk.

  • Jan B, vr 10 juni 2011 20:17 in reactie op Mark Mark Reageer op Jan

    Jan

    Toch steekt het beter in elkaar dan uw reactie.

  • Joop Schouten, vr 10 juni 2011 10:00 Reageer op Joop

    Joop

    Linkse oppositie viel gisteren Rutte aan op bezuinigingen:

    SP-leider Emile Roemer hanteerde dezelfde beeldspraak en sprak van 'de grote botte bijl' waarmee de sociale zekerheid wordt 'gesloopt'. Hij vroeg Rutte of hij kiest voor de "toplaag die tot nu toe de dans ontspringt, of voor die veel grotere groep die klap op klap incasseert?"

    'PVV-Kamerlid Léon de Jong reageerde fel op de 'schandalige bangmakerij' van Roemer. Volgens hem vertelt de SP-leider 'bewust' onwaarheden over ontslagen in de sociale werkvoorziening. Roemer zei dat De Jong geen idee heeft van de harde werkelijkheid en de gevolgen van de kabinetsplannen.'

    ...

    'Rutte zegde in het debat toe dat het kabinet in de aanloop naar Prinsjesdag 'extra secuur' zal kijken naar de koopkracht van mensen die geraakt worden door de maatregelen....'

    Kijken zegt niets....

    De lul.

    Bron:
    http://www.trouw.nl/tr/nl/4500/Politiek/article/detail/2443738/2011/06/09/Linkse-oppositie-valt-Rutte-aan-op-bezuinigingen.dhtml

  • Aert Willem d'Holbach, vr 10 juni 2011 09:12 Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Hier nog even de link naar het topic dat ik bedoel (onderaan de pagina staat het bijbehorende comment):
    http://www.joop.nl/politiek/detail/artikel/illegaliteit_voortaan_geen_misdrijf_maar_overtreding/

  • Hasna El Maroudi, vr 10 juni 2011 09:06 Reageer op Hasna

    Hasna

    @Aert: Ik vind niet dat mijn verontwaardiging te laat komt nee. Het gaat immers om mensen op straat gooien, illegaal of legaal. Daarbij/ bovenop komt inderdaar de kwestie 'illegalen strafbaar stellen'. Ik ben blij dat Leers daar vanaf wil zien, maar dat neemt niet weg dat het nog steeds een idee/ wens/ wil/ hoop (noem het hoe je wil) van de PVV is. En dat snap ik niet. Of kan ik gewoonweg niet begrijpen. Ik vind t onmenselijk en ondraaglijk. Dat doe je je medemens niet aan. Maar och, blijkbaar zijn er mensen die 'hun' geld liever anders besteed zien. Ik ga weer verven, dus fijne dag nog op Joop heren.

  • Aert Willem d'Holbach, vr 10 juni 2011 10:24 in reactie op Hasna El Maroudi Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Dat kan ik me voorstellen, ik ben het zelfs met u eens. Alleen zou ik dan niet boven het artikel zetten dat het kabinet harteloos is maar Wilders.

  • Marc Schouten, vr 10 juni 2011 10:32 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Marc

    Marc

    Het kabinet heeft zijn hart verkocht aan Wilders.

  • Zomaar een mening, za 11 juni 2011 20:56 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Zomaar

    Zomaar

    Aert, even de oogjes open !! Opletten !!

    Dit kabinet voert de bezuinigingen uit, of ze nu van hunzelf of van Wilders komen. Hoezo kabinet niet harteloos?? Ze bezuinigen inderdaad niet op de verworvenheden van de grootverdieners!
    In dit opzicht heb je gelijk dat ze niet harteloos zijn!

    Zoals ze tegen de grootverdiener zeggen "mag het een tonnetje meer zijn?" en de "gewone man" voorhouden "mag het misschien een tonnetje minder?" want het loopt de spuigaten uit.

  • Bert Deepool, vr 10 juni 2011 12:22 in reactie op Hasna El Maroudi Reageer op Bert

    Bert

    wel geinig, dat jij je mengt in de discussie. Hulde en top. Succes met het kladderen.

  • Petrus van den Odekerque, vr 10 juni 2011 08:02 Reageer op Petrus

    Petrus

    Typisch om boos te worden maar zelf neem je ook niemand in je huis. Hulp en opvang is altijd iets voor anderen.

  • Sylvia Stuurman, vr 10 juni 2011 08:45 in reactie op Petrus van den Odekerque Reageer op Sylvia

    Sylvia

    ?
    Het wordt dominee Visser verboden om daklozen, waaronder illegalen, op te vangen. Iemand wordt daar boos over, en volgens jou is dat pas van toepassing als die iemand zelf ook daklozen zou opvangen?

    Volgens jou mag je ook niet kwaad worden als een klokkenluider over bouwfraude wordt afgestraft, dan moet je zelf eerst maar eens wat fraude op het spoor komen en dat aan de grote klok gaan hangen?

    Je mag niet kwaad worden omdat bankdirecteuren miljoenen opstrojken, want dan moet je zelf eerst maar eens miljoenen op gaan strijken?

    Ooit logica gehad op school? Ik zou dat vak nog maar eens gaan overdoen...

  • , vr 10 juni 2011 09:09 in reactie op Sylvia Stuurman Reageer op

    Volgens mij is het de opvolger van Ds. Visser.
    Ik zal eens even zijn naam opzoeken

  • , vr 10 juni 2011 09:07 in reactie op Petrus van den Odekerque Reageer op

    Deze reactie slaat weer als Kut op Dirk.
    Opvang, of het zorgen voor een strcuturele oplossing , van daklozen en statenlozen is per definitie géén taak voor particulieren, maar van de overheid c.q. de maatschappij.
    Maar goed, als jij het zo goed weet mag jij zeggen hoe het dan wel moet.
    Los buiten laten lopen dag en nacht zonder geld??
    Dat is aanzetten tot criminaliteit.
    Dus strafbaar, volgens mij.

  • Phoenix van Milete, vr 10 juni 2011 10:36 in reactie op Reageer op Phoenix

    Phoenix

    ++++Opvang, of het zorgen voor een strcuturele oplossing , van daklozen en statenlozen is per definitie géén taak voor particulieren, maar van de overheid c.q. de maatschappij.+++++

    De overheid en de maatschappij zijn wij.
    Echt sociaal en betrokken zijn heeft niets te maken met op een sociale partij stemmen en dan verwachten dat de staat het wel oplost.
    De overheid verschiet in onze coalitie democratie constant van kleur dus om daar afhankelijk van zijn betekent leven in onzekerheid.
    De maatschappij die bestaat uit de mensen die daarin leven en die zijn verantwoordelijk voor hun zelf en voor elkaar. Vertrouw politici bij voorbaat niet of ze nou links of rechts zijn.

    Dus jammer niet dat de overheid het niet oplost maar doe het zelf, in onze vrije maatschappij zijn er mogelijkheden zat om andere te helpen,
    er zijn bijv mensen die illegalen in huis nemen, daar was laatst een mooie reportage over.
    Ik heb meer vertrouwen in de gewone mensen dan in een zgn verzorgende overheid. Maak mensen sterk door ze meer over te laten houden van hun arbeid, ipv via te hoge belastingen een sociaal beleid op te zetten waar uiteindelijk voornamelijk alleen de beleidsmakers en de gesubsidieerde sociale organisaties wijzer van worden.

  • , vr 10 juni 2011 07:51 Reageer op

    Nee, ze hebben die daklozen daar weer graag op de plek waar ze thuishoren : Op straat.

    Dar ben je dakloze voor.
    En dat is fijn voor diegenen in de Maasstad die een lekker gevoel krijgen wanneer ze daklozen zien * Oe, die hebben het een heel eind minder goed dan ik*.

  • Han van der Horst, vr 10 juni 2011 02:00 Reageer op Han

    Han

    Leers kijkt wel uit om illegaliteit strafbaar te stellen (en dus het verlenen van hulp bij het begaan van het misdrijf der illegaliteit ook). Dan worden die illegalen namelijk onderduikers en zullen er circuits ontstaan die deze onderduikers helpen. Zo ontstaat er dan een illegaliteit in de oude betekenis van het woord, die door de politie vervolgd wordt.

    Leers is te intelligent om een dergelijk wespennest te creëren. Daarom wordt illegaliteit een overtreding waarvoor je beboet kunt worden.

    Ook krankzinnig natuurlijk.

    De IND-meneer: Ja, Uw papieren zijn in orde maar U begrijpt zelf wel dat u Nederland pas mag verlaten als eerst de opgelegde boetes geheel voldaan zijn.

  • Phoenix van Milete, vr 10 juni 2011 10:24 in reactie op Han van der Horst Reageer op Phoenix

    Phoenix

    Wat let mensen nu om illegalen op te vangen? Waarom wachten tot er een
    gevangenis straf op staat?

    Geeft dat te weinig persoonelijk voldoening?

  • Eveline1966 Salario, za 11 juni 2011 15:28 in reactie op Han van der Horst Reageer op Eveline1966

    Eveline1966

    Hoi,
    ja,dat heb ik eerder gehoord, van een man uit Irak die naar zijn moeder in America kon, hij mocht niet weg omdat hij hier nog een lening had uitstaan.

  • Jager Verzamelaar, vr 10 juni 2011 01:12 Reageer op Jager

    Jager

    Ja en dan gaan de mensen in rotterdam weer klagen over overlast op straat snachts en willen meer blauw op straat en meer pvv
    etc etc.

    het is een rechtsdraaiende draaikolk van onmenselijkheid die alleen maar versterkt wordt

  • Joop Schouten, vr 10 juni 2011 08:57 in reactie op Jager Verzamelaar Reageer op Joop

    Joop

    ...een 'rechtsdraaiende draaikolk van onmenselijkheid die alleen maar versterkt wordt'.

    Precies. Cumultatieve ellende.

  • Jager Verzamelaar, vr 10 juni 2011 18:19 in reactie op Joop Schouten Reageer op Jager

    Jager

    Het is gewoon hoe rechts het land naar de klote helpt op een kinderlijk eenvoudige manier .
    Dit is trouwens al jaren aan de gang Bruin gooit het alleen in de hoogste versnelling.

    Het stomme is
    Het is geen besparing je legt de rekening gewoon ergens anders neer maar uiteindelijk is iedereen slechter af .

    En de reactie op dit beleid van de gekke henkies en ingrietjes is dat ze nóg rechtser gaan stemmen omdat die daklozen allemaal de schuld zij van LINKS en de ISLAM

    Wat we verdomme in Nederland nodig hebben is duidelijke taal en keihard links-populisme om henkie en ingrietje eens duidelijk te maken van welke kant de voet komt die hen in een hoekje schopt!@

  • R. Hood, vr 10 juni 2011 00:20 Reageer op R.

    R.

    2011 is blijkbaar het grote jaar van de verandering. Elke sociale verandering betekent dat de top van de macht dat kapitaal niet besteed en dus in de zak houdt, en dus bij elke verandering weer een stukje machtiger wordt. Veranderingen doorvoeren in hun eigen voordeel, de slaven (volk) moeten het maar uitzoeken. Zo werkt tirannie, eliten weer eens op zoek naar absolute macht, en dus krijg je een boos volk. De Egyptenaar heeft dit ook decennia lang meegemaakt met Mubarak, toen kwam er een revolutie op het Tahrir plein, maar de problemen zijn nog geen milimeter veranderd, er kwam een militair regime voor in de plaats. Als het zo blijft doorgaan gaat dat hier ook gebeuren, revolutionaire toestanden die niet gaan leiden naar verbetering, maar naar bijvoorbeeld een politiestaat en minder vrijheid, uit al deze veranderingen gaat de macht een slag slaan in hun eigen voordeel. En het volk werd maar bozer en kwader, daarom doet men dit, men veroorzaakt doelbewust neprevoluties.

  • Alfons Van woerkom, vr 10 juni 2011 09:14 in reactie op R. Hood Reageer op Alfons

    Alfons

    Natuurlijk wel met het verschil dat we hier in ieder geval iedere 4 jaar zelf bij staan te kijken in het stemhokje. Die luxe hadden de Egyptenaren niet

  • Marc Schouten, vr 10 juni 2011 00:06 Reageer op Marc

    Marc

    Staat het recht op een dak boven je hoofd niet in de algemene verklaring van de rechte van de mens?

  • Aert Willem d'Holbach, vr 10 juni 2011 01:22 in reactie op Marc Schouten Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Min of meer maar er staat niet bij dat dat dak overal ter wereld moet worden aangeboden en dat het gratis is.

  • Marc Schouten, vr 10 juni 2011 10:09 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Marc

    Marc

    Dus de universele rechten van de mens zijn "nat papier", waardeloos.. gaan we lekker terug in de tijd.

    Wat koste het de (zoals rechts het altijd lekker uitdrukt...) de belastingbetaler de nachtopvang in de Paulus kerk?

  • marietje jansen, vr 10 juni 2011 00:02 Reageer op marietje

    marietje

    Dominee Visser? Ik word heel erg eng van de PVV, wat een stelletje... nou ja, de vergelijkingen zijn al gemaakt.

  • Mostafa Mouktafi, do 09 juni 2011 23:16 Reageer op Mostafa

    Mostafa

    Wel met een enorme maag!

  • Joop Schouten, do 09 juni 2011 23:14 Reageer op Joop

    Joop

    Daarom heet dit kabinet Bruin-1.
    ...
    Trouwens, zat je niet op de boot naar Palestina?

  • Hasna El Maroudi, do 09 juni 2011 23:17 in reactie op Joop Schouten Reageer op Hasna

    Hasna

    Nog niet, de boot vertrekt wat later...

  • Wout Berlinck, do 09 juni 2011 23:30 in reactie op Hasna El Maroudi Reageer op Wout

    Wout

    Als uitstel maar geen afstel is.

  • Hasna El Maroudi, do 09 juni 2011 23:35 in reactie op Wout Berlinck Reageer op Hasna

    Hasna

    Nee hoor, de nieuwe datum staat al vast.

  • Joop Schouten, do 09 juni 2011 23:39 in reactie op Hasna El Maroudi Reageer op Joop

    Joop

    Da's snel.
    (Ik bedoel je reactie.)
    : )

    Wat een kille toestand hier hè?
    Fuck Bruin-1.

    Jij en ik hebben nog een 'eigen' plafond om te witten.

    Nog...

    Is het mooi geworden?

  • Hasna El Maroudi, do 09 juni 2011 23:45 in reactie op Joop Schouten Reageer op Hasna

    Hasna

    Mooi is anders. Daar werd ik ook al zo verdrietig van. Maar och, ik héb in ieder geval een plafond om te witten..

  • Joop Schouten, vr 10 juni 2011 00:10 in reactie op Hasna El Maroudi Reageer op Joop

    Joop

    Welterusten.

  • Aert Willem d'Holbach, vr 10 juni 2011 01:26 in reactie op Hasna El Maroudi Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Overigens, over "wat later" gesproken; vindt u niet dat uw tranen om de PVV niet iets te laat opborrelen? Illegaal zijn is toch geen misdrijf meer en daarom is het onderdak bieden aan illegalen toch niet meer strafbaar? Het kabinet heeft daar immers gisteren toe besloten en hier op Joop is daar uitgebreid bij stilgestaan.

 

Reageren

opiniemakers

Populair

Scroll naar boven Scroll naar boven