Bio Bekijk alles van Hanneke Groenteman Word fan

Hanneke Groenteman

Hanneke Groenteman TV presentator

04 juli 2010 Reageer (62) 2607 x bekeken Kijknou RSS

Johan Derksen in de spits

In het landsbelang zou het goed zijn als het grootste deel van het volk nog lang in de ban blijft van voetbal. 

In het landsbelang zou het goed zijn als het grootste deel van het volk nog lang in de ban blijft van voetbal en een piepklein groepje zich onledig blijft houden met de kabinetsformatie, over links, over rechts en weer terug. Het is lange tijd niet zo vreedzaam geweest in dit zonnige land.

Persoonlijk geniet ik buitensporig van het WK, inclusief de ellenlange voor-, tussen- en nabeschouwingen door de elkaar beconcurrerende mannenpraatgroepen Studio Sportzomer (NOS) en VI Oranje. Ik mis niks.

Jack van Gelder vanuit Zuid-Afrika als je een beetje serieus, maar toch schalks bijgepraat wil worden, Wilfred Genee vanuit café-Scheveningen als je vette variétépraat over voetbal en lekkere wijven wil. Lachuh!

Pikant detail van het laatste programma (met als nieuw komisch duo Johan Derksen en René van der Gijp): Gillette, van de scheermesjes, is één van de sponsors. Zou het een nieuwe publiciteitsstunt zijn om juist Johan Derksen als centrumspits te nemen: zover het oog reikt groeit onappetijtelijke beharing uit die man. Misschien ook wel waar het oog niet reikt... Een natte droom voor een scheermesjesfabrikant.

Laatste Reacties (62) Reageer Reacties in wachtrij: 0

  • Jan Wijn, wo 07 juli 2010 00:46 Reageer op Jan

    Jan

    Op Nederland 2 is er tijdens het WK iedere avond een spannende Engelse politiefilm. De meeste zijn herhalingen maar nog altijd interessanter dan die Oranje hysterie. Beter nog tijdens deze mooie zomeravonden lekker rustig fietsen bij ons in het Brabantse land: alle sombies zitten dan voor hun lcd-scherm met een krat Bavaria naast zich.

  • Stijn Geel, ma 05 juli 2010 16:10 Reageer op Stijn

    Stijn

    "Ik kijk principieel niet naar de commerciële omroepen en qua commercie is dit programma een dieptepunt in de poging 'hoe slijt ik volkomen nutteloze producten'.

    VI.tv heeft Jupiler als een van de voornaamste sponsors. Aangezien veel mannen, net als ik, een koud glas pils op zijn tijd kunnen waarderen, zou ik Jupiler toch liever geen volkomen nutteloos product willen noemen. ;)

  • Piet Knollema, ma 05 juli 2010 22:15 in reactie op Stijn Geel Reageer op Piet

    Piet

    En als het aan sommige elitaire denkers ligt, gaat straks alles buiten nieuws en kunst naar de commerciëlen!

  • Wout Berlinck, ma 05 juli 2010 13:55 Reageer op Wout

    Wout

    Bekritiseert U nu echt Johan Derksen op z'n uiterlijk, en tegelijkertijd de kijkers die zich verlekkeren aan wat er aan vrouwelijk schoon voorbij komt op tv?

    Als het helpt om over uw dip te komen, wil ik U best een keer een 'lekker wijf' noemen zoals U het zo vriendelijk uitdrukt.

  • Tim Tim, ma 05 juli 2010 08:11 Reageer op Tim

    Tim

    Johan Derksen is gewoon een clown die veel over voetbal wil praten.

    De intelligente solisten die hier uniform zijn in hun exclusiviteit krijgen weer eens recht opstaande rugharen om niets.

    Overigens wel apart dat er even voorbij wordt gegaan aan het feit dat de commercie de reden is van de huidige mogelijkheden voor TV en internet. Maar u zit hier natuurlijk nog via een 28.8bps modem in te bellen en kijk principieel analoog zwart-wit tv.

  • Ferry van Maanen, zo 04 juli 2010 20:29 Reageer op Ferry

    Ferry

    Geef mij maar de "snor" ... , 1000 x liever dan gladjanis v. Gelder.
    Vaak vind ik de snor wat grof , maar hij is wel eerlijk .
    v.Gelder vind ik meer lijken op die Albert Heijn filiaalchef die niet anders doet dan oranje prullaria verkopen.

  • Rob Geurtsen, zo 04 juli 2010 16:59 Reageer op Rob

    Rob

    En ja hoor, onder de Hilversumse elite, waarvan er nogal wat zich verschansen buiten de wijken waar normaal doorsnee nederland woont begint zich een helder patroon af te tekenen...

    Jort Kelder kreeg in de NRC de ruimte om zich standpunt voor de verlichte dictatuur als zakenkabinet voor de lange termijn (3-5 jaar?) uiteen te zetten. wie regelmatig naar DWDD keek wist dat hij dit standpunt allang huldigt. Het vrije markt denken gedempt met was sociaal democratische saus, voor de lieve vrede, is de motivatie. Overleg en compromissen is uit den boze. Doelgericht de slimste en beste oplossing voor het probleem, zoals wij het zien, bedenken en uitvoeren. Samenwerken en compromissen sluiten gaat voorbij aan de noodzaak van grote verandering?

    Oh Jort? De grote maatschappelijke veranderingen zijn altijd het werk geweest een een kleine elite?

    Nu is Hanneke Groenteman ook voor deze populistische taal gezwicht... of zou ze het menen als ze schrijft:

    "In het landsbelang zou het goed zijn als het grootste deel van het volk nog lang in de ban blijft van voetbal en een piepklein groepje zich onledig blijft houden met de kabinetsformatie, over links, over rechts en weer terug. Het is lange tijd niet zo vreedzaam geweest in dit zonnige land."

    Het is jammer dat de column geen ruimte laat voor een indicatie wat dan 'het landsbelang' is en wat 'vreedzaam' is.
    Jammer genoeg ontbreekt bij mij het vertrouwen in de politieke visie van deze personen, laat hen vooral doen waar ze goed in zijn...
    iets uit niets maken dat op TV mogelijk genoeg kijkers trekt om uit de ruif van advertentie inkomsten mee te mogen eten.
    Dit soort gedrag leidt er toe dat stees meer banen, waarbij geen sprake is van globalisering van de concurrentie, onvoldoende inkomen voor burgers genereren om fatsoenlijk van te leven. (Thuiszorg, pakketbezorging, supermarkten, taxichauffeurs, onderwijzend personeel, en straks nog veel meer overheidspersoneel, en andere functie. Aan de ZZP-er de 'arme' toekomst.

    De vrede van Hanneke Groenteman is de onbesproken sluipende voortgang van de uitholling van het economisch bestaan van steeds meer burgers in dit land.

    Trouwens dit is de tweede keer dat ze zo gefascineerd is door Johan Derksen, misschien houden ze allebei van de blues.

  • Piet de Geus, ma 05 juli 2010 03:12 in reactie op Rob Geurtsen Reageer op Piet

    Piet

    Dat grote maatschappelijke veranderingen altijd het werk zijn geweest van een kleine elite is populistisch? Ik zou juist zeggen dat jouw anti-elitepraatjes dat zijn.

  • Rob Geurtsen, ma 05 juli 2010 17:37 in reactie op Piet de Geus Reageer op Rob

    Rob

    Ja hoor geef je zelf maar over aan de elite, en laat de zwakkeren maar vallen.

  • Piet de Geus, ma 05 juli 2010 21:15 in reactie op Rob Geurtsen Reageer op Piet

    Piet

    Wat heeft dat nou weer te maken met de constatering dat een pleidooi voor de elite alles behalve populistisch is en het tegendeel (vooral als het met het nodige ressentiment wordt gepresenteerd) juist wel?

  • Rob Geurtsen, di 06 juli 2010 13:15 in reactie op Piet de Geus Reageer op Rob

    Rob

    Ik had geen zin om serieus te reageren.

  • Gavi Mensch, zo 04 juli 2010 15:24 Reageer op Gavi

    Gavi

    Zouden scheermesjesfabrikanten echt natte dromen krijgen van zo'n Derksen, ik dacht altijd dat die vielen voor de echt mannelijke types.....

  • Renée Olsthoorn, ma 05 juli 2010 17:02 in reactie op Gavi Mensch Reageer op Renée

    Renée

    Inderdaad, ze krijgen hoogsten eurotekens in hun ogen, maar een natte droom... blegh

  • Piet de Geus, zo 04 juli 2010 14:34 Reageer op Piet

    Piet

    Het programma "PVV'er Jack van Gelder slijmt zich in" vind ik niet om aan te gluren. Om "Johan Derksen maakt vrienden" daarentegen kan ik onbedaarlijk lachen. Vooral als Van der Gijp weer eens uitlegt dat een groot voetballand er helemaal niks van kan. Was er overigens geen filmpje van die Blatter?

  • Renée Olsthoorn, ma 05 juli 2010 10:52 in reactie op Piet de Geus Reageer op Renée

    Renée

    Helemaal mee eens, @Piet, buiten zijn verkeerde politieke opvatting, kan ik die Van Gelder gewoon niet luchten of zien. Voor mij zijn er maar vier voetbalcommentatoren, allemaal totaal verschillende persoonlijkheden: Hugo Borst, Jan Mulder, Johan Derksen en René vd Gijp. Je ziet, ik verdeel het eerlijk over publiek en commercieel. ;-)

  • Piet de Geus, ma 05 juli 2010 11:44 in reactie op Renée Olsthoorn Reageer op Piet

    Piet

    Dat zijn toevallig ook mijn vier favoriete eigenheimers ;)

  • Renée Olsthoorn, ma 05 juli 2010 17:03 in reactie op Piet de Geus Reageer op Renée

    Renée

    Shake hands, @Piet! :D

  • Eric Jan Taapken, di 06 juli 2010 13:05 in reactie op Renée Olsthoorn Reageer op Eric Jan

    Eric Jan

    Ik heb toch moeite met het juichbandje bij Hugo van Duitsland, je mag niemand haten dat weet ik wel maar dit voetballand gun ik toch het ergste van het ergste!

  • Piet Knollema, ma 05 juli 2010 22:13 in reactie op Piet de Geus Reageer op Piet

    Piet

    Ik heb toch van Gelder niet zo lang geleden horen zeggen dat hij op de VVD zou stemmen en dat hij de standpunten van Wilders over buitenlanders in het algemeen en die over moslims in het bijzonder verwierp.
    Waar komt dan die opmerking "PVV-er van Gelder" vandaan?

  • Renée Olsthoorn, ma 05 juli 2010 22:40 in reactie op Piet Knollema Reageer op Renée

    Renée

    Hij heeft zijn PVV-sympathieën niet onder stoelen of banken gestoken, dacht ik toch zeker te weten, maar misschien dat hij van gedachten is veranderd.

  • Piet de Geus, di 06 juli 2010 00:15 in reactie op Piet Knollema Reageer op Piet

    Piet

    Hij heeft zijn sympathie voor Wilders diverse malen publiekelijk uitgesproken.

  • Dead Rising, zo 04 juli 2010 14:17 Reageer op Dead

    Dead

    Leuk programma, met mensen die zichzelf niet zo serieus nemen, itt sommige uber intelligente reaguurders hier.

  • Henk Jansen, zo 04 juli 2010 14:01 Reageer op Henk

    Henk

    Zodra ik die snor zie, zap ik door...

  • Klaas Klasbak, zo 04 juli 2010 13:49 Reageer op Klaas

    Klaas

    Na de wedstrijd gaat ie bij mij op VI Oranje, omdat ik niet zo intelligent ben en gewoon lekker wil lachen om foute humor.

  • YggY ..., zo 04 juli 2010 12:56 Reageer op YggY

    YggY

    Ik kijk principieel niet naar de commerciële omroepen en qua commercie is dit programma een dieptepunt in de poging 'hoe slijt ik volkomen nutteloze producten'. VI-Oranje is als programma al één grote reclamespot, dus in dit programma wordt de reclame onderbroken door de reclame.

    Het enige wat ik dus zie van dit programma is de stukjes als in "de tv draait door" en dan constateer ik dat ik niets mis wanneer ik dit programma niet bekijk.

    Buiten dat er in dit programma een soort van nationale sport wordt beoefend, afzeiken, schofferen en beledigen waarin de grootse schooier met de grootste bek een platform krijgt, te weten de heer Derksen, voegt het programma niets toe aan al die ellenlange voor- en nabeschouwingen.

    Ik word zo langzamerhand helemaal simpel van al die oranje-uitingen waarin een volk laat zien hoe klein het is met als exponenten Derksen, Van der Gijp en Genee, wanneer je hier naar kijkt dan zou je je collectief moeten schamen.

    En nee, ik kijk ook niet naar Studio Sportzomer, daar ben ik te intelligent voor.

  • Winston Link, zo 04 juli 2010 13:00 in reactie op YggY ... Reageer op Winston

    Winston

    Fijn dat je jezelf wederom feliciteert met je eigen intelligentie.

  • De Realist, zo 04 juli 2010 13:05 in reactie op Winston Link Reageer op De

    De

    Bescheidenheid is een groot goed.

  • Gavi Mensch, zo 04 juli 2010 14:30 in reactie op Winston Link Reageer op Gavi

    Gavi

    Ik kijk ook zo min mogelijk naar commerciële omroepen, die hebben een niveau waar ik 'ver bovenuitsteek', waarom zou ik me verlagen en datgene proberen te begrijpen wat überhaupt geen inhoud heeft, alleen om de tijd te doden? Ik heb andere dingen om me mee bezig te houden.

    En ja, ik geef vast antwoord: ook ik feliciteer mij met mijn eigen intelligentie, wat is daar mis mee? Feliciteren veel mensen zich niet met hun eigen domheid? Bovenstaande video is daar het bewijs van!

    @ YggY het is inderdaad rampzalig als je ziet welke trucjes er vertoond worden om een deel van de mensen aan zaken te helpen die ze niet nodig hebben. Je hebt gelijk!

  • YggY ..., zo 04 juli 2010 15:12 in reactie op Gavi Mensch Reageer op YggY

    YggY

    @ YggY Je hebt gelijk!
    ======
    Dank voor het een beetje met me eens zijn.

    Zelfs ik als pure solist kan af en toe wel een Mensch gebruiken.

  • , zo 04 juli 2010 15:45 in reactie op YggY ... Reageer op

    Ygg.
    Geen enkel mens is een pure solist.
    En dat weet je zelf ook wel.
    Ik niet, jij niet.
    Het enige wat we doen is onze onafhankelijkheid bewaren.
    Daar is niets mis mee.
    Ook al geeft een groot deel van de burgerij die onafhankelijkheid met liefde af als het geld oplevert.
    Commerciële zenders?
    Wij kijken er praktisch nooit naar, we hebben een schotel en kijken
    liever naar goeie films, of cabaret (ook de Duitse cabaretiers zijn prima, tegenwoordig).
    We hebben, met die schotel, de keuze uit ongeveer 100 zenders.
    En het gezanik van de Nederlandse Commerciëlen, daar hebben we geen enkele last van.

    Groeten, we hebben het ff te warm en trekken ons terug.

  • YggY ..., zo 04 juli 2010 15:55 in reactie op Reageer op YggY

    YggY

    Ygg.
    Geen enkel mens is een pure solist.
    ==============
    Je moet toch altijd een bepaald doel in je leven nastreven.

    En voor de rest van je verhaal, daarvoor ken je mij te weinig en hier is niet de plaats om die info te delen.

  • , zo 04 juli 2010 15:30 in reactie op Winston Link Reageer op

    Ja, goed, hé??
    Hij( Yggy) benoemt exact waarover het bij de commerciëlen gaat.
    En iedereen die dat wél accepteert allemaal is , wat mij betreft, een muts.

  • Renée Olsthoorn, ma 05 juli 2010 11:49 in reactie op Reageer op Renée

    Renée

    [...] En iedereen die dat wél accepteert allemaal is , wat mij betreft, een muts. [...]

    Mijn icoontje spreekt boekdelen. ;)

  • R P, zo 04 juli 2010 13:41 in reactie op YggY ... Reageer op R

    R

    Zo het gaat hier stinken..
    U voelt u wel echt onwijs goed!
    En uit principe niet naar commerciele omroep kijken? Leg uit.. ik snap er niks meer van. Bent u een kluizenaar of iets dergelijks?

  • YggY ..., zo 04 juli 2010 13:57 in reactie op R P Reageer op YggY

    YggY

    Bent u een kluizenaar of iets dergelijks?
    =========
    Ja, heeft u daar problemen mee?

    En ik kijk uit principe niet naar de commerciëlen omdat ik niet wens geterroriseerd te worden door de commercie, omdat ik doodziek wordt van al die reclames voor totaal zinloze producten.

    Ik kijk reclamevrij.

  • Janssen zelf, zo 04 juli 2010 14:02 in reactie op YggY ... Reageer op Janssen

    Janssen

    Gelukkig heb je op de PO helemaal geen reclames...

  • YggY ..., zo 04 juli 2010 14:18 in reactie op Janssen zelf Reageer op YggY

    YggY

    Ja, die heb je wel maar je weet ook wanneer die reclameblokken komen en je weet hoe lang ze ongeveer duren, dus komt de reclame dan zap ik even naar een andere zender.

    Meestal een muziekzender

  • Zeer Voornaam, zo 04 juli 2010 14:11 in reactie op YggY ... Reageer op Zeer

    " En ik kijk uit principe niet naar de commerciëlen omdat ik niet wens geterroriseerd te worden door de commercie, omdat ik doodziek wordt van al die reclames voor totaal zinloze producten. Ik kijk reclamevrij. "

    Uw onzin meter staat ver in het rood.
    De publieke zijn niet reclamevrij.
    Dus kijkt u ook niet naar de publieke.

    Daarbij, als u niet kijkt kunt u niet weten of er reclame voor onzinproducten worden uitgezonden.
    Ergo: U kletst. Of U kijkt en ergert zich en doet zich beter voor dan u bent, of u kijkt niet en heeft geen recht van spreken.

  • YggY ..., zo 04 juli 2010 14:24 in reactie op Zeer Voornaam Reageer op YggY

    YggY

    Ergo: U kletst. Of U kijkt en ergert zich en doet zich beter voor dan u bent, of u kijkt niet en heeft geen recht van spreken.
    ==============
    Deze stelling is te prikkelend om onbeantwoord te laten. Ik kijk sinds een jaar digitaal TV met extra pakketten daarvoor keek ik uiteraard analoog en keek ik ook naar de commerciëlen en aangezien ik niet de indruk heb dat er in het afgelopen jaar iets veranderd is in de reclame-terreur meen ik daar een mening over te mogen hebben.

    Of ik recht van spreken heb is een afweging die ik en ik alleen kan maken.

  • YggY ..., zo 04 juli 2010 14:00 in reactie op R P Reageer op YggY

    YggY

    Zo het gaat hier stinken..
    ========================
    Dan zou juist u wel naar de commerciëlen moeten kijken want die hebben ongeveer 16 minuten per uur om u totaal nutteloze luchtverfrissers aan te smeren waardoor u met enkele kekke chemische stofjes uw huis kunt laten ruiken als de Veluwe.

    Ik prefereer de lucht van de Veluwe zelf.

  • Renée Olsthoorn, zo 04 juli 2010 13:58 in reactie op YggY ... Reageer op Renée

    Renée

    [...] VI-Oranje is als programma al één grote reclamespot, dus in dit programma wordt de reclame onderbroken door de reclame. [...]

    Ook voor de SP, beste @Yggy, Roemer was er een keer te gast. :D

  • , zo 04 juli 2010 15:32 in reactie op Renée Olsthoorn Reageer op

    Denk erom.
    De eerste uitzending van * zomergasten* is een mega-interview, met Jan Marijnissen.
    Even in de agenda zetten, hé??

  • Piet de Geus, di 06 juli 2010 00:17 in reactie op Reageer op Piet

    Piet

    Ben benieuwd wat voor les hij van de avond zal maken. Las trouwens in VN dat hij zich nu wil gaan toeleggen op drummen of bassen. Ik kan hem het laatste aanbevelen (zijn buren waarschijnlijk ook).

  • Zeer Voornaam, zo 04 juli 2010 14:06 in reactie op YggY ... Reageer op Zeer

    lol...
    " Ik kijk principieel niet naar de commerciële omroepen en qua commercie is dit programma een dieptepunt "

    Van horen zeggen dan?

    Ik vind het een erg leuk programma, maar ja het heeft dan ook een Brabander in de spits. En ze zijn voor Oranje zonder tot hun elleboog erin te zitten. Ook erg fijn.

    Tenenkrommend hoe bij Studio Sport Zomer Lekker Weer Zonnetje Glimlach (of hoe dat in dut programma ook mag heten ) een Hugo Borst (prima sportjournalist) op TV tegen Jacky en dat hele team daar (over linkse hobby's gesproken) moet vertellen dat ie een vent met een ruggengraat moet worden. Tenenkrommend dat het moet, niet dat ie het doet.
    Jammer dat Nederland zo verdeeld wil zijn. Als ze samen een programma zouden maken dan zouden ze een programma kunnen maken dat dit voetbalteam waardig is. Nu is het allemaal net niet.

    VI Oranje, leuk maar dan zonder de beelden.
    NOS, De beelden, maar saaaaaiiii en een commentaar bij de beelden waarbij de verwachte IQ van de kijker volgens mij op 63 ligt.

  • Janssen zelf, zo 04 juli 2010 15:16 in reactie op Zeer Voornaam Reageer op Janssen

    Janssen

    Voetbal is voor mij gewoon leuk amusement, waar je niet meer van moet maken dan het in werkelijkheid is.
    Doe mij dan maar een niet al te serieus voetbalprogramma i.p.v. een publieke omroep die zichzelf serieus genomen wil worden door een met clichés doorspekt programma te maken. Er gaat bijvoorbeeld geen wedstrijd voorbij wanneer ik me niet zit te ergeren aan dat NOS commentaar.

    Hier nog een paar uitspraken van Johan Derksen waar ik me in kan vinden

    Volgens Derksen moet je over een voetbaltalkshow niet pretentieus doen. "Voetbal is amusement, en dit is een amusementsprogramma. Het gaat helemaal nergens over. Dus moet je ook niet doen alsof het wel ergens over gaat."

    Derksen vindt het bovendien geldverspilling dat de NOS haar talkshow in Zuid-Afrika opneemt. "Al die gasten moeten speciaal worden ingevlogen om in een hotel in Zuid-Afrika met Jack van Gelder te gaan zitten babbelen."

    Daar zit dus o.a. de miljonairs Dick Advocaat en Leo Beenhakker bij.
    En (ook miljonair) Jan van Halst, de enige die wel wat toevoegt aan de uitzending.

  • Renée Olsthoorn, zo 04 juli 2010 19:36 in reactie op Zeer Voornaam Reageer op Renée

    Renée

    Voetbal is voor mij ook gewoon amusement, waarvan mijn hart soms zelfs sneller gaat kloppen. Het discussieprogramma op de commerciële zender vind ik ook entertaining, maar ik kijk dan ook níét uit principe níét naar de commerciëlen, ik zou niet weten waarom ik daar principieel iets tegen zou moeten hebben, terwijl de publieke omroep ook reclame uitzendt en bovendien voor een belangrijk deel het product is van verenigingen waarmee ik niets heb, zoals de TROS.

    Er zijn vaak leuke films op de commerciëlen en het nieuws van RTL4 is helemaal niet slecht. Het grote nadeel vind ik de reclame tijdens programma's, maar zonder zouden ze nu eenmaal niet kunnen overleven.

    Hoe dan ook, ik zal Johan Derksen straks missen, hoor. Zijn foute kleding en snor waarvan hij zijn image volgens mij heeft gemaakt en zijn vulgaire opmerkingen terwijl hij Maradonna vulgariteit verwijt. Dat vind ik gewoon geinig. Dat is toch humor? ;-)

    Ik neem het allemaal niet zo serieus. :-)

  • Piet de Geus, zo 04 juli 2010 20:45 in reactie op Renée Olsthoorn Reageer op Piet

    Piet

    "Ik neem het allemaal niet zo serieus. :-) "

    Dat schijnt een doodzonde te zijn. Het is helemaal niet de bedoeling dat er ook maar iets leuk is. Verantwoord dient het te zijn.

    Die pauzes tijdens "Johan Derksen maakt vrienden" vind ik overigens wel handig voor een gang naar de koelkast.

  • Jef van Leeuwen, zo 04 juli 2010 17:40 in reactie op YggY ... Reageer op Jef

    Jef

    Gek ,sommigen voelen zich zelf te intelligent om naar commercielen te kijken,maar ze weten wel alles wat er op wordt uitgezonden.Maar wat is er dan intelligenter aan de publieke omroep vraag ik mij vaak af.Hanneke Groenteman dus ook niet,anders was ze er wel niet afgedonderd.Heb ook altijd mijn bedenkingen bij grachtegordelmensen die alleen naar de BBC kijken.Met je eigen intelligent te noemen zeg je eigenlijk,dat de anderen dat minder zijn.

  • YggY ..., zo 04 juli 2010 18:12 in reactie op Jef van Leeuwen Reageer op YggY

    YggY

    Met je eigen intelligent te noemen zeg je eigenlijk,dat de anderen dat minder zijn.
    ==============
    Misschien moet ik hier de nuance aanbrengen die u weigert te zien, ik heb enkel gezegd dat VI-oranje een gekocht programma is, gekocht door het blad Voetbal International, het is dus een reclamespot die wordt onderbroken door reclamespots. Ik heb ook aangegeven geen inhoudelijk oordeel over dat programma te hebben omdat ik enkel en alleen die stukjes zie zoals die door de TV draait door worden gebracht.

    Ik heb van een soortgelijk programma op de publieke omroep gezegd dat ik mijzelf als te intelligent beschouw om daar naar te kijken, ik kijk dus ook niet naar Studio Sportzomer, ik heb dus gezegd dat IK me daar te intelligent voor voel waarbij ik geenszins wens te beweren dat mensen die daar wel naar kijken te dom zijn maar aan de andere kant als u zelf die conclusie wilt trekken dat u dus dommer bent dan ben ik wel de laatste die u tegen wil spreken.

    Maar misschien is eerst lezen en interpreteren handiger dan direct reageren.

  • frits demeyer, zo 04 juli 2010 23:46 in reactie op YggY ... Reageer op frits

    frits

    "Ik kijk principieel niet naar de commerciële omroepen." Nou nou, je mag ook gewoon zeggen dat je geen kabel in het dorp hebt. Als je alleen maar naar de publieke kijkt, heb je natuurlijk wel een heeeeeeel genuanceerde kijk op de werkelijkheid....

  • YggY ..., ma 05 juli 2010 00:04 in reactie op frits demeyer Reageer op YggY

    YggY

    Interessante uitdagende gedachte, ik woon niet in een dorpje maar in een middelgrote stad in Twente en omdat ik zelf ook wel eens wilde weten hoeveel zenders ik kan ontvangen heb ik dat dus even gecontroleerd, ik ontvang 156 zenders en wanneer ik dan via de decoder de zenders eraf haal waar ik nooit naar kijk, waaronder inderdaad de commerciëlen, dan houd ik een lijst over van ongeveer zestig zenders

    Sterker nog het aandeel wat ik kijk naar de publieke omroep is ongeveer 5%.

  • Hjalmar Hoort, di 06 juli 2010 11:52 in reactie op YggY ... Reageer op Hjalmar

    Hjalmar

    Wel geinig dat een twentse kluizenaar met extrahoog IQ en commerciele aversie zwicht voor digitale TV met 165 zenders. Ik had eerder verwacht dat je nog op een zwart witte bakeliet televee nederland 1 2 en 3 uit de lucht plukte. Of louter de BBC world service op de longwave radio.

    Wel handig dat die vermaledijde commercielen producten op de markt brengen waardoor u lekker makkelijk alleen die zenders die u wenst uit de hele wereld kunt binnenhalen op dvd kwaliteit!

    Kijk nog even door de twentse woonkamer, en bedenk alle gemakken die je in je huis hebt, die niet zouden bestaan als er geen commerciele geest mee aan de haal was gegaan.

  • Jac Gerritsen, ma 05 juli 2010 05:05 in reactie op YggY ... Reageer op Jac

    Jac

    Knap dat je precies weet wat de inhoud van het programma is, terwijl je er nooit naar kijkt.

  • William P, di 06 juli 2010 13:34 in reactie op YggY ... Reageer op William

    William

    Mag ik vragen waarom niet?

  • De Realist, zo 04 juli 2010 12:21 Reageer op De

    De

    --[In het landsbelang zou het goed zijn als het grootste deel van het volk nog lang in de ban blijft van voetbal en een piepklein groepje zich onledig blijft houden met de kabinetsformatie, over links, over rechts en weer terug. Het is lange tijd niet zo vreedzaam geweest in dit zonnige land.]--

    Mevrouw Groenteman, maak ik hierbij op dat u het land het liefst geleid ziet door een kleine groep mensen, misschien met een 'leider' aan het hoofd?

  • Erik van Erne, zo 04 juli 2010 12:16 Reageer op Erik

    Erik

    Geweldig. Dat is Johan Derksen op z'n best. Neem aan dat die snor eraf gaat nadat Oranje de finale heeft gewonnen van Duitsland.

  • Thayli - Rah, ma 05 juli 2010 11:28 in reactie op Erik van Erne Reageer op Thayli

    Thayli

    Die snor maakt niet zoveel uit, als ie die coupe McCartney maar eens zou veranderen. Maar ik denk dat ie die om dezelfde reden behoudt als Mathijs van Nieuwkerk...

  • Piet de Geus, ma 05 juli 2010 11:46 in reactie op Thayli - Rah Reageer op Piet

    Piet

    Mag ik er even op wijzen dat Derksen er erg trots op is dat zijn kapsel wordt verzorgd door de haararchitect.

  • Eric Jan Taapken, zo 04 juli 2010 12:05 Reageer op Eric Jan

    Eric Jan

    Ondanks dat ik de Fifa echt haat en met reden en feiten te onderbouwen, hoop ik al is het dan ook maar 1 x in mijn korte leventje Wereldkampioen te worden, meer vraag ik niet als voetballiefhebber!

  • Wim Hofman, zo 04 juli 2010 11:47 Reageer op Wim

    Wim

    VI Oranje is klasse TV!

  • Janssen zelf, zo 04 juli 2010 11:35 Reageer op Janssen

    Janssen

    Het schijnt dat die snor er eindelijk een keer af gaat als ze wereldkampioen worden.

  • Rory M. Milesaway, zo 04 juli 2010 11:27 Reageer op Rory

    Rory

    En?

 

Reageren

opiniemakers

Populair

Scroll naar boven Scroll naar boven