Bio Bekijk alles van Adriaan Soeterbroek Word fan

Adriaan Soeterbroek

Adriaan Soeterbroek Cartoonist

04 maart 2010 Reageer (73) 2529 x bekeken Politiek Print artikel RSS MSN Reporter NUjij eKudos Hyves LinkedIn Google

IJskoud de beste

Cartoon van Adriaan over de uitslag van de gemeenteraadsverkiezingen

Laatste Reacties (73) Reageer Reacties in wachtrij: 0

  • Zjen LinksMensch, za 06 maart 2010 13:25 Reageer op Zjen

    Zjen

    http://www.nacca.nl/documents/wildersdewreker.pdf

    Kent iemand hier dit artikel van van Leeuwen?

  • Rob Geurtsen, do 04 maart 2010 16:18 Reageer op Rob

    Rob

    Prachtige ambigue prent. Klasse.
    Bijna elk interpretatie die ik hier las past.

    hij is nummer één in een ijskoude wegsmeltende (ten ondergaande)wereld (lees Nederland - met zijn beperkte nationalistische opvattingen die sinds Bolkenstein in zwang zijn).

    Hij is nummer één op een podium dat wegsmelt - de macht en invloed van politiek en bestuur. Dat is een populair beeld, dat helemaal niet klopt maar ook populair is aan de borreltafel. Domme zelfdestructie is dat.

    Het belangrijkste van de tekening zijn de plasjes waar ooit anderen ook Wilders stonden... en kijk daar bij die voeten van Wilders, hij smelt nu al, of zou dat het plasje van zijn gesmolten voorganger zijn?

    Adriaan, you're my man.

  • Opinius Media, do 04 maart 2010 14:57 Reageer op Opinius

    Opinius

    ik snap de prent wel ,het ijzige podium waar hij op staat smelt al onder hem weg,en zal van korte duur zijn .

    A)het regeer podium is daarom bij voorbaat al niet weerbestendig en getuigt allesbehalve van een solide beklimming.
    omdat hij incompetente mensen heeft om te kunnen besturen.
    B) de plekken naast hem zijn pijnlijk leeg gelaten .

    nou dat laatste hoop ik vooral dat dat blijft ,
    weg macht.
    opgelost en weg gesmolten door de zon.
    moge de zon van links opkomen .

  • Jonathan Leguat, do 04 maart 2010 13:21 Reageer op Jonathan

    Jonathan

    Ik snap de prent niet.

    Bedoelt U dat de opmars van Wilders gestopt is en hierna als sneeuw voor de zon zal wegsmelten.

    Tsja als dit het antwoord is zal ie alleen maar groeien.
    Zwakke prent.

  • N C, do 04 maart 2010 13:16 Reageer op N

    N

    Gruwelijk beeld, Adriaan. Ik krijg het er koud van.

    IJskoude Zuiderzeegemeente. Wat daar boven komt drijven, brrrrr. Had gewoon zee moeten blijven.

  • Ton evertsen, do 04 maart 2010 13:56 in reactie op N C Reageer op Ton

    Ton

    en dit is hoe anders dan moslims het land uit?

  • N C, do 04 maart 2010 14:04 in reactie op Ton evertsen Reageer op N

    N

    Ik heb het niet zo op vreemdelingenhaters, Ton. Vind ze veel enger dan moslims.

  • Ton evertsen, do 04 maart 2010 17:12 in reactie op N C Reageer op Ton

    Ton

    nee en daar zit veel tolerantie naar andersdenkenden en zijnden...

  • Rouane Rabbit, vr 05 maart 2010 09:07 in reactie op Ton evertsen Reageer op Rouane

    Rouane

    NC : -[Ik heb het niet zo op vreemdelingenhaters, Ton. Vind ze veel enger dan moslims. ]-
    Aert: -[U lijkt daarentegen te zwelgen in zelfhaat: "weg met ons!" ]-

    Jij lijkt jezelf te herkennen in de vreemdelingenhaters, Aert?

  • N C, vr 05 maart 2010 13:37 in reactie op Ton evertsen Reageer op N

    N

    Nog zo'n flauwe opmerking. Kon je niets anders verzinnen?
    Waarom zou ik tolerant zijn t.o.v. vreemdelingenhaat?

  • Aert Willem d'Holbach, do 04 maart 2010 19:33 in reactie op N C Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    U lijkt daarentegen te zwelgen in zelfhaat: "weg met ons!"

  • N C, vr 05 maart 2010 13:25 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op N

    N

    Wat een bizarre reactie.
    Laat mij nou lekker een hekel hebben aan Wilders en zijn angstige aanhang. Ik vind xenofoben afschuwelijk.
    (wikipedia: Xenofobie (Oudgrieks: ksénos/?????=vreemdeling; phóbos/?????=angst, vrees) is een irrationele en/of obsessieve angst voor vreemdelingen en/of buitenlanders)

    Heeft niets met zelfhaat te maken.

  • Mees ., do 04 maart 2010 12:25 Reageer op Mees

    Mees

    Met overwinningen op sportgebied zijn wij alle Nederlanders altijd blij en trots....ALLEMAAL.
    Nu zijn er velen bang.
    Nu staat er een kille koude autistische figuur op een plaats waar hij niet hoort.
    Toch hoop ik dat degenen die op de PVV gestemd hebben eindelijk eens zelf gaan voelen hoe het is hoe kil en koud hij hen zal benaderen.

    Ze zeggen altijd,dat wat in Amerika is komt hier altijd later,we zullen maar denken dat het hetzelfde als Bush zijn periode.....Nederland zal het ravijn in geduwd worden en we moeten met ons allen straks de troep opruimen die deze personen hebben achtergelaten.
    Tijdens de zwaarste economische crisis mensen aan het bewind die niets snappen van waar ze mee bezig zijn.
    Wens Nederland heel veel succes de komende tijd.
    Het land krijgt wat het verdient,men heeft er hard om geroepen.

  • Frederik van Leeuwen, do 04 maart 2010 13:01 in reactie op Mees . Reageer op Frederik

    Frederik

    ...''Ze zeggen altijd,dat wat in Amerika is komt hier altijd later''...

    Helaas waar. Hopelijk heeft de politiek eindelijk geleerd vroegtijdig te anticiperen op ongewenste ontwikkelingen.

    De financiele en economische crises hebben veel mensen wakker gemaakt, maar of het voldoende blijft hangen en of eindelijk gepaste maatregelen worden genomen valt te bezien.

    In ieder geval is Wouter Bos de aangewezen man om als premier het nieuwe kabinet te leiden.

  • Mw. Oeverloos, do 04 maart 2010 13:10 in reactie op Frederik van Leeuwen Reageer op Mw.

    Mw.

    Tuurlijk, daarom heeft zijn partij nu 30% minder stemmen dan 4 jaar geleden.

  • Mees ., do 04 maart 2010 14:16 in reactie op Mw. Oeverloos Reageer op Mees

    Mees

    In 2006 stond de PvdA op 60 zetels in de peilingen

    (ANP) 11 maart '06,
    Politieke Barometer: PvdA naar 60 zetels.

    Bij de vorige gemeenteraadsverkiezingen haalde de PvdA iets over de 600 raadszetels binnen over het hele land,ging er nu weer af.

    Er is nu geen enkele partij die ook maar aan die 60 zetels komt die de PvdA toen in de peilingen haalde.
    Ook de PVV zal met dit fenomeen te maken krijgen,zo sta je hoog,zo lever je alles keihard weer in.
    Daar komt geen enkele politieke partij onderuit.
    Sterk omhoog gaan in korte tijd maakt dat je diep kan vallen....als PVV niet zoals nu met alleen maar los vingerwerk van alles aan het beloven is maar aan de portomonee van mensen komt is het met die stijging zo gedaan.
    Als zij willen uitvoeren wat ze beloven kost dat handen vol geld en toch zal er zwaar bezuinigd moeten worden.

    PVV komt zichzelf nog wel tegen....aan mooie beloftes heeft niemand wat.

    PvdA is en blijft de grootste in Amsterdam,Den Haag en zeer waarschijnlijk ook in Rotterdam.
    Met de dramatische vooruitzzichten die werden gegeven doen ze het veel beter dan was verwacht.
    Zij klimmen weer terwijl naar mijn idee de PVV zijn hoogste punt al heeft gehad.

    Bij de europese verkiezingen scoorde de PVV 30%,nu 21 %.....dat is al een behoorlijke daling.
    En de peilingen van gisteren lieten ook zien dat de PVV weer dalende is voor de komende kamerverkiezingen

  • Greet Tokkie, do 04 maart 2010 13:18 in reactie op Mees . Reageer op Greet

    Bang? bang?
    Rechtse mensen waren toch bang?
    Of staat Proffessor Victor Lamme te liegen?

  • To Maat is Links en er trots op!, do 04 maart 2010 15:39 in reactie op Greet Tokkie Reageer op To

    To

    Doe niet zo eng, Tokkie. 'We' worden heus niet bang van jou.

  • Justin G., do 04 maart 2010 16:55 in reactie op To Maat is Links en er trots op! Reageer op Justin

    Justin

    Rustig maar Nelma.

    Maak je niet dik! Gniffel.

  • Nelma Franke fka Mark Mark, do 04 maart 2010 19:26 in reactie op Justin G. Reageer op Nelma Franke fka

    Nelma Franke fka

    Ja Nelma, laat ze toch in hun eigen vet gaarkoken...

  • red cat, do 04 maart 2010 12:18 Reageer op red

    red

    Voorlopig is de enige oplossing die wilders heeft tegen de criminaliteit van jongeren van allerlei achtergronden:
    Het verbieden van hoofddoekjes .
    Voorwaar een sterk wapen in de strijd.

  • Frederik van Leeuwen, do 04 maart 2010 12:21 in reactie op red cat Reageer op Frederik

    Frederik

    Als ik die kop van Wilders zie kan hij beter zelf een hoofddoek dragen, liever nog een boerka :-)

  • red cat, do 04 maart 2010 12:41 in reactie op Frederik van Leeuwen Reageer op red

    red

    Nu ik nog eens goed naar de cartoon kijk:
    Is het wilders dun door de broek aan het lopen??

  • Gracchus Babeuf, le Tribun du Peuple, za 06 maart 2010 12:59 in reactie op red cat Reageer op Gracchus

    Gracchus

    En de V2 van de PVV: het verbieden van halalmaaltijden in verzorgings-, verpleeg- en ziekenhuizen.

  • Justin G., zo 07 maart 2010 00:19 in reactie op Gracchus Babeuf, le Tribun du Peuple Reageer op Justin

    Justin

    Alsof die bejaarden het merken of een dier onder verdoving is gedood of bij de keel is opengereten en dood is gebloed... Wat vinden de overtuigde vegetariers hier van halal geslacht vlees, overigens?

  • Zingende Zaag, do 04 maart 2010 12:06 Reageer op Zingende

    Zingende

    uit de bijdrage van vandaag 10.44 uur van .Franke:

    "Ik weet niet meer wie ik kan vertrouwen. Liepen ze nou maar met een NSBmeeuwtje op hun revers... net zoals ik een SPtomaatje op mijn revers heb."

    kennelijk heeft de morele vrije val ter linker zijde het dieptepunt nog niet bereikt. De aanslag kwam recent al eens van links. Moeten we ons wederom zorgen maken?

    vrij naar de heer J. Marijnissen: het begint met woorden, woorden hebben een betekenis, met woorden schep je afstand of bouw je bruggen ....

  • Rouane Rabbit, do 04 maart 2010 12:43 in reactie op Zingende Zaag Reageer op Rouane

    Rouane

    -[het begint met woorden, woorden hebben een betekenis, met woorden schep je afstand of bouw je bruggen .... ]-

    Dan zullen we het over de woorden van Wilders maar niet hebben, wat die allemaal presteert om te zeggen.

  • Peter Polz, do 04 maart 2010 12:59 in reactie op Rouane Rabbit Reageer op Peter

    Peter

    dit is een variant op: "maar hij doet het ook"

    op 12 jarige leeftijd hoor je te weten dat dat geen geldig argument is

  • Zjen LinksMensch, do 04 maart 2010 14:36 in reactie op Peter Polz Reageer op Zjen

    Zjen

    Dus..??

    Wat betekent dat?
    Kan Wilders doorgaan met schelden?

  • Rouane Rabbit, do 04 maart 2010 18:03 in reactie op Peter Polz Reageer op Rouane

    Rouane

    -[dit is een variant op: "maar hij doet het ook"]-

    Wilders is toevallig onderwerp van deze cartoon.

    Op dertienjarige leeftijd hoor je te weten dat het onnodig beledigen van mensen vooral voor je zelf schadelijk is.

  • Zingende Zaag, do 04 maart 2010 13:02 in reactie op Rouane Rabbit Reageer op Zingende

    Zingende

    Eens, en van dat taalgebruik neem ik ook herhaaldelijk afstand.. KVT is een verschrikkelijk woord. Zo ook deze uitingen hier op Joop. Balk en splinter wisselen nogal eens. Niettemin past ook voor deze volksvertegenwoordiger een andere bejegening, en verdienen zijn kiezers meer respect en herkenning van wat zij als hun problemen ervaren. Dat cumuleert nu na zeg 20 jaar onderdrukking. En aangezien alles onder druk vloeibaar wordt, loopt het nou door de kieren. Heel betreurenswaardig, maar is wel nodig voor het proces. Daarom noem ik de PVV ook geen oorzaak, maar een gevolg.

  • Mees ., do 04 maart 2010 12:48 in reactie op Zingende Zaag Reageer op Mees

    Mees

    Het lijkt mij dat je daarvoor bij je grote blonde leider moet zijn....die weet heel goed wat hij met woorden kan bereiken.
    Gisteren na de verkiezingsuitslag ging hij er gewoon meer door...hij blijft discrimineren,haatzaaien.

    Één ding weet ik 100% zeker.
    Vóór de rechtbank komt hij daar niet mee weg.
    Mooie situatie hebben we straks....een leider in dit land die een vonnis aan zijn broek krijgt.
    Nederland linea recta het riool in,economisch zowel als op gebied van beschaving.
    De situatie zoals die nu is in dit land is nog nooit zo erg geweest en dat komt echt niet door een aantal marokkaanse pubers die het in hun buurt verpesten.
    Die moeten keihard aangepakt....maar de straten willen schoonvegen van meisjes en vrouwen met hoofddoekjes.....alsof zij schuldig zijn aan alles.
    Ik vind het diep en diep beschamend.
    In al de jaren dat ik leef en al veel heb meegemaakt is dit iets wat ik in mijn leven nog nooit in Nederland heb meegemaakt.
    Ik schaam mij diep.
    De echte schaamte komt van anderen ook nog wel.

  • Zingende Zaag, do 04 maart 2010 13:45 in reactie op Mees . Reageer op Zingende

    Zingende

    Je kunt je op de KVT en andere spectaculaire items blijven concentreren, maar dat is zonde van je tijd en verspreidt het begrip alleen maar verder. Voor die KVT is geen parlementaire meerderheid, is juridisch niet haalbaar en qua praktische uitvoering een drama. Dat gaat 'm dus gewoon niet worden. Waarom zou je je laten gijzelen door zijn symboolpolitiek?

    Volgens mij hebben de meeste Moslima's dat zelf prima ingeschat. Zij laten hun hoofddoek niet kapen als verkiezingsonderwerp door links of rechts, en gaan zelfbewust hun eigen weg. Hoop ik tenminste.

    Een veel groter manco is m.i. dat noch de PVDA, noch het CDA in staat is uit te leggen dat je 3 jaar nodig hebt gehad om een paar banken te redden en verder qua resultaten eigenlijk uit je neus hebt zitten bikken. Want noch onderwijs is gemoderniseerd, noch de gezondheidszorg, noch het ambtenaren apparaat verkleind enz. Er is zelfs nog niet het begin van een start. Loop de kabinetsdoelstellingen er maar op na. Om over het drama Uruzgan nog maar te zwijgen. Niet voor niets zijn PVDA met 1/3 en het CDA met vele procenten raadzetelverlies beloond. Het is nog te danken aan het wervend vermogen van de heer Bos dat dit verlies beperkt gebleven is. 1/3 had m.i. met gemak 1/2 kunnen worden. Degene die het m.i. wel snappen zijn mevrouw Halsema en en de heer Pechtold, waarbij de laastte door gebrek aan gewicht van zijn partijprogramma vanzelf boven komt drijven tov VVD en GL.

  • Mees ., do 04 maart 2010 14:31 in reactie op Zingende Zaag Reageer op Mees

    Mees

    Omdat elke bezuiniging onze zich weer langzaam aantrekkende economie de das om zou hebben gedaan.Ik weet niet of u weet in wat voor een kredietcrisis we zijn beland door het beleid van de neo-liberalen maar een groei zoals we die de afgelopen tientallen jaren hebben gekend komt de eerste 15-20 jaar niet meer voor.
    Daarom is het ook zo gevaarlijk wat er nu gebeurt, als dit fout gaat gaat het ook echt fout,dan trekken we ons niet meer uit het ravijn omhoog.
    Het kan weleens juist de PVV straks worden aangerekend als het echt fout gaat en het gaat fout met een kabinet wat niet daarop is voorbereid.
    Houdt mijn hart vast met de kwaliteit die de PVV levert en dat zou ieder weldenkend mens moeten doen,hoef je niet eens voor te kunnen rekenen.
    Huizenprijzen zullen verder dalen,gewoon al ons bezit wordt minder waard.
    De ergste en zwaarste klappen moeten we allemaal met elkaar nog meemaken.
    Tot nu toe was het kattepis.

  • Dehnus Norder, do 04 maart 2010 13:45 in reactie op Zingende Zaag Reageer op Dehnus

    Dehnus

    Welke aanslag kwam van links? Ik begin daar zelf een beetje stront zat van te worden. Volkert van de Graaf was een persoon die een milieu activist/terrorist was en hij was ook nog eens niet zo goed bij zijn hoofd.

    Ik vindt het van de zotte dat sommige rechtse mensen dit in de schoenen van hun linkse medeburgers schuiven, terwijl die er helemaal niks aan konden doen. Doe toch eens een beetje normaal en ga geen mensen over een kam scheren op hun politieke ideeen, dan is er een heel groot risico dat het eens goed fout gaat.

    Er zijn trouwens ook rechtse milieu activisiten, zoek ze maar eens op.

  • To Maat is Links en er trots op!, do 04 maart 2010 17:27 in reactie op Zingende Zaag Reageer op To

    To

    Het is niet geplaatst en waarom weet ik ook niet. Maar mijn reactie naar jou was of jij niet wist dat de PVV de meeuw in het logo geplagieerd heeft van het NSBlogo.

    Met daarbij de twee logo's ineen om te vergelijken.
    http://allochtonen.web-log.nl/allochtonen/images/2008/06/14/nsb_pvv.jpg

    Moderator, ik ga dit dus net zolang zeggen tot het geplaatst wordt want het is a fact not bashing!

  • Zingende Zaag, vr 05 maart 2010 12:40 in reactie op To Maat is Links en er trots op! Reageer op Zingende

    Zingende

    Ik begrijp nu welk verband jij ziet. Dank voor de toelichting/

  • Dehnus Norder, do 04 maart 2010 11:55 Reageer op Dehnus

    Dehnus

    Is er een Iman geweest die wat gezegd heeft dan deze dagen? Heb ik wat gemist, ben nog al anti Geloof, vind ik jammer. Maar goed, verder heb ik en vele linkse mensen met mij nooit een PVV stemmer dom genoemd, dus enige nuance zou wel leuk zijn in jouw uitspraak.

    Verder zijn Imans die dat soort uitspraken deden ook aangepakt, net zo als de Bisschop van Den Bosch, alleen het COC schreeuwde een beetje hard. Een van de redenen dat ik als homoseksueel het niet zo voor heb met het COC en Ruud Krol, ze schreeuwen mij te vaak te hard en geven daardoor het probleem meer aandacht dan nodig is. Waardoor sommige mensen juist slecht over homoseksuelen gaan denken.

    Ik heb uit ervaring ondervonden dat dit trouwens echt niet gelimiteerd is aan onze Moslim medemens, mijn ouders hebben vaak thuis briefjes gekregen in de brieven bus van de Pinkster gemeente, waarin word verklaard dat er voor mij en mijn zondige levensstijl word gebeden en dat hun nog gered kunnen worden. En dan laat ik de gemenere verwensingen maar even achterwege (van bijvoorbeeld de Baptisten en Apostolische Kerk). Vreemd dat ik trouwens nooit problemen heb met de Jehova getuigen en zelfs vrienden heb die deze stroming aanhangen.

    Maar goed, elk geloof heeft mensen met lange tenen in zijn gelederen.

    Sorry voor de lange reply, maar ik voelde een beetje alsof ik hierop most reageren, toen je de Bisschop van Den Bosch aankaartte.

  • Kees Gelijkhebber, do 04 maart 2010 15:57 in reactie op Dehnus Norder Reageer op Kees

    Kees

    Ruud Krol??? Linksback van het grote Oranje in '74. Je bedoelt natuurlijk Henk Krol.

  • Dehnus Norder, do 04 maart 2010 22:16 in reactie op Kees Gelijkhebber Reageer op Dehnus

    Dehnus

    Sorry ik bedoel die kerel van de Gay Krant. Ik lees hem niet, maar hij is nogal vaak op TV aan het schreeuwen. Henk Krol, Sorry :).

  • De Querulant, do 04 maart 2010 10:43 Reageer op De

    De

    Lekker weer Gekke Geert de schuld geven van alles. Als de gevestigde partijen nou eens de imaam net zo hard aan zouden pakken als de bisschop van Den Bosch, was de PVV niet zo populair. Lekker om 20 procent van de stemmers als dom te bestempelen.

  • Rouane Rabbit, do 04 maart 2010 11:05 in reactie op De Querulant Reageer op Rouane

    Rouane

    Dat klopt, de hoofddoekjes zijn een groot probleem, en de oplossing is om deze te weren bij gesubsidieerde voetbalclubs.

  • Dehnus Norder, do 04 maart 2010 12:08 in reactie op De Querulant Reageer op Dehnus

    Dehnus

    Sorry, mijn reactie staat per ongeluk boven jou. Ik denk dat ik niet goed op het reageer linkje geklikt heb, mijn excuses hiervoor.

  • Kees Gelijkhebber, do 04 maart 2010 10:28 Reageer op Kees

    Kees

    Onbegrijpelijk hoe verkrampt en vooral ondemocratisch linkse opiniemakers en grappenmakers reageren op de PVV. Kennelijk is democratie voor hen alleen goed als het leidt tot onvoorwaardelijke steun voor links en de multiculturele samenleving. Wilders speelt het spel volgens de regels van de democratie. Pak hem aan op zijn gebrek op inhoud op andere thema's dan immigratie en Islam.

    Mensen die gillen dat Nederland verrechtst is en hun land terug eisen zien over het hoofd dat Wilders bij lange na geen meerderheid heeft. In de peiling van NOS-ANP zou de PVV ca. 18% van de stemmen binnen halen. Ver van een meerderheid

  • Ton evertsen, do 04 maart 2010 11:00 in reactie op Kees Gelijkhebber Reageer op Ton

    Ton

    nog los van het feit dat men elke keer ook voorbijgaat aan het feit dat hun land ook van de pvv kiezers is

  • Rouane Rabbit, do 04 maart 2010 11:10 in reactie op Ton evertsen Reageer op Rouane

    Rouane

    Vertel eens hoe je daar aan voorbij kunt gaan.

  • Rouane Rabbit, do 04 maart 2010 11:09 in reactie op Kees Gelijkhebber Reageer op Rouane

    Rouane

    -[Wilders speelt het spel volgens de regels van de democratie. ]-

    Het kan ook niet anders, als je wilt regeren moet je gekozen worden. Alle partijen kunnen niet anders dan deze regels volgen.

    -[Pak hem aan op zijn gebrek op inhoud op andere thema's dan immigratie en Islam.]-

    Zijn rechtse politiek wordt regelmatig besproken, maar Wilders zelf profileert zich als Islamofoob.

    -[Mensen die gillen dat Nederland verrechtst is]-

    "Gillen" is een term die duidt dat mensen iets zeggen in een reflex, het is denigrerend bedoeld. Ik zie geen reden om mensen te beledigen. Jij wel?

    Jammer.

  • Kees Gelijkhebber, do 04 maart 2010 15:54 in reactie op Rouane Rabbit Reageer op Kees

    Kees

    Ik denk niet dat dit soort schoolmeesterteksten veel bijdragen aan de discussie. Er zit duidelijk een dominee in jou.

  • Zjen LinksMensch, do 04 maart 2010 17:17 in reactie op Kees Gelijkhebber Reageer op Zjen

    Zjen

    Misschien kun je je er je voordeel mee doen en je denkprocessen wat helderder maken?

  • red cat, vr 05 maart 2010 09:29 in reactie op Kees Gelijkhebber Reageer op red

    red

    Liever een dominee dan een volksmenner.

  • Rouane Rabbit, vr 05 maart 2010 10:17 in reactie op Kees Gelijkhebber Reageer op Rouane

    Rouane

    -[schoolmeester/dominee in jou. ]-

    En dat zegt iemand die zich "Gelijkhebber" noemt. Een typisch geval van projectie

  • To Maat is Links en er trots op!, do 04 maart 2010 11:59 in reactie op Kees Gelijkhebber Reageer op To

    To

    Die 18 procent zit wel voor het grootste gedeelte op één hoop, en laat dat nou de hoop zijn waar ik toevallig in de omgeving woon.

    En ja, men mag zich gelukkig prijzen dat die overige 82 procent hele andere denkbeelden heeft dan de verwerpelijke denkbeelden van de PVV.

  • Irma Noord, do 04 maart 2010 12:34 in reactie op Kees Gelijkhebber Reageer op Irma

    Irma

    Verkrampt?
    Volgens mij is heel Nederland verkrampt. Gisteren stonden er uitsluitend foto's van stemmende PVV'ers in de kranten. Alle aandacht ging naar Almere en Den Haag. Het hele land is geobsedeerd door 1 man en zijn beweging.

    Van eerlijk belichten is amper sprake. Zelfs hier op joop, wat toch een links georienteerde krant zou worden, is het iedere dag Wilders, Wilders, Wilders. Zoveel publiciteit zou andere partijen kapitalen kosten!

  • To Maat is Links en er trots op!, do 04 maart 2010 15:47 in reactie op Kees Gelijkhebber Reageer op To

    To

    En jij denkt echt dat je gelijk hebt?

  • Wodan d G, vr 05 maart 2010 14:41 in reactie op Kees Gelijkhebber Reageer op Wodan

    Wodan

    PVV Democratisch ??

    Ammehoela ! Het enige lid is nog de leider ook en die duld geen tegenspraak, kijk maar naar de slaafjes als GW aan het woord is.
    Een democratische partij heeft leden die mee mogen stemmen, dus . . . .

  • Felix van Vugt, do 04 maart 2010 10:08 Reageer op Felix

    Felix

    Het is zeker een zwarte dag voor Nederland!
    Maar ik maak me ook geen al te grote zorgen. Mocht de "gebleekte verlosser" de peilingen in daadwerkelijke zetels weten om te zetten en vervolgens de verantwoordelijkheid van het regeren aan te gaan, dan zorgt de dommigheid van zijn discipelen er ongetwijfeld voor dat dat Kabinet geen lang leven is beschoren. Deze filmpjes op YouTube spreken boekdelen: http://www.youtube.com/watch?v=iRKjA_sG5RM

    Natuurlijk is het land dan wel onbestuurbaar in tijden van crisis. Dat baart me dan nog de meeste zorgen.

  • Mw. Oeverloos, do 04 maart 2010 12:12 in reactie op Felix van Vugt Reageer op Mw.

    Mw.

    Ken je de dames Vogelaar en Herfkens nog?

  • Rouane Rabbit, do 04 maart 2010 12:54 in reactie op Mw. Oeverloos Reageer op Rouane

    Rouane

    Beste mevrouw Oeverloos

    Gewoon even 7 minuten naar dat filmpje kijken, heel leerzaam. Erg de moeite waard.

  • Mw. Oeverloos, do 04 maart 2010 13:14 in reactie op Rouane Rabbit Reageer op Mw.

    Mw.

    Zeker net zo de moeite waard als het geenstijl filmpje over Vogelaar?
    Nee, dank je.
    Riooljournalistiek was dacht ik iets voor rechts.
    Helaas beginnen de fatsoenlijke partijen zich hier op dit platform ook aan te bezondigen.

  • To Maat is Links en er trots op!, do 04 maart 2010 15:45 in reactie op Mw. Oeverloos Reageer op To

    To

    Oeverloos... hoe kan je iets beoordelen als je niet weet waar je het over hebt en weiger je voldoende te informeren. Dus zwets niet zo maar kijk dat filmpje en kom dan weer terug met je ongenuanceerde uitlatingen die doorspekt zijn van zelfgenoegzaamheid! Of hou anders je mond!

  • Rouane Rabbit, vr 05 maart 2010 09:09 in reactie op To Maat is Links en er trots op! Reageer op Rouane

    Rouane

    Ze heeft gewoon stiekem gekeken, dat proef je door haar reactie, en ze vindt de inhoud zo treffend dat ze even geen verdediging heeft, en dan maar iets algemeens zegt.

  • Mw. Oeverloos, vr 05 maart 2010 12:37 in reactie op Rouane Rabbit Reageer op Mw.

    Mw.

    Zo, toch maar eens gekeken dan, en niet stiekem, hoor, dat is nergens voor nodig. Jullie hebben een punt, wat een gestuntel.
    Daar kunnen inderdaad Dijksma, Vogelaar en Herfkens nog een puntje aan zuigen.
    Moraal van dit verhaal, elke mand heeft wel een rot appeltje.
    Gisteren trouwens DWDD gezien? Die Mr. Hiddema zie ik wel zitten als Minister. Intelligent, welbespraakt en ondanks dat Rottenberg zowat zat te schuimbekken zeer correct. Echt iemand uit de Wilders doelgroep zoals die hier geschetst wordt.

  • Zingende Zaag, do 04 maart 2010 09:32 Reageer op Zingende

    Zingende

    Het recept voor deze bittere pil gaat als volgt: marginaliseer rond de 2 miljoen Nederlanders en pluk de vruchten. Ga de komende 100 dagen zo door, en het worden er misschien wel 2,5 of 3 miljoen. Tot die essentie doordringt, verrechtst Nederland in rap tempo. Was u niet gewaarschuwd? Ooit Fortuyn horen spreken?

  • red cat, do 04 maart 2010 09:16 Reageer op red

    red

    Hans, laten we het hopen.
    Laten we hopen dat de maestro te vroeg piekt, te snel victorie kraait.
    Ik woon hier heel prettig en heb geen zin om naar een ander land te verhuizen.

  • Joop Schouten, do 04 maart 2010 09:11 Reageer op Joop

    Joop

    Het is een zwarte dag voor sociaal Nederland.
    De polarisatie is een feit.

    'Onderwijzend Nederland' heeft veel uit te leggen en extra werk te verrichten.

    Ik hoop dat Joop.nl 'het tegenoffensief' de komende 100 dagen gaat uitbreiden.

    Ik wil m'n land terug.

  • To Maat is Links en er trots op!, do 04 maart 2010 10:44 in reactie op Joop Schouten Reageer op To

    To

    "Ik wil m'n land terug."

    Ik ook Joop. Ik hoor nog al die mensen in mijn stad blèren dat het in bepaalde wijken net Casablanca is en ze zich niet meer thuis voelen in Nederland.
    - Let wel: Sommige Wijken in Rotterdam zijn dan ineens Heel Nederland.
    Let wel: Wel met Vakantie gaan naar Marokko of Turkije en zich heerlijk laten verwennen. En o, wat zijn het een aardige mensen en o, wat zijn ze gastvrij in dat vakantieland. -

    Ach, nu heb ik datzelfde gevoel over mijn land als ik in bepaalde wijken loop. Met dat verschil dat het de Nederlanders zijn, net als ik, en niet die "Buitenlanders".

    Ik voel me als linkse socialist soms net een paria in eigen land en ben bijna bang verraden te worden aan de Gestapo-achtige commandotroepen van Wilders als ik mijn mond open doe. En dat door mijn eigen buren.

    Die gelukkig geen Wilders stemmen, maar o.a. PvdA zoals mijn 91 jarige Buitenlandse Buurvrouw, die bij me aan kwam bellen of ik haar in haar rolstoel naar het stembureau wilde duwen en haar wilde helpen met stemmem omdat ze dat zelf niet kon.

    En dat wordt dan een ongerechtigheid genoemd en er wordt dan een stadswacht op afgestuurd, want je mag niet met z'n tweeën in een hokje, maar je mag wel een stem verloren laten gaan omdat iemand niet zelf bij het rode potlood kan of de kleine lettertjes van het stembiljet kan lezen. Ik mag het niet van JOOP, maar ik zou haast mijn middelvinger willen opsteken. o.o

    Aan de andere kant: Er mag wel een rij achter je over je schouder staan gluren en in je nek hijgen omdat de hokjes zo open waren als een latrine in het zand op het strand.

    Ik weet niet meer wie ik kan vertrouwen. Liepen ze nou maar met een NSBmeeuwtje op hun revers... net zoals ik een SPtomaatje op mijn revers heb.


    Sommige zaken in mijn reactie heb ik wat gechargeerd behalve mijn buurvrouw en de stadscommando's in Rotterdam, maar ach ik doe niet anders dan Wilders en kompanen altijd doen. De zaak uitrekken en uitvergroten tot in het belachelijke. Dus wat mij verweten zou kunnen worden is eigenlijk een verwijt aan hun eigen blonde leider.

    Ik heb één troost. Ik mag me dan niet meer in mijn eigen stad, mijn eigen land thuis voelen... de wijken zijn qua samenstelling niet veranderd en dat zal ook niet gebeuren onder Wilders. Of dat nou een goede of slechte zaak is vind ik niet eens zo'n belangrijk feit, wel het stigmatiseren van mensen omdat ze in een bepaalde wijk wonen.

    Jammer trouwens dat de verkiezingen al over drie maanden zijn. Ik had de PVV in Den Haag en Almere graag op hun bek zien gaan. En die tijd zal wel nodig zijn om een coalitie te vormen, zodat hij pas kan laten zien hoe slecht en incapabel zijn mensen zijn om stad en land te besturen, ná de landelijke verkiezingen.

    Zucht...

    Mijn stad, Rotterdam, zal waarschijnlijk nog jaren met Leefbaar Rotterdam en zijn voorman Pastors opgescheept zitten. Weliswaar zou hij verdwijnen als hij zou verliezen... die twee/tiende punt verschil met de PvdA is dan ineens geen verlies meer. Nee, zal hij dan zeggen, de PvdA is 4 zetels gezakt en wij gelijk gebleven dus eigenlijk hebben wij gewonnen.

    Zucht...

  • Mw. Oeverloos, do 04 maart 2010 12:21 in reactie op To Maat is Links en er trots op! Reageer op Mw.

    Mw.

    Ik krijg er tranen van in mijn ogen...
    Kom op, met zeuren, klagen en zielige verhaaltjes redt je het niet.
    Ben je het ergens niet mee eens, de schouders eronder. Alleen dan kun je wat bereiken. In Nederland telt iedereen mee, hebben we iedereen nodig. alleen de een een beetje meer dan de ander.
    Werk samen met Pastors, hij heeft immers niet verloren, jouw partij heeft verloren. Noem het beestje bij de naam.
    Ik heb in mijn leven, vooral in moeilijke tijden en die hebben we nu, mensen zien samenwerken waarvan dat nooit gedacht was. Arbeider en dominee, communist en fabrikant. Luister naar elkaar, in Pastors' club zitten mensen waarmee je gewoon praten kunt. Je hoeft het niet met ze eens te zijn, discussieer en stel niet op voorhand eisen.

  • red cat, do 04 maart 2010 12:53 in reactie op Mw. Oeverloos Reageer op red

    red

    Oeverloos, wat een oeverloos gezwam.
    Als het aan Pastors en Wilders ligt telt NIET iedereen mee.
    Daar gaat het nu juist om.
    .Franke schreef vanuit haar emotie, een emotie waar ik me goed in kan vinden.
    Dat heb ik liever dan mensen die zichzelf voortdurend op de borst kloppen dat ze "het zelf altijd allemaal hebben gered"enzo.

  • Rouane Rabbit, vr 05 maart 2010 09:18 in reactie op Mw. Oeverloos Reageer op Rouane

    Rouane

    -[Je hoeft het niet met ze eens te zijn, discussieer en stel niet op voorhand eisen. ]-

    Beste Oeverloos, je beschuldigt Franke van niet discussiëren. Zij discussieert meer dan de gemiddelde Nederlander, veel meer. Ze houdt zichzelf goed op de hoogte, en haar meningen zijn altijd onderbouwd.

    Dat jij het niet met haar eens bent is duidelijk, maar dat je dat dan met een aanval op haar persoon afdoet is zwak.

    -[in Pastors' club zitten mensen waarmee je gewoon praten kunt]-

    Jij begint je langzaam te ontpoppen als een aanhanger van extreem-rechts. Je verdedigt die kant, en niet de kant van Franke, en je doet dit consistent. Dat is prima, maar je moet er wel gewoon voor uitkomen en niet een ander beschuldigen dat zij zeurt omdat zij een andere mening heeft.

    Jouw toon is ongepast in een discussie en denigrerend.

  • Joop Schouten, do 04 maart 2010 12:36 in reactie op To Maat is Links en er trots op! Reageer op Joop

    Joop

    . Franke,
    Bedankt voor het 'inkijkje' in jouw Rotterdamse leefwereld.
    Altijd fijn te weten dat er nog mensen met gezond verstand rondlopen.
    (Niet dat ik zelf altijd helder denk of alles denk te weten, maar toch.)

    Jij, ik en al onze geestverwanten zullen er voor zorgen dat we 'ons land' weer terug krijgen.
    Een land waar iedereen zich thuis kan voelen en normaal met elkaar om gaat.

    Relativeer.
    Blijf lachen.
    Gebruik humor.
    Geef het voorbeeld.
    (zeg ik mijn kinderen).

  • Joop Schouten, do 04 maart 2010 14:11 in reactie op Joop Schouten Reageer op Joop

    Joop

    Gezond verstand (...) huh.
    Dat bedoel ik dus.....

    :-)

  • Just Lurking, do 04 maart 2010 16:11 in reactie op To Maat is Links en er trots op! Reageer op Just

    Just

    Cheer up, Nelma. Niets blijft ooit hetzelfde en betere tijden keren ooit weer terug. Gewoon je zo gepassioneerd als altijd in blijven zetten voor de goede zaak. Hier op JOOP of elders. *hugs*

  • Hans S, do 04 maart 2010 09:06 Reageer op Hans

    Hans

    Gepiekt op de winterspelen... op de zomerspelen echter zal z'n podium snel gesmolten zijn...

 

Reageren

Populaire opiniemakers

Populair

Scroll naar boven Scroll naar boven