vr 25 mei 2012
Bio Bekijk alles van Hans Groen Word fan Abonnement
02 augustus 2011 Reageer (77) 2263 x bekeken Politiek
Het zwijggeld van CDA en VVD
Ondanks het feit dat de aanslag van Breivik een uiterst gevoelige zenuw in de Nederlandse samenleving heeft geraakt, blijft Rutte stil. Het doel heiligt werkelijk alle middelen.
De gemoederen lopen hoog op als het gaat om Wilders en Breivik. Er wordt direct verband gelegd, of indirect via het gedachtegoed of Wilders wordt uit de wind gehouden. Zoals door zijn eigen achterban maar ook door Job Cohen en Tofik Dibi. Dat deze laatste 2 nu ineens de wind van voren krijgen van Wilders is een teken aan de wand. Wilders heeft de daad wel veroordeeld maar wil geen moment reflecteren op de oorzaken hiervan. Maar dat CDA en VVD zich ‘veilig’ buiten deze discussie houden, geeft helemaal te denken.
De totale onwil en/ of het gebrek van Wilders om maar enig moment te reflecteren op de daad van Breivik, welke geïnspireerd is op het gedachtegoed dat Wilders uitdraagt, is op zijn minst een schoffering van de slachtoffers en hun nabestaanden. Net zo goed het van het allerlaagste niveau is om 2 politici [Cohen - Dibi] aan te vallen die juist Wilders afschermen om de rust te bewaren. Ondanks het feit dat het bijna een inkoppertje was voor Cohen, bleef hij kalm en waardig. Het toont het uiterst bedenkelijke niveau van Wilders onomstotelijk aan. Het empathisch vermogen van Wilders heeft het absolute nulpunt bereikt. Geen moment zal hij nadenken of stilstaan bij de consequenties, oorzaak-gevolg. Nee we blijven gewoon doorgaan en beschuldigt en passant Links er nog eens van dat het allemaal hun schuld is. Een grotere gotspe kan je haast niet voorstellen.
Zijn achterban blijft niet onbetuigd. De doodsbedreigingen aan het adres van links georiënteerden en linkse politici vliegen je om de oren. Tofik Dibi heeft inmiddels aangifte gedaan van 1 bedreiging. Maar dat is slechts het topje van de ijsberg als je de twitters van de PVV aanhang erop naleest. En ook hier zegt Wilders helemaal niets over. Uit alle macht kruipt hij weer in de slachtoffer rol en verwijt Links het zwijgen, waardoor hij moet spreken. Wederom rabiate onzin. Ten eerste is het een vals dilemma, daarnaast ontkend Wilders op deze manier de rol van partijen als CDA en VVD, die juist de massa immigratie hebben mogelijk gemaakt. [zie verder leo lucassen]
Wat minstens zo verbijsterend is, is het totale zwijgen van CDA en VVD. Ja, de obligate afschuw werd uitgesproken, maar daarna werd het stil. Ondanks het feit dat de aanslag van Breivik een uiterst gevoelige zenuw in de Nederlandse samenleving heeft geraakt. Maar voor Rutte geen aanleiding om te tonen dat hij minister-president is. Om net als de Noorse premier met kalmte en waardigheid, rust te brengen in het land. Blijkbaar vindt Rutte het allemaal prima. “Gaat toch goed zo”.
En waarom zou Rutte zich ook druk maken? Gaat nog altijd goed in de peilingen. Zijn gedoogpartner blijft keurig in zijn hok. En zolang dit kabinet zich aan het gedoogakkoord houdt, blijft dat ook zo. Het gedoogakkoord werkt op die manier als zwijggeld. Ja, af en toe eens een plaagstootje van Verhagen die met hetzelfde gemak weer werd teruggespeeld. En Rutte vond het prima. Het kabinet moet blijven zitten is het belangrijkste motief. Dat ondertussen de helft van Nederland en de Noorse bevolking door Wilders wordt geschoffeerd deert het CDA en VVD niet. En dan vinden de heren het vreemd dat Nederland langzaam uiteen scheurt. Het doel heiligt werkelijk alle middelen.
Dit artikel is ook te lezen op de website van Hans Groen
Laatste Reacties (77) Reageer Reacties in wachtrij: 0
-
Joop Schouten, do 04 augustus 2011 09:07 Reageer op Joop
Aanvulling: Citaten Frank Ankersmit over de aanslagen in Noorwegen.
'Meer nuance zou wenselijk zijn.'
'Wilders is in juni vrijgesproken van 'haatzaaien' door de Amsterdamse rechtbank. Wie hem nu ergens van wil beschuldigen, moet eerst die uitspraak weerleggen." '
Bron:
http://www.trouw.nl/tr/nl/5116/Filosofie/article/detail/2836563/2011/08/03/Politiek-getoeter-na-de-massamoord.dhtml -
R. Hood, wo 03 augustus 2011 22:48 Reageer op R.
Wie zwijgt stemt toe, of, zwijgen is goud, of, zwijgrecht. Wie van de drie?
-
Bijstandskoning van GeenStijl, wo 03 augustus 2011 21:27 Reageer op Bijstandskoning
Ik denk dat het vooral krokodillentranen zijn van rechts. Een gek heeft afgerekend met een nieuwe lichting multiculti's en socialisten. De populisten zullen het stiekem wel best vinden. Dat moet ook wel want anders had Rutte zijn gedoogpartner allang op de vingers getikt.
-
Mees ., wo 03 augustus 2011 19:15 Reageer op Mees
Ik maak de VVD en het CDA medeverantwoordelijk voor de inhoud en de effecten van de foute uitspraken van Wilders(of andere PVVers) omdat zij er niet op reageren zoals beloofd en er dus geen afstand van nemen.
-
Hoge Toon, wo 03 augustus 2011 15:43 Reageer op Hoge
Och, ik kan me wel voorstellen dat Wilders (en ook CDA en VVD) de schouders ophaalt bij de 'verzoeken' van Cohen, Van Thijn en andere 'usual suspects'. Links Nederland is immers verslagen. Ze kunnen brullen wat ze willen, maar Links is in Nederland op alle politieke fronten afgetroefd, en het ziet er niet naar uit dat dit op korte termijn gaat veranderen.
De strijd*) van Wilders is dus niet meer nationaal, maar vindt plaats op Europees niveau. Het volgende doel is de ontmanteling van de Europese Unie en het opheffen c.q. drastisch herzien van het EVRM, inclusief sluiting van het Europese Hof. Het eerste breekijzer hierbij is de reeds in gang gezette deconfiture van de EMU, wat uiteindelijk (vele honderden miljarden later) zal leiden tot het einde van Euro en terugkeer naar de nationale munten.
*) Let op: met strijd bedoel ik strijd met woorden en stembussen. Niet met kogels of bommen. -
Mike Elissen, wo 03 augustus 2011 20:38 in reactie op Hoge Toon Reageer op Mike
Zoals al gezegd, afbraak en sloop. Geen enkele notie van (duurzame) opbouw, geen greintje historisch besef. Waarom de EU ontstaan is? Interesseert ons geen reet. Afbreken die handel. Gevolgen van het uittreden uit de EU voor Nederland? Interesseert ons geen reet. Nederland voor de erwtensoep etende, Heineken zuipende Mensch.
Arm land. -
peter van den bemt, wo 03 augustus 2011 12:54 Reageer op peter
Het doel heiligt werkelijk alle middelen. Dat wordt helaas nog steeds en opnieuw bevestigd, zo lees ik in het Parool. CDA-fractievoorzitter Sybrand van Haersma Buma spreekt zich uit tegen de reactie van Job Cohen. Net als Verhagen eerder, van 2 wallen willen blijven eten (er verandert dus niets in die hersenpannen) stelt Van Haersma Buma daarnaast dat Wilders ook geen slachtoffer is. 'En wanneer hij zich na deze aanslag beperkt tot het voor de zoveelste keer wegzetten van de hele islam als een gewelddadige totalitaire ideologie, dan zeg ik: verkeerde beschuldiging op het verkeerde moment', aldus Van Haersma Buma dinsdag op zijn weblog. Terwijl Cohen nog zegt dat je Wilders NIET aansprakelijk kunt stellen voor de gruwelijkheden in Noorwegen, zegt Sybrand dus exact hetzelfde als Job. 'Voor ZOVEELSTE KEER wegzetten van de HELE Islam'." Wat is het nu Sybrand? Draagt Wilders nu wél of niét bij aan een haatklimaat. Hier zeg JIJ van wél!!! Maar het CDA, immoreel als het is en kennelijk blijft, wil dóórregeren en heeft daarvoor nodig dat Cohen de piespaal wordt. Walgelijk.
-
Gerald Thus, wo 03 augustus 2011 12:44 Reageer op Gerald
Waar zat het CDA?
In Surhuizerveen tijdens de wielerronde. Vierend dat tourwinnaar Cadel Evans daar aanwezig was en de ronde van Surhuizerveen won. En natuurlijk een feestje ter huize van Joop Atsma, met een aantal CDA-bonzen zoals De Hoop Scheffer en Bleker aanwezig. -
Mike Elissen, wo 03 augustus 2011 20:55 in reactie op Gerald Thus Reageer op Mike
Precies, wat is nu meer van belang; een plaatselijke wielerronde met het uitzicht op een paar slecht geschoten foto`s in de regionale krant of het bekritiseren van je geliefde waanzinnige gedoogpartner? Het eerste brengt dorpspubliciteit, het tweede brengt de hatelijke stront van 1,5 miljoen door ons allen zo gekoesterde PVV stemmers over je heen. De keuze van laffe en angstige politici lijkt me duidelijk.
-
Mees ., wo 03 augustus 2011 12:23 Reageer op Mees
De premier zonder ruggegraat is in geen velden of wegen te bekennen.....maar dan ineens wel,op het moment dat een VVDer Mark Verheijen tweet dat Wilders zich weer eens als het grootste slachtoffer gedraagt over de ruggen van 77 doden.
Ineens is Rutte er wel en fluit Mark Verheijen terug. -
Van Wanten, wo 03 augustus 2011 12:05 Reageer op Van
Dus iedereen die een grote aanslag pleegt en vervolgens zegt dat het komt door uitspraken van Cohen zorgt er voor dat Cohen een probleem heeft? Is onze samenleving nu zo simpel geworden dat iedereen vogelvrij is voor diegene de een terroristische aanslag pleegt? Is dat niet te veel eer voor de dader?
-
Zingende Zaag, wo 03 augustus 2011 10:39 Reageer op Zingende
Een geraakte zenuw in 'de' NL samenleving? Vakantie is een groot goed, ook om de impact nog eens van wat grotere afstand te bekijken. Als er nu zou staan: een (heel) klein deel van de samenleving, dan zou het wat mij betreft nog kloppen. Dé NL samenleving, is zwaar overdreven. Daarmee ontvalt voor mij de basis onder het artikel.
-
Kapitan Laipose, wo 03 augustus 2011 23:52 in reactie op Zingende Zaag Reageer op Kapitan
Er zijn 76 sociaal democratische jongeren koelbloedig met de kogel vermoord vanwege hun politieke kleur. Linkse jongeren die smeekten om hun leven maar alsnog door een rechtse rat de kogel kregen.
Maar dat is blijkbaar geen open zenuw van de Nederlandse samenleving voor jou. Hoeveel doden moeten er vallen volgens jou. -
Herman AS, do 04 augustus 2011 00:28 in reactie op Zingende Zaag Reageer op Herman
Als er 1 is in Nederland die overal in de wereld schreeuwt namens heel NL te spreken dan is het wel GW, terwijl hij slechts namens een schamele 1,5 miljoen stemvee met het IQ van een garnaal zijn gif spuit.
Welke inhoud van welk artikel dan ook, voor u ontvalt elke basis sowieso wanneer het tegen uw geliefde leider is gericht. -
Jaap Knasterhuis, wo 03 augustus 2011 10:03 Reageer op Jaap
Wilders moet natuurlijk helemaal niest. Dat Breivik Wilders in zijn pamflet heeft genoemd, impliceert niet dat Wilders verantwoording hoeft af te leggen. Mark Rutte moet natuurlijk helemaal niets.
De schuldvraagkwestie illustreert de ideeenarmoede van links op dit moment.
Een meerderheid van de Nederlanders (63 procent) maakt zich zorgen over het feit dat de invloed van de islam in West-Europese landen steeds groter wordt. 56 procent van de bevolking vindt dat er maatregelen genomen moeten worden om de immigratie van Islamieten sterk te beperken. Dat is de reden dat Wilders in de centrum van de macht zit en Job Cohen niet. http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Nederland/309628/Meerderheid-bevolking-maakt-zich-zorgen-om-islam.htm?rss=true
De Fortuynrevolte is nog steeds niet overgewaaid. De klok kunnen wij niet meer terugdraaien. De tijden dat we de loftrompet over de multiculturele samenleving en diens zegeningen kunnen steken, is voorbij. -
Gerald Thus, wo 03 augustus 2011 12:58 in reactie op Jaap Knasterhuis Reageer op Gerald
"Wilders moet natuurlijk helemaal niets"
"Rutte moet natuurlijk helemaal niets"
Degelijk wel. Beide politici worden door ons betaald en hebben daardoor ook hun verplichtingen om te werken. -
cengiz solak, wo 03 augustus 2011 17:00 in reactie op Jaap Knasterhuis Reageer op cengiz
Nog maar een keer, hoewel aan dovemansoren gericht, voorzien van een linkje naar de onderzoeksresultaten:
Immigratierecord van 2009 licht overschreden
In 2010 kwam een recordaantal van 150 duizend immigranten naar
Nederland, 3 duizend meer dan in het jaar ervoor. De in 2006 ingezette toename van het aantal immigranten heeft zich daarmee in lichte mate voortgezet. De groei zit vooral in het aantal immigranten uit zowel de nieuwe als de oude lidstaten van de Europese Unie (EU).
bron: http://www.cbs.nl/NR/rdonlyres/2CC7756C-508C-48D2-9B74-F6FAA86807E3/0/pb11n007.pdf
De groei zit vooral in het aantal immigranten uit zowel de nieuwe als de oude lidstaten van de Europese Unie. En nu zou ik graag van u horen welke daarvan een moslimstaat is die uw bewering dat de immigratie van islamieten beperkt moet worden rechtvaardigt. -
j. van der linden, di 02 augustus 2011 21:06 Reageer op j.
Zag zo net, dat Van Haarsma etc., vond dat de m.i. tè beschaafde reactie van Cohen vooral een aanleiding zag, om "anderen"tot de orde te roepen. Vooral ( maar dat was natuurlijk te verwachten van dé vertegenwoordiger van de Christen Democratische Afgang) zèlf niets te vinden, maar vooral wat van anderen. "t Is altijd, door de eeuwen heen, hetzelfde spelletje met ( het restant van) die partij: "zullie" hebben het altijd gedaan, de Christenmensch is alleen maar uit op het welzijn van de samenleving. Ja, ja. Zolang we maar, met de hakken op de stoeprand en de rechterarm geheven, de GBL z'n gang laten gaan.
Mooi niet, dus. -
Marq Pas, di 02 augustus 2011 19:28 Reageer op Marq
" Wat minstens zo verbijsterend is, is het totale zwijgen van CDA en VVD. "
---
Verbijsterend misschien voor democraten, maar zeker niet voor politiek strategen.
Alles wat u twittert kan immers tegen u gebruikt worden.
Vervolgens moet je dan ook nog eens liegen dat je overduidelijke tweet ab-so-luut niet zó bedoeld was.
De schande, de schande... -
Bert van Baar, di 02 augustus 2011 20:59 in reactie op Marq Pas Reageer op Bert
Hallo Marc,
Hebben we het hier over mensen, jeweetwel van die creaturen van vlees en bloed? -
Marq Pas, di 02 augustus 2011 22:30 in reactie op Bert van Baar Reageer op Marq
Ik deel uw twijfel met enige regelmaat, maar salaris is uiteindelijk de grootste motivator voor vlees en bloed, vermoed ik.
-
j. van der linden, di 02 augustus 2011 15:55 Reageer op j.
Met groot genoegen neem ik in dit topic waar dat het afgelopen lijkt met de mateloze angst, die links leek te bevatten als de zoveelste leugen/belediging van de partij van de vunzigheid over ons uitgestort werd. Niks makke schapen naar de slachtbank van Bruin I.
PvdA + GL + SP: even de miljoenen-nota afwachten, zodat zélfs Henk en Ingrid kunnen zien waar Bruin I met hun centjes heengaan ( Bloemendaal, Wassenaar, etc) , Rachid en Fatima: nog even volhouden svp, en dàn....laten vallen, dit rot-kabinet. Géén cent meer naar Cyprus, bijvoorbeeld.... -
Django de Hondt, di 02 augustus 2011 15:26 Reageer op Django
Uit het feit dat Wilders de schuld voor de gebeurtenissen bij links probeert te leggen toont eens te meer aan dat zijn manier van redenen en die van Breivik één pot nat zijn: ook Breivik legde meteen bij zijn eerste verhoor de schuld voor zijn daad bij de Noorse socialisten, vanwege het toelaten van de Moslims.
-
Django de Hondt, wo 03 augustus 2011 04:10 in reactie op Django de Hondt Reageer op Django
En de smily aan het eind van het Wilders zijn twitterbericht is het Wilders-equivalent van die trotse, zelfvoldane lach van Breivik in de politie-auto.
-
Joop Schouten, di 02 augustus 2011 13:52 Reageer op Joop
30 Zilverlingen.
-
karuna waaijer, di 02 augustus 2011 13:09 Reageer op karuna
Mag het verhaal van Leo Lucassen nog een keer op de site?
Dat wil er maar niet in bij rechts Nederland. En ja, we weten van Wilders dat herhaling werkt. Misschien werkt dat niet alleen met leugens maar ook met de werkelijkheid. -
Marc Schouten, di 02 augustus 2011 15:40 in reactie op karuna waaijer Reageer op Marc
Feit en fictie over migratie en integratie:
http://ra.2see.nl/userfiles/files/lezing_leo_lucassen_feit_en_fictie_over_migratie.pdf -
Jan Jansen, di 02 augustus 2011 11:39 Reageer op Jan
Ja, bruin 1 is de juiste typering.
Zoek maar eens naar de geschiedkundige betekenis van fascisme:
- autoritair leiderschap (zie partijcultuur pvv)
- leiderschapscultus (zie de reacties van zijn volgelingen)
- menselijke ongelijkheid (schrappen artikel 1, moslims worden als tweederangs burgers gezien)
- eigen volk eerst (zie afschaffen ontwikkelingshulp, kritiek op Europese Unie)
- dictatoriaal (linkse medemens de boom injagen, kritiek wordt niet toegestaan)
- extreem gevoelig voor kritiek van buitenaf (zelf wel met modder gooien, maar o wee als een ander het vingertje opsteekt)
Kortom: wie de schoen past trekke hem aan. -
Frans Akkermans, di 02 augustus 2011 11:57 in reactie op Jan Jansen Reageer op Frans
Van de bestrijding van Wilders zal weinig terecht komen als je hem zo dom indeelt.
Hier een wat beter handvat uit wikipedia. Moet lukken om tot een wat andere uitkomst te komen.
"Het begrip 'fascisme' is niet eenduidig te definiëren. Het is een dermate complex en gevarieerd verschijnsel, dat moeilijk beknopt is te omschrijven. Toch heeft het fascisme een aantal basiskenmerken die het onderscheidt van andere politieke stromingen. Deze zijn:
Het fascisme is de tegenstander van zowel de traditioneel linkse als rechtse politieke partijen.[4]
Het fascisme minacht contemporaine conservatieve instellingen.[4]
Het fascisme vereert machtsvertoon en het gebruik van geweld, in zoverre dat is gericht op de omverwerping van de bestaande maatschappelijke orde.
Het fascisme kent een autoritaire structuur met aan het hoofd daarvan een leider aan wie charismatische eigenschappen worden toegeschreven.
Het fascisme streeft naar de instelling van een politieke dictatuur.
Het fascisme streeft naar de volledige controle over het maatschappelijk leven en de sociale en culturele organisaties.
Het fascisme is extreem nationalistisch.
Het fascisme pleit voor een continue strijd om de eigen natie te kunnen doen overleven te midden van andere staten.
Het fascisme berust in hoofdzaak op de maatschappelijke middenklasse.
Het fascisme streeft naar sociale eenheid en de opheffing van alle bestaande klassen- en belangentegenstellingen." -
Jan Jansen, di 02 augustus 2011 12:25 in reactie op Frans Akkermans Reageer op Jan
Lukt niet.
Zie ook de analyse van de dichter des vaderlands.
Voorts verwijs ik graag naar de geschiedenis in duitsland tussen 1930 en 1945. Toen waren het de Joden, nu de moslims. Hitler heeft ook niet in de beginjaren gesproken over de entlosung. GW heeft het wel al gehad over massadeportatie van moslims uit europa. -
Frans Akkermans, di 02 augustus 2011 22:05 in reactie op Jan Jansen Reageer op Frans
1)Ik wist niet dat een dichter ook al opgevoerd kan worden als bewijs dat GW een fascist is. Sinds wanneer?
2)Als je het anti-semitisme van voor de oorlog gelijk stelt met de anti-islambewegingen/partijen van nu dan ben je volgens deze historicus, Bregman, nu op joop.nl. onzinnig bezig
"De twee verschillende scenario’s laten zien waarom het absoluut onzinnig is om de PVV met het fascisme te vergelijken. De PVV-terreur is tot dusver niet verder gegaan dan de nobele kunst van het brievenbusplassen (Eric Lucassen) en wat onschuldig dronkemansgelal (Hero Brinkman). Geert, die al sinds 1990 op het Binnenhof werkt, leeft voor de parlementaire politiek."
Ga vooral zo door en de kritiek op Wilders gaat zeker aan overdrijving kapot. Maar ja, het geeft zo'n lekker gevoel zeker? -
Marta de Wit, di 02 augustus 2011 10:54 Reageer op Marta
"Het doel heiligt werkelijk alle middelen."
Schjijnbaar wel, gezien de niet aflatende stroom anti-Wilders retoriek hier op deze site. -
Zeer Voornaam, di 02 augustus 2011 17:03 in reactie op Marta de Wit Reageer op Zeer
Naar mijn mening is 80 kinderen genadeloos afslachten van een andere 'alle middelen' dan 'van retoriek dienen'.
Kan aan mij liggen.
En laat duidelijk zijn dat wilders voor het gerecht is gedaagt, en gekomen, omdat hij door een groot deel van nederland wordt verdacht van haat zaaien. De rechter heeft wilders geen wet zien overtreden, maar heeft wilders wel duidelijk gemaakt dat hij mensen diep beledigt. Wilders was er trots op, en herhaalde nog eens fijn dat dat zijn doel ook was.
Wilders overtreed geen wet, maar haat zaaien lijkt mij bij deze bewezen. Een man uit noorwegen ziet in wilders één van de gerechtigde redenen om 80 kinderen af te slachten. Iets waar een groot deel van nederland al lang van roept dat dat een van de uitkomsten van dat haat zaaien zou kunnen zijn.
Het is te walgelijk voor woorden dat wilders veiligheid eist voor zijn vrijheid van meningsuiting, maar dat de rest van de wereld dan maar om hun leven moet vrezen omdat een van zijn volgelingen je om je andere mening af kan komen maken.
Dat ze in je portiek pissen is tot daaraantoe, de lat ligt nu bij je leven.
Wilders is de meest walgelijke man op aarde. Punt. -
Henk Daalder, di 02 augustus 2011 10:46 Reageer op Henk
Hier is een link en instructie om Twitter op te roepen de accounts af te sluiten waarmee Tofik Dibi bedreigd werd
http://www.duurzamebrabanders.nl/blog/2011/08/help-tofik-dibi-roep-twitter-op-accounts-dicht-te-zetten-die-met-de-dood-dreigen
Is weinig werk, zo houden we de discussie zuiverder
Ipv dit rechtse regime steeds maar af te branden, is het effectiever zelf met leuke linkse voorstellen te komen die ze niet kunnen weigeren
En die ook voor andere linkse partijen aanvaardbaar zijn.
Zoek linkse meerderheden.
Juist als het rechtse huidige rechtse regime zich zo gedraagt zoals het doet, is er meer kans dat kamerleden een keer op vóór een zindelijk voorstel stemmen. Er is er maar 1 nodig als Links een gezamenlijk voorstel doet.
Die gezamenlijke Linkse voorstellen zijn ook een signaal aan rechtse zindelijke kiezers dat er ook nog politici zijn die wel nadenken.
Laat onze politici dus met voorstellen komen
En als burger kun je die mailen en op je blog presenteren
Of als reactie op Joop verwoorden -
Marta de Wit, di 02 augustus 2011 11:00 in reactie op Henk Daalder Reageer op Marta
"rechtse zindelijke kiezers"
Ja, met dit soort termen scheppen we een klimaat waarmee Nederland snel uit de polarisatie komt, en we weer gezamenlijk de problemen aan gaan pakken. -
Jan Jansen, di 02 augustus 2011 11:09 in reactie op Henk Daalder Reageer op Jan
Juist
Of zoals mijn dochter van 14 zegt:
linkse mensen willen de wereld voor iedereen mooier maken, rechtse mensen denken in eerste aanleg aan hun eigen portomonee 'hale, hebbe, houwe'. -
Kreh Yea, di 02 augustus 2011 12:24 in reactie op Jan Jansen Reageer op Kreh
En zo hebben we de hele wereld in 1 zin opgedeeld in goed en kwaad. Maar ach, tegen domheid valt niet te discussiëren.
-
Fred doet geen beloftes die hij niet nakomt, di 02 augustus 2011 22:38 in reactie op Jan Jansen Reageer op Fred
Tot uw dochter haar eerste salarisstrook ontvangt natuurlijk. :)
-
Gerald Thus, di 02 augustus 2011 10:01 Reageer op Gerald
Qua veiligheid bevindt Rutte in een diepe slaap. Wordt hij dankzij het gestook van Wilders met een luide knal wakker?
-
Martin Brode, di 02 augustus 2011 09:33 Reageer op Martin
Ik krijg ook sterk de indruk dat het CDA-VVD kabinet het pluche van de stoelen in de Trevezaal lekkerder vindt zitten dan de stoelen in vak K van de tweede kamer waar het kabinet verantwoording hoort af te leggen ten opzichte van de tweede kamer cq. het volk.
Mark Rutte heeft schijnbaar zijn politieke agenda, veramerikanisering van de Nederlandse samenleven heilig verklaart. Die politieke agenda moet tegen iedere prijs doorgevoerd worden. -
Aart Appel, di 02 augustus 2011 09:28 Reageer op Aart
Als Wilders er niet meer is, staat er vanzelf wel weer een andere politicus op die zich inzet voor de PVV standpunten.
Misschien wel iemand met een klein snorretje en dan krijg je écht een bruin kabinet.
Mensen! Ik vraag u vriendelijk doch dringend, kijk verder dan GW want u doet aan symptoombestrijding terwijl de kwaal voortwoekerd. -
Joop Schouten, di 02 augustus 2011 10:04 in reactie op Aart Appel Reageer op Joop
Welke kwaal?
-
Aart Appel, di 02 augustus 2011 10:40 in reactie op Joop Schouten Reageer op Aart
De kwaal waar onnozel links niet naar wil kijken.
-
peter van den bemt, di 02 augustus 2011 11:09 in reactie op Aart Appel Reageer op peter
... en die is?
-
, di 02 augustus 2011 11:11 in reactie op Aart Appel Reageer op
De bedoelt de xenofobie, de moslimhaat, de haat tegen links?
Ja, dat is inderdaad een etterend gezwel. -
Joop Schouten, di 02 augustus 2011 11:28 in reactie op Aart Appel Reageer op Joop
Welke kwaal?
-
Sylvia Stuurman, di 02 augustus 2011 10:06 in reactie op Aart Appel Reageer op Sylvia
Dat de kwaal, discriminatie, heel goed moet worden aangepakt, ben ik volkomen met je eens.
-
Aart Appel, di 02 augustus 2011 12:12 in reactie op Sylvia Stuurman Reageer op Aart
Begin bij uzelf en stop met het discrimineren van rechts.
Al was het maar om te voorkomen dat er nog een idioot opstaat die een voorbeeld neemt aan moslimterrorisme. Want laten we eerlijk zijn: Breivik immiteerde niet Wilders, maar de laffe moslimterrorist.
U kent het woord kopieergedrag toch wel? Had Breivik maar BETER naar Wilders gekeken én geïmmiteerd. Dat had veel ellende gescheeld. -
, wo 03 augustus 2011 08:46 in reactie op Aart Appel Reageer op
Ik discrimineer rechts niet hooer.
Ze komen alleen mijn erf niet op. -
Sjouke Boonstra, wo 03 augustus 2011 21:05 in reactie op Aart Appel Reageer op Sjouke
== Had Breivik maar BETER naar Wilders gekeken én geïmmiteerd. Dat had veel ellende gescheeld. ==
Hij heeft net in een boek van 1500 pagina's uitgelegd hoe goed hij naar Wilders heeft gekeken.
Kopvodden, massa-immigratie, hondenbelasting, massa-immigratie, tuigdorpen, massa-immigratie, deporteren, door knieën schieten...
Word vooral niet kritisch. Geen kwaad woord over Wilders, want anders... -
Crunchy Frog, di 02 augustus 2011 11:03 in reactie op Aart Appel Reageer op Crunchy
De 'kwaal' waar je het vermoedelijk over hebt is een combinatie van reële problemen met een giftige cocktail van overdrijvingen, voorbarige conclusies en paranoïde wanen, die met goed geplande misleidende spin en oorlogsretoriek aan de man wordt gebracht.
Er is, in tegenstelling tot wat Wilders beweert (en wat jij impliciet suggereert), al langere tijd ook ter linkerzijde de bereidheid om de reële problemen recht in de ogen te kijken.
Het is Wilders zelf die nu door de blinde fixatie op zijn stokpaardjes de aandacht afleidt en oplossingen onmogelijk maakt voor problemen waar zijn achterban zich zorgen over maakt.
Daarmee bedient hij alleen die PVV-stemmers die vooral willen schoppen of links onderuit halen. Maar hij laat mensen die om echt inhoudelijke redenen op hem hebben gestemd in de kou staan.
De slechtste dienst die we deze laatste groep PVV-stemmers kunnen bewijzen is om met ons zwijgen de indruk te wekken dat Wilders' gebrul iets met het oplossen van de werkelijke problemen te maken heeft. -
Ruud Wiemer, di 02 augustus 2011 09:25 Reageer op Ruud
Goed stuk met een correcte analyse van de situatie die NL is ontstaan na de politieke moorden van Breivik.
Vanochtend in de NRC-Next: "Volgens de publicist Jan Kuitenbrouwer moet de toon van het debat juist harder." Volgens mij is de man volledig van het padje geraakt. -
Kreh Yea, di 02 augustus 2011 09:11 Reageer op Kreh
Lofzang over Cohen en Dibi, Wilders wordt tot de grond afgebrand. In dit artikel struikel je over de superlatieven. Veel geblaat, weinig wol.
Wilders schoffeert de nabestaanden door niet te reflecteren? De SGP fractie schoffeert de nabestaanden van de Amerikaanse vrouw die door haar man vermoord werd omdat 'God hem daartoe opdracht gaf', door de daad niet op hun eigen gedachtegoed te reflecteren?
En kunt u mij uitleggen welke zenuw in Nederland de daad in Noorwegen heeft geraakt? Over rabiate onzin gesproken... het heeft iedereen in NL geraakt die enigszins empathisch is, al was het maar door de gruwelijkheid. Hetzelfde geld voor de rest van de Wereld. Maar er is een handvol mensen die Wilders niet uit kunnen staan en die proberen deze daad zoveel mogelijk in zijn nadeel te gebruiken. En als het kan ook de coalitie. En die komen superlatieven te kort (tel ze even in bovenstaand artikel) om hun verontwaardiging over alles wat Wilders doet (of beter, niet doet) te uiten.
Je kunt het tot op het bot inhoudelijk oneens zijn met Wilders, zoals ik, maar zoek inhoudelijke en echte argumenten, niet dit soort onzin. -
Timo het Ruimteaapje, di 02 augustus 2011 09:34 in reactie op Kreh Yea Reageer op Timo
"De SGP fractie schoffeert de nabestaanden van de Amerikaanse vrouw die door haar man vermoord werd omdat 'God hem daartoe opdracht gaf', door de daad niet op hun eigen gedachtegoed te reflecteren?"
Schreef die man dan een manifest waarin hij aangaf dat hij zich door de SGP fractie laat inspireren? -
Kreh Yea, di 02 augustus 2011 11:05 in reactie op Timo het Ruimteaapje Reageer op Kreh
In een 1500 pagina's tellend manifest wordt Wilders op een aantal (ca 6) pagina's genoemd. Ayaan wordt ook genoemd. Ik hoor niemand hier ook maar enig kritiek geven op haar. Er wordt gezegd dat hij nu eenmaal gedoogpartner is en het daarmee relevant wordt. Maar het komt op mij meer over als blinde haat tegen Wilders, en dat maakt dat er mensen hier krampachtig iedere aanleiding aangrijpen om met modder te gooien. Je verlaagt je daarmee tot het zelfde niveau als Wilders.
Nogmaals, ik ben het tot op het bod inhoudelijk oneens met bijna alle uitspraken van Wilders. Ook de met de huidige regering heb ik moeite. Maar net zoals Wilders een hetze tegen de Islam is begonnen, zijn er mensen hier die een hetze voeren tegen alles wat PVV, CDA en VVD is. Termen als machtsgeil, Bruin-1, ogen uit de kop schamen, zijn zomaar wat termen die hieronder staan. Het is hier in ieder topic te vinden.
Als je alles op rij zet benaderd het aardig de retoriek die Wilders gebruikt. De pot verwijt de ketel. Ik weet niet wie de pot of de ketel is. -
Tealc of Shulak, di 02 augustus 2011 11:42 in reactie op Kreh Yea Reageer op Tealc
Ten eerste woont hirsi ali niet Nederland..
Tweede hirsi ali bekleed geen politieke functie hier in Nederland..wat blondie wel doet..waar hij zich hoort te gedragen..
Derde:"wie graag uitdeelt...moet ook kunnen incasseren"... -
Kreh Yea, di 02 augustus 2011 12:22 in reactie op Tealc of Shulak Reageer op Kreh
Ali was een parlementslid.
"Derde:"wie graag uitdeelt...moet ook kunnen incasseren"... "
Precies hetgeen er mis is. De kinderlijke redenering dat wanneer iemand hard schreeuwt, je er ook maar tegenin moet kunnen schreeuwen. Het mag van mij, ik geef alleen aan dat je jezelf ermee verlaagt tot hetzelfde niveau. -
Tealc of Shulak, di 02 augustus 2011 15:29 in reactie op Kreh Yea Reageer op Tealc
--Ali was een parlementslid.--
Was is de goeie woord ja..alleen blondie is er nog steeds..en nog erger..hij gedoogt huidige kabinet ten gronde.. -
Sjouke Boonstra, wo 03 augustus 2011 21:10 in reactie op Kreh Yea Reageer op Sjouke
== Precies hetgeen er mis is. De kinderlijke redenering dat wanneer iemand hard schreeuwt, je er ook maar tegenin moet kunnen schreeuwen. ==
Hoe hard schreeuwden die noorse tieners dan, dat ze het er zelf naar gemaakt hebben dat ze werden afgeslacht?
Schei toch verdomme eens uit. Doe je ogen eens open. -
Sjouke Boonstra, wo 03 augustus 2011 21:07 in reactie op Kreh Yea Reageer op Sjouke
== In een 1500 pagina's tellend manifest wordt Wilders op een aantal (ca 6) pagina's genoemd. ==
Dertig. Dertig keer wordt er in dat manifest aan Wilders gerefereerd. -
Frans Akkermans, di 02 augustus 2011 10:52 in reactie op Kreh Yea Reageer op Frans
" De SGP fractie schoffeert de nabestaanden van de Amerikaanse vrouw die door haar man vermoord werd omdat 'God hem daartoe opdracht gaf', door de daad niet op hun eigen gedachtegoed te reflecteren?"
Waar gaat dit over als ik vragen mag? -
Joop Schouten, di 02 augustus 2011 09:06 Reageer op Joop
Het is nu onomstotelijk vast komen te staan dat dit machtsgeile kabinet geïnfecteerd is door Kwantumkop. BRUIN-1 is dus de juist benaming.
De polarisatie gaat door. Ik zie geen weg terug. -
Frans Akkermans, di 02 augustus 2011 10:23 in reactie op Joop Schouten Reageer op Frans
En u heeft er zin in...
-
Joop Schouten, di 02 augustus 2011 10:55 in reactie op Frans Akkermans Reageer op Joop
Ik ben altijd bereid mijn pen in gif te dopen om fascisten een spiegel voor te houden.
-
Marta de Wit, di 02 augustus 2011 11:05 in reactie op Joop Schouten Reageer op Marta
"Ik ben altijd bereid mijn pen in gif te dopen om fascisten een spiegel voor te houden."
Wat zijn nu precies de kwalificaties voor een fascist in jouw wereldbeeld? -
, di 02 augustus 2011 11:24 in reactie op Marta de Wit Reageer op
Weet je dat nu nog niet?
Dat zijn de kwalificaties waar al sinds de start van de fascistoide wildersbeweging alle kranten mee vol staan.
Heb je zitten suffen? -
Joop Schouten, di 02 augustus 2011 12:25 in reactie op Marta de Wit Reageer op Joop
Basiskenmerken die fascisme onderscheidt van andere politieke stromingen zijn:
Het fascisme is de tegenstander van zowel de traditioneel linkse als rechtse politieke partijen.
Het fascisme minacht contemporaine conservatieve instellingen.
Het fascisme vereert machtsvertoon en het gebruik van geweld, in zoverre dat is gericht op de omverwerping van de bestaande maatschappelijke orde.
Het fascisme kent een autoritaire structuur met aan het hoofd daarvan een leider aan wie charismatische eigenschappen worden toegeschreven.
Het fascisme streeft naar de instelling van een politieke dictatuur.
Het fascisme streeft naar de volledige controle over het maatschappelijk leven en de sociale en culturele organisaties.
Het fascisme is extreem nationalistisch.
Het fascisme pleit voor een continue strijd om de eigen natie te kunnen doen overleven te midden van andere staten.
Het fascisme berust in hoofdzaak op de maatschappelijke middenklasse.
Het fascisme streeft naar sociale eenheid en de opheffing van alle bestaande klassen- en belangentegenstellingen.
...
Aangezien (nu nog) niet al deze punten door de Geblondeerde Reptielenlokker worden gebruikt spreek ik liever over fascistoïde.
Duidelijk? -
Frans Akkermans, di 02 augustus 2011 22:18 in reactie op Joop Schouten Reageer op Frans
Wat voor een klimaat wilt u eigenlijk oproepen Schouten en neemt u daar wel de verantwoordelijkheid voor? Ik heb niet het idee dat u beseft wat u allemaal roept over de PVV en haar aanhang.
"Het fascisme streeft naar de instelling van een politieke dictatuur."
"Het fascisme streeft naar de volledige controle over het maatschappelijk leven en de sociale en culturele organisaties."
En dat consequent noemen van reptielen, kan ik dat vergelijken met de kakkerlakken van de Hutu's in ca. 1993, het zijn geen mensen, het zijn reptielen?
"Aangezien (nu nog) niet al deze punten door de Geblondeerde Reptielenlokker worden gebruikt spreek ik liever over fascistoïde.
Een beetje hypocriet, een halve fascist is toch een hele fascist volgens u? -
Joop Schouten, wo 03 augustus 2011 11:08 in reactie op Frans Akkermans Reageer op Joop
'Wat voor een klimaat wilt u eigenlijk oproepen Schouten en neemt u daar wel de verantwoordelijkheid voor?'
JA. -
Frans Akkermans, di 02 augustus 2011 12:01 in reactie op Joop Schouten Reageer op Frans
Die gelijkschakeling van de PVV met het fascisme...je weet dan dat van een beetje effectieve bestrijding geen barst terecht komt. Het blijft preken voor de eigen parochie. Jammer.
-
Jan Jansen, di 02 augustus 2011 08:49 Reageer op Jan
Ik ben er trots op om aan de linkerkant van het politieke spectrum te staan. Zou me eerlijk gezegd de ogen uit de kop schamen als ik lid van de vvd of cda was.
Rutte en Verhagen zijn muisstil. Hierop is het spreekwoord
WIE ZWIJGT STEMT TOE
van toepassing. Beide heren degraderen zich tot een bedenkelijk niveau. Neem dan maar eens een voorbeeld aan Balkenende die het na de aanslag op Theo van Goch opnam voor de moslims.
Komop rechtse mensen zet de knop verstand aan en laat de situatie eens goed doordringen. -
Fred doet geen beloftes die hij niet nakomt, di 02 augustus 2011 10:47 in reactie op Jan Jansen Reageer op Fred
"Ik ben er trots op om aan de linkerkant van het politieke spectrum te staan. Zou me eerlijk gezegd de ogen uit de kop schamen als ik lid van de vvd of cda was."
Kort samengevat: "Ik ben goed, zij zijn slecht!"
Nou nou verheffend hoor. -
Joop Schouten, di 02 augustus 2011 10:58 in reactie op Fred doet geen beloftes die hij niet nakomt Reageer op Joop
"Ik ben goed, zij zijn slecht!"
Goed gezien ! -
Jan Jansen, di 02 augustus 2011 11:06 in reactie op Fred doet geen beloftes die hij niet nakomt Reageer op Jan
Hiermee doel ik op de hevige omarming van de grote leider die de rechterkant aan het daglicht brengt. Zie reacties op hun fansites. Het staat eenieder vrij om zich aan de rechter of linkerkant van het spectrum te bevinden. dat is democratie. het lijkt er wel op dat links zijn niet meer mag.
-
Mark Bosma, di 02 augustus 2011 12:46 in reactie op Jan Jansen Reageer op Mark
alle respect voor dat je links bent.
-
vraag aan jou: en welke oplossingen heb jij voor het immigratie en integratie vraagstuk, het vraagstuk van zogenaamde kanswijken en het vraagstuk rondom handhaving en veiligheid.
-
frustratie bij rechts zit in het feit dat links rechts uitmaakt voor facist, heuler met de rijken der aarde etc. Terwijl we zitten te wachten op alternatieven en je vervolgens een stevig debat daarover kunt voeren. -
Fred doet geen beloftes die hij niet nakomt, di 02 augustus 2011 22:29 in reactie op Jan Jansen Reageer op Fred
Ach mensen die een leider nodig hebben om zich beter te voelen verdienen geen vrijheid.
-
, di 02 augustus 2011 08:43 Reageer op
Tja, als de dood dat zijn flitsend kabinetje valt........dus gewoon even het opgewekte tefalkoppie in het zand houden tot na het reces.
In de hoop dat jan met de bekende pet dan deze consternatie, alsmede zijn eigen blunders en de leugens van de Jager zal zijn vergeten.
Je moet wat doen om je baantje te kunnen houden..........desnoods flikker je je eigen reputatie bij het grof vuil.
opiniemakers
-
Mei Li Vos Directeur Orangegas en publicist
Bio -
Ivan Wolffers Hoogleraar Gezondheidszorg en Cultuur VU
Bio -
Ewout Klei Politiek historicus
Bio -
Boris van der Ham Tweede Kamerlid D66
Bio -
Brecht van Hulten presentatrice Kassa
Bio
Populair
-
De échte keuze van Samsom
Media verdraaien uitspraken van PvdA-leider over voorkeur voor SP
7972 x bekeken Korte Scan
Reageer (355) Politiek Twitter -
Kamermeerderheid voor ESM
UPDATE: PvdA eist extra garanties ... Stemming volgt morgen
7598 x bekeken Korte Scan
Reageer (553) Economie Twitter -
Volkskrant wil Joop verbieden
Hoofdredacteur: 'Joop is directe concurrent van onze opiniepagina' ... Joop-verbod moet lezers naar VK-site drijven
5893 x bekeken Korte Scan
Reageer (195) Media Twitter -
Peiling: Sap ruim aan kop
Update: Het GroenLinks-dilemma op het podium: Bevlogenheid versus bedachtzaamheid ... EenVandaag: 77 procent GroenLinks-leden kiest voor Sap
5615 x bekeken Korte Scan
Reageer (130) Politiek Twitter -
'SP smijt deur dicht voor GroenLinks'
[VIDEO] SP-voorzitter Jan Marijnissen wil volgens Limburgse krant niet meer samenwerken met GroenLinks ... Nieuws ook door andere media overgenomen … SP-woordvoerder ontkent … Frans Timmermans was aanwezig en bericht op Facebook: 'dat Jan Marijnissen de deur naar GroenLinks keihard dichtsmeet. Was ik niet met hem eens' ... Marijnissen: Met Dibi aan het roer is links GroenLinks voorbij
5140 x bekeken Korte Scan
Reageer (249) Politiek Twitter -
GroenLinks pakt forens hard
Update: GroenLinks legt uit: Arme mensen betalen voor dure leasebakken van de rijken ... GroenLinks-Tweede Kamerlid Ineke van Gent verdedigt Lenteakkoord: Dan ga je maar dichter bij je werk wonen
4342 x bekeken Korte Scan
Reageer (355) Economie Twitter -
Het Joop-verbod van de Volkskrant
Francisco van Jole Apart: Voor de tweede keer in korte tijd is er in de Tweede Kamer gepleit voor het verbieden van Joop.
3772 x bekeken Korte Scan
Reageer (98) Media Twitter -
De Hond peilt: Heftige electorale schommelingen
VVD-achterban niet blij met lenteakkoord ... Dibi kost GroenLinks zetels ... PvdA en PVV profiteren ... Geen meerderheid voor 'Kunduz-coalitie' ... Europa en euro zullen belangrijke rol spelen op 12 september
3421 x bekeken Korte Scan
Reageer (186) Politiek Twitter -
D66 wil 40-urige werkweek terug
D66-Tweede Kamerlid Wouter Koolmees in Buitenhof: Een officiële vrije dag opgeven levert ook economisch voordeel op
3130 x bekeken Korte Scan
Reageer (171) Politiek Twitter -
Presentator stuurt 'Barbie' live uit show
Dat zouden ze vaker moeten doen...
2967 x bekeken Korte Scan
Reageer (22) Kijknou Twitter

