Bio Bekijk alles van Paul Wilders Word fan

Paul Wilders

Paul Wilders Publicist op weblog Hollandsche Politiek

16 oktober 2010 Reageer (51) 1439 x bekeken Politiek RSS

Gedoogt Wilders de slager die eigen vlees keurt?

In 2007 haalde Geert Wilders stevig uit tegen de dubbele nationaliteit van met name bewindslieden. Dit onder de pakkende titel “een slager die zijn eigen vlees keurt”.

Thans blijkt Staatssecretaris Marlies Veldhuijzen van Zanten-Hyllner van Volksgezondheid, Welzijn en Sport behalve de Nederlandse ook de Zweedse nationaliteit te hebben. Kwestie van rechte rug of gedogen?

“De Partij voor de Vrijheid (PVV) vindt het volkomen absurd dat kabinetsleden (en ook leden van de Eerste en Tweede Kamer) een dubbele nationaliteit mogen bezitten. Een blinde kan zien dat een dubbele nationaliteit een dubbele loyaliteit met zich meebrengt. Wat mij betreft mogen leden van het kabinet en leden van het parlement uitsluitend de Nederlandse nationaliteit bezitten. Je kan nu eenmaal geen twee landsbelangen dienen. Dat roept zonder twijfel belangenverstrengeling op.”

Een letterlijke quote van een artikel op de officieele PVV website.

Regeer- en gedoogakkoorden terzijde gelaten, is dit de eerste kleine lakmoesproef voor de PVV. Immers, het is het een of het ander. Slikken of stikken zogezegd. Een man een man, een woord een woord oftewel goedpratende smoezen. Meer smaken zijn er niet voor de PVV.

Voor de goede orde moge duidelijk zijn dat ik persoonlijk geen enkel probleem heb met de dubbele nationaliteit van Marlies Veldhuijzen van Zanten-Hyllner.

Het is wachten op de stellingname van de PVV. Dubbele nationaliteit of dubbele moraal? Wordt ongetwijfeld vervolgd.

Dit stuk is overgenomen van de website Hollandschepolitiek.

Laatste Reacties (51) Reageer Reacties in wachtrij: 0

  • Astrid Essed, zo 17 oktober 2010 13:57 Reageer op Astrid

    Astrid

    MOTIE WILDERS TEGEN STAATSSECRETARIS VAN ZANTEN/ DISCRIMINEREND

    OVER DE RECHTEN VAN MINDERHEDEN OP HUN CULTUUR EN IDENTITEIT [EN DUS OOK HET HEBBEN VAN EEN DUBBELE NATIONALITEIT] EN VRIJWARING VAN DISCRIMINATIE

    ARTIKEL 1,
    DECLARATION ON THE RIGHTS OF PERSONS BELONGING TO NATIONAL OR ETHNIC, RELIGIOUS OR LINGUISTIC MINORITIES


    Article 1
    1. States shall protect the existence and the national or ethnic, cultural, religious and linguistic identity of minorities within their respective territories and shall encourage conditions for the promotion of that identity.

    Link:

    http://www1.umn.edu/humanrts/instree/d5drm.htm


    ARTIKEL 5, C
    INTERNATIONAL CONVENTION ON THE ELIMINATION OF ALL FORMS OF RACIAL DISCRIMINATION



    Article 5
    In compliance with the fundamental obligations laid down in article 2 of this Convention, States Parties undertake to prohibit and to eliminate racial discrimination in all its forms and to guarantee the right of everyone, without distinction as to race, colour, or national or ethnic origin, to equality before the law, notably in the enjoyment of the following rights:
    ........................
    .........................
    (c) Political rights, in particular the right to participate in elections-to vote and to stand for election-on the basis of universal and equal suffrage, to take part in the Government as well as in the conduct of public affairs at any level and to have equal access to public service;

    Link:


    http://www1.umn.edu/humanrts/instree/d1cerd.htm


    ARTIKEL 1. NEDERLANDSE GRONDWET

    Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.

    Artikel 1, Nederlandse Grondwet

    Link:

    http://www.st-ab.nl/wetgrondwet.htm#h1

    Geachte Redactie en lezers van Joop.nl,

    De schrijver vroeg zich af, of Wilders in dit geval de dubbele nationaliteit van Staatssecretaris van Zanten-Hyllner van Volksgezondheid, Welzijn en Sport zou ''gedogen'' is beantwoord door de ''motie Wilders'' hiertegen [1]


    Deze motie is, evenals die destijds tegen het dubbele paspoort van de toenmalige Staatssecretarissen de heer Aboutaleb en mevr Albayrak, discriminerend van aard
    Zowel volgens de Nederlandse Grondwet en de Internationale Verdragen is iedere vorm van discriminatie op grond van afkomst, religie, etc verboden

    Dat impliceert, dat het uitsluiten van mensen van het landsbestuur, op grond van een dubbele nationaliteit discriminatoir en onacceptabel is

    Bovendien is volgens Internationaal Recht het recht van minderheden [mevrouw Zanten behoort op grond van haar Zweedse nationaliteit tot een Westerse allochtoon] op hun identiteit onaantastbaar
    Tot iemands identiteit behoort, naast taal, religie en cultuur, ook het recht, de eigen nationaliteit te mogen behouden

    Dat recht wordt hier door Wilders geschonden en is dus discriminatoir

    EPILOOG:

    Mijn mening over het kabinet Rutte Verhagen, waarvan mevrouw van Zanten onderdeel uitmaakt, is bekend
    Ik beschouw het als een discriminatoir kabinet, dat de rechtsstaat overboord heeft gezet, door een extreem-rechtse partner [2] te gedogen en zo zijn standpunten een legitiem karakter te geven [3]
    Bovendien staan in het regeerakkoord een groot aantal discriminerende maatregelen en plannen en worden door haar harde bezuinigingen, de rechten van sociaal zwakkeren neergeknuppeld [4]

    Los echter van de racistische agenda van dit kabinet, verrdedig ik de rechten van ieder mens, ongeacht zijn of haar rol in Nederland en/of de wereld

    Aangezien in dit geval, naar mijn mening, de rechten van mevrouw van Zanten op haar identiteit worden ondergraven, vind ik het van belang, te protesteren

    Wel hoop ik van harte, dat dergelijke moties Wilders mogen leiden tot een splijtzwam in dit horrorkabinet, dat hopelijk liever gisteren dan vandaag ten val wordt gebracht

    Vriendelijke groeten
    Astrid Essed




    [1]

    NOS
    16 OCTOBER 2010
    WILDERS: STAATSSECRETARIS MOET PAS INLEVEREN

    http://nos.nl/artikel/191693-wilders-staatssecretaris-moet-pas-inleveren.html


    [2]

    NOS
    18 NOVEMBER 2009
    ANNE FRANK STICHTING: WILDERS EXTREEM-RECHTS

    http://nos.nl/artikel/81111-anne-frank-stichting-wilders-extreemrechts.html


    [3]

    TROUW
    28 AUGUSTUS 2010
    ROEL KUIPER; LID EERSTE KAMER CHRISTEN UNIE
    ''MAAK PVV NIET ALLEDAAGS''

    http://www.trouw.nl/nieuws/politiek/article3183193.ece/Maak_PVV_niet_alledaags_.html


    [4]


    EKUDOS
    BEEDIGING KABINET RUTTE VERHAGEN/BEWIND VAN DISCRIMINATIE, STIGMATISERING EN UITSLUITING

    http://www.ekudos.nl/artikel/271421/kabinet_rutte_verhagen_beedigdbewind_van_discriminatie_stigmatisering_en_uitsluiting

  • Indisch4ever ., zo 17 oktober 2010 11:34 Reageer op Indisch4ever

    Indisch4ever

    In reactie op Frenck 17 oktober 2010 07:48

    Beste Frenck , de link gaat naar een slecht onderbouwde mening van iemand. Zo slecht dat het op stigmatisering lijkt van een etnische groep

    In reactie op Joop 17 oktober 2010 10:55
    Joop , dit is niet de eerste keer dat jij dit artikel aanhaalt.
    Jij doet hetzelfde als GW. Je stigmatiseert een etnische groep tot fascistisch.
    Je opsomming van extreemrechtse politieke activisten is een bewijs van niks...
    Je kunt een lijst maken van linkse politici en activisten met een Indische achtergrond en dan ook de eenzijdige conclusie aan verbinden dat Indische mensen dus allemaal links zijn .
    Maak ook eens lijst van extreemrechtse Limburgers et...voila... je hebt het `bewijs´ dat Limburgers niet deugen..
    Of maak een lijst van mensen die Joop heten...

  • Joop Schouten, zo 17 oktober 2010 10:55 Reageer op Joop

    Joop

    Bedankt voor dit stuk Paul.

    Ik ben er zelf van overtuigd dat Geert een aartsconservatief is met een ingebakken 'koloniale denkktrant' (...).

    Ik vraag me namelijk steeds maar weer af hoe het toch komt dat Geert zo achterdochtig en extreem in zijn denken is geworden.
    De zucht naar macht is een, maar in dit geval lijkt me dat er onderliggende frustratie aan ten grondslag ligt.
    Zijn (kromme) 'PVV-ideologie' is een van de twee excuses om zichzelf te kunnen verantwoorden, zijn constante verwijzing naar zijn grote schare aanhangers een ander.

    De idee van een vermeende dubbele loyaliteit past geheel in zijn wij/zij denken uit de nationalistisch hoek.:
    (Zie: http://www.groene.nl/2009/36/wreker-van-zijn-indische-grootouders
    '.............In de hoek van extreem-rechts valt op dat de Nationale Alliantie, een ‘samenwerkingsverbond tussen nationalisten, fortuynisten, conservatieven en mensen georiënteerd op de rechtervleugel van de VVD’, jarenlang op de been gehouden werd door de Indo Virginia Kapic (misschien werd de club daarom spottend de Nasi Allochtonenpartij genoemd). Het racistische en vreemdelingen hatende Nederlands Blok telde in 2000 onder de actieve leden met een Indische familienaam John Morren, voormalig gouwleider van de Viking Jeugd Nederland, voormalig gemeenteraadslid voor de Centrum Democraten en innig bevriend met de nazistische Florrie Rost van Tonningen-Heubels, bijgenaamd ‘de zwarte weduwe’. De rabiaat nationaal-socialistische Racial Volunteer Force/ International Militant Pro White Organization kent een groep jonge Indische aanhangers, onder wie de activistische Dave Blom, eerder verbonden aan de racistische Nederlandse Volks Unie. Joop Glimmerveen zélf vond dat ‘Indische Nederlanders niets hoefden te vrezen’, want ‘die mogen per definitie blijven’. In Den Haag ten slotte, de ‘Indische hoofdstad van de wereld’ en niet toevallig een van de twee steden waar Wilders meedoet aan de gemeenteraadsverkiezingen, is de PVV-coördinator

  • Joop Schouten, ma 18 oktober 2010 09:42 in reactie op Joop Schouten Reageer op Joop

    Joop

    Ik ontdek net dat een deel is weggevallen.
    (Gebeurd vaker de laatste tijd.)

    (Ik wilde Paul vragen wat hij van mijn insteek vond.)

    Paul lijkt me een van de mensen die Geert goed moet kennen van kinds af aan (...).
    Ik wil Geert begrijpen. Ik wil weten waarom hij is zoals hij is.
    Zijn uitspraken geven mij aan dat er ergens iets volledig fout moet zijn gegaan in het verleden.

  • Paul Wilders, zo 17 oktober 2010 01:57 Reageer op Paul

    Paul

    ...Vervolg op dit artikel is alhier te vinden:

    http://www.dutchpolitics.org/2010/10/16/wilders-gedoogt-eigen-vleeskeuring-niet/

  • Frank Schutte, zo 17 oktober 2010 09:51 in reactie op Paul Wilders Reageer op Frank

    Frank

    Beste Paul,
    Zal de derde optie niet op een politieke rel uitdraaien, worden hiermee dan geen regels en wetten overtreden.
    Bedenk ook nog eens dat het hier om een vrouw gaat, die in de groep zit die al een achterstandspositie heeft op de arbeidsmarkt.
    Hoe zal men in Europa en de rest van de wereld hierop gaan reageren, en welke economische schade zal dit met zich gaan meedragen.

  • Mees ., za 16 oktober 2010 20:22 Reageer op Mees

    Mees

    islamisering.....scandinavisering


    Geert Wilders wordt op twitter volkomen voor gek gezet....lol

    Paar voorbeeldjes:
    -Wilders organiseert vanavond een openbare IKEA catalogi verbranding op Leidscheplein.

    -Met Lindgren is op het middenveld van Ajax sprake van #scandinavisering

    -Het begint met een staatssecretaris, voor je het weet nemen ze Europa over

    -Nou snap ik waarom muziekcentrum vd omroep weg moet. Jaap van Zweden is daar chef dirigent.

    -Wilders zorgt voor voortijdige Zweedlozing in kabinet Rutte1.

  • Censuur Joop, zo 17 oktober 2010 00:10 in reactie op Mees . Reageer op Censuur

    Censuur

    LOL

  • Jager Verzamelaar, za 16 oktober 2010 18:00 Reageer op Jager

    Jager

    UPDATE:
    Wilders is consequent!! !:
    http://www.telegraaf.nl/binnenland/7943320/__PVV__staatssecretaris_moet_tweede_paspoort_wegdoen__.html?p=1,1

  • Frits Plantinga, za 16 oktober 2010 20:22 in reactie op Jager Verzamelaar Reageer op Frits

    Frits

    Jeder Konsequenz führt zum Teufel!

  • Mostafa Mouktafi, za 16 oktober 2010 20:28 in reactie op Jager Verzamelaar Reageer op Mostafa

    Mostafa

    Ahmadinajade ook!

  • Frits Plantinga, za 16 oktober 2010 20:29 in reactie op Jager Verzamelaar Reageer op Frits

    Frits

    Nou, ik herinner me van de dag na de verkiezingen over het AOW-standpunt wel iets anders dan "consequent".

    Heeft ie het Hongaarse paspoort van zijn vrouw al ingeleverd?

    En is zwart haar blonderen om daarmee minder Indo te lijken wel zo consequent?

  • Indisch4ever ., za 16 oktober 2010 22:20 in reactie op Frits Plantinga Reageer op Indisch4ever

    Indisch4ever

    In reactie op Frits 16 oktober 2010 13:27 en 20:29

    Dat G.W. zijn haar blondeert om minder indo te lijken is een theorie.
    Niemand heeft enig zinnig bewijs daarvoor.
    Op een oude jeugdfoto die op het internet ronddoolt heeft hij donkerblond/ bruinig verhaal en lijkt hij niks indo..
    Melanie Schultz van Haegen in dit kabinet is ook indo en dat valt niet aan haar te zien.

  • Frenck Mahon, zo 17 oktober 2010 07:48 in reactie op Indisch4ever . Reageer op Frenck

    Frenck

    Het is geen bewijs dat Geert zijn haren verft om minder indo te lijken maar de link geeft inzicht in de persoon Wilders.
    http://www.groene.nl/2009/36/wreker-van-zijn-indische-grootouders

  • GJ Huisman, za 16 oktober 2010 15:57 Reageer op GJ

    GJ

    Wilders zal een motie indienen die de staatssecretaris oproept haar Zweedse nationaliteit op te geven. Consequent is hij dus wel.

  • Leo J Bouwman, za 16 oktober 2010 16:20 in reactie op GJ Huisman Reageer op Leo J

    Leo J

    Bij Abouthaleb kwam er een motie van wantrouwen tegen het kabinet Balkende IV. Als Wilders dus consequent is, komt hij nu daarmee ook en als de oppositie die steunt is het kabinet weg.
    Maar wees gerust, Wilders is niet op consequentie te betrappen.
    Die verzin wel weer wat in de geest van ik ben tegen de Islam, maar niet tegen degenen die de Islam volgen.
    Dat lijkt verdacht veel op de mensen die zeggen dat ze niets tegen moslims hebben maar wel op de PVV stemmen. Als dat waar zou zijn kunnen die mensen ook uitstekend bij de SP terecht, want de SP is de PVV minus de moslimparagraaf.

  • GJ Huisman, za 16 oktober 2010 16:23 in reactie op Leo J Bouwman Reageer op GJ

    GJ

    Inderdaad. Maar de oppositie zou niet geloofwaardig zijn als ze zo'n motie van wantrouwen zouden steunen, aangezien ze de motie tegen Aboutaleb ook niet steunden.

  • Zeer Voornaam, za 16 oktober 2010 18:29 in reactie op GJ Huisman Reageer op Zeer

    Inderdaad. Maar de oppositie zou niet geloofwaardig zijn als ze zo'n motie van wantrouwen zouden steunen, aangezien ze de motie tegen Aboutaleb ook niet steunden.

    Dat hoeven ze ook niet, deze gedoog kabinet heeft net genoeg stemmen om het motie van wantrouwen van de PvV te steunen.

  • Zeer Voornaam, za 16 oktober 2010 18:34 in reactie op GJ Huisman Reageer op Zeer

    Waneer begint het lossteken van Nederland bij de grensstreek zodat we als eiland verder kunnen?
    En wie gaat dat werk eigenlijk doen? Ik hoop toch niet die niet christelijke uit het oostblok.

  • Amarinde Bovendorp, za 16 oktober 2010 18:55 in reactie op GJ Huisman Reageer op Amarinde

    Amarinde

    In deze bruine drab is alles geoorloofd.

    Niet Links is deze smeerboel begonnen en a;s ze verstandig zijn dat gebruiken ze de domheid van Greetje.

  • Frits Plantinga, za 16 oktober 2010 17:12 in reactie op Leo J Bouwman Reageer op Frits

    Frits

    Een motie met een oproep om haar Zweedse nationaliteit op te geven of een motie van wantrouwen tegen de betreffende staatssecretaris of het hele kabinet , is nogal een groot verschil.

  • Frits Plantinga, za 16 oktober 2010 17:14 in reactie op GJ Huisman Reageer op Frits

    Frits

    “Jeder Konsekwenz führt zum Teufel.”

  • Censuur Joop, za 16 oktober 2010 18:07 in reactie op GJ Huisman Reageer op Censuur

    Censuur

    Citaat: "Wilders zal een motie indienen die de staatssecretaris oproept haar Zweedse nationaliteit op te geven. "

    Denk je? Hij weet dat allang en het interesseert hem geen biet want zij is geen moslim.

    En hoe zit het dan eigenlijk met zijn vrouw? Heeft zij 1 of 2 paspoorten? Daar laat die fijne met twee maten metende meneer zich nooit over uit.

  • Rob Heusdens, za 16 oktober 2010 22:17 in reactie op GJ Huisman Reageer op Rob

    Rob

    Nu alleen nog zelf het israelische paspoort inleveren.

  • Mees ., za 16 oktober 2010 15:51 Reageer op Mees

    Mees

    Daar komt meneer weer met zijn geldverspillende moties die handen vol geld kosten.
    VVD en CDA zullen zich nog regelmatig de haren uit hun hoofd trekken dat ze deze constructie zijn aangegaan.
    Een "waanzinnige" als gedoger van het kabinet binnengehaald

    .za 16 okt

    Motie Wilders over staatssecretaris

    PVV-leider Geert Wilders heeft aan de
    NOS laten weten dat hij niet op de
    hoogte was van de dubbele nationaliteit
    van staatssecretaris Veldhuijzen.In het
    debat over de regeringsverklaring zal
    hij Veldhuyzen van Zanten-Hyllner in
    een motie oproepen afstand te doen van
    haar Zweedse nationaliteit.

  • Indisch4ever ., za 16 oktober 2010 22:25 in reactie op Mees . Reageer op Indisch4ever

    Indisch4ever

    Zal hij ook een motie van wantrouwen indienen, zoals hij in 2007 deed tegen Albayrak en Aboutaleb ?
    Of waren dat de 'slechte' buitenlanders ?

  • rene adriaans, za 16 oktober 2010 14:45 Reageer op rene

    rene

    Nou even geen moeilijk gedoe over malle pietje. Het is zaterdag en we hebben zin in een JOINTJE en dan lekker chillen met Charlie Parker en Bonnie St. Claire. Bee-boo-la-bop!

  • Mees ., za 16 oktober 2010 14:07 Reageer op Mees

    Mees

    za 16 okt
    Bewindsvrouw heeft dubbel paspoort

    Staatssecretaris Veldhuijzen van
    Zanten-Hyllner van Volksgezondheid is
    geboren Zweedse en heeft naast de
    Nederlandse de Zweedse nationaliteit.

    PVV-leider Wilders noemde een dubbel
    paspoort voor bewindslieden in 2007
    onaanvaardbaar,ook als ze "een blonde
    kuif en een Zweeds paspoort" zouden
    hebben.Hij is vandaag niet bereikbaar
    voor commentaar.VVD-leider Rutte zei
    destijds dat staatssecretaris Albayrak
    haar Turkse pas had kunnen inleveren.

    Het kabinet-Rutte wil het aantal
    dubbele paspoorten beperken,maar over
    de paspoorten van bewindslieden zijn
    geen afspraken gemaakt.

  • Brian Croes, za 16 oktober 2010 13:50 Reageer op Brian

    Brian

    Er zijn trouwens verbazend weinig Wilders Fans die op die bericht reageren. Beroepen zij zich nu allen soms op het zwijgrecht. Prima maar kunnen ze dat dan niet wat vaker doen.

  • rIkus Peters, za 16 oktober 2010 13:28 Reageer op rIkus

    rIkus

    Ik heb ook geen enkel probleem met een dubbele nationaliteit.
    Toch ben ik voor een heilig huisje op dit gebied. Ook voor mij is er een grens

  • Mostafa Mouktafi, za 16 oktober 2010 13:41 in reactie op rIkus Peters Reageer op Mostafa

    Mostafa

    Het gaat miet om wel of géén dubbel nationaliteit mag hebben, het gaat om of de wetten voor ALLE burgers gelden. Als Wilders praat in het algemeen stemde ik op hem, maat hij heeft een voorkeur, nog erger, per definitie.Wetten gelden voor allle Nederlandse burgers, anders moeten wij met ons allen naar Artis in Amsrterdam gaan wonen!
    De ene mag wel twee of drie nationaliteiten de anderen( zondebok) niet, logisch! in een Zondebokland.
    Welkom in ''Wildersland''.

  • YggY ..., za 16 oktober 2010 13:24 Reageer op YggY

    YggY

    Als Wilders (Geert) wil weten hoe ver zijn macht reikt, als hij nu wil weten hoeveel vingers hij daadwerkelijk in de pap heeft dan daagt hij Rutte uit. Dan gaat hij naar Rutte toe en zegt, he maat hoe zit dat met die staatssecretaris en haar dubbele paspoort ?

    Goh, Geert als dat een probleem voor je is dan wil ik haar wel laten vervangen hoor.

    Nee Mark doe geen moeite, ik maak jullie het leven zelf wel zuur.

  • Piet de Geus, za 16 oktober 2010 13:50 in reactie op YggY ... Reageer op Piet

    Piet

    "Dan gaat hij naar Rutte toe en zegt, he maat hoe zit dat met die staatssecretaris en haar dubbele paspoort ?"

    Dat zal hij niet doen, want dan moet hij deze tegenvraag beantwoorden: hoeveel paspoorten heeft jouw vrouw eigenlijk? En op die vraag heeft hij vooralsnog nimmer antwoord willen geven.

  • Frits Plantinga, za 16 oktober 2010 13:12 Reageer op Frits

    Frits

    Ook Mark Rutte viel Geert Wilders min of meer bij tijdens het debat over de regeringsverklaring, waarbij hij zijn pijlen met name richtte op mevrouw Albayrak, omdat die immgratie en asiel in haar portefeuille had. Het zou haar sieren, volgens Rutte, als ze afstand zou doen van de dubbele nationaliteit.

    Wat een kleinzieligheid en schijnheiligheid als het gaat om dubbele nationaliteit. Mensen hebben zoveel verschillende loyaliteiten in hun leven, en voor wie is dat nou eigenlijk een probleem? Ik zou ook graag een paspoort erbij hebben: wereldburger!

    Radio 1 had in zijn nieuwsberichten vanmorgen al de letterlijke Wilbers en Rutte passages uit de Tweede Kamer-vergadering uit 2007.

    Erg onthullend die nieuwe politieke correctheid ten opzichte van mensen met een dubbele nationaliteit / paspoort. Het kan verkeren!

  • Wilma ter Mull, za 16 oktober 2010 12:59 Reageer op Wilma

    Wilma

    Dit is dus exact het eerste voorbeeld, in een rij van velen vrees ik, waarom een gedoogpartij onwenselijk en kwalijk is. De gedoogpartij kun je er namelijk in zo'n geval er niet op aanspreken. Naar willekeur zwalkt het heen en weer waar de grilligheid van één enkel persoon het goeddunkt. Oftewel de ongekroonde koning van Nederland

  • Frits Plantinga, za 16 oktober 2010 13:33 in reactie op Wilma ter Mull Reageer op Frits

    Frits

    Het schijnt zelfs in het regeeraccoord te staan, dat terugdringen van de dubbele nationaliteit. En dat zal wel niet in de paragraaf over het aantrekken van meer hoogopgeleide kennismigranten hebben gestaan voor de broodnodige versterking van onze kenniseconomie.

    Leuke boodschap voor al die buitenlandse professoren aan onze universiteiten, of zouden die veel liever de torenhoge leges voor een verblijfsvergunning voor zichzelf en hun gezin willen betalen?

    De nieuwe politieke correctheid van VVD, CDA en PVV.

  • Huub Nijhuis, za 16 oktober 2010 12:59 Reageer op Huub

    Huub

    En dit is nog maar het begin...

  • Archie Bunker, za 16 oktober 2010 12:57 Reageer op Archie

    Archie

    Het zou verstandig zijn om 1 lijn te trekken.
    Dat gezegd hebbende kun je wel stellen dat een verbetenis met Zweden minder conflicten oproept dat een met Turkije/Marroko.

  • Frits Plantinga, za 16 oktober 2010 13:24 in reactie op Archie Bunker Reageer op Frits

    Frits

    Wilders accepteerde tijdens het debat over de regeringsverklaring in 2007 zelfs geen blonde kuiven en Zweedse paspoorten!

    Ook Rutte deed tijdens het debat nog een stevige duit in het zakje over de dubbele nationaliteit. Het zou bewindslieden "sieren" als ze afstand zouden doen van hun andere nationaliteit.

    Wat een kleinzieligheid!

  • Frits Plantinga, za 16 oktober 2010 13:27 in reactie op Archie Bunker Reageer op Frits

    Frits

    Heeft geblondeerde Geert - hij wil zijn Indo herkomst verbergen - zijn vrouw haar Hongaarse nationaliteit / paspoort al ingeleverd?

  • Michael Gieler, za 16 oktober 2010 12:31 Reageer op Michael

    Michael

    Wilders heeft tot nu toe weinig moeite gehad om van standpunt te veranderen als het hem beter uitkomt. Anders dan vertegenwoordigers van traditionele partijen hoeft geen rekening te houden met historisch gegroeide principes en herrijst elke dag opnieuw uit zijn eigen as. Dat zal ook hier weer blijken.

  • Sylvia Stuurman, za 16 oktober 2010 12:24 Reageer op Sylvia

    Sylvia

    Hij heeft ook niets gezegd toen bleek dat z'n eigen ambtelijk notaris een Zweeds paspoort heeft:

    http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/binnenland/)/components/actueel/rtlnieuws/2008/01_januari/02/binnenland/0102_1800_nationaliteit.xml

    Dus ook nu zal hij zich wel, zoals gewoonlijk, op z'n zwijgrecht beroepen.

  • YggY ..., za 16 oktober 2010 12:59 in reactie op Sylvia Stuurman Reageer op YggY

    YggY

    Dus ook nu zal hij zich wel, zoals gewoonlijk, op z'n zwijgrecht beroepen.
    ==============
    Dat denk ik ook wel want Wilders is nogal selectief in zijn verontwaardiging, Wilders is trouwens sowieso nogal selectief, maar misschien mag Marlies Veldhuijzen van Zanten-Hyllner nog wel even bij de grote blonde God op de kamer verschijnen om zijn heiligheid gerust te stellen.

    Nee, Wilders laat het kabinet nou nog niet stuiteren, daar is het nog te vroeg voor maar dat Wilders op termijn het kabinet zal laten stuiteren om vervolgens de stekker uit het akkoord te trekken dat lijkt me duidelijk.

    De gedoger is de grootste tegenstander van dit kabinet.

    Valt me nu pas op Gedoger is een anagram van Geer God

  • Suzan Uz, za 16 oktober 2010 19:35 in reactie op YggY ... Reageer op Suzan

    Suzan

    Valt me nu pas op Gedoger is een anagram van Geer God
    .
    ===========================================

    Hahahaha, heel scherp en origineel....hahahha

  • John Derickx, za 16 oktober 2010 23:53 in reactie op Suzan Uz Reageer op John

    John

    Nee, deze dan, hoorde ik gisteren op de radio van Kees van Kooten,
    anagram van Geert Wilders=wereld gister. Hoe treffend toch?

  • Frank Schutte, za 16 oktober 2010 13:01 in reactie op Sylvia Stuurman Reageer op Frank

    Frank

    Beste Sylvia,
    Zal er misschien iets in/met Zweden zijn, wat hem wel bevalt en hem kan bekoren?

  • Sylvia Stuurman, za 16 oktober 2010 13:09 in reactie op Frank Schutte Reageer op Sylvia

    Sylvia

    Volgens hemzelf niet:

    "PVV-fractieleider Wilders diende een motie van wantrouwen tegen het tweetal in.
    Hij kan naar zijn zeggen geen vertrouwen in hen stellen, omdat zij met hun dubbele nationaliteit de schijn wekken van dubbele loyaliteit.

    Hij had hetzelfde gedaan, zei hij, als ze een blonde kuif en een Zweeds paspoort hadden gehad."

    (dit ging over Albayrak en Aboutaleb)

  • Frits Plantinga, za 16 oktober 2010 13:20 in reactie op Frank Schutte Reageer op Frits

    Frits

    Nee, volgens het Wilders citaat ( debat regeringsverklaring 2007) hielp in dit geval zelfs een "blonde kuif" en een "Zweeds paspoort" ( sic!!) niet.

    Zo komt boontje om zijn loontje.

    in het regeeraccoord schijnt zelfs te staan dat de regering er naar zal streven het aantal dubbele nationaliteiten te verminderen. Als je Nederlander wilt worden, dan moet je je buitenlandse nationaliteit laten vallen.

    Nou, dat is pas een stevige impuls voor onze kenniseconomie en het werven van hoogopgeleide kennismigranten!

    Trots op Nederland? Vergeet het maar. Wat een xenofobie, één van de pijlers onder de nieuwe politieke correctheid.

  • Amarinde Bovendorp, za 16 oktober 2010 12:02 Reageer op Amarinde

    Amarinde

    Zowel de PVV clan als de rest van Nederland volgt deze soap met genoegen.

    Althans ik met genoegen de PVV clan met spanning vermoed ik.

    Greetje mag met zijn billen bloot en we zijn benieuwd met welke smoes of verdraaiing hij nu gaat komen.

    Misschien zwijgt hij wel .....
    Hij heeft nu immers al dagen ervaring opgedaan :)

  • Frank Schutte, za 16 oktober 2010 12:01 Reageer op Frank

    Frank

    Spreken is zilver en zwijgen is goud, dat zie we nu steeds vaker bij G.Wilders.
    Het lijkt me stug dat G.Wilders niet vooraf geinformeerd is door M.Rutte over de dubbelen Nationaliteit van Staatssecretaris Marlies Veldhuijzen van Zanten-Hyllner.
    Zijn geloofwaardigheid komt steeds meer onder druk te staan, en de uitvoering van zijn standpunten beginnen overeenkomsten te vertonen als die van schijnbevalling.

  • Frank Schutte, za 16 oktober 2010 12:08 in reactie op Frank Schutte Reageer op Frank

    Frank

    Sorry.
    Een schijnbevalling natuurlijk.
    Maar ja, ik ben Freud ook niet.

 

Reageren

opiniemakers

Populair

Scroll naar boven Scroll naar boven