Bio Bekijk alles van Hanneke Groenteman Word fan

Hanneke Groenteman

Hanneke Groenteman TV presentator

04 maart 2011 Reageer (69) 3700 x bekeken Leven RSS

Galliano en Frits Wester

Hoe ziet vleesgeworden onbenul eruit? Als Frits Wester.

Bij Pauw & Witteman kwam het onderwerp John Galliano & zijn antisemitische uitspraken aan de orde. Waar ging het om? Galliano, de artistieke ziel van mode-imperium Dior, is, starnakel zat en waarschijnlijk doorgesnoven, van zijn voetstuk gedonderd door antisemitisch gescheld in een openbare ruimte. Zijn 'optreden' is opgenomen, op You Tube gezet en heeft tot grote consternatie geleid. O.a. bij Oscarwinnares Nathalie Portman, die weigerde zijn creaties nog verder te dragen. En natuurlijk bij zijn 'huis' Dior, waar hij op staande voet is ontslagen. Dit alles was groot nieuws. Modejournaliste Karin Kuiper lichtte de affaire zo goed en zo kwaad als het ging toe.

Aan tafel zat ook Frits Wester, die stomverbaasd was over het feit dat de kwestie-Galliano zulk groot nieuws was. Want Galliano, wie was dat nou helemaal. Nooit van gehoord, en niemand ('zoals we hier zitten') had daar ooit van gehoord, en de wereld stond in brand, en de kranten stonden vol met een kwestietje rond een totaal onbekend mannetje! Een modetype uit Parijs, waar ging dat in 's hemelsnaam over???

Frits Wester weet niets van mode, of van kunst, dat werd wel duidelijk. Dat Galliano een maestro is in de mode- kunstwereld, dat hij bij kenners wereldberoemd is, dat mode een respectabele tak van kunst is, Frits Wester had geen idee.

Als een topsporter zoiets zou flikken als Galliano, of een Nederlandse politicus, of een captain of industry, zou ook Frits Wester zich achter zijn blote oren krabben. Frits Wester had een opgetrokken neus over iets onbeduidends als mode. Hij zat te oreren als een echte Henk die thuis een Ingrid had zitten.

Laatste Reacties (69) Reageer Reacties in wachtrij: 0

  • HP Hulscher, vr 11 maart 2011 09:07 Reageer op HP

    HP

    Ik kan Wester alleen maar gelijk geven als hij, gezien tegen de achtergrond van een wereld die momenteel nogal in brand staat, zich niet druk kan maken over een doorgesnoven kunstenaar of mode ontwerper of sporter voor mijn part. Ik had ook nog nooit van de man gehoord, en als ik zijn naam hier niet was tegengekomen was ik m ook alweer vergeten. Ik ben betere verhalen gewend van mevrouw Groenteman. Als zij nou snel Frits Wester vergeet, vergeten wij snel dit artikel. Deal?

  • Ernst Anepool, do 10 maart 2011 18:58 Reageer op Ernst

    Ernst

    Ehm, heb je nou niet eens door dat het een Youtube, VAN VORIG JAAR is?

    Zonde dat zelfs jij in dat wel erg doorzichtige stukje rechtse propaganda bent getrapt...

    Nu de War on Islam volledig in het water dreigt te vallen, en men zich afvraagt waar al die onzin teksten over de Islam vandaan komen, en dan opeens Israel als kwade genius in beeld komt, word de anti-semieten trommel weer geroerd, met nota bene een filmpje van een uitest debiel lallende "kunste-naar" van een jaar geleden...


    Waarom ging je vorig jaar niet tekeer over Galliano's gedrag ?

  • Chanelta Bokkema, do 10 maart 2011 14:14 Reageer op Chanelta

    Chanelta

    ik vind dit niet zo'n sterk stuk, en de persoonlijke aanval op Wester onfris. En de redenering erachter nogal vergezocht?

  • Adriaan Zicht, do 10 maart 2011 14:45 in reactie op Chanelta Bokkema Reageer op Adriaan

    Adriaan

    Dit komt toch niet als een verrassing mag ik hopen? ;-)

    Ook weer typerend hoe ik er in het laatste zinnetje nog snel even Henk en Ingrid (lees: PVV en GW) bijgesleept worden wat iedere relevantie mist met de rest van het betoog. Chapeau!

  • xxxxx xxxxxxx, do 10 maart 2011 12:16 Reageer op xxxxx

    xxxxx

    De dronken uitspraken/brallerij van een man met zo'n select publiek, hadden beter doorde pers genegeerd kunnen worden. Wester heeft dus gelijk.

  • Frank En Vrij, zo 06 maart 2011 20:04 Reageer op Frank

    Frank

    Mevrouw Groenteman,

    [ Dit alles was groot nieuws. ]
    Ik heb het ook gelezen, maar het was voor mij een onbekend mannetje en het interesseert me dus weinig. Het zou me niet verbazen dat 95% van de kijkers ook niet wist wie dit was en dan kan ik Frits Wester alleen maar gelijk geven dat het niet interessant is.

    [ Frits Wester weet niets van mode, of van kunst, dat werd wel duidelijk. ]
    Is dat een vereiste om bij P&W aan te mogen schuiven of er een mening over te mogen geven?

    [ Als een topsporter zoiets zou flikken .... ]
    Als de Thaise wereldkampioen kickboksen of de beste Indiase cricketspeler zoiets zou flikken had het ook geen hond in Nederland geïnteresseerd, zo zit de wereld nu eenmaal in elkaar.

    [ Hij zat te oreren als een echte Henk die thuis een Ingrid had zitten.]
    Toe maar, speelt u maar op de man.
    Ik ken Frits Westers niet genoeg om een oordeel over hem te geven, maar u kunt mijns inziens niet slechts dit voorbeeld gebruiken om hem daarna het stempel "vleesgeworden onbenul" op te plakken.
    Dan zult u met meer en vooral steekhoudende argumenten moeten komen en niet alleen het verwijt dat hij onbekend is met het elitaire modewereldje dat ver weg staat van de meeste mensen.

  • Jager Verzamelaar, zo 06 maart 2011 16:21 Reageer op Jager

    Jager

    Mode is geen kunstvorm

  • Joop Schouten, zo 06 maart 2011 17:11 in reactie op Jager Verzamelaar Reageer op Joop

    Joop

    Klopt. Het is vormkunst.

  • Jager Verzamelaar, zo 06 maart 2011 19:11 in reactie op Joop Schouten Reageer op Jager

    Jager

    Nee M-O-D-E

    http://www.encyclo.nl/begrip/mode

    Hier is geen enkele beschrijving te vinden van een een of andere kunstvorm

  • Timo van Esch, di 08 maart 2011 13:45 in reactie op Jager Verzamelaar Reageer op Timo

    Timo

    Ah, en dans is dan zeker ook geen kunst?
    D-A-N-S
    Wat is volgens u wel kunst dan?
    Galliano is/was één van de grootsten binnen de modewereld.
    En die is veel groter dan u denkt.
    En veel artistieker dan u denkt, waarschijnlijk.

    Er zijn veel meer modeontwerpers dan kunstschilders, bijvoorbeeld.
    Dus, als we als definitie nemen 'kunst-matig', zelfs dan zijn grote ontwerpers binnen de modewereld vaak bezig met kunst.

    Zie Galliano maar als één van de grootste trendsetters, zoals Alexander MCQueen destijds. Enfant Terrible. De Toulouse Lautrec van de kunstvorm van de 21e eeuw.

    En als je dan op de buis uit je nek gaat zitten kletsen, omdat je jezelf niet hebt ingelezen op het onderwerp, tsja, ach, dan kun je verwachten dat je wordt afgeserveerd, nietwaar?

    Zeker op een dag als vandaag: vrouwendag. Die zijn nu eenmaal veel modebewuster dan mannen (zonder te willen generaliseren, natuurlijk)...

  • Mostafa Mouktafi, do 10 maart 2011 19:58 in reactie op Timo van Esch Reageer op Mostafa

    Mostafa

    Kunst, wat is het ook weer?!
    Nou simpel, vroeger hakt de Italiaanse kunstenaar, samen met zijn hele gezin en jaren lang een stuk marmer om uiteindelijk een beeld te krijgen die hij of zij wildeen ook als geschiedenis bedoelde. Het plaatsen van dat beeld ergensin het openbaar was meer waard bij de kenstenaar dan get geld. Nu hakt de kunstenaar zijn beeld binnen een half-uur met een zaagmachine en noemt zich kunstenaar?
    Ik zag een man met een zaagmachine die van een boom een mooie beeld van maakt, alleen door het zagen....
    Veel mensen zatten te kijke en roepen: ''Wawwww!! wat een kunst, zeg!''
    Ik stiekem: Geteverdammer en liep door.
    Trouwens, er was ook een journalist en een fotograaf, ik zag hen genieten!
    Tjongen jongen, zei ik toen, weet ik het nog!

  • Evert van Vliet, zo 06 maart 2011 12:18 Reageer op Evert

    Evert

    Voordat iemand in staat van beschuldiging wordt gesteld vanwege anti-uitspraken lijkt het mij handig eerst eens te kijken of het 'zijn' van het leidende/lijdende 'onderwerp' eigenlijk wel onderbouwd kan worden.

    Wanneer 'we' als mensheid de bloedlijnen der dames als leidraad hanteren zijn 'we' nagenoeg allemaal een heel ander volk dan hetgeen onze pasjes vermelden dat 'we' zouden 'zijn'.

    In de wetenschap verkerend dat goddelijk sentiment toen ook al in de mode was kun je tot geen andere conclusie komen dat 'het' hier gaat over anti-sentimentisme dat 'men' geheel zelve als segregerend goddelijk sentiment in stand heeft weten te houden door het nageslacht willens en wetens te indoctrineren met een modebeeld van weleer.

    Een modebeeld dat je op de stoep van nagenoeg ieder zichzelf respecterend modehuis in menige hoofdstad tegen het lijf loopt.
    Al was het alleen maar om de rollen textiel in de aanbieding te gooien.

    Sterk staaltje dat dan weer wel.

  • Patrick Jak, di 08 maart 2011 10:30 in reactie op Evert van Vliet Reageer op Patrick

    Patrick

    Ik kan hier echt geen touw aan vastknopen......

    Sterk staaltje, dat dan weer wel

  • M. De Wilde, zo 06 maart 2011 11:45 Reageer op M.

    M.

    Liep in de seventies in een tuinbroek, nu elitaire praatjes.

  • W.J. v/d Straat, di 08 maart 2011 15:09 in reactie op M. De Wilde Reageer op W.J.

    W.J.

    ... toen waren die in de mode, namelijk ;-)

  • rob hompe, zo 06 maart 2011 11:42 Reageer op rob

    rob

    Roept u maar zou ik zeggen, Nederland wordt zo langzamerhand behoorlijk in de tang genomen door journalisten die van alles roepen zonder zich in de zaak verdiept te hebben, Frits is een aardige kerel maar hou het bij de politiek zou ik zeggen Frits, o ja maar dan moet je neutraal zijn en dat is Frits vaak niet, probeert ons toch vaak zijn kant op te duwen. Soms ook goed, maar vaak ook niet.
    In ieder geval heeft Frits geen kaas gegeten van de mode en al helemaal niet van de Parijse glibbermannetjes, dus Hanneke je hebt een punt ga zo door, en mensen die zeggen dat Hanneke iets tegen Frits zou hebben. Daar gaan we weer dat staat er niet.

  • Evert van Vliet, zo 06 maart 2011 12:22 in reactie op rob hompe Reageer op Evert

    Evert

    Aangezien 'mode' welhaast als een religie op handen wordt gedragen en religie niets anders is dan het bedrijven van politiek bij de 'gratie' 'van' is het balletje toch weer rond.

  • Gerwin van Eersel, zo 06 maart 2011 00:44 Reageer op Gerwin

    Gerwin

    "Hoe ziet vleesgeworden onbenul eruit? Als Frits Wester. "

    Tsja, blijkbaar heeft Hanneke Groenteman het niet zo op Frits Wester, dat is haar goed recht.

    Wel treurig dat ze vervolgens in het stukje dat volgt aantoont zelf een stuk onbenulliger te zijn dan Frits Wester.

    Het zou chic zijn geweest om gewoon toe te geven dat er op dit moment 300.000 belangrijker zaken spelen dan John Galliano & zijn antisemitische uitspraken, en dat Wester dus gewoon gelijk heeft als ie de media aanspreekt op hoeveel tijd ze aan Gaillano verspillen, hoe vreselijk Galliano's gedrag ook was.

    Maar ja, dan was er voor Groenteman geen reden geweest een ijdelheid bevredigend stukkje te publiceren...

  • Jan L., zo 06 maart 2011 11:13 in reactie op Gerwin van Eersel Reageer op Jan

    Jan

    Spot on

  • Zeer Voornaam, za 05 maart 2011 21:21 Reageer op Zeer

    Tja, volgens mij is het een vereiste om tegen het geloof te zijn om mooie, nieuwe dingen te kunnen maken.
    Gelovige hebben de neiging om in oude lelijke dingen te blijven geloven.
    Het nadeel van je tegen een geloof uiten is vaak dat men zich enkel tegen één geloof uit, dom. Dan ben je een makkelijk doelwit.
    Mensen die tegen de misdaden van gelovigen zijn hebben jammer genoeg geen eigen grond wet die ze beschermt. Daar wordt het eens heel erg tijd voor.

  • Ben Joosten, za 05 maart 2011 22:54 in reactie op Zeer Voornaam Reageer op Ben

    Ben

    "Tja, volgens mij is het een vereiste om tegen het geloof te zijn om mooie, nieuwe dingen te kunnen maken."

    Er zijn in de loop van de geschiedenis zeer veel gelovigen geweest die mooie, nieuwe dingen maakten.
    Ik zal hun namen hier niet noemen, want dan blijf ik bezig. De musea hangen er vol mee.

  • Mike DB, za 05 maart 2011 21:15 Reageer op Mike

    Mike

    Is Groenteman binnenkort te bewondren in de jury van 'Holland's next top model'? Ook deel van die respectabele tak van kunst. En wereldberoemd bij de kenners.

    Ze oreert in elk geval als 'n Ingrid die geen Henk mee naar huis kan lokken. Zelfs geen John. Hoe dronken en doorgesnoven 'ie ook is.

    Waarom zou Frits Wester,of wie dan ook, iets van couture moeten weten? Da's 'n wereldje op zich. Dat alleen wordt bevolkt door narcisten, borderliners, hysterici en oplichters.

    Those people are to be seen, and not to be heard.

  • M. De Wilde, za 05 maart 2011 21:31 in reactie op Mike DB Reageer op M.

    M.

    En hoe die Henk en Ingrid er weer met de haren bijgesleept moeten worden, die grachtengordel is zwaar gefrustreerd en stuitend eenzijdig gefocust. Opinion leaders zijn dat, voor hun eigen afgeschermde wereldje.

  • Rob Geurtsen, za 05 maart 2011 20:15 Reageer op Rob

    Rob

    Galliano? Who? Galileo, yeah that guy I can remember. Use to play pool with him. Shooting the stars out of the sky.

    Galliano... kom nou toch, mevrouw Groenteman. Wester had groot gelijk. Die journalist wist ook niets van hem te vertellen, slechts inhoudsloos VIP-gedrag.

  • Rob van der Hilst, za 05 maart 2011 17:19 Reageer op Rob

    Rob

    Ok, ok. Mijn Diormantelpakjes gaan subiet naar het Leger des Heils. En mijn plan om mij kop Westeriaans kaal vorm te geven zet ik voorlopig in de koelkast.
    Maar waar gáát het stukje van mevrouw Groenteman nou eigenlijk over?

  • M. De Wilde, za 05 maart 2011 18:43 in reactie op Rob van der Hilst Reageer op M.

    M.

    Waar gaar dit over??? Groenteman die in de jaren 70 nog de revolutie liep te verkondigen is nu van mening dat iedere journalist zou moeten weten van een elitair modewereldje; eem nep wereldje waar het absoluut onbelangrijke hoog wordt gehouden; dit is zo verschrikkelijk grachtengordel dat ik er er een beetje niet zo fris van word.

  • A.G.M. Waelpoel, zo 06 maart 2011 14:43 in reactie op Rob van der Hilst Reageer op A.G.M.

    A.G.M.

    Slechts een schreeuw om aandacht, meer niet.

  • Wim van Delft, za 05 maart 2011 17:11 Reageer op Wim

    Wim

    Wat een belachelijke bijdrage.. Alsof een gewone hetero man deze homo-scene interesseert. Ik had ook nog nooit van Galliano gehoord, zoals denk ik 99% van de mannen.

  • Hein van Leeuwen, zo 06 maart 2011 18:14 in reactie op Wim van Delft Reageer op Hein

    Hein

    Beste Wim,
    Er zijn heel veel heteromannen die interesse hebben in deze wereld die groter is dan de sport. Het is big business tot en met de C&A in de winkelstraat.

  • rene adriaans, za 05 maart 2011 14:22 Reageer op rene

    rene

    Ik gooi vandaag nog mijn complete Dior garderobe uit het raam en kruip zelf maar weer achter de Singer met lapjes van De Stoffenkoning!

  • Ruud H., za 05 maart 2011 14:00 Reageer op Ruud

    Ruud

    Het stukje van Hanneke is enkel een tirade op 'de man' Frits Wester, die net als ik onbekend was met dit mode-fenomeen. Echt, ik spel de krant, kijk altijd het nieuws, maar had nog nooit van deze man gehoord. Nu echter wel en onder het mom 'any publicity is good publicity' heeft ie in elk geval een grotere bekendheid gekregen. Er zit mijns inziens iets teveel emotie in Hanneke's stukje en tussen de regels door bespeur ik zelfs enige sublimaties van penisnijd.

    Jantine J. citeerde hier eerder een reactie van Arie Boomsma in de DWD. Hij zei "je moet de mens los zien van de kunstenaar."

    En zo is het. Het is vreemd dat mensen de kunstenaar niet los kunnen zien van de (al dan niet bezopen/gedrogeerde) mens. Leni Riefenstahl (oei!) was een groot filmkunstenaar, maar werkte wel in dienst van een nogal fout regime. Toch zijn haar talenten en creativiteit altijd in de filmindustrie gerespecteerd gebleven en worden zelfs nu nog grif gebruikt.

    Het volgende is natuurlijk moeilijk hard te maken en ik ben hier bewust provocatief, maar het lijkt soms wel alsof de neiging om 'mens en kunstenaar' te vermengen (middels kwalificaties als 'foute kunstenaar', dus wat hij/zij maakt is lelijk), iets typisch van links is...

    Zozo, Ruud. Jij durft! Kan je daarvan ook een voorbeeld geven?

    Jazeker. Komt ie.

    Ruud was student in de jaren 80. Hij raakte een keer in discussie met andere studenten. Het ging over muziek. Ruud maakte de terloopse opmerking dat hij geen groot fan was van de muziek van de band UB40. Hield ie gewoon niet van. Oei! Woedende gezichten. Briesende reacties vielen hem ten deel. Wist Ruud eigenlijk wel wat de naam UB40 precies betekende?!? Nee, dat wist de inmiddels bibberende Ruud dus niet. Op ongeduldig belerende toon werd hem vervolgens uitgelegd dat UB40 staat voor de code op formulier om WW aan te vragen in de UK (Unemployment Benefit form nr 40). Dus hoe KON je hun muziek niet goed vinden! Voelde zelfs bijna fysiek die merkwaardig sterke morele dreiging, die alleen maar onstond omdat de (links correcte) naam van een bandje niet met mijn muzieksmaak overeenkwam...

    Ben er inmiddels overheen gegroeid.

  • Ben Joosten, za 05 maart 2011 16:41 in reactie op Ruud H. Reageer op Ben

    Ben

    "Foute"en "goede" muziek, praat me er niet van...
    In diezelfde jaren '80 maakten feministen groot misbaar over het lied "Fire" van de Pointer Sisters. Zij zingen daarin oa. de regel: "I say I don't want it, but you know I'm I liar." Dat was natuurlijk een groot schandaal, want dat druiste rechtstreeks in tegen het adagium "wanneer een meisje nee zegt, bedoelt ze nee." Fout!
    James Brown was fout, want sexist.
    Disco was fout, werd in alternatieve kringen "dixo" genoemd, want was niet maatschappijkritisch ("krities").
    Overigens was UB40 later ook hartstikke fout (in de tijd van "I got you babe" en zo), want commercieel.
    "Goed" of "fout" in de kunst, is mijn voorzichtige conclusie, heeft meestal te maken met een mengsel van politieke correctheid en ordinair snobisme.

  • Timo van Esch, di 08 maart 2011 13:52 in reactie op Ruud H. Reageer op Timo

    Timo

    Ik ben zo links als de pest, maar UB40 heb ik altijd maar een zielig zooitje onbenul gevonden...
    En toen ik erachter kwam hoe ze aan hun naam kwamen, vond ik 't helemaal te zielig voor woorden. Wel goed trouwens, dat ze stinkende rijk zijn geworden met een uitkeringsformuliertje ;-)

    Ik denk dat veel 'rechts' in hetzelfde bedje ziek is: schone kunst, maar "te soft, te socialistisch. Die man/vrouw zal het nooit gaan máken". Carrièregericht gelul in de ruimte. Of je vind 't wat, of je hebt geld zat en kijkt naar de beleggingswaarde. Maar die 2 moet je wèl duidelijk kunnen scheiden...

  • Pierre Laroi, do 10 maart 2011 00:30 in reactie op Ruud H. Reageer op Pierre

    Pierre

    Leerzaam dat van UB40, en heel wat gebral over niets in de andere commentaren op dit onderwerp. Wat blijft is het gevoel dat Hanneke gelijk had: Frits Wester is een stuk onbenul, an dat zal ie altijd blijven. Hij weet niks, hij kan alleen maar net doen alsof ie iets weet. En de tweeentwintig cijfers die ie uit zijn hoofd denkt te kennen strooit ie kwistig rond in gesprekken waarbij je telkens weer het onterechte gevoel krijgt dat je hem ergens wel mag. Maar neem maar van mij aan: hij is een verdwaalde PVV-er. Hij danst de samba door zijn tenen te bewegen.

  • Jan Wijn, za 05 maart 2011 11:25 Reageer op Jan

    Jan

    Frits is een echte CDA'er: hij vindt alleen zijn eigen verhaaltje van belang en hij fraudeerde ooit bij een onbenullig TV spelletje door in de pauze stiekem de antwoorden in te zien. Iemand die woordvoerder is geweest van een politieke partij die kan je nooit meer als journalist serieus nemen. Het blijven gekleurde doorgeefluiken.

  • Piet Paaltjes, za 05 maart 2011 09:27 Reageer op Piet

    Piet

    Hanneke Groenteman is een veelweetster.

  • anne niem, za 05 maart 2011 07:41 Reageer op anne

    anne

    Weet Hanneke Groenteman dat Frits Wester een politiek verslaggever is?

    Overigens had ik ook nog nooit van die man gehoord en ik ben echt wel op de hoogte van mode. Mensen die niets te doen hebben kennen alle modeontwerpers. Dat Hanneke Groenteman alle modeontwerpers kent zegt iets over haar, niet over Frits Wester.

  • Opinius Media, za 05 maart 2011 02:43 Reageer op Opinius

    Opinius

    eerlijk gezegd heb ik ook nooit van die galileo modeontwerper gehoord ,..schrijf ik zijn naam goed?
    de dragers zijner of is het (een harer) modecreaties en hun religie weet ik dan al helemaal niet
    en nu?
    ik ben te dom voor dit soort wetenschappelijkheden om die te bestuderen en ook nog op te slaan .

  • Hugo Gündel, za 05 maart 2011 01:16 Reageer op Hugo

    Hugo

    Altijd weer prettig als iemand zoals mevrouw Groentman zo overloopt van vriendelijkheid als een journalist een steekje laat vallen. Ook bij Schoevers leren de meisjes toch wel het verschil tussen scherpte en botheid?

  • Jantine J, za 05 maart 2011 00:43 Reageer op Jantine

    Jantine

    Wat bedoelt u nou met "vleesgeworden", een onbenul is altijd een mens, dus toch niet dat de man wat gezet is? Verder vind ik een stukje over een man die niet in mode is geinteresseerd als onderwerp, nog onbenulliger. Ik snap trouwens niet dat die kunstenaar zo verguisd wordt, hij was zo dronken als een maleier, dan praat je toch niet serieus met iemand, laat staan dat je dat opneemt en uitzendt. Die Boomsma zei het vanavond wel aardig bij DWD: je moet de mens los zien van de kunstenaar.
    Ik had een opinie over het ontslag van deze "kunstenaar" wel kunnen waarderen, wie interesseert het nou of Wester iemand kent en wat u van Wester vindt, dit zijn kleuterschool-epistels.

  • clara legêne, za 05 maart 2011 00:41 Reageer op clara

    clara

    Het wonderlijke is (vind ik) dat het gesprek steeds gaat over of die Galliano nou wel of niet bekend is, of wel of niet goed, of wel of niet aardig, of wel of niet af moet kicken. Ook Hanneke vindt vooral dat Frits Galliano had moeten kennen.

    Alsof dat er allemaal toe doet. Het gaat om een zo grove vorm van antisemitisme dat ik niet wist wat ik hoorde. Daar zou het over moeten gaan.

  • Joop Schouten, za 05 maart 2011 00:32 Reageer op Joop

    Joop

    Iedereen heeft het recht dronken te zijn en met dronkemansgebral te spiegelen en-of te´ventileren´ mits dit op een op een plek plaatsvindt waar een ander kan blijven slapen zonder gestoord te worden of gestoord te worden. En ik weet nog steeds niet zeker of hij een antisemiet is. Zoals wordt uitgelegd in de Van Dale.
    Dat ten eerste.
    Ten tweede denk ik dat ik Anneke begrijp met haar invalshoek en ben het eens met haar indruk over Frits Wester. Ik zou hem een´Gollem en Onbenul´hebben genoemd. Maar ja...
    ´Vlees´ vind ik namelijk teveel van Het Goede voor een uit de klei getrokken boeren... van een ´naar/de-mond-prater´.

  • Ben Joosten, vr 04 maart 2011 23:26 Reageer op Ben

    Ben

    Ach, dat de gemiddelde Binnenhof watcher een beperkte horizon heeft vind ik geen grote openbaring. Dat zelfde geldt overigens voor de modewereld, daar weet men meestal ook niet wat er buiten de eigen kring in de wereld te koop is. Zo heeft meneer Galliano geen idee dat dingen die in Duitsland anno 1941 nog gewoon gezegd mochten worden 70 jaar later niet meer echt bon ton zijn. Zo bont maken zijn vakbroeders het natuurlijk niet, maar zouden die weten wie Frits Wester is?

  • Gerald Thus, vr 04 maart 2011 21:20 Reageer op Gerald

    Gerald

    Had Wester ook niet de "modeshow" van Brinkman in 1994 geregisseerd, het zogenaamde hupje?

  • Joop Vermaat, vr 04 maart 2011 21:15 Reageer op Joop

    Joop

    Wat ernorm goed dat Mvr Groenteman dit onder de aandacht brengt

  • jose van leeuwen, za 05 maart 2011 09:51 in reactie op Joop Vermaat Reageer op jose

    jose

    Zou goed zijn als mevr. Groentenman ook Frits Barend eens zou willen beluisteren als hij het over Israel heeft.
    Israel zou volgens Frits alleen maar vrede willen,Frits weet veel over sport maar niets van politiek.

  • W.J. v/d Straat, vr 04 maart 2011 21:14 Reageer op W.J.

    W.J.

    Mw Groenteman, ik respecteer u zeer en waardeer u als presentator. Ik ben geïnteresseerd in kunst, politiek en sport. Mode echter, en zeker die zgn "Haute couture", beschouw ik als freakshows en rechtse hobby voor de patjepeérige noveau riche uit "de" PC en degenen die de Côte d'Azur verpest hebben, niet als kunst, dus.....

  • Piet de Geus, vr 04 maart 2011 20:24 Reageer op Piet

    Piet

    Het vleesgeworden onbenul houdt zich nou juist bij uitstek bezig met trivia en weten wie John Galliano is, al zullen ze nooit in zijn creaties passen.

  • Jan L., za 05 maart 2011 16:07 in reactie op Piet de Geus Reageer op Jan

    Jan

    Scherp :-)

    Pedant stukje over een non-item, iets waar ik Groenteman wel vaker op betrap en waar ik gezien eerdere moderatie niets van mag vinden. Dat Galliano een upgrade krijgt naar de kunstwereld is om de discussie salonfähiger te maken, want de beste man mag dan wel de sterontwerper van Dior zijn, dat dat impliceert dat het een kunstenaar zou zijn valt nog maar te bezien.

    Vraag 95% van Nederland wie Galliano is en ze zullen het niet weten. De aandacht die zijn belachelijke uitspraken hebben gekregen passen niet bij zijn statuur. Dit artikel is meer een uiting van persoonlijke afkeer van Wester dan dat het een zinnige discussie is. Nog los van de wonderlijke laatste passage. Als Wilders c.s. niet genoemd worden is het stukje blijkbaar niet compleet...

  • NL4 NL, vr 04 maart 2011 20:08 Reageer op NL4

    NL4

    Er zijn nog genoeg mensen die niet zo bekrompen zijn dat ze zich bezighouden met ontwerpen die toch geen mens draagt.
    Het hele fenomeen 'modeshow' is compleet gestoord.
    Daar zitten mensen te kijken naar de meest wandrochtelijke kledingstukken die je je maar kunt bedenken, en ze applaudiseren zich helemaal bewusteloos. Dat is met recht klapvee.

  • Ben Joosten, za 05 maart 2011 00:52 in reactie op NL4 NL Reageer op Ben

    Ben

    Als mensen die het zich kunnen veroorloven in dure onzin rond willen lopen, moeten ze dat toch zelf weten?
    Heeft u wel enig idee waar de V van PVV voor staat?

  • NL4 NL, za 05 maart 2011 21:35 in reactie op Ben Joosten Reageer op NL4

    NL4

    ***{Heeft u wel enig idee waar de V van PVV voor staat?}***

    Natuurlijk weet ik dat.
    Iedereen weet toch dat dat staat voor 'Vatsoen.'

  • Timo van Esch, di 08 maart 2011 13:54 in reactie op Ben Joosten Reageer op Timo

    Timo

    Voorlopigehechtenis?

  • Mo Disarkullanmak, vr 04 maart 2011 19:47 Reageer op Mo

    Mo

    Het gedrag van de heer Wester dat hier beschreven wordt, lijkt op het gedrag van veel twitteraars: Je steekt geen tijd in het zoeken naar informatie, maar uit een zo krachtig mogelijke mening op basis van de beperkte kennis die je op het moment zelf hebt.
    Het is een soort ritueel, dat je niet moet verwarren met een debat.

  • Aert Willem d'Holbach, vr 04 maart 2011 23:07 in reactie op Mo Disarkullanmak Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Wat heeft dit met Twitter te maken, als ik vragen mag?

  • , za 05 maart 2011 09:18 in reactie op Mo Disarkullanmak Reageer op

    Ja, Mo, dat komen we hier ook regelmatig tegen.

  • Jaap Breekpunt, vr 04 maart 2011 19:42 Reageer op Jaap

    Jaap

    Gelukkig dat Wilders op de valreep toch nog even ter sprake gebracht kan worden.

  • Aert Willem d'Holbach, vr 04 maart 2011 19:40 Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Tja kijk, mode is niet altijd een mannending.

  • , za 05 maart 2011 09:46 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op

    mode is ook niet altijd een vrouwending.
    Mode is een verwende - mensen - ding.

  • Bernard A. Tikker, vr 04 maart 2011 19:20 Reageer op Bernard A.

    Bernard A.

    Ik snap Wester wel; hoeveel procent van de bevolking wist wie Galliano is voor dit incident? Ik schat zo'n 0,1 procent.

    Daarmee is hij (en zijn uitspraken) niet te vergelijken met een topsporter en politicus. Galliano een kunstenaar noemen gaat me ook wat ver.

  • dr. Bob, vr 04 maart 2011 19:15 Reageer op dr.

    dr.

    Wat een verademing om ook eens een ander (en niet de eerste de beste), te horen twijfelen aan het geniale orakel, "de Frits".

  • dr. Bob, vr 04 maart 2011 19:53 in reactie op dr. Bob Reageer op dr.

    dr.

    P.S. Ha, ha, ha, vergat nog te vermelden dat mijn wijlen (Engelse) vriendin bij die Galliano jongen op de mode academie heeft gezeten. Ik ben zodoende 15 jaar in de mode ondergedompeld geweest want anders had ik ook niet geweten wie hij was.

  • simon lagroht, vr 04 maart 2011 19:08 Reageer op simon

    simon

    Ik heb ook een opgetrokken neus voor zoiets onbenulligs als "mode". Frits is niet het onbenul, maar iedereen die belachelijke bedragen neertelt voor een stom stukje stof.

  • Eric Jan Taapken, vr 04 maart 2011 19:00 Reageer op Eric Jan

    Eric Jan

    Ik begrijp ook die reacties niet hoor van de mensen bij Pauw en Witteman, een ongepaste belediging richting Joodse mensen, hoe haal je het in je hoofd, ik word hier net zo boos om als Wilders die te keer gaat tegen Moslims. Ik ben het helemaal met je eens, het lijkt wel de Middeleeuwen, bedankt voor je bijdrage Hanneke Groenteman!

  • Piet de Geus, vr 04 maart 2011 22:25 in reactie op Eric Jan Taapken Reageer op Piet

    Piet

    "een ongepaste belediging richting Joodse mensen"

    Weet je wat een ongepaste belediging is? Spreken over Joodse mensen of Turkse mensen. Alsof het niet vanzelf spreekt dat Joden en Turken mensen zijn.

  • Centurio Veritas, zo 06 maart 2011 01:39 in reactie op Piet de Geus Reageer op Centurio

    Centurio

    Er is wel een verschil he. Joods verwijst naar een religie. Turks naar een nationaliteit.

    "Joodse mensen" vind ik dus niet zo raar om te zeggen. Turkse mensen hoor of zie ik eigenlijk nooit. Turkse Nederlanders, dat wel.

  • Evert van Vliet, zo 06 maart 2011 12:31 in reactie op Centurio Veritas Reageer op Evert

    Evert

    Religie en naties...1 pot kletsnat, beiden in het leven geroepen om politiek kracht bij te zetten.

  • Ernst Anepool, do 10 maart 2011 19:00 in reactie op Centurio Veritas Reageer op Ernst

    Ernst

    Nee Joods is een Ideologie volgens Wilders...

  • Aert Willem d'Holbach, vr 04 maart 2011 18:42 Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Wass sich liebt, neckt sich?

 

Reageren

opiniemakers

Populair

Scroll naar boven Scroll naar boven