vr 25 mei 2012
Bio Bekijk alles van Frans Timmermans Word fan Abonnement
10 februari 2012 Reageer (50) 2278 x bekeken Politiek
Ga niet mee met pathologische rancune
In zijn onbedwingbare neiging Wilders over de bol te aaien, maakt Rosenthal meer kapot dan mij lief is
'Het patroon is inmiddels even helder als hilarisch. De PVV eist op schrille toon het recht op naar hartelust te treiteren en te beledigen en tegelijkertijd eist zij op even schrille toon dat anderen, die kritiek op de PVV uiten, de mond wordt gesnoerd. In beide gevallen eist zij actie van het kabinet. Als een minister verstandig is, reageert zij of hij met schouderophalen of beantwoordt hij of zij de onvermijdelijke Kamervragen met humor, zoals minister Van Bijsterveldt (Onderwijs, CDA) deed toen Martin Bosma maatregelen eiste tegen aandeelhouder Derk Sauer van NRC Handelsblad vanwege diens sympathie voor de SP. De tekstschrijvers van de minister maakten een even elegant als geestig kluitje-in-het-riet-briefje en Bosma droop af.
Helaas zijn er ook ministers die meegaan in de pathologische rancune van de PVV. Minister Rosenthal (Buitenlandse Zaken, VVD) zelfs twee keer in een week tijd. Eerst werd de toorn gewekt door een Duitse brochure over rechts-extremisme, waarin ook een tweetal foto’s van Wilders stond. Nergens legde die brochure een verband tussen de PVV en neonazi’s, maar Wilders stelde Kamervragen waarin hij de schrijvers van de brochure verweet dat verband wel te leggen. Niets was makkelijker geweest voor Rosenthal dan naar waarheid gewoon te antwoorden: 'Er wordt nergens een verband gelegd tussen de PVV en neonazi’s'. Kluitje in het riet, tot ziens. Maar nee, de minister vond het nodig omzichtig aan te geven dat als de suggestie zou zijn gewekt, hij zich hier uiteraard van distantieerde. Hoe genuanceerd zijn poging tot antwoord misschien ook was, de conclusie van de buitenwereld was duidelijk: Rosenthal is het met Wilders eens. Hetgeen bij onze oosterburen op z’n minst tot gefronste wenkbrauwen zal leiden, aangezien men daar nu iets onzinnigs in de schoenen geschoven krijgt.
aar Rosenthal is bereid nog veel verder te gaan in het voeden van de PVV-rancune. Eerder deze week stelden Louis Bontes en Geert Wilders weer eens Kamervragen over iemand die voorzichtig had laten blijken niets voor de PVV te voelen. Iemand had namelijk het gore lef gehad op zijn privé-Facebookpagina het ‘vind ik leuk’-hokje aan te vinken van de pagina ‘Geen regering met steun van de PVV’. Die persoon bleek een ambtenaar te zijn, in dienst van het ministerie van Buitenlandse Zaken. Als Facebookjunkie moest ik enorm lachen om die vragen. Er wordt wat afgevinkt op Facebook, waarschijnlijk honderdduizenden keren per dag, je moet wel een perfect functionerende PVV-gedachtenpolitie hebben om die ene ambtenaar ertussenuit te halen. Iemand die bovendien slechts 210 ‘vrienden’ op zijn pagina heeft, dus nauwelijks in het publieke domein aanwezig is. En die zich ook van ieder commentaar had onthouden, zich nog nooit publiekelijk over de PVV heeft uitgelaten en kennelijk naar volle tevredenheid Nederland in den vreemde vertegenwoordigt.
Ik verheugde mij op het antwoord van Rosenthal. Was ook benieuwd of de tekstschrijvers van Buitenlandse Zaken over evenveel humor en relativeringsvermogen zouden beschikken als hun collega’s van Onderwijs. Toen ik de antwoorden ontving, viel ik van mijn stoel. De ambtenaar 'had zich moeten onthouden van het publiekelijk uitspreken van een dergelijk persoonlijk politiek oordeel op zijn persoonlijke Facebookpagina. Hij is hierop aangesproken en heeft de betreffende pagina inmiddels ‘ge-unliked’'. Hoewel gebrek aan humor een ernstige tekortkoming is en op zich reden genoeg om eens van de stoel te donderen, was ik toch vooral verbaasd over de wijze waarop Rosenthal met zijn mensen omgaat. Een medewerker wordt berispt omdat hij op zijn privépagina een vinkje plaatst bij een Wilders onwelgevallig bericht. Welk signaal gaat hiervan uit naar alle overheidsdienaren? 'Als u iets zegt of alleen maar naar iets wijst wat Wilders niet bevalt, kunt u worden berispt.'
De kracht van de Nederlandse bestuurlijke cultuur is juist dat wij kunnen rekenen op de loyaliteit van onze ambtenaren, ook al hebben zij afwijkende politieke opvattingen. Als staatssecretaris heb ik mogen werken met mensen die in hun vrije tijd actief waren voor een hele reeks politieke partijen, inclusief de beweging van Wilders, en ik heb nimmer ook maar één seconde het gevoel gehad aan hun loyaliteit te moeten twijfelen. Die loyaliteit wordt juist versterkt door een ontspannen houding over privéopvattingen, van politieke en andere aard. Het is die loyaliteit die door Rosenthal met zijn antwoorden wordt ondergraven. Hij voedt een angstcultuur en stimuleert juist dat ambtenaren in hun werk politiek strategisch gedrag gaan vertonen. Daarmee ondermijnt hij de Nederlandse bestuurlijke cultuur.
In zijn onbedwingbare neiging Wilders over de bol te aaien, maakt Rosenthal meer kapot dan mij lief is.
Dit artikel verscheen eerder op de website van de PvdA en in NRC Handelsblad
Laatste Reacties (50) Reageer Reacties in wachtrij: 0
-
Jan B, di 14 februari 2012 22:55 Reageer op Jan
Pathologische rancune. Dat is inderdaad de juiste omschrijving. Wilders is inderdaad ziek in zijn hoofd. En dat meen ik serieus.
-
Artois Arnhem, zo 12 februari 2012 07:51 Reageer op Artois
Israël is wel blij met het duo Rosentahl en Wilders, maar dat terzijde. Ik ervaar de PVV als een bedreiging voor onze vrijheid van meningsuiting. Ze mogen zelf van alles schreeuwen maar frustreren zelf het vrije woord, onder meer door lezingen van anders gestemden te blokkeren. Niet alleen de voorman van oranje-blanje-bleu maar ook onder anderen zijn fazallen Brink- en Bosman hebben daar een lelijk andje van. Verder zie ik de PVV als een bedreiging voor de kwaliteit van bestuur. Timmermans was overigens een uitstekende kandidaat voor de functie die hij door het uitschot van de PVV is misgelopen.
-
Marjolein Stuijfbergen, za 11 februari 2012 16:37 Reageer op Marjolein
Mocht er ooit een reageerder op Joop.nl, die tegen de PVV is, een openbare functie willen bekleden, en de PVV zou daar enigszins een vinger in de pap kunnen hebben, u bent alvast gewaarschuwd....
Mensen, mensen, het is echt te zielig voor woorden; en de VVD en het CDA buigen.
We kunnen toch met goed fatsoen dit kabinet, met alle ministers en hun staatssecretarissen an sich als Volksvertegenwoordigers serieus nemen?
Kees van Kooten zei het al: " als je die Hans Hillen zag, dan jeuken toch je vingers, waarop de Bie antwoord: is er nog door ons iets van Opstelten te maken? Dat zou ik toch dolgraag willen doen
Ik zou zeggen: " Wat let u? "
Half Nederland kijkt naar u uit... -
Marta de Wit, za 11 februari 2012 18:55 in reactie op Marjolein Stuijfbergen Reageer op Marta
...Mocht er ooit een reageerder op Joop.nl, die tegen de PVV is, een openbare functie willen bekleden, en de PVV zou daar enigszins een vinger in de pap kunnen hebben, u bent alvast gewaarschuwd....
En terecht dat de PVV dan bezwaar maakt. Als je een openbare functie bekleed dan heb je dit te doen zonder hierbij een politieke voorkeur mee te laten wegen. Je kan in een openbare funtie niet ineens weigeren mee te werken als de PVV aan de macht is en dan weer wel meewerken als de PvdA aan de macht is.
Je weet vantevoren als bekleder van een openbare functie dat de politiek wisselt en jouw voorkeur niet altijd regeert. Stap dan op of accepteer het en doe je werk. Zo niet, dan moet je geen openbare functie gaan bekleden. -
Marjolein Stuijfbergen, za 11 februari 2012 19:36 in reactie op Marta de Wit Reageer op Marjolein
Onzin, dit is puur gebaseerd op opportunistiche gronden; je mag, ongeacht of je een openbarefunctie bekleed, kritiek hebben, dat is inherent aan een open samenleving en vrijheid van meninsguiting.
PVV bestuurders maken hierook voortdurend gebruik van; dit opportunisme is juist wat Frans Timmermans in zijn artikel op doelt... -
Erik Does, zo 12 februari 2012 10:00 in reactie op Marta de Wit Reageer op Erik
Ik denk niet dat u het artikel van Timmermans heeft gelezen.
-
Jan B, di 14 februari 2012 18:19 in reactie op Marta de Wit Reageer op Jan
Als je een openbare functie bekleed dan heb je dit te doen zonder hierbij een politieke voorkeur mee te laten wegen.
Je wilt het kabinet dus de laan uitsturen? -
Raymond Bhagwandin, za 11 februari 2012 12:49 Reageer op Raymond
Ik vind het veel schrijnender dat Rutte weigerde afstand te nemen van het pvv meldpunt, waar Wilders n.b er op uit lijkt dit land zoveel mogelijk te schaden, zodra iets het daglicht niet kan verdragen schiet onze koopmanspremier in zijn radiostilte, op één of andere manier lijkt dat niet doorbroken te worden. Ik zou dan ook graag willen zien dat de pvda zich niet gaat beroepen op het landsbelang bij het verlenen van hand en spandiensten aan dit monsterkabinet, het is van levensbelang voor de hele natie dat bruin1 zo spoedig mogelijk ten val wordt gebracht. Als Wilders moet gaan opvangen wat door de pvda wordt ondersteund zijn we er eerder van af, te beginnen met de pvv zelf.
-
Marta de Wit, za 11 februari 2012 12:10 Reageer op Marta
Frans, inmiddels is wel duidelijk dat de oppositie niets meer weet te brengen dan "PVV doet dit, PVV doet dat". Maar zelf iets nuttigs inbrengen, ho maar. Als jullie echt zo graag willen bewijzen dat jullie, in dit geval de PvdA, horen te regeren, doe dan eens een keer iets op de plekken waar jullie wel aan de macht zijn in plaats van enkel naar de PVV te wijzen.
Begin eens met de wanorde die jouw partijgenoot van Utrecht maakt. Pak dat eens voortvarend aan en laat zien dat jullie je om de burger bekommeren. -
Noud Aerts, za 11 februari 2012 12:54 in reactie op Marta de Wit Reageer op Noud
Helemaal met jouw eens. Dat over en weer gejengel naar elkaar toe, het zijn net kleuters.
Wanneer staat er eens een volwasenen op, die het niet interesseert wat iemand zegt, maar gewoon doet wat hij/zij denkt dat ie moet doen.
Dat is imo staan voor de partij waarvoor je staat, je punten uitdragen en onderbouwen met rapporten van gerenomeerden instituten, die te lezen vallen door de gewone man. ( de intellectueel of vakgerichten personen kunnen het moeilijke exemplaar krijgen)
Maar over en weer staan te schelden en te framen, ik ben er moe van. -
Jan B, di 14 februari 2012 18:22 in reactie op Noud Aerts Reageer op Jan
Ga dat tegen Wilders zeggen. De "man" zit vol in zijn pubertijd. Beter laat dan nooit wat dat betreft maar waarom moet Nederland daar last van hebben.
-
Gerard Postma, za 11 februari 2012 09:49 Reageer op Gerard
De meest simpele verklaring voor zijn gedrag is dat hij het voor de volle 100% met de p.v.v. eens is.
-
Archie Bunker, za 11 februari 2012 09:15 Reageer op Archie
...De kracht van de Nederlandse bestuurlijke cultuur is juist dat wij kunnen rekenen op de loyaliteit van onze ambtenaren, ook al hebben zij afwijkende politieke opvattingen....
O ja?
-Weigerambtenaar,
-Raadsheer Schalken,
-Annemiek Nijhof (DG Water op V&W),
- en alle overige ambtenaren die ons hadden beloofd ontslag te nemen, maar vanwege hun slechte positie op de arbeidsmarkt toch maar zijn blijven zitten. -
Dehnus Nörder, za 11 februari 2012 13:06 in reactie op Archie Bunker Reageer op Dehnus
Wat heeft Schalken verkeerd gedaan buiten een wat domme beslissing na een etentje te gaan? Dat is toch geen Ambtenaar die onwelwillig tegen werk staat. Maar ja .. PVV he.. die voeren dat aan om te mogen janken. Lijkt de SP wel....
-
Archie Bunker, za 11 februari 2012 13:47 in reactie op Dehnus Nörder Reageer op Archie
AMSTERDAM - Raadsheer Tom Schalken (67) van het Amsterdamse gerechtshof heeft ontslag genomen. Hij vindt dat de Amsterdamse rechtbank hem ''schandalig'' heeft behandeld tijdens de strafzaak tegen PVV-leider Geert Wilders.
-
Klaas Slager, zo 12 februari 2012 09:31 in reactie op Archie Bunker Reageer op Klaas
Rechters zijn alleen loyaal aan het recht.
Wat recht is wordt bepaald door wetgever en jurisprudentie. -
Hassan Derbi, za 11 februari 2012 02:19 Reageer op Hassan
Als Rosenthall al een ruggegraat had (ik vermoed van niet, gezien zijn buitelandse beleid) dan heeft ie deze allang bij de vuilnis gezet om zich een minister te mogen noemen.
Daarvoor is ie bereid dagelijks de hielen van Wilders te likken en nu komt het, Wilders weet dat en daarom vraagt ie wat ie vraagt en eist ie wat ie eist van Rosenthall. Hij heeft'm samen met de rest de regering door zijn gedoog akkoord in zijn zak, zonder ook maar de geringste verantwoordelijkheid te hoeven dragen voor het regeringsbeleid.
Een meesterzet van Wilders. -
Dr. Strangelove, za 11 februari 2012 11:36 in reactie op Hassan Derbi Reageer op Dr.
>> Als Rosenthall al een ruggegraat had (ik vermoed van niet, gezien zijn buitelandse beleid) dan heeft ie deze allang bij de vuilnis gezet om zich een minister te mogen noemen.
je premise dat Rosenthal iets met onze grondwetof internationaal recht heeft, die klopt niet.
als je dat beseft, is de rest opeens toch weer logisch. -
Noud Aerts, vr 10 februari 2012 23:14 Reageer op Noud
Och, ons Timmermanneke moet zich eventjes laten gelden, nadat de PVV hem een luxeuze functie door de neus heeft geboord.
Over rancune gesproken! -
Klaas Slager, za 11 februari 2012 09:11 in reactie op Noud Aerts Reageer op Klaas
Ook al zou Timmermans niet door liefde tot de PVV zijn aangezet tot het schrijven van wat hij schreef, dat maakt nog niet onwaar wat hij schreef.
-
Noud Aerts, za 11 februari 2012 12:47 in reactie op Klaas Slager Reageer op Noud
Helemaal gelijk hoor! Maar gelijk of niet gelijk, het kan nog steeds als een veeg uit de pan gezien worden.
-
Klaas Slager, zo 12 februari 2012 17:48 in reactie op Noud Aerts Reageer op Klaas
Zo kun je elke zonsopgang ook zien.
-
Mees ., za 11 februari 2012 09:45 in reactie op Noud Aerts Reageer op Mees
U vertoont PVV gedrag....op de man spellen en verder niets inbrengen
-
Mees ., za 11 februari 2012 11:34 in reactie op Mees . Reageer op Mees
spellen=spelen
-
El Che, vr 10 februari 2012 22:21 Reageer op El
Dus rosenthal laat zich gebruiken als het kefpoedeltje van wilders, die dus niet voor zichzelf kan opkomen.
-
de heer Meijerink, vr 10 februari 2012 22:03 Reageer op de heer
Frans, je hebt helemaal gelijk. Maar het is voor zo'n beperkte meneer als Uri Rostenthal haast onmogelijk waarheid en fictie uit elkaar te houden.
-
Peet Van Velzen, vr 10 februari 2012 22:00 Reageer op Peet
Fijn dat beroepspoiticus Timmermans geen rancune heeft.
-
Han van der Horst, vr 10 februari 2012 22:41 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op Han
Daar kun je inderdaad een voorbeeld aan nemen.
-
M. Ebrahimi, za 11 februari 2012 00:24 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op M.
Fijn dat je land international bekend wordt door de GBL ipv Timmermans!
-
Eline W, vr 10 februari 2012 19:26 Reageer op Eline
Betekent dit dat Wetenschappers ook geen dingen meer mogen publiceren die de PVV niet aanstaan? Deze worden vaak ook door de overheid betaalt.
-
Edo Vos, vr 10 februari 2012 19:25 Reageer op Edo
++++++Eerst werd de toorn gewekt door een Duitse brochure over rechts-extremisme, waarin ook een tweetal foto’s van Wilders stond. Nergens legde die brochure een verband tussen de PVV en neonazi’s, maar Wilders stelde Kamervragen waarin hij de schrijvers van de brochure verweet dat verband wel te leggen. Niets was makkelijker geweest voor Rosenthal dan naar waarheid gewoon te antwoorden: 'Er wordt nergens een verband gelegd tussen de PVV en neonazi’s'.+++++++
Wacht even; er staat hier dat in deze brochure dat er twee (niet 1 maar 2) foto's van WIlders staan.
Vervolgens beweerd men dan dat er geen enkel verband wordt gelegd
tussen GW en neo nazi's...........
Kom op zeg, ik heb het ook niet op GW maar dat wil nog niet zeggen dat we dan maar alle realiteist zin overboord moeten kieperen puur en alleen om hem (of de VVD) te kunnen bashen.
Als je het hebt over neo nazi's en vervolgens daar foto's van een als extreem rechts bekende politicus zet dan wordt er een verband gelegd door de lezer.
Timmermans laat zich kennen op deze manier als een slecht verliezer. -
Mees ., vr 10 februari 2012 19:57 in reactie op Edo Vos Reageer op Mees
Misschien moet je de brochure eens goed doornemen Edo....en als je dan nog durft te beweren wat je hierboven beweert hoor je gewoon thuis bij die PVV.....want grotere manipulators van feiten bestaan er namelijk niet
-
kees van eck, vr 10 februari 2012 21:31 in reactie op Edo Vos Reageer op kees
Waarom zou een minister iets moeten vinden van een artikel in een of ander blad? Er is vrije pers, en als GW de inhoud niet bevalt, sleept hij de journalist i.c. voor de rechter.
-
Mees ., vr 10 februari 2012 18:10 Reageer op Mees
Als mensen een onwelgevallige mening hebben over de PVV dan moet hen blijkbaar de mond gesnoerd.....hoe ver zijn we al niet heen door deze partij met haar ondemocratische houding een regering te laten gedogen.
Vrijheid van mensuiting wordt juist door PVVers ondergraven...die zogenaamde partij van de vrijheid is geen partij voor de vrijheid.
Hoe meer macht zij krijgen hoe minder de vrijheid wordt van elk individu hier in Nederland...alleen als je hun gedachtegoed ondersteunt heb je meer rechten,zo gauw je ook maar iets uit de pas loopt en je eigen mening uit word je die partij uitgeflikkerd,tenzij je dingen doet die het gedachtengoed van de PVV steunen zoals brievenbuspissen,vrouwen in elkaar rossen etc.
Als je je eigen gang gaat en een keer met een (linkse...hahahaha)journalist praat kan je het vergeten (met een rechtse mag natuurlijk wel)....dan belt Agema je op en krijg je de wind van voren.
Een beweging met een ondemocratische grondhouding...dat is de PVV -
Mees ., vr 10 februari 2012 19:41 in reactie op Mees . Reageer op Mees
mensuiting=meningsuiting
-
Eloy Veldhuijzen, vr 10 februari 2012 22:24 in reactie op Mees . Reageer op Eloy
Volgens mij is het een heel gevaarlijke tendens, dat een partij iedereen die het niet met haar beginselen eens is op alle mogelijke manieren de mond probeert te snoeren. Het gevaarlijke en griezelige zit hem erin dat de PVV zo vaak dit soort dingen doet en uitspraken in die richting doet, dat veel mensen het als normaal gaan ervaren. Dat sluipt gewoon onze maatschappij in, beïnvloedt langzaam maar zeker de manier waarop we tegen bijvoorbeeld buitenlanders aan kijken. Read my lips: als dit zo door gaat en als we hier niet tegen blijven ageren, ben je over een paar jaar een zonderling als je het met die beginselen niet eens bent. Doet me hoe dan ook toch aan een bepaalde, zwarte periode in de geschiedenis denken, zeg zo'n 70 - 75 jaar geleden.
-
Sonja van Geloven, vr 10 februari 2012 17:47 Reageer op Sonja
Ik denk dat Rosenthal de PVV net zo weerzinwekkend vindt als 'wij'. Echter twee zaken zijn voor Rosenthal belangrijker: zijn heilstaat aan de Middenlandse zee, en de macht. Daar slikt hij zijn weerzin wel voor in.
-
Klaas Slager, za 11 februari 2012 09:09 in reactie op Sonja van Geloven Reageer op Klaas
En zo gooit Rosenthal de glazen van zijn identiteit in, een oude gewoonte bij hen.
-
bo campman, vr 10 februari 2012 17:31 Reageer op bo
"Nergens legde die brochure een verband tussen de PVV en neonazi’s,.."
En wie bepaalt dit ? Het Politburo ? -
Sylvia Stuurman, vr 10 februari 2012 18:15 in reactie op bo campman Reageer op Sylvia
Huh?
Dat kan iedereen constateren die de moeite neemt die brochure te lezen.
Heb jij daar echt een polit-bureau voor nodig?
Noem je Wilder het polit-bureau? -
Ben Joosten, vr 10 februari 2012 18:15 in reactie op bo campman Reageer op Ben
De objectieve lezer.
-
Frank Lenssen, vr 10 februari 2012 18:23 in reactie op bo campman Reageer op Frank
Neen, dat deden mensen die de brochure minutieus gelezen hebben (een kunst die Wilders niet beheerst, vandaar dat hij altijd onzin uitbraakt - hij schijnt er trots op te zijn om voorstellen van de oppositie ongelezen in de shredder te mikken. Wat een weerzinwekkende figuur is dat...).
Kijk maar eens naar het stuk van Ilja Leonard Pfeiffer, in NRC/Next, hierover.
(Verwacht antwoord: ik weiger om in die communistische voddenkrant te kijken - laat maar komen, dan wordt het beeld van de PVV weer wat méér van psychiatrische aard.) -
Ben Joosten, vr 10 februari 2012 17:31 Reageer op Ben
Ik blijf hevig terugverlangen naar de tijden dat er nog fatsoenlijke mensen op Buitenlandse Zaken zaten: Max van der Stoel, Hans van Mierlo, Ben Bot.
-
Bijstandskoning van GeenStijl, vr 10 februari 2012 16:18 Reageer op Bijstandskoning
Over pathologische rancune gesproken. Wilders had zich persoonlijk bijzonder ingespannen om te voorkomen de auteur van dit schrijven benoemd zou worden tot gouverneur. Over achterkamertjes en fascisme gesproken zeg.
-
Dr. Strangelove, vr 10 februari 2012 16:42 in reactie op Bijstandskoning van GeenStijl Reageer op Dr.
"Over pathologische rancune gesproken. Wilders had zich persoonlijk bijzonder ingespannen om te voorkomen de auteur van dit schrijven benoemd zou worden tot gouverneur. Over achterkamertjes en fascisme gesproken zeg."
typisch PVV: een brevet van onvermogen ophangen en er dan trots op wijzen. -
Sonja van Geloven, vr 10 februari 2012 17:49 in reactie op Bijstandskoning van GeenStijl Reageer op Sonja
Wat zou daar precies fascistisch aan zijn?
-
drs Zen, vr 10 februari 2012 19:26 in reactie op Sonja van Geloven Reageer op drs
Omdat het Geert Wilders is en niet meer dan dat. Fascistisch is wat fascisten doen snappez-vous. Ik zou Wilders geen nazi of fascist willen noemen, maar wel een HGLIYTLUIHKHVHGCYKTFILYOIHKHJLV en dat is ook een recept voor akeligheid. Maar dat is een discussie over hoe je beestje noemt. Dat de PVV en GW akelige beestjes zijn is wel duidelijk.
Niet op een huilerige toon zeggen: 'Maar hullie.' Laten we even helder zijn: GW en zijn club zijn niet fris en als 'hullie' akelige beestjes zijn krijgen ze ook een akelige beestjes aanpak, wat mij betreft. Ik doe daar niet moeilijk over.
Om de zinnen de verzetten, hard werken. zweet des aanschijns en .... dameskleding. Dan is er geen ruimte meer voor fascistische gedoe.
http://www.youtube.com/watch?v=5zey8567bcg -
Mees ., vr 10 februari 2012 18:23 in reactie op Bijstandskoning van GeenStijl Reageer op Mees
Mag ik je eens vragen wat je bedoelt?
-
Addy Stoker, vr 10 februari 2012 16:01 Reageer op Addy
hier ben ik het helemaal mee eens, vrijheid van meningsuiting is een groot goed, ook voor ambtenaren ,al dan niet in hun vrije tijd.
-
Nieuw!: Veldman, vr 10 februari 2012 16:00 Reageer op Nieuw!:
Rosenthal is een incapabele man die daar alleen maar zit omdat de PVV dat wilde een pro-israel extremist op buitenlandse zaken conform het partijprogramma van de PVV.
Het schootpoedeltje van Wilders die braaf pootjes geeft en opzit als Wilders dat wenst .
opiniemakers
-
Mei Li Vos Directeur Orangegas en publicist
Bio -
Ivan Wolffers Hoogleraar Gezondheidszorg en Cultuur VU
Bio -
Ewout Klei Politiek historicus
Bio -
Boris van der Ham Tweede Kamerlid D66
Bio -
Brecht van Hulten presentatrice Kassa
Bio
Populair
-
De échte keuze van Samsom
Media verdraaien uitspraken van PvdA-leider over voorkeur voor SP
7952 x bekeken Korte Scan
Reageer (354) Politiek Twitter -
Kamermeerderheid voor ESM
UPDATE: PvdA eist extra garanties ... Stemming volgt morgen
7582 x bekeken Korte Scan
Reageer (553) Economie Twitter -
Volkskrant wil Joop verbieden
Hoofdredacteur: 'Joop is directe concurrent van onze opiniepagina' ... Joop-verbod moet lezers naar VK-site drijven
5871 x bekeken Korte Scan
Reageer (194) Media Twitter -
Peiling: Sap ruim aan kop
Update: Het GroenLinks-dilemma op het podium: Bevlogenheid versus bedachtzaamheid ... EenVandaag: 77 procent GroenLinks-leden kiest voor Sap
5609 x bekeken Korte Scan
Reageer (130) Politiek Twitter -
'SP smijt deur dicht voor GroenLinks'
[VIDEO] SP-voorzitter Jan Marijnissen wil volgens Limburgse krant niet meer samenwerken met GroenLinks ... Nieuws ook door andere media overgenomen … SP-woordvoerder ontkent … Frans Timmermans was aanwezig en bericht op Facebook: 'dat Jan Marijnissen de deur naar GroenLinks keihard dichtsmeet. Was ik niet met hem eens' ... Marijnissen: Met Dibi aan het roer is links GroenLinks voorbij
5140 x bekeken Korte Scan
Reageer (249) Politiek Twitter -
GroenLinks pakt forens hard
Update: GroenLinks legt uit: Arme mensen betalen voor dure leasebakken van de rijken ... GroenLinks-Tweede Kamerlid Ineke van Gent verdedigt Lenteakkoord: Dan ga je maar dichter bij je werk wonen
4083 x bekeken Korte Scan
Reageer (336) Economie Twitter -
Het Joop-verbod van de Volkskrant
Francisco van Jole Apart: Voor de tweede keer in korte tijd is er in de Tweede Kamer gepleit voor het verbieden van Joop.
3687 x bekeken Korte Scan
Reageer (94) Media Twitter -
Bam! GroenLinks in frontale botsing met 21e eeuw
Partijvoorzitter Weening legt uit dat Dibi officieel ongeschikte kandidaat is maar dat leden hem toch mogen kiezen ... Kelder legt archaïsch denken bloot ... CDA nu moderner dan GroenLinks
3453 x bekeken Korte Scan
Reageer (44) Politiek Twitter -
De Hond peilt: Heftige electorale schommelingen
VVD-achterban niet blij met lenteakkoord ... Dibi kost GroenLinks zetels ... PvdA en PVV profiteren ... Geen meerderheid voor 'Kunduz-coalitie' ... Europa en euro zullen belangrijke rol spelen op 12 september
3421 x bekeken Korte Scan
Reageer (186) Politiek Twitter -
D66 wil 40-urige werkweek terug
D66-Tweede Kamerlid Wouter Koolmees in Buitenhof: Een officiële vrije dag opgeven levert ook economisch voordeel op
3129 x bekeken Korte Scan
Reageer (171) Politiek Twitter

