Bio Bekijk alles van Hanneke Groenteman Word fan

Hanneke Groenteman

Hanneke Groenteman TV presentator

22 februari 2010 Reageer (42) 1977 x bekeken Politiek RSS

Femke for president!

In deze visuele ijstijd wil het oog ook wat

Het wordt steeds duidelijker: Femke Halsema groeit uit tot Obama-achtige proporties, op Hollandse schaal dan.

Wat zou het goed zijn als Groen Links genoeg steun krijgt om als volwaardige partner mee te mogen doen in de coalitievorming. Het is verrukkelijk om te zien dat ze eigenlijk geen fouten maakt in haar optredens. Dat ze mooier en mooier wordt doet er natuurlijk niks toe, maar in deze visuele ijstijd wil het oog ook wel wat.

Laatste Reacties (42) Reageer Reacties in wachtrij: 0

  • jaap vos, vr 26 februari 2010 17:18 Reageer op jaap

    jaap

    Mijn stem heeft ze & eigenlijk al jaren !!! Ze geeft iedere keer weer blijk van kennis van zaken, goede argumenten & daarnaast heeft ze ook mijn stem op ethisch gebied. Nooit kun je haar betrappen op vieze, valse bewoordingen waar andere mensen nogal eens gebruik van maken & dat is in deze tijd waarin mensen zich veelal laten leiden door veelal aangeprate angst echt een verademing !!! Dus puur op ratio kies ik Femke alleen ik hoop dat meerdere mensen over hun angst heen durven stappen want het is natuurlijk/helaas wel eng voor mannen een vrouw aan de macht/als premier !!!
    Ps; ik geef toe ik kijk ook graag naar haar !!

  • martin poos, do 25 februari 2010 20:03 Reageer op martin

    martin

    Mevr. Groenteman heeft wat betreft de gelijkenis van Obama met onze Femke helemaal gelijk. Het is alleen jammer dat Obama hoogst waarschijnlijk binnenkort zijn meerderheid in Good Old Amerca kwijt is.

    Dus : Groentemannetje bedenk :
    "Van een knappe schotel kun je niet eten"

  • Marie-Bernadette Engering, wo 24 februari 2010 17:42 Reageer op Marie-Bernadette

    Marie-Bernadette

    Mijn hart wordt hier weer warm, omdat ik lees dat de toon tot op de 2 laatste reageerders veel positiever is geworden

    Groetjes,
    Marie-Bernadette

  • Johnny Berry, wo 24 februari 2010 10:40 Reageer op Johnny

    Johnny

    " Het wordt steeds duidelijker: Femke Halsema groeit uit tot Obama-achtige proporties, op Hollandse schaal dan. "

    Ik weet niet door welke bril mevrouw Groenteman kijkt, maar 1 ding is voor mij duidelijk, de bril heeft de verkeerde sterkte.

    En niet zo een klein beetje de verkeerde sterkte.

    Haar observaties zijn van een heel hoog wereldvreemd gehalte, en worden dan ook meer gevormd in haar hoofd, dan dat er sprake is van een werkelijke waarneming.

    Niet erg hoor mevrouw Groenteman, daar hebben heel veel politici van de gevestigde orde ook last van.

    Waarschijnlijk kopen ze alle hun bril in dezelfde winkel.

  • Hank Williams, di 23 februari 2010 22:36 Reageer op Hank

    Het klopt dat Femke uitgroeit tot Obama achtige proporties. Hij heeft ook veel beloofd en weinig waargemaakt.

    Amerika is echt klaar met deze 'veelbelovende' policus.

  • Netty van Lookeren Campagne, di 23 februari 2010 22:20 Reageer op Netty

    Netty

    Groen Links is niet helemaal mijn ding, maar Femke als premier zou een verademing zijn. Dan zijn we misschien eindelijk die hanengevechten die we de laatste tijd gezien hebben eens kwijt. Soms leek het ook de kleuterschool wel. Eigen (partij) belang eerst. Met Femke zal het er minder macho aan toegaan en daar zijn we eindelijk wel eens aan toe. Een vrouwelijke en beschaafde premier (dus geen Rita Verdonk) zal een groot verschil maken

  • ==Ellen ==, di 23 februari 2010 17:27 Reageer op ==Ellen

    Ik zou het een VERADEMING vinden. Vind het een leuk en intelligent mens, zo anders dan JPB ook. Ik zou wel willen zien hoe ze het zou doen. Qua uitstraling internationaal zou het sowieso een verbetering zijn. Maar welk kabinet zou ze dan leiden, dat is de vraag:

    GL-SP-PvdA-D66-VVD?

    Ik vrees dat de VVD dat niet ziet zitten... Nog afgezien of ze wel de noodzakelijke 76 zetels halen.

  • Levina de Ruijter, di 23 februari 2010 17:04 Reageer op Levina

    Levina

    Ik ben geen Groen Links stemmer, maar Femke Halsema als MP zou ik fantastisch vinden! Want laten we eerlijk zijn: er is momenteel niemand in het Haagse die zelfs maar in haar schaduw kan staan.

  • Erwin Hoogkamer, di 23 februari 2010 16:43 Reageer op Erwin

    Erwin

    Als het aan mij ligt wordt ze MP.

  • Fatima Bloodhooft, di 23 februari 2010 15:32 Reageer op Fatima

    Fatima

    Eigenlijk zou het mogelijk moeten zijn om een Eerste Minister te kiezen die buiten de partijen staat en het landsbelang boven alles fundamenteel, elementair, primair als absolute hoogste prioriteit stelt.

    Dan zou ik zeer zeker zonder twijfel voor Femke Halsema gaan!

  • Sir Charles, di 23 februari 2010 15:13 Reageer op Sir

    Sir

    Ben weliswaar geen GroenLinks-stemmer maar heb er beslist geen moeite mee dat Femke Halsema premier van ons land wordt. Niet alleen omdat ze een (mooie) vrouw is doch ben er ook van overtuigd gezien haar immer weloverwogen wijze van oppositie voeren dat ze ook regeringsverantwoordelijkheid kan dragen.
    Ja, eerlijk gezegd vind ik ook OMDAT ze een vrouw is minister-president mag worden.

  • Jonathan Leguat, di 23 februari 2010 14:23 Reageer op Jonathan

    Jonathan

    Ik zou graag Femke zien als MP
    Natuurlijk zit in haar partij ook wat drifthout maar in iemand als Kees Vendrik heb ik bv. het grootste vertrouwen.

    Wel ben ik bang dat Femke geen beleid zal voeren die in de roze visie zal passen van mevrouw Groenteman die zegt te gaan onderduiken wanneer Wilders zou winnen.
    Femke is bevlogen maar ook realistisch, getuigen haar reactie op de perverse oproep van Timmermans en Bos aan andere partijen om een Cordon sanitaire te leggen rondom de PVV.

    Sociaal, met aandacht voor de Natuur en Duurzaamheid, Zorg en Onderwijs en minder oorlog
    Het enige probleem wat ik altijd heb met Groen Links is hun softe aanpak van de criminaliteit.
    Maar ja je kunt niet alles hebben maar ik zou ervan overtuigd zijn dat we ons konden verdubbelen wanneer die achterhaalde '70 standpunten zouden worden afgezworen.

    En blijf erop gespitst dat we seculier blijven
    Dus geen PvdA of Erik Grasshof toestanden.
    De gelijkheid tussen man/vrouw, homo/hetero en zwart/wit moet absoluut blijven. Evenzeer de Vrijheid van Meningsuiting en de strikte scheiding tussen kerk/Staat.
    Dat zijn in mijn optiek de vijf peilers waarop deze democratie gestoeld moet zijn.

  • YggY ..., di 23 februari 2010 13:22 Reageer op YggY

    YggY

    Na Balkenende is iedereen een goede keuze maar uit het oogpunt van het oog krijgt Femke mijn eeuwige zegen. Ik blijf natuurlijk wel een oogje in het zeil houden want ik zou niet willen dat hetgeen mijn oog ziet mijn verstand vertroebelt.

    Ogenschijnlijk.

  • Marie-Bernadette Engering, di 23 februari 2010 12:38 Reageer op Marie-Bernadette

    Marie-Bernadette

    Kunnen jullie ook iets positiefs en optimistisch uit je inborst omhoog krijgen?
    Anders heb ik met jullie te doen!

  • , di 23 februari 2010 12:52 in reactie op Marie-Bernadette Engering Reageer op

    Marie-Bernadette
    Nee.
    Dat kunnen ze niet.
    Er zit hier een stel geborneerde mannekes te mailen, je wordt er flauw van.
    Mij lijkt het een prima idee.
    Een vrouw, een mooie ook nog, als MP.
    Bovendien is ze slim en zit ze aan de goede kant van het politieke spectrum.
    Wat is er mis mee??

  • Marie-Bernadette Engering, di 23 februari 2010 13:31 in reactie op Reageer op Marie-Bernadette

    Marie-Bernadette

    Roerend met je eens Willemarin!

    Als je hier niets constructiefs hebt bij te dragen, ga dan een deur verder alsjeblieft.
    Je maakt niemand blij, uiteindelijk nog het minst jezelf!

  • Fatima Bloodhooft, di 23 februari 2010 17:33 in reactie op Marie-Bernadette Engering Reageer op Fatima

    Fatima

    Ik ben het met jullie beiden eens!

    Het valt wel op dat het over het algemeen dezelfde mannen zijn, die overlopen van azijnzure en puberale opmerkingen richting vrouwen in de politiek.

    Over hoe ze eruit zien, hoe ze zich kleden, over hoe ze praten, over hoe ze zich als mens gedragen, over hoe ze politiek bedrijven, enzovoort, enzovoort.

    Het zal de kift wel zijn. En vaginanijd. Of vaginaloezie. Of alledrie.

  • Zjen Zen, di 23 februari 2010 17:45 in reactie op Fatima Bloodhooft Reageer op Zjen

    Zjen

    ja, nou ja,

    ik zie Femke graag..veel liever dan een lelijke man en die zijn er te over.

    Ik zou wel willen dat ze haar essen minder scherp en minder lang zou maken.

  • Sir Charles, di 23 februari 2010 20:28 in reactie op Fatima Bloodhooft Reageer op Sir

    Sir

    " Over hoe ze eruit zien, hoe ze zich kleden, over hoe ze praten, over hoe ze zich als mens gedragen, over hoe ze politiek bedrijven, enzovoort, enzovoort. "

    Vind ik toch niet echt onbelangrijk voor mensen die in de publieke belangstelling staan doch buitendat vind ik Femke Halsema naast een goed politicus ook gewoon een lekker ding om te zien als ik dat woord mag gebruiken.

  • Piet Paaltjes, di 23 februari 2010 10:10 Reageer op Piet

    Piet

    Natuurlijk. Iemand kiezen op uiterlijk en niet op de inhoud van het partijprogramma.
    Was GroenLinks niet een samenraapsel van communisten, pacifisten en milieu fanaten? We kennen de resultaten van het communisme. De resultaten van de milieu groepen kwam in vertrouwelijke e-mail naar buiten en het pacifisme heeft niet tot minder oorlogen geleid.

  • Marie-Bernadette Engering, di 23 februari 2010 07:19 Reageer op Marie-Bernadette

    Marie-Bernadette

    Zeer gewaardeerde Hanneke Groenteman,

    Uw uitroep klinkt heerlijk in mijn oren!

    Ik droom met u mee..................van een integere, visionaire regering, warm betrokken bij de samenleving
    wie weet op een dag.....

  • Rob van Koot, di 23 februari 2010 08:31 in reactie op Marie-Bernadette Engering Reageer op Rob

    Rob

    Ja, als Femke kan, kan Wilders ook, die zit aan de andere kant van het politiek spectrum maar staat even ver naast de realiteit. Wilders kan alleen praten over immigranten, Femke alleen over het milieu. We hebben iemand nodig met een brede visie op alle terreinen.

  • Vaclav Klaus, di 23 februari 2010 09:30 in reactie op Rob van Koot Reageer op Vaclav

    Vaclav

    Volgens mij krijgt Femke juist kritiek vanuit de milieu beweging dat zij te weinig over groene zaken spreekt.

    Zij voert al jaren over alles het woord.

  • zorba de griek, di 23 februari 2010 10:19 in reactie op Rob van Koot Reageer op zorba

    zorba

    Hear, hear.

  • De VVD, di 23 februari 2010 05:31 Reageer op De

    De

    Het wordt steeds duidelijker? Behalve de "roep van Rottenberg" om iets a la Femke, heb ik nog weinig signalen gehoord.

    Als Femke maar niet besluit om Felix Rottenberg tot haar campagneleider te bombarderen. Rottenberg was tenslotte voorzitter van de PvdA tijdens de dramatische verkiezingsverliezen (12 zetels!) in 1994.

  • Rob Geurtsen, di 23 februari 2010 03:27 Reageer op Rob

    Rob

    Nou, mooier?

    Die kleren die ze tijdens de laatste twee debatten droeg, waren niet erg flatteus. Vooral die saaie kleuren deden het niet goed. Eventje dacht ik een jonge Ien Dales te zien.
    Met het zicht van achteren leek er meer breedte in de bouw dan voor de laatste zwangerschap.
    Nee, mooier niet, mer oppositieleiderschap dan Pechtold en Kant, zeker wel.

  • , di 23 februari 2010 13:35 in reactie op Rob Geurtsen Reageer op

    Vond jij de pakken van Balkenende, Verhagen, Bos, en Wilders dan mooier??
    En, zoals je weet, je moet altijd naar de kop kijken en niet naar de kkleding.
    Nou, dat wint ze toch met glans??

  • Ton evertsen, ma 22 februari 2010 23:56 Reageer op Ton

    Ton

    sterker nog wilders heeft een hele slimme zet gedaan. Door de aow verhoging als onaanvaardbaar neer te zetten heeft hij zijn prijs voor steun, deelname bekend gemaakt. Hij weet dat meer dan strenger (zie laatste cda oproepen) tov buitenlandse criminelen toch niet krijgt, idem mbt de islam als hij met cda wil regeren. Dus wat vraagt hij aow, flink snijden in ambtenaren en strengere straffen, niets waar cda vvd bang voor zijn

    groenteman kan beter vragen aan wakker nederland of powned of ze daar mag onderduiken oh wacht die had ze al uitgesloten.

  • Rob Aker, ma 22 februari 2010 23:30 Reageer op Rob

    Rob

    "Obama-achtige proporties"??

    Ik verwijs graag naar een artikel uit de Volkskrant.

    http://www.volkskrant.nl/buitenland/article1260169.ece/Populariteit_Obama_daalt_naar_niveau_Bush

  • zorba de griek, ma 22 februari 2010 23:23 Reageer op zorba

    zorba

    Mevrouw Groenteman, dit lichtpuntje gun ik u van harte in deze donkere tijden.

    Maar de andere kant van de medaille is dat Jack de Vries de deur wagenwijd openzette naar een coalitie CDA-VVD-PVV.

    Ik zou al vast maar wennen aan het idee. Het linkse kwartet kan 4 jaar oppositie gaan voeren tegen het meest rechtse Kabinet ever.

    Hard maar waar.

    Misschien een schrale troost. Wilders heeft vanmorgen zijn gezicht getoond als niet-oppositie politicus. En dat blijkt eigenlijk allemaal reuze mee te vallen. De doomscenarios over de NSB en WO II kunnen de ijskast in.

  • eliart l, ma 22 februari 2010 23:49 in reactie op zorba de griek Reageer op eliart

    eliart

    En daarmee laat wilders zien dat hij net zo pluchegeil is als alle andere politici.

  • Olav L, di 23 februari 2010 08:22 in reactie op eliart l Reageer op Olav

    Olav

    " En daarmee laat wilders zien dat hij net zo pluchegeil is als alle andere politici. "

    Was dat nog niet duidelijk dan?

  • Martijn Kroon, di 23 februari 2010 12:00 in reactie op eliart l Reageer op Martijn

    Martijn

    Robbert Surtel: ''En daarmee laat Wilders zien dat hij net zo pluchegeil is als alle andere politici."
    Je kunt Wilders veel kwalijk nemen, maar niet dat hij pluchegeil is. Elke politicus heeft zijn eigen ideeën en denkt dat zijn ideeën het best zijn voor Nederland, en dus wil hij deze ideeën en oplossingen ook in praktijk brengen, en dat kan bij het regeren. Natuurlijk wil Wilders graag regeren, zodat hij hele bevolkingsgroepen aan de kant kan zetten en zichzelf kan kronen tot premier Wilders. Ook al walg ik van zijn racistische ideeën, ik kan hem niet kwalijk nemen dat hij wil regeren.
    Wel vind ik het schandalig dat Wilders nu weer zegt dat ALLEEN de AOW-leeftijd een breekpunt voor hem is. Hij heeft jaren gezegd dat zijn PVV de 'stem van het volk' was. Nu in verkiezingstijd laat hij al zijn 'oplossingen' voor het integratievraagstuk achter zich. Nu hij alle anti-allochtone racisten van Nederland al achter zich heeft geschaard, richt hij zich de ouderen, om zo ook hun stem te kunnen inwinnen. Voor Nederland zou een regering met de PVV (misschien wel als grootste partij) primair natuurlijk een ramp zijn, maar voor de langere termijn kan het ook gunstig uitpakken. Als Wilders niet meeregeert, gaat hij weer 4 jaar roepen, dat 'zijn' PVV de stem van het volk is, dat alle andere politici draaikonten zijn, en zich bezig houden met 'linkse hobbies' enz enz. Als Wilders wil gaan regeren, zal ook hij consessies moeten doen en dat doet hij blijkbaar ook op het gebied van integratie, blijkt nu. Dan zullen de Wilders-stemmers er achter komen dat ook hij nooit voor honderd procent zijn beloften kan waarmaken, en zullen de mensen erachter komen, dat Wilders geen haar beter is dan alle andere politici.

  • Ahura Mazda, di 23 februari 2010 07:50 in reactie op zorba de griek Reageer op Ahura

    Ahura

    "Misschien een schrale troost. Wilders heeft vanmorgen zijn gezicht getoond als niet-oppositie politicus. En dat blijkt eigenlijk allemaal reuze mee te vallen. De doomscenarios over de NSB en WO II kunnen de ijskast in. "

    Dat zegt nog niks Paul , je kunt het nu nog niet beoordelen veelste vroeg om dit soort uitspraken te doen....want als er een clubje is dat echt stiekem is , dan is dat wel de pvv...

    Ach ik weet al precies wat je reactie zal zijn .....ontkennen natuurlijk...maar daar is de pvv altijd al goed in geweest ;)

  • De VVD, di 23 februari 2010 08:37 in reactie op Ahura Mazda Reageer op De

    De

    Laten we het spannender maken. Stel dat Paul zou ontkennen, dan zou het aan jou zijn om aan te tonen dat de PVV stiekem doet. Dus, ga je gang eens en vertel ons waarom de PVV stiekem is.

  • Ahura Mazda, di 23 februari 2010 10:54 in reactie op De VVD Reageer op Ahura

    Ahura

    "Laten we het spannender maken. Stel dat Paul zou ontkennen, dan zou het aan jou zijn om aan te tonen dat de PVV stiekem doet. Dus, ga je gang eens en vertel ons waarom de PVV stiekem is "


    Beste HoLbach ik hoef niks aan te tonen of te bewijzen ....we zitten niet in een rechtbank ... ik geef hier me mening
    en ben eigenlijk niet van plan om serieus op je te gaan reageren ... als je jezelf van het dom wilt houden moet je dat zeker doen , voormij is het overduidelijk
    dat pvv een dubbele agenda heeft.....ontken het maar
    Groeten uit Havana

  • Ben jansen, di 23 februari 2010 11:09 in reactie op Ahura Mazda Reageer op Ben

    Ben

    Gevalletje laster

  • Ahura Mazda, di 23 februari 2010 13:09 in reactie op Ben jansen Reageer op Ahura

    Ahura

    "Gevalletje laster"

    Zal wel... Probeer te integreren

  • De VVD, di 23 februari 2010 11:29 in reactie op Ahura Mazda Reageer op De

    De

    Ik ben verheugd dat u een goed debat niet uit de weg gaat.

    U heeft het recht een op niets gestoelde mening te hebben en te uiten en ik zal vooralsnog niet ontkennen dat de PVV een dubbele agenda heeft. Ik weet dat doodeenvoudig niet en ben op zoek naar de juiste argumenten.

  • zorba de griek, di 23 februari 2010 21:17 in reactie op Ahura Mazda Reageer op zorba

    zorba

    Laten we het er maar op houden dat dit ook werd geroepen in de aanloop naar de film Fitna.

  • - -, di 23 februari 2010 09:15 in reactie op zorba de griek Reageer op -

    -

    U bent, mijns inziens, dan wel ernstig naïef in deze kwestie en hyper gevoelig voor de waan van de dag.

  • De VVD, di 23 februari 2010 09:51 in reactie op - - Reageer op De

    De

    We zullen de uitslagen maar even afwachten. Optimisme is leuk maar doorgeslagen optimisme grenst aan waanzin.

 

Reageren

opiniemakers

Populair

Scroll naar boven Scroll naar boven