vr 25 mei 2012
Bio Bekijk alles van Paul Wilders Word fan Abonnement
08 april 2011 Reageer (107) 1701 x bekeken Leven
Extremisten bedreigen Geert Wilders
Het zou echter van kortzichtigheid getuigen om als gevolg van de verwerpelijke standpunten van een kleine groep extremisten alle aanhangers van de Islam op één en dezelfde hoop te schuiven
De zeer extremistische Moslimbeweging Sharia4Holland bedreigt de PVV-voorman Geert Wilders op een wijze die op geen enkele manier toelaatbaar is. Ieder weldenkend mens, voor- of tegenstander van Wilders en het gedachtengoed dat hij uitdraagt, dient zich te distantiëren van walgelijke bedreigingen als deze.
Het feit dat het hier gaat om een kleine maar zeer extremistische groep maakt de impact van de verholen en onverholen bedreigingen niet minder. De aankondiging van Fitna 2 door Wilders, hoe abject van inhoud, bedoeling en absurd van aard dan ook:
De bedreigingen tegen Wilders zijn een reactie op Wilders' aankondiging dat hij volgend jaar komt met Fitna-2, waarin hij 'het barbaarse leven van de zieke geest van Mohammed' wil blootleggen. De PVV-leider zegt met zijn nieuwe film steun te willen bieden aan moslims wereldwijd om de islam te verlaten. Volgens Wilders zijn ex-moslims, 'afvalligen', helden die steun verdienen: 'Het wordt tijd dat wij deze mensen helpen door Mohammed te ontmaskeren.'
Rechtvaardigen van bedreigingen van deze aard kan op geen enkele wijze. Integendeel.
Het zou echter van kortzichtigheid getuigen om als gevolg van de verwerpelijke standpunten van een kleine groep extremisten alle aanhangers van de Islam op een en dezelfde hoop te schuiven. Daarmee wordt het overgrote deel van de Moslimgemeenschap onrecht aangedaan. Laat ons deze fout dan ook niet maken.
Op persoonlijke titel: ook ik heb hier aangiften van zware bedreigingen in de la liggen. Dat heeft mij er nooit van weerhouden om het onderscheid tussen een relatief kleine groep extremisten en de overgrote meerderheid van goedwillende moslims te blijven maken. Extremisme in deze vorm dient te worden aangepakt daar waar mogelijk. Laat ons waken voor een verdergaande tweedeling. Daar is geen enkele gemeenschap, nationaal en internationaal, mee gebaat.
Dit artikel verscheen eerder op dutchpolitics.org
Laatste Reacties (107) Reageer Reacties in wachtrij: 0
-
Gerald Thus, za 09 april 2011 10:11 Reageer op Gerald
Straks kan de bedreiging van de PVV-leider wel eens van een heel andere hoek komen: van teleurgestelde PVV-kiezers.
-
Mostafa Mouktafi, za 09 april 2011 12:25 in reactie op Gerald Thus Reageer op Mostafa
Of van de laatste overgebleven druppeltje-menselijkheid in zijn hoofd en hart als die wel is. Wilders had wel de laatste tijd grote lekkages gehad,alles wat menselijk in hem was is lekt weg. Of een druppeltje menselijkheid overblijft? hoop ik het wel. Ik haat Wilders niet, maar ik walg van die man.
-
Gerald Thus, za 09 april 2011 14:34 in reactie op Mostafa Mouktafi Reageer op Gerald
Ik walg misschien nog meer van al diegenen die achter hem aan hollen. Waar zitten hún hersens?
-
, za 09 april 2011 14:52 in reactie op Gerald Thus Reageer op
Ahum.* waar zitten hun hersens*?===========wat dacht je van onderbuik met diarrhee?
-
Hans Kuhn, za 09 april 2011 09:03 Reageer op Hans
De achterkant van dit verhaal is dat geert iedereen hoog in de gordijnen krijgt met een simpele aankondiging. Dat er inhoud gezocht wordt in een van twee kanten inhoudsloos verhaal.
Een man claimt het recht om iedere wedstrijd met een ajax shirt in feyenoord's vak s ajax leuzen te scanderen. Hij noemt dit 'het recht op vrije meningsuiting'. -
Home Quest, za 09 april 2011 03:47 Reageer op Home
"De zeer extremistische Moslimbeweging Sharia4Holland bedreigt de PVV-voorman Geert Wilders op een wijze die op geen enkele manier toelaatbaar is. Ieder weldenkend mens, voor- of tegenstander van Wilders en het gedachtengoed dat hij uitdraagt, dient zich te distantiëren van walgelijke bedreigingen als deze."
___________________________________________________________
Beste Paul,
Als ik naar de Nederlandse samenleving kijk ontbreekt het juist hieraan. "wij" (ik niet) zijn het normaal gaan vinden. En wellicht moeten "wij" het maar accepteren dat bedreigingen van deze tijd zijn.
Zoals U weet deel ik weinig tot danwel niets met de PVV. Maar wat ik deel met uw broer dat hij zich verzet tegen iedere vorm geweld, danwel bedreigingen. Zo ook naar zijn politieke tegenstanders toe! Meer politici zouden OP DIT punt zijn voorbeeld moeten volgen. En zo een signaal afgeven naar de samenleving.
De (riool) media doet er echt alles aan om uw broer af te schilderen als het ergste kwaad. Enkel Femke Halsema nam het meer dan terecht een aantal keer op voor uw broer.
Het meest kwalijke is te noemen dat de moslimgemeenschap binnen Nederland er niets meer van begrijpt. Zowel voor als tegenstanders praten over moslims binnen Nederland, maar juist niet met moslims.
Goed de PVV koos het hoofddoekje uit voor politiek gewin (vermoeden). Tegenstanders van de PVV (geen moslim) gebruiken nu juist dit hoofddoekje om zich te kunnen verzetten tegen de PVV. (voor mij een feit) Nergens maar dan ook helemaal nergens gaat men in debat met de moslim gemeenschap!
Helaas is de "nieuwe" media (internet) ook niet alles. Burgers willen ook gehoord worden en tja het moet toch geweldig zijn als er mensen zijn die met je meegillen. Het gevolg is wel dat de grenzen opgezocht worden, en jawel men verlegt (on)bewust grenzen. Zowel "links" als "rechts" Nederland.
En de kogel kwam van....
http://www.youtube.com/watch?v=HOwb8FBhcgM
Ik gun een ieder een fietsje naar zijn of haar werk.
En de kogel kwam van, van wie??
En als mij wat gebeurt,
ik ben blij dat jij mij die gelegenheid geeft,
als mij wat gebeurt, dan zijn zij
medeverantwoordelijk en dan kunnen ze niet
hun handen der van aftrekken in de zin van
ja ik heb de aanslag niet gepleegd,
je hebt het klimaat mee gecreëerd
en dat moet stoppen.
"Laat ons waken voor een verdergaande tweedeling. Daar is geen enkele gemeenschap, nationaal en internationaal, mee gebaat." Uw woorden.
De tweedeling is er al, in de vorm van voor danwel tegenstanders van de PVV.
En laat ik eerlijk zijn, ik weet niet hoe ik dit proces kan stoppen.... -
YggY ..., za 09 april 2011 10:41 in reactie op Home Quest Reageer op YggY
Maar wat ik deel met uw broer dat hij zich verzet tegen iedere vorm geweld, danwel bedreigingen.
==============
Wie was toch al weer eens die politicus die bij onrusten in een bepaalde wijk in een bepaalde stad het leger in wilde zetten ?
En wie was ook al weer eens die politicus die onlust veroorzakende Marokkanen door de knieën wilde schieten.
En wie is die politicus die op dagelijkse basis dreigt naar de Moslims in dit land?
Dit zijn retorische vragen. -
Home Quest, za 09 april 2011 12:41 in reactie op YggY ... Reageer op Home
Bla, bla, bla YggY. Nergens zeg of schrijf ik dat je het niet oneens mag zijn met de PVV.
Lees mijn verhaal nogmaals, en neem het verhaal van Paul Wilders ook eens door. Mensen bedreigen doe je domweg niet! En helaas leven wij in een Nederland waar dit "normaal" is geworden. Helaas weet ook ik dat je daar geen politicus voor hoeft te wezen.
Ik kan u meedelen dat het leven in angst voor eigen lijf en leden geen pretje is.
En jawel YggY ik weet het niet meer, zowel voor als tegenstanders van de PVV buitelen over elkaar heen. Een spiraal van HAAT, mag ik mij hier tegen verzetten YggY? -
Sonja van Geloven, za 09 april 2011 02:21 Reageer op Sonja
Gaan de Belgen ons land veroveren? HUH?
-
de heer Meijerink, vr 08 april 2011 23:48 Reageer op de heer
Gaaap. Ik vind de GBL de laatste dagen verdacht stil. Zou hij aan het vasten zijn? Je zou er onthoudingsverschijnselen van krijgen!
-
Mees ., vr 08 april 2011 23:02 Reageer op Mees
Wilders en deze mensen van Sharia4Holland dansen de tango met elkaar...samen misbruiken ze een religie om anderen te onderdrukken
-
Mostafa Mouktafi, vr 08 april 2011 21:28 Reageer op Mostafa
De Wilders Fitna's zijn doodgewoon mening, mijn Kampf is haatzaaiend en dus mag verboden worden, de Fitna's van wilders mogen door?
Stelletje onbeschoften. -
Ginger Ted, vr 08 april 2011 22:45 in reactie op Mostafa Mouktafi Reageer op Ginger
Koran mag ook toch? Of: Donald Duck
-
Ginger Ted, vr 08 april 2011 22:47 in reactie op Mostafa Mouktafi Reageer op Ginger
Koran mag ook toch? Anders reduceren tot Donald Duck.
-
El Che, vr 08 april 2011 23:08 in reactie op Ginger Ted Reageer op El
Neem nog maar een oude jenever.
-
Mostafa Mouktafi, za 09 april 2011 11:46 in reactie op El Che Reageer op Mostafa
Bessenjenever coebergh? bedoelde je?!
Nou, dan mag je hem eerst vastbinden aan zijn barkruk, anders begin hij te slaan. het is een zware borrel hoor. -
Anton Schaafsma, vr 08 april 2011 20:12 Reageer op Anton
Fitna 2 wordt vanzelfsprekend weer een simplistisch hobby-filmpje. Het grootste deel van Wilders' domme kiezersaanhang leest toch al geen intelligentere dingen boven het niveau van reclamefolders en de voorpagina van de Telegraaf
En wat wordt de titel van Fitna 2 ? “Mijn beloofde land in gevaar” ? Of "Der ewige Muselmann" ? Of toch “Fitna Revolutions” ? Of wat dacht je van: Fitna Strikes Back ? Of Return of the Fitna ? Om na een jaar of tien een prequel te maken: Fitna 3, the Beginning......GAAP !
De politiek van de PVV is toch al één grote soap. Maak van Fitna 2 maar een 112-delige soap-serie voor op RTL-4, SBS-6....of Veronica. Daar zijn ze sowieso dol op presentaties door domme blondjes. -
Des Duivels, vr 08 april 2011 20:59 in reactie op Anton Schaafsma Reageer op Des
De Film gaat "beproeving 2" heten. Hier is speciaal voor gekozen omdat de domme Wildersaanhangers nu eenmaal liever de Telegraaf lezen dan informatieve artikelen.
-
Anton Schaafsma, za 09 april 2011 01:34 in reactie op Des Duivels Reageer op Anton
Of krijgt het mischien toch de titel "Triumph des Wilders" ?
Ik weet zeker dat Geert Wilders en de Duitse cineaste en fotografe Leni Riefenstahl het goed met elkaar zouden hebben kunnen vinden. -
Des Duivels, vr 08 april 2011 18:29 Reageer op Des
Fitna 1 en Fitna 2 baseren zich op feiten welke weergegeven worden in het bronmateriaal. Voor iedereen makkelijk te verifieren als je maar moeite wilt doen.
Waar ik met name naar uitkijk is Fitna 3. Deze documentaire gaat dieper in op de wijze waarop totalitair gedachtegoed door middel van repressie, terreur, indoctrinatie en opportunisme kan groeien en bloeien.
De verbanden tussen communisme, nationaal socialisme en islam worden d.m.v. feiten, bronmateriaal en beeld helder uiteengezet zodat zelfs de grootste appeasers achter hun oren zullen krabben.
Fitna 3 gaat alle kasrecords verbreken.. geloof me.. -
YggY ..., vr 08 april 2011 18:52 in reactie op Des Duivels Reageer op YggY
Gelukkig bezit ik het vermogen om u niet serieus te nemen.
-
Des Duivels, vr 08 april 2011 19:10 in reactie op YggY ... Reageer op Des
Vermogen?...Vermogen? Ik ben nog nooit een SP aanhanger tegengekomen met eigen vermogen.
-
YggY ..., vr 08 april 2011 19:38 in reactie op Des Duivels Reageer op YggY
Mooi dan ben ik de eerste
-
Des Duivels, vr 08 april 2011 20:54 in reactie op YggY ... Reageer op Des
Mooi..... is dat niet een uitspraak van Rutte?
U had het al eerder over uw "eigen vermogen"... bent u VVD-er aan het worden? -
, za 09 april 2011 15:11 in reactie op Des Duivels Reageer op
Hoezo?
Wat een gotspe.
Moet je wanneer je vermogen en bezit hebt vvd-er worden?
Ikke niet. -
, za 09 april 2011 08:56 in reactie op Des Duivels Reageer op
Tja, dat ligt dan meer aan het soort mensen waarmee jij je omringt of je komt helemaal nooit SP-ers tegen.
-
El Che, vr 08 april 2011 19:25 in reactie op Des Duivels Reageer op El
Rijp voor een gesloten afdeling in een psychiatrische inrichting.
-
Des Duivels, vr 08 april 2011 20:11 in reactie op El Che Reageer op Des
Inderdaad El Che, dat is één van de middelen die aanhangers en appeasers van totalitair gedachtegoed gebruikten om politieke tegenstanders uit de weg te ruimen. Het politieke schijnproces was een ander probaat middel.
De Fitna serie bestaat uit 6 delen welke de 6 pamfletten van de Weiße Rose symboliseren. De Weiße Rose was een Duitse verzetsbeweging tijdens de Tweede Wereldoorlog zoals u weet. Net zoals Wilders riep de Weiße Rose op tot geweldloos verzet tegen fascistisch gedachtegoed.
Helaas bleek de voorlichting van de Weiße Rose te laat te komen. De extremisten van het nazi gedachtegoed hadden d.m.v. repressie en terreur de angst onder de gematigde nationaal socialisten er goed onder.
Fitna 3 laat zien hoe het mogelijk is dat een minderheid van extremisten de meerderheid van gematigden er onder kon houden en als gevolg daarvan uiteindelijk tot genocide in staat was.
Alhoewel maar weinig gematigde nationaal socialisten het boek mein kampf hadden gelezen wisten allen van de misdaden van het regime. De bereidheid om er iets tegen te doen ontbrak omdat met angst had voor repressie en ook financieel afhankelijk was geworden van Hitler (opportunisme)
De Fitna serie moet ook in het kader van voorlichting bezien worden opdat wij nooit zullen zeggen.. Wir haben es nicht gewusst.. -
Gracchus Babeuf, ma 11 april 2011 15:35 in reactie op Des Duivels Reageer op Gracchus
'Net zoals Wilders riep de Weiße Rose op tot geweldloos verzet tegen fascistisch gedachtegoed.'
Dat doet Geert Wilders niet. Hij roept op tot (geweldloos) verzet tegen de islam. Dat het gedachtengoed van de islam fascistisch zou zijn is zij verwrongen mening en alleen historisch al complete onzin. Dat hij de Weiße Rose voor zijn propaganda misbruikt is te pervers voor woorden.
Ik zie het er nog van komen dat GW Anne Frank gaat misbruiken voor zijn idioterie. -
Ginger Ted, vr 08 april 2011 21:35 in reactie op El Che Reageer op Ginger
Dat soort "psychiatrische inrichtingen" waar jij naar verlangt waren gangbaar in de sovjet-tijd als ze andersdenkenden die te veel praatjes kregen weg wilden zetten. Diezelfde behoefte hebben islamisten en hun verwarde linkse broeders nu ook. Maar bij gebrek aan staatsmacht blijft voor islamisten slechts het persoonlijke dreigen en voor hen verwarde linkse broeders de rechtsgang in combinatie met goedpraten of bagatelliseren van fysieke bedreigingen.
-
, za 09 april 2011 08:53 in reactie op Des Duivels Reageer op
Dus Fitna 3 wordt een autobiografisch werkje van wilders, begrijp ik?
-
Turks NL, vr 08 april 2011 18:24 Reageer op Turks
"De zeer extremistische Moslimbeweging Sharia4Holland bedreigt de PVV-voorman Geert Wilders op een wijze die op geen enkele manier toelaatbaar is. Ieder weldenkend mens, voor- of tegenstander van Wilders en het gedachtengoed dat hij uitdraagt, dient zich te distantiëren van walgelijke bedreigingen als deze."
Waar moet ik mij precies van distantiëren? Over welke expliciete bedreiging heb je het hier over? -
Mostafa Mouktafi, vr 08 april 2011 18:08 Reageer op Mostafa
De strijd tegen de extremisten en tegen de extreemrechts figuren zoals Wilders gaan samen tegelijk hand in hand, in een gezonde maatschappij. Een feit.
-
sjaak de intellectueel, vr 08 april 2011 16:12 Reageer op sjaak
Helemaal mee eens Paul wilders! wat een goed en duidelijk stukje ook al had ik hiervoor natuurlijk ook al dezelfde mening. Elke religie heeft extremistische aanhangers, de islam heeft er relatief gezien dan wel meer maar het overgrote deel van de moslims wil ook gewoon vrede.
-
Bernie Whistler, vr 08 april 2011 15:39 Reageer op Bernie
Verder moet mij van het hart dat Geert Wilders ongegeneerd wel erg veel moeite doet om negatieve aandacht, waaronder bedreigingen vanuit verschillende hoeken, naar zich toe te trekken. In mijn kennissen- en vriendenkring kom ik dit soort figuren niet tegen. In psychiatrische ziekenhuizen, waar ik ooit stages liep, wel.
-
Bernie Whistler, vr 08 april 2011 15:34 Reageer op Bernie
Als deze spokesman van Sharia4Holland stelt dat Wilders een vervloekte lafaard is die het aan ook maar enige ballen ontbreekt door apert te weigeren met moslims de dialoog aan te gaan, heeft hij wat mij betreft groot gelijk. De geblondeerde moslimhater trekt, zoals we weten, heel puberaal af en toe aan zijn xenofobe bel om vervolgens snel zijn bunker in te duiken. Laf, geen twijfel.
Daar houdt ook mijn sympathie voor de babbelaar in het filmpje op. Bedreigingen, van welke aard ook, zijn not done en nooit goed te praten. Zelfs niet jegens een ziekelijke kopvoddenrukker. -
Jager Verzamelaar, vr 08 april 2011 18:16 in reactie op Bernie Whistler Reageer op Jager
wie haat zaait zal haat oogsten
Normale mensen doen er beter aan om wilders het maar uit te laten vechten met zijn moslims
gewoon handen af van beide groepen
laat ze beide maar een partijtje gaan boksen
radicale idioten gewoon een reservaat geven in limburg en daar elkaar vrolijk gaan afslachten en val ons er niet mee lastig
radicale moslims en pvv-ers maken niemand gelukkig -
Paul Wilders, vr 08 april 2011 15:01 Reageer op Paul
Ter verduidelijking: eenzelfde artikel zou ik hebben geschreven als het Mme Le Pen in Frankrijk of De Winter in Belgie zou hebben betreft.
Voor mij gelden er grenzen; bedreigingen met de dood gaan ten alle tijde te ver, wie het ook betreft. Een kwestie van beschaving in mijn optiek, niet meer en niets minder.
Tenslotte. In deze kwestie kan een causaal verband tussen de komende Fitna 2 en de extremistische reacties niet ontkent worden. Beiden zijn naar mijn mening verwerpelijk.
Maar dat rechtvaardigt nog steeds op geen enkele wijze bedreigingen met de dood. Wie het ook betreft. En dat is de crux van dit artikel -
Jager Verzamelaar, vr 08 april 2011 15:29 in reactie op Paul Wilders Reageer op Jager
Is het geen bedreiging mensen naar het land van herkomst te willen sturen?
Sommige mensen zullen daar onmiddelijk in het gevang belanden en mogelijk zelfs ter dood veroordeeld worden.
Is uw broer wat dat betreft niet zelf een extremist die mensen met allerlei gruwelijkheden bedreigd ?
En moeten we als samenleving niet banger zijn voor uw broer dan voor een halve zool op internet die mensen angst aan jaagt?
Ik begrijp dat het u persoonlijk nogal treft omdat ook uw familie bewaakt moest worden toen Wilders zijn kleuterfilmpje maakte maar hebben we hier niet te maken met twee partijen die elkaar bedreigen?
Waarom moet Geert bescherming genieten terwijl zijn aanhangers aanslagen op moskeeën plegen en dreigen de dochter van halsema aan stukken te scheuren.
Bedreiging is nooit goed maar wie beschermt ons tegen Wilders en zijn aanhang?
Ik ben ook met de dood bedreigd omdat ik voor de verkeerde website schreef.
Ik ben niet bang geweest en heb de rest van de redactie ervan overtuigd dat aangifte doen niet nodig was.
Een domme friese puber maakt mij de pis niet lauw . -
, vr 08 april 2011 15:38 in reactie op Paul Wilders Reageer op
Paul, ik vind je behoorlijk dapper.
Ten eerste dat je tegen je eigen broer ageert, dat kost moeite, denk ik, ten tweede dat je, in tegenstelling tot je broer, niet aanzet tot haat en - eventueel - geweld.
Waarvoor mijn dank. -
Theo Joubert, vr 08 april 2011 19:35 in reactie op Reageer op Theo
[Paul, ik vind je behoorlijk dapper.]
Kijk, dat kan ik nu helemaal onderschrijven.
Opmerkelijk omdat ik het zo zelden met deze lachende poes eens kan zijn. -
Ginger Ted, vr 08 april 2011 15:38 in reactie op Paul Wilders Reageer op Ginger
Ik hoop dat je nu eens ziet hoe fout vele zogenaamde moreel verheven politieke tegenstanders van je broer zelf zijn. Ze steken hem naar de kroon met hun belachelijke standpunten en het gelijkstellen van een onwelgevallige mening aan het bedreigen van mensen met geweld.
-
, vr 08 april 2011 18:45 in reactie op Ginger Ted Reageer op
Ouwehoer niet zo.Slaat nergens op
-
Ginger Ted, vr 08 april 2011 22:02 in reactie op Reageer op Ginger
Goed onderbouwd! Dat ik dat niet inzag!
-
Wim van Delft, vr 08 april 2011 15:52 in reactie op Paul Wilders Reageer op Wim
Hoezo causale verband tussen Fitna 2 en bedreigingen ??
Sowieso foute suggestie, die schuld legt bij filmmakers en artistieke vrijheid.
Overigens geen interesse in de feitelijke waarheid over mohammed, stichter islam? -
Huub Geluk, vr 08 april 2011 16:52 in reactie op Wim van Delft Reageer op Huub
Fitna artistiek? Laat me niet lachen. Wat een ongelooflijke zwets.
Bij Fitna passen termen als achterlijk en dwaas. -
Ginger Ted, vr 08 april 2011 17:04 in reactie op Huub Geluk Reageer op Ginger
Zolang je dat van de Koran ook mag zeggen helemaal eens.
-
Wim van Delft, vr 08 april 2011 17:06 in reactie op Huub Geluk Reageer op Wim
Dat bepaal jij niet.. kwestie van smaak en voorkeur.
Fitna dient goed doel.
Nederland kan straks weer aan vooruitgang denken i.p.v. de maatstaf te leggen bij een 'gelijkwaardige' woestijndoctrine. -
Huub Geluk, za 09 april 2011 08:17 in reactie op Wim van Delft Reageer op Huub
Wim,
Heb je auditie gedaan voor de titelrol in Fitna? -
Huub Philippens, vr 08 april 2011 17:33 in reactie op Wim van Delft Reageer op Huub
Wim reageer eens iets intelligenter.
Je hoort gezien je reacties, steeds weer bij de buiksprekers die zeggen wat hun buik denkt.
Wanner ga je eens in op de bedreigingen van de PVV van de vrijheid van iedere burger? Daar heb je nog met geen stom woord op gereageerd. -
Archie Bunker, vr 08 april 2011 14:09 Reageer op Archie
PW zijn belofte om niet op dit onderwerp terug te komen heeft niet lang stand gehouden.
-
Archie Bunker, vr 08 april 2011 14:08 Reageer op Archie
Donner mag zich nog wel eens achter de oren krabben. De sharia kent nogal forse straffen toe aan plagiaat. Dat is tenslotte hetgeen GW doet; knippen en plakken van teksten.
-
- -, vr 08 april 2011 13:15 Reageer op -
Extremisten hebben ook iMovie van Apple ontdekt, Steve Jobs is de lachende derde.
Voor de rest slaat deze idioot wartaal uit en onnozele "dreigementen". Maar goed, hij uit dreigende taal in een zeer onsamenhangend geraaskal. Deze man zou serieus een LOI cursus speechen moeten volgen. -
Marq Pas, vr 08 april 2011 15:19 in reactie op - - Reageer op Marq
"Voor de rest slaat deze idioot wartaal uit en onnozele "dreigementen". Maar goed, hij uit dreigende taal in een zeer onsamenhangend geraaskal. Deze man zou serieus een LOI cursus speechen moeten volgen. "
---
Het probleem, ook bij "onnozele dreigementen", is dat je je bestaan als bedreigde niet meer als vrij individu kunt beleven.
Dit soort dreigers mogen wat mij betreft enige jaren het cachot in op water en brood.
Blijven ze daarna nod steeds onnozel: net zo onnozel en snel weer terugstoppen in het cachot.
Met godsdienst heeft dit allemaal weinig te maken.
-
Zeggen dat de bedreigde het zelf uitlokt lost natuurlijk niets op.
Korte rokjes, dure auto's, openstaande voordeuren, atheist-zijn: het zijn geen 'uitlokkingen' maar vrijheden.
Vrijheden. -
Mostafa Mouktafi, vr 08 april 2011 13:11 Reageer op Mostafa
Extremisten bedreigen extremist, de enige logische tilet is voor deze onderwerp. Paul Wilders zou het moesten weten.
Er bestaan geen waardig extremisten en onwaardig extremisten, hoor. -
Ginger Ted, vr 08 april 2011 14:37 in reactie op Mostafa Mouktafi Reageer op Ginger
Wie worden door Wilders met geweld bedreigd vanwege het uiten van hun mening? Dat jij Wilders een extremist noemt vanwege het uiten van een onwelgevallige mening en gelijkstelt aan iemand die met daadwerkelijk geweld vanwege die uitingen is banaal. Jij doet ook regelmatige uitspraken die volgens anderen misschien extreem zijn. Verdien jij dan ook mensen die jou met geweld bedreigen?
-
Vrij_ Denker, vr 08 april 2011 14:53 in reactie op Ginger Ted Reageer op Vrij_
Verbaal geweld, is ook geweld!
-
Ginger Ted, vr 08 april 2011 15:35 in reactie op Vrij_ Denker Reageer op Ginger
M.a.w. Blasfemie verdient een gewelddadige reactie.
-
Vrij_ Denker, vr 08 april 2011 15:40 in reactie op Ginger Ted Reageer op Vrij_
Roept het op.
-
Ginger Ted, vr 08 april 2011 15:56 in reactie op Vrij_ Denker Reageer op Ginger
Als hoeder van de vrije meningsuiting roept u dus nu bij mij misschien geweld op. En u begrijpt dat. Het is immers uw eigen schuld. U billijkt geweld tegen mijn heilige overtuiging.
-
Vrij_ Denker, vr 08 april 2011 16:08 in reactie op Ginger Ted Reageer op Vrij_
Heilig in semantische zin is synoniem aan heel/volmaakt.
Bent u volmaakt? -
Ginger Ted, vr 08 april 2011 16:26 in reactie op Vrij_ Denker Reageer op Ginger
Vraag dat zelfde eens aan een religieus bevlogene voor wat betreft zijn heilige boek, Mohammed, of Allah. Zoals degene hierboven die je zo goed begrijpt. Hij zal evenzo als bij Geert met dreigend geweld reageren. En jij billijkt het.
-
Vrij_ Denker, vr 08 april 2011 16:52 in reactie op Ginger Ted Reageer op Vrij_
Misschien moet we gewoon op broederschappelijke wijze de woordelijke strijd aangaan en ons onbegrip leren om te zetten in begrip.
-
Ginger Ted, vr 08 april 2011 17:07 in reactie op Vrij_ Denker Reageer op Ginger
In een woordenstrijd moet je dus ook dingen kunnen zeggen over zaken als een geloof die de ander niet vindt kunnen.
-
Vrij_ Denker, vr 08 april 2011 17:52 in reactie op Ginger Ted Reageer op Vrij_
Uit wie jij bent, want anders kun je niet zijn.
Anderzijds gaat het om wat ik eerder schreef, waarheidsvinding.
Ja, redelijkheid? Kunnen we dat?
Je neerleggen bij een sterkere logica dan de jouwe? -
Vrij_ Denker, vr 08 april 2011 16:23 in reactie op Ginger Ted Reageer op Vrij_
U heeft kennelijk nog niet door wat de betekenis is van de Apocalyps.
Het tweesnijdend zwaard in de mond. -
Ginger Ted, vr 08 april 2011 16:35 in reactie op Vrij_ Denker Reageer op Ginger
Oei! Dreigende taal..... Gelukkig geloof ik er niets van. Ik ben een volmaakt (ja ja) gelukkige ongelovige.
-
Vrij_ Denker, vr 08 april 2011 16:41 in reactie op Ginger Ted Reageer op Vrij_
En toch aanhanger van Christen/Joods belijdende GW?
-
Ginger Ted, vr 08 april 2011 16:51 in reactie op Vrij_ Denker Reageer op Ginger
Nee hoor!? Ik verdedig eenieders vrije meningsuiting.
-
Vrij_ Denker, vr 08 april 2011 17:04 in reactie op Ginger Ted Reageer op Vrij_
Vrije meningsuiting, men kan niet anders.
Maar gaat het in feite niet om waarheidsvinding? -
Mostafa Mouktafi, vr 08 april 2011 17:28 in reactie op Vrij_ Denker Reageer op Mostafa
De vrijheid van meningsuiting en in de spiegel kijken gaan altijd hand in hand verliefd samen, maar dat begrijpt onze buurman hier niet.
Trouwens, iemand die een verstandig mening heeft heeft die vrijheid niet nodig om zijn mening te verkondigen.Mandela bijvoorbeeld, had de vrijheid van meningsuiting niet, maar hij zei wel wat hij wilde zeggen. Wilders heeft geen meningen maar ''scheldWoorden''.
Een gezonde mening bestaat uit een tekst, met één woord kan je iemand rot schelden en diep in zijn hart raken. En dat snapt onze buurman niet. -
Paul Wilders, vr 08 april 2011 17:34 in reactie op Vrij_ Denker Reageer op Paul
[...Maar gaat het in feite niet om waarheidsvinding?...]
De waarheid van vandaag is de leugen van morgen. Kortgezegd: er bestaat niet zoiets als absolute waarheid. Daar moeten we het mee doen. -
Mostafa Mouktafi, vr 08 april 2011 17:45 in reactie op Paul Wilders Reageer op Mostafa
De hele juridische zaak tegen Geert Wilders gaat om de ''Waarheid '' van Wilders'' , nog erger, Wilders schijnt de Waaarheid van de Ware Islam goed te kennen, alleen hij die dat weet.
Een opinie-stukje over de ''Waarheid van Wilders'' lijkt mij interassater dan extremisten bedreigen extremist.
Tjongen jongen. -
Paul Wilders, vr 08 april 2011 18:03 in reactie op Mostafa Mouktafi Reageer op Paul
[...De hele juridische zaak tegen Geert Wilders gaat om de ''Waarheid '' van Wilders'' , nog erger, Wilders schijnt de Waaarheid van de Ware Islam goed te kennen, alleen hij die dat weet...]
Nee; die zaak gaat over toetsing van (huidig) Recht. In absolute zin is de term "waarheid" een pakje boter met tijdelijke houdbaarheidsdatum. Altijd zo geweest en zal altijd zo blijven. -
Jager Verzamelaar, vr 08 april 2011 18:19 in reactie op Paul Wilders Reageer op Jager
wilders denkt dat ie aangeklaagd wordt voor smaad en men trapt daar in .
Dat is de aanklacht niet
En met waarheid heeft dat niks te maken maar met de wet . -
Mostafa Mouktafi, vr 08 april 2011 18:59 in reactie op Jager Verzamelaar Reageer op Mostafa
Waarheen wil Wilders met dit land heen met zijn klote Waarheid?
-
Jager Verzamelaar, vr 08 april 2011 22:03 in reactie op Mostafa Mouktafi Reageer op Jager
Wilders naar de klote
Het is m al gelukt -
Anton Schaafsma, vr 08 april 2011 20:23 in reactie op Paul Wilders Reageer op Anton
Sorry Paul, maar ik moet je toch even corrigeren. Het strafproces tegen jouw broer gaat in werkelijkheid niet over de toetsing van het huidig recht ( de wet), maar over de vraag waar het OM en de bij het proces betrokken rechters het bangst voor zij: Voor hun eigen geweten, of voor de toorn van de rechtse publieke opinie. Van integer toetsen aan de wet is allang geen sprake meer in de aanklacht en het strafproces tegen Geert. Daarvoor zijn door het OM en de rechters al te veel van zijn kwalijke publieke uitlatingen en strafrechtelijke beginselen buiten de dagvaarding en de procesvoering gehouden.
-
Mostafa Mouktafi, vr 08 april 2011 20:44 in reactie op Anton Schaafsma Reageer op Mostafa
Ik ben van kop tot teen met u eens, nog erger, zo is dat.
-
Ginger Ted, vr 08 april 2011 21:03 in reactie op Anton Schaafsma Reageer op Ginger
Pfffff! Hoe erg kan je in de war zijn.
-
Mostafa Mouktafi, vr 08 april 2011 21:23 in reactie op Ginger Ted Reageer op Mostafa
In de war?
Maar wie ''paft'' hier ? (Pffffff)?
Pfffff hoesten, doen mensen die niets te zeggen hebben en durven niet hun rare standpunten terug te draaien. -
Ginger Ted, vr 08 april 2011 21:23 in reactie op Anton Schaafsma Reageer op Ginger
Hé Paul. Ik zit hier op dit ogenblik met mijn(!) broer monnikenbier met daarnaast zeer oude genever te drinken. Dat is een uitvinding van mij. Het is niet iemand waar ik zeer regelmatig mee omga, eens in de die maanden doen we dat. We zijn niet bepaald uit het zelfde hout gesneden, om het voorzichtig te zeggen, hij leest mee;)) Ik ben niet mijn broeders hoeder zeggen ze wel eens. Nou, maar dat betekent niet dat het niet mag. Je hebt er allee reden toe. Respect (maar niet voor ideologische dogmatici maar zeker niet de religieuze.) Ik hoop dat je in staat bent dit ook eens met hem samen te doen. Ik denk dat het aan jou niet zou hoeven te liggen. Hij kan wel wat oprechte betrokkenheid gebruiken al ben je het over veel niet eens (dat ken ik). Kortom ik hoop dat je ook eens zoiets met hem zal kunnen doen (voordat..). Ik ben bereid chapperonne te zijn. Ik ben iemand die het met geen van beiden volledig eens ben. Dat bindt (jullie misschien).
-
Anton Schaafsma, za 09 april 2011 12:22 in reactie op Ginger Ted Reageer op Anton
Ginger Ted, ik denk niet dat Paul Wilders zit te wachten op een chapperonne voor een gezamenlijk gesprek tussen hem en zijn broer.
Ik denk dat de insteek van Paul Wilders' verhaal aan jou voorbij is gegaan. Wat hij regelmatig duidelijk wil maken in zijn columns, is dat hij zich enorm irriteert aan het voor eigen politiek gewin haatzaaiend en geweldsoproepend gedrag van zijn broer Geert. En dat deze daarmee op onverantwoorde wijze ook het leven van diens familieleden in gevaar brengt.
Indien ik een broer had die zich zou gedragen als Geert Wilders, zou ik daar op gegeven moment ook niets meer mee te maken willen hebben. -
Ginger Ted, vr 08 april 2011 20:25 in reactie op Paul Wilders Reageer op Ginger
Zij die waarheid zeggen te vinden of erger waarheid menen te hebben gevonden hebben al snel de neiging anderen daarom respect voor die waarheid op te leggen. Zo heeft Mostafa het al over "Wilders schijnt de Waaarheid van de Ware Islam". Zijn Ware Islam dus waar we maar respect voor horen te hebben. En doet hij even verderop heel agressief over Wilders met "zijn klote Waarheid".
Zo zie je maar. Zij die menen dat er absolute waarheden bestaan zijn nogal eenkennig en eisen slechts respect in één richting: Het hunne. Die onverdraagzame en vaak ook daardoor resulterende geweldadige houding zie je vooral vaak bij stevig religieus bevlogenen. Daarin heeft je broer wel een punt. Alleen figuren als Fortuyn, Ali, Scheffer, en Bolkestein verwoord(d)en dat wat verstandiger. -
Vrij_ Denker, vr 08 april 2011 18:22 in reactie op Paul Wilders Reageer op Vrij_
Beste Paul, dat is maar wat je onder waarheidsvinding verstaat.
Bijvoorbeeld "Heb uw vijanden Lief" zou ik graag vertalen in begrijp uw medemensen.
Op zich heeft Professor Dick Swaab met zijn boek hiermede een deur
geopend. Hoewel ik best wel veel kritische noten bij de publicatie zou
kunnen plaatsen, hebben praktische levenservaringen mij ook doen ervaren, dat ik niet over een vrije wil beschik.
De conclusie die je daaruit kunt trekken is, dat je op grond daarvan mensen kunt vergeven hoe ze zijn(psychoanalyse).
Een Chinese wijsheid:"Wie in een draaikolk terecht komt en zich verzet, wordt meegesleurd, wie zich laat drijven wordt meegevoerd".
"Uw naam worde geheiligd" vrij vertaald laat ons Uw alwetendheid kennen.
De Apocalyps voorspeld, dat .... in een diepe kelder worden opgesloten.
Dat is toekomst.
In wetenschappelijk opzicht heb je wel gelijk, we denken soms iets te begrijpen, maar ontdekken later door beter inzichten, dat we het nog niet goed hadden begrepen.
Daar is op zich toch niets mis mee als we te goeder trouw hebben gehandeld?
Door schade en schande wijs worden, is het evolutionaire karakter van de schepping, waar het gaat om "Uw Naam(namen) wordt geheiligd". -
Wim van Delft, vr 08 april 2011 13:08 Reageer op Wim
Probleem zit niet in groep moslimextremisten, ongeachte grootte. Probleem zit in de stichter van islam, dhr. m., en zijn doctrine.
Wat is de oplossing van Paul Wilders voor voortdurende terreur(dreiging) islam in Nederland?
Tot slot.. Twee- en meerdeling is natuurlijk gegeven, onlosmakelijk verbonden aan individu, samenleving, cultuur, rangen, standen enz.
Alternatief zou een smakeloze, zelfs giftige eenheidsworst zijn. -
Censuur Joop, vr 08 april 2011 15:45 in reactie op Wim van Delft Reageer op Censuur
* Snort*
-
Gracchus Babeuf, vr 08 april 2011 19:36 in reactie op Wim van Delft Reageer op Gracchus
' Tot slot.. Twee- en meerdeling is natuurlijk gegeven, onlosmakelijk verbonden aan individu, samenleving, cultuur, rangen, standen enz.
Alternatief zou een smakeloze, zelfs giftige eenheidsworst zijn.'
Er is 2000 jaar en langer beweerd dat democratie tegennatuurlijk is, in strijd met gods wil en dergelijke. Als democratie gerealiseerd zou worden, zou dat het einde der beschaving zijn. Aan dit gedachtengoed kwam een eind door de Franse revolutie in 1789. Eerst kregen rijke burgers hun rechten, veel later iedereen. Maar in monarchistische en conservatief katholieke kringen in Frankrijk leefde het oude gedachtengoed nog diep tot in de 20-ste eeuw. U kent wellicht de geschiedenis van Vichy Frankrijk, de Rexisten (komt van Christus Rex) e.d. Ik heb me verdiept in de Franse geschiedenis, maar deze ontwikkeling zag je overal in Europa.
Na de deels mislukte Franse revolutie, kwamen de burgerlijke revoluties van 1848 in heel Europa en kiesrecht dat eerst beperkt was tot heren van stand werd uitgebreid. Het verbrede zich daarna verder naar algemeen mannen- en echt algemeen kiesrecht. Nederland was aan de late kant met het echte algemene kiesrecht.
Dat algemene (mannen)kiesrecht kwam er niet zo maar. In conservatieve liberale en andere conservatieve kringen heette het dat de gewone man/vrouw (Henk en Ingrid) te dom waren, ze zouden speelbal worden van extreme politieke partijen, avonturiers en dwepers. Kort na de mislukte Revolutie in Nederland werd het algemeen mannenkiesrecht uitgeruild tegen recht van christelijken e.a. om eigen scholen op te richten.
Ook fascisten en nazi's vonden Henk en Ingrid niet geschikt om een land, stad e.d. te besturen, maar dat kwam niet door god, maar het was de natuurlijke orde der dingen. Bestuur van stad en land e.d. is voorbehouden aan de fascistische/nazi-elite als uitvoerder van de VOLKSWIL. Henk en Ingrid hebben een andere taak te vervullen. Ingrid als broedkast en verzorgster, Henk als fokstier en soldaat. Henk doet het werk dat past bij zijn sociale afkomst, sociale klasse e.d. en that's it. Tenzij Henk een trouwe nazi of fascist is, zou hij als dubbeltje altijd een dubbeltje blijven. Fascisten en nazis hangen corporatisme aan. Iedereen is deel van een gigantisch lichaam. De fascistische/nazi-elite zijn het brein, arbeiders zijn de handen en de maag. Nazi's/fascisten vonden dat de natuur het zo had bepaald en dat het zo moet blijven.
Liberalen en socialisten hangen de gelijkheidsidealen, op hun manier, van de Franse revolutie aan. Mensen kunnen op de sociale ladder stijgen en zitten niet voor eeuwig vast in hun stand of klasse. Zij kunnen ook doorstijgen naar de maatschappelijke elite. In Frankrijk zie je dat het onderwijssysteem ingericht is om veelbelovende leerlingen via een apart onderwijs schoolsysteem door te laten stromen naar (hoge) posities in cultuur, wetenschap en bestuur. Zo vreemd is dat niet. Ook in het oude China kon een boerenzoon door een systeem van staatsexamen doorgroeien naar een hoge ambtenarenpositie. Voor het voortbestaan en ontwikkeling van een samenleving zijn elites op elk terrein ook nodig.
Er zijn verschillen tussen mensen, maar die zijn niet statisch, mensen kunnen stijgen en dalen op de sociale ladder en het is van belang dat dit ook daadwerkelijk kan. Hoe verschillend mensen ook zijn, mensen zijn gelijkwaardig en genieten dezelfde rechten en plichten. Dat is vloeken in de PVV-kerk. Elementair zijn de mensenrechten, ook het resultaat van de Franse revolutie. Liberalen en socialisten vinden het van belang dat (onontgonnen) talent gestimuleerd wordt ten gunste van het individu en samenleving, socialisten vinden dat de overheid daar een belangrijke taak heeft.
Helaas voor u en gelukkig voor de meesten van ons, is de smakeloze, zelfs giftige eenheidsworst er nooit gekomen! -
Wim van Delft, za 09 april 2011 11:05 in reactie op Gracchus Babeuf Reageer op Wim
Helaas voor U bestaat gelijkheid niet, een natuurlijk gegeven. Ieder mens is uniek.
-
Gracchus Babeuf, za 09 april 2011 12:01 in reactie op Wim van Delft Reageer op Gracchus
Hoewel niet gelijk zijn we allemaal gelijkwaardig. WOII ging daarover wwet je nog?
Ieder mens is op zijn/haar manier uniek, slim dat u dit opgepikt heeft. Maar sommige unieke mensen zijn minder gelijkwaardig dan een ander? Dus een willekeurige moslim is uniek, maar niet gelijkwaardig aan Geert Wilders? Begrijp je de vraag en het probleem eigenlijk wel? -
Gracchus Babeuf, za 09 april 2011 12:50 in reactie op Wim van Delft Reageer op Gracchus
COLLEGE
Uniekheid (uniciteit) is nog niet zo heel lang populair in het westen. Het is nog niet zo lang geleden dat mensen zich identificeerden met de straat, het dorp, de landstreek waarin ze woonden. Uniek zijn, het ervan overtuigd zijn dat je wezenlijk anders bent, was tot aan WOII nauwelijks in de mode, men was socialist, katholiek e.d. Na WOII, met de ontzuiling en als gevolg van de jaren zestig is die uniekheid pas echt doorgebroken.
In het westen is het een leerstelling geworden dat ieder mens uniek is. Met meer dan 6.000.000.000 op deze wereld moeten jij en ik dan wel heel uniek zijn, als je me begrijpt. Uniekheid valt niet te meten, maar goed, het bekt lekker: "Ik ben uniek."
Er zijn/waren hoogstaande culturen waar uniekheid niet relevant is. In het boeddhisme bijvoorbeeld wordt gesteld dat het m.n. vooroordelen e.d. zijn die onze perceptie van anderen kleuren. We ziet onszelf daardoor (onterecht) als afgescheiden van de anderen en noemen ons stuk voor stuk uniek.
Boeddhisten geloven dat aangeleerde en overgedragen (vooroor)delen over onszelf en de anderen e.d. ervoor zorgen dat we vervreemden van anderen, hen zien als ongelijkwaardig aan onszelf e.d. Dit verklaart veel vijandigheid en ander lijden in de wereld.
Een voorbeeld: Geert Wilders (door zijn vooroordelen....) opgeblazen IK zorgt ervoor dat hij linksen en moslims minderwaardig noemt. Door zich (zelf)kennis te verzamelen kan hij zijn IK leeg laten lopen. -
, za 09 april 2011 15:14 in reactie op Wim van Delft Reageer op
Nee, maar GELIJKWAARDIGHEID bestaat wel.
Ik mag toch hopen dat ik niet aan U gelijk ben, maar ik ga er van uit dat onze grondwet er voor zorgt dat we wel gelijkwaardig zijn.
Man en vrouw zijn ook niet gelijk( gelukkig) maar wel gelijkwaardig. -
Sonja van Geloven, za 09 april 2011 02:14 in reactie op Wim van Delft Reageer op Sonja
Nooit een bijbeltje ter hand genomen, blijkbaar.
-
Michiel Online, vr 08 april 2011 13:06 Reageer op Michiel
Beste Paul,
Geert haalt het zichzelf op de hals. Elk land heeft behoefte aan een man van zijn woord en van goede woorden. Dat is niet veel anders dan deze extremist bedoeld.
Dus hoe vervelend ik het ook vind om te zeggen omdat ik weet dat je jezelf en je broertje wil verdedigen, maar het moet gezegd worden: ik ben absoluut onverschillig over de bedreigingen vanwege de houding en zwaar verkeerde voorbeeldfunctie van Geert.
Ook extremisten hebben recht op een leven en hebben een voorbeeldfunctie nodig van politiek die normaal en sociaal met haar land omgaat. Doe je dat niet dan vindt je mogelijk die ene die dat niet aan kan en jou, Geert of je familie van het leven beroofd.
Ik vind deze hele zaak daarom ook volstrekt belachelijk en hoop dat je hiermee wat inzicht kan verkrijgen, als je dit leest. -
Aert Willem d'Holbach, vr 08 april 2011 15:06 in reactie op Michiel Online Reageer op Aert Willem
"... ik ben absoluut onverschillig over de bedreigingen vanwege de houding en zwaar verkeerde voorbeeldfunctie van Geert..."
Was u dat ook met betrekking tot Pim Fortuyn en hoe beoordeelt u uw houding van toen in het licht van de feiten? Nog steeds onverschillig? -
Joop Schouten, vr 08 april 2011 12:34 Reageer op Joop
Fitna-2 is bedoeld als belediging en promotiestunt voor sufferds met extremistische opvattingen aan beide zijde...
De idee te denken te weten wie deze Mohammed was is onmogelijk. Er is bijna niets over deze man bekend. Er zijn geen bronnen uit zijn tijd behalve het geschrift Sira van Ibn Ishaq.
De rest is giswerk.
De Gedoger insinueert en zijn volgelingen uitermate dom. -
Joop Schouten, vr 08 april 2011 13:14 in reactie op Joop Schouten Reageer op Joop
'...zijn volgelingen ZIJN uitermate dom'...
Ik ben onzorgvuldig... -
frank lenssen, vr 08 april 2011 12:34 Reageer op frank
Goed, en zeer bondig geformuleerd. Paul Wilders maakt duidelijk waar zijn broer, helaas, een grote fout maakt. Dat Geert Wilders vermoedelijk niet anders kan maakt die fout niet minder ernstig.
-
Sonja van Geloven, vr 08 april 2011 12:27 Reageer op Sonja
"De zeer extremistische Moslimbeweging Sharia4Holland"
Heeft iemand al eens uitgevogeld of dit geen false flag operatie betreft? Of komt dat politiek niet zo goed uit? Het zal niet de eerste keer zijn dat een 'sharia-site' is opgezet door moslimhaters teneinde ze te demoniseren.
En waar kunnen we die website nu zelf eens bekijken, of moet dat geheim blijven? -
Karel SPoorman, vr 08 april 2011 13:06 in reactie op Sonja van Geloven Reageer op Karel
-
Sonja van Geloven, za 09 april 2011 02:10 in reactie op Karel SPoorman Reageer op Sonja
Bedankt. Het is net alsof je het Reformatorisch Dagblad zit te lezen.
-
Nico ., vr 08 april 2011 13:13 in reactie op Sonja van Geloven Reageer op Nico
http://shariah4holland.wordpress.com/
Probeer dit eens.. -
Jager Verzamelaar, vr 08 april 2011 13:42 in reactie op Nico . Reageer op Jager
waar staat op die site de bedreiging precies?
-
Nico ., vr 08 april 2011 14:41 in reactie op Jager Verzamelaar Reageer op Nico
Geen idee, zal me ook verder een zorg zijn, ik hoef die vuiligheid niet te zien, beantwoorde slechts een vraag.
http://www.google.nl/#hl=nl&xhr=t&q=Wilders+O+hond+van+de+romeinen.deel+1&cp=37&pf=p&sclient=psy&site=&source=hp&aq=f&aqi=&aql=&oq=Wilders+O+hond+van+de+romeinen.deel+1&pbx=1&fp=8975cc89bcb51ca8 -
Marq Pas, vr 08 april 2011 15:09 in reactie op Nico . Reageer op Marq
Op die site is geen bedreiging van wie dan ook te vinden.
-
Nico ., vr 08 april 2011 15:30 in reactie op Marq Pas Reageer op Nico
Dus?
-
, za 09 april 2011 08:54 in reactie op Nico . Reageer op
Als je die vulligheid niet wenst te zien en dus ook niet HEBT gezien, is het nogal merkwaardig dat je er anderen naar verwijst.........
opiniemakers
-
Mei Li Vos Directeur Orangegas en publicist
Bio -
Ivan Wolffers Hoogleraar Gezondheidszorg en Cultuur VU
Bio -
Ewout Klei Politiek historicus
Bio -
Boris van der Ham Tweede Kamerlid D66
Bio -
Brecht van Hulten presentatrice Kassa
Bio
Populair
-
De échte keuze van Samsom
Media verdraaien uitspraken van PvdA-leider over voorkeur voor SP
7942 x bekeken Korte Scan
Reageer (354) Politiek Twitter -
Kamermeerderheid voor ESM
UPDATE: PvdA eist extra garanties ... Stemming volgt morgen
7578 x bekeken Korte Scan
Reageer (553) Economie Twitter -
Volkskrant wil Joop verbieden
Hoofdredacteur: 'Joop is directe concurrent van onze opiniepagina' ... Joop-verbod moet lezers naar VK-site drijven
5864 x bekeken Korte Scan
Reageer (194) Media Twitter -
Peiling: Sap ruim aan kop
Update: Het GroenLinks-dilemma op het podium: Bevlogenheid versus bedachtzaamheid ... EenVandaag: 77 procent GroenLinks-leden kiest voor Sap
5603 x bekeken Korte Scan
Reageer (130) Politiek Twitter -
'SP smijt deur dicht voor GroenLinks'
[VIDEO] SP-voorzitter Jan Marijnissen wil volgens Limburgse krant niet meer samenwerken met GroenLinks ... Nieuws ook door andere media overgenomen … SP-woordvoerder ontkent … Frans Timmermans was aanwezig en bericht op Facebook: 'dat Jan Marijnissen de deur naar GroenLinks keihard dichtsmeet. Was ik niet met hem eens' ... Marijnissen: Met Dibi aan het roer is links GroenLinks voorbij
5139 x bekeken Korte Scan
Reageer (249) Politiek Twitter -
GroenLinks pakt forens hard
Update: GroenLinks legt uit: Arme mensen betalen voor dure leasebakken van de rijken ... GroenLinks-Tweede Kamerlid Ineke van Gent verdedigt Lenteakkoord: Dan ga je maar dichter bij je werk wonen
3979 x bekeken Korte Scan
Reageer (330) Economie Twitter -
Het Joop-verbod van de Volkskrant
Francisco van Jole Apart: Voor de tweede keer in korte tijd is er in de Tweede Kamer gepleit voor het verbieden van Joop.
3657 x bekeken Korte Scan
Reageer (94) Media Twitter -
Bam! GroenLinks in frontale botsing met 21e eeuw
Partijvoorzitter Weening legt uit dat Dibi officieel ongeschikte kandidaat is maar dat leden hem toch mogen kiezen ... Kelder legt archaïsch denken bloot ... CDA nu moderner dan GroenLinks
3453 x bekeken Korte Scan
Reageer (44) Politiek Twitter -
De Hond peilt: Heftige electorale schommelingen
VVD-achterban niet blij met lenteakkoord ... Dibi kost GroenLinks zetels ... PvdA en PVV profiteren ... Geen meerderheid voor 'Kunduz-coalitie' ... Europa en euro zullen belangrijke rol spelen op 12 september
3421 x bekeken Korte Scan
Reageer (186) Politiek Twitter -
D66 wil 40-urige werkweek terug
D66-Tweede Kamerlid Wouter Koolmees in Buitenhof: Een officiële vrije dag opgeven levert ook economisch voordeel op
3129 x bekeken Korte Scan
Reageer (171) Politiek Twitter

