Bio Bekijk alles van Francisco van Jole Word fan

Francisco van Jole

Francisco van Jole eindredacteur Joop

10 december 2009 Reageer (107) 8901 x bekeken Media Print artikel RSS MSN Reporter NUjij eKudos Hyves LinkedIn Google

De seksknop van Theo Maassen

Hoeveel jaar mag Maassen (43) nog over seks praten voor hij een oude vieze man is?

Theo Maassen zat als stamgast aan tafel bij De Wereld Draait Door en had zich voorgenomen Patricia Paay eens even flink te pakken. Waarschijnlijk ook tot zijn eigen verrassing ging dat helemaal mis. Paay liep geen enkel schrammetje aan haar eeuwig stralende gezicht op, Maassen daarentegen leek na afloop rijp voor een therapeutische sessie.

“Ik heb een vriend die necrofiel is misschien vindt hij het wel wat,” luidde zijn commentaar met een biertje in zijn hand nadat hij de Playboy-fotoreportage van La Paay had mogen bekijken.

Dat was dodelijk - excusez le mot - bedoeld maar pakte anders uit. “Hij wil alleen maar aandacht,” was het professionele commentaar van Paay die in de uitzending nog niet met een shovel van haar voetstuk was te krijgen.

Thuis vroeg ik me vooral af wat voor gesprekken Maassen dan voert met die vriend. Hoe ruimdenkend zou hij daarin zijn? Zou hij na zijn dood misschien zijn eigen lichaam aan zijn vriend beschikbaar stellen? O wacht, het was natuurlijk maar een grapje geweest. Een grove grap. Haha. Maassen is immers van de school ‘ik ben een lul en dat is leuk’.

Want ruimdenkend bleek hij niet, integendeel erg kleingeestig. Paay was te oud voor de Playboy vond hij. Waarom? Tja, dat werd niet helemaal duidelijk. Kennelijk is seks voor Maassen aan leeftijd gebonden. Wanneer zou de seksknop bij Maassen uitgeschakeld moeten worden? Bij 60 - de leeftijd van Paay - zo ver is duidelijk. Maar ook eerder? Adèle Bloemendaal ging in 1983 op haar 50-ste voor Playboy uit de kleren. Had hij tegen haar hetzelfde gezegd? Pamela Anderson op haar 40-ste?

De dag voor uitzending werd Maassen 43. Mag hij nog wel aan seks denken? Er nog grappen over maken? Of is hij al een vieze oude man aan het worden?

Na de succesvolle strijd om de vrouwenemancipatie waarmee ze de wereld totaal veranderd hebben, voeren babyboomers nu een strijd tegen leeftijdsdiscriminatie. Met verve. Ze laten zich niet afvoeren noch voorschrijven wat ze wel en niet mogen. Ze durven te leven.

Het saillante is dat Playboy een icoon van die vrijgevochtenheid is. In het liberale Nederland ervaren we dat niet zo maar in de Verenigde Staten is Playboy een symbool van progressief denken. Daar zijn natuurlijk kanttekeningen bij te plaatsen maar nu het lezersbestand aan het verouderen is, zet het blad - dat veel meer op vrouwen gericht is dan je zou denken - zich ook in voor de strijd tegen ouderdom. Reborn to be wild, zeg maar.

Het ironische is dat Maassen de vruchten plukt van die strijd. Hij mag zich op zijn 43-ste nog steeds gedragen als puber. In het pre-Playboy tijdperk werd je geacht op je 23-ste volwassen te zijn met alle beperkingen van dien. Maar dat heeft hij zelf niet helemaal door lijkt het. Hij is niet anders gewend. Dat is het jammere van types als Maassen, omdat ze niet anders gewend zijn lijken ze zich amper bewust van wat ze bezitten.

Toch een beetje sneu.


Zie ook op Joop (incl. fragment): TV Moment van het Jaar? Theo Maassen vs Patricia Paay


Laatste Reacties (107) Reageer Reacties in wachtrij: 0

  • Jan Jansen, wo 16 december 2009 16:20 Reageer op Jan

    Jan

    Betere vraagstelling:
    Hoeveel jaar mag Maassen (43) nog over seks praten voor mensen hem een oude vieze man vinden?
    Antwoord:
    Dat moet iedereen lekker voor zichzelf uitmaken en is totaal niet relavant.

  • Etienne Stekelenburg, wo 16 december 2009 12:00 Reageer op Etienne

    Etienne

    Ik kreeg het idee dat Theo Maassen zich die avond een beetje als de rebelse columnist heeft opgesteld.

    Een columnist dient te prikkelen en zijn commentaren iets aan te zetten. Normaal doen de schrijvers dat in hun schrijfkamer, staat de column de volgende dag in de krant, en de dag erna ligt de vis weer in dat katern. En niemand die er verder iets van vindt.

    Gaan we nu alle columnisten afbranden die hun mening lekker scherp verwoorden? Wat een ophef over niets.

    Patricia Paay stelt zich op als openbaar publiek figuur en moet dan rekening houden met loftuitingen en scherpe commentaren. Al leek Mathijs van Nieuwkerk meer gekwetst door Maassen dan Patricia Paay zelf.

  • Martijn van Meekeren, do 17 december 2009 13:39 in reactie op Etienne Stekelenburg Reageer op Martijn

    Martijn

    (..)Patricia Paay stelt zich op als openbaar publiek figuur en moet dan rekening houden met loftuitingen en scherpe commentaren.(..)
    Loftuitingen en scherpe commentaren, prima. Maar regelrechte, schunnige beledigingen hebben niets met scherpe commentaren van doen. Deze vuilbek had onmiddellijk door Van Nieuwkerk moeten worden verwijderd. Moeilijke woorden goed gebruiken is kennelijk ook niet sterkste kant. Een necrofiel is iemand die het met lijken doet. Waarschijnlijk bedoelde Lulletje Rozenwater Maassen hier gerontofiel, iemand die zich seksueel aangetrokken voelt tot bejaarden. Van Jole verwoordt het heel treffend: "Ik ben een lul en dat is leuk". Er lopen tegenwoordig naar mijn mening veel te veel lullen rond die allemaal vinden dat ze erg leuk zijn. Van Van 't Hek tot Teeuwen, allemaal aanstellers die grof zijn om grof te zijn. Die het shockeren en beledigen tot norm hebben gemaakt en waarachter zich een kudde heeft verzameld die als de dood is voor burgerlijk of fatsoenlijk te worden uitgemaakt door zoiets infantiels als wellevendheid en respect en mededogen uit te stralen.

  • Hermione Griffel, di 15 december 2009 21:57 Reageer op Hermione

    Hermione

    Kijk eens bij Hyves naar de dochter van PP: Iedereen beroemd! Zo zielig als Theo haar vond is ze blijkbaar niet.

  • Joost Zwagerman, di 15 december 2009 19:52 Reageer op Joost

    Joost

    Fijne column.

  • Dennis Mollis, wo 16 december 2009 14:32 in reactie op Joost Zwagerman Reageer op Dennis

    Dennis

    Dat is een oordeel maar wat vond je nou goed of is het feit dat je zegt te heten wie je zegt te heten genoeg ?

  • Ewald Jozefzoon, di 15 december 2009 12:02 Reageer op Ewald

    Heb zojuist even naar de bewuste confrontatie tussen Maassen en Paay gekeken. Heb vervolgens een groot aantal van de commentaren op Francisco's opiniestuk gelezen (niet allemaal, want het zijn er al best veel). Wat me al lezend te binnen schoot was dat over goede smaak niet valt te twisten.

    Er zijn veel mensen die het fantastisch vinden dat Patricia weer uit de kleren gaat in de Playboy (en dat nog wel op haar leeftijd). Er zijn er ongetwijfeld net zoveel die de actie van Patricia smakeloos en verwerpelijk vinden. Punt is dat ieder het recht heeft op zijn of haar mening. Dat is het mooie aan een pluriforme samenleving. Over goede smaak valt immers niet te twisten. En dat betekent dat er voldoende ruimte is ? of in ieder geval zou moeten zijn - voor de persoonlijke smaak van eenieder. En we dringen ons niet elkaars 'goede' smaak op (wie Patricia niet bloot wil zien koopt simpelweg de Playboy niet ? zal ik ook niet doen). Diegenen die een meer monolithische cultuur voorstaan moeten maar eens kijken of het Noordkoreaans model iets voor hun is.

    Over goede smaak valt niet te twisten. Maar als we het over omgangsvormen hebben, kunnen we het er dan wel met elkaar over eens zijn wat goed fatsoen is? Of je het met Patricia's actie eens bent of niet, kunnen we het er op z'n minst met elkaar over eens zijn dat je zo niet met elkaar omgaat ? op de manier zoals Theo Maassen dat deed? Een vrouw zo respectloos proberen af te branden omdat ze vanwege haar leeftijd (!) niet in de Playboy zou mogen poseren? Is dit het niveau waarop we voortaan over onze meningsverschillen van gedachten moeten wisselen? Wordt dit het nieuwe rolmodel gedrag, waarbij dit soort hyperassertieve persoonlijke aanvallen wordt verheerlijkt en verheven tot een wedstrijdje 'ver plassen'?

    Het valt me op in de commentaren hieronder dat met name diegenen die Patricia Paay's persoonlijkheid en Playboy avontuur verafschuwen geen problemen hebben met de grove uitvallen van Theo in haar richting. Daaronder zaten, tot mijn verbazing, mensen van wie ik inmiddels weet dat ze zich groen en geel ergeren aan de grofheid in het integratiedebat.

    Ik las bijvoorbeeld hieronder een passage van Renée O. (met wie ik het overigens 9 van de 10 keer van harte eens ben) waarin ze over Theo Maassen zei: ?Bovendien mag hij, als komiek, dat nog ronduit zeggen ook! Hij verwoordt daarmee immers wat een groot aantal mensen denkt, maar niet durft te zeggen.? Dat is nou precies wat de PVV-aanhangers over Wilders zeggen. Alleen wordt door hun het woord 'komiek' vervangen door 'politicus'. Je kan niet klagen over de verruwing van de maatschappij en tegelijkertijd de ogen sluiten voor hetzelfde onfatsoenlijke gedrag van mensen met wie je het toevallig wel eens bent.

  • Just Lurking, di 15 december 2009 12:48 in reactie op Ewald Jozefzoon Reageer op Just

    Just

    [...] Je kan niet klagen over de verruwing van de maatschappij en tegelijkertijd de ogen sluiten voor hetzelfde onfatsoenlijke gedrag van mensen met wie je het toevallig wel eens bent. [...]

    Guilty as charged, @Ewald! :( Niet geheel consequent van me, maar wat mij betreft, heeft Theo Maassen in zekere zin de functie van wat in het verleden de hofnar had, de enige in absoluut geregeerde maatschappijen die mocht zeggen wat hij wilde zonder consequenties voor hemzelf. Anders dan een Wilders dreef de hofnar geen politiek en had dus in principe geen invloed op het bestuur van een land.

  • Ewald Jozefzoon, di 15 december 2009 16:44 in reactie op Just Lurking Reageer op Ewald

    Sportieve reactie :-) Het is ook absoluut niet mijn bedoeling om de rol van hofnar te doen verdwijnen. Ben het met je eens dat deze een nuttige functie heeft in de samenleving (ook al leven we niet meer in een absoluut geregeerde maatschappij). Maar ik vind context in deze erg belangrijk. Wat Theo op het podium doet vind ik heel iets anders. Ik heb in het verleden erg om hem moeten lachen (weet niet of ik in de toekomst nog even hartelijk om hem zal lachen nu ik hem van deze kant heb mogen leren kennen). Cabaretier of niet, aan tafel in DWDD vind ik het niet fatsoenlijk om te proberen je gelijk te halen met respectloze ad hominems ten koste van zijn tafelgenoot.

  • Jane Doe, ma 14 december 2009 18:41 Reageer op Jane

    Jane

    Patricia Paay, cougar avant la lettre, weet donders goed wie ze is, waar ze vandaan komt en wat ze nooit zal worden. Het is een streetsmart Rotterdams wijffie die heel effektief op eigen en andermans kracht aan haar levenswegje heeft getimmerd. Wat je ook van dat levenswegje mag vinden.
    .
    Theo Maasen pretendeert de nieuwe Carlin of Kaufman te zijn en dat redt hij niet. Als je dan werkelijk de ongekroonde koning van de Nederlandse shockcomedyscene wilt worden moet je zo hard uithalen dat het beeld op zwart moet. Dan heb je spraakmakende tv. Nu was het op z'n Nederlands: hand voor de mond besmuikt. Makkelijke humor waarmee een amateur op de open mike night in de comedyclub niet wegkomt. Theo oogste vooral meewarigheid en dat speldje zou ik niet trots op mijn rever dragen.
    .
    Overigens is de Penthouse het symbool voor de progressievelingen in de USA. De Playboy is net zoiets als Victoria's Secret: Wehkampgids-sensualiteit.

  • Rob van Koot, zo 13 december 2009 10:11 Reageer op Rob

    Rob

    Beetje flauw commentaar dit. Hij is cabaratier en heeft naturlijk in de kern ook groot gelijk met wat hij zei over Paay. Hij zei het alleen wat cru. Maar verder niks aan de hand toch? Ik moest er wel om lachen. Paay is nou eenmaal erg van het uiterlijk en niet van de inhoud. Daar haakte Theo mooi op in. Het is namelijk ook vrij triest wat ze doet.

  • Martijn Kroon, zo 13 december 2009 15:34 in reactie op Rob van Koot Reageer op Martijn

    Martijn

    Ik vind de voorgaande reactie triester dan de actie van La Paay zelf. De discussie of je uit de kleren moet gaan voor alle mannen van Nederland, en de discussie of het verstandig is als 60-jarige uit de nog in de Playboy te verschijnen, zijn hele andere discussies. Wat vast staat is dat Maassen met zijn opmerkingen zijn boekje te buiten ging. Gelukkig was Paay OUD en wijs genoeg om professioneel te blijven en niet uit de slof te schieten. Theo Maassen is duidelijk nog een baby'tje...

  • Rob van Koot, zo 13 december 2009 18:33 in reactie op Martijn Kroon Reageer op Rob

    Rob

    Hij ging zijn boekje helemaal niet te buiten. Ze doet gek en weete dat dat om reacties vraagt. Ga dan niet met Theo aan een tafel zitten. Of is ze echt zo naief dat ze dat niet had zien aankomen? Mmmm waarschijnlijk wel. Ja het was grof maar dat is voor mw Paay wel eens goed.

  • K. B., zo 13 december 2009 09:08 Reageer op K.

    K.

    Wat is interessant?

    Fascinerend om te zien hoe een 60 jarige vrouw die op zich niet zo veel te melden heeft, maar dat ook totaal niet pretendeert en gewoon eerlijk meldt dat ze geniet van de media-aandacht en de egoboost die zo'n naturistenfotosessie haar blijkbaar geeft, de gemoederen in dit land zo bezighouden. Deze geoliede mediamachine krijgt wat ze wil met onze 16 miljoen meningen.
    Een inhoudelijke discussie lijkt te stranden in een hele hoop verschillende invalshoeken, meningen, vooroordelen, beschouwingen en beledigingen. De revue is gepasseerd: de vrouw als lustobject, het categorisch ontkennen van de (lichamelijke) gevolgen van het ouder worden, de angst van mannen voor een dame op leeftijd die er niet uitziet als hun moeder, pro's en con's over cosmetische ingrepen, het genieten van media-aandacht en de vraag of dat wel 'bon ton' is (vooral als je er zó eerlijk voor uitkomt). Voer voor sociologen en psychologen! En journalisten die zich deze week lekker kunnen buigen over het fenomeen Paay. Ik zou een artikel schrijven over de buitenproportionele, vaak opgekropte woede die veelvuldig doorschemert in de vele uiteenlopende reacties van onze medemens (ook hier op deze keurige opiniesite). Dát is pas interessant.

  • Hans Ligtelijn, za 12 december 2009 23:58 Reageer op Hans

    Hans

    "Niet te veel clowns in de piste" zei Tom Manders eens. Maassen is het levende bewijs van deze stelling. Hij heeft ooit eens een paar scheten op het toneel gelaten en denkt nu dat ie een ster is.

  • Janea van Dalen, za 12 december 2009 21:25 Reageer op Janea

    Janea

    Een "man" die aan zijn hoogmoed ten onder is gegaan.
    Ik ben geen believer maar dit gezegde spreekt mij nu wel aan:

    Het is al IJDELHEID der IJDELHEDEN...het is al IJDELHEID..

    Maassen zwem de MAAS maar over Mrs. PAAY is WINNER!!

  • Tomtom Frijling, za 12 december 2009 17:14 Reageer op Tomtom

    Tomtom

    Eigenlijk vind ik de volgende vraag interessant: Waarom heeft Theo Maassen zo veel last van Patricia Paay?

    Persoonlijk houd ik niet van plastic vrouwen, maar ook niet van agressieve betweters die anderen van alles verwijten.

    Volgend onderwerp graag!

  • Gerard de Vries, za 12 december 2009 15:36 Reageer op Gerard

    Gerard

    Maassen kan leuk zijn op zijn tijd. maar een echt goede performer houdt rekening met de context. dat deed Maassen niet, derhalve is hij niet veel meer dan een 13 in een 12zijn grappenmaker.

  • Zingende Zaag, za 12 december 2009 13:01 Reageer op Zingende

    Zingende

    Bij nader inzien doet Theo Maassen me denken aan een jongetje dat heel, heel, heel graag zou willen, maar te verlegen is om haar te vragen of te verleiden. Helemaal van zijn stuk gebracht was hij m.i. wel.
    Ooit wel eens meegemaakt wat die jongetjes dan doen? Die gaan wild om zich heen schoppen. Ach mevrouw Paay, helpt u de heer Maassen even een handje?

  • Wie is U?, za 12 december 2009 09:30 Reageer op Wie

    Wie

    Wie de bal kaatst. Ik heb alle show programma`s van deze cabaretier en daar laat hij ook nooit iemand ongemoeid, vandaar de populariteit. Mensen willen leedvermaak en dat krijgen ze ook zoals je zag. Alleen kwam het nu wat krachtiger over en viel de ene mond van verbazing nog verder open dan de andere!

    Nu Patricia. Zij is publiciteitsgeil en kan zeker tegen een stootje. Letterlijk en figuurlijk. Dat liet ze ook merken. Als je op die leeftijd in de playboy gaat staan en naakt poses gaat maken al zittend op een leuke jonge knul van 30 jaar weet je bij voorbaat dat je positieve maar ook zeker negatieve reacties uitlokt en zeker van types als Maassen. En omdat ze dat allemaal weet kan ze het ook aan. Onderschat haar optredens niet in andere programma`s. Vandaar wie de bal kaatst. Ook terecht hoor als ze een diepdroevige puistenkop van zestien jaar die door zijn ouders een echte Frank Sinatra wordt genoemd helemaal afzeikt na een gezongen nummer. En bij Jensen liet ze ook zien dat ze inderdaad niets ontwikkelt heeft in haar bewogen carriere.

    Het enige positieve van dit gebeuren is de fatsoensnorm van de mensen eromheen en degene die er daarna schande van spraken. Een pluspunt in deze steeds hardere wereld. En het allerbelangrijkste WOORDEN! Het zijn woorden. Maak je maar druk om landelijke lichamelijke agressie die aan de lopende band plaatsvind!

  • Dolf Schuurman, za 12 december 2009 08:21 Reageer op Dolf

    Dolf

    Ik mis Martin Bril.

  • Peer JaWel, za 12 december 2009 00:08 Reageer op Peer

    Peer

    Als goed uitziende man van 61 met een gezond verstand en een lekker lijf denk ik dat ik ook in de playboy zou gaan staan als ze me vroegen.
    Ben benieuwd wat mijn tafelheer of -dame zou zeggen.
    Misschien wordt het dan ook wel zo'n rel.
    Je kunt je per slot van rekening maar ergens druk over maken toch??

  • Wim Verver, vr 11 december 2009 23:08 Reageer op Wim

    Wim

    Hallo Silvia Stuuman

    Ik lees met veel interesse jouw mening over deze keer gelukkig iets luchtigs als poseren in de playboy. Omdat je een vrouw bent met m.i. juiste opvattingen. Ik vond de opmerking van Theo Maassen tegen een vrouw, en niet de eerste de beste, niet galant en beledigend.
    Je mening over vrouwen als sexobject kan ik delen, maar niet je instemming met de de wijze waarop Theo deze vrouw bejegent, want ze is tenslotte een ras artieste met veel glamour.

  • Sylvia Stuurman, vr 11 december 2009 23:59 in reactie op Wim Verver Reageer op Sylvia

    Sylvia

    Dat is Theo Maassen: zonder pardon (ook zonder pardon voor zichzelf overigens) de waarheid zeggen, hoe hard die ook is.

    Eigenlijk zei hij gewoon: `je *bent* oud', maar dan op een manier waarop het nog net iets harder aankomt.

    Ik kan me trouwens weinig andere mensen voorstellen van wie ik zo'n opmerking met goedkeuring zou aanhoren.
    In dit geval wel, omdat ik denk te begrijpen wat hij er mee bedoelt, en omdat ik daar achter sta.

    Het was natuurlijk ook beledigend omdat ze er op haar zestigste nog steeds niet achter is dat het gaat om wie je bent, om hoe je je tegenover je medemennsen opstelt.
    De combinatie van schofterig gedrag tegenover haar ex en daarmee tegenover haar dochter, en dat Playboygedoe, nam haar niet bepaald voor hem in, en dat liet hij blijken op een manier die niets aan duidelijheid overliet.

    Ze had even daarvoor zelf trouwens ook gezegd: `Ik mag toch zeggen wat ik wil?", en daarmee gaf ze hem natuurlijk in feite een vrijbrief.

  • Thijs de Wit, vr 11 december 2009 22:31 Reageer op Thijs

    Thijs

    Kan iemand mij vertellen wat precies de kwaliteiten zijn/waren van Patricia Paay? Wat kan/kon ze eigenlijk?

  • Just Lurking, vr 11 december 2009 22:52 in reactie op Thijs de Wit Reageer op Just

    Just

    Zangeres. Ze zong een liedje als "je bent niet hip, je bent niet vlot, en je oude fiets was altijd kapot..." iets in die trant, en liedjes uit de oorlog à la Andrew Sisters.

    Yikes, ik moet wel heel oud zijn om dit nog allemaal te weten! haha

  • Mr Nighttripper, vr 11 december 2009 21:49 Reageer op Mr

    Mr

    Opvallend, een column die Patricia Paay de hemel in prijst en Theo Maassen "een beetje sneu" noemt en vervolgens bijna uitsluitend reacties waarin bijna 100% van de reacties een tegenovergestelde mening vertoond.

    Theo Maassen zei inderdaad precies waar het op stond en Paay zelf riep herhaaldelijk dat ze gewoon aandacht wil ("Het gaat hiet over mij, niet over jou!"). Ik kan met niet onttrekken aan het idee dat Francisco van Jole een ontzettende zwak heeft voor de (inderdaad) ziekelijke aandachtsjunk Paay (met haar "eeuwig stralende gezicht" kun je nog wat doorzichtiger zijn?).

    Bovendien; is dit nu het linkse repliek op de rechtse aanvallen? Deze website verlaagt zich steeds meer tot het RTL Boulevard niveau met de onderwerpen die er worden gekozen (net zoals; "Ijzeren Rita gespot met sigaret in een cafe!!!". Het zou de Telegraaf niet hebben misstaan). En dat van de geestelijk vader van deze website.

    Beetje sneu Francisco.

  • ps kwelwater, di 15 december 2009 07:57 in reactie op Mr Nighttripper Reageer op ps

    ps

    Dus als 90% het niet met je eens is heb je dus ongelijk, kijk dat is nou precies wat ik tegen democratie heb. Doet iemand een keer anders zijn mond open, wordt hij uitgemaakt voor een Patricia Paay-lover.

    Ben juist wel blij dat mensen niet schrijven zoals jij of wie dan ook (mij incluis) van ze verwacht wordt, maar dat ze gewoon hun MENING geven. dan mogen wij daar weer op reageren. Maar reacties met, omdat niemand het met je eens is, is een NON statement. Of niet. Nou ja, wat ik wil zeggen is dat ik blij ben dat hier dus schrijvers zijn die niet populistisch uit de hoek willen komen, maar gewoon zeggen wat ze vinden (dat is dan weer wel goed aan democratie).

  • eva surga, vr 11 december 2009 21:48 Reageer op eva

    eva

    De foute man en de dappere diva.

    de tafelheer.

    wat is een tafelheer, of tafeldame? op welk concept berust het? in vroegere tijden, bij gegoede kringen, onder elitaire archaisten is de tafelheer, of tafeldame een belangrijke faktor van gastheerschap die als voornaamste taak had de conversaties die aan tafel werden gevoerd te ondersteunen, te prikkelen, te stimuleren, in goede banen te leiden. het kenmerk dat een goede tafelheer daarbij nooit mag verlaten is het gastheerschap: door belangstelling, interesse te tonen, de gast op zijn of haar gemak stellen, hem of haar alle kans geven om te kunnen stralen. opdat alle tafelgenoten ervan kunnen genieten.

    de code.

    de hele wereld is een afspiegeling van de code. het poogt een uitbeelding te zijn van de code, een verwijzing naar te zijn. zo ook de top twee praatprogramma's van de dutch national television: pauw & witteman en de wereld draait door. p&w is het concept van de bovenmensen: beschaafd, conventioneel, twee keer omhoog (vandaar twee ankermannen). het is de praatshow voor hen die in god en gezag geloven. zijn gegner is dwdd: één ankerman die altijd staande begint, in donkergrijs kostuum, met de armen fors over elkaar heen als een stevig staande dijken dubbeldam. dwdd is voor de benedenmensen. voor hen die weten wie, wat god en duivel zijn. die niet in god geloven, die niet naar de kerk gaan. dwdd is voor de artiesten, de wilden, de rebelsen. ik voel me meer thuis bij matthijs dan bij p&w, wat toch een behoudender, burgerlijker karakter heeft.

    dwdd heeft drie vaste tafelheren en drie vaste tafeldames: de ex-voetballer jan mulder, marc-marie huybregts en de populaire radio-deejay giel beelen. de tv-presentatrice yvon jaspers, de lesbische claudia de breij en de filmactrice halina reijn. een tafelheer of tafeldame moet je goed uitzoeken: hij of zij moet goed kunnen funktioneren, abiel zijn, geschikt zijn. en daar begint al het probleem van dwdd - en we hebben het nog niet eens over de foute cabaretier theo maassen, die qua succesbereik nooit verder zal komen dan de benelux. jan mulder is te stug, te kras. hij is niet geschikt. de homoseksuele marc-marie is te slap. zijn nichterig hoog stemmetje is storend, zijn truman capote look alike dikke zwarte bakelieten bril irritant. hij is niet geschikt. van de vaste heren is beelen nog de enige enigszins geschikte, omdat hij de balans nog het best benadert tussen kritiek geven op de gast en hem of haar ook aanmoedigen, aanprijzen. yvon jaspers is lief, guitig, maar passief en dus ook niet geschikt. de breij is zelf een talentvolle, zeer spontane stertalent en toch hindert haar eigen persoonlijkheid haar niet om de ander oprecht alle ruimte te gunnen: claudia de breij is geschikt. de winnaar is echter halina reijn: weinig andere tafelcommentatoren beschikken over de abundante empathie die halina heeft, de sympathie die ze toont, de meelevendheid, de verbazing, de nieuwsgierigheid die ze kan opbrengen voor de gasten. als een gapende emotionele spons immerseert ze de belevingswereld van de gast, levert milde, constructieve kritiek, maar toont bovenal empathie en support naar de gast toe.

    de fout van matthijs.

    matthijs van nieuwkerk zou er verstandig aan doen om zijn vriend jan mulder uit de show te gooien als tafelheer, evenals de irritante marc-marie. matthijs had nooit een ruwe lefgozer van het type als theo 'doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg' maassen als incidentele tafelheer tegenover een type als patricia 'ik ben milf maar ik vind mezelf nog altijd hartstikke geil uitzien' paay moeten neerzetten. omdat maassen geen goede tafelheer is. hij vertrekt teveel uit zichzelf: de tafelgasten voorafgaand aan paay - de authentieke straatartiest en de tekstschrijver-muzikant, beiden bevriend met maassen - zet hij op een voetsruk, sympathiseert hij zichtbaar mee. de 'onechte plastic bimbo milf babe' paay valt hij daarentegen konstant persoonlijk aan. gewoon, omdat theo maassen niet van nep houdt. omdat hij vindt dat boven de 25 een vrouw niet meer mag schitteren in een softe blootblad.

    maar dat is beslist niet de taak van een tafelheer! een goede tafelheer hoeft niet altijd te paaien, hij mag zeker ook kritiek hebben. maar hij moet altijd de gast stimuleren, ondersteunen, zodanig dat de gast zich in de conversatie op zijn of haar gemak voelt, volledig tot bloei kan komen.

    claudia de breij kan dat, halina reijn kan dat, giel beelen - in mindere mate - ook. bij hen is de houding: spontaniteit, empathie, verwondering, meeleven. jan mulder, theo maassen kunnen dat niet: bij hun ligt de eigen dunk, de eigen mannelijke ego in de weg. zodra de gast iemand is waar ze 'niks mee hebben', dan vallen ze die gast aan, maken de gast af, helemaal en zonder tact. theo maassen was gisteren helemaal fout, verre van een goede tafelheer. ik noem zulke mensen stom en debiel!

    aai de leap.

    het gaat er niet om of patricia paay nu wel of niet op haar zestigste nog sexy is, het gaat er niet om of damesborsten wel of niet nep mogen zijn. of dat 'la paay' een aandachtszieke junk is of niet. het gaat zelfs helemaal niet om of een 'milf babe' wel of niet in de playboy hoort. het gaat om goede gastheerschap, het goed funktioneren als tafelheer. daarin is theo maassen volledig, geheel afgegaan. mislukt! theo maassens betoning is zeer gebrekkig: stel dat maassen een gratis dvd aangeboden krijgt en hij mag kiezen uit - bijvoorbeeld - een live concert van rowwen heze of een geile pornofilm met jesse jane, dan zal maassen - ook al is de hese rouw wend haas muzikaal misschien niet echt zijn ding - voor rowwen heze kiezen en niet voor jesse jane, omdat hij gewoon de pest heeft aan plastic vrouwen en alles wat nep is. dat getuigt van een zeer beperkt denken als artiest, van te weinig kennis over kvz uitbeeldingsconcepten. daarom is maassen ook alleen groot bij zijn eigen fans, en daarbuiten helemaal niet - laat staan internationaal.

    halina reijn zou - indien jesse jane bij dwdd zou aanschuiven - empathische vragen stellen. theo maassen zou jesse jane gewoon afmaken, want stoere theo maassen is een echte man, met lef. maassen durft, nietwaar? nee, zeg niet dat theo maassen een pussy is. overigens vind ik persoonlijk jesse jane ook erg nep: ze kan niet akteren, heeft geen seks skills, geen genuine chemistry, geen charisma. jesse jane is zeer beperkt qua pornotalent. vergelijk jesse jane maar eens met bijvoorbeeld een trina michaels of een claire dames en het zal je duidelijk zijn. overigens, de twee allerbeste pornosloten op deze hele planeet zijn nog altijd: flower tucci en tory lane! weinig andere babes - en zeker niet de jonge aanwas van strijkplanken-types als tori black en kristina rose - bereiken zo'n hoog niveau aan seks skills, hebben zoveel charisma, zoveel innemendheid. onder goede regie van een meester-regisseur komen flower tucci of tory lane tot een seksuele intensiteit waar de matige jesse jane alleen maar van kan dromen. en wat te denken van uiterst sexy milf babes als tiffany mynx, shyla styles of lisa ann - allemaal ouder dan de door theo maassen toegestane leeftijd dat een vrouw zich nog begeerlijk mag etaleren. maar ik zou - als ik tafeldame mocht zijn bij matthijs - jesse jane niet uitsluitend alleen maar afserveren, zoals domme theo dat deed. dat een milf zeer sexy kan zijn bewijst de porno-actrice lisa ann: veel ouder dan jesse jane, nog nepper dan jesse jane, nog meer aan lichaam verbouwd dan jesse jane. maar wat kan ze akteren - zie haar vermakelijke sarah palin parodieën! wat een innemendheid kan ze etaleren, wat een persoonlijkheid, charme!

    wat hij niet beseft.

    wat maassen niet beseft is dat wij vrouwen vanaf onze puberteit ontdekken dat mannen vreemd op ons reageren, met name in de zomer. wij ontdekken dat mannen ons seksueel begeren, dat wij begeerlijk zijn, kunnen zijn. een vrouw die het heerlijk vindt om zich begeerd te voelen, en daar dan ook alle moeite voor doet om er tot op hoge leeftijd goed uit te zien dient daarom bewonderd, gerespecteerd te worden. patricia paay verdient aandacht, waardering, enkel voor het feit dat ze moeite doet om er nog goed uit te willen zien op haar zestigste. dit heeft niks te maken met dat ik haar mag of niet, of dat haar borsten nep zijn of niet.

    een debiele schoft, een stomme man als theo maassen die niet beseft hoezeer een vrouw kan opleven als ze zich nog begeerd voelt, hoeveel energie en levenslust een vrouw krijgt als ze begeerd wordt - zo'n debiel snapt niets van de psyche van een vrouw. eergisteren (de uitzending van woensdag 9 december 2009) behandelde theo maassen in dwdd patricia paay ontzettend flauw, vervelend, gemeen, kinderachtig, raar. hij is een schoft die alleen maar uit zijn beperkte denkwereld denkt en niet snapt dat dat tafelgesprek haar moment was: de presentatie van haar playboy foto's. het gaat daarom niet om hem, maar om haar. dat het om patricia paay gaat, dat zij mag schitteren, dat het haar moment had moeten zijn - dat alles beseft hij niet! zo stom is hij. op de wanhopige vraag van de immer positief blijvende dwdd-presentator matthijs van nieuwkerk wat theo dan van de blootfoto's van patricia paay in dit playboy kerstnummer vond, antwoordde de durfcabaratier met: 'ik heb een vriend die necrofiel is, wellicht geilt die er dan misschien nog op. zelf heb ik liever meiden van 25, of anders een saai uitziende oudere vrouw als nelleke noordervliet' - dat zijn rare uitspraken van een beperkte artiest die niets snapt van het spel hoe een goede tafelheer te zijn!

    de winnaar.

    mag je dan helemaal geen kritiek leveren op een zestig jaar oude vrouw? natuurlijk wel, maar het moet gebalanceerd zijn met de rest van je presentatie, het moet 'de kritiek waard zijn'. dat is kritiek die in balans is met de overige waarde en prestaties die de door jou te bekritiseren persoon heeft. wie dat op die avond wel goed kon, goed deed was de huisdichter nico dijkshoorn. deze scp kvz vaardige kb'er schitterde met zijn vlijmscherpe, kritische gedicht dat enkel aan paay gewijd was - geschreven voordat de maassen-tirade tegen paay begon en dus daardoor ook niet beinvloed. het was artistiek in volledige balans: kritiek op de persoon, maar ook hulde aan de persoon. het had empathie, humor, ironie en zelfs goede, rake, valide codische elementen in zich. dijkhoorns paaigedicht was uitgebalanceerd, in evenwicht, eindigend met waardering voor de persoon die toch maar de drive had om op haar zestigste te poseren voor een blootblad, en dat ook presteerde. dus niet alleen maar buiten alle redelijkheid afzeiken, wat de debiel maassen deed.

    theo maassen - geen scp - en de scp kb'er nico dijkshoorn zijn beiden goed in de kvz. maar die avond won dijkshoorn qua artistieke prestatie, vergeleken met wat maassen neerzette. dijkshoorn spaarde paay zeker niet, maar hij heeft tact, kent de nuance: zijn kritiek op haar was in perfecte artistieke balans met wat hij neerzette. dit in tegenstelling tot maassen, die gewoon niks beters weet dan alleen maar zijn eigen stomme ideeën over wat wel en niet mooi is aan vrouwen te etaleren, en uit het oog verloor wat de voornaamste taak van een goede tafelheer is: belangstelling tonen, interesse hebben voor de gast. kan of wil hij dat niet, dan had maassen voor de eer van tafelheer moeten bedanken.

    de winnares.

    patricia paay is de grote winnaar van het tafelgesprek. en het was zeker niet gestaged of wat dan ook voor bekokstoving vooraf. als vrouw merk ik dat, aan de hand van hoe ze op een bepaald moment reageerde op de unfaire aanvallen op haar persoon, zich doorzichtig verdedigde tegen de lompe maassen. als een ware professional kon ze haar ergernis over zoveel unfaire botheid nog net managen, terwijl ik allang uit pure pissigheid uit mijn rol zou vallen. van nieuwkerks redaktie koos in theo maassen iemand als tafelheer die de funktie van een tafelheer helemaal niet kent! laat staan dat hij iets kan beseffen van hoe dat is, wanneer een vrouw voor haar hele leven verliefd is geworden op het heerlijke gevoel zich begeerd te voelen door mannen. zich daar aan overgeeft, verslaafd is. alleen een andere vrouw kan dat begrijpen.

    matthijs, waarom niet claudia of halina tegenover patricia gezet? waarom maassen? een lompe, stomme debiel met een beperkt kvz talent die nooit succesvoller zal zijn dan de benelux. gewoon omdat zijn enige talent het zogenaamd gedurfd schoppen is tegen alles wat hem niet bevalt. laat staan dat hij empathische vermogens heeft. ik heb verder niks met patricia paay, maar wat ik als vrouw erg waardeer is dat ze gewoon durft uit te komen voor wat ze wilt. en als ze zich begeerlijk voelt en ze toont dat - dan valt dat alleen te waarderen!

    maar dat snappen stomme, debiele, lompe types als die theo maassen dus niet. hij gunt het een vrouw op leeftijd die zich nog altijd begeerlijk voelt dat gewoon niet. zo stom is hij.

    eva surga.

  • Just Lurking, vr 11 december 2009 22:23 in reactie op eva surga Reageer op Just

    Just

    Goede genade, @Eva, is dit uw levenswerk...?

    [...] maar dat snappen stomme, debiele, lompe types als die theo maassen dus niet. hij gunt het een vrouw op leeftijd die zich nog altijd begeerlijk voelt dat gewoon niet. zo stom is hij. [...]

    Grappig dat de moderator zo'n ordinaire scheldpartij laat passeren, ik heb iemand eens 'hansworst' genoemd, maar dat werd geschrapt, wat ik achteraf eigenlijk wel terecht vond...

    Hoe dan ook, Theo gunt iedereen alles hoor, maar hij heeft weinig op met een vrouw die krampachtig en kunstmatig probeert jong te blijven wat ze niet meer is, en op een trieste manier haar ex publiekelijk afmaakt, vooral omdat ze een dochter heeft bij die man. Hij voelde kortom geen enkele behoefte haar te complimenteren met haar ontblote achterwerk en voorgevel. Dat is zijn goed recht. Bovendien mag hij, als komiek, dat nog ronduit zeggen ook! Hij verwoordt daarmee immers wat een groot aantal mensen denkt, maar niet durft te zeggen.

    Eerlijk gezegd vind ik hem juist heel erg gevoelig in al zijn directheid, met name omdat hij aan haar kind denkt. Ik vind u vrij ongevoelig in al uw directheid, ondanks uw uitvoerige les in 'tafelheerschap'...

    Tussen haakjes, waarom noemde u bij Claudia Breij expliciet haar seksuele geaardheid? Merkwaardig. Ze is namelijk net zoals de heteroseksuele Yvon Jaspers TV presentatrice.

  • Etienne Stekelenburg, wo 16 december 2009 11:48 in reactie op Just Lurking Reageer op Etienne

    Etienne

    "Grappig dat de moderator zo'n ordinaire scheldpartij laat passeren, ik heb iemand eens 'hansworst' genoemd, maar dat werd geschrapt, wat ik achteraf eigenlijk wel terecht vond..."

    En wat te doen als iemand nou gewoon Hans Worst heet?

  • Zjen LinksMensch, za 12 december 2009 00:02 in reactie op eva surga Reageer op Zjen

    Zjen

    Beste Eva,

    ik waardeer het dat je je zo geeft aan het schrijven an dit stuk tekst waarin je de juiste tafelheer/dame beschrijft en uitlegt wie dat niet is.
    Dat is leuk om te lezen.
    Maar je mening vat je kort en bondig samen in;
    Quote;
    maar dat snappen stomme, debiele, lompe types als die theo maassen dus niet. hij gunt het een vrouw op leeftijd die zich nog altijd begeerlijk voelt dat gewoon niet. zo stom is hij.
    einde quote.

    Ik ben een wat oudere vrouw maar snap werkelijk niet hoe je PP model laat staan voor de oudere vrouw die zich begeerlijk wil voelen.
    PP is voor mij een anti rolmodel want begeerlijkheid is wel het laatste wat ze uitstraalt. Ze straalt armoe uit, vastzitten in een beeld waar ze uit gegroeid is maar kost wat kost vast wil hoden.
    Photoshoppen maakt dat beeld nog gladder en onrealistischer.

    Ouder vrouwen die zich begeerlijk willen voelen spiegelen zich daar niet aan.

  • To Maat is Links en er trots op!, za 12 december 2009 23:42 in reactie op Zjen LinksMensch Reageer op To

    To

    Ik voel me als 59jarige begeerlijk en heerlijk, juist omdat ik niets meer aan wie dan ook ooit nog hoef te bewijzen.

  • Dennis Mollis, za 12 december 2009 04:21 in reactie op eva surga Reageer op Dennis

    Dennis

    Je geeft een interessante inkijk in je persoonlijke leven en andere zaken des levens maar ik ben blij dat jij niet de keuzes maakt voor wie wel of niet als tafeldame cq heer mag aanschuiven in dwdd.

  • Paula Pop, za 12 december 2009 16:56 in reactie op eva surga Reageer op Paula

    Paula

    Retegoed stuk Eva! Leesbaar, helder en goed beargumenteerd. Ben het bijna totaal met je eens!

  • To Maat is Links en er trots op!, za 12 december 2009 23:32 in reactie op eva surga Reageer op To

    To

    Wat schelden betreft doe jij niet onder voor Theo Maassen.

  • Stijn Geel, zo 13 december 2009 17:41 in reactie op eva surga Reageer op Stijn

    Stijn

    @eva: Tot twee keer toe zeg je dat Theo Maassen "qua succesbereik nooit verder zal komen dan de benelux" en tot twee keer toe zit je fout. Ten eerste heeft Maassen ook in vloeiend duits opgetreden in Duitsland:
    http://www.theomaassen.nl/kijken_standupberlin.html
    En daarnaast heeft hij als deel van de "Amsterdam Underground Comedy Collective" met andere Nederlandse cabaretiers, zoals Hans Teeuwen, opgetreden in Edinburgh.

    Maar wat ik me afvraag, wat doet dit er eigenlijk toe? Mag een cabaretier pas zijn mening geven als hij wereldwijd succes heeft of zo?

    Daarnaast vind ik dat je t.a.v. zijn persoon nogal overdreven reageert op één misplaatste grap van Theo Maassen.

  • Niek Kalberg, vr 11 december 2009 21:39 Reageer op Niek

    Niek

    Op de day after heeft elke openbare BNér tot Paul de Leeuw aan toe de mond vol van die arme Patries die zo vreselijk werd geplaagd door die walgelijke Theo.
    Geen woord over de visvrouw die haar scheidingsellende in alle 'bladen' tot in elk ranzig detail tentoon stelt.
    Niets over de genante toevalligheid dat zowel een moeder van 60 als een dochter van 19 zich in deze cadeaumaand voluit aan de wereld tonen.
    Geen kritische noot over de zogenaamde emancipatoire rechtvaardiging van de foto's. "Ik doe het vooral om te laten zien dat vrouwen van boven de 40 ..etc"

    Geen vermoeden van al het verdriet dat achter die gebeitelde parelende jackets zit opgesloten.
    Natuurlijk, Maassen had die laatste denigrerende opmerking voor zich moeten houden,hij staat niet in Carré, maar voor de rest had ie gelijk.

    La Paay is een dame met de diepgang van een kerstkransje, slechts geinteresseerd in glitteren en glimmeren, eigenlijk een 'allyear christmas tree.'
    Mooi versierd maar dat is het dan wel. Daarachter echoet een angstaanjagende leegte.

    Naast al het vileine over en weer gehaat was er één moment dat me altijd bij zal blijven.
    Vol trots knikte Patricia toen Matthijs Van Nieuwkerk - schandalig afwezig tijdens de confrontatie- haar complimenteerde met de derde reportage in het mannenblad.
    Het was alsof hij haar werkzame leven en betekenis in een zin samenvatte.
    Ze keek hem stralend aan, de schat.
    'Jazeker'.. zei ze,

    'Drie reportages.'...En een déurposter...'

  • Piet Knollema, vr 11 december 2009 21:01 Reageer op Piet

    Piet

    Ik heb al heel jong geleerd dat vrouwen het mooist zijn als je datgene wat je graag zou willen zien net niet kunt zien.

  • Just Lurking, vr 11 december 2009 23:06 in reactie op Piet Knollema Reageer op Just

    Just

    U vertrouwt dus liever op uw fantasie dan op de 'naakte' werkelijkheid, @Piet K? Misschien niet eens zo onverstandig. ;-)

  • marc s, vr 11 december 2009 19:09 Reageer op marc

    marc

    Ik begrijp niet zo goed dat Paay hier in veel gevallen het onderwerp van gesprek is. Zij wil in de Playboy, de Playboy wil dat ook, de controverse over een vrouw van 60 naakt verkoopt het blad als een tierelier, win-win situatie voor Paay en Playboy.

    Veel interessanter is waarom Maassen zo los gaat op het onderwerp. Is het de cabaretier in Maassen die hier een mooie kans ziet om even lekker te fulmineren of is het zijn bekrompenheid die hier pijnlijk wordt blootgelegd (sic).Tot welke leeftijd mogen vrouwen seksuele wezens zijn volgens Maassen en legt hij hier een andere maatstaf voor vrouwen dan voor mannen. Waar is hij zo ontzettend bang voor? Is hij bang dat zijn vrouw er straks slechter uitziet en vervult 'm dat met afgrijzen? Zijn vrouw zou hem eens flink aan de tand moeten voelen over zijn vrouwbeeld denk ik zo, en 'm een rotschop geven als blijkt dat hij echt zo bekrompen is.

  • Jan Jansen, vr 11 december 2009 17:12 Reageer op Jan

    Jan

    Het staat iedereen vrij wel of niet te kijken. Wat ik wel jammer vind van Paay is dat ze over haar ex op tv gaat vertellen dat hij chicks with dicks leuk vindt. Dat vind ik wel van zo'n laag niveau dat ze het eigelijk wel verdient om afgezeken te worden als oud lijk.

  • Truus Beek, vr 11 december 2009 16:39 Reageer op Truus

    Truus

    Los van de laatste over de top opmerking was en ben ik het geheel eens met Theo

    Las vanmorgen dit artikel in Trouw

    Kan ik mij in vinden
    http://www.trouw.nl/opinie/columnisten/boevink/article2937185.ece/__De_pijnen_van_Patricia_.html

  • Paula Pop, vr 11 december 2009 16:58 in reactie op Truus Beek Reageer op Paula

    Paula

    Truus, vind je dan niet dat het erom gaat hoe men tegenwoordig met elkaar omgaat op TV? Of Patrice nou een leeghoofdje is of niet, of de foto's mooi zijn of lelijk, het doet niet ter zake. Ik vind gewoon dat een zichzelf respecterende omroep mensen niet zo tegen elkaar tekeer moet laten gaan.

  • Paula Pop, vr 11 december 2009 14:44 Reageer op Paula

    Paula

    Ben benieuwd hoe ze bij DWDD zouden reageren als hun eigen Jan Mulder naakt in een blad zou staan. Ik denk dat deze rimpelzone de hemel in wordt geprezen, want: links en man! Verval staat bij de VARA hoog in het vaandel, vooral wanneer het mannen betreft. Ramses en Herman Brood zijn daar een voorbeeld van.
    Als je er als 60 jarige vrouw goed uit wil zien, is dat not done! Dan huren ze een (zelf nooit in de spiegel kijkende) cabaretier in, die de dame in kwestie af mag branden.
    Wordt respectvol met mensen omgaan niet genoemd in 1 van de slogans voor de werving van VARA leden? Hee, weet ik ineens weer waarom ik geen lid meer ben!

  • Stijn Geel, vr 11 december 2009 22:03 in reactie op Paula Pop Reageer op Stijn

    Stijn

    Paula, je draait de zaken helemaal om. Ten eerste staat Jan Mulder niet naakt in een blad en omdat hij wijs genoeg is om dat niet te doen. Ten tweede mag een vrouw van 60 er wel gewoon goed uit zien, maar dat betekent niet dat je als vrouw op die leeftijd in de playboy moet gaan staan.

  • Hanno Groen, vr 11 december 2009 12:18 Reageer op Hanno

    Hanno

    Hoe serieus moet je een 43 jarige cabaretier nemen, die eerst aankondigt dat hij gedurende de uitzending gaat zitten masturberen, en vervolgens de dominee gaat lopen uithangen omdat hij vindt dat je boven een bepaalde leeftijd niet meer voor de Playboy mag poseren.

    Ik vermoed dat we Maassen voorlopig niet meer terugzien in DWDD.

  • ---Merhamet ---, vr 11 december 2009 11:29 Reageer op ---Merhamet

    ---Merhamet

    *Het saillante is dat Playboy een icoon van die vrijgevochtenheid is.*

    Nou nou nou, dat is toch een beetje overdreven.. Bij vrijgevochtenheid heb ik toch echt een ander idee.

    Maar ik zou nog liever de Playboy verkiezen dan al die onsmakelijke porno waarin meisjes van 14 jaar worden voorgedaan als *net 18*, waar mening man wel ooit een keer stiekum een spreekwoordelijke champagnefles voor heeft opengeknalt. Ook Theo Maassen waarschijnlijk. Want waarom zou hij dan anders zo'n stennis maken over een dame op leeftijd in de Playboy. Daar zou ik me nou over schamen als ik man was. Met de komst van internet is iedere stoute droom van de jongeman werkelijkheid geworden, dus nu opeens te gaan zeiken en stennis te maken over oudere leeftijd in onschuldig blad als de Playboy, vind ik ronduit hypocriet. Theo Maassen probeerde vooral stoer te doen en dacht te kunnen vertellen wat menig zou denken. Maar hij verraad zichzelf.
    En die Paay zal nooit een voorbeeld van de vrijgevochten vrouw zijn, want met zo'n makkelijke weg zou dat een beledig zijn voor de vrouwen die echt iets te bevechten hadden.

    Zoals ik in een documantaire ooit iemand hoorde zeggen: de weg in de maatschappij is vooral geplaveid voor de (heterosexsuele) man. Kijk maar naar de gemiddelde billboard. We leven in een tijd dat vooral gericht is op jonger, wulpser en liefst onsterfbaar en als nog even kan kreukvrij. En Patricia Paay is een van de symbolen die aan die vraag probeert te voldoen. Maar om haar dan ook nog eens weg te zetten als leeghoofd is pure verkettering; het oordeel van een man die op zijn geplaveidde pad alleen meisjes van *net 18* wil zien.

  • lieke meester, vr 11 december 2009 12:14 in reactie op ---Merhamet --- Reageer op lieke

    lieke

    Ik ben een vrouw , iets jonger dan Paay en blijf er bij dat ik Paay een leeghoofd vind. Ze heeft er wel haar best voor gedaan om lekker lang van te voren de aandacht te trekken voor de foto,s maar kom me niet aan met verkettering . ze is dom er zit geen diepgang in en als dat wel zo is , heeft ze dat verdomde goed weten te verbergen. Ze wil een prikkel popje zijn. Nou ja die gaan gewoonlijk vroeg met pensioen. Jonge mannen zitten niet op de playboy te wachten en oudere mannen niet op Paay . Alle ophef zal er zeker voor zorgen dat hij nu goed verkocht wordt . Walgelijk.

  • Equus Candidus, za 12 december 2009 20:18 in reactie op lieke meester Reageer op Equus

    Equus

    Ik ben zelf een jonge man en koop vaak de Playboy, in het bijzonder deze maand. Mijn vader is een oude man en koopt vaak de Playboy, in het bijzonder deze maand. Dus die stelling is ontkracht.

  • Rob Geurtsen, vr 11 december 2009 14:42 in reactie op ---Merhamet --- Reageer op Rob

    Rob

    Mooi geschreven.

  • Driek Oplopers, vr 11 december 2009 09:41 Reageer op Driek

    Driek

    Patricia Paaij. Wát een trieste vrouw. Je hele leven uitgewoond door een of andere arrogante helikopter-DJ, en dan nu doen alsof je nog steeds een soort van onweerstaanbare jonge seksgodin bent. Je moet wel heel erg het spoor bijster zijn, als je zonder een botox-spier te vertrekken durft te roepen dat je iedere man in bed krijgt. Hoe bespottelijk ben je dan? En bij zo'n dweil als een Robert Jensen je ex-echtgenoot genadeloos door het slijk halen, en dan klagen als Theo Maassen in DWDD op zijn beurt eens eventjes genadeloos van leer trekt. Sommige zaken zijn niet weggelegd voor zestigplussers. Topsporter. Ballerina. Presentator bij TMF. Naaktmodel. Nee, echt. Paaij moet niet zo verbolgen doen als ze de wind van voren krijgt van Theo Maassen. Theo zit bij DWDD op grond van zijn reputatie van grofgebekte flapuit. Dus als hij in dat programma, nadat Paaij hem had gesmeekt om haar tietenplaatjes te bekijken, zegt dat zijn necrofiele kennis het getoonde best zou weten te waarderen, dan is daar niets mis mee. Dat is zijn vak: cabaretiers horen hardhandig te beledigen waar het nodig is.

  • Just Lurking, vr 11 december 2009 11:27 in reactie op Driek Oplopers Reageer op Just

    Just

    [...] als je zonder een botox-spier te vertrekken durft te roepen dat je iedere man in bed krijgt. [...]

    Is me dat even een prestatie..! hahaha

    Als ze dat werkelijk heeft gezegd, is de tweede emancipatiegolf volstrekt aan haar voorbijgegaan. Je bent dus pas vrouw als alle mannen je fysiek aantrekkelijk vinden... *rolls eyes*

  • To Maat is Links en er trots op!, vr 11 december 2009 18:30 in reactie op Just Lurking Reageer op To

    To

    O, ja, dat heeft ze gezegd. Ze heeft zelfs publieke lopen opscheppen dat ze met een 25arig model naar bed was geweest.

  • To Maat is Links en er trots op!, vr 11 december 2009 18:37 in reactie op Just Lurking Reageer op To

    To

    Citaat: "Na de succesvolle strijd om de vrouwenemancipatie waarmee ze de wereld totaal veranderd hebben, voeren babyboomers nu een strijd tegen leeftijdsdiscriminatie. Met verve. Ze laten zich niet afvoeren noch voorschrijven wat ze wel en niet mogen. Ze durven te leven."

    Wie met verve? Wat met verve?
    Je denkt toch niet dat babyboomers zonder verfdoos, zonder opgevulde en opgetrokken voorgevel en met botox volgespoten rimpels, littekens achter de oren van het gezicht ophijsen, oogleden ingekort tegen het hangen, billen opgevuld of weggezogen, bovenarmen, buik, bovenbenen leeggezogen en opnieuw gemodelleerd, namaaktanden vastgezet met krammen in het terugtrekkend tandvlees, blonde overdadige pruiken om het dunner wordende grijs te verbergen en schoenen met stilettohakken maar wel siliconenkussentjes tegen de artose, niet durven te leven?

    Emancipatie is als vrouw jezelf durven zijn in een wereld die alleen jong en schoonheid wil.

  • Just Lurking, za 12 december 2009 09:53 in reactie op To Maat is Links en er trots op! Reageer op Just

    Just

    ... Citaat: "Na de succesvolle strijd om de vrouwenemancipatie waarmee ze de wereld totaal veranderd hebben, voeren babyboomers nu een strijd tegen leeftijdsdiscriminatie. Met verve. Ze laten zich niet afvoeren noch voorschrijven wat ze wel en niet mogen. Ze durven te leven." ...

    Nelma, dit citaat post je in reactie op mijn bericht, maar dit heb ik nooit geschreven.

  • To Maat is Links en er trots op!, za 12 december 2009 15:51 in reactie op Just Lurking Reageer op To

    To

    Nee, dat klopt. Het was ook voor algemeen bedoeld, maar is onder jouw bericht gekomen. Het is voor mij nog steeds onmogelijk om op Joop twee keer achter elkaar op verschillende reacties apart te reageren.

    Dus mijn welgemeende excuses dat het onder jouw bericht kwam te staan.

  • Hanne Cuijpers, ma 14 december 2009 12:31 in reactie op Driek Oplopers Reageer op Hanne

    Hanne

    Prima onder woorden gebracht. Had het zelf niet treffender kunnen zeggen.

  • Patrick Altena, vr 11 december 2009 06:56 Reageer op Patrick

    Patrick

    De Playboy een icoon van vrijgevochtenheid? Zijns ondanks heeft de oprichter ooit aangetoond dat christelijk rechts een ziekelijke obsessie met seks heeft, maar dat wisten we zonder hem ook al. Verder is het rukblaadje omgeven door hypocrisie: mannen kopen het vanwege de uitstekende artikelen en vrouwen staan erin om een of ander statement te maken (en helemaal niet voor het geld). Als, naar aanleiding van de dieptereportage 'Patricia naakt' , al een zinnige vraag te stellen is, dan deze: waarom plaatst een blad dat geen enkele ander bedoeling heeft dan zo hoog mogelijke verkoopcijfers te halen deze foto's? Mijn vermoeden is dat marktonderzoek aantoont dat de gemiddelde Playboy-kijker (een lezer zou ik hem niet willen noemen) ouder wordt. Jongeren die behoefte hebben aan visuele stimulatie gebruiken immers het internet.
    Wat het gesprek bij DWDD betreft: vermakelijke televisie over bijna niets. De slotopmerking van Maassen vond ik wel afbreuk doen aan de zinnige dingen die hij daarvoor zei. En verder? Gauw de aandacht weer richten op zaken die wel van belang zijn.

  • Hersen Schraper, vr 11 december 2009 06:46 Reageer op Hersen

    Hersen

    Ieder zijn smaak.

    Kan me voorstellen dat binnenkort de bejaarde dame uit de SP-reclame samen met Theo en zijn necrofiele vriend (bluf) bij DWDD aan tafel zit. Dood aanschuiven mag ook (nog beter zelfs).

  • R Veldman, vr 11 december 2009 05:32 Reageer op R

    R

    Nog even iets over ouwe vieze mannetjes
    hoeveel jonge mensen zouden er nog zijn die daadwerkelijk zoiets ouwbolligs als de playboy kopen??

    Mogelijk dat ie bij een dozijntje E0-jongeren uit staphorst en dergelijke onder de dekentjes met een zaklamp gelezen wordt maar zelfs daar durf ik geen biertje om te verwedden ;-)

  • lieke meester, vr 11 december 2009 03:18 Reageer op lieke

    lieke

    Ik zag iets heel anders in de DWDD. Een vrouw die niet wil accepteren dat ze 60 jaar is. Dat heeft niets met leeftijdsemancipatie te maken. Als je leeft naar je leeftijd en je niet weg laat drukken door jongeren, je mannetje staat, dan kun je van leeftijdsemancipatie spreken.
    Wat je hier schrijft over de seksknop van Maassen vind ik beneden peil. Het ging niet over zijn seksleven en dat gaat ons niet aan, hij staat niet bloot in de bladen. Hij was grof, ja, dat ben ik met je eens, maar de schrammen waar je het over hebt, zaten voor mij bij Paay. Deze uitzending was voor mij het dieptepunt van DWDD. Nog nooit was het zo slecht, terwijl het veelbelovend begon met professor Heertje. Theo Maassen werd uitgenodigd om zijn persoon en we weten allemaal dat hij een vlotte babbel heeft. Je weet dus wat je kunt verwachten. Hij toonde wel degelijk begrip en inzicht bij het onderwerp dat over Anne Frank ging. Kleingeestig? Wie is hier kleingeestig?

  • mukuta zwennis, vr 11 december 2009 01:03 Reageer op mukuta

    mukuta

    Mooie foto's. P.P. ziet er lekker uit.
    Alleen heb je voor seks meer nodig dan er lekker uitzien.
    Theo, ach , PSV-cup stelen was leuker.
    En waarom strijd voeren?

  • Sylvia Stuurman, do 10 december 2009 22:21 Reageer op Sylvia

    Sylvia

    Zoals ik het interpreteerde heeft Theo Maassen helemaal niet gezegd dat je boven een bepaalde leeftijd niet meer naakt in de Playboy zou mogen staan.

    Hij vindt het sowieso een vreemde hobby om je lichaam te laten gebruiken als doelwit voor de kwakjes van zichzelf bevredigende mannen, en daarin ben ik het volkomen met hem eens.

    Als je jong bent heb je misschien nog het idee dat sexuele aantrekkingskracht voor de hele wereld een belangrijk onderdeel van je persoonlijkheid is, en dan is het voorstelbaar dat je het een eer vindt als de Playboy je vraagt.

    Maar als je ouder wordt zou het mooi zijn als je niet aan die misvatting zou bijdragen, zeker als je een Bekend Persoon bent, vanwege de voorbeeldfunctie.
    Het zou mooi zijn als je dan zou durven te laten zien dat het juist het meest aantrekkelijk is als je laat zien wie je bent, inclusief rimpels en grijze haren.

    Nou *kan* het natuurlijk zijn dat PP zichzelf inderdaad ziet als doelwit voor kwakjes van oude mannen, maar erg waarschijnlijk vind ik dat niet.

    Ze staat natuurlijk niet alleen in die onzekerheid over zichzelf, in bang zijn dat ze zonder ingrepen niet meer meetelt: niet alleen de cosmetische chirirgen, maar ook de cosmetische industrie wordt steenrijk dankzij de onzekerheid van (oudere) vrouwen.

    Wat Theo Maassen m.i. deed, was op een harde - zonder pardon - Theo-manier PP confronteren met het feit dat ze oud *is*, hoeveel ze ook uitgeeft aan een sprookje.

    En dat hij veel meer geeft om vrouwen die het aandurven om hun leeftijd niet te verhullen.

    Hulde dus voor Theo Maassen. Ik heb genoten van z'n shock-therapie.

  • Karel van Loon, vr 11 december 2009 07:06 in reactie op Sylvia Stuurman Reageer op Karel

    Karel

    Maar Sylvia toch, je gelooft toch niet dat Dhr. Maassen zelf nooit porno geconsumeerd heeft? En dan wel commentaar op al die zielige blote meisjes hebben?
    Nee, makkelijk scoren was het voor hem, heel goedkoop.
    Groet,

  • Stanley Messi, vr 11 december 2009 13:47 in reactie op Sylvia Stuurman Reageer op Stanley

    Stanley

    Heh, niet meer doen hoor Sylia Stuurman, ik heb al een zwakke maag. Als fotograaf weet ik uit ervaring dat 95 procent van de mensheid beter de kleren kan aanhouden. Ook mevrouw Paay vormt hier geen uitzondering op. Wij jonge en oude "vieze" mannen zitten niet te wachten op een oud velletje. Echter sexuele aantrekkingskracht heeft werkelijk niets met leeftijd te maken, het is een gevoel, en gevoelens kennen geen leeftijd en intelligentie.

  • Sylvia Stuurman, vr 11 december 2009 15:05 in reactie op Stanley Messi Reageer op Sylvia

    Sylvia

    Helemaal mee eens ;-)

  • Zingende Zaag, do 10 december 2009 20:03 Reageer op Zingende

    Zingende

    Negeren, dat was wat Theo Maassen geleerd had. Laten we hetzelfde doen. En eens met andere commentaren die zich afvragen of dit het privéniveau is waar Joop heen wil.

  • Piet Knollema, vr 11 december 2009 11:13 in reactie op Zingende Zaag Reageer op Piet

    Piet

    In mijn vrogere omgeving werd pesten - o, schande - wel négeren genoemd.
    Ik denk dat jouw reactie aldus gelezen dichter bij de waarheid komt.

  • Zingende Zaag, ma 14 december 2009 17:50 in reactie op Piet Knollema Reageer op Zingende

    Zingende

    Ik vind het humor, áls het nu maar stopt met dat Maassen - Paay gedoe; nu zal die dochter zich er ook even mee bemoeien. Hemeltergend niveau toch?

  • J.D. Boot, do 10 december 2009 18:58 Reageer op J.D.

    J.D.

    Joop.nl
    Stop meteen met dit soort onderwerpen.
    Dit niet:
    Jouw Online Opinie Pagina
    maar
    Jullie Online Opinie Pagina

  • Urco de Rufter, do 10 december 2009 18:51 Reageer op Urco

    Urco

    Ik vind het altijd zo zielig om te vernemen hoe deze, zich als cabaretier voordoende lolbroek, soms spitsvondige kwinkslagen laat afwisselen met puberale, veelal sexueel getinte turbotaal a la Paul de Leeuw of Bart de Graaff. Teleurstellend.

  • Marianne Prins, do 10 december 2009 18:16 Reageer op Marianne

    Marianne

    Theo Maasen moet gewoon leuk zijn en dat was hij niet, Patricia Paay moet het domme blondje zijn en dat was ze ook. 1-0 voor PP

  • Joeri Kassenaar, do 10 december 2009 17:34 Reageer op Joeri

    Ja, het was waarschijnlijk sterker geweest als hij had gezegd dat ie het zelf was i.p.v. zijn vriend.
    Maar ja, dan had ie moeten zeggen dat ie die fotos van dat oude lijk mooi vond en dat vond ie nou net niet, of althans, hij vond het niet zo'n best idee dat Paay op deze manier aandacht vraagt. Volgens mij zei Theo niets over oude vrouwen in het algemeen, dat trekt Jole erbij, maar dat heeft hij niet gezegd.
    Dat Theo alleen maar aandacht wil geloof ik ook wel, net een nieuwe film uit. En zeker in DWDD, dat is nu eenmaal een "ik wil aandacht" programma, met een i-w-a presentator en allemaal gasten die een boekje, filmpje, tv-p-tje hebben te promoten. Eén grote media commercial zeg maar.
    Dus pot en ketel zijn weer eens allebei zwart. Het lijkt Nederland wel.

    Maar goed, sex met bejaarden zal wel even wennen worden, ook voor Theo, daar heeft Jole wel een punt.

  • Bobbie Deerfield, do 10 december 2009 17:23 Reageer op Bobbie

    Bobbie

    Ik snap niet goed wat dit met vrouwenemancipatie te doen heeft. Om als een plastic opblaaspop in een blad te staan. Ik dacht dat emancipatie juist ging om andere zaken. Overigens is het vrouwen al aardig gelukt om mannen om te toveren tot dociele en sexloze wezens, die er alles (zelfs Viagra) aan doen om het vrouwen naar de zin te maken. Zodat mannen hun toevlucht zoeken tot drugs, porno en games. De enige mogelijkheden om nog enigszins te kunnen genieten van het machogevoel.
    Ik snap Maassen heel goed, anti burgerlijk als hij is gaat hij er lekker tegen aan. Dit kindvrouwtje vraagt er toch om. Dat ze uit frustratie dat haar man haar verlaten heeft voor een echte schoonheid nu iedereen haar blote bips wil laten zien, alsof ze daarmee wil zeggen: snap jij die Adam nu?
    Maassen kreeg een stok om mee te slaan en gebruikte die. Dat daar nu achteraf een draai aan wordt gegeven alsof hij tegen emancipatie van ouderen of vrouwen zou zijn, is jammer omdat hij haar op ieder onderwerp gepakt zou hebben. Ondanks de hoon van Nederland deed Theo wat hij moest doen. Prima Theo.

  • Stanley Messi, do 10 december 2009 17:12 Reageer op Stanley

    Stanley

    Ging Maassen te ver? Hmm, ja dat wel maar alleen omdat het niet grappig was wat hij zei. Gaat Paay te ver in haar exibitionisme? Hmm, ja, omdat het in Payboy niet om schoonheid gaat maar om bloot, om gePhotoshopte naaktheid. Zoals er meer jonge "vieze" mannen dan oude, zijn er ook meer "mooie" jonge vrouwen dan oude.
    De grens wordt bepaald door de ethiek. Maar ja, ethiek en Playboy zijn geen grote vrienden, hoogstens bevriende mogendheden.
    Ik ben allang een oude vieze man volgens de criteria van van Jole, maar "you have to be one, to know one". Nietwaar Francisco?

  • Piet Knollema, do 10 december 2009 17:08 Reageer op Piet

    Piet

    Toen ik hoorde dat deze 60-jarige mevrouw voor Playboy nog uit de kleren was gegaan vond ik dat wel een beetje vreemd.
    Na het zien van haar optreden bij DWDD en mede gelet op haar reactie op de zich zelf overschreeuwende Maassen heb ik bewondering voor haar.

  • Zjen LinksMensch, do 10 december 2009 16:54 Reageer op Zjen

    Zjen

    Na aarzeling ga ik toch nu maar zeggen wat ik er echt van denk..oke?

    PP zegt; waarom niet? "als ze "gevraagd"wordt door de Playboy om een fotoshoot te doen want ze wil vooral haar ex een douw geven die er met een jonger exemplaar vandoor is gegaan.
    Ze zal hem/haar wel eens laten zien wat hij nu moet missen...ze kan echt nog wel concurreren met dat jongere exemplaar dankzij de zwaartekracht-teniet-doende-bijgesneden-contouren en aanplakharen en dikke lagen make up.
    En dan heeft Theo gewoon toch echt gelijk.
    Ze s niet wijzer..nog steeds niet.

    Het is gewoon vanuit rancune en wraakzucht dat ze in de Playboy staat.

  • Annet de Graaf, do 10 december 2009 16:53 Reageer op Annet

    Annet

    Plaats het in een sociologisch kader op een opiniepagina en een zwaar ordinair tokkie gesprek groeit uit tot een intellectueel hoogstandje.

    En wederom draait de wereld door.

    Wat is nou sneu?

  • De VVD, do 10 december 2009 16:47 Reageer op De

    De

    Theo Maassen zal niet voor niets ingehuurd zijn...

  • William P, do 10 december 2009 16:44 Reageer op William

    William

    Volgens mij is het juist een stap voorwaarts in de emancipatie van ouderen. Je kan er tenminste nog goed uit blijven zien! En tja, Theo ziet er op zijn 43e beroerder uit dan mening 65 plussert. Net of er iets mis is met je lichaam vervolmaken. Als dat zo is, dan kunnen dokters ook wel afgeschaft worden, want enig verschil zie ik niet (of krijgen we weer het aloude argument van medisch noodzakelijk, beeeh). Neen, wat mij betreft geldt het adagium dat La Paay predikt ''het kan, dus waarom niet?" En het argument van aandachtsgeyl gaat wat mij betreft ook niet op, want dat geldt net zo goed voor Maassen of voor wat dat betreft willekeurig welke publieke figuur dan ook. Het is heel simpel, we hebben een beperkte tijd op deez aardkloot, daarna is het afgelopen, so party like it's 1999!!

  • YggY a.k.a. Yggdrasil, do 10 december 2009 16:43 Reageer op YggY

    YggY

    Het is bijna vreemd te noemen hoe je op verschillende manieren naar een tv-uitzending kunt kijken of beter gezegd zien. Ik heb geen problemen met Maassen, waarom zou ik. Het is zelfs voor een cabaretier moeilijk scoren als je mw. Paay tegenover je hebt zitten, deze mevrouw is zo verschrikkelijk inhoudsloos, het maakt echt niet uit wat ze zegt of niet zegt, het blijft nietszeggend. Een bepaalde intelligentie is bij mw. Paay ver te zoeken, maar ja ze hoort bij the rich and famous en die vergeven we de tekortkomingen maar al te graag, je bent in dit land al gauw geslaagd als je in het bezit bent van de nodige pecunia.

    Wat ik veel erger vond om te zien was hoe Matthijs van Nieuwkerk volledig door het ijs zakte, ik vroeg me gisteren werkelijk af wie nu het programma presenteerde.

  • Zjen LinksMensch, do 10 december 2009 16:59 in reactie op YggY a.k.a. Yggdrasil Reageer op Zjen

    Zjen

    Wat ik veel erger vond om te zien was hoe Matthijs van Nieuwkerk volledig door het ijs zakte, ik vroeg me gisteren werkelijk af wie nu het programma presenteerde.


    Klopt, Matthijs was de regie compleet kwijt en dat snap ik best wel. Conflictmanagment is moeilijk.
    Persoonlijk denk ik stiekem ook dat ie het eigenlijk wel eens was met Theo.

  • Idiot proof, vr 11 december 2009 10:26 in reactie op YggY a.k.a. Yggdrasil Reageer op Idiot

    Idiot

    Van Nieuwkerk stond er niet sterk op, maar vergeet niet dat Maassen de rollen graag omdraait. Hij is een dominant dier.

    Ik herinner me zijn 24 uur met Wilfred de Jong. Maassen kruipt net zo makkelijk in de rol van interviewer en legt vervolgens de Jong het vuur aan de schenen. Dit gebeurde bij DWDD ook weer.

    Ik vind Paay zo niets zeggend en een lege buitenkant, Maassen daarin tegen is alles zeggend. Hard, over de top maar to the point. In de kern ben ik het 100% met hem eens in dezen.

    @ van Jole, de mond vol hebben over leeftijdsdiscriminatie en in de titel het hebben over een begrip als "vieze oude man"..............?

  • Jacobus Herculaas de la Rey, do 10 december 2009 16:43 Reageer op Jacobus Herculaas

    Jacobus Herculaas

    "Na de succesvolle strijd om de vrouwenemancipatie waarmee ze de wereld totaal veranderd hebben, voeren babyboomers nu een strijd tegen leeftijdsdiscriminatie. "

    Zo kun je het natuurlijk ook brengen. Ik zou het eerder duiden als een establishment dat weigert ook maar een stap opzij te doen voor de nieuwe generatie en zijn eigen positie koste wat kost - dus ten koste van de jongere generaties - probeert te handhaven.

  • Karel van Loon, do 10 december 2009 16:36 Reageer op Karel

    Karel

    Ik hou van Paay, chapeau! en Maassen lijdt aan de "Ik-moet-altijd-leuk-zijn"-ziekte, net als zijn maatje Teeuwen.
    Theo's vrouw weet in ieder geval wat haar te wachten staat als ze zestig is...
    Leuk stuk!

  • Ernst Anepool, do 10 december 2009 23:09 in reactie op Karel van Loon Reageer op Ernst

    Ernst

    Dan heb je niet gekeken lijkt me, want Theo brak juist een lans voor innerlijke schoonheid, en niet de NEP van verherverbouwingen a la biereco van het menselijke lichaam waar alles achter de menselijke variant van trespa (botox) weggsmeerd word.


    Kortom zijn vrouw zal eerder dolgelukkig zijn dat ie juist niet als een kwijlende sintbernhard over het blaadje gebogen lag.


    Kijk vooral het begin van het gesprek nog eens toen hij haar aansprak op haar volstrekt onmenselijke ongangsvormen, waarbij ze haar dochter als machtsmiddel gebruikt om haar ex terug te pakken, terwijl iedereen weet hoe desastreus een scheiding voor kinderen is, die immers in een groot loyaliteitsconflict gedrukt worden door de keivende ouders...


    Je schaamt je dood voor wat je ouders over en weer aan vuiligheid over elkaar uitstorten, moet je je even voorstellen dat het dan ook nog eens via de roddelbladen en de Playboy gaat.


    Daar, had Franscisco aandacht aan mogen besteden, dat is een "de leugen regeert" column waardig, maar die playboyplaatjes, nee dat is toch meer iets voor pukkelende pubers.

    Wat dat betreft hadden Fokke en Sukke een prachtige, "schamen we ons weer als we de PB kopen"

  • Karel van Loon, vr 11 december 2009 06:58 in reactie op Ernst Anepool Reageer op Karel

    Karel

    Ernst, daar heb je helemaal gelijk in, het viel me ook zwaar van haar tegen dat ze bij Jensen zat, maar ik heb nou eenmaal een zwak voor Patricia, kan er niks aan doen. Ze is eerlijk en Rotterdams en ik ben gek op Rotterdammers.
    Groet,

  • Ines van Bokhoven, vr 11 december 2009 14:02 in reactie op Ernst Anepool Reageer op Ines

    Ines

    Hear hear Ernst, jij hebt helemaal gelijk. In Engeland zeggen ze van dit soort mutsen: nice house, but nobody lives there. En sorry, maar Patricia kan ik niet eens een 'nice house' noemen. En inderdaad, Jole had wat mij betreft beter een column kunnen schrijven over dit soort leeghoofdigheid dat toch elke dag de kranten weet te halen. Want laten we eerlijk wezen: als het mens vandaag in een gat verdwijnt, gaat iemand d'r dan missen? Stoeipoezen zat, zelfs van haar leeftijd. Nee, ze heeft echt iets om trots op te zijn, ook in haar dochter, die blijkbaar niet kan wachten om net zo'n airhead als haar ouwe moe te worden. Overigens: in 1 punt had ze gelijk, die Patries. Want als Theo dit niet mooi vindt, moet hij er gewoon niet naar kijken. Dat ze met haar blote kont zo nodig in de PB moet, dat moet ze maar lekker zelf weten, dat wentelen in smakelooosheid en dat graag laten zien hoe leeg en onderontwikkeld ze is. Maar waarom, inderdaad, zou een vrouw van 60 niet in de PB mogen? Is een andere discussie dan die over wat voor een walgelijke vrouw Patricia Paay toch is, en wat mij betreft is ze dat dubbel en dwars. Maar ze moet doen wat ze niet laten kan, als ik er maar geen last van heb. En op het moment heb ik erg veel last van d'r: ze is bijna niet te vermijden. Die PB zal ik dus niet inzien, het is een van de weinige Patricia-zaken waar ik in elk geval niet verplicht mee geconfronteerd hoef te worden - op het internet en in de media schijnt ze er maar niet mee op te kunnen houden. Patries, doe mij in elk geval een lol en mag het ietsje minder? Ik ben beslist geen fan, sterker nog: je verpest mijn dag op regelmatige basis met dat plastic lijf van je en die wanhoop om 18 te blijven.

  • R Veldman, do 10 december 2009 16:21 Reageer op R

    R

    ach wat heeft dit nu weer met mooi oud worden te maken
    wat theo maassen waarschijnlijk doet is de boel afzeiken omdat DWDD een hijgeren programma is die schaamteloos commercieel is.
    proffesioneel slijmbal en oelewapper van nieuwkerk sloot ook even netje af met 'de playboy - morgen te koop' en zijn gedram over dat hij de foto's exclusief had maar nog niet mocht laten zien. Daarbij structureel zijn gasten naar de mond pratend en ophemelend.
    Daarvoor moet die aandachtsgeile miep van een particia paay zeker gewaardeerd worden?!
    kan me goed voorstellen dat theo maassen lekker wilde gaan treiteren in dit waardeloze programma.
    Het verweer van patricia paay was op het niveau van een puber en daarvoor kreeg ze applaus notabene.
    maar ja ...ik verwacht ook niks anders van het klapvee van DWDD
    theo stelde alleen de verkeerde vraag
    hij had aan mattijs van nieuwkerk moeten vragen; wat probeer je nu eigelijk te bereiken ?

  • Frederik van Leeuwen, do 10 december 2009 16:52 in reactie op R Veldman Reageer op Frederik

    Frederik

    Van Nieuwkerk is zelf zo camerageil dat de lenzen knappen wanneer hij weer eens al hijgend voorover richting camera's hangt :-)

  • Ferry van Maanen, vr 11 december 2009 00:14 in reactie op Frederik van Leeuwen Reageer op Ferry

    Ferry

    Nee dat komt frederik , omdat Mathijs vergeten was zijn contactlenzen in te doen waardoor hij de teksten op de autocue nauwelijks kon ontwaren....ha ha ha ha

  • Gerrit Jalsmans, do 10 december 2009 16:20 Reageer op Gerrit

    Gerrit

    Maassen wordt gevraagd om zijn mening en laat die dan ook horen. Ook als het onderwerp van gesprek, die nou niet bepaald bekend staat heel goed tegen kritiek te kunnen, aan tafel zit.

    Maar omdat de playboy de strijd aangaat tegen de ouderdom moet iedereen dus de foto's van een 60-jarige maar mooi vinden? Theo is 43, de meeste mannen van 43 kijken liever naar een lichaam van iemand van 25 dan dat van een bejaarde. Dat is toch niet meer dan logisch?

    La Paay denkt dat iedereen haar master vindt en ze kon gisteren dus ook niet geloven dat er iemand op deze wereld is die haar foto's niet kon waarderen. Er zijn er veel meer die er net zo over denken als Theo Maassen.

  • Patrick Jak, do 10 december 2009 16:16 Reageer op Patrick

    Patrick

    Dhr. Maassen beloofde bij aanvang van de uitzending in de uitzending te gaan masturberen. We zijn getuige geweest van een orale ejaculatie na langdurige stimulatie van een mentale G-plek (de eGo-plek, ook wel). Het is allemaal zeer pijnlijk...

  • Rob Geurtsen, do 10 december 2009 16:16 Reageer op Rob

    Rob

    Het was niet zo maar tv gisterenavond. Het was de clash tussen aandachtvragerij van een vrouw, die gisterenavond sensualiteit uitstraalde, en inderdaad leeftijdsemancipatie. Prachtige TV voor een Zomeravondgasten uitzending. Dat was niet Paay's verdienste, maar die van Theo Maassen.

    Het was het falen van de moderator, wiens naam wij uit piëteit hier even niet noemen, dat de prachtige tegenstelling tussen leeftijds discriminatie en emancipatie vs onsmakelijke bijna altijd eigen egostrelende seksueel getinte aandachtvragerij van publieke figuren niet uit de verf kwam.

    Vergeten is dat het conflict begon met kritiek van Maassen die Paay aansprak op haar wangedrag als moeder, door de opmerkingen die ze over de vader van haar dochter maakte in een de media. Daar had hij een punt. Dat bleef helaas niet hangen. En Paay had geen weerwoord anders dan Jordaans-kijven.

    Maassen's necrofiele-opmerking was grappig in de context van het zielige venijn van Paay en haar Playboy-uitgever.

    Om ook maar te suggereren dat Paay een voorvechter voor leeftijdsemanicpatie is gaat mij echt te ver. Haar beweegreden en gedrag zijn maatschappelijk volstrekt onbetrokken en zij is en media-verschijning waartegen een caberetier als Theo Maassen best vol tegenin mag gaan.

    Leeftijdsemancipatie wordt inderdaad nog een flink gevecht. Kunnen we aub vaker dit soort 'beschouwingen' van dh. Jole vaker tegemoet zien in het geslaagde Joop?

  • Just Lurking, do 10 december 2009 16:46 in reactie op Rob Geurtsen Reageer op Just

    Just

    "Om ook maar te suggereren dat Paay een voorvechter voor leeftijdsemanicpatie is gaat mij echt te ver. Haar beweegreden en gedrag zijn maatschappelijk volstrekt onbetrokken en zij is en media-verschijning waartegen een caberetier als Theo Maassen best vol tegenin mag gaan. "

    Helemaal mee eens, @Rob!

    Bekende vrouwen die durven laten zien dat de mens nu eenmaal ouder wordt en dit dus niet proberen te verdoezelen met een teveel aan cosmetische ingrepen, zoals Hanneke Groenteman bijvoorbeeld, doen werkelijk aan leeftijdsemancipatie. Deze vrouwen stralen een innerlijke schoonheid uit waartegen geen cosmetische ingreep opgewassen is.

    Patricia Paay bevestigt het algemene beeld alleen maar dat mensen, vooral vrouwen, alleen maar meetellen als ze jong zijn... Krampachtig probeert ze haar jeugd vast te houden. Ik vind het prima, hoor, ook haar Playboy fotoreportage, maar het is evengoed een beetje triest.

    Een ander voorbeeld voor mij is Simone Signoret. Wat een prachtvrouw was dat. Een even krachtige persoonlijkheid op haar twintigste als op haar zeventigste, en mooi ook.

  • Rob Geurtsen, vr 11 december 2009 01:23 in reactie op Just Lurking Reageer op Rob

    Rob

    Hanneke Groenteman, Sonja Barends, ex-minister Borst, Hedy d'Ancona... en nog veel meer, waarom rollen de namen niet gemakkelijk van het toetsenbord? Er is nog genoeg te doen op het gebied van vrouwen- en leeftijdemancipatie.

    Tegelijkertijd heb ik van verschillende kanten een mail gekregen dat Paays belevenis van erotieke trots niet leeftijdsgebonden is, en dat is eigenlijk ook weer waar.

    Dan blijft over dat ze een liegende aandachtsjunkie is, die niet verder denkt dan haar lichaam, en dan winnen eigenlijk de meeste vrouwen het van haar.

  • Dennis Mollis, do 10 december 2009 18:02 in reactie op Rob Geurtsen Reageer op Dennis

    Dennis

    Je zou onsmakelijke bijna altijd eigen egostrelende seksueel getinte aandachtvragerij ook een narcistische persoonlijkheidsstoornis kunnen noemen.
    Nu nog wachten tot ze een gevaar voor zichzelf of haar omgeving wordt dan kan ze met een rechtelijke machtiging verplicht opgenomen worden.

  • Rob Geurtsen, vr 11 december 2009 01:27 in reactie op Dennis Mollis Reageer op Rob

    Rob

    Aha inderdaad - je zou wel eens gelijk kunnen hebben.

    Een goede shrink/coach die verder kijkt dan zelfontplooiing ziet in de negativiteit over anderen, het gelijkhebben, zichzelf van begin af aan aangesproken voelen en de aandacht op haar eigen kwaliteiten richten... inderdaad trekjes van 'narcisme'.

  • Godelieve du Bois, do 10 december 2009 16:10 Reageer op Godelieve

    Godelieve

    Lieve Francisco,

    Wat een heerlijke column toch weer van jouw hand!
    Eindelijk eens iemand die datgene zegt wat ik ook vind en dat bijna nooit gezegd wordt behalve op de Joop. Theo Maassen en seks? laat me niet lachen! Dat durft hij niet en alle andere mannen van zijn leeftijd ook niet. Zelf ben ik weliswaar niet meer lesbisch maar nog steeds iemand die zegt doen ja waarom niet? Nogal wiedus dus dat ik knettergek wordt van types als Maassen die hun moraal selectief toe denken te kunnen passen op progressief Nederland!!

    En daar moet de Joop wat aan doen.
    Sterker nog, daar GAAT de Joop wat aan doen want zo ken ik jullie en, ik geef goudeerlijk toe dat ik het al eerder heb gezegd, de Joop is here to stay!

    By the way.
    Wat deed Theo in dat ene sekswinkeltje? Ik heb het zelf gezien! Hahaha ja om dit niveau hebben we het beste mensen, en iedereen draait doorrrr en de wereld ook of niet soms Matthijs?? Laat me toch niet lachen lieve god zeg.

    Ja hoor, daar zijn ze weer. De waterlanders!
    Maar dit keer van pure vreugde. Voor jou, Francisco!!!

  • Kirsten Unicorn, do 10 december 2009 16:01 Reageer op Kirsten

    Kirsten

    De vrouwenemancipatie is nog lang niet voltooid hoor. Een gevaarlijke aanname.

  • Rob van Kan, do 10 december 2009 15:54 Reageer op Rob

    Rob

    Na de succesvolle strijd om de vrouwenemancipatie waarmee ze de wereld totaal veranderd hebben, voeren babyboomers nu een strijd tegen leeftijdsdiscriminatie. Met verve.

    Nee, in tegendeel. Babyboomers als Paay laten ich volspuiten met botox en herbeeldhouwen door plastische chirurgen om de gevreesde ouderdom zo lang mogelijk op afstand te houden (en ontkennen het dan alsof we allemaal blind en dom zijn). Mooi oud worden kán ineens niet meer. Oud staat nu gelijk aan lelijk en aan arm, want wie wat geld heeft, kan er "mooi" uit blijven zien.

    Dat is een forse stap achteruit voor de emancipatie van ouderen.

  • Frederik van Leeuwen, do 10 december 2009 16:22 in reactie op Rob van Kan Reageer op Frederik

    Frederik

    Als oudere jongere ben ik het hier helemaal mee eens.
    Een oudere vrouw met implantaten en talloze andere kunstgrepen is onsmakelijk, des te meer als zij ermee te koop loopt.

  • ps kwelwater, do 10 december 2009 16:50 in reactie op Frederik van Leeuwen Reageer op ps

    ps

    onsmakelijk.....ik vindt een jonge vrouw met implantaten en talloze andere kunstgrepen ook onsmakelijk, behalve als ik het niet weet, dan niet natuurlijk. Of als Erwin Olaf oude dames fotografeert dan ook niet natuurlijk. nee dan is het mooi en of geil.

    En ik maar denken dat de wereld steeds meer MILFS (Mother(s) I('d) like to fuck) en Cougards (oude vrouwen en jonge jongens) wilde, een snelle scan over de tv reclame in de nacht, en internet levert op dat het behoorlijk HOT is...17 jarige ook trouwens, en amateurs, en BDSM, en nature. etc. OOOO moment. voor ieder wat wils. inderdaat ieder zijn smaak is het verhaal.

  • Dennis Mollis, do 10 december 2009 17:55 in reactie op ps kwelwater Reageer op Dennis

    Dennis

    Jij scant vast niet alleen de tv reclame's

  • ps kwelwater, do 10 december 2009 22:13 in reactie op Dennis Mollis Reageer op ps

    ps

    oeps. betrapt......

  • Frederik van Leeuwen, do 10 december 2009 18:02 in reactie op ps kwelwater Reageer op Frederik

    Frederik

    Bij jonge vrouwen kan ik al die kunstgrepen evenmin waarderen.
    Een oude vrouw die op die manier om aandacht bedelt en dan zo dom is te denken dat mensen haar ziekelijke neiging waarderen is nog een haar of 86 erger.

 

Reageren

Populaire opiniemakers

Populair

Scroll naar boven Scroll naar boven