vr 25 mei 2012
Bio Bekijk alles van Adriaan Soeterbroek Word fan Abonnement
09 april 2011 Reageer (69) 6459 x bekeken Politiek
Brand meester
Over de zelfverbranding van de Iraanse asielzoeker Kambiz Roustayi

Laatste Reacties (69) Reageer Reacties in wachtrij: 0
-
Jan de Boer, di 12 april 2011 01:15 Reageer op Jan
nihilist schreef:
-- "Iemand beschuldigen van het pissen op een verbrand lijk van een asielzoeker. Het is maar wat je een hoogtepunt noemt..."---
Ach, het is geheel in de traditie van Theo van Gogh, die immers opriep over - de nog levende - Paul Rosemüller: "Laten we pissen op zijn graf".
Of was dat óók zo erg? -
, do 14 april 2011 16:33 in reactie op Jan de Boer Reageer op
Ziet U een lijk?
-
. ., do 14 april 2011 18:25 in reactie op Jan de Boer Reageer op .
En we weten allemaal hoe het afloopt met dikkige querulanten die oproepen om over het graf van politici uit een bepaald deel van het spectrum de blaas te ledigen.
-
bert haan, ma 11 april 2011 17:24 Reageer op bert
Als het geregend had , was dit incident met een sisser afgelopen.
De warmbloedige man had dan esso of shell kunnen aanklagen omdat hun product niet goed brand. -
Ernst Anepool, do 14 april 2011 16:18 in reactie op bert haan Reageer op Ernst
Grappen maken over zo iets triests, hoe kun je?
-
Aert Willem d'Holbach, do 14 april 2011 18:17 in reactie op bert haan Reageer op Aert Willem
LOL
-
Pieter Verschuren, ma 11 april 2011 13:46 Reageer op Pieter
Ik geloof dat ik even onpasselijk wordt. Dit soort misselijkmakende cartoons versterken de tweedeling in de maatschappij. Adriaan is niets beter dan Wilders. Ze moeten samen maar een potje modderworstelen en ons verder met rust laten. Zou de wereld een stuk mooier maken. Maar gelukkig leven we in een land waar ook deze cartoon gewoon geplaatst kan worden.
-
, ma 11 april 2011 14:07 in reactie op Pieter Verschuren Reageer op
Jij ziet wat je wilt zien.Wat wat jij suggereert staat er niet.Top-cartoon dus.
-
Nihilist #1375, ma 11 april 2011 14:17 in reactie op Reageer op Nihilist
'Nee, hoor, duidelijk herkenbaar, Lucassen.
Hij pist dus niet alleen in brievenbussen............... '
Waar pist hij dan wel in, in deze cartoon? -
bo campman, ma 11 april 2011 14:45 in reactie op Nihilist #1375 Reageer op bo
Cartoon?
Waar? -
Nihilist #1375, ma 11 april 2011 15:15 in reactie op bo campman Reageer op Nihilist
Lol, goeie!
-
, do 14 april 2011 16:36 in reactie op Nihilist #1375 Reageer op
Zie jij hem pissen?
Ik zie hem alleen maar bezig met frummelen aan z'n dingetje. -
Nihilist #1375, do 14 april 2011 17:19 in reactie op Reageer op Nihilist
Heb je het nu tegen jezelf?
-
Pieter Verschuren, ma 11 april 2011 14:45 in reactie op Reageer op Pieter
Perceptie is realiteit. Dit is wat ik (en vele anderen) er in zien, dus het zit er in...
-
Gracchus Babeuf, ma 11 april 2011 20:53 in reactie op Pieter Verschuren Reageer op Gracchus
Ik zie dat de aarde plat is, velen anderen ook: dus de aarde is plat. Ik zie heel iets anders in de cartoon, maar dat kwam niet door de moderatie. Ik zie twee wel heel dikke maatjes (PVV en CDA), een met de hand op zijn kruis ....
http://www.youtube.com/watch?v=VwMimwH8w9U -
Ernst Anepool, do 14 april 2011 18:24 in reactie op Pieter Verschuren Reageer op Ernst
Paddo's zijn ook realiteit, maar wat je er van ziet toch echt niet.
Kortom uw stelling rammelt als eentje van de Gamma... -
Henk-Jan , zo 10 april 2011 10:43 Reageer op Henk-Jan
Alsof het deze minister is aan te rekenen dat die asielzoeker al jaren in procedures verwikkeld was over een wet die meneer Job Cohen heeft ontworpen. Dat deze meneer zich in brand stak in de stad van Cohen is dan ook niet toevallig maar een duidelijk signaal aan de opsteller van die wet.
-
Henk-Jan , zo 10 april 2011 11:37 in reactie op Henk-Jan Reageer op Henk-Jan
In een ander topic wordt gesteld dat het uitblijven van een reactie van betrokken politici een slecht teken is, geldt dat nu ook? Het is zo oorverdovend stil uit de hoek van meneer Cohen.
-
Gracchus Babeuf, di 12 april 2011 11:14 in reactie op Henk-Jan Reageer op Gracchus
'Het is zo oorverdovend stil uit de hoek van meneer Cohen.'
Gelukkig bent u er nog, anders zou het echt te stil zijn ;-0 -
- -, ma 11 april 2011 10:17 in reactie op Henk-Jan Reageer op -
Henk-jan schreef: "Alsof het deze minister is aan te rekenen dat die asielzoeker al jaren in procedures verwikkeld was over een wet die meneer Job Cohen heeft ontworpen. Dat deze meneer zich in brand stak in de stad van Cohen is dan ook niet toevallig maar een duidelijk signaal aan de opsteller van die wet."
Wederom geeft u blijk van struisvogelpolitiek.
Een minister kan natuurlijk niet weglopen van zijn/haar verantwoordelijkheid. Het is evident dat deze minister niet hoofdelijk aansprakelijk is voor deze tragedie, maar de minister is natuurlijk wel verantwoordelijk over de gang van zaken omtrent het aanvragen van een verblijfsvergunning. Cohen wordt immers niet gevraagd om deze problematiek omtrent de aanvraagprocedure te verantwoorden en het beleid is ook aan verandering onderhevig.
Bovendien ligt het ook hier niet zo zwart-wit zoals u suggereert.
Wat Amsterdam als locatie van het incident voor relevantie heeft ontgaat mij. Ik begrijp de onnozele link die u wenst te maken met Cohen als ex-burgemeester van Amsterdam maar ook dat is alles behalve relevant.
Bespaar me dus de opportunistische draai om nu naar Cohen te wijzen, Leers is minister en daarmee verantwoordelijk voor zijn ambtenaren en departement als zodanig. Niemand anders. -
Henk-Jan , ma 11 april 2011 15:15 in reactie op - - Reageer op Henk-Jan
---------------------------------------------------------------
Wederom geeft u blijk van struisvogelpolitiek.
---------------------------------------------------------------
Dat u zoiets stelt maakt het nog niet tot een waarheid. U blijft zich maar behelpen met holle frasen en dergelijke uitgekauwde retoriek, veel verder komt u wéér niet.
---------------------------------------------------------------
Een minister kan natuurlijk niet weglopen van zijn/haar verantwoordelijkheid. Het is evident dat deze minister niet hoofdelijk aansprakelijk is voor deze tragedie, maar de minister is natuurlijk wel verantwoordelijk over de gang van zaken omtrent het aanvragen van een verblijfsvergunning. Cohen wordt immers niet gevraagd om deze problematiek omtrent de aanvraagprocedure te verantwoorden en het beleid is ook aan verandering onderhevig.
---------------------------------------------------------------
Waarom zou minister Leers weglopen voor zijn verantwoordelijkheid? Minister Leers neemt gewoon zijn verantwoordelijkheid, kijk maar naar Sahar of de soepelere regels voor Turkse gezinsmigratie. Vindt u het dan niet frappant dat de PvdA zo ontzettend stil is rond bijvoorbeeld Sahar en nu rond dit tragische incident? Juist als oppositie'leider' mag je dan wat verwachten maar blijkbaar voelt Cohen zich toch verantwoordelijk voor de wet die de basis voor al deze commotie vormt dat de PvdA zich gedeisd houdt. Hij gaat natuurlijk af als een gieter als er in het debat op gewezen wordt dat het toch echt op basis van Cohen's wet is dat dit allemaal heeft kunnen gebeuren. Wel de vruchten willen plukken als het weer eens gaat over dalende immigratiecijfers dankzij de wet van Cohen maar zodra de andere kant van diezelfde medaille eens in beeld komt is het verdacht stil. Maar ik weet genoeg, als iemand mevrouw Halsema en haar familie bedreigt is het volgens sommigen natuurlijk de schuld van Wilders, als er een Joop-cartoonist bedreigd wordt is het volgens sommigen uiteraard ook de schuld van Wilders maar als er iemand dreigt te worden uitgezet op basis van de wet van Cohen ligt het aan iedereen behalve Cohen. Uw selectieve verontwaardiging is weer van het bekende niveau...
---------------------------------------------------------------
Bovendien ligt het ook hier niet zo zwart-wit zoals u suggereert.
---------------------------------------------------------------
Er is dus een grijs gebied waarin ook Cohen medeverantwoordelijk is als ontwerper van de wet, duidelijker kunt u het niet stellen :)
---------------------------------------------------------------
Wat Amsterdam als locatie van het incident voor relevantie heeft ontgaat mij. Ik begrijp de onnozele link die u wenst te maken met Cohen als ex-burgemeester van Amsterdam maar ook dat is alles behalve relevant.
Bespaar me dus de opportunistische draai om nu naar Cohen te wijzen, Leers is minister en daarmee verantwoordelijk voor zijn ambtenaren en departement als zodanig. Niemand anders.
---------------------------------------------------------------
Iets ontgaat u, zoals helaas wel vaker, maar dan wilt u niets van een toelichting weten, die moet ik u vervolgens besparen, wie bedrijft er hier dan struisvogelpolitiek, u toch zeker :-)
Het is geen opportunistische draai om de wet van Cohen hierin te betrekken het is gewoon een feit, iets wat u als Cohenfan toch gewoon kunt erkennen? Dat is helemaal niet erg, die wet is van de hand van Cohen en wordt nu al jaren toegepast om zoveel mogelijk vreemdelingen buiten te sluiten, Cohen is er trots op. Dan mag u best erkennen dat die wet een rol speelt in de beslissing of iemand wel of niet mag blijven in Nederland. Ook al is er iemand anders ministrieel verantwoordelijk, dan is in zo'n specifiek geval waar de opsteller van de wet voor oppositieleider speelt natuurlijk niet te negeren. Het feit dat zowel Cohen als mevrouw Albayrak betrokken waren bij deze wet en latere wijzigingen lijkt mij een verklaring voor de doodse stilte uit die hoek over dit incident maar ook over andere gevallen. Die stilte is niet voor niks, dat weet u toch ook wel? Toch? -
YggY ..., za 09 april 2011 19:15 Reageer op YggY
Nieuw hoogtepunt voor Adriaan.
Hmmm, qua cartoon dan. -
Nihilist #1375, za 09 april 2011 19:37 in reactie op YggY ... Reageer op Nihilist
Iemand beschuldigen van het pissen op een verbrand lijk van een asielzoeker. Het is maar wat je een hoogtepunt noemt...
-
YggY ..., za 09 april 2011 19:59 in reactie op Nihilist #1375 Reageer op YggY
Het leuke van het interpreteren van een cartoon is dat er zoveel voor de hand liggende verklaringen zijn.
Waar bijvoorbeeld ziet u op de cartoon dat iemand op een brandend lijk pist. Waar ziet u bijvoorbeeld een brandend lijk, waar ziet u een asielzoeker ?
Misschien staat de hulpverlener die eruit ziet als Lucassen wel als toonbeeld dat Leers helemaal niets kan doen en niets kan vinden zonder dat de PVV haar goedkeuring daaraan geeft.
Misschien bedoelt Adriaan wel te zeggen dat Leers bij alles wat hij doet eerst toestemming moet hebben, misschien bedoelt Adriaan wel te zeggen dat Leers grote vriendjes is met de groep Wilders.
Maar dat pissen op een asielzoeker zit toch echt in uw eigen hoofd, ik haal het in ieder geval niet uit de cartoon. -
Ernst Anepool, za 09 april 2011 23:12 in reactie op Nihilist #1375 Reageer op Ernst
Wat heb jij nou voor vreemde associatie?
Hoe kom je op het idee alleen al, de wens is zeker de vader van de gedachte> -
carbinol ., zo 10 april 2011 00:25 in reactie op Ernst Anepool Reageer op carbinol
Lucassen --> brandweer --> staat bekend om pissen door brievenbus --> staat op cartoon met hand bij gulp. Zo'n hele zieke interpretatie lijkt mij het niet.
-
Ernst Anepool, zo 10 april 2011 20:29 in reactie op carbinol . Reageer op Ernst
Waar zie jij lucassen dan, ik zie gewoon een kale brandweerman, zoals al die stoere gasten tegenwoordig hun optrekkende haarlijn verbergen door alles maar weg te scheren :-)
Grappig hoe veel mensen tegenwoordig gelijk van dat soort vreselijk negativistische connotaties legt.
Wat dat betreft heeft |Rutte het wel snel voor elkaar met zijn verdeel en heers tactiek, alleen hopud ie niks over om over te heersen, tis echt een King of the Molehill... -
Ruud H., zo 10 april 2011 23:29 in reactie op Ernst Anepool Reageer op Ruud
Ernst zegt: "Grappig hoe veel mensen tegenwoordig gelijk van dat soort vreselijk negativistische connotaties legt."
We lopen er even doorheen, Ernst, want ik vind je reactie nogal hypocriet.
1. Ondertitel cartoon: "Over de zelfverbranding van de Iraanse asielzoeker Kambiz Roustayi". Laat weinig twijfel over de betekenis van de rookpluimen op de dam (dunkt me).
2. Brandweerman met hand op z'n gulp en met 'LUC' op de borstzak. Hoe duidelijker wil je het hebben dat dit Lucassen is en dat hij net een brandende asielzoeker uitgepist heeft?
Kortom: opnieuw een veel te harde "cartoon" van Adriaan en nu ook weer gespeend van zelfs het kleinste vleugje humor. Deze is zelfs zo naar, dat alhoewel iedereen hem alhier gewoon snapt, toch desgevraagd niet eens het lef heeft om hem ook even in woorden uit te leggen. -
Ernst Anepool, wo 13 april 2011 21:13 in reactie op Ruud H. Reageer op Ernst
"We" loeper even doorheen?
Ik zie helaas alleen maar weer de typisch negativistische PVV associaties, ik zie geen gulp, laat staan dat de hand daarop ligt?
Heeft u zelf wellicht een beetje last van de wens is de vader van de gedachte?
Hoevaak je ook de standaard "whe de PVV word aangevallen op eigen falen" ten gehore brengt,het blijft om in PVV jargon te blijven "Huilie Huilie"
Verman uzelf eens, de cartoon is geen aanval op Lucassen, Lucassen is alleng vergeten, vertel me maar eens wat heeft die malloot nou nog gedaan sinds ie ontmaskerd is als Buurtterrorist ?
Noemmij eens 1 wetsvoorstel van de PVV waar Lucassen aan meegewerkt heeft?
Sterker nog nem gewoon eens 1 wetsvoorstel van de PVV dat door de Kamer is gekomen?
ik snap dat het pijnlijk moet zijn om zo met de mond vol met tanden te staan,maar daar kan iku niet bij helpen, wellicht dat Lucassen u daar bij wil helpen,hij schijnt volgens eigen zeggen zeer adequaat mensen de tanden uit de mond te kunnen meppen,maar eerlijk gezegd betwijfel ik ook die grootspraak van het slappe plassertje :-)
Bovenstaande is uiteraard ook en beetje heftig aangezet,geinspireerd door uw badinerende toontje,badineer ik even terug,bij voorbaat mijn excuses als de terug gekaatste bal wat hard aankomt, echter bednk dan van te voren:
"if you can't stand the heat, don't go near, let alone *into* the kitchen..." -
Nihilist #1375, zo 10 april 2011 03:11 in reactie op Ernst Anepool Reageer op Nihilist
Ah, mijn excuses! Jullie hebben gelijk! Helemaal verkeerd geïnterpreteerd deze cartoon. Ik heb me volledig in de luren laten leggen door de suggestieve reacties onderaan deze pagina over brievenbussenpissen enzo...
Maar nu zie ik het ook! En die rooksignalen.. haha! Natuurlijk een verwijzing naar de tsunami van Amerikaanse Indianen waar Wilders het altijd over heeft. Haha! Ik heb 'm helemaal door.
Inderdaad een van de beste tekeningen van Adriaan. Toppie! -
Rob van Koot, zo 10 april 2011 16:19 in reactie op Nihilist #1375 Reageer op Rob
Tja ik snap het gejuich ook niet.
-
Ernst Anepool, zo 10 april 2011 23:19 in reactie op Rob van Koot Reageer op Ernst
Kennelijk heeft het Wilders kamp het gewoon graag dat ze zich als slachtoffer kunnen profileren?
Ik snap dat niet, waarom niet eens gewoon de rug recht en zelf je leven vormgeven, inplaats van altijd maar zemelen "maar hij begon..." -
, ma 11 april 2011 08:53 in reactie op Nihilist #1375 Reageer op
Zie jij een lijk?
-
Nihilist #1375, ma 11 april 2011 09:56 in reactie op Reageer op Nihilist
Zie jij Lucassen?
-
Ernst Anepool, ma 11 april 2011 09:58 in reactie op Reageer op Ernst
In de kat van Leers zullen er vaste en aantal liggen, als ik zie hoe hij eerst ten strijde trok *tegen* Wilders, en nu opeens Geerts handlanger in het verspreiden van angst en kwaad is geworden, en koehandel pleegt met weerloze kinderen als wisselgeld :-(
-
Home Quest, za 09 april 2011 12:54 Reageer op Home
Nieuw dieptepunt voor Adriaan....
-
Censuur Joop, za 09 april 2011 13:37 in reactie op Home Quest Reageer op Censuur
"Nieuw dieptepunt voor Adriaan.... "
Komende van jou zal Adriaan er vast flink van onder de indruk zijn. -
Home Quest, za 09 april 2011 14:34 in reactie op Censuur Joop Reageer op Home
Wat de mening van Adriaan is over mijn persoon zal mij echt een rotzorg zijn.
Grappig dat u zich daar druk over maakt, dat weer wel dan! -
, za 09 april 2011 14:54 in reactie op Home Quest Reageer op
Er is helemaal niemand geinteresseerd in Uw mening.
Adriaan niet, en hier ook al erg weinigen, dus wat kakelt U nou? -
Henk-Jan , zo 10 april 2011 11:44 in reactie op Reageer op Henk-Jan
Ik ben wel geïnteresseerd in de mening van Home Quest, ik ben zelfs in uw mening geïnteresseerd :-)
-
Mat Salleh, zo 10 april 2011 12:06 in reactie op Reageer op Mat
Ik ben ook geïnteresseerd in de mening van Home Quest, en geloof het of niet ook in de jouwe.
-
Censuur Joop, za 09 april 2011 17:42 in reactie op Home Quest Reageer op Censuur
Ik me druk maken om jou? Tsk.
Jij je blijkbaar wel om de cartoon. Sneu. -
Home Quest, za 09 april 2011 18:46 in reactie op Censuur Joop Reageer op Home
"Ik me druk maken om jou? Tsk."
U leest slecht, ik schrijf
"Wat de mening van Adriaan is over mijn persoon zal mij echt een rotzorg zijn."
Blijkbaar maakt u zich zorgen over de menselijke verhoudingen tussen mijn persoon en Adriaan. Nergens voor nodig, maar nogmaals dank voor de zorgen! -
, za 09 april 2011 14:39 in reactie op Censuur Joop Reageer op
Ik vind hem razend scherp.
Maar ja, wat niet zien wil wil niet zien.
Oogkleppen op, en blind acher de GBL aan. -
Eric Jan Taapken, za 09 april 2011 17:44 in reactie op Home Quest Reageer op Eric Jan
Dat een vluchteling zich liever in brand steekt dan uitgeleverd te worden en een vreselijke aan het sterven is zegt genoeg lijkt mij, een dieptepunt in de Nederlandse samenleving ja dat is inderdaad zo, hoe hard moet een cartoon daarover zijn, die kan in mijn ogen NOOIT te hard zijn, een bescheiden mening!
-
Mat Salleh, za 09 april 2011 12:32 Reageer op Mat
Van het gebruikelijke niveau weer.
-
Censuur Joop, za 09 april 2011 12:47 in reactie op Mat Salleh Reageer op Censuur
Ja, weer lekker confronterend, nietwaar?
-
Nihilist #1375, za 09 april 2011 13:19 in reactie op Censuur Joop Reageer op Nihilist
Kunt u uitleggen wat de bedreiging van Lucassen van zijn buren om door een brievenbus te plassen te maken heeft de zelfverbranding van een asielzoeker op de Dam?
Na uw uitleg vind ik de cartoon misschien wel confronterend.
Alvast bedankt. -
Censuur Joop, za 09 april 2011 13:35 in reactie op Nihilist #1375 Reageer op Censuur
Als ik je dat moet uitleggen omdat je het nu al niet begrijpt, dan begrijp je vast wel dat het verspilde moeite is als ik een voor zichzelf sprekende cartoon aan iemand uit moet gaan leggen die niet begrijpt wat er bedoeld wordt. Ik ben veel, maar ik ben gekke ingrid niet.
-
Nihilist #1375, za 09 april 2011 14:22 in reactie op Censuur Joop Reageer op Nihilist
Als het zo vanzelfsprekende cartoon zou zijn had u het mij het een en ander haarfijn kunnen uitleggen. Gezien uw ontwijkende reactie kunt u dit helaas niet waarmaken.
Waarom ben ik niet verbaasd.... -
Censuur Joop, za 09 april 2011 14:29 in reactie op Nihilist #1375 Reageer op Censuur
Zucht... je hebt helemaal gelijk. Nee hoor, nog veel meer gelijk dan gelijk. De overtreffende trap van gelijk. Zo, ben je nu gelukkig?
*Shrugs*
Vragen naar de bekende weg is zooooooo vooroorlogs. -
Nihilist #1375, za 09 april 2011 14:56 in reactie op Censuur Joop Reageer op Nihilist
'Vragen naar de bekende weg is zooooooo vooroorlogs.'
?
U maakt me weer nieuwsgierig met uw cryptische uitspraken. Op welke vooroorlogse geschiedenis slaat deze uitspraak nu weer op? -
, za 09 april 2011 14:48 in reactie op Nihilist #1375 Reageer op
Kijk eens ff wat Lucassen aan het doen is?
-
Jan-Peter Scheffer, ma 11 april 2011 03:46 in reactie op Nihilist #1375 Reageer op Jan-Peter
Niet zo geïnteresseerd graag; je bent nihilist, dus maak dat ook waar, en wees onverschillig, niet alleen wat betreft het leven en de dood van die man, zijn achtergronden, ervaringen en motieven, maar wees vooral extra onverschillig wat de situationele verantwoordelijkheid betreft, en maak je moreel medeplichtig, met al dat ge-apologeer van dit onbeschaafde - ik zeg het vandaag aardig - kaka-Kabinet, aan de dehumanisering van dit land. Dat is echter vreemd en inconsequent, want een echte nihilist maalt niet om onverschillig wat voor Kabinet.
-
Mostafa Mouktafi, za 09 april 2011 11:59 Reageer op Mostafa
Ik zie juist een brandende middenvinger naar de heren toe, waar de heer Leers zegt tegen zijn collega Luc: ''Wij gaan,kop op jongen! het is niet anders..''
-
YggY ..., za 09 april 2011 11:22 Reageer op YggY
Het is een beetje wrang met het oorlogsmonument op de achtergrond.
Ik zie de Godwin al weer van ver aankomen. -
Nihilist #1375, za 09 april 2011 11:32 in reactie op YggY ... Reageer op Nihilist
Je kan niet wachten merk ik.
-
, zo 10 april 2011 09:19 in reactie op YggY ... Reageer op
Misschien deed ie het juist dáárom op die plek. Om een signaal af te geven hoe hypocriet we hier zijn, op 4 mei snikkend doden herdenken en intussen stilletjesweg mensen die met de dood bedreigd worden naar hun levensgevaarlijke land terugsturen.
Zoals Nederland in de jaren '30-'40 joden die uit Duitsland gevlucht waren terugstuurden...................met het inmiddels bekende gevolg.............. -
Theo Joubert, za 09 april 2011 11:17 Reageer op Theo
Heel onsmakelijk om te doen alsof Leers hier triomfantelijk over kan zijn.
-
Joop Schouten, za 09 april 2011 11:04 Reageer op Joop
Een pislink.
-
Nihilist #1375, za 09 april 2011 10:49 Reageer op Nihilist
De enige die met deze cartoon voor gek gezet wordt is de cartoonist zelf.
-
Jan B, za 09 april 2011 13:17 in reactie op Nihilist #1375 Reageer op Jan
Een reactie die past bij een nihilist.
-
Censuur Joop, za 09 april 2011 13:36 in reactie op Nihilist #1375 Reageer op Censuur
"De enige die met deze cartoon voor gek gezet wordt is de cartoonist zelf."
Vergeet je jezelf niet voor gek te zetten? -
Censuur Joop, za 09 april 2011 10:47 Reageer op Censuur
Leers in een triomfantelijke Bush-pose is net zo verschrikkelijk als de dood van zijn asielzoeker.
Nare man, die dwars tegen alle menselijke conventies ingaat, behalve die van zijn Gedoogpoog.
Iemand vroeg laatst wat een gedoogpoog was. Poog is de afkorting van: poogetter
Def. A poogetter is anything that can be denoted as something negative. Also used as a negative connotation to describe a word or phrase.
1. Most commonly is used to replace "curse" word in situations were is might not be appropriate to use them.
2. A word that is used to replace any other noun to form a negative connotation.
3. It can also be used to help describe a subject for form a negative connotation.
From: urbandictionary.com -
Henk-Jan , zo 10 april 2011 17:43 in reactie op Censuur Joop Reageer op Henk-Jan
Poog is helemaal niet de afkorting voor een poogetter, check urban dictionary maar eens voor het woord poog. U zuigt dit gewoon uit uw duim.
-
Censuur Joop, ma 11 april 2011 00:28 in reactie op Henk-Jan Reageer op Censuur
Ik gebruik hem wel als afkorting van poogetter, Mielke en onm de eenvoudige reden dat gedoogpoogetter niet loopt. Het rijmt niet het bekt niet! Ik maak mijn eigen urbantaal en niet de jouwe betweter.
Zonder mijn link had jij nooit van de urbandictionary gehoord, dus je mag me wel dankbaar zijn dat jij denkt mij te moeten corrigeren, Poogert.
Dus ga jij even lekker ergens anders vingertje tikken! -
Henk-Jan , ma 11 april 2011 19:34 in reactie op Censuur Joop Reageer op Henk-Jan
Ik gebruik hem wel als afkorting van poogetter, Mielke en onm de eenvoudige reden dat gedoogpoogetter niet loopt. Het rijmt niet het bekt niet! Ik maak mijn eigen urbantaal en niet de jouwe betweter.
----------------------------------------------------------------------
Uw zelfverzonnen afkorting loopt voor geen meter, een poogetter spreek je uit als poegetter, uw afkorting dus als poeg. Gedoogpoeg klinkt toch niet of spreekt u het dan uit als gedoegpoeg ofzo? U komt met het urban dictionary maar beweert even later dat u uw eigen urban taal verzint, right...Als ouderen zich van straattaal uit het urban dictionary gaan bedienen krijg je dit soort misbaksels, u bent niet de jeugd van tegenwoordig, ga dan ook niet doen alsof, u lijkt wel een sjembek :-) -
Gerald Thus, za 09 april 2011 10:26 Reageer op Gerald
Zie ik nu diegene die naast Leers staat als hulpverlener, de PVV brievenbuspisser die net zijn gulp dichtdoet?
Vind ik niet chic richting alle omstanders die met jassen e.d. de brand wilden doven en alle hulpverleners zoals ambulance en politie die ter plekke waren. -
, za 09 april 2011 14:40 in reactie op Gerald Thus Reageer op
Nee, hoor, duidelijk herkenbaar, Lucassen.
Hij pist dus niet alleen in brievenbussen...............
opiniemakers
-
Mei Li Vos Directeur Orangegas en publicist
Bio -
Ivan Wolffers Hoogleraar Gezondheidszorg en Cultuur VU
Bio -
Ewout Klei Politiek historicus
Bio -
Boris van der Ham Tweede Kamerlid D66
Bio -
Brecht van Hulten presentatrice Kassa
Bio
Populair
-
De échte keuze van Samsom
Media verdraaien uitspraken van PvdA-leider over voorkeur voor SP
7850 x bekeken Korte Scan
Reageer (350) Politiek Twitter -
Kamermeerderheid voor ESM
UPDATE: PvdA eist extra garanties ... Stemming volgt morgen
7512 x bekeken Korte Scan
Reageer (544) Economie Twitter -
'Procedure rond Dibi was onzorgvuldig'
Update - Video Sap bij Nieuwsuur: Het moet eenzaam geweest zijn voor Tofik ... Geschillencommissie: 'Fatsoensnormen overschreden' ... Sap 'beschaamd' door situatie, GroenLinks-fractievoorzitter wil andere procedure ... Commissie vond Dibi ongeschikt ... Mediastorm redde kandidatuur ... Dibi: 'Ik vecht nu als een leeuw'
6652 x bekeken Korte Scan
Reageer (224) Politiek Twitter -
Volkskrant wil Joop verbieden
Hoofdredacteur: 'Joop is directe concurrent van onze opiniepagina' ... Joop-verbod moet lezers naar VK-site drijven
5731 x bekeken Korte Scan
Reageer (194) Media Twitter -
Peiling: Sap ruim aan kop
Update: Het GroenLinks-dilemma op het podium: Bevlogenheid versus bedachtzaamheid ... EenVandaag: 77 procent GroenLinks-leden kiest voor Sap
5571 x bekeken Korte Scan
Reageer (130) Politiek Twitter -
'SP smijt deur dicht voor GroenLinks'
[VIDEO] SP-voorzitter Jan Marijnissen wil volgens Limburgse krant niet meer samenwerken met GroenLinks ... Nieuws ook door andere media overgenomen … SP-woordvoerder ontkent … Frans Timmermans was aanwezig en bericht op Facebook: 'dat Jan Marijnissen de deur naar GroenLinks keihard dichtsmeet. Was ik niet met hem eens' ... Marijnissen: Met Dibi aan het roer is links GroenLinks voorbij
5133 x bekeken Korte Scan
Reageer (246) Politiek Twitter -
De overheid en de media in gebreke bij informatie over ESM
Ad Broere De Volkskrant brengt in het artikel 'Wilders naar rechter om noodfonds' onjuiste informatie over het ESM
4636 x bekeken Korte Scan
Reageer (198) Wereld Twitter -
Bam! GroenLinks in frontale botsing met 21e eeuw
Partijvoorzitter Weening legt uit dat Dibi officieel ongeschikte kandidaat is maar dat leden hem toch mogen kiezen ... Kelder legt archaïsch denken bloot ... CDA nu moderner dan GroenLinks
3451 x bekeken Korte Scan
Reageer (44) Politiek Twitter -
De Hond peilt: Heftige electorale schommelingen
VVD-achterban niet blij met lenteakkoord ... Dibi kost GroenLinks zetels ... PvdA en PVV profiteren ... Geen meerderheid voor 'Kunduz-coalitie' ... Europa en euro zullen belangrijke rol spelen op 12 september
3419 x bekeken Korte Scan
Reageer (186) Politiek Twitter -
Het Joop-verbod van de Volkskrant
Francisco van Jole Apart: Voor de tweede keer in korte tijd is er in de Tweede Kamer gepleit voor het verbieden van Joop.
3135 x bekeken Korte Scan
Reageer (82) Media Twitter

