vr 25 mei 2012
Bio Bekijk alles van Derek Otte Word fan Abonnement
01 februari 2012 Reageer (37) 864 x bekeken Wereld
Boycot bullshit
Ik zeg niet dat de politieke situatie in Iran de schoonheidsprijs verdient, ik zeg alleen dat men best wat kritischer naar de houding van de Verenigde Staten mag kijken. Onschuldig bloed verspillen op basis van leugens, kan niet.
Iran is eng. Iran is al jaren eng, maar nu echt. President Ahmadinejad is een levensgevaarlijke dictator, de bevolking van Iran lijdt onder zijn regime en het land is bezig met het ontwikkelen van nucleaire wapens die de wereldvrede in gevaar kunnen brengen. Geen vragen stellen, gewoon aannemen. Iran is eng. Iran moet dus kapot. Da’s voor iedereen beter.
Na de verschrikkelijke aanslagen van 11 september 2001 moest het terrorisme worden aangepakt. Kilo’s lood en liters onschuldig bloed waren er nodig om Al Qaida te bestrijden in het Afghaanse hol van de leeuw. Krijgsheer Bush deelde het de hele wereld met een stalen gezicht mede. Dezelfde missie zou Afghaanse burgers vrijheid en democratie brengen, uiteindelijk. Beschaving en verlichting, the American way. Met militaire steun van verschillende Europese landen wordt er tot op de dag van vandaag één van de duurste kat-en-muisspelletjes ooit gespeeld.
De wraakoorlog in Afghanistan heeft duizenden soldaten en een onbekend aantal onschuldige burgers het leven gekost. Over de cijfers wordt gelogen. Net als over de redenen om de oorlog te voeren. Vroeger waren de rebellen van Al Qaida namelijk geliefd bij de Amerikaanse regering, omdat zij streden tegen de communistische invloeden in de regio. Was hun verraad de reden om tot een overweldigend machtsvertoon over te gaan? Was het gezichtsverlies na 9/11 zo groot?
Was de oorlog een mooi motief om weer eens nadrukkelijk in het Midden-Oosten te opereren? Of had men echt een tien jaar durende oorlog nodig om Osama bin Laden te doden? En wat had Irak er in 2003 opeens mee te maken?
Natuurlijk, Saddam Hoessein onderdrukte zijn volk. En ook Irak had banden met Al Qaida. Dat werd allemaal aangetoond enzo. Het belangrijkste was, dat er zich binnen de grenzen van de oliestaat massavernietigingswapens bevonden. Massa’s wapens, die waarschijnlijk zichzelf vernietigd hebben. Want tot op de dag van vandaag zijn ze niet gevonden. Waar ging de bloederige oorlog dan om? Om olie? Is het blinde razernij geweest, voortkomend uit een falende missie in Afghanistan? Werd Saddam de nieuwe Osama, omdat we laatstgenoemde niet konden vinden?
De belangen moeten in ieder geval erg groot geweest zijn, want ook voor het ombrengen van Hoessein en het zoeken naar niet bestaande wapens heeft een complete samenleving het moeten ontgelden. Onschuldige vrouwen, mannen en kinderen. Dood. Afghanistan en Irak zijn ontwricht. Wie er niet is afgeslacht, leeft getraumatiseerd verder in een straatarme en volledig ontregelde samenleving.
Ondertussen komt Amerika nog altijd overal mee weg. Westers georiënteerde media blijven propaganda de wereld in pompen. Nog steeds zijn er maar weinig mensen die het Afghaanse debacle of het Irakese drama zien voor wat beide dossiers zijn: in alle opzichten gedrochtelijke uitkomsten van verschrikkelijke oorlogen die nooit gevoerd hadden mogen worden.
En nu richten de Verenigde Staten de pijlen steeds nadrukkelijker op Iran. In 1995 zou het nog maar vijf jaar duren voordat Iran de wereld op zou kunnen blazen. Echt waar. Uncle Sam zoekt in een soort hunkering naar geweld eerst een gewenste oorlog uit, om daarna de meest bizarre bullshit te verzinnen om die oorlog ook daadwerkelijk gerechtvaardigd te kunnen voeren. Om alles een beetje te verkopen.
Na Afghanistan en Irak, is nu Iran de pineut. Iran aanvallen zou een laatste wanhoopspoging kunnen zijn om meer grip op het roerige Midden-Oosten te krijgen. Een aanval zou het in Afghanistan en Irak geleden gezichtsverlies kunnen herstellen. De doodsangst voor nucleaire wapens onder gevaarlijke regimes moet er bij de Amerikaanse bevolking ook goed in blijven zitten. Op die manier praat er lekker niemand over de niet te managen economische crisis. Misschien is die crisis wel zo erg, dat het huidige Amerika niet eens zonder overzeese oorlog (en de economie die hieruit voorkomt) kan.
Zulke motieven met de mantel der democratisch verlangen, compassie en vreedzaamheid bedekken, is in ieder geval knap. Ontzettend knap. Maar lichtelijk ongeloofwaardig. Sommige deskundigen zien de Amerikaanse oorlogsvloot in de Straat van Hormuz en de olieboycot van de Europese Unie tegen Iran als de eerste signalen van een mogelijke nieuwe oorlog in het Midden-Oosten, met de Verenigde Staten als hoofdrolspeler. Dat zou ziek zijn. Ik zeg niet dat de politieke situatie in Iran de schoonheidsprijs verdient, ik zeg alleen dat men best wat kritischer naar de houding van de Verenigde Staten mag kijken. Onschuldig bloed verspillen op basis van leugens, kan niet.
Om herhaling van de recente geschiedenis te voorkomen zou ik tegen de stoere, vredelievende boycotters willen zeggen: boycot bullshit.
Dit stuk stond eerder ook op Spunk
Laatste Reacties (37) Reageer Reacties in wachtrij: 0
-
Jaap Molenaar, ma 06 februari 2012 23:11 Reageer op Jaap
Ik denk dat nog steeds te weinig mensen beseffen dat wij hier in het Westen in Oorlog zijn met de Islam! Natuurlijk niet in oorlog met al die islamieten die naar het westen gevlucht zijn om hier een normaal gezinsleven en een menswaardig bestaan op te bouwen, die aan de onderdrukking van hun cultuur proberen te ontsnappen, maar er voor hun familie en vrienden niet voor uit kunnen komen (op straffe van het verwijt geen goede moslim te zijn?). Niet in oorlog met die mensen, wel met een stelletje fascistische religieuze fanatische idioten die God in hun broekzak hebben zitten! En laten we eerlijk zijn.... wanneer ben je volgens de Koran n goede moslim? En wetende dat de Islam geen scheiding van kerk en staat kent.... zijn wij vergeten wat er hier onder het pauselijke hoederschap met mensen gebeurde toen wij hier geen scheiding van kerk en staat hadden? Zijn wij nu zo naïef te denken dat we de vrijheid van godsdienst volgens onze wetten moeten respecteren terwijl we het Paard van Troje binnen halen? Het doet me denken aan de uitspraak van Lucebert: alles van waarde is weerloos. En het doet me denken aan de opstelling van de joden tijdens WOII en de holocaust. Amerika is ook mijn voorbeeld niet, maar zoals het er naar uit ziet, zullen we moeten vechten voor onze vrijheid. En wij hebben niet gezorgd voor de middelen om dat te kunnen. Europa is geen militaire macht maar een economische macht, inderdaad: weerloos. In WOI reden de Nederlandse soldaten op fietsen en mochten ze al blij zijn als ze er een hadden!
-
Coos van Leeuwen, za 04 februari 2012 01:11 Reageer op Coos
Israël valt dit voorjaar Iran aan?? http://tinyurl.com/82v9k33
-
te publiek, do 02 februari 2012 14:06 Reageer op te
Maar uw feiten zijn natuurlijk afkomstig uit hele betrouwbare bronnen, die helemaal geen propaganda verkondigen... yeah right.
Er wordt van alle kanten gelogen, dus ook die van jouw. Dat jij deze dingen slikt als pap is omdat jij dit geloofd en het andere niet. Wat jij niet kan zeggen is wat waar is of niet, want dat kan, zover als ik het kan zien, niemand. -
Nieuw!: Veldman, do 02 februari 2012 14:47 in reactie op te publiek Reageer op Nieuw!:
Zo werkt het natuurlijk niet .
Je kunt ontmaskerde leugens niet bestrijden door te twijfelen aan de ontmaskering .
Er waren geen massavernietigingswapens in Irak - dat is door de leugenaars zelf toegegeven. -
Jim Peeters, do 02 februari 2012 11:23 Reageer op Jim
De oorlog in Afghanistan en de oorlog in Irak hebben weinig met elkaar te maken.
De oorlog in Afghanistan was compleet terecht (ook volgens de VN). Alleen jammer dat het volk uit een stel analfabetische stammen bestaan die geen enkele zin in economische vooruitgang en man/vrouw gelijkheid hebben.
De oorlog in Irak was een logisch vervolg op de eerste Golfoorlog. Deze was haast al begonnen tijdens het regime van president Clinton.
Overigens de criticasters van deze oorlog vanwege het olie-argument (o.a. Frankrijk en België) hebben in 2011 wel Libië gebombardeerd vanwege de oliecontracten. -
Nieuw!: Veldman, do 02 februari 2012 13:15 in reactie op Jim Peeters Reageer op Nieuw!:
Waarom was de oorlog in Afghanistan terecht?
-
Hein van Leeuwen, do 02 februari 2012 11:09 Reageer op Hein
Iedereen kan rustig gaan slapen er is niets aan de hand in Iran. Toch?
-
Nieuw!: Veldman, do 02 februari 2012 19:00 in reactie op Hein van Leeuwen Reageer op Nieuw!:
Inderdaad er is daar niks aan de hand
Ik slaap echter slecht met het idee dat mensen als jij waarschijnlijk staan te juichen als we daar miljoenen mensen hun levens verwoesten
ik ben banger voor jou dan voor iran -
Evert van Vliet, do 02 februari 2012 11:04 Reageer op Evert
Bullshit is 1 van de meest milieuvriendelijke bouwmaterialen, geboycot door de terreur van de financiële dictatuur.
Zo knap is 'het' overigens niet om onderdanen voor te spiegelen dat dezelfde dictatuur ook elders ingevoerd dient te worden...kwestie van founding daddies aanhalen.
Wat dat betreft draait het huidige 'amerika' (en (in)direct de rest van de 'gecivilis-eer-de' wereld) al sinds wo2 op oorlog en ander verwoestend vermaak.
Het is niet voor niets dat nagenoeg de helft van de federale tax-$$ opgaan aan reeds gevoerde, vandaag uitgevoerde en toekomstige oorlogs-voering opgaat.
Wellicht heeft een globale staking van wetenschappers enige zin? -
Eva Brouwer, do 02 februari 2012 10:06 Reageer op Eva
Shit wat kan jij toch goed schrijven:)!!! En couldn't agree more!! Ik boycot die bullshit al vanaf moment dat mijn ogen zijn open gegaan...Alles is een groot verzinsel voor hun eigen agenda..en ze zijn er eng goed in..zo veel mensen die het geloven.. letterlijk brainwashing..
-
Dr. Strangelove, do 02 februari 2012 09:24 Reageer op Dr.
Iran and Russia join China and Japan in bi-lateral trading which bypasses the dollar.
http://www.thedailyeconomist.com/2012/01/iran-and-russia-join-china-and-japan-in.html
India, Iran to settle some oil trade in rupees-source.
Turkey and Iran said on Thursday they want to increase financial transfers and that work is underway to strengthen banking ties.
http://www.reuters.com/article/2012/01/20/india-iran-idUSL3E8CK3C120120120
Iran is de schakel waar de zoektoch van de VS naar wereldhegemonie is gestuit op de overige grootmachten.
Stampvoetend loopt Obama door het witte huis, hij kan de keuze maar niet maken.
Of de geldpersen uitzetten, of een kansloze oorlog. -
Klaas Slager, do 02 februari 2012 08:55 Reageer op Klaas
Ik zie dat er nog steeds 11 sept gelovigen zijn.
Op die dag gebeurde er een wonder, een petroleumvuur deed ijzer smelten.
Pearl Harbour gelovigen zijn er ook nog steeds, ondanks de beruchte uitspraak van VS minister van Defensie Stimson van Roosevelt 'het probleem was hoe wij Japan er toe brachten het eerste schot te lossen, zonder veel schade voor onszelf'.
Het middel was een olieboycot, toen geen olielevering door de VS.
Nu is het middel geen olie kopen, de uistspraak is vrijwel hetzelfde 'we hopen dat Iran iets doms doet'.
Je kunt veel mensen heel lang iets wijsmaken.
Gelukkig zijn de Iraniers niet dom, hun cultuur is dan ook een zes duizend jaar oud, die van de VS iets van twee honderd. -
Julius Vold, do 02 februari 2012 09:57 in reactie op Klaas Slager Reageer op Julius
Aha, daar ben je weer met je onbewezen complottheorietjes.
Altijd vermakelijk om te lezen! -
Evert van Vliet, do 02 februari 2012 11:07 in reactie op Julius Vold Reageer op Evert
Toch wel grappig om te constateren dat allerhande andere theo-rietjes wel zonder enige schroom als 'onderwijs' en eeuwige waarheid worden gepresenteerd.
Zeg d'r wat van en je doet aan complot-denken? -
Julius Vold, do 02 februari 2012 11:30 in reactie op Evert van Vliet Reageer op Julius
Ne hoor. gewoon logisch nadenken.
-
Joop de Jong, do 02 februari 2012 13:59 in reactie op Julius Vold Reageer op Joop
"Ne hoor. gewoon logisch nadenken."
Nou dat durf ik te bestrijden, als jij logisch nadenkt kom je op héél iets anders uit. -
Nieuw!: Veldman, do 02 februari 2012 15:40 in reactie op Julius Vold Reageer op Nieuw!:
Welke logica mag dat dan wel niet zijn?
-
Dr. Strangelove, do 02 februari 2012 18:10 in reactie op Julius Vold Reageer op Dr.
"Aha, daar ben je weer met je onbewezen complottheorietjes.
Altijd vermakelijk om te lezen!"
een van de belangrijkste redenen waarom ik kranten lees.
en jij gelooft ook in minstens een dozijn. misschien geloof je wel dat osama bin laden achter 9/11 zat, wat toch echt onbewezen is, jij hebt nooit een schrijn van bewijs voor gezien.
en last but not least: not all conspiracies are theories. -
de heer Meijerink, do 02 februari 2012 07:59 Reageer op de heer
Olie, vooral de olie in Irak was de drijfveer voor de US om dat land binnen te vallen. Het ten val brengen van het regime van Saddam Hoessein was daarbij de het alibi, helemaal zelf door Saddam zelf in elkaar gezet. Later werd Al Qaida in Afghanistan de logische opvolger van Saddam, de US en hun bondgenoten waren nu toch in de buurt.
Naast deze, meer verborgen reden is er natuurlijk ook de enorme zendingsdrift van de US, welke keer op keer wil aantonen hoe de wereld qua politiek en samenleving in elkaar dient te zitten.
Het voorbeeld van een samenleving als in 'The land of the free' moeten ook de landen in het Midden-Oosten nadoen, om in de ogen van de US goed te kunnen functioneren. Heel bizar allemaal.
Dat de mensenrechten in een groot deel van de wereld niet zo worden geïnterpreteerd als in 'het Westen', vooral zoals in het Angelsaksische deel ervan, leidt alleen maar tot wanbegrip in het zendingsgebied.
Ik vraag me af of we dan ook moeten accepteren dat in veel landen anders over mensenrechten wordt gedacht dan bij ons, ook al zitten er in deze landen veel olie en andere grondstoffen onder de grond.
Nu zit de US haast aan de grond en kunnen ze alleen maar (a la de Duitse Weimar republiek) door de geldpers ongebreideld te laten draaien de gang naar de afgrond vertragen. Want op Times Square in New York tikt de teller van het oplopende begrotingstekort van de US genadeloos door! -
Jan de Boer, do 02 februari 2012 07:53 Reageer op Jan
"Een paar 1000 onschuldige inwoners van de US ombrengen was kennelijk genoeg."
Zelfs een paar honderdduizenden onschuldige inwoners van Irak en Afghanistan ombrengen is kennelijk nog niet genoeg voor de V.S.
Voor wat eigenlijk? O ja, voor de olie! En om de joods lobby en het rabiate christendom in de V.S. tevreden te houden natuurlijk. -
Jan de Boer, do 02 februari 2012 07:48 Reageer op Jan
"En ook Irak had banden met Al Qaida. Dat werd allemaal aangetoond enzo"
Nee hoor, nooit aangetoond.
Irak kreeg pas banden met Al Quida ná de bezetting door de V.S.! -
Joop de Jong, do 02 februari 2012 00:35 Reageer op Joop
Wat ook wel wil helpen is Iran met Al-Qaida te linken om zodoende een Iraanse betrokkenheid bij 9/11 te creëren, ondanks het feit dat Soenieten en Shiieten elkaars bloed wel kunnen drinken. Maar wie maalt erom in de publieke opinie?
http://www.prisonplanet.com/cfr-and-neocons-work-together-to-hype-al-qaeda-iran-link.html -
Adrie Kooijman, do 02 februari 2012 00:00 Reageer op Adrie
Iemand die verliefd is, ziet alleen de mooie kanten van zijn geliefde en negeert de minder mooie dingen.
Iemand die ruzie met zijn buurman heeft, ziet alleen de slechte dingen en negeert de goede dingen.
Blijkbaar werkt het op wereldschaal (nog steeds) hetzelfde.
Vrienden kunnen (mogen, moeten) elkaar kunnen bekritiseren. -
Nieuw!: Veldman, do 02 februari 2012 01:23 in reactie op Adrie Kooijman Reageer op Nieuw!:
Nee
de vergelijking slaat als een tang op een varken
de VS wil gewoon hele verschrikkelijke dingen en doen dat ism onze regering en jullie slikken het voor zoete koek
wat er de laatste 10 jaar gebeurt is kan zich meten met WO2
en daar staan wij aan de verkeerde kant
Niks buren !
Keiharde massamoord op miljoenen mensen voor onze ogen en geen haan die er naar kraait! -
Nieuw!: Veldman, wo 01 februari 2012 23:27 Reageer op Nieuw!:
jullie vergeten de leugens over Lybië trouwens
jullie denken zeker dat dat iets met arabische lente te maken heeft en nu ook syrië -
Joop de Jong, do 02 februari 2012 00:50 in reactie op Nieuw!: Veldman Reageer op Joop
Nou, ik niet. Abdel Hakim Belhaj was de grote man in Libië en is nu stormtroeper in Syrië, dat hij tot het LIFG (Al-Qaida) behoort hoeft niet per sé in de Hollandse media vermeldt te worden, toch? Verbeeldt je dat zij ons linken met Al-Qaida, staan die Amerikanen hier straks ook op de stoep.
-
Nieuw!: Veldman, do 02 februari 2012 11:48 in reactie op Joop de Jong Reageer op Nieuw!:
Inderdaad veel berichten (natuurlijk niet in de Volkskrant, Journaal of Joop.nl ) over buitenlandse strijdkrachten in Syrië.
Tel daar ook bij op dat bronnen over slachtoffers daar uit een en dezelfde schimmige bron komen ; Het Syrisch Observatorium voor de Mensenrechten.
Bij Libië waren de bronnen over vermeende misdaden ook afkomstig uit 1 schimmige bron en op die basis is het land naar de tering gebombardeerd tegen de wil van het volk (of ken jij een volk dat graag naar de tering gebombardeerd wil worden?)
En nu blijken die Libische rebellen doodleuk in Syrië te zitten.
Maar wij krijgen hier alleen maar propaganda te horen om ons klaar te stomen voor de volgende oorlog. -
Joop de Jong, do 02 februari 2012 13:52 in reactie op Nieuw!: Veldman Reageer op Joop
Ken je dit bericht al dan?
http://www.voltairenet.org/Free-Syrian-Army-commanded-by -
Nieuw!: Veldman, do 02 februari 2012 14:18 in reactie op Joop de Jong Reageer op Nieuw!:
Ja. Ik ben me de laatste weken behoorlijk aan het inlezen .
Tip voor je :
http://www.boublog.nl/02/02/2012/lizzie-phelan-een-moedige-en-eerlijke-journaliste/ -
Anti Zionist, wo 01 februari 2012 23:00 Reageer op Anti
"Natuurlijk, Saddam Hoessein onderdrukte zijn volk. En ook Irak had banden met Al Qaida."
Stukjesschrijver overduidelijk zelf ook slachtoffer Amerikaanse propaganda.
Overigens slaat de hetze tegen Iran nergens op, Israël is en blijft het grootste obstakel voor vrede in de regio. -
Dr. Strangelove, do 02 februari 2012 01:30 in reactie op Anti Zionist Reageer op Dr.
de auteur schrijft dat duidelijk met enig sarcasme.
-
Anti Zionist, do 02 februari 2012 09:30 in reactie op Dr. Strangelove Reageer op Anti
Waarom dan een waarheid (Saddam onderdrukte zijn volk) en een leugen (Irak had banden met Al Qaida) in één zin? Op z'n minst lastig te beoordelen sarcasme dan.
Voor wie trouwens voor boycot tegen Iran is: Kijk Zeitgeist Addendum. Vele voorbeelden van dit soort gevallen, waarin de CIA en economische drukmiddelen tezamen een smerig spel spelen. -
Julius Vold, do 02 februari 2012 10:06 in reactie op Anti Zionist Reageer op Julius
Nee hoor. Israel is een klein landje dat uitsluitend groot wordt gemaakt door de Arabieren vanwege de latente jodenhaat. Zo simpel is het.
-
Spel Checker, wo 01 februari 2012 22:27 Reageer op Spel
Ik ben ook bang dat de VS alleen maar bezig zijn een casus belli te forceren waarmee Israël een excuus heeft om (met steun van de VS) Iran aan te vallen.
Mij stoort zeer de hypocrisie waarmee de VS (en de EU als haar slippendrager) de landen in die regio tegemoet treden. Een land dat wellicht kernwapens ontwikkeld met een algehele boycot treffen en een ander land in diezelfde regio, dat allang kernwapens heeft (Israël), - én dat een agressieve expansieve bezettingspolitiek voert jegens haar buren - financieel en met wapens en bevoorrechte handelsposities pamperen!
En als de VS nu overigens een voorbeeldig moreel baken in de wereld waren; maar hun track record van de laatste 20 jaar rechtvaardigen beslist niet dat zij zichzelf opwerpen als de politieagent van de wereld.
Hoelang pikt de rest van de wereld dit hypocriete gedrag nog? -
Nieuw!: Veldman, wo 01 februari 2012 22:27 Reageer op Nieuw!:
-
Frits Demeyer, wo 01 februari 2012 22:05 Reageer op Frits
"Was hun verraad de reden om tot een overweldigend machtsvertoon over te gaan? Was het gezichtsverlies na 9/11 zo groot?"
Ja. Ook omdat ze aangaven (en gezien de hoeveelheid voorkomen aanslagen) dit meer en vaker te gaan doen. Een paar 1000 onschuldige inwoners van de US ombrengen was kennelijk genoeg.
Ons land is zo belangrijk voor het verstoppen van terroristen en andere logistieke redenen, dat Al Qaida ons alleen waarschuwde dat ze graag de PvdA in de regering wilde zien, i.p.v. een aanslag te plegen. -
Johannes Zeilstra, wo 01 februari 2012 22:22 in reactie op Frits Demeyer Reageer op Johannes
Beste Frits, het was de Taliban die dat graag wilde.
Althans volgens onze nieuwsbronnen.
Je kan dat voor waar aannemen, of niet, het is niet te controleren.
Wel is het zo, en daar doelt de schrijver ook op, dat er een enorme hoeveelheid leugens zijn verspreid om de inval in Irak, en Afghanistan te billijken.
En in het licht daarvan, hoe serieus moet je dan nu de berichtgeving over Iran nemen?
opiniemakers
-
Mei Li Vos Directeur Orangegas en publicist
Bio -
Ivan Wolffers Hoogleraar Gezondheidszorg en Cultuur VU
Bio -
Ewout Klei Politiek historicus
Bio -
Boris van der Ham Tweede Kamerlid D66
Bio -
Brecht van Hulten presentatrice Kassa
Bio
Populair
-
De échte keuze van Samsom
Media verdraaien uitspraken van PvdA-leider over voorkeur voor SP
7849 x bekeken Korte Scan
Reageer (350) Politiek Twitter -
Kamermeerderheid voor ESM
UPDATE: PvdA eist extra garanties ... Stemming volgt morgen
7512 x bekeken Korte Scan
Reageer (544) Economie Twitter -
'Procedure rond Dibi was onzorgvuldig'
Update - Video Sap bij Nieuwsuur: Het moet eenzaam geweest zijn voor Tofik ... Geschillencommissie: 'Fatsoensnormen overschreden' ... Sap 'beschaamd' door situatie, GroenLinks-fractievoorzitter wil andere procedure ... Commissie vond Dibi ongeschikt ... Mediastorm redde kandidatuur ... Dibi: 'Ik vecht nu als een leeuw'
6650 x bekeken Korte Scan
Reageer (224) Politiek Twitter -
Volkskrant wil Joop verbieden
Hoofdredacteur: 'Joop is directe concurrent van onze opiniepagina' ... Joop-verbod moet lezers naar VK-site drijven
5731 x bekeken Korte Scan
Reageer (194) Media Twitter -
Peiling: Sap ruim aan kop
Update: Het GroenLinks-dilemma op het podium: Bevlogenheid versus bedachtzaamheid ... EenVandaag: 77 procent GroenLinks-leden kiest voor Sap
5571 x bekeken Korte Scan
Reageer (130) Politiek Twitter -
'SP smijt deur dicht voor GroenLinks'
[VIDEO] SP-voorzitter Jan Marijnissen wil volgens Limburgse krant niet meer samenwerken met GroenLinks ... Nieuws ook door andere media overgenomen … SP-woordvoerder ontkent … Frans Timmermans was aanwezig en bericht op Facebook: 'dat Jan Marijnissen de deur naar GroenLinks keihard dichtsmeet. Was ik niet met hem eens' ... Marijnissen: Met Dibi aan het roer is links GroenLinks voorbij
5133 x bekeken Korte Scan
Reageer (246) Politiek Twitter -
De overheid en de media in gebreke bij informatie over ESM
Ad Broere De Volkskrant brengt in het artikel 'Wilders naar rechter om noodfonds' onjuiste informatie over het ESM
4636 x bekeken Korte Scan
Reageer (198) Wereld Twitter -
Bam! GroenLinks in frontale botsing met 21e eeuw
Partijvoorzitter Weening legt uit dat Dibi officieel ongeschikte kandidaat is maar dat leden hem toch mogen kiezen ... Kelder legt archaïsch denken bloot ... CDA nu moderner dan GroenLinks
3451 x bekeken Korte Scan
Reageer (44) Politiek Twitter -
De Hond peilt: Heftige electorale schommelingen
VVD-achterban niet blij met lenteakkoord ... Dibi kost GroenLinks zetels ... PvdA en PVV profiteren ... Geen meerderheid voor 'Kunduz-coalitie' ... Europa en euro zullen belangrijke rol spelen op 12 september
3419 x bekeken Korte Scan
Reageer (186) Politiek Twitter -
Het Joop-verbod van de Volkskrant
Francisco van Jole Apart: Voor de tweede keer in korte tijd is er in de Tweede Kamer gepleit voor het verbieden van Joop.
3131 x bekeken Korte Scan
Reageer (82) Media Twitter

