vr 25 mei 2012
Bio Bekijk alles van Hanneke Groenteman Word fan Abonnement
06 december 2011 Reageer (60) 2357 x bekeken Media
Borreltafels
Voor de zoveelste keer lag de vraag op tafel: Is Paul de Leeuw nog wel leuk?
De televisie bestaat steeds meer uit borreltafels, vermomd als talkshows. Wel leuk, ik breng een flink deel van mijn tijd door aan dat soort tafels (eten, klaverjassen, verjaardagen vieren etc.) Vervelend wordt het als er een valse ondertoon omheen hangt, zoals jl. vrijdag bij De Wereld Draait Door, de megasuperborreltafel.
Ik zag de uitzending een paar dagen later (leve Uitzending Gemist) omdat ik zaterdagavond Sinterklaas vierde. Het mediapanel behandelde voor de zoveelste keer het fenomeen Paul de Leeuw, voor de zoveelste keer lag de vraag op tafel: Is Paul de Leeuw nog wel leuk?
De vraag stellen is haar beantwoorden, dus de conferentie mondde uit in zogenaamd goedbedoelde adviezen, o.a. van de nestrix van de tafel Sonja Barend: Paul zou eens een jaartje moeten ophouden. Het klonk betuttelend en bloemzoet, maar ik vond het vooral oncollegiaal. Verpakt in een vrachtje valse complimenten, waarbij alleen Joep van Deudekom Paul van harte verdedigde. Om zijn moed en zijn ambitie om met zijn talent iets nieuws op te bouwen, tegen de stroom van kritiek in.
Paul doet wat hij goed kan en probeert dat beter te doen. En heeft geen zin om, zoals Sonja hem adviseerde, een jaar aan zijn "werktafel" te gaan zitten. Zo zitten zijn energie en inspiratie niet in elkaar. Hij gaat op het gladde ijs schaatsen en krijgt steeds meer greep op dat ijs, zo te zien. En ik word met de week blijer dat hij dat doet. Want de studio is zijn werktafel en daar mag hij van mij net zo lang aan blijven zitten als hem goed dunkt.
Laatste Reacties (60) Reageer Reacties in wachtrij: 0
-
vanessa s., do 08 december 2011 15:21 Reageer op vanessa
Paul de Leeuw doet net of hij telkens een nieuwe formule heeft, maar de waarheid is dat het elke keer maar om een enkel ding draait; Paul de Leeuw. Ik zie dan ook geen enkel verschil tussen die programma's. En als de VARA dan ook weer eens grote opruiming houdt: Witteman en Pauw zijn automatische sprekende pakken geworden en Matthijs van Nieuwkerk is niet de enige die van verveling onder zijn programma naar het toilet moet. Lekker afvoeren naar de commerciele omroep en jonge, linkse mensen aan het woord.
-
Gerard Postma, do 08 december 2011 10:08 Reageer op Gerard
Mevrouw Groenteman,als u eens naar de persiflage van jiskefet"de uitreiking van de gouden lul"zou kijken dan zou toch,juist aan de borreltafel,duidelijk moeten zijn dat grote groepen mensen al heel lang uitgekeken zijn op die zogenaamde platte spontaniteit van de Leeuw.
-
Jens Jenssons, do 08 december 2011 05:22 Reageer op Jens
Beetje onzinnig Mevrouw Groenteman om de persoon waarmee U dik bevriend bent hier te gaan zitten verdedigen. Uiteraard Uw goed recht maar van enig objectieve kijk van Uw kant op zijn programma's is totaal geen sprake.
Wanneer dit programma door een ander zou zijn gepresenteerd zou U er waarschijnlijk geen woord aan hebben besteed. Erg doorzichtig allemaal... -
Harry Sangers, wo 07 december 2011 23:47 Reageer op Harry
Tja we zijn fan van Paul waren ook ooit in zijn programma. Veel Ceedees van hem, maar zijn laatste programma's helaas jammer. Het idee "daar lijkt het op" dat vooral Paul het leuk vindt, het loopt gewoon niet lekker. En dan nog de stupide idee van het feit dat het 2 x op een avond uitgezonden wordt, waarom geen film of detective op het late uur op deze manier lijkt het meer dat het door je strot geduwd moet worden
-
dr. Bob, wo 07 december 2011 14:34 Reageer op dr.
Uit een soort van solidariteit (mijn vriendin was goed bevriend met de familie de Leeuw), heb ik ook met enige regelmaat geprobeert om Paul leuk te vinden. Niet gelukt, met de beste wil van de wereld niet.
Ik heb 't over de laatste vijf jaar want daarvoor kende ik mijn vriendin niet, en dáárvoor heb ik twintig jaar geen tv gehad en bovendien woonde ik tot 1998 in een ver buitenbos.
Nu zap ik, zodra ik dat permanent lachende vollemaansgezicht tegenkom op de buis, weg naar een ander kanaal. Met goedkeuring van m'n vriendin by the way. -
Kees Gelijkhebber, wo 07 december 2011 13:13 Reageer op Kees
Iedere artiest krijgt een moment waarop duidelijk wordt dat het of anders moet of stoppen. Een periode niet op de buis zou niet verkeerd zijn voor De Leeuw. De aanpak, de directe Tourette-achtige reacties, de 'grappige' beledigingen en de typetjes. Het is nu wel zo'n beetje bekend. Tijd voor iets anders. Zijn laatste programma, hoewel niet onaardig, is niks meer dan een verbouwde Jack Spijkermanshow. Ook hier lijkt het om het cabaret te gaan.
Sonja Barend is een echte artieste. Zelf gaag in beeld zijn en afgeven op collega's. Artiesten zijn geen aardige mensen, dat moet De Leeu nu toch ook wel weten. -
, wo 07 december 2011 14:38 in reactie op Kees Gelijkhebber Reageer op
Jack Spijkerman is het prototype van een enorm succesvol iemand( zolang als het duurde) die echt toaal maar dan ook volledig is afgebrand en helemaal niets meer waard is.
-
Zjen Zen, wo 07 december 2011 12:19 Reageer op Zjen
Ik heb geprobeerd Paul de Leeuw leuk te vinden maar het lukte me maar niet.
-
Ieder - eenwilvrijzijn, wo 07 december 2011 15:41 in reactie op Zjen Zen Reageer op Ieder
Lol... dat zegt mijn dochter ook".. ;•)
" Mam ik heb echt mijn best gedaan, maar het is gewoon geen aardige man en leuk is hij al heeeelemaal niet... " -
Mat Salleh, wo 07 december 2011 11:40 Reageer op Mat
Paul de Leeuw is met zijn "humor" medeverantwoordelijk voor de verhuftering van Nederland en nee dat is dus niet leuk.
-
Jan B, wo 07 december 2011 13:44 in reactie op Mat Salleh Reageer op Jan
Daar zit wat in. Ik erger me rot aan deze tv-schermproleet.
-
Aert Willem d'Holbach, wo 07 december 2011 18:28 in reactie op Mat Salleh Reageer op Aert Willem
Dus eigenlijk is hij een soort Wilders avant la lettre...
Kan ik inkomen, kan ik inkomen. -
Mat Salleh, wo 07 december 2011 11:38 Reageer op Mat
Nee, Paul de Leeuw was voor het laatst leuk in mei 1989.
-
, wo 07 december 2011 11:16 Reageer op
Ik snap niet waar Groenteman zich zo druk over maakt.
Of ze moet er natuurlijk bezwaar tegen hebben dat er mensen zijn die de Leeuw niet (meer) te pruimen vinden of zelfs( zoals ik) nooit te pruimen hebben gevonden.
Dan mag ze zij de smaakpolitie.
Dat kan er nog wel bij.
Caviapolitie, perspolitie, en nu smaakpolitie. -
rene adriaans, wo 07 december 2011 10:53 Reageer op rene
Paul de Leeuw vind ik al jaren slaapverwekkend en oubollig. Sonja Barend is een beschaafd mens die liever iets goeds zegt over iemand maar wanneer gevraagd wordt wat ze vindt dan zal ze niet liegen. Dat vind ik niet oncollegiaal maar eerlijk. Mag dat?
Als ik Paul de Leeuw was dan zou ik lekker gaan rentenieren. -
Herman Bakker, wo 07 december 2011 08:53 Reageer op Herman
Wie een negatief, helaas reëel, beeld van de gemiddelde Nederlander wil krijgen moet de de Leeuw vertoningen gaan zien.
Onderbroekenhumor. -
Eric Jan Taapken, wo 07 december 2011 08:18 Reageer op Eric Jan
ik kijk nooit naar het programma van de wereld draait door, heb ook niks tegen Paul de Leeuw waar ik ook nooit naar kijk en ik zou willen zeggen, je vind het leuk of niet en daar kun je over van mening verschillen en er zijn belangrijker zaken dan dit lijkt mij, lekker belangrijk allemaal?
-
Ginger Ted, di 06 december 2011 22:47 Reageer op Ginger
"Vervelend wordt het als er een valse ondertoon omheen hangt"
En dat als het gaat over degene die van de valse ondertoon, als hij niet al gewoon openlijk bot is, afwisselend inhoudelijk of zonder grond, niet in de laatste plaats ten behoeve van eigen plezier, zijn handelsmerk heeft gemaakt. Vormen van humor die mits goed gebracht, door mij zeer gewaardeerd kunnen worden. Maar Paul is zijn eerdere brille hierin al langer kwijt en kan bovendien zelf absoluut niet ertegen als hij er eens slachtoffer van is. Dan houdt het dubbel op. -
Mark Sinops, di 06 december 2011 20:29 Reageer op Mark
De publieke omroep is een goede plek om oud talent te stallen.
-
Zeer Voornaam, di 06 december 2011 19:35 Reageer op Zeer
Als je er even over nadenkt:
"leuke" homos zijn op z'n retour.
Albert de mol, Jos Brink, ze zijn allang vervangen met blondjes.
Gerard Joling schetend in een varkensstal? We zien liever lebberende dronken hetero jongeren in tirol.
"leuk" nichterig mensen afzeiken in idols? Mensen zien liever talent serieus besproken door mensen met verstand van zaken in the voice of holland.
Goede zaak zou ik zo zeggen. Tijd dat Paul de Leeuw zichzelf, en vooral anderen, en niet alleen de gehandicapte bejaarde, serieus gaat nemen.
De entertainer moet ons troost brengen en in de ziel raken. Als je dat niet ( meer ) kan dan proberen we wel een ander. "Grapjes" ten kosten van andere, daar hebben we nu een kabinet voor. -
Mees ., di 06 december 2011 20:18 in reactie op Zeer Voornaam Reageer op Mees
Nee hoor....1.5 miljoen kijkers hebben zich prima met Paul vermaakt en als jij het niet wilt zien....er zit gewoon een knop op je tv
Tis raar....al die criticasters kijken niets anders dan VARA programma's,elke dag kritiek en ondertussen hangen ze slaafs aan al die programma's voor de buis gewoon omdat er niets beters is....haha -
joost klaassen, di 06 december 2011 19:33 Reageer op joost
Het programma vrijdag niet gezien omdat zaterdag Sinterklaas werd gevierd ?
Dat moet een reuzesuprise in huize Groenteman zijn geweest. -
Hjalmar Hoort, di 06 december 2011 19:27 Reageer op Hjalmar
Kan iemand mij uitleggen waarom iemand als Groenteman, die altijd redelijk neerbuigend doet over dingen van aan laag allooi, nu opeens helemaal pro de Leeuw is? Waarom gooit ze he haar hoogdravende moreel en principes opzij om in de bres te springen voor een man die bekend werd (en is) met de meest smerige en ordinaire vunzigheid?
-
Pieter Verschuren, wo 07 december 2011 13:59 in reactie op Hjalmar Hoort Reageer op Pieter
Vanwege betrokkenheid van haar zoon met het programma wellicht?
-
Jan B, di 06 december 2011 17:28 Reageer op Jan
Paul de Leeuw was niet leuk, is niet leuk en wordt niet leuk. Meer hoeft daar niet over gezegd te worden.
-
Maria Spaai, di 06 december 2011 16:28 Reageer op Maria
Paul de Leeuw nadert zijn houdbaarheidsdatum met rasse schreden en eerlijk gezegd denk ik dat velen er niet rouwig om zullen zijn als hij van de buis verdwijnt. Mij is opgevallen dat hij sinds zijn arrogante uitspraken dat hij zijn jaarlijkse meer dan 6 ton aan inkomsten dik waard is, zijn populariteit sterk terug gelopen is. Geen enkele artiest of presentator behoort uit publieke middelen zo veel te cashen en zeker als je de langzamerhand de toch wat somtijds ranzige en vulgaire shows bekijkt treedt irritatie op. Maar smaken verschillen gelukkig. Ik denk dat hij en de VARA er goed aan zouden doen als hij voorlopig van de buis verdwijnt anders vrees ik dat hij echt de uiterste houdbaarheidsdatum overschrijdt.
-
Frank En Vrij, di 06 december 2011 16:07 Reageer op Frank
[ Op basis van haar expertise had Groenteman kunnen, nee moeten, zeggen het inhoudelijk wel of niet met de kritiek eens te zijn en dat dan vaktechnisch te onderbouwen. ]
Beter kan het niet samengevat worden. -
Frank En Vrij, di 06 december 2011 17:35 in reactie op Frank En Vrij Reageer op Frank
Was reactie op Artois Arnhem
-
Last Shadow Puppet, di 06 december 2011 15:59 Reageer op Last
Het laatste vernieuwende wat Paul de Leeuw gedaan heeft, was het erg grappige "Seth en Fiona". Ik ben er zojuist via Google achter gekomen dat dat in 1994 is geweest!
Daarna heeft Paul de Leeuw niets anders gedaan dan hetzelfde concept eindeloos uitmelken met wat kleine variaties. Sonja Barend had dus gewoon gelijk. -
Marc 's Mening in de Marge, di 06 december 2011 15:41 Reageer op Marc
Paul wil te veel, hij moet gewoon weer ouderwets een Mooi weer de Leeuw programma maken. Het programma is nu te statisch, past niet bij Paul.
-
Mr Draconisch, di 06 december 2011 14:27 Reageer op Mr
Persoonlijk heb ik niets, maar dan ook helemaal niets met Paul de Leeuw. Ook ik wil niemand zijn of haar pleziertje misgunnen, maar misschien moet De Leeuw zijn ambitieniveau (en het bijbehorende royale salaris) eens wat naar beneden bijstellen. Hij lijkt mij, gezien zijn kinderachtige gezeur, zeer geschikt als presentator van het Jeugdjournaal.
-
Ieder - eenwilvrijzijn, di 06 december 2011 13:51 Reageer op Ieder
" - Om zijn moed en zijn ambitie om met zijn talent iets nieuws op te bouwen, tegen de stroom van kritiek in. - "
Waarom blijven BN-ers nou toch volhouden dat Paul de Leeuw vernieuwend is ?
De man heeft al decennia niets vernieuwend gedaan.. maar teert op succes uit zijn beginperiode.
En niemand 'zijn collega's 'durft hem echt te zeggen dat wat hij doet ruk is.. oude troep en slap gezeik !
En ik vind het niet netjes van mevrouw Groenteman om de moedige en eerlijke Sonja Barend zo af te vallen ! -
Nieuw!: Veldman, di 06 december 2011 18:04 in reactie op Ieder - eenwilvrijzijn Reageer op Nieuw!:
Inderdaad. Slijmballerij in BN-erland (Amsterdam heet dat geloof ik)
Die man was ergens vernieuwd eind jaren '80 begin '90
En heeft er eens een andere BN-er het lef om subtiel kritiek te uiten dan staat BN-erakije op zijn achterpoten.
Tsjonge jonge.
Vernieuwde Televisie is al wat jaartjes afgeschaft toen men de publieke omroep verplichte mee te doen aan de kijkcijferrace ingezet door de commerciele televisie die men indertijd terecht bekritiseerde dat het gevolgen zou hebben voor de kwaliteit van de TV en de Radio.
Een van dé primaire redenen van de samenleving waar men zo over klaagt is die ontwikkeling geweest.
De vertrossing van de publieke omroep is al zoveel jaren een feit dat je de tros zelf haast kunt zien als een relatieve kwaliteitszender .
Die hebben tenminste radar. Een programma waar de VARA met Kassa niet aan kan tippen.
De VARA die met de heer van Nieuwkerk een overdosis aan RTL-achtige televisie brengt.
Dat vinden mogelijk miljoenen mensen heel erg leuk maar ik dus niet en velen met mij niet.
Wij zijn uitgeweken naar meestal buitenlandse zenders. En sommigen hebben gewoon de TV uit het raam gegooid .
Ikzelf kijk praktisch alleen nog maar op internet . Dat scheelt reclame en irritante TV-persoonlijkheden als van Nieuwkerk, Paul de Leeuw en Jeroen Pauw .
Iemand nog kijktips trouwens? -
Ieder - eenwilvrijzijn, di 06 december 2011 20:29 in reactie op Nieuw!: Veldman Reageer op Ieder
Ik ben het geheel met je eens...
" - Iemand nog kijktips trouwens? - "
Hier moet ik eerst nog even over nadenken ! -
YggY ..., di 06 december 2011 21:13 in reactie op Ieder - eenwilvrijzijn Reageer op YggY
Ja straks, Nederland van boven.
Lijkt me leuk om te zien. -
Ieder - eenwilvrijzijn, di 06 december 2011 22:31 in reactie op YggY ... Reageer op Ieder
" - Ja straks, Nederland van boven.
Lijkt me leuk om te zien. - "
Ja lijkt mij ook leuk.. mooi om te zien ik ga kijken.. ben benieuwd ! -
YggY ..., di 06 december 2011 23:15 in reactie op Ieder - eenwilvrijzijn Reageer op YggY
Ja lijkt mij ook leuk.. mooi om te zien ik ga kijken.. ben benieuwd !
============
Ik heb het inmiddels bekeken en het was zeker de moeite waard maar er was één minpuntje, de hele opbouw en het commentaar leken wel heel erg op de film Alleman van Bert Haanstra
http://www.geschiedenis24.nl/nieuws/2007/december/Bekijk-Alleman-van-Bert-Haanstra-hier.html -
, wo 07 december 2011 14:56 in reactie op YggY ... Reageer op
Je kunt ook gewoon Google Maps proberen, desnoods Street View...........
Je zult verbaasd staan.
Als je dat al niet deed. -
Ieder - eenwilvrijzijn, wo 07 december 2011 15:44 in reactie op YggY ... Reageer op Ieder
Ik kon maar een deel zien...
De beelden waren inderdaad mooi... de sfeer sprak mij ook minder aan.
Ik denk dat ik het volgende week nog een kans geef... -
Ieder - eenwilvrijzijn, di 06 december 2011 20:34 in reactie op Nieuw!: Veldman Reageer op Ieder
" - Iemand nog kijktips trouwens ? - "
Oh.. wacht ik heb een tip.. ik hoop dat deze reactie niet te lang in de wacht gaat...
nu op Ned 1 Frozen Planet .... Prachtig werkelijk genieten !!! -
Hjalmar Hoort, di 06 december 2011 13:47 Reageer op Hjalmar
Sorry, maar volgens mij zie ik nu water branden. Groenteman die het opneemt voor de Leeuw?!?!?
Moet niet gekker worden. -
Artois Arnhem, di 06 december 2011 13:35 Reageer op Artois
Hanneke Groenteman vond het advies van Sonja Barend betuttelend en oncollegiaal. Deze uitgesproken mening vind ik synpathiek maar uitermate onprofessioneel van Groenteman. Bovendien vind ik dat Groenteman de kijkers en Paul de Leeuw betuttelt.
DWDD is geen huiskamer of café. Het is een televisieprogramma dat voor ons kijkers wordt gemaakt. Er is een pannel dat praat over het teruglopende succes van Paul de Leeuw. Sonja Barend is niet ingehuurd als collega of coach van Paul de Leeuw maar als tv deskundige die haar mening geeft op basis van haar expertise en ervaring. Als kijker wil ik geïnformeerd worden door deskundigen in de rol van deskundige. Ik wil door hen niet geïnformeerd worden in een rol van collega/vriend, want ik wil als kijker niet betutteld of in de maling genomen worden.
Je kunt twijfelen aan de vorm en de inhoud van het pannel, maar doe dat dan wel professioneel. Op basis van haar expertise had Groenteman kunnen, nee moeten, zeggen het inhoudelijk wel of niet met de kritiek eens te zijn en dat dan vaktechnisch te onderbouwen. Maar, laten we Paul goed noemen omdat dit collegiaal is is niet alleen betuttelend voor ons kijkers maar vooral ook voor Paul de Leeuw.
Beste Hanneke, zou je ons kijkers svp serieus willen nemen en de discussie voeren waarom het hier eigenlijk gaat. Het gaat namelijk niet om de kwaliteit van Paul de Leeuw, die staat wat mij betreft niet ter discussie, het gaat om de terreur van kijkcijfers en wat het met jullie programmamakers doet! Als kijker pleit ik er voor dat men niet de kijkcijfers maar de doelstelling primair stelt. -
Aert Willem d'Holbach, di 06 december 2011 13:23 Reageer op Aert Willem
Kijk, van mij mag De Leeuw 5 jaar pauze nemen maar wie ben ik om daar wat van te vinden? Ik kijk er nooit naar maar als mensen er blij van worden, wie ben ik dan om ze dat te misgunnen.
De Leeuw is nu eenmaal de André van Duin van de 21ste eeuw, onderbroekenlol blijft verkopen.
Ik vind echter wel dat hij inkomen moet inleveren, dat dan weer wel. -
Opinius Media, di 06 december 2011 16:02 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Opinius
citaat"Ik vind echter wel dat hij inkomen moet inleveren, dat dan weer wel."
uiteraard in navolging op U dan ,maar daartoe moet er wel een ander kabinet komen. dus klets niet zo dom Heer aertjes -
Aert Willem d'Holbach, di 06 december 2011 16:40 in reactie op Opinius Media Reageer op Aert Willem
Ik verdien geen 6 ton, hij wel.
Ik ben netjes onder de Balkenende-norm gaan zitten, ondanks dat ik een private onderneming heb. Dus mij kunt u niets verwijten, ook niet dat ik maar twintig uur per week werk. -
Sjouke Boonstra, di 06 december 2011 20:34 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Sjouke
== Ik ben netjes onder de Balkenende-norm gaan zitten, ==
Dat zei onze schoonmaakster vanochtend ook. -
Aert Willem d'Holbach, wo 07 december 2011 10:10 in reactie op Sjouke Boonstra Reageer op Aert Willem
Dan heeft u een schoonmaakster met een goed ontwikkeld verantwoordelijkheidsgevoel. Zo iemand moet je koesteren.
-
, di 06 december 2011 13:13 Reageer op
Ik vraag me af of er over gediscussiëerd moet worden of de Leeuw leuk is of niet.
Ik persoonlijk vind er geen zak aan, maar anderen vinden hem ongetwijfeld aboluut helemaal te gek.
Nou, vrut dan maar.
En zolang de Vara vindt dat Paujl genoeg kijkcijfers heeft is er toch niets aan de hand? -
YggY ..., di 06 december 2011 13:29 in reactie op Reageer op YggY
Ik persoonlijk vind er geen zak aan
============
Ik ook niet, ik vind de Leeuw gewoon onleuk maar aan de andere kant ben ik ook weer geen PVV'er die iemand anders zijn plezier wil ontnemen.
En wanneer de Leeuw nog zoveel kijkers trekt die hem wel leuk vinden zou ik hem dan ook niet het recht willen ontzeggen om televisie te maken. -
Zeer Voornaam, di 06 december 2011 13:52 in reactie op YggY ... Reageer op Zeer
Volgens mij is juist het punt dat niemand hem leuk vind.
Behalve dan belanghebbende. -
Julius Vold, di 06 december 2011 13:35 in reactie op Reageer op Julius
Zo is het.
Ik vind er geen zak aan, maar als anderen het wel leuk vinden, is het ook prima. Waar maakt die Paul de Leeuw zich druk over? Iedereen mag toch vinden wat hij/zij wil van zijn programma.
Een non-issue derhalve. -
, vr 09 december 2011 16:58 in reactie op Julius Vold Reageer op
Dus begrijp ik deze kamikaze-actie van Groenteman niet.
Wanneer iemand gewoon niet meer leuk is is hij gewoon niet meer leuk.
Wat is daar zo moeilijk te begrijpen aan?
Dat staat dan nog los van het feit dat ik de Leeuw echt helemaal nooit écht leuk heb gevonden, dat is meer iets persoonlijks.
Ik blijf het zeggen, zolang een deel van de bevolking het dolletjes vindt mag het wat mij betreft, maar dwing me niet er naar te kijken. -
Opinius Media, di 06 december 2011 13:12 Reageer op Opinius
zolang het U goeddunkt Mevrouw Groeteman,.
maar U bent nu eenmaal niet de maatstaf van het publiek.
Het ontgaat mij niet in Uw eigen betoog dat U net zo eventjes oncollegiaal vals uithaalt naar ener collega Barend nu.
Die ik enkel een oprechte maar ook een terechte mening-antwoord zag geven op een vraag die niet zij bedacht.
Zij kan zich deze oprechtheid veroorloven Mevrouw Groenteman ,omdat Barend verstand van televisie maken heeft, haarscherp aanvoelt wanneer veroudering van concepten intreden m.b.t de Leeuw -amusement en zijn "talk" die het een tijd aardig deden maar nu langzaaamaan dus opgeconsumeerd zijn door de kijker.
Vermaker de Leeuw moet weten wanneer zijn "truckendoos "leeg raakt en zijn stijl,deze vraagt m.i. eveneens dringend om vernieuwing.
De Leeuw moet even niet zo zielig doen hierover,alsof hij als "kleine god met de grote brullende bek" niet hetzelfde harde lot beschoren is als elk tv concept en makers.
niks boeit eeuwig Mevrouw Groenteman..
Barend"s antwoord ,kon ik enkel waarderen als collega,ik ben het met haar eens overigens. -
Sjakie Chocola, di 06 december 2011 12:55 Reageer op Sjakie
Ik heb P de Leeuw nooit leuk gevonden, erg platte humor meer iets voor RTL of SBS. En dan te bedenken dat hij voor tonnen aan belastinggeld int, omdat het zogenaamd een 'uniek talent' is..
-
Hein Eken ., di 06 december 2011 12:48 Reageer op Hein Eken
lieve mevrouw groenteman u behoort tot de goede vrienden van paul de leeuw dus objectief iets over paul de leeuw zeggen is niet echt aan u besteed.Paul doet al twintig jaar precies hetzelfde,en daar raken mensen op uitgekeken,niks meer ,niks minder.
Sonja Barend zei toch niks schokkends, dit had je aan iedereen kunnen vragen en eerlijke mensen hadden allemaal een zelfde soort antwoord gegeven,dat het klaar is,paul kan 1 trucje en dat is uitgewerkt. -
Rob van Kan, di 06 december 2011 12:46 Reageer op Rob
Een onzindiscussie. Paul de Leeuw mag programma's blijven maken zo lang genoeg mensen er nog naar willen kijken. Ik behoor nadrukkelijk tot die mensen die hem nog nooit leuk hebben gevonden, maar smaken verschillen.
De vraag of hij een persoon is voor de publieke omroep, zou al een betere zijn. Maar dan kom je terecht in een discussie over wat het publieke bestel zou moeten voorstellen en dat is veels te zware kost voor DWDD. -
Zeer Voornaam, di 06 december 2011 13:57 in reactie op Rob van Kan Reageer op Zeer
" Paul de Leeuw mag programma's blijven maken zo lang genoeg mensen er nog naar willen kijken "
Wat een onzin standpunt.
Kijkcijfers horen niet bij de publieke.
De nachtwachters vonden het schilderij van Rembrandt maar niks.
Kwaliteit is een waarde op zich.
Het is alleen zo jammer dat PdL niet weet wat dat is.
650.000 euro loon per jaar jammer.
Maar daar mogen we het van PdL niet over hebben, want:
“Ik werk hard, heb mijn hart verpand aan de publieke omroep en maak maatschappelijk relevante programma’s. En ik ben heel goed“, tekent het ANP op uit de mond van De Leeuw.
Och, "heel goed" is blijkbaar een zeer rekbaar begrip. -
Evert van Vliet, di 06 december 2011 12:43 Reageer op Evert
Nog 1 artikel over ene P. de Leeuw en ik verhuis naar een zwart gat.
-
Gaius S. Tranquilles, di 06 december 2011 13:06 in reactie op Evert van Vliet Reageer op Gaius S.
:)
-
Ieder - eenwilvrijzijn, di 06 december 2011 13:52 in reactie op Evert van Vliet Reageer op Ieder
Zo... ;•)))
opiniemakers
-
Mei Li Vos Directeur Orangegas en publicist
Bio -
Ivan Wolffers Hoogleraar Gezondheidszorg en Cultuur VU
Bio -
Ewout Klei Politiek historicus
Bio -
Boris van der Ham Tweede Kamerlid D66
Bio -
Brecht van Hulten presentatrice Kassa
Bio
Populair
-
De échte keuze van Samsom
Media verdraaien uitspraken van PvdA-leider over voorkeur voor SP
7848 x bekeken Korte Scan
Reageer (349) Politiek Twitter -
Kamermeerderheid voor ESM
UPDATE: PvdA eist extra garanties ... Stemming volgt morgen
7512 x bekeken Korte Scan
Reageer (544) Economie Twitter -
'Procedure rond Dibi was onzorgvuldig'
Update - Video Sap bij Nieuwsuur: Het moet eenzaam geweest zijn voor Tofik ... Geschillencommissie: 'Fatsoensnormen overschreden' ... Sap 'beschaamd' door situatie, GroenLinks-fractievoorzitter wil andere procedure ... Commissie vond Dibi ongeschikt ... Mediastorm redde kandidatuur ... Dibi: 'Ik vecht nu als een leeuw'
6650 x bekeken Korte Scan
Reageer (224) Politiek Twitter -
Volkskrant wil Joop verbieden
Hoofdredacteur: 'Joop is directe concurrent van onze opiniepagina' ... Joop-verbod moet lezers naar VK-site drijven
5730 x bekeken Korte Scan
Reageer (194) Media Twitter -
Peiling: Sap ruim aan kop
Update: Het GroenLinks-dilemma op het podium: Bevlogenheid versus bedachtzaamheid ... EenVandaag: 77 procent GroenLinks-leden kiest voor Sap
5571 x bekeken Korte Scan
Reageer (130) Politiek Twitter -
'SP smijt deur dicht voor GroenLinks'
[VIDEO] SP-voorzitter Jan Marijnissen wil volgens Limburgse krant niet meer samenwerken met GroenLinks ... Nieuws ook door andere media overgenomen … SP-woordvoerder ontkent … Frans Timmermans was aanwezig en bericht op Facebook: 'dat Jan Marijnissen de deur naar GroenLinks keihard dichtsmeet. Was ik niet met hem eens' ... Marijnissen: Met Dibi aan het roer is links GroenLinks voorbij
5133 x bekeken Korte Scan
Reageer (246) Politiek Twitter -
De overheid en de media in gebreke bij informatie over ESM
Ad Broere De Volkskrant brengt in het artikel 'Wilders naar rechter om noodfonds' onjuiste informatie over het ESM
4636 x bekeken Korte Scan
Reageer (198) Wereld Twitter -
Bam! GroenLinks in frontale botsing met 21e eeuw
Partijvoorzitter Weening legt uit dat Dibi officieel ongeschikte kandidaat is maar dat leden hem toch mogen kiezen ... Kelder legt archaïsch denken bloot ... CDA nu moderner dan GroenLinks
3451 x bekeken Korte Scan
Reageer (44) Politiek Twitter -
De Hond peilt: Heftige electorale schommelingen
VVD-achterban niet blij met lenteakkoord ... Dibi kost GroenLinks zetels ... PvdA en PVV profiteren ... Geen meerderheid voor 'Kunduz-coalitie' ... Europa en euro zullen belangrijke rol spelen op 12 september
3419 x bekeken Korte Scan
Reageer (186) Politiek Twitter -
D66 wil 40-urige werkweek terug
D66-Tweede Kamerlid Wouter Koolmees in Buitenhof: Een officiële vrije dag opgeven levert ook economisch voordeel op
3128 x bekeken Korte Scan
Reageer (171) Politiek Twitter

