Bio Bekijk alles van Samira Ahli Word fan

Samira Ahli

Samira Ahli redacteur Joop

28 maart 2011 Reageer (99) 1951 x bekeken Politiek RSS

Arme, onopgeleide mensen mogen geen Nederlander worden

Het Nederlanderschap volgens minister Piet Hein Donner

Minister Piet Hein Donner (Binnenlandse Zaken, CDA’er) wil strengere regels opleggen aan mensen die Nederlander willen worden. Dat doet mijn wenkbrauwen toch zeker een paar millimeter omhoog kruipen. De minister wekt de indruk dat tot nu toe iedereen zonder enige slag of stoot, zomaar even de felbegeerde Nederlandse nationaliteit kon bemachtigen (stel je voor, zeg). Bovendien komt hij met eisen die nergens op slaan en hevig rieken naar symboolpolitiek. Maar laat ik die ideeën van Donner één voor één doorlichten om te zien of er niet toch nog enige logica in te ontdekken is.

Ten eerste wil de minister nu dat echt iedereen zijn oude nationaliteit opgeeft voordat de Nederlandse kan worden verkregen. Hij maakt een uitzondering voor erkende vluchtelingen en andere mensen die geen afstand kúnnen doen van hun oude nationaliteit. Bij mijn beperkte weten (corrigeert u mij gerust) geldt dit al. In de korte periode 1995-1997 hadden mensen de mogelijkheid om zelf te  kiezen of ze hun oude nationaliteit wilden behouden of niet. In 1997 is dit weer afgeschaft, alle oude nationaliteiten kwamen te vervallen, op een aantal uitzonderingen na. (CBS)

In de tweede plaats wil Donner de aanvrager van die hoofdprijs, die het Nederlanderschap toch wel is, onderwerpen aan een taaltoets. Dan denk ik: is het daar dan niet een beetje laat voor? Om überhaupt in aanmerking te komen voor naturalisatie (hoe langer ik naar het woord kijk, hoe vreemder het lijkt), moet men hier al geruime tijd zijn. Zijn er dan niet eerdere gelegenheden geweest om mensen erop te wijzen dat de taal leren wel erg belangrijk is als je hier wilt leven? En is het niet een klein beetje discriminatie als u niet aan alle andere Nederlanders ook iets van een taaleis oplegt? Of denkt u dat de juiste geboorteplaats automatisch het vermogen geeft om de Nederlandse grammatica foutloos toe te passen? Dan stel ik voor dat u even een rondje op Joop.nl doet.

Verder wil zijne excellentie dat meneer of mevrouw de aanvrager twee jaar werkervaring of een beroepsopleiding heeft. Zou hij zich hebben gerealiseerd dat hij daarmee sowieso alle huismoeders met ‘slechts’ een Vwo-diplomaatje op zak automatisch uitsluit? Of vindt hij oprecht dat hun bijdrage aan de samenleving onvoldoende recht geeft op het heilige der heiligen, het Nederlandse paspoort? Ook als zij hier geboren zijn, maar door hun achtergrond pas op hun achttiende een aanvraag kunnen doen?

Tot slot, in mijn optiek de meest belachelijke van al Donners onzalige ingevingen, zou er een inkomenseis moeten komen. Het rood van plaatsvervangende schaamte kruipt naar mijn kaken terwijl ik het schrijf: het minimumloon moet op zijn minst binnen worden geharkt, wil men zelfs maar durven dromen van het allerhoogste goed, het Nederlanderschap. Hoe anders dan in geld, in harde euro’s kan men zijn liefde voor het nieuwe vaderland aantonen? Weet Donner dan ook niet dat ruim 500 duizend Nederlandse huishoudens van een inkomen op of rond het wettelijk minimum rondkomen? Wat zijn dat dan? Nep-Nederlanders? Kunnen die straks hun nationaliteit kwijtraken als de voorstellen werkelijkheid worden?

Om nog even terug te komen op het punt dat ik maak in de inleiding van dit stuk, Donner wekt met zijn voorstellen de indruk dat het nu te makkelijk is om Nederlander te worden. Aan de lange lijst met voorwaarden, die gemakkelijk op de website van de Immigratie en Naturalisatie Dienst is te vinden, is af te leiden dat dit totale onzin is. Donner wil er gewoon zijn eigen regeltje aan toevoegen: arme, onopgeleide mensen kunnen geen Nederlander worden.

Laatste Reacties (99) Reageer Reacties in wachtrij: 0

  • jose van leeuwen, wo 30 maart 2011 21:02 Reageer op jose

    jose

    Nogmaals alle multinationals en bedrijven die zich schuldig maken aan uitbuiting,toestaan van slaven en kinderarbeid,inpikken van land,zeer slechte arbeidsvoorwaarden en vervuiling van landen
    OPGEROT en nooit meer naar arme landen om daar je geluk te zoeken,wereld blame and shame voor deze mensen die het leven van arme mensen tot een hel maken. Ik meen wat ik schrijf,gooi ze eruit en kom in protest.

  • leo dijkstra, wo 30 maart 2011 18:04 Reageer op leo

    leo

    Wel raar dat je van nieuwe Nederlanders verwacht dat ze Nederlands spreken. Idiote eis.

  • dr. Bob, wo 30 maart 2011 16:29 Reageer op dr.

    dr.

    "Armen en on-opgeleiden mogen geen Nederlander worden".
    Bestaan er dan landen waar ze wél met open armen binnengelaten worden ?
    Toen ik wilde emigreren was ik niet arm en ook niet on-opgeleid. Alleen...ik het de "verkeerde" opleiding volgens de autoriteiten.
    Een vol jaar dus de "goede" opleiding gedaan en ja hoor, toen mocht ik wel komen.
    (uiteraard heb ik geen dag gebruik gemaakt van die "goede" opleiding en kon ik, eenmaal aangekomen in dat land, vrijwel meteen beginnen in het niet gewenste maar door mij wel begeerde beroep. En dat achttien jaar lang).

  • Rob Aker, wo 30 maart 2011 11:24 Reageer op Rob

    Rob

    "Arme, onopgeleide mensen mogen geen Nederlander worden"

    Zijn we dat gelukkig met elkaar eens!

  • Ruud Velsen, di 29 maart 2011 17:18 Reageer op Ruud

    Ruud

    (Arme, onopgeleide mensen mogen geen Nederlander worden.)

    Natuurlijk niet. Daarvan hebben we er in de afgelopen decennia al genoeg binnengekregen. Een groot deel zit thans in een uitkering. En een euro kun je maar een keer uitgeven , Samira Ahli van JOOP. Of wil je dat de huidige uitkeringstrekkers gaan inleveren voor de nieuwkomers. Je zegt het maar. De nederlandse belastingbetaler wil in elk geval niet meer gaan betalen aan de door jouw gewenste instroom.
    Prima idee van Donner.

  • Henk Veldman, di 29 maart 2011 14:35 Reageer op Henk

    Henk

    Ik zou een paar zaken wel geregeld willen zien indien de voorstellen van Donner/Wilders ingang zouden vinden.
    Het zijn heel gewone zakelijke afspraken die bij bedrijven, onderneming en organisaties heel normaal zijn en waar nooit iemand problemen mee heeft.
    Als iemand Nederlander wil worden is dat uiteraard z'n goed recht. Sommige vinden het een "eer" om Nederlander te zijn, anderen vinden het een eer als iemand Nederlander wil worden.
    Van welk standpunt je ook uitgaat, ik ben van mening dat als iemand hier in Nederland wil komen wonen dat wij de onkosten die gemaakt zijn door de belastingbetaler in het land van oorsprong (ook als dat land inferieur is, zoals alle niet-westerse landen) voor onze toekomstige Nederlander aan dat land/belastingbetaler vergoeden.
    Immers in het oorspronkelijke land heeft die kandidaat een schoolopleiding gehad, heeft dus lezen en schrijven geleerd, heeft een beetje een idee van wat regels, wetten, normen en waarden zijn'. Tevens heeft hij allerlei kleine en/of kinderziektes achter de rug, waarvoor de gezondheidszorg in het land van oorsprong heeft moeten opdraaien. Een groot deel van de nieuwe Nederlander heeft de periode van kattekwaad uithalen al achter de rug, waardoor wij wat minder problemen zullen hebben met de nieuweling.
    Allemaal kosten dus die in het land van oorsprong zijn gemaakt door de daar woonachtige belastingbetaler.
    Ook is het in ons eigen belang dat iemand die in Nederland komt te wonen goed ingeburgerd raakt. Immers als men niet ingeburgerd is kan dat allerlei onbedoelde maar nare consequenties opleveren.
    Daarom is het van belang dat zo iemand een inburgeringscursus volgt. Uiteraard dienen wij, als meest belanghebbende daarvoor te betalen.
    Dat geldt ook voor de taal.
    Als mensen in Nederland het belangrijk vinden dat men het Nederlands goed beheerst, dienen we daar uiteraard onze medewerking aan te verlenen door gratis cursussen aan te bieden.
    Als we het minder erg vinden dat iemand Engels, Duits of Frans spreekt hoeft dat niet maar als onze nieuwe burger er zelf prijs op stelt, dient die uiteraard wél voor die cursus te betalen.
    Omdat het van belang is dat mensen als ze elkaars buur zijn goed met elkaar kunnen communiceren is het misschien te overwegen, aangezien de meeste mensen maar zelden Engels sprekende allochtonen als buur hebben (wat maar gelukkig is, want de meeste mensen kennen niet of nauwelijks Engels, behalve wat ze uit schoolboekjes hebben geleerd) Arabisch te leren. Uiteraard op staatskosten.
    Dus in de wijken waar veel mensen wonen waarvan hun moedertaal Arabisch is, worden de Nederlanders in de gelegenheid gesteld om Arabisch te leren.
    Het voordeel werkt aan twee kanten. De Arabisch sprekende buur kan de Nederlander helpen met z'n taal en omgekeerd kan de Nederlander de Arabische taal-beheerser wegwijs maken. Alleen al door dit contact zullen mensen veel beter met elkaar kunnen opschieten en begrijpen.

  • leo dijkstra, di 29 maart 2011 18:05 in reactie op Henk Veldman Reageer op leo

    leo

    Grappig dat je die vergelijking met het bedrijfsleven maakt. De gaat namelijk helemaal niet: als je bij een bedrijf wilt werken dat moet je solliciteren en dan volgt er vervolgens een selectieprocedure, waarbij er veel meer mensen afvallen dan er worden aangenomen.

    Waarom zou je op landelijk niveau wel allerlei mensen toelaten die weinig toevoegen aan je land, maar -zeker op termijn- veel geld kosten?

  • Henk Veldman, di 29 maart 2011 19:51 in reactie op leo dijkstra Reageer op Henk

    Henk

    ["Grappig dat je die vergelijking met het bedrijfsleven maakt. De gaat namelijk helemaal niet: als je bij een bedrijf wilt werken dat moet je solliciteren en dan volgt er vervolgens een selectieprocedure, waarbij er veel meer mensen afvallen dan er worden aangenomen.
    Waarom zou je op landelijk niveau wel allerlei mensen toelaten die weinig toevoegen aan je land, maar -zeker op termijn- veel geld kosten?"]
    Je hebt deels gelijk. "Deels" omdat je, zou je als werkgever een prof-voetbalclub zijn, je uiteraard bereid bent om de kosten die de voormalige werkgever, een andere voetbalclub dus, heeft gestoken in haar pupillen, graag bereidt bent te vergoeden.

    Jij maakt de fout die velen maken is dat je veronderstelt dat als ( om in het voetbalclub-voorbeeld te blijven) je ooit te maken zal krijgen met een speler die geblesseerd raakt, z'n zwakkere momenten kent of bedenk wat ook maar.
    Dat gaat echter voor allochtonen niet op.
    Ze komen in Nederland zo rond hun 25e, werken jarenlang mee aan de economie, maken de buurtsuper mede dankzij hun kindertal wekelijks minstens € 100,- rijker, de huiseigenaar € 500,- maandelijks, de belastingdienst € 750,-, energiebedrijven € 250,- evenzo
    Tja, precies dus wat onze voetballende sterspeler ook uitgeeft.
    Die "ster" die hooguit 15 jaar iets voorstelt. Die in die periode gigantisch veel verdient, maar praktisch niemand veel (financieel) rijker maakt. Die "ster" die uiteindelijk een kostenpost wordt voor de club waarvoor hij ooit heeft gespeeld.
    Onze allochtoon (dus volgens het Wilderianisme een verachtelijke, misselijkmakende profiteur die er alleen maar er op uit is om voor zichzelf het beter te maken, precies als destijds de Joden) is tenminste 30 à 40 jaar bezig zichzelf te verrijken door steeds maar weer maandelijks een salaris te willen ontvangen omdat hij werk doet waarvoor een doorsnee voetballer de neus ophaalt. Zo ook de doorsnee ondernemer en Wilders-aanbidder.
    Die gasten doen immers werk wat jij voor geen goud wil doen tegen een salaris waarvoor jij je neus zou ophalen.
    En over 30à 40 jaar, ja hoor, dan zitten ze in de WW.
    Te profiteren van ons belastinggeld.
    Zelfs op dit moment is 10% al WW-er.
    Als ze er niet zouden zijn dan zouden wij hardwerkende Nederlanders minsten 0,01% minder ww-verzekering hoeven te betalen. Onze werkgever zelfs nog minder.

  • Evert van Vliet, di 29 maart 2011 12:33 Reageer op Evert

    Evert

    Voorts eisen 'wij' dat 'men' het potentieel verstandelijke vermogen bij de denkbeeldige grens inlevert...dank u wel!

  • Mike DB, di 29 maart 2011 13:49 in reactie op Evert van Vliet Reageer op Mike

    Mike

    Ondanks 't quasi-revolutionaire jargon, blijk je dus 'n gezagsgetrouw burger. Bij de douane heb je alles keurig aangegeven.

  • Evert van Vliet, di 29 maart 2011 14:41 in reactie op Mike DB Reageer op Evert

    Evert

    Welnee ik heb gewoon overhandigd wat de nationale wachters als verstandelijk vermogen (h)erkennen.

    Das' een ballast waar iedereen zonder kan...staat het observeren, redeneren en heel eventueel tot conclusies komen maar in de weg.
    ('de mening' bestaat niet)

    Dat ik ondanks alles toch een vrij man ben heeft natuurlijk veel meer met mijn identiteit te maken dan de geveinsde nationale versies daarvan.
    Alhoewel ik zal bekennen dat ik wel eens achter de tralies heb gezeten omdat ik niet voldoende duiten in m'n zak had zitten.

  • Mike DB, di 29 maart 2011 12:30 Reageer op Mike

    Mike

    Dus omdat er autochtone kanslozen bestaan, die waarschijnlijk hun hele leven door de rest van de bevolking onderhouden moeten worden, zijn we verplicht 't Nederlanderschap ook toe te kennen aan allochtone kanslozen. Begrijp ik dat goed?

    Ongelijke monniken, gelijke kappen.

  • Evert van Vliet, di 29 maart 2011 12:49 in reactie op Mike DB Reageer op Evert

    Evert

    Kansloosheid heeft alles van doen met aangeleerde onzin en de erfplicht die daar uit-gechristallahseerd is.
    Gewoon lekker kappen met het kappen van de verstandelijke vermogens in het onderwijs graag.

  • jan pietersen, di 29 maart 2011 12:15 Reageer op jan

    jan

    "Ten eerste wil de minister nu dat echt iedereen zijn oude nationaliteit opgeeft voordat de Nederlandse kan worden verkregen. "

    Prima voorwaarde. Je kiest onvoorwaardelijk voor het Nederlanderschap of niet.

    "In de tweede plaats wil Donner de aanvrager van die hoofdprijs, die het Nederlanderschap toch wel is, onderwerpen aan een taaltoets. "

    Prima maatregel. Een Nederlander hoort Nederlands te kunnen spreken.

    "Verder wil zijne excellentie dat meneer of mevrouw de aanvrager twee jaar werkervaring of een beroepsopleiding heeft. "

    Prima maatregel. Een Nederlander moet zichzelf kunnen bedruipen.

    "Tot slot, in mijn optiek de meest belachelijke van al Donners onzalige ingevingen, zou er een inkomenseis moeten komen. "

    Prima maatregel. Mee-eters hoeven niet beloond te worden met een Nederlanderschap ten einde de uitkeringen tot de dood veilig te stellen.

  • Evert van Vliet, di 29 maart 2011 12:28 in reactie op jan pietersen Reageer op Evert

    Evert

    "Je kiest onvoorwaardelijk voor het Nederlanderschap of niet."

    Wat een gigantische kolderieke onzin....het leeuwendeel heeft he-le-maal nergens voor mogen kiezen maar heeft dat 'gewoon' voor de kiezen 'gekregen' bij geboorteplicht...onvoorwaardelijk.....

    Meer een monster zonder ook maar enige waarde.

  • , di 29 maart 2011 12:34 in reactie op jan pietersen Reageer op

    Een paar kleine kanttekeningen:
    Turken en Marokkanen KUNNEN hun nationaliteit niet afleggen.

  • jan pietersen, di 29 maart 2011 13:02 in reactie op Reageer op jan

    jan

    Dan kunnen ze geen Nederlander worden.

  • leo dijkstra, di 29 maart 2011 19:18 in reactie op Reageer op leo

    leo

    Turken kunnen het wel, maar willen het vaak niet.

  • Henk Veldman, di 29 maart 2011 12:54 in reactie op jan pietersen Reageer op Henk

    Henk

    '["Ten eerste wil de minister nu dat echt iedereen zijn oude nationaliteit opgeeft voordat de Nederlandse kan worden verkregen. "
    Prima voorwaarde. Je kiest onvoorwaardelijk voor het Nederlanderschap of niet.']
    Juist. Behalve natuurlijk als je afkomstig bent uit een niet westers land. Dan dien je je altijd te beschouwen als minderwaardig en verachterlijk. Want het is inmiddels al lang vast komen te staan dat die gasten er alleen maar op uit zijn om ons te onderdrukken en te Islamiseren.
    Zelfs al beweren ze doodleuk, (de brutaaltjes!!) dat ze Nederlander zijn en dus dezlefde rechten hebben.


    [""In de tweede plaats wil Donner de aanvrager van die hoofdprijs, die het Nederlanderschap toch wel is, onderwerpen aan een taaltoets. "
    Prima maatregel. Een Nederlander hoort Nederlands te kunnen spreken."]
    Precies. Het is namelijk gebleken dat mensen die niet (goed) Nederlands spreken minderwaardig en slecht zijn.
    Je ziet het ook aan mensen die in Nederland studeren, Amerikanen, Duitsers, Fransen en Engelsen. De meeste kunnen geen woord Nederlands en ze blijk stuk voor stuik smeerlappen te zijn.


    [""Verder wil zijne excellentie dat meneer of mevrouw de aanvrager twee jaar werkervaring of een beroepsopleiding heeft. "
    Prima maatregel. Een Nederlander moet zichzelf kunnen bedruipen. "]
    Zo is dat.
    Het is namelijk gebleken dat de overgrote meerderheid die Nederland binnekomt om ons te terroiseren volslagen stom is, nooit een opleiding heeft gehad, praktisch analfabeet en hooguit er op uit is de hardwerkende Nederlander het brood uit de mond te stoten door hun banen, terwijl hij al werkloos zijnde van de WW loopt te genieten.

    ["Tot slot, in mijn optiek de meest belachelijke van al Donners onzalige ingevingen, zou er een inkomenseis moeten komen. "]
    Prima maatregel. Mee-eters hoeven niet beloond te worden met een Nederlanderschap ten einde de uitkeringen tot de dood veilig te stellen. "]
    Inderdaad. Die mee-eters, parasieten, dienen gewoon van de straat te leven en maar te gaan bedelen.
    En als ze te oud zijn dan kunnen er altijd nog ruimte in de riolen gemaakt worden waar je ze in kan schoppen als fatsoenlijke hardwerkende Nederlander.

  • jan pietersen, di 29 maart 2011 13:22 in reactie op Henk Veldman Reageer op jan

    jan

    Volgens mij overdrijf je.

  • Roy van den Bos, di 29 maart 2011 16:01 in reactie op jan pietersen Reageer op Roy

    Roy

    "Prima maatregel. Mee-eters hoeven niet beloond te worden met een Nederlanderschap ten einde de uitkeringen tot de dood veilig te stellen."

    Oh? Dus iedereen die nu minder dan het minimumloon verdient die komt automatisch hiernaartoe voor de uitkeringen... Wat een onzin, de meeste willen echt wel werken hoor

  • jan pietersen, di 29 maart 2011 16:14 in reactie op Roy van den Bos Reageer op jan

    jan

    Dat zijn jouw woorden. Misschien heb je wel gelijk, maar ik kijk meer naar de toekomst.

  • Henk Veldman, di 29 maart 2011 17:06 in reactie op jan pietersen Reageer op Henk

    Henk

    ["Dat zijn jouw woorden. Misschien heb je wel gelijk, maar ik kijk meer naar de toekomst."]

    Da's inderdaad wel zo veilig.
    Hoewel ze nu misschien allemaal nog wel willen werken lopen we groot risico dat ergens in de toekomst "ze" niet willen werken.
    Dat kun je maar beter voor zijn door ze nu alvast maar de toegang te ontzeggen.
    Sterker nog. Misschien is het beter om de huidige wel werkwilligen die zich inmiddels in Nederland hebben gevestigd de deur/het land uit te schoppen of ze nu wel of geen al dan niet dubbel paspoort hebben, want je zult zien dat ze binnen de kortst mogelijke keren het verdommen om nog maar een poot uit te steken.

    En weet je wat nog erger is Jan? (jij weet het al lang als toekomstkijker) Er zullen een paar zijn die heel stiekem toch werken. En weet je waarom ze dat doen? Niet om de Nederlandse economie op te krikken maar om de hardwerkende Nederlanders hun baan af te pakken.
    En natuurlijk om de schijn te wekken dat ze wél degelijk harde werkers zijn, puur om een wit voetje te halen bij de linkse elite.
    Heel veel mensen weten het namelijk niet maar maar liefst 90% van die buitenlanders die in Nederland wonen en geacht worden tot de werkende stand te behoren, zijn ook daadwerkelijk aan het werk. De miezers!
    Het is te hopen dat Wilders en Donner kans krijgen om er voor te zorgen dat niemand van hen nog werkt.
    Het moet niet gekker worden tenslotte. Straks raakt Nederland overvol met buitenlanders. En ook nog allemaal aan het werk ook. Schande!!!!

  • jan pietersen, di 29 maart 2011 17:57 in reactie op Henk Veldman Reageer op jan

    jan

    Dat zijn jouw woorden.

  • Gesus , di 29 maart 2011 11:58 Reageer op Gesus

    Gesus

    Wachten is op de dag dat ook domme Nederlanders het paspoort wordt afgepakt .

  • Evert van Vliet, di 29 maart 2011 12:13 in reactie op Gesus Reageer op Evert

    Evert

    Feit is dat wanneer je niet opvolgt wat je als 'nederlander' wordt opgedragen je dat pasje al wordt geweigerd bij aanvraag van een nieuw exemplaar dat verplicht is gesteld als id.
    Niet dat ook maar iemand een nationale identiteit kán hebben.

    http://www.rnw.nl/nederlands/article/net-niet-nederlands

    Op zoek naar je identiteit kom je d'r achter dat je die al je hele leven had...komt geen vlag, god noch duit aan te pas, laat staan het 'recht' dat allemaal te mogen erven als erfplicht.

  • Gesus , di 29 maart 2011 12:44 in reactie op Evert van Vliet Reageer op Gesus

    Gesus

    Ja Evert het moet niet veel gekker worden .

  • Evert van Vliet, di 29 maart 2011 12:54 in reactie op Gesus Reageer op Evert

    Evert

    'De mens' kennende wordt 'het' allemaal nog veel mallotiger voordat de pleuris weer uitbreekt en iedere vorm van realiteitszin op een andere mannier verkracht zal worden.

  • Gesus , di 29 maart 2011 14:05 in reactie op Evert van Vliet Reageer op Gesus

    Gesus

    De mens kennende gaan we ten onder aan een griep , ontploffende kerncentrales en territoriale gevechten om olie goud , gas en grenzen die niet bestaan .
    Zie de pest ,de Spaanse griep Tjernobyl , en dan kan ook Yellow stone de lucht in vliegen .
    Maar gezien er kaarten bestaan van de kust van Antarctica die zo'n 1500 jaar geleden gemaakt zijn is de moeder van alle natuurrampen de verschuiving van de polen door een zonnestorm er natuurlijk ook nog .
    take your pick

  • Evert van Vliet, di 29 maart 2011 14:42 in reactie op Gesus Reageer op Evert

    Evert

    I'll opt for my crawl-space.

  • jan pietersen, di 29 maart 2011 12:15 in reactie op Gesus Reageer op jan

    jan

    Spannend hè.

  • Gesus , di 29 maart 2011 12:40 in reactie op jan pietersen Reageer op Gesus

    Gesus

    Beste meneer Pietersen ,Ik vind het helemaal niet spannend maar misschien is dat omdat ik het voor elkaar heb om mijzelf buiten de maatschappij te krijgen zonder dat ik de maatschappij heb verlaten .
    Dus veel van de lasten zijn voor de mensen die het allemaal zo goed weten en de lusten ,en dat zijn er veel die zijn voor mij .
    mooi hé.
    met vriendelijke groet gesus

  • jan pietersen, di 29 maart 2011 18:28 in reactie op Gesus Reageer op jan

    jan

    Je maakt het nog spannender.

  • Gesus , di 29 maart 2011 19:26 in reactie op jan pietersen Reageer op Gesus

    Gesus

    ach ja een kinderhand is snel gevuld jonge vrind

  • Wout Berlinck, di 29 maart 2011 11:55 Reageer op Wout

    Wout

    Je zou het ook zelfkennis kunnen noemen. Als na 50 jaar oefenen blijkt dat je nog steeds geen goede gastheer bent voor de arme stakkers, dan moet je de arme stakkers voor deze misère behoeden.

  • Evert van Vliet, di 29 maart 2011 12:17 in reactie op Wout Berlinck Reageer op Evert

    Evert

    Gastheer?

    Volgens mijn laatste observatie flaneren we allemaal over dezelfde planeet.
    Jezelf eigenaar noemen e/o dat collectief ten uitvoer brengen is gigantische onzin.
    Het zit allemaal tussen de oren, aangeleerd zonder ook maar enige onderbouwing.

  • Wout Berlinck, di 29 maart 2011 13:50 in reactie op Evert van Vliet Reageer op Wout

    Wout

    Zoals U hier in dit draadje tegen de verschillende virtuele boompjes aanplast lijkt het begrip territoriumdrift U ook niet onbekend. Als ik me vergis dan kom ik dit weekend graag m'n haringfeestje bij U in de tuin vieren.

  • Evert van Vliet, di 29 maart 2011 14:54 in reactie op Wout Berlinck Reageer op Evert

    Evert

    Welnee, 'het' is veel eerder een kwestie van; "HELP I"M TYPING AND I CAN"T SHUT UP!!"......dat overkomt mij nou eenmaal wanneer ik dagelijks door zoveel onzin wordt geleefd.
    Om over het ten gronde richten van de planeet met alles d'r op en d'r aan nog maar te zwijgen.

    Iedereen die het verdomt (je maakt mij niet wijs dat 'men' niet beter zou weten) iedere vorm van realiteitszin te (h)erkennen als MO heeft totaal niets te zoeken in de planetaire management zetels . uit?

    D'r wordt namelijk volop tegen 'mijn' geobserveerde, beredeneerde conclusies gezeken om de geur van realiteitszin te maskeren.

  • Ieder - eenwilvrijzijn, di 29 maart 2011 11:39 Reageer op Ieder

    Ieder

    Beste Samira Ahli,
    Ik heb het stukje gisteren al een keer gelezen .. ik probeerde me écht te concentreren op de inhoud .. maar alle inzet ten spijt ik werd telkens afgeleid door de toon van het schrijven.

    Ik heb niet gereageerd want ik dacht: "even laten dalen .. morgen weer een dag .. en dan zo open mogelijk opnieuw lezen".

    Maar vandaag pakt de toon me zo mogelijk nog meer.
    Waarom zo denigrerend.? Wat wil je te bereiken met een zekere laatdunkende vorm.? ... ... ...

    Besef je dat je met bepaalde delen uit dit stukje niet zozeer ofwel niet alleen Piet Hein Donner "raakt" maar ook "gewone" goedwillende mensen "Nederlanders" die dit lezen.?

    Een voorbeeldje ..
    Ik heb nog nooit "rechts" gestemd en verwacht niet dat ooit te zullen doen.
    Maar ik ben wel degelijk blij en dankbaar dat ik een Nederlands paspoort heb.
    De hautaine wijze waarmee je over het "Nederlanderschap" praat duwt mij eerder weg .. dan dat ik nog objectief kan luisteren naar het punt dat je probeert te maken.

    Dat is jammer. :-(

  • Evert van Vliet, di 29 maart 2011 11:56 in reactie op Ieder - eenwilvrijzijn Reageer op Evert

    Evert

    Wat nog veel jammerlijker is is dat naties en duiten als leidraadje in het onderwijs op het nageslacht worden losgelaten terwijl daar de erfplicht als heilige graal gratis bij wordt geleverd.

    Verreweg de meeste aan elkaar gebreide letters gaan daar over.

  • zorba de griek, di 29 maart 2011 11:14 Reageer op zorba

    zorba

    Zolang 40% van de bijstandsuitkeringen naar allochtonen gaat kan het geen kwaad een beetje kritisch te zijn met het uitdelen van paspoorten.

  • Evert van Vliet, di 29 maart 2011 11:37 in reactie op zorba de griek Reageer op Evert

    Evert

    Zolang duiten de dienst uitmaken kom je d'r niet omheen.

    Wie heeft daar overigens wel 'recht' op?..en waarom dan wel/niet?

  • Noud Aerts, di 29 maart 2011 13:48 in reactie op Evert van Vliet Reageer op Noud

    Noud

    Wat een dom geleuter van u, als je 60 tot 80 uur in de week maakt en een groot gedeelte wordt je afgepakt door de fiscus, om de NL-se maatschappij te onderhouden dan gaat de lol er echt vanaf.

    Ik wil mijn geld wat ik met hard werken en een hoop verantwoording verdien, niet afgeven voor dingen die IK niet belangrijk en zelfs belachelijk vind.

    Al diegene die wel vinden dat er rondgestrooid moet worden met belastingcenten, moeten die eerst maar eens verdienen.
    Ik zou zeggen, werkt u ook maar eens voor een bep. idee 60 tot 80 uur in de week en zie dat je daar ong. 40% van mag afdragen aan mensen die geen ideeën hebben of ideeën hebben, waar ze zelf geen uren voor willen maken, maar wel het geld voor willen krijgen om ze waar te maken.

    Zie hier de socialist. Idealiseren, met het geld en het werk van een ander. Maar zelf niet zich op het bot kapot willen werken om zijn of haar ideaal te verwezelijken.

    Bah, bah, bah.

  • Evert van Vliet, di 29 maart 2011 15:00 in reactie op Noud Aerts Reageer op Evert

    Evert

    Socialist?

    Nog even en je gaat mij in de klompen schuiven het (inter)nationale monetaire systeem te hebben uitgevonden en op een ieder los te hebben gelaten via de selectieve indoctri-naties?

    Ben je nou écht in de veronderstelling dat er geen andere vormen van belonings-systemen in elkaar te knutselen zijn waarbij het welzijn van de planeet met ALLES d'r op en d'r aan centraal komt te staan?

    Je aangeleerde, en derhalve met gemak gemanipuleerde, emoties staan danig in de weg.

  • Noud Aerts, di 29 maart 2011 19:50 in reactie op Evert van Vliet Reageer op Noud

    Noud

    Evert,

    "Ben je nou écht in de veronderstelling dat er geen andere vormen van belonings-systemen in elkaar te knutselen zijn waarbij het welzijn van de planeet met ALLES d'r op en d'r aan centraal komt te staan?"

    Jawel, die zijn er zelfs al, maar ze moeten wel gedragen worden door de mensen rondom je heen. Een groepje van mensen kan zo'n systeem ondersteunen, zoals o.a bijv. natuurvolkeren, de Bagwam en andere geloofsgroepen en/of sekten, maar voor bep. zaken moeten ze toch terug vallen in het monitaire systeem.

    Maar zover is het niet, er sijpelt, beetje bij beetje door in de mens en hiermee in de maatschappij.
    Dat weerhoudt mij er niet van om te zeggen dat het gegeven op dit moment zo is, dat de meeste mensen het monitaire systeem aanhangen en dat ik me in dit systeem te handhaven heb.

    En daar is het verschrikkelijk oneerlijk in, dat het mensen die hard werken en iets voor elkaar willen krijgen, zo zwaar belast worden omdat er een hoop mensen zijn die niet zo hard willen werken, wat van mij mag, alleen moeten ze mij en anderen die dit wel doen niet bestraffen, door mij extra belasting te laten betalen.

    Dit maakt, dat mensen niet meer willen produceren of willen produceren zoals in een communistische staat, want alles wat je meer doet als een ander, wordt je afgepakt of zo geminimaliseerd, dat je je afvraagt, waarom je daarvoor werkt.

    Ned. is een land aan het worden waar mensen die zich echt ontzettend hard inzetten, worden bestraft.
    Er zijn rijken en rijken in dit land. De rijken waar de media het over heeft, zijn de CEO's, de directeuren en bestuurders van multinationals en publieke instellingen.

    Deze mensen dragen op de eerste plaats weinig verantwoording, want er gebeurd ze navanant niks, als ze foute beslissingen nemen. Ze raken hoogstens hun baan kwijt, met of zonder gouden handdruk en that's it.

    Vraag een zelfstandig ondernemer maar eens, wat zijn verantwoording is en het gevolg als ie mis-managment pleegt of creeërt of 1 van zijn mede-werkers.
    De bank pakt 'm alles af, zijn/haar bedrijf, huis, auto, alles.

    Wat raken een Pechtold, Wilders, Hillen, Cohen enz, Scheepsbouwer, Jongerius, Kok enz kwijt? Niks, hun baan, waarna ze gewoon weer een volgende baan van tonnen of miljoenen krijgen zonder enige verantwoording te hebben afgelegd.

    In dit land is verantwoordelijkheid ver te zoeken.

  • Evert van Vliet, wo 30 maart 2011 11:01 in reactie op Noud Aerts Reageer op Evert

    Evert

    ".....dat ik me in dit systeem te handhaven heb."

    Is dat zo?....die vlieger gaat 'slechts' op omdat het je wel zo van pas komt.
    Behalve dat hoef je niet te verwachten dat de systeembeheerders het systeem zullen aanpassen aan de overweldigende meerderheid die het er helemaal niet mee eens is, dan dien je namelijk de gehele mensheid mee te tellen en daar zijn voor het overgrote gemak denkbeeldige lijntjes dwars door en omheen getrokken.

    Het grootste probleem is dan ook veel eerder dat 'men' in de totaal ongefundeerde angst verkeerd ook maar iets te moeten inleveren terwijl het prima te onderbouwen valt dat we het juist met z'n allen vele malen beter zouden kunnen hebben.
    In mindere aantallen dat dan weer wel.

    'Het" heeft ook een naam: Realiteitszin.

    En nee, dat heeft niets met kleine clubjes te maken die (uit ellende) toch weer in het aangeleerde monetaire systeem terug moeten vallen omdat overal en nergens botweg beslag op is gelegd, nog eens overerfelijk verplicht gesteld ook.

    Het lijkt mij buiten kijf dat de absolute meerderheid het daar absoluut niet eens mee is dus een draagvlak voor iets anders is er al sinds de uitvinding van de duit.

    Maar in ieder geval bedankt om van 'dom geleuter' kaas te maken, zo dom is 'het' dus ook weer niet.
    De denkbeeldige lijnen der naties en de afstraffingen via het monetaire systeem ten spijt, dat tolereer, respecteer en (h)erken je toch echt zelf als MO voor het ganschen leven....een hersenspoeling-effect.
    Dat van de planeet laat echter niet op zich wachten tot de geherschenspoelde mensch klaar is voor iets anders........

  • Arie Roos, do 31 maart 2011 09:56 in reactie op Noud Aerts Reageer op Arie

    Arie

    [Wat een dom geleuter van u, als je 60 tot 80 uur in de week maakt en een groot gedeelte wordt je afgepakt door de fiscus, om de NL-se maatschappij te onderhouden dan gaat de lol er echt vanaf.]

    Misschien moet je dan eens ander werk gaan zoeken. Als jouw werk zo verschrikkelijk is, dat alleen geld nog voor een beetje voldoenig zorgt, dan is het niet zo verstandig om dat te blijven doen. Mensen worden over het algemeen veel gelukkiger van werk dat in zichzelf al voldoening oplevert.

    [Ik wil mijn geld wat ik met hard werken en een hoop verantwoording verdien, niet afgeven voor dingen die IK niet belangrijk en zelfs belachelijk vind.]

    Dan leef je op het verkeerde continent, vrees ik. In de westerse wereld hebben we overheden, die allemaal zaken regelen voor hun burgers. Onderwijs, sociale zekerheid, infrastructuur ... dat wordt en moderne democratien eigenlijk altijd beschouwd als een overheidstaak.

    Somalie lijkt me wel een land voor jou ... daar heb je geen last van belastingen of overheden.

    [Zie hier de socialist. Idealiseren, met het geld en het werk van een ander. Maar zelf niet zich op het bot kapot willen werken om zijn of haar ideaal te verwezelijken.]

    De meeste socialistische politici maken ook werkweken van 60 tot 80 uur, beste man ...

  • Henk Veldman, di 29 maart 2011 10:12 Reageer op Henk

    Henk

    Donner is duidelijk bezig invulling te geven aan het gedoogakkoord zoals gedicteerd door Geert Wilders.
    Op één of andere manier doet de plannen me aan iemand denken.
    Hieronder een hoofdstuk uit een bekend boek van de Duitse schrijver Alois Schicklgruber.
    Ik weet het, het is niet helemaal 1:1 de ideeën/opvattingen van voornoemde schrijver met die van Wilders maar toch, enige herkenningspunten meen ik toch wel te ontwaren.
    Uiteraard heeft het artikel betrekking op Duitsland.


    DERDE HOOFDSTUK
    STAATSONDERDAAN EN STAATSBURGER
    Over het algemeen beschouwd, kan men zeggen, dat het
    product, dat heden ten onrechte als staat wordt
    aangeduid, slechts twee soorten mensen kent:
    staatsburgers en buitenlanders. Staatsburgers zijn allen, die
    door geboorte of naturalisatie het staatsburgerrecht bezitten;
    buitenlanders zijn al diegenen, die ditzelfde recht in een andere
    staat genieten. Daartussen zweven dan nog enkele vage figuren:
    de zogenaamde statelozen. Dat zijn mensen, die de eer hebben,
    tot geen van de huidige staten te behoren, en dus nergens
    staatsburgerrecht bezitten.

    Het staatsburgerrecht wordt heden ten dage, naar ik hierboven
    al zei, in de eerste plaats verworven door geboorte binnen de
    grenzen van een staat. Het ras, of het volk, waartoe men
    behoort, blijven daarbij volkomen buiten beschouwing. Een
    neger, die vroeger ergens in een Duits protectoraat woonde, en
    nu in Duitsland is gevestigd, wordt de vader van „Duitse
    staatsburgers”. Ieder kind van een Jood, van een Pool, een
    Afrikaan of een Aziaat, zal evenzeer zonder meer tot Duits
    staatsburger worden geproclameerd. Maar naast de geboorte, is
    er nog een mogelijkheid, om later in de staat te worden
    opgenomen. Deze mogelijkheid hangt af van bepaalde
    voorwaarden, bijvoorbeeld, dat de kandidaat-in-kwestie zo
    mogelijk geen inbreker, geen souteneur, en voorts in politiek
    opzicht ongevaarlijk is, (m.a.w. dat hij een onbenullige sukkel
    is op politiek gebied) en tenslotte nog, dat hij niet ten laste komt
    van zijn nieuw staatsburgerlijk vaderland. Deze realistische tijd
    kan onder „ten laste komen” natuurlijk alleen de financiële
    toestand van de man verstaan. En het is zelfs zo, dat het als een
    grote aanbeveling geldt, die zelfs de officiële machinerie sneller
    doet lopen dan anders, wanneer men een goed belastingbetaler
    belooft te worden. Met volks overwegingen wordt daarbij niet
    in het allerminst rekening gehouden.
    Er is maar bijster weinig verschil tussen het verkrijgen van
    staats burgerrecht en bijvoorbeeld de opname in een automobiel
    club. De man verstrekt de gevraagde inlichtingen, die dan
    worden onderzocht en beoordeeld, en op een dag wordt hem dan
    een papiertje toegestuurd, dat hij staatsburger is geworden,
    waarbij men het nog nodig vindt, om dit in een moppige vorm te
    gieten. Men deelt de man, die tot nog toe Zoeloe kaffer was,
    namelijk mee „Hiermede bent u Duitser geworden”.
    Dit toverstuk kan een president van een staat blijkbaar
    klaarspelen. Wat de hemel niet kon, dat blijkt zo een
    Theophrastus Boubastus Paracelsus, zonder de minste moeite
    en onmiddellijk te kunnen volbrengen. Eén bekrabbeld vodje
    papier is voldoende, en plotseling is een Mongool in een echte
    „Duitser” veranderd. Maar men staat niet alleen onverschillig
    tegenover het ras van zulk een nieuwe staatsburger – men toont
    al even weinig belangstelling voor zijn lichamelijke gezondheid.
    Zo'n kerel mag zo zwaar syfilis-patiënt zijn als hij maar wil –
    de huidige staat heet hem toch hartelijk welkom als burger,
    voorzover hij althans, naar ik al zei, in financieel opzicht geen
    overlast, en in politiek opzicht geen gevaar betekent.
    Zo nemen deze producten, die men staten noemt, ieder jaar
    gifstoffen in zich op, in zo’n mate, dat het moeilijk wordt, die
    invloed te neutraliseren. De staatsburger zelf onderscheidt zich
    nog van de buitenlander, doordat voor hem de weg naar iedere
    openbare functie openstaat, dat hij eventueel zijn dienstplicht
    moet vervullen, en dat hij actief en passief aan de verkiezingen
    kan deelnemen. Dit is praktisch alles. Want de persoonlijke
    rechten en vrijheden van de buitenlander zijn evenzeer
    beschermd als die van de staatsburger zelf, en dikwijls is dat bij
    de eerste nog meer het geval dan bij de laatste; zoals
    bijvoorbeeld in onze huidige Duitse republiek.
    Ik weet heel goed, dat men dit alles niet graag hoort, maar het is
    toch wel zeer moeilijk, om iets stommers, iets krankzinnigers te
    bedenken dan het staats burgerrecht van onze dagen. Er bestaat
    momenteel een staat, waarin tenminste geringe symptomen
    waar te nemen zijn, die wijzen op een betere opvatting.
    Natuurlijk is dat niet onze voorbeeldige Duitse republiek, maar
    Noord-Amerika, waar men tenminste op verschillende punten
    tracht, het verstand weer een woordje te laten meespreken.
    Door ongezonde elementen principieel de toegang te weigeren,
    en de grenzen eenvoudig te sluiten voor bepaalde rassen geeft
    de Unie al – zij het ook nog in uiterst geringe mate – blijk van
    een opvatting, die aan de volksstaats idee eigen is.
    De volksstaat verdeelt zijn bewoners in drie groepen: de
    staatsburgers, de staats onderdanen en de buitenlanders. Door
    geboorte kan men principieel nooit staatsburger worden, doch
    alleen staats onderdaan. Een staats onderdaan heeft in zijn
    kwaliteit als zodanig daarom nog niet het recht, openbare
    functies te bekleden, en evenmin om in actief of passief opzicht
    aan verkiezingen deel te nemen. Eerste vereiste is, dat van
    iedere staatsonderdaan het ras en de nationaliteit worden
    vastgesteld. Het staat iedere staatsonderdaan altijd vrij, om van
    zijn staats onderdaanschap af te zien, en staatsburger te worden
    in het land, waar zijn eigen natie woont. De buitenlander
    onderscheidt zich alleen in zoverre van de staatsonderdaan, dat
    hij staatsonderdaan is van een andere staat.
    De jonge staatsonderdaan, die van Duitse nationaliteit is, heeft
    de plicht, de schoolopleiding door te maken, die voor iedere
    Duitser is voorgeschreven. Dat betekent, dat hij tot ras- en
    natie-bewust volksgenoot zal worden opgevoed. Later moet hij
    de, door de staat voorgeschreven, lichamelijke scholing
    doormaken, en moet tenslotte zijn militaire dienstplicht
    vervullen. De scholing, die hij in het leger doormaakt, is zeer
    veelzijdig: zij moet iedere Duitser omvatten, en hem opvoeden
    tot die tak van de militaire dienst, die het best in overeenstemming
    is met zijn lichamelijke en geestelijke capaciteiten.
    Wanneer de jonge man gezond is, en te goeder naam en faam
    bekend staat, dan wordt hem, nadat hij zijn militaire
    dienstplicht vervuld heeft, op plechtige wijze het staats
    burgerrecht verleend. Dit nu is het kostbaarste document, dat
    hij in zijn gehele leven op aarde in handen krijgt. Hij ontvangt
    daarmee alle rechten en vrijheden van de staatsburger. Want de
    staat moet een scherp onderscheid maken tussen degenen, die
    als volksgenoten de oorzaak en de drager van zijn bestaan en
    van zijn grootheid zijn, en degenen, die binnen zijn grenzen
    komen wonen, en er alleen op uit zijn, om persoonlijke winst te
    behalen. De verlening van het document, dat de staats
    burgerrechten waarborgt, moet met een plechtige beëdiging op
    volksgemeenschap en staat gepaard gaan. Dit document moet
    als het ware alle enkelingen binden, in een zo sterke eenheid,
    dat alle onderlinge verschillen tegenover die band volkomen in
    het niet verzinken. Het moet een groter eer zijn, om als
    putjesschepper burger van dit Rijk te zijn, dan koning in een
    vreemde staat.
    De staatsburger is bevoorrecht boven de buitenlander. Hij is
    heer en meester in het rijk. Deze hogere waardigheid brengt
    echter ook verplichtingen mee. Deze eer kan altijd ontnomen
    worden aan een ieder, die eerloos of karakterloos is, aan iedere
    misdadiger, landverrader, enz. Daardoor wordt hij dan weer
    staats onderdaan.
    Het Duitse meisje is staats onderdaan en wordt eerst door haar
    huwelijk staatsburgeres. Het burgerrecht kan echter eveneens
    worden verleend aan de vrouwelijke Duitse staats onderdanen,
    die in handel, nijverheid of anderszins in het openbaar enige
    plaats bekleden.

    Passage uit "Mein Kampf"
    © 1924, Landsberg a/d Lech, Adolf Hitler.

  • Aert Willem d'Holbach, di 29 maart 2011 11:01 in reactie op Henk Veldman Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Aloïs Schikelgruber wordt vaak ten onrechte met Adolf Hitler verward. Het is verder biologisch onmogelijk om je eigen vader te zijn. Ik zie deze historische fout regelmatig opduiken.

  • Henk Veldman, di 29 maart 2011 12:11 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Henk

    Henk

    ["Het is verder biologisch onmogelijk om je eigen vader te zijn."]

    Hier zijn de meningen over verdeeld.
    Als Maria de moeder van God is en als God de schepper is van ons allemaal en tevens de Vader van Jezus is, die immers als zoon van Maria en van God te boek staat, kan het niet anders Jezus en z'n Vader dezelfde zijn en (zoals Herman Finkers ook al memoreerde) Maria de oma van God en Jezus is, waarmee dus is vast komen te staan dat Maria een overspelige én incestueuze verhouding moet hebben gehad met zowel haar Vader als haar Zoon.

  • Henk Veldman, di 29 maart 2011 12:32 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Henk

    Henk

    ["Aloïs Schikelgruber wordt vaak ten onrechte met Adolf Hitler verward. "]

    Je hebt gelijk: Zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Hitler

  • , di 29 maart 2011 08:44 Reageer op

    En had Donner ook nog speciale gedachten gewijd aan echtparen waarvan de mannen wel een goede baan hebben en de vrouwen niet( of omgekeerd)?

  • de heer Meijerink, di 29 maart 2011 07:52 Reageer op de heer

    de heer

    Wat een droevig voorstel van Donner.

  • Stanley Messi, ma 28 maart 2011 22:10 Reageer op Stanley

    Stanley

    Dat je een nationalist bent wil niet zeggen dat je het verdient om Nederlander te zijn. Net zoals stuitende domheid niks met opleiding te maken heeft, intelligentie niks met diploma's en helaas zijn 'arme mensen met geld' de standaard geworden.
    De niet aflatende arrogantie van de Donners, de Ruttes, de Rosenthals, de Verhagens, de Leers en de Wilders van deze wereld vervult mij met afgrijzen en schaamte. Het gaat alleen nog maar om de presentatie. Als je stront presenteert in een 3-delig pak blijft het stront, alleen kom men er iets later achter dat het stinkt als de hel.
    Een Neanderthaler met een Nederlands paspoort blijft een Neanderthaler, of hij of zij nou een uniform draagt of met 23 collega's in de 2e Kamer zit.
    Als je niet wil dat er nog mensen deze kant opkomen zet dan een hek om Nederland heen, met wachttorens op strategische punten en begin daarmee, bij wijze van proef, met Volendam en Venlo. En laat dat hek dan lekker staan, mocht de proef mislukken.
    Ik wil me niet meer druk maken om al die schaamteloze postcode-politiek, maar je hoeft maar 1 blik te werpen op dat pre-rollaterende, zelfvergenoegzame zooitje, wat zich Kabinet noemt, en mijn hartslag zit alweer boven 3 keer modaal.
    Hm, uh waar ging het ook alweer over............oja, .......zucht, erg heh heb je het gehoord van die Donner?

  • raymond van leeuwen, ma 28 maart 2011 22:57 in reactie op Stanley Messi Reageer op raymond

    raymond

    Duidelijk geen economie gestudeerd.

  • Stanley Messi, di 29 maart 2011 00:57 in reactie op raymond van leeuwen Reageer op Stanley

    Stanley

    nee klopt 35 jaar zelfstandig ondernemer

  • Marc Schouten, di 29 maart 2011 05:00 in reactie op raymond van leeuwen Reageer op Marc

    Marc

    En wat heeft economie met paspoorten te maken?

  • raymond van leeuwen, di 29 maart 2011 10:58 in reactie op Marc Schouten Reageer op raymond

    raymond

    Alles,omdat veel van deze onopgeleiden in de bijstand belanden en Nederland dit op den duur niet meer trekt.En dat moet een zelfstandig ondernemer toch wel aanspreken.

  • Evert van Vliet, di 29 maart 2011 11:41 in reactie op raymond van leeuwen Reageer op Evert

    Evert

    Zolang 'men' maar buiten de denkbeeldige lijntjes (ver)blijft hoef je je d'r tenminste geen zorgen over te maken dat het (inter)nationale monetaire systeempje de planeet met alles d'r op en d'r aan ondermijnt met indoctri-nationaliserende als excuus niet dan?

  • Marc Schouten, di 29 maart 2011 13:38 in reactie op raymond van leeuwen Reageer op Marc

    Marc

    Zijn daar bewijzen voor?

  • Marc Schouten, di 29 maart 2011 05:26 in reactie op raymond van leeuwen Reageer op Marc

    Marc

    Een paspoort is een reisdocument.
    De Nederlandse nationaliteit is overwaardeerd. Tegen het licht van de mondiale maatschappij is het Nederlanderschap shit waard. In het buitenland ben je als Nederlander eerder verdacht van drugs, porno en kinderporno criminaliteit.

    Het is een symbool dat nu alleen gebruikt wordt door dit symbool-kabinet om onze nationaliteit (vals) de bevestigen. Het Nederlandse volk is een klootjesvolk wat zich nu in tijd van crisis wil verdedigen tegen al die onbekende "enge" buitenlands invloeden, terwijl de imperialistische Nederlandse multinationals de landen leegzuigen waar nu de grote stroom van economische vluchtelingen vandaan komen.

    Globalisatie, ja, iedereen is ervoor maar alleen economisch. Laten we de kloof groter maken tussen arm en rijk, zelfs in ons land, en dan de buitenlander er de schuld van geven. We moeten ons schamen.

    Ik heb een paspoort nodig om te reizen, zo niet had ik er allang de haard mee aangemaakt

  • Evert van Vliet, di 29 maart 2011 11:35 in reactie op raymond van leeuwen Reageer op Evert

    Evert

    Kaas kun je ook maken zonder dat er ook maar 1 duit aan te pas komt.

  • Han van der Horst, ma 28 maart 2011 20:33 Reageer op Han

    Han

    Dit is een nieuw onderdeel bij het streven om van dit land een gure en akelige uithoek te maken.

  • leo dijkstra, ma 28 maart 2011 21:09 in reactie op Han van der Horst Reageer op leo

    leo

    Han, misschien kan jij duidelijk maken wat arme en vaak ongeletterde mensen toevoegen aan Nederland. Ik woon in Amsterdam en de meest troosteloze buurten zijn ook de buurten waar veel armen wonen. Als ik jou zo beluister vind je dat er nog meer van dit soort buurten bij moeten komen.

  • Han van der Horst, ma 28 maart 2011 21:45 in reactie op leo dijkstra Reageer op Han

    Han

    Als deze regering zo doorgaat, komen er inderdaad veel armen bij.

  • Piet de Geus, ma 28 maart 2011 22:51 in reactie op Han van der Horst Reageer op Piet

    Piet

    Volgens mij is het streven van het kabinet om dat met gesloten grenzen te bereiken.

  • , di 29 maart 2011 12:35 in reactie op Piet de Geus Reageer op

    Ha, gezellie, alle grenzen dicht.........niemand er in.
    Goeie voor economie en toeristenindustrie.
    Joepie.

  • leo dijkstra, di 29 maart 2011 10:55 in reactie op Han van der Horst Reageer op leo

    leo

    Oja, dat vergeet ik altijd. Als mensen arm zijn is dat per definitie de schuld van de overheid, ook al zijn er meer dan 100 duizend vacatures en zal door de vergrijzing dat aantal vacatures de komende jaren fors stijgen.

    Maar je hebt gelijk Han, mensen zijn niet verantwoordelijk voor hun eigen welzijn, dat is de overheid.

  • Evert van Vliet, di 29 maart 2011 11:52 in reactie op leo dijkstra Reageer op Evert

    Evert

    En ik maar in de veronderstelling verkeren dat arre moede 'bestaat' bij de 'gratie' van overerfbare duiten.
    Kunnen lezen en schrijven en ergerlijk hoge opleidingen maakt echter geen hond intelligenter... integendeel.

  • Jan Jansen, ma 28 maart 2011 19:10 Reageer op Jan

    Ach als we hier zo doorgaan als nu vertrekken er binnenkort economische vluchtelingen uit Nederland.

  • Samira Ahli, ma 28 maart 2011 19:05 Reageer op Samira

    Samira

    Het gaat per definitie over mensen die hier al lang genoeg zijn. Niet over nieuwe immigranten, daar zijn aparte regels voor.

    Het voorbeeld van de huisvrouw met Vwo-diploma is niet raar als je bedenkt dat (bijvoorbeeld) Marokkaanse jongeren die hier geboren zijn pas vanaf hun achttiende zelfstandig de nationaliteit kunnen aanvragen.

    Groet

  • Reinaert de Vos, ma 28 maart 2011 20:26 in reactie op Samira Ahli Reageer op Reinaert

    Reinaert

    Maar die Marokkaanse jongen die hier geboren is heeft dan in de meeste gevallen toch al een Nederlands paspoort. Dat voorstel van Donner over die taaltoets is dus brandhout. PVV-taal. Laat hem maar uitleggen hoe dat dan moet, inclusief die huisvrouw :-)

  • Hein van Leeuwen, ma 28 maart 2011 19:05 Reageer op Hein

    Hein

    Natuurlijk heeft Donner gelijk, wat is nu eigenlijk het probleem?

  • Evert van Vliet, di 29 maart 2011 11:42 in reactie op Hein van Leeuwen Reageer op Evert

    Evert

    Het probleem is dat naties he-le-maal niet bestaan.

  • Gesus , di 29 maart 2011 12:43 in reactie op Evert van Vliet Reageer op Gesus

    Gesus

    Nazi's wel.

  • Evert van Vliet, di 29 maart 2011 13:16 in reactie op Gesus Reageer op Evert

    Evert

    No soup for you!

  • Rob Geurtsen, ma 28 maart 2011 19:05 Reageer op Rob

    Rob

    seg huh ahli, beetje op e worde passuh joa... wij noaderlandders kunnuh alleraardigst, (mooi woord toch) schrijffuh.
    Ik sloag huis wel vor die taallttest.

    ik ben nederlander, het is geen discriminatie dat ik geen taaltest hoef te doen. Het is een onzinnig criterium in het licht van Europa, waarbij burgers vrij mogen rondreizen.

    Dat punt van die huisvrouwen met VWO diploma begrijp ik niet... zeker niet als ze nog maar net achttien en en beetje zijn. gewoon werken, niet zeuren, dat willen we toch in Nederland?

    ja... uhhh over dat minumum salaaarisch daar heppU een punt. Moet ik dan inderdaad mijn passppoort inleveren?

  • raymond van leeuwen, ma 28 maart 2011 19:02 Reageer op raymond

    raymond

    Arme, onopgeleide mensen mogen geen Nederlander worden.

    Hebben we daar al niet genoeg van?

  • Mostafa Mouktafi, ma 28 maart 2011 18:57 Reageer op Mostafa

    Mostafa

    Wat gaat Donner doen voor 250.000 autochtone Nederlanders die Nedserlands niet kunnen lezen en schrijven? Deze burgers zijn afhankkelijk van hun allochtone geintegreed buren en van hun kinderen en klein kinderen als zij de belasting formuliers willen invullen.
    Ik zie het voor me: Ahmed is de imam( net geslaagd voor zijn imburgeringscursus) Henk is zijn buurman( analfabeet).
    Henk: ''Hé buurman Ahmed, hoe gaat het met u en met het bidden''?
    Ahmed:''Goed, goed en met u Henk?""
    henk: ''O ja! heb je even Ahmed? jij kan toch tegenwoordig Nederlands schrijven en lezen?''
    Ahmed:'' Jaaaaaa, tuurlijk''
    Henk: '' Ik moet een formulier van kwijtschelding invullen, kunt u me helpen, Ahmed?""
    Ahmed: Kwijtschelding? wat is dat? bent u aan het schelden Henk?
    Henk"''laat maar buurman, het is goed zo, goedemiddag buurman''.
    Ahmed: ''Nou, zoek maar het zelf lekker uit met je kwijtschelding''
    Karim een ingeburgde zestiger en vriend van Ahmed en die hoorde alles zei Ahmed: ''Kwijt? is dat niet iets met opsporing verzocht?''

  • Han van der Horst, ma 28 maart 2011 20:39 in reactie op Mostafa Mouktafi Reageer op Han

    Han

    Mostafa, als wij geen burgers kunnen gebruiken zonder een vakopleiding, dan vereist de Donneriaanse logica en rechtlijnigheid dat zij worden verbannen.

  • Henk-Jan Mielke, ma 28 maart 2011 20:59 in reactie op Mostafa Mouktafi Reageer op Henk-Jan

    Henk-Jan

    Wat hebben analfabete Nederlanders nu met dit voorstel voor nieuwkomers te maken? Criminele buitenlanders (met maar 1 paspoort) kunnen worden teruggestuurd naar hun land van herkomst, moet dat dan ook maar stoppen omdat er ook Nederlandse criminelen zijn? Dat er Nederlandse analfabeten zijn is helemaal geen argument voor of tegen het voorstel van Donner, het staat er volkomen los van...probeer het eens on-topic.

  • Han van der Horst, ma 28 maart 2011 21:46 in reactie op Henk-Jan Mielke Reageer op Han

    Han

    Dit gaat niet over toelating maar over nederlanderschap van wie al lang zijn toegelaten, gevestigd en geworteld.

  • Mostafa Mouktafi, ma 28 maart 2011 22:19 in reactie op Han van der Horst Reageer op Mostafa

    Mostafa

    Nederlanderschap inderdaad en inclusief de autochtone Nederlanders, van Frans, Duits, Belg of Israelische afkomst.

  • Henk-Jan Mielke, di 29 maart 2011 09:02 in reactie op Han van der Horst Reageer op Henk-Jan

    Henk-Jan

    Maar wat heeft het verhaaltje van Mostafa te maken met het onderwerp, daar ging het mij om. Wat hebben autochtone analfabeten met dit onderwerp te maken, in mijn ogen bar weinig. Of die nieuwkomers zich al dan niet gevestigd hebben of geworteld zijn is niet relevant, wanneer is iemand trouwens geworteld? Het zijn relatief nog steeds nieuwkomers trouwens, vandaar de uitvinding van het vreselijke woord allochtoon...maar dat was niet waarom ik reageerde. Het ging mij om het vingerwijzen van Mostafa naar autochtone analfabeten als er weer eens een topic is waarin problemen of gebeurtenissen met allochtonen besproken worden, altijd meteen dat vingertje, daar ging het mij om...dat blijft mij verbazen.

  • Mostafa Mouktafi, di 29 maart 2011 10:42 in reactie op Henk-Jan Mielke Reageer op Mostafa

    Mostafa

    Dat vingertje die naar de feiten wijst vindt jij lastijg?

  • Henk-Jan Mielke, di 29 maart 2011 11:23 in reactie op Mostafa Mouktafi Reageer op Henk-Jan

    Henk-Jan

    U wijst weer eens naar niet relevante 'feiten' dat is uw probleem. Zodra er een onderwerp is over allochtonen, moslims, taaleisen, of hoofddoekjes komt u standaard met een reactie over analfabete autochtonen, Christelijke kruistochten, Joods pruiken en andere afleidingsmanoeuvres. Het gaat om het stellen van aanvullende eisen voor het krijgen van de Nederlandse nationaliteit, daar heeft het analfabetisme onder autochtonen toch niks mee te maken...

  • Mostafa Mouktafi, di 29 maart 2011 18:54 in reactie op Henk-Jan Mielke Reageer op Mostafa

    Mostafa

    En jij vindt het normaal dat jij hier elk dag met tassen vol meningen rondes loopt over moslims, allochtoinen , hoofddoeken...??
    Ik zoek altijd balance jij staat altijd aan één kant en dat is vreemd van een discussie-partner.
    Hou vol hoor, ik blijf het balance zoeken, want er bestaan geen super mensen, super tradities, super cultuur, super religie of super atheisme.
    Hou vol en vooral doorfietsen.

  • Henk-Jan Mielke, di 29 maart 2011 19:40 in reactie op Mostafa Mouktafi Reageer op Henk-Jan

    Henk-Jan

    En jij vindt het normaal dat jij hier elk dag met tassen vol meningen rondes loopt over moslims, allochtoinen , hoofddoeken...??
    ---------------------------------------------------------
    Ik probeer mij gewoon tot het onderwerp te beperken...nogmaals, analfabete autochtonen zijn niet relevant in deze discussie, dat weet u zelf ook wel. U heeft toch ook tassen vol meningen over moslims, allochtonen en hoofddoeken maar die zijn niet altijd relevant voor de specifieke discussie waar u die tas weer eens over uitstort...

  • NL4 NL, ma 28 maart 2011 18:44 Reageer op NL4

    NL4

    Klopt!
    We zijn geen Zoete Inval hier, waar je naartoe kunt als de economische situatie in eigen land je niet bevalt.
    Dat we mensen helpen en opnemen in ons midden die gevaar lopen in eigen land, dat vind ik de normaalste gang van zaken, maar zodra is de situatie in eigen land weer beter, dan wil dat niet zeggen dat men dan niet meer terug hoeft.

    En voor economische vluchtelingen moeten de grenzen potdicht. Niet één zou er uit die groep toegelaten moeten worden, laat staan dat ze Nederlander kunnen worden.

  • jose van leeuwen, ma 28 maart 2011 21:34 in reactie op NL4 NL Reageer op jose

    jose

    Nederland4,wat dan met al die gelukzoekende bedrijven die in arme landen grondstoffen en voedsel tegen een prikkie halen,dit ten koste van de bevolking aldaar?Wat dan met al die brievenbusondernemingen die belasting ontduiken hier en elders?
    Schaamteloos noem ik u,vanaf nu alleen Nl voedsel eten en drinken.

  • Dirk Schmidt, ma 28 maart 2011 22:48 in reactie op jose van leeuwen Reageer op Dirk

    Dirk

    Precies 4,
    Vanaf nu op dieet van bintjes en winterpeen. Ander voedsel is allemaal geïmporteerd uit t buitenland en dus vies;)

  • NL4 NL, wo 30 maart 2011 08:31 in reactie op jose van leeuwen Reageer op NL4

    NL4

    Van mij hoeven die bedrijven ook niet naar die landen toe.
    Laten we eerlijk zijn, dat soort bedrijven komen over het algemeen de boel leeg roven, laten een grote rotzooi achter, dus al met al zijn die landen ook beter af als ze dat soort bedrijven buiten de deur houden.

  • Reinaert de Vos, ma 28 maart 2011 18:43 Reageer op Reinaert

    Reinaert

    [arme, onopgeleide mensen kunnen geen Nederlander zijn.]

    Als ze buitenlander zijn ja, maar het gaat hier niet over mensen die al Nederlander zijn. dat verhaal van die huisvrouwen met VWO lijkt me dus een beetje raar. Er zijn wel meer landen waar de eisen hoog zijn, of nog hoger. Er valt best wat voor te zeggen om niet alleen laagopgeleide mensen binnen te laten. Maar goed, ik ben er ook niet zo voor. Het is ook weer die onaangeraakte toon waarop het wordt aangekondigd, alsof het om het verhogen van een treinkaartje gaat. Het zou beter zijn als de regels voor werkvergunningen en tijdelijke verblijfsvergunningen flexibeler worden. Een beetje menselijk gezicht mag wel lijkt me, al is dat voor dit kabinet een lastige opgave.

  • Han van der Horst, ma 28 maart 2011 20:38 in reactie op Reinaert de Vos Reageer op Han

    Han

    Het gaat niet over binnenlaten of werkvergunningen. Het gaat over het Nederlanderschap. Dat krijg je pas na jaren, ook als je huwt met een Nederlandse staatsburger. Dan woon je hier al lang. Dit heeft dus allemaal niets te maken met immigratiebeleid. Dit gaat over mensen die hier al lang geworteld zijn. Het is discriminatie (geen rassendiscvriminatie maar diplomadiscriminatie) om dan voorwaarden te stellen aan de vooropleiding van de kandidaten. Het gaat immers niet om het vervullen van een functie en wie het Nederlanderschap door geboorte verwerft, daar worden ook geen bijzondere voorwaarden aan gesteld.

    Het is naar. Het is guur. Het is onaangenaam. Alleen een zuurpruim kan zoiets verzinnen.

  • Reinaert de Vos, ma 28 maart 2011 21:21 in reactie op Han van der Horst Reageer op Reinaert

    Reinaert

    Ik heb het inmiddels goed bestudeerd. Volgens mij zijn er een aantal dingen die niet zo deugen, een taaltoets voor mensen die hier al lang wonen (optanten bijvoorbeeld), maar goed, dat hoeft geen probleem te zijn als je de taal goed spreekt. Het is wel behoorlijk vernederend. Het kiezen voor een paspoort zal ook buitenlanders wegjagen die een hoog inkomen en opleiding genieten, academici uit het buitenland bijvoorbeeld. Zij zullen afwegen waar ze het meeste profijt en toekomst hebben. Kan niet de bedoeling van Donner zijn als ik het zo lees. De inkomenseis is op zichzelf natuurlijk nog niet zo gek maar gezien de ingewikkeldheid waarschijnlijk onuitvoerbaar en zal leiden tot veel leed. De vraag is hier natuurlijk hoe groot het probleem is waar deze oplossing voor is verzonnen.

  • Dirk Schmidt, ma 28 maart 2011 22:52 in reactie op Han van der Horst Reageer op Dirk

    Dirk

    Nee Han, er moeten meteen bij de geboorte eisen worden gesteld aan het Nederlanderschap. Ik pleit voor een pre-natale intelligentietest. Als die onvoldoende is afgelegd kunnen de ouders kiezen: of verhuizen naar Afghanistan (waar hun kind straks aan de slag kan als politieagent) of abortus. Meer smaken zijn er niet;)

  • Evert van Vliet, di 29 maart 2011 13:14 in reactie op Han van der Horst Reageer op Evert

    Evert

    Nou ja 'hier'....de mens is de enige diersoort die zonder blikken e/o blozen hele lappen van de planeet opeist om die nadien in de aanbieding te gooien, het pasje en de aangeleerde taal krijg je d'r als bewijs van eigendom niet een gratis bij geleverd, ook dat mag wat kosten, vooral het verstandelijke vermogen.

    Locatie, locatie, locatie....

    http://www.thedailyherald.com/islands/1-islands-news/15371-becoming-dutch-to-be-difficult.html

    "Dutch citizenship is the crown on participation and integration into society," Donner said in a statement, outlining plans to toughen up the rules on becoming Dutch.

  • leo dijkstra, di 29 maart 2011 18:06 in reactie op Han van der Horst Reageer op leo

    leo

    waarom zou je iedereen moeten faciliteren? Enig idee hoe dat in andere landen gaat?

  • jose van leeuwen, ma 28 maart 2011 18:41 Reageer op jose

    jose

    Mensen uit de EU mogen hier komen zonder enige kennis van taal of cultuur. Mensen uit Roemenië mogen hier straks gewoon werken,mensen uit Bulgarije ook en die landen zijn Europees maar toch weer heel anders dan Nederland.
    Mensen uit de VS kunnen hier gewoon werken zonder taalcursus . Zou Maxima haar dubbele paspoort opgeven of mensen uit Israel?
    Het werk wat NL niet meer willen of mogen doen,wordt nu door goedkope krachten uit Oost Europa gedaan,daar hebben wij geen immigranten meer voor nodig.
    Bedrijven mogen vrij de gehele wereld rond en hun winsten mee nemen naar eigen land maar burgers moeten toch wel in eigen land blijven. "het Nederlanderschap is is te vergelijken met GOUD" maar wel een foute soort goud als men dit allemaal zo wil doorvoeren.

 

Reageren

opiniemakers

Populair

Scroll naar boven Scroll naar boven