-
Dat er een lompe rechtse krant bestaat in Nederland is op zich niet zo erg. Maar al die lomperikken die de berichtgeving ervan serieus nemen, dat is verontrustend.
-
Ik vind het een beetje gortig worden dat een regering die zich niet ondersteunt voelt door de media een demonisering van die media vet aanzet.
Ze zijn verbaasd dat de Telegraaf rechts liberaal beleid niet ondersteund, tja, dat is even schrikken. Ze zullen bij de Telegraaf de weg wel even kwijt zijn om een sociaal ( iedereen betaald voor de weggebruikers ) verkiezen voor liberaal ( vervuiler/gebruiker betaald ) beleid.
Uiteindelijk wil de Telegraaf natuurlijk dat de fietser betaald, maar over die campagne zijn ze nog aan het nadenken. Er moet ook in code worden overlegt want de overheid luistert wel ( naar goed oostblok democratisch gebruik ) al hun gesprekken af. Om daar de aandacht van af te leiden roepen ze nog maar eens een keer dat Alle Media De Democratie Ondermijnt! Alle! Onder het mom van : " Kophouden en doen wat wij zeggen! " worden journalisten door anti-terreur bewakers ver van de democraten weggeschopt.
Ik zou zo zeggen dat binnen goed kapitalistisch gebruik de krant failliet gaat als niemand die onzin wil lezen.
-
Ik ben een groot voorstander van rekeningrijden, afgezien van wat details over de prijs. Het principe dat je naar gebruik voor het wegennet betaalt, en dat m.b.v. de kilometerprijs schone auto's beloond worden vind ik helemaal prima.
Alleen, ik snap niet waarom de overheid mijn hele ritgegevens zou moeten opslaan om een prijs te bepalen. Ze hoeven alleen te weten op wat voor weg ik rijdt (goedkope of dure), wanneer (spits / geen spits) en hoeveel kilometer.
Ik zie niet in waarom voor deze informatie continu mijn positie doorgezonden moet worden naar een centrale database. Met behulp van wat (updatebare) informatie kan het kastje in mijn auto dit toch ook zelf berekenen, en alleen de benodigde data opsturen? Controle op het gebruik kan door mijn kastje contact te laten maken met een portaal over de snelweg waar ik onderdoor rijdt.
Ik vertrouw het voorgestelde systeem niet helemaal. Het is ook een grote trajectcontrole. Straks krijg ik de verkeersboetes gelijk bij mijn maandelijkse afrekening.
-
@Stefan de Neef: leuk idee, iedereen in de trein, maar het lijkt me dat jij nooit in de spits met de trein moet, want de NS heeft nu al grote problemen met capaciteit tussen de grote steden. In de minder bevolkte gebieden is het probleem omgekeerd; daar is vaak veel te weinig openbaar vervoer. Daarbij is het OV gewoon erg duur.
@Arendo: Je kan Stockholm niet vergelijken met wat de kilometerheffing wordt. Daar is het, net als in London, simpel een bedrag dat je betaalt als je het centrum in wilt, niet een heffing voor elke km in het hele land. Plus in deze steden is er een goed alternatief (lees: zeer goede metro).
De Telegraaf doet volgens mij gewoon wat de taak van de media is: de mening van (een deel van) het volk weerspiegelen. Eurlings kan het stemmingmakerij noemen, maar hij moet toch eerst wat duidelijker worden:
1. Wat wordt het spitstarief? Veel gewone werknemers moeten nu eenmaal in de spits reizen. Wordt het spitstarief heel hoog dan wordt het inderdaad zoals de Telegraaf zegt: de werkende mens wordt de dupe.
2. Wordt het Provinciale deel van de belasting via een andere weg gewoon alsnog geheven? Zo ja, dan wordt het zelfs voor niet-autobezitters een belastingverhoging en gaat ook de normale automobilist er op achteruit.
3. Hoe geheim is de data in het kastje? Sommige mensen mogen het paranoia noemen, maar de staat (let wel; de staat is geen abstract anoniem iets, maar bestaat uit mensen) heeft gewoon niets daarmee te maken. De blunder met Meld Misdaad Anoniem of de veelvoud aan kwijtgeraakte/gelekte overheids gegevens/USB sticks zou een eye-opener moeten zijn voor hoe zorgvuldig er met gegevens wordt omgesprongen.
4. Gaat de benzineprijs omlaag? Nu zit er zo'n 70% accijns en belasting op benzine, wat al bedoeld is als milueheffing en extra belasting voor gebruik van het wegennet. Een eerlijke km prijs zou er voor moeten zorgen dat de benzine weer naar een normale prijs kan.
Betalen per km is een goed systeem, ik snap dan ook niet waarom er zo moeilijk moet worden gedaan met GPS trackers. Gewoon de kilometerteller elk jaar laten aflezen of het in de benzineprijs verwerken.
-
Het probleem van de kilometerteller laten aflezen 1 keer per jaar lijkt me hoogst fraudegevoelig. Dat lijkt me toch heel erg makkelijk om aan te passen, immers het zit in je eigen auto. Even open sleutelen en weer terug op nul zetten. (ik bedoel maar)
Op zich wel logisch dat er dan middels GPS wordt gewerkt. Dat is wat lastiger frauderen.
Ben het verder met je eens dat het onmogelijk is dat iedereen met het openbaar vervoer moet gaan rijden als er niet aan capaciteitsvergroting wordt gedaan. Dit stukje traject wat je noemde is toch ook wel een beetje om droevig van te worden iedere dag. Gelukkig kan het erger! iedereen heeft onderhand dat filmpje wel gezien waarin mensen gewoon de trein in worden gepropt! India ofzo?
-
Hè, hè, hebben we hem eieieieieiendelijk door! De Telegraaf is al tijden met niets anders bezig dan hetze en angst te zaaien, dan alles maar dan ook alles (dus ook zaken die veroorzaakt zijn door eerdere vvd kabinetten) wat er (meestal in hun foei naar rechts gedraaide ogen) mis gaat, op dit kabinet of - om in de woorden van de grote gele leider te blijven ? op de linkse kerk af te schuiven.
Ze zijn mijns inziens dag en nacht bezig opzoek naar olie op het vuur van de VV-partijen. Op jacht naar ieder akkefietje waar een allochtoon of de islam bij betrokken is, op ieder signaal wat de 'hard' werkende Nederlander en haar autootje zou benadelen (ten gunste van al die andere uitvretende Nederlanders (en dat tuig wat door links van buiten wordt binnen gelaten), op jacht naar elk signaal dat de klimaatverandering een truuk zou zijn om geld (van de hard werkende Nederlander, pfffff) los te peuteren. Hebben ze iets dan wordt dit vaak net even verdraaid en aangezet met koeienletters gepubliceerd alsof het oorlog zou zijn. (En misschien is ze daar wel op uit ook)
Vraag me al tijden af of deze krant (waarschijnlijk sinds de uittreding van de laatste redacteuren die wél over enig journalistieke eer bezaten), nu bemand wordt door een aantal partij ideologische fanaten of dat ze gewoon keihard betaald worden om die de totaal intolerante, schreeuwerige egoïstische om zich heen slaande VV-beweging, die er weldegelijk aan de gang is in Nederland op het moment, aan te wakkeren en aan te wakkeren.
Deze beweging beschouwend en eens in de week die van 60 jaar gelden te bezien op televisie, kan je niet anders doen dan gelijkenissen zien. Die beweging is ook niet eerst op de tekentafel uitgetekend, maar gewoon in gang gezet. Het volk het leger opgehitst, De rest ging vanzelf. Ik zeg niet dat ik straks zwarthemden door de straten zie marcheren, maar ik hoef maar naar elke willekeurig artikel waarop je op de Telegraaf website (er zijn nog ergere variante) kunt reageren te kijken en ik zie een hele rij met zwarte reacties. En het wordt met de dag erger.
Laatste wapenfeit (na de natuurlijk vet uitgemeten gehackte, geknipt en geplakte email de van de Universiteit van East Anglia, als bewijs het bestaan van een malafide MilieuTerreur); een dikke hele platte RTL presentator, wil niet bij De Wereld Draait Door omdat hij dan bij: "vieze oude linkse" mensen moet aanschuiven. Het moet toch maar eens gezegd kunnen worden. Max Pam lijkt gelijk te krijgen. De reacties: Hoezee. hoezee, hoezee.
Was blij verrast met felle de reactie van Eurlings. De vvd praat al net zo ongenuanceerd en surft al net zo kwalijk mee op de leugens die de Telegraaf de wereld in gooit, als de pvv. Merk het ook meer en meer in dagelijks contact op straat en in openbare gelegenheden. De intolerantie lijkt meer en meer om zich heen te grijpen. Vind het een beangstigende en akelige toestand.
-
sam tosha, vr 27 november 2009 18:23
in reactie op sam tosha
Reageer op sam
Het is Geert Mak geen Max Pam jij linkse - vegetarische - moslimknuffelende - fietsende - millieuactivist
-
Ik hekel de Telegraaf, maar ben het wel met hen eens. het hardwerkende burgertje moet weer eens gepest worden.
vwb de aanval op de Telegraaf zelf; menig links dagblad geeft het nieuws met hun mening als sausje erover (ls. alle overige).
-
Ik draag de campagne van de telegraaf een warm hart toe.
Waar NIEMAND hier blijkbaar over valt is de grove schending van de privacy dat dit systeem met zich meebrengt.
Los van de vage communicatie v.w.b spitsheffing en totale kosten.
De overheid heeft zich de afgelopen jaren niet bewezen als een betrouwbare partij: telkens worden kosten verhoogd en ook in dit geval heb ik echt NIET de illusie dat autorijden goedkoper zal worden.
Het word namelijk uiteindelijk ATLIJD duurder: de auto is immers een perfecte melkkoe. Alle initiatieven ten spijt blijven mensen toch wel rijden....ongeacht of benzine 1.50 (meer dan 3 oudhollandsche guldens) kost of niet.
Verder kost dit systeem v.w.b invoering 4 miljard (!) .....dat geld zouden de overheid wel beter kunnen besteden.
Mijn mening: het gaat om het kastje....om de controle. De KM heffing is een ideale manier om de burger verder te kunnen volgen via auto, telefoon, internet, EPD, vingerafdrukken in paspoorten...etc...etc...etc....
-
Wanneer thans de verruwing in de politiek structurelere vormen begint aan te nemen, is het niet verwonderlijk dat op een gegeven ook een deel van de media daarin meegaan.
-
Gelukkig dat iemand het aan de orde stelt: andere media zijn (begrijpelijk) terughoudend over de keiharde desinformatie-campagne van de Telegraaf. Zes keer de voorpagina opnenen in chocoladeletters met slim opgepoetste leugens.. dat doet verder echt niemand in Nederland.
Wat je er ook van vind - de 'linkse' media voeren nooit op zo'n manier campagne. De afgelopen zes á zeven jaar leek ook de Telegraaf te zijn 'geprofessionaliseerd', maar dat werd onlangs door hoofdredacteur Paradijs verlaten: sensatie verkoopt volgens hem beter.
De tijdgeest, mevrouw...
En oh, ja.. de inhoud!
60 tot 70 procent van alle filekilometers worden nu gereden door woon-werk-pendelaars. 15 tot 20 procent is zakelijk verkeer. Nog eens 15 tot 20 procent zit in de file voor (je gelooft het niet) winkelen, recreatie en onderwijs.
Experimenten als in Stockholm bewijzen dat spitsheffing zin heeft: wie niet echt op de weg hoeft te zijn, kiest een alternatief.
Voor de Telegraaf is het te ingewikkeld, maar voor Joop-lezers toch niet?
Lees bijvoorbeeld eens: http://www.depers.nl/binnenland/201052/Zweedse-tol-als-succesvoorbeeld.html
Of bestudeer een rapport: http://www.naipublishers.nl/rpb/files_ruimtelijke_inrichting.html
-
sjors sen, do 26 november 2009 14:03
in reactie op Arendo Van Verviers
Reageer op sjors
Het ideaal van de homo economicus is al jaren een gekoesterd beeld van de overheid maar er is inmiddels uit duizenden studies en praktijk gevallen gebleken dat het gewoon zo niet werkt. Kijk naar de accijns op alcohol sigaretten en allerlei andere dingen die door de overheid zijn ingevoerd.
Dat het een eerlijkere verdeling zou zijn omdat sommige mensen nou eenmaal meer gebruik maken van de weg is ook een kul argument. Het wegennet is immers van levensbelang voor onze economie en dus voor de werkgelegenheid van iedereen. Wat je hier door je strot gedouwd krijgt is een politiek spelletje tussen provincie en rijk wie de belasting mag innen op auto's. Wat er uitenidelijk voor zal zorgen dat de provincie de belastingen omhoog gaan gooien terwijl er niets verlaagd wordt.
Conclusie het enige wat bereikt wordt is dat het voor burgers en werkgevers allemaal weer een stukje duurder wordt in Nederland.
-
Jammer, Sjors, dat je die extra info kennelijk niet leest: In Stockholm werkte de prijsprikkel aanvankelijk érg goed, en inmiddels gewoon goed: 18 procent spitsreductie binnen drie jaar. Men maakt daar nu overigensd de fout om het bedrag niet jaarlijks te indexeren.. vanwege de publieke opinie! De Zweden zullen ook wel zo'n Telegraaf hebben..
Slim is het niet. Want mocht het voor de burgers 'een stukje duurder' worden - zoals je zegt - wat dan nog? Extra wegen aanleggen maakt het ook een 'stukje duurder' voor ons allemaal. De burgers, dat zijn wij met z'n allen samen. En het oplossen van problemen kost nu eenmaal geld.
-
sam tosha, do 26 november 2009 19:25
in reactie op sjors sen
Reageer op sam
Nee, hoor datgene wat je bereikt is dat er betaald wordt aan de hand van het aantal , dat men maakt. Voor woon - werk verkeer op kosten van de zaak zou ik zeggen. Zal bedrijven doen enthousiasmeren zich in te zetten voor meer thuiswerk of investeren in het naar zich toe halen van arbeidskrachten. Voor niet ter zaken doende, fun verkeer (15 tot 20% slik) voor de 'gamer' in kwestie.
Heb zelf een auto. Heb werk gezocht en gevonden op fiets / openbaarvervoer afstand. Was de agressieve snelweg meer dan beu. Rij sporadisch met mijn auto.
Maar vertel me eens: Waarom zou ik evenveel belasting moeten betalen als iemand die het wegennet velen malen meer belast? Waarom zou ik betalen voor de autobezitters die deze warme, droge en vooral luie manier van verplaatsen verkiezen boven die ik merendeel kies. Sta dagelijks braaf, te wachten op een eindeloze rij van - die voor de economie zo belangrijke 4 tot 5 zitters waar voor 90% 1 !! persoon inzit (te belleh) -voordat ik met mijn dochtertje op de fiets naar school kan oversteken. Wil ik best doen hoor. Doe dat ook, maar ga niet lopen klagen wanneer we eindelijk eens op onze kilometers worden aangeslagen.
Hé, dat rijmde mooi, al met al knap in vorm voor Sinterklaas !-) Wat mij doet denken: je ken ook de trein pakken mocht je naar de Amsterdam komen om Sinterklaas te shoppen. Scheelt je een hoooooop ergernis in de file op weg naar de Bijenkorf garage. Vooral als die bij aankomst vol blijkt te zijn!
-
De papieren krant heeft bepaald geen rooskleurige toekomst.
Heer Paradijsbommel vraagt Tom Poes een aantal listen te bedenken.
Leads zijn voorbeelden als Bild en The Sun.
1. Maak de krant smeuiger, meer sensatie.
2. Nog meer links naar bloot op de website
3. Begin een omroeporganisatie.
4. Maak vervolgens van het Telegraaf imperium een politieke factor.
En doe verder alles wat nodig is om geld te verdienen voor onze aandeelhouders.
Journalistieke ethiek is zoooo 20e eeuw.
-
Wie er liegt of niet, wie er beter op wordt of niet, geen idee. Ik weet wel dat mijn man en ik als kleine zelfstandigen die hard moeten werken voor hun minimum inkomen er op achter uit gaan. Met onze oude maar ijzersterke, verhoudingsgewijs tamelijk onkostenvrije en gebutste Mercedes. Wij kunnen niet anders want aan een Smartje hebben we niks en de trein brengt ons niet naar onze klanten en de regering sjouwt niet onze waar.
Het is leuk dat wij een beroep hebben waar wij van houden en dat we er een boterhammetje mee kunnen verdienen, maar je wordt aan alle kanten gepakt en dat maakt zelfs plezier in je werk tot een grote zorg. Dit erbij en wij kunnen zo langzamerhand wel stoppen. Of nog meer inleveren. Niet iedereen kan zomaar lekker thuis werken en niet iedereen krijgt een dertiende maand en vakantietoeslag dat de extra kosten wel op kan vangen!
Dus Telegraaf, vervelend rechts propaganda-blad, ga zo door. Hol verkeerd toegepaste democratie maar tot op het bot uit!
-
Joop Schouten, do 26 november 2009 13:22
in reactie op Fatima Bloodhooft
Reageer op Joop
De psychische druk als je een eigen bedrijf hebt is een extra belasting lijkt me.
Misschien wordt het tijd een sociaal vangnet op te zetten in geval van een faillisement zonder eigen schuld en/of inkomstenderving. (Scheelt weer een paar slapeloze nachten.)
Iedereen wordt echter 'gepakt' Nelma.
Iedereen moet hier hard werken. Het overgrote deel doet dat ook.
Sterkte en succes met je bedrijf.
-
Wij kunnen niet failliet gaan, Joop, wij hebben geen schuldeisers en ook geen schulden. Wij hebben een enorm sociaal vangnet in de vorm van onszelf. Wij hebben ook geen slapeloze nachten, we doen immers niks verkeerd? Wij kunnen heel goed de psychische druk weerstaan, dank u. Wij hebben geen baas, alleen een uitpersende regering.
Ik heb nergens gezegd dat anderen niet hard moeten werken. Integendeel, dat ben ik me heel goed bewust. Net als dat ik me bewust ben dat de één wat harder moet werken dan de ander en de ander daar vaak wat meer mee "verdient" dan de één.
Voor de zoveelste keer zeg ik maar weer dat ik alleen vanuit mijn eigen situatie kan spreken omdat ik niet het leven van een ander leid en dus niet uit hun mond kan spreken. Ik kan helaas alleen maar mijn eigen situatie als voorbeeld nemen. En dat doe ik dan ook.
Toch bedankt voor uw "zorg".
-
Mathijs Bouman zegt in zijn stukje met zoveel woorden dat de burger maar gewoon zijn mond moet houden omdat de experts het veel beter weten. Nu hoeft die zelfde burger niet perse de telegraaf te lezen om zich een beeld te vormen van de effecten van de twijfelachtige giga-projecten die de geniale experts de laatste decennia over de polders hebben uitgestort. De Betuwelijn en de HSL zijn daar mooie voorbeelden van. Jan met de pet verzet zich, en zeker niet onterecht, nu eenmaal tegen de staatsdoctrine: Slikken of stikken.
Kees Vendrik (Groen Links) maakt het helemaal bont. Hoezo zou de Telegraaf haar krant gebruiken als een campagnemiddel om burgers een bepaalde mening op te dringen? Je reinste flauwekul. Alsof de burger niet in staat zou zijn wat overdreven berichtgeving te doorzien. En al zou het wel zo zijn ... de linkse pers is er ook niet vies van om de burger schrik aan te jagen met feiten betreffende het millieu die bij lange na nog niet onderbouwd zijn.
-
iedereen weet toch dat een telegraaf een een broddelblad is voor paupers.
leve de kilometerheffing. weet de goedwillende ov-reiziger waar hij al die moeite voor doet en meer geld voor uitgeeft dan die lui die de hele dag co2 in de lucht blazen.
wil je veel rijden, dan betaal je meer, dat is rechtvaardig!
-
Hoogopgeleide rechts-schreeuwende mensen zeggen dat het veel beter en goedkoper zou zijn om simpelweg de benzine/diesel prijs aan de pomp te verhogen.... DOM, DOM, DOM!! Het gaat ons weldenkend LINKSE mensen juist om de CONTROLE!! Wij willen altijd met een druk op de knop kunnen zien waar het rechtse tokkie tuig zich bevindt. SNAP DAT DAN!! Er is wellicht een klein probleempje: wat als de PVV (of erger) achter de knoppen zit?????????
-
Iets moet wel gedragen worden. Het liefst door vrijwel iedereen. Zware lasten op de juiste schouders.
Van begin af aan was het duidelijk, dat er iets niet klopte. Nederland lijkt wel het proefkonijn van de Nederlandse min of meer geavanceerde technologie. Jongens en meisjes doen leuke dingetjes, gadgets en proberen het uit in de grote speeltuin dat Nederland heet.
Helaas in plaats van deze kosten door te berekenen aan de exportmarkt, of uit eigen zak, moeten voortdurend de Nederlanders er voor op draaien, ( v.b. alweer een nieuw, i.p.v. gewoon verlengen van paspoort en ook doorgedraaide douanecontrole, uren in de rij.) o.v. chipknip, Treinkaartjes automaten, skimmen, cheaten, phising, etc. etc., doe daar eens wat aan. Het is nog niet goed en wel uitgekristalliseerd of er is al weer iets nieuws.
Jongens en meisjes de bevolking is het is een keer goed zat. Voor men het weet is men zonder blikken of blozen of enige vorm van verhaal enorme bedragen kwijt.
Met deze 'nieuwe' maatregel wordt wederom de minst verdienende klasse, onevenredig gepakt.
T.o.v. de Balkende norm.: bij inkomen van 10.000 euro per jaar ! zijn de lasten, kosten levensonderhoud, vrijwel alles 16 x zo zwaar.
v.b. nieuw paspoort 16 x 48 euro ( = 768 euro exclusief zeer aparte foto's, vingerafdrukken!) Dit nog afgezien van de kosten voor de foto's veelal 10 euro.
Opvallend is dat de kastjes enorm duur zijn (geschat 1000 euro = 16 x = 16.0000 euro!,) Kostbaar in onderhoud, zeer gevoelige technologie. Sluipenderwijs steeds meer vrijheid inperken. Diefstal gevoelig, fraude gevoelig en bovendien boven de al zeer dure brandstofprijs.
Lease bedrijven zien er wel wat in. Dus laten zij dan ook voor de kosten opdraaien en laat de eenvoudige burger hiervoor met rust.
Kijkt men naar ons gidsland Duitsland daar heeft men dit al lang naar volle tevredenheid opgelost in de brandstofprijs. (Geldt dan gelijk voor iedere binnen of buitenlandse weggebruiker) Het moet zo zijn naar mate men een duurdere, luxueuzere auto heeft, ( de bezittende klasse wil best wat meer voor het comfort betalen, (veelal worden deze zaken voor hem / of haar betaald) Vercalculeer dat dan in de prijs van deze luxe karren, zodat men hierdoor progressief meer belasting opbrengt.(moet dan vanzelfsprekend geen aftrekpost zijn)
Dus bereken de wegenbelasting, dit is voor onderhoud, infrastructuur veiligheid op de weg. Terugdringen aantal zwakke verkeersslachtoffers zoals fietsers, voetgangers, ouderen jongeren e.d.) door in de duurdere segmenten door. (Zij belasten immers het wegennet het meest. I.p.v. voortdurend de zwakkere te treffen.
Dus laat vooral de automobilisten die voor een voordelig, zuinig, economisch vervoermiddel hebben gekozen vooral met rust, beter nog beloon deze mensen i.p.v. ze te straffen. Zie ze niet als een gemakkelijk te treffen doelgroep.
Als voorbeeld een Smart. (veelal zeer intelligente rijders) staat een verhoging van 800 % te wachten. Bezint eer ge begint. Keer de jeugd niet tegen je met dit soort maatregelen.
Wil men criminelen echt in de gaten houden (traceren) dan zijn er wel andere manieren te bedenken en het valt dan ook wat minder op.
Participerend beeldend kunstenaar Wim Streep.
-
Een andere simpele oplossing zou kunnen zijn de km-stand via bijvoorbeeld garages in te voeren op een landelijk aaneengeschakeld computersysteem.
Pas daar een eerlijke verdeelsleutel op toe.
Laat mensen meebetalen naar ratio van het inkomen per huishouden.
Mensen zonder auto zouden gevrijwaard moeten zijn van wegenbelasting. Direct en indirect.
Reken het gemiddelde uit van het aantal km's dat op buitenlandse wegen wordt gereden en betaal dit deel aan de Europese gemeenschap.
Ik ben ook van mening dat zo'n kastje met alle romplomp een fiasco wordt.
Voorbeelden genoeg van dit soort idiotie.
-
Zjen Zen, do 26 november 2009 12:12
in reactie op Joop Schouten
Reageer op Zjen
Quotye van Joop.....
Pas daar een eerlijke verdeelsleutel op toe.
Laat mensen meebetalen naar ratio van het inkomen per huishouden.
Mensen zonder auto zouden gevrijwaard moeten zijn van wegenbelasting. Direct en indirect.
Reken het gemiddelde uit van het aantal km's dat op buitenlandse wegen wordt gereden en betaal dit deel aan de Europese gemeenschap.
einde quote.
Kijk Joop,
Om dit te doen moet alle info gebruikt mogen worden.
En dat wil ik dus niet ivm privacy.
-
Hoi Zjen,
Er is bij de belastingdienst al bekend wat wij verdienen (of krijgen).
Ook staan autobezitters uiteraard al genoteerd.
Dit zijn alle gegevens die nodig zijn.
Ik denk dat het dus wel meevalt met de privacy.
Of heb ik iets over het hoofd gezien?
Mvrgr.
-
Zjen Zen, do 26 november 2009 13:01
in reactie op Joop Schouten
Reageer op Zjen
Ha die Joop,
De Km's gereden over de grens en afdrachten aan de EU doen...Dat zie ik al helemaal niet zitten.
Ik wil gewoon niet dat allerlei info over mij en mijn gedrag te boek staat en gevolgd en gebruikt kan worden Joop.
Ik geef op die manier mijn verantwoordelijkheden en vrije keuze ( voor zover aanwezig) uit handen en dat weiger ik categorisch.
-
De VVD, do 26 november 2009 13:13
in reactie op Joop Schouten
Reageer op De
Je hoeft niet van elke belasting een inkomstenbelasting te maken Joop.
-
Het gaat mij in speciale geval om een eerlijke verdeling van de lasten Bart.
Draagkracht naar inkomen lijkt me een redelijk voorstel.
-
Kees Maf, do 26 november 2009 16:05
in reactie op Joop Schouten
Reageer op Kees
Mij lijkt het dus helemaal niet eerlijk om hogere inkomens meer te belasten dan lage. Het ontvangen product, namelijk mogen rijden op de Nederlandse wegen, is namelijk hetzelfde.
-
Hoewel ik geen Telegraaf-lezer ben, zie ik niets in het beleid van Eurlings. Eurlings verschuilt zich in het debat achter rechtse stemmingmakerij. Hij vergeet dat ook links terecht kritiek heeft op zijn plan.
Oorspronkelijk was het rekeningrijden onder andere bedoeld om de vervuiling aan te pakken. Opvallend is dat in het debat het klimaateffect niet of nauwelijks ter sprake komt. Rekeningrijden gaat de files niet terugdringen, het gaat vooral verkeer verplaatsen. Dit troetelkindje van GroenLinks, dat door het CDA geadopteerd is, zal de luchtvervuiling nabij onze dorpen en steden niet verminderen maar verhogen. Onderzoek in opdracht van Eurlings zelf heeft namelijk al aangetoond dat de druk op het onderliggende verkeersnet (provinciale wegen en stadswegen) zal toenemen, zoals ook al volmondig is toegegeven door Mw. Cramer.
Het rekeningrijden zou enig effect kunnen hebben voor mensen die niet met de auto naar hun werken hoeven, ware het niet dat het openbaar vervoer niet goedkoper is en Eurlings zelf schermt met het argument dat we goedkoper gaan autorijden. Daarmee wordt het verschil met het openbaar vervoer dus nog groter. Toch blijft GroenLinks het rekeningrijden steunen. Ik kan daar niet bij. Wat mij gedraagt GroenLinks zich niet een progressieve ecosocialistische partij.
Ieder gunstig effect van Eurlings plan op de files - mocht dit al optreden, wat ik betwijfel want mensen moeten toch naar hun werk - zal na enige tijd teniet worden gedaan door mensen die in het verminderen van de files een aanmoediging zien om ook te gaan autorijden.
-
Wat dacht je van..
gewoon met de trein reizen!
Deze km-heffing is een prachtig punt waar de politiek ons land, ondanks verzet van het egoistische volk verslaafd aan het subjectieve woord vrijheid, probeert te duwen naar een betere, functionelere en schonere samenleving.
Als het autovervoer buitenspel is gezet, heeft het OV vrijspel om zich te ontwikkelen tot met afstand vervoersmiddel nr 1.
Vol onwetenheid en ongeloof zullen miljoenen Nederlanders gaan aanpassen in veel beter verkeersstructuur. Langzaam maar zeker vergeten ze hoe het was om egoistisch in je eentje in een SUV te rijden naar de binnenstad 2 kilometer verderop.
-
John Galt, do 26 november 2009 12:05
in reactie op Stefan de Neef
Reageer op John
''egoistisch volk'', wat wil je dan, dat we ons lekker ondergeschikt maken aan de overheid, en alles maar pikken?
Die KM heffing is aan ongelofelijke inbreuk op je privacy, niemand hoeft te weten waar ik ben op een bepaald moment, gaat ze niets aan.
met de trein reizen is geen alternatief, dmv de OVkaart wordt je ook overal gevolgd.
Als dit achtelijke DDRplan er werklijk doorheen komt, ben ik weg uit dit land.
-
het lijkt mij inderdaad bedroevend te leven met het gevoel dat je constant gestalkt wordt door wie dan ook. Echter ben ik geen criminele dingen van plan, ik heb dan ook geen problemen met het feit dat de overheid weet met welke trein ik reis. Ik zie daar eigenlijk alleen maar voordelen in.
Ik verwacht niet dat het volk alles maar moet pakken van wat de overheid ons aansmeert. Ik ben alleen zeer sterk van mening dat de politiek wat rationeler tegen dit soort beslissingen aan kan kijken dan de bevolking, en dat om die reden ook politici het land moeten regeren en niet de emotionele mening van het volk.
Dit ga je toch geen DDR situatie noemen, je bent vrij om te doen en te laten wat je wilt. Je gaat hier als het gewoon goed gaat nooit wat van merken in je prive leven.
-
Winston V., do 26 november 2009 12:47
in reactie op Stefan de Neef
Reageer op Winston
Nee, geen DDR situatie... een Orwelliaanse 1984 situatie dan? In Amerika en Engeland is men al bezig met CCTV experimenten waar je ook niet vrolijk van wordt. Sommige steden hangen vol, zoals je wellicht is opgevallen, met camera's. Het plan is dat deze camera's op het internet worden aangesloten: we maken er openbare webcams van. Vervolgens wil men burgers inschakelen die in hun vrije tijd, tegen een kleine betaling, niets anders gaan doen dan die beelden continu in de gaten houden... 8 dagen per week, 25 uur per dag... Vingerafdruk in je paspoort, RFID chip in alles wat beweegt... Orwell is duchterbij dan je denkt!
-
Dit meen je toch niet? er gaan niet over cameras worden geplaatst. Dit gaat niet over vingerafdrukken, niet over mensen die 24/7 naar een beeldschermpje kijken om JOU in de gaten te houden. Als die regeling komt, dan mag je daartegen protesteren. Betrek het niet hierbij. 'Vroeger' kocht je een kaartje bij de NS, toen konden ze er ook al achterkomen waar je was. Iedereen heeft een mobieltje, je bent per definitie toch al traceerbaar, ben je daar ook bang voor? moeten we het mobieltje af gaan schaffen?
Dat je tegen de gevolgen bent van km-heffing om financiele of praktische redenen, prima dan denk jij er zo over. Maar ga er nou geen grote fobie van maken dat 'ze' weten waar je bent. Gewoon net doen alsof het niet zo is, net als dat iedereen doet met zijn mobieltje.
-
Winston V., do 26 november 2009 13:32
in reactie op Stefan de Neef
Reageer op Winston
Just because I'm paranoid, it doen't mean they're not following me... Ik meen het WEL Stefan, en je zou sowieso een gezond wantrouwen jegens elke MACHThebber moeten koesteren: zo houden we in een democratie de regering eerlijk, althans dat proberen we.
Ik geloof dat John de gevaren afdoende heeft geïllustreerd: er komt een dag iemand aan de macht die al die gegevens gaat misbruiken, voor zover dat NU al niet het geval is. "Ik doe toch niets verkeerd" is een erg naïve houding die voor je 't weet omslaat in "wir haben es nicht gewusst."
-
Goh Winston, ik ben het met jou en John eens! Het lukt me maar niet om voor dat rekeningrijden te zijn. Wellicht geeft het wat vermindering van de filedruk, maar of dat nou opweegt tegen de nadelen en de schending van de privacy? Ik vind van niet.
Daarnaast zou het me niet verbazen als dit weer zo'n technisch megaproject wordt wat eindeloos gaat duren en veel duurder wordt dan gepland.. zoals we er al velen hebben gehad.
-
John Galt, do 26 november 2009 15:33
in reactie op Stefan de Neef
Reageer op John
Je hebt het over 24/7 gevolgd worden, maar daar gaat het niet om.
Alleen de mogenlijkheid dát je bekeken word, verandert je gedrag al.
In Orwell's 1984, was dat ook zo, je werd niet altijd bekeken, maar je wist nooit wanneer ze wel keken.
Het feit dat een dergelijk systeem er komt, zal het gedrag van mensen veranderen, zoals ik al uitlegde in mijn vorige post.
-
John Galt, do 26 november 2009 12:48
in reactie op Stefan de Neef
Reageer op John
Dit beleid zorgt voor een grote machtsverschuiving tussen ge overheid en de bevolking. Iets dat me niet verstandig lijkt.
Ik neem voor het gemak even aan dat je geen fan van Wilders bent.
Stel, hij word gekozen, en heeft de beschikking over een dergelijk systeem.
Nu is het ineens moeilijker om tegen hem te protesteren, als inzichtelijk is wie zich waar, wanneer bevind... misschien krijg je wel een vlaggetje bij je naam, en ondervind je daar later tegenwerking door.
Dit geldt niet alleen voor GW natuurlijk, maar voor alle partijen. Dit beleid is een aanslag op je vrijheid.
Een wijs man zei ooit: Als je vrijheid inlevert voor veiligheid, eindig je uiteindelijk met geen van beide. Ik denk dat hij daar gelijk in heeft.
en ''Je gaat hier als het gewoon goed gaat nooit wat van merken ''
je maakt hier nogal een aanname, ''als het gewoon goed gaat''. Het is niet echt zo dat de overheid een reputatie heeft van het efficient uitvoeren van dit soort plannen. Om al helemaal niet te spreken over de reputatie wat betreft vrijheid en privacy.
(denk 26.000 telefoontaps op 16.000.000 inwoners, voor de USA is dit 1980 taps op 300.000.000 inwoners)
-
Sorry, ik denk dat het verschil tussen u en mij zit in een totaal verschillende fantasie over wat er zou kunnen gaan gebeuren.
Ik ga er vanuit dat mocht er een tijd komen dat dit middel om autovervoer in te perken sterk misbruikt wordt door de politiek of politie ten nadele van onschuldigen dat hier dan tegen wordt geprotesteerd. Voorlopig wil ik niet achterdochtig doen en er al vanuit gaan dat er een politieke macht komt dat democratie en vrijheids van meningsuiting gaat afschaffen zonder dat het volk daar wat tegen doet (zeker als je al merkt wat voor weerstand er al is bij zo'n KM-heffing). Ik ga er eerst vanuit dat dit 'kastje' in je auto gewoon dient om je uiteindelijk een rekening te sturen.
-
Stefan, je ben een idealist, en dat is mooi, maar je bent ook hopeloos naief. Jij gaat ervan uit dat er wel zal worden geprotesteerd als er iets fout gaat in de uitvoering van dit plan, en zo te lezen ga je er dan ook van uit dat dat wel afdoende zal zijn. Heb je wel eens gemerkt, Stefan, in ons land en in de laatste paar jaar, hoeveel mensen er tegen hoeveel dingen protesteren? En zie jij dan ook vervolgens de overheid meteen in actie komen om de zaken te veranderen? Misschien ben je te jong om dit door te hebben, maar als een wet eenmaal bestaat, kost het veel, heel veel, tijd en moeite en 'm weer af te schaffen. Als een beleid eenmaal is ingevoerd, stapt een overheid er niet zomaar vanaf - al is het maar vanwege de gemaakte investeringen, en alle persoonlijke prestige die ermee samenhangt.
En dan moet ik het ook met John en Winston eens zijn: dit kastje kan te gemakkelijk misbruikt worden voor privacy-schendende doeleinde. Onze overheid bewijst keer op keer de privacy van de burgers niet erg belangrijk te vinden en er weinig respect voor te hebben, dus is het niet raar dat veel mensen zich juist over dit punt zorgen maken. Jij vergelijkt het met een mobiele telelfoon, maar dat ligt juridisch gezien heel anders. Daar zitten voor de overheid nog wat stappen tussen voordat ze daar toegang toe krijgen. Maar dit kastje is van hun, het zit in hun beleid om dat ding in de gaten te houden, ze hebben er al wettelijke toestemming voor. Of zullen dat hebben, als dit erdoor komt. Krijg jij het daar niet een heel klein beetje benauwd van? Oh nee, jij reist met de trein en gaat er dan meteen toe over om iedereen die dat niet doet, een egoist te noemen. Waarom is dat eigenlijk? Waarom gelijk zo onvriendelijk tegen mensen die jij niet kent en wiens redenen om auto te rijden jou onbekend zijn?
-
We hebben het hier over dat het land neigt de idealen van de DDR te volgen, dat we overal met videobeelden worden gevolgt, opgenomen, afgetapt, noem maar op. Dit is angst voor ultieme aantasting van je prive leven. Dit is ultieme aantasting van de democratie en vrijheid van meningsuiting en daarbij principieel en structureel tegen onze huidige maatschappij in waar juist al jaren en jaren wordt vastgesteld dat democratie en vrijheid van meningsuiting de enige juiste optie is.
Zodra er in 1 geval dit kastje van de km-heffing gebruikt wordt om iemand aan te houden, te achtervolgen of juridisch te beoordelen zou ik zeer zeker verwachten dat dit vele malen meer protest en kritiek zal opbrengen dan welk protest dan ook van de afgelopen paar jaren. Omdat in dit geval, jullie doem-scenario werkelijkheid wordt. Ik verwacht, naief of niet, dat in dat geval de politiek er niet omheen kan draaien en het om hetzelfde prestigeverhaal de politiek het besluit wel weer terug zal draaien.
Voorlopig zie ik, mits daarbij juist opgestelde regelgeving (en daar ga ik wel even sterk van uit), dat dit apparaat niet 'makkelijker gebruikt kan worden voor pricacy schending'. Dat de overheid dit niet mag, en alleen gebruikt voor waarvoor het bestemd is. Als dit wel gebeurd is dat gelijk aan crimineel gedrag met haar eigen gevolgen. Kan iemand mij verwijzen naar een bron waarin staat dat dit 'kastje' ook gebruikt mag worden voor juridische doeleinden?
Sommige mensen kunnen op dit moment niets anders dan met de auto naar hun werk omdat het OV daarop niet afgestemt. Dat is duidelijk. Reden genoeg om het OV daar wel op te gaan afstemmen.
Probeer verder maar eens te ontkennen dat mensen te vaak de auto pakken waar er zeer eenvoudig gelopen, gefietst of het openbaar vervoer gebruikt kon worden. Ik zei niet voor niets 'met de auto naar de binnenstad 2 km verderop' in plaats van 'met de auto naar je werk'
Ik noem het egoisme omdat niet alleen de reden van het autorijden 'het werk' is. Als de auto het meest praktisch is voor je werk zal je mij echt niet in zijn gezicht horen zeggen dat het een rasegoist is.
'Egoisme' omdat mensen hier ook tegen protesteren omdat ze bang zijn hun lieve prive ruimte in te moeten leveren wat ze in de trein niet hebben, en dat ze niet willen bewegen om ergens te kunnen komen, of omdat ze simpelweg hun gewoontes niet aangetast willen hebben. Allemaal met het gevolg van extra files, onveiligheid en (ik zal het maar noemen) milieuvervuiling, stank, straatvervuiling noem maar op.
-
sam tosha, do 26 november 2009 19:47
in reactie op Stefan de Neef
Reageer op sam
Mmmmmmm " Sommige mensen kunnen op dit moment niets anders dan met de auto naar hun werk"
Ken genoeg mensen die dagelijks verkiezen om met de auto van b.v. Haarlem naar Amsterdam af te reizen, omdat ze a. een autootje van de zaak hebben. b. het wel lekker comfortabel vinden. c. niet met allerlei 'viezeriken in één ruimte hoeven te zitten en d. omdat het status geeft.
Heb een reis Haarlem centrum (reclame bureau waar ik werkte tot ict bedrijf op Schiphol bedrijven terrein) bij wijze van proef met de tangent buslijn gedaan en mijn collega met de auto laten gaan. Had goed en breed geluchend bij aankomst, voordat mijn collega (auto gestrest) aankwam.
Goeie argumetatie die je schrijft hier by the way. Of te wel in GeenStijl bewoording: Goeie poep, keep going!
-
Het gebeurt niet vaak, John, maar hier ben ik het 100% met je eens!
-
John Galt, do 26 november 2009 13:18
in reactie op Winston V.
Reageer op John
Haha inderdaad Winston. Ik las met verheugde verbazing je bericht.
Zijn we het toch érgens over eens.
-
Waarom ineens wel zo'n ophef over dit onderwerp?
De Telegrof staat bekend om z'n ongenuanceerde berichtgeving.
Er zijn meer politieke onderwerpen waar de Telegrof zich bot opstelt om haar rechtse politici, onderbuikpubliek en bedrijfsleven op haar wenken te bedienen met insinuaties.
Het is dus maar net wie er op welk moment belang heeft aan de bel te trekken.
Misschien moet alle politieke berichtgeving uit dit schreeuwerig vod maar eens onder de loep worden genomen en bekritiseerd.
-
Kees Maf, do 26 november 2009 15:52
in reactie op Joop Schouten
Reageer op Kees
Van mij mag het, maar dan graag ook zoiets voor de Volkskrant, Vrij Nederland en Nova. Die doen namelijk hetzelfde, maar dan met een links-populistische inslag (ja, populisme is niet iets typisch rechts).
-
Ik lees de Telegraaf nooit.
Maar Kilometerheffing NO WAY..daar sta ik vierkant achter. Ook zonder de Telegraaf.
Ik WIL geen GPS kastje in mijn auto.
Ik doe ook niet mee aan het Electronisch Patienten Dossier. EPD.
Ik ben er 100% zeker van dat al die info gebruikt wordt op het moment dat het een instantie goed uitkomt, met of zonder rechterlijk bevel. Los van hackers die de beveiliging voorbij komen.
-
Met belangstelling alle commentaren gelezen en dat allemaal om de hetze van de Telegraaf, ik heb al moeite om de naam te schrijven.
Heb in mijn hele leven nog nooit "die krant" in mijn handen gehad omdat mijn vader (verspreider van Trouw) in de oorlog zei daar krijg je huidslag van.
Na de oorlog is de krant, die een verschijningsverbod had opgelegd gekregen, door financieel gemanipuleer weer op de markt gekomen.
Bovendien leerde hij (mijn vader) mij dat alle kranten niet altijd de waarheid spreken en sprak een oud gezegde: "Je liegt als of het gedrukt staat" en zo moet je de krant altijd lezen.
De waarheid ligt altijd in het midden.
Ik ga er van uit dat ik geen oordeel zal vellen voor ik alles van het onderwerp weet.
Ik laat me niet, door welke krant of vereniging of bond dan ook, voorlichten.
Ben uit de ANWB gestapt, waar ik overigens 40 jaar lid van ben geweest, omdat ze zich als actiegroep tegenover de politiek opstellen.
We kiezen een maal in de 4 jaar en dan laten we het aan hen over, niet goed gedaan, stemmen we een ander.
Zo denk ik er over.
Met mijn auto, (19 jaar oud) ondanks de weinige KM die wij rijden, zal ik wel zien waar het schip strand.
-
De Telegraaf maakt het bonter dan welke partijkrant het in het verleden ooit heeft gemaakt.
Juul Paradijs ontpopt zich als een demagogische actievoerder en maakte van zijn krant een actiekrant.
Ook het laatste stukje integere journalistiek verdwijnt zo uit de krant van wakker Nederland.
Het is gênant te zien hoe het kamerlid Aptroot van de VVD zich gedraagt als slippendrager van Paradijs. De VVD brengt buiten parlementaire actie op deze manier in de Tweede Kamer.
-
sam tosha, do 26 november 2009 18:47
in reactie op Piet Knollema
Reageer op sam
En zo is het.
-
De werkende in dit land zijn altijd de dupe. Die vallen buiten alle subsidies, alle voordelen ... betalen de meeste belasting... als alleenstaande ben je helemaal het haasje in Nederland, krijg je helemaal niks ... en je mag alleen maar betalen en betalen.
Trouwens die kilometerheffing valt voor mij gunstig uit, ik verdien er op. De overheid weet toch allang waar je op elk moment van de dag bent, daar hebben ze geen kastje voor in de auto nodig. Wat dacht je van je mobiele telefoon? Zodra je dat ding aanhebt weten ze waar je bent.
En bij mij mogen ze wel weten waar ik ben, ik hou me niet bezig met dingen/activiteiten die het daglicht niet kunnen verdragen. Ik ga ook niet vreemd, ik ga ook niet naar de hoeren ... er zijn mensen die nog gewoon elke dag naar hun werk gaan ... en tja... idd... om belasting te betalen. Dan denk je dat je een extra'tje krijgt in de vorm van een 13de maand, dan gaat daar eerst nog meer van de helft vanaf .. dat is lekker :-(
-
Het kabinet bedient zich van salami techniek: stukje voor stukje wordt de échte boodschap versnipperd en tot een worst gemaakt. Voor we het weten heeft mak Nederland die worst geslikt zonder écht te weten wat de gevolgen zijn.
De essentie van het probleem ligt bij het Kabinet: onvoldoende en niet transparante voorlichting over kosten en opbrengsten. Geen mens weet wat het gaat kosten, dus ook niet wat het gaat opbrengsten. Hoe worden de provinciale opcenten gecompenseerd? Welke bedragen gaan per km gelden?
Daar ligt de essentie. En natuurlijk worden we straks bespioneerd via het kastje van Camiel. Dat gebeurt via de poortjes boven de snelweg, zoals we meer telefoontaps hebben in Nederland dan in de gehele VS en zo kunnen we nog wel even doorgaan. Stemmachines waren toch ook veilig? De OV-chip? Hoeveel voorbeelden heeft men nodig?
Mogelijkheden worden gebruikt. In het geval van de overheid kan dat in essentie 'staatsgevaarlijk' zijn. In het geval van deze km-heffing vind ik dat dit het geval is. We zijn daar onvoldoende tegen beschermd. Niet door het Kabinet, niet door het parlement niet door andere instanties die over onze privacy waken.
Nog los daarvan leidt het middel niet tot het doel. Het is m.i. aan alle kanten een heel fout voorstel.
-
Waarom mag een krant geen campagne voeren? Ze zijn er nogal effectief in. Zoals hieronder genoemd heeft ook De Volkskrant een paar dagen voor de verkiezingen een martelverhaal in Irak verzonnen, met als doel de verkiezingen te beïnvloeden. De Telegraaf voert in ieder geval campagne met open vizier, in plaats van stiekem. Ook deze site is opgezet om doelbewust een bepaald politiek geluid te laten horen, ik verwacht dus nog heel wat campagnes van deze site in de aanloop op de gemeente- en tweede kamerverkiezingen.
Uitgesproken meningen maken het medialandschap interessant!
-
''De krant brengt de leugens in het 'land'' zeggen ze, ben ik het vierkant mee eens.
''Het papier is geduldig'' zeggen ze, van kop tot teen mee eens.
Wie is ze? Mostafa! De Nederlanders.
-
De CO2 fanaten kunnen het niet leuk vinden - de Telegraaf heeft wel gewoon gelijk natuurlijk.
Ik vind het nogal zwak van de politici die nu boehoe roepen, er is simpelweg grote weerstand tegen dit plan en de Telegraaf verwoordt die weerstand. Mag er van deze politici geen kritiek zijn?
Een onzalig plan als de kilometerheffing verdient het om uit het water te worden geblazen; in ieder geval niet om als zoete koek geslikt te worden.
-
sam tosha, do 26 november 2009 16:38
in reactie op Dead Rising
Reageer op sam
Waarom is het een onzalig plan. Is het niet simpelweg fair, diegene die meer kilometer rijden meer te laten betalen? Zouden sommigen van hen in plaats van automatisch op een vrije dag te denken: Wat gaan we doen MET DE AUTO, zich af kunnen gaan vragen: Valt er nog wat te doen ZONDER AUTO. Zou het zo kunnen zijn dat het 'autorijden' naast woon - werk vervoer ook een verslavend luxe spelletjes is? Wat met grote regelmaat totaal vastloopt met alle gevolgen voor mens, milieu en economie.
Mensen die zich tegen kilometerheffing verzetten reageren als kleine kinderen wier speeltje af en toe in de kast wordt gezet. Helemaal die uit vvd hoek, die zich opeens in hun privacy geschonden voelen, daar waar deze partij de meest vergaande regelgeving altijd heeft afgedaan met: "Als je niets te verbergen hebt dan moet het je niet kunnen schelen"
-
Mag ik deze keer eens geen bezwaar hebben tegen de Telegraaf ...
Get it done, boys!
Ik wacht met smart op de 'Westerterp' die de legitimiteit van het vastleggen van mijn autobewegingen aan de rechter voorlegt.
Een auto is vrijheid. Gaan en staan waar je wilt. En je geen horige voelen van de regering.
En een paar uitzoek tips voor het overige journaille:
* De BPM wordt afgeschaft en dat telt bij in de kilometerheffing, maar wordt die ook afgetroken voor auto's waar al BPM voor is betaald?
* Alle technologie en arbeidsplaatsen die nodig zijn voor de kilometerhefing moeten ook worden betaald uit de kilometerprijs?
* Hoe kan men de toestroom van auto's op drukke tijdstippen willen reguleren en mensen stimuleren op andere tijdstippen te rijden als de regering geen spitstarief wilt invoeren?
* Hoe kan ik tegelijk mijn kilometer-rekening controleren en tegelijk mijn minnaar in Enschede geheimhouden .......
* Met mij vintage Volvo ben ik na 3 ritten Enschede al verder dan de wegenbelasting voor 3 maanden. Waar moet dat heen met de liefde?
* Lachen om de technologie. Het kan best hoor die kilometerbeprijzing maar hadden we vorige week niet én een storing bij Vodaphone en KPN. Weten we de dagenlange internetstoring bij KPN van vorig jaar nog? Brandweer, politie en ambulancediensten schijnen nog steeds niet te kunnen communiceren met hun prachtsysteem.
Nog een TIPJE voor de TELEGRAAF: Doen we leuk een parkeeractie op de snelwegen? Picknickmandje en slaapzakken mee!
Get it done, boys!
-
De oude media, wat kranten zijn, gaan allemaal wel eens over de schreef. Ik herinner mij de verhalen over marteling door Nederlandse militairen, die ooit in de Volkskrant verschenen op een pikant moment...Kranten zijn sowieso slecht voor het milieu, bevatten nieuws van eergisteren en zijn alles behalve onafhankelijk. Tijd om ze langs natuurlijke weg te laten uitsterven...net als het handjevol lezers dat ze nog hebben trouwens!
-
Piet Knollema, do 26 november 2009 10:24
in reactie op Dagelijkse Dosis
Reageer op Piet
Ik constateer dat jij met mij van mening bent dat de Telegraaf over de schreef is gegaan.
-
Ja, dat is een juiste constatering. Maar zoals gezegd gebeurt dat aan de lopende band. Laat het voorbeeld dat ik van de Volkskrant geef dan ook goed tot u doordringen. Het AD loopt sinds het permanent in crisis is geraakt bijvoorbeeld blindelings achter elke corrupte Burgemeester aan, door relevante informatie achter te houden. Neem nou IJssels van Gorinchem....welke journalist uit de oude doos durft het aan om deze Capo van de vastgoed-maffia aldaar te ontmaskeren?
-
Niet verassend, aangezien onze commerciële massamedia (die noemen zichzelf "kwaliteitskranten") een weerslag zijn van de consensus, de officiële werkelijkheid, waaronder politieke belangen, uit Den Haag of het bedrijfsleven. Ook wel bekend onder de naam 'lobby'. Waarom een krant een platform voor lobbyisten is? Dat is eenvoudig: omdat niet de verslaggeving op de eerste plaats komt, maar het geld van de adverteerders, en de hoogste bieder. Het nieuws verslaan is bijzaak geworden. Dat een paar politici sputteren is hypocriet, want zij zouden hetzelfde doen, wanneer het in het hun eigen politieke of partijbelang in.
-
Het doel van een bedrijf dat kranten uitgeeft is zo veel mogelijk kranten te verkopen. Daarvoor mikt men op een doelgroep. De Telegraaf schrijft artikelen voor mensen die graag Telegraafartikelen lezen. Wie kwaliteitsjournalistiek met de bijbehorende hooggestemde standaarden wil leest NRC Handelsblad of de New York Times.
Politici moeten blij zijn dat er in de vorm van de Telegraaf een betrouwbare graadmeter van de rommelende onderbuik is. Deze meningen, die in sommige gevallen zelfs onderbouwd zijn, leven bij een groot deel van het volk en al deze slecht geïnformeerde mensen hebben ook stemrecht. Politici zouden het als een uitdaging moeten zien om dit volk te overtuigen.
-
Volgens mijn neus is het de voorpagina van De Telegraaf die in Nederland regeert en beleid maakt, en niet het Kabinet. De Telegraaf heeft de zwakte en het gebrek aan gezag van de premier Balkenende goed misbruikt. Als de premier van een land geen gezag heft, neemt de media het ''gezag'' over. Nog iets, een Telegraaf-trucje: De Telegraaf schrijft vaak bijvoorbeeld "de lezers vinden dit... de lezers vinden dat...'' Klinkt logisch maar is het drie keer niet logisch als je goed nadenkt. De Telegraaf lezers, moest het zijn. Zij met hun Wakker Nederland!
-
Zelden zo'n vermakelijk stukje gezien. Politiek die er nu pas achter komt dat De Telegraaf een leuk blad is dat wat propaganda rondslingert. Sorry voor m'n weinig onderbouwde reactie verder. Ik ben nog aan het bijkomen van de lach ...
-
Sinds wanneer noemen we de Telegraaf opeens een krant!?!?
-
Ahum....en de 26.000 gezichten campagne was natuurlijk compleet anders
-
Ja daar was natuurlijk helemaal geen kritiek op! Of nee, die was er wel. Tot op de dag van vandaag. Luidruchtig zelfs. Dus wat is nu precies het punt dat je met je vergelijking wilt maken?
-
x x, do 26 november 2009 13:53
in reactie op Peter Verkenst
Reageer op x
Aangezien het hypocriet is om kritiek te hebben op de Telegraaf terwijl ze zelf ook van die technieken gebruik maken...snappie...