-
ALS het waar is dat JPB's opmerking een seksistische bedoeling had en ALS het waar is dat Femke Halsema daarom aan JPB een knietje wilde uitdelen en Als...enz. enz. enz.
Tsja..
Maar ik geloof dat er al enige tijd een Economische Crisis in dit land aan de hand is. En dat er voor dit jaar reeds (?) maar in elk geval voor de komende jaren Grote Bezuinigingen aankomen. Waardoor menige Nederlander zich afvraagt (in wat voor bewoordingen dan ook) of hij/zij in een armoedeval terecht zal komen, niet of anderszins in de problemen zal raken.
Volgens mij zijn steeds meer mensen steeds minder geïnteresseerd in wat voor campagnetheaterstukje dan ook. En al helemaal niet in wat voor hijgerige media-aandacht daarvoor.
Brrr
-
In het geval van jan peter b is een knietje wel het minste wat hij voor zo'n opmerking op dat moment had moeten krijgen.
Publiekelijk voor de camera.
"Gaat u met de duurste partij (pvv) regeren of niet?"
En dan niet antwoorden? Dat is hetzelfde laffe wangedrag dat hij al zijn heel belachelijke politieke loopbaan heeft vertoond.
Oorlogen zijn heel duur, en daar werkt de pvv aan. alleen wie gaat dat betalen?
De pvv wil een oorlog, ze hebben echter maar 1 lid, en die is zelf te laf om achter zijn bewakers vandaan te stappen.
daarom wil de pvv in de regering, om haar eigen oorlog met belastinggeld te betalen.
-
JP draait door en valt door de mand.
Hij is zo weinig thuis dat ie oprecht even gecharmeerd was van een dame, even zijn emoties niet de baas. Gelukkig was het geen ondergeschikte van zijn ministerie.
JP toont emoties we zouden blij moeten zijn.
Of was het slinks kopen van denktijd?
Nee, voor mij geen JP als MP. Onbetrouwbaar en onecht.
-
Briljant gepareerd van Geenstijl zeg: Femke heeft inderdaad boter op het hoofd. Zaak gesloten dus. Of hooguit een excuus van Femke aan JP.
-
Dom dommer domst . En wie spint er garen bij ?
-
Balkenende is er met de 'U kijkt zo lief' opmerking uitstekend in geslaagd om te verdoezelen dat hij wel vaker simpelweg geen antwoorden geeft op de gestelde vragen.
Elke keer als hij om een vraag heen draait zal men herinnerd worden aan het feit dat hij een ongepaste opmerking plaatste, niet dat er nog steeds geen antwoorden komen uit de mond van de premier die al jaren achtereen de boel verstiert.
Wim Kan zou hem 'zo'n bekwaaaame man' noemen.
-
Ik heb een artikel over Femke Halsema in OPZIJ niet gelezen, maar volgens de headline zegt ze "Ik mag graag het debat met een flirt ontregelen".
http://www.opzij.nl/opzij/show/id=18790
-
Nee Ja, vr 28 mei 2010 12:31
in reactie op Frank En Vrij
Reageer op Nee
Triest hè? Dat meten met twee maten.
Dit schaadt Halsema (en GroenLinks) alleen maar meer.
-
Meten met twee maten noemt Femke dat altijd.
Wat een afgang!!
Weten dat je zo in een blad komt en dan een dergelijke opmerking van JB gigantisch uitvergroten.
Dan ben je dom.
-
Als Marijnissen tegen de presentator zegt: "U bent een viezerik", horen we er niets over. (Gisteren in Obalive). Waarom zouden we ons dan zo druk maken om deze (na al tweemaal eerder op hetzelfde te zijn ingegaan nog niet eens zo heel onterechte) uitspraak van Balkenende?
-
Balkenende is toch een "viezerik", als je ziet dat ie persoonlijk wordt op een legitieme vraag van een interviewster?
Hij staat openlijk op TV te flirten terwijl de goede man nota bene zegt gelukkig getrouwd te zijn.
En dan ook nog de gore moed heeft om in plaats van ruiterlijk zijn excuses aan te bieden, te gaan stellen dat ze er eerst om moet vragen.
Vrijwillig zijn excuses aanbieden voor horkerig gedrag is hem dus al te veel moeite, dat verdient geen schoonheidsprijs...
-
http://www.sigmund.nl/strips/sig100528.gif
-
alleen vandaag geldig:
http://extra.volkskrant.nl/sigmund/
-
Overdrijf nu niet zo Femke! Of is het gewoon nu alles voor de zetels???
http://www.youtube.com/watch?v=Sx34uqYHHtc&feature=related
-
Ken je echt het verschil tussen gewenste en ongewenste intimiteiten niet? Ga er dan gemakshalve maar vanuit dat toenaderingspogingen door religieuzen ongewenst zijn: zit je bijna altijd goed.
-
Helaas Piet, niet met u eens! Bas van der Vlies, de viespeuk.
http://www.youtube.com/watch?v=akAKni7VFts&feature=related
-
Was inderdaad niet zo handig van Balkenende doch erger zijn die mannen die het hebben over "het/mijn vrouwTJE" als ze het over hun vriendin/echtgenote hebben. :(:(:(
-
"Fatsoen, dat moet je doen", was dat niet het motto dat JPB de Nederlandse samenleving voorhield?
Zijn fatsoen houdt dus in dat het prima is om, wanneer een journaliste je lastige vragen stelt, opmerkingen te maken die duidelijk maken dat je haar niet serieus neemt.
Als hij een vent was had hij het tegen Niemann gezegd...
-
Waar maak je een punt van
Ik meen dat er wel belangrijke zaken zijn die aandacht verdienen
-
Waarom hier zo'n punt van maken? Was een beetje onhandig gebbetje. Het was niet lelijk bedoeld, anders had hij gesneerd. Is er niks anders in Nederland om je druk over te maken? Erg zielig dat Opzij hier zo'n punt van maakt. Zouden ze dat ook gedaan hebben als Emile Roemer dit had gezegd?
-
Beetje onhandig gebbetje? Kom op zeg. Als hij Frits Wester na een lastige vraag op zijn kale knar had gezoend, dat was een gebbetje geweest. Dit valt gewoon onder dezelfde noemer als het ongewenst in konten knijpen waar Jan-Petertje specialist in schijnt te zijn.
-
Welnee joh! Een rasjournaliste zoals Tweebeke draait hier haar hand niet voor om. Niet overdrijven.
Wat ik echt erg zou vinden, is als dat verzuurde ouwe vrouwenblad Opzij, excuses voor me zou vragen. Ook daar heeft de journaliste terecht niet op gereageerd.
Trouwens, hier op Joop.nl worden de dames ook weleens denegrerend behandeld. Klinkt bekend, Piet? Wij dames vinden wat van mannen, en heren vinden wat van vrouwen. Komt niet altijd goed over. Nou, so what?
-
Een beetje seksistisch is Balkenende wel. Ik vraag me af wat hij geantwoord zou hebben als er een man tegenover hem had gestaan...
-
Het is een debat, dus een serieuze setting.
En daarom kan ik me wel voorstellen dat met de opmerking van PB. een ongelijke machtsbalans wordt blootgelegd .
De reacties stellen de balans een beetje bij.
-
gewoon knietje geven en zand erover te kinderachtig voor woorden.
-
Raar toch, Halsema wil Balkenende een knietje geven. Dat is toch echt zinloos geweld. En dat voor een linkse potentaat die premier wil worden. Halsema, ga je schamen!!!!!!
-
Jan Wijn, vr 28 mei 2010 00:25
in reactie op willem obbes
Reageer op Jan
'Was inderdaad niet zo handig van Balkenende doch erger zijn die mannen die het hebben over "het/mijn vrouwTJE" als ze het over hun vriendin/echtgenote hebben.'
Ach, wat knietje: Balkenende heeft geen ballen, anders had hij niet zo'n seksistische opmerking gemaakt. Mijn wijf had hem meteen tegen z'n bakkes geslagen.
-
Opzij eist excuses van Balkenende
Ik vind het in negatieve zin opvallend dat de premier in een zakelijke setting denkt het zich te kunnen permitteren om
iemand zo te benaderen ,aldus Van der Linden. *
-
En ze bleef maar door zeuren die marielleTweebeeke vroeg aan de premier onder meer met welke partijen het CDA in een coalitie wil. Balkenende weigerde antwoord te geven, waarna Tweebeek bleef doorvragen. Na een korte stilte zei de CDA-leider plots: 'U kijkt zo lief.
-
Kom op joop, is er nu niets beters te melden dan 2 topics over een 'seksistische' opmerking van balkenende?
Ga uit van je eigen linkse kracht ipv op deze kleinigheden te zeuren
-
[...] die wordt premier (niet dus) of fractieleider [...]
Nee hoor, fractieleider wordt hij niet. Héééél toevallig wordt hem een andere baan aangeboden op Europees of anderszins internationaal niveau, die hij absoluut niet kan weigeren... Kiezersbedrog? Welnee, hij blijft zich inzetten voor zijn land... Wedden? :D
-
Hm... dit was een reactie op een berichtje van Aert
-
""U kijkt zo lief""
Stond verbaasd toen ik Balkenende dat hoorde zeggen.....hij komt ergens niet uit en wil geen rechtstreeks antwoord geven op haar vraag en dan zo'n opmerking.
Ronduit een zeer belachelijke opmerking richting een vrouw in een zakelijk contact.
Daarbij....ik vond Mariëlle Tweebeke zeer professioneel haar werk doen.
-
Ik schreef al eerder in een gedicht:
"Bij gebrek aan beter
stemt het CDA Jan Peter"
Is dit echt het einde van deze verstikkende alles betuttelende CDA periode?
Is er licht aan het einde van de tunnel?
Of is het de koplamp van een aanstormende trein?
Als we nu eens zo kiezen dat Femke vice-premier wordt en dus vlak bij hem zit, misschien lukt het dan toch een keer.
Ik bedoel eigenlijk: Als Rutte de baas wordt zullen we de zeisen moeten gaan haren en wetten en de dorsvlegels van de muur moeten gaan halen want dan wordt het revolutie.
Al moet ik het alleen doen....
Nee, gewoon JP terug naar de zeeuwse klei, anker aan z'n poot, klaar.
Rutte eerst een vriendin die hem wat algemeen fatsoen bijbrengt en hem van z'n testosteron afhelpt, Cohen premier, Roemer en Halsema vice-premier en dan voorzichtig de zaak terug buigen naar een beetje socialer Nederland.
En Wilders?
Ach, Wilders........
-
Wow, er worden 3 beschouwende artikelen geplaatst n.a.v. het debat gisteren, en TWEE daarvan gaan over de opmerking van Balkenende. Het zou de redactie sieren als ze inhoudelijk wat meer de diepte ingegaan waren in plaats van dit soort randzaken die bij RTL Boulevard niet zouden misstaan.
-
Helemaal waar.
Maar misschien toch wel onvermijdelijk. De analyse achteraf is toch een selectieve en emotioneel gedreven priet praat die ook leuk is.
Net als bij een sportwedstrijd, de analyse van de deskundigen is bijna altijd anders dan die van de media en de borrelpraat en kantoor praat, en nu ook he internetgebabbel.
Je hebt gelijk, maar ja het is realiteit. Het levert de meeste gesprekstof op.
Het feit dat journalisten Balkenende volgden in het gezeur over 'breekpunten' verleidde Pechtold tot de uitspraak, gut als jullie het zo hard willen spelen en u dat woord wilt gebruiken, dan is hervorming van huur en koopmarkt inderdaad een breekpunt.
Uiteindelijk gebeurt er niet zoveel tijdens deze debatten. We zien spelers die het een keer goed doen, we zien spelers die het niet zo goed doen (Cohen), een enkeleing die eigenlijk het veld uitgestuurd zou moeten worden vanwege absoluut onder de maat functioneren (Balkenende), er zijn grijze muizen (Rouvoet) en mensen die gewoon hun rol goed spelen en toch niet opvallen (Wildersen Halsema).
De debatten zijn om inhoudelijk te informeren en ik vindt dat de debatten dat toch eigenlijk best goed doen.
Complimenten voor RTL die nu twee goede debatten heeft georganiseerd. Een pracht coup tegen de publieke omroep!!
Kijk ook maar eens naar Wester en Nieman laat op de avond.
-
Mees ., do 27 mei 2010 13:50
in reactie op Jan L.
Reageer op Mees
Randzaken?
Een mogelijke toekomstige president die in zakelijke contacten in het openbaar zo tegen vrouwen spreekt als hij ergens niet uitkomt?
Zullen we de paus dan maar nemen als MP?
-
Jan L., do 27 mei 2010 15:48
in reactie op Mees .
Reageer op Jan
En daarom moet bijna 67% van alle artikelen over het debat over die ene uitspraak gaan? Zou een diskwalificatie van de inhoud van de overige 2 uur zijn vind je niet?
-
Mees ., do 27 mei 2010 14:08
in reactie op Jan L.
Reageer op Mees
Tijdens een overleg met MP Balkenende zeg je als kamerlid in een zakelijk gesprek op een vraag die hij je stelt en je weet even niet te antwoorden ....."U hebt zo'n mooi kontje"
Balkenende deed het op tv vóór honderdduizenden kijkers....wat een toonbeeld van beschaafdheid.
-
Tsja, je kunt het afdoen als iets oppervlakkigs, maar is het dat wel?
Want als je er even werkelijk naar durft te kijken, en dan bedenkt waar het het toonbeeld van is, dan is het beschamend.
het geeft een hele duidelijke illustratie van hoe men in het CDA maar ook verder in de politiek over vrouwen denkt.
Laat Wilders zich daar eens druk over maken, hoe de Autochtone Nederlanders hun vrouwen denken te kunnen afserveren.
Het is een toonbeeld van de verregaande verhuftering van de politiek.
Eerst blijkt Jack de Vries de grote denker achter de normen en waarden campagne zijn huwelijkse geloften vergeten te zijn, en zich ook niet te storen aan de tien geboden die ze ons door de keel duwen, namelijk gij zult geen andere vrouw begeren dan uw eigen.
En nu blijkt zelfs Balkenende het niet zo nauw te nemen met zijn eigen huwelijk, en openlijk tijdens een lijsttrekkers debat te flirten met de interviewster.
Tenminste dat is de positieve uitleg.
Het kan ook nog zijn dat het zoals velen voor me al zeiden, een uitermate vrouwonvriendelijk poging iemand weg te zetten a la Pim Fortuin dat ooit deed "ga toch koken mens", okee dit was iets aardiger geformiuleerd, maar even badinerend bedoeld, als het *geen* flirt was.
Welke van de twee mogelijke verklaringen voor de opmerking je ook kiest het blijft hoe dan ook getuigen van weinig respect voor vrouwen.
Het lijkt potdorie wel alsof we weer afgleiden naar de bekrompenheid van de jaren 50 :-(((
-
waarom heeft niemand tijdens die debatten het over hoe weinig Nederlanders zo weinig dagen werken
en
waarom heeft niemand het over de daling met 10 plaatsen van Nederland's concurrentiepositie als het om belastingdruk en -regels gaat binnen het raamwerk van de Freedom Index?
zo sukkelen we lekker door, met dalende koopkracht
-
Zjen Zen, do 27 mei 2010 14:54
in reactie op Joop Pooj
Reageer op Zjen
Daar heb je het al diverse keren over gehad op andere plekken Pooj, en hier gaat het over een faux pas van onze PM.
Dat mag toch?
-
Tja... de vries, lubbers, balkenende.... droevige reli types die in hun hart der harten liever de vrouw gewoon hebben als een aanrechtslaaf, broedmachine, en strijkapparaat.
Gasten verkeren daadwerkelijk nog in 1920.
Eigenlijk is het schandelijk dat een volwassen partij als het CDA zich dit soort volstrekt incorrecte dingen nog permitteert. Evident wordt dit soort gedrag niet afgekeurd binnen de partij, wat weer de ultieme paradox schetst van de christendemocraat die het heeft over fatsoen, normen, waarden en beschaving, maar ze alle vier niet ten toon kan spreiden. Ik snap nog steeds niet waarom anno 2010 mensen er nog op stemmen.
-
Goede reactie van uw kant: het legioen der reli-slaven is inderdaad triester dan triest en vrouw-vijandig, want vrouwen daar snappen ze helemaal niets van....
-
Joop Pooj, do 27 mei 2010 12:18
in reactie op Hjalmar Hoort
Reageer op Joop
Als ik een effectarts voor een feministische politieke partij was zou ik dit becommentariëren met:
Blijkbaar heeft de vrouw bij het CDA 2 rechten: het aanrecht en het onderrecht (dit laatste recht kent meer dan 1 dimensie ondanks dat het begrip onderrecht zelf al een dimens uitdrukt - tijd om op te houden want ik snap het zelf al niet eens meer).
PS toch nog een flauw geintje: voor zelfbewuste vrouwen heeft het CDA zichzelf Opzij gezet!
CDA-ers die dit grapje echt beneden alle peil vinden moeten s.p. (nee, niet die van Roemer maar van stante pede) hun lijsttrekker vervangen - anders zijn ze inconsequent, net zo inconsequent als met dat rentmeesterrschap dat resulteert in asfalt (je moet toch wat doen voor die bouwcomissariaten) en megafarms met allerlei ziektes).
-
Is dreigen met een knietje niet net zo'n seksistische handeling?
-
LoL.... nee dan heet het feminisme.
sorry. geintje.
-
Zjen Zen, do 27 mei 2010 11:43
in reactie op Hjalmar Hoort
Reageer op Zjen
Hahahaaha..ik zat te peinzen over een grappige reactie en dan vind ik deze.
Echt grappig.
-
Een knietje?
Geen catchcatch, geen boxen, dacht ik,..... Femke met testosteron??
:-) Waaaaoow.
JP,... een echte voc-you admiraal die nog steeds denkt dat hij iets slimmer is dan zijn vrouw. Humor, humor, humor,.... :-P
Emile Roemer een man met de juiste mix,..
Geen wild-plassen maar verplassen,...jah dat deden we jaren voor de sex!!
Zou Balkenende iets tekort gekomen zijn zonder het te weten??
Jah,.. ze keek zo lief, niewaar?
Kijkt zijn vrouw ook zo lief als hij zich vastlult? ;-)
Emile zei het niet maar preekte het wel,...
Fatsoen moet je doen!!
Dus beste modaaltjes en politiek gestuurde vaklui, zusters, meesters, politie,.......... meer met minder,.... het kan!!
-
Ook leuk is de "Tweet van de Dag' met: "Oei, Balkenende tegen presentratrice: U kijkt zo lief. @JackdeVries dus nog steeds spindoctor van Balkenende #carredebat"
door Roy Bouten van de PvdA (wie dat dan ook is).
-
http://roybouten.web-log.nl/
-
Dank je, Aert.
-
Waar je het knietje ook plaats je raakt altijd een bal.
-
Ha, ha, ha,...
-
Femke, Femke, ook oud PSP stemmers worden door jouw partij vertegenwoordigd. Geweld lost niets op, dus laat dat knietje maar zitten.
Bovendien heb ik Balkenende nooit op het bezit van "ballen" kunnen betrappen, dus het is zowiezo een kansloze actie.
-
Zjen Zen, do 27 mei 2010 10:51
in reactie op Mw. Oeverloos
Reageer op Zjen
Hahahaha Oeverloos, je laat me weer schateren. Nee, de man heeft idd geen ballen.
-
Ha ha...nou inderdaad, Mw. Oeverloos. Hij heeft ze waarschijnlijk al jaaaaren geleden ingeleverd.
-
Mariëlle Tweebeeke antwoordde niet: Wat bent u bent eng! Wat natuurlijk wel zo is. En dat siert haar in hoge mate. Ze deed net alsof ze geen raaskallende baantjesjager voor zich had die zijn eigen narcisme met landsbelang verwart.
Knap van haar en moreel superieur, maar dat zijn haast alle vrouwen.
-
Wat is er nu mis met 'wat kijkt u lief' ... Hij had 'geen commentaar' kunnen zeggen... Van dat 'ik had je een knietje gegeven' - nou ja, geeft een beetje aan dat dit geen vrouw is waar je buiten de politiek kunt zeggen. Kan deze vrouw het nu nooit een beetje leuk houden?
Kortom: Overdreven gedoe, dit heet nu protonenpijpen, neutronenbeffen en electronenneuken.
-
Citaat: "Wat is er nu mis met 'wat kijkt u lief' ... Hij had 'geen commentaar' kunnen zeggen..."
Dat hij niet Geen Commentaar als antwoord gaf maar met een seksistische en puberale opmerking naar voren kwam: Dat is er mis mee!
Ik hoop dat Balkenende flink op z'n toges heeft gekregen van zijn vrouw - 'je zegt dat nou nooit tegen mij' - en dat het niet bij een knietje is gebleven.
-
Tim Tim, do 27 mei 2010 11:29
in reactie op Inter Bella
Reageer op Tim
Ze reageerde er zelf ook niet op en vatte het dus gewoon sportief op, wat je ook moet doen als je daar de stoere interviewer gaat uithangen. Wat dat betreft alle lof voor Tweebeke voor haar hele optreden die avond.
Dat Femke vervolgens zo geprikkeld reageert is niet heel gek gezien haar speerpunt voor een verbetering van de positie van vrouwen in Nederland.
-
Hahaha die opmerking van Roemer tegen een SP-medewerkster: En??
Ja goed gedaan..
Nee, ik bedoel de voetbal...
Eindelijk iemand die niet full-of-himself is.
-
Het is gedaan met balkenende.
Dit blijft kleven.
Nu Rutte nog ff ontmaskeren.
-
Tim Tim, do 27 mei 2010 11:12
in reactie op Joop Schouten
Reageer op Tim
Vraag me af wanneer de eerste remixen en ringtones op internet verschijnen.
-
Tim Tim. Wil je, als je het kan vinden of tegenkomt, de link plaatsen?
M'n mobieltje heeft genoeg van Obama's 'Yes we Can'.
Ik ga ook zoeken.
-
Tim Tim, do 27 mei 2010 12:14
in reactie op Joop Schouten
Reageer op Tim
Zal ik zeker doen. :)
-
Joop Pooj, do 27 mei 2010 12:04
in reactie op Joop Schouten
Reageer op Joop
Blijft lastig die Rutte en VVD af te schilderen als ouderwets. Rutte geeft op vrijdag les op een Haagse school in een van de mindere buurten, zijn zussen zitten in de verpleging en de VVD is voor de gekozen burgemeester.
-
In z'n algemeenheid zou ik dat ook niet willen beweren over Rutte.
Ik vind alleen z'n neoliberale insteek ouderwets en dom.
Een zeer groot deel van wat er in de beginselverklaring van de VVD staat vind ik zelfs o.k..
Het heeft zelfs raakvlakken met het SP gedachtegoed (...).
Verder vind ik het VVD programma een regelrecht gevaar voor de samenhang in onze maatschappij.
-
Joop, je begint nu toch wel heel gefrustreerd over te komen over het succes van Rutte. En hoezo ontmaskeren? Hebben we het hier over een misdadiger of zo?
-
Ik hou niet van leugenaars en asociale ideeën.
-
Alleen Rutger van Catricum mag dat tegen Femke zeggen.
-
Whoehahahahaa....Femke zegt het hem recht in zijn gezicht?
Ik had je een knietje gegeven?
Whoehahahahaaaa...Fantastisch.
Goed zo Femke!
-
"De opmerking van de premier en de reactie van Halsema lijken het definitieve einde van zijn gezag als leider van Nederland in te luiden. "
Ik vind het jammer dat Joop zo'n extreem gekleurde site is. Deze opmerking slaat namelijk helemaal nergens op. Ja, het is een suffe seksistisch opmerking. Nee, het heeft niets te maken met zijn "gezag als leider".
-
[ Ik vind het jammer dat Joop zo'n extreem gekleurde site is]
Wat zie je er voor extreems gekleurds in?
Ik heb zojuist even voor je rondgekeken, op 'mijn mening van de Telegraaf is ook nog plek voor anders gekleurde opinies, of schrijf je dan [ Ik vind het jammer dat 'mijn mening'van de Telegraaf zo'n extreem gekleurde site is] ?
En ik kan je wel vertellen dat ik geen 'leider met gezag' (hoe komt het toch dat zijn kabinetten vallen) achter zo'n lullige puberale draaikoonterige en seksistsche opmerking zie, maar goed ik ben wat feministischer dan jij waarschijnlijk ;-)
-
Overdrijf niet zo, hij zei het alleen omdat ze die vraag al 3x stelde. Je stukje over de Telegraaf begrijp ik niet zo goed, ik heb een afschuwelijke hekel aan de Telegraaf.
-
Hoe kan je gezag verliezen als je het nooit hebt gehad?
-
Tja het geeft aan dat Balkenende het slecht deed, maar het geeft ook weer wederom aan hoe Halsema kan reageren. En dat bedoel ik negatief, als ik haar hoor debatteren dan begin ik mezelf altijd te ergeren... :/
-
---- En dat bedoel ik negatief, als ik haar hoor debatteren dan begin ik mezelf altijd te ergeren... :/-----
Dat heb ik nou nooit ;)
-
;)
-
Het definitieve einde werd al ingeluid bij de oprichting van Balkenende I.
-
- -, do 27 mei 2010 09:49
in reactie op Aert Willem d'Holbach
Reageer op -
Daar heeft u een punt.
-
En daar ben ik het mee eens.
-
Het gebeurt zelden, maar dit keer slaat u de spijker op zijn kop. Paars kabinet, dan maar?
-
Ja, doen! Ik zou ervoor tekenen, en ook voor paars + met GL erbij.
-
Kees, we zijn het zelden eens, maar ik roep al weken dat Paars mijn lieveling is.
-
Daar heb je het duivelse dilemma weer...
Hoe dan ook denk ik dat Jan Puber Balkenende niet meer in het volgende kabinet komt, die wordt premier (niet dus) of fractieleider. Het komende kabinet moet durven hervormen, ter linker én ter rechterzijde. Daarom ga ik voor breed liberaal. De aanvulling komt van het CDA (te gezapig) of de PvdA (te gezapig). Beide kunnen, mits gemarginaliseerd, een woordje meespreken. Als VVD-er zou ik na de verkiezingen kijken wie de kleinste is van de twee maar groot genoeg om mee te spelen. Dat betekent bij de huidige peilingen circa 20 tot 25 zetels. Maar goed, dat is mijn opvatting.