22 november 11 17:24 Reageer (72) Media RSS

Rechts boos over fusieplan omroepen

VVD en PVV in opstand tegen CDA-minister Van Bijsterveldt: Linkse omroep VARA krijgt te veel geld

De VVD en PVV zijn niet blij met de fusieplannen van de omroepen. De minister zou te veel doen wat Hilversum wil. PVV-voorman Wilders wil vooral dat er "geen cent extra naar de linkse VARA gaat", zo meldt de NOS. Als de VARA en BNN fuseren, zoals nu voorgesteld, krijgen ze namelijk meer geld. CDA-minister Marja van Bijsterveldt is van plan om het voorstel van de omroepen over te nemen.

De fusie van de omroepen verdeelt zo de coalitie. VVD en PVV vinden dat de minister de dienst moet uitmaken en dat ze zich nu te veel laat leiden door Hilversum, aldus de NOS.

De minister wil gewoon dat er 200 miljoen euro wordt bezuinigd op het publieke bestel en dat het aantal zendgemachtigden tot acht omroepen wordt teruggebracht (nu nog 21).

Laatste Reacties (72) Reageer Reacties in wachtrij: 0

  • - drammer -, do 01 december 2011 13:34 Reageer op - drammer

    - drammer

    De oplossing is veel eenvoudiger, het teveel aan "gratis" geld bij de linkslijnende oproepen, afromen en de oudjes in de bejaardentehuizen een mooie kerst bezorgen...

    Socialer kan het niet...

    Dan is alles weer in evenwicht en eerlijk verdeeld.

  • Rønald Prins, wo 23 november 2011 16:52 Reageer op Rønald

    Rønald

    De Televaag en de bruine Rotterdammer als staatskranten van bruin2.
    gesteund door WNL. Avro en Tros en nog wat cda omroepen.

    Tja links heeft de meerderheid. Dus VARA en Joop monddood maken.

  • , wo 23 november 2011 08:32 Reageer op

    De pvv wil een Rijksomroep, waarbij de pvv bepaalt wat wel en niet uitgezonden mag worden.
    Het gaat de goede kant op.

    Staatsradio en StaatsTV.

    Maar gelukkig zijn ze weer eens kwaad.
    Dat stelt me gerust.
    Wanneer ze tevreden zouden zijn is het tijd je zorgen te maken.

  • hr. arryo, wo 23 november 2011 13:21 in reactie op Reageer op hr.

    hr.

    Blaffende honden bijten niet, Katz.

  • - drammer -, do 01 december 2011 13:30 in reactie op hr. arryo Reageer op - drammer

    - drammer

    Dat hebben we gemerkt tijdens de algemene beschouwingen, de poedels werden bedoemd en ze zijn voorlopig onzichtbaar. Bijten doen ze niet, "zonder tanden" lijkt me dat ook een actie die nergens toe leidt.

  • Nieuw!: Veldman, wo 23 november 2011 16:38 in reactie op Reageer op Nieuw!:

    Nieuw!:

    Precies wat Goebbels ook wilde :

    http://www.evtv1.com/player.aspx?itemnum=6311

  • Jonas De Ridder, wo 23 november 2011 00:21 Reageer op Jonas

    Jonas

    Ik vermoed dat het pvv en vvd helemaal niet om links gaat maar om het feit dat ze bij de vara (en andere publieken) nog een beetje kwaliteit in hun programma's proberen te steken. En dat is heel vervelend voor hun commerciele vriendjes. Daar mogen de programma's niets kosten. En daarom moeten de publieke omroepen maar terug. Heeft verder niks met linkse politiek te maken.

  • Henk Daalder Duurzame Brabanders, di 22 november 2011 23:14 Reageer op Henk Daalder

    Henk Daalder

    Uit deze rechtse weerstand blijkt maar weer eens de fascistische intentie van PVV en VVD.
    De scheiding tussen politiek en media moet groter.
    Daarom mag WNL verboden worden

  • Peet Van Velzen, di 22 november 2011 22:34 Reageer op Peet

    Peet

    Heel goed datde VARA meer geld krijgt. Mannen als Paul Witteman en Paul de Leeuw moeten ook eten he? En dit zijn "unieke talenten".

  • mohammed dareisalaam, wo 23 november 2011 02:41 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op mohammed

    mohammed

    Je kunt moeilijk de VARA verwijten dat ze bij WNL en PowNed alleen maar klungeligheid in dienst hebben, waarmee ik overigens niets ten voordele van Pauw en Witteman wil zeggen. Naar mijn mening zijn zij behoorlijk rechts, en moet rechts Nederland het van een rode omroep hebben, willen zij hun boodschap met enig niveau op het scherm krijgen.

    Maar nogmaals, je kunt niet aan de VARA verwijten dat anderen tekort schieten.

  • het geweten, di 22 november 2011 22:06 Reageer op het

    het

    [Rechts boos om fusieplan omroepen.]

    Geheel terecht dat rechts boos is, want beste kijkbuiskinderen de Vara/Bnn krijgen € 10.000.000,- EXTRA.
    En dat alleen kuch, omdat het gelukt is samen te fuseren.
    En dat is niet pluis, omdat de rest benadeeld word.
    Is het Nu duidelijk?
    Mooi!
    Punt.

  • Ben Joosten, di 22 november 2011 22:30 in reactie op het geweten Reageer op Ben

    Ben

    "En dat is niet pluis, omdat de rest benadeeld word.

    Bij mijn weten hebben de omroepen dat gezamenlijk afgesproken. Dus ook de volgens u benadeelde rest. Dus wat is er nu niet pluis?

  • Dehnus Nörder, di 22 november 2011 22:36 in reactie op het geweten Reageer op Dehnus

    Dehnus

    Nee omdat ze meer LEDEN hebben. En in het huidige systeem is de leden die bepalen hoeveel je krijgt. Moet je er wel even bij vertellen. Als WNL nog meer leden had gehad hadden zij meer gekregen. Maar ja feitjes.. feitjes ;).

  • Schrijvende Rechter, wo 23 november 2011 01:27 in reactie op Dehnus Nörder Reageer op Schrijvende

    Schrijvende

    Ze krijgen die tien miljoen juist ONDANKS dat ze niet genoeg leden hebben om die tien miljoen te verantwoorden.
    Einden van het verhaal is dat ze dat geld niet gaan krijgen of de vvd en pvv verzinnen wel wat om het op een andere manier weer terug te halen.

  • mohammed dareisalaam, wo 23 november 2011 02:46 in reactie op Schrijvende Rechter Reageer op mohammed

    mohammed

    Ik zou VVD en PVV niet meer te vaak in een adem noemen. Ondanks de knieval van Wilders vandaag voor de VVD is de liefde toch wel enigszins over.

    Vooral het kabaal tegen Gul, die, volgens Wilders, de toegang tot Nederland moet worden geweigerd is slecht gevallen.

    In 2008 exporteerde Nederland 4 miljard naar Turkije, dat zou Wilders het liefste frustreren, maar bij het bedrijfsleven denkt men daar anders over.

  • Pepijn Nostrinite, wo 23 november 2011 12:23 in reactie op mohammed dareisalaam Reageer op Pepijn

    Pepijn

    De liefde misschien wel maar beide willen de rit te graag uitzetten. Dit kabinet redt het misschien niet maar dan door het CDA, niet door de PVV. Niet de PVV maar het CDA is de instabiele factor.

  • Tom Meijer, wo 23 november 2011 10:12 in reactie op Dehnus Nörder Reageer op Tom

    Tom

    "Nee omdat ze meer LEDEN hebben. En in het huidige systeem is de leden die bepalen hoeveel je krijgt. Moet je er wel even bij vertellen. Als WNL nog meer leden had gehad hadden zij meer gekregen. Maar ja feitjes.. feitjes ;)."

    Volkomen irrelevant. De (dwz alle) omroepen hebben dit zo afgesproken. Ze staan er blijkbaar zelf achter. En van tevoren heeft 'de politiek' bepaald dat 'Hilversum' alles zelf mocht regelen.
    Wat is nou het probleem, alles gaat zoals het was afgesproken.
    Maar ja feitjes.. feitjes ;).

  • Jonas De Ridder, di 22 november 2011 20:08 Reageer op Jonas

    Jonas

    Is er iemand zijn de me kan vertellen waarom de vara een linkse omroep is?

  • Jim Peeters, di 22 november 2011 21:00 in reactie op Jonas De Ridder Reageer op Jim

    Jim

    omdat ze het zelf zeggen :)

  • het geweten, di 22 november 2011 22:07 in reactie op Jim Peeters Reageer op het

    het

    De Vara?

  • sjaak de intellectueel, di 22 november 2011 21:39 in reactie op Jonas De Ridder Reageer op sjaak

    sjaak

    Maak je nu een grapje?

  • hr. arryo, di 22 november 2011 21:47 in reactie op Jonas De Ridder Reageer op hr.

    hr.

    De VARA is in de ogen van deze beide partijen een LINKSE omroep omdat dat, volgens hen, één van meest negatieve adjectieven is die deze aan deze omroep kunnen bevestigen. Het gaat niet om de tegenstelling links/rechts, maar om die negatieve connotatie.

  • het geweten, di 22 november 2011 22:35 in reactie op hr. arryo Reageer op het

    het

    WelNEE.
    Het gaat erom hoe ze de berichtgeving doen, En als je wat neutraal kijkt zie je het zeker wel.
    Kijk maar naar Pauw/Witteman, Dwdd, Paul de Leeuw tijdens de verkiezings perikelen met het formeren van Rutte1.
    En dat is maar één voorbeeld.
    De Vara was altijd DE omroep voor den arbeider, en de berichtgeving was en is er ook naar.

  • El Che, di 22 november 2011 22:50 in reactie op het geweten Reageer op El

    El

    "En als je wat neutraal kijkt zie je het zeker wel."

    Sinds wanneer kijk jij neutraal?

  • Jonas De Ridder, wo 23 november 2011 00:35 in reactie op het geweten Reageer op Jonas

    Jonas

    Welnee.
    Wat vvd en pvv dwars zit is dat links voor kwaliteit staat en rechts niet verder komt dan troep produceren.

    En dat is niet alleen bij de omroepen het geval.

  • Tom Meijer, wo 23 november 2011 10:06 in reactie op hr. arryo Reageer op Tom

    Tom

    "Het gaat niet om de tegenstelling links/rechts, maar om die negatieve connotatie."

    Volgens mij heb je gelijk want iemand met verstand ziet gelijk dat er helemaal geen linkse omroepen meer zijn.

  • het geweten, wo 23 november 2011 12:21 in reactie op Tom Meijer Reageer op het

    het

    In de land der blinden is éénoog koning.

  • het geweten, di 22 november 2011 22:19 in reactie op Jonas De Ridder Reageer op het

    het

    Spreekt een Vara lid. ;-)

  • Evert van Vliet, di 22 november 2011 19:53 Reageer op Evert

    Evert

    Ik had niet anders verwacht van monetaire dictators.

  • W.J. v/d Straat, di 22 november 2011 19:30 Reageer op W.J.

    W.J.

    Het gaat de PVVD dus alleen om de VARA, die volgens hen te kritisch en te moeilijk is. Over de andere helft van de fusiepartner, BNN, geen woord.
    Maar die is dan ook absoluut niet 'links', in tegendeel. Daarom ben ik persoonlijk ook helemaal niet bij met die fusie, maar dat terzijde.

  • Censuur Joop, di 22 november 2011 19:25 Reageer op Censuur

    Censuur

    Wat Wilders zegt is toch maar een grapje. Dus lekker laten razen tot die rechtse wauwelaars het aan hun versteende hart krijgen.

  • Jonas De Ridder, di 22 november 2011 19:02 Reageer op Jonas

    Jonas

    Ha, ha. Linkse omroep. Hadden we die maar. Met rechts, nog rechtser en suf rechts moeten we het doen.

    Ook lachen. Meer geld naar wakker nederland.
    Dan nog meer vlotte filemeldingen, ster aankondigingen en vvd praatjesmakers. Kost allemaal niks. Maar het is dan ook niks. Daar hoeft helemaal geen geld bij. Opheffen is het voordeligst.

  • Nieuw!: Veldman, di 22 november 2011 19:20 in reactie op Jonas De Ridder Reageer op Nieuw!:

    Nieuw!:

    Ook waar ; de Vara is zo rechts als de nete .
    Jeroen Pauw en Mathijs van Nieuwkerk - hoe rechts wil je het hebben?

  • het geweten, wo 23 november 2011 16:51 in reactie op Nieuw!: Veldman Reageer op het

    het

    Kwa inkomen zijn het wel kapitalisten. ;-)

  • Eline W, di 22 november 2011 19:00 Reageer op Eline

    Eline

    Uhm, hoe noemen we een staat waarin de overheid zich inhoudelijk met de media bemoeit ook alweer?

  • hr. arryo, di 22 november 2011 21:52 in reactie op Eline W Reageer op hr.

    hr.

    Als een overheid dat soort dingen gaat dicteren moet we zo'n staat toch een dictatuur noemen?

  • Eline W, di 22 november 2011 22:26 in reactie op hr. arryo Reageer op Eline

    Eline

    Ik had gehoopt dat één van de voorstanders van deze absurde uitspraken van PVV en VVD dit had geraden. Als vorm van zelfreflectie.

  • hr. arryo, di 22 november 2011 22:41 in reactie op Eline W Reageer op hr.

    hr.

    Ja, en ik heb ze hiermee op dat idee willen brengen. Of me dar gelukt is moet nog maar blijken...

  • Ben Joosten, di 22 november 2011 22:32 in reactie op Eline W Reageer op Ben

    Ben

    "Uhm, hoe noemen we een staat waarin de overheid zich inhoudelijk met de media bemoeit ook alweer? "

    Italië?

  • Alex Alexander, wo 23 november 2011 08:13 in reactie op Eline W Reageer op Alex

    Alex

    Dat is een fout argument in deze Eline... het gaat hier om het geld dat de overheid geeft aan de omroepen. Niet om wat ze produceren!

    Overigens heb ik niet zo heel veel tegen de VARA eigenlijk, sure ik kan me ergeren aan de nadruk op 'links' zo nu en dan. Maar ook ik kijk met plezier naar de Wereld draait Door of Pauw en Witteman. En ik ben ook van mening dat ik ook voldoende neutraal of wellicht meer 'rechts' gerichte TV kan zien.

    Dus mij hoor je niet zo snel klagen...

  • Eline W, wo 23 november 2011 09:07 in reactie op Alex Alexander Reageer op Eline

    Eline

    Het gaat mij erom dat het deze politieke partijen wel degelijk gaat om de inhoud. Dit zijn de omroepen onderling overeen gekomen, en nu probeert de politiek daar een stokje voor te steken omdat de inhoud ze niet aan straat. Hadden ze dit ook gedaan als het om Powned en WNL ging? Ik betwijfel het. En dat is gewoon heel erg fout.

  • El Che, di 22 november 2011 18:59 Reageer op El

    El

    "PVV-voorman Wilders wil vooral dat er "geen cent extra naar de linkse VARA gaat","

    Gelukkig hoeven we de plannen van wilders niet serieus te nemen.

  • Pepijn Nostrinite, di 22 november 2011 18:59 Reageer op Pepijn

    Pepijn

    Ik ken de argumenten niet die de VARA en BNN hanteren om meer geld te vragen. Maar het lijkt vreemd om extra geld vrij te maken voor een van de fuserende coalities. Is dat dan nodig? Waarom de TROS en de AVRO dan ook niet?

  • Eline W, di 22 november 2011 19:45 in reactie op Pepijn Nostrinite Reageer op Eline

    Eline

    Het lijkt me heel simpel. Als er nu 21 omroepen zijn, en dat moeten er 8 worden. Dan moet het geld onder minder spelers verdeelt worden, natuurlijk wordt er dan bezuinigd maar waarschijnlijk nooit zoveel als die fusies oplevert.

    De enige manier om te voorkomen dat dit gebeurt is handmatig de omroepen geld gaan geven aan de hand van hun politieke voorkeur, maar ik mag hopen dat de ze bij de VVD wel inzien dat dat zeer fout is. Van de PVV verwacht ik dat ze daar een voorstander van zijn.

  • erik van velzen, di 22 november 2011 20:28 in reactie op Pepijn Nostrinite Reageer op erik

    erik

    De fusieomroep VARA/BNN is door een kleiner aantal leden, een stuk kleiner dan AVRO/TROS en KRO/NCRV. Omdat zendtijd en budget worden verdeeld op basis van het aantal leden, zou het verschil tussen VARA/BNN en de andere twee fusieomroepen behoorlijk groot worden.

    De NPO wil dat verschil voglens de krant kleiner maken door VARA/BNN 10 miljoen extra budget te geven. Zo moet worden voorkomen dat ’het verschil in slagkracht tussen omroepen te groot wordt’. VARA/BNN heeft dan bijna evenveel budget als de andere twee grote omroepen.

    Bij de omroepen die zelfstandig blijven (EO, MAX en VPRO), heeft MAX de minste leden. De ouderenomroep krijgt vijf miljoen euro extra.

  • Pepijn Nostrinite, wo 23 november 2011 12:21 in reactie op erik van velzen Reageer op Pepijn

    Pepijn

    Ok bedankt!

  • Tom Meijer, di 22 november 2011 21:02 in reactie op Pepijn Nostrinite Reageer op Tom

    Tom

    "Ik ken de argumenten niet die de VARA en BNN hanteren om meer geld te vragen. Maar het lijkt vreemd om extra geld vrij te maken voor een van de fuserende coalities. Is dat dan nodig? Waarom de TROS en de AVRO dan ook niet?"

    Heel eenvoudig. Door de politiek is besloten dat 'Hilversum' de fusieronde en het geld wat daarmee gemoeid is, helemaal zelf mag regelen.
    'Hilversum' heeft dat gedaan met de nu bekende uitkomst. Men was er allemaal bij, en voor zover ik weet ook allemaal mee eens.

    En nu de uitkomst (een deel van) de politiek, lees PVV en VVD, niet bevalt, zou het opeens niet goed meer zijn? Wat zijn dat voor smerige lui?

    En los daarvan, wat verstaat men in'shemelsnaam onder links? Ik zie met de beste wil van de wereld geen linkse omroepen meer. Al jaren niet meer. Het zijn allemaal verschillende smaken van rechts, tot ultra rechts aan toe.

  • Marc 's Mening in de Marge, di 22 november 2011 18:32 Reageer op Marc

    Marc

    De politiek heeft zich niet te bemoeien met de politieke kleur van de omroep.

  • Daniël Willemsen, di 22 november 2011 19:46 in reactie op Marc 's Mening in de Marge Reageer op Daniël

    Daniël

    De politiek is de rechtstreekse financier van de omroepen. Steeds meer Nederlanders storen zich aan het rood gekleurde, anti-rechtse medialandschap en de rood gekleurde opleidingen journalistiek. Men vraagt zich af waarom de linkse minderheid zoveel ruimte krijgt voor het maken van propaganda via de staatsomroep. Het is dus prioriteit nummer 1 om een neutrale staatsomroep te introduceren!

  • Christiaan E., di 22 november 2011 20:07 in reactie op Daniël Willemsen Reageer op Christiaan

    Christiaan

    Zijn 'de media' links of gaat het hier om een lang lopende en super geslaagde 'framing-actie' van 'de rechtse media' ? Ik heb tevergeefs gezocht naar een gedegen onderzoek (nogmaals: onderzoek, dus geen website met 'meninkjes') waaruit zou blijken dat 'de' media links zijn in Nederland. Geen gedegen onderzoek, geen feiten, dus kom maar op met het bewijs.

  • Marc 's Mening in de Marge, di 22 november 2011 20:16 in reactie op Daniël Willemsen Reageer op Marc

    Marc

    1. Links heeft de meerderheid, de coalitie zou nu nog maar 67 zetels hebben.
    2. Het medialandschap is alles behalve roodgekleurd
    3. Als je napraten wilt leren, moet je geen journalistiek gaan studeren maar bedrijfskunde.
    4. Als het ergens niet mee eens bent is het niet direct propaganda. Verdiep je er in misschien leer je nog eens wat.
    5. Een staatsomroep is het toppunt van patriarchale bemoeienis en dus nooit neutraal.

  • Jonas De Ridder, di 22 november 2011 20:28 in reactie op Daniël Willemsen Reageer op Jonas

    Jonas

    Klinkklare onzin.

  • Arie Roos, di 22 november 2011 20:29 in reactie op Daniël Willemsen Reageer op Arie

    Arie

    Maar er zijn ook steeds meer Nederlanders, die zich inmiddels doodergeren aan de realiteitsresistentie van rechtschmenschen ...

  • hr. arryo, di 22 november 2011 21:59 in reactie op Arie Roos Reageer op hr.

    hr.

    Juist ja: Het chagrijn als vader van de gedachte!

  • Tom Meijer, wo 23 november 2011 10:15 in reactie op hr. arryo Reageer op Tom

    Tom

    "Juist ja: Het chagrijn als vader van de gedachte!"

    Maar wel begrijpelijk en o zo terecht.

  • hr. arryo, wo 23 november 2011 13:41 in reactie op Tom Meijer Reageer op hr.

    hr.

    Tom, die opmerking van mij over 'het chagrijn als vader van de gedachte' slaat niet op de bijdrage van Arie, maar op die van Daniël Willemsen, als blijk van instemming met het commentaar van Arie.

  • Peet Van Velzen, di 22 november 2011 22:00 in reactie op Arie Roos Reageer op Peet

    Peet

    Hu?

  • Eline W, di 22 november 2011 22:24 in reactie op Arie Roos Reageer op Eline

    Eline

    Doodergeren is een understatement, als ik zoiets lees heb ik zin om met spullen te gaan gooien. Gelukkig heb ik genoeg zelfbeheersing om dat niet te gaan doen.

  • Eline W, di 22 november 2011 22:22 in reactie op Daniël Willemsen Reageer op Eline

    Eline

    Misschien heeft dat een reden.

    Zoals, dat bepaalde mensen alleen maar onzin roepen en niet in staat zijn ergens kritisch over nadenken. Niemand heeft behoefde aan een medialandschap dat alleen maar onzin verkondigd.

    De taak van de media is ook de overheid te controleren, daar iets iets voor nodig wat onderzoeksjournalistiek heet. De figuren die zich tegenwoordig rechts noemen zijn daar niet toe in staat. Zij weten het verschil tussen feiten en meningen niet en zijn daarom niet in staat misstanden aan het licht te brengen.

  • Hein Eken ., wo 23 november 2011 09:27 in reactie op Eline W Reageer op Hein Eken

    Hein Eken

    eline je zit weer te wauwelen,bij p&w word ook gewoon onderhandeld wat er besproken gaat worden,bij dwdd niet anders,kritische vragen worden sowieso niet gesteld ,anders zit je iedere avond met een lege tafel,en de onderzoeksjournalastiek van zembla die kan je toch niet helemaal serieus meer nemen. veel te gekleurd,is net als alles van wnl niet serieus te nemen.denk dat tegenlicht de enige uitzondering is.

  • Eline W, di 22 november 2011 22:23 in reactie op Daniël Willemsen Reageer op Eline

    Eline

    Dan vraag ik me toch echt af wat neutraal in dit geval is, feiten zijn per definitie neutraal toch? Ik zie geen omroep (behalve bij dingen als satire) opzettelijk feiten verdraaien. Ik heb sterk het gevoel dat u idee van neutraal de lading van het woord niet zal dekken.

  • Tom Meijer, wo 23 november 2011 10:17 in reactie op Eline W Reageer op Tom

    Tom

    "Ik heb sterk het gevoel dat u idee van neutraal de lading van het woord niet zal dekken."

    Uit zijn reacties ben ik tot de conclusie gekomen dat dat geen gevoel maar een realiteit is.

  • hr. arryo, wo 23 november 2011 13:35 in reactie op Eline W Reageer op hr.

    hr.

    Het begrip 'neutraal' moeten we in dit geval definiëren als 'in overeenstemming met de mening van de heer Willemsen'.

  • Marc Schouten, wo 23 november 2011 00:31 in reactie op Daniël Willemsen Reageer op Marc

    Marc

    Rechts Nederland moet gewoon massaal lid worden van WNL en het probleem is opgelost .... ahhh WNL is lid worden niet waard? Men kijkt en luistert liever naar de commerciële omroepen en slikken zo de eeuwige publiciteit die later weer wordt door berekend in de artikelen die we allemaal kopen....

    Laten we dan alle omroepen afschaffen en een overheidsgekleurde staatsomroep in het leven roepen. Eng toch?

  • hr. arryo, wo 23 november 2011 06:37 in reactie op Daniël Willemsen Reageer op hr.

    hr.

    -- ...neutrale staatsomroep... --
    En die flauwekul, meen je dat nou echt?

  • Tom Meijer, wo 23 november 2011 09:46 in reactie op Daniël Willemsen Reageer op Tom

    Tom

    "De politiek is de rechtstreekse financier van de omroepen. Steeds meer Nederlanders storen zich aan het rood gekleurde, anti-rechtse medialandschap en de rood gekleurde opleidingen journalistiek. Men vraagt zich af waarom de linkse minderheid zoveel ruimte krijgt voor het maken van propaganda via de staatsomroep. Het is dus prioriteit nummer 1 om een neutrale staatsomroep te introduceren!"

    Dergelijke nonsens kan je slechts debiteren als je zelf ultra-rechts bent.
    Er zijn al heel lang geen linkse omroepen meer in Nederland. Waren ze er maar, dan zou er inderdaad weer wat meer evenwicht zijn.

  • Nieuw!: Veldman, wo 23 november 2011 16:39 in reactie op Tom Meijer Reageer op Nieuw!:

    Nieuw!:

    Ja een linkse omroep

    Dat zou een verademing zijn

  • het geweten, di 22 november 2011 22:06 in reactie op Marc 's Mening in de Marge Reageer op het

    het

    Pardon.
    Hoe zit het volgens jouw met de Vara/Pvda??
    Nou dan.
    Punt.

  • hr. arryo, di 22 november 2011 22:17 in reactie op het geweten Reageer op hr.

    hr.

    Ik denk dat je je probleem nog even wat duidelijker moet formuleren.

  • , wo 23 november 2011 16:28 in reactie op hr. arryo Reageer op

    Punt.

  • Eline W, di 22 november 2011 22:27 in reactie op het geweten Reageer op Eline

    Eline

    Stel je nou een vraag of maak je een Punt.?

    Punt.

  • , wo 23 november 2011 16:29 in reactie op het geweten Reageer op

    Punt.

 

Reageren

opiniemakers

Populair

Scroll naar boven Scroll naar boven