25 juni 11 13:27 Reageer (81) Media RSS

Powned wil alweer weg uit bestel

Belastinggeld liever gebruikt als financiering private onderneming dan omroep spelen

Powned, de met veel bombarie gelanceerde Telegraaf-omroep die aankondigde 'Hilversum' te gaan opblazen, wil nu zo snel mogelijk het publieke bestel verlaten. Reden? Het kabinet wil de omroepen zelf opblazen en dat lot wil de omroep zich besparen. De met staatssubsidie opgebouwde aspirant-omroep wil daarom doorgaan als commercieel productiebedrijf.

Dat verklaart Powned-hoofdredacteur en ex-Telegraafverslaggever Bert Huijsjes in NRC Handelsblad.

“Zodra we kunnen, stappen we uit het bestel. PowNed wordt een producent die programma’s, zoals PowNews, verkoopt aan commerciële zenders als RTL of SBS.”

Als reden voor het plotselinge vertrek wordt genoemd de eis dat de omroep in de toekomst moet fuseren, net als andere omroepen. De fusieplannen zijn een gevolg van de wraakbezuinigingen die de gedoogcoalitie aan de publieke omroep oplegt. 


cc-foto: Minister-president

Laatste Reacties (81) Reageer Reacties in wachtrij: 0

  • Jan Jansen, zo 26 juni 2011 19:55 Reageer op Jan

    Het niveau van Powned.

    http://www.youtube.com/watch?v=2opBKjrL2mM

  • Gerwin van Eersel, zo 26 juni 2011 19:30 Reageer op Gerwin

    Gerwin

    Nou en? Laat ze gewoon vertrekken per 1 Juli, wel even alle subsidie terugbetalen voor ze commercieel gaan natuurlijk.

  • dr. Bob, zo 26 juni 2011 17:12 Reageer op dr.

    dr.

    Wat een verlies maar niet heus. "Pow ned" ! Hoe verzin je zoiets.
    En dat Rutte zo'n "Pow ned" figuur ook nog es gewoon te woord staat. Maar ja, die praat met elke schertsfiguur die een microfoon vasthoudt, zelfs met die Capelse wethouder van "Wakker Nederland" met z'n transparante zeventiger jaren bril.
    "Pow ned", "Wakker Nederland", RTL 423, SBS 518.
    The loonatics are taking over the asylum.

  • hans mandemakers, zo 26 juni 2011 16:47 Reageer op hans

    hans

    Geen stijl heeft altijd eerlijk gezegd dat ze met powned subsidie zouden gaan slurpen , en het geld zoveel mogelijk zouden verbrassen....ze houden tenminste woord!

  • Aert Willem d'Holbach, zo 26 juni 2011 14:30 Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    "...de wraakbezuinigingen die de gedoogcoalitie aan de publieke omroep oplegt..."

    Een briljante zin!

    Alleen rijst bij mij één vraag: "wraak waarop?"

  • YggY ..., zo 26 juni 2011 15:32 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op YggY

    YggY

    Wraak op die vermaledijde linkse omroep.

    Of leest u geen kranten meer ?

  • - balorig -, zo 26 juni 2011 19:50 in reactie op YggY ... Reageer op -

    -

    Nu eens wat inhoudelijker, leg eens uit waarom wordt die linkse omroep(en) te grazen genomen. Waarom wraak?

    Waarom? Wie beweert moet ook met de bewijzen komen.

  • Gerwin van Eersel, zo 26 juni 2011 20:56 in reactie op - balorig - Reageer op Gerwin

    Gerwin

    Het is overduidelijk dat de omroepen er de schuld van zijn dat NL sinds WOII 4 jaar lang een linkse regering heeft gehad. Daaraan is het land failliet gegaan, en het heeft ervoor gezorgd dat 62 jaar lang de (centrum) rechtsen niet tegen de multikul konden optreden. En dus is het tijd om wraak te nemen. Bewezen!

  • - balorig -, zo 26 juni 2011 23:00 in reactie op Gerwin van Eersel Reageer op -

    -

    Misschien moet jij een telraam kopen, want vier jaar linkse ellende lijkt me wat aan de korte kant. Denk maar aan het verziekte onderwijs, denk maar aan het pappen en nathouden, en de shit in Balkan, de Euro, het gemier in de Vogelaarwijken. De ongebreidelde immigratie.

    Een goede zakjappanner kopen, voor de zekerheid.

    Probeer dat maar eens.

  • , za 02 juli 2011 13:15 in reactie op - balorig - Reageer op

    Ja, ik zou zeggen, kijk het eens na.
    Het was vier jaar Den Uyl.
    Al het andere was rechts of centrum-rechts.
    Dat krijg je er nu van

  • , zo 26 juni 2011 14:29 Reageer op

    Na enig nadenken nog:
    Een uitnemende gedachte.
    En alle centen die ze uit gemeenschappelijke gelden hebben gekregen ff terugstorten.
    Kennelijk heeft die bagger ook mij geld gekost, en ik wil mijn centen terug!!

  • Michel Flipper, zo 26 juni 2011 14:17 Reageer op Michel

    Michel

    Op de laatste SP ledendag in Burger's Zoo in Arnhem waren ze ook van de partij. Sorry ongelukkige uitdrukking... ze waren actief! Sorry ook niet goed... ze waren aanwezig!
    Opeens kwam een meisje van midden 20 mijn kant opgerend en begon, onder het oog van de camera, domme en nietszeggende vragen te stellen zoals: "komt u vandaag de SP redden?" Waarop ik de tegenvraag stelde of dat nodig zou zijn. En nog wat vragen stelde, even onzinnig als de hare. Waaronder de vraag waarom zij een pannenkoek op haar gezicht had gesmeerd, en of ze misschien ook een inhoudelijke vraag kon stellen. Daarnaast wilde ik weten of hun nachtprogramma's op radio 1 eens zouden kunnen beginnen zonder Het Oog af te zeiken. Zouden ze zelf eens iets kunnen verzinnen?
    De camera ging uit en zowel dat grietje als de cameraman verlaagden zich tot handelingen en teksten waar Wilders enkel van kan dromen..... En daar betaal ik dan belastinggeld voor.... Laat zo zo snel mogelijk oprotten.

  • Albert Hofmann, zo 26 juni 2011 13:26 Reageer op Albert

    Albert

    Powned...wat? Ohhh, Tros 2.0

  • , zo 26 juni 2011 09:44 Reageer op

    Volgens mij is dit dus het schoolvoorbeeld van misbruik van dusbsidie cq. belastinggeld.
    Zo kennen we onze makkers van telegraaf en pvv weer.

  • , zo 26 juni 2011 11:14 in reactie op Reageer op

    Sowwy:
    subsidie

  • sjaak de intellectueel, zo 26 juni 2011 12:06 in reactie op Reageer op sjaak

    sjaak

    Zegt een zeker persoon die leeft van een bijstandsuitkering???

  • YggY ..., zo 26 juni 2011 13:28 in reactie op sjaak de intellectueel Reageer op YggY

    YggY

    Dat is geen bijster intellectuele opmerking.

  • , zo 26 juni 2011 13:58 in reactie op YggY ... Reageer op

    Had je dat dan verwacht?
    Gossie.
    Ik weet dat het zondag-rustdag is, maar ik heb jou dienaangaande nog niet op zwakheden kunnen betrappen.
    Sjaak is Sjaak.
    Zullen we het daar maar even op houden?

    En verder niet meer over nadenken?
    ;=))

  • , zo 26 juni 2011 14:19 in reactie op YggY ... Reageer op

    Lachen toch, Yggy?
    Dit soort stupiditeiten maken van mijn dag heel even een feestje!

  • sjaak de intellectueel, zo 26 juni 2011 14:24 in reactie op YggY ... Reageer op sjaak

    sjaak

    Dat is uw mening, maar aangezien u geen intellectueel bent kunt u daar moeilijk over oordelen. Misschien ziet u de dubbele boodschap uit mijn teksten niet. heeft u daar wel eens over nagedacht?

  • , zo 26 juni 2011 19:20 in reactie op sjaak de intellectueel Reageer op

    Aangezien u in de verste verte geen intellectueel bent zou ik het prettig vinden wanneer U oordelen dienaangaande maar achterwege zou willen laten.
    Als ik, en ........tja.........dat is mijn vak...........even iets mag zeggen:
    Yggy is bij U vergeleken een soort van Einstein.
    Hij is veruit intelligenter dan de meeste rechtschmenschen die hier menen aktief te moeten zijn.
    U mag, hoor, want wij Vara-leden maken er geen punt van dat subversieve elementen op onze kosten hier reageren.
    Maar slimme en aardige mensen op deze site een beetje beledigen........meneer, dan gaat U toch écht te ver.

    Vooral de mededeling dat ik een gratisgeldvanger was, was echt hilarisch.
    Geeft verder niks hoor, joh.
    Niet iedereen is gezegend met hersens.

  • sjaak de intellectueel, zo 26 juni 2011 20:10 in reactie op Reageer op sjaak

    sjaak

    Ten eerste ben ik zeer zeker wel een intellectueel aangezien u daar niet over kan oordelen. Ten tweede was Einstein een man van de exacte wetenschappen en heeft in zijn levensjaren meerdere malen toegeven met zijn geest niet veel betrokken te zijn bij maatschappelijke ontwikkelingen om daar voldoende en mening over te vormen. Die vergelijking met yggy klopt dus wel maar de rest wat u schrijft is louter onzin.

    PS: ik ben zelf ook een vara-lid.

  • Sjouke Boonstra, zo 26 juni 2011 21:56 in reactie op sjaak de intellectueel Reageer op Sjouke

    Sjouke

    == Ten tweede was Einstein een man van de exacte wetenschappen en heeft in zijn levensjaren meerdere malen toegeven met zijn geest niet veel betrokken te zijn bij maatschappelijke ontwikkelingen om daar voldoende en mening over te vormen. ==

    Mis! Gigantisch, grandioos, angstaanjagend mis.

    Einstein was juist zeer maatschappelijk betrokken. Lees onderstaande maar eens: (had je ook zelf op Wikipedia kunnen vinden)

    "Tot in de jaren dertig van de 20e eeuw riep Einstein op tot dienstweigering om oorlogen onmogelijk te maken. Tijdens de Eerste Wereldoorlog distantieerde hij zich van het pamflet van de Duitse geleerden (Aufruh an die Kulturwelt van 11 oktober 1914, beter bekend als Es ist nicht wahr) waarin ten onrechte beweerd werd dat Duitse militairen geen excessen gepleegd zouden hebben in België. Uit verzet tegen dit pamflet schreef hij mee aan en ondertekende hij de oproep tot verzoening, getiteld Manifest aan de Europeanen. In november 1914 was hij een van de oprichters van de Bund Neues Vaterland, die streefde naar onmiddellijke vrede zonder annexaties en de stichting van een supranationale organisatie om oorlogen te voorkomen. Einstein kwam dan ook op een lijst te staan van pacifisten die door de Berlijnse politie in de gaten werden gehouden.

    Maar na de opkomst van de nazi's in de jaren dertig beval hij militaire voorbereiding van beschaafde landen aan, om aan de dreiging van Hitler het hoofd te bieden. Daarom schreef hij op 2 augustus 1939 de bekende brief aan president Roosevelt over het gevaar van een Duitse kernbom. Overigens werd het Manhattan Project pas in oktober 1941 begonnen, zodat Einsteins brief niet als de impuls voor de Amerikaanse kernbom kan worden beschouwd. Einstein had zelf geen directe bemoeienis met het Manhattan Project en de kernbommen op Hiroshima en Nagasaki kwamen ook voor hem als een verrassing.

    Einstein was voorstander van een wereldorganisatie om met een eigen leger oorlogen te voorkomen. Hij was voor de Tweede Wereldoorlog lid van een wetenschappelijke commissie (Commission internationale de coopération intellectuelle, CICI) van de Volkenbond, die hij vanwege haar machteloosheid afkeurde.

    Ook na de Tweede Wereldoorlog bleef Einstein tegenstander van de wapenwedloop en voorstander van een wereldregering met zeggenschap over alle kernwapens. Toen de verhouding tussen de eerdere bondgenoten de VS en de USSR verkilde, schreef Einstein “Ik weet niet hoe de Derde Wereldoorlog zal worden uitgevochten, maar ik weet nu al wat voor wapens ze in de Vierde zullen gebruiken: stenen!”. In het artikel “Why Socialism?” (Waarom Socialisme?) uit 1949 in de Monthly Review schreef Einstein dat de chaotische kapitalistische samenleving een bron van kwaad was die overwonnen moest worden: een roofzuchtige fase in de ontwikkeling van de mens. Met Albert Schweitzer en Bertrand Russell riep Einstein op kernproeven te staken en af te zien van kernwapens. Vlak voor zijn dood ondertekende hij nog het Russell–Einstein Manifest, dat leidde tot de Pugwash Conferences on Science and World Affairs over ontwapening en vreedzame internationale conflictoplossing.

    Tijdens de heksenjacht op communisten in de VS (1950-1955) riep Einstein op tot matiging en verzet tegen deze hetze tegen vooral linkse intellectuelen. Einstein was lid van verscheidene organisaties voor burgerrechten, onder meer de afdeling Princeton van de NAACP. Toen de bejaarde W. E. B. Du Bois beschuldigd werd van spionage voor de Russen, stond Einstein voor hem in zodat men de aantijging liet vallen. Einstein was twintig jaar lang bevriend met de activist Paul Robeson, onder wie hij als vicevoorzitter van de American Crusade Against Lynching optrad.

    Einstein steunde het idee van een joods tehuis in Palestina, maar vond een joodse staat aanvankelijk niet nodig. Hij benadrukte de noodzaak van samenwerking met de Arabieren van Palestina en zag het zionisme als een humanistisch ideaal. Einstein werd nooit lid van een zionistische organisatie. Wel was hij lid van de raad van bestuur van de Hebreeuwse Universiteit van Jeruzalem, tot hij aftrad uit protest tegen het beleid. Na de dood van de eerste president van Israël Chaim Weizmann werd Einstein gevraagd hem op te volgen, waar hij voor bedankte.

    De kwestie van determinisme in de wetenschap leidde tot vragen over Einsteins opvatting over theologisch determinisme en of hij geloofde in (een) God. In 1929 zei Einstein tegen Rabbi Herbert S. Goldstein: "Ik geloof in Spinoza’s God, die zich openbaart in de harmonieuze ordening van de wereld, niet in een God die zich bezighoudt met het lot en de activiteiten van de mensen." In een brief uit 1954 schreef hij, "Ik geloof niet in een persoonlijke God. Dat heb ik nooit ontkend maar altijd duidelijk aangegeven.” In een brief aan de filosoof Erik Gutkind merkte Einstein op: "Het woord God is voor mij een uiting en voortvloeisel van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzameling van eerbiedwaardige maar toch primitieve legenden die nogal kinderachtig zijn.". (Wikipedia)

    Het schiet niet echt op met dat intellectualisme, he?

    Einstein noemde zichzelf een agnost.[38][39] In een interview met Time Magazine legde hij uit dat de mens het wezen van God niet kan kennen:

    Ik ben geen atheïst en ik kan me, geloof ik, geen pantheïst noemen. We zijn als een klein kind dat een enorme bibliotheek binnenstapt met boeken in vele verschillende talen. Het kind beseft dat iemand die boeken moet hebben geschreven, maar weet niet hoe. Het vermoedt vagelijk een geheimzinnige orde in de rangschikking van de boeken maar weet niet welke. Dit lijkt me de houding van zelfs de intelligentste mens ten opzichte van God.

  • , zo 26 juni 2011 13:56 in reactie op sjaak de intellectueel Reageer op

    Eh................we hadden het over powned en niet over mij.
    Zo intellectueel ben je dus toch niet echt.

  • Sjouke Boonstra, zo 26 juni 2011 15:01 in reactie op sjaak de intellectueel Reageer op Sjouke

    Sjouke

    == Zegt een zeker persoon die leeft van een bijstandsuitkering??? ==

    Je probeert een "tu quoque" te maken, maar slaagt daar jemmer genoeg niet in.

    Daar zijn een aantal redenen voor.
    1. Zo te zien staat voor jou "het leven van een bijstandsuitkering" gelijk aan "misbruik van subsidie". Dat klopt dus niet. Iemand die leeft van een bijstandsuitkering ontvangt van de Staat der Nederlanden, geheel legitiem, een bedrag aan geld om in het levensonderhoud te voorzien. Dat is geen misbruik. Ook is een "bijstandsuitkering" geen subsidie.
    2. Je neemt blijkbaar aan, dat omdat La Chatte hier veel post, zij leeft van een bijstandsuitkering. Die aanname is niet gebaseerd op feiten, want je kent mevrouw La Chatte niet en je weet niet waar zij van rondkomt.
    3. Mevrouw La Chatte heeft een valide punt. Powned is opgvericht vanuit GeenStijl, door de mensen van GeenStijl, die op GeenStijl vrijwel continu fulmineren tegen de "linkse staatsomroepen" die alleen bestaan dankzij subsidie. Niet alleen heeft GeenStijl een publieke omroep opgericht om volop uit die "staatsruif mee te vreten", maar nu er gedreigd wordt met fusies en Powned dus met een andere omroep mee zou moeten doen, wil men datzelfde subsidiegeld gebruiken om een private onderneming op te richten. En dat is inderdaad misbruik van subsidie.

    Je opmerking was inderdaad niet zo intellectueel, Sjaak.

  • sjaak de intellectueel, zo 26 juni 2011 16:18 in reactie op Sjouke Boonstra Reageer op sjaak

    sjaak

    Zucht... en weer begrijpen jullie mijn diepgaande teksten niet.. erg jammer maar ik ga het niet uitleggen. Aan de andere kant, alle grote kunstenaars liepen voor op hun tijdgenoten en werden verkeerd begrepen dus ik zie jullie reacties als een compliment.

  • Sjouke Boonstra, zo 26 juni 2011 17:13 in reactie op sjaak de intellectueel Reageer op Sjouke

    Sjouke

    == Zucht... en weer begrijpen jullie mijn diepgaande teksten niet.. erg jammer maar ik ga het niet uitleggen. Aan de andere kant, alle grote kunstenaars liepen voor op hun tijdgenoten en werden verkeerd begrepen dus ik zie jullie reacties als een compliment. ==

    LOL! Spoken like a true wannabe artist, philanthropist, intellectual and fullblown ignorant teenage brat!

    Hintje voor jou: zoek eens op "cognitieve dissonantie".

  • sjaak de intellectueel, zo 26 juni 2011 18:14 in reactie op Sjouke Boonstra Reageer op sjaak

    sjaak

    Waarom praat u deels engels? Probeert u ook intellectueel over te komen ofzo? Naar mijn inziens is het niet echt gelukt aangezien u geen inhoudelijk antwoord geeft.

  • Sjouke Boonstra, zo 26 juni 2011 19:47 in reactie op sjaak de intellectueel Reageer op Sjouke

    Sjouke

    °° Naar mijn inziens is het niet echt gelukt aangezien u geen inhoudelijk antwoord geeft. °°

    Jij mag eerst antwoord geven op mijn eerdere postje, jongen. En zolang het niet meer dan huilie-huilie-jullie-begrijpen-mij-niet is, is mijn bewering dus waar. Zelfs in het door jou onbegrepen engels.

    (Om je nog even te helpen: het is `naar mijn inzicht´ of `mijns inziens´)

  • Sjouke Boonstra, zo 26 juni 2011 20:09 in reactie op sjaak de intellectueel Reageer op Sjouke

    Sjouke

    °° Waarom praat u deels engels? Probeert u ook intellectueel over te komen ofzo? °°

    Jongen, mijn excuses. Ik vergeet wel dat associaties die voor mij heel duidelijk zijn, niet bij iedereen overkomen. Dat kan komen doordat ik voor mijn werk veel engels moet spreken en in de loop der jaren een near-native english speaker ben geworden.

    Er is een bekende engelse uitdrukking: `Spoken like a true politician´, voor als iemand duidelijk met wollige taal en veel omwegen een vraag omzeilt en daarmee uiteindelijk helemaal niets zegt. Omdat jij geen politicus bent, kon dat natuurlijk niet, maar de associatie is er niet minder om. Vandaar dat ik ´politician´vervang door wannabe intellectual and philanthropist, omdat je je steeds als zodanig wilt profileren. Daar je reacties veel meer die van een teenage brat zijn, zette ik dat er ook even bij.

  • L. Cinq, zo 26 juni 2011 20:25 in reactie op sjaak de intellectueel Reageer op L.

    L.

    Elitair doen tegen bijstandstrekkers?

    Henk van Ingrid vertoont elitaire superioriteitsgedrag.

  • sjaak de intellectueel, zo 26 juni 2011 22:19 in reactie op L. Cinq Reageer op sjaak

    sjaak

    Ik heet geen Henk en ik ben ook geen pvv-aanhanger.

  • Zeer Voornaam, za 25 juni 2011 19:52 Reageer op Zeer

    Op een doorsnee donderdag ochtend:
    "En Rutte, wie heeft de diepste stem van Nederland?"
    "ja ikke natuurlijk, hoe denk je anders dat ik MP ben geworden? Om mijn inzichten?"

    Beide beginnen luid te lachen.

  • Zjen Zen, za 25 juni 2011 20:18 in reactie op Zeer Voornaam Reageer op Zjen

    Zjen

    http://www.youtube.com/watch?v=_Rn5smoakQM

    Zo? lol

  • Grolschje ., za 25 juni 2011 19:11 Reageer op Grolschje

    Grolschje

    Lekker bij RTL filmpjes gaan maken. Kan de belasting omlaag :).
    Altijd hilarische interviews met pvv'ers; die willen we niet missen natuurlijk.
    http://www.dumpert.nl/mediabase/1389821/688b0155/hoe_groen_is_richard_de_mos_.html

  • Mees ., za 25 juni 2011 18:00 Reageer op Mees

    Mees

    En die rechter kerel op de foto hierboven mag ook opdonderen...de praatjesmaker die praat zonder dat er ook maar enige inhoud zit in wat hij zegt.
    Opgeblazen kikkers zowel de linker als de rechter....echt talent is bij deze twee kerels ver te zoeken

  • Joey Ramone, za 25 juni 2011 18:54 in reactie op Mees . Reageer op Joey

    Joey

    Die kerel(?) rechts, dat is De Grinnikslang, Opperhoofd der Graaiers en Draaiers, De Wegkijker, De Slechtste-MP-van-NL-ooit. Vandaag heeft ie 'gesproken' voor veteranen, zo is op de NOS-site te lezen.
    Een wervelend en inspirerend leider, dat is zeker:
    "Rutte zei dat alle veteranen iets bijzonders hebben gedaan en dat het goed is dat die prestatie wordt erkend."

  • hans mandemakers, za 25 juni 2011 20:28 in reactie op Mees . Reageer op hans

    hans

    dat heb je goed gezegd mees , met de diepgravende onderbouwing die we zo goed van je kennen....

  • Jan Wijn, za 25 juni 2011 17:40 Reageer op Jan

    Jan

    Het was toch die PVDA'er met die hoed die dat walgelijke POWNET een licentie gaf. Men had vele miljoenen kunnen besparen door die Telegraaf omroepen niet toe te laten tot de publieke omroep.
    Ook de 50+ omroep is een overbodige organisatie.

  • Ruud Wiemer, zo 26 juni 2011 10:33 in reactie op Jan Wijn Reageer op Ruud

    Ruud

    [Ook de 50+ omroep is een overbodige organisatie]

    Dit is te gemakkelijk. Als ze voldoen aan de criteria draagt de omroepraad een adspirant omroep voor als deelnemer van de PO!!

  • Piet de Geus, za 25 juni 2011 17:29 Reageer op Piet

    Piet

    Commercieel zal er weinig eer te behalen zijn aan een stotterende nieuwslezer en een one trick pony als verslaggever. Daar moet je geld op toeleggen. Wat me op een idee brengt: kan dat productiebedrijf niet eens gaan praten met Harry Mens? Die is heel goed in betalen voor zendtijd en als zijn dochter een baantje krijgt bij het productiebedrijf, valt er vast wel iets te regelen.

  • Herman , za 25 juni 2011 16:41 Reageer op Herman

    Herman

    Shit een groot verlies voor het bestel.
    Gelukkig heb ik alle uitzendingen op dvd opgenomen. ( schuift het teiltje weer weg )

  • Frans Hotel, za 25 juni 2011 18:54 in reactie op Herman Reageer op Frans

    Frans

    Waarom zeg je niet gewoon : Het is niet mijn smaak.
    Waarom altijd die onderbuikgevoelens van velen hier als het om partijen, zenders, kranten en mensen gaat die een andere mening of smaak hebben? Leg eens uit.

  • Herman , za 25 juni 2011 21:04 in reactie op Frans Hotel Reageer op Herman

    Herman

    Beste Frans,
    Ik kan niet voldoen aan jouw verzoek het is een question of feeling.
    Alleen al zoals die Rutger bv Ellen Vogelaar benaderde walgelijk, achetrbaks en onwaardig.
    Journalistiek was het ook zwaar kut.

  • , zo 26 juni 2011 11:09 in reactie op Frans Hotel Reageer op

    U zult dat als geen ander kunnen uitleggen. Dus vertel.......

  • Ruud Wiemer, za 25 juni 2011 16:31 Reageer op Ruud

    Ruud

    Opgeruimd staat netjes en geen subsidie slurpen meer!

  • - balorig -, za 25 juni 2011 16:21 Reageer op -

    -

    Wat een zwakke omschrijving, een "wraakbezuiniging" van dit geweldig kabinet VVD en PVV en CDA. De publieke omroep in de rol van het slachtoffer. Wat weer een zure opmerking.

    Nog steeds is het begrip niet doorgedrongen dat Nederland moet bezuinigen. De publieke omroep mag nog blij zijn dat er niet meer gesneden behoeft te worden en ner zo relatief gemakkelijk er van af komen.

    Gemakkelijk had het 400 miljoen Euro kunnen zijn, zonder dat er aan de programma's wat zou veranderen. Dan moesten er nog meer mensen naar huis, maar aan de programma's en de kwaliteit had dat niets verandert. Alleen voor de banen en baantjes zou dat invloed hebben gehad.


    Powned heeft vanaf het begin, toen er sprake was van bezuinigingen, steeds gezegd dat er geen fusie zal komen.

    Dat Powned , commercieël te gaan of een productie bedrijf zou vormen en eigengemaakte programma's gaat verkopen. RTL en SBS hebben zich al aangediend.

    Ze hebben gelijk, ze willen zichzelf blijven en niet fuseren.

    Maar de publieke omroepem fuseren wel, Vara met BNN, de oude garde met de jongerenomroep. De Avro met de Tros, Kro en de Ncrv, EO en MAX blijven zelfstanding. ( vloeken in de omroepkerk)
    De publieke omroep zitten zo vast aan het infuus, dat men er alles voor over heeft omdat in stand te houden.

    Zelfs als ze NIET meer zichzelf kunnen blijven.
    Hiermee het gelijk van Powned bevestigend, een man een man / een vrouw een vrouw, een woord een woord.

    Zielepoten zijn het, zeurders, jankers en geldopmakers, maar iets zelfstandig uit of in het stro zetten, nee dan zijn de publieke omroepen niet thuis.

  • hans mandemakers, za 25 juni 2011 15:53 Reageer op hans

    hans

    :-) Ze houden wel woord , die jongens en meiden van powned.... in de aanloop naar de oprichting van powned hebben ze op geen stijl altijd eerlijk gezegd dat ze gingen graaien uit de "staatsruif" om op die manier het systeem "vanbinnen"op te blazen..het gaat ze nog lukken ook, hulde!

  • Zjen Zen, za 25 juni 2011 14:50 Reageer op Zjen

    Zjen

    Hm,
    ik wil ook graag een bedrijfje opbouwen met gratis geld en dan commercieel gaan.
    Hoe pak ik dat aan Rutger?
    Jij weet het nu.

  • Sjakie Chocola, za 25 juni 2011 15:32 in reactie op Zjen Zen Reageer op Sjakie

    Sjakie

    Bent u net zo principieel in uw oordeel als Joop.nl 'commercieel' gaat? Want die kant gaat het ongetwijfeld op...

  • Zjen Zen, za 25 juni 2011 19:06 in reactie op Sjakie Chocola Reageer op Zjen

    Zjen

    daar is geen enkele aanleiding toe want Joop.nl wordt betaald door de verenigingsleden.
    en als het anders zou gaan dan is een donatie gauw gedaan.
    GRIJNS!

  • , zo 26 juni 2011 11:15 in reactie op Sjakie Chocola Reageer op

    Sjakie, Joop gáát niet commerciëel.
    Check nou even de gegevens en de feiten voor je hier uit de bocht vliegt.

  • zorba de griek, za 25 juni 2011 16:48 in reactie op Zjen Zen Reageer op zorba

    zorba

    Zelf initiatief nemen en de eigen broek ophouden is meer iets voor rechtse mensen.

    Maar wees gerust.

    Mensen die geld verdienen betalen ook belasting, dus Powned is daarmee indirect ook nog eens solidair met zwakkeren in de samenleving zoals u.

    Aardig toch, van die Rutger!

  • , zo 26 juni 2011 11:13 in reactie op zorba de griek Reageer op

    Uit je nek lullen en onzin liegen is een van je specialiteiten zie ik.
    Joop houdt de eigen broek op van eigen ledenbijdragen, dit in tegenstelling tot powned die daarvoor OOK ONZE belastinggelden misbruikt.
    En verder is Zjen uitstekend in staat om zonder gratis geld te functioneren, dit in schrijpende tegenstelling tot vele anderen die hier een grote tjeft opzetten.

  • GJ Huisman, za 25 juni 2011 17:50 in reactie op Zjen Zen Reageer op GJ

    GJ

    50.000 leden vergaren, om mee te beginnen. Doe je best.

  • Zjen Zen, za 25 juni 2011 19:07 in reactie op GJ Huisman Reageer op Zjen

    Zjen

    ik laat rutger mij vertellen hoe hij dat deed.
    Jij weet ook niks.

  • - balorig -, za 25 juni 2011 19:23 in reactie op Zjen Zen Reageer op -

    -

    Jaloers?

  • Joop Schouten, za 25 juni 2011 14:21 Reageer op Joop

    Joop

    De aap is uit de mouw; Geld.
    Dat ze hiermee spreekbuis voor anderen worden maakt ze niets uit.

    Mij ook niet. Powned stelt toch niks voor. Schenen schoppen kan ik ook.

  • Reinaert de Vos, za 25 juni 2011 14:57 in reactie op Joop Schouten Reageer op Reinaert

    Reinaert

    Precies. Terug van vakantie?

  • YggY ..., za 25 juni 2011 14:14 Reageer op YggY

    YggY

    Mooi, weg met die rotzooi.

    Nu WNL nog en dan zijn we die troep ook weer kwijt.

  • Berthold Hohenlowe-Langenberg, za 25 juni 2011 15:27 in reactie op YggY ... Reageer op Berthold

    Berthold

    Zo is dat. Nu nog de ramen blinderen, alle deuren op slot en de sleutels doorslikken.

  • , zo 26 juni 2011 11:11 in reactie op Berthold Hohenlowe-Langenberg Reageer op

    Ik begrijp dat het verlies van een van jouw favoriete zenders je aan het hart gaat?

  • Berthold Hohenlowe-Langenberg, zo 26 juni 2011 12:28 in reactie op Reageer op Berthold

    Berthold

    Als humor plaats moet maken voor sacherijn en fundamentalistisch gezever is dat nooit leuk. Het besluit van Powned om het publieke bestel te verlaten geeft aan dat zij zelfstandig willen blijven. Zij hebben het subsidie-infuus niet nodig. Een mooi voorbeeld dat dergelijke programma's door het tonen van flexibiliteit en goed ondernemerschap er toch wel komen. Uiteraard ontlokt dit jaloezie en afgunst bij hun concurrenten die een dergelijke stap niet nemen omdat voor hen het cashen van gemeenschapsgeld als vanzelfsprekend wordt gezien.

    Overigens begrijp ik uw weerzin, en van vele anderen hier op joop.nl, tegen GS (Powned) niet zo goed. Juist hun vermogen om regenteske figuren van hun voetstuk te trekken zou u toch aan moeten spreken.

  • , zo 26 juni 2011 14:01 in reactie op Berthold Hohenlowe-Langenberg Reageer op

    Dat vermogen spreekt me aan.
    De manier waarop niet.
    Waarvan akte.

  • YggY ..., za 25 juni 2011 23:27 in reactie op YggY ... Reageer op YggY

    YggY

    Verdorie er zit wee ruis op mijn lijn.

  • Berthold Hohenlowe-Langenberg, zo 26 juni 2011 13:39 in reactie op YggY ... Reageer op Berthold

    Berthold

    Doe er dan nog maar een paar oordopjes bij, goedkoop en effectief.

  • Aert Willem d'Holbach, zo 26 juni 2011 14:32 in reactie op YggY ... Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Uw lijn?

  • Rob van Koot, za 25 juni 2011 14:13 Reageer op Rob

    Rob

    Sterke tekst van Powned. Kunnen de andere wat van leren. Ballen tonen.

  • Bijstandskoning van GeenStijl, za 25 juni 2011 15:10 in reactie op Rob van Koot Reageer op Bijstandskoning

    Bijstandskoning

    Ja voor RTL of SBS gaan werken. De campingzenders...

  • Bijstandskoning van GeenStijl, za 25 juni 2011 15:14 in reactie op Rob van Koot Reageer op Bijstandskoning

    Bijstandskoning

    De unique selling point van Rutger Castricum: confronterende vraag stellen. Als de persoon in kwestie niets zegt dan met draaiende camera minutenlang achter deze aanlopen. En dan de hele tijd vragen: "Meneer waarom zegt u nu niets, u kunt toch iets zeggen, reageer gewoon op de vraag, dat had ik nu niet van u verwacht, het schiet zo niet op hè, wat vindt u daar nu van". Etcetera, etcetera.

    Soms wil iemand wel uit zijn slof schieten en Rutger met zijn eigen microfoon voor zijn kul slaan. En dan de vermoorde onschuld spelen: Hé hé wat zijn dat voor manieren! U bent niet goed bij uw hoofd!"

  • , zo 26 juni 2011 12:23 in reactie op Rob van Koot Reageer op

    Doe me een lol, de ballen van pownedmedewerkers kunnen maar beter verweggestopt blijven.

  • Henk Johan Faber, za 25 juni 2011 14:01 Reageer op Henk Johan

    Henk Johan

    Het blijft puur een smaak kwestie maar PowNews kan ik wel waarderen. Prima dat het nu naar commerciële vrienden gaat.

  • Hein van Leeuwen, za 25 juni 2011 15:54 in reactie op Henk Johan Faber Reageer op Hein

    Hein

    Dan moet er wel een omroep zijn die de programma's koopt. Nou kijken die vooral weer naar kijkcijfers, en daar scoort Pownews weer niet zo hoog....

  • GJ Huisman, za 25 juni 2011 13:58 Reageer op GJ

    GJ

    Heerlijk, die joop-sneer met dat zuur-linkse toontje... Powned is niet de omroep van de Telegraaf, dat is WNL. Powned wil pertinent niet fuseren met WNL en wil daarom desnoods commercieel gaan. Een nobel streven: als je je eigen geluid niet meer op staatTV kunt laten horen moet je andere wegen gaan.

    Wat wordt overigens bedoeld met 'wraakbezuinigingen'?

  • Social Darwinist, za 25 juni 2011 14:44 in reactie op GJ Huisman Reageer op Social

    Social

    Komt hard aan hè. Beetje kerel kan daar wel tegen.

  • GJ Huisman, za 25 juni 2011 17:50 in reactie op Social Darwinist Reageer op GJ

    GJ

    Ik kan tegen een hele hoop, en kan een vileine sneer zoals deze van joop.nl af en toe ook wel waarderen... maar feitelijke onjuistheden, zoals dat Powned de omroep van De Telegraaf zou zijn, corrigeer ik graag. En de beslissing om het publieke bestel de rug toe te keren is genomen nadat de kabinetsplannen m.b.t. het omroepstelsel bekend werden. Die maatregelen konden ze bij Powned natuurlijk nog niet weten toen ze begonnen.

    Nogmaals, ik vind het juist goed dat ze naar mogelijkheden kijken om hun eigen dingen te kunnen blijven doen i.p.v. gedwongen te fuseren. Als Powned-lid ben ik tevreden :-)

  • , zo 26 juni 2011 11:10 in reactie op GJ Huisman Reageer op

    Ik zou toch de feiten en historie nog maar even checken, als ik zou was.

  • Seyed Morteza, za 25 juni 2011 15:11 in reactie op GJ Huisman Reageer op Seyed

    Seyed

    [Wat wordt overigens bedoeld met 'wraakbezuinigingen'? ]
    In andere landen noem men dat mafiapraktijken. Hier in Nedreland wordt "gedogen" genoemd. Dit om een minderheid regering van onbetrouwbare, cultuurbarbaren van geldvolven in stand te houden.

    Vijandige houding van PVV richting de media die enigziens kritische durven te zijn richting zijn grote leider en daarbij behorende praltijken was al lang duidelijk. Maar dat het echt ook via de wetgeving gestalte zou kunnen krijgen is erg nieuw. de stoere PVV'ers komen nu dat ze aan de macht zijn even verhaal halen. geloof jeh et niet vraag he t dan aan IKON, Paul Rosenmoller, Van Jole etc.

  • Sjouke Boonstra, za 25 juni 2011 15:33 in reactie op GJ Huisman Reageer op Sjouke

    Sjouke

    == Heerlijk, die joop-sneer met dat zuur-linkse toontje... Powned is niet de omroep van de Telegraaf, dat is WNL. ==

    Op woensdag 7 januari 2009 werd PowNed bij notariële akte opgericht door GS Media B.V. en Marianne Zwagerman. GSMedia BV is 100% eigendom van Telegraaf Media Groep. Volgens een door GeenStijl zelf gepubliceerd uittreksel uit het KvK-register is Geenstijl-oprichter Dominique Weesie voorzitter van de omroepvereniging, is Jan Bennink secretaris en is Marianne Zwagerman penningmeester. Bennink is Geenstijl-reageerder "Superjan" en Zwagerman is directeur digitale media bij de Telegraaf Media Groep.

    Telegraaf... WNL.. Geenstijl... Powned. Gewoon allemaal hetzelfde bedrijf.

  • , zo 26 juni 2011 09:44 in reactie op Sjouke Boonstra Reageer op

    Je vergist je, ze zijn het beide.

  • Inspector- Clouseau, za 25 juni 2011 13:53 Reageer op Inspector-

    Inspector-

    Wat een pet met dat Powned ?? Eerste hard roepen en dan weer heel snel vluchten. Commercieel productiebedrijf met Rutger aan het roer wahahahaha.

 

Reageren

opiniemakers

Populair

Scroll naar boven Scroll naar boven