08 februari 10 16:08 Reageer (46) Media RSS

'PowNed handelde niet integer bij verkiezing ledenraad'

Afgewezen kandidaat David Rietveld (GroenLinks) stapt naar Commissie Integriteit Publieke Omroep

David Rietveld gaat niet akkoord met zijn afwijzing voor de ledenraad van aspirant-omroep PowNed. Het Haagse GroenLinks-raadslid had zich kandidaat gesteld uit protest tegen het nepotisme en ondemocratische gehalte binnen deze omroep. Aangezien PowNed zijn leden het ‘stemadvies’ had gegeven om Rietveld weg te stemmen, stapt de politicus nu naar de Commissie Integriteit Publieke Omroep (CIPO).

Door redactie Joop

Diezelfde CIPO uitte eind vorig jaar kritiek op de organisatie van PowNed, omdat de vader van presentator Rutger Castricum lid is van de Raad van Toezicht. “Dit maakt de heer Castricum niet onafhankelijk als toezichthouder”, aldus de commissie. Voor Rietveld was dat reden om uit te testen in hoeverre PowNed zich bezondigt aan ‘Sovjetpraktijken’ door zich verkiesbaar te stellen. Hij constateert dat het democratische gehalte van de door weblog Geenstijl opgerichte omroep laag is. “De leden van de vereniging Powned zijn statutair zorgvuldig op afstand geplaatst. Door een getrapte verkiezing, en een ledenraad met maar 20 leden met zeer beperkte bevoegdheden is er geen sprake van echte invloed van de leden.”

Begin januari bleken er 22 kandidaten te zijn voor twintig plaatsen in de ledenraad. PowNed-voorzitter Dominique Weesie blogde vervolgens: “Dat betekent dat er twee kandidaten moet worden weggestemd. U kennende staat er eentje vast. Want we hebben een GroenLinks-mol in ons midden. Neen, dit is geen stemadvies, slechts een constatering. Zijn naam? David Rietveld.”

Het effect was uiteraard dat Rietveld zijn kandidatuur kon vergeten, zo werd deze zondag duidelijk. PowNed-secretaris Jan Bennink meldde:

“Naast Joop Dekker is de enige uitgesproken andersdenker, David Rietveld, massaal door de leden van PowNed weggestemd. Sommigen zijn daar blij mee. Ik in ieder geval niet.”

Rietveld laat nu weten aan Joop.nl dat hij ‘de gang van zaken heeft voorgelegd aan de Commissie Integriteit Publieke Omroep’.

“Zij nemen de zaak serieus en zijn contact aan het zoeken met het bestuur van PowNed. Omdat de gedragscode op ter bevordering van goed bestuur en integriteit bij de NPO per 1 januari onderdeel zijn van de Mediawet zou de handelswijze van PowNed wel eens gevolgen kunnen hebben.”

CIPO bleek maandagmiddag niet bereikbaar voor commentaar, maar het verzoek van Rietveld past natuurlijk in het eerder uitgevoerde onderzoek ‘naar de scheiding van bestuur en toezicht en de onafhankelijkheid van de bestuurders en toezichthouders’.

 

Laatste Reacties (46) Reageer Reacties in wachtrij: 0

  • Albert Hofmann, vr 12 februari 2010 23:57 Reageer op Albert

    Albert

    Als jarenlang VPRO lid zou ik benieuwd zijn hoe de ledenraad zou reageren op een mogelijk kandidaatschap van PVV'er Fritsma (kans is heel klein dat ie zich kandidaat zal stellen ivm de verdiensten in de eerste plaats...maar stel!) Die komt ook niet verder dan een naamsvermelding...het zelfde zou zijn als een homofiele anti-Israelische ex-Palestijns vluchteling zich wil gaan nestelen in de ledenraad van de eo, dat gaat dus niet...daar heb je geen eens een 'bindend' stemadvies van binnenuit voor nodig.

    zo en zo elke vorm van interesse als weldenkend mens in Powned riekt naar opruierij, niet doen, nergens voor nodig en zorgt alleen maar voor gratis reclame voor powned.

  • David Rietveld, do 11 februari 2010 13:09 Reageer op David

    David

    Het interesseert me helemaal niet hoe het overkomt. Waar ik me druk om maak is dat er een verkiezing wordt georganiseerd die niet controleerbaar is, niet geheim, niet in lijn is met de statuten en onomwonden wordt gestuurd door het bestuur dat gecontroleerd moet worden door het te kiezen orgaan. Dat lijkt me en hele slechte start.

    Nogmaals: ik onderschrijf het beleidsplan van Powned. De gedachte die daar in staat zijn precies de reden waarom ik lid ben geworden. Powned is vereniging, waarin alle leden gelijk zijn. Voor de kandidatuur van de Ledenraad gelden aanvullende eisen, maar daar is niet bij inbegrepen 'politieke voorkeur'.

    Nogmaals: als ik verloren had in een controleerbare, geheime stemming in lijn met de Statuten en zonder overspannen stemadvies, dan had ik me daar natuurlijk meteen bij neergelegd.

    Wat mij betreft is het bestuur van Powned de Calimero hier, omdat ze dit door onhandig en onzorgvuldig opereren volledig over zichzelf hebben afgeroepen.

  • William P, do 11 februari 2010 13:44 in reactie op David Rietveld Reageer op William

    William

    Volgens mij heb je dit over jezelf afgeroepen door met de verkeerde intenties je verkiesbaar te stellen en nu vervolgens met dat overdreven linkse rechtvaardigheidsgevoel van de berg loopt te schreeuwen. Je bent gewoon democratisch weggestemd. En kom nu niet aan met onzin als stemadviezen, want dan kunnen we ook wel stoppen met de politiek.

  • Hans Dekkers, do 11 februari 2010 13:52 in reactie op William P Reageer op Hans

    Hans

    Hij heeft in ieder geval wel voor elkaar gekregen dat duidelijk is geworden dat ze bij Powned niet zitten te wachten op een kritische noot.

  • William P, do 11 februari 2010 14:10 in reactie op Hans Dekkers Reageer op William

    William

    Maar dat geldt voor de meeste mediabedrijven, nietwaar?

  • sam tosha, ma 15 februari 2010 14:17 in reactie op William P Reageer op sam

    sam

    Eeeeh het zal je je verbazen, maar .... nope

  • Albert Hofmann, vr 12 februari 2010 23:58 in reactie op Hans Dekkers Reageer op Albert

    Albert

    Kritisch mag best bij powned, als het maar inet links is.

  • Mees ., vr 12 februari 2010 21:14 in reactie op David Rietveld Reageer op Mees

    Mees

    Begin januari bleken er 22 kandidaten te zijn voor twintig plaatsen in de ledenraad. PowNed-voorzitter Dominique Weesie blogde vervolgens: ?Dat betekent dat er twee kandidaten moet worden weggestemd. U kennende staat er eentje vast. Want we hebben een GroenLinks-mol in ons midden. Neen, dit is geen stemadvies, slechts een constatering. Zijn naam? David Rietveld.?

    Dit is precies zoals die Weesie altijd opereert,zo zat en zit die hele website ook in elkaar.
    Mensen oproepen iets te doen en dan doen of z'n neus bloedt....zo zijn al veel mensen bedreigd door geenstijlers,polls worden op die manier bewerkt etc etc,bedrijven gebeld en geintimideerd,mensen met een andere meninhg en politieke voorkeur worden bedreigd.
    Het is vaste prik daar bij die achterban,Ze steunen Wilders en iedereen die dat niet doet wordt bedreigd en geintimideerd.

    Ben blij dat iemand er eens en keer werk van maakt.

  • Robert Bleeker, za 13 februari 2010 00:34 in reactie op Mees . Reageer op Robert

    Robert

    @ Hoi Mees

    Buitengewoon Interessante observaties van jouw zijde, maar zou je jouw beschuldigingen ook daadwerkelijk zwart op wit/met naam en toenaam kunnen onderbouwen, want alleen door middel van harde bewijsvoering zijn dit soort praktijken - gesteld dat zij idd op grote schaal voorkomen - effectief aan de kaak te stellen en te bestrijden.

    Met andere woorden : Alleen in algemene termen, je klachten beschrijven dient wellicht (uitstekend) het doel van individueel stoom en frustratie afblazen, maar laat de feitelijke wandaders in de kern onberoerd.

  • Florian Lichti, za 13 februari 2010 02:27 in reactie op David Rietveld Reageer op Florian

    Florian

    Nou nou!
    Wat een overdreven verbolgen reactie!

    Je bent gewoon weggestemd in verkiezingen, het feest dat democratie heet!

    Je stelt je als GL'er kandidaat bij een rechtse omroep, je word weggestemd en je gaat vervolgens zitten klagen dat dat niet rechtvaardig is?
    Op welke planeet leef jij?

    In het omgekeerde geval (PVV'ers die zich bij de VPRO/VARA kandidaat hadden gesteld) was hen hetzelfde overkomen.
    Sjonge wat een drama.

    Misschien word het eens tijd dat jij je als GL'er met serieuze zaken gaat bezighouden in plaats van dit soort technocratische acties?

  • Sir Charles, zo 14 februari 2010 10:52 in reactie op David Rietveld Reageer op Sir

    Sir

    Wat men dan ook van Powned/GeenStijl mag vinden is het uitermate kinderachtig. Voor mij een reden om wederom niet op GroenLinks te stemmen.

  • davide boer, wo 10 februari 2010 16:40 Reageer op davide

    davide

    Tja David, nu had je waarschijnlijk gedacht dat je hier alleen maar steunbetuigingen zult krijgen...helaas.
    Je doet als een klein kind wat van de meester zijn zin niet krijgt en dan stampvoetend naar de directeur stapt.

    en dan die reclame van je in de comment, jahaa jij werkt ontieglijk hard en hebt al heel veel bereikt..chapeau..NOT!

  • Stanley Messi, di 09 februari 2010 20:29 Reageer op Stanley

    Stanley

    Als "hun hebben" correct Nederlands is, dan zou PowNed weleens "integer" kunnen zijn.

  • David Rietveld, di 09 februari 2010 15:55 Reageer op David

    David

    Ik zou iedereen willen aanraden het - uitstekende! - beleidsplan van Powned te lezen. Geen woord over het feit dat het een 'rechtse' omroep moet zijn of worden. Ruim een jaar geleden schreef ik op mijn eigen weblog al waarom ik lid werd: http://www.davidrietveld.nl/pivot/entry.php?id=1652

    Alle omroepen moeten zich houden aan de gedragscode m.b.t. integriteit lijkt me zo, dus ook Powned. Een bestuur dat eventuele opponenten of dissidenten bij voorbaat uit de weg ruimt lijkt me geen garantie voor een gezonde organisatie.

    @Frank Straathof: zoals je weet is raadslid geen fulltime functie. Toch besteed ik - net als vrijwel alle GroenLinksraadsleden - veel meer tijd aan het raadslidsmaatschap dan gemiddeld. Deze week voor ik het woord namens GroenLinks bij de behandeling van de prostitutienota, de situatie bij ADO, de nota creatieve stad, de financiële situatie voor de gemeente de komende 5 jaar, de plannen voor de Grote Marktstraat en nog meer. Gisteravond nam ik deel aan een debat in de Archipel en vrijdag ga ik op bezoek bij het Koorenhuis. En dit soort weken zijn geen uitzondering.

    Dat komt allemaal wat minder uitgebreid in de media, maar ik hoop dat je niet denkt dat ik me alleen bezig hou met de zaken die wél in de media verschijnen. Dat is zeker niet het geval.

  • Jonathan Leguat, di 09 februari 2010 16:21 in reactie op David Rietveld Reageer op Jonathan

    Jonathan

    Dat is toch je taak als raadslid !

    Wellicht voer je die taak goed uit
    Wellicht niet
    Ik ken de situatie in de gemeente Den Haag niet
    (alhoewel een oom heeft er lang geleefd dus ik weet wel dat er heel, heel veel moet gebeuren na de ellende aangericht door Adri Duijvenstein)

    Maar daar gaat het nu niet over.
    We hebben het hier over het feit dat U zich inwerkt in een 'vijandelijke' omgeving louter met als doel de zaak te saboteren.
    En nu stampvoeten omdat ze U doorzien
    Erg flauw en doorzichtig.
    C'est Ça.

    Overigens
    Heb ik geen enkele fiducie in Powned
    Maar ik heb evengoed ook weinig fiducie in de andere omroepen.
    Het liefste zag ik het BBC model

    Kwaliteitsdrama, Politieke Discussie, Cultuur, Natuur, Geschiedenis en 's avonds een film ipv. die eeuwige hemeltergende herhalingen en plat vermaak bij de Publieken met zijn 876 omroepen, besturen en directeuren.

    (natuurlijk zijn er uitzonderingen zoals vroeger Ja Natuurlijk en nu Andere Tijden)

  • Just Lurking, wo 10 februari 2010 17:00 in reactie op Jonathan Leguat Reageer op Just

    Just

    (alhoewel een oom heeft er lang geleefd dus ik weet wel dat er heel, heel veel moet gebeuren na de ellende aangericht door Adri Duijvenstein)

    Welke ellende? Ik ben geboren en getogen Haagse en ik heb eigenlijk alleen maar lof voor datgene wat Adri Duijvesteijn in Den Haag heeft gedaan en bewonder zijn renovatie- en revitalisatieprojecten. Verder heeft hij ervoor gezorgd dat Den Haag architectonisch interessante nieuwe gebouwen rijk is. Zijn kennis op dit gebied en goede smaak moeten we nu node ontberen.

    Een terechte winnaar van de H.P. Berlageprijs.

    Ben benieuwd wat dat hele vele is wat door zijn toedoen moet gebeuren.

  • Niels van Lobberegt, di 09 februari 2010 16:47 in reactie op David Rietveld Reageer op Niels

    Niels

    Mmmmh, je bent zo hard aan het werk, dat je om 15.55 uur uitgebreid kan reaguren op Joop...

  • Zjen Zen, di 09 februari 2010 17:04 in reactie op Niels van Lobberegt Reageer op Zjen

    Zjen

    Tjesus! Het is ook niet goed zelfs als het goed is.

  • Sir Charles, wo 10 februari 2010 17:02 in reactie op Niels van Lobberegt Reageer op Sir

    Sir

    Tsja, ik heb ook onregelmatige arbeidsuren, dat kan toch.

  • Frank Straathoff, wo 10 februari 2010 14:39 in reactie op David Rietveld Reageer op Frank

    Frank

    Ik begrijp dat het raadslidmaatschap een deeltijdfuntie is, dus dat het Powned pesten in je eigen tijd geschiedt. Point taken. Je bent druk met het raadswerk, zoals zovelen druk zijn met hun werk.

    Echter blijf ik van mening dat je misbruik van je publieke bekendheid maakt door PowNed te attaqueren. Let wel, Powned zal zeker niet mijn favo zender worden. Maar als je je publiekelijk kandidaat stelt "uit protest tegen het nepotisme en ondemocratische gehalte binnen deze omroep" en hen en passant verwijt er ook nog eens "Sovjetpraktijken" op na te houden; dan zou ik jou ook niet bij mijn clubje willen hebben. Volgens mij is dit ook niet de weg om binnen Groenlinks carriere te maken, of wel?

    Als je dan door gaat zeuren en het hogerop gaat zoeken bij het CIPO, ja dan vraag ik me af of je niet mediageil bent. Mijn eerste reflex (als Hagenees) is dan - wellicht onterecht - tegen het raadslid van mijn gemeente te roepen doe eens iets nuttigs met je deeltijd!

  • Frank Straathoff, di 09 februari 2010 12:54 Reageer op Frank

    Frank

    Wat bezielt deze GL mijnheer om zo mediageil en activistisch te werk te gaan? De heer Rietveld is raadslid voor de gemeente Den Haag, en misbruikt zijn lokaal-publieke positie om via de media een landelijke omroep i.o. aan te vallen. Ik betaal te veel gemeentebelasting om dit te negeren. Als Hagenees zou ik tegen hem willen zeggen... Mijnheer Rietveld, ga eens aan uw werk! Ga iets zinnigs met uw tijd doen!!

  • Leo van Loo, di 09 februari 2010 08:12 Reageer op Leo

    Leo

    Hypothetisch geval: als Hero Brinkman zich aanmeldt als kandidaat voor de ledenraad van de VARA (als ze zoiets als een ledenraad hebben), zou de VARA de leden dan er niet op mogen wijzen dat dhr. Brinkman een PVV-er is die weinig opheeft met het karakter van de VARA? En is het dan onterecht als Brinkman wordt weggestemd door de VARA-leden?

  • Hjalmar Hoort, ma 08 februari 2010 20:24 Reageer op Hjalmar

    Hjalmar

    Ik geloof dat Hanneke Groenteman dit soort activistisch gedraag laatst nog als onwelgevallig had gebrandmerkt? "Kan men niet gewoon met zijn voeten stemmen?"

    Ben benieuwd wat PowNed gaat brengen.

  • De VVD, ma 08 februari 2010 19:42 Reageer op De

    De

    Aangezien PowNed nu al garant staat voor een fikse portie vuurwerk op TV en aangezien Rietveld verzuurd aktie voert tegen elke vorm van vuurwerk, kan ik mij voorstellen dat zijn cultuur niet helemaal past in het de nieuwe omroep. En dan druk ik me nog voorzichtig uit ook, over Rietveld.

  • Robert van den Boogaard, ma 08 februari 2010 19:32 Reageer op Robert

    Robert

    Al dit gereutel rondom die omroepen toont wat mij betreft eens te meer aan dat ons huidige omroepbestel een reliek uit ver vervlogen tijden is en moet worden afgeschaft. Liever vandaag dan morgen het BBC model...

  • Just Lurking, wo 10 februari 2010 17:02 in reactie op Robert van den Boogaard Reageer op Just

    Just

    Helemaal mee eens! Hoewel die zuilen ook wel weer wat charmants hebben. Zo typisch Nederlands... ;-)

  • Zeer Voornaam, ma 08 februari 2010 19:11 Reageer op Zeer

    Hee maar POW is toch rechts? En rechts hoeft zich toch niet aan de wet te houden? Laat staan aan fatsoensnormen.
    Zo zouden misschien ook wat ex-FNVers bij een bank in de commissie kunnen gaan zitten om de boel te bewaken... O wacht...

  • Muhahabarak ., ma 08 februari 2010 18:26 Reageer op Muhahabarak

    Muhahabarak

    Meneertje vind het leuk om anderen op een kinderlijke manier te stangen, dan moet hij ook niet zo jengelen als hij het lid keihard op de neus krijgt. De powned-leden willen hem gewoon niet hebben en daar heeft hij het maar mee te doen. Daar is niks ondemocratisch aan. Dat Rietveld straks in de oppositie zit, DAT is pas ware democratie.

  • pixi swart, ma 08 februari 2010 18:12 Reageer op pixi

    pixi

    Gezien de signatuur van POW, is het niet hun goed recht om een negatief stem advies te geven over een GL-er?

  • Bos Hout, ma 08 februari 2010 17:45 Reageer op Bos

    Bos

    Krijgen we ook nog het wederhoor van Joop bij PowNed te lezen? Of is dat er niet geweest?

  • Florian Lichti, ma 08 februari 2010 17:12 Reageer op Florian

    Florian

    Mee eens met de voorgaande reacties: deze meneer is een zeurneus ....waarom sluit ie zich niet aan bij een omroep van zijn eigen nest?

    Ik vind dit inderdaad flauw activistengedrag....misschien nog beter als meneer een eigen omroep begint.

    Klagen....daar zijn mensen tegenwoordig goed in.....

  • Robert Bleeker, ma 08 februari 2010 18:12 in reactie op Florian Lichti Reageer op Robert

    Robert

    @ Florian Lichti

    ...."Mee eens met de voorgaande reacties: deze meneer is een zeurneus ....waarom sluit ie zich niet aan bij een omroep van zijn eigen nest?"....

    Powned = GeenStijl = Telegraaf = Wakker Nederland : Rechts Nederland

    Beetje inconsequente redenering uit de mond van iemand, die door menige bezoeker van de (al dan niet terecht als) 'links geprofileerde' website JOOP.NL, - geheel conform jouw eigen criteria - zomaar als een ongewenste rechts-recalcitrante dissonant zou kunnen worden gekarakteriseerd, die zich maar beter zou kunnen aansluiten bij een website 'van zijn eigen nest'!

    Bovenstaande, toch redelijk semi-xenofobe opvatting zou overigens volstrekt niet mijn mening weerspiegelen, want ik vind afwijkende opinies eerder een uitdagende verrijking, dan een aanslag op de integriteit van een opiniërende linkse nieuwssite...

  • Florian Lichti, di 09 februari 2010 13:25 in reactie op Robert Bleeker Reageer op Florian

    Florian

    Lid proberen te worden van een ledenraad van een omroep je te pertinent tegenstaat of reageren op een website van een andere gezindte vind ik wel een groot verschil!
    Je vergelijkt appels met peren wat mij betreft.

    Maargoed....ik ben blij te lezen dat ik wat jou betreft hier welkom ben. :-)

    (Overigens vind ik het wel ERG kort door de bocht te lezen dat jij mij meteen meent in een hokje te moeten plaatsen op basis van 1 enkele post....? :-)

  • Robert Bleeker, di 09 februari 2010 17:40 in reactie op Florian Lichti Reageer op Robert

    Robert

    @ Florian Lichti

    Ik heb vanzelfsprekend eerst een aantal van jouw postings achter elkaar geplaatst (click maar een willekeurige naamknop aan, dan gaat de deur naar eeuwige kennis vanzelf voor je open) voordat ik mijn (voorlopige) conclusie over jouw politieke insteek mocht bereiken. Daarbij kwam ik zegge en schrijve één verloren uitroep tegen, over een kennelijke (al dan niet opportunistisch / cabaretesk bedoelde) wens voor een progressief kabinet. De rest van jouw bijdragen, zo mocht ik constateren, ademden overwegend Rechts-angehauchter opinies uit. Het motief daarachter kan natuurlijk veelzijdig zijn, zo besef ook ik, want menigeen grossiert op dit soort sites in schijnopinies, om derden op het verkeerde been te zetten en/of om het discours te kruiden.

    Het door jou ingebrachte argument - over een verondersteld principe-verschil tussen de bestuurlijke interesse van Rietveld voor PowNed - had ik natuurlijk allang in mijn reactie meegenomen, maar wel fundamenteel anders gewogen, dan jij nu doet : Ik zie namelijk (nog steeds) geen principieel verschil tussen de (bestuurlijke) keuze van de linksige Rietveld voor een rechtse omroep en jouw veroordeling van die keuze enerzijds en anderzijds jouw standplaatskeuze voor een linksige nieuws/opiniesite (en het uitkrijten van rechts aandoende teksten) en de mogelijkheid voor 'een linkschmensch', om jou daarop met dezelfde (door jou geïntroduceerde en gehanteerde) criteria 'af te rekenen'. Het was overigens niet meer, dan een toevallige observatie, en zeker geen veroordeling mijnerzijds.

    Waar ik mij, al schrijvende aan mijn reactie op jouw veroordeling van Rietveld, wel gaandeweg van bewust werd, was het feit, dat de laatste tijd klaarblijkelijk een relatief grote groep reacteuren van relatief rechtse signatuur op de JOOP.NL-site was neergestreken en de gedachte drong zich onwillekeurig aan mij op, of daar wellicht iets van een patroon/gemeenschappelijk motief in te vinden zou zijn. Kwaadwillenden en/of paranoïden zouden op dat opvallend eendrachtig opdoemende, rechtse opinieconcentraat, immers zo maar een poging tot vijandige overname van de JOOP.NL site kunnen projecteren.

    Elders heb ik in dit verband namelijk daadwerkelijk meegemaakt, dat ? in dat specifieke geval bijvoorbeeld een deel van de Wildersaanhang - gericht heeft geprobeerd, om op georganiseerde wijze, lezersreactie-kolommen van een krant over te nemen, teneinde deze lezerskolommen gedurende een langere periode, te monopoliseren ten behoeve van een uitsluitend PVV-welgevallige meningsweergave. De daarbij gebruikte chantage / pressietactiek was ondermeer, om consequent op agressieve wijze de redactie (in casu het actief mobiliseren / oproepen van medestanders tot het adresseren van een collectief dreigement aan de betreffende (kranten) internetredactie : ?Anders zeg ik mijn abonnement op?) en mede-reacteuren (bedreigende ad hominem teksten) onder druk zetten, teneinde 'beledigende anti-PVV teksten' te laten verwijderen?

    Maar dit terzijde.

  • Florian Lichti, wo 10 februari 2010 17:20 in reactie op Robert Bleeker Reageer op Florian

    Florian

    Nou meneer Robert,

    Zo'n uitgebreid (hoewel ietwat wollig en moeilijk te lezen) antwoord verdient natuurlijk een reactie mijnerzijds!

    De meerderheid van mijn reacties ademen misschien een "rechtse signatuur" dat klopt, maar geven daarmee nog niet een volledig beeld van mijn mening(en) en denkwijzen.
    Maargoed....iemand die zo mooi kan formuleren als u begrijpt dat vast wel en vermoedelijk ben ik progressiever dan ik mij hier doe voorkomen dus geen zorgen.

    Mijn vijandige overname van joop.nl is -ben ik bang- nog ver weg hoewel ik het niet uitsluit ;-)

    Mijn vermoeden is dat een heleboel meer rechts georienteerde mensen ook graag op Joop posten omdat hier (meestal) de reacties wat meer diepgang hebben.
    Ze zijn in ieder geval een stuk genuanceerder en dat vind ik persoonlijk prettiger en belangrijk en daarmee leuker om te lezen en om aan deel te nemen.

    Uw opmerking terzijde over PVV aanhangers "die websites kapen" begrijp ik in deze context niet helemaal maar ik heb er vertrouwen in dat de Joop redactie hun reaguursels bij voorbaat zal verwijderen.

    En anders kunnen we op die PVV'ers nog altijd het leger afsturen en hen vervolgens kei en keihard aanpakken en straffen.....toch? :-)

  • Robert Bleeker, vr 12 februari 2010 17:28 in reactie op Florian Lichti Reageer op Robert

    Robert

    @Florian

    Dat dan weer wel....

    Mijn hoofdzakelijk anecdotisch bedoelde, opmerkingen over de vijandige overname door de Barmy Army (lees : Zootje ongeregeld/ongeletterde voetvolk) van het PVV van de lezerskolommen van een ooit als links gefigureerd hebbende, Nederlandse krant, waren een illustratie van mijn kort daarvoor beschreven observatie van het recente toetreden tot de JOOP.NL-kolommen van nogal wat reacteuren met een overwegend rechtse (lees PVV-achtige) meningsuiting.

    No hard feelings nevertheless...

  • Peter Polz, vr 12 februari 2010 21:50 in reactie op Robert Bleeker Reageer op Peter

    Peter

    kunt u aangeven wie u hier als "barmy army" beschouwt? Wie zijn in uw ogen hier de PVV-aanhangers? zijn dat al degenen die kritiek hebben op bijvoorbeeld de PvdA en het multiculturele ideaal? zijn dat degenen die het belachelijk vinden als een onderwijs deskundige wordt afgebrand omdat hij heeft gezegd dat hij wel wat ziet in de onderwijsplannen van de PVV?

    Maw: is iedereen PVV'er die niet even links is als u?

  • Robert Bleeker, za 13 februari 2010 18:58 in reactie op Peter Polz Reageer op Robert

    Robert

    @ Peter Polz

    Op enig tijdstip in de kleine uurtjes van deze zaterdag heb ik een reactie naar je afgevaardigd, maar, hetzijdat ik een technische error heb begaan, of de redactie heeft op de censuurknop gedrukt en mijn bijdrage ter vernietiging voorgedragen.

    Dat laatste - is mij tot nog toe, nog nooit overkomen - zou een buitengewoon merkwaardig (en onplezierig) toeval zijn, omdat mijn bijdrage waarop jij jouw reactie baseerde, uitgerekend handelde over de overname door de PVV-Barmy Army van de lezerskolommen van een grootstedelijke 'linkse' krant, door steeds als in die krant, een hen onwelgevallige bijdrage werd geplaatst, de betreffende bijdrage - onder begeleiding van zwaar intimiderende teksten - direct ter onvoorwaardelijke censuur aan de internetredactie van die krant voor te dragen.

    On Topic : Ik leg je even een citaat voor dat - via HP Geurtsen - onlangs uit de mond van enkele PVV-TK-leden / beleidsmedewerkers / voorlichters over de qualiteit van
    hun eigen electoraat werd opgetekend.

    Begin HP citaat :

    Zo zegt een medewerker in het nummer dat morgen in de kiosk ligt: ?Naar een partijbijeenkomst? Mij niet gezien. Een beetje tussen die idioten rondlopen zeker!? En Kamerlid Raymond de Roon, als collega-Kamerlid Fleur Agema weigert een persbericht op de homepage van de PVV-website te zetten: ?De homepage is zeker voor randdebielen.?

    Persvoorlichter Matthijs Weststrate brieft een beleidsmedewerkster als volgt: ?Je weet wat voor intellectuele achterban we hebben. Maar niet heus. Vaak stemmen mensen om onduidelijke redenen op een partij, dus als je een beetje extra aandacht aan ze besteedt, heb je ze zo in je zak.?

    Einde HP citaat.

    Ik geef je tevens een link naar een JOOP.NL video van GeenStijl, waarin Castricum (waarschijnlijk om zijn moverende redenen, enigszins selectief shoppend uit het publieksaanbod) enkele would-be PVV aanhangers ondervraagt : Een Barmy Army zonder precedent zou ik menen, en volstrekt identiek aan de lieden, die de lezerskolommen van genoemd dagblad hadden gegijzeld/gekaapt.

    Tot slot wijs ik je in dit verband nog even op een reactie-posting van mijn hand op een bijdrage van ene @'Willem Post' (lijkt een bewuste associatie te suggereren met de journalist met dezelfde achternaam (namedropping), teneinde de posting kunstmatig in autoriteit-gehalte te laten stijgen) op diezelfde site-pagina, waarin ik mij ook nog het een en ander heb laten ontvallen, over het sociaal-psychologisch profiel van de belangrijkste samenstellende componenten waaruit de PVV-achterban lijkt te zijn opgebouwd..

    http://www.joop.nl/politiek/detail/artikel/extreem_rechts_demonstreert_voor_wilders

  • Peter Polz, ma 15 februari 2010 08:00 in reactie op Robert Bleeker Reageer op Peter

    Peter

    u beweert hier dat een PVV-Barmy army de kolommen van Joop overneemt. ik vraag u man en paard te noemen, en te zeggen wie dan wel die PVV'ers zijn. uw reactie hierop bevat geen enkel antwoord.

    ik bechouw uw bewering dan ook als loos geklets, aangezien u geen enkele onderbouwing wenst te geven.

  • Robert Bleeker, ma 15 februari 2010 21:50 in reactie op Peter Polz Reageer op Robert

    Robert

    @Polz

    Het is een vergeelde debating truc, die hier door jou weer eens van stal wordt gehaald : Jij legt mij woorden in de mond en vraagt mij vervolgens om commentaar, op een suggestieve tekst die ik dus niet heb uitgesproken.

    Ik beweer(de) - overigens IN HET KADER VAN EEN DEEL-DISCUSSIE TUSSEN FLORIAN EN MIJZELF - slechts een tendens te bespeuren van een (in de tijd gemeten) opvallende toename van rechtse commentatoren op de JOOP.NL site.

    Ik adstrueerde vervolgens het realiteitsgehalte (conform het plausibiliteitbeginsel) van de omschreven observatie met een anecdotische verwijzing naar een casus-specifieke situatie, alwaar een georganiseerde rechtse ? IN DAT SPECIFIEKE GEVAL een overvalcommando van een misselijkmakende horde ongearticuleerde PVV-ers - propaganda-afdeling, de lezerskolommen van bedoelde krant poogde te monopoliseren.

    Naar jou toe gaf ik - mede middels een uitgebreide informatieve referentie aan de bij uitstek terzakekundigen in dezen, in casu de partij-paladijnen van Wilders zelf - daarenboven mijn profiel-definitie van de gemiddelde PVV-aanhanger, met behulp waarvan jij zelf zoudt hebben kunnen concluderen, of jij jezelf (crypto-PVV-er!?) daarin herkent of niet.

    Bedenk nebenbei tevens, dat Wilders niet in staat bleek (angst voor LPF-achtige toestanden), om zelfs maar het benodigde locale partijmanagement te rekruteren, teneinde in de komende ronde van de Gemeenteraadsverkiezingen gewoon te kunnen meedingen naar concrete politieke macht en dito beleidsvorming.

    Misschien, tot slot, solliciteer jij op deze manier wel - over mijn hoofd heen derhalve - naar een prominent plaatsje als dapper heilssoldaatje in het o zo stoere rebellenlegertje van de stampvoetende grofgeschuimbekte populistische pieremachochel en haatzaaiverdachte, proleetje Geertje W. - in zijn theatrale strafprocesvoering volijverig en hijgerig bijgestaan door het ongeclausuleerde maffiamaatje Brammetje M. - maar je zult het mij niet euvel duiden, dat ik, met de kennis en het inzicht van heden, tot de eindconclusie heb moeten komen, ueberhaupt nooit op jouw evidente provocatie te hebben zullen moeten reageren.

  • sam tosha, ma 15 februari 2010 14:21 in reactie op Florian Lichti Reageer op sam

    sam

    Ja inderdaad klagen en om zich heen slaan naar vermeende (linkse) krachten die alles waar ze recht op hebben en zoooooooo hard voor gewerkt hebben, van hen proberen af te pakken, voor zelfverrijking of verkwisting aan linkse hobbies. Podium en onuitputtelijke bron van hetzemateriaal: de Telegraaf platforms.

  • Jonathan Leguat, ma 08 februari 2010 16:59 Reageer op Jonathan

    Jonathan

    Pfffffffff
    Net alsof er in andere omroeps organisaties zo'n democratie heerst.
    Kom op zeg.
    De grootverdieners met het meeste spek om hun botten komen allemaal uit het VARA nest.
    Ik krijg altijd een Wim Kok Deja Vu wanneer ik daar naar kijk.
    Opvallend overigens de mediastilte over de absurde beloningen van die lui.

    Aan dit soort stampvoeterige onvolwassen gedrag heb ik nu een hekel.
    Zo kleingeestig.

    Ik kijk al jaren nauwelijks meer naar NL'se zenders (soms een buitenlandse film op 3, een detective en wat Cultuur programma's, voor Politiek ga ik naar de Duitser en Drama en vermaak naar de BBC) Dus die hele Powned zal ook aan mij voorbij gaan.
    Maar aan 'verzetsdaden' als dit heb ik een broertje dood.




    Maar dit soort 'activisme' is zo jaren '70
    En toen was het al treurig.
    Je moet uitgaan van je eigen kracht
    Niet parasiteren op die van een ander

  • Malou ., ma 08 februari 2010 16:43 Reageer op Malou

    Malou

    Goh, is hij daar nou echt verbaasd over?

  • Henk vd Spoele, ma 08 februari 2010 16:26 Reageer op Henk

    Henk

    Agossie, meneertje voelt zich buitengesloten.
    ben ervan overtuigd dat hij van harte welkom is bij de vara.

  • Johannes Opdam, ma 08 februari 2010 16:42 in reactie op Henk vd Spoele Reageer op Johannes

    Iedereen wordt daar uitgesloten ,ook jij !!.Tenzij jij ook het zoontje van de baas bent .

  • De VVD, ma 08 februari 2010 19:43 in reactie op Johannes Opdam Reageer op De

    De

    Dat zie je verkeerd. De baas heeft veel te danken aan het feit dat hij "vader van" is. Ken uw feiten!

 

Reageren

opiniemakers

Populair

Scroll naar boven Scroll naar boven