04 juli 11 19:05 Reageer (137) Media RSS

Hillen: 'Volkskrant is ingehuurd door oppositie'

Audio: Minister van Defensie heeft geen boodschap aan onafhankelijke journalistiek

Volgen minister van Defensie, Hans Hillen (CDA), is een van de belangrijkste kwaliteitskranten van Nederland 'ingehuurd door de oppositie om te proberen in het kabinet te stoken'.

De minister en oud-journalist deed zijn opmerkelijke uitspraak tegenover BNR-presentator Bernard Hammelburg die de beschuldiging liet passeren zonder door te vragen.

De zware aanval op de Volkskrant had betrekking op het openingsartikel van donderdag. Ambtenaren van het ministerie van Buitenlandse Zaken uitten daarin kritiek op het eigenmachtige optreden van Hillen. De minister van Defensie wordt door critici verweten dat hij teveel opereert op het terrein van zijn collega Uri Rosenthal.


BNR - Uitzending minister Hillen

Laatste Reacties (137) Reageer Reacties in wachtrij: 0

  • Frits Guevara, di 05 juli 2011 19:52 Reageer op Frits

    Frits

    Je hoeft niet eens te proberen aan te tonen of iemand nou ingehuurd is of niet. Volkskrant heeft gewoon een wat linkse naam, en dat zal vanzelf ook wel (in alle vrijheid) degenen aantrekken die graag dit soort meningen via dat platform wil uiten.

    Wel als politiek een krant inhuurt, want dan gaat het van mijn geld en dan krijg ik een product terug waar ik geen vraag naar heb en dat kan niet de bedoeling zijn van een vrij land.

  • Ernst Anepool, di 05 juli 2011 17:48 Reageer op Ernst

    Ernst

    Probeert ie nou echt om de Volksktrant weer populair te krijgen bij de linkse lezer?

    Die zijn toch allang afgehaakt sinds de overname, en de Telegraaf het bewind overnam?

  • Joop Pooj, di 05 juli 2011 14:58 Reageer op Joop

    Joop

    Bijna alle personeelsadvertenties in de Volkskrant zijn van overheid en gesubusidieerde instellingen. De Volkskrant heeft een zeer duidelijk belang bij minder bezuinigingen.

  • Hugo Freutel, di 05 juli 2011 13:46 Reageer op Hugo

    Hugo

    De Derde Kamer ( onderzoeks-journalistiek ) controleert de regering, het liefst vrij en onafhankelijk, in het landsbelang.
    Spot on op Hillen!

  • , di 05 juli 2011 13:03 Reageer op

    Ik ga even op mijn koffertje zitten.
    Door wie wordt Hillen betaald?
    Zucht.

  • Gerald Thus, di 05 juli 2011 12:34 Reageer op Gerald

    Gerald

    Gevalletje "De pot verwijt de ketel". Op dezelfde manier zal rechts wel de Telegraaf inhuren.

  • Des Duivels, di 05 juli 2011 13:00 in reactie op Gerald Thus Reageer op Des

    Des

    Nee, de Telegraaf is niet afhankelijk van de overheid qua inkomsten. De Volkskrant wel..

  • , di 05 juli 2011 13:17 in reactie op Des Duivels Reageer op

    Ja?
    Vertel.

  • , di 05 juli 2011 17:11 in reactie op Des Duivels Reageer op

    Kijk, en daarvoor heb je geen enkel bewijs.
    Waarvan akte.

  • , di 05 juli 2011 18:52 in reactie op Reageer op

    Dat zeg ik, kom met een bewijs en vertel................
    Dat gaat ff niet lukken, denk ik.

  • Doctor Andus, di 05 juli 2011 11:54 Reageer op Doctor

    Doctor

    Als ik zulke reacties opstuur volgt steevast de mededeling, "Uw reactie wordt niet geplaatst". Maar ik blijf het toch maar proberen.

  • Joseph Francis, di 05 juli 2011 11:07 Reageer op Joseph

    Joseph

    Als meneer Hillen meent wat hij beweert is de Telegraaf niet waarschijnlijk ingehuurd door de PVV, de VVD en het CDA? Hoe vaak zijn de niet zo positieve reacties wat betreft de PVV, de VVD en het CDA gestuurd naar de Telegraaf niet geplaatst? De AD is in elk geval in dat opzicht toch meer fair dan de Telegraaf naar mijn mening (en uit mijn persoonlijke ervaring).

  • Mostafa Mouktafi, di 05 juli 2011 10:33 Reageer op Mostafa

    Mostafa

    Praatjes vullen geen gaatjes. Want door zulke praatjes krijgen wij die Helikopter niet terug.

  • Des Duivels, di 05 juli 2011 12:12 in reactie op Mostafa Mouktafi Reageer op Des

    Des

    Het is een linksch helicopter, die mogen ze houden..;)

  • Anja Lodewijks, di 05 juli 2011 12:43 in reactie op Mostafa Mouktafi Reageer op Anja

    Anja

    Is de Zweedse dame die op de hoogte was van de komst van de helicopter al terug?

  • hans mandemakers, di 05 juli 2011 09:48 Reageer op hans

    hans

    Hillen moet niet zo zeuren , als minister ben je nu eenmaal onderwerp van kritiek en de vk is allang niet meer het linkse bolwerk van weleer.
    Overigens vind ik het artikel erg slapjes want wat ambtenaren van een ander ministerie van Hillen vinden doet niet terzake.

  • Een BeetjeNuanceGraag, di 05 juli 2011 09:45 Reageer op Een

    Een

    Ach gossie Tobacco Hillen doet huillie huilie omdat een krant dingen schrijft die meneer niet leuk vindt.... Nou zoek een ander baantje dan!

    Als bij het vorige kabinet de Telegraaf niet ingehuurd was door de VVD en de PVV?

  • Mostafa Mouktafi, di 05 juli 2011 09:23 Reageer op Mostafa

    Mostafa

    Ik vind juist dat de Volkskrant een krant zonder kop is. De heer Broetjes heeft een zooitje van gemaakt en liep weg naar een beter bestaan.
    Volks-leugens noemde ik hem altijd.

  • marietje jansen, di 05 juli 2011 08:53 Reageer op marietje

    marietje

    Eerst de moslims, toen de uitkeringstrekkers, toen de rechtspraak, daarna de PGB-ers, de studenten en de kunstenaars, de sociale werkplaatsen, de psychiatrische patiënten, de omroepen, nu de krant. Dit doet me ergens aan denken... (maar dat mag ik sinds de vrijheid van meningsuiting niet meer zeggen)

  • hans mandemakers, di 05 juli 2011 09:44 in reactie op marietje jansen Reageer op hans

    hans

    "sinds de vrijheid van meningsuiting"...wat bedoel je precies , van wie mag je wat niet zeggen? Daarnaast is de vrijheid van menigsuiting geen gebeurtenis dus "sinds "is niet te plaatsten in jouw stelling...

  • Censuur Joop, di 05 juli 2011 12:17 in reactie op hans mandemakers Reageer op Censuur

    Censuur

    Jij snapt venijnige satire blijkbaar niet. Ik gelukkig wel en ben het dus met jou oneens en met degene op wie jij reageert eens!

    Sinds de Vrijheid van Meningsuiting mag je je Mening niet meer Uiten.

  • Nihilist #1375, di 05 juli 2011 14:53 in reactie op Censuur Joop Reageer op Nihilist

    Nihilist

    Grappig dat het zonder consequenties plaatsen van de bovenstaande reactie meteen het bewijs is dat de bovenstaande mening niet klopt.

  • hans mandemakers, di 05 juli 2011 15:45 in reactie op Censuur Joop Reageer op hans

    hans

    Satire is komisch bedoelde verdraaiing van de werkelijkheid... jij bent het dus eens met een verdraaiing...? :-)...maar prima toch dat we onze mening gewoon mogen geven in dit land, dat vrouwen auto mogen rijden en stemrecht hebben , dat homo's mogen trouwen en dat een politicus gewoon voor de rechter moet verschijnen wanneer een klacht wordt ingediend...We leven in een prachtig land en zijn ook nog de gulste gevers aan goede doelen...en als klap op de vuurpijk kunnen we het ook nog oneens zijn met elkaar fatima , zonder dat er ruzie van komt... tenmiste als het aan mij ligt :-0

  • Jan-Peter Scheffer, di 05 juli 2011 18:39 in reactie op marietje jansen Reageer op Jan-Peter

    Jan-Peter

    "[...] Dit doet me ergens aan denken... (maar dat mag ik sinds de vrijheid van meningsuiting niet meer zeggen)"

    Ja hoor, dat mag je wel zeggen: fascisme. En dat is juist: de z.g. noodzakelijke bezuinigings- en andere maatregelen worden op fascistoïde selectieve wijze (d.w.z.: negatief en inhumaan) geprojecteerd en praktisch toegepast op bepaalde activiteiten en rechten van bepaalde groepen en individuen.

    De verkrachting van Chilie door de Pinochet-kliek kan als voorbeeld dienen v.e. moderne, neoliberale dictatuur.
    http://blog.hildevanderpas.nl/?p=67

  • Rob van Koot, di 05 juli 2011 08:27 Reageer op Rob

    Rob

    Inhuren? Er is toch al een stilzwijgend pact dat de Volkskrant de oppositie steunt en de Telegraaf het kabinet? Zolang het maar duidelijk is geeft dat ook niet. Joop is het verlengstuk van de Volkskrant, Geenstijl van de Telegraaf.

  • , di 05 juli 2011 09:00 in reactie op Rob van Koot Reageer op

    Het gekke is dat ik de Volkskrant niet links vind.
    Links links, niet rechts, gewoon slecht.

  • Rob van Koot, di 05 juli 2011 11:16 in reactie op Reageer op Rob

    Rob

    Nou ze zijn misschien niet uitgesproken links maar wel impliciet. Tussen de regels door, fotobijschriften, nieuwskeuze etc.. Maar toch wel links. Minder links dan de telegraaf rechts is, dat wel. Het viel me trouwens ook op dat in Vrij Nederland de Mars der Beschaving op de korrel werd genomen. Vond ik ook wel dapper van dit blad.

  • , di 05 juli 2011 11:52 in reactie op Rob van Koot Reageer op

    Komt omdat VN gewoon een erg goed week- en opinieblad is.;=))
    )

  • Marjolein Stuijfbergen, di 05 juli 2011 11:00 in reactie op Rob van Koot Reageer op Marjolein

    Marjolein

    Ik merk juist een trend dat de Volkskrant steeds meer de populistische wijze van de Telegraaf overneemt middels de kop boven een artikel

  • sam tosha, di 05 juli 2011 13:21 in reactie op Rob van Koot Reageer op sam

    sam

    Volkskrant is een objectief nieuwsbulletin. De telegraaf een politiek pamflet. Joop wordt veelal vanuit socialistisch oogpunt gevuld. GeenStijl is niet links en is niet rechts die zijn gewoon (leuk) vervelend.

  • Mijn Mening, di 05 juli 2011 07:39 Reageer op Mijn

    Mijn

    Hahaha, alsof er een oppostiepartij is die gehaaid genoeg is om dat te doen.

    Beste Hillen: zolang jij niet de bevolking vertegenwoordigt, zal je oppositie ervaren, niet van iemand of iets, maar van het wezen, de essentie van democratie zelf.

  • Censuur Joop, di 05 juli 2011 01:39 Reageer op Censuur

    Censuur

    De Volkskrant herhaalt simpelweg de woorden die Hillen zelf sprak. Wat wil Hillen dan? Dat de Volkskrant zijn woorden verdraait?

  • Jan Wijn, di 05 juli 2011 00:44 Reageer op Jan

    Jan

    Het ergste is dat hij de rechtse Volkskrant de krant van de oppositie noemt. De Volkskrant is nu juist een van de peilers van deze rampzalige regering.

  • Inter Bella, di 05 juli 2011 00:29 Reageer op Inter

    Inter

    Hahaha, geweldig wat een vent

  • Aert Willem d'Holbach, di 05 juli 2011 00:27 Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Hans Hillen, mijn grote leermeester tijdens de opleiding "spin doctor". Ik vraag me af wat de oude vos nu weer voor pijlen op zijn boog spant. In de basis heeft de man overigens gelijk, de arbeiderskwaliteitsmedia verkondigen toch wel het verhaal van de oppositie, betaald of onbetaald.

  • Jan Jansen, di 05 juli 2011 01:13 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Jan

    De oude vos verliest volgens mij zijn laatste haren, je bent ver boven je leermeester uitgestegen Aert.

  • Aert Willem d'Holbach, di 05 juli 2011 17:23 in reactie op Jan Jansen Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Dat noem ik pas een prettig compliment :-)

  • Zeer Voornaam, di 05 juli 2011 01:19 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Zeer

    Daarmee heeft hij dus geen gelijk.
    Je neemt het niet zo serieus met de waarheid zie ik.

  • Aert Willem d'Holbach, di 05 juli 2011 17:23 in reactie op Zeer Voornaam Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Hij heeft inderdaad geen gelijk, hij heeft slechts een opinie.

  • , di 05 juli 2011 07:34 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op

    *Welke pijlen de oude vos nu weer op zijn boog spant*

    Pijlen gedoopt in de inkt van dementie?

  • Gracchus Babeuf, di 05 juli 2011 10:24 in reactie op Reageer op Gracchus

    Gracchus

    Ik wist niet dat vossen handjes hadden. Doet me denken aan de opmerking dat de tand des tijds alle wonden heelt. Ook zulk raar taalgebruik. Aert is op zijn retour, als dat maar goed gaat met zijn negotie!

  • , di 05 juli 2011 11:26 in reactie op Gracchus Babeuf Reageer op

    Ja, ik meende dat ook al te merken ;-)
    Zo zie je, het killing virus van de pvv is sterker dan hij dacht!
    Ook de argumenten worden wat slapper.

  • Aert Willem d'Holbach, di 05 juli 2011 17:24 in reactie op Gracchus Babeuf Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Best wel moeilijk hè, beeldspraak?

  • Des Duivels, di 05 juli 2011 08:36 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Des

    Des

    A liberal consensus.

    Pat Condell over "the middle class leftwing pricks" media.

    http://www.youtube.com/watch?v=D4YMbsEm3ms

  • Censuur Joop, di 05 juli 2011 12:30 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Censuur

    Censuur

    "de arbeiderskwaliteitsmedia verkondigen toch wel het verhaal van de oppositie"

    Goh, dan ben ik toch wel benieuwd hoe jij de Telegraaf noemt.

    En vooruit dan maar, al kan ik het woord bijna niet uit m'n toetsenbord persen, Elsevier.

  • Jager Verzamelaar, di 05 juli 2011 13:27 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Jager

    Jager

    Ah een spindoctor

    dat is een professionele leugenaar :-)

  • Aert Willem d'Holbach, di 05 juli 2011 17:25 in reactie op Jager Verzamelaar Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Nèt niet, anders ben je snel uitgespind.

  • Hein van Leeuwen, di 05 juli 2011 00:25 Reageer op Hein

    Hein

    Het staat niet in de Telegraaf, dus het zal niet waar zijn:)

  • Sonja van Geloven, ma 04 juli 2011 23:56 Reageer op Sonja

    Sonja

    "een van de belangrijkste kwaliteitskranten van Nederland"

    Kwaliteitskrant? Dat moet de mop van de week zijn.

  • Marc Kaptijn, ma 04 juli 2011 23:54 Reageer op Marc

    Marc

    En jawel hoor. Ene Hillen probeert hier toch weer mooi een van Nederlands kwaliteitskranten te framen. Deze man is net als Maxime het spoor volledig bijster...

  • , di 05 juli 2011 07:30 in reactie op Marc Kaptijn Reageer op

    Ik heb inderdaad de indruk dat de paniek in cda-gelederen erg groot is.
    Je moet het wel heel benauwd hebben wil je met dit soort onzin aankomen.
    Voorlopig heb ik Cohen bijvoorbeeld nog niet horen zeggen dat de Telegraaf spreekbuis van rechts en partijorgaan van de pvv is.

  • Joop Schouten, ma 04 juli 2011 23:47 Reageer op Joop

    Joop

    Hillen kent 'de kranten' van binnenuit (...). Toch?
    ...
    Misschien geloofd hij stiekum dat de Linkse Kerk echt bestaat maar durft hij het niet hard van de daken te brullen.
    ...
    Het is een intrigant en een kille strateeg (...).
    ...
    Brrrrrrrrrrrrr....
    ...
    Kille Hillen...

  • Des Duivels, ma 04 juli 2011 23:36 Reageer op Des

    Des

    Natuurlijk is de Volkskrant tegen deze regering. Voor een medium dat z'n advertentie-inkomsten hoofdzakelijk haalt uit overheidscampagnes en ambtelijke vacatures lijkt me dat ook logisch.

    Is ook niet erg, want je weet dat dus neem je de Volkskrant niet meer serieus. Vooral tijdens campagnetijd is het een drama

  • Oog van de Kraai, ma 04 juli 2011 23:53 in reactie op Des Duivels Reageer op Oog

    Oog

    " Natuurlijk is de Volkskrant tegen deze regering. Voor een medium dat z'n advertentie-inkomsten hoofdzakelijk haalt uit overheidscampagnes en ambtelijke vacatures lijkt me dat ook logisch. "

    Volgens mij is het dan logisch om de regering te vriend te houden.

  • , di 05 juli 2011 07:35 in reactie op Oog van de Kraai Reageer op

    De logica van Duivels verloopt niet altijd langs rechte wegen, oog!

  • Piet Knollema, di 05 juli 2011 08:55 in reactie op Reageer op Piet

    Piet

    Maar wel langs rechtse!

  • , di 05 juli 2011 12:40 in reactie op Piet Knollema Reageer op

    Zeker!

  • Des Duivels, di 05 juli 2011 08:33 in reactie op Oog van de Kraai Reageer op Des

    Des

    Dat is linkse logica. Het moraal van het verhaal is dat deze regering drastisch minder budget besteedt aan nutteloze campagnes en al helemaal geen ambtenaren nodig heeft. De Volkskrant wacht barre tijden en zal flink moeten inkrimpen.

  • Hans Kuhn, di 05 juli 2011 13:50 in reactie op Des Duivels Reageer op Hans

    Hans

    He Des al die rechtse kabinetten die met minder ambtenaren toe konden hebben NL altijd bij hun vertrek achter gelaten met meer ambtenaren. Al dat NL-cultie geblaat over meer politie, dierenpolitie en andere controleurs van verdachte bevolkingsgroepen, dat zijn allemaal ambtenaren, ik hou mijn hart vast (en zeker)

  • Matthias Justin, ma 04 juli 2011 23:09 Reageer op Matthias

    Matthias

    Hillen houdt meer van de populistische media die zo goed de onderbuikgevoelens kunnen weergeven. Het landelijk ochtendblad, Elsevier o.a.
    Bijzonder vreemde reactie van een figuur die langs alle maatschappelijke ladders heeft gelopen.

  • El Che, ma 04 juli 2011 23:04 Reageer op El

    El

    Paranoia.

  • Nihilist #1375, ma 04 juli 2011 22:40 Reageer op Nihilist

    Nihilist

    ?
    Dus de Volkskrant is nu ineens weer links?

  • Jan Jansen, ma 04 juli 2011 23:04 in reactie op Nihilist #1375 Reageer op Jan

    Voor mensen die maar twee kanten op kunnen kijken moet dit heel moeilijk zijn.

  • soet man, ma 04 juli 2011 22:35 Reageer op soet

    soet

    Dit is allemaal onzin. Natuurlijk is de Volkskrant tegen deze regering. Zo hoort het in een democratie.
    Echter zijn er genoeg binnenlandse problemen zodat dit onderwerp totaal onzinnig is.
    Ik zou toch (al is het zinloos) graag meer binnenlandse items die de mensen bezighoud zien. Zoals de vechtpartij op het buurtfeestje. Dat is nieuws dat Joop helaas niet aangrijpt om grote problemen te benoemen.

    Nu is het groot nieuws op alle werkvloeren en weer spreekt alleen rechts Nederland zich uit. Jammer en weer een gemiste kans met een zinloos stuk over wat een minister denkt.

  • sjaak de intellectueel, ma 04 juli 2011 23:17 in reactie op soet man Reageer op sjaak

    sjaak

    Joop.nl houdt zich meer bezig met internationaal gericht nieuws.

  • Seyed Morteza, ma 04 juli 2011 22:26 Reageer op Seyed

    Seyed

    Hij was journalist. Hij is minister. Hij moet het weten. Hij moet het ook uitleggen hoe het werkt. het inhuren van een krant.

  • Martino Campos, ma 04 juli 2011 22:10 Reageer op Martino

    Martino

    Beetje cafépraat van Hillen natuurlijk.

    Maar....

    Gaat de Volkskrant nu beweren onafhankelijk en objectief nieuws te brengen?

    Dat zegt de Telegraaf ook, en die gelooft ook niemand (in het bezit van enig gezond verstand).

  • Albert Hofmann, di 05 juli 2011 01:15 in reactie op Martino Campos Reageer op Albert

    Albert

    Martino, dat zegt de Telegraaf helemaal niet...noch de VK.

  • Piet Knollema, ma 04 juli 2011 21:59 Reageer op Piet

    Piet

    Rare uitspraak voor en man die zichzelf ooit een journalist noemde!

  • Albert Hofmann, ma 04 juli 2011 21:56 Reageer op Albert

    Albert

    Ik denk eerder dat Hillen is ingehuurd door Khadaffi...anders geef je hem toch geen 'gevechts'helicopter cadeau

  • Mijn Mening, di 05 juli 2011 00:45 in reactie op Albert Hofmann Reageer op Mijn

    Mijn

    :)

  • Jan-Peter Scheffer, ma 04 juli 2011 21:27 Reageer op Jan-Peter

    Jan-Peter

    Van politieke tegenspraak trekken de Mannenbroeders v.d. Vrijheid - interruptie: braak die leugen, "Vrijheid", maar uit, en dan ligt er een plak Uitgekotste Fundamenteel Onvrijen op het tapijt - zich niets aan. Volkstegenspraak? Het volk heeft niet tegen te spreken. Mediategenspraak? De media hebben niet tegen te spreken. Maar wat willen die U.F.O.'s dan van ons, het volk? Verering en bijval. Heilig ontzag en diepe nederigheid. Conformisme en collaboratie. "Zo is het precies, Excellentie. Net wat U zegt, Excellentie." De stadhouders en regenten zitten weer zó zelfgenoegzaam en uit de hoogte op het volk neer te kijken, dat het jaar wel 1650 kon zijn. Rutte, Rosenthal & Hillen: Voorwaarts naar het Verleden. Of: ezels die vliegen balken ellende.

  • Oog van de Kraai, ma 04 juli 2011 21:25 Reageer op Oog

    Oog

    Hillen met alu-hoedje?

  • Bijstandskoning van GeenStijl, ma 04 juli 2011 21:04 Reageer op Bijstandskoning

    Bijstandskoning

    Wat een stakker die Hillen. Wat wil hij dan dat we allemaal de Telegraaf gaan lezen? Ik vind die krant zo ordinair en anti-intellectueel. Plaatjeskrant, riooljournalistiek, Tokkie Times; hoe je het noemen wilt. Nadat cultuur de nek is omgedraaid gaan de kranten met enige diepgang zeker ook op de brandstapel.

  • Jan vdH, di 05 juli 2011 07:20 in reactie op Bijstandskoning van GeenStijl Reageer op Jan

    Jan

    Ik vind de "Tokkie Times" wel erg mooi.....

    Bovendien is het altijd goed om te zien wat Nederland echt bezig houdt.

    Je wordt goed op de hoogte gehouden over het liefdes leven van Pipi Middleton en ander belangrijk internationall en nationaal nieuws...

  • Marjolein Stuijfbergen, ma 04 juli 2011 20:42 Reageer op Marjolein

    Marjolein

    Zou dhr. Hillen de uitdrukking: " zoals de waard is, vertrouwd hij zijn gasten", kennen?

  • Zeer Voornaam, ma 04 juli 2011 20:34 Reageer op Zeer

    Wie heeft toch voor al die horken in dit kabinet gekozen?
    Wil Nederland echt terug naar 1950?

  • Jac Schmidt, ma 04 juli 2011 20:53 in reactie op Zeer Voornaam Reageer op Jac

    Jac

    Ja, en die horken worden beurtelings door D66, Groenlinks en de PvdA gesteund door vóór kabinetsplannen te stemmen waar de PVV geen boodschap aan heeft.
    Inplaats van consequent nee te zeggen tegen die horken doet de oppositie of ze nog mee regeert.
    Die rechtse horken hebben heel goed in de gaten dat die linkse kletskouzen in de Tweede Kamer met een aai over de bol overal voor te porren zijn.
    Horken lachen zich binnenskamers een breuk om die waardeloze linkse oppositie.

  • Simon Broerse, ma 04 juli 2011 22:24 in reactie op Zeer Voornaam Reageer op Simon

    Simon

    Die horken bewijzen de politieke partijen diensten in de verkiezingstijd en worden daarvoor bedankt als die partijen een regering mogen vormen. Daarbij komen deskundigheid en bekwaamheid niet op de eerste plaats, er is een soort van arrogante vooronderstelling, dat elke politicus wel geschikt is voor minister.

  • Ine Sessink, ma 04 juli 2011 22:27 in reactie op Zeer Voornaam Reageer op Ine

    Ine

    Ongeveer de helft van Nederland, de andere helft heeft het helaas maar te accepteren. Dit kabinet gedrocht heeft maar een zetel meer dan de helft.

  • Berthold Hohenlowe-Langenberg, ma 04 juli 2011 23:44 in reactie op Zeer Voornaam Reageer op Berthold

    Berthold

    Ministers worden niet gekozen maar benoemd.

  • Zeer Voornaam, di 05 juli 2011 01:23 in reactie op Berthold Hohenlowe-Langenberg Reageer op Zeer

    Ze worden pas benoemt nadat ze zijn gekozen. Uitgekozen zo u wilt.

  • , di 05 juli 2011 09:04 in reactie op Zeer Voornaam Reageer op

    We zijn hard op weg.
    Terug naar 1950.
    Spruitjes, radiodistributie en géén TV(Laat stáán PC's en/of internet)

  • Azazel semjasa, ma 04 juli 2011 20:27 Reageer op Azazel

    Azazel

    Een schreeuw die bol staat van niet bewezen onzin, kennelijk is Hillen pissig omdat de krant misschien wel ietsjes te kritisch over hem schrijft. Een typerende wraakactie die precies past binnen de waarden en normen dit rancune kabinet wat zijn steun vindt bij de revanchisten.

  • Piet de Geus, ma 04 juli 2011 20:24 Reageer op Piet

    Piet

    Met zo'n zielenpoot op Defensie heeft het land geen externe vijanden meer nodig.

  • Stuur Dogger, ma 04 juli 2011 20:24 Reageer op Stuur

    Stuur

    Pure complotdenken en "buitenlandpolitiek" van Hillen. Dat getuigt van onzekerheid en geen grip meer hebben op de dagelijkse realiteit. Het is de bekende afleidingsmanoeuvre voor het maskeren van persoonlijk falen. Voor Hillen is nu het moment aangebroken zijn functie neer te leggen en een bezoek aan de psychiater. Hillen is een gevaar voor bestuurlijk Nederland.

  • dr. Bob, ma 04 juli 2011 20:22 Reageer op dr.

    dr.

    Dat Hansje Hillen ook maar érgens geen boodschap aan heeft zegt meer over diegenen die denken dat H.H. ook werkelijk iets is om rekening mee te houden is, dan over H.H. zelf.
    Maar goed, dat heeft dat ouwe veroestte knarretje toch maar mooi voorelkaar gekregen.
    Die lacht zich een bult.

  • modeste petrowitsch, ma 04 juli 2011 20:21 Reageer op modeste

    modeste

    als er gezongen mocht worden op de tribune van de tweede kamer zou ik dit zingen :
    Minister Hillen wie kent hem niet Hillen Hillen Hillen is een echte hypocriet.

  • modeste petrowitsch, ma 04 juli 2011 20:18 Reageer op modeste

    modeste

    Polariserend wij bij het CDA ? Nee wij zijn zeer beschaafde christelijke mensen die nooit liegen , en bevolkingsgroepen tegen elkaar opzet voor eigen gewin.
    Wij doen niet aan machtsspelletjes en intriges .
    Als ze houten poppen waren bij het CDA zouden ze allemaal een neus van 20 meter hebben.

  • Mostafa Mouktafi, ma 04 juli 2011 20:16 Reageer op Mostafa

    Mostafa

    Trouwens, waar blijft ons Helikopter? Doet het nog?! Of is helemaal uit elkaar gehaald om nog meer van zulke leuke dingen te bouwen?
    Was het schuld van de Volkskarant en de oppositie dat dat leueke ding in handen van de Libische boef was gevallen??
    Ha ha ha
    Sorry, hi hi hi hi...

  • de heer Meijerink, ma 04 juli 2011 20:10 Reageer op de heer

    de heer

    Potdomme, is-ie weer vergeten vooraf een pilletje in te nemen!

    'De Volkskrant ingehuurd door de oppositie', het moet niet gekker worden. Nu de VK, straks Trouw, dan het Parool en we eindigen met het Nederlands Dagblad (ingehuurd door de CU).

    BROEDER!!!! Hier zit-ie, neem hem maar mee. Wel een beetje voorzichtig met 'em, want HH is flink de weg kwijt.

  • Kikker Landje, ma 04 juli 2011 20:08 Reageer op Kikker

    Kikker

    Vroeger ging ik nog wel eens naar ijshockey.
    Daarin had je altijd een verdediger die de tegenpartij sloopte.
    Het is een verdediger die dan wel meerdere keren van het ijs werd gestuurd, maar zorgde er ook voor dat de tegen partij zich nooit kon organiseren voor een aanval. Een dergelijke speler werd dus gewoon de opdracht gegeven om onrust te stoken, negatief voor zich zelf, maar uiteindelijk positief voor het team.

    Hillen heeft die rol ook. Voor de verkiezingen was hij één van de stoottroepen die vaak op TV kwam, en ook nu neemt hij die rol graag op zich. Hij kan tegen een stootje. Als hij in de kamer ter verantwoording wordt geroepen wordt hij niet anders van.

    Duidelijk voorbeeld van een politicus die stug blijft geloven en vertrouwen in z'n eigen "framing". Dat typeert de huidige politiek ook: je creëert een "Frame" en blijft daar in vast hangen tot je er zelf in geloofd. Zo gaan goede verkopers er ook mee om: geloven in je product, dat is het enige dat telt. Het maakt dan niet uit of het product nodig is, of het beste is, of een waarheid verkondigd, of schadelijk is. Het maakt alleen maar uit dat je in het product blijft geloven.

  • robert vd heide, di 05 juli 2011 08:21 in reactie op Kikker Landje Reageer op robert

    robert

    ik denk dat je het bij het rechte eind hebt

    deze tactiek had van balen ook altijd ,,,tegen zijn

    en dan op het laatste moment voor zijn ,en hopen dat veel tegenstemmers meedraaien naar het voor kamp

    omdat het op t laatst gebeurt ,is er ook geen tijd en noodzaak om de keuze uit te leggen en volstaat een dooddoener äls motief voor de switch
    hillen lijkt hier dezelfde tactiek te gebruiken

  • Zingende Zaag, ma 04 juli 2011 20:04 Reageer op Zingende

    Zingende

    Volkskrant, is dat niet die krant zonder goeie klachtenprocedure en 'eigen' medewerkers / bestuurders / vrienden zo'n klacht laat 'onderzoeken". Herinner me een klein incidentje met de VK als zouden NL militairen gemarteld hebben in den vreemde. En de timing was ook zo bijzonder, vlak voor de verkiezingen...

  • Jan Jansen, ma 04 juli 2011 22:05 in reactie op Zingende Zaag Reageer op Jan

    U kunt uw zaag beter strak om uw hoofd wikkelen.

  • Tulay M, ma 04 juli 2011 19:58 Reageer op Tulay

    Tulay

    Ik haat komkommertijd dus dit soort uitspraken kan ik niet vaak genoeg horen. Passen op de ijzerwinkel. De man in de blauwe stofjas weet niet dat BuZa in rang- en vooral pikorde Defensie voorafgaat.

  • Eline W, ma 04 juli 2011 19:58 Reageer op Eline

    Eline

    I didn't hear that.

  • Mostafa Mouktafi, ma 04 juli 2011 19:55 Reageer op Mostafa

    Mostafa

    Kom dan met de feiten naar de opositie en durf met ze te praten die ook luisteren betekend! loop naar een bejaardenhuis, ga langs een Jeugdzorg, loop richting lege Uitzendburau's, loop een Museum zomaar binnen, praat met schrijvers, kunstenaars en wetenschappers en dan loop terug naar de opositie, mét de feiten.
    Want ''Volkskrant is ingehuurt door de oposotoe'' is puur roddelen en heb je niets aan. Vraag Panorama-hoofdredacteur!

  • Mostafa Mouktafi, ma 04 juli 2011 20:08 in reactie op Mostafa Mouktafi Reageer op Mostafa

    Mostafa

    Sorry voor de grove fouten.
    Bedankt.

  • Tulay M, ma 04 juli 2011 20:11 in reactie op Mostafa Mouktafi Reageer op Tulay

    Tulay

    Wie of wat is opoetsetoe ? Iets van de berbers of van de ara

  • Ben Joosten, ma 04 juli 2011 21:09 in reactie op Tulay M Reageer op Ben

    Ben

    De o en de i die naast elkaar op het toetsenbord staan. Hebt u problemen met berbers of ara?

  • Tulay M, ma 04 juli 2011 21:38 in reactie op Ben Joosten Reageer op Tulay

    Tulay

    Er had araps moeten staan en een korte aantekening over waarom berbers en araps niet in mijn balboekje staan. Ik heb het comment verstuurd voordat ik het verhaaltje klaar had.

  • Mostafa Mouktafi, ma 04 juli 2011 21:51 in reactie op Tulay M Reageer op Mostafa

    Mostafa

    Jij tik met een hammer ik met een hele oude schoen op mijn toetsenbord. Is dat berbers of Keniaans?

  • soet man, ma 04 juli 2011 22:30 in reactie op Mostafa Mouktafi Reageer op soet

    soet

    Was de schoen van hout ... dan was het nederlands ;-)

  • Mostafa Mouktafi, ma 04 juli 2011 22:59 in reactie op soet man Reageer op Mostafa

    Mostafa

    Je hebt gelijk, hij was van een oude autowiel.
    Of jij grappig bent?
    Nee hoor, helemaal niet!

  • Tulay M, ma 04 juli 2011 22:38 in reactie op Mostafa Mouktafi Reageer op Tulay

    Tulay

    Het was een slip of the finger. Voortijdig ge-ENTER-d. Maar nou je het zegt : Kenianen ook niet. Overigens begrijp ik vaak niet wat je schrijft if I may say so. Ik heb bij Schoevers ooit een diploma Handelscorrespondentie gehaald en ik wil graag je teksten voor plaatsing collationeren.

  • Censuur Joop, di 05 juli 2011 12:23 in reactie op Tulay M Reageer op Censuur

    Censuur

    Ik lees weleens hier en daar weleens een reactie van jou, en if I may say so, die zijn een stuk onbegrijpelijker dan die van Mostafa. Dus voordat je vingers gaat tikken, vergeet die van jezelf dan niet.

  • Centurio Veritas, di 05 juli 2011 00:00 in reactie op Mostafa Mouktafi Reageer op Centurio

    Centurio

    "Opoesetoe" klinkt in mijn oren meer midden Afrikaans :-)

  • , di 05 juli 2011 13:27 in reactie op Mostafa Mouktafi Reageer op

    Lijkt me meer iets voor Chroesjtsjow.!!

  • Aert Willem d'Holbach, di 05 juli 2011 00:32 in reactie op Tulay M Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Ik ben nieuwsgierig naar uw balboekje :-)

  • Censuur Joop, di 05 juli 2011 12:25 in reactie op Tulay M Reageer op Censuur

    Censuur

    En waarom staan berbers en araps niet in jouw balboekje aannemend dat jij wel in die van hun staat? Heb je iets tegen buitenlanders? Of zijn zij te min vergeleken met jou grootse superieure arragante Hollanderschap?

  • Archie Bunker, di 05 juli 2011 07:48 in reactie op Tulay M Reageer op Archie

    Archie

    Gaat over Hatsjepsoet. Zij huurde destijds ook al de volkskrant in om haar onderdanen een rad voor ogen te draaien.

  • Rob Geurtsen, ma 04 juli 2011 19:54 Reageer op Rob

    Rob

    Mooi statement van Hillen. Onzin, maar ja het werkt wel. Mooie taal.

  • Eline W, ma 04 juli 2011 22:07 in reactie op Rob Geurtsen Reageer op Eline

    Eline

    Moor waarvoor? Het land massaal aan de Telegraaf te krijgen?

  • Rob Geurtsen, di 05 juli 2011 06:42 in reactie op Eline W Reageer op Rob

    Rob

    'Mooi' bedoeld als knappe oude effectieve spin.

  • Censuur Joop, di 05 juli 2011 12:21 in reactie op Rob Geurtsen Reageer op Censuur

    Censuur

    "knappe oude effectieve spin"

    Knap? Mooi? Effectief?

    Blijft over oud. En ja, Hillen is een vergane mastodont die nog even een hersenscheetje wil laten voordat hij helemaal onder het stof komt te liggen.

  • Simon Broerse, ma 04 juli 2011 19:48 Reageer op Simon

    Simon

    Met dit soort onbewezen beschuldigingen wordt aangetoond hoezeer Hillen zich in het nauw gedreven voelt. Het is iemand, die vanaf de zijlijn analyses kan geven, wat die dan ook waard zijn, maar het is geen bestuurder. Hij heeft de empathie van een kikker in de winter en het ontbreekt hem aan tact.
    Als ik hoofdredacteur van de Volkskrant was, zou ik deze minister verzoeken met bewijzen te komen voor deze aantijgingen.

  • sam tosha, ma 04 juli 2011 19:42 Reageer op sam

    sam

    Zie hier het zieke en verwrongen wereldbeeld van een minister van dit kabinet. Denk dat 'heer' Hillen in vergelijking met sommige andere ook nog eens een milde vorm van deze kwaal te pakken heeft. Daar waar dit kabinet daadwerkelijk een krant heeft wat als haar politieke pamflet fungeert, is de toespeling dat de Volkskrant zou worden ingehuurd (lees: worden betaald door de oppositie totaal van de pot.

  • Joop den Uil, ma 04 juli 2011 19:40 Reageer op Joop

    Joop

    die Hillen begint knap irritant te worden; betweterij komt dus inderdaad met de jaren, maar laat hij dan achter een ander buro gaan zitten als hij het zo goed weet en niet in een positie over leven en dood.

    afserveren , samen met de JSF zou ik adviseren nu het nog kan

  • Reinaert de Vos, ma 04 juli 2011 19:33 Reageer op Reinaert

    Reinaert

    Prima. prima. Lekker wild om je heen slaan. Vooral blijven doen dan struikelt ie wel eens.

  • Anja Lodewijks, ma 04 juli 2011 19:32 Reageer op Anja

    Anja

    Last van uw laatste stuiptrekkingen meneer Hillen?

  • Jager Verzamelaar, ma 04 juli 2011 19:30 Reageer op Jager

    Jager

    die rechtse flutkrant?

    moet niet gekker worden

  • sjaak de intellectueel, ma 04 juli 2011 22:26 in reactie op Jager Verzamelaar Reageer op sjaak

    sjaak

    Hahha de volkskrant is anders een best goede krant hoor en zeker niet rechts. Ik zou dan weleens willen weten welke krant u zou aanbevelen, ik lees persoonlijk de NRC een kwaliteits krant maar dat is zeker ook een flutkrant in uw ogen?

  • Roelf Turksema, ma 04 juli 2011 23:54 in reactie op sjaak de intellectueel Reageer op Roelf

    Roelf

    Wel in die van mij, beide komen de deur niet meer in.
    Duik eens een archief in en pak een krant van 20 jaar terug, dan begrijp je pas wat je mist.

  • Aert Willem d'Holbach, di 05 juli 2011 00:29 in reactie op Roelf Turksema Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Vroeger was alles beter...

  • Gracchus Babeuf, di 05 juli 2011 10:06 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Gracchus

    Gracchus

    Voor mensen die in het verleden leven is het nu ook beter. En deze tijd zal voor sommigen in de toekomst ook een goeie ouwe tijd zijn. Zie hier twee motto's van deze regering ;-)

  • sjaak de intellectueel, di 05 juli 2011 11:11 in reactie op Roelf Turksema Reageer op sjaak

    sjaak

    Welke krant raadt u mij aan dan? Ik wil toch s 'ochtends nog een beetje door een krantje bladeren en niet op het internet kijken. Heeft u tips?

  • , di 05 juli 2011 11:27 in reactie op sjaak de intellectueel Reageer op

    Voor een goed overzocht lees je ze allemaal.
    Op je PC.

  • , di 05 juli 2011 11:52 in reactie op Reageer op

    herstel: overzicht.

  • Jager Verzamelaar, di 05 juli 2011 13:28 in reactie op sjaak de intellectueel Reageer op Jager

    Jager

    Afgezien van de leugens die ze verspreiden kijkt u vooral eens op hun opinipagina

    extreem rechste amanda kluveld en een idiote racitsiche israëlische kolonist genaamd visser mogen daar taal spuwen waar zelfs skinheads het schaamrood van op de kaken zouden krijgen

  • Jager Verzamelaar, di 05 juli 2011 13:30 in reactie op sjaak de intellectueel Reageer op Jager

    Jager

    NRC niet zo extreem als de Volkskrant maar zeker ook een rechtse flutkrant

  • Hjalmar Hoort, ma 04 juli 2011 19:28 Reageer op Hjalmar

    Hjalmar

    Hillen gaat het niet lang redden denk ik.

  • Jan B, ma 04 juli 2011 19:27 Reageer op Jan

    Jan

    En de Telegraaf door PVC. Dus: daaaag!

  • Rob van Kan, ma 04 juli 2011 19:24 Reageer op Rob

    Rob

    Ik hoop dat de Volkskrant naar de rechter stapt. Dit zijn zeer ernstige beschuldigingen. Ik weet dat de Volkskrant geen absolute neutraliteit kan claimen - dat kan geen enkele krant - maar "inhuren" impliceert dat de krant zich laat betalen.
    Hillen moet met bewijzen komen of deze schandelijke aanval op de pers, Berlusconistisch tot op het bot, terugnemen.

  • Berthold Hohenlowe-Langenberg, ma 04 juli 2011 23:46 in reactie op Rob van Kan Reageer op Berthold

    Berthold

    Ik vrees dat men wel een beetje de zakken vol heeft van kansloze rechtszaken. Over en weer een beetje incasseren is wel zo praktisch.

  • R. Rokvok, ma 04 juli 2011 19:22 Reageer op R.

    R.

    De Volkskrant van nu is niet meer dezelfde als die van vijftien jaar geleden in politieke overtuiging. Getuige de nieuwe eigenaar en columnisten als Martin Sommer.

  • Sankwee Wu, ma 04 juli 2011 20:24 in reactie op R. Rokvok Reageer op Sankwee

    Sankwee

    De journalistiek op de site van de krant ziet de wereld inderdaad door een PimFortuijn/PVVbrilletje, lijkt hier en daar door toonzetting en framing. Ik denk dat Wilders niet voor niets het NRC op de korrel nam in zijn rechtbankmonologen, en niet de Volkskrant. Ondanks kritische artikelen over specifieke PVV-voorstellen, komt de denkwereld van die krant de PVV heel goed uit.

    Hier twee voorbeelden die me opvielen, hoe de Volkskrant de 'gevestigde orde' van Fortuijn in zijn wereldbeeld heeft opgenomen, en dat beeld zo aan zijn lezers doorgeeft. Dit zijn geen opinies, maar nieuwsberichten.

    Over de Thaksinoverwinning in Thailand :

    "Kortgezegd vertegenwoordigen de geelhemden de gevestigde orde in Thailand, terwijl de roodhemden zich tot 'het volk' rekenen."

    http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2668/Buitenland/article/detail/2460937/2011/07/03/Populistische-Puea-Thai-wint-Thaise-verkiezingen.dhtml


    Over de Amerikaanse voorverkiezingen in augustus 2010:

    Kop: "Gevestigde orde wint bij de Amerikaanse voorverkiezingen"

    "De Republikeinse senator John McCain en tal van andere Amerikaanse kandidaten die de gevestigde orde belichamen, hebben dinsdag het populistische tij weten te weerstaan"

    http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2668/Buitenland/article/detail/1020239/2010/08/25/Gevestigde-orde-wint-bij-de-Amerikaanse-voorverkiezingen.dhtml

 

Reageren

opiniemakers

Populair

Scroll naar boven Scroll naar boven