26 mei 10 16:17 Reageer (88) Media RSS

Cohen niet aan tafel bij RTL Boulevard

PvdA-lijsttrekker wil geen gasthoofdredacteur zijn

PvdA-lijsttrekker Job Cohen heeft een uitnodiging afgeslagen om op te treden als gasthoofdredacteur in het entertainmentprogramma RTL Boulevard.

Onbekend is waarom de PvdA-leider niet langs wil komen, zo meldt website FOK.nl. Naar verluidt komen zijn concurrenten Mark Rutte (VVD), Jan Peter Balkenende (CDA) en Geert Wilders (PVV) wel naar het roddelprogramma. Eerder weigerde ook GroenLinks-lijsttrekker Femke Halsema om op te treden in RTL Boulevard. "Aardig, maar nee dank", aldus Halsema op Twitter.

Overigens zal Job Cohen samen met de lijsttrekkers van zeven andere partijen woensdagavond wel te zien zijn in het grote Carré-debat om 20:30 op RTL 4.

Laatste Reacties (88) Reageer Reacties in wachtrij: 0

  • lieke Meester, vr 28 mei 2010 12:40 Reageer op lieke

    lieke

    Cohen laat zien dat hij karakter heeft en niet om zieltjes te winnen bij iedereen mee lult . sterk vind ik .

  • Johan van Dijk, do 27 mei 2010 12:10 Reageer op Johan

    Johan

    Inderdaad, een slapgeouwehoerprogramma waarin dorpsgek Wilders en Rutte beter in passen.
    Gelukkig gaat Cohen dus niet.

  • F D, do 27 mei 2010 10:57 Reageer op F

    F

    RTL boulevard is een slap geouwehoer programma. Jammer dus dat Cohen wegblijft. Hij zou daar prima in passen!!

  • Renée Olsthoorn, do 27 mei 2010 11:03 in reactie op F D Reageer op Renée

    Renée

    Hé, kijk nou eens, wat een interessante poster daar even binnen komt wippen, en nog wel met zo'n rake geestige opmerking! Wat een geweldig entree, F. D.

    *rolls eyes*

  • Hjalmar Hoort, wo 26 mei 2010 23:12 Reageer op Hjalmar

    Hjalmar

    Mooi dat cohen wegblijft. RTL boulevard is bijna zonder uitzondering het meest kansloos domme programma in Nederland.

  • Ruud T, wo 26 mei 2010 19:10 Reageer op Ruud

    Ruud

    Prima besluit van Cohen. Ik denk dat veel kiezers het kunnen waarderen.

    Het aantal domme en gefrustreerde opmerking van mensen met een hekel aan rechts begint hier op Joop wel triest te worden. Ik begrijp dat de meeste het niet eens zijn met standpunten van rechts maar opmerkingen zoals:

    Typerend voor Rechts: behalve altijd leugens gaat roddel hen ook goed af.

    en:

    Truus, de doelgroep van Cohen kijkt idd NIET naar RTL.
    Het wildersspul kijkt naar RTL.

    Dit is nou niet echt een verrijking voor de discussie. Ook de persoonlijk aanvallen (van links naar rechts en rechts naar links) zie ik steeds meer terug op Joop. Beetje zielig, niet?

  • P Lucas, wo 26 mei 2010 18:57 Reageer op P

    P

    Verstandig!

  • Piet Knollema, wo 26 mei 2010 18:37 Reageer op Piet

    Piet

    Dat zouden meer zich zelf respecterende politici moeten doen!
    Puur popi-jopi-gedoen.

  • Joop Pooj, wo 26 mei 2010 18:21 Reageer op Joop

    Joop

    Misschien valt er wel wat te roddelen over Cohen zelf? Het zou maar zo kunnen!

    Verder een prima besluit van Cohen.

  • Censuur Joop, wo 26 mei 2010 18:02 Reageer op Censuur

    Censuur

    Ik ben blij toe dat Cohen zich niet verlaagd naar dat blabla misselijke roddelniveau met die misselijke eh... hoe noem je ze? Omroepers? Roeptoeters? Geen idee.

    Het past wel bij Rutte en Wilders, dat niveau is nou eenmaal niet zo hoog. Van Balkenende weten we het wel, dat was al eens eerder voorgekomen. Zou Balkenende trouwens al een smsje hebben gestuurd naar Jantje Smit die pappie wordt?

    Er zijn grenzen aan fatsoen en die kent Cohen heel goed!

    Ik mag hopen dat als Roemer gevraagd zou worden hij ook niet toegeeft aan de verlokking van gratis een uur lang partijpropaganda onder het mom van "entertainment". Mijn stem zal dan niet voor hem zijn, maar voor de laatste op de lijst. Daar kan hij op rekenen!

  • YggY ..., wo 26 mei 2010 19:23 in reactie op Censuur Joop Reageer op YggY

    YggY

    Dat zijn verkopers, salesmen, colporteurs.

    Het is tenslotte een commercieel kanaal.

  • Tim Tim, wo 26 mei 2010 18:00 Reageer op Tim

    Tim

    Het programma heeft bepaald niet het niveau van NOVA of Netwerk maar er kijken hier wel een hele grote groep Nederlanders naar die volgens de PvdA juist bij hun het beste af zijn. Daarbij is dit voor die groep waarschijnlijk de enigste boodschap van de politieke campagnes die ze zullen meekrijgen.
    Mensen die elke dag voor Boulevard kijken zie ik niet in hetzelfde clubje als de mensen die de debatten volgen. Balkenende begreep dit heel goed in de vorige verkiezingen. Elke stem is er een. Tenzij Job verwacht eruit gekletst te worden door de man van Onno Hoes (Albert Verlinde, Onno = VVD) maar ik verwacht dat hij die nog wel kan hebben.

  • LEO CUYPERS, wo 26 mei 2010 17:53 Reageer op LEO

    LEO

    Mijnheer Cohen zou van de pot gerukt zijn als ie zich in zo'n constellatie zou presenteren.
    RTL is een VVD-bolwerk.
    Ze zouden acuut Pastors en Stapel laten langskomen..

  • Stan Timmermans, wo 26 mei 2010 18:38 in reactie op LEO CUYPERS Reageer op Stan

    Stan

    Inderdaad, Cohen moet zich niet vertonen op zo'n commerciele prutzender.
    Hij moet al helemaal niet komen bij RTL Boulevard als Gordon er is!

  • Piet Paaltjes, wo 26 mei 2010 17:46 Reageer op Piet

    Piet

    Wat zou hij daar moeten doen?
    Parate kennis heeft hij niet voor handen, echt lekker bekken doet ie ook niet. Hij zou er alleen maar zitten. Nee daar is de TV niet voor.
    Job heeft inderdaad wat geleerd de afgelopen tijd.

  • Opinius Media, wo 26 mei 2010 17:37 Reageer op Opinius

    Opinius

    een ezel stoot zich niet,.. etc

  • Mostafa Mouktafi, wo 26 mei 2010 17:15 Reageer op Mostafa

    Mostafa

    Natuurlijk niet, de heer Cohen gaat niet daar hangen bij die jongens met veel haargel, nagelen en overdeven het gezicht smeren. De heer Cohen gaat niet zitten aan de Tv-kroeg waar Zangeres Hind, Ali B en Gerard Joling en Jan ..vaste ''klanten'' zijn.
    De heer Cohen kent zijn grenzen, hoort bij iemand die gezag heeft en dat hebben wij in Nederland hard nodig.

    De heer Balkenende heeft in acht jaar regeren van Nederland een speeltuin voor politie gemaakt.

  • Zjen Zen, wo 26 mei 2010 17:34 in reactie op Mostafa Mouktafi Reageer op Zjen

    Zjen

    Nou Mostafa, Ik ben wel een fan van Hind hoor.

  • Ernst Anepool, wo 26 mei 2010 17:06 Reageer op Ernst

    Ernst

    Vreemd dat dat vreemd gevonden word?

    Alleen roddeltantes willen immers redacteur van een roddelprogramma zijn.

    Dat er überhaupt "politici" zijn die kennelijk graag roddelen over anderen eraan mee willen doen :-(

  • Joop Pooj, wo 26 mei 2010 18:23 in reactie op Ernst Anepool Reageer op Joop

    Joop

    Inderdaad, vreemd dat dat vreemd gevonden wordt.

  • Ranger 1961, wo 26 mei 2010 17:04 Reageer op Ranger

    Ranger

    Goed zo Job, een uur niet op televisie is een uur minder kans op blunders

  • YggY ..., wo 26 mei 2010 16:58 Reageer op YggY

    YggY

    Nou is het natuurlijk wel weer zo dat als je iets te verkopen hebt, en dat heeft Cohen, dan moet je bij RTL zijn want die proberen 24/7 dingen te verkopen.

    Homeshopping noemen ze dat

  • Aert Willem d'Holbach, wo 26 mei 2010 16:55 Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Het is gewoon heel eenvoudig: met nog twee weken te gaan is elke manier om de kiezer te bereiken met je boodschap een goede. Bepaalde programma's weigeren kan slechts vanwege andere verplichtingen. Tenzij je natuurlijk heilig geloofd in het uitsluiten van verschillende stromen in de maatschappij. Dan haal je je neus op voor Boulevard, dan adverteer je niet in de Telegraaf en dan zet je je af tegen BNN.

    Angst of arrogantie, dat is de vraag.

  • Zjen Zen, wo 26 mei 2010 17:13 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Zjen

    Zjen

    Behalve angst en arrogantie, wat kun je nog meer bedenken Aert?

  • Aert Willem d'Holbach, wo 26 mei 2010 17:55 in reactie op Zjen Zen Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Paniek? Blinde paniek?

  • Zjen Zen, wo 26 mei 2010 18:27 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Zjen

    Zjen

    Nog meer???

  • Aert Willem d'Holbach, do 27 mei 2010 08:50 in reactie op Zjen Zen Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Minachting voor het gepeupel? Misschien is dat wel de grootste drijfveer voor Cohen?

  • Opinius Media, wo 26 mei 2010 17:44 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Opinius

    Opinius

    de keuze is: dat je tussen dat armoeiig goedkoop geschreeuw niet meer gaat staan.
    Waardoor juist dát verhinderd wordt... óm je kiezer te bereiken.

    Precies wat dat ondermaats gedoe beoogd mét hun geschreeuw. En daar past de man voor.
    Moet je net zo amechtig een ongeciviliceerde vocabulaire mitrailleur nemen dan zoals Rutte?

    Dat is armoede, Baron... dat weet U toch als beschaafd VVD'er en baron.

  • Aert Willem d'Holbach, do 27 mei 2010 09:01 in reactie op Opinius Media Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Dat je op een armoedig podium van hersenloos geschreeuw klimt, wil nog niet zeggen dat je je van dezelfde middelen moet bedienen. Waar denkt u dat de Franse Revolutie ooit begonnen is? Waar denkt u dat Camille Desmoulins zijn toespraak hield?

  • Eline W, wo 26 mei 2010 16:53 Reageer op Eline

    Eline

    Mooi dat er nog politici zijn met eigenwaarde.

  • Zjen Zen, wo 26 mei 2010 16:48 Reageer op Zjen

    Zjen

    Ik zeg toch Cohen is een Heer van Stand.

  • Renée Olsthoorn, wo 26 mei 2010 17:07 in reactie op Zjen Zen Reageer op Renée

    Renée

    Een heer van stand voor wie iedereen meetelt, maar voor wie dat niet betekent dat je je als een paljas moet aanstellen in een entertainment programma als 'gasthoofdredacteur'. Hij is geen redacteur, ook geen hoofdredacteur. Hij is een politicus. Ieder zijn vak.

  • Simon Broerse, wo 26 mei 2010 16:46 Reageer op Simon

    Simon

    Heel goed, Job, zijn die genoemde ego-trippers nooit genoeg op TV ? Bovendien: een echte staatsman verlaagt zich niet tot dit genre roddelpers.

  • , wo 26 mei 2010 16:45 Reageer op

    Alweer een teken van beschaving.
    Houen zo.

  • Mees ., wo 26 mei 2010 16:41 Reageer op Mees

    Mees

    Goede keus....niet aan meedoen....

  • Jan Wijn, wo 26 mei 2010 16:38 Reageer op Jan

    Jan

    Typerend voor Rechts: behalve altijd leugens gaat roddel hen ook goed af.

  • Stan B., wo 26 mei 2010 16:38 Reageer op Stan

    Stan

    Dat valt me nu weer mee van die Cohen.

  • Kingfisher XL, wo 26 mei 2010 16:38 Reageer op Kingfisher

    Chapeau voor Cohen ! Eindelijk iemand met nog enige eigenwaarde.
    Helaas zal de "grootste gemene deler" daar anders over denken. Ben bang dat hij over één kam geschoren zal worden met diegenen die weigeren mee te doen aan "oranje gekte".
    Geheel voorspelbaar hebben JPB en Rutte geen enkel probleem met "vlotte jongens" circusgedrag. (en spinnen er goed garen bij)

  • Joop Schouten, wo 26 mei 2010 16:35 Reageer op Joop

    Joop

    Dit lijkt me geen verstandige zet.
    Hij kreeg hiermee de kans in het 'commerciële hol van de tegenstander' op eloquente wijze z'n eigen gelijk te halen.
    Ik ben erg benieuwd naar zijn beweegredenen.

    Ik hoop echter dat andere gasten de gespreksleiding eens goed op hun nummer zetten. Ze onderbreken op 'cruciale' uitleg-momenten en laten gasten door elkaar heen tetteren.
    De inhoud wordt hierdoor ondergesneeuwd met oneliners en holle retoriek.

  • Caligula julii, wo 26 mei 2010 16:53 in reactie op Joop Schouten Reageer op Caligula

    Caligula

    Ik dacht al dat jij naar dit programma keek, Joop.

  • Joop Schouten, wo 26 mei 2010 18:41 in reactie op Caligula julii Reageer op Joop

    Joop

    Het was een uitzondering.
    Je moet altijd zaken van verschillende kanten bekijken.
    In dit geval de onderkant.

  • - -, wo 26 mei 2010 16:35 Reageer op -

    -

    Natuurlijk wil je niet aanschuiven als clown bij zo'n programma. Dat andere politici aanschuiven om voorts gespeelde vreugde te tonen met alles behalve inhoudelijke commentaren te verkondigen zegt meer over die politici dan over Cohen.

    Cohen is één van de laatste der Mohikanen wanneer het gaat om politici die graag over inhoudelijke zaken willen praten en niet over welk nummer van de volstrekt talentloze Jan Smit de politicus als beste ervaart of welke borst van Patricia Paay het beste in de smaak valt.

    Godzijdank bestaan er nog politici die bedanken om op dit soort type neuzel programma's die werkelijk over niets gaan te verschijnen.

    Inhoudelijk zaken, dat is waar het om draait. En als de kiezer kiest voor wie de grootste fake glimlach op z'n gezicht kan toveren dan is dat hooguit interessant voor die groep mensen die dagelijks naar dit soort type infantiele programma's kijken.

  • Anne Vorstenbosch, wo 26 mei 2010 16:31 Reageer op Anne

    Anne

    Goed zo Femke en Job

  • Renée Olsthoorn, wo 26 mei 2010 16:27 Reageer op Renée

    Renée

    Hè, wat? Wil Job het niet eens over Sieneke en Yolanthe hebben of over Jan Smit en de X-factor? Onbegrijpelijk, om zo'n interessante entertainment beker aan je voorbij te laten gaan... ;-)

    Ik had niets anders verwacht van Cohen, en Femke, je bent weer in mijn achting gestegen. Zijn er toch nog politici die het land belangrijker vinden dan zichzelf.

  • Aert Willem d'Holbach, wo 26 mei 2010 16:41 in reactie op Renée Olsthoorn Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Tja... en dan te bedenken dat Sieneke het ook voor de "gewone man" doet. Misschien is Cohen dan toch iets te elitair voor de PvdA? Of heeft de PvdA gewoon helemaal geen aansluiting meer met "het gepeupel"?

  • , wo 26 mei 2010 16:57 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op

    Dan zou jij je daar toch juist thuis moeten voelen?
    Jij hebt toch ook geen enkele voeling met het "gepeupel"?

  • Aert Willem d'Holbach, wo 26 mei 2010 17:55 in reactie op Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    U zou nog vreemd op uw neus kunnen kijken.

  • Renée Olsthoorn, wo 26 mei 2010 16:58 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Renée

    Renée

    Moet je per se de paljas in een roddelprogramma uithangen, omdat het verkiezingstijd is?

    En wat een onzinnige opmerking dat "Sieneke het voor de gewone man doet". Die doet het uiteraard voor zichzelf, net zoals de Tros het wangedrocht dat Eurovisie Songfestival heet doet voor de kijkcijfers. En ik heb het nergens over 'gepeupel' gehad. Dat zijn jouw woorden, @Aert.

  • Aert Willem d'Holbach, do 27 mei 2010 09:26 in reactie op Renée Olsthoorn Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    De paljas uithangen is niet echt nodig hoewel ik deze term perfect gekozen vind in verband met Cohen.

    Het gaat er om dat je in verschillende omgevingen je potentiële kiezer weet te bereiken, te overtuigen en te verleiden op je te stemmen. Dat is de taak van een lijsttrekker, niet je neus ophalen voor een bepaald deel van de bevolking. Dat past zo'n erudiete socialist als Cohen toch niet? Iedereen is toch gelijk? Of misschien toch niet?

  • Renée Olsthoorn, do 27 mei 2010 11:06 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Renée

    Renée

    [...] De paljas uithangen is niet echt nodig hoewel ik deze term perfect gekozen vind in verband met Cohen. [...]

    Kijk, voor zo'n melige opmerking haal ik toch echt heel hoog mijn schouders op, @Aert.

  • Aert Willem d'Holbach, do 27 mei 2010 11:29 in reactie op Renée Olsthoorn Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Het was een inkoppertje, laten we wel wezen.

  • Niels van Lobberegt, wo 26 mei 2010 16:54 in reactie op Renée Olsthoorn Reageer op Niels

    Niels

    Wat is dat nou, bij de PvdA telt toch iedereen mee?

  • Renée Olsthoorn, wo 26 mei 2010 17:22 in reactie op Niels van Lobberegt Reageer op Renée

    Renée

    Heel geestig. Maar waarom zou dat niet zo zijn als je je niet opwerpt als 'hoofdredacteur', een vak dat niet het jouwe is?

    Je geeft tenminste het signaal af dat je geen popie jopie wilt zijn, maar je serieus voor je doelgroep wilt inzetten.

  • Truus Beek, wo 26 mei 2010 16:26 Reageer op Truus

    Truus

    Gemiste kans.

    Dan weet je niet waar je doelgroep zit.

  • - -, wo 26 mei 2010 16:35 in reactie op Truus Beek Reageer op -

    -

    U doelt op dat politici moeten opkomen voor de Truus en de Beekjes?

  • Jan L., wo 26 mei 2010 16:50 in reactie op - - Reageer op Jan

    Jan

    Dat is 80% van Nederland. Dus ja.

  • Zjen Zen, wo 26 mei 2010 17:10 in reactie op Jan L. Reageer op Zjen

    Zjen

    Alsof 80% van de Nederlanders RTL boulevard kijkt....hahahahaha.

  • Jan L., wo 26 mei 2010 17:27 in reactie op Zjen Zen Reageer op Jan

    Jan

    Ach, daar hebben we het slimste meisje van de klas weer, alleen is ze telkens weer toch niet zo slim als ze zelf denkt. Het gros de Nederlandse bevolking kijkt naar pulp. Of dit nou RTL Boulevard is, SBS Shownieuws, GTST, Hart van Nederland of Frans Bauer op de Tros, ga eens kijken bij http://www.kijkonderzoek.nl/.

    Het getuigd van enorme zelfoverschatting en arrogantie als je denkt dat de aanhang van de PvdA daar niet naar kijkt.

  • Zjen Zen, wo 26 mei 2010 17:35 in reactie op Jan L. Reageer op Zjen

    Zjen

    Je legt me van alles in de mond wat ik totaal niet zeg en ZELFS niet stiekum toch bedoel.

    Jan, laat wat meer haar groeien. Dan kun je daar mee spelen.

  • Zjen Zen, wo 26 mei 2010 17:36 in reactie op Jan L. Reageer op Zjen

    Zjen

    PS; maar je hebt natuurlijk wel helemaal gelijk dat je mij de slimste noemt.
    ::))

  • Renée Olsthoorn, wo 26 mei 2010 17:59 in reactie op Zjen Zen Reageer op Renée

    Renée

    D@mn, ik dacht dat ik dat was! :(

  • Zjen Zen, wo 26 mei 2010 18:28 in reactie op Renée Olsthoorn Reageer op Zjen

    Zjen

    grinnik...grinnik....

  • Renée Olsthoorn, wo 26 mei 2010 18:43 in reactie op Zjen Zen Reageer op Renée

    Renée

    Zeg, schat, je zit toch niet in een identiteitscrisis, hoop ik? ;-)

  • Zjen Zen, wo 26 mei 2010 19:49 in reactie op Renée Olsthoorn Reageer op Zjen

    Zjen

    Effe maar Just...effe maar. Ik wilde Joop Schouten laten schrikken maar YggY schrok er juist van.

  • Censuur Joop, wo 26 mei 2010 20:28 in reactie op Zjen Zen Reageer op Censuur

    Censuur

    Ja, dat is beter, zonder J.
    Houen zo, Zjennie. :)

  • Zjen Zen, do 27 mei 2010 09:07 in reactie op Censuur Joop Reageer op Zjen

    Zjen

    Bedankt voor de tip Tomato! ::))

  • YggY ..., do 27 mei 2010 11:39 in reactie op Zjen Zen Reageer op YggY

    YggY

    Inderdaad, wiens idee was dat ook alweer.

    Ik rust mijn koffer

  • Renée Olsthoorn, wo 26 mei 2010 17:45 in reactie op Jan L. Reageer op Renée

    Renée

    Natuurlijk kijkt zijn doelgroep ernaar, ik kijk ook weleens, maar betekent dat dan a priori dat je je als 'hoofdredacteur' moet opwerpen van die roddelrubriek, gepresenteerd door een paar giechelende volwassen kerels? Hij wendt zich toch zeker niet af van RTL? Doet toch mee aan de debatten? Die zijn relevant, daar kan hij zich met zijn vak bezighouden. Laat die man toch gewoon zichzelf zijn en zich niet laten verleiden tot iets waar hij niet goed in is: iets veinzen wat hij niet is, tot acteren dus.

  • Piet Knollema, wo 26 mei 2010 19:11 in reactie op Renée Olsthoorn Reageer op Piet

    Piet

    Hoe relevant zijn die debatten eigenlijk?
    Wie heeft er tot dusver nou echt kans gekregen om in de debatten een redelijk consistent verhaal te houden. Het is een geschreeuw over en weer als in een kleuterklas. En de grootste schreeuwer schijnt ook nog de meeste support te krijgen.
    Laat iedere politieke leider die er toe doet nou eens in een half uur zijn of haar kijk geven op de wereld van de toekomst. Dan wordt het misschien wat eenvoudiger om op echte gronden en keuze te maken.
    De parlementsverkiezingen in dit land lijken nu meer op een Idols-verkiezingen.

  • Renée Olsthoorn, wo 26 mei 2010 19:30 in reactie op Piet Knollema Reageer op Renée

    Renée

    Ja, @Piet, de mate van relevantie... Daar kun je uiteraard je vraagtekens bij zetten. Maar mijn opmerking was meer bedoeld om aan te tonen dat Cohen zich niet te goed voelt voor de commerciële omrope, zoals hier en daar gesuggereerd werd.

    Ik kan me overigens voorstellen dat debatten wel belangrijk zijn of zelfs bepalend kunnen zijn voor mensen die nog niet besloten hebben op welke partij ze gaan stemmen.

  • Piet Knollema, wo 26 mei 2010 21:01 in reactie op Renée Olsthoorn Reageer op Piet

    Piet

    Dat er mensen zijn die op grond van de TV-debatten hun keuze bepalen, wil nog niet zeggen dat dat een verstandige manier om je er door te laten leiden.

  • Jan L., wo 26 mei 2010 19:20 in reactie op Renée Olsthoorn Reageer op Jan

    Jan

    Ach, Cohen veinst ook een goede lijsttrekker te zijn, dan kan dit er ook nog wel bij ;-)

    Punt is dat een groot deel van de Nederlanders niet of nauwelijks politiek geëngageerd zijn (itt bijvoorbeeld de Joop-reageerders) en dus niet of nauwelijks naar die debatten kijken. Die zul je, wil je die betrekken bij de politiek, op een andere manier moeten bereiken.

  • Renée Olsthoorn, wo 26 mei 2010 19:35 in reactie op Jan L. Reageer op Renée

    Renée

    Gemenerik! ;-)

  • Jan L., wo 26 mei 2010 20:09 in reactie op Renée Olsthoorn Reageer op Jan

    Jan

    Ja, maar die was wel écht voor het inkoppen Just ;-)

  • Renée Olsthoorn, wo 26 mei 2010 20:28 in reactie op Jan L. Reageer op Renée

    Renée

    Had ik maar tijd om een betere keeper te worden, @Jan ;-)

  • YggY ..., wo 26 mei 2010 17:47 in reactie op Jan L. Reageer op YggY

    YggY

    En daar istie weer, de man die zijn naam meer dan eer aandoet.

    Jan met de korte achternaam

  • Aert Willem d'Holbach, do 27 mei 2010 10:06 in reactie op YggY ... Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Ik heb begrepen dat die "L" voor "Leidelmeier" staat. Wat is daar kort aan en op welke wijze moet je je daarvoor schamen?

  • Censuur Joop, wo 26 mei 2010 18:05 in reactie op Jan L. Reageer op Censuur

    Censuur

    Ach, slim jongetje dat Jantje toch is...

    dat jij tot die doelgroep behoort wil nog niet zeggen dat 80% van de Nederlanders tot die doelgroep behoort.

  • Jan L., wo 26 mei 2010 19:16 in reactie op Censuur Joop Reageer op Jan

    Jan

    Die gewone niet-zo-heel-hoog-opgeleide Nederlander waar jij zo hoog van opgeeft kijken en masse RTL Boulevard, of je wil of niet. Daar zitten zowel linkse als rechtse knuppels tussen. Dat dat kwartje bij niet wil vallen doet me het ergste vrezen over jouw denkvermogen als het ietsie ingewikkelder wordt.

  • Censuur Joop, wo 26 mei 2010 20:32 in reactie op Jan L. Reageer op Censuur

    Censuur

    Mijn denkvermogen is uitstekend, meneer L.

    Aan het uwe schort nog wel het één en ander als u er van overtuigd bent dat 80% van de Nederlanders naar RTL Boulevard kijkt. Maar u bent vast gewend alles dubbel te rekenen, en dan begrijp ik het wel.

  • Jan L., wo 26 mei 2010 21:18 in reactie op Censuur Joop Reageer op Jan

    Jan

    Toch niet zo slim, Tomato. Ik heb namelijk gezegd dat 80% van de bevolking uit 'de Truus en de Beekjes' bestaat, niet dat 80% naar RTL Boulevard kijkt, dat maakte Zjen ervan. Kortom, ik zeg dat 80% uit de gewone man/vrouw bestaat. Zit ik daar mis? Enige wat ik vervolgens gezegd heb is dat veel van de 'gewone mens' naar RTL Boulevard kijkt. Nuance, Tomato, wellicht toch een beetje te hoog gegrepen voor je.

  • Stefan de Neef, wo 26 mei 2010 16:46 in reactie op Truus Beek Reageer op Stefan

    Wellicht weet hij juist wel waar zijn doelgroep zit?

    Nee, helaas heb je zeer waarschijnlijk helemaal gelijk.

  • , wo 26 mei 2010 16:59 in reactie op Truus Beek Reageer op

    Truus, de doelgroep van Cohen kijkt idd NIET naar RTL.
    Het wildersspul kijkt naar RTL.

  • Truus Beek, wo 26 mei 2010 18:09 in reactie op Reageer op Truus

    Truus

    helaas voor de smaak van Nederland niet alleen de PVV groep

  • Aert Willem d'Holbach, do 27 mei 2010 09:20 in reactie op Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Waar kijken de socialisten dan naar? Of weet u het niet helemaal?

    Neem nu: http://www.kijkonderzoek.nl/component/Itemid,45/option,com_kijkcijfers/file,m1-0-p

    Daar kunt u naar de kijkcijferkanonnen van de afgelopen maand kijken. Die 2,5 mio kijkers naar "Ik hou van Holland", zijn dat allemaal Wildersstemmers of zit er ook een verloren socialist tussen?
    "Echt waar"? "Echt waar". Echt waar Meneer den Uijl? Dat programma staat op plaats nummer 16 met 1.750.000 lieve kijkbuiskinderen. Allemaal potentiële stemmen voor Wilders?

    Feiten, feiten, feiten...

    Alstublieft: een gratis tabelletje van de hoeveelheid kijkers per zender http://www.kijkonderzoek.nl/component/option,com_kijkcijfers/Itemid,46/file,wt-0-0-0-p/lang,nl/ Doe er uw voordeel mee.

  • martina ramsteijn, wo 26 mei 2010 20:35 in reactie op Truus Beek Reageer op martina

    martina

    Gemiste kans.

    Dan weet je niet waar je doelgroep zit. I

    Geachte Truus,
    Ik ben blij dat er nog iemand bereid is die mede gezien zijn leeftijd en ook niet in slechte financiele omstandigheden verkeerd, de moeite neemt om via de politiek zijn mening/visie aan u en mij uit te leggen en uit te dragen. Iemand die niet als een Jopie Popie of angsthaas u of mij als individu naar de mond praat. Wat u en ik weten, dat weten wij, maar van een ander zijn/haar visie kunnen wij (misschien) nog iets leren. Afhankelijk van zijn/haar inhoud zal ik mijn eigen weten bijstellen. Een mens is nooit te oud om te leren. Ik zal mijn weten kunnen ontwikkelen en mijn mening kunnen bijstellen.
    Ik zal vanavond ook naar de andere 7 debaters op RTL gaan luisteren.
    Ik ben blij dat ik bij het vorige debat nog iemand zag, maar vooral hoorde, die misschien niet zo vlot uit zijn woorden kwam, maar mij informeerde en bereid was en is om fouten direkt toe te geven en open staat voor veranderingen. Voortschrijdend inzicht, in plaats van, met de wetenschap van vandaag zou ik dat anders gedaan (kunnen) hebben.
    RTL Debat: Wester : Gaan er in uw programma mensen er in hun portemonnaie op achteruit?
    Wilders: Nee
    Cohen: JA
    Balkende: .......Nee
    Rutte:.......Ja
    HRA
    Ik woon nu nog in de burgermeesterswoning, maar ik ben op zoek naar een huis.
    Ik heb een goed inkomen en wat eigen geld, advies van de bank:
    U moet niets zelf betalen, maar l100% lenen (hypotheek), want dat levert u geld op. Schandalig vind ik dat. 40% van de HRA (plm. 5 miljard) gaat naar de 10% rijkste mensen en ik vind dat echt schandalig, daar moeten we iets aan veranderen.

    Ik was al geneigd om op de PvdA te stemmen, maar na zijn stotterende (menselijke) optreden ga ik er nu zelfs over nadenken (voor het eerst van mijn leven- 59 jaar en financieel en sociaal eigenlijk alles onder kontrole) om mijzelf bij de PvdA in mijn gemeente aan te melden als vrijwilliger in de campagne.
    Gewoon op de markt, en met de mensen (massa) praten/luisteren en reageren op hun niet stemmen of stemmen op de PVV/VVD/CDA.
    Vele mensen hebben de programma's niet gelezen en laten zich door hun niet weten en onderbuik gevoel (o.a. Boulevard/RTL/Telegraaf/ Weekend , etc) verleiden om voor de gladde jongens te stemmen of toch nog maar voor voor de 5e keer Balkende, omdat hij van Christelijke huize is en dat is herkenbaar en dat wekt geen angst op. Maar wat de fin. /econ. consequenties voor hen zijn, dat dringt bij de meeste (klinkt arrogant) niet echt door. (mij persoonlijk raakt en maakt het niet uit)
    Ik vind het persoonlijk erg jammer dat ook Roemer (SP) zo sterk vast houdt aan het gevecht van de vorige eeuw en niet inziet dat de wereld veranderd is.
    Ik ben een rechtse socialist en een linkse liberaal, maar mijn opvoeding en levenservaring is toch zo: Als er geen werkgevers zouden zijn dan hebben de werknemers niets te eten, maar als er geen werknemers zouden zijn DAN zou voor de werkgevers hetzelfde gelden (tante, geboren 1906)
    Helaas???? zijn er meer werknemers dan werkgevers en daardoor hebben werkgevers alle ruimte (zie staking voor 0.20 euro per uur van de schoonmakers) om de mensen (de massa) tegen elkaar uit te spelen. Ja, Rationeel, menselijk??????????????
    Gevoel dat moet je doen?? Waarde normen?? Morgen kan u /mijn / hun sitiatie zomaar veranderd zijn. Kanker, een ongeluk. M.S., verkrachting, beroofd, in de maling genomen zijn, de lotto winnen, etc.
    Ik zou er wel een boek over kunnen schrijven en dus hier op deze site een nog langer verhaal kunnen maken, maar ik stop omdat ik weet dat het geen zin heeft en het zonde van mijn energie is om u tot een meer genuanceerd inzicht te krijgen, net als Aert en Paul Dijkhuis.
    Stem maar lekker rationeel, stem met je portomonnaie in plaats van met je totale zijn. (doe toch nog een poging: hebben mensen zoals u er weleens overnagedacht , dat alles niet met geld te koop is. Ratio kan niet zonder lijf en lijf kan niet zonder ratio.
    Ik heb ook die portomonnaie stemwijzer ingevuld.
    Uitkomst: 1ste plaats : TON
    Van mijn voetzolen tot aan mijn kruin begon ik mij onpaselijk te voelen. Ik ben mij met de 2e plaats (PvdA) beter/anders gaan voelen.
    Mijn keuze staat vast: inleveren voor hen die het minder hebben en ook optreden tegen de niet willers.
    PVDA.

  • Ruud Wiemer, do 27 mei 2010 00:19 in reactie op martina ramsteijn Reageer op Ruud

    Ruud

    Hoi Martina,

    Goed stukje, ik ben het helemaal met je eens.

  • Renée Olsthoorn, do 27 mei 2010 09:12 in reactie op martina ramsteijn Reageer op Renée

    Renée

    [...] Ik was al geneigd om op de PvdA te stemmen, maar na zijn stotterende (menselijke) optreden ga ik er nu zelfs over nadenken (voor het eerst van mijn leven- 59 jaar en financieel en sociaal eigenlijk alles onder kontrole) om mijzelf bij de PvdA in mijn gemeente aan te melden als vrijwilliger in de campagne. [...]

    Bijna 58, geen geldzorgen, prachtig dak boven mijn hoofd en ik overweeg het ook, @Martina. Het doet me echt niets dat Cohen minder presteert in debatten dan de anderen. Het gaat om het programma, en met Pechtold ben ik het eens dat je beter Cohen dan Rutte of Balkenende als premier kunt hebben. Een man met visie, aimabel, intelligent, representatief en een prachtige heldere warme stem. Heel goed presterend voor publiek als het geen debat is. Maar vooral iemand die bereid is zijn nek uit te steken en een comfortabele baan opgeeft voor een risicovolle onderneming. Dat noem ik idealisme.

    :)

 

Reageren

opiniemakers

Populair

Scroll naar boven Scroll naar boven