03 februari 12 06:42 Reageer (52) Leven RSS

Scheringa daagt Bos en Wellink om 'eerherstel'

Oud-DSB-directeur maakt ook gelijk reclame voor nieuw bedrijf: '10 procent rente, maar slechts tot 1 maart, dus snel instappen' En hij klaagt Bos en Wellink aan wegens 'schenden geheimhoudingsplicht'

In de jacht op eerherstel wil Dirk Scheringa hoofdrolspelers in een civiele rechtszaak horen als getuigen over het faillissement van zijn bank. Het gaat onder meer om oud-minister van Financiën Wouter Bos en oud-president van De Nederlandse Bank (DNB) Nout Wellink.

Dat zeiden Scheringa en diens advocaat Geert-Jan Knoops donderdag in het tv-programma Pauw & Witteman. De civiele zaak zou in het voorjaar moeten beginnen. Volgens Knoops gaat het er in eerste instantie om dat Scheringa eerherstel krijgt, daarna komt eventueel een schadevergoeding in beeld.

Geheimhoudingsplicht

Scheringa is ervan overtuigd dat onder meer DNB en het ministerie zijn bank in 2009 bewust failliet hebben laten gaan. Hij zegt na uitgebreid onderzoek bewijsstukken te hebben die in onderling verband en samenhang tot die conclusie leiden.

De oud-bankdirecteur begon vorig jaar al een zogenoemde artikel 12-procedure om te bereiken dat het Openbaar Ministerie alsnog DNB en Wellink vervolgt voor het schenden van de geheimhoudingsplicht.

Trouw: 'Scheringa naar rechter om eerherstel'

Mis niets: Volg Joop op Twitter, vind Joop leuk op Facebook

Laatste Reacties (52) Reageer Reacties in wachtrij: 0

  • Wiebe van Roeden, di 07 februari 2012 20:38 Reageer op Wiebe

    Wiebe

    Mm.. als oom Dirk wint - en hij krijgt een schadevergoeding toegewezen - dan moet de rechter er eventje bij vermelden dat de schadervergoeding geheel uitbetaald moet worden aan de ex-klanten van oom Dirk - DIE TOT OP HET BOT DOOR HEM ZIJN BEDONDERD .. zodat oom Dirk er 0 Euri aan overhoudt

  • - drammer -, za 04 februari 2012 11:54 Reageer op - drammer

    - drammer

    We kunnen er vanuit gaan dat Wouter Bos en Wellink hier nog niet vanaf zijn, Dit DSB muisje krijgt nog wel een staartje.

    Misschien was het beter geweest dat de DSB zijn eigen woekerhypotheken had opgelost. Ten voorbeeld van die al die anderen!!

    Maar dan komt er een ander probleem, de DSB had maar 4% van deze hypotheken. Wie had dan die problemen van de 96% van deze woekerhypotheken bij de andere banken moeten oplossen? Wie had deze bagger tot een goed eind moeten brengen? Blijft de vraag hoe gaat het nu met deze 96% van deze hypotheekhouders?

    Maar het is duidelijk er is iets aan de hand, ondanks faillietverklaring maakt de DSB bank nog steeds winst.

  • cor veenbrink, za 04 februari 2012 01:58 Reageer op cor

    cor

    Ik ben ingetrapt met zo'n DSB hypotheek. Mijn aderaline gehalte stijgt tot een toppunt als ik nu hoor dat zo'n schoft de zaak probeert goed te praten. Naar de excutie plaats met zo"n rioolrat.

  • Nico de Ligt, vr 03 februari 2012 21:47 Reageer op Nico

    Nico

    Het enige positieve van deze noodsprong van Dirk Scheringa is,dat als hij een civiele rechtszaak aanspant tegen de Nederlandse Bank er misschien een beerput geopend word van andere banken.

  • Klaas Slager, za 04 februari 2012 09:11 in reactie op Nico de Ligt Reageer op Klaas

    Klaas

    Nee.
    Scheringa probeert aan te tonen dat DNB hem weg wilde.
    Dat is al bekend, je kunt het lezen in het rapport Scheltinga, staat op internet, en ik meen dat Wellink het ook wel gezegd heeft.
    Het DSB probleem was de macht van Groot Aandeelhouder Directeur Scheltema.
    Vandaar dat zijn vrouw nu niet meer de hele wereld af kan reizen om kunstenaars te bezoeken, zoals Scheringa klaaglijk opmerkte.

  • Nico de Ligt, za 04 februari 2012 12:32 in reactie op Klaas Slager Reageer op Nico

    Nico

    Er waren nog meer banken die wurghypotheken afgesloten hebben via tussen personen die de gedupeerde slachtoffers vertrouwden, en ik vind dat die ook in de media bij naam genoemd moeten worden. En deze wurghypotheken hadden allang omgezet moeten worden naar normale hypotheken, maar onze regenten gaven liever vele miljarden aan banken die omvielen door wanbeleid. Schande, in de middeleeuwen zouden figureren als scheringa gelyncht worden.

  • de heer Meijerink, vr 03 februari 2012 21:46 Reageer op de heer

    de heer

    Geweldig, zo'n Don Quichotte. Je moet wel heel paranoia zijn zo door te blijven gaan met drammen dat de hele wereld gek is, maar jij niet!

    Nu even serieus: kan even iemand uit Santpoort of Den Dolder komen met een dwangbuisje, om deze ontsnapte gek weer terug te brengen naar het gesticht!

  • Hassan Derbi, vr 03 februari 2012 20:03 Reageer op Hassan

    Hassan

    Ik geef hem weinig kans.

  • Klaas Slager, vr 03 februari 2012 17:33 Reageer op Klaas

    Klaas

    Ik zag en hoorde net Scheringa en Knoops bij PW.
    PW heeft natuurlijk kijkers nodig, en Scheringa zorgt daarvoor.
    Maar verwerpelijk is dat PW niemand aanwezig had die de verhaaltjes van Scheringa ontzenuwde.
    W stelde alleen wat slappe vraagjes.

    Het is natuurlijk mogelijk dat DNB en AFM in een poging de zaak nog wat te redden dingen gedaan hebben om van het probleem, Scheringa himself, af te komen, die niet door de beugel konden.

    Ik vind het triest dat een eminent jurist als Knoops zich voor het Scheringa karretje heeft laten spannen.

    Het ging er niet om of waarschijnlijk, je leest dat inderdaad in het rapport Scheltens, DNB van Scheringa af wilde, maar dat Scheringa er een puinhoop van had gemaakt, en elke reddingspoging blokkeerde.

    Overigens lijkt me dat Scheringa met z'n volgende truc bezig is, een rente van tien procent kan alleen maar oplichterij zijn.
    Dat Linschoten zich hiervoor leent, ook triest.

  • Jan de Boer, vr 03 februari 2012 21:05 in reactie op Klaas Slager Reageer op Jan

    Jan

    "Dat Linschoten zich hiervoor leent, ook triest."

    Integendeel, dat verheugt mij zeer.
    VVD-er Linschoten toont ware gezicht.
    Na PVV nu ook voortgaand demasqué van VVD.

  • Klaas Slager, za 04 februari 2012 09:06 in reactie op Jan de Boer Reageer op Klaas

    Klaas

    Zo kun je het ook zien.

  • Mark Sinops, vr 03 februari 2012 14:35 Reageer op Mark

    Mark

    Het parvenu tegenover de old boys.

  • Henk De Bree, vr 03 februari 2012 16:12 in reactie op Mark Sinops Reageer op Henk

    Henk

    Maar het is ook wel begrijpelijk waarom hij Parvenu is en niet iemand van de Old Boys :) Wat een naïeve lieve man, mar ozo DOM.

  • Pepijn Nostrinite, vr 03 februari 2012 13:40 Reageer op Pepijn

    Pepijn

    Heerlijk schaamteloos die man. Categorie Rijkman Groenink, denkt ook nog steeds dat de hele wereld het fout heeft en hij gelijk. Stakkers, wie zet ze terug op aarde? Willen we dat wel?

  • mandarijn fruitvlieg, vr 03 februari 2012 13:08 Reageer op mandarijn

    mandarijn

    U en ik hadden nu nog in het gevang gezeten bij het plegen van daden gelijkwaardig aan die van Scheringa.

    En deze man kan gewoon opnieuw beginnen en krijgt er zelfs een podium voor.

  • robert vd heide, vr 03 februari 2012 16:41 in reactie op mandarijn fruitvlieg Reageer op robert

    robert

    heb ik me ook aan gestoord ,,dat die man een podium krijgt

    en dan nog wel bij P en W

  • Artois Arnhem, vr 03 februari 2012 12:15 Reageer op Artois

    Artois

    Zou u zo uw geld willen verdienen zoals Dirk dat heeft gedaan?!

    Legaal is niet automatisch correcte moraal!

    Dirk heeft wel lef dan el een enorme plank voor de kop!

  • josse de haan, vr 03 februari 2012 11:51 Reageer op josse

    josse

    Als je Scheringa met zijn dure advocaat Knoop die wel vaker opdraaft bij P+W, een podium geeft, en niet al zijn gedupeerden t.g.v. de woekerpolissen, dan bedrijf je eenzijdige journalistiek. Mijn vraag aan deze man zou zijn geweest:
    'Stel u krijgt 500 miljoen schadevergoeding van de Staat, gaat U dan als eerste EERHERSTEL verlenen (terugbetalen) aan uw gedupeerden die kapot zijn gegaan aan de woekerrentes?'

  • Marq Pas, vr 03 februari 2012 11:50 Reageer op Marq

    Marq

    Of Scheringa een zwendelaar is, staat nog te bezien.
    Als het al zo is, is hij een onbeduidend stipje in het echt grote bedrog:
    ---
    Trucs ECB leggen alle schulden bij de burger.

    De ECB mag helemaal geen obligaties kopen tijdens veilingen. Maar door ongelimiteerd duizenden miljarden euro’s aan failliete banken te lenen, die vervolgens weer junk-obligaties kopen van failliete landen, is uiteindelijk de ECB de indirecte koper. En aangezien de Europese burgers weer garant staan voor de ECB, zijn de Noord-Europese burgers indirect staatsobligaties aan het opkopen van failliete landen, tegen een veel te lage rente van 1%. De ECB leent namelijk aan de banken voor slechts 1 miezerig procentje.
    De obligaties brengen tussen de 5 en 7% aan jaarlijkse rente op (zou eigenlijk 10-15% moeten zijn). Maar de banken steken wel vrolijk die 4% a 6% winst in hun zak. Dan kunnen de bankdirecteuren in ieder geval nog eens een leuke bonus opstrijken.
    De Europese burgers mogen dus hun welvaart, huizen, spaartegoeden en pensioenen op het spel zetten voor 1% rente! Fantastisch rendement toch: 90% kans de je al je geld kwijtraakt, en dan met 1% beloond worden. De uitslag is mijns inziens al bekend: Griekenland, Portugal en de rest gaan er op deze manier nooit bovenop komen.

    http://www.realiteitsblog.nl/economie_crisis/ecb-bedondert-de-boel-en-koopt-obligaties-indirect-op/

    Het is uw en mijn geld. Geld van iedereen: man, vrouw, links, rechts, ziek, wit, grijs bruin, geel, dat de ECB hier langzaam door de shredder haalt. En daarmee de pensioenen, de zorg, onderwijs, huisvesting en voedselprijzen in de toekomst.

    Iedere week wordt u verteld dat 'de redding' duurder gaat uitvallen, met af en toe een weekje pauze om de burgers het idee te geven dat alles onder controle is. Helaas, deze veenbrand wint alleen maar aan hitte. In 2008 was er even alarm, en nu weer even.

    Hoe saai en droog ook, dit is verreweg het belangrijkste onderwerp op de mondiale agenda. Niet een zwendelend/bezwendeld bankdirecteurtje.

  • Kitty In Nederland, vr 03 februari 2012 12:02 in reactie op Marq Pas Reageer op Kitty

    Kitty

    Hullie doen het ook dus is er niets mis mee dat Dirk het ook deed.
    Vreemde redenaties houdt u er op na.
    Extra schrijnend ook voor al die gezinnen die slachtoffer zijn geworden van deze crimineel.

  • Marq Pas, vr 03 februari 2012 15:08 in reactie op Kitty In Nederland Reageer op Marq

    Marq

    "Hullie doen het ook dus...etc etc"
    ---
    U reaguurt waarschijnlijk op een andere post, want dat is geheel niet het punt van mijn post.

  • Kitty In Nederland, vr 03 februari 2012 15:40 in reactie op Marq Pas Reageer op Kitty

    Kitty

    Of Scheringa een zwendelaar is valt nog te bezien.......
    I rest my case

  • Marq Pas, vr 03 februari 2012 17:24 in reactie op Kitty In Nederland Reageer op Marq

    Marq

    O, u leest alleen de eerste zin en gaat dan vol op het orgel.
    Tja, daar hadden we er nog niet genoeg van hier.

  • YggY ..., vr 03 februari 2012 11:16 Reageer op YggY

    YggY

    Dat het rechtssysteem op sommige punten ook wel een faalt is te zien dat deze zware crimineel nog steeds vrij rondloopt en dat hem zelfs de gelegenheid geboden wordt om een nieuw bedrijf te starten waarbij hij weer aan ik weet niet hoeveel mensen schade zal toebrengen.

    Hij heeft duizenden mensen gedupeerd met kekke financiële constructies waar sommige mensen financieel totaal mee in de vernieling zijn gegaan en leven in de wetenschap dat ze nog tot na hun dood blijven betalen aan de malversaties van Scheringa.

    Deze man verdient het om minimaal 10 jaar de cel in te gaan en iedere cent terugbetalen die hij als "bankier" heeft gestolen.

  • Leen Maretak, vr 03 februari 2012 10:31 Reageer op Leen

    Leen

    En dan te bedenken dat de andere banken geen haar beter zijn.
    Wat Scheringa deed met zijn hypotheekklanten doet De Jager nu met Griekenland.

    Zelf lenen voor een lagere rente en uitlenen voor hoge rente van wege het hogere risico. Intussen gaan de klanten van Scheringa en De Jager kapot.

    Die miljarden die wij als belastingbetaler aan Griekenland hebben uitgeleend zien we niet meer terug. En terecht.

  • G. aberdeen, vr 03 februari 2012 10:23 Reageer op G.

    G.

    De grootste schurk/vrijbuiter is Lakerman met in zijn kielzog wat stumperds die leningen aangaan die ze niet kunnen betalen, noch de kleine lettertjes lezen.

    Omdat zij te lui waren om de lettertjes te lezen, moeten er maar 2.000 mensen hun inkomen baan?? daarnaast nog duizenden die hun spaardeposito's maar mogen verliezen? Dat noem ik inderdaad onrecht, en kies ik bij deze partij voor Scheringa. Die naast bankier, ook nog eens maatschappelijk betrokken was. Denk aan de musea en AZ etc. Kun je van niet veel banken zeggen.

    Al die knurften hier die scheringa een schurk noemen moeten even beter nadenken.

  • Wim van Delft, vr 03 februari 2012 10:59 in reactie op G. aberdeen Reageer op Wim

    Wim

    He-le-maal eens.

    Socialisten en communisten willen graag alle verantwoodelijkheid leggen bij centrale overheid, maar volwassen mensen hebben in de eerste plaats hun eigen verantwoordelijk t.a.v. keuze.
    Alleen sukkels gaan lening aan die zij helemaal niet kunnen terugbetalen.. Gewoon voortaan eerst zelf even nadenken.

  • Joop Schouten, vr 03 februari 2012 11:28 in reactie op Wim van Delft Reageer op Joop

    Joop

    'Alleen sukkels gaan lening aan'
    Ik neem aan dat je jezelf erg slim vindt (...)

    Het zijn de woekerverkopers geweest die mensen hypotheken met verzekeringen aansmeerden en expres niet op de gevaren wezen.
    Hun 'target' moest immers gehaald worden.
    De rest is achtergeneuzel van zieke ego's.

  • Frans Lenaen, vr 03 februari 2012 12:08 in reactie op Joop Schouten Reageer op Frans

    Frans

    Beste Joop.
    De wonderen zijn de wereld nog niet uit. Ik ben het geheel eens met je.
    Er is hier sprake van bewuste misleiding en dat is strafbaar.

  • Wim van Delft, vr 03 februari 2012 13:01 in reactie op Joop Schouten Reageer op Wim

    Wim

    Zolang mensen te belazerd zijn om zelf 'kleine lettertjes' te lezen in contract dat zij aangaan, zal dit probleem blijven bestaan. Kwestie van opvoeding en scholing om te wijzen op eigen verantwoordelijkheid.

  • G. aberdeen, vr 03 februari 2012 13:04 in reactie op Joop Schouten Reageer op G.

    G.

    Het zijn de woekerverkopers geweest die mensen hypotheken met verzekeringen aansmeerden en expres niet op de gevaren wezen.

    Onzin, de rentes van de DSB waren niet woekerachtig. De meeste mensen gingen de lening met open ogen aan, en konden hem gewoon afbetalen.

    Achtergeneuzel van zieke ego's?
    Zieke ego's zijn de pieter lakeman en wat rancuneuzen die na het aangaan van hun lening erachter kwamen dat ze hem niet konden betalen. En het zieke ego pieter Lakeman die een bankrun veroorzaakt, en in naam van een paar gedupeerden 2000 gezinnen op ramkoers aanzet. Dat hij als een held wordt gezien snap ik niet.

    Dirk Scheringa stelde een contract op, en als je het tekent, moet je achteraf niet huilen.

  • Wim van Delft, vr 03 februari 2012 10:02 Reageer op Wim

    Wim

    Ik heb respect voor deze ondernemer, die tenminste niet stil blijft zitten en treuren, maar iets van z'n (nieuwe) leven wil maken.

    Die woekerpolissen waren fout, maar Scheringa heeft gelijk dat alle banken daaraan meededen en dat enkel zijn bank bewust kapot is gemaakt. Los daarvan zijn mensen vooral zelf verantwoordelijk voor de keuzes die ze maken.

  • Jan B, vr 03 februari 2012 10:46 in reactie op Wim van Delft Reageer op Jan

    Jan

    Je hebt iets met oplichters stel in vast. Eerst Wilders en nu dus ook Scheringa. Je gelooft ook al hun fabeltjes zie ik ("bewust kapot gemaakt" laat me niet lachen, ik kots van al die over het paard getilde ondernemers die alles en iedereen buiten henzelf de schuld geven als ze zich overspeeld hebben en daarom op hun bek gaan. Autohandelaar Hessing is ook zo'n voorbeeld: eerst gigantische risico's nemen en dan je zakenpartner zwart maken omdat die na uitstel op uitstel nu eindelijk zijn uitgeleende miljoenen terug wil zien).

  • Thomas Luijben, vr 03 februari 2012 09:49 Reageer op Thomas

    Thomas

    N.B. Zelfs excuses kon deze crimineel niet uit zijn strot krijgen. P&W mochten ook el wat kritischer zijn, het zijn tegenwoordig twee borrel ouwehoeren. Beetje zwakke journalisten aan het worden.

  • Des Duivels, vr 03 februari 2012 10:11 in reactie op Thomas Luijben Reageer op Des

    Des

    Als je het programma had gevolgd dan had je wellicht meegekregen dat Wellink en Bos verantwoordelijk waren voor het faillisement van DSB.

    DSB is namelijk moedwillig om zeep geholpen om de geesten van mensen zoals u rijp te maken belastinggeld te pompen in ABN en ING. En bij u is dat aardig gelukt zo te lezen.

    U vertoont dezelfde emoties als de Duitsers in de jaren 30 t.o.v. de bankiers. Gelukkig bestaat het bankiersgilde hedentendage niet meer uit één (joodse) bevolkingsgroep.

    Zelfstandig na blijven denken a.u.b.

  • Ruud Wiemer, vr 03 februari 2012 11:48 in reactie op Des Duivels Reageer op Ruud

    Ruud

    [Als je het programma had gevolgd dan had je wellicht meegekregen dat Wellink en Bos verantwoordelijk waren voor het faillisement van DSB.]

    Er is er maar één verantwoordelijk voor de val van DSB en dat is Scheringa zelf. Scheringa hevelde geld van DSB Beheer naar eigen rekening voor privé doeleinden en hobbies. Zoals sponseren van Voetbal, Schaatsen, Museum etc etc. Dat noemen ze geen runnen van een bank maar het afromen. Als hij dit bij een normale bank bv ABN Amro had geprobeerd was hij in de gevangenis beland. En dan heb ik het niet eens over de woekerpolissen waarmee hij duizenden in het ongeluk heeeft gestort. De man heeft een bord voor zijn kop.

  • Ruud Wiemer, vr 03 februari 2012 12:05 in reactie op Thomas Luijben Reageer op Ruud

    Ruud

    [P&W mochten ook el wat kritischer zijn, het zijn tegenwoordig twee borrel ouwehoeren. Beetje zwakke journalisten aan het worden.]

    Helemaal mee eens. Een kritische vraag hoor ik P&W niet meer stellen. Ze zijn inmiddels op een bedenkelijk nivo beland en kunnen alleen nog maar slap ouwehoeren. En dat noemt men journalisten.

  • Thomas Luijben, vr 03 februari 2012 09:47 Reageer op Thomas

    Thomas

    Dit soort mensen hadden allang in de gevangenis moeten zitten. Walgelijk hoe meneertje "graai graai" Scheringa als een soort slachtoffer bij P&W zat. Misselijkmakend, de boef!

  • Klaas Slager, vr 03 februari 2012 09:26 Reageer op Klaas

    Klaas

    Ik denk niet dat Scheringa een meester oplichter is, in de zin dat hij bewust oplicht.
    Hij snapt niets van bankzaken, dat is en was het probleem.

    Vandaar dat zijn bewering dat DNB en AFM 'samenspanden' om hem weg te krijgen als Directeur Groot Aandeelhouder best eens waar zou kunnen zijn.
    Het was toen al te laat denk ik, om DSB nog te kunnen redden.

    Het is verbazingwekkend dat de uitmuntende jurist Knoops zich voor het Scheringa karretje heeft laten spannen.

    Wat betreft de kritiek op DNB, de criticasters lijken niet in de gaten te hebben dat DNB zich aan zijn wettelijke toezichttaak moet houden.
    Als DNB daar buiten gaat moet de belastingbetaler opdraaien voor de schadevergoeding.
    Wat Scheringa nu probeert is precies dat.

  • Bernie Whistler, vr 03 februari 2012 09:41 in reactie op Klaas Slager Reageer op Bernie

    Bernie

    Dat de oud-politieagent bepaald niet overloopt van gemiddeld- laat staan bovengemiddeld intellect is mij ook wel duidelijk Klaas, maar vertel mij niet dat Scheringa onbedoeld een verdienmodel lanceerde waarmee hij zijn klanten ronduit zwaar kon besodemieteren.

    De schurk hangt gewoon de vermoorde onschuld uit.

  • Klaas Slager, vr 03 februari 2012 17:45 in reactie op Bernie Whistler Reageer op Klaas

    Klaas

    Ik zag de man net bij PW in de herhaling, ik vermoed dat hij te dom is om te snappen wat er gebeurd is.
    Tegelijkertijd weet hij zijn visie goed te verkopen.
    Een typische voorbeeld van lage IQ met een hoge sociale vaardigheid.

  • Bernie Whistler, za 04 februari 2012 07:21 in reactie op Klaas Slager Reageer op Bernie

    Bernie

    Sluit me helemaal aan bij je laatste regel Klaas, maar ik blijf volhouden dat Scheringa welbewuste keuzes maakte mbt. dat griezelige verdienmodel.

  • Klaas Slager, za 04 februari 2012 09:07 in reactie op Bernie Whistler Reageer op Klaas

    Klaas

    Kan haast niet, dan had hij gezien dat het vast moest lopen.

  • Des Duivels, vr 03 februari 2012 09:18 Reageer op Des

    Des

    DNB bank is met opzet failliet laten gaan door Bos en Wellink zodat het daarna makkelijk was om miljarden belastinggeld in de ABN en ING te pompen.

    Het volk moest eerst rijp gemaakt worden om belastinggeld te spenderen om failliete banken te redden. Door angst te zaaien over kwijtgeraakt spaargeld van DSB spaarders is dit goed gelukt en stond de weg open voor reddingsoperaties voor ABN en ING. Ik hoop dat de onderste steen boven komt en dat de criminelen zullen hangen.

    Neemt niet weg dat ook Scheringa geen lievertje is natuurlijk.

  • Jan B, vr 03 februari 2012 10:48 in reactie op Des Duivels Reageer op Jan

    Jan

    Door angst te zaaien over kwijtgeraakt spaargeld van DSB spaarders is dit goed gelukt en stond de weg open voor reddingsoperaties voor ABN en ING.

    Je tijdsbalk is niet in orde.

  • Hugo Freutel, vr 03 februari 2012 09:00 Reageer op Hugo

    Hugo

    Er verandert niet veel in bankenland. Bankieren op risico en krediet van burgers gaat gewoon door. http://www.nrc.nl/nieuws/2012/02/02/dnb-is-tegen-splitsing-van-banken/
    In hoeverre Scheringa een punt heeft t.a.v. zijn geschonden bankgeheim, zal de rechter moeten uitwijzen. De DNB zal weer mogen uitleggen, waarom het niet eerder harder is opgetreden tegen de DSB die zich niet aan bankregels en afspraken hield.
    De veenbrand van het dominostelsel in schulden kan elk moment weer oplaaien.

  • Bernie Whistler, vr 03 februari 2012 08:11 Reageer op Bernie

    Bernie

    Met gekromde tenen heb ik gezien hoe P&W meesteroplichter Scheringa een podium gaf om zijn zwaar bezoedeld straatje zonder al te veel kritische weerwoorden van de hosts helemaal schoon te vegen. En het werd helemaal gênant toen bleek dat de schurk zichzelf wenst te rehabiliteren, zodat een DSB-doorstart (..) met hem als directeur weer mogelijk wordt.

    Dat de oplichter zure en wrange gevoelens koestert jegens een aantal ambtelijke toppers die hem en zijn duistere praktijken uiteindelijk wisten te stoppen snap ik. Maar er zijn grenzen. En die overschrijdt hij over de bloedende hoofden van honderden zwaar opgelichte cliënten die door zijn misdaden diep in de problemen zijn geraakt.

    Intussen blijkt de man weer vuistdiep in de financiële business te zijn gedoken. Hoe is het mogelijk dat een volslagen incompetent gebleken 'financieel man' na massaoplichting van honderden klanten opnieuw in dezelfde kringen aan het werk kan. Een bewezen pedofiel mag toch ook nooit meer met kinderen in contact komen? Waar in duivelsnaam is de financiële waakhond?

    ...of heeft de boef het op een akkoordje gegooid met de curator, zodat elke met spreekbeurten verdiende euro, en de kapitalen die hij nu binnen denkt te slepen linea recta naar zijn DSB-gedupeerden gaat?

  • Roelf Turksema, vr 03 februari 2012 09:10 in reactie op Bernie Whistler Reageer op Roelf

    Roelf

    Alles wat je zegt klopt.

    Maar dan nog was hij net zo slecht als de andere banken, ze werken volgens de zelfde regels.
    Bos, Wellink en anderen gaan in deze niet vrijuit.
    Pak het probleem bij de wortels aan. Icesafe, Fortis en het Basel 2 akkoord, Numico, Carlyle en andere zaken, we laten ons uitkleden waar we bij staan.

  • Bernie Whistler, vr 03 februari 2012 09:23 in reactie op Roelf Turksema Reageer op Bernie

    Bernie

    Mee eens Roelf, dat moet ook gebeuren. Desalniettemin is schurk Scheringa hier het lijdzaam onderwerp. Een crimineel die zelf de publiciteit zoekt. De man heeft aantoonbaar en op grote schaal zijn clientèle voor vele miljoenen euro's belazerd en zou daarvoor aangeklaagd en vervolgd moeten worden.

    Mij steekt de schaamteloosheid van dit alles. Om het maar niet te hebben over mijn onbegrip waar de financiële waakhonden blijven die moesten voorkomen dat deze boef ooit nog aan het werk zou gaan in de financiële wereld.

  • Hein Eken ., vr 03 februari 2012 11:37 in reactie op Bernie Whistler Reageer op Hein Eken

    Hein Eken

    Dirk heeft ze alleen een niet zo heel erg netjes voorstel gedaan,dit soort mensen waren kansloos bij ing en consorten voor een hypotheek,DSB wilde het risico wel nemen.
    De mensen hebben zelf getekend dus moeten zelf de gevolgen ondergaan,ik heb veel meer medelijden met de mensen met een achtergestelde deposito,kan iemand die 3 miljoen euro pleitte is,maar die ging ook voor de hoge rendementen en dan kan het mis gaan.Ik heb ook aan einde van renteperiode hypotheek een offerte aangevraagd bij DSB,kwam alleen niet in aanmerking omdat ik bij voorbaat had gezegd dat ik geen verzekeringen rotzooi erbij wilde.
    Rabobank adviseerde me ook om niks met DSB te doen,die voorspelde al in sept 2008 dat de bank binnen een jaar om zou sodemieteren,ze heeft gelijk gekregen(hypotheekadviseuze)

  • Roelf Turksema, vr 03 februari 2012 12:07 in reactie op Hein Eken . Reageer op Roelf

    Roelf

    Bert van Heemskerk, directeur van de Rabo destijds, wist ook te vertellen dat Fortis er niet slechter voorstond dan andere banken.
    Hij had ook gelijk, Fortis had op dat moment meer procentueel eigen vermogen dan de Rabo.
    Fortis werd gestolen door Wellink en Bos, aan de andere kant ging BNP Paribas er met de buit vandoor.
    De Rabobank moest 23,6 miljard dolar lenen van de Fed.
    De mensen die binnen de bank werken houden zich daar helemaal niet mee bezig, eigen stoepje, geen overzicht en eigen belang.
    Als ze echt verstand van geld hadden werkten ze niet bij een bank.

    Hoe dan ook, DSB heeft geen regels overtreden. Bos en Wellink wel.
    Wie moeten er dan voor het hekje komen?
    Begrijp me niet verkeerd, ik vond de praktijken van de DSB ook walgelijk, maar het is zoiets als gebeten worden door de kat of de hond. Je wil helemaal niet gebeten worden. Ook niet door ING.
    Daar moeten we voor zorgen. Dat kan niet met deze regering.
    De bezem moet door alle financiële instanties.

  • Roelf Turksema, vr 03 februari 2012 12:18 in reactie op Bernie Whistler Reageer op Roelf

    Roelf

    Ik begrijp je best. Aan de andere kant: Een museum bouwen en een voetbalclub sponsoren: Aegon en ABN Amro investeren naar hartelust in wapens, over geld wegsmijten met de volvo ocean race en bonussen wil ik het niet eens hebben. We hoeven ons niet op Dirk te richten, er is veel meer werk te doen. Bijvoorbeeld Pauw en Witteman onderbrengen (verkopen?) aan een commerciële zender, ik zie liever een programma met meer diepgang. Geef de jongens van Keuring dienst van Waarden eens de vrije hand....

    En hoe goed zijn al die ex DSB klanten nu af? Ik ken er een paar.

 

Reageren

opiniemakers

Populair

Scroll naar boven Scroll naar boven