-
"Nu zie je precies hoe intimidatie van deze partij (PVV) werkt."
---
Voor wie het al niet zag, al is het niet eens een partij.
-
Rene Boender is gewoon een Johan Derksen, maar dan met moeilijke woorden.
-
Rene Boender is een geslepen reclameman die lezingen houdt over YouTube, Steve Jobs en LinkedIn.
Hierzo een dun praatje over "Het Nieuwe Werken": http://www.youtube.com/watch?v=FCS3icM2vvM
Kan iemand me uitleggen wat dit te maken heeft met het herdenken van een oorlogs-verzetsstrijder?
-
Joe Speedboot, za 14 januari 2012 12:26
in reactie op Peet Van Velzen
Reageer op Joe
'Kan iemand me uitleggen wat dit te maken heeft met het herdenken van een oorlogs-verzetsstrijder? '
Je weet helemaal niet wat hij in die Arondeuslezing zou gaan zeggen maar hebt er wel al vast een mening over omdat je hem een lezing hebt horen houden over een totaal ander onderwerp? Hoezo bevooroordeeld??
-
Het lijkt me in elk geval geen specialist.
Ik heb niets kunnen vinden waar Rene Boender iets zegt over de Tweede Wereldoorlog, vrijheid, verzetstrijders, politieke stromingen of iets dergelijks. Wel veel over iPads, Facebook, Het Nieuwe Werken, Twitter, Steve Jobs etc. Boender kan beter een toespraak houden bij de opening van een electronicabeurs.
-
Joe Speedboot, za 14 januari 2012 13:22
in reactie op Peet Van Velzen
Reageer op Joe
Oh omdat jij dus niets hebt kunnen vinden..
Nou dan zijn we er dus, je baseert je mening louter op je eigen oppervlakkige waarneming en omdat je bang bent voor het onzekere (je kent de inhoud van zijn lezing namelijk niet) kom je met flauwekul argumenten om de man bij voorbaat af te serveren.
-
== voor zover ik weet heeft hij er zelf weinig over te zeggen. ==
Daar denkt Wilders heel anders over:
"'Beveiliging Wilders moet agressiever'
05-07-10 16:05 uur
DEN HAAG - De beveiliging van Geert Wilders moet veel scherper en agressiever. Dat zegt Richard Franken, directeur van Nederlands grootste particuliere beveiligingsbureau Trigion. Hij reageert daarmee op recente steekproeven van de Brigade Speciale Beveiligingsopdrachten (BSB), waaruit blijkt dat de kans op een succesvolle aanslag op de PVV-leider zeer groot is.
Agenten van dit onderdeel van de Koninklijke Marechaussee probeerden vier keer met een pistool op zak de zwaarbewaakte vertrekken van de PVV in het Kamergebouw te bereiken. Twee keer slaagden ze daar in.
''Bij steekproeven is de kans dat het ook lukt niet meer dan vijftien procent'', zegt Franken. ''Dus er is iets erg mis in de beveiliging van Wilders. Misschien is de bewaking na al die jaren toch niet meer alert genoeg, is er een zekere gewenning, routine en gelatenheid ingeslopen. Terwijl alles valt of staat met een constante alertheid.''
De test zijn gedaan na herhaaldelijke klachten van Wilders dat zijn bewaking niet goed genoeg zou zijn. Hijzelf noch de Marechausse wil reageren op de gebeurtenissen. De woordvoerder van de Tweede Kamer laat in het midden of de beveiliging inmiddels is aangepast." (GPD)
-
"Hij reageert daarmee op recente steekproeven van de Brigade Speciale Beveiligingsopdrachten (BSB), waaruit blijkt dat de kans op een succesvolle aanslag op de PVV-leider zeer groot is."
Handelaren in "veiligheid" promoten hun eigen producten uiteraard. Het aanjagen van angst is het middel.
WIlders weet zelf ook dat angst zaaien het middel is om Henk en Ingrid te paaien.
De techniek die hij gebruikt is: Ik bedenk een probleem, Henk en Ingrid krijgen het probleem van mij toegeschoven, (hun angsten spelen op), dus stem op mij want ik ken uw probleem.
-
u spreekt hier harde onzin.
wilders wordt gewild of ongewild beveiligd door de NTCB. voor zover ik weet heeft hij er zelf weinig over te zeggen.
-
== wilders wordt gewild of ongewild beveiligd door de NTCB. voor zover ik weet heeft hij er zelf weinig over te zeggen. ==
Nou, daar dacht Donner in 2006 al anders over:
"Donner wil oplossing voor beveiliging Wilders
Laatste update: 30 augustus 2006 18:38
DEN HAAG - Minister Piet Hein Donner (Justitie) vindt dat er een oplossing moet komen voor de extra beveiligingskosten waar Tweede Kamerlid Geert Wilders mee te maken heeft op verkiezingscampagne. "Daar komen we uit", zei de bewindsman woensdag. Vrijdag spreekt hij er met Wilders over.
Organisaties zijn in principe verantwoordelijk voor de interne beveiliging van een bijeenkomst en moeten zelf opdraaien voor beveiligingskosten die niet persoonsgebonden zijn. Bij Wilders, die wegens ernstige bedreigingen op kosten van de overheid persoonlijk wordt beveiligd, is echter sprake van een andere situatie, aldus Donner.
Poortjes
Als de beveiligingsdienst van de lijsttrekker van de Partij voor de Vrijheid aangeeft dat er detectiepoortjes nodig zijn bij de ingang van zalen waar hij spreekt, dan moeten die er volgens Donner ook komen. "Wij betalen de kosten die voor zijn beveiliging moeten worden gemaakt. In alle gevallen moet de verkiezingscampagne doorgang vinden. Dat moet linksom of rechtsom geregeld worden, binnen de grenzen van de redelijkheid", zei hij.
Hoe Donner dat regelt en of de overheid dan de extra kosten voor haar rekening neemt, wilde hij nog niet zeggen. Volgens de bewindsman is er eigenlijk helemaal geen probleem. Hij heeft zich daarom verbaasd over de discussie die is ontstaan, nadat Wilders had gezegd dat zijn partij de kosten voor de poortjes niet kan betalen en dat hij daarom al spreekbeurten heeft afgezegd.
Telefoontje
Wilders had gewoon bij de minister kunnen aankloppen om het probleem aan te kaarten. "Men weet mijn nummer. Een telefoontje is genoeg", zei Donner."
(nu.nl)
-
heb je het stuk wat je hier neer gooit zelf ook gelezen? het onderstreept je punt namelijk niet.
-
Vorig jaar tartte Von der Dunk op heldhaftige wijze de PVV-machinaties door de lezing, geheel in de geest van de verzetsstrijder, toch te geven op een veld voor de 'officiele' lokatie. Ik zou haast willen zeggen dat het TOCH houden van deze lezing ondanks de onderdrukking van het vrije woord door het PVV-rapalje de enige WAARACHTIGE manier is om deze lezing te geven. Een lezing die niet wordt weggewenst door de PVV is de naam 'Arondeus'-lezing niet waard.
Ik roep de heer Boender hierbij op zijn vrije woord niet te verzaken en zijn stem te verheffen boven het gehuil van de honden die onbedoeld het houden van deze lezing hebben verheven tot een daad van verzet waarin al het goede waar wij als mensheid naar kunnen streven doorheen schijnt.
-
Ik snap wel waarom Brinkman cq de PVV van de Willem Arondeuslezing afwillen.
De lezing heeft tot doel een nationaal debat te stimuleren. En de PVV, tja, die heeft nu eenmaal niet zoveel met debat. Ja, one liners en tweets, daar kunnen ze wat mee. Maar het uitwisselen van argumenten, het openstaan voor andermans meningen, daar zijn ze niet van. Terecht natuurlijk, want dat leidt alleen maar af. Immers, wie gelijk heeft hoeft helemaal niet te debatteren.
Heerlijk toch, dat vrije woord?
-
Brinkman is niet vies van geweld; hij geniet er juist van!
http://www.krapuul.nl/video/58402/genot-hero-brinkman-stijl-pvv/
-
Ben Joosten, vr 13 januari 2012 20:03
in reactie op Gerald Thus
Reageer op Ben
Klopt. Wie niet kan debatteren zoekt eerder zijn toevlucht tot geweld.
-
De PVV, weg ermee!
-
De PVV trend zoals geuit door Brinkman bestond al.
Nu maar hopen dat Boender als trendwatcher met zijn reactie niet zelf een nieuwe trend gaat zetten.
-
De pvv wil bepalen wat wij mogen lezen, horen en denken. Noem dat maar niet fascistisch.
-
Wanneer verbieden we nu eindelijk de pvv?
-
"Hero Brinkman wil nu helemaal af van de Arondeuslezing in Noord-Holland laat hij weten via Twitter, hij vindt de herdenking van een verzetsheld maar 'onzin'"
Ja, stel je toch eens voor dat we te lang stil staan bij iemand die zich verzet heeft tegen het fascisme.
-
Jan B, vr 13 januari 2012 18:52
in reactie op Vals Plat
Reageer op Jan
Die Brinkman begint steeds minder te sporen. Beginnend Korsakov-syndroom? Verlies van gevoel voor decorum is een van de symptomen namelijk.
-
Ik heb nog nooit zo'n slappe zak als premier meegemaakt. Ook de koningin liet ie spartelen. Sukkeltje Rutte.
-
Mees ., vr 13 januari 2012 16:02
in reactie op Thomas Luijben
Reageer op Mees
Rutte had meteen moeten reageren toen Wilders de koningin aanviel over dat hoofddoekje...Rutte was in geen velden of wegen te bekennen.
Hij had haar nooit in zo'n positie mogen brengen,hij had haar meteen in bescherming moeten nemen,dat is de taak van de minister president!
Rutte had als hoofdverantwoordelijke moeten reageren op de uitspraak van Wilders....dat gebeurde niet
Het is een blaag die niet beseft wat voor verantwoordelijkheid zijn positie met zich meebrengt!
En alles maar weglachen...ik snap nu dat dat lachen een masker is voor totale wezenlijke onbetrokkenheid.
Ik begin me steeds meer te schamen voor dit kabinet
-
, vr 13 januari 2012 19:38
in reactie op Mees .
Reageer op
Rutte is een slapzwans.
En vul maar in wat ik daar precies mee bedoel.
Te beroerd om zich op te stellen tegen zijn fascistisch billemaatje.
Te laf om het risico te nemen dat zijn buitengewoon wankel kabinetje valt.
Gewoon een lafbek.
Een eersteklas lafbek.
En daardoor worden wij zogenaamd geregeerd.
-
, za 14 januari 2012 08:58
in reactie op Thomas Luijben
Reageer op
Ruttekindje wordt gegijzeld door de pvv en hij laat het gebeuren.
Als ruttekindje ballen had gehad, had hij wilders er al veel eerder uitgedonderd, dan maar een minderheidskabinet met wisselende steun in de kamer.
Maar nee, ruttekindje speelt op safe met een wegkwijnend cda en een fascistoide onderwerldclubje.
Dat noemen ze bij de vuhvuhduh *lef hebben*.
-
'PVV-statenlid in Noord-Holland Hero Brinkman heeft bewust geprobeerd de Willem Arondéuslezing te saboteren. Dat zegt de fractievoorzitter van de VVD in Noord-Holland, Cees Loggen.'
'Ook de voorzitter van de organiserende commmissie, Jeffrey Leever van de Ouderenpartij, zegt dat Brinkman probeert om de Arondéuslezing te saboteren. 'Ik vroeg hem gisteravond op de man af waar hij in godsnaam mee bezig is. Hij antwoordde: Ik wil gewoon dat die lezing niet doorgaat. Het maakt me niet uit welke andere kandidaat er komt, de lezing moet van tafel.''
'Tijdens de vergadering las Leever een brief voor van Boender waarin de trendwatcher duidelijk maakte waarom hij de lezing niet meer wilde geven. Hij had meerdere telefoontjes ontvangen van een onbekend persoon die hem de huid volschold. 'De anonieme beller - 'Freek Ringelmans' - gebruikte daarbij informatie die alleen bij de statenfracties bekend was en werd ook gesouffleerd door een tweede persoon op de achtergrond.' Volgens Leever is in elk geval duidelijk dat er informatie gelekt is, mogelijk door de PVV.'
Bron:
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2824/Politiek/article/detail/3120462/2012/01/13/Brinkman-probeert-bewust-Arondeuslezing-te-saboteren.dhtml
-
Wanneer wordt het eerste boek verboden door de PVV?
-
Als het aan de PVV ligt was de Koran al een verboden boek geweest.
Het zijn doodenge ontwikkelingen.
Waar blijft de lachende premier van alle Nederlanders?
Volgens berichten maakt hij werkweken van 60 + uur.
Helaas wel volledig onzichtbaar :-
-
Jan B, vr 13 januari 2012 19:05
in reactie op Kitty In Nederland
Reageer op Jan
Ik heb het al eens eerder gezegd: Rutte is als recent aangetreden premier al even onzichtbaar als Balkenende in zijn nadagen.
-
Ik denk binnen een jaar. Te beginnen met de Koran, de weg van de Moslim. daarna eventueel de boeken van aldeus Huxley en George Orwel
-
Aldous Huxley en George Orwell.
-
Boeken zijn uit. We hebben GOOGLE.
-
Ben Joosten, vr 13 januari 2012 18:47
in reactie op Heinz Brauswasser
Reageer op Ben
Google kan op slot.
Mijn boeken niet.
-
Leek mij wel aardig hierbij te posten:
MAASTRICHT (ANP) - De PVV-statenfractie in Limburg is vrijdagochtend in spoedvergadering bij elkaar gekomen na publicaties in de Limburgse kranten over een uitgelekte e-mail. Het PVV-Statenlid Cor Bosman zou daarin collega-Statenlid Selçuk Öztürk van de PvdA ,,een stuk uitgekotst halalvlees, gemaakt van Turks varken'' hebben genoemd.
-
Nu blijkt ook al dat deze mail meer dan een jaar oud is.
Ondertussen is deze meneer dus nog steeds werkzaam geweest,
zowel als raadslid als fractiemedewerker. Nu de mail is uitgelekt blijkt
volgens de PVV zijn positie onhoudbaar. Dus zolang niemand buiten de PVV van het bestaan van deze mail op de hoogte was, was zijn positie houdbaar?
Echt waar gaat dit over, deze man moet per direct geroyeerd worden.
Fatsoensnormen zijn zwaar overtreden!
-
Isis Maät, vr 13 januari 2012 13:36
in reactie op Kitty In Nederland
Reageer op Isis
Voetbalhooligans zijn nog een nette versie van dit PVV-gajes.
-
Klaas Slager, vr 13 januari 2012 14:05
in reactie op Kitty In Nederland
Reageer op Klaas
De man is nu verwijderd OMDAT DE MAIL IS UITGELEKT, niet omdat hij de mail heeft geschreven.
Het PVV zoodje ten voeten uit.
-
Ja zo werkt dat schijnbaar bij de PVV.
Je kunt alles zeggen, zolang het maar niet uitlekt. :-(
-
Het land zit vol met gestoorde geesten. Deze zien wij nooit meer terug.
-
Bij de PVV is alles mogelijk; zoals de zelf geclaimde terugkomst van een EU parlementariër na een misdrijf, terwijl niemand er om gevraagd heeft..
-
Inmiddels is Bosman dus uit de fractie gezet (weer een).
Maar het feit dat een politicus, zelfs al is het een statenlid, zich zo uitlaat over medemensen, biedt een voedingsbodem voor het ontstaan van Breivikjes.
Thomas van de Dunk vindt dat Rutte eindelijk eens uit zijn laffe hok moet komen. Ik ben het volkomen met hem eens. Zeker als nu ook al Statenleden van de PVV zich in dergelijke bewoordingen uitlaten dient een minister president daar afstand van te nemen in de meest krachtige bewoordingen.
-
En Wilders wist ook van deze mail!
http://www.parool.nl/parool/nl/3587/POLITIEK-BINNENLAND/article/detail/3121043/2012/01/13/Wilders-zou-werk-maken-van-uitlatingen-Bosman.dhtml
-
Het is maar een spelletje met al die domme kiezers.
Eens in de vier jaar houden wij die domoren een worst voor.
We beloven scheepsladingen met nieuwe banen en gaan voor duurzaam.
Kort geleden werd mij zelfs duurzame groene stroom aangeboden.
Alles is marketing, binnen een soap. Zelfs Wilders, Bea, Sap, Verhagen, etc..
Overigens, mis ik al een tijdje Cohen en Plasterk. Waar zijn die ?
-
Wat iedereen weet komt meer en meer naar buiten....die PVV bestaat uit types waar je werkelijk ver weg bij moet blijven.
Snap werkelijk niet dat VVD en CDA daarmee in zee zijn gegaan en eigenlijk zegt heel veel over deze twee partijen dat ze het wel hebben gedaan,puur om de macht.
Al die politici die positief waren over samenwerking hebben eigenlijk hun politieke carrière verspeeld,het zal altijd aan ze blijven hangen.
Wat Thomas von der Dunk ook zegt....""Nu zie je precies hoe intimidatie van deze partij (PVV) werkt. De verloedering gaat sluipend"
We zien het allemaal gebeuren en niemand trekt aan de bel,gisteren bij Pauw en Witteman ook weer,alles wordt weggelachen door iemand als Jeroen Pauw,als Brinkman bij hun aan tafel zit krijgt hij alle gelegenheid zijn domme kulverhalen te verspreiden en die twee journalisten zitten er lachend bij zonder hem scherp te ondervragen.
Zit er gisteren een journaliste van de NOS en Jeroen Pauw is ineens klaarwakker terwijl hij anders altijd in slaap dut,onderbreekt haar voortdurend en maakt de meest stomme opmerkingen.
Het is werkelijk niet normaal meer dat bij de VARA zo simpel met die PVV wordt omgegaan....WORDT EENS WAKKER!
De PVV-Statenfractie in Limburg is in spoedoverleg bijeen. Aanleiding is het uitlekken van een beledigende e-mail van Statenlid Cor Bosman over PvdA-collega Selçuk Öztürk. Volgens ANP zou Bosman inmiddels al uit de fractie gezet zijn.
In de mail aan twintig partijgenoten, waaruit Limburgse media citeren, zou hij Öztürk "een stuk uitgekotst halalvlees, gemaakt van Turks varken" noemen.
De mail dateert van een jaar geleden. Statenlid Harm Uringa verliet de partij daarna, naar verluidt omdat hij vond dat fractieleider Laurence Stassen nauwelijks ingreep.
De PvdA noemt de uitlatingen van Bosman schokkend. De partij zegt af te wachten wat de PVV gaat doen.
-
Jeroen Pauw beschouw ik al lange tijd als een PVV-fellow traveler.
-
@GJ Huisman, luister ook eens zelf naar je gelinkte artikel en dan de eerste voorlezing van wat de man heeft neergepent. Daar noemt hij het zelf ook bedreigingen. Die zijn er later uitgeknipt om het kort te houden, dus ook zelf noemt hij het bedreigingen. Dus zelfs die discusie op semantiek is er eentje die niet gevoerd kan worden.
-
Het fascisme streeft naar de volledige controle over het maatschappelijk leven en de sociale en culturele organisaties.
-
Je hoeft mij niet meer te overtuigen, de pvv is gewoon nsb2.0
-
Sssssst...pas op....niet hardop zeggen, daar krijg je last mee. Dat kan echt niet meer in dit klimaat.
-
Tom Meijer, vr 13 januari 2012 15:11
in reactie op Reinaert de Vos
Reageer op Tom
"Dat kan echt niet meer in dit klimaat."
Klimaat? Verbieden dat woord!!
-
Marq Pas, vr 13 januari 2012 22:56
in reactie op Reinaert de Vos
Reageer op Marq
Goedgoed... 3.1 alpha dan?
-
Soms heb ik wel eens het idee dat Brinkman een infiltrant is die probeert van binnen uit de PVV kapot te maken.
Als dat zo is, pakt hij het slim aan ;-)
-
Joop Schouten, vr 13 januari 2012 12:52
in reactie op Sylvia Stuurman
Reageer op Joop
'Soms heb ik wel eens het idee dat Brinkman een infiltrant is die probeert van binnen uit de PVV kapot te maken.'
Ik bedenk me net dat het ook zo kan zijn dat Hero, door zich als 'zelfstandige' en criticaster van de partij op te stellen, doet voorkomen alsof de PVV intern democratisch zou zijn.
Dat de partij met schade oploopt lijkt me duidelijk Syl.
Een goeie zaak : )))
-
gaan we STOKEN ? een burenroddel ?
-
'Hero Brinkman, PVV-Statenlid in Noord-Holland, noemde Boender een 'klimaatgoeroe' en een 'graaier'.
Ik las nergens dat Boender in zijn lezing de PVV onderuit wil halen. Dus vroeg ik mij af wat deze keer de reden zou kunnen zijn dat de lezing niet door mag gaan van de PVV. Kennelijk is de reden te vinden in de hoogte van de vergoeding, en in het feit dat Boenders in de ogen van Brinkman een klimaatgoeroe is. Over de hoogte van vergoedingen kun je natuurlijk van mening verschillen, maar uiterst kwalijk vind ik de kennelijk denigrerend bedoelde aanduiding klimaatgoeroe. De PVV wil kennelijk iedereen de mond snoeren die waarschuwt voor de gevaren van de opwarming van de aarde. Vorig jaar mocht het K.N.M.I. daar ook al geen uitlatingen over doen, en ook de koningin mocht in haar kersttoespraak niet verwijzen naar het milieu, want dan was ze een Groenlinkser. Uitermate vreemd dat een partij die zich sterk zegt te maken voor de vrijheid van meningsuiting, en waarvan de leider meeent dat hij zelf alles mag zeggen, mensen die waarschuwen voor de gevolgen van hoe wij met de aarde omgaan, de mond wil snoeren. Bah, wat een eng clubje.
-
[Kennelijk is de reden te vinden in de hoogte van de vergoeding,]
Zelfs dat is niet het geval:
Brinkman heeft dat bedrag uit z'n duim gezogen. Er was nog helemaal niets afgesproken over de vergoeding.
-
Alle reacties op de stuiptrekkingen van de PVV zijn parels voor de zwijnen. Wij allemaal(behoudens de pvv stemmer) weten dat er alleen maar onzin uit hun strotten komen. Laat ze in hun eigen vet gaar stomen. Haal je neus op voor dat geneuzel van die antie democraten.
Kijk naar de in hun ogen onvolpreze peilingen van de PVV Hond.
Dan zie je wat er staat te gebeuren. Dus horen zien en zwijgen. Discuseer over de werkelijke dingen die er toe doen.. Betrek de pvv nergens in want die nemen geen enkele verantwoording. Dus ze bestaan gewoon niet. Doe zoals je moet doen als je een hond moet africhten. Niet luisteren geen beloning. Geen goed gedrag geen aandacht. U zult zien dat ze zo mak als een schaap worden. Veroordelen heeft geen nut maar negeren wel. Gewoon het hoofd afwenden, u zult zien dat dat gaat werken.
-
Rutte weet dat de PVV op zijn minst 'fascistoïde' is (...). De feiten liegen er niet om en dit is ook zo'n feit.
Door steeds te zwijgen corrumpeert Rutte zijn geweten. Dat het hem er om gaat om met zijn companen het afbraakbeleid te kunnen voortzetten is mij duidelijk. 'Bruin-1' blijft de juiste benaming voor deze regering.
...
Ik zal de PVV 'hedendaagse fascisten' blijven noemen.
Het feit dat er verschillen aan te wijzen zijn met 'oude' fascistische organisaties (...), neemt niet weg dat de 'rode draad' van hun gedachtegoed overeenkomt.
Maak zelf eens in een Venn-diagram (http://nl.wikipedia.org/wiki/Venn-diagram). Overlap de 'oude' met deze 'hedendaagse' en het wordt een ieder duidelijk.
01- Het fascisme is de tegenstander van zowel de traditioneel linkse als rechtse politieke partijen.
02- Het fascisme minacht contemporaine conservatieve instellingen.
03- Het fascisme vereert machtsvertoon en het gebruik van geweld, in zoverre dat is gericht op de omverwerping van de bestaande maatschappelijke orde.
04- Het fascisme kent een autoritaire structuur met aan het hoofd daarvan een leider aan wie charismatische eigenschappen worden toegeschreven.
05- Het fascisme streeft naar de instelling van een politieke dictatuur.
06- Het fascisme streeft naar de volledige controle over het maatschappelijk leven en de sociale en culturele organisaties.
07- Het fascisme is extreem nationalistisch.
08- Het fascisme pleit voor een continue strijd om de eigen natie te kunnen doen overleven te midden van andere staten.
09- Het fascisme berust in hoofdzaak op de maatschappelijke middenklasse.
10- Het fascisme streeft naar sociale eenheid en de opheffing van alle bestaande klassen- en belangentegenstellingen.
...
De voedingsbodem waar fascisme groeit, de crisis, is vergelijkbaar met die van 1929.
De huidige economische 'interestpolitiek' is een andere hoofdoorzaak die ALTIJD tot oorlog leidt.
Maar dit terzijde (...).
-
" Het fascisme pleit voor een continue strijd om de eigen natie te kunnen doen overleven te midden van andere staten."
Wat is dat nu weer voor onzin Schouten? Vertoont de SP nu ook al trekjes van het hedendaags fascisme?
"De grote bedrijven en de rechtse partijen hebben het weer voor elkaar: de Europese instellingen en regeringsleiders buitelen over elkaar heen met voorstellen om de lonen te verlagen, de pensioenen af te breken, en te bezuinigen op zorg en sociale voorzieningen. Zelfs het voortbestaan van onze cao’s en de vakbeweging staan ter discussie.
Tegelijkertijd kan Brussel het maar niet eens worden over een harde aanpak van de graaiers en de verantwoordelijken voor de crisis, net zo min als over harde doelstellingen van de regeringen over bestrijding van werkloosheid en armoede. De gewone man is weer de kop van jut.
Het wordt hoog tijd voor een tegengeluid: handen af van onze lonen en pensioenen, zorg en sociale voorzieningen, cao's en vakbonden. Het geld moet gehaald worden waar het zit. Laat de rijken de crisis betalen."
(De klauwen van Brussel, http://www.sp.nl/europa/klauwen/)
-
Joop Schouten, vr 13 januari 2012 13:47
in reactie op Frans Akkermans
Reageer op Joop
http://www.sp.nl/nieuws/tribune/201201/interview_hans_achterhuis.shtml
-
Het spijt me maar ik tref daar niets in aan wat uw stelling ("Het fascisme pleit voor een continue strijd om de eigen natie te kunnen doen overleven te midden van andere staten.") weerlegt.
Blijft overeind dat dit een kenmerk is dat je op alle partijen kan plakken, inclusief de SP. Mag ik even onze grondwet aanhalen:
"Ten behoeve van de verdediging en ter bescherming van de belangen van het Koninkrijk, alsmede ten behoeve van de handhaving en de bevordering van de internationale rechtsorde, is er een krijgsmacht."
Wil Wilders dit soms schrappen?
-
PVV heeft geen recht op de eigen vrije meningsuiting?
Waarom moet Rutte PVV veroordelen?
Niemand verbiedt hier de Arondeuslezing, maar de spreker is bang voor kritiek.. tja.
-
, vr 13 januari 2012 12:35
in reactie op Wim van Delft
Reageer op
Nee. Dat recht heeft de pvv niet(meer) sinds ze het Staatshoofd het recht hebben ontzegd haar mening te uiten.
Bastante.
-
O, wie zegt het?
Thomas van de Dunk, die vleselijke personificatie van het anti-Wilders groep.
Mag ie wel zijn, maar geloof helemaal niets wat die man zegt over de PVV.
Hij heeft maar 1 ding wat ie wil end at is de sloop van de PVV, gegrond of niet.
Hij suggereert al zonder enig spoor van bewijs of aanduiding, dat de telefoontjes gepleegd zijn door PVV-ers.
Wat een aanmatiging voor een academicus, maar als ie met zulke aanvallen de PVV uit het bestel krijgt, dan zal ie het niet laten.
Wat een farce deze man.
-
Het kan ook zo zijn dat de anonieme beller(Freek) zelf suggereerde dat hij van de PVV was!!
Het is maar net wat je wil lezen.
Maar een ding is duidelijk: Volgens de PVV (Brinkman en co.)geld de vrijheid van meningsuiting alleen voor PVVerts. Angsaanjagend.
-
Is dit jou eigen menig?? Ik denk van niet. Die heb je beslist van Geertje in de oren gefluisterd gekregen.
-
Noud Aerts, vr 13 januari 2012 18:43
in reactie op Sjaak Leijten
Reageer op Noud
Sjaak Leijten,
ik ben een VVD-er in hart en nieren! Heb niets met de PVV, maar zo overduidelijk geschreeuw van een academicus, een academicus over iets waar ie niets van weet, is toch om te huilen!
-
Een laf hok. Hoe zou dat eruit zien?
-
Erm ... zo, bijvoorbeeld?
http://www.stembusuitslag.com/torentje.jpg
-
Hmmm die stenen valt toch niks te verwijten en de pannen ogen ook niet schuldig. Goed Nederlands schrijven, het blijft lastig.
-
Er is nog wel verschil tussen de taal van de dichter en de taal van het managementrapport. 'Schuldige gebouwen' hebben we ook al, dus waarom geen 'laf hok'?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Metonymie
-
Als we dan ook dat 'akkefietje' in Limburg meenemen wordt het inderdaad hoog tijd dat Rutte zijn gezag laaat gelden. Ik verwacht dan ook minimaal een scherpe veroordeling door hem van deze onfrisse praktijken. En Maxime Verhagen mag van mij ditmaal ook een duit in het zakje doen.
En dat allemaal heeft niets te maken met de onwetenschappelijke uitspraken van Verbon in Tilbureg, die pannenkoek haalt gewoon zijn eigen gezag onderuit door zijn bewaarschoolgereutel.
-
Hero Brinkman, zowel Kamerlid als Provinciale Statenlid, die het over graaien heeft. Het moet niet gekker worden.
-
Ik vind dit echt veel te gek. De PVV probeert nu voor de TWEEDE keer de Arondeuslezing te saboteren. Iemand komt gewoon een betoog geven en dan wil een politieke partij dat verbieden. We zijn hier toch niet in Noord-Korea??
In de politiek moet eens een statement worden gemaakt dat de PVV met zijn poten af heeft te blijven van ons vrije woord.
-
Grappig, bij de trending topics van vandaag 2 items over de vrijheid van meningsuiting:
1 van Harry Verbon en 1 van Rene Boender.
Allebei gaan ze bovendien over de PVV die in hete ene geval de vrijheid van meningsuiting omarmt (Verbon) en in het andere geval afwijst (Boender).
Bij Boender worden er door Brinkman vragen gesteld over de vergoeding voor die vrijheid van meningsuiting.
Mag ik iedereen in herinnering roepen dat wij voor de vrijheid van meningsuiting jaarlijks € 2 miljoen uitgeven voor de beveiliging van Geert Wilders. Daar steekt € 6.000 of € 25.000 toch wel erg schril bij af.
En mijn vraag is dan: Als we € 25.000 teveel vinden, moeten we dan ook niet eens kijken naar die € 2 miljoen ? dat is immers 80x zoveel.
-
Noud Aerts, vr 13 januari 2012 11:53
in reactie op Herman AS
Reageer op Noud
Herman AS,
u de stop zetting van Wilders beveiliging, ik de stopzetting van overheidssubsidies op partijen.
Krijgen we allebei wat we zouden willen.
-
, vr 13 januari 2012 12:33
in reactie op Noud Aerts
Reageer op
Ben ik helemaal vóór.
En tevens dienen donaties uit het buitenland verboden te worden.
Baai baai, pvv.
-
Nee, niet de donaties uit het buitenland verbieden, maar wel registratie van namen van personen bij de AIVD.
Ik vind niet, dat iemand (prive persoon) hoeft te weten op wie jij stemt of wie jij ondersteunt, anders zou je vervolging kunnen uitlokken van desbetreffende personen.
-
== Nee, niet de donaties uit het buitenland verbieden ==
Nee, want kopen van politici moet gewoon mogen, natuurlijk.
-
Prima, maar dan ook opening van zaken over diegenen die partijen extern financieren.
-
Noud Aerts, vr 13 januari 2012 18:48
in reactie op Herman AS
Reageer op Noud
Zie schrijven op red cat.
-
De PVV vrijheid van meningsuiting doet denken aan Orwell's Animal Farm, waar de varkens het voor het zeggen hadden.
Alle dieren waren daar gelijk, alleen waren sommige dieren meer gelijk.
-
Wat kost de belasting betaler de beveiliging van Wilders 24 uur per dag?
Wat heeft Wilders bereikt voor Nederlanders tot nu toe?
En aan de aanhangers van Wilders vraag ik het volgende : én? leuk om kennis te maken met haat? hoe voelt het? Genoten? nog steeds aan het genieten?of zeg je nu:'' Gétverdammer!''?
-
Wat en wie is de oorzaak voor de beveiliging van Wilders 24 uur per dag ?
Ik ben het niet eens met de taal van Wilders, maar dat zo'n persoon op deze manier moet leven vind ik nog erger.
Hoe noemen wij dat laatste ? Opgesloten in een kogelvrij vest.
-
Als Nederland gaat iedereen beveiligen die bedreigd word, gaat Nederland falliet. Er zijn zoveel Nederlanders die worden bedreigd,de laatste jaren, maar zij lopen gewoon door, alleen de extreemrechts figuren die zich te belangrijk vinden.
-
Klaas Slager, vr 13 januari 2012 09:56
in reactie op Heinz Brauswasser
Reageer op Klaas
Is er iets bekend van enige poging tot aanslag op Wilders ?
-
Nee.
Oh! sorry je vroeg het aan Buintjes en niet aan me!
-
, vr 13 januari 2012 11:19
in reactie op Heinz Brauswasser
Reageer op
Dat weet niemand. De enige die zegt dat hij gevaar loopt is wilders zelf, vermoed ik.
En hij melkt dat gegeven tot in den treure uit.
-
red cat, met vermoedens kun je alle kanten op. denk je niet dat bijvoorbeeld de AIVD signalen heeft over geweld uit een bepaalde hoek richting wilders ?
-
Bedreigen is strafbaar hoor, mamma mia!
Wat onzin zeg, als iemand de andere bedreigd en wordt ook bewijzen, wie moet dan aan het werk? de beveiliger of de politie en justitie?
Tjoingen jongen wat een slappe excuus altijd hier in dit land!
De beveiliging van Wilders is bedoeld om de Moslimse gemeenschap aan de kant te zetten als gevaarlijkidiotenm en het hun gelukt ook.
-
Bob de la Bob, vr 13 januari 2012 11:44
in reactie op Heinz Brauswasser
Reageer op Bob
'Wat en wie is de oorzaak voor de beveiliging van Wilders 24 uur per dag ?'
Wilders zelf en daar doet hij iedere dag weer zijn stinkende best voor. Wat dat betreft is hij een van de hardstwerkende Kamerleden. Het ziet hem alleen niet erg mee. Er is niemand die het wil doen.
-
Ik begin me af te vragen of die beveiliging nog nodig is, of dat het een politiek tooltje is geworden om aandacht te trekken via een "Zie je wel wat ik zeg mag niet gezegd worden" sfeertje.
Het komt hem namelijk vaak wel heel goed uit hoe hij er mee in de media speelt. Iets te vaak, waar anderen die onder moesten duiken, bijvoorbeeld voor PVV geweld van de achterban, hier toch een stuk stiller over zijn.
-
drs Zen, vr 13 januari 2012 16:14
in reactie op Heinz Brauswasser
Reageer op drs
'Ik ben het niet eens met de taal van Wilders, maar dat zo'n persoon op deze manier moet leven vind ik nog erger.'
U doet het voorkomen alsof GW een padvinder is. Hij heeft mensen enorm voor de kop gestoken. Dat die lui komen met doodsbedreigingen is niet okee. Iets met ballen kaatsen en een handgranaat keihard terug krijgen. Huilie, huilie, daar komt GW niet weg mee. Hij is erg dapper om van achter die brede ruggen onder andere zijn giftige pijlen af te schieten op de koningin. Wat een held!
-
, vr 13 januari 2012 08:34
Reageer op
En dat zegt, out of all people, Brinkman, met zijn dubbelfunctie en daarbijbehorend dubbel inkomen.
Het is en blijft en wordt met de dag onbegrijpelijker dat de vuhvuhduh deze terreurgroep als partner in de coalitie accepteert.
Maar het geeft wel inzicht in het eigenlijke karakter van vuhvuhduh en cuhduhaa.
-
Zo werkt dat dus. Nacht und Nebel: Wilders en zijn terreurgroepen met hun ware aard aan het werk. In deze Hero Brinkman, die zich ook volop inzette om de vorige Arondéuslezing (met Von der Dunk) te tekkelen. Tot het tegendeel blijkt neem ik gevoeglijk aan dat het dezelfde onderbuiker Brinkman is die de PVV telefoonterrorist souffleerde om Boender op ziekelijke wijze onder druk te zetten: "Kappen met die lezing lul, anders kom ik je hinderlijk volgen en je brievenbus vol pissen."
De PVV en haar 'verdediging' van alles en iedereen die voor vrijheid staat? Rot toch een tyfuseind op zeg. De PVV is de grootste politieke leugen van de laatste 10 jaar. En ook hier gaat de fascisto-troep van Wilders recht door het ijs.
Te hopen valt dat de VVD CvK Johan Remkes ook ditmaal ingrijpt en Boender overhaalt alsnog (en vooral) de lezing te komen geven. Desnoods weer op het prachtige grasveld voor het Provinciehuis. Te hopen valt ook dat de PVV nu op het politieke en maatschappelijke slachtblok wordt gelegd en kamerbreed wordt gefileerd tot haar ware essentie: een groep pathetische intriganten.
-
Nog even doorbordurend op Wilders' terreurgroepen het volgende via VK:
De tweede man van de PVV in Limburg, Cor Bosman, heeft vorig jaar het PvdA-Statenlid Selçuk Öztürk uitgemaakt voor "...een stuk uitgekotst halalvlees, gemaakt van Turks varken.." De krijsende nr. 1 van de Limburgse fractie Laurence Stassen greep niet in. Waaruit op te maken valt dat dit soort xenofobe en racistische kreten tot de reguliere PVV voertaal horen.
En daarom zijn openbare podia voor democratie en vrijheid, zoals de Arondéuslezing, zo ongelooflijk hard nodig. http://bit.ly/Asxbui
-
Van menigeen slaan de gedachten weer op hol.
- Boenders geeft niet aan dat hij bedreigd is, hij heeft enkel een onvriendelijk telefoontje gehad.
- De vergoeding van 6500 lijkt vooralsnog uit de dikke duim van Brinkman afkomstig te zijn. Vind ik overigens een zeer redelijke vergoeding (voorbereiding, presentatie, reiskosten, uitdelen van 200 boeken).
- Relatie met PVV, buiten Brinkman om, is er niet.
-
[Boenders geeft niet aan dat hij bedreigd is, hij heeft enkel een onvriendelijk telefoontje gehad]
Boenders geeft *wel* aan dat hij bedreigd is.
Hero Brinkman noemt die bedreigingen 'onvriendelijke telefoontjes', waarmee hij laat zien dat hij geen afstand wil nemen van die bedreigingen.
-
GJ Huisman, vr 13 januari 2012 10:27
in reactie op Sylvia Stuurman
Reageer op GJ
Ook voor jou de woorden van Boender zelf:
"Vandaag werd ik gebeld door een journalist van het Haarlems Dagblad voor een toelichting. Daarna ging meteen weer m’n mobiel en ik nam deze op. Normaal neem ik nooit anonieme telefoontjes aan maar ik dacht dat het de journalist weer was. Een alleraardigst klinkende man stelde zich voor als ‘Freek Ringelman’ en wilde mij uitleggen waarom de Arondéuslezing zeker niet mocht doorgaan en dat deze onzin moet stoppen. Het had niet zo zeer met mij als persoon te maken, maar alles met de 'geldverslindende opzet van dit linkse provinciefeestje'. De provincie zou maar liefst 28.000 euro er met deze onzin door blazen”.
(...) "De toon was vriendelijk, maar die sloeg om toen ik wilde uitleggen waarom ik als persoon Arondéus juist wilde laten voortleven met deze lezing. Ik heb hem toen uitleg gevraagd daar ik het niet begrijp waarom juist de PVV die zo voor vrijheid staat iemand die als held voor de vrijheid en idealen is gestorven niet willen laten voortleven? Ik werd onderbroken. Plotseling werd de toon van de zogenaamde 'Freek' heel onvriendelijk, zelfs asociaal. (...) Ik kreeg tijdens het gesprek sterk de indruk dat het iemand van de PVV was om mij uit de tent te lokken!" (...) Ik heb geen zin om in dit politieke wespennest van de PVV versus de provincie. Zij doen werkelijk alles om de Arondéuslezing te torpederen."
Geen dreigementen, maar een asociale tokkie die meent Boender even te moeten vertellen wat hij van de lezing denkt. Boender heeft geen zin meer om zich nog langer in dit giftige milieu te mengen, en ik kan daar wel inkomen.
-
"Ook voor jou de woorden van Boender zelf:"
Ik neem aan dat je citeert van het artikel van RTV NH
http://rtvnh.nl/nieuws/71945/Boender+ziet+af+van+Arond%C3%A9uslezing
Want daar staat de letterlijke tekst, inclusief comma's en andere leestekens, maar er staat meer dan jouw citaat, waarom heb je dat niet erbij gezet?
Het artikel begint met, dat jij verkoos om niet mee te nemen in je citaat:
" HAARLEM Na een reeks intimiderende telefoontjes aan zijn adres heeft beoogd spreker René Boender besloten af te zien van de Willem Arondéuslezing. "
Er staat ook, wat je ook niet meenam: "Leever las een verklaring van trendwatcher Boender voor waarin onder meer werd ingegaan op één van de telefoontjes"
Nu schrijf jij:"Geen dreigementen, maar een asociale tokkie die meent Boender even te moeten ver....."
Mijn vraag, waarom probeer jij de indruk te wekken dat er maar sprake is van één telefoontje, waarom verzwijg jij dat RTV NH het wel heeft over meermalen bedreiging per telefoon?
Vindt je het zo pijnlijk dat er kennelijk uit een bepaalde hoek wel eens wordt gedreigd dat je er daarom over gaat liegen?
Ik vind jouw reactie om die reden onbegrijpelijk.
-
GJ Huisman, vr 13 januari 2012 11:04
in reactie op Klaus Jurritsch
Reageer op GJ
"Want daar staat de letterlijke tekst, inclusief comma's en andere leestekens, maar er staat meer dan jouw citaat, waarom heb je dat niet erbij gezet?"
Omdat ik alléén Boenders eigen woorden wilde aanhalen. Lijkt me niet zo moeilijk om te snappen toch?
"Nu schrijf jij:"Geen dreigementen, maar een asociale tokkie die meent Boender even te moeten ver....."
Mijn vraag, waarom probeer jij de indruk te wekken dat er maar sprake is van één telefoontje, waarom verzwijg jij dat RTV NH het wel heeft over meermalen bedreiging per telefoon?"
Ik heb hieronder al aangegeven dat ik best geloof dat er meer telefoontjes geweest zijn. Maar Boender noemt er hier maar eentje (misschien als voorbeeld). En daar ga ik op in.
"Vindt je het zo pijnlijk dat er kennelijk uit een bepaalde hoek wel eens wordt gedreigd dat je er daarom over gaat liegen?
Ik vind jouw reactie om die reden onbegrijpelijk."
Dat is dan insgelijks, de suggestie dat ik zit te liegen vind ik bepaald onfris.
-
"Dat is dan insgelijks, de suggestie dat ik zit te liegen vind ik bepaald onfris."
De halve waarheid vertellen, bewust informatie weglaten die het geheel een andere betekenis geeft, is een vorm van liegen.
Jij wekt duidelijk de suggestie dat er maar een telefoontje was, terwijl in de pers heel duidelijk staat dat er meerdere zijn, en ook worden ze in de pers bedreigend genoemd. Jij hebt het over: "Geen dreigementen"
Dat verzwijg jij, daarmee vertel je een onwaarheid en verder de halve waarheid, daarmee laat je bewust belangrijke informatie weg, die niet past in hetgeen je wil suggereren.
Thuis noemen we dat liegen. Ik begrijp nu dat jij die term te beladen vindt. Geef jij maar een beter woord om dit gedrag van jou treffend te omschrijven. Ik zal wel pas wat later reageren, want ik ga voor enkele uren weg.
-
GJ Huisman, vr 13 januari 2012 12:12
in reactie op Klaus Jurritsch
Reageer op GJ
Ik laat niet bewust informatie weg die mij minder goed uitkomt, period. In een andere reactie op jou, ergens hieronder, geef ik al aan dat ik Brinkmans tweet over '1 telefoontje' abusievelijk voor waar had aangenomen.
Maar het woord 'bedreigingen' moeten we kennelijk ook al opnieuw gaan interpreteren, want Boender noemt het zelf niet zo in de quote die ik aanhaal. En áls hij vindt dat er sprake is van bedreiging, dan moet-ie zeker aangifte doen. Als dat niet is gebeurd, durf ik niet met zekerheid e stellen dat Boender is bedreigd. Belediging is iets anders dan bedreiging.
-
"Maar Boender noemt er hier maar eentje (misschien als voorbeeld). En daar ga ik op in."
Dat vind ik wel een heel zwakke smoes. Je gebruikt een bekende retorische truc, nl. door in één betoog een uitdrukking in twee verschillende betekenissen te gebruiken. De journalist heeft een selectie gemaakt uit wat Boenders zei, en dat noem jij "het enige dat Boenders zei". Ja dat kun je zo noemen in het informele woordgebruik, maar in feite had je moeten zeggen dat dit het enige was dat de journalist had geciteerd en dat hij (de journalist) de rest had samengevat. Nu jij de betekenis verandert in het alomvattende dat het echt het enige was dat hij zei wil ik je niet beschudigen van liegen maar wel van een ernstige fout in de logica van je betoog. Een drogreden dus.
Overigens: wie regelmatig het genoegen heeft gehad om door een journalist te worden geïnterviewd, weet dat wat er gezegd wordt nooit letterlijk wordt afgedrukt. Ook de citaten waren soms zo geredigeerd dat ik zeker wist dat ik het nooit zo gezegd had.
-
Grappige semantiek discussie, nu is het een onvriendelijk telefoontje, en met Grote Geert is het gelijk een bedreiging als er ook maar naar hem gerefereerd word met "a legal slap on the wrist". "HIJ WIL ME IN ELKAAR SLAAAN!" krijste de grote lijder, en in koor krijsten zijn volgenlingen met hem mee "HIJ WIL HEM IN ELKAAR SLAAAN!".
Maar nu ineens kunnen ze lezen en gaan we lekker diep in de woorden duiken om maar alle schuld by Boender en Links te leggen en wat zij doen gewoon normaal is. Zielig.... echt zielig.
-
GJ Huisman, vr 13 januari 2012 13:18
in reactie op Dehnus Nörder
Reageer op GJ
Wilders zelf loopt voorop in het Grote Gejank, dat zie je mij niet ontkennen. 'boehoe ik word gedemoniseerd', 'huil huil linkse rechters' etc
Vreemd om te zien dat de grootste Wilders haters zich van precies dezelfde verongelijkte infantiele toon bedienen.
Daar bedoel ik niet Boender mee, die geeft gewoon aan dat hij er geen trek meer in heeft door het wespennest dat de PVV heeft gecreëerd. Maar dat is wat anders dan 'ik zou die lezing graag houden maar durf het niet aan wegens dreigementen aan mij en mijn omgeving'.
-
Gaan we nu ook al "bedreigd" toevoegen aan de verwaterde-linkse-woordenlijst?
Voorgangers als:
- Fascisme
- Racisme
- Armoede
- etc etc.
zijn al bijna niet meer te gebruiken, aangezien de oorspronkelijk betekenis en kracht van deze woorden volkomen verwaterd zijn.
Kom met argumenten en laat taal- en woordmisbruik achterwege!
-
== Gaan we nu ook al "bedreigd" toevoegen aan de verwaterde-linkse-woordenlijst? ==
Nee, die was al verwaterd door Wilders. En dat kost ons twee miljoen euro per jaar.
-
"Kom met argumenten en laat taal- en woordmisbruik achterwege! "
De term "intimiderend" staat op de RTV NH website. Volgens mij is intimideren sterk gekoppeld aan bedreigen.
Als je denkt dat dat niet klopt moet je dat onderbouwen. Ik zie geen reden om aan te nemen dat RTV NH hier onwaarheid vertelt, jij wel?
http://rtvnh.nl/nieuws/71945/Boender+ziet+af+van+Arond%C3%A9uslezing
Citaat: HAARLEM Na een reeks intimiderende telefoontjes aan zijn adres heeft beoogd spreker René Boender besloten af te zien van de Willem Arondéuslezing.
-
Actief frustreren van vrijheid van meningsuiting van mensen die slecht liggen bij oranje-blanje-bleu. Waar hebben we dat soort bruin eerder gezien? Ze willen,ook voor u en mij, beslissen wie wel of niet dergelijke lezingen mag geven en zelfs kleingvoorschriften voor het stastshoofd bepalen. En dat noemt zich partij voor de vrijheid. Het klinkt als de tweede D van DDR.
-
En ik altijd denken:Nederland is een vrije land..
-
, vr 13 januari 2012 08:38
in reactie op Tealc of Shulak
Reageer op
Sinds de opkomst van de Partij voor de VRIJHEID is Nederland geen vrij land meer.
Ik dacht dat iedereen dat al gemerkt had.
-
PVV wil lezing ter herdenking van verzetsstrijder afschaffen, hoe symbolisch moet het nog worden?
-
Arondéuslezing zou de PVV wel weten waarom dit gedaan wordt. We herdenken hiermee Willem Arondéus. En een partij als de PVV staat toch voor "Volk en Vaderland" zoals Dion Graus eens zei, maar we weten nu welke vlag de PVV vertegenwoordigd lang hieg hij in de fractiekamer. Misschien is een lezing ter nagedachtenis aan Aton Mussert wel acceptabel voor deze partij.
-
PVV oftewel Wilders is gewoon een dictatoriale terrorist. Mensen monddood maken en angst aanjagen.
Zo langzamerhand komen die walgelijke PVV-ers me mijlenver de strot uit. Kunnen we ze niet onderspitten? Komt er in het voorjaar misschien iets beters dan verlept onkruid boven.
-
Fatima, heb je nu nog niet door, dat jouw redeneertrant dezelfde is als die van de PVV ? je zou er naadloos tussen passen
-
Dit is een oude extreemrechts trucje in een vorm van een vraag, om niet inhoudelijk te reageren.
Brinklman noemde bedragen, maar als je Brinkman vraagt wie de beweging PVV en Wilders finacieren uit het buitenland, loopt hij weg!
Hoezo eerlijk? hoezo wij noemen bedragen??!!
Lachwekend.
-
Bert Pieneman, vr 13 januari 2012 09:22
in reactie op Mostafa Mouktafi
Reageer op Bert
mostafa, ik reageerde op fatima en krijg van jou antwoord ? en als jij dat rechtsextreem vind, is prima. je doet het zelf ook.
-
De PVV begint zo langzamerhand een aanjager van terreur te worden. Brinkman praat de bedreigingen met niet zoveel woorden nog goed ook onder het motto: vervelend voor de man maar ons doel is nagenoeg bereikt. Het wordt tijd dat dit soort doorgezopen randdebielen gewoon eens wat vaker justitie op hun dak krijgen.
-
Had 'trendwatcher' Boender, na von der Dunk, dit onvermijdelijke verloop én de afloop niet moeten voorzien? Qed was zijn lezing dus ook vast niet erg bijzonder geweest en in ieder geval niet een reden om er een al te hoge vergoeding voor te krijgen. Dan had Hero met zijn op zich gerechtvaardigde vraag naar de hoogte ervan meer gelijk dan ik al dacht.
-
Jij hebt je oordelen wel klaar, zonder enige kennis van feiten.
-
Ginger Ted, vr 13 januari 2012 10:31
in reactie op Klaus Jurritsch
Reageer op Ginger
Ik had gehoopt dat mijn tongue in cheek-reactie wel duidelijk was. Ik vermoed dat Boender in zoverre een goede trendwatcher is dat hij wel degelijk wist wat er zou gebeuren. Ik denk dat wat er nu gebeurt een opzetje van hem was. De rel lijkt mij enigszins geregisseerd. PVV-ers zijn nogal voorspelbaar in hun reacties. Het zal hem alleen tegengevallen zijn. Brinkman komt met een op zich redelijke vraag of er een vergoeding is, en hoeveel die vergoeding is. Verder waren er behalve de tevens gebruikelijke en onterechte en terechte politieke speldenprikken. Dus gebruikt hij nu vervelende telefoontjes als mede oorzaak. Maar daar is Brinkman of de PVV, net als bij de bedreigers van Wilders, de kritische overige partijen, niet verantwoordelijk voor.
-
Creepy. En dat om een lezing.
De gage is niet zo hoog als je het afzet tegen de tijd die nodig is om een goede lezing te houden. Een gedegen vooronderzoek neemt immers veel tijd in beslag. Hij houd er slechts 49% van over. De rest wordt in onze belastingpot gestort.
Kritiek over het geldbedrag is een afleidingskul voor H&G.
...
Ik denk dat er zeer veel PVV-aanhangers zijn die graag bedreigen en een knokploegen zouden willen vormen.
-
doe net als de volkskrant bert brussen met thomas van der dunk.volgens mij krijg je een prachtige avond.en voor ieder wat wils.
-
Een graaier ?
Hoe noemt Brinkman dan het gedrag van zijn mede PVV'ers die zichzelf inhuren of zich laten betalen voor werkzaamheden die ze niet verrichten ?
-
Deze mensen zien nooit zichzelf als ze in de spiegel kijken.
http://images.uncyc.org/nl/4/44/Goh...benikdat.jpg
-
, vr 13 januari 2012 11:22
in reactie op Gandalf the Grey
Reageer op
Ik meen dat Brinkman zelf er ook twee baantjes op na houdt?(Die hij - op zijn best - allebei slechts voor de helft invult dus?)
-
Lekker laconieke reactie van Brinkman op dat dreigtelefoontje..Maar owee als een PVV'er een telefoontje krijgt, dan is de wereld te klein. Maar in dit geval wordt het afgedaan met: 'vervelend voor hem'. Dat eeuwige meten-met-twee-maten van die PVV'ers ben ik zooo zat inmiddels. En nu reeds voor de tweede keer overschaduwt het geblaat van die non-valeur die lezing. God wat vind die man zichzelf belangrijk, gatver..
-
Deze man wil een lezing over Twitter geven voor meer dan 6000 euro?
En dat om een verzetsstrijder te gedenken? Bizar.
-
Jan van Rongen, do 12 januari 2012 23:06
in reactie op Peet Van Velzen
Reageer op Jan
Antwoord op die vraag is : nee, dat wilde die man niet. Dat zei Brinkman maar het was aantoonbaar onjuist.
-
Bewijzen, ho maar, net als je leider Brinkman. Je neemt dingen wel heel klakkeloos over. Zo werkt het dus, Brinkman roept iets wat ie niet kan aantonen over een ander, jij leest het, en PAF!: het is een waarheid geworden. Dom dom dom.
-
Zo reageren PVV volgelingen, als om te bewijzen dat ze een fascistische club volgen.
In een fascistische club wordt niet gecontroleerd maar gevolgd. Dat is een van de kenmerken.
Hun leiders zijn hun trots, die maken geen fouten, die hoeven niet gecontroleerd te worden, er is niet eens een infrastructuur tot controle.
-
GJ Huisman, vr 13 januari 2012 05:48
in reactie op Hassan Derbi
Reageer op GJ
Jij reageert op dezelfde manier: er is geen enkel bewijs dat Boender echt is bedreigd, maar gelooft dat toch op basis van zijn bewering.
Ik wil dan ook graag weten of Boender aangifte heeft gedaan. Er zijn wel vaker wilde berichten in de media verschenen die achteraf niet waar bleken te zijn.
-
Dan is er ook weinig bewijs dat Wilders nog bedreigd word. Moet je durven zeggen in Den Haag, dan zit hij in de boom te janken en Blehren buiten op het binnenhof.
-
GJ Huisman, vr 13 januari 2012 13:12
in reactie op Dehnus Nörder
Reageer op GJ
Dat klopt, er is maar heel weinig info bekend over het dreigingsniveau. Volgens mij is het aan de NCTB om het dreigingsniveau in de gaten te houden en daarop de beveiliging aan te passen.
-
, vr 13 januari 2012 11:20
in reactie op Peet Van Velzen
Reageer op
Begin nou eens niet alles te geloven wat de semi-criminele organisatie waar jij zo in gelooft allemaal uittoetert.
Dat zou je geloofwaardigheid aardig opvijzelen.
-
Aha we zijn nu al op het punt gekomen dat geheimen troepen van de PVV al mensen gaat bedreigen om maar af te zien van de lezing, sinds de PVV daar zit kapen die quasie bruinhemden echt het vrijewoord tijdens de Mei dagen. Wat een fantastische club is het toch. Ze gaan steeds meer op de knokploegen van de NSB en de NDSAP lijken
-
GJ Huisman, do 12 januari 2012 22:23
in reactie op azazel semjasa
Reageer op GJ
Er is (volgens Boender) één 'vervelend' telefoontje geweest, waarop Boender besloot geen lezing te houden. Je reactie komt dan ook wat overdreven over.
Weet iemand of Boender naar aanleiding van dat telefoontje aangifte heeft gedaan? Ik bedoel, als er sprake was van ernstige dreigementen lijkt me dat wel logisch.
-
"Er is (volgens Boender) één 'vervelend' telefoontje geweest, waarop Boender besloot geen lezing te houden. Je reactie komt dan ook wat overdreven over."
Brinkman zijn verklaring, om zijn gedrag te bagatelliseren. Brinkman is niet in de eerste leugen gestikt.
"Aangifte Ik bedoel, als er sprake was van ernstige dreigementen lijkt me dat wel logisch. "
Niet altijd, want bedreigers zeggen mogelijk dat wanneer je aangifte doet, er ook gevolgen aan zullen worden gekoppeld.
Tegen Halsema werd gezegd dat bekend was welk zebrapad haar kind gebruikte. Dat was wel een van de meest angstaanjagende, juist omdat het je kind in plaats van jezelf is, die wordt bedreigd. Jezelf kun je beschermen of bewust het risico nemen, maar tegen een dreigement tegen familie sta je machteloos.
Ik kan me goed voorstellen dat mensen het liever hierbij laten en geen aangifte doen. Als je zou weten dat aangifte het bedreigen zou stoppen, dan zou je het misschien doen, maar dat weet je niet.
En sommige mensen zijn heldhaftig of vinden dat hun familie dat moet zijn. Maar niet iedereen is dat.
-
GJ Huisman, vr 13 januari 2012 07:32
in reactie op Klaus Jurritsch
Reageer op GJ
"Brinkman zijn verklaring, om zijn gedrag te bagatelliseren."
Daar heb je gelijk in, excuus. Het Volkskrant-artikel spreekt over 'intimiderende telefoontjes', nog steeds geen 'dreigementen' dus. Laat ik voorop stellen dat ik intimiderende telefoontjes of scheldpartijen ook beneden alle peil vind...
"Niet altijd, want bedreigers zeggen mogelijk dat wanneer je aangifte doet, er ook gevolgen aan zullen worden gekoppeld."
Als tegen mij wordt gezegd 'we pakken jou nog wel' of zoals tegen Halsema 'we weten waar je kind op school zit', dan doe ik absoluut aangifte. Hoef ik geen seconde over na te denken.
Ik vermoed dat het bij Boender echter gaat om vervelende (maar niet dreigende) telefoonberichten.
Ik snap dat je dan zelf zegt 'oké, op deze manier heb ik er geen zin meer in'. Ik zou ook snappen dat je zegt 'donder op stom tokkievolk, ik houd mijn speech tóch'. Boender kiest voor het eerste. Maar m.i. is dat wat anders dan 'bedreigd worden'.
Zoals ik elders ook al aangeef (joop redactie wil mijn aangehaalde voorbeeld niet plaatsen), in het verleden is er wel vaker met schreeuwende koppen iets geroepen over PVV / Wilders / extreemrechts, wat achteraf gewoon niet bleek te kloppen.
We zijn met z'n allen de nuchterheid totaal kwijtgeraakt in dit land. Om te beginnen Wilders zelf, maar óók de zelfverklaarde bestrijders van Het Grote Kwaad Wilders, die zonder dat ze het beseffen veel meer op Wilders lijken dan ze ooit zullen toegeven.
-
Dit staat letterlijk op de kop van het artikel "Trendwatcher René Boender heeft besloten de Willem Arondéuslezing niet te geven, omdat hij telefonisch wordt bedreigd"
Nu krijg ik het idee bij deze hobbyclub van Wilders dat ze de meidagen weer ongeneerd gaan kapen voor eigen voivure
-
GJ Huisman, vr 13 januari 2012 10:25
in reactie op azazel semjasa
Reageer op GJ
Het Volkskrant-artikel spreekt, nogmaals, niet over 'dreigementen'. De woorden van Boender zelf:
"Vandaag werd ik gebeld door een journalist van het Haarlems Dagblad voor een toelichting. Daarna ging meteen weer m’n mobiel en ik nam deze op. Normaal neem ik nooit anonieme telefoontjes aan maar ik dacht dat het de journalist weer was. Een alleraardigst klinkende man stelde zich voor als ‘Freek Ringelman’ en wilde mij uitleggen waarom de Arondéuslezing zeker niet mocht doorgaan en dat deze onzin moet stoppen. Het had niet zo zeer met mij als persoon te maken, maar alles met de 'geldverslindende opzet van dit linkse provinciefeestje'. De provincie zou maar liefst 28.000 euro er met deze onzin door blazen”.
(...) "De toon was vriendelijk, maar die sloeg om toen ik wilde uitleggen waarom ik als persoon Arondéus juist wilde laten voortleven met deze lezing. Ik heb hem toen uitleg gevraagd daar ik het niet begrijp waarom juist de PVV die zo voor vrijheid staat iemand die als held voor de vrijheid en idealen is gestorven niet willen laten voortleven? Ik werd onderbroken. Plotseling werd de toon van de zogenaamde 'Freek' heel onvriendelijk, zelfs asociaal. (...) Ik kreeg tijdens het gesprek sterk de indruk dat het iemand van de PVV was om mij uit de tent te lokken!" (...) Ik heb geen zin om in dit politieke wespennest van de PVV versus de provincie. Zij doen werkelijk alles om de Arondéuslezing te torpederen."
Ook hierin géén vermelding van 'dreigementen'. En Boender geeft zelf aan waarom hij afziet van de lezing: hij heeft geen zin in het politieke wespennest dat is ontstaan. Níet vanwege dreigementen aan zijn persoon of omgeving.
-
Maar waarom blaast hij dan af? Is hij overtuigd geraakt door Freeks 'argumenten'?
-
, vr 13 januari 2012 11:27
in reactie op azazel semjasa
Reageer op
Hoezo?
Ze hebben zojuist expliciet aangegeven dat ze niets zien in het herdenken van verzetshelden.
-
Nee ze herdenken liever slachtoffers van het" (nationaal) socialisme"; ik denk dan aan slachtoffers zoals Rauter of gesneuvelde Nederlandse oostfrontstrijders. Het is maar waar je voorkeur naar uit gaat...
-
, vr 13 januari 2012 19:39
in reactie op Eric Zwarts
Reageer op
Maak me nu niet treuriger dan ik inmiddels al ben...................
-
Een jaarlijks terugkomend akkefietje van de PVV?
-
Ik wil Boender zichtbaar op tv zijn commentaar zien geven.
Dit soort laf gedrag helpt niet, tenzij het vanwege zijn werk/inkomen/gezin is, wil ik dit wel begijpen maar niet appreciëren.
Wat zijn de PVV gasten voor vreemde snoeshanen, die tegen het vrije woord zijn.
-
Zoek eens op Youtube op "Boender". Daar vindt je Rene Boender in volle glorie in zijn element pratend over Twitter en iPads. Wat weet zo'n man nou van de politiek??