14 juni 11 10:19 Reageer (184) Leven RSS

Waar zijn de meisjes?

Wereldwijd daalt het aantal meisjes sterk door sekse-selectie

Er is momenteel sprake van een belangrijke demografische verschuiving. Het aantal vrouwen neemt wereldwijd sterk af. Mara Hvistendahl beschrijft in haar boek 'Unnatural Selection: Choosing Boys Over Girls, and the Consequences of a World Full of Men' hoe door sekse-selectie inmiddels al 160 miljoen meisjes niet zijn geboren.

In een interview met website salon.com wijst de schrijfster van het boek op de gevolgen die deze verschuiving nu al heeft:

De onbalans in de verhouding tussen de seksen in Azië is van een dusdanige omvang dat het van invloed is op de sekse-ratio in de hele wereld. We hebben het over 160 miljoen vrouwen en meisjes die nu in de bevolking ontbreken. Dat verandert hele maatschappijen. Er groeien veel mannen op  zonder dat ze een vrouw kunnen vinden en daarom gaan ze naar een armer land om er een te kopen. Prostitutie en misdaad nemen toe. Mensenhandel voor de seks industrie groeit ook. Dat was er altijd al in Azië, maar de scheve verhouding tussen mannen en vrouwen heeft dat versterkt. Het Amerikaanse State Department heeft het als een belangrijke oorzaak van mensenhandel aangewezen. Wetenschappers hebben een relatie gevonden tussen het aantal prostituees in China en de sekse-verhouding bij de geboorte.

Het fenomeen doet zich het sterkst voor in Azië, maar neemt ook elders in de wereld toe.

Als je kijkt naar op welke plekken mensen tegen onderzoekers zeggen dat ze het liefst zonen hebben, dan is dat in bijna elk land. De voorkeur voor zonen is zowat universeel. 

Dat baart haar zorgen nu de technologie om de sekse van de foetus te bepalen steeds toegankelijker wordt. 

De door de staat gecontroleerde eugenetica van de jaren '60 heeft plaatsgemaakt voor een consumenten-eugenetica, waarbij individuele ouders keuzes maken die zinvol lijken voor hun familie, maar die een groot maatschappelijk probleem veroorzaken als je ze allemaal optelt.

Foto CC: Crissyteena

Laatste Reacties (184) Reageer Reacties in wachtrij: 0

  • Winston V., wo 15 juni 2011 13:10 Reageer op Winston

    Winston

    This is a man's world! James Brown wist het wel. En hij heeft gelijk: dit IS een mannenwereld. Als je kijkt wie het zijn geweest in de mensengeschiedenis die het voor het zeggen hebben gehad, zie je eigenlijk alleen maar mannen. Directies, raden van bestuur, ministers, noem maar op: overal zijn vrouwen ondervertegenwoordigd in de posities waar de wereld wordt gevormd... Of moet ik zeggen: waar de wereld wordt MISvormd? Als dit een mannenwereld is, dan hebben wij, mannen, maar weinig om trots op te zijn.

    Zou je zeggen. Want we moeten niet vergeten dat het niet "de mannen" zijn die de wereld misvormen. Het is een schamele 10% van de wereldbevolking die de wereld beweegt. In bij die 10% zitten ook een paar vrouwen, maar we kunnen veilig stellen dat bij die 10% het verschil tussen man en vrouw verwaarloosbaar is. Dat zijn allemaal sexloze graaimonsters en machtswellustelingen. Model Thatcher en Verdonk zeg maar.

    Dat er een vrouwelijke tegenbeweging is, is logisch en een teken aan de wand voor ons mannen. Maar de vrouwen moeten ook begrijpen dat 1) lang niet alle mannen "verkeerd" zijn en 2) vrouwen die eenmaal de macht hebben net zo verkeerd kunnen zijn als mannen met macht.

    Dit alles gezegd hebbende, geloof ik niet dat het mannen-bashende onderonsje van de dames hieronder 100% gemeend is. Volgens mij begrijpen zij ook best wel dat je mannen in vele soorten en maten hebt; sommigen hebben er zelf ook één gevonden immers...

  • Anja Lodewijks, wo 15 juni 2011 13:32 in reactie op Winston V. Reageer op Anja

    Anja

    ....Maar de vrouwen moeten ook begrijpen dat 1) lang niet alle mannen "verkeerd" zijn en 2) vrouwen die eenmaal de macht hebben net zo verkeerd kunnen zijn als mannen met macht....

    Maak jij je maar geen zorgen Winston om punt 1 en niet om je ego te strelen maar vanuit het inzicht. En punt 2 zou iedereen toch steeds meer moeten gaan inzien.
    Maar ja, ego is van evenveel waarde als geld. Je kunt er leuke dingen mee doen, maar je moet er niet afhankelijk van worden.
    Bovendien bestaat het voor een groot deel uit gebakken lucht en gebruiken de machtigste der aarde er het meeste van.

  • Zjen Zen, wo 15 juni 2011 13:56 in reactie op Winston V. Reageer op Zjen

    Zjen

    Ha die Winston,

    uiteraard begrijpen wij, de "mannen-bashende" vrouwen dat heel erg goed.
    Daarom voelen we ons ook vrij om de draak te steken met mannen.
    Mannen die zich niet totaal verloren hebben in hun ego en persoonlijkheid maar op hun gevoel af durven te gaan , snappen dat ook helemaal en lachen ook om zichzelf.

  • Winston V., wo 15 juni 2011 14:40 in reactie op Zjen Zen Reageer op Winston

    Winston

    Mijn "gevoel" houdt zich vooralsnog even bezig met het pijnlijke beeld dat Fatima heeft opgeroepen met haar nijptang... :-)

    Vreemd... spiegelneuronen werken blijkbaar ook met je inbeelding... ;-))

  • Zjen Zen, wo 15 juni 2011 14:46 in reactie op Winston V. Reageer op Zjen

    Zjen

    hehehe, zo werkt nlp Winston..hehehe.
    en nee, het beeld is niet zo leuk.
    sorry.
    lol.

  • Censuur Joop, wo 15 juni 2011 14:13 in reactie op Winston V. Reageer op Censuur

    Censuur

    Winston, don't worry. Wij zien het verschil en kennen de nuance. ;)

    Ik heb de beste man van de wereld en zou hem voor niemand in willen ruilen. Hij is het prototype man die ik elke vrouw gun. Behalve vrouwen die telkens weer vallen op foute mannen. Die verdienen niet beter.

  • Winston V., wo 15 juni 2011 14:38 in reactie op Censuur Joop Reageer op Winston

    Winston

    Phew... gelukkig maar! Ik kreeg al visioenen van ballen tussen de kaken van jouw nijptang.. :-)))

  • Peer JaWel, wo 15 juni 2011 11:54 Reageer op Peer

    Peer

    De uitspraak: "Hoe minder vrouwen, hoe minder kans op nog meer kinderen in een wereld die haar kinderen niet eens fatsoenlijk kan verzorgen." Stoort mij enorm.

    Je kunt dit 180 graden draaien en zeggen:
    Hoe minder geile kerels hoe minder vrouwen hoeven te plaren om hun door verkrachting en/of ontzegging van voorbehoedsmiddelen of abortus verkregen kinderen te onderhouden.

  • Tsjeard Aidoo, wo 15 juni 2011 12:38 in reactie op Peer JaWel Reageer op Tsjeard

    Tsjeard

    =Hoe minder geile kerels hoe minder vrouwen hoeven te plaren om hun door verkrachting en/of ontzegging van voorbehoedsmiddelen of abortus verkregen kinderen te onderhouden.=
    Echt niet. Eén geile kerel kan honderdduizend vrouwen bevruchten.

  • Peer JaWel, wo 15 juni 2011 11:48 Reageer op Peer

    Peer

    Een mannenoverschot heeft zich in het verleden altijd vanzelf opgelost met een oorlog. Dat zal nu ook wel weer gebeuren.
    Het is dan te hopen dat, net als destijds tijdens de oorlog tussen Athene en Troje, de vrouwen zeggen:
    Als jullie nou niet ophouden met dat zinloze geknok wordt er niet meer gen**kt.
    Vrouwen: Ken uw macht.

  • Anja Lodewijks, wo 15 juni 2011 11:58 in reactie op Peer JaWel Reageer op Anja

    Anja

    Peer, jij bent één van de mannen die het wel snappen.

  • Anja Lodewijks, wo 15 juni 2011 12:03 in reactie op Peer JaWel Reageer op Anja

    Anja

    En wat voor elk mens geldt,
    Ken uzelf!
    Naar de opdracht die het orakel van Delphi meegaf aan diegenen die op zoek waren naar waarheid.

  • YggY ..., wo 15 juni 2011 12:36 in reactie op Anja Lodewijks Reageer op YggY

    YggY

    Ken uzelf!
    ===========

    Misschien kun je me dan ook eens uitleggen hoe het komt dat een aantal vrouwen op dit topic zich in enen te buiten gaan aan een extreme vorm van groepsgedrag en als de groep "vrouw" de man als fenomeen tot de grond toe afbranden en waarbij iedere rede of ratio of nuance totaal verdwenen is.

    Voor mij persoonlijk is dit topic uitgelopen op een enorme teleurstelling vanwege deze opstelling en leidt dan ook tot een herwaardering van door mij gewaardeerde personen.

    Ik vind sommigen in enen een stuk minder leuk.

  • , wo 15 juni 2011 12:48 in reactie op YggY ... Reageer op

    Tja, wanneer iemand satire en oele niet begrijpen wil of kan houdt het al snel op.
    En wanneer iemand zich de dingen die gezegd worden ook nog eens persoonlijk aan gaat trekken al helemaal.
    Life ain't easy, Yggy.

  • Anja Lodewijks, wo 15 juni 2011 13:23 in reactie op YggY ... Reageer op Anja

    Anja

    Yggy, het is allemaal maar gekkigheid.
    Je moet toch een kant heen met al die rare dingen die elke dag uit het nieuws op je afkomen. Alles oppotten en je eraan ergeren is zeker af te raden.

  • YggY ..., wo 15 juni 2011 15:52 in reactie op Anja Lodewijks Reageer op YggY

    YggY

    Ik ben er inmiddels klaar mee.

    Kom ik ga eens wat anders doen.

  • Zjen Zen, wo 15 juni 2011 13:32 in reactie op YggY ... Reageer op Zjen

    Zjen

    Ik denk dat je de goedmoedige geintjes , want dat zijn het Yggy, niet oppikt.
    Ik ben me ervan bewust dat daarachter liggende gevoelens en emoties en ruimte niet direct zichtbaar zijn.
    Jij bent weliswaar van de mannelijke kunne maar je hart is open en zit op de goeie plek. En dat is wat telt en de doorslag geeft YggY.
    Hug.

  • Censuur Joop, wo 15 juni 2011 15:49 in reactie op YggY ... Reageer op Censuur

    Censuur

    Nee, Yggy, misschien moet je het van de andere kant bekijken.

  • , wo 15 juni 2011 16:13 in reactie op Censuur Joop Reageer op

    Dat gaat niet lukken , Fatima.

  • Piet de Geus, wo 15 juni 2011 12:46 in reactie op Anja Lodewijks Reageer op Piet

    Piet

    "Naar de opdracht die het orakel van Delphi meegaf aan diegenen die op zoek waren naar waarheid."

    Een zoektocht naar waarheid gebaseerd op het effect van hallucinogene dampen. Vertaald naar onze tijd: de waarheid van de lijmsnuiver. Zie hier het matriarchaat met al haar "wijsheid" in een notendop.

  • Anja Lodewijks, wo 15 juni 2011 13:16 in reactie op Piet de Geus Reageer op Anja

    Anja

    Boven het Orakel van Delphi hing de tekst Ganuti Seauton, Ken Uzelve. Het was een opdracht van de godheid (Apollo) aan zijn bezoekers die hem om raad kwamen vragen.

    De godheid gaf die tip om verschillende redenen: 1.Meden agan (niet teveel) Je bent hier voor een consult, vraag niet teveel vragen, vraag alleen vragen die bruikbaar zijn en nodig 2. Eggue (de beloften), beloof geen dingen die je niet waar kunt maken en 3. Gnoti seauton onderzoek jezelf en de vragen die je wilt stellen nauwkeurig. Allemaal praktische overwegingen waar je jezelf aan diende te onderwerpen teneinde je tijd met het Orakel zo goed mogelijk te gebruiken.
    http://bit.ly/j6SPGE
    Dat die oude Grieken daar bepaalde hallucinerende middelen bij gebruikten, had niet met de opdracht zelf te maken maar met de gewoontes in die tijd om middelen te gebruiken bij het verruimen van de geest. Indianen deden dat immers ook om in dieper contact te komen met de Grote Geest.
    Tegenwoordig heeft men een heel arsenaal tot zijn beschikking, w.o. mindfulness dat heel popi is, om uzelve te kennen, maar wat is afgeleid van het boeddisme. Wij hebben de tijdsgeest. Bijkomstigheid dat men dan vaak goed in de buidel moet tasten omdat ook dit weer een business is, hoe kan het ook anders. Maar ook dit keer, de boodschap blijft, ook al handelen mensen in de verschillende benaderingen ervan.

  • Piet de Geus, wo 15 juni 2011 13:38 in reactie op Anja Lodewijks Reageer op Piet

    Piet

    "Dat die oude Grieken daar bepaalde hallucinerende middelen bij gebruikten, had niet met de opdracht zelf te maken maar met de gewoontes in die tijd om middelen te gebruiken bij het verruimen van de geest. Indianen deden dat immers ook om in dieper contact te komen met de Grote Geest."

    Dat is de oude patriarchale vorm. Tegenwoordig gebruiken we de onzijdige vorm: het Grote Geestig. Maar hallucinerende middelen helpen nog steeds om daarmee in dieper contact te komen.

    "Tegenwoordig heeft men een heel arsenaal tot zijn beschikking, w.o. mindfulness dat heel popi is, om uzelve te kennen"

    Weet je wat mij nou altijd opvalt aan mensen die de godganse dag bezig zijn om met zichzelf in contact te komen? Ze hebben zo verdomd weinig zelf.

  • Zjen Zen, wo 15 juni 2011 14:04 in reactie op Piet de Geus Reageer op Zjen

    Zjen

    Je verwart ego en persoonlijkheid met "zelf" Piet.

  • Piet de Geus, wo 15 juni 2011 14:51 in reactie op Zjen Zen Reageer op Piet

    Piet

    Zjen, van mij mag je alledrie de termen bij toerbeurt gebruiken. Het verhaal blijft hetzelfde.

  • Zjen Zen, wo 15 juni 2011 15:13 in reactie op Piet de Geus Reageer op Zjen

    Zjen

    He nou Piet. Heb je nu totaal geen diepte? Is het nou echt *alleen maar oppervlakte?

  • Piet de Geus, wo 15 juni 2011 15:40 in reactie op Zjen Zen Reageer op Piet

    Piet

    "Heb je nu totaal geen diepte?"

    Wat jij diepte noemt ontbreekt inderdaad geheel: diepte op het platte vlak.

  • Anja Lodewijks, wo 15 juni 2011 14:08 in reactie op Piet de Geus Reageer op Anja

    Anja

    Ze hebben zo verdomd weinig zelf.

    Zij zoeken tenminste nog. Wat nog erger is zijn de mensen die niet weten dat ze weinig zelf hebben, velen gaan helaas de politiek in en dan worden ze ook nog eens een keer gekozen door mensen die weinig zelf hebben. En tegenwoordig hebben de politici zonder zelf niet eens een meerderheid meer nodig. Ze gedogen elkaar.

  • Piet de Geus, wo 15 juni 2011 14:50 in reactie op Anja Lodewijks Reageer op Piet

    Piet

    "Zij zoeken tenminste nog."

    Daar kun je je een leven lang mee bezig houden, zonder ooit iets te vinden. Mijn advies is: stop met zoeken, dan vindt je vanzelf wat je zocht.

    "Wat nog erger is zijn de mensen die niet weten dat ze weinig zelf hebben, velen gaan helaas de politiek in"

    Ja, en dan hebben ze vervolgens een levenstaak aan het elkaar bevestigen. Want oh oh oh, wat vraagt het een onderhoud.

  • Anja Lodewijks, wo 15 juni 2011 15:46 in reactie op Piet de Geus Reageer op Anja

    Anja

    "Mijn advies is: stop met zoeken, dan vind je vanzelf wat je zocht."

    Precies wat je al hebt, hoef je niet te zoeken.
    Life is like an onion: you peel it off one layer at a time, and sometimes you weep.

  • Tsjeard Aidoo, wo 15 juni 2011 18:51 in reactie op Anja Lodewijks Reageer op Tsjeard

    Tsjeard

    =Boven het Orakel van Delphi hing de tekst Ganuti Seauton, Ken Uzelve. Het was een opdracht van de godheid (Apollo) aan zijn bezoekers die hem om raad kwamen vragen.=
    Waar haal je het in hemelsnaam vandaan, deze onzin?
    Het is gnoti seauton, een uitspraak van Socrates, de enige Griek die het waard is herinnert te worden!

  • Zjen Zen, wo 15 juni 2011 13:34 in reactie op Piet de Geus Reageer op Zjen

    Zjen

    Maak je niet zo druk om het zogenaamde matriarchaat dat jij meent te bespeuren Piet.
    Maak jij je maar druk om de oorzaken en gevolgen van het patriarchaat.
    Doe je dat wel eens?

  • Piet de Geus, wo 15 juni 2011 13:42 in reactie op Zjen Zen Reageer op Piet

    Piet

    "Maak je niet zo druk om het zogenaamde matriarchaat dat jij meent te bespeuren Piet."

    Hoe kom je erbij dat ik me daar druk om maak?

    "Maak jij je maar druk om de oorzaken en gevolgen van het patriarchaat."

    Waarom? Daar heb ik toch geen last maar alleen maar voordeel van?

    "Doe je dat wel eens?"

    Welnee. Dat zijn dingen waar je je misschien druk om maakt van de puberteit tot het eind van je studententijd. Daarna hoor je volwassen genoeg te zijn om te stoppen met dat soort spielerei rond monomane verklaringen van de wereld.

  • Zjen Zen, wo 15 juni 2011 16:48 in reactie op Piet de Geus Reageer op Zjen

    Zjen

    Je hebt gelijk, de diepte van een plat vlak...Platland.
    1 dimensionaal.

    zooooo saai.

  • Tsjeard Aidoo, wo 15 juni 2011 18:44 in reactie op Anja Lodewijks Reageer op Tsjeard

    Tsjeard

    Dat gaf het orakel van Delphi helemaal niet.
    Gnoti seauton is van Socrates.
    Hij zei dat nadat het orakel van Delphi bevestigde dat hij de wijste mens op aarde was.

  • , wo 15 juni 2011 13:15 in reactie op Peer JaWel Reageer op

    Zeggen de Belgische echtgenotes van parlementariërs dat nu ook niet?
    En wat denk je, Peer, houden ze dat vol?

  • Tsjeard Aidoo, wo 15 juni 2011 17:58 in reactie op Peer JaWel Reageer op Tsjeard

    Tsjeard

    =Een mannenoverschot heeft zich in het verleden altijd vanzelf opgelost met een oorlog. =
    Vrouwen hebben volgens jou blijkbaar nooit het leven gelaten tijdens oorlogen?

  • Tsjeard Aidoo, wo 15 juni 2011 18:46 in reactie op Peer JaWel Reageer op Tsjeard

    Tsjeard

    =Een mannenoverschot heeft zich in het verleden altijd vanzelf opgelost met een oorlog. =
    Vrouwen hebben volgens jou blijkbaar nooit het leven gelaten tijdens oorlogen?

  • Tsjeard Aidoo, wo 15 juni 2011 18:47 in reactie op Peer JaWel Reageer op Tsjeard

    Tsjeard

    =Als jullie nou niet ophouden met dat zinloze geknok wordt er niet meer gen**kt.
    Vrouwen: Ken uw macht.=
    Alsof dat heeft geholpen.
    Nooit de Ilias gelezen soms?

  • Opinius Media, wo 15 juni 2011 11:18 Reageer op Opinius

    Opinius

    Het is m.i. een "natuurlijk " gevolg ,in/uit het tijdperk van het individualisme .
    waar het gewiekste ratio als "Het gouden kalf" als enigste ideaal in aanbeden wordt.

    Daarin worden vrouwen uit natuurwetmatigheden als vanzelf overbodig.
    zie de (eerste) tekens-acte daaruit.

  • Wout Berlinck, di 14 juni 2011 16:34 Reageer op Wout

    Wout

    Ik hoop voor de Nederlandse vrouw dat ze zich aangetrokken voelt tot de Chinese man. Binnenkort komen ze U halen.

  • Zjen Zen, di 14 juni 2011 19:55 in reactie op Wout Berlinck Reageer op Zjen

    Zjen

    Hoe kom je bij de opvatting dat mannen vrouwen komen " halen"???

    Chinees of niet.
    Zit je nog vast in het testosteron-stadium of zo?

    Vrouwen kunnen goed zelf kiezen.Dat doen ze elke dag en elke minuut.

  • Wout Berlinck, di 14 juni 2011 20:57 in reactie op Zjen Zen Reageer op Wout

    Wout

    Maakt U zich liever zorgen om het testosteron niveau van de 24 miljoen Chinese single mannen die aan de poort staan in 2020.
    http://news.discovery.com/human/china-birth-rate-single-men.html

  • , wo 15 juni 2011 08:17 in reactie op Wout Berlinck Reageer op

    Zijn te klein. Die vloeren we met onze pinkjes.

  • Wout Berlinck, wo 15 juni 2011 09:29 in reactie op Reageer op Wout

    Wout

    The question left open by economists is what the consequences will be of such a large surplus of young men. History offers a disquieting answer.
    http://www.newsweek.com/2011/03/06/men-without-women.html#

  • , wo 15 juni 2011 10:26 in reactie op Wout Berlinck Reageer op

    Wat had je in gedachten? een soort sabijnse maagdenroof?

  • Wout Berlinck, wo 15 juni 2011 10:32 in reactie op Reageer op Wout

    Wout

    In uw geval een strik erom en per aangetekend richting China.

  • , wo 15 juni 2011 11:13 in reactie op Wout Berlinck Reageer op

    Nou, ik zit niet echt omhoog hoor!

  • Wout Berlinck, wo 15 juni 2011 11:26 in reactie op Reageer op Wout

    Wout

    Voor vrede en vaderland.
    Voetjes in de lucht.

  • Zjen Zen, wo 15 juni 2011 16:52 in reactie op Reageer op Zjen

    Zjen

    Hij ook niet Chatte.

  • Peer JaWel, wo 15 juni 2011 11:41 in reactie op Wout Berlinck Reageer op Peer

    Peer

    Een soort afhaal-chinees bedoel je?

  • , wo 15 juni 2011 11:54 in reactie op Peer JaWel Reageer op

    Hoi Peer, nee, domme botheid dit keer. ;)

  • Piet de Geus, wo 15 juni 2011 12:47 in reactie op Peer JaWel Reageer op Piet

    Piet

    Laten we dan maar vast beginnen met nummeren.

  • , wo 15 juni 2011 13:11 in reactie op Piet de Geus Reageer op

    Jij wou een nummertje trekken?

  • Piet de Geus, wo 15 juni 2011 13:44 in reactie op Reageer op Piet

    Piet

    Nee, ik bestel altijd buiten de kaart om.

  • Censuur Joop, wo 15 juni 2011 15:55 in reactie op Reageer op Censuur

    Censuur

    Nummertje trekken?

    Maken misschien?

    Oei, dit komt er vast niet door. LOL

  • , wo 15 juni 2011 16:20 in reactie op Censuur Joop Reageer op

    Of het er door komt is één ding.
    Of het er bij mij door komt iets totaal anders.

  • Tsjeard Aidoo, di 14 juni 2011 16:31 Reageer op Tsjeard

    Tsjeard

    Wereldwijd is er misschien gebrek aan vrouwen, maar in Nederland is er eerder sprake van een vrouwenplaag. Mannelijke leraren zijn er nauwelijks meer, mannelijke leerlingen laten het massaal afweten, steeds meer vrouwen gaan werken en of je nu gaat paardrijden of honden trainen, het puilt uit van de vrouwen. Zelfs het voetbal is ze niet heilig meer!

  • Gerwin van Eersel, di 14 juni 2011 21:29 in reactie op Tsjeard Aidoo Reageer op Gerwin

    Gerwin

    Maar gelukkig heeft Rutte door dat ie zo min mogelijk van die splijtzwammen in z'n team moet hebben ;-)

  • , wo 15 juni 2011 09:26 in reactie op Tsjeard Aidoo Reageer op

    Nou, jij bent ook een mooie!
    Hele volksstammen zouden een vrouwenoverschot enorm op prijs stellen en jij noemt het een plaag.
    Maar er is dan ook niet direct een overschot aan vrouwen, nietwaar?
    Het probleem is dat vrouwen in veel gevallen beter presteren.
    Tja...

  • Piet de Geus, wo 15 juni 2011 09:33 in reactie op Reageer op Piet

    Piet

    "Maar er is dan ook niet direct een overschot aan vrouwen, nietwaar?"

    Dat kun je niet zo simpel stellen. Onder hoogopgeleiden is er een behoorlijk vrouwenoverschot en op de Ghanese stranden schijnt het nog erger te zijn...

  • , wo 15 juni 2011 10:29 in reactie op Piet de Geus Reageer op

    Dus jij gaat deze vakantie richting Ghana??
    Of begrijp ik deze opgewekte mededeling van jou niet goed?

  • Piet de Geus, wo 15 juni 2011 11:33 in reactie op Reageer op Piet

    Piet

    "Dus jij gaat deze vakantie richting Ghana??"

    Ik ben veel te oud en ik heb de verkeerde kleur, naar de smaak van de middelbare dames die daar het gebraden hennetje uithangen. Bovendien verkeer ik niet genoeg in armoede om me op hen te storten.

  • , wo 15 juni 2011 12:24 in reactie op Piet de Geus Reageer op

    Je kon wel eens gelijk hebben. Jij, als oprecht mysogyn, stort je nergens op.
    En misschien bewijs je de mensheid daarmee wel een dienst. ;=))

  • Piet de Geus, wo 15 juni 2011 12:50 in reactie op Reageer op Piet

    Piet

    "Jij, als oprecht mysogyn, stort je nergens op."

    Als dat is hoe je kwaliteitseisen wilt kenmerken, is het mij best.

  • , wo 15 juni 2011 13:51 in reactie op Piet de Geus Reageer op

    Je kunt je kwaliteitseisen zo hoog zetten dat niemand daar ooit aan voldoen kan.
    En verder vergeet je in dit hele verhaal nog steeds het woord liefde.

  • Piet de Geus, wo 15 juni 2011 15:00 in reactie op Reageer op Piet

    Piet

    "Je kunt je kwaliteitseisen zo hoog zetten dat niemand daar ooit aan voldoen kan."

    Daar heb ik nooit last van gehad. Lijkt me ook meer iets voor mensen met een overdreven romantisch wereldbeeld. Mensen die denken dat zoiets als de ware bestaat... en daardoor al die waren niet zien die op hun weg komen.

    "En verder vergeet je in dit hele verhaal nog steeds het woord liefde."

    Niet alles wat onbenoemd blijft is vergeten.

  • Aert Willem d'Holbach, wo 15 juni 2011 09:41 in reactie op Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Vrouwenoverschot?

    Ik vind kwaliteit toch belangrijker dan kwaliteit.

  • YggY ..., wo 15 juni 2011 10:26 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op YggY

    YggY

    Ik vind kwaliteit toch belangrijker dan kwaliteit.
    ============

    ???

  • , wo 15 juni 2011 10:28 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op

    Ja, dat zegt Piet net ;=)

  • Censuur Joop, wo 15 juni 2011 16:03 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Censuur

    Censuur

    "Ik vind kwaliteit toch belangrijker dan kwaliteit."

    Ik vind het allebei belangrijk.

  • Piet de Geus, wo 15 juni 2011 16:34 in reactie op Censuur Joop Reageer op Piet

    Piet

    Het is inderdaad onmogelijk om daar een hiërarchie in aan te brengen.

  • Tsjeard Aidoo, wo 15 juni 2011 10:48 in reactie op Reageer op Tsjeard

    Tsjeard

    Juist!
    Geen overschot, wel een plaag.
    Het schijnt te blijken dat vrouwen mannen overklassen als je ze gelijke kansen geeft. Dat hoeft ons natuurlijk niet te verbazen want in het dierenleven zijn legio voorbeelden daarvan te vinden.
    Het is misschien toch niet voor niets dat in alle culturen behalve de onze vrouwen aan banden gelegd worden.
    Sinds wij ze van die banden hebben verlost gaat het met de wereld in hoog tempo de totaal verkeerde kant op. Dat zou toch met elkaar te maken kunnen hebben.

  • Fred doet geen beloftes die hij niet nakomt, wo 15 juni 2011 16:37 in reactie op Tsjeard Aidoo Reageer op Fred

    Fred

    Zoals Hyena's?

  • Tsjeard Aidoo, wo 15 juni 2011 17:43 in reactie op Fred doet geen beloftes die hij niet nakomt Reageer op Tsjeard

    Tsjeard

    Zo ver weg hoef je het helemaal niet te zoeken, bij onze honden is het ook het geval. De vrouwtjes presteren gewoon beter bij alles wat ze doen. Mannetjes (reuen) moet je motiveren, vrouwtjes (teven) motiveren zichzelf.

  • Anja Lodewijks, di 14 juni 2011 15:48 Reageer op Anja

    Anja

    Ode aan de vrouw, want de vrouw heeft maar één foutje
    http://www.youtube.com/watch?v=rMBU0P2VtX0
    op 2:45 minuten.

  • , wo 15 juni 2011 10:31 in reactie op Anja Lodewijks Reageer op

    Mooie, Anja, trouwens het hele filmpje is mooi!!

  • Elin Gustavsson, di 14 juni 2011 15:01 Reageer op Elin

    Elin

    Minder bevolking is mooi, maar het probleem is natuurlijk dat jonge mannen niet bepaald lief worden voor elkaar bij vrouwenschaarste. Dus niet alleen zullen vrouwen er onder lijden door toenemende vrouwenhandel, ook (en juist) veel mannen zullen schade ondervinden bij de strijd om vrouwen, al is het maar door een hogere carrièredruk. Overigens is er overduidelijk een wereldwijde negatieve correlatie tussen de mate van patriarchie in een land en de staat van ontwikkeling er van (incl. mensenrechten), en meer mannen betekent meer (kans op) patriarchie.

  • Zjen Zen, di 14 juni 2011 15:26 in reactie op Elin Gustavsson Reageer op Zjen

    Zjen

    Nee hoor, dat zie je fout volgens mij; ik denk dat er heel veel meer mannen moeten komen dan vrouwen..dan loopt het patriarchaat zich in zichzelf kapot. Vanzelf.

    En dan kunnen we als mens een andere weg kiezen.

  • Tsjeard Aidoo, di 14 juni 2011 20:59 in reactie op Elin Gustavsson Reageer op Tsjeard

    Tsjeard

    =Minder bevolking is mooi, maar het probleem is natuurlijk dat jonge mannen niet bepaald lief worden voor elkaar bij vrouwenschaarste.
    Waar haal je het vandaan?
    Jongens worden juist extra lief voor elkaar bij gebrek aan vrouwen!
    Mannen trouwens ook, voor jongens dan.

  • Andy P, di 14 juni 2011 13:34 Reageer op Andy

    Andy

    Wat maakt het uit, dan is CoC ook weer eens een keer blij.

  • Bijstandskoning van GeenStijl, di 14 juni 2011 13:31 Reageer op Bijstandskoning

    Bijstandskoning

    Eugenetica zijn weer terug. Een lach verschijnt in de as van Hitler, zoals Karel Kanits het zou zeggen.

  • Tulay M, di 14 juni 2011 12:09 Reageer op Tulay

    Tulay

    In zijn fascinerende studie http://www.hitte.nu/volksbeving.html
    over de wereldwijde bevolkingspolitiek komt de wetenschapsjournalist Fred Pearce tot de conclusie dat het goed denkbaar is dat aan het eind van de eeuw geen Europeanen meer bestaan.
    "als Italië op het recente vruchtbaarheidsniveau blijft steken en zijn bevolking niet aanvult met immigranten van buiten, het land tegen het einde van deze eeuw 86 procent van zijn inwoners zal verliezen en er nog maar 8 miljoen overhouden, tegen 56 miljoen nu. Spanje zal 85 procent verliezen, Duitsland 83 procent en Griekenland 74 procent".
    Is dat niet even schrikken ! ?

  • Evert van Vliet, di 14 juni 2011 12:19 in reactie op Tulay M Reageer op Evert

    Evert

    Nee niet echt, goed streven!

  • dr. Bob, di 14 juni 2011 12:38 in reactie op Tulay M Reageer op dr.

    dr.

    Prima toch ! En minder vrouwen betekend ook nog es minder babies dus dat gaat eindelijk de goeie kant op. Misschien net op tijd.
    Eén of twee miljard mensen op dees aard is meer dan genoeg.
    Alle andere levende wezens zullen ons eeuwig dankbaar zijn plus dat de mens daar zelf ook van profiteerd natuurlijk.

  • Ieder - eenwilvrijzijn, di 14 juni 2011 15:06 in reactie op Tulay M Reageer op Ieder

    Ieder

    "... Is dat niet even schrikken ! ? ..."

    Nee.. hoezo ?
    Wat ontgaat mij hier ?

  • Tsjeard Aidoo, di 14 juni 2011 21:30 in reactie op Tulay M Reageer op Tsjeard

    Tsjeard

    =als Italië op het recente vruchtbaarheidsniveau blijft steken en zijn bevolking niet aanvult met immigranten van buiten, het land tegen het einde van deze eeuw 86 procent van zijn inwoners zal verliezen en er nog maar 8 miljoen overhouden, tegen 56 miljoen nu=
    Klinkt geweldig, geen Italianen meer, hopelijk zijn we dan ook eindelijk verlost van die paus daar, maar waarschijnlijker is dat tegen die tijd heel Afrika hier neergestreken is. Niet te vroeg juichen dus!

  • Al Bundy, di 14 juni 2011 11:34 Reageer op Al

    Al

    Vorige week lees ik nog cijfers dat de wereldbevolking nog explosief stijgt en nu weer lees ik dat er een tekort (voor zover je daar bij overbevolking over kunt spreken) aan baarmoeders om die overbevolking mogelijk te maken. Ik denk dat we hier niet al te rouwig om moeten zijn, of moeten we het nu zielig gaan vinden voor al die mannen die straks nooit aan een vrouw kunnen komen ??

    En wat Marco al zegt is waar ... het is een beetje een 'ver van mijn bedshow'.

  • Evert van Vliet, di 14 juni 2011 11:45 in reactie op Al Bundy Reageer op Evert

    Evert

    Ik las ook dat er nijpend tekort is aan poolse baarmoeders.

    Niet dat ik alles lees wat ik 'geloof' maar dat ter zijde.

  • Zjen Zen, di 14 juni 2011 11:46 in reactie op Al Bundy Reageer op Zjen

    Zjen

    Vrouwen reduceren tot baarmoeders...hm.
    Alleen mannen zijn mensen dan?

  • Evert van Vliet, di 14 juni 2011 11:53 in reactie op Zjen Zen Reageer op Evert

    Evert

    Nee; d'r zijn mensen en journalisten;

    http://www.joop.nl/wereld/detail/artikel/gay_pride_kroatie_geterroriseerd_door_10000_demonstranten/

    "Vier journalisten en een aantal mensen raakten gewond."

  • Anja Lodewijks, di 14 juni 2011 12:18 in reactie op Zjen Zen Reageer op Anja

    Anja

    Als we nou toch lullig doen, kunnen we ook de man reduceren tot iets wat hij heeft.
    http://bit.ly/muyNlE

  • Zjen Zen, di 14 juni 2011 12:29 in reactie op Anja Lodewijks Reageer op Zjen

    Zjen

    LOL.

  • , di 14 juni 2011 14:16 in reactie op Anja Lodewijks Reageer op

    Niet eens tot wat hij heeft, maat tot wat daar af en toe op een of andere manier uitkomt. ;;=))

  • Ieder - eenwilvrijzijn, di 14 juni 2011 15:38 in reactie op Anja Lodewijks Reageer op Ieder

    Ieder

    ;•)

  • Censuur Joop, di 14 juni 2011 15:35 in reactie op Al Bundy Reageer op Censuur

    Censuur

    Jij reduceert een vrouw tot een baarmoeder?

    Zo las ik ook dat er een overschot aan zaadballen is. Ik heb nog wel een nijptang.

  • Zjen Zen, di 14 juni 2011 15:40 in reactie op Censuur Joop Reageer op Zjen

    Zjen

    Onverdoofd Fatima???? Nee he??

  • , di 14 juni 2011 15:49 in reactie op Zjen Zen Reageer op

    Het gaat ook met twee bakstenen, Zjen.

  • Zjen Zen, di 14 juni 2011 16:01 in reactie op Reageer op Zjen

    Zjen

    Ah Ja! Opkeien heet dat toch?
    Dan lopen ze harder.

  • , di 14 juni 2011 16:19 in reactie op Zjen Zen Reageer op

    Als je maar zorgt dat je vingers er niet tussen komen.

    huhuhuh.

  • Censuur Joop, wo 15 juni 2011 14:24 in reactie op Zjen Zen Reageer op Censuur

    Censuur

    "Dan lopen ze harder. "

    Nee, opkeien geldt alleen voor renpaarden. En dat kan je dan van zo'n man niet meer zeggen. Dat ze renpaarden zijn.

  • Zjen Zen, wo 15 juni 2011 15:16 in reactie op Censuur Joop Reageer op Zjen

    Zjen

    Het waren kamelen..die kei je op, ze nemen dan een enorme slurp water extra van pijn en schrik en dan lopen ze harder EN langer in de woestijn.

  • Censuur Joop, wo 15 juni 2011 15:52 in reactie op Zjen Zen Reageer op Censuur

    Censuur

    Nou ja, kamelen noemen ze dan ook de paarden van de woestijn. LOL

  • Tsjeard Aidoo, wo 15 juni 2011 18:11 in reactie op Censuur Joop Reageer op Tsjeard

    Tsjeard

    Echt niet. Een kameel noemen we het schip der woestijn.

  • Censuur Joop, wo 15 juni 2011 22:51 in reactie op Tsjeard Aidoo Reageer op Censuur

    Censuur

    Tjonge.

  • Anja Lodewijks, di 14 juni 2011 16:19 in reactie op Reageer op Anja

    Anja

    Deksels nog aan toe!

  • Piet de Geus, di 14 juni 2011 16:21 in reactie op Reageer op Piet

    Piet

    "Het gaat ook met twee bakstenen"

    En het doet alleen maar zeer als je je vingers ertussen krijgt.

  • Zjen Zen, di 14 juni 2011 19:57 in reactie op Piet de Geus Reageer op Zjen

    Zjen

    Haal je handen dan ook uit je kruis Piet!

  • Anja Lodewijks, di 14 juni 2011 20:49 in reactie op Zjen Zen Reageer op Anja

    Anja

    ROFLMAOPMP!

  • Piet de Geus, di 14 juni 2011 22:35 in reactie op Zjen Zen Reageer op Piet

    Piet

    Dan vallen de bakstenen op de vloer...

  • Zjen Zen, wo 15 juni 2011 10:07 in reactie op Piet de Geus Reageer op Zjen

    Zjen

    Ah! op die fiets...dat heb je heel erg goed gedaan Pieternel. Knap!

  • Censuur Joop, di 14 juni 2011 15:54 in reactie op Zjen Zen Reageer op Censuur

    Censuur

    Natuurlijk onverdoofd. Ze buiten maar op een houtje, hoor.

  • , di 14 juni 2011 16:33 in reactie op Censuur Joop Reageer op

    Na die tijd hebben ze weinig anders om op te bijten ::=))

  • Michiel Online, di 14 juni 2011 11:32 Reageer op Michiel

    Michiel

    "Hoe minder vrouwen, hoe minder kans op nog meer kinderen in een wereld die haar kinderen niet eens fatsoenlijk kan verzorgen."

    Hoe minder last van overbevolking, kan ik er wel een toevoegen.

  • Evert van Vliet, di 14 juni 2011 11:29 Reageer op Evert

    Evert

    Op zich niets mis mee, dar zet een rem op het baren dat iedereen zorgen zou moeten baren.

  • Gesus , di 14 juni 2011 11:18 Reageer op Gesus

    Gesus

    maakt toch niet uit er kunnen niet meer mannen een vrouw ontmoeten dan er vrouwen zijn , en als de dames het willen hebben ze eigenlijk alleen maar een spermabank en een IV arts nodig :)

  • , di 14 juni 2011 11:26 in reactie op Gesus Reageer op

    Wij hebben idd aan één spremacel voldoende.
    Daar kunnen mannen nog wat van leren ;=DD

  • Zjen Zen, di 14 juni 2011 11:49 in reactie op Reageer op Zjen

    Zjen

    Raar toch eigenlijk dat wat zo zeldzaam is, eicellen en tijd/aandacht om kinderen te baren en in verbondenheid op te voeden, vergeleken met de enorme hoeveelheid spermacellen, *zo* geminacht wordt.

    Is dat geen perverse omkering van waarden? eigenlijk?

  • Wim van Delft, di 14 juni 2011 12:16 in reactie op Zjen Zen Reageer op Wim

    Wim

    Valt wel mee met die verhouding eicel en spermacel. Ik zal niet persoonlijk worden, maar als ik sommige vrouwen hier hoor ratelen, dan denk ik dat ze iedere dag ongesteld zijn :-)

  • Zjen Zen, di 14 juni 2011 12:36 in reactie op Wim van Delft Reageer op Zjen

    Zjen

    Denigrerende opmerkingen maken over vrouwen die zich klote voelen want ze moeten door in de ratrace van alle dag, inclusief vleugels in hun string, in plaats van even een paar dagen wat kalmer aan mogen doen...dat is pas echt een flinke vent die dat doet.

  • Evert van Vliet, di 14 juni 2011 13:29 in reactie op Wim van Delft Reageer op Evert

    Evert

    Ik ga d'r wel persoonlijk tegenaan; jij was toch zo bloeddorstig in 'ons' aller naam?

  • , di 14 juni 2011 14:08 in reactie op Wim van Delft Reageer op

    Dan denk jij verkeerd.
    A: die vrouwen zijn veelal niet( meer) ongesteld.
    En B:
    Die vrouwen hebben allemaal zelf, met behulp van één enkel lullig spermacelletje kinderen gemaakt.
    En nou jij weer.
    Doe ze dat maar eens na.
    Een grote bek hebben kan iedereen.

  • Piet de Geus, di 14 juni 2011 16:29 in reactie op Reageer op Piet

    Piet

    "A: die vrouwen zijn veelal niet( meer) ongesteld."

    Die verlepte zweters zijn natuurlijk volstrekt overbodig: http://www.youtube.com/watch?v=J1PezcsOE9k

  • , di 14 juni 2011 18:44 in reactie op Piet de Geus Reageer op

    Die verlepte zweters?
    Heb je het nu over mannekes in de penopauze?
    Hijgerige tiepjes die niks klaarmaken?

  • Piet de Geus, di 14 juni 2011 20:18 in reactie op Reageer op Piet

    Piet

    "Heb je het nu over mannekes in de penopauze?"

    Die hele penopauze is verzonnen uit penisnijd. Daarna kun je nog rustig aan een derde leg beginnen. Vrouwen na de menopauze daarentegen zijn volstrekt overbodig geworden. ;)

  • , wo 15 juni 2011 10:34 in reactie op Piet de Geus Reageer op

    Onlangs beviel een Friese dame van 63(!!!) nog van een gezonde spruit.
    Dat zie ik een man van 63 nog niet doen.

  • Piet de Geus, wo 15 juni 2011 11:34 in reactie op Reageer op Piet

    Piet

    "Dat zie ik een man van 63 nog niet doen."

    Nee, die weten al lang voor hun 63e dat je bepaalde werkzaamheden maar beter uit kunt besteden.

  • , wo 15 juni 2011 11:53 in reactie op Piet de Geus Reageer op

    Ja, dom van de vrouwen dat ze die taak elke keer weer weer braaf op zich nemen.
    Ik zal 't nooit meer doen....:=((

  • Censuur Joop, wo 15 juni 2011 14:21 in reactie op Piet de Geus Reageer op Censuur

    Censuur

    En daarom viagra nodig hebben. Omdat ze hun werk uitbesteden aan een pilletje. Er zijn maar weinig echt potente mannen op die leeftijd. En degene die het zijn zonder pilletje, moet je koesteren en aan het werk houden.

  • , wo 15 juni 2011 16:18 in reactie op Censuur Joop Reageer op

    Koesteren en aan het werk houden....LOL, Fatima, ik doe mijn best, hoor!!
    Vooral dat koesteren,want van het een komt het ander........

  • , di 14 juni 2011 15:29 in reactie op Wim van Delft Reageer op

    Dat denken we dus ook van jou.

  • de heer Meijerink, di 14 juni 2011 19:36 in reactie op Wim van Delft Reageer op de heer

    de heer

    Wa heb je toch een fluwelen tong (maar niet heus)

  • Censuur Joop, wo 15 juni 2011 14:19 in reactie op Wim van Delft Reageer op Censuur

    Censuur

    "Valt wel mee met die verhouding eicel en spermacel. Ik zal niet persoonlijk worden, maar als ik sommige vrouwen hier hoor ratelen, dan denk ik dat ze iedere dag ongesteld zijn :-) "

    Als ik het niet was zou ik het worden van jouw opmerkingen.

  • Evert van Vliet, di 14 juni 2011 11:35 in reactie op Gesus Reageer op Evert

    Evert

    En wanneer de genen bepalen dat je niet kunt baren kun je altijd nog de baarmoeder van je moeder laten overzetten;

    http://www.telegraaf.nl/vrouw/10018611/__Dochter_krijgt_baarmoeder_van_moeder__.html?p=16,2

    Oftewel hoe verziek je de genen-poel (nog verder)?

  • de heer Meijerink, di 14 juni 2011 11:09 Reageer op de heer

    de heer

    Oei, ik heb er ongemerkt ook aan meegewerkt (twee zonen en maar een dochter).
    Heeft West-Europa hier dan last van, krijg ik nu 7 koeien voor mijn dochter of moet ik nog steeds 5 koeien ervoor betalen? Ik vind het een beetje 'ver van mijn bedshow' gedoe.

  • Censuur Joop, di 14 juni 2011 11:08 Reageer op Censuur

    Censuur

    Er zit ook een voordeel aan. Hoe minder vrouwen, hoe minder kans op nog meer kinderen in een wereld die haar kinderen niet eens fatsoenlijk kan verzorgen. Zo sterven er langzaamaan hele generaties uit.

    Misschien is het wel een onbewust natuurlijk selectieproces.

    Mijn eigen voorkeur was trouwens een dochter.

  • Jager Verzamelaar, di 14 juni 2011 11:25 in reactie op Censuur Joop Reageer op Jager

    Jager

    Een vrouw kan heel wat kinderen op aarde zetten

    zeker als er genoeg mannen zijn om daar mee te helpen

  • Censuur Joop, di 14 juni 2011 11:40 in reactie op Jager Verzamelaar Reageer op Censuur

    Censuur

    Minder vrouwen zijn minder kinderen, hoe je het ook wendt of keert.

    Een vrouw kan niet van twee mannen tegelijk een kind baren. Het is een medisch unicum als een vrouw een tweeling baart waarvan elk kind een andere vader heeft.

    Een man kan trouwens meer kinderen verwekken dan een vrouw ooit haar vruchtbare leven kan baren. Gelukkig wordt het meeste zaad weggegooid met het waswater.

  • Evert van Vliet, di 14 juni 2011 12:12 in reactie op Jager Verzamelaar Reageer op Evert

    Evert

    1 man kan ook een heel leger aan nageslacht op deze planeet zetten anders, afhankelijk van hoeveel mevrollies hij weet te 'overtuigen'* hun baarmoeder ter beschikking te stellen.

    * Dit kan vele vormen aannemen, van erfelijk 'recht' t/m illegale verkrachting.

  • , di 14 juni 2011 15:13 in reactie op Jager Verzamelaar Reageer op

    Nee, hoor.EEN man is zat.
    En die hoeft ook maar één keer te ejaculeren en daar kunnen weer hele volksstammen van gemaakt worden.
    Daarna kan de man af door de zijdeur, want nergens meer voor nodig.
    Tja, leuker kunnen we het niet maken .
    Wel goedkoper.

  • Zjen Zen, di 14 juni 2011 11:30 in reactie op Censuur Joop Reageer op Zjen

    Zjen

    Ik zie ook een voordeel maar dan andersom; hoe minder vrouwen hoe meer mannen het met elkaar moeten zien te rooien.
    Mannen zullen dan noodgedwongen meer waardering moeten gaan opbrengen voor hoe de samenleving in balans kan zijn.
    De waarde en het respect voor vrouwen kan dan op lange termijn alleen maar groeien.
    Dat is wellicht de enige manier om mannelijke energie beter te balanceren met vrouwelijke energie in mannen zelf.

    En dat zou echt helpen.

  • Censuur Joop, di 14 juni 2011 11:42 in reactie op Zjen Zen Reageer op Censuur

    Censuur

    Ik ben niet zo optimistisch, Zjen. Bij de meeste mannen waart nog steeds dat Neanderthaler oerinstinct rond.

  • Zjen Zen, di 14 juni 2011 12:05 in reactie op Censuur Joop Reageer op Zjen

    Zjen

    Ik kom steeds vaker mannen tegen, ook oudere mannen, die gevoelsmatig al wat verder ontwikkeld zijn dan een 3-jarige die een driftbui krijgt als ie zijn zinnetje niet krijgt.Of gaat dwingen en vechten. Of passief-agressief en manipulatief zijn.
    Ik ben soms heel erg pessimistisch maar soms ook weer optimistisch.
    Ik denk dat een vrouw gewoon in haar kracht moet staan en haar passie en missie volgen, ongeacht wat mannen doen of denken of hoe ze ook dwars zitten.

  • , di 14 juni 2011 14:10 in reactie op Zjen Zen Reageer op

    Nou Zjen, ik ken ook volwassen mannen die in de stress schieten wanneer ze hun zin niet krijgen.
    Maar goed, dat zijn niet de onze, hé?

  • Zjen Zen, di 14 juni 2011 14:27 in reactie op Reageer op Zjen

    Zjen

    Ik vergelijk de gevoelsontwikkeling van heel erg veel mannen met het niveau van een 3-jarige Chatte. Dat om te beginnen.

    Onder druk *kunnen* zelfs volwassen mannen gevoelsmatig een indrukwekkende ontwikkeling doormaken.
    ::))

  • , di 14 juni 2011 15:21 in reactie op Zjen Zen Reageer op

    Ja, Zjen, onder druk wordt alles vloeibaar.
    Maar, en dat is weer eens iets leuks, daar hebben we geen mannen voor nodig.
    Ach, maar zo af en toe zijn ze toch wel echt heel lief, hoor!!!(mits netjes getemd)..;;==))))))

  • Zjen Zen, di 14 juni 2011 15:27 in reactie op Reageer op Zjen

    Zjen

    hehehehe Boze Kat?? hehehe o nee, een spinnend poesje...LOL.

  • , wo 15 juni 2011 13:48 in reactie op Zjen Zen Reageer op

    Zjen , google even op* adorable cat lounging and loving*
    Kan je zien hoe lief een rooie kat kan zijn.

  • Zjen Zen, wo 15 juni 2011 15:11 in reactie op Reageer op Zjen

    Zjen

    Heel heel heel erg lief.
    Ik mis katten.

  • Anja Lodewijks, di 14 juni 2011 16:26 in reactie op Reageer op Anja

    Anja

    Alleen de beste uitsparen, we hebben ze niet allemaal nodig.
    De vrouwen van Anton Heyboer waren nog niet zo gek.

  • , wo 15 juni 2011 16:28 in reactie op Anja Lodewijks Reageer op

    Nou, Anja, niet om het een of ander, maar ik heb mijn man graag alleen.
    Ouderwets, hé?

  • YggY ..., di 14 juni 2011 14:36 in reactie op Reageer op YggY

    YggY

    Volgens mij doe je nu statistische gegevens geweld aan.

    Maar misschien is het wel beter als ik me maar buiten deze discussie houd want de algemeenheden en de frustraties vliegen me hier om de oren.

  • , di 14 juni 2011 15:14 in reactie op YggY ... Reageer op

    Ik zou niet weten welke statistieken.
    Maar goed, hou je er maar buiten, wanneer je dat beter uitkomt.

  • , di 14 juni 2011 15:21 in reactie op YggY ... Reageer op

    Hebben Zjen en ik frustraties?
    Gossie.
    Dat is helemaal nieuw.

  • Zjen Zen, di 14 juni 2011 15:29 in reactie op Reageer op Zjen

    Zjen

    YggY bedoelt natuurlijk Jager en andere mannen hier.
    Niet jou of mij.

  • , di 14 juni 2011 15:51 in reactie op Zjen Zen Reageer op

    Weet ik Zjen, als er iemand hier vrouwvriendelijk is is het Yggy wel, dus we moeten hem maar even *hors categorie* plaatsen!!

  • , di 14 juni 2011 15:39 in reactie op YggY ... Reageer op

    Maar als je denkt me tegen te kunnen spreken ben ik gaarne bereid een discussie met je aan te gaan in dezen.
    Je weet wel dat ik tamelijk buigzaam ben in mijn meningen, mits ik met redelijke mensen discussiëer(waar ik jou toe reken).

    Moimoimoi, Ygg.

  • YggY ..., di 14 juni 2011 16:03 in reactie op Reageer op YggY

    YggY

    Welk gedeelte van :

    Maar misschien is het wel beter als ik me maar buiten deze discussie houd

    heb je niet begrepen ?

  • , di 14 juni 2011 16:21 in reactie op YggY ... Reageer op

    De hele zin niet.
    Als er iemand is die vrouwvriendelijk is ben jij dat wel.
    Dacht ik tenminste.
    Spreek me maar tegen.

  • , wo 15 juni 2011 09:31 in reactie op YggY ... Reageer op

    Aangezien het een vragende zin is *misschien is het beter dat* krijg je nee als antwoord.

  • , wo 15 juni 2011 16:29 in reactie op YggY ... Reageer op

    Frustraties?
    Welke, de jouwe of die van anderen?

  • Jager Verzamelaar, di 14 juni 2011 12:14 in reactie op Zjen Zen Reageer op Jager

    Jager

    Je bedoeld meer homoseksuele mannen?

    En waardering voor vrouwen ?

    wat is dat nu weer voor seksistische onzin

    Ik waardeer mensen op hoe ze zijn en niet omdat ze man of vrouw zijn
    slechts in bed trek ik de lijn

    Verder hebben vrouwen nu niet bepaald aangetoond beter te zijn dan mannen

    tegen over reagan kan je thatcher zetten en tegenover wilders verdonk

    Waardering voor vrouwen is geen issue in mijn belevingswereld die strijd wordt gevoerd in de derde wereld (en dankzij de linkse golf in latijns-amerika met heel veel succes)

    Voor het tekort stel ik voor meer te investeren in promotie van de herenliefde .

    Ook dat is goed voor de overbevolking

  • Zjen Zen, di 14 juni 2011 12:31 in reactie op Jager Verzamelaar Reageer op Zjen

    Zjen

    De strekking van wat ik zei is je ontgaan. Ik heb het over mannen die zich meer gevoelsmatig zouden moeten ontwikkelen zodat ze voelen , in de meest uitgebreide betekenis van voelen, wat en wie ze zijn en wat de effecten zijn van de overmaat aan waardering voor mannelijke energie en de minachting voor vrouwelijke kracht.

  • , di 14 juni 2011 15:28 in reactie op Jager Verzamelaar Reageer op

    Je hebt het al weer niet goed gelezen, joh.

  • , di 14 juni 2011 15:56 in reactie op Zjen Zen Reageer op

    Nou Zjen.
    Stel je ff voor, een wereld met op 10 mannen één vrouw...........
    Gegarandeerd moord en doodslag, oorlog en ellende.

  • Zjen Zen, di 14 juni 2011 16:10 in reactie op Reageer op Zjen

    Zjen

    Ja, zo zijn mannen dan inderdaad...die gaan er weer vol in en dan gaan er een heleboel dood.Maar helaas slepen ze in hun moordlust veel vrouwen en kinderen mee...als eerste vaak , juist om andere mannen te treffen. Verkrachten en zo.
    Vraag je je toch af hoe waardevol die mannen vrouwen zien als ze ze zo vreselijk te pakken nemen om hun mannen te treffen.

    Weer zo'n rare omkering in de mannelijke psyche.

  • , di 14 juni 2011 16:20 in reactie op Zjen Zen Reageer op

    Dat is het aardige aan mannen. Helemaal snappen doe je ze nooit.
    Andersom schijnt trouwens ook waar te zijn.

  • Zjen Zen, di 14 juni 2011 20:00 in reactie op Reageer op Zjen

    Zjen

    Ik snap mannen van voor tot achter Chatte.
    LOL.

    Ik heb namelijk een onbegrensd empathisch vermogen.
    Wat ik niet snap met mijn hersens, dat voel ik wel.
    En ik heb een groot vertrouwen in mijn vrouwelijke vermogens.

  • Jager Verzamelaar, wo 15 juni 2011 08:25 in reactie op Zjen Zen Reageer op Jager

    Jager

    Je hebt geen bal verstand van mannen met je retro-feministische praatjes over moordlust van mannen.

  • Zjen Zen, wo 15 juni 2011 10:08 in reactie op Jager Verzamelaar Reageer op Zjen

    Zjen

    Jager, laat jij nou een uitzondering op de regel zijn...dat kan.

  • , wo 15 juni 2011 10:51 in reactie op Zjen Zen Reageer op

    Nou ik nog steeds niet helemaal. Ik word nog regelmatig verrast door hun reacties, soms is dat leuk, soms minder.
    Maar meestal vind ik het wel leuk.(gelukkig)

  • Tsjeard Aidoo, wo 15 juni 2011 18:17 in reactie op Reageer op Tsjeard

    Tsjeard

    Echt niet.
    Mannen zijn prima in staat elkaar te bevredigen.
    Verder hadden vrouwen oorspronkelijk meerdere mannen.
    Dat blijkt uit het enige verhaal dat ons uit de prehistorie bereikt heeft en wordt bevestigd in de nog steeds bestaande praktijk in de Himalaya.

  • Tsjeard Aidoo, di 21 juni 2011 21:17 in reactie op Zjen Zen Reageer op Tsjeard

    Tsjeard

    =Ik zie ook een voordeel maar dan andersom; hoe minder vrouwen hoe meer mannen het met elkaar moeten zien te rooien. De waarde en het respect voor vrouwen kan dan op lange termijn alleen maar groeien.=
    Wat een wereldvreemde opvatting toch weer!
    Mannen kunnen het altijd al uitstekend met elkaar vinden zonder vrouwen erbij. Nooit gehoord van militairen die langdurig zonder vrouwen verkeren en zeelieden die voorheen soms jaren samen zonder vrouwen op zeilschepen zaten. Na zo´n periode was hun waardering en respect voor vrouwen juist tot een minimum gedaald. Daarom verkrachten soldaten vrouwen en lopen zeelui alle hoeren in elke havenplaats af.

  • Michiel Online, di 14 juni 2011 11:33 in reactie op Censuur Joop Reageer op Michiel

    Michiel

    *aan

  • Michiel Online, di 14 juni 2011 11:48 in reactie op Michiel Online Reageer op Michiel

    Michiel

    "Hoe minder vrouwen, hoe minder kans op nog meer kinderen in een wereld die haar kinderen niet eens fatsoenlijk kan verzorgen."

    Hoe minder last van overbevolking, kan ik er wel aan toevoegen.

  • Al Bundy, di 14 juni 2011 12:18 in reactie op Michiel Online Reageer op Al

    Al

    "Hoe minder last van overbevolking, kan ik er wel aan toevoegen."

    Precies, dat probeerde ik ook al duidelijk te maken.

  • , di 14 juni 2011 14:18 in reactie op Michiel Online Reageer op

    Dus als ik je goed begrijp is de overbevolking de schuld van vrouwen?
    Jongen toch.

  • Anja Lodewijks, di 14 juni 2011 11:37 in reactie op Censuur Joop Reageer op Anja

    Anja

    O maar Fatima, er is chronisch gebrek aan vrouwelijke eigenschappen om een goede balans te krijgen. Veel te veel werking vanuit de linkerhersenhelft vandaag de dag, ook goed zichtbaar bij de politiek.
    http://www.heinpragt.com/manvrouw/manvrouw.php#Deel2

  • Jager Verzamelaar, di 14 juni 2011 12:25 in reactie op Anja Lodewijks Reageer op Jager

    Jager

    sorry maar waar zijn precies die vrouwelijke eigenschappen zo geweldig zichtbaar in de politiek?

    Bij verdonk, sap, hamer, agema?

    Tot dusver hoor socialere voorstellen van de mannen .
    Uitzondering was mevrouw vogelaar indertijd maar die moest oprotten van Wouter Wilders

    Ik geloof geen fluit van dat gejammer dat vrouwen het allemaal zo veel beter zouden doen .

    Thatcher stortte een land in ellende
    Verdonk wist onmenselijkheid tot nieuwe hoogten te stuwen
    Sap wil dooie afghanen emanciperen
    Condoleezzzaaa rice was ook al zo'n schatje
    Mariette hamer was in de VS en zag daar mensen zonder uitkering en vond dat een geniaal systeem

    Volgens mij moet je niet kijken naar mannelijkheid of vrouwelijkheid maar naar menselijkheid

    Ophouden met positieve discriminatie

    Landen waar ze dat niet doen hebben vaker een vrouwelijke president notabene

  • Zjen Zen, di 14 juni 2011 12:40 in reactie op Jager Verzamelaar Reageer op Zjen

    Zjen

    Vrouwen aan de top of in leidinggevende functies hebben zich volledig aangepast en gevormd naar de mannenwereld waar ze in leven en werken.
    Soms zie ik echt klonen rondlopen en machines rondlopen in plaats van vrouwen die vanuit hun eigen vrouwelijke power handelen.

    Ik ben het met je eens dat vrouwen veel meer in hun eigen vrouwelijke kracht moeten staan, maar dan halen ze de top niet.
    Want daar geldt ellebogenwerk, competitie en testosteron.

  • Anja Lodewijks, di 14 juni 2011 13:06 in reactie op Jager Verzamelaar Reageer op Anja

    Anja

    Nee, het ontbeert de politiek juist aan vrouwelijke eigenschappen. Een vrouw die in haar werk net doet of zij een man is, voegt natuurlijk helemaal niet het vrouwelijke toe.
    Het allermooiste is wanneer elk mens het vrouwelijke en het mannelijke goed in evenwicht heeft. Het is een kwestie van beide hersenhelften evenredig ontwikkelen, hoeft geen hormonale invloed te hebben. Beide voor de kinderen zorgen is daar ook
    een voorbeeld van. En een vrouw die in haar eigen kracht staat, heeft haar vrouwelijk kwaliteiten tot haar beschikking terwijl ze toch haar mannetje kan staan. Ze is niet onderdanig maar wel empatisch, niet streberig maar wel verstandig enz.

  • Jager Verzamelaar, di 14 juni 2011 14:30 in reactie op Anja Lodewijks Reageer op Jager

    Jager

    http://www.youtube.com/watch?v=dZjV1P8ck_s

  • Censuur Joop, di 14 juni 2011 15:56 in reactie op Anja Lodewijks Reageer op Censuur

    Censuur

    Gelukkig heb ik het beter getroffen dan de vrouwen van die mannen in het macho-kabinet. Ik snap nou ook waarom Rutte nog steeds geen vrouw heeft. Wie wil nou zo'n linksgeestige en rechtsdenkende nitwit?

  • Kaptein Roodbaard, di 14 juni 2011 11:43 in reactie op Censuur Joop Reageer op Kaptein

    Kaptein

    Je zou ook kunnen zeggen dat een natuurlijk selectieproces altijd onbewust is. Zodra je je bewust met selectie gaat bemoeien, is het immers al minder natuurlijk. Al is het maar omdat je daarmee een doel stelt, wat natuurlijke selectie in principe niet kent (door random mutaties en variatie).

    Verder is het wel zo, dat wanneer er meer zonen geboren worden (en een samenleving uit meer dan 50% vrouwen bestaat). Het evolutionair aantrekkelijk wordt om meer dochters te krijgen, aangezien zij de 'sterke genen' voor het uitkiezen hebben in die situatie.

    Ik vrees echter dat die vlieger niet opgaat als de mensheid ineens collectief besluit geen dochters meer te willen. Omdat dochters dan 'gewoon' geaborteerd worden totdat er weer een zoon opsteekt.

    Vroeger dacht ik altijd dat ik liever een zoon zou krijgen, tegenwoordig kan ik me niet meer voorstellen dat het me uit zou maken wat het geslacht van mijn potentiele nakomelingen zou zijn.

  • Zjen Zen, di 14 juni 2011 12:42 in reactie op Kaptein Roodbaard Reageer op Zjen

    Zjen

    Als je met je hoofd het geslacht van je nageslacht gaat kiezen dan krijg je deze disbalans.
    Laat je het leven zijn natuurlijke loop hebben dan ontstaat die disbalans niet. Klopt helemaal.

 

Reageren

opiniemakers

Populair

Scroll naar boven Scroll naar boven