08 januari 12 12:43 Reageer (260) Politiek RSS

PVV verbolgen over gesluierde Beatrix

Update: Rosenthal en RVD reageren: Koningin droeg hoofddoek uit respect... Koningin draagt bij bezoek aan moskee hoofddoek… PVV kondigt Kamervragen aan

Koningin Beatrix brengt momenteel een staatsbezoek aan de Verenigde Arabische Emiraten. Bij het bezoeken van een moskee in Abu Dhabi is de koningin gesluierd het gebedshuis binnen gegaan. Dit tot woede van de PVV. Hare Majesteit zou met het dragen van een hoofddoek de onderdrukking van vrouwen legitimeren.

Update 19.00

Minister Uri Rosenthal (Buitenlandse Zaken) heeft inmiddels een reactie gegeven. Hij zegt:

"Geen hoofddoek dragen bij het bezoek aan een godshuis was geen optie. Dan had de uitnodiging voor het bezoek aan de voor de Verenigde Arabische Emiraten belangrijke moskee niet aangenomen moeten worden."

Eerder had ook de Rijksvoorlichtingsdienst gemeld dat de koningin haar hoofd bedekte uit respect voor de gewoontes van het ontvangende land.

D66-leider Alexander Pechtold twitterde nog voordat de PVV met een reactie kwam of Wilders niet moest reageren. 'En ja hoor', aldus Pechtold. Ook GroenLinks-Tweede Kamerlid Tofik Dibi kwam met een reactie:

"Een reactie heb ik zeker: het probleem is niet alleen dat collega Wilders Nederland bezighoudt met heel prijzige Kamervragen over Kinderen voor Kinderen-liedjes waarin Allah genoemd wordt, of de garderobe van onze koningin, maar dat vervolgens iedereen daarop reageert. Deze rituele dans leidt de aandacht af van echte problemen. Nederland verkeert in een recessie en daar moeten we onze gezamenlijke verontwaardiging op richten!"

De PVV kondigt aan hier vragen over te zullen stellen. De partij wil onder meer weten of "deze trieste wanvertoning" niet had kunnen worden voorkomen.  Volgens de partij is de hoofddoek een symbool van islamisering, onderdrukking en discriminatie van de vrouw.

Bij het betreden van een moskee moet de vrouw zich sluieren. Beatrix en Maxima passen zich aan, aan de gebruiken in Abu Dhabi. Deze aanpassing mag van de PVV niet. Het dragen van een keppeltje bij het betreden van een synagoge is voor PVV-leider Geert Wilders echter geen probleem.

NRC: Koningin Beatrix bezoekt moskee in Abu Dhabi – PVV kondigt Kamervragen aan

Laatste Reacties (260) Reageer Reacties in wachtrij: 0

  • Art Vandelay Ultor, za 14 januari 2012 18:21 Reageer op Art

    Art

    Ik denk dat GW dondersgoed weet wat hij doet.
    Het onophoudelijk twitteren over de meest onzinnige dingen die plaatsvinden en deze vervolgens een politieke draai gevend (lees met anti-islam sausje overgietend) geeft hem weer de aandacht waar hij steeds op zoek naar is.
    Meestal levert dat weer een zeteltje op. Maar dit keer heeft die zijn kaarten overspeelt. Hij is nl. vergeten dat Henk & Ingrid vaak koningsgezind zijn.
    Wat een dombo.

  • Joop Schouten, wo 11 januari 2012 12:30 Reageer op Joop

    Joop

    Beatrix lijkt op fee 'Mooiweertje' van Disney

    Lees:
    http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2690/Opmerkelijk/article/detail/3115620/2012/01/11/Beatrix-lijkt-op-fee-Mooiweertje-van-Disney.dhtml

  • Anja Lodewijks, wo 11 januari 2012 14:42 in reactie op Joop Schouten Reageer op Anja

    Anja

    Dat kan toch geen toeval meer zijn. : )

  • harry jager, di 10 januari 2012 14:35 Reageer op harry

    harry

    Kennelijk is de Islam extremistischer geworden.

    Bij het staatsbezoek in Perzie 1963 droeg Koningin Juliana en Bea geen hoofddoek bij het binnengaan van de vrijdagmoskee in Isfahan.

    http://tinyurl.com/7rmc8k4

  • Home Cinema, ma 09 januari 2012 23:19 Reageer op Home

    Home

    Ik ben verbolgen over zoveel reacties.....

  • Kitty In Nederland, di 10 januari 2012 12:03 in reactie op Home Cinema Reageer op Kitty

    Kitty

    Verklaar je nader Home.

  • Home Cinema, di 10 januari 2012 23:48 in reactie op Kitty In Nederland Reageer op Home

    Home

    Laat een Wilders los en je wint de wedstrijd Kitty. Ik verbaas mij keer op keer over de "kijk mij eens geweldig zijn, door tegen te zijn" mentaliteit hier in een Nederland.

    Het kan een tweet zijn van een Wilders, een achterlijke uitspraak van Wilders, of in dit geval kamer vragen over de huisregels binnen een Moskee. En zie de kindertjes happen....de godwins vliegen je om de oren. Daar zit de kracht van de PVV beste Kitty. Tegenstanders overschreeuwen de PVV keer op keer, met achterlijke tegengeluiden!...

    Wilders is en blijft een populist (gelijk aan de SP, sorry) geen extremist/ fascist en weet ik veel wat veel meer...

    En populisme versla je op inhoud, niet met gel*l ik ben geweldig omdat ik tegen ben...(tijd voor een nieuw plaatje Kitty?).

    Persoonlijk zie ik het niet zo somber in voor onze parlementaire democratie, vroeg of laat zullen partijen zoals de PVV/ SP ergens plaats nemen in de ruimte gerommel in de marge. Een kwestie van tijd...

    Meer niet!.

  • Mostafa Mouktafi, ma 09 januari 2012 19:37 Reageer op Mostafa

    Mostafa

    Een rechter die constant de media volgd en veel kranten leest opende gisteren eerste zetting om 09:00 met een lachwekend iets: hij was iets laat en kon zijn bakje koffie niet pakken, hastig holde hij in de gang naar de zettingzaal, onder weg naar de zaal probeerde hij zijn toga aan te doen,toen hij de zaal binnen liep stak hij op tijd zijn armen uit de toga: ''Goedemorgen dames en heren, namens Wilders open ik de zetting....''
    De hele zaal:'Boeoeoeoeoeo''.
    De rechter pak een megafoon:'' 1 jaar cel voor de hele zaal, weigens belediging van de rechter tijdens dienst, want dit gedrag accepteren wij niet meer in Nederland en moeten wij meteen zwaar bestraffen..dus, u alle! zijn gearresteerd.''
    Ik schrok wakker en kwam achter dat ik in mijn lekker bed lag. Tjongen jongen!! riep ik kei hard zonder geluid.

  • Gerwin van Eersel, ma 09 januari 2012 19:36 Reageer op Gerwin

    Gerwin

    Overigens vraagt wilders naar de bekende weg als ie de kamervraag "hoe was dit te voorkomen geweest?" stelt. Het was te voorkomen geweest door het koningschap alleen voor mannen open te stellen. Dat is vrouwenonderdrukking die wilders wél ziet zitten.

  • Sylvia Stuurman, ma 09 januari 2012 19:22 Reageer op Sylvia

    Sylvia

    Uit de NRC:

    Menno ten Brink, rabbijn van de Liberaal Joodse Gemeente (LJG) in Amsterdam: „Bij de opening van onze nieuwe synagoge werden wij vereerd met een bezoek van prins Willem-Alexander. Vooraf heb ik het bezoek met hem en zijn adjudant doorgesproken, maar het dragen van een keppel was geen punt van discussie: Willem-Alexander nam zijn eigen keppel mee. Had hij geen keppel gedragen, dan had ik dat als een belediging opgevat.”

    Ik vraag me af:
    De PVV wil vrouwen, inclusief de koningin, verbieden om een hoofddoekje te dragen, maar blijkbaar is het mannen, inclusief de prins, zondermeer toegestaan om een keppeltje te dragen.

    Zouden er werkelijk PVV-ers bestaan die nog geloven dat ze daarmee iets bijdragen aan de emancipatie van vrouwen?

  • Nieuw!: Veldman, ma 09 januari 2012 20:41 in reactie op Sylvia Stuurman Reageer op Nieuw!:

    Nieuw!:

    nee dat gelooft geen een pvv-er
    het zijn gewoon racisten met een smoes

  • , ma 09 januari 2012 16:59 Reageer op

    Nog even, en dat helemaal buiten het item om...............een schitterende foto.Mooi, en niet minder dan dat.

    Dat zie ik wildersmanske met een keppel op nog niet nadoen.

  • patrick faas, ma 09 januari 2012 16:14 Reageer op patrick

    patrick

    Als Wilders zich met koninklijke damesmode wil bezighouden had hij bij het programma Blauw Bloed moeten solliciteren. Nu zit hij in de Kamer en daar hebben ze geen tijd voor zulk geroddel. Persoonlijk vond ik de outfit van de koningin een goede keus. Een voile over haar hoed zou heel Europees geweest zijn, maar had een deel van haar gezicht verborgen. Een mantilla (heel katholiek) past Maxima, maar is zonder hoed of diadeem te eenvoudig voor de koningin. Hoed met sluier daarover vond ik dus een goede optie die deed denken aan Cybele, een moedergodin.

    Wat vinden we van de nieuwe moskee trouwens? Veel interessanter dan de dameskleding. Ik had hem nog niet gezien en ben echt wel onder de indruk. Dat binnenplein is prachtig met die galerij en koepels daaromheen. De constructie van de grote koepel is ook een genot om te zien. Moderne ingenieurs lachen bij de uitdaging van zo'n koepel en kunnen het zich permiteren speels te zijn met traditionele vormen. Wit is architectonisch een wat saaie kleur, doet gebouwen er uitzien als maquettes, maar bij de Sheikh Zayed moskee heeft het een betoverend effect. Je zou vormen van sneeuwblindheid verwachten met zoveel zon op zo'n wit plein, maar bij een gebedshuis heeft dat een symbolische waarde. Je wordt omgeven door licht. Slechts door je wimpels zie je de glorie.

  • Peet Van Velzen, ma 09 januari 2012 17:17 in reactie op patrick faas Reageer op Peet

    Peet

    Het ziet er inderdaad wel uit als een aantal indrukwekkende gebouwen. Maar ja, dat waren de ontwerpen van Albert Speer ook. En ook toen zou je niet zomaar naar binnen hebben gewandeld en gezegd: "Oh, wat een mooi gebouw".
    Als je een beetje interesse hebt voor de bevolking, dan kijk je dieper. Dan kijk je: wat voor ideologie/leer is dit?

  • patrick faas, ma 09 januari 2012 17:49 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op patrick

    patrick

    Absolute macht is zeer handig bij de bouw van grote monumenten. Dat is een feit. Een moskee is gelukkig een gemeenschapsgebouw, waar ook arme gelovigen welkom zijn. Het is geen hotel of privépaleis.

  • gerrie de vries, ma 09 januari 2012 18:44 in reactie op patrick faas Reageer op gerrie

    gerrie

    Waar je apart naar binnen moet als man en vrouw. Je mag als niet moslim geeneens Mekka in.

  • Aert Willem d'Holbach, ma 09 januari 2012 19:33 in reactie op patrick faas Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Na de endlösung van Verdonkelementen richt u zich nu ook op de gebouwen waar persoonsverheerlijking plaatsvindt?

  • patrick faas, ma 09 januari 2012 23:57 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op patrick

    patrick

    Die Duitse oplossingen zijn uw walgelijke idee (ga u schamen), daar heb ik niets mee te maken. Net zo min als met de persoonsverheerlijking, waarover u nu weer fantaseert. Ik snap niets eens welke persoon u zou bedoelen? De koningin? De profeet Mohammed?

  • Homo Ergaster, ma 09 januari 2012 17:58 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op Homo

    Homo

    ..... dat waren de ontwerpen van Albert Speer ook. En ook toen zou je niet zomaar naar binnen hebben gewandeld en gezegd: "Oh, wat een mooi gebouw".

    U wel, zeker.

  • Rene Janssen, di 10 januari 2012 22:20 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op Rene

    Rene

    Ook toen liepen ze vanuit het buitenland de gebouwen van Speer binnen met de opmerking : Oh, wat mooi. Pijnlijk maar waar.

  • het geweten, ma 09 januari 2012 15:08 Reageer op het

    het

    Wat zeurt die Wilders,...
    Beatrix en haar gevolg heeft zich aangepast naar de gebruiken aldaar.
    En heel links Nederland loopt nu met het Koningshuis weg. ;-)
    En nu ben ik benieuwd of dat zelfde links Nederland het NU ook vind dat de nieuwkomers zich NU ook zo moeten aanpassen aan de Nederlandse gewoontes en gebruiken?? ;-)
    Of gelden hier andere regels?
    Punt.

  • gerrie de vries, ma 09 januari 2012 15:25 in reactie op het geweten Reageer op gerrie

    gerrie

    INDERDAAD.

  • Joe Speedboot, ma 09 januari 2012 16:26 in reactie op het geweten Reageer op Joe

    Joe

    Leg eerst maar eens even uit wat de Nederlandse gebruiken en gewoontes op kledinggebied dan zijn.. Zijn dat klompen of zo?

    Voor de rest moet iedereen zich hier ongeacht afkomst gewoon aan de wet houden waar geen kledingvoorschriften in staan behalve dat naakt lopen net zoals kopstoten geven, brievenbuspissen etc verboden is.

  • , ma 09 januari 2012 17:10 in reactie op het geweten Reageer op

    Als ze hier een kerk ingaan wel.

    Jemig de pemig.
    Wat zijn sommigen hier primitief...........
    Oh ja, wat is simpel toch mooi.

  • , ma 09 januari 2012 17:20 in reactie op het geweten Reageer op

    Nee, dat doet heel links Nederland niet.
    Ik tenminste ben allesbehalve koningsgezind.

    Maar als ik de keus heb, wanneer het om een staatsbezoek gaat waarbij handelsbelangen in het spel zijn, mag het dan alstublieft lieve heer, NIET, en ONDER GEEN VOORWAARDE die geblondeerde drol zijn die de boel daar gaat verzieken??

    Verstandig Nederland :
    Je moet er toch niet aan denken dat peroxideplofkop een handelsmissie naar een dergelijk land moet aanvoeren??

  • Censuur Joop, ma 09 januari 2012 17:21 in reactie op het geweten Reageer op Censuur

    Censuur

    Wat zeur jij.

    Uitroepteken.

  • Gerwin van Eersel, ma 09 januari 2012 19:30 in reactie op het geweten Reageer op Gerwin

    Gerwin

    Een hele terechte vraag, en je hebt gelijk, Links vindt dat de koningin zich moet aanpassen, en dat de immigranten zich niet hoeven aan te passen.

    Deze kun je ook heel goed omdraaien. Rechts vindt dat de immigranten zich moeten aanpassen, en de koningin zich niet mag aanpassen.

    Links en Rechts zijn hierin beiden dom inconsequent.

    De enige werkbare norm is natuurlijk gewoon dat de koningin zich mag aanpassen als ze dat wil, en dat immigranten zich mogen aanpassen als ze dat willen. Maar ja, dat is voor zich liberaal noemende partijen met vrijheid in de naam te moeilijk om te bedenken.

  • , di 10 januari 2012 12:39 in reactie op Gerwin van Eersel Reageer op

    Huh?
    Waar zegt links die merkwaardige mededeling van jou?
    Vindt links dat iemand die hier een kerk of kerkdienst bezoekt( om wat voor reden ook) zich niet hoeft aan te passen?
    U heeft daar ongetwijfeld een linkje bij?

  • , di 10 januari 2012 12:37 in reactie op het geweten Reageer op

    Je lult.

    Ten eerste loopt links Nederland niet met Beatrix weg, en is bovendien de waardering voor de monarchie niet gebonden aan links of rechts.

    Ten tweede heeft links het, maar ik begrijp dat dat ietsjes te lastig voor je is, over respect van het staatshoofd voor haar gastheer, en voor het geloof van die gastheer op het moment dat ze in het godshuis van die gastheer wordt uitgenodigd.

    Maar nogmaals, ik ga er van uit dat dat te hoog voor je gegrepen is.


    Ik wens je veel succes van de zomer, in je shorts en je gezondheidssandalen in de gereformeerde kerk van Urk.

    En nogmaals, want ook dat schijnt tot bepaalde elementen niet door te dringen:
    Dit was een staatsbezoek, dat wil in feite zeggen een handelsmissie.
    Handlend en producerend Nederland ging in het kielzog van de Majesteit mee.

    Lekker handig om dan het bevriend staatshoofd en de eventuele handelpartners te schofferen en beledigen, vind je niet?
    DAT precies zou jouw geblondeerde kipkontje hebben gedaan.

  • sam tosha, ma 09 januari 2012 15:04 Reageer op sam

    sam

    Is het inmiddels niet een idee de totale kosten van gespendeerde Tweede Kamer tijd aan pvv Islam gewauwel op de pvv de verhalen?

  • , ma 09 januari 2012 18:23 in reactie op sam tosha Reageer op

    Lijkt me prima.
    Er is slecht één klein bezwaar, de droplullengemeenschap die zich pvv noemt heeft geen leden.
    Maar de baas van het spullie aansprakelijk stellen voor de schade lijkt me helemaal te gek.
    Ik stel voor: D O E N .

  • Marq Pas, ma 09 januari 2012 14:21 Reageer op Marq

    Marq

    Zelfs in het populistisch verenigingsblad Elsevier luidt de kop:
    " 'Trieste wanvertoning' is domme reactie Wilders. "

    Zo zilt heb ik ze nog niet gegeten.

  • Isis Maät, ma 09 januari 2012 15:09 in reactie op Marq Pas Reageer op Isis

    Isis

    Hopelijk begint het tot blondie-minded Nederland door te dringen dat de PVV, bestaande uit de GBL en zijn slippendragers, een stel halve gare randdebielen zijn en dat ze hun stembiljet beter in de prullebak hadden kunnen gooien.

  • Rene Janssen, di 10 januari 2012 13:59 in reactie op Marq Pas Reageer op Rene

    Rene

    Als ze zo reageren op Elsevier is er nog hoop :) Misschien zelfs voor mij daar, om fel de discussie op hun site te mogen aangaan met de PVV gestemden. Ik zal vragen, omdat ze nu als PVV afvallige te beschouwen zijn, mijn ban daar op te heffen:)

  • , ma 09 januari 2012 13:52 Reageer op

    Ik weet het goed gemaakt.
    De volgende keer sturen we wittekop richting de Arabische Emiraten om daar, luid schetterend over de Islam , de belangen van ons land te vertegenwoordigen.

    Succes verzekerd.

  • Heinz Brauswasser, ma 09 januari 2012 15:20 in reactie op Reageer op Heinz

    Heinz

    Te beginnen in Teheran ? de grachtengordel van het Midden-Oosten.
    Niet schelden met wittekop, want dan mag voddenkop ook.
    Of ben je nu ook al een pvv-ster geworden, die woorden gaat bedenken.

  • , ma 09 januari 2012 15:34 in reactie op Heinz Brauswasser Reageer op

    Nog even lezen wat ik schreef, en pas daarna reageren, wil je??

  • , ma 09 januari 2012 15:38 in reactie op Heinz Brauswasser Reageer op

    Nee, hoor, ik volg vlekkeloos de waanzin van jouw held.
    En draai het simpel even om.
    GOED, hé?

  • Heinz Brauswasser, ma 09 januari 2012 16:42 in reactie op Reageer op Heinz

    Heinz

    Ik heb maar één held. Jan Klaasssen en die is ...........................

    Red Cat niet schelden. Laat dat over aan Geert & Co.

  • , ma 09 januari 2012 16:54 in reactie op Heinz Brauswasser Reageer op

    Heb ik gescholden?

    Ik heb er zonder enige twijfel alle reden toe, maar ik dacht niet naar jou.

  • , ma 09 januari 2012 15:44 in reactie op Heinz Brauswasser Reageer op

    Op zichzelf wel een leuke reactie van ons wittebolletje.
    Aangezien het hem minstens weer een aantal procenten aan stemmen kost.


    Geert...........HOU VOL

    Blijf gewoon iedereen die niet direct jouw gekkigheid volgt beschimpen............

    HOU ZEE

    En aan het einde van het jaar, maar ik denk eerder halverwege, kotst zelfs je eigen achterban je uit.


    Hou Zee.

  • , ma 09 januari 2012 17:25 in reactie op Heinz Brauswasser Reageer op

    Hoezo, hij peroxideert toch die harsens van hem, om er maar alsjeblieft als een supergermaan uit te zien?

    Is n.m.m. van een total andere orde van grootte dan een hoofddoekje.

    Ik heb me er overigens eentje aangeschaft...........nog een heel gedoe dat een beetje aardig om het hoofd te draperen.

    Sylvia Stuurman is daar erg goed in, ik frutsel nog maar wat.

  • Sylvia Stuurman, ma 09 januari 2012 19:15 in reactie op Reageer op Sylvia

    Sylvia

    ;-)

  • Heinz Brauswasser, ma 09 januari 2012 19:28 in reactie op Reageer op Heinz

    Heinz

    Strak stelt Geert kamervragen over de uitzendingen van "blauw bloed".
    Dus Cat, s.v.p. wat voorzichtig met je teksten.
    supergermaan is dat niet wat overdreven ? Witi de Viking, moet kunnen.

  • Hein van Leeuwen, ma 09 januari 2012 13:17 Reageer op Hein

    Hein

    Wanneer houden de media op met het promoten van het Geert Wilders feestje?

  • Jonas De Ridder, ma 09 januari 2012 11:49 Reageer op Jonas

    Jonas

    En de koningin en Maxima zien er prachtig uit...

  • Jonas De Ridder, ma 09 januari 2012 11:36 Reageer op Jonas

    Jonas

    Het geeft weer aan waar de media staan.

    Als wilders schande had gesproken over het dragen van een keppeltje(wat zij uit financieel oogpunt niet zullen doen) dan had de media de hele pvv al lang opgerold.

    Nu blijven de reacties bij die wilders is toch niet normaal. Wat maakt het uit wat ze zeggen. We kijken vol verwachting weer uit naar de volgende tweet. Dat zal weer genoeg ophef geven. Is altijd goed voor aandacht. En dat zijn inkomsten.

  • Marq Pas, ma 09 januari 2012 10:23 Reageer op Marq

    Marq

    Om het eens in nettaal te stellen: Anti-Maxima altijd -1.

  • B. Obbema, ma 09 januari 2012 09:54 Reageer op B.

    B.

    Op de website van de Telegraaf is deze scheet van de PVV inmiddels al niet meer terug te vinden.
    Bij de berichtgeving over het staatsbezoek is het niet mogelijk een reactie te plaatsen.
    Zelfs de redactie van de Telegraaf durft het kennelijk niet aan ......

  • Rene Janssen, di 10 januari 2012 14:21 in reactie op B. Obbema Reageer op Rene

    Rene

    Met de Telegraaf gaat het financieel zeer slecht. Wilders verder te steunen met inhoudelijke reacties riching Koningshuis doen ze daarom niet meer. Het kost hen eenvoudig gezegd teveel abo's. Het merendeel van De Telegraaflezers is zeer koningsgezind. Vandaar.

  • Lok Rup, ma 09 januari 2012 09:51 Reageer op Lok

    Lok

    Stapje voor stapje ontmaskert de PVV zichzelf.
    Achter de al niet zo vriendelijke mombakkes voor alles wat niet "van achter de dijken" is gaat een allesbehalve vrij en naar de wereld open gelaat schuil.

    Althans voor wie dat zien WIL, uiteraard !

    Tot slot: ik meen stellig te weten dat elke officiele vrouwelijke bezoeker van de Paus in het Vatikaan ook een mantella (soort sluier) draagt, ook als de ruimte waar deze bezoeker ontvangen wordt geen sacrale bestemming heeft, maar bijv. een gewone ontvangstzaal is voor officiele gasten.

    "Joods-christelijke traditie" en daarom "goed" ??
    Of gewoon: gebrek aan kennis vn zaken ?
    Ik vraag mij bij voorbeeld af of PVV-ers wel wten dat vrouwen in de Oosterse Orthodoxie en in de RKK m.n. geen (gewijd) priester mogen worden.
    En dat is dan geen discriminatie van vrouwen ??
    Terwijl de moskee verbonden is aan de Islam is en daarmee per definitie fout ?
    Ook als de bezoekster zelf (Koningin Beatrix) dat uit eigen vrije wil doet als uiting van beleefdheid/hoffelijkheid ?
    Ja, zo moet het wel zijn !

    Het kan verkeren !

  • Popeye Kamper, ma 09 januari 2012 15:31 in reactie op Lok Rup Reageer op Popeye

    Popeye

    "En dat is dan geen discriminatie van vrouwen ??"


    Heb je trouwens wilders weleens zien/horen reageren t.a.v. de SGP?

  • Klaas Slager, ma 09 januari 2012 09:31 Reageer op Klaas

    Klaas

    Ik vraag me af op wie Henk en Ingrid gaan stemmen nadat ze zijn ontslagen als gevolg van een boycot van Nederlandse exportproducten.

  • gerrie de vries, ma 09 januari 2012 13:07 in reactie op Klaas Slager Reageer op gerrie

    gerrie

    Dus daarom moet je alles accepteren.

  • Censuur Joop, ma 09 januari 2012 17:54 in reactie op gerrie de vries Reageer op Censuur

    Censuur

    "Dus daarom moet je alles accepteren. "

    Weer zo'n vage opmerking. Zeg nou eens wat je bedoelt en blijf niet in dat schemergebied hangen.

    Waarom moet je daarom dus alles accepteren?

  • , ma 09 januari 2012 18:29 in reactie op gerrie de vries Reageer op

    Ja. Want noch geertgen wilders noch jij noch iemand anders heeft ook maar ene filkker te melden in Oman of eventuele andere emiraten.

    Dom, hé??

    Sterker nog, HUN economie ziet er ongeveer 10 x sterker uit dan de onze.

    ERRUG, hé?

    Dan kan jouw geblondeerd drolleken nog zo hoog van zijn gefingeerd torentje blazen, de mafkees is een loser, en echt geen spat meer dan dat.

    Gefiliciteerd ermee.

  • gerrie de vries, ma 09 januari 2012 19:00 in reactie op Reageer op gerrie

    gerrie

    Heerlijk land om te gaan wonen heerlijk warm sterke economie WAT DOE JE HIER NOG. Geen blonde Geert geen ergenissen meer. Maar toch maar niet en dat geld ook voor Fatima het is toch wel lekker om hier je mening te kunnen spuien, dat kan je daar niet want dan krijg je een paar tikjes op de billen.

  • , ma 09 januari 2012 08:35 Reageer op

    Ik vraag me oprecht af waarom Rosenthal en de RVD in hemelsnaam op deze flauwekul reageren.
    Dergelijke nonsens verdient niet anders dan schouderophalend in de prullenmand geflikkerd te worden.
    En daarna handen was met desinfectans.

  • Mostafa Mouktafi, ma 09 januari 2012 08:59 in reactie op Reageer op Mostafa

    Mostafa

    De Uiterlijke Keuring Dienst, is de juiste omschrijving van de Partij van de Vrijheid van Wilders. Maar Wilders mag wel met een blond geverfde haar rond hangen en lopen en dat mag van zijn eigen keuring dienst.

  • Evert van Vliet, ma 09 januari 2012 09:43 in reactie op Reageer op Evert

    Evert

    Inderdaad, alle betrokken partijen zetelen op klinkklare onzin, dood...uhhh..zwijgen die poppenkast-bewoners.

    Als VERPLICHTE onderdaan weet ik niet zo goed meer voor wat e/o wie ik mij nou eigenlijk het meeste moet schamen.

    Toen hare m. met mijn vieze kussensloop in haar handen stond kwam er geen storm van verontwaardiging van, rare jongens* die politici.

    * m/v.

  • Nieuw!: Veldman, zo 08 januari 2012 23:29 Reageer op Nieuw!:

    Nieuw!:

    trouwens wel een bijzondere ontwikkeling van de PVV
    vroeger waren ze meestal woedend of laaiend en zelfs wel een boos .
    Maar nu zijn ze zelfs verbolgen!!!!
    Is er een neerlandicus toegetreden tot dit illustere gezelschap?

  • Tijl Uilenspiegel, zo 08 januari 2012 22:19 Reageer op Tijl

    Tijl

    Waar gaat dit over?
    Hebben we niets beters te doen dan te reageren op een malloot PVV bericht?
    Zelfs in het journaal is er aandacht voor.
    Ondertussen bezuinigt rechts het land kapot met dank aan Wilders.
    Ondertussen likt rijk de vingers.
    Ondertussen wordt ons pensioenstelsel uitgehold.
    Ondertussen gaat het natuurbeleid naar de knoppen.
    Ondertussen heerst de graaicultuur.
    En hier zeiken over hoofdbedekking.
    Wat een niveau.

  • Anja Lodewijks, zo 08 januari 2012 22:38 in reactie op Tijl Uilenspiegel Reageer op Anja

    Anja

    http://www.youtube.com/watch?v=c6xU_CPE310&feature=related
    http://www.youtube.com/watch?v=bQaYf62M4wk&feature=fvwrel

  • Kitty In Nederland, zo 08 januari 2012 23:10 in reactie op Tijl Uilenspiegel Reageer op Kitty

    Kitty

    Zie mijn reactie eerder op dag geplastst 14.19.
    I rest my case ;-)

  • Peet Van Velzen, zo 08 januari 2012 22:04 Reageer op Peet

    Peet

    Beatrix kan deze misstap maar op een manier goedmaken: door alle volgende staatsbezoeken door moslim-leiders te beginnen met een kerkdienst.

  • Joop Liefaard, ma 09 januari 2012 00:52 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op Joop

    Joop

    [Beatrix kan deze misstap maar op een manier goedmaken]

    Wat is de misstap?

  • , ma 09 januari 2012 08:15 in reactie op Joop Liefaard Reageer op

    Peet vindt het een misstap wanneer iemand zich correct gedraagt.
    Al is die iemand ons Staatshoofd.

    Tja.

    Bij de pvv is de onbeschoftheid grenzeloos.

  • Evert van Vliet, ma 09 januari 2012 10:14 in reactie op Reageer op Evert

    Evert

    Sinds wanneer is het correct de hoeder uit te hangen?

    Als geheelonthoeder wordt je ten alle tijden doodgezwegen, en dat is in het 'beste' geval.

  • gerrie de vries, ma 09 januari 2012 15:30 in reactie op Reageer op gerrie

    gerrie

    Onbeschofd, denk even terug aan de kroning van Beatrix.

  • , ma 09 januari 2012 18:33 in reactie op gerrie de vries Reageer op

    HUH??

  • gerrie de vries, ma 09 januari 2012 18:56 in reactie op Reageer op gerrie

    gerrie

    Ja, huh, ga het niet over moraal en over onbeschofd gedrag hebben, terwijl heel links Nederland zich in het vuistje lachte. Met onze Hanneke voorop. O, ja ik heb er niet wakker van gelegen maar ik heb ook geen moraal. SNAP JE.

  • Rene Janssen, di 10 januari 2012 15:15 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op Rene

    Rene

    Misstap van H.M. ? De enige misstap die ik kan ontdekken is de schaamteloze onzin die het addergebroed uit Venlo plecht te plegen.
    Van egards en etiquette heeft hij nog nooit gehoord.
    Ben in ieder geval blij met een Koningin die haar hersenen op een rijtje heeft en daar naar handelt.

  • Peet Van Velzen, zo 08 januari 2012 21:47 Reageer op Peet

    Peet

    Beatrix had deze ophef prima kunnen voorkomen door niet naar de moskee te gaan.

  • marnix deWitt, zo 08 januari 2012 22:00 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op marnix

    marnix

    Als Beatrix bijv. naar het Vaticaan zou zijn geweest dan had zij haar hoofd ook bedekt.

  • Peet Van Velzen, zo 08 januari 2012 22:12 in reactie op marnix deWitt Reageer op Peet

    Peet

    In het Vaticaan staat geen moskee. Als je tegen hoofddoeken bent, ben je altijd tegen hoofddoeken.

  • marnix deWitt, zo 08 januari 2012 23:03 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op marnix

    marnix

    U, da's duidelijk.

  • jaap vos, ma 09 januari 2012 00:32 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op jaap

    jaap

    je zegt zelf de koningin is de koningin van ons allen !! Dus is ze ook de koningin van onze medenedelanders die moslim zijn !!Daarnaast zeg je dat we in Nederland tegen hoofddoeken zijn ?? Spreek even voor jezelf wil je & probeer het respect & de tolerantie op te brengen om iemand anders voor zichzelf te laten bepalen wat hij/zij doet en/of zegt & vindt...... Als aanhanger van een extreem rechts beweging is die gedachtegang natuurlijk niet alledaags maar hij komt toch echt voor ook in Nederland !!

  • Truus Beek, ma 09 januari 2012 09:01 in reactie op jaap vos Reageer op Truus

    Truus

    Ze is koningin van mijn land maar ze is niet MIJN koningin!
    vind ik zo'n farce premier of konigin van alle Nederlanders

    een SPer zal Mark Rutte nooit zals zijn premier (willen) zien net zelfde als een VVD nooit Roemer( indien premier van dit land) als zijn premier (willen) zien.

  • Andy P, ma 09 januari 2012 06:24 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op Andy

    Andy

    Vooralsnog is het bij heel veel Christelijke kerken wel verplicht voor een vrouw om een hoofddoek te dragen. Net zoals dat je er als man niet in zou mogen met een korte broek. Kwestie van respect om daar dan ook op die manier mee om te gaan.

  • de heer Meijerink, ma 09 januari 2012 07:38 in reactie op Andy P Reageer op de heer

    de heer

    Krek zo. Moet je eens proberen in bijv. Ouddorp (zh) zonder hoofdbedekking of in korte broek de nh-kerk te betreden. Het is eenvoudiger om als vrouw in Saoedi-Arabië een auto te besturen dan zonder hoofdbedekking die kerk binnen te komen!

  • Truus Beek, ma 09 januari 2012 08:55 in reactie op Andy P Reageer op Truus

    Truus

    U weet er weinig van alleen bij de orthodoxe gereformmerden is dat het geval!! een klein deel van de christelijke kerken

  • Mart Tiemensma, ma 09 januari 2012 09:07 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op Mart

    Mart

    Die Peet! Je zou eens de geschiedenis van het bedekken van het hoofd moeten bestuderen. In de zestiger jaren kwam een Nederlandse vrouw niet onbehoofddekt de kerk in. Daar heeft niemand zich ooit over opgewonden. Nu lijkt het wel het hoogste politieke doel: wat vroeger met hoofddoek MOEST (van de kerk), MAG op het moment niet met hoofddoek (van Geert en Peet). Wat is het verschil, Peet?

  • Aert Willem d'Holbach, ma 09 januari 2012 11:21 in reactie op Mart Tiemensma Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    De jaren 60 zijn al ruim voorbij.

    Dat is nu precies waar het om draait: vooruitgang, progressie, tijdgeest. Dacht u dat het in de jaren 60 hartstikke kek en hip was om te verwijzen naar de jaren 10, toen de ritssluiting nog een noviteit was?

  • Herman AS, ma 09 januari 2012 12:45 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Herman

    Herman

    Vooruitgang, progressie, tijdgeest ? De reactie van de PVV riekt naar de reactie van het Nederlandse volk op een uitzending van de Barend Servet Show
    http://www.youtube.com/watch?v=uFNl3RL4yj8

    "In december 1972 werd een geruchtmakende scène uitgezonden, waarin Barend Servet als journalist een dame interviewde die sprekend leek op de toenmalige koningin Juliana en deze rol ook duidelijk speelde: hij sprak haar aan met Majesteit en vroeg allerlei zaken over het koningin zijn, terwijl de pseudokoningin in een voorname kamer zat en bezig was spruitjes schoon te maken ("want dat doet het gewone volk ook,en ik vind het gewoon leuk om te doen aldus de pseudokoningin"). Toen Barend Servet vroeg aan welke kant ze zou staan als de republiek uitbrak zei ze verontwaardigd "U kunt gaan". Dit leidde onder het kabinet-Biesheuvel II tot Kamervragen en bijna was de VPRO zendtijd afgenomen door de toenmalige minister van Cultuur, Recreatie en Maatschappelijk Werk Piet Engels."

  • Aert Willem d'Holbach, ma 09 januari 2012 18:54 in reactie op Herman AS Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Die van Meijerink idem dito.

  • gerrie de vries, ma 09 januari 2012 12:52 in reactie op Mart Tiemensma Reageer op gerrie

    gerrie

    Leven nu anno 2012, schoppen tegen de weiger ambtenaar is ok. Maar instituut dat vrouwen achtersteld is normaal, oohh wat zijn we opeens koningsgezind op joop. een moskee waar een man en een vrouw niet gezamenlijk naar binnen mogen of wordt afgescheiden met een wand moet je gewoon niet naar toe gaan. Die prediken tegen homo, lesbiennes, of tegen welk ander ras dan ook.

  • Peet Van Velzen, ma 09 januari 2012 14:49 in reactie op gerrie de vries Reageer op Peet

    Peet

    Je hebt 100% gelijk.

  • Censuur Joop, ma 09 januari 2012 17:40 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op Censuur

    Censuur

    Natuurlijk heeft hij gelijk. Hij predikt voor jouw parochie.

  • gerrie de vries, ma 09 januari 2012 18:46 in reactie op Censuur Joop Reageer op gerrie

    gerrie

    Of niet dan, ik als niet moslim mag Mekka niet in wat een vrijheid en blijheid.

  • Jan van Rongen, ma 09 januari 2012 09:23 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op Jan

    Jan

    Dat heet onverdraagzaamheid. Of is het moslimhaat?

    Er is een foto van Wilders met een keppeltje op bij de klaagmuur. Ik weet niet wanneer die foto is genomen, maar toen ik er was een paar jaar geleden, was er een aparte mannen- en vrouwen-afdeling die van elkaar werd gescheiden door een manshoog scherm. En al die vrouwen dragen een pruik en/of hoofddoek.

    Dat zijn de vrouwen die achterin de bus moeten zitten in Jeruzalem.

    Ik heb Wilders of willekeurig welke PVV-er dit nog nooit horen afkeuren. Daarom is dat gezeur over hoofddoekjes hypocriete selectieve verontwaardiging.

  • El Che, zo 08 januari 2012 22:18 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op El

    El

    "Beatrix had deze ophef prima kunnen voorkomen door niet naar de moskee te gaan. "

    Oh, en dat bepaal jij of de pvv. Dus toch allesbepalend fascistisch.

  • Peet Van Velzen, zo 08 januari 2012 22:26 in reactie op El Che Reageer op Peet

    Peet

    Nee hoor. Een goede Koningin probeert op zijn minst Koningin te zijn voor alle Nederlanders. Beatrix is een GroenLinks-Koningin met haar multiculti gedragingen en milieu-kersttoespraken.
    Weer een misser van de Oranjes. Ik ben benieuwd hoe lang hier draagvlak voor blijft. Ten slotte moeten wij dit allemaal wel betalen.

  • Kitty In Nederland, zo 08 januari 2012 23:34 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op Kitty

    Kitty

    Logica Geert draagt normaal geen keppeltje,
    maar op bezoek in Israel wel.
    Slaap lekker verder Peet.

  • Kitty In Nederland, zo 08 januari 2012 23:57 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op Kitty

    Kitty

    Dezelfde vraag kunnen we stellen over het draagvlak voor de PVV?

  • Herman AS, ma 09 januari 2012 06:52 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op Herman

    Herman

    Wij moeten ook betalen voor de beveiliging van die malloot. En wij moeten ook betalen voor die andere malloten van de PVV die met dit soort onzin ons klimaat verzieken.
    Om je eigen woorden te gebruiken: ik ben benieuwd hoe lang hier draagvlak voor blijft.

  • , ma 09 januari 2012 08:38 in reactie op Herman AS Reageer op

    Gezien de peilingen wordt dat draagvlak per seconde minder... ;)

  • Herman AS, ma 09 januari 2012 09:21 in reactie op Reageer op Herman

    Herman

    ja, maar mensen als Peet worden nog niet per seconde wijzer

  • , ma 09 januari 2012 11:18 in reactie op Herman AS Reageer op

    Daarom.

  • drs Zen, ma 09 januari 2012 10:31 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op drs

    drs

    'Een goede Koningin probeert op zijn minst Koningin te zijn voor alle Nederlanders.'

    Ze moet dus én uit beleefdheid een hoofddoek dragen in een kerk of moskee, omdat Nederlanders dat willen. En ze moet geen hoofddoek dragen omdat ze bijvoorbeeld u tegen het hoofd stoot. De Koningin doet er zo beter aan om zich maar helemaal niet meer ergens te vertonen, want ze doet het 'nooit' goed. Geert Wilders mag wel een keppeltje dragen, maar de Koningin geen hoofddoek uit respect.

    Dat 'op zijn minst' begrijp ik niet. Moet ze Vlaanderen er van u ook nog bijnemen, of Luxemburg? Ik denk niet dat die dat op prijs stellen.

  • B. Obbema, zo 08 januari 2012 21:14 Reageer op B.

    B.

    Eén van de meest kwalijke aspecten van de PVV is dat het werkelijk aan de meest onschuldige zaken een politieke lading weet te verbinden. Het is te gek voor woorden dat `respectabele` partijen als VVD en CDA niet duidelijker afstand nemen van deze vergaande hufterigheid.

  • marnix deWitt, zo 08 januari 2012 22:01 in reactie op B. Obbema Reageer op marnix

    marnix

    De billen van Blondie cs ruiken waarschijnlijk lekker voor die partijen.

  • drs Zen, ma 09 januari 2012 14:58 in reactie op B. Obbema Reageer op drs

    drs

    Ja, thee drinken, poedels, hoofddoekjes, cavia's...alles politiseren ze :-)

  • Marq Pas, zo 08 januari 2012 21:13 Reageer op Marq

    Marq

    Een grote tactische stommiteit van Wilders die hem vele zetels gaat kosten.

    Zelfs de moederpartij wordt nu een tikje bevreesd door dit rabiate gedrag.

  • Peet Van Velzen, zo 08 januari 2012 21:30 in reactie op Marq Pas Reageer op Peet

    Peet

    Nee hoor. Wilders' reactie is een normale: als je niet voor sluiers bent, ben je dat ook niet in den vreemde. Dat heet consequent zijn.

  • Reinaert de Vos, zo 08 januari 2012 23:29 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op Reinaert

    Reinaert

    Maar je moet je ook bedekken in christelijke kerken. Vind je dat wel normaal.

  • Artois Arnhem, ma 09 januari 2012 06:01 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op Artois

    Artois

    En waarom hoor ik Wilders dan niet over het gedoe in Israel waar vrouwen in bepaalde wijken gescheiden in de bus moeten zitten en ook een hoofddoek moeten dragen?
    Peet geeft aan dat Beatrix de koningin van alle Nederlander is. En dat sluit automatisch uit dat zij naar de pijpen van xenofoob bruin danst.

  • Nieuw!: Veldman, ma 09 januari 2012 09:30 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op Nieuw!:

    Nieuw!:

    Consequent zou beteken dat wilders ook ageert tegen de kopvodden van nonnen

  • Kitty In Nederland, ma 09 januari 2012 12:49 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op Kitty

    Kitty

    Als voor het dragen van een keppeltje bent in Israel,
    moet je die ook in Nederland dragen?

  • Ruud Wiemer, ma 09 januari 2012 12:54 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op Ruud

    Ruud

    [als je niet voor sluiers bent, ben je dat ook niet in den vreemde. Dat heet consequent zijn. ]

    Onzin. Je weet niet eens het verschil tussen een hoofddoek en een sluier. Hoe kan je dan consequent zijn??

  • Censuur Joop, ma 09 januari 2012 17:35 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op Censuur

    Censuur

    Mag ik wel een sluier om als ik ga trouwen?

    Jij doet me zo denken aan die ene lullo van Jiskefet.

  • El Che, zo 08 januari 2012 21:38 in reactie op Marq Pas Reageer op El

    El

    "Zelfs de moederpartij wordt nu een tikje bevreesd door dit rabiate gedrag."

    Wie of wat is de moederpartij?

  • Marq Pas, ma 09 januari 2012 10:21 in reactie op El Che Reageer op Marq

    Marq

    De moederpartij waar Wilders uitstapte, en die zich al meermalen met veel verbale moeite uit genante internationale situaties heeft moeten kletsen.
    Rosenthal kan dat intussen als geen ander, maar het houdt ergens op.

  • Anja Lodewijks, zo 08 januari 2012 20:53 Reageer op Anja

    Anja

    http://www.youtube.com/watch?v=b_EFQsUs1XU

  • El Che, zo 08 januari 2012 21:50 in reactie op Anja Lodewijks Reageer op El

    El

    http://www.youtube.com/watch?v=Xsx-ARwGAFo&feature=related

  • Heinz Brauswasser, zo 08 januari 2012 20:51 Reageer op Heinz

    Heinz

    Normaal vind ik dat je Wilders binnen democratische spelregels moet behandelen.

    Als de PVV zo'n domme vraag stelt, dan mag je daar wel dom op reageren.
    KOFFIETIJD collega's. Laat nou die koffie-automaat op de gang staan.

  • Reinaert de Vos, zo 08 januari 2012 20:29 Reageer op Reinaert

    Reinaert

    Ik vind dat volkomen normaal. Het zou anders zijn als ze überhaupt gesluierd zou gaan in de VAE maar bij een bezoek aan een moskee is dat niet meer dan logisch. Vrouwen moeten zich ook bedekken in kerken in Rome. In de Sixtijnse kapel moet je stil zijn (lukt nooit) enzovoorts. Ik heb Wilders nog nooit vragen horen stellen over de geloofsgebruiken in een kerk. Bespottelijk.

  • Jacqueline Wouters, zo 08 januari 2012 20:14 Reageer op Jacqueline

    Jacqueline

    Zo zo heeft de grote Grijze duif (echt blond is het niet meer) en lijder en de twitter troll van de pvv gereageerd per tweet? Dit keer niet pisnijdig pislink maar voor de verandering verbolgen? Ik wist niet dat dhr Wilders een nevenfunctie had als mode recencent tegenwoordig?
    Laat hij zelf een keer naar een goede kapper gaan vanwege zijn eigen
    pruik en iets minder op anderen letten. De bemoeizucht is belagelijk.
    En dat noemt zich de partij van de vrijheid welke vrijheid die om iedereen maar te krenken en belachelijk te maken? Weer eens idiote kamervraag te stellen en mensen iets op te dringen?

  • Eduard Dekkers, zo 08 januari 2012 19:32 Reageer op Eduard

    Eduard

    Hier in ons land hebben we heel veel culturen en we laten ze ook hun eigen cultuur behouden. Ik ben het daar niet mee eens want aanpassen is het toverwoord voor een betere samenleving. Maar als zij zich niet hoeven aan te passen moeten wij het zeer zeker niet met koninklijke bloede wel gaan doen. Maar ons koningshuis daar klopt een boel niet van en er zullen weer verborgen agenda's zijn die voor deze daad nodig zullen zijn. Agenda's die goed zijn voor de beurs van de oranjes en niet voor het land. Ik schaam me dood voor zo'n koningshuis. Nog buiten beschouwing gehouden dat een koningshuis in een sprookje thuishoort en niet in een land waar je van zou verwachten dat ze het sprookje ontgroeid zijn.

  • Jac Schmidt, zo 08 januari 2012 20:59 in reactie op Eduard Dekkers Reageer op Jac

    Jac

    Deze knieval van het koninklijkhuis bevestigt alleen maar dat de Oranjes een mascotte zijn van het bedrijfsleven.
    Hillary Clinton verdomde het om aangepaste kleding te dragen in een soortgelijke situatie.
    Maar ja, dit is Nederland en de VOC mentaliteit zit nu eenmaal in onze genen.

    Normaal lijkt het mij dat gastheren de wensen en gewoontes van gasten respecteren en andersom natuurlijk maar in kringen van orthodoxe moslims is Allah's wil wet.

    Ik weet niet of Hare Majesteit dit uit vrije wil gedaan heeft of dat de betreffende sjeik er nadrukkelijk om gevraagd heeft. in beide gevallen lijkt het mij een knieval die het aanzien van Nederland schaadt.
    Met zo'n land zou ik als ondernemer geen zaken willen doen.

    Langleven Jan Pieterszoon Coen!

    Draaikont Wilders is overigens de laatste die daar commentaar op mag hebben, hij heeft Henk en Ingrid al vaker een rad voor de ogen gedraaid. Denk maar aan de pensioenen en het ontslag recht.

  • Hans van der Helm, zo 08 januari 2012 21:49 in reactie op Jac Schmidt Reageer op Hans

    Hans

    ==
    Hillary Clinton verdomde het om aangepaste kleding te dragen in een soortgelijke situatie.
    Maar ja, dit is Nederland en de VOC mentaliteit zit nu eenmaal in onze genen.
    ===
    Ik weet niet waar je die onzin vandaan haalt, maar ik zie regelmatig als ik Hillary op de TV ziet dat ze een hoofddoek draagt en lange kleding bij speciale gelegenheden in het midden Oosten.
    Ik denk dat een brilletje voor je geen kwaad kan. Oeps !!!

  • Censuur Joop, ma 09 januari 2012 17:50 in reactie op Jac Schmidt Reageer op Censuur

    Censuur

    "Hillary Clinton verdomde het om aangepaste kleding te dragen in een soortgelijke situatie."

    Leugen!
    Elders op deze draad kun je een link zien met het bewijs dat jouw baarlijke nonsens tegenspreekt. Zoek!

  • marnix deWitt, zo 08 januari 2012 22:03 in reactie op Eduard Dekkers Reageer op marnix

    marnix

    U b ent duidelijk voor 'assimileren' dus.
    Het komt er dus op neer dat u als Hollander in het buitenland uw eigen cultuur wel mag behouden en de anderen niet. Vreemd, by the way.
    Wel eens in de zgn Holland Dorpen geweest in Brazilie, Westkust vd VS enz, enz.

  • jaap vos, zo 08 januari 2012 19:10 Reageer op jaap

    jaap

    Ik ben verbolgen over de respectloze houding van de blonde Kleuter in de Tweede Kamer die altijd inhoudsloos en respectloos over zijn collega's praat en zelf wel eist dat anderen respect tonen !? Zo moeten van hem de leerlingen U & meneer tegen de leraar zeggen !? Geert mag voorin in de klas plaats nemen voor een les in het tonen van respect !!! Daarnaast vindt ik het waardeloos dat geert altijd dit soort randverschijnselen weer tot 'hot items' in de actuele politiek weet te maken (liefst dmv een snelle twitter en daarna verdwijnt voor enig commentaar) & zo deze weer weet te gijzelen zodat echt belangrijke zaken niet aan bod komen in de Tweede Kamer. Een erg destructieve houding van een partij waar wij als burger geen fluit aan hebben & zullen hebben in de toekomst !!

  • marnix deWitt, zo 08 januari 2012 22:09 in reactie op jaap vos Reageer op marnix

    marnix

    Ik zie blondie niet als kleuter maar gewoon een ordinaire zakkenvuller, die bestaat bij de gratie van mensen tegen elkaar uitspelen. Helaas is er een grote massa die zich achter dit soort figuren en zijn flutpartij schaart. U moet het maar zo zien, dit soort mensen maken het in het bedrijfsleven niet (bekijk zijn CV) maar in de vaderlandse politiek is het bijkans wel mogelijk veel geld te vergaren.

  • Mees ., zo 08 januari 2012 19:08 Reageer op Mees

    Mees

    http://tinyurl.com/7tu6b2f

  • YggY ..., zo 08 januari 2012 19:04 Reageer op YggY

    YggY

    Het is genoeg geweest.

  • Kitty In Nederland, zo 08 januari 2012 19:21 in reactie op YggY ... Reageer op Kitty

    Kitty

    Wat nu YggY
    Geef je het op nee toch?

  • YggY ..., zo 08 januari 2012 20:05 in reactie op Kitty In Nederland Reageer op YggY

    YggY

    "Look to my coming, at first light, on the fifth day. At dawn, look to the East."

  • Kitty In Nederland, zo 08 januari 2012 20:13 in reactie op YggY ... Reageer op Kitty

    Kitty

    Take it easy YggY.
    Will see you, when times are better ;-)

  • Florian Lichti, zo 08 januari 2012 21:19 in reactie op YggY ... Reageer op Florian

    Florian

    "Women of this country learned long ago that those without swords may still die upon them."

  • Anja Lodewijks, zo 08 januari 2012 21:53 in reactie op YggY ... Reageer op Anja

    Anja

    My search will not be in vain?

  • Aert Willem d'Holbach, ma 09 januari 2012 19:00 in reactie op YggY ... Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Dat zei u de vorige keer ook...

  • Bob de la Bob, zo 08 januari 2012 18:30 Reageer op Bob

    Bob

    Je zou je toch gaan schamen om Nederlander te zijn en in één land te moeten wonen met dit soort neanderthalers. Geen flauw idee wat fatsoen is en volstrekt overtuigd van het eigen gelijk. Ze gedragen zich als de fascisten in Duitsland en Italie die ook dachten dat de wereld naar hen moest luisten en niet andersom. Dezelfde hooghartigheid en hetzelfde onbenul.
    Het ergst is nog dat deze mensen kinderen hebben die opgroeien in een wereld die niet beter weet. Waar dit de norm is. Is er nergens een wet die dit soort typen verbied om kinderen te krijgen.

  • Aert Willem d'Holbach, zo 08 januari 2012 18:12 Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    De PVV moet niet zeuren. Als je verwacht dat mensen zich in Nederland gedragen naar onze gewoonten, moet je ook het fatsoen hebben om je in een gastland te gedragen zoals ze dat daar gewend zijn.

    Dat alles uiteraard binnen allerlei grenzen van toelaatbaarheid.

  • gerrie de vries, zo 08 januari 2012 18:55 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op gerrie

    gerrie

    En dat doen ze juist niet.

  • Aert Willem d'Holbach, zo 08 januari 2012 20:47 in reactie op gerrie de vries Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Wie is "ze"?

  • Censuur Joop, ma 09 januari 2012 17:46 in reactie op gerrie de vries Reageer op Censuur

    Censuur

    "En dat doen ze juist niet. "

    Wat doen 'ze' niet?

    Wees eens niet zo vaag man. Durf de dingen bij naam te noemen. Kom op.

  • gerrie de vries, ma 09 januari 2012 18:50 in reactie op Censuur Joop Reageer op gerrie

    gerrie

    Ik doe niet vaag want aan je reactie te zien weet je precies wat ik bedoel, dus dit spelletje speel je maar met anderen maar niet met mij.

  • Noud Aerts, zo 08 januari 2012 19:33 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Noud

    Noud

    Aert Willem d'Holbach,

    "De PVV moet niet zeuren. Als je verwacht dat mensen zich in Nederland gedragen naar onze gewoonten, moet je ook het fatsoen hebben om je in een gastland te gedragen zoals ze dat daar gewend zijn."

    H-E-L-E-M-A-A-L mee eens! Ik kan de PVV niet meer horen met hun Islam gezeur, want ik vind ook dat als je in een ander land komt dat je je aanpast!

    Dat doe ik ook, je bent immers een gast. Zoals ik dat van mezelf verwacht en de koningin, verwacht ik dat ook van elke NL-er en elke persoon die hier komt wonen.
    En daar geef ik Wilders wel gelijk in, velen hier passen zich niet aan en hier moet imo verandering in komen en SNEL of deze mensen mogen van mij VERTREKKEN!

  • Frank En Vrij, zo 08 januari 2012 23:55 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Frank

    Frank

    [ De PVV moet niet zeuren. Als je verwacht dat mensen zich in Nederland gedragen naar onze gewoonten, moet je ook het fatsoen hebben om je in een gastland te gedragen zoals ze dat daar gewend zijn. ]

    100% correct! Het is dan ook niet te rijmen dat de PVV opkomt voor de Nederlandse "indringers" in Zuid Africa.

  • Bernie Whistler, zo 08 januari 2012 18:03 Reageer op Bernie

    Bernie

    Trix geeft in elk geval prima inhoud aan haar laatste spreekbeurten waarin ze op subtiele wijze de trieste Wilders en zijn kopvoddenrukkers terug naar het riool verwijst. Goed en onverstoorbaar wijf..!

    Opnieuw speelt de haatzaaier evident zijn rol als als pathetische intrigant, de verwijzing naar het keppeltje dat Wilders draagt bij Israël-bezoeken zegt voldoende.

  • gerrie de vries, zo 08 januari 2012 18:57 in reactie op Bernie Whistler Reageer op gerrie

    gerrie

    Is opeens heel links Nederland pro koningshuis omdat ze een hoofddoek draagt?

  • Sjouke Boonstra, zo 08 januari 2012 19:22 in reactie op gerrie de vries Reageer op Sjouke

    Sjouke

    == Is opeens heel links Nederland pro koningshuis omdat ze een hoofddoek draagt? ==

    Ja, laten we het wél even overzichtelijk houden, ja! Er is een hokje "links" en er is een hokje "rechts" en we moeten wel weten wie we nou waar in moeten stoppen!

  • Kitty In Nederland, zo 08 januari 2012 20:18 in reactie op gerrie de vries Reageer op Kitty

    Kitty

    Anti PVV dat wel ;-)

  • Bernie Whistler, zo 08 januari 2012 22:57 in reactie op gerrie de vries Reageer op Bernie

    Bernie

    Pardon? Als republikei hebik helemaal niets met het koningshuis. Maar nog minder met deze pathetische kopvoddenrukker. En hoe kom je erbij dat ik links zou zijn? Lol.

  • Artois Arnhem, ma 09 januari 2012 06:10 in reactie op gerrie de vries Reageer op Artois

    Artois

    Ik ben links en ik ben lid van het NRG, maar het gaat hier niet over monarchistisch of republikeins. Het gaat over fatsoen! Ik ben wel blij dat Beatrix dit respect toont.

  • Censuur Joop, ma 09 januari 2012 17:43 in reactie op gerrie de vries Reageer op Censuur

    Censuur

    "Is opeens heel links Nederland pro koningshuis omdat ze een hoofddoek draagt? "

    Wat denk je zelf?

    Dat je uit je nekharen kletst? En Wilders uit alle haren die hij heeft? En dat links en een groot deel van weldenkend rechts (ze bestaan echt nog) het daar niet mee eens is en daartegen ageert?

  • Mees ., zo 08 januari 2012 17:54 Reageer op Mees

    Mees

    Wilders verspreidt angst.
    Hij noemt zijn partij de partij voor de vrijheid.
    Zij zijn helemaal niet voor vrijheid,vrijheid is leven zonder angst,voor iedereen,niet alleen voor volk en vaderland want dat is die partij,een partij voor volk en vaderland.
    Maar wie is dat volk dan?
    De PVV biedt geen enkel perspectief,enige wat ze bieden is eigen volk eerst,maar wie dat dan zijn is niet duidelijk.
    Het is ook allang duidelijk dat binnen de eigen bevolking een heleboel mensen niet gerekend worden tot het eigen volk.

  • jose van leeuwen, zo 08 januari 2012 17:25 Reageer op jose

    jose

    Waarom doet hij dan zelf steeds een keppeltje op als hij in Israel is, waarom geen kritiek als burgemeester van der laan met een keppeltje een officiele bijeenkomst van de joodse gemeenschap bijwoont?

  • Joop Liefaard, zo 08 januari 2012 17:07 Reageer op Joop

    Joop

    Ik las het bericht over koningin Beatrix vanochtend vroeg op de website van een Braziliaanse krant en dacht toen dat de PVV-aanhangers wel anti zouden reageren. Dat blijkt dus ook. Maar gelukkig zijn er genoeg Joopers die vinden dat respect voor de gastheer belangrijk is.

  • Dehnus Nörder, zo 08 januari 2012 16:56 Reageer op Dehnus

    Dehnus

    Ach ja Politici.... constant met non issues bezig en doen wat de lobby ze verteld wat ze moeten doen.

    Er is haast geen enkele politieke partij in NL die dat niet doet. Zeikzooi, allemaal afleidingen en verdere doorvoering van de verdeel en heers acties van de lobby's.

  • abu sheetan, zo 08 januari 2012 16:55 Reageer op abu

    abu

    geinig paar jaar geleden was hij ( geert wilders ) in israel met een keppeltje op zijn hoofd naast ariale sharon naast heilige muur van joden, en dat mag wel.
    geertje zal ooit nederland kapot maken en vluchten naar israel ja mensen ooit had geertje te diep in glas gekeken en iemand verteld had dat hij ook israelische paspoort had.daar wil eens kamervragen op.

  • Michel Reiziger, zo 08 januari 2012 16:52 Reageer op Michel

    Michel

    Im moet zeggen, deze creatie op haar hoofd is tot nu toe de meest verdragelijke om aan te zien. Misschien een tip voor als ze hier weer terug is.

  • Henk Johan Faber, zo 08 januari 2012 16:51 Reageer op Henk Johan

    Henk Johan

    Aanpassing, vrijheid? Het zijn altijd zulke holle begrippen in dat soort landen.
    Olie, olie, olie, olie. Daarom loopt ze gesluierd rond. Economie moet immers blijven draaien.

  • Jan Bernd ten Berg, zo 08 januari 2012 16:49 Reageer op Jan Bernd

    Jan Bernd

    Komen de met-twee-maten-meters van de PVV weer. Wel vragen aan al onze immigranten of ze zich willen aan de normen en waarden van ons land, maar zodra ons staatshoofd het fatsoen heeft om zich te tooien in een gewaad dat getuigd van respect voor de cultuur van het land dat ze bezoekt, dan zijn de rapen gaar. Oei oei, wat hypocriet en kortzichtig is deze stellingname van de PVV, maar goed ik had niets anders verwacht.
    Het blijft de vraag of Beatrix dit staatsbezoek had moeten doen, maar daar zijn de kamervagen al over gesteld en Rutte heeft besloten dat het door kon gaan. Dus dan ook niet zeuren over de kleding. Ze had waarschijnlijk ook nog haar schoenen uitgedaan. Moeten daar geen vragen over gesteld worden En Trix is de overgang allang gepasseerd, anders had de PVV kunnen vragen of ze dan niet stiekem had kunnen menstrueren tijdens het bezoek aan de moskee. Misschien kunnen ze diezelfde vraag over Maxima stellen.

  • Anne Haan, zo 08 januari 2012 16:47 Reageer op Anne

    Anne

    De pvv heeft nog steeds niet door dat respect tonen geen eenrichtingsverkeer is. Waarschijnlijk zullen ze dat ook nooit doorkrijgen.

  • Denkend aan Holland, zo 08 januari 2012 16:23 Reageer op Denkend

    Hoed u voor politieke partijen met het woord 'vrijheid' in hun naam. Die vrijheid is zelden wederkerig en gaat in feite enkel over hun eigen grenzeloze vrijheid.

    Zo kun je dus zelf gekeppeld een synagoge betreden om daarna moord en brand te twitteren als een ander met een hoofddoek een moskee betreedt.

    De ene zijn ongebreidelde vrijheid is de ander een gevangenis...

  • , zo 08 januari 2012 16:39 in reactie op Denkend aan Holland Reageer op

    Mooi.
    Hulde.

  • hr. arryo, zo 08 januari 2012 16:59 in reactie op Denkend aan Holland Reageer op hr.

    hr.

    Inderdaad. Het woord 'vrijheid' is een geval van nieuwspraak, volgens George Orwell en Umberto Eco één van de kenmerken waaraan fascitoïde bewegingen kunnen worden herkend.

  • Bas Ooms, zo 08 januari 2012 16:17 Reageer op Bas

    Bas

    Altijd goed voor een hoopreacties.
    Het zu beter zijn deze opmerkingen en deze partij gewoon te negeren.

  • Fred Plass, zo 08 januari 2012 16:13 Reageer op Fred

    Fred

    Compromis - geef de Koningin de volgende keer een pruik van Geert mee.

  • Marc 's Mening in de Marge, zo 08 januari 2012 15:53 Reageer op Marc

    Marc

    Zag er wat potsierlijk uit. Dat had max beter voor elkaar. De PVV mag best kritiek hebben. Dan kan iedereen zien hoe belachelijk ze zijn.

  • Kalmpjes aan graag, zo 08 januari 2012 15:50 Reageer op Kalmpjes

    Kalmpjes

    Het is inderdaad een schande dat onze koninklijke familie zich werkelijk perfect beleefd gedraagd in het buitenland.
    Als je zoals Wilders eist dat mensen de lokale cultuur met respect en eerbied behandeld houdt dat in dat als je ergens te gast komt je precies dit doet.
    Ik zou hierdoor juist denken dat onze Koninklijke familie eens naar de heer Wilders geluisterd heeft, je zou toch denken dat hij daar blij om zou zijn, niet?

  • hr. arryo, zo 08 januari 2012 15:14 Reageer op hr.

    hr.

    Gaat onze Boerenpartij nu niet wat ver door te eisen dat men zich in de Verenigde Arabische Emiraten aanpast aan 'onze' normen?

  • El Che, zo 08 januari 2012 16:32 in reactie op hr. arryo Reageer op El

    El

    "Gaat onze Boerenpartij nu niet wat ver door te eisen dat men zich in de Verenigde Arabische Emiraten aanpast aan 'onze' normen?"

    Boer Koekoek was in vergelijking met wilders nog beschaafd. Daar kon je nog om lachen. Wilders toont aan, dat hij rijp is voor een kliniek. Hij reduceert de tweede kamer door zijn aanwezigheid en zijn gedrag tot een gestoord clownscircus.

  • , zo 08 januari 2012 18:31 in reactie op El Che Reageer op

    Hij reduceert de tweede kamer niet tot een circus, maar tot een open inrichting voor ernstig gedrags- en mentaal gestoorden.

    Het ernstigste vind ik dat de andere regeringspartijen dat niet in de gaten schijnen te hebben.

    Of voor het gemak niet willen weten, dat kan ook nog.

  • marnix deWitt, zo 08 januari 2012 15:11 Reageer op marnix

    marnix

    Kwestie van respect. Mijn vrouw vliegt bij een luchtvaartmaatschappij. Als zij op een vlucht naar Teheran is ingedeeld moeten de vrouwen bij landing eveneens gesluierd zijn. It's all in the game. Misschien moet de PVV zich nu eens met 'zinniger' zaken bezighouden.

  • Heinz Brauswasser, zo 08 januari 2012 14:57 Reageer op Heinz

    Heinz

    Waarom maakt u zich zo druk om de PVV ?

    Europees gezien (EU), stemt 0,0023 % op de PVV ofwel Geert.

    Hij heeft geen macht en geen verhaal.
    Af en toe roepen ze wat en links vliegt in de gordijnen.

  • El Che, zo 08 januari 2012 14:43 Reageer op El

    El

    Dus wilders wil vanaf nu ook bepalen hoe ik mij kleed? Het moet niet gekker worden. Leven we hier zo langzamerhand niet in een krankzinnigeninrichting?

  • Wiljan Hoes, zo 08 januari 2012 15:49 in reactie op El Che Reageer op Wiljan

    Wiljan

    Hoe kom je daar nu bij? Heeft iemand dat beweerd?

  • Sjouke Boonstra, zo 08 januari 2012 17:58 in reactie op Wiljan Hoes Reageer op Sjouke

    Sjouke

    == Hoe kom je daar nu bij? Heeft iemand dat beweerd? ==

    "Beatrix en Maxima passen zich aan, aan de gebruiken in Abu Dhabi. Deze aanpassing mag van de PVV niet."

    De PVV heeft zich niet te bemoeien met hoe iemand anders zich kleedt.

  • Marc Schouten, zo 08 januari 2012 14:38 Reageer op Marc

    Marc

    De PVV maakt zich, wederom, volkomen belachelijk

  • Vincent Gerdsen, zo 08 januari 2012 14:37 Reageer op Vincent

    Vincent

    2012 wordt geen goed jaar voor Wilders, het begint steeds meer de weg kwijt te raken. Het fijne is dat alles wat Wilders zegt en doet in de pers komt. Daardoor zien steeds meer stemmers dat hij niet goed snik is. Ik denk dat hij eind 2012 nog 20 zetels in de peiling heeft maar het kunnen er ook 15 worden. Het is zielig maar hij heeft nog maar 1 thema.

  • , zo 08 januari 2012 15:33 in reactie op Vincent Gerdsen Reageer op

    *Ik denk dat hij eind 2012 nog twintig zetels in de peilingen heeft..................


    U gelooft dat echt??

    Ik durf te wedden dat deze geperoxideerde mafkees eind van dit jaar amper nog aanhang heeft.

  • Frank Straathoff, zo 08 januari 2012 15:38 in reactie op Vincent Gerdsen Reageer op Frank

    Frank

    Eens. Probleem is alleen dat de PVV'ers die de door deze idiote islam koers de partij de rug toekeren waarschijnlijk het vakje van de populistische broeders van de SP rood zullen kleuren.

  • Hein Eken ., zo 08 januari 2012 16:46 in reactie op Frank Straathoff Reageer op Hein Eken

    Hein Eken

    je bedoel :van de regen in de drup??

  • Frank Straathoff, zo 08 januari 2012 19:13 in reactie op Hein Eken . Reageer op Frank

    Frank

    Yep

  • Nieuw!: Veldman, ma 09 januari 2012 19:57 in reactie op Hein Eken . Reageer op Nieuw!:

    Nieuw!:

    Nee hij bedoelt dat zijn partij kleiner gaat worden wegens gedoogfascist en bedrijfschihuahua wilders en dat zijn neofascistische VVD wel eens in zee zou moeten gaan met een normale partij .

    Ja en dan kannie zijn vingers niet meer aflikken als er weer eens iemand in de goot ligt te creperen

  • Dikke Beer, zo 08 januari 2012 14:34 Reageer op Dikke

    Dikke

    De PVV slaat hier de plank mis. De Koningin toont respect voor de daar heersende mores, 's lands wijs 's lands eer. Wat ze daar doen moeten ze zelf weten en als wij daar naar toe gaan passen we ons maar aan, simpel.

    Wat de PVV wel mag doen is wijzen op onaangepaste of ongewenste islamistische gebruiken in DIT land, en dat doen ze dan wel weer prima.

  • Mostafa Mouktafi, zo 08 januari 2012 14:33 Reageer op Mostafa

    Mostafa

    En Wilders mag wel een kepel op zijn geblodeerd haar zetten bij de heilige plek in Israel, ik zag het beeld op TV een tijdje geleden. U niet?
    Zo te zien, ook als Wilders opgenomen word in een psychiatie, gaan zijn aanhangers naast hem in bed liggen en blijven trouw aan wat hij moppert.

  • Nieuw!: Veldman, zo 08 januari 2012 14:47 in reactie op Mostafa Mouktafi Reageer op Nieuw!:

    Nieuw!:

    je bent vandaag scherp :)

  • Mostafa Mouktafi, zo 08 januari 2012 17:16 in reactie op Nieuw!: Veldman Reageer op Mostafa

    Mostafa

    Iedereen kan weleens de wijsheids-grip zien te pakken!

  • Nieuw!: Veldman, zo 08 januari 2012 20:54 in reactie op Mostafa Mouktafi Reageer op Nieuw!:

    Nieuw!:

    Niet iedereen ; wilders heeft een bril nodig want die grijpt er altijd naast

  • Suus Suus, zo 08 januari 2012 14:31 Reageer op Suus

    Suus

    wat een schaamteloze verdraaïng van feiten weer door wilders. Er zullen heus wel eens vrouwen hier en daar verlicht worden, om gesluierd door het leven te gaan, spijtig genoeg, waar haast ieder weldenkend Nederlander sowieso tegen is. Maar om zoiets als aanmoediging zien van H.M. Beatrix is kwalijke zaak en verdraaïng van feiten.

    Als wilders zo bekommerd is om dwangmatig gesluierde dames, mag hij kamervragen stellen over dames in Israel, die bespuugd worden door orthodoxe Joden, daar ze geen hoofddeksel dragen en bovendien eisen, dat de dames apart in de bus, achterin welteverstaan, mogen.
    Heeft hij reeds hierover Rosenthal gecontacteerd ?

    Dat hare Majesteit, bij het bezoeken van een moskee een sluier draagt, toont haar grootsheid, beschaafdheid. als mens maar ook als staatshoofd van NL. Het is juist een pr voor de beschaving van Nederlanders.

  • Marjolein Stuijfbergen, zo 08 januari 2012 19:56 in reactie op Suus Suus Reageer op Marjolein

    Marjolein

    Precies, maar daar hoor je dhr. Wilders niet over.

    Wanneer wordt zijn electoraat wakker?

  • Suus Suus, zo 08 januari 2012 20:45 in reactie op Marjolein Stuijfbergen Reageer op Suus

    Suus

    Ik heb daar weinig hoop op . Velen hebben juist wegens exonofobistiche redenen op hem gestemd.

  • Kitty In Nederland, zo 08 januari 2012 14:19 Reageer op Kitty

    Kitty

    Dit komt de PVV weer goed uit, de timing is perfect.
    Hoe houdt je aandacht weg van het feit, dat je in de gedoogrol
    accepteert, dat de pensioenen verlaagd dreigen te worden.
    De zorgkosten voor de ouderen gaan stijgen.
    De privacy wordt beknot enz enz enz......
    Zo kennen we de PVV weer, dure vragen stellen over zaken waar niemand
    wakker van zou moeten liggen.
    Ja Henk en Ingrid zullen er blij mee zijn.

  • Kapitan Laipose, zo 08 januari 2012 14:50 in reactie op Kitty In Nederland Reageer op Kapitan

    Kapitan

    Heel goed opgemerkt. Ik vond het ook al een non issue en een meesterzet van Wilders om in de publiciteit te blijven.

    Maar je maakt goed duidelijk wat Wilders te verbergen heeft voor zijn kiezers.

  • El Che, zo 08 januari 2012 16:54 in reactie op Kitty In Nederland Reageer op El

    El

    "Zo kennen we de PVV weer, dure vragen stellen over zaken waar niemand
    wakker van zou moeten liggen.
    Ja Henk en Ingrid zullen er blij mee zijn. "

    Tja weer € 3750 naar de ratsmedee!

  • Mees ., zo 08 januari 2012 14:12 Reageer op Mees

    Mees

    Is natuurlijk heel wat anders dan als Wilders een keppeltje draagt ....verschil moet er zijn.

    http://www.youtube.com/watch?v=38Gq5U-nkag

    Het één mag wel het ander niet

  • Els Kruit, zo 08 januari 2012 14:31 in reactie op Mees . Reageer op Els

    Els

    De PVV kondigt kamervragen aan, jaaa volgens Wilders is er weer iets ergs gebeurt, de koninging had het lef om gesluierd een gebedsruimte in te gaan, tsjonge dat is niet mis zeg. En jaaa hij had deze trieste wanvertoning willen voorkomen. Altijd lache he met de PVV, een soort boer Koekoek met dit verschil: deze angstige met waandenkbeelden behepte man die van de ene schuilplaats naar de andere hopt wordt door veel mensen nog serieus genomen ook, erggg he? Dat noem ik nou een trieste wanvertoning.

  • Gualtero Della Kampo, zo 08 januari 2012 16:20 in reactie op Mees . Reageer op Gualtero

    Gualtero

    Heel juist gezien Mees!
    Quod licet Jovis, non licet bovis!

  • Eric Jan Taapken, zo 08 januari 2012 16:54 in reactie op Mees . Reageer op Eric Jan

    Eric Jan

    Inderdaad, de bekende herhalingen en wij doen ook steeds hetzelfde en eigenlijk is dat toch te triest voor woorden, kunnen we die PVV niet eens een tijdje negeren met zijn allen?

  • Rinze Pluut, zo 08 januari 2012 14:12 Reageer op Rinze

    Rinze

    Kunnen ze daar vast een beetje wennen aan de vreemde luchtjes, zoals hamertje tik dhr. Pechtholt ook al eens eerder tegen het “gewone volk” van Nederland zei.

  • Erik Does, zo 08 januari 2012 14:05 Reageer op Erik

    Erik

    Enfin, we weten alweer waar de opiniepagina's de komende week over zullen gaan, met als klapstuk een groot stuk in de Volkskrant op donderdag waarin een of andere onbekende jonge student gaat betogen dat de PVV gelijk heeft.

  • Jan Hooivork, zo 08 januari 2012 14:03 Reageer op Jan

    Jan

    De PVV heeft kennelijk geen belangrijkere punten om te bespreken in de Kamer...

    Echt van levensbelang dit hoor, een debat hierover...poe,poe...

  • Mees ., zo 08 januari 2012 14:31 in reactie op Jan Hooivork Reageer op Mees

    Mees

    Kamervraag hierover kost ons belastingbetalers weer even €3500.
    Die PVV kamervragen kosten ons handen vol geld.

  • Mark Sinops, zo 08 januari 2012 13:57 Reageer op Mark

    Mark

    Het ene achterhaalde instituut toont in ieder geval nog respect voor het andere.

  • Isis Maät, zo 08 januari 2012 13:52 Reageer op Isis

    Isis

    Halve gare PVV-randdebielen, het fatsoen en beschaving voorbij, die zich opnieuw onsterfelijk belachelijk maken.

    BTW: Ik ben geen oranjefan, maar Maxima zag er "gesluierd" prachtig uit.

  • , zo 08 januari 2012 13:51 Reageer op

    Zoals mensen in andere Europese landen hun hoofd bedekken wanneer ze een kerk binnengaan, of dat tenminste niet in hotpants of bikini doen, toont Beatrix respect voor mensen met een ander geloof.
    Waarvoor mijn volle hulde.

    Het is een godvergeten schande dat men dat bij de pvv niet snapt, alsof ons Staatshoofd hun perverse meningen zou moeten uitdragen in het buitenland.
    Rotop, zeg, ga je eigen krankzinnigheid in eigen kring uitleven.

  • Thomas Luijben, zo 08 januari 2012 14:11 in reactie op Reageer op Thomas

    Thomas

    Helemaal mee eens!

  • Ruud Wiemer, zo 08 januari 2012 14:23 in reactie op Reageer op Ruud

    Ruud

    Ook ik ben het er helemaal mee eens.

  • Simon Broerse, zo 08 januari 2012 14:50 in reactie op Reageer op Simon

    Simon

    Volledig mee eens Red Cat ! Toen ik het artikel las, dacht ik meteen aan de Griekse kerkjes, waar je als toerist wel eens een kijkje gaat nemen.Bij de ingang ligt dan een pij of i.d., dat je geacht wordt om te doen als je met blote benen aan komt. Naar mijn idee is dat van gelijke aard: respecteren van gebruiken van een andere cultuur.

  • Irma Noord, zo 08 januari 2012 15:07 in reactie op Simon Broerse Reageer op Irma

    Irma

    Dat is ook in Rome zo. De St. Pieter komt je niet in met shorts. Daar verkopen ze joggingbroeken bij een marktkraam om de hoek ;-)
    Joods-Christelijke cultuur..... respect.

  • drs Zen, zo 08 januari 2012 18:10 in reactie op Irma Noord Reageer op drs

    drs

    Mens-zijn= respect voor een ander mens.

  • Zingende Zaag, zo 08 januari 2012 13:50 Reageer op Zingende

    Zingende

    Zoals de PVV respect vraagt voor de de westerse cultuur verdient de arabische cultuur aldaar hetzelfde respect.
    Dat heeft onze majesteit wat mij betreft goed begrepen. Een koningin staat per definitie haaks op vrouwenonderdrukking. Haar invulling doet dat sowieso.
    Laat die PVV zich drukmaken over zaken waar het echt om gaat: de ongebreidelde en niet gecontroleerde inlevering van onze privacy om maar een voorbeeld te noemen.,

  • cor mol, zo 08 januari 2012 13:48 Reageer op cor

    cor

    De Joop community heeft ongetwijfeld wel eens een Joodse synagoge bezocht en is daarom vertrouwd met de kledingvoorschriften:

    (1) Vrouwen dienen zich gepast te kleden: schouders en armen bedekt en een rok of jurk tot de knieën. De voorkeur gaat uit naar een broek (geen spijkerbroek) in plaats van een korte rok.
    (2) Mannen dienen in de synagoge een hoed of keppel te dragen, een keppel kunt u lenen bij de Portugese Synagoge

    Hare Majesteit hield hier bij het bezoek bij de opening van de gerestaureerde Joodse synagoge ook rekening mee, zonder zich overigens om de voorkeur te bekommeren. Zoals een ieder zal doen die weet hoe je je als gast gedraagt.

  • , zo 08 januari 2012 14:15 in reactie op cor mol Reageer op

    Helemaal met je eens.
    Des te merkwaardiger is het dat een fervent voorstander van de Joods-Christelijke cultuur als wildersmanske beweert te zijn, dit soort krankzinnige uitspraken doet of laat doen.

  • Jan B, zo 08 januari 2012 13:48 Reageer op Jan

    Jan

    Het dragen van zo'n hoofddoek in een moskee is daar gebruikelijk en een staatsbezoek is niet de gelegenheid om een politiek statement te maken. Dat de PVV dat laatste niet inziet kan ik me voorstellen. Het is per slot van rekening een partij die wel vaker problemen heeft met de etiquette. Hoe heurt het eigenlijk is een vraag die die club zich niet stelt.

  • Bas Grootel, zo 08 januari 2012 13:44 Reageer op Bas

    Bas

    Het zou verstandig zijn om godsdienst buiten diplomatieke staatsbezoeken te houden. Daar voorkom je dit soort discussies mee. Van de andere kant zijn dit soort gebouwen natuurlijk ook toeristische trekpleisters. Denk aan het Vaticaan. En als je daar binnen wilt mag je ook geen minirok aan. Misschien is het handig als er wat meer uitleg zou komen over reden en doel van het bezoek. Dan valt het dragen van een hoofddoek misschien gewoon in het juiste vakje.

  • Eline W, zo 08 januari 2012 13:42 Reageer op Eline

    Eline

    Kom op, je ziet duidelijk haar haar.

  • Julius Vold, zo 08 januari 2012 13:39 Reageer op Julius

    Julius

    Ik vond het geen handige actie van de koningin, al lijkt me dat dit bij de voorbereiding uitgebreid is gesproken.
    Overigens ben ik bewoner van een islamitsich land en het is voor een vrouw echt niet verplicht om gesluierd naar binnen te gaan. Beatrix had het beter niet kunnen doen, al zijn kamervragen ook wat overdreven.

  • sjaak de intellectueel, zo 08 januari 2012 14:32 in reactie op Julius Vold Reageer op sjaak

    sjaak

    ---Overigens ben ik bewoner van een islamitsich land en het is voor een vrouw echt niet verplicht om gesluierd naar binnen te gaan.---
    Ligt er aan welke moskee je bezoekt.

  • drs Zen, zo 08 januari 2012 15:19 in reactie op sjaak de intellectueel Reageer op drs

    drs

    Wat raar. U zou vreselijk onderdrukt moeten worden, als niet moslim.

  • Frank Straathoff, zo 08 januari 2012 13:38 Reageer op Frank

    Frank

    Dat getuigt van respect voor de gastheer, mijnheer Wilders. Niets mis mee. Als de koningin daar wel problemen mee zou hebben, dan zou ze in beginsel geen staatsbezoek aldaar afleggen. De wereld is groter dan de Islam. Politiek opportunisme van Wilders; niet chique.

  • Meta Foor, zo 08 januari 2012 13:37 Reageer op Meta

    Meta

    Hillary Clinton weigert consequent om aan dit soort folklores mee te doen, want, zegt zei: ik blijf neutraal in mijn optreden en opvattingen vwb religie.

    daar heb ik dan meer respect voor dan onze met alle winden meeblazende koningen di e dit doen onder het mom van ''verbetering economie''.

    met smart wacht ik af tot WA op bezoek gaat bij de maories: blote buiken dansend op t strand als onderdeel van hun religie

    door het bezoek weer te linken met vragen van de pvv, wordt de essentie van het bezoek teruggebracht tot een links/rechts spelletje

  • , zo 08 januari 2012 14:19 in reactie op Meta Foor Reageer op

    Dat is dan ook Hilary Clinton, en geen neutraal staatshoofd.

  • Vals Plat, zo 08 januari 2012 21:06 in reactie op Meta Foor Reageer op Vals

    Vals

    Bedoel je soms deze Hillary: http://4.bp.blogspot.com/_pHRO86-htw0/Slk_9DU4SnI/AAAAAAAAADM/iE-bXgyVPVg/s1600/Hillary+veil.jpg

    of deze: http://feministlookingglass.com/2009/10/31/hillary-clinton-covering-her-hair-in-pakistan/

  • Censuur Joop, ma 09 januari 2012 17:29 in reactie op Vals Plat Reageer op Censuur

    Censuur

    Humor!!

    Je hebt hem! Leuke vangst. Daar zal hij wel niet van terughebben.

  • Jac Schmidt, zo 08 januari 2012 13:32 Reageer op Jac

    Jac

    Een moskee betreden ?
    Een Mausoleum voor sjeik Zayed betreden bedoelt men.
    Kennelijk heeft deze sjeik die tientallen weduwen heeft nagelaten en 70 maagden in de hemel bezit behoefte aan nog meer onderdanigheid.

  • Semolina Pilchard, zo 08 januari 2012 13:31 Reageer op Semolina

    Semolina

    Aaaah, de Sheikh Zayed Bin Sultan Al Nahyan Mosque. Prachtig bouwwerk, ik ben er ook geweest. Mijn vrouw moest zich in zwarte niqab hullen, dus dit valt nog mee. Allemaal part of the experience. Te treurig voor woorden dat de PVV hierover Kamervragen stelt. When in Rome, stelletje onnozelen!

  • Nieuw!: Veldman, zo 08 januari 2012 13:25 Reageer op Nieuw!:

    Nieuw!:

    Als je echt consequent wil zijn moet je eisen dat Bea alleen nog naakt verschijnt

  • Pink Indian, zo 08 januari 2012 13:22 Reageer op Pink

    Pink

    zoiets zou wilders natuurlijk zelf nooit doen:

    http://www.bbrussen.nl/2009/05/03/de-hypocrisie-van-geert-wilders/

  • Stuur Dogger, zo 08 januari 2012 13:21 Reageer op Stuur

    Stuur

    Mijn moeder had vroeger ook zo'n hoofddoek. In de vijftiger en zestiger jaren droegen de dames ook wel eens zulke hoofddoeken. Toen ik mijn toenmalige vriendin achterop mijn De Royal Nord Super Sport mee nam deed ze een hoofddoekje op/om. Heel praktisch en zeer representatief.

  • Censuur Joop, ma 09 januari 2012 17:28 in reactie op Stuur Dogger Reageer op Censuur

    Censuur

    Het is een hele tijd mode geweest, hoofddoekjes. A la Audrey Hepburn op de scooter met een om het bevallige hoofd geknoopt doekje. Nu mogen scootertjes niet bijna meer en hoofddoeken nog minder. Tijden veranderen. Maar niet altijd ten goede.

    Ook nonnen droegen graag hoofddoeken van top tot teen. En moeders met krulspelden. En oma's tegen de regen. En rijke tantes die droegen een hoedje. En grootvaders een hoed, vaders een pet, broertje een cap en baby een mutsje. Het buurmeisje doeg altijd diademen. En ik vond een haarband wel leuk. Ach, je kunt het zo gek maken als je zelf mooi vindt.

  • Ine Sessink, zo 08 januari 2012 13:21 Reageer op Ine

    Ine

    Wat een rancuneus zootje is die PVV. Buitenlanders moeten zich aanpassen aan hier, maar als de koningin en ook Maxima zich aanpassen aan het land waar ze op dat moment zijn, dan is het ook niet goed.
    Het is nu eenmaal gewoonte dat vrouwen gesluierd de moskee binnengaan. Dit heeft niets met onderdrukking van vrouwen te maken. Beatrix en Maxima tonen hier respect. En respect is ver te zoeken bij de de PVV. Nog niet eens zo lang geleden moesten vrouwen ook in de kerk het hoofd bedekken.
    En zo gaat er weer tijd verloren bij onzinnige vragen in de kamer.

  • de heer Meijerink, zo 08 januari 2012 13:18 Reageer op de heer

    de heer

    Jezus Christus, je kunt je als Nederlander ook over alles druk maken. 's Lands wijs, 's lands eer. Een beetje inleving in de lokale zeden en gebruiken noemt men ook wel 'wellevendheid'.
    En we gaan weer over tot de orde van de dag.

  • YggY ..., zo 08 januari 2012 13:13 Reageer op YggY

    YggY

    Twee dingen goed begrijpen.

    1.Het fascisme streeft naar de volledige controle over het maatschappelijk leven en de sociale en culturele organisaties.

    2.Het fascisme streeft naar sociale eenheid en de opheffing van alle bestaande klassen- en belangentegenstellingen.

  • sjaak de intellectueel, zo 08 januari 2012 14:10 in reactie op YggY ... Reageer op sjaak

    sjaak

    ---1.Het fascisme streeft naar de volledige controle over het maatschappelijk leven en de sociale en culturele organisaties.-----
    Evenals het communisme.

    ----2.Het fascisme streeft naar sociale eenheid en de opheffing van alle bestaande klassen- en belangentegenstellingen. ----
    Net als het communisme.

  • drs Zen, zo 08 januari 2012 14:39 in reactie op sjaak de intellectueel Reageer op drs

    drs

    ---1.Het fascisme streeft naar de volledige controle over het maatschappelijk leven en de sociale en culturele organisaties.-----
    Evenals het communisme.
    Evenals het neo-liberalisme.
    Evenals de Verenigde Staten.

    ----2.Het fascisme streeft naar sociale eenheid en de opheffing van alle bestaande klassen- en belangentegenstellingen. ----
    Net als het communisme.
    Net als het neo-liberalisme.
    Net als de verenigde Staten.

  • sjaak de intellectueel, zo 08 januari 2012 18:27 in reactie op drs Zen Reageer op sjaak

    sjaak

    Defenitie van het zogenaamde neo-liberalisme: Met de term neoliberalisme wordt verwezen naar de opleving van het economisch liberalisme die begon in de jaren tachtig. Het richtte zich vooral op de privatisering van overheidsbedrijven, het openbaar vervoer en de posterijen en telefonie. De politieke stroming gaat ervan uit dat de vrije markt in staat is zaken beter te regelen dan organisaties die door de overheid gestuurd worden. Binnen het neoliberalisme schuift de overheid dus meer taken van zich af ten gunste van de markt (het bedrijfsleven). Je eerste argument is daarbij verwezen.

    ----Het fascisme streeft naar sociale eenheid en de opheffing van alle bestaande klassen- en belangentegenstellingen. ----
    Net als het communisme.
    Net als het neo-liberalisme.
    Net als de verenigde Staten.

    Jij durft hier toch echt niet lopen te beweren dat het Neo-liberalisme dwangmatig voor de opheffing is van alle bestaande klassen en belangentegenstellingen is? Dit geldt eveneneens voor de VS.
    Dat je mee wilt discussieren is alleen maar goed, maar kom dan ook svp wel met goede argumenten anders val je zoals nu keihard door de mand.
    Met vriendelijke groet,
    Sjaak de intellectueel.

  • drs Zen, zo 08 januari 2012 19:56 in reactie op sjaak de intellectueel Reageer op drs

    drs

    U schijnt niet te begrijpen dat het reduceren van mensen tot hun arbeids- en/of koopkracht leidt tot Communisme, Fascisme en neo-liberalisme.

  • Truus Beek, ma 09 januari 2012 08:56 in reactie op YggY ... Reageer op Truus

    Truus

    Dus iran is een fascistisch georganiseerd land?

  • drs Zen, ma 09 januari 2012 10:33 in reactie op Truus Beek Reageer op drs

    drs

    Waren Mussolini en Hitler moslim? Wist ik niet.

  • Gerald Thus, zo 08 januari 2012 13:12 Reageer op Gerald

    Gerald

    Eén Kamervraag kost 3500 euro. Over geld weg smijten gesproken.

  • Jan Oomen, zo 08 januari 2012 13:09 Reageer op Jan

    Jan

    Een leuk staaltje van domme hypocrisie van de kant van de PVV. Buitenlanders moeten zich in ons land aan onze normen aanpassen, maar als we zelf buitenlander zijn in een ander land, dan hoeven wij ons natuurlijk niet aan te passen.
    Maar onze normen zijn dan ook superieur, vindt de PVV. En dat superioriteitsgevoel van een "übermensch" te zijn kenmerkt de PVV-stemmer als collega van die andere partij, destijds in 1940.

  • snert :, zo 08 januari 2012 13:08 Reageer op snert

    snert

    Ja, weer een podium voor de pvv over iets wat nergens over gaat.

  • kees kortekaas, zo 08 januari 2012 13:07 Reageer op kees

    kees

    Toch vreemd, de PVV verwacht dat iedereen zich maar aan de westerse normen en waarden aan past als ze hier komen, maar omgekeerd is dat blijkbaar een probleem.

  • Peter Brand, zo 08 januari 2012 13:03 Reageer op Peter

    Peter

    Het is inderdaad vreemd dat er wereldwijd - ja ook in Nederland - meisjes verplicht worden zo'n doek te dragen en dat de koningin nu in feite haar middelvinger opsteekt tegen deze vrouwen.

  • drs Zen, zo 08 januari 2012 13:19 in reactie op Peter Brand Reageer op drs

    drs

    Als u een synagoge binnenkomt of een joodse begraafplaats bezoekt wordt u als man gevraagd uw hoofd te bedekken. Daar wordt geen ophef over gemaakt. Kunt me uitleggen, waarom niet?

    Dames in korte broeken worden ook niet binnengelaten in Grieks-Orthodoxe mannenkloosters. Hen wordt vriendelijk verzocht zich decent te kleden. Is daar iets mis mee?

  • Piet de Geus, zo 08 januari 2012 13:19 in reactie op Peter Brand Reageer op Piet

    Piet

    Trix liep niet gesluierd over straat, maar alleen bij het bezoek aan een moskee. En dat is nou net de enige plek waar dat geen probleem is: achter de voordeur van een godshuis.

    Het is niets anders dan mannen die een keppeltje moeten dragen als ze een sjoel bezoeken of vrouwen die armen en benen moeten bedekken als ze een Grieks-Orthodoxe kerk of klooster bezoeken. En daar hoor je Wilders natuurlijk niet over. Ik ga er zelfs blind vanuit dat hij als hij in Israel op bezoek is zelf op plaatsen waar dat gepast is een keppeltje op zijn geblondeerde narrenpruik zet.

    Door hier bezwaar tegen te maken geeft Wilders aan dat het hem helemaal niet om vrijheid voor vrouwen gaat. Maar dat wisten we natuurlijk al van de man die het geen probleem vindt om vrouwenmeppers in de fractie op te nemen.

  • , zo 08 januari 2012 13:46 in reactie op Peter Brand Reageer op

    Om te beginnen worden hier te lande de vrouwen niet verplicht, en al zeker niet door de wetgever.
    Als ze al verplicht worden, NIET door de wet.

    Ten tweede vind ik dat Beatrix hier een prima signaal afgeeft, namelijk dat ze respect heeft voor het geloof en de daarbijbehorende parafernalia van anderen.

  • drs Zen, zo 08 januari 2012 13:58 in reactie op Peter Brand Reageer op drs

    drs

    http://www.youtube.com/watch?v=38Gq5U-nkag
    Het is inderdaad vreemd dat er wereldwijd - ja ook in Nederland - mannen verplicht worden zo'n petje te dragen en dat Geert Wilders nu in feite zijn middelvinger opsteekt tegen deze mannen. Maar ik snap GW wel. Door het dragen van een keppeltje erkent hij dat er iets 'hoger staat dan zijn eigen hersenen, zijn grote kennis en vindingrijkheid.’ Een teken van nederigheid en wie had dat gedacht?

    'Het is in de Bijbel niet uitdrukkelijk geboden om het hoofd te bedekken. In het Jodendom was het aanvankelijk wel gewoonte, maar geen gebod.
    Het bedekken van het hoofd wordt gezien als een uitdrukking van de ‘vreze des hemels’, als een teken van nederigheid tegenover God.
    Nadere uitwerkingen van deze gedachte:
    ‘Men zou kunnen zeggen dat het keppeltje de mens eraan herinnert dat er iets hoger staat dan zijn eigen hersenen, zijn grote kennis en vindingrijkheid.’
    ‘Het keppeltje is als een koepel, die het aardse van het hemelse scheidt. De aarde is aan de mens gegeven; hij mag/moet onder de koepel van de hemel leven.’
    Van link: http://www.kerkenisrael.nl/info/keppel.php

  • Piet Monster, zo 08 januari 2012 14:06 in reactie op Peter Brand Reageer op Piet

    Piet

    Er zit een groot verschil in jezelf bedekken uit ootmoed voor je God, en jezelf bedekken omdat jij verantwoordelijk wordt gehouden voor de lusten van het andere geslacht. Met het eerste heb ik geen enkele moeite, met het tweede grote. Dat moslima's zich sluieren bij het betreden van de moskee en tijdens het gebed, wat is daar mis mee?

  • Nieuw!: Veldman, ma 09 januari 2012 19:59 in reactie op Piet Monster Reageer op Nieuw!:

    Nieuw!:

    Waarom draag jij een broek?
    Slaat toch nergens op .
    Zeker in de zomer dan kun je toch beter in je blote kont lopen .
    Die broek is pure repressie !
    Broek uit kerel!
    Voor de vrijheid !

  • Censuur Joop, ma 09 januari 2012 17:23 in reactie op Peter Brand Reageer op Censuur

    Censuur

    Domme reactie. Maar dat is niet vreemd als je niet weet waar het over gaat en je Wilders gewoon namekkert. behehehe

  • Heinz Brauswasser, zo 08 januari 2012 13:02 Reageer op Heinz

    Heinz

    Dat heet aanpassen aan een land. Moeten ze in Nederland ook gaan doen.

  • Piet de Geus, zo 08 januari 2012 13:26 in reactie op Heinz Brauswasser Reageer op Piet

    Piet

    "Dat heet aanpassen aan een land."

    Welnee, ze liep helemaal niet gesluierd over straat. Het is aanpassen aan het huis waar je te gast bent. Zoals je in Scandinavië slofjes aandoet als je bij mensen thuis te gast bent.

  • drs Zen, zo 08 januari 2012 15:20 in reactie op Heinz Brauswasser Reageer op drs

    drs

    Wie is 'ze'? PVV-ers die zich aan moeten passen?

  • drs Zen, zo 08 januari 2012 18:27 in reactie op Heinz Brauswasser Reageer op drs

    drs

    Aanpassen?
    http://www.youtube.com/watch?v=urZXB6ct_cc&feature=related

  • Censuur Joop, ma 09 januari 2012 17:23 in reactie op Heinz Brauswasser Reageer op Censuur

    Censuur

    Dat heet aanpassen aan een land. Moeten ze in Nederland ook gaan doen. "

    Dat doet ze dus al. Zij draagt een hoedje als ze naar de kerk gaat.

    Laat Wilders zich eens aanpassen met z'n keppeltje op z'n chloorkop.

  • Jan Jansen, zo 08 januari 2012 13:01 Reageer op Jan

    Jan

    Overigens dacht ik dat de eenmansvereniging PVV van mening is dat buitenlanders in Nederland zich moeten aanpassen aan de Nederlandse cultuur. Blijkbaar hoeven van de Grootte Leider Nederlanders in den vreemde zich niet aan te passen aan de daar heersende cultuur.

    Dat is meten met twee maten en maakt weer eens zichtbaar dat de Grootte Leider naast neo-fascistische denkbeelden ook neo-koloniale denkbeelden erop nahoud.

  • Pieter Pan, zo 08 januari 2012 12:59 Reageer op Pieter

    Pieter

    Ik vind ook dat Bea hier een verkeerd signaal afgeeft,maar dat zal wel komen door mijn nederige afkomst.

    Dat snappen ons soort mensen niet.

  • Piet de Geus, zo 08 januari 2012 13:24 in reactie op Pieter Pan Reageer op Piet

    Piet

    "dat zal wel komen door mijn nederige afkomst."

    Nee, het is je gebrek aan ontwikkeling en onderscheidingsvermogen dat je parten speelt. Lees het bericht nog eens over: Beatrix ging in gepaste kledij een moskee binnen. Ze liep niet gesluierd over straat en ze schoof niet gesluierd aan aan een banket. Daarmee geeft ze perfect aan waartoe de macht van religies beperkt moet blijven: op plaatsen waar ze aan anderen gastvrijheid verlenen en nergens anders.

    Als ze bij mij, als pastafari, op bezoek komt dan zal ze toch echt een vergiet op haar hoofd moeten zetten. En anders blijft ze maar op de stoep staan.

  • Pieter Pan, zo 08 januari 2012 18:08 in reactie op Piet de Geus Reageer op Pieter

    Pieter

    Ja piet je hebt helemaal gelijk.

    sorry man

  • Jan Jansen, zo 08 januari 2012 12:56 Reageer op Jan

    Jan

    Hoewel republikein is Jan Jansen verbolgen over de kritiek van de PVV: schaam jullie.

  • Karel SPoorman, zo 08 januari 2012 12:54 Reageer op Karel

    Karel

    de enige die vrouwen onderdrukt is Wilders, van hem MOETEN vrouwen blootshoofd door het leven gaan.
    Ik vraag mij wel af waarom hij zelf een keppeltje draagt in een synagoge, zou hij soms denken dat vrouwen niet voor zichzelf kunnen beslissen

  • Jan Jansen, zo 08 januari 2012 13:19 in reactie op Karel SPoorman Reageer op Jan

    Jan

    Zou in dezen een keppeltjesbelasting geen idee zijn?

  • Aert Willem d'Holbach, ma 09 januari 2012 18:56 in reactie op Karel SPoorman Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Hè, gelukkig.

    Dan kunnen we de discussie over de SGP ook sluiten als alleen Wilders vrouwen onderdrukt.

  • Nieuw!: Veldman, ma 09 januari 2012 20:00 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Nieuw!:

    Nieuw!:

    Dat zou je graag willen he

    dat tweede gedoogpoedeltje van rutte moeten we maar even vergeten natuurlijk

 

Reageren

opiniemakers

Populair

Scroll naar boven Scroll naar boven