25 december 11 19:45 Reageer (93) Leven RSS

Update: Burgemeester laat onderzoek doen naar aanhouding Nandlal

Oud-profvoetballer Nandlal werd hardhandig aangehouden... Hij heeft een dwarslaesie en in politiecel zou hem medische zorg zijn ontzegd... Wolfsen laat onafhankelijk onderzoek doen...

De politie in Utrecht heeft op kerstavond oud-profvoetballer en oud-Leefbaar Utrecht raadslid Edu Nandlal hardhandig aangehouden en volgens hemzelf mishandeld. Burgemeester Wolfsen van Utrecht heeft inmiddels een onderzoek aangekondigd.

'De lezingen over er precies is gebeurd, lopen uiteen' aldus Wolfsen in een reactie.

Daarom heeft hij een onafhankelijk onderzoek aangekondigd.

Nandlal, die kampt met een dwarslaesie als gevolg van de vliegtuigcrash van het Surinaams nationale elftal in 1989 (de 'SLM-ramp'), werd aangehouden toen hij in zijn auto zat. Hij zou verdacht worden van een inbraak, vertelt hij tegen de website De Nieuwe Utrechter, omdat hij even daarvoor bij zijn dochter thuis wat spullen in zijn bus had geladen. 

Nandlal kon vanwege zijn dwarslaesie niet snel genoeg uit zijn stappen. Daarop sleurde de politie hem uit naar buiten, waarbij hij met zijn gezicht op straat viel. Zelf overeind komen lukt Nandlal, dus hij werd, eveneens hardhandig overeind 'geholpen' en in de boeien geslagen. Dit gebeurde allemaal ondanks het feit dat Nandlal meerder keren had geroepen dat hij gehandicapt was, meldt de Nieuwe Utrechter.

Op het politiebureau werd Nandlal onderzocht door een arts, aan wie hij meldde dat hij een dwarslaesie heeft. Maar deze vroeg hem of om te plassen terwijl volgens Nandlal iedere arts weet dat iemand met een dwarslaesie dat niet kan. Daarop ging de arts hem katheteriseren, maar deed dat niet op de juiste manier. Een agent had volgens Nandlal nog geroepen dat hij maar in zijn broek moest plassen.

Uiteindelijk is Nandlal zondag om 4.00 uur vrijgelaten. Hij is toen naar het UMC gegaan waar bleek dat hij door het fout katheteriseren een bloeding in zijn blaas had opgelopen. 

De agenten waren overigens gewaarschuwd door 'oplettende' buurtbewoners, die de wagen van Nandlal met een ladder erop bij een woning hadden zien staan en de zaak niet vertrouwden. Nandlal heeft een schoonmaakbedrijf waar hij regelmatig de glazenwassersladder voor op gaat. 

Woordvoerder Bernhard Jens van de Utrechtse politie wil geen oordeel uitspreken over de zaak en zegt dat de politie snel in gesprek wil met Nandlal.

De foto heeft Nandlal genomen toen hij net was vrijgelaten

Luister naar de verklaring van Wolfsen voor RTV Utrecht

Meer bij de Nieuwe Utrechter: Edu Nandlal mishandeld door agenten

Mis niets: Volg Joop op Twitter, vind Joop leuk op Facebook

Laatste Reacties (93) Reageer Reacties in wachtrij: 0

  • Henk Ingrid, di 27 december 2011 16:11 Reageer op Henk

    Henk

    Edu Nandlal doet toch maar geen aangifte van mishandeling (want hij heeft geen poot om op te staan). http://dnu.nu/artikel/5713-nandlal-doet-geen-aangifte

    (En nee, dat laatste is geen flauw woordgrapje, want deze man kan ondanks zijn dwarslaesie prima joggen, laddersklimmen en dus staan http://www.planecrash.nl/edu-nandlal Hij blijkt alleen maar problemen te hebben met op verzoek van een agent uit zijn bestelbusje stappen.)

  • Kapitan Laipose, di 27 december 2011 18:49 in reactie op Henk Ingrid Reageer op Kapitan

    Kapitan

    Hij doet geen aangifte maar dient wel een klacht in. Zou die dat ook doen als die geen poot heeft om op te staan.

    Nandu kan moeilijk uit zijn bestelbusje stappen vanwege zijn handicap. Rechtvaardigt dit het gedrag van de agenten om gehandicapten zo te behandelen.

  • Piet de Geus, wo 28 december 2011 01:55 in reactie op Kapitan Laipose Reageer op Piet

    Piet

    "Hij doet geen aangifte maar dient wel een klacht in. Zou die dat ook doen als die geen poot heeft om op te staan."

    Een klacht die nergens op gebaseerd is heeft geen consequenties. Het doen van een valse aangifte wel.

  • Optel Som, di 27 december 2011 12:49 Reageer op Optel

    Optel

    Het is toch een grof schandaal dat Faaleid Wolfsen nog steeds niet is weggestuurd in Utrecht? Die man is een karikatuur van zichzelf geworden. En dan nu het eigen korps laten onderzoeken door het eigen korps, mijn hemel...

  • sam tosha, di 27 december 2011 16:36 in reactie op Optel Som Reageer op sam

    sam

    Deze agenten verdienen een extra kerst bonus. Vroeg Opstelten onlangs niet om sneller, harder optreden van zijn dienders? Nog nimmer is een oproep van een minister zo snel in de praktijk gebracht.

    Eneh als al die hulpbehoevenden, die straks dankzij de bezuinigingen op al die hulpverlenende instanties uit radeloosheid op straat over de schreef gaan. Kei- en keihard aanpakken. Ik zeg vijf van mepgraage stasie agenten erop.

    Het moet toch niet veel gekker worden in Nederland!

    Of juist wel heer Opstelten, Teeven, Brinkman, Wilders? Of zien jullie juist baat in escalatie? Valt daar electoraal mee te scoren? Zijn jullie daar heimelijk niet gewoon op uit? Een SAMENleving daar zijn jullie in elk geval niet bij gebaat, dunkt me.

  • Evert van Vliet, di 27 december 2011 11:52 Reageer op Evert

    Evert

    Dat krijg je d'r van als je de verkeerde ladder beklimt.

  • Gerard Lauwman, di 27 december 2011 10:32 Reageer op Gerard

    Gerard

    En het onderzoek wordt gedaan door een onafhankelijke afdeling van de politie.

    Jongens toch.
    Hemeltergend en als je de telefonische reactie van Aleid Wolfsen hoort...ontwijken ontwijken en ontwijken, vooral niets zeggen want dat is eng.

    Gek hè, dat jan met de pet zich weinig gelegen laat aan de "politiek".
    Bah.

  • Henk Ingrid, di 27 december 2011 09:27 Reageer op Henk

    Henk

    In deze medische handleiding http://tinyurl.com/dxsgxon (pdf) lees ik dat mensen met een dwarslaesie zichzelf 4-6 keer per dag katheteriseren, en "In het begin kost de handeling wat meer tijd, maar naarmate u meer ervaren wordt, zult u merken dat u uiteindelijk ongeveer net zoveel tijd kwijt met naar het toilet gaan, als voorheen. Soms kan het zelfs sneller gaan." Met andere woorden: iemand die al meer dan twintig jaar een dwarslaesie heeft, plast net zo makkelijk en snel als ieder ander.

    Waarom moest hij dan door een arts gekatheteriseer worden? Was Nandlal wellicht erg opstandig en onhandelbaar?

  • Christiaan Huygens, di 27 december 2011 11:39 in reactie op Henk Ingrid Reageer op Christiaan

    Christiaan

    Tja, je kunt je alles wel bedenken maar misschien even wachten wat de feiten precies zijn.

    Een ander probleem vind ik dat hoe de uitslag ook zal zijn er tal mensen bij JOOP zich met zaken zullen gaanbemoeien waar men geen enkel relatie of binding mee heeft. Hoe mooi of intelligent ook bedacht. Het wordt meestal een strijd tussen links en rechts zonder een afgewogen oordeel. Jammer.

  • Henk Ingrid, di 27 december 2011 13:11 in reactie op Christiaan Huygens Reageer op Henk

    Henk

    Ik zou inderdaad ook wel eens de ware feiten willen horen.

    Hier op Joost lees ik vooral dat gehandicapte verdachten meer rechten hebben dan niet-gehandicapte verdachten en dat 'all cops are bastards'. Erg eenzijdig allemaal.

  • R van brummelen, di 27 december 2011 13:46 in reactie op Henk Ingrid Reageer op R

    R

    nee, je leest dat iedereen het recht heeft om niet door de politie in elkaar geslagen te worden. Maar als de politie een gehandicapte zomaar in elkaar slaat is de ophef terecht wat groter, net zoals de ophef groter is als een gehandicapte gewelddadig beroofd wordt.

    ach, dit soort gewelddadig politiegedrag komt steeds vaker voor, vandaar dat niemand nog respect voor onze slaande dienders heeft.

  • Kapitan Laipose, di 27 december 2011 18:51 in reactie op Henk Ingrid Reageer op Kapitan

    Kapitan

    Ik begrijp dat jij geen rekening wilt houden met gehandicapten.

  • Kikker Landje, di 27 december 2011 12:07 in reactie op Henk Ingrid Reageer op Kikker

    Kikker

    Beschamende reactie...
    Hij is voor jou ergens schuldig aan, en waarom? Waarchijnlijk past het niet in je wereldbeeld dat een gehandicapte man een Porsche bezit.

    Triest van je

  • Henk Ingrid, di 27 december 2011 13:13 in reactie op Kikker Landje Reageer op Henk

    Henk

    Ik heb er geen enkele moeite mee dat een gehandicapt persoon in een aso-bak rijdt, kikker.

  • Sjaak Leijten, di 27 december 2011 09:08 Reageer op Sjaak

    Sjaak

    Wat mij het meeste opvalt is, dat er niemand is die zich afvraagt waarom hij zelf een bedrijfje heeft en niet bij een reguliere baas werkzaam is. Is dat misschien omdat hij gehandycapt is???
    Of misscien wel veel doorzettings vermogen heeft om zijn droom te verwezelijken??? Maar vast staat dat de Politie teveel agressie heeft vertoont. Dat zij zich hebben laten leiden door de fictie.

  • patrick faas, ma 26 december 2011 23:24 Reageer op patrick

    patrick

    Waar bleven de rellen? Toen ik hoorde over de afschuwelijke mishandeling van Edu Nandlal, vroeg ik me af of Hoog Catharijne in vlammen zou opgaan tijdens Kerst, gewend aan opstanden in Londen, Los Angeles en Parijs, die uitbreken na racistisch politiegeweld. Maar Hoog Catharijne staat nog overeind. Wat denken de Jopers? Waarom bleven protestrellen uit? Wat is anders aan ons land?

  • Zwarte Piet, ma 26 december 2011 23:07 Reageer op Zwarte

    Zwarte

    Ho Ho ho .... Henk en Ingrid moeten ook gewoon werken voor de kost! En als je een ladder nodig hebt om een busje uit te komen is dat gewoon verdacht. Zeker als je een WAO-er bent met als 2de auto een Porsche.

  • Ginger Ted, ma 26 december 2011 21:30 Reageer op Ginger

    Ginger

    Ik begrijp niet zo goed waarom dit als zo bijzonder wordt ervaren.

    De politie in Utrecht on der leiding van Aleid Wolfsen, maar ook elders, treedt toch allang niet meer werkelijk op tegen duidelijk, en herhaaldelijk gepleegde misdaden door tuig als die het homostel en ook andere burgers terroriseerden, en de burgers die er tegen op durven op te staan, nog erger terroriseerden, en die politie, die waarschijnlijk tegen de orders in, toch iets ondernamen, evenzo bedreigden.

    Het is toch ook bekend dat het overgrote deel van de politie, zeker onder dit soort halfzachte leiding, waarschijnlijk daartoe aangemoedigd door diezelfde leidinggevenden die bij echte misdaad terughoudendheid propageren, wel graag stevig optreden tegen burgers als deze overwegend fatsoenlijk zijn?

    Waarom zouden ze dat dan anders doen bij een half invalide nette Surinaamse Nederlander? Hoe minder de weerstand en hoe geringer en onwaarschijnlijker een mogelijke overtreding, laat staan misdaad, hoe steviger het optreden.

    Want ga niet beweren dat dit overdreven optreden met racisme o.i.d. te maken heeft als je het gebrek aan optreden tegen overwegend niet autochtone misdadigers, zoals voortkomend uit halfzachte politiek, ook niet als een vorm van racisme wilt zien.

  • Mostafa Mouktafi, ma 26 december 2011 19:27 Reageer op Mostafa

    Mostafa

    Moeten wij soms kookpannnen en soeppannen preventief op onze koppen laten zetten als wij de deur uit willen?!
    Eng allemaal!

  • Aert Willem d'Holbach, ma 26 december 2011 18:47 Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Over mijn vriendinnen uit Zuilen heeft Wolfsen zich nooit druk gemaakt...

  • Marc Schouten, ma 26 december 2011 20:39 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Marc

    Marc

    Ik moet het toch vragen...

    Vertel..., zijn die ook door de politie mishandeld?

  • Aert Willem d'Holbach, di 27 december 2011 11:15 in reactie op Marc Schouten Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Niet door de politie maar door anderen, hun halve huis werd stelselmatig vernield, ze werden uitgescholden omdat ze lesbisch zijn, bespuugd en de buurt uitgepest... uiteindelijk.

    Dat was voor Wolfsen geen probleem. Kennelijk is de ene persoon in de visie van Wolfsen meer waard dan de andere.

  • Huub Geluk, di 27 december 2011 13:48 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Huub

    Huub

    Gelukkig maak jij je er wel druk over. Wellicht een goed moment om je eigengeroemde invloed aan te wenden? Of je eigengeroemde geld in te zetten om je vriendinnen te helpen.

    Overigens wil ik je wel feliciteren met het feit dat je vriendinnen hebt, die ook nog lesbisch zijn. Jij bent een ware kosmopoliet.

  • Flop Cohen, di 27 december 2011 17:05 in reactie op Huub Geluk Reageer op Flop

    Flop

    Zieke geest.

  • cor mol, ma 26 december 2011 16:09 Reageer op cor

    cor

    "dat de politie snel in gesprek wil met Nandlal."

    Tip: advocaat, beveiliger, hond en mobieltje meenemen. Als ze je hond ook molesteren kun je in elk geval 144 bellen.

  • Jan B, ma 26 december 2011 15:13 Reageer op Jan

    Jan

    Ik zou zeggen: een paar agenten de laan uit en een geval voor het medisch tuchtcollege.

  • Rønald Prins, ma 26 december 2011 14:12 Reageer op Rønald

    Rønald

    Het DDR model “informateurs” handelwijze van de politie werpt zijn vruchten af: ” het leven van de anderen” valt steeds beter te volgen en te verstoren tegen alle mensen rechten in.
    Dit geval gaat zo ver buiten de toegestane in een rechtstaat dat de enige passende maatregel is aftreden van de politiechef.
    In Nederland mag je blijkbaar als gekleurd mens niet gewoon je burgers rechten uitoefen want je loopt het gevaar zomaar door politiegeweld overvallen te worden.
    De achterlijke Henk en Ingrid hebben hun zin weer gekregen in de NSB politiestaat.
    Dit is van de type zaken dat Amnesty international wereldkundig maakt over landen met politieregimes.

    Het racisme wordt in Nederland meer en meer zichtbaar.
    Rechts likt hier zijn vingers bij af.

  • Ginger Ted, ma 26 december 2011 22:31 in reactie op Rønald Prins Reageer op Ginger

    Ginger

    Racisme? Wat heeft dit volgens jou met racisme te maken?

  • Mostafa Mouktafi, ma 26 december 2011 13:29 Reageer op Mostafa

    Mostafa

    ''Passend geweld tegen beer-gezonde criminelen want die komen ooit de gevangenis uit! maar wel enorme overdreven meppen bij de doofblinden watermeloen-dieven, dat heet knallen met de ballen bij de agenten'', zeggen wij in Casablanca, ooit.

  • Ruud Wiemer, ma 26 december 2011 12:42 Reageer op Ruud

    Ruud

    [Nandlal heeft een schoonmaakbedrijf waar hij regelmatig de glazenwassersladder voor op gaat.]

    Lijkt me heel vreemd, iemand met een dwarsleasie die een glazenwassersladder opgaat.

  • Sylvia Stuurman, ma 26 december 2011 13:07 in reactie op Ruud Wiemer Reageer op Sylvia

    Sylvia

    Ik vind het wel interessant:

    Iedereen die regelingen voor mensen met pech wil afschaffen, omdat alles ieders eigen verantwoordelijkheid is, blijkt opeens niet te kunnen geloven dat je met heel erg veel doorzettingsvermogen en inspanning weer kunt leren lopen na een onvolledige dwarsleasie.

    Blijkbaar willen die mensen dan toch alle regelingen voor mensen met pech afschaffen omdat ze het leuk vinden dat die mensen dan in de ellende komen?
    Want na pech op eigen kracht vooruitkomen is kennelijk onmogelijk?

  • Hank Nozemans, ma 26 december 2011 19:40 in reactie op Ruud Wiemer Reageer op Hank

    Hank

    een gedeeltelijke dwarslaesi, dus met doorzettingsvermogen is dat mogelijk.

  • Bas Grootel, ma 26 december 2011 12:32 Reageer op Bas

    Bas

    Toch kan ik me wel voorstellen dat de agenten hem niet geloofden. Hij kon sjouwen en lopen. Hij haalde ten slotte spullen uit het huis van zijn dochter. Omwonenden denken dat het een inbraak is. Niet vreemd als ze een vreemde een huis zien binnengaan die vervolgens spullen wegsjouwd. Hij rijdt ook nog eens in een auto met ladder. Welke agent gelooft dan direct dat deze man gehandicapt is.

  • Sylvia Stuurman, ma 26 december 2011 13:09 in reactie op Bas Grootel Reageer op Sylvia

    Sylvia

    [Niet vreemd als ze een vreemde een huis zien binnengaan die vervolgens spullen wegsjouwd.]

    Ik heb al vele malen mijn kinderen helpen verhuizen.
    Nog nooit hebben omwonenden de politie gebeld, en als ze dat al gedaan hebben heeft de politie niet geloofd dat ik iets aan het stelen was.

    Maar ja, ik ben dan ook niet zwart.

  • Bas Grootel, di 27 december 2011 01:34 in reactie op Sylvia Stuurman Reageer op Bas

    Bas

    Niet alle buren zijn blijkbaar hetzelfde. En er staat nergens dat zijn huidskleur er iets mee te maken heeft.

  • Roelf Turksema, di 27 december 2011 03:24 in reactie op Sylvia Stuurman Reageer op Roelf

    Roelf

    Heel goed, zo reed ik eens met een busje door A'Zuid, afgeladen met grote kamerplanten. Kon het adres niet vinden en probeerde een politie wagen aan te houden voor het adres, na een korte achtervolging wisten ze te ontkomen :-). 5 min later waren ze opeens weer achter me met veel kabaal, wat ik in die bus vervoerde..na uitgestapt te zijn en ze vertelde dat ze dat niet aanging en ik een adres zocht werd mijn busje niet gecontroleerd en keurig geholpen aan het adres. Je zal toch een kleurtje hebben gehad, ga je voorover op je motorkap omdat je tot laat in de avond op je vrije dag iemand helpt verhuizen.
    We moesten maar niet veel meer bezuinigen op die salarissen. Je krijgt waar je voor betaald vrees ik.

  • Ginger Ted, di 27 december 2011 10:51 in reactie op Sylvia Stuurman Reageer op Ginger

    Ginger

    Je gaat er van uit dat de bellende omwonenden blank waren? Dat zou dan toch een racistische veronderstelling zijn? Het lijkt me niet dat je het gecheckt hebt. Of wil je dat niet suggereren en bedoel je dat er een andere reden is dat omwonenden, met dus mogelijk verschillende, of in ieder geval niet noodzakelijkerwijs blanke huidskleur belden? Ik begrijp dat van dat zwart zijn in deze context anders niet helemaal. En de politie? Denk je zeker te weten welke huidskleur zij hadden? En zo ja hoe?

  • Rene Janssen, di 27 december 2011 09:06 in reactie op Bas Grootel Reageer op Rene

    Rene

    Wie Edu kent, ook uit zijn tijd als voetballer, weet dat hij doorzetter is en nooit mekkert over hetgeen hem overkomen is met de SLM ramp.
    Uw woorden waarbij u twijfels heeft over de aard van Edu's handicap zijn echt beschamend. Edu heeft in tegenstelling tot u meer egards in zijn pink dan u in uw zijn.

  • Bas Grootel, di 27 december 2011 12:44 in reactie op Rene Janssen Reageer op Bas

    Bas

    Het enige wat ik zeg is dat de agenten misschien niet direct geloofden dat hij gehandicapt is. Juist omdat hij zoveel dingen wel kan.

  • Rene Janssen, di 27 december 2011 14:52 in reactie op Bas Grootel Reageer op Rene

    Rene

    Misschien zouden agenten zich eens anders kunnen gedragen.
    Netjes voorstellen en navraag doen lijkt me eenvoudiger dan alle onzinnige verdachtmakingen.
    Maar ja dat krijgt je nu eenmaal als je behept bent met tropenkoldervirus van de PVV, zelfs als agent kan je dan niet eens meer handelende optreden als mens.

  • Meta Foor, ma 26 december 2011 12:13 Reageer op Meta

    Meta

    ligt voor de hand:
    de agenten zijn zich aan t inwerken voor hun job in kunduz

  • Henk Ingrid, ma 26 december 2011 09:30 Reageer op Henk

    Henk

    Op zijn website http://www.planecrash.nl/edu-nandlal lees je dat dit Porche-rijdende ex-Leefbaar Utrecht gemeenteraadslid regelmatig aan het joggen is op de Utrechtse Voordorpsedijk.

  • Sylvia Stuurman, ma 26 december 2011 10:05 in reactie op Henk Ingrid Reageer op Sylvia

    Sylvia

    "in zijn kenmerkende kreupele stijl"

    Wil je zeggen dat iemand met een incomplete dwarsleasie die kreupel kan joggen, *wel* zo snel uit een busje kan stappen dat de politie hem niet in elkaar mept?

    Want wat je precies wilt zeggen maak je niet duidelijk...

  • Henk Ingrid, ma 26 december 2011 10:56 in reactie op Sylvia Stuurman Reageer op Henk

    Henk

    Heb je al eens in een Porsche gereden? Als je daar binnen 15 minuten kunt uitkomen (erg lage zit waar je echt uit moet klimmen, kuipstoeltjes die dat nog eens extra lastig maken en een stuur dat in de weg zit) kan je binnen 15 seconden uit een busje stappen (gewoon de beentjes opzij en naar beneden glijden).

  • Sylvia Stuurman, ma 26 december 2011 11:29 in reactie op Henk Ingrid Reageer op Sylvia

    Sylvia

    [Heb je al eens in een Porsche gereden?]

    Over welk model heb je het precies? De Cayenne misschien?

  • Henk Ingrid, ma 26 december 2011 12:10 in reactie op Sylvia Stuurman Reageer op Henk

    Henk

    Nee, de Porsche Cayenne kwam pas in 2002 op de markt. En Edu Nandlal heeft zijn scheurijzer gekocht van het smartengeld dat hij n.a.v. de SLM ramp in 1989 heeft ontvangen.

  • Sylvia Stuurman, ma 26 december 2011 12:24 in reactie op Henk Ingrid Reageer op Sylvia

    Sylvia

    Ik ben in 2005 aangereden door een auto, waarbij de schuld voor 100% bij de automobilist lag.

    Er is nog steeds geen smartengeld uitgekeerd: dat zal; nog een flinke poos duren, ook al was van het begin af aan duidelijk hoe de schuldvraag lag, en ook al zijn er inmiddels allerlei afspraken over het sneller afhandelen van dit soort zaken.

    Oftewel:

    - Je hebt geen enkel idee wanneer dat smartegeld precies is uitgekeerd,

    - Je hebt geen enkel idee wanneer hij precies een auto gekocht heeft van dat geld.

    - Je hebt geen enkel idee welk model Porsche hij heeft gekocht.

    Je verzint, met andere woorden, dingen waar je je vervolgens kwaad over maakt.
    Vreemde hobby, moet ik zeggen...

  • Henk Ingrid, ma 26 december 2011 13:14 in reactie op Sylvia Stuurman Reageer op Henk

    Henk

    Beste Sylvia, als je even zoekt op 'smartengeld slm ramp 1989' vind je deze kamerstukken http://www.st-ab.nl/1-97193ks03.htm uit 1995-1996, waarin geschreven wordt: "In het verleden hebben verschillende malen rampen plaatsgevonden, waarna aan de getroffenen een uitkering is toegekend die het karakter heeft van smartengeld. Te denken valt hierbij aan de SLM-vliegramp in Suriname in 1989, de stormramp van 25 januari 1990, de Martinair-vliegramp in Faro van eind 1992 en de watersnood van begin 1994 en 1995 in Limburg en Gelderland."

    Het smartengeld is in elk geval dus vóór 1995 uitgekeerd. En hoogstwaarschijnlijk zelfs veel eerder, aangezien er ook al geschreven wordt over reeds uitgekeerde smartengelden m.b.t. rampen in 1990, 1992, 1994 en 1995.

    Maar je hebt gelijk: mensen die een Porsche kopen van een ineens verkregen som smartengeld doen dat natuurlijk niet meteen na ontvangst van dat geld, maar denken daar eerst even ruim tien jaar over na.

  • Sylvia Stuurman, ma 26 december 2011 13:40 in reactie op Henk Ingrid Reageer op Sylvia

    Sylvia

    Het zit je wel hoog he, die Porsche.
    Wil je er ook zo graag een? ;-)

  • Rene Janssen, di 27 december 2011 10:41 in reactie op Henk Ingrid Reageer op Rene

    Rene

    Beste Henkl en Ingrid.

    Edu heeft echt alles verkeerd gedaan he ?
    A) Edu is donker van huidskleur,
    B) Edu is naar beneden gestort met vliegtuig,
    C) Hij heeft het nog overleeft ook,
    D) Hij kreeg smartegeld,
    E) Na veel revalidatie, oa Hoogstraat, heeft deze doorzetter een eigen bedrijf op poten gezet en zijn goede humeur nooit verloren.
    F) Hij kocht net de porsche die jij op het oog had.
    G) Eigenlijk mag ie er helemaal niet meer zijn he in dit land. Schande is.

    Mochten jullie dit alles ook willen bereiken :
    Gooi Henk uit vliegtuig tijdens parachutespringen zonder rugzakje :)

    Heb nog nooit zoveel jaloezie bespeurt bij mensen die zelf niets van het leven gemaakt hebben schijnt het.

  • Ginger Ted, ma 26 december 2011 22:50 in reactie op Sylvia Stuurman Reageer op Ginger

    Ginger

    En je bent niet eens zwart? Hoe kan dat nou?

  • Kikker Landje, ma 26 december 2011 10:16 in reactie op Henk Ingrid Reageer op Kikker

    Kikker

    De letterlijke tekst is: "Op zondagen kun je op de Utrechtse Voordorpsedijk Edu in zijn kenmerkende kreupele stijl zien joggen."

    Hij heeft dus een incomplete dwarslaesie. Maar Henk en Ingrid zien dus:
    "Porsche" --> dus een graaier
    "Dwarslaesie" --> is maar 1 soort van: ben je helemaal verlamt, deze man liegt dus
    "hij kan hardlopen" --> dus had hij wel normaal uit kunnen stappen
    "hij kan een trap op klimmen" --> dus had hij wel normaal uit kunnen stappen

    Oftewel: hij heeft het helemaal aan zich zelf te danken. Voor Henk en Ingrid is de wereld namelijk heel simpel. Iets als een incomplete dwarslaesie is te moeilijk. je kunt lopen of niet lopen. een beetje lopen bestaat niet.

    Eerst goed lezen, dan nadenken!

  • Henk Ingrid, ma 26 december 2011 11:05 in reactie op Kikker Landje Reageer op Henk

    Henk

    Nee hoor, ik vind net als jou dat een politie heel erg voorzichtig te werk moet gaan bij het arresteren van een verdachte. Gewoon netjes vragen of de verdachte zo vriendelijk zou willen zijn om op z'n gemakje uit te stappen, en extra geduldig hulp aanbieden als de verdachte vertelt half verlamd te zijn. Het maakt niet uit of hij net een huis leeggehaald heeft en met een ladder op z'n dak rondrijdt, als een verdachte zegt dat hij invalide is moet je meteen de fluwelen handschoentjes aantrekken.

  • Sylvia Stuurman, ma 26 december 2011 11:36 in reactie op Henk Ingrid Reageer op Sylvia

    Sylvia

    Jij zegt dus, als ik het goed begrijp, dat je het een goed idee vindt dat agenten een man over straat sleuren als ze vermoeden dat het om een inbreker gaat?

  • Kikker Landje, ma 26 december 2011 11:55 in reactie op Sylvia Stuurman Reageer op Kikker

    Kikker

    Yep, want het leven van Henk en Ingrid is heel eenvoudig.
    Je kunt lopen, of niet lopen, een beetje kunnen lopen past daar niet in.
    Je bent goed of fout, aangezien deze man over straat werd gesleept door de politie geeft aan dat hij fout zat! En als hij geen dief blijkt te zijn, dan is hij schuldig aan het niet volledig gehandicapt te zijn.
    Het begint er mee dat hij ergens aan schuldig is, is het geen diefstal, dan is het wel het idee dat een gehandicapte man een sportauto kan bezitten.

    En als alle argumenten van tafel zijn dan is deze man wel schuldig aan niet passen in het wereld beeld van Henk en Ingrid. Want dat is de ultieme rechter van Nederland: het simpele wereldbeeld van Henk en Ingrid.

  • Gerald Thus, ma 26 december 2011 08:18 Reageer op Gerald

    Gerald

    Dit bericht komt kort na het bericht dat 300 agenten door wangedrag hun ontslag kregen. Waar hadden ze hun opleiding? Schalkhaar?

  • Kevin Amsterdam, ma 26 december 2011 03:48 Reageer op Kevin

    Kevin

    Wow. En die f*cking randdebielen van de PVV/VVD maar roepen dat de poltie harder moet optreden en meer bevoegdheden moet krijgen. Ongelooflijk.

  • Christiaan Huygens, ma 26 december 2011 01:07 Reageer op Christiaan

    Christiaan

    En wat doet de Nederlander? Hij schrijft zijn "frustratie" van zich af.
    In sommige landen hebben ze daar een plein voor. Hoe lang nog?

  • Piet de Geus, ma 26 december 2011 00:25 Reageer op Piet

    Piet

    Ik kan niet snel uitstappen want ik heb een dwarslaesie. Wat die ladder op het dak moet? Daar klim ik met mijn dwarslaesie op, want ik ben glazenwasser.

    Ongelooflijk dat die domme agentjes dat niet snappen.

  • Kikker Landje, ma 26 december 2011 10:18 in reactie op Piet de Geus Reageer op Kikker

    Kikker

    Hij heeft een incomplete dwarslaesie. Daarmee stap je waarschijnlijk niet snel uit een auto...

  • marnix deWitt, zo 25 december 2011 23:33 Reageer op marnix

    marnix

    Ik zag Udal vaak rijden in zijn rolstoel op de markt in Utrecht. Hij is een bekend persoon. Het lijkt mij dan ook meer dan stug dat een toch zo zwaar gehandicapte man een inbraak zou hebben gepleegd.
    Ik denk dat we te maken hebben met een aantal gefrustreerde dienders die de eerste de beste persoon met een niet-Nederlands uiterlijk wilden aanhouden. Het gebeurd wel vaker dat agenten hun boekje ver te buiten gaan. Tijd voor Aleid de burgemeester zijn gezag te laten gelden.
    Aangifte wegens mishandeling is de enige juiste weg en dan zorgen dat er ontslag volgt. Dit soort van excessen krijg je dankzij de Roon (PVV) die ervoor was 'daders' in de knieen te schieten.

  • Berthold Hohenlowe, ma 26 december 2011 01:10 in reactie op marnix deWitt Reageer op Berthold

    Berthold

    U denkt iets, bepaalde dingen gebeuren wel vaker en uw conclusie is dat er politieagenten ontslagen dienen te worden. U opvattingen over snelrecht mogen bijzonder genoemd worden.

  • Piet de Geus, ma 26 december 2011 02:01 in reactie op marnix deWitt Reageer op Piet

    Piet

    "Ik zag Udal vaak rijden in zijn rolstoel op de markt in Utrecht."

    Maar zag je hem ook in die rolstoel de ladder opgaan om ramen te lappen? Ik vind het maar een merkwaardig verhaal.

  • marnix deWitt, ma 26 december 2011 10:05 in reactie op Piet de Geus Reageer op marnix

    marnix

    Beste mijnheer de Geus,

    Udal runt een klein schoonmaakbedrijfje die een aantal kansloze mensen een baan biedt. Wellicht is dat de reden van de ladder wel. Ik vind uw reactie bijzonder onaardig om iemand in een rolstoel belachelijk te maken. Met mensen zoals u is het weer een genoegen een nieuw jaar in te luiden.

  • Piet de Geus, ma 26 december 2011 22:14 in reactie op marnix deWitt Reageer op Piet

    Piet

    "Udal runt een klein schoonmaakbedrijfje"

    Dat is nu de tweede keer dat je de naam van die bekende Utrechter niet eens kunt spellen. Het is Edu Nandlal.

    En het gaat niet over het runnen van een schoonmaakbedrijfje maar om de claim dat hij het fysieke werk niet schuwt, terwijl hij niet uit zijn auto kan komen. Het is die combinatie die vragen oproept.

  • Sylvia Stuurman, ma 26 december 2011 10:13 in reactie op Piet de Geus Reageer op Sylvia

    Sylvia

    [Maar zag je hem ook in die rolstoel de ladder opgaan om ramen te lappen?]

    Hij is eigenaar van dat glazenwasbedrijf Piet.

    Voor jou misschien moeilijk voorstelbaar dat een gehandicapte Surinamer eigenaar kan zijn van een glazenwasbedrijf, maar toch is dat zo.
    Hij heeft 6 medewerkers in dienst.

  • Piet de Geus, di 27 december 2011 00:14 in reactie op Sylvia Stuurman Reageer op Piet

    Piet

    "Voor jou misschien moeilijk voorstelbaar dat een gehandicapte Surinamer eigenaar kan zijn van een glazenwasbedrijf"

    Waarom zijn het toch altijd weer dezelfde low-lifes die met dat soort misselijke insinuaties komen? Denk je nu werkelijk jezelf zo omhoog te kunnen insinueren?

  • Heinz Brauswasser, zo 25 december 2011 23:24 Reageer op Heinz

    Heinz

    Nandlal kon vanwege zijn dwarslaesie niet snel genoeg uit zijn stappen.
    Nandlal heeft een schoonmaakbedrijf waar hij regelmatig de glazenwassersladder voor op gaat. Wat klopt hier niet ?

    Met mijn handicap en leeftijd kan ik moeilijk dit ladders beklimmen.
    Wel kan ik snel in en uit een auto stappen.

  • Kapitan Laipose, ma 26 december 2011 02:32 in reactie op Heinz Brauswasser Reageer op Kapitan

    Kapitan

    "Nandlal runt al jaren schoonmaakbedrijf Voordorp en schuwt daarbij het fysieke werk niet. Zo klimt hij, ondanks zijn handicap, toch de glazenwassersladder op. Iets waarmee hij, in combinatie met zijn altijd goede humeur, ongevraagd diep respect afdwingt bij iedereen die hem kent."

    Bron: http://dnu.nu/artikel/5708-edu-nandlal-mishandeld-door-agenten-update


    Bij anderen dwingt die respect af. Jij daarentegen vindt hem daardoor alleen maar ongeloofwaardiger.

    Hebben we een gehandicapte allochtoon die werkt. Is het weer niet goed. #ondankbaar

  • Sylvia Stuurman, ma 26 december 2011 10:30 in reactie op Heinz Brauswasser Reageer op Sylvia

    Sylvia

    [Met mijn handicap en leeftijd kan ik moeilijk dit ladders beklimmen.]

    Jij zou gewoon thuis gaan zitten in de WAO, bedoel je, als je Nandlal was geweest?

  • , di 27 december 2011 13:16 in reactie op Heinz Brauswasser Reageer op

    Wedje maken dat je dat met handboeien achter je rug niet lukt?

  • YggY ..., zo 25 december 2011 22:44 Reageer op YggY

    YggY

    Iedereen kent het broodje aap verhaal waarbij een verzonnen verhaal zo vaak wordt doorverteld dat het verhaal, een verzinsel, op een bepaald moment als waar wordt aangenomen waarbij het inhoudelijk ook nog eens gruwelijker is gemaakt dan het ooit verzonnen is.

    Politici zouden zich eens moeten realiseren dat zij op de top van de piramide staan en dat hun meningen van ogenschijnlijke milde straffen tegen de tijd dat ze bij de basis van de piramide aankomen bijna een standrechtelijke executie rechtvaardigen.

    Dit soort politiegedrag lijkt een uitwas van het zoveel gepredikte zero tolerance beleid.

  • Mark Sinops, zo 25 december 2011 22:30 Reageer op Mark

    Mark

    Misschien wil de Utrechtse politie wat gezag terugkrijgen door in ieder geval niet te soft te zijn voor de gehandicapte minderheid.

  • Dehnus Nörder, zo 25 december 2011 22:28 Reageer op Dehnus

    Dehnus

    Ja de Nederlandse Politie in het Westen en Zuiden van het Land waren nooit echt lekker (vraag de Duitse Toerist maar, of Denen wier voor Duitsers aan werden gezien, in het laatste geval ook een keer een koekje van eigen deeg want Duitsertje treiteren kunnen Denen ook goed). Maar de laatste tijd lijkt wel of ze veel meer schieten en geweld gebruiken vergeleken met 10 jaar geleden.

  • Sylvia Stuurman, zo 25 december 2011 21:35 Reageer op Sylvia

    Sylvia

    Even ter herinnering:
    dit zijn nou de agenten aan wie de VVD (hoe heet ze ook alweer) meer bevoegdheden wil geven om "steviger" op te treden...

  • Flop Cohen, zo 25 december 2011 22:11 in reactie op Sylvia Stuurman Reageer op Flop

    Flop

    Welke burgemeester is verantwoordelijk voor de politie Utrecht? Misschien kan je me even helpen herinneren....

  • Sylvia Stuurman, ma 26 december 2011 10:07 in reactie op Flop Cohen Reageer op Sylvia

    Sylvia

    Jij dacht dat die agenten naar de burgemeester gaan wijzen?
    "Hij heb zelf gezegd dat we moesten gaan meppen", zoiets?

    Jij bedoelt dat we agenten best meer mogelijkheid tot meppen kunnen geven als er maar een VVD-burgemeester is, zoiets?

    Of bedoel je iets heel anders? Je bent nogal vaag ;-)

  • Kikker Landje, zo 25 december 2011 21:34 Reageer op Kikker

    Kikker

    Ach, de huidige regering wil toch dat er harder moet worden opgetreden? Harder kunnen meppen?
    Een zwarte in een vinex wijk, dat is ook meteen verdacht (vonden ze bij een busbedrijf ook). Als je eerst vraagt en dan pas slaat ben je tegenwoordig te laat toch? Dan zijn politieagenten softies! Deze agenten wisten van doorpakken!

    En tja, rechtse mensen, als je niks te verbergen hebt kun je ook niets gebeuren! En dat er dan wel eens een klap te veel valt, tja, daar moeten we ook niet al te hard over oordelen, dat kan gebeuren. Waar gehakt wordt, vallen spaanders!

    Om je vingers van af te likken dit, echt, welkom in Nederland anno 2011! Nou niet zeuren over een incidentje als dit rechtse mensen!

  • Florian Lichti, zo 25 december 2011 21:25 Reageer op Florian

    Florian

    Misschien wat vroeg om nu al definitieve conclusies te trekken maar dit klinkt allemaal toch al wel behoorlijk extreem en fout!

  • Dehnus Nörder, zo 25 december 2011 22:33 in reactie op Florian Lichti Reageer op Dehnus

    Dehnus

    Nou zeker, want oom Agent wacht meestal eventjes voordat hij vraagt of je uit wil stappen. Tenmisnte de enige keren dat ik aan gehouden werd was toen ik in Groningen was. "Nee meneer blijf maar zitten. Oh u vind dat zelf wat handiger..." had ik geen Rijbewijs of ID kaart bij me :P. Mocht gewoon verder rijden nadat ik netjes naam en adres had gegeven en mijn autopapieren :).

    Maar ik hoor wel eens van die nachtmerrie verhalen uit het Westen en Zuiden van Nederland, dat het vooral boete schrijvende stugge zakken zijn (Vooral van Duitsers die op vakantie zijn geweest). Deense Politie heb ik weinig ervaring mee, nog nooit door aangehouden.

    Wat me wel opvalt in de nieuws berichten die ik lees dat de Nederlandse politie me veel geweldadiger is geworden. Zelfs in Denemarken lees je wel eens over een schiet incident in Nederland door de Politie. Las je eerst haast nooit. Of de media zit er dichter op, wat ook kan, of ze zijn wat harder geworden.

  • Nieuw!: Veldman, ma 26 december 2011 14:51 in reactie op Dehnus Nörder Reageer op Nieuw!:

    Nieuw!:

    Nou dat was dan zeker niet in de STAD Groningen.

  • Roelf Turksema, di 27 december 2011 03:29 in reactie op Dehnus Nörder Reageer op Roelf

    Roelf

    Deense politie is erg correct, zeer intimiderend. Niet dat type waar je grapjes tegen maakt, hoor je weinig slechte dingen over.

  • Mostafa Mouktafi, zo 25 december 2011 21:21 Reageer op Mostafa

    Mostafa

    Een arrestatie-oefening mag je niet oefenen bij de echte boeven maar bij de zwakken!
    Agent pakt de portofoon en roept zijn collega voor het negin van de oefening: ''Hier de lul 1 voor de lul 2, over''
    Collega: ''Ja, hier is de lul 2 voor de lul 1, zeg het maat, over!''
    Lul 1:'' wij gaan knallen, over''
    Lul2: '' luid en duidelijk, over!''
    Boemmmmm!!

  • L. Cinq, zo 25 december 2011 21:13 Reageer op L.

    L.

    Vader en dochter zullen wel geschokt zijn door deze pijnlijke ervaring.

    Veel sterkte en -naar omstandigheden- alsnog een zalig kerst en gelukkig Nieuwjaar toegewenst.

    Hopelijk brengt 2012 jullie gezondheid, geluk en genoegdoening.

  • Tom Meijer, zo 25 december 2011 21:05 Reageer op Tom

    Tom

    Dit soort randdebielen hoort niet bij de politie. Ontslaan is het enig juiste antwoord. Overigens niet nadat zij veroordeeld zijn wegens mishandeling en aantasting van de 'goede' naam van hun werkgever.

  • Rene Janssen, di 27 december 2011 09:10 in reactie op Tom Meijer Reageer op Rene

    Rene

    Dit is toch wat de PVV wil ? Absolute grofheid en macht op de straat ? Het ergste is dat het ook nog ten uitvoer gebracht wordt door politieagenten die niet met hun positie kunnen omgaan.
    Als ik lees dat er "maar" 400 agenten de laan zijn uitgestuurd wegens ernstige misdragingen en het volgens de cijfers wel meevalt rijzen de haren me ter berde. Dat zijn er verdomme 400 teveel. Een politiebeambte moet zich altijd gedragen !!!! Er is dus faliekant iets mis met toelatingen, testen en screeningen.

  • Rene Janssen, di 27 december 2011 09:12 in reactie op Tom Meijer Reageer op Rene

    Rene

    Zo hoort het Tom :) direct ook op non actief zetten ook en indien blijkt terecht dan oneervol ontslag.

  • Al Bundy, zo 25 december 2011 20:43 Reageer op Al

    Al

    De politie valt toch onder de verantwoordelijk van de urgemeester ??
    Volgens mij is die man eerder negatief in het nieuws geweest.. het wordt tijd dat die dan het veld gaat ruimen.

  • Roelf Turksema, di 27 december 2011 03:27 in reactie op Al Bundy Reageer op Roelf

    Roelf

    Er zijn wel meer mensen negatief in het nieuws. Echter een heel aantal blijven buiten schot die wel verdienen hun baan te verliezen. Misschien moet je de baas van de burgemeesters ontslaan, zou dat helpen denk je?

  • Han van der Horst, zo 25 december 2011 20:22 Reageer op Han

    Han

    Het ligt voor de hand met de Utrechtse politie en de vinexwijk waar je zomaar verdreven kan worden door een asociale familie: een invalide durven ze wel aan te pakken.

  • Jac Schmidt, zo 25 december 2011 20:47 in reactie op Han van der Horst Reageer op Jac

    Jac

    Als je niet bij machte bent om ernstige delicten op te lossen raak je gefrustreerd.
    In zo'n geval neem je de weg van de minste weerstand.
    Ik ben zelf ook een paar maal getuige geweest van bruut optreden door een groep agenten tegen personen die zich al hadden overgegeven.
    Je kookt van binnen als je dat ziet want als burger ben je verplicht om een agent te helpen als hij belaagd wordt maar als je het in je hoofd zou halen om een opmerking te maken over het optreden van een agent ga je zelf voor de bijl.
    Gelukkig zijn de meeste dienders redelijk.

  • Ginger Ted, ma 26 december 2011 23:50 in reactie op Han van der Horst Reageer op Ginger

    Ginger

    Ik herinner mij een strip van Jaap Vegter in Vrij Nederland, al uit de jaren tachtig, waarin twee agenten surveillerend in hun auto bij een kroeg door tuig bekogeld worden met van alles, en uitgemaakt worden voor nog veel meer, en zij daarop schielijk wegvluchten zonder iets te ondernemen, en hoe dit alles verklaarde dat een fietser, bereden door een nette burger, van wie het achterlicht niet werkte, op een ongekend botte wijze door dezelfde agenten aangepakt werd. Ik zou die strip nog graag eens weerzien, al was het alleen al om de historische waarde, want dit probleem speelt al heel lang. Misschien weet iemand deze strip op te duikelen, dan kunnen we dit probleem ook van vermeend racisme ontdoen door de lange historie aan te tonen. Daar kan een historicus als jij je vast wel in vinden Han. Als de historische wetenschap in ieder geval iets beoogt is het wel het voorkomen van onjuiste preoccupaties.

  • azazel semjasa, zo 25 december 2011 20:21 Reageer op azazel

    azazel

    Het is natuurlijk wel heel stoer van die twee politie mensen om iemand met een handicapt zo de normen en waarden bij te brengen van de politie. ga maar staan met je dwarslesie. Wie niet horen wil moet maar voelen. En ach ja nog een paar stompen voor je kop erbij als je geboeid bent. En je dan lekker voelen als je thuis en dan met recht kunnen zeggen schat ik heb een heerlijke dag gehad. Ik heb met mijn stoere collega een geboeide man een paar stompen voor zijn kop gegeven. Nee deze mensen zullen met recht een paar heerlijke kerstdagen hebben waarbij ze glunderend van vreugde terugdenken aan hun heldhaftige daad. Geert zal ze vast een lintje geven voor correcte optreden. Gadver wat wordt ik toch misselijk van dat soort lafaards in uniform. Kijken of ze ook zo heldhaftig zijn als ze mogen optreden tegen een stel voetbal hooligans. Vast niet dan lopen ze te janken om mammie en moeder de vrouw

 

Reageren

opiniemakers

Populair

Scroll naar boven Scroll naar boven