16 december 11 11:49 Reageer (135) Leven RSS

Politie: Negers in villawijken zijn altijd verdacht

Politie past 'racial profiling' toe bij illegalenjacht

De Immigratie en Naturalisatiedienst (IND) heeft een twaalftal illegale werksters de afgelopen maanden het land uitgezet. De IND was de werksters op het spoor gekomen doordat de politie Kennemerland hen had gevolgd. De politie achtte het hebben van een negroïde uiterlijk, het reizen met de bus en het betreden van een woning in een villawijk voldoende reden voor het staande houden van de werksters. Dat meldt de Volkskrant.

In totaal zijn zo'n dertig schoonmakers aangehouden, afkomstig uit onder meer Ghana, Oeganda, Brazilie en de Filipijnen. Een aantal van hen wachten nog op uitzetting, of hebben een asielaanvraag ingediend. Twaalf van hen zijn teruggestuurd.

Eén van de schoonmakers heeft, met succes, een rechtszaak aangespannen tegen de dreigende uitzetting. Advocate Sofie de Schutter van Appia & Van der Lee advocaten verklaart:

"Het is een zeer kwalijke zaak dat de politie op grond van uiterlijke kenmerken schoonmakers om hun verblijfspapieren heeft gevraagd. Een donkere vrouw die een woning binnengaat in een villawijk per definitie als illegaal te beschouwen is volstrekt onbestaanbaar. Alsof er iets niet klopt als een Afrikaan een groot huis binnenstapt."

De Volkskrant: Twaalf illegale werksters land uitgezet

Video: The Young Turks over racial profiling naar aanleiding van een voorval uit 2009 waarbij de politie een zwarte man arresteerde na een inbraakmelding in een villawijk. De agenten wilden niet geloven dat de man, een prominent geleerde, de bewoner en het slachtoffer was en dat hij zelf de politie had gebeld.

Mis niets: Volg Joop op Twitter, vind Joop leuk op Facebook

Laatste Reacties (135) Reageer Reacties in wachtrij: 0

  • Astrid Essed, do 22 december 2011 01:39 Reageer op Astrid

    Astrid

    TWAALF ILLEGALE WERKSTERS LAND UITGEZET/RACISME EN MENSENJACHT
    OPGEPAKT WEGENS NEGROIDE UITERLIJK

    De beschaving van een land laat zich afmeten aan de manier, waarop met de meest kwetsbaren in
    de samenleving wordt omgegaan

    Anoniem


    ''Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.''

    Artikel 1, Nederlandse Grondwet

    http://www.st-ab.nl/wetgrondwet.htm#h1


    ''
    Een ieder heeft recht op een levensstandaard, die hoog genoeg is voor de gezondheid en het welzijn van zichzelf en zijn gezin, waaronder inbegrepen voeding, kleding, huisvesting en geneeskundige verzorging en de noodzakelijke sociale diensten, alsmede het recht op voorziening in geval van werkloosheid, ziekte, invaliditeit, overlijden van de echtgenoot, ouderdom of een ander gemis aan bestaansmiddelen, ontstaan ten gevolge van omstandigheden onafhankelijk van zijn wil. ''

    Artikel 25, lid 1 Universele Verklaring van de Rechten van de Mens

    http://www.ohchr.org/en/udhr/pages/Language.aspx?LangID=dut


    Geachte Redactie en lezers van Joop,

    Het recht op vrijwaring van discriminatie en een goede levensstandaard zijn grondrechten, die in Nederland vooral op papier gelden
    Zeker wanneer het ''illegalen'' betreft, of het nu om ''politieke'' of om ''economische'' vluchtelingen gaat

    Enkele maanden geleden is het zoveelste treurspel geschreven in de geschiedenis van het ''vreemdelingen'' beleid
    Dertig ''illegale'' schoonmakers uit Ghana, Oeganda, Brazilie en de Filippijnen, die werkten in de villawijken en particuliere huizen in Bloemendaal, Heemstede, Overveen, IJmuiden en Haarlem, werden aangehouden

    Twaalf van hen zijn de afgelopen maanden uitgezet [1]
    Vier hebben hun uitzetting met succes kunnen aanvechten via een procedure bij de Raad van State [2]
    Daarop kom ik terug
    De rest zit nog in vreemdelingendetentie

    Een schandelijk staaltje discriminatie en rechtsongelijkheid was het verschil in behandeling van deze rechteloze mensen [als ''illegaal'' heb je recht op geen enkele voorziening] en hun werkgevers van vooral villawijken in Bloemendaal en Heemstede:
    De ''illegalen'' werden uitgezet, maar hun werkgevers, die al die tijd van hun arbeid hadden geprofiteerd, kwamen er gemakkelijk vanaf

    Hen werd door de arbeidsinspectie niet eens een boete opgelegd, terwijl het in dienst hebben van ''illegale'' werkers als uitbuiting wordt beschouwd [3]
    En dat in de praktijk ook vaak is, vanwege de rechteloze positie van die werker [4]

    De rechtelozen werden dus gestraft, terwijl hun profiteurs vrijuit gingen


    DOOR DE VREEMDELINGENPOLITIE GEVOLGD OP GROND VAN HUN NEGROIDE UITERLIJK
    DE RACISTISCHE KLOPJACHT VAN DE VREEMDELINGENPOLITIE
    IN SAMENWERKING MET BUS''VERVOERS''BEDRIJF CONNEXXION


    Maar het werd nog groffer
    Aan het licht kwam, dat deze werkers, meest vrouwen, reeds geruime tijd door de Vreemdelingenpolitie was gevolgd vanaf hun busreis tot naar hun werkadressen
    HIERBIJ KREEG DE POLITIE DE MEDEWERKING VAN BUSBEDRIJF CONNEXXION, [5]
    Zover is het in dit land al gekomen, dat sommige busondernemingen niet slechts passagiers vervoeren, maar ook collaborateurs zijn in mensenjacht!

    Want mensenjacht is het, wanneer mensen, die naar Nederland komen in de hoop op een beter bestaan en daarvoor hard werken, als criminelen systematisch worden opgejaagd en uitgezet naar landen, waar zij weer hetzelfde perspectiefloze armoedige bestaan leiden

    OPGEPAKT WEGENS NEGROIDE UITERLIJK:

    Ronduit van racisme was sprake, omdat al spoedig aan het licht kwam, dat de illegale werkers door de vreemdelingenpolitie naar de werkadressen waren gevolgd OP GROND VAN HUN NEGROIDE UITERLIJK
    Automatisch werd er dus vanuit gegaan, dat iemand met een ''zwart'' of ''Afrikaans'' uiterlijk, die een villawoning binnenging, wel illegaal zou zijn!

    RAAD VAN STATE

    En daarin heeft de Vreemdelingenpolitie haar hand overspeeld!
    Want van de dertig aangehouden mensen, hebben vier een procedure aangespannen bij
    de Raad van State
    Zij werden in het gelijk gesteld, waardoor hun uitzetting kon worden tegengehouden

    De terechte redenering van de Raad van State was, dat de politie niet op grond van een Afrikaans uiterlijk, reizen met de bus en het betreden van een woning in een villawijk had mogen concluderen dat het illegalen waren. [6]

    Wie nu denkt, dat de IND de uitspraak van de Raad van State ook van toepassing zou laten zijn op de andere arrestanten, vergist zich
    Ondanks die uitspraak zijn er toch twaalf mensen uitgezet


    UITBUITING DOOR ILLEGALE ARBEID
    HYPOCRISIE VREEMDELINGENPOLITIE EN NEDERLANDSE STAAT


    Hans Konijn, chef Vreemdelingenpolitie Kennemerland, heeft de guts de indruk te wekken, dat hij de ''illegalen'' juist in bescherming neemt door te benadrukken, dat ''illegale arbeid strafbaar is en vaak uitbuiting betekent'' [7]

    Wel, het is heel simpel
    Wanneer de Nederlandse Overheidsorganen, zoals de ''Vreemdelingenpolitie'', zo
    ''begaan'' zijn met de slachtoffers van uitbuiting
    Waarom worden zij dan gestraft met uitzetting?
    Waarom hen niet het recht geven op een legale werkvergunning, waardoor zij een
    menswaardig bestaan kunnen leiden, niet schichtig behoeven te zijn als zij een uniform
    zien, terwijl zij zich aan geen enkel strafbaar feit hebben schuldig gemaakt?


    POLITIEKE EN ECONOMISCHE VLUCHTELINGEN

    Op grond van de wetgeving mag iedereen in Nederland asiel aanvragen op grond van vervolging in het land van herkomst
    Het geldt hier dus de politieke vluchtelingen
    Economische vluchtelingen, dus mensen, die naar Nederland zijn gekomen voor een beter bestaan, zijn niet toegestaan

    Naar mijn overtuiging hebben ook zij recht, zich in Nederland te vestigen
    Geldt immers niet ''vrijwaring van armoede'' als een grondrecht?
    Komen deze mensen niet meestal uit landen of gebieden, waarbij de hen uitbuitende elite in stand gehouden wordt door Westerse politieke/militaire steun
    Verdient het Westen niet middels ongelijke handelsverdragen en voordelige financiele
    investeringen niet dik aan Derde Wereldlanden, wat een van de oorzaken is van het
    instandhouden van de armoede

    Maar wanneer deze mensen naar Europa komen om ook te delen in een beter bestaan,
    zijn zij niet welkom

    Dat overigens ook politieke vluchtelingen vaak niet van harte welkom zijn, blijkt wel uit het feit, dat mensen teruggestuurd worden naar onveilige situaties, waarbij zij vaak worden gedood en/of gefolterd, ondanks het feit, dat het verboden is, mensen teug te sturen naar een gevaarlijke situatie [8]


    EPILOOG

    Vluchtelingen verlaten hun land, huis en haard niet uit ''zucht naar avontuur'' of ''als profiteurs''
    Het is vanuit een bittere en harde noodzaak

    Bij politieke vluchtelingen is dat duidelijk
    Bij economische vluchtelingen is het op een andere wijze een kwestie van overleven

    Mensen hebben RECHT op veiligheid
    RECHT op een beter bestaan

    Een werkelijk beschaafd land erkent dat recht en geeft ze een nieuwe kans

    Wat dat betreft is in Nederland..............en in andere Europese landen, nog een
    lange weg te gaan

    GEEN MENS IS ILLEGAAL!
    ILLEGAAL ZIJN DE WETTEN, DIE MENSEN EEN MENSWAARDIG BESTAAN ONTZEGGEN! [9]

    Vriendelijke groeten
    Astrid Essed




    [1]

    VOLKSKRANT
    TWAALF ILLEGALE WERKSTERS LAND UITGEZET
    16 DECEMBER 2011

    http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Binnenland/article/detail/3078913/2011/12/16/Twaalf-illegale-werksters-land-uitgezet.dhtml


    HAARLEMS DAGBLAD
    ILLEGALE WERKSTERS LAND UITGEZET MAAR: VILLABEWONERS ONTLOPEN BOETES
    17 DECEMBER 2011

    http://www.haarlemsdagblad.nl/nieuws/regionaal/haarlemeo/article12980153.ece/Illegale-werksters-land-uitgezet-maar%3a-Villabewoners-ontlopen-boete


    [2]

    VOLKSKRANT
    TWAALF ILLEGALE WERKSTERS LAND UITGEZET
    16 DECEMBER 2011

    http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Binnenland/article/detail/3078913/2011/12/16/Twaalf-illegale-werksters-land-uitgezet.dhtml


    [3]


    HAARLEMS DAGBLAD
    ILLEGALE WERKSTERS LAND UITGEZET MAAR: VILLABEWONERS ONTLOPEN BOETES
    17 DECEMBER 2011

    http://www.haarlemsdagblad.nl/nieuws/regionaal/haarlemeo/article12980153.ece/Illegale-werksters-land-uitgezet-maar%3a-Villabewoners-ontlopen-boete



    [4]


    ''Op 1 februari stak een 26-jarige Ghanese vrouw zonder papieren rond 10:30 uur de sleutel in het slot van de voordeur van een riante Bloemendaalse villa. Ze ging naar binnen. Zoals zoveel andere illegale huishoudelijk werkers, moest ze tegen een schamel uurloon en in een vrijwel rechteloze positie de woning gaan schoonmaken van leden van de welgestelde en bevoorrechte toplaag van de Nederlandse samenleving.''


    DOORBRAAK
    CONNEXXION HELPT BIJ HET OPSPOREN EN OPPAKKEN VAN DOMESTIC WORKERS IN VILLAWIJKEN
    23 FEBRUARI 2011

    http://www.doorbraak.eu/?p=4749


    [5]


    ''Daaruit blijkt dat de politie en vervoersmaatschappij Connexxion gericht samenwerken in het controleren op vervoersbewijzen op buslijnen naar de duurdere villawijken rond Haarlem. Afspraken die begin 2010 werden gemaakt op het bureau van de Vreemdelingenpolitie, zo vermeldt het proces verbaal dat ’Controle Connexxion/Schoonmakers’ heet. ''

    HAARLEMS DAGBLAD
    KLOPJACHT OP ILLEGALEN IN VILLAWIJKEN
    23 FEBRUARI 2011

    http://www.haarlemsdagblad.nl/nieuws/regionaal/haarlemeo/article6548801.ece/Klopjacht-op-illegalen-in-villawijken


    DOORBRAAK
    CONNEXXION HELPT BIJ HET OPSPOREN EN OPPAKKEN VAN DOMESTIC WORKERS IN VILLAWIJKEN
    23 FEBRUARI 2011

    http://www.doorbraak.eu/?p=4749


    [6]


    VOLKSKRANT
    TWAALF ILLEGALE WERKSTERS LAND UITGEZET
    16 DECEMBER 2011

    http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Binnenland/article/detail/3078913/2011/12/16/Twaalf-illegale-werksters-land-uitgezet.dhtml


    UITSPRAAK RAAD VAN STATE OP 13 JULI 2011

    VREEMDELINGENRECHT.COM BLOGSPOT
    TWAALF ILLEGALE WERKSTERS LAND UITGEZET
    19 DECEMBER 2011


    http://vreemdelingenrechtcom.blogspot.com/2011/12/twaalf-illegale-werksters-land-uitgezet.html



    [7]


    VOLKSKRANT
    TWAALF ILLEGALE WERKSTERS LAND UITGEZET
    16 DECEMBER 2011

    http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Binnenland/article/detail/3078913/2011/12/16/Twaalf-illegale-werksters-land-uitgezet.dhtml



    [8]


    VOLKSKRANT
    AFGHAAN, DIE IN 2006 WERD UITGEWEZEN, IS DOOR TALIBAN VERMOORD
    23 FEBRUARI 2011

    http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2664/Nieuws/article/detail/1851212/2011/02/23/Afghaan-die-in-2006-werd-uitgewezen-is-door-Taliban-vermoord.dhtm


    VERBOD OP UITZETTING BIJ VERVOLGINGSRISICO:

    ''. No Contracting State shall expel or return ("refouler") a refugee in any manner whatsoever to the frontiers of territories where his life or freedom would be threatened on account of his race, religion, nationality, membership of a particular social group or political opinion.''

    Artikel 33, lid 1, Vluchtelingenverdrag

    http://www1.umn.edu/humanrts/instree/v1crs.htm


    [9]

    JOKE KAVIAAR
    WAT LEERT ONS DE WET? DE WET LEERT ONS VERZET!
    9 OCTOBER 2011

    http://www.jokekaviaar.nl/de_wet_leert_ons_verzet.html

  • Ernst Anepool, za 17 december 2011 14:19 Reageer op Ernst

    Ernst

    Politie?

    Of de nederlandse tak van Blackstone ?

  • Jo Wekker, za 17 december 2011 09:06 Reageer op Jo

    Jo

    Stop nou gewoon eens een keer met die schijnheiligheid van iedereen is gelijk. Niet iedereen is gelijk, een vrouw is anders dan een man. Een negroïde is anders dan een blanke een christen beleeft een ander geloof dan een islamiet. Het lijkt wel op elkaar echter het is niet gelijk. Verhoudingsgewijs plegen allochtonen meer misdrijven dan autochtonen, dat is bewezen dus ook daar zit verschil in. De mens is wel gelijkwaardig maar dat is wat anders dan gelijk zijn. Overigens mogen ze van mij alles uit de kast halen om misdrijven te voorkomen en om op te sporen. Maakt niet uit of het gaat om blanken, negers, noord Afrikanen, etc. Boeit me niet als de illegaliteit en misdrijven maar gewoon worden teruggedrongen en misbruik van ons sociale stelsel wordt gestopt.

  • Sylvia Stuurman, za 17 december 2011 10:53 in reactie op Jo Wekker Reageer op Sylvia

    Sylvia

    [Verhoudingsgewijs plegen allochtonen meer misdrijven dan autochtonen, dat is bewezen dus ook daar zit verschil in. De mens is wel gelijkwaardig maar dat is wat anders dan gelijk zijn. Overigens mogen ze van mij alles uit de kast halen om misdrijven te voorkomen en om op te sporen. Maakt niet uit of het gaat om blanken, negers, noord Afrikanen, etc]

    In dat geval is het gemakkelijk:

    gewoon alle mannen preventief opsluiten en klaar.

  • Jo Wekker, za 17 december 2011 11:36 in reactie op Sylvia Stuurman Reageer op Jo

    Jo

    Kijk zo ken ik je weer echter maar waarom wil je alle allochtone mannen preventief opsluiten?

  • Sylvia Stuurman, za 17 december 2011 12:29 in reactie op Jo Wekker Reageer op Sylvia

    Sylvia

    Alle *mannen*.

    Als je op jouw statistieken afgaat, en het goed zou keuren om groepen mensen anders te behandelen vanwege die statistieken, dan zou je alle mannen op moeten sluiten.

    Allochtoon of niet, het verschil daartussen is peanuts vergeleken met het verschil tussen mannen en vrouwen in de misdaadstatistieken.

    Als het je werkelijk om die statistieken gaat zou je dus een kruistocht tegen mannen moeten beginnen.

    Maar daar gaat het je niet om he?

  • Jo Wekker, za 17 december 2011 13:01 in reactie op Sylvia Stuurman Reageer op Jo

    Jo

    :))

  • hans mandemakers, za 17 december 2011 13:08 in reactie op Jo Wekker Reageer op hans

    hans

    "Verhoudingsgewijs plegen allochtonen meer misdrijven dan autochtonen' .........Verhoudingsgewijs geldt dit ook voor lager opgeleiden Jo, dus dan kunnen we voor de zekerheid maar beter de PVV achterban preventief opsluiten...vind je niet? :-0

  • joost klaassen, vr 16 december 2011 21:12 Reageer op joost

    joost

    @ allen die dit in de haak vinden :

    Waar ligt jullie grens ? Razzia's ook in orde ?
    Zo nee : waarom niet ?

  • Han van der Horst, vr 16 december 2011 20:33 Reageer op Han

    Han

    In de NRC staat een mooie column over hoe het allemaal begonnen is. De controleurs van de bus vonden dat er wel veel negroïde passagiers in de bus zaten en zij waarschuwden de politie die op onderzoek uitging. En dat allemaal in de streek waar vroeger Hannie Schaft opereerde.

  • Marjolein Stuijfbergen, vr 16 december 2011 21:22 in reactie op Han van der Horst Reageer op Marjolein

    Marjolein

    ja, zucht!!

  • azazel semjasa, vr 16 december 2011 22:00 in reactie op Han van der Horst Reageer op azazel

    azazel

    Dezelfde streek die haar ook verraden aan de Nazi's en haar daarmee aan een vroegtijdige dood hielpen. Qua dat is er nog niks veranderd in die streek en ga maar na. In Haarlem de stad van Hannie Schaft is de PVV daar de derde partij van de stad. Ook al hebben ze geen zetel in het gemeente bestuur. Er wonen daar heel wat NSBérs sorry PVVérs. Al die vrouwen stapte ook allemaal op bij het centrale busstation van Haarlem daar begon de ellende van verraad voor hen. Qua dat bezit die stad een hele boel ruggenprikkende achterbakse mensen die voor nog geen eurocent te vertrouwen zijn. En Hannie Schaft die herdenken ze haast niet of vrijwel helemaal niet meer. Een basisschool die haar naam draagt wilde niet zolang geleden nog van die naam af. Zegt al heel wat over die stad, je kan hem het beste mijden

  • 'Klaas Jeltsma, za 17 december 2011 00:34 in reactie op azazel semjasa Reageer op 'Klaas

    'Klaas


    -we zullen het meenemen-

  • Berthold Hohenlowe, za 17 december 2011 10:16 in reactie op azazel semjasa Reageer op Berthold

    Berthold

    Hoe krijgt u het verzonnen. Als bij u thuis de kaas op is krijgt Alkmaar de schuld en koffie drinken zonder een koekje, daar wordt Deventer voor op de vingers getikt?

  • Des Duivels, vr 16 december 2011 20:04 Reageer op Des

    Des

    Mensen moeten niet zo lopen zeuren en zaniken over hun huidskleur. De machtigste man op aarde is een keniaan en hij woont in het witte huis.

    blamken worden gediscrimineerd..

  • Mazdak Qizilbash, vr 16 december 2011 20:38 in reactie op Des Duivels Reageer op Mazdak

    Mazdak

    Uahahahahahahaha. LOL. LMAO. ROFL. BWL.

    Goeie grap.

  • joost klaassen, vr 16 december 2011 19:16 Reageer op joost

    joost

    Overigens is illegaal verblijf (nog) geen strafbaar feit. In een zeer afgezwakt wetsvoorstel wordt nu voorgesteld daar een overtreding van te maken, zoiets als te vroeg je vuilnis bij de weg te zetten.

    Want illegaal verblijf met gevangenisstraf bedreigen mag niet, zo heeft het Europees Hof eerder dit jaar uitgemaakt. Weg pvv-plannen in die richting.

    Maar bestuursrechtelijk detineren mag natuurlijk wel, en dat gebeurt dan ook op grote schaal en langdurig.

  • joost klaassen, vr 16 december 2011 19:04 Reageer op joost

    joost

    Het betreft hier vreemdelingrechtelijke staandehoudingen (en daaropvolgende inbewaringstellingen), zodat het arrest van de Hoge Raad, waarover hieronder wordt gesproken, geen betekenis heeft omdat dat arrest over een strafrechtelijke aanhouding ging.

    In de vreemdelingenwet staat dat politie-ambtenaren bevoegd zijn personen staande te houden ter vaststelling van hun identiteit, nationaliteit en verblijfsrechtelijke positie

    " op grond van feiten en omstandigheden die, naar objectieve maatstaven gemeten, een redelijk vermoeden van illegaal verblijf opleveren "

    Zeg het maar : valt een zwarte vrouw die met enige regelmaat in een villawijk uit de bus stapt en een woning betreedt daaronder ?

    Is het een objectieve maatstaf dat villabewoners illegalen als werkster hebben ? Zijn gekleurde werksters over het algemeen illegaal ?

  • Dehnus Nörder, vr 16 december 2011 18:08 Reageer op Dehnus

    Dehnus

    Het nare is dat dit waarschijnlijk AMA's zijn ingehuurd door de Vila bewoner als super goedkope Schoonmaakster,Huishoudster en kinderverzorger. Vaak zelfs zonder ooit betaalt te worden, want tegen de tijd dat er gedokt moet worden (Nadat elk smoesjes van :"We zetten het op een spaarrekening voor je, zodat je er straks wat aan hebt" niet meer werkt) laten ze ze gewoon uitzetten.

  • Jo Wekker, vr 16 december 2011 17:16 Reageer op Jo

    Jo

    Politie: Negers in villawijken zijn altijd verdacht
    =============
    Ik zou niet zeggen altijd maar wel vaak. Dus het zekere voor het onzekere nemen en gewoon controleren.

  • Marjolein Stuijfbergen, vr 16 december 2011 18:37 in reactie op Jo Wekker Reageer op Marjolein

    Marjolein

    Oei!!!

    En durft u te beweren dat u niet discrimineert? Of komt u er voor uit?

  • Bijstandskoning van GeenStijl, vr 16 december 2011 20:15 in reactie op Marjolein Stuijfbergen Reageer op Bijstandskoning

    Bijstandskoning

    Ik zie het probleem niet. Zie je iemand waarvan je denkt "dat is niet in de haak", dan heb je als burger de taak om in te grijpen. Maakt niet uit wie of wat het is.

    Negroïde mensen gaan volgens het CBS helaas zo vaak de fout in dat ze zichzelf een negatief stigma hebben gegeven. En dan is er de zeer zorgwekkende pr van het continent Afrika. Decennialang zien we een stroom aan schrijnende beelden uit vooral sub-Saharische landen. Helaas wordt het woord neger uiteindelijk onbewust in een negatieve context geplaatst.

    Het snelste en meest effectieve tegengif is emancipatie van negroïde mensen. Dat is iets wat je zelf zult moeten doen. Dat kan niet voor je gedaan worden door andere mensen als racist weg te zetten. Voorkom koste wat kost dus dat zwarte mensen voor een bestaan als illegaal kiezen. En bijvoorbeeld in nette villawijken gaan ronddwalen.

  • Marjolein Stuijfbergen, vr 16 december 2011 20:35 in reactie op Bijstandskoning van GeenStijl Reageer op Marjolein

    Marjolein

    Het snelste en meest effectieve tegengif is emancipatie van negroïde mensen. Dat is iets wat je zelf zult moeten doen. Dat kan niet voor je gedaan worden door andere mensen als racist weg te zetten. Voorkom koste wat kost dus dat zwarte mensen voor een bestaan als illegaal kiezen. En bijvoorbeeld in nette villawijken gaan ronddwalen.


    A Dus is het des te belangrijker om objectief te blijven en niet voortdurend te oordelen vanuit vooroordeel. Iedere ervaring staat los van de vorige. Anders loop je het risico mensen te kort te doen.

    B Deze illegalen dwaalden niet; ze waren doelbewust op weg naar werk om geld te verdienen. Iets wat we allemaal toejuichen, toch??

    Niet de illegalen zijn hier de schuldigen; ik wijs bewust op de mensen die ze illegaal arbeid laten verrichten.

    Niemand van ons kan zich maar enigszins voorstellen, met uitzondering van minister Kamp :-P, hoe het is om duizenden kilometers van thuis en je gezin, proberen geld te verdienen om te overleven.

  • Jo Wekker, za 17 december 2011 09:01 in reactie op Marjolein Stuijfbergen Reageer op Jo

    Jo

    "Niet de illegalen zijn hier de schuldigen; ik wijs bewust op de mensen die ze illegaal arbeid laten verrichten. "
    ==============
    De illegalen zijn wel degelijk de schuldigen. Zij horen hier niet en moeten heel eenvoudig weg naar hun eigen land. Dat is gewoon het geval wanneer je hier illegaal bent. Je bent onwettig in dit land en je bent niet welkom voor de meerderheid van de bevolking. Volgens democratische regels moet je gewoon wegwezen.

    "Niemand van ons kan zich maar enigszins voorstellen, met uitzondering van minister Kamp :-P, hoe het is om duizenden kilometers van thuis en je gezin, proberen geld te verdienen om te overleven. "
    =========
    Kijk nou krijgen we de emotionele benadering. Ze zijn allemaal zo zielig, ze moeten het zonder hun familie doen. Houd toch op. Er is niets zieligs aan en al helemaal niet aan crimineel zijn. Ja want werken zonder belasting betalen is heel gewoon misdadig. Maakt niet uit wie het is.

  • jose van leeuwen, za 17 december 2011 08:03 in reactie op Bijstandskoning van GeenStijl Reageer op jose

    jose

    Misschien in een speciaal chloorbad zodat ze wit zijn, dan doen ze tenminste iets doen aan hun eigen manier van discriminatie. Bah wat een stelling zeg.

  • dr. Bob, vr 16 december 2011 16:48 Reageer op dr.

    dr.

    Mijn eenvoudige steenstapeling (Bommel), bevind zich weliswaar in een behoorlijk arremoeiege wijk, maar één straat er achter is juist de duurste buurt van het stadje. Zelfs de burgervader woont er.
    Je breekt er de poten over imposante herenhuizen. Maar de grootste villa wordt bewoond door......ta, ta ! een Neger !
    Ook staan er altijd dure limousines voor zijn deur. Er is in onze buurt al veel gespeculeerd over deze donker gekleurde man ; hoe is dat nou mogelijk, zo'n smaakvol gerestaureerd paleis, en waar komen die Bentley's en Range Rovers vandaan ?
    Iets verderop is een bijna net zo grote villa, maar daarvan is bekend dat de bewoner een gewone Hongaarse onderwereld baas is, geen probleem.
    Maar hoe dat nou met die neger zit ? Buitengewoon irritant raadsel.

  • Hans van der Helm, vr 16 december 2011 17:46 in reactie op dr. Bob Reageer op Hans

    Hans

    Wat let je?? het is zo dichtbij, dan ga je het hem toch gewoon even vragen !!
    Ik zou niet zo moeilijk doen en is gelijk je argwaan of terecht of onzin.
    Ik zou er heen gaan.

  • hans mandemakers, vr 16 december 2011 16:29 Reageer op hans

    hans

    Mocht het hier op een gerichte controle gaan waarbij huidskleur als reden voor verdenking geldt is het zonneklaar dat dit onrechtmatig is...sinds het beroemde arrest betreffende de zogenaamde "hollende kleurling Hof Amsterdam 03-06-1977, NJ 1978, weet elke beginnende rechtenstudent dat dit soort controle's niet mogen.

  • 'Klaas Jeltsma, vr 16 december 2011 17:48 in reactie op hans mandemakers Reageer op 'Klaas

    'Klaas

    Niet per se over dit gebeuren.. maar durft het recht ook te ontwikkelen? Blijft een arrest voor eeuwig geldig?
    De wereld ontwikkelt zich en het is mogelijk dat recht achterhaald raakt. Internet is wat dat betreft een beter voorbeeld. Het zou heel goed kunnen dat er een arrest uit de jaren 90 is dat toonaangevend is, maar op dit moment totaal niet meer toe te passen.

  • bo campman, vr 16 december 2011 15:53 Reageer op bo

    bo

    Als het aan politiek-correct links ligt zouden er, na een overval waarbij een neger in een witte auto betrokken is, alleen witte auto's met een meneer erin gecontroleerd worden.

    Hilarisch zoals een kleurtje of een bepaalde religie een direct lijntje schijnen te hebben met de linkse onderbuik waar die van Henk en Ingrid nog maar bleekjes bij afsteekt.
    Je zou er bijna de discriminatiekaart van gaan trekken!

  • Dehnus Nörder, vr 16 december 2011 18:14 in reactie op bo campman Reageer op Dehnus

    Dehnus

    Nee, dan kan je rustig een Neger in een Witte auto aanhouden. Maar als je al bij VOOORBAAAAAT! Elke neger aan houdt omdat hij misschien een Inbraak kan plegen, want dat doet die soort namelijk nu eenmaal volgens jouw. Ja dan ben je toch echt racistisch bezig.

    Maar ja.. blijf lekker "zogenaamd Rechts" en niet "ECHT RECHTS!". Echt Rechts houdt niet van Racisme en een grote politie staat.

  • bo campman, vr 16 december 2011 20:29 in reactie op Dehnus Nörder Reageer op bo

    bo

    "Maar als je al bij VOOORBAAAAAT! Elke neger aan houdt omdat hij misschien een Inbraak kan plegen, want dat doet die soort namelijk nu eenmaal volgens jouw."

    Jouw = jou, niet zo schreeuwen en verder beweer ik dit niet.

  • x x, vr 16 december 2011 15:45 Reageer op x

    x

    He dat doen ze op Schiphol ook...

    Blank, boven de 45, man, reizend uit Cambodja of Thailand.
    Onderzoeken op kinderporno!

    Moet afgelopen zijn met deze discriminatie!!!!

  • Mr Draconisch, vr 16 december 2011 15:06 Reageer op Mr

    Mr

    Er worden wat zaken door elkaar gehaald. Op basis van een zeker profiel, waarin huidskleur een factor is, zijn bepaalde personen op een bepaalde plaats aan te merken als verdacht. Daarom worden zij staande gehouden en hebben zij, zoals iedereen alle mogelijkheden om zich te verantwoorden. Als vervolgens geconstateerd wordt dat zij illegaal werkzaam zijn, wordt actie ondernomen. Prima. Uitstekend! Het zou anders zijn wanneer in de villawijk alle 'negers' opgepakt zouden worden en het land uit werden gezet. Daarnaast dienen met dezelfde voortvarendheid ook de werkgevers aangepakt te worden. Daarover mag geen twijfel bestaan.

  • Nieuw!: Veldman, vr 16 december 2011 15:36 in reactie op Mr Draconisch Reageer op Nieuw!:

    Nieuw!:

    Nee , het gaat er om dan mensen überhaupt staande gehouden worden om hun huidskleur.
    Is dat nu zo moeilijk te begrijpen voor jullie rechtsmensen hierzo?

  • Mr Draconisch, ma 19 december 2011 15:32 in reactie op Nieuw!: Veldman Reageer op Mr

    Mr

    "jullie rechtsmensen hier".. vrij denken is lastig nietwaar? Het zegt meer over u dan over mij wanneer u mij in een voor u bekend hokje wenst te plaatsen.

    Het krampachtige übercorrect denken is hier misplaatst. Als nu was gebleken dat er geen sprake was van illegale arbeid had u misschien nog een punt. Ook als men twee mensen op dezelfde plek Roemeens of Bulgaars zou horen praten met elkaar zou dat een reden kunnen zijn om ze staande te houden. Nog steeds is in Nederland iedereen onschuldig tot het tegendeel bewezen is. Huidskleur kan binnen een bepaalde context (villawijk, illegale arbeid) nu eenmaal aanleiding geven tot extra aandacht.

    Dus ook in reactie op Hans: als Clarence Seedorf in zijn P.C. Hooft-tractor zijn oprijlaan inrijdt en de hekken gaan automatisch open, is dat een volstrekt andere context, die hem naar alle waarschijnlijkheid niet verdacht maakt als illegale werknemer, hooguit als werkgever. Zo gaat dat in mijn beperkte wereld.

  • hans mandemakers, vr 16 december 2011 16:47 in reactie op Mr Draconisch Reageer op hans

    hans

    Je begrijpt er niet veel van en haalt zelf een heleboel zaken door elkaar. Bij een controlebevoegdheid mag huidskleur nooit meespelen , puur omdat huidskleur geen enkele indicatie is voor wel of geen illegale status. Huidskleur wordt pas relevant wanneer het gaat om een verdachte van een strafbaar feit waarbij een signalement van de verdachte bekend is. In jouw beperkte wereld zou Clarence Seedorf verdacht zijn wanneer hij zijn villa binnen gaat en Wesley Sneijder niet:-)

  • Donald Duck, vr 16 december 2011 17:33 in reactie op hans mandemakers Reageer op Donald

    Donald

    "Bij een controlebevoegdheid mag huidskleur nooit meespelen , puur omdat huidskleur geen enkele indicatie is voor wel of geen illegale status."

    Dat blijkt anders wel uit het artikel.

  • hans mandemakers, vr 16 december 2011 22:45 in reactie op Donald Duck Reageer op hans

    hans

    Nee hoor , uit dit artikel blijkt dat de blanke illegaal tewerkgestelde roemeense tuinmannen niet zijn gecontroleerd...misschien moetendie die maar eens een zichtbaar teken op hun jas laten dragen....
    Wanneer overheidsdienaren en opsporingsambtenaren de grondwet gaan overtreden is de toatalitaire staat dichtbij...

  • het geweten, vr 16 december 2011 14:56 Reageer op het

    het

    Ze rollen allemaal over elkaar heen, om hun gal te spuwen over het oppakken van een stel illegalen.
    En waarom eigenlijk?, illegaal is onwettig.
    En wie hier onwettig is gaat terug naar eigen land, en daar kunnen ze hun eigen huis gaan schoonmaken. ;-)

  • azazel semjasa, vr 16 december 2011 15:48 in reactie op het geweten Reageer op azazel

    azazel

    Illegaal of niet ze deden wel normaal werk, schoonmaken voor heel weinig pegels bij een zeer rijke werkgever die zelf ook illegaal bezig was maar die worden niet bestraft omdat ze nooit eerder met justitie in aanraking waren gekomen. Die schoonmaaksters deden daarbuiten ook niks strafbaars maar worden wel gestraft. Dubbel, heel erg dubbel.

  • Marjolein Stuijfbergen, vr 16 december 2011 16:00 in reactie op het geweten Reageer op Marjolein

    Marjolein

    Het gaat om de hypocrisie; de illgeaal versus de man of vrouw die de illegaal de mogelijkheid biedt illigeaal werk te bieden.

    Of je bent tegen de illegaliteit en houdt je er verre van, of je biedt een illegaal werk aan om ze de mogelijkheid te bieden het thuisfront enigszins te onderhouden en onthoudt je van het principe dat illegaliteit strafbaar of crimineel is.

    Maar niet van beide iets....

  • Bijstandskoning van GeenStijl, vr 16 december 2011 14:44 Reageer op Bijstandskoning

    Bijstandskoning

    Ja het klinkt niet erg vriendelijk maar het is een waarheid als een koe! Doorgaans zijn niet-Westerse mensen sociaaleconomisch te onsuccesvol om zich een plaats te verwerven in de echte dure wijken.

    Het doembeeld bij veel mensen is natuurlijk Auschwitz, maar dat vind ik iets TOTAAL anders dan "racial profiling". Het gaat hier om ordehandhaving, bescherming van persoonlijk bezit. En geen vernietiging van specifieke rassen. Ik wil het zelfs omdraaien: de negers die besluiten de criminaliteit in te gaan zijn de racisten. Zij drukken hun etnische groep keer op keer in het verdachtenbankje.

  • mohammed dareisalaam, vr 16 december 2011 15:18 in reactie op Bijstandskoning van GeenStijl Reageer op mohammed

    mohammed

    "de negers die besluiten de criminaliteit in te gaan zijn de racisten. "

    Dat geldt dan zeker ook in jouw logica voor alle andere rassen?
    En dan voor alles wat ze in negatieve context doen?

    Interessante stelling, maar niet heus.

  • Jan B, vr 16 december 2011 14:36 Reageer op Jan

    Jan

    Mocht Obama ooit nog een bezoek brengen aan Nederland dan kan hij dus maar beter wegblijven uit Wassenaar. In zijn eigen belang en dat van Nederland. Ik zie het anders al voor me op CNN: "BREAKING NEWS: US PRESIDENT TAKEN INTO PREEMPTIVE CUSTODY WHILE VISITING PUSH RESIDENTIAL AREA IN THE NETHERLANDS". Rutte lult zich toch al zo slecht uit pijnlijke kwesties.

  • W.J. v/d Straat, vr 16 december 2011 14:48 in reactie op Jan B Reageer op W.J.

    W.J.

    Goede bijdrage, maar die is desondanks samen te vatten met een citaat van twee woorden uit uw bijdrage: "Rutte lult"

  • Jan B, vr 16 december 2011 16:33 in reactie op W.J. v/d Straat Reageer op Jan

    Jan

    maar die is desondanks samen te vatten met een citaat van twee woorden uit uw bijdrage: "Rutte lult"

    Klopt. Maar de feiten larderen met wat humor kan ook geen kwaad.

  • Jan B, vr 16 december 2011 15:03 in reactie op Jan B Reageer op Jan

    Jan

    "posh" that is.

  • W.J. v/d Straat, vr 16 december 2011 15:32 in reactie op Jan B Reageer op W.J.

    W.J.

    Rutte "posh" ? Yes, very much so, indeed !

  • Bernard A. Tikker, vr 16 december 2011 19:05 in reactie op Jan B Reageer op Bernard A.

    Bernard A.

    Het lijkt me sterk dat Obama zich per stadsbus verplaatst.

  • Michel Reiziger, vr 16 december 2011 14:27 Reageer op Michel

    Michel

    Ahhh, ik snap de logica. De kans dat een neger zich schuldig maakt aan witteboordencriminaliteit, daardoor in een villawijk kan wonen is uitermate klein, dat zal best ja.

  • W.J. v/d Straat, vr 16 december 2011 14:21 Reageer op W.J.

    W.J.

    PVV'ers in de kroeg zijn ook altijd verdacht !

    net als VVD'ers op sociale zaken en CDA'ers in de bouw, trouwens...

  • Michel Reiziger, vr 16 december 2011 14:39 in reactie op W.J. v/d Straat Reageer op Michel

    Michel

    Dat laatste klopt, dat eerste weet ik gelukkig niet en dat middelste wil ik niet weten. Ik kom nooit PVV'ers in het cafe tegen, heb er dus in het cafe ook nooit ruzie meegehad. Wat ik wel kan beamen is dat PVV'ers ALTIJD onzin uitkramen alsof ze in een kroeg zijn.

  • Piet de Geus, vr 16 december 2011 16:24 in reactie op W.J. v/d Straat Reageer op Piet

    Piet

    "PVV'ers in de kroeg zijn ook altijd verdacht !"

    Die bestellen hun kopstoten niet eens bij de ober.

  • Bas Grootel, za 17 december 2011 11:50 in reactie op Piet de Geus Reageer op Bas

    Bas

    Gelukkig niet nee. Want die "ober" heet gewoon Jan, Joop of Piet:)

  • Bas Grootel, vr 16 december 2011 14:17 Reageer op Bas

    Bas

    De sociale recherche doet precies hetzelfde. Maar dan niet op huidskleur. Mensen met een bijstandsuitkering die regelmatig op dezelfde tijden de deur uitgaan en weer thuiskomen worden ook gevolgd. Het plakkertje is dan niet "kleur" maar "bijstandsuitkering". Zo worden regelmatig mensen opgepakt die zwart werken naast hun uitkering.

  • mohammed dareisalaam, vr 16 december 2011 14:38 in reactie op Bas Grootel Reageer op mohammed

    mohammed

    "De sociale recherche doet precies hetzelfde. Maar dan niet op huidskleur"

    Precies, het pijnpunt goed benoemd. Je moet mensen op hun gedrag en mogelijkheden selecteren, niet op hun huidskleur.

  • Donald Duck, vr 16 december 2011 20:24 in reactie op mohammed dareisalaam Reageer op Donald

    Donald

    "Precies, het pijnpunt goed benoemd. Je moet mensen op hun gedrag en mogelijkheden selecteren, niet op hun huidskleur. "

    Mensen wordt op al hun kenmerken geselecteerd inclusief huidskleur. In jullie linkse dromen is dat niet zo maar dat maakt verder niet uit. Als iemand hier zegt dat hij met eigen ogen gezien heeft dat 70% gevangenisbewoners gekleurd zijn reageren jullie soort met: ik reageer niet op onderbuikgevoelens. Dream on.

  • Michiel Online, vr 16 december 2011 17:10 in reactie op Bas Grootel Reageer op Michiel

    Michiel

    "Mensen met een bijstandsuitkering die regelmatig op dezelfde tijden de deur uitgaan en weer thuiskomen worden ook gevolgd."

    en hoe komen ze daar achter dat ze op diezelfde tijden de deur uitgaan? juiiiiiiiist.

  • Bas Grootel, vr 16 december 2011 19:20 in reactie op Michiel Online Reageer op Bas

    Bas

    Ja. En wat is juist. Wat dacht je van buren, kinderen, schoonfamilie en zo.

  • Mees ., vr 16 december 2011 14:03 Reageer op Mees

    Mees

    Ja,daar hebben ze het niet over in het nieuws...wie nemen die mensen in dienst?
    Dat is niet jan met de pet maar dat zijn mensen die gewoon een echte werkster makkelijk kunnen betalen maar te gierig zijn om het volgens de regels te doen.

    En maar wijzen naar mensen die een bijstandsuitkering hebben,die dit en die dat...dat doen ze alleen maar om hun eigen verwerpelijke gedrag te maskeren.
    Hoe harder ze schreeuwen en wijzen naar anderen hoe minder er op hen gelet zal worden....denken ze

  • Marjolein Stuijfbergen, vr 16 december 2011 15:15 in reactie op Mees . Reageer op Marjolein

    Marjolein

    Of wie laten illegale Polen een nieuwe keuken plaatsen of een uitbouw maken?

  • Bas Grootel, za 17 december 2011 12:46 in reactie op Mees . Reageer op Bas

    Bas

    Weet je. Echte werkster bestaan niet. Wel mensen die zien dat er iets fout zit in de huishouding. Zo heb ik geld naast een studiebeurs bijverdiend. Dat mocht, En wat heb ik keukens en badkamers gepoeptst. Met grote lol.

  • Baron van Tast tot Zeveren, vr 16 december 2011 13:59 Reageer op Baron

    Baron

    VILLAWIJK = VVD = ONBETROUWBARE HYPOCRIETE ZAKKENVULLERS

  • Noud Aerts, vr 16 december 2011 15:09 in reactie op Baron van Tast tot Zeveren Reageer op Noud

    Noud

    Baron van Tast tot Zeveren,

    ARBEIDERSWIJK = PVDA = FRAUDERENDE UITKERINGSTREKKERS

  • Baron van Tast tot Zeveren, vr 16 december 2011 15:46 in reactie op Noud Aerts Reageer op Baron

    Baron

    = NEGERS?

  • Berthold Hohenlowe, vr 16 december 2011 18:03 in reactie op Baron van Tast tot Zeveren Reageer op Berthold

    Berthold

    =OOK

  • Kevin Amsterdam, vr 16 december 2011 13:58 Reageer op Kevin

    Kevin

    Voor de duidelijkheid (en de naming and shaming):

    De busvervoerder is CONNEXXION, en heeft contracten met de overheid om samen met de IND op illegalenjacht te gaan.

    Connexxion
    Connexxion
    Connexxion

    Onthou de naam en de daad.

  • Kevin Amsterdam, vr 16 december 2011 14:26 in reactie op Kevin Amsterdam Reageer op Kevin

    Kevin

    Het schaamteloze verhaal van een neo-fascistische busmaatschappij:

    http://www.doorbraak.eu/?p=4749

  • Marjolein Stuijfbergen, vr 16 december 2011 15:27 in reactie op Kevin Amsterdam Reageer op Marjolein

    Marjolein

    Wat een heftig verhaal!!!!!!!!


    Mensen mensen, in wat voor wereld is Nederland verzeild geraakt??

    Hoe kunnen we ons in hemelsnaam nog onderscheiden van verraders in de WO II ? En kom niet met het excuus, dat was een andere tijd, we wisten niet wat de consequenties waren....

    Van de 10 illegalen die bv werken voor de upperclass kan er maar zo 1 zijn die wordt uitgezet en bij aankomst in eigen land wordt opgepakt met alle gevolgen van dien.


    Ik begrijp nauwelijks nog iets van mijn landgenoten................. Illegalen in dienst nemen en tegelijkertijd op verjaardagspartijen of sociéty bijeenkomsten afgeven op de ordinaire socialist die het asielbeleid bekritiseerd ....

  • Mees ., vr 16 december 2011 13:57 Reageer op Mees

    Mees

    Lekker zeg dat racisme hier in Nederland,ach ja,wat krijg je ook voor voorbeeld van de gedoogregering...alles mag wat dat betreft....de PVV EU-fractie zijn gewoon racisten,hier in Nederland bij de PVV is het niet anders

  • Gerard Bakker, vr 16 december 2011 13:45 Reageer op Gerard

    Gerard

    Als dit niet zou werken, zou het niet toegestaan moeten zijn. Maar het werkt: een groot gedeelte van de aangehouden vrouwen bleek illegaal te zijn. Gek dat de wet dit tegenhoudt.

  • Evert van Vliet, vr 16 december 2011 14:06 in reactie op Gerard Bakker Reageer op Evert

    Evert

    Het is al totaal van de vergulde potten gerukt dat je uberhaupt als illegaal op deze planeet verklaard kunt worden....tenzij de villa-bewoners er beter van worden natuurlijk.

  • Nieuw!: Veldman, vr 16 december 2011 13:25 Reageer op Nieuw!:

    Nieuw!:

    zo wat een misselijke reacties hierzo.

    :(

  • drs Zen, vr 16 december 2011 13:45 in reactie op Nieuw!: Veldman Reageer op drs

    drs

    Maar met Kerstmis is alles weer okee.
    http://www.youtube.com/watch?v=aIlJ8ZCs4jY

  • Anti Zionist, vr 16 december 2011 13:19 Reageer op Anti

    Anti

    Mag lijden dat ook de werkgevers zwaar worden gestraft. Die zijn evenzeer in overtreding. Gevangenis of minstens zwaar in de portemonnee pakken. Ben bang van niet, en dat zou een enorm verkeerd signaal zijn. Zowel naar goedwillende andere werkgevers als naar de illegalen.

    Voor de rest is racial profiling een stap richting afglijden naar een racistische (politie-)staat. Goed dat de wet wordt nageleefd, maar racial profiling (dat sowieso onbewust zal bestaan bij een deel der agenten) is wel bijzonder gevaarlijk: wat als je als (legale) Afrikaan hier bijvoorbeeld een verspreidingsbureautje hebt en 2x per week staande wordt gehouden, want 'lopend in villawijk'? Wat voor gevoel krijg je dan als goedwillende allochtoon?
    De onrust in de slums van de grote Franse steden had veel te maken met racisme van de politie. Opgeteld bij de sociaal-maatschappelijke situatie van deze jongeren bleek dat bijzonder explosief. Daar gaat het in Nederland ook naartoe als we niet oppassen.

  • Jac Schmidt, vr 16 december 2011 13:19 Reageer op Jac

    Jac

    Het volgen van mensen op deze manier doet denken aan de Stasi in haar beste dagen.
    Het moet voor mensen met een andere huidskleur toch angstaanjagend zijn om zich op straat te begeven.
    Waarom worden die misbruikmakende villaklanten niet het land uitgezet? zij zijn per slot de uitbuiters.
    Gewoon angstaanjagend racisme dat doet denken aan de jaren dertig van de vorige eeuw.

  • cor mol, vr 16 december 2011 13:15 Reageer op cor

    cor

    “Wel is tegen een aantal particulieren een rechtszaak aangespannen wegens het verschaffen van arbeid aan een illegaal. Die zaken heeft het Openbaar Ministerie in Haarlem geseponeerd omdat de betrokkenen niet eerder in aanraking waren geweest met justitie. “

    Dit opent perspectieven. Of is het toch klassenjustitie? Kan het OM aangeven vanaf welke WOZ-waarde van de villa deze seponeringsfaciliteit van toepassing is, en of dit landelijk OM-beleid is? Of is dit alleen van toepassing in de gemeenten Bloemendaal, Aerdenhout en Wassenaar?

  • 'Klaas Jeltsma, vr 16 december 2011 17:57 in reactie op cor mol Reageer op 'Klaas

    'Klaas

    Mee eens. Ik zou graag van dat gelul af zijn dat de rijken al gestraft zijn wegens imagoschade of in dit geval omdat ze nog niet eerder in aanraking met justitie zijn geweest.

    Gewoon boete, naar draagvlak.

  • Pepijn Nostrinite, vr 16 december 2011 13:02 Reageer op Pepijn

    Pepijn

    De profiling technieken werken dus. Ik ken er een paar van de douane op Schiphol. Briljant hoe dat werkt. En 95% raak.

  • mohammed dareisalaam, vr 16 december 2011 13:28 in reactie op Pepijn Nostrinite Reageer op mohammed

    mohammed

    Je bedoelt dat ze op Schiphol negers of andere rassen oppakken?

    Lijkt mij pijnlijk voor een internationale luchthaven dat wil meetellen op de wereld.

    De meeste miljardairs zijn namelijk niet blank.

  • Bas Grootel, vr 16 december 2011 14:22 in reactie op mohammed dareisalaam Reageer op Bas

    Bas

    Toch heeft deze taktiek geleid tot een scherpe vermindering van bolletjesslikkers. Ook gerelateerd aan kleur en afkomst. Of had dat ook niet gemogen.

  • Pepijn Nostrinite, vr 16 december 2011 16:54 in reactie op mohammed dareisalaam Reageer op Pepijn

    Pepijn

    Natuurlijk niet man. Ik heb het over combinatie zwart pak, witte sokken, dat soort zaken. Tjonge, als je denkt vanuit discriminatie zie je overal spoken...

  • Bas Grootel, vr 16 december 2011 18:52 in reactie op Pepijn Nostrinite Reageer op Bas

    Bas

    Nou je zo zegt. Hmm. In de gaten houden.

  • MG 68, vr 16 december 2011 12:50 Reageer op MG

    MG

    Politie: negers in villawijken altijd verdacht
    Maurice: villawijken altijd verdacht

  • de heer Meijerink, vr 16 december 2011 12:45 Reageer op de heer

    de heer

    Niet leuk voor de berokkenen, maar qua analyse en deductie van de kenmerken een voor de hand liggende conclusie.

  • mohammed dareisalaam, vr 16 december 2011 13:29 in reactie op de heer Meijerink Reageer op mohammed

    mohammed

    Hoezo qua deductie?

  • Kevin Amsterdam, vr 16 december 2011 14:02 in reactie op de heer Meijerink Reageer op Kevin

    Kevin

    Grappig, racisme goedpraten met behulp van de wetenschap.

    Stap 2 op de weg naar het fascisme

  • Victor van G, vr 16 december 2011 12:42 Reageer op Victor

    Victor

    Goede actie van de Politie. Illegaal in Nederland en nog zwartwerken ook , dus een retourtje land van herkomst.
    Natuurlijk moeten de eigenaren van die villa's , die makkelijk een legale schoonmaakster kunnen betalen , ook aangepakt worden.

  • mohammed dareisalaam, vr 16 december 2011 13:31 in reactie op Victor van G Reageer op mohammed

    mohammed

    "dus een retourtje land van herkomst."

    Dan zijn ze zo weer terug.

    Nu snap ik wel dat extreem rechts niet de meest intelligente stroming in de politiek is, maar om die mensen een enkeltje te geven zou volgens mij meer in hun doelstelling passen.

  • Victor van G, vr 16 december 2011 13:53 in reactie op mohammed dareisalaam Reageer op Victor

    Victor

    Hahahaha....sorry ...
    Ik had de bedoeling om te zeggen : retour sturen naar het land van herkomst OF geef ze een enkeltje naar het land van herkomst.
    Ik heb de boel gecombineerd....

  • Bas Grootel, vr 16 december 2011 12:37 Reageer op Bas

    Bas

    De Volkskrant heeft de term "negers" niet gebruikt. En verder bleken de meeste dames en heren inderdaad illegaal te zijn. Niets mis met dit onderzoek.

  • mohammed dareisalaam, vr 16 december 2011 13:32 in reactie op Bas Grootel Reageer op mohammed

    mohammed

    er stond "negroïde uiterlijk" uiterlijk, dat klopt.

  • Jan B, vr 16 december 2011 15:04 in reactie op mohammed dareisalaam Reageer op Jan

    Jan

    Je hoeft dus niet eens een echte neger te zijn of je bent al de lul.

  • mohammed dareisalaam, vr 16 december 2011 14:41 in reactie op Bas Grootel Reageer op mohammed

    mohammed

    "En verder bleken de meeste dames en heren inderdaad illegaal te zijn."

    Van de dertig waren er twaalf illegaal, waar heb jij leren rekenen?

  • Bas Grootel, vr 16 december 2011 18:59 in reactie op mohammed dareisalaam Reageer op Bas

    Bas

    Waar ik heb leren rekenen. Gewoon op de lagere school. En twaalf is gewoon te veel. Dat heet. Iets minder dan de helft. En of dat een probleem is hangt weer af van het onderwerp. Illegaal zijn lijkt me wel een zaak van de Nederlandse Overheid. Of wilt u de tentenkampen van Oost Europeanen ook naast uw deur.

  • Bas Grootel, vr 16 december 2011 19:03 in reactie op mohammed dareisalaam Reageer op Bas

    Bas

    Het mag hoor. Als u een privé terreintje hebt. Mag u illegalen, wel onder voorwaarden, herbergen. U moet dat gezien uw denkbeelden met gemak doen.

  • MG 68, vr 16 december 2011 12:37 Reageer op MG

    MG

    En natuurlijk komen de 'werkgevers' die blij waren met werksters die ze zwart konden uitbetalen met de schrik vrij. Geseponeerd.
    Regels zijn regels... jaja...

  • Censuur Joop, vr 16 december 2011 13:14 in reactie op MG 68 Reageer op Censuur

    Censuur

    En in zo'n villawijk wonen over het algemeen VVD-ers. Corrupt zooitje.

  • azazel semjasa, vr 16 december 2011 13:39 in reactie op MG 68 Reageer op azazel

    azazel

    Tja die regels gelden voor hen niet die met de rechters, hoogste commisarissen van politie in dezelfde rotary club zitten of gezamenlijk in dezelfden loge van de vrijmetselarij in Haarlem of de gemengde loge in Velserbroek zetelen. Want zo werkt het nu eenmaal in het wereldje waar je in een Vila woont.

  • 'Klaas Jeltsma, vr 16 december 2011 12:33 Reageer op 'Klaas

    'Klaas

    Maar als er dan dus inderdaad niet iets van klopt, en het aannemen dus juist bleek te zijn, dan is het ook foute boel.

    Het is vervelend, maar willen we de politie nou echt al zn tanden afnemen?
    Er wordt nou eenmaal in doelgroepen gehandeld. Het vergroot de kans op succes. Gisteren in het nieuws: Oost europa export zijn georganiseerde misdaad. Mensen uit Oost Europa komen hier voor korte tijd heen om hun slag te slaan en verdwijnen weer naar Oost Europa. Is het dan discrimenerend om extra op Oost Europeanen te letten? Ja! Maar is dat onwenselijk? Nee! Want het is de realiteit en daar moet je op reageren.

  • MG 68, vr 16 december 2011 13:17 in reactie op 'Klaas Jeltsma Reageer op MG

    MG

    Het resultaat maakt een methode niet juist.
    Een methode heeft meer 'resultaten' of gevolgen dan de gepresenteerde (wellicht, maar daar kun je over van mening verschillen) positieve.
    Willekeur hoort niet in een rechtsstaat.

  • Joop Schouten, vr 16 december 2011 12:33 Reageer op Joop

    Joop

    De Staatshonden zijn dus racistisch.

  • 'Klaas Jeltsma, vr 16 december 2011 13:02 in reactie op Joop Schouten Reageer op 'Klaas

    'Klaas

    De politieman. Een van de moeilijkste en ondankbaarste beroepen en jij noemt ze staatshonden. Beste Joop, doe dan ook vooral geen beroep meer op ze als je iets over komt. Met die uitspraak mag jij je scharen onder hooligans die vinden dat "all cops bastards" zijn.
    Ja natuurlijk zijn er misselijke lieden onder de politie, maar de Nederlandse politie is één van de meest integere en burgerbeschermende ter wereld.
    Ik ga kijken of ik vandaag ergens iets vriendelijks tegen een agent kan doen om voor jouw digitale opmerking te compenseren.

  • Joop Schouten, vr 16 december 2011 13:15 in reactie op 'Klaas Jeltsma Reageer op Joop

    Joop

    Ik heb het niet over alle 'staatshonden' maar over de betrokken functionarissen in deze kwestie. Daarnaast ken ik persoonlijk integere politiemensen. Een voormalig rechercheur die nu oorlogsmidadigers uit voormalig Joegoslavië opspoort en een hoofdagent die in Diemen op straat dienst doet.

    Beide SP-kiezers.

  • Censuur Joop, za 17 december 2011 15:45 in reactie op Joop Schouten Reageer op Censuur

    Censuur

    Op het net zie je niet of jij je vrienden ook staatshonden noemt en het al dan niet sarcastisch is bedoeld.

    Ik noem mijn lievelings-rechercheur trouwens gewoon bij naam.

  • Evert van Vliet, vr 16 december 2011 14:19 in reactie op 'Klaas Jeltsma Reageer op Evert

    Evert

    Je bedoelt dat je geen commentaar mag leveren wanneer je de dienstkloppers nodig mocht hebben voor hetgeen ze zijn aangesteld?

    Tja...dat verklaart een hele hoop.

  • Censuur Joop, vr 16 december 2011 13:15 in reactie op Joop Schouten Reageer op Censuur

    Censuur

    Behalve mijn peetzoon dan! Nuanceren is niet zo moeilijk, Joop. Niet iedereen is een lul.

  • Joop Schouten, vr 16 december 2011 13:37 in reactie op Censuur Joop Reageer op Joop

    Joop

    Ik noem mijn politievrienden ook 'staatshonden' en ze snappen de (hard humoristisch bedoelde) vergelijking.
    ...
    Wolf Kielich, schrijver van het boek 'De anatomie van de gummiknuppel' vind dat de politie van de toekomst niet meer in dienst moet staan van de overheid, maar van de burgerij. Het accent zou bij die `burgerpolitie' dan vallen op hun preventieve, hulpverlenende en sociale taak ...

    En zo zie ik het ook !

    http://boeken.marktplaza.nl/geschiedenis/Anatomie-van-de-gummiknuppel-19259759.htm

  • Donald Duck, zo 18 december 2011 17:48 in reactie op Joop Schouten Reageer op Donald

    Donald

    "Wolf Kielich, schrijver van het boek 'De anatomie van de gummiknuppel' vind dat de politie van de toekomst niet meer in dienst moet staan van de overheid, maar van de burgerij. Het accent zou bij die `burgerpolitie' dan vallen op hun preventieve, hulpverlenende en sociale taak ..."

    Maar trekken jullie van de SP daar dan ook de consequentie uit dat de politie dan door de burgers betaald moet worden en niet door de staat? Dat er dus een particuliere politiemacht moet komen. Die ook orders moeten uitvoeren die burgers geven?

  • King Benzai, vr 16 december 2011 12:29 Reageer op King

    Goede zaak.

    Blijkbaar is het dus wel terecht om op uiterlijke kenmerken preventief te handelen, want hier zaten dus flink wat illegalen tussen.

    Tja, als het vaak buitenlanders zijn die criminele activiteiten ontplooien in villa-wijken, dan is het niet gek dat de politie daar dus op controlleerd. Nou niet weer meteen discriminatie schreeuwen, want dit heeft gewoon met logische redenatie te maken. 1+1=...

  • drs Zen, vr 16 december 2011 12:54 in reactie op King Benzai Reageer op drs

    drs

    Als ik die advocaat was zou ik ook beweren dat racisme in het spel is. Laat de politie maar uitleggen dat dit niet zo is.

    Ik vraag me het volgende af:
    1.Wat gebeurt er met de 'werkgevers' van deze schoonmakers?
    2.Was er sprake van slavenarbeid?
    3.Was er sprake van mensenhandel?

    We kunnen natuurlijk wel schande spreken van (sex)slavernij in sommige oliestaten en mensenhandel in Verweggistan, maar ook hier is een afzetmarkt. Daar waar een vraag is, komt het aanbod vanzelf.

  • Pepijn Nostrinite, vr 16 december 2011 13:40 in reactie op drs Zen Reageer op Pepijn

    Pepijn

    Kees, het gaat om de zoektocht naar illegalen. Dan is huidskleur een logisch criterium. Dat is gezond verstand.

  • Evert van Vliet, vr 16 december 2011 14:16 in reactie op Pepijn Nostrinite Reageer op Evert

    Evert

    Zoek en gij zult vinden, maar wat er wordt gevonden is een beslaglegging op een lapje planeet waar een non-identiteit op los is gelaten...religieuze toestanden.

    'Beetje' primitief.

  • drs Zen, vr 16 december 2011 15:07 in reactie op Pepijn Nostrinite Reageer op drs

    drs

    Illegale Oost-Europeanen e.a. hebben een barcode op hun voorhoofd en die kan de politie uitlezen. Ik denk echter dat je aan iemands schedelvorm goed kan zien of hij/zij illegaal is. Dat is niet geheel sluitend. Vraag dan aan zo iemand of hij/zij Scheveningen met een 'harde g' kan zeggen ;-)

    Ook doorgetrokken wenkbrauwen zijn een indicatie dat iemand crimineel is. En ja, die neus, maar dat mag niet meer van die linksche azijnplassers.

    Ach wat snak ik naar nieuwe verkiezingen, wordt Wicky de Viking Geert wilders eindelijk president.
    http://www.youtube.com/watch?v=qCuWnfdQa5I

  • Peet Van Velzen, vr 16 december 2011 12:27 Reageer op Peet

    Peet

    De politieagenten zijn professionals die alle kenmerken (vreemd reisgedrag: in villawijken komen niet veel mensen met de bus) combineren. Huidskleur, kleding, etc etc worden daarbij gewoon meegenomen.

  • Joop Schouten, vr 16 december 2011 12:52 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op Joop

    Joop

    Huidskleur als kenmerk 'meenemen' in achterdocht getuigt van racisme.

  • Al Bundy, vr 16 december 2011 13:24 in reactie op Joop Schouten Reageer op Al

    Al

    "Huidskleur als kenmerk 'meenemen' in achterdocht getuigt van racisme."

    Nee hoor, door schade en schande wijs geworden !!

  • Joop Schouten, vr 16 december 2011 13:42 in reactie op Al Bundy Reageer op Joop

    Joop

    Met andere woorden, als iemand met een getinte huid een crimineel is mag alle mensen met deze kenmerken over één kam scheren ?

  • Noud Aerts, vr 16 december 2011 15:20 in reactie op Joop Schouten Reageer op Noud

    Noud

    Joop Schouten,

    Maw, als iemand een groot huis heeft en veel geld zou verdienen, dam mag je zo'n mensen allemaal over die kam scheren. zo'n mensen ( het zijn VVD-ers, zakkenvullers, egoïsten enz.)

  • Pepijn Nostrinite, vr 16 december 2011 16:55 in reactie op Noud Aerts Reageer op Pepijn

    Pepijn

    Touche!

  • Dehnus Nörder, vr 16 december 2011 18:11 in reactie op Noud Aerts Reageer op Dehnus

    Dehnus

    Nee hoor, maar ja jullie doen tegenwoordig vaak zeilig en jankerig als VVDertjes. Er zijn genoeg mensen met grote huizen die geen VVD stemmen, ken er een paar persoonlijk (Dankzij de Uni althans).

    Maar je mag dus wel van jouw "Oh een Zwarte man heeft geen Vila" denken. Maar goed jullie zijn het slachtoffer, wat hebben jullie het erg. Het zou je sieren als je eens een keertje ECHT rechts was, als "Libertarier!" en niet dit Vals Rechts van "Wat moet ik zeggen van Meneer Rutte!". Een Libertarier gruwelt van dit soort praktijken, het zijn symptomen van een te groote en te machtige staat.

  • Noud Aerts, zo 18 december 2011 12:25 in reactie op Dehnus Nörder Reageer op Noud

    Noud

    Dehnus Nörder,

    "Nee hoor, maar ja jullie doen tegenwoordig vaak zeilig en jankerig als VVDertjes."

    Als er toch iemand is die op moment aan 't huilen is, dan is het de oppositie, over huilen gesproken.

    "Er zijn genoeg mensen met grote huizen die geen VVD stemmen, ken er een paar persoonlijk (Dankzij de Uni althans). "

    Ik ook, ik heb een groot huur huis en stem VVD!

    "Maar je mag dus wel van jouw "Oh een Zwarte man heeft geen Vila" denken."

    Jij mag van mij alles denken, we leven NOG in een vrij land.

    "Maar goed jullie zijn het slachtoffer, wat hebben jullie het erg."

    Inderdaad, visa versa.

    "Het zou je sieren als je eens een keertje ECHT rechts was, als "Libertarier!" en niet dit Vals Rechts van "Wat moet ik zeggen van Meneer Rutte!"."

    Niemand heeft zeggenschap over mij. Zeker Mr. Rutte niet, want als dat zo zou zijn, dan ben je inderdaad geen liberaal, dan moet je imo naar de SP of PvdA gaan.

    "Een Libertarier gruwelt van dit soort praktijken, het zijn symptomen van een te groote en te machtige staat. "

    Inderdaad, daarom morgen, afschaffing HRA, afschaffing ontslagrecht, afschaffing huursubsidie, afschaffing ontwikkelingshulp.
    Nee? Goh, we gaan selectief shoppen? Ik ben voor ruilen, HRA tegen ontslagrecht versoepeling.

    O, nee, u bent geen libertair, maar een socialist!

  • drs Zen, vr 16 december 2011 13:43 in reactie op Al Bundy Reageer op drs

    drs

    'Nee hoor, door schade en schande wijs geworden !!'

    Hufterig, in sommige werelddelen wordt over blanken hetzelfde beweerd. Dat is net zo hufterig en kortzichtig.

    Het moet voor jou verschrikkelijk zijn om in een zee van miljarden gekleurde mensen te leven. Ik zou de deur maar niet meer uitgaan, als ik jou was.

  • Victor van G, vr 16 december 2011 13:35 in reactie op Joop Schouten Reageer op Victor

    Victor

    Het is ook een stuk realisme , als je ziet dat 75% van de zaken in Opspring Gezocht gekleurde daders betreft.
    Of ga eens langs in een gevangenis , daar zou je gezien de samenstelling van de NL bevolking niet verwachten dat het merendeel van de bevolking van gevangenissen juist gekleurd is...

  • , vr 16 december 2011 14:08 in reactie op Victor van G Reageer op

    Ik was al bezig met een vrij uitgebreide reactie op U.

    Maar bij nader inzien vind ik Uw verhaal zo verschrikkelijk off-reality dat ik het voor gezien hou.

    Baad maar lekker door in je eigen rommel.

  • Victor van G, vr 16 december 2011 14:54 in reactie op Reageer op Victor

    Victor

    Jammer hoor , ik lees altijd met veel plezier U vermakelijke reacties alhier.
    ik wil wel een kleine nuance maken in mijn opmerking over Opsporing Verzocht , er is een verschuiving gaande naar Oost europese criminelen.
    Mijn gevangenis uitspraak IS reality. Ik kom 2 maal per maand in de gevangenis in Dordrecht , alwaar 60% Antilliaans is 10% noord-afrikaans rest blanke Hollanders. In Utrecht/nieuwegein zitten voor het merendeel noordAfrikaanse gevangenen.
    Ga anders een keer mee als ik op bezoek ga bij mijn Antilliaanse vriend.

  • , vr 16 december 2011 15:40 in reactie op Victor van G Reageer op

    Twee hele keren per maand!!!
    Poeh.!!
    Dat is geen kattepis!!!
    Ik ongeveer 20 jaar bijna elke dag de hele dag.
    Als het je werk is, en je bent bewogen met wat je meemaakt en hoort, is dat helemaal geen ramp maar gewoon werk.
    Je bent gewoon hulpverlener, raadsman zo je wilt.
    En probeer je het niet mee naar huis te nemen, want dat red je niet.



    En verder wens ik niet meer op onderbuiken in te gaan.

  • Donald Duck, vr 16 december 2011 17:39 in reactie op Reageer op Donald

    Donald

    "En verder wens ik niet meer op onderbuiken in te gaan. "

    Op welk deel van Victors bijdrage doel je?

  • daniella van den boomen, vr 16 december 2011 15:57 in reactie op Victor van G Reageer op daniella

    daniella

    Komen deze cijfers niet ongeveer overeen met de armoede-cijfers? Met de notitie erbij dat wanneer je niet een volbloedig witte kop hebt de kansen om je aan de armoede te onttrekken stukken geringer zijn.

    Of stoppen de verhoudings-percentages daar waar men ze als middel voor een bepaald doel kan gebruiken?

  • Pepijn Nostrinite, vr 16 december 2011 13:38 in reactie op Joop Schouten Reageer op Pepijn

    Pepijn

    Behalve als het empirisch getoetst is. En de feiten wijzen dat uit. En bovendien komen illegalen vaak uit landen waar een andere huidskleur is. Profiling is een belangrijk hulpmiddel in bestrijding van wetsovertreders.

  • daniella van den boomen, vr 16 december 2011 14:28 in reactie op Pepijn Nostrinite Reageer op daniella

    daniella

    Profilering van een onbekende dader van een ernstig misdrijf is iets anders dan profil-schetsen hanteren om mogelijk criminele activiteiten op te sporen.

    Mocht je er 2 mee 'vangen' laat je er 10 lopen omdat die niet aan het profiel voldoen. Een slagingspercentage van 20 procent en laat de politie dit cijfer niet eens halen.

    Het is een werkwijze dat niet zou mis-staan in het apartheids-regime dat ik in ieder geval afgekeurd heb. Wat jij?

  • drs Zen, vr 16 december 2011 15:13 in reactie op Pepijn Nostrinite Reageer op drs

    drs

    Een sprekende gezette beer met een Aert-jasje aan, zonder onderbroek komt er bij Schiphol niet door heen. Dat klopt. Alleen ijsberen ;-)

  • drs Zen, vr 16 december 2011 16:55 in reactie op Pepijn Nostrinite Reageer op drs

    drs

    Waarom zou ik je geloven? Je hebt veel lichaamshaar en een hoog voorhoofd. Pijp roken, is ook niet okee.
    http://www.youtube.com/watch?v=p_W_RAxsTYA&feature=related

  • azazel semjasa, vr 16 december 2011 12:26 Reageer op azazel

    azazel

    Ach politie Kennemerland bij dat korps is alles mogelijk. Zelfs de buschauffeurs van connexion zijn hen hierbij behulpzaam geweest, dat was in het reccente verleden daar al gebeurd en in het nieuws gekomen dat connexion hieraan meewerkte, bedoelt of onbedoeld maar ja het is het Henk en Ingrid tijdperk en die smullen van dit nieuws, dit is hun ideale samenleving en waar die werksters werkte o bij lieden die VVD stemde, die komen er vanaf met een wijzende waarschuwende vinger en hoeven die werkster niet meer te betalen. Nemen ze de volgende keer een poolse of Bulgaarse voor weinig aan

 

Reageren

opiniemakers

Populair

Scroll naar boven Scroll naar boven