-
ik ben moe en heb ijskoude oren en er staan 4 tenten op de grote markt
en we zijn beschimpt en gecomplimenteerd
en er zullen meer tenten komen
-
Succes!!
-
bedankt
jij en iedereen
-
500/16.000.000 (NL) = 10.000/300.000.000 (VS)
Strookt niet helemaal dus maar waarschijnlijk omdat we hier nog niet zo in de problemen zitten. Blijkbaar is de movement dus ook om mensen die echt in de problemen zitten bij te staan.
Blijkbaar zijn er dus ook echte problemen. Goh. Ik zie ze nooit hoor, maar ja :P.
-
Gister kwam Michael Franti zomaar optreden op het Beursplein, was te gek.
Zou leuk zijn als de pers het had opgepikt. En waarom steunen Nederlandse artiesten het eigenlijk niet? Dat zou natuurlijk helemaal leuk zijn.
-
The Occupy Movement needs to start taking real action.
Action that underscores the message and the power of the people.
There is universal agreement among the occupy movements worldwide that corporations run governments. Wall Street is their pimp.
It is time to strike, and cause a real casualty to the cabal
This casualty needs to be a worldwide corporation, one who's product everyone uses, yet anyone can easily live without. A rich and powerful corporation that has great influence over governments worldwide.
That corporation, is the Coca-Cola Company
It operates in 200 countries, seling 1.7 billion servings daily. It distributes almost $2 billion in cash to it's shareholders annually on revenues of $35 billion.
On average, every single person on the planet consumes 89 servings of a Coca Cola beverage per year.
If we all stop drinking their product, a product that has no nutritional value, we can take this corporation down. We can show the true power we have.
To kill Coke, would directly threaten every corporation on the planet, forcing them to fear that they might be the next to be targeted. This will be the start of a return of the power to the people.
All we have to do is announce and enforce a world wide ban on drinking coca-cola.
http://occupycoke.com/
-
Goed zo. Power to the Consumer!!
Wat is het toch mooi dat je in een vrij land leeft waar je de keuze hebt om bepaalde producten van bepaalde bedrijven niet te kopen.
-
Onze belasting niet weggeven aan Griekenland? Aan de beelden te zien bedoelen de demonstranten met "onze belasting" niet de belasting die ze betalen maar het deel van het belastinggeld dat ze zich in gedachten al toegeëigend hadden.
Hun strijd, onze strijd, internationale solidari... Ach nee, doe me toch jullie belastingcenten maar.
-
Je mantra is aan verandering toe Piet.
-
, zo 23 oktober 2011 11:22
in reactie op Freedom Waves
Reageer op
Dat is nou weer niet aardig, Zjen.
Hij er er nou net zo gelukkig mee.
-
Piet de Geus, zo 23 oktober 2011 19:09
in reactie op Freedom Waves
Reageer op Piet
Zodra die occupiers minder egocentrisch worden zal ik daarover nadenken. Tot dan blijven het provincialistische internationalisten: wel claimen deel uit te maken van een wereldwijde beweging, maar ondertussen slechts geïnteresseerd in hun private belangetjes.
De richten zich niet voor niets op de 1%. Want zodra je daar 2, 3, 4 of hooguit 5% van maakt vallen ze daar zelf onder. En dan is eerlijk delen natuurlijk een stuk minder aangenaam. Dan raken ze wel wat meer kwijt dan die ene witte boterham waarover al gevochten moest worden met een dakloze.
-
"De richten zich niet voor niets op de 1%. Want zodra je daar 2, 3, 4 of hooguit 5% van maakt vallen ze daar zelf onder. En dan is eerlijk delen natuurlijk een stuk minder aangenaam."
Eens. Alleen vertel er even bij dat dit wordt veroorzaakt, zo niet versterkt, door het liberale gedachtegoed dat door jou bij uitstek wordt gepropageerd. Het zijn allemaal de Geusjes...
Of toch niet..?
-
"vertel er even bij dat dit wordt veroorzaakt, zo niet versterkt, door het liberale gedachtegoed"
Welnee, dat vaak nationalistisch georiënteerde groepsegoïsme zie je van links tot rechts. En dan met name op de uiterste flanken: daar waar de populisten de dienst uitmaken. Het heeft dan ook niets te maken met de tegenstelling links-rechts maar alles met de tegenstelling progressief-conservatief.
-
eej winston we zitten vanaf nu non stop op de grote markt
als jij de moeite neemt af en toe een uurtje mee te pikken voor piet zullen wij dat fijn vinden
broodjes en koffie en discussie gegarandeerd
-
Doorgaan mensen. Doorgaan.
-
Typisch weer VVD. Het verschil niet kunnen/willen zien tussen een wereldwijde protestbeweging van burgers die hun mening willen uiten, en "illegaal kamperen". Net zo autistisch als die 99% letterlijk nemen en dan uit gaan rekenen welk percentage echt op een pleintje staat.
Maar laat ze vooral de boeman worden en denigrerend doen en proberen te verbieden. Laat maar zien dat de VVD devoot de veroorzakers van de ellende blijft verdedigen, terwijl de kiezers de prijs betalen. Het protest wordt al door 64% van de Nederlanders gesteund. En dat wordt alleen maar meer want we gaan de gevolgen van de crisis de komende maanden steeds concreter voelen.
-
beetje flauw dit randstedelijk kopje hier boven joop.nl
rotterdam en amsterdam
volgens de pers waren er in r'dam 60 mensen
hier waren het er volgens oog-tv 40 (klopt niet het waren er meer)
waarom staat groningen dan niet in de kop
in rotterdam wonen miljoen mensen notabene en die komen dan met 60 (zal ook wel meer geweest zijn)
Ik heb een journalist gezien hier van RKK
Beetje meer publiciteit voor het noorden zou wel zo netjes zijn in ieder geval
-
Tjonge, jonge, wat een non-discussie is dit geworden.
-
citaat van een betoger: "De Nederlandsche Bank, 'die onze belastingcenten weggeeft aan Griekenland', zei één van de initiatiefneemsters."
okeeeej,..nou ja mevrouw de intiatiefnemster als U meent dat die het aleen waren.
is dat zo??
kom op mensen jullie kunnen beter!!!
-
Bizar...In de VS wordt de occupy beweging al beschermd tegen de overheid door gewapende veteranen.
kijk dit filmpje
Are you prepared to do something today... that's what we're trained for..
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=rjOwSIsgE8c
-
Met de VVD-uitspraak 'antiglobalistische minicamping' wordt gerefereert aan gewetenloze ruziezoekers en relschoppers die opduiken.
Niet erg slim.
De VVD zoekt dus zelf ruzie.
-
dadelijk maar eens naar de grote markt
kijken hoe het hier loopt
-
De huidige voorspelde chaos in muziek uitgedrukt.
http://www.youtube.com/watch?v=jRg3agJn1Mg&list=PL9E65D1A92642E739&feature=plpp
-
Ik probeer de film/docu online te kijken , samen met de muziek, maar het lukt nog niet echt.
-
ik ontdek in die "muzikale chaos" enkel orde .
wellicht omdat het muziek is,.die kent geen chaos voor mij.
lieve groet
-
Het doel is dus eigenlijk bereikt. De eerste VVD-er wordt benauwd en wil er een verbot tegenaan gooien.
-
, za 22 oktober 2011 12:35
in reactie op Social Darwinist
Reageer op
Het is dan ook de Volkspartij(sic) voor Vrijheid(sicsic) en Democratie(sic.)
-
Jan B, za 22 oktober 2011 15:52
in reactie op Social Darwinist
Reageer op Jan
Nou, doel bereikt. Het is een eerste aanwijzing dat de beweging vruchten begint af te werpen. Mede omdat inmiddels duidelijk is dat een zeer groot deel van de bevolking (waarvan een groot aantal Henk en Ingrid schijnt te heten) achter deze acties staat (en de heer Flos daarmee in zijn hemd).
-
Voer voor Occupyers ...
Volgens neoliberalen belichamen de bankiers van Wall Street ‘de hoogste deugdzaamheid’. Deze smerige bonuscultuur is dus van neoliberale herkomst.
Het zijn o.a. Friedman aanhangers. De briljante empathieloze manipulator.
Een idee uit Milton Friedman’s ‘Capitalism and Freedom’ legde een basis voor neoliberale denken. Hij vond dat ‘de maatschappij’ moest worden opgesplitst met aan één kant de Banken en Grote Ondernemingen aan de andere de rest. Hij schreeft letterlijk dat; ‘de banken en bedrijven geen enkele maatschappelijke verantwoordelijkheid zouden moeten hebben.’ Zijn argument was dat dit ‘de fundamenten van een maatschappij ondermijnt’. Hij zag een gevaar in managers die maatschappelijke verantwoordelijkheid zijn, terwijl ze geld moeten verdienen voor voor hun aandeelhouder.
Vanuit deze gedachtegang zijn er managementtheorieën ontwikkeld die nu worden toegepast en waarin bonussen een hoofdrol spelen.
Neoliberalen zien zich ook graag gespiegeld in Ayn Rand’s ‘Atlas Shrugged'. Daarin beschrijft de hoofdpersoon John Galt ‘de piramide van bekwaamheid’. Hij vindt dat mensen aan de top, die zoveel aan de maatschappij bijdragen, schandalig worden uitgebuit door de werkende massa aan de basis, die nauwelijks iets bijdragen aan het maatschappelijk product (...). Hij klaagt dat de topmensen het met een gewone materiële beloning moeten doen en geen ‘intellectuele bonus’ van de grote massa moeten krijgen. Zo’n immateriële bonus kunnen ze volgens zijn eigen filosofie ook nooit verwachten (...).
Volgens Ayn Rand zelf is hebzucht een nastrevenswaardige en positieve eigenschap. Een die alle bewoners in haar ‘Atlantis’ kenmerkt. En weet je wat ik zo eng vind? miljoenen en miljoenen mensen zien dit als dé waarheid ! Volgens deze neoliberalen belichamen de bankiers van Wall Street ‘de hoogste deugdzaamheid’…
De mix Rand/ Friedman baarde economen met deze visie. Regeringen volgen hun theorieën. Implementeren ze zelf. Vooraanstaande neoliberale economen krijgen hier zelfs prijzen voor, en kloppen zichzelf op de borst, over het feit dat de wereld er steeds meer uit gaat zien zoals zij dat in hun theorieën beschrijven.
Er wordt nog steeds hard aan gewerkt deze utopische theorieën in praktijk om te zetten. Chili en Sri Lanka lieten dit al zien. In plaats van deze te beschrijven veranderden zij daar de plaatselijke economische werkelijkheid in hun neoliberale werkelijkheid. Hun utopie. Dat culturen en plaatselijke werkgelegenheid naar de klote gaat is voor hun van geen enkel belang. Dat is een buitenwereld voor ze. Er moet immers geld gemaakt worden.
Kortom, economen beschrijven de werkelijkheid niet, ze ‘performeren’ haar waarbij de bonuscultuur een zeer grote rol meespeelt.
Mede door deze aannames vinden de bankiers, bonusmannetjes en managers dat ze in hun gelijk staan. Ze weten niet beter.
Zij gaan er vanuit dat hun keuzes louter rationeel zijn en financiële prikkels de juiste motivatie zijn om deze te waarborgen.
...
Ik was als kind zo naïef te denken dat mensen in dienst van anderen, zoals bankiers, ook zelf nadenken over hun handelen en de gevolgen daarvan in de praktijk toetsen.
Helaas. Neoliberale ééncellige woekeraars zien niet in dat hun Wereld van Begeerte getemd moet worden omdat we anders naar de klote gaan.
-
Nu we toch aan het voeren zijn...
http://www.care2.com/causes/bankers-decide-their-own-regulations.html
-
Joop Schouten, za 22 oktober 2011 11:04
in reactie op Evert van Vliet
Reageer op Joop
Bedankt voor de link Evert. Dit geeft weer aan waar jij, Zjen en anderen steeds op wijzen; De Fed is een private bank !
...
Deze zin uit het stuk zegt alles: '....the Fed is not going to regain its credibility or fix the economy until it starts looking out for all Americans, not just those in the top 1%.'
...
En 'onze' bankiers, bedrijfsleven, economen volgen dezelfde 'spelregels'.
...
't Is kut.
-
't is kut en geen enkele poot om op te staan, nou ja, behalve de Jager dan.
-
en ook die zal in dat staan op die poot,..
vanzelf dezelfde poot breken.
waarom onderschatten de gewone mensen zich toch zo in het kúnnen breken van dié poot.
omdat ze de moed niet hebben hem te breken,daartoe zijn van dezelfde mensen hardere maatsregelingen gevraagd ,die daarin van hen zelf offers vragen.
hen die daar staan op alle occupy bewegingen-lokaties hebben allang de fok te verliezen. waardoor ze aan aantal (nu nog) in verhouding naar wat werkelijk broeiend en smeulend loos als betekenisloos gezien worden.
men ziet het niet dat velen allang in het smeulende vuur mee liggen te smeulen ,velen ontkennen de hitte aan hun reet,het is wachten op de algehele hens die zal oplichten , .
waar de mensen nu op de occupy lokaties al langer in staan ,en waar zij om hun gering aantal uitgelachen worden.
de hypocriete wereld is er niet alleen een
van banken
politiek
multidellllulti
maar ook van hen die ze droeg. dat is 99%
klopt
zie dát nu eens .
-
Jan B, za 22 oktober 2011 11:11
in reactie op Joop Schouten
Reageer op Jan
Goed stuk Joop.
-
Tnx Jan.
...
Dank ook Hans Achterhuis.
; )
-
Herman , za 22 oktober 2011 19:46
in reactie op Joop Schouten
Reageer op Herman
Goed stuk Joop.
Friedman een mens met heel veel Chileens bloed aan zijn handen.
Mede verandwoordelijk vanaf de eerste dagen na de moord op Allende voor de kerkers waar onder kennis en kunde van de geheime diensten arme stumpers gruwelijk zijn vermoord.
Ondanks al zijn prijzen en eerbewijzen zal hij toch rotten in de hel.
-
http://westandwiththe99percent.tumblr.com/
http://28.media.tumblr.com/tumblr_lt9t7qcmoA1r4cz2xo1_500.jpg
I’m not sure if my family is quite part of the top 1%, but we’re definitely in the top 10%. We have worked incredibly hard to create and maintain our wealth, but that doesn’t mean we should feel entitled to hold on to so much of it that it hurts the rest of society.
Too much inequality between the rich and the rest creates an unsustainable economic situation - which is what we have today. I am the 1%. Raise my taxes!
-
Dat er momenteel steeds meer mensen zijn die zich afzetten tegen het graaigedrag en de onredelijkheid van bankiers en politici is een teken dat men valsspelers niet langer wil tolereren. Een samenleving is namelijk gebaseerd op vertrouwen en rechtvaardigheid. Zonder dat basisvertrouwen gaat niet alleen het individu maar ook de samenleving zich onveilig voelen en daar kunnen ook duizenden politiemensen extra geen verandering in brengen. Het is logisch dat mensen zich bij elkaar gaan voegen om samen te zoeken naar oplossingen om die samenleving weer op orde te krijgen.
Dat ongelijke behandeling tot grote onvrede leidt is niets anders dan een natuurlijk verschijnsel te noemen.
Zelfs een aap vindt het niet normaal en zal boos worden wanneer de ene aap het beste eten krijgt en een andere aap niets.
Uit onderzoek is gebleken dat het gevoel voor recht en onrecht bij zeer jonge kinderen en -apen al zo vroeg ontwikkeld is, dat men nu aanneemt dat moraal aangeboren is en dit staat dus haaks op het eerder gevoerde idee dat moraal besef bij ons puur en alleen door opvoeding wordt ontwikkeld.
Net als dieren hebben wij een instinctief gevoel voor recht. Je kunt dus eerder stellen dat door de opvoeding en beïnvloeding het moraal besef juist een deuk op kan lopen waardoor men heel tegennatuurlijk gaat reageren op graaigedrag en wonderlijkerwijs juist degenen die rechtvaardigheid willen gaan verwijten.
Conclusie: met de mensen die protesteren is niets raars aan de hand, het zijn juist de mensen die aan het graaigedrag meewerken en dit goedkeuren om wat voor reden dan ook, waar men zich grote zorgen over moet maken.
-
'..het zijn juist de mensen die aan het graaigedrag meewerken en dit goedkeuren om wat voor reden dan ook, waar men zich grote zorgen over moet maken.'
Exact Anja. Helder geschreven. Bedankt voor de moeite het gevoel voor recht en onrecht zo onder woorden te brengen.
-
Het blijven hele domme mensen. Nog geen 1 gezien met een goede reden om daar te staan. Hoop gebrabbel weinig wol.
-
YggY ..., vr 21 oktober 2011 16:41
in reactie op Julian Haverkamp
Reageer op YggY
Ja een zitting van de Tweede Kamer bijwonen vanaf de publieke tribune kan zeer verhelderend werken.
-
, vr 21 oktober 2011 16:46
in reactie op Julian Haverkamp
Reageer op
Wanneer je niet wilt weten weet je niet.
-
De 1e goede reden om het verplicht gestelde monetaire systeempje zoals we dat kennen als leidraadje te laten dienen moet nog verzonnen worden.
Wie daar iets tegen in wenst te brengen is dom?
-
, za 22 oktober 2011 16:15
in reactie op Julian Haverkamp
Reageer op
Heb je veel mensen gezien die daar staan?
-
Ja genoeg, fiets er dagelijks langs.
-
Enne... hebben de krijtstrepen achter hun glazen kantoorgevels inmiddels al door dat er misschien iets aan de hand is?
-
Piet de Geus, vr 21 oktober 2011 16:00
in reactie op Adrie Kooijman
Reageer op Piet
Ja hoor. Die krijtstrepen hebben al lang gezien dat de zon schijnt en zitten nu dan ook vrolijk aan de vrijdagmiddagborrel.
-
@piet: daar ligt precies het probleem.
Vanuit belastingpotten moet voor 1000 miljard euro of meer aan garantstellingen komen om het financiële kaartenhuis overeind te houden, allerlei mensen beginnen zich zorgen te maken of dat wel een houdbare situatie op middelange termijn oplevert en de verantwoordelijken zitten aan hun vrijdagmiddagborrel ....
-
het geweten, za 22 oktober 2011 00:24
in reactie op Adrie Kooijman
Reageer op het
1000 miljard??????????
Hebben ze soms een grabbelton, waar ze naar lust kunnen grabbelen?
Nou waarom zouden WIJ dan zo uitgeknepen moeten worden, als het zo voor het grabbelen licht???
;-)
Punt.
-
Ik kan de VVD alleen nog bezien vanuit standpunten van een radicale afkeer.
-
Ja maar u bent natuurlijk altijd al waanzinnig bevooroordeeld geweest. Wat dat betreft past een Godwin u altijd prima.
-
Jan B, vr 21 oktober 2011 17:43
in reactie op Aert Willem d'Holbach
Reageer op Jan
Komt u niet verder dan deze prietpraat?
-
Is dat zelfreflectie?
-
Jan B, vr 21 oktober 2011 18:27
in reactie op Aert Willem d'Holbach
Reageer op Jan
Het terugkaatsen van de bal getuigt van een zwak ontwikkeld retorisch talent.
-
"...Komt u niet verder dan deze prietpraat?..."
Wat is dit dan?
-
Jan B, za 22 oktober 2011 11:12
in reactie op Aert Willem d'Holbach
Reageer op Jan
Een schatting op waarde van uw reactie.
-
Onze waardes verschillen duidelijk.
-
Jan B, za 22 oktober 2011 20:51
in reactie op Aert Willem d'Holbach
Reageer op Jan
De eerste zinnige opmerking van u in deze.
-
LOL, altijd het laatste woord:P
-
, vr 21 oktober 2011 18:34
in reactie op sjaak de intellectueel
Reageer op
Een VVD-er altijd.
Zelfs tegen beter weten in.
Hoewel.............beter weten?
-
Haha lol;)
-
Jan B, vr 21 oktober 2011 23:27
in reactie op sjaak de intellectueel
Reageer op Jan
Nee hoor.
-
, vr 21 oktober 2011 18:36
in reactie op Aert Willem d'Holbach
Reageer op
Een simpele vraag.Is dat ook al te lastig?
-
Iedereen die rechts stemt is toch dom in jouw ogen? Hoef je ook geen normaal antwoord te verwachten toch?
-
, za 22 oktober 2011 10:24
in reactie op Julian Haverkamp
Reageer op
Mag ik weten hoe je tot die conclusie bent gekomen?
Sommige mensen denken de meest idiote dingen, moet ik zeggen.
-
Wat een zelfkennis.
-
YggY ..., za 22 oktober 2011 17:52
in reactie op Aert Willem d'Holbach
Reageer op YggY
Wat een zelfkennis.
===========
En even daarvoor al het woord "zelfreflectie".
Ik had u wat creatiever ingeschat met taalgebruik.
-
Niets lastigs aan, alleen zat ik even te eten met zielsverwanten. Prioriteiten, u weet wel.
-
Jan Jansen, za 22 oktober 2011 21:14
in reactie op Aert Willem d'Holbach
Reageer op Jan
"alleen zat ik even te eten met zielsverwanten."
Pics or it didn't happen.
-
Foto's van mensen die zitten te eten?
Wat is de meerwaarde?
-
, za 22 oktober 2011 12:36
in reactie op Aert Willem d'Holbach
Reageer op
Scusi, ik dacht dat godwins iets te maken hadden met vergelijkingen met WOII??
En in hoeverre is dit dan een godwin?
-
De Godwin aan het adres van B. Is dat zo moeilijk te begrijpen?
De radicale afkeer van groeperingen, zegt u dat iets?
-
YggY ..., za 22 oktober 2011 17:30
in reactie op Aert Willem d'Holbach
Reageer op YggY
De radicale afkeer van groeperingen, zegt u dat iets?
============
Ja de PVV kennen we inmiddels wel.
-
Exact, die vergelijking maakt ik ook al in mijn gedachten. Het zegt wat over iemand die zo'n uitspraak doet, bent u dat niet met me eens?
-
, zo 23 oktober 2011 14:46
in reactie op Aert Willem d'Holbach
Reageer op
Helaas, die vergelijking maakte U niet in gedachten.
Maar aanhaken aan de gedachten van anderen en daar een oneliner van boetseren lukt U nog altijd aardig.
-
, zo 23 oktober 2011 14:49
in reactie op Aert Willem d'Holbach
Reageer op
Godwin aan het adres van B...
Deed U dat en zo ja wanneer?
Deed iemand anders dat en zo ja wanneer?
Enfin.
Soit.
-
"Ik vind overigens dat het aanprijzen van en trots zijn op noeste arbeid zonder de zinnigheid daarvan te onderbouwen een nogal belachelijke en vooral naïeve benadering voor het gansche leven is."
Evert, kun je hier een slogan van maken?
een sound bite zogezegd?
-
Piet de Geus, vr 21 oktober 2011 15:58
in reactie op Freedom Waves
Reageer op Piet
Dat gedoe met die noeste arbeid (alsof de halve bevolking nog op het land werkt) lijkt me een perfecte slogan, te gebruiken door iedereen met zo'n grote afstand tot de arbeidsmarkt dat de blik een beetje is vertroebeld.
-
Tja Piet, dat zinnige arbeid totaal niets met 'jouw' markt van doen heeft zal je dan ook wel niet willen inzien.
Dit met de nadruk op niet willen.
De hardwerkende belastingbetaler staat gelijk aan inburgeren.
Ja maar ik wil helemaal niet op z'n grieks worden geno...aanpassen kreng!
Ja maar daar krijgt de planeet het spaans benau.....bukken kreng!
Ja maar dat is oost-indische dictatuur in ruil voor de vrijheid van een theo-rietje...zuigen kreng!!!!
-
Jawel maar dan wordt ik door het Zeeuwse meisje voor plagiaat aangeklaagd.
't zal wel door de oogkleppen komen.
-
"Ik vind overigens dat het aanprijzen van en trots zijn op noeste arbeid zonder de zinnigheid daarvan te onderbouwen een nogal belachelijke en vooral naïeve benadering voor het gansche leven is."
Hear, hear.
Deze is te citeren :)
-
Dat zijn de tactieken van de bezitters; zwartmaken ('kijk, ze poepen en neuken in het openbaar'), belachelijk maken ('kijk ze daar in de kou zitten, stumperds, moeten ze niet gewoon gaan werken'), klein maken (ongeveer 0,00125% van de Nederlanders), dom maken (stuur Pownews erop af, interview een stotteraar, en knip de vragen eruit).
Zeggen dat ze geen leider hebben, geen ideeën, geen benul.
Maar ze staan daar maar mooi. En ze klagen aan, waar de meeste mensen binnenskamers mopperen terwijl hun pensioenen weggevreten worden. Voor wie moet ik meer respect hebben? Voor actievoerders of voor de meesmuilende binnenhuismuizen?
-
" meesmuilende binnenhuismuizen "
Die is leuk, zijn dat dezelfde muizen die hetisnoueenmaalzoisme en jekuntertochnietsaandoenisme aanhangen?
Volgens mij hebben we het gewoon over hypocrieten die alles best vinden zolang er maar iets van de gading uit komt rollen, wedden dat die straks voorop lopen te krijsen dat ze 'het' niet langer pikken?
Dat is exact wat er in de jaren 40/45 is gebeurd.
-
Piet de Geus, vr 21 oktober 2011 14:03
in reactie op marietje jansen
Reageer op Piet
"zwartmaken ('kijk, ze poepen en neuken in het openbaar')"
Dat die mensen poepen wil ik nog wel aannemen, waar je wilt toch niet beweren dat die mensen.... Nee, dat doen ze niet.
-
Joop Schouten, vr 21 oktober 2011 14:30
in reactie op marietje jansen
Reageer op Joop
Precies.
...
Nog ff dit. Belgen lezen 2x hetzelfde in een zin. De Belgische betekenis van 'poepen' is namelijk ook 'neuken'.
-
:)))
-
Jan B, vr 21 oktober 2011 15:18
in reactie op marietje jansen
Reageer op Jan
'kijk, ze poepen en neuken in het openbaar'
En dat terwijl de voorzieningen ter plaatse gewoon op orde zijn. Wildplassen is echt meer iets voor de gedoogpartners van dit o zo keurige ons soort mensen kabinet. Voor openbare fellatio moeten we trouwens ook al bij de oude politiek zijn gezien de taferelen enige jaren terug in een fietsenhok van het nijmeegse stadhuis. VVDers zijn wat dat betreft net de vieze man: anderen beschuldigen van de eigen preoccupatie.
-
Marietje"('kijk, ze poepen en neuken in het openbaar'),"
ze lijken daarmee tegelijkertijd verdomd wel mensen !
hoe durven ze ?
-
VVD heeft niets te willen.
Vrijheid van meningsuiting en alle recht tot actievoeren zeker wanneer dit in deze oordelijke vreedzame manier plaats vind.
De eerste de beste VVD’er die beslist de politie in te zetten om deze mensen te verwijderen maakt de beweging alleen maar sterker en bovendien, krijgt een rechtzaak aan zijn broek, al moet er een fonds opgericht worden onder de beweging om deze mensen veroordeeld te krijgen.
Dat je de actie niet kan duiden, houd niet in dat je het zomaar even kan baggetaliseren en opdoeken, ben je nou helemaal besodemieterd! Zo moeilijk is het niet de duiden, de rode draad is heel duidelijk, het kapitalisme gaat nu stoppen. Het is klaar.
Overigens geeft het aleen maar aan dat de heren in angstzweet zitten. Ze weten donders goed waar dit op uit gaat draaien, namelijk het einde van kapitalisme. Het werd overigens ook wel tijd hoor.
Het gaat gerust nog even duren. Sterker, net zolang als nodig is. Ik lees telkens posts hier die dit ook baggetaliseren. Best triest want ook zij zijn de dupe van dit systeem, kwestie van tijd en ook zij hebben geen spek meer op de botten......ja en dan is men in ene wel boos en verontwaardigd. Zolang er nog spek op de botten zit denken zij de wijsheid in pacht te hebben en vinden met name populistisch gezwam het karakter hebben van een mooi slaapliedje.
Bovendien vergeet je ook nog iets als je dit baggataliseerd. Het zijn niet alleen de daadwerkelijk continue aanwezige mensen (al dan niet in ploegendienst), maar ook heel veel mensen (waaronder ikzelf) die er niet alleen af en toe heen gaan, maar ook in de gaten houd wat er zoal nodig is, om vervolgens deze benodigdheden te regelen en langs te brengen. Zo zijn er ook bedrijven die zorgen voor voedsel, drinken en alle handen zaken die nodig zijn.
Nee, dit gaat blijven, net zo lang als nodig is en een ieder die denkt deze beweging zo even op te kunnen doeken kan verzekerd zijn van juridische maatregelen.
-
Niets mis met vrijheid van meningsuiting maar kamperen midden in de stad is nog altijd geen vanzelfsprekende vrijheid. Alleen denken die antiglobalisten dat alles geoorloofd is voor "hun goed zaak"
-
Freedom Waves, vr 21 oktober 2011 17:06
in reactie op Aert Willem d'Holbach
Reageer op Freedom
Jatten van iedereen, zoveel je kunt, Dat is pas en goede zaak he aert?
-
Volgens mij zou u zich bijzonder bezwaard voelen als u een potje ganzenborden zou winnen. Zelfs als u volgens de regels gespeeld zou hebben.
Er zijn echter oplossingen voor dat ondraaglijke gevoel.
-
Guy Montag, vr 21 oktober 2011 18:18
in reactie op Aert Willem d'Holbach
Reageer op Guy
[Er zijn echter oplossingen voor dat ondraaglijke gevoel.]
De gans van de verliezende bankiers 10 hokjes verder zetten en je eigen gans 11 hokjes terug (10 met 10% rente)?
-
Huh?
-
Guy Montag, vr 21 oktober 2011 19:24
in reactie op Aert Willem d'Holbach
Reageer op Guy
Heb je een betere metafoor voor het helpen van de banken ten kosten van de hardwerkende belastingbetaler?
-
Noemt u dit een metafoor?
-
Guy Montag, za 22 oktober 2011 12:45
in reactie op Aert Willem d'Holbach
Reageer op Guy
Ja.
Een metafoor is een vorm van beeldspraak, waarbij geen vergelijkingswoord (als, zoals, net een, ...) gebruikt wordt.
Een metafoor kan ook een retorische beeldspraak zijn, die zijn effect bereikt via associatie, vergelijking, gelijkenis, antithese (= tegenstelling), hyperbool (= (buitensporige) overdrijving) of metonymie.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Metafoor
-
Wat hebben ze dan van jou gestolen?
-
Ze hebben van mij gestolen de onderlinge menselijke verhoudingen die gebaseerd zijn op empathie en die gesubstitueerd met in geld uitgedrukte onderhandelingsverhoudingen.
Ze hebben van mij gestolen de frisse schone lucht en water.
Ze hebben van mij gestolen een aarde die leefbaar is en menswaardig ingericht, waar genoeg te eten is voor iedereen.
-
Kamperen om het kamperen is kamperen. Een tent opzetten om 24/7 te kunnen actievoeren is actievoeren, een recht van de burger.
-
ze zouden natuurlijk net als de ny afdeling musea kunnen gaan bezetten ware het niet dat die in amsterdam altijd voor renovatie gesloten zijn
-
Ik ben het wel eens met de VVD, de occupy beweging is helaas niet geworden wat het zou moeten zijn. De VVD toont karakter en zegt wat de meeste mensen in Nederland denken. Die werkschuwe antiglobalisten hebben hun uitje weer gehad, nu schoonvegen dat plein!
-
Werkschuwen slapen gewoon thuis.
Ik vind overigens dat het aanprijzen van en trots zijn op noeste arbeid zonder de zinnigheid daarvan te onderbouwen een nogal belachelijke en vooral naïeve benadering voor het gansche leven is.
Je bent dan ook verschrikkelijk lui om dat niet in te (willen) zien.
-
Marc Schouten, vr 21 oktober 2011 14:33
in reactie op Evert van Vliet
Reageer op Marc
Goud Evert!!!
:)))
-
Jan B, vr 21 oktober 2011 18:40
in reactie op Evert van Vliet
Reageer op Jan
Touche.
-
Beste Joost,
Er zijn nog steeds bepaalde mensen die denken dat als je maar als een kip zonder kop hard blijft werken, dat de problemen dan vanzelf wel opgelost worden.
Petje af voor de mensen die verder durven te denken, en het systeem in twijfel trekken.
Natuurlijk vind de partij (VVD), die veel belanghebbenden van dit systeem binnen zijn partij heeft, het niet prettig dat het aan de kaak gesteld wordt.
-
Beste Wouter, Ik denk inderdaad dat de beste manier om uit een schuldencrisis is om keihard te werken. Ik ben een beetje verbijsterd door je stelling dat dat niet zo zou zijn zelfs? Hoe zou je het anders kunnen oplossen?
-
In een notedop? (het is tenslotte de dop van een enkele noot)
Kapitalisme als systeem afschaffen en naar een duurzame (resource-based) samenleving toe migreren.
-
Guy Montag, vr 21 oktober 2011 16:09
in reactie op joost kijkt verder
Reageer op Guy
Omdat al het geld gecreeerd is als schuld kun je je nooit als samenleving geheel uit een schuldencrisis werken. Zoals bij een stoelendans er na elke ronde een stoel minder is, blijft er steeds minder geld in onze economie over omdat de te betalen rente op het gecreeerde geld uit onze economie wordt onttrokken. Als alle schulden zijn betaald zijn er geen stoelen meer over.
http://www.youtube.com/watch?v=trl5_BCL0qs
-
Beste Joost,
Wees gerust hoor ik ben ook van mening dat werken bij de mens hoort,
en dat ieder mens zich het beste voelt als hij een zinnige invulling aan zijn leven kan geven.
Bij deze invulling hoort wel een evenwichtige verdeling en niet een steeds verdere graaicultuur en zelfverrijking van een kleine groep.an zaken.
Natuurlijk kun je slaafs blijven doorwerken met oogkleppen op.
Gelukkig zitten we hier nog niet in een dictatuur en mogen we laten merken als we het niet eens zijn met de gang van zaken.
-
Het systeem in twijfel trekken is geen oplossing.
-
Jan B, vr 21 oktober 2011 17:51
in reactie op Aert Willem d'Holbach
Reageer op Jan
Het is een aanzet tot een oplossing. Vanuit uw richting naar ik aanneem is in ieder geval geen heil te verwachten wat dat betreft.
-
Dat is iets wat u aanneemt. En aannemen, daar bent u nogal goed in. Laat dat dan vooral uw werkelijkheid zijn, dan komt u ook weer redelijk confortabel het weekend door.
-
, vr 21 oktober 2011 18:30
in reactie op Aert Willem d'Holbach
Reageer op
Ik denk dat het DE oplossing is.
Maar ik begrijp dat je, wanneer je deel uitmaakt van het systeem het niet plezierig vindt dat datzelfde systeem eens onder de loep gaat.
-
Wat is de oplossing?
Ook u slaagt er niet in om met een oplossing te komen. Maar goed, dat konden we natuurlijk verwachten.
-
Jan B, vr 21 oktober 2011 15:11
in reactie op joost kijkt verder
Reageer op Jan
De VVD toont karakter en zegt wat de meeste mensen in Nederland denken.
Die zelfingenomenheid is nog wel een van de meest walgelijke aspecten van de VVD en haar aanhang. Jullie representeren slechts 35% van het electoraat. En gezien de puinhoop die jullie en jullie geestverwanten (denken VVDers eigenlijk?) er van gemaakt hebben kunnen we stellen dat zelf tante Bets op 3 hoog achter die haar huishoudboekje op orde houdt nog meer verstand van financien heeft dan al die neoliberale blaatpraters met hun gouden bergen, hun eigen agenda's en hun hele graaimentaliteit.
-
Nee, tante Bets van 3 hoog achter draagt lekker bij aan de staatskas en zorgt voor werkgelegenheid..... Jullie kunnen alleen maar bestaan bij de goedheid van die, om maar even in jouw terminologie te blijven, verachterlijke VVD-ers.
-
je ziet de onderlinge afhankelijkheid toch wel?
-
Die zie ik zeker en die is er ook zeker. Alleen hoor ik nooit de 'rijken' schelden op de armen, uitsluitend andersom.
-
YggY ..., vr 21 oktober 2011 20:20
in reactie op joost kijkt verder
Reageer op YggY
Alleen hoor ik nooit de 'rijken' schelden op de armen, uitsluitend andersom.
===========
Bent u bekend met de termen, uitvreters, fraudeurs van ons sociale systeem, bankzitters, te lui om te werken, ziek zwak of misselijk en dergelijke ?
-
Jazeker, bent u van mening dat bovengenoemde niet bestaan dan?
-
YggY ..., vr 21 oktober 2011 21:07
in reactie op joost kijkt verder
Reageer op YggY
Uw opmerking was:
Alleen hoor ik nooit de 'rijken' schelden op de armen, uitsluitend andersom.
En die opmerking heb ik voor u onderuit gehaald dan wel minimaal weerlegd.
-
U noemde allemaal termen om misbruikers van de samenleving aan te duiden. Heeft u werkelijk een rijke wel eens iets dergelijks horen zeggen over mensen die echt geen baan kunnen vinden of echt arbeidsongeschikt zijn? Ik niet namelijk.
-
, za 22 oktober 2011 08:36
in reactie op joost kijkt verder
Reageer op
Dan heeft U niet veel rijken in Uw omgeving.
Ik heb overigens aan commentaren zowel hier, als op TV en in de kranten weinig anders gehoord dat dat men neerbuigend doet over die actievoerders.
Zeker die gasten van Powned. Wat een weerzinwekkend volk.
-
, za 22 oktober 2011 08:32
in reactie op YggY ...
Reageer op
Je was er nog een paar vergeten:
gratisgeld ontvangers
handophouders
simulanten
-
die er net zo zijn ,als:
smerige banken
vuile machtswellustelingen
rovers
graaiers
uitbuiters
slavendrijvers
leugenaars
oplichters
verraders
(politieke) stemmingmakkers
voerders van nationale en internationale lastercampagnes etc.
het beweegt zich natuurlijk in alle lagen van de mensheid.
.
ben benieuwd waar zich dat allemaal daarin eens werkelijk ontmoet,en bij elkaars neus kan pakken.
-
Nee, deden ze dat maar, dat schelden, en al dat andere, zoals uitknijpen en er loonslaven van maken en hun staatskassen leegroven, niet.
-
, vr 21 oktober 2011 16:50
in reactie op joost kijkt verder
Reageer op
HUH?
-
Guy Montag, vr 21 oktober 2011 17:08
in reactie op joost kijkt verder
Reageer op Guy
[Nee, tante Bets van 3 hoog achter draagt lekker bij aan de staatskas en zorgt voor werkgelegenheid.]
Ja, zonder de tante Betsjes had Gerrit Zalm geen baan.
-
Jan B, vr 21 oktober 2011 18:39
in reactie op joost kijkt verder
Reageer op Jan
En wie bedoeld u dan wel met "jullie". Zonder "jullie" had je niet eens je rechtse parolen op het internet kunnen zetten, je had er de technologie en de know-how simpelweg niet voor gehad. De VVD is in dit verband trouwens al jaren een blok aan het been van mij en mijn collega's en indirect aan dat van de rest van de samenleving. Jarenlange bezuinigingen op (toegepast) wetenschappelijk onderzoek zowel binnen het bedrijfsleven als bij de overheid zijn namelijk de beste rem op innovatie. En aan dat laatste schort het in Nederland behoorlijk. Bijna nergens het innovatieve vermogen van het "bedrijfsleven" zo laag als in Nederland. Waarom? Nederland is geen land van ondernemers maar een land van praatjesmakers en klaplopers. Waar elders krijgt een oplichter zijn eigen TV-programma? En alles tot daar aan toe maar zodra gladde praatjesmakers zich ook nog op gaan werpen als de motor van de economie is wat mij betreft de maat vol.
-
Goh ik dacht altijd dat Nederlanders aardig ondernemend zijn. Onze export hebben we goed op orde, daarnaast bezitten we aardig wat multinationals. Vroeger in de tijd van de VOC waren we zelfs een wereldmacht, maar we zijn van nature geen ondernemers?
-
Jan B, vr 21 oktober 2011 23:41
in reactie op joost kijkt verder
Reageer op Jan
Nee. Nederlanders zijn van geen vernieuwende ondernemers meer. Goed dat je de VOC als tegenvoorbeeld VOC noemt. Geeft namelijk meteen aan waar de schoen wringt. De VOC was een organisatie gericht op de uitbuiting van de kolonieen in de Oost die uiteindelijk aan zijn eigen decadentie ten onder is gegaan. Maar dat is dus kennelijk ondernemen op z'n nederlands tegenwoordig, het lichtende voorbeeld voor alle oplichters en praatjesmakers. Wat we daarentegen ooit hadden op industrieel gebied wordt momenteel snel verkwanseld en afgebouwd. Fokker zijn we kwijt, Philips is een schaduw van wat het eens was, Daf is in amerikaanse handen en Hoogovens wordt in rap tempo uitgemolken door het indiase moederbedrijf. En heel rechts nederland heeft de bek vol over innovatief ondernemen. Laat me niet lachen. Als puntje bij paaltje komt hebben we in Nederland alleen nog ASML en toeleveranciers over als echt vernieuwende high-tech industrie. De rest is bullocks.
-
De VOC is geen ondernemen op zijn Nederlands tegenwoordig, dat was ondernemen zoals het vroeger ging. De misstanden die toen begaan zijn praat ik niet goed, maar het ondernemersbloed gierde destijds al door de Nederlandse aderen. Sommige volkeren bleven liever onder een palmboom zitten niksen, terwijl wij de wereldzeeen al veroverden, geweldig toch?
Industrieel stellen we niks voor, maar we zijn ook geen industrieel land, dat laten we doen in lage lonen landen, hebben die mensen werk en de winst valt hier, briljant toch. Maar wanneer ben jij tevreden dan, als Microsoft, Google, Apple en General Motors Nederlandse bedrijven waren geweest, get real we zijn een landje wat .2% van de wereldbevolking uitmaakt.
-
Laat ze toch lekker nog een poos in de kou zitten. Ze doen geen kip kwaad en zijn een prima toeristische attractie.
-
, vr 21 oktober 2011 18:38
in reactie op Bas Grootel
Reageer op
Zo is dat.Zij hoesten straks middels hun belastingen jouw bijstandsuitkering wel op.
Maak ze vooral belachelijk.
DOEN!!!!!
-
Dat doen ze zelf wel!
-
http://www.youtube.com/watch?v=rxnQFO6048M&feature=player_embedded#!
Eens kijken hoe de VVD minister van Veiligheid de politie gaat inzetten als het hem niet meer bevalt. Her zal me benieuwen
Hetzelfde gebeurde en gebeurt in de Arabische landen door dictators. exact dezelfde taktieken.
-
Globaliserende anti-globalisten. Veel gekker moet het niet worden ;).
-
Nieuw!: Veldman, za 22 oktober 2011 15:41
in reactie op Marc 's Mening in de Marge
Reageer op Nieuw!:
ik had notabene een bureaustoel voor je meegenomen maar jij was er niet :(
-
Blijk voor o.a. Groen Links niet interessant te zijn, Tofik Dibi zoekt Occupy op in Wall Street. Dat is volgens mij exact waar Occupy tegen protesteerd, de decadentie van o.a. politicie. Hij had ook met de fiets of de tram naar het beursplein kunnen gaan.
-
Powned zet ze leuk neer. vooral met de vraag als ze niet naar hun werk moeten. En dan het antwoord op de vraag waarom ze er staan. Een hoop gebrabbel wat volgt.
-
, vr 21 oktober 2011 07:57
in reactie op gerrie de vries
Reageer op
Ja leuke vraag inderdaad.
Powned is te stom om in te zien dat die mensen daar onder andere staan omdat ze geen werk hebben en de werkloosheid, dankzij deze regering, steeds groter wordt
-
Lol Katz, heerlijk die naiviteit van jou. De werkeloosheid stijgt idd, maar vergeleken met de rest om ons heen veel minder hoog. Dat is dan wel weer dankzij de regering.
-
, vr 21 oktober 2011 09:43
in reactie op Andy P
Reageer op
Ja, dat weet je zeker?
Forget it.
Ik hekelde in een moeite door de belabberde mentaliteit van de jongens van powned.
Maar goed, ik ben misschien naiëf, maar niet zo stom te geloven dat het deze regering is die iets aan de situatie verbetert.
-
Dus logisch nadenken is tegenwoordig stom? Katz, je laat je door je haat blind maken, dat is niet zo handig. Houd je vrienden dichtbij, maar je vijanden nog dichter bij. Ik denk dat de VVD en het CDA er goed aan doen om de PVV zo dichtbij te houden. Ze kunnen op die manier de PVV beteugelen en de wereldwijde crisis bevechten en ondanks dat er ook in mijn ogen veel verkeerde keuzes worden gemaakt, moet ik toegeven dat het hier in NL nog altijd wel meevalt. Zodra je op internet zoekt zie je overal dat NL ongeveer de laagste werkeloosheidscijfers heeft van de EU. Dat het niet goed gaat is niet de schuld van het kabinet, dit is een wereldwijd probleem. Dat het beter gaat met de rest, is wel de schuld van het kabinet. Dat zou je ze dan nog wel kwalijk mogen nemen ;-)
-
Ja, want als er voldoende banen zijn is alles koek en ei?
Zo naïef kom je 'het' maar zelden tegen, behalve dat dat netto het slavendrijven in stand houdt ontkom je d'r niet aan dat verreweg de meest arbeid planeet ondermijnend van aard is...als er al arbeid aan te pas komt want dat betaald het slechtst.
Dat verplicht stellen is een regelrechte aanslag op het gezonde verstand.
-
Jan B, vr 21 oktober 2011 15:08
in reactie op Andy P
Reageer op Jan
Wel de meest naieve zienswijze die ik in de afgelopen dagen op Joop heb gezien.
-
Laat deze plek niet meer los ! Occupy Amsterdam
-
Piet de Geus, vr 21 oktober 2011 01:17
in reactie op Freedom Waves
Reageer op Piet
"Laat deze plek niet meer los !"
Precies. Je moet er toch niet aan denken dat ze verkassen naar de Zuidas. Dan krijgen de beursjongens er ook nog last van.
-
De zuidas staat grotendeels leeg. Je zou die legen kantoren kunnen gaan bezetten maar dat mag tegenwoordig niet meer. Als er extra ruimte nodig is lijkt me de Dam logischer al zijn de steentjes daar niet erg prettig om met je tentje op te staan.
-
Piet de Geus, vr 21 oktober 2011 14:58
in reactie op Joaquim Campesino
Reageer op Piet
"De zuidas staat grotendeels leeg."
Toch zitten daar tig keer meer beurshandelaren dan in de Beurs van Berlage, die al sinds mensenheugenis niet meer als beurs fungeert.
-
Ik zal zeggen, slaapzak op de rug en er lekker naar toe. Of toch maar gewoon lekker thuis achter de pc. Kacheltje aan. Kopje thee erbij.
-
Dat zijn inderdaad de ergste.
-
Ordnung muss sein :-)
-
Je kunt er wel véél tenten neer zetten, maar om hoeveel mensen gaat het nou over??????????????????
-
Een mannetje/vrouwtje of 7 miljard.
Maar ik dacht dat het geweten dat allang wist?
-
het geweten, do 20 oktober 2011 21:33
in reactie op Evert van Vliet
Reageer op het
Hallo,...
We praten hier over Amsterdam hoor, niet over de hele wereld.
okidoki?
-
, vr 21 oktober 2011 08:16
in reactie op het geweten
Reageer op
Was het al tot je doorgedrongen dat deze protesten over de hele wereld plaats hebben?
Of kijk je niet buiten de pieren?
-
het geweten doet zonder te verblikken e/o te verblozen aan zelf-segregatie.
De denkbeeldige grenzen waren al getrokken en het 'recht' om elders de benodigde grondstoffen van de lokale dictators die men zelve (h)erkent op te kopen ook.
De ene (collectieve) dictatuur houdt de andere in stand.
Dat van die planeet en de mensheid als onderdeel van de natuur daarop zal je ook wel zijn ontgaan?
-
Over ongeveer 0,00125% van de Nederlanders.
Da's voorlopig dus nog geen 99%
-
Kreh Yea, do 20 oktober 2011 21:45
in reactie op Aert Willem d'Holbach
Reageer op Kreh
Mijn idee.
We are the 99% my ass. Ze vertegenwoordigen maar een heel klein deel van de bevolking.
-
hear hear!
-
, vr 21 oktober 2011 13:14
in reactie op Kreh Yea
Reageer op
Dom, hé?
Als je niet eens weet wat met die kreet wordt bedoelt ben je idd dom.
Zij pretenderen 99 % van de mensen te vertegenwoordigen, namelijk die 99 % die door het bankwezen en de politiek in het pak zijn genaaid en nog steeds in het pak worden genaaid.
Of ik het er mee eens ben daar praten we nu niet over, daar heb ik me al eerder over geuit.
Maar als je niet eens snapt wat er gezegd wordt, tja, dan ben je * een beetje dom*.
-
Jij bent wel heel goed in het afschilderen van mensen die het niet met jou eens zijn als dom. Heel triest.
-
, vr 21 oktober 2011 16:34
in reactie op Julian Haverkamp
Reageer op
Ja, dat vind ik ook niet leuk.
Maar het is niet anders.
-
Ik behoor (waarschijnlijk) tot die 99% en voel me geenszins vertegenwoordigd door die lui en ik wil ook niet vertegenwoordigd worden door die lui. Ik kies mijn vertegenwoordigers liever zelf en die zitten momenteel in het kabinet en niet in een tentje op het Beursplein.
Zo dom is Kreh Yea dus eigenlijk niet. Dat u het niet met zijn uitspraak eens bent wil nog niet zeggen dat die uitspraak dom is.
-
, vr 21 oktober 2011 17:08
in reactie op Aert Willem d'Holbach
Reageer op
Nee, als ik mag geloven wat je hier zo allemaal te berde brengt ben jij niet een van diegenen die ernstig in de problemen raakt.
Dus hoor je daar niet bij.
Jij behoort dus waarschijnlijk tot die ene procent(en dat valt me gezien je politieke statements niet zo moeilijk om te zeggen), die er voor hebben gezorgd dat zíj in elk geval deze danse macabre ontspringen.
-
Jan B, vr 21 oktober 2011 17:53
in reactie op Aert Willem d'Holbach
Reageer op Jan
Ik was ook geenszins van plan u te vertegenwoordigen.
-
Ze vertegenwoordigen 99% van de bevolking, zelfs de mensen die niet inzien dat genaaid worden, solidariteit een vies word vinden, liever de andere kant op kijken, denken dat de dijken verhogen en Nederland isoleren beter is, meelopers van de neoliberale elite.
Zoals ik al eerder heb gezegd; Kikkers in een pannetje op het vuur.
-
"die niet inzien dat genaaid worden,..."
moet nat-uurlijk:
die niet inzien dat ze genaaid worden, ...
"No es lo mismo estar jodiendo que estar jodido"
-
Nee, die vertegenwoordigen ze niet. Er is geen enkele democratische legitimatie voor dat handjevol hulpeloze psychoten die denken dat de wereld een groot complot is. 99% van de wereld laat zich doodeenvoudig niet vertegenwoordigen door figuren die zitten te mediteren en Beatles-liedjes zingen.
-
Marc Schouten, vr 21 oktober 2011 20:31
in reactie op Aert Willem d'Holbach
Reageer op Marc
Dat heet solidariteit Aert, SOLIDARITEIT. Bovendien laten de peilingen weten dat de meerderheid van de bevolking achter de protesten staat. Ze kunnen het niet eens zijn met de vorm maar ze zijn het er wel mee eens dat er iets goed fout zit en dat er veranderingen moeten komen.
Hier voelen we het nog niet zo sterk maar ik kan je verzekeren dat de mensen in Spanje en Griekenland het meer dan zat zijn. En dit is nog maar het begin.
-
Ik heb niet om de solidariteit gevraagd.
-
Marc Schouten, zo 23 oktober 2011 13:34
in reactie op Aert Willem d'Holbach
Reageer op Marc
Dat is wel duidelijk.
De kan nu eenmaal niet vragen om iets waarvan je niet weet wat het betekent.
-
, za 22 oktober 2011 08:39
in reactie op Aert Willem d'Holbach
Reageer op
99% van de wereld voelt zich ook niet vertegenwoordigd door het gajes dat op de beurs , in het bankwezen, en in andere financiële instellingen zijn zakken zit vol te proppen en dat eventueel verlies , wanneer het fout gaat, op die 99% verhaalt.
Gajes, gajes geef me mijn miljoenen terug.....
maar mijn miljoenen mijn miljoenen die zijn vort....
(Joop Visser)
-
Alles voor de polarisatie nietwaar?
-
Marc Schouten, za 22 oktober 2011 17:04
in reactie op Aert Willem d'Holbach
Reageer op Marc
Het is niet de 99% die de kloof veroorzaakt heeft.
-
Inderdaad. 99% van die 99% zit helemaal niet op een kloof of op een bezetting te wachten. Meer precies: ongeveer 98,999825 of daaromtrent.
0,5% van alle mensen bezit 35% van al het geld op de wereld. Voor wat dat waard is... 0,000125 heeft daar de tering over in. So what?
-
Opinius Media, za 22 oktober 2011 18:59
in reactie op Aert Willem d'Holbach
Reageer op Opinius
over welke tering heb U het.(in uw vernuftig gegoochel met procenten grinn)
ik hoop toch niet de tering die iedereen daarin verder kan krijgen he
-
Marc Schouten, zo 23 oktober 2011 13:47
in reactie op Aert Willem d'Holbach
Reageer op Marc
"Inderdaad. 99% van die 99% zit helemaal niet op een kloof of op een bezetting te wachten. Meer precies: ongeveer 98,999825 of daaromtrent."
Heb je ze dat gevraagd?
Bij de peilingen komen ze er beter uit.
-
Op sympathie kunnen rekenen wil nog niet zeggen dat mensen het er mee eens zijn.
-
Marc Schouten, ma 24 oktober 2011 16:42
in reactie op Aert Willem d'Holbach
Reageer op Marc
Dan moet je toch maar even nazien wat de betekenis van sympathie is.
-
, vr 21 oktober 2011 16:49
in reactie op Kreh Yea
Reageer op
Nee, hoor, als je goed had opgelet krijgt strakjes 99% procent van de bevolking de gevolgen van het wanbeleid van de financiële sector te voelen.
En scherp te voelen ook.
Alleen die gasten in de financiële sector die alle ellende hebben veroorzaakt, díé voelen er geen barst van.
-
Loze praatjes, ik heb persoonlijk nog niets gevoeld van die zogenaamde crisis. Daarbij is het ondemocratisch om net te doen alsof jouw mening die van 99% van het volk is. Zo kun je alle misdaden rechtvaardigen, en deze methode gebruiken de meeste dictators dan ook. Begrijp me niet verkeerd, demonstraties zijn niet altijd verkeerd, maar geef nou zelf toe als je deze mensen ziet krijg je niet het idee dat er ook maar iemand tussen loopt met een iq van boven de 90. Het trieste is dat ze hun eigen (dan wel niet radicale) mening willen opdringen aan andere mensen en dat staat gelijk aan facisme. Of je het nou leuk vindt of niet, deze mensen voegen niets toe aan de maatschappij en zullen in elke maatschappelijke vorm: Communistische, kapitalistische, religues-christelijke, of islamitische etc mislukken.
-
, za 22 oktober 2011 12:30
in reactie op sjaak de intellectueel
Reageer op
Ik vraag me af waar je die stelligheid vandaan haalt.
De bezuinigingen treden eerst per 1 januari 2012 in werking.
-
, za 22 oktober 2011 12:32
in reactie op sjaak de intellectueel
Reageer op
Overigens weet dat de term *intellectueel* niet congruent is met het begrip *intelligentie*?
Dan weet je dat nu.
-
Opinius Media, za 22 oktober 2011 18:54
in reactie op sjaak de intellectueel
Reageer op Opinius
citaat : "Loze praatjes, ik heb persoonlijk nog niets gevoeld van die zogenaamde crisis"
nog niet,dus maakt u zich (nog) geen zorgen,
die menige al heeft...!
de mazzel.
-
Guy Montag, vr 21 oktober 2011 18:27
in reactie op Kreh Yea
Reageer op Guy
[We are the 99% my ass. Ze vertegenwoordigen maar een heel klein deel van de bevolking.]
Is er meer dan 1% van de bevolking die er blij mee is dat we straks de schulden van de franse banken gaan betalen zodat Sarkozy herkozen kan worden?
-
, za 22 oktober 2011 13:23
in reactie op Kreh Yea
Reageer op
Ja?
Dus jij denkt dat het grootste deel van de bevolking heel erg blij en tevreden is met de manier waarop de financiële wereld inclusief de daaraan horige overheden de wereld in een diepe crisis hebben gewerkt?
En het grootste deel van de bevolking heeft er geen enkel probleem mee dat dat zij zelf moeten opdraaien voor de wanprestaties van diezelfde fianciële wereld?
Iedereen levert blijgezind en jubelend van vreugde zijn pensioen en spaartegoeden in?
Joh.
Méén je dat nou?
-
------Ja?
Dus jij denkt dat het grootste deel van de bevolking heel erg blij en tevreden is met de manier waarop de financiële wereld inclusief de daaraan horige overheden de wereld in een diepe crisis hebben gewerkt?-------
Dat heb ik nooit beweert, wat wel een feit is, is dat er maar 500 deelnemers aan de occupy-beweging meedoen in een stad met ongevoor 800.000 inwoners. Ik kom dus eigenlijk op voor de zwijgende meerderheid. In het geval van Amsterdam dus ongeveer 799500 mensen en over heel Nederland genomen rond de 16 miljoen.
-
, za 22 oktober 2011 16:20
in reactie op sjaak de intellectueel
Reageer op
Je begrijpt dus nog steeds niet wat er gebeurt.
Dat geeft niks en ik neem het je niet kwalijk.
-
, zo 23 oktober 2011 09:47
in reactie op sjaak de intellectueel
Reageer op
Wat je niet schijnt te willen begrijpen is dat die occupiers een veel grotere groep vertegenwoordigen.
Ik bijvoorbeeld en met mij vele anderen zijn het - min of meer - eens met hun protest.
Toch ga ik er niet heen.
Er zijn namelijk, en dat zal je misschien verbazen, mensen die ook nog andere dingen te doen hebben.
-
Ah, sorry Katz, mijn inferieure brein is nou eenmaal niet in staat te concurreren met uw scherpe analyses van de werkelijkheid. Maar ik zal het toch proberen uitleggen.
Ze (het handje vol occupy demosntranten in NL) impliceren dat zij de 99% zijn, oftewel het deel van de bevolking dat niet tot de al dan niet verbeelde financiële machtselite behoort. Ik behoor ook niet tot die elite, dus zij staan daar alsof ze ook mijn mandaat hebben. Ik kan u vertellen, die hebben ze niet.
Daarbij: als 'wij' als 99% echt zo onzichtbaar onderdrukt werden, zou het slechts wat organisatie vereisen om de 1 procent af te zetten. Het probleem is, dat we allemaal simpelweg egoïstisch zijn. Het grootste deel van de bevolking interesseert het helemaal niet waar of wie macht heeft, zolang het henzelf goed gaat. Het moet van 2 kanten komen; miljoenen mensen lopen rond met een tophypotheek niet omdat ze verplicht waren die te nemen, maar omdat ze zelf het grootst mogelijke huis wilden hebben. Banken voldeden 'slechts' aan een vragende markt. Beiden zijn schuldig. Egoïsme en hebzucht in ons allen. Uiteraard is er veel mis gegaan in de financiële wereld. Teveel risico's genomen met andermans geld, maar dat is ook maar gebeurd omdat er een markt voor was. We hebben met z'n allen lekker geprofiteerd van de grote groei, en ik heb verdomd weinig occupy bewegingen gezien in de hoogtijdagen van onze economie. Degenen die deze crisis veroorzaakt hebben zijn wij deels zelf. Nu het mis gaat kijken we naar de financiële wereld als waren zij de axis of evil. Voor het gemak vergeten we de vergaarde welvaar maar even. Maar tenzij u uw spaargeld in een brandkast heeft opgeborgen of u uw huis eerst bij elkaar gespaard en cash afgerekend heeft, heeft u die bank zelf opdracht gegeven. Heeft bank B een hogere rente? Gaan we daar toch naar toe. Kan ik bij A meer lenen tegen minder rente? TOP! doen we.
Daar staan ze dan, de occupiers. Een warrig verhaal, nul oplossingen. En vooral alle schuld buiten jezelf plaatsen.
-
, zo 23 oktober 2011 09:50
in reactie op Kreh Yea
Reageer op
Nee, jouw brein is idd niet in staat het te begrijpen.
Als banken financiële wanprodukten verkopen voldoen ze niet aan een vraag.
Dan willen ze ten koste van een ander onevenredig veel geld verdienen.
U vraagt aan een bank geen woekerhypotheek, neem ik aan.
Of een worgkrediet.
Maar goed wie niet begrijpen wil begrijpt niet.
-
Uw superioriteitsgevoel over mij zou stuitend zijn als het niet zo lachwekkend was.
Daarbij heeft u waarschijnlijk mijn verhaal selectief gelezen. Ik geef toch duidelijk aan dat er 2 schuldigen zijn in deze, bank en consument. Banken omdat sommigen willens en wetens oneerlijke producten hebben gecreëerd. Maar de consument heeft het allemaal voor zoete koek genomen zonder kritisch te zijn. Mensen met 100% aflossingsvrij zouden ook zeker zichzelf achter de oren moeten krabben. Over een wurg krediet maar te zwijgen. Er mag toch wel ENIG kritisch denkvermogen van de consument verwacht worden. Genoeg mensen hebben toen met eurotekens in hun ogen allerlei leuke en niet leuke dingen gedaan met andermans geld. Nu blijken de voorwaarden toch niet zo gunstig te zijn, dus wijzen we met zn allen naar iedereen om ons heen, maar vooral NIET naar onszelf.
-
, zo 23 oktober 2011 13:32
in reactie op Kreh Yea
Reageer op
Niet lachwekkend.
Reëel.
-
Reeel in uw eigen waarheid. Blijf daar vooral zitten en sluit uzelf voor andere gedachten.
Voor mij blijft het lachwekkend :)
-
nog wel,..
tegen de tijd dat u zich aan het krabben komt waar U nu nog geen jeuk hebt maar dan wel,.zal U wellicht niet meer kúnnen demonstreren.
zo "leuk" kan het gaan.
ieder zijn "luxe"zullen we maar zeggen nietwaar
het leven is zo verdomd hard , creabea
-
Kreh Yea, za 22 oktober 2011 20:15
in reactie op Opinius Media
Reageer op Kreh
onnavolgbaar of simpelweg niet te volgen?
-
Freedom Waves, vr 21 oktober 2011 12:19
in reactie op Aert Willem d'Holbach
Reageer op Freedom
http://www.huffingtonpost.co.uk/2011/10/20/the-1-percent-tumblr-page_n_1021518.html