16 juli 10 22:06 Reageer (121) Leven RSS

Nederland op de knieën voor FIFA

Nederland past wetgeving aan... Heineken Music Hall moet tijdelijk van naam veranderen

Nederland en België hebben verregaande toegingen aan de FIFA gedaan, in de hoop het WK 2018 te mogen organiseren. RTL Nieuws onthult een gedeelte van het geheime Bidboek, waar de toezeggingen in staan. Zo is Nederland zelfs bereid de wet te veranderen om te voldoen aan de verregaande FiFA-eisen die de commerciele belangen van het toernooi moeten beschermen.

In het Bidboek staat onder andere dat  de Heineken Music Hall tijdelijk van naam moet veranderen. Dit omdat er in een straal van twee kilometer geen reclame gemaakt mag worden voor bedrijven die geen FIFA-partner zijn. Bovendien zijn er diverse wetswijzigingen nodig om alle toezeggingen tot stand te kunnen brengen.

Ook wordt de FIFA-organisatie vrijgesteld van BTW, wordt het Krasnapolsky in Amsterdam volledig afgehuurd door FIFA en dienen de fans ondergebracht te worden in bungalowparken, campings en bij mensen thuis.

De Tweede Kamer heeft eerder het uitbrengen van een bod ondersteund, maar is tot op heden niet op de hoogte van de beloftes. VVD, PvdA, PVV, SP en D66 hebben hierover kamervragen gesteld aan demissionair minister Ab Klink.


De Volkskrant: Nederland doet de FIFA zware beloftes voor het WK 2018

RTL: Nederland gaat erg ver voor WK 2018

Laatste Reacties (121) Reageer Reacties in wachtrij: 0

  • Herman Zonderland, vr 23 juli 2010 16:53 Reageer op Herman

    Herman

    Je komt een aantal dagen bij iemand op bezoek. Je bepaalt wat er gegeten wordt en hoe laat we naar bed gaan, kortom, je neemt de gehele regie over.
    Visite en vis hou je maar drie dagen fris, en dit feest gaat drie á vier weken duren. Ik zou zeggen, blijf maar thuis. Dit gaat niet fris ruiken. Je hebt je als gast te gedragen. Wij moeten niet blij zijn de FIFA het toernooi hier wil houden, nee, de FIFA moet blij zijn dat wij het willen organiseren!
    Daarnaast eisen dat er elektronische hulp is tijdens alle wedstrijden!

  • Rachid el Hajoui, vr 23 juli 2010 09:37 Reageer op Rachid

    Rachid

    Als je mee wil doen met de grote jongens moet je ook als grote jongen, gedragen...... FIFA verplicht niemand iets , heeft aantal eisen je kunt er ja of nee tegen zeggen..... en we moeten niet zo zeiken zegggg.... als een derde wereld land als Z-Afrika dit tornooi succes heeft afgerond waarom zouden wij dat niet kunnen. wat een gezeik zeg... Als het WK naar NED komt zou dat echt geweldig zijn.. en dart vindt iedereen ook de zeurders

  • JON VHEEMST, wo 21 juli 2010 19:10 Reageer op JON

    JON

    Fruit of the Loom onderbroekjes en Oranje vlaggen
    AUCH VERBOTEN !!!!!!!!!!

  • Truus Beek, di 20 juli 2010 13:00 Reageer op Truus

    Truus

    Belachelijk

    Gelijk stoppen met die flauwekul!!

  • Henk Daalder, ma 19 juli 2010 20:59 Reageer op Henk

    Henk

    Het is mooi geweest met die FIFA.
    Laten we wel onszelf blijven. stoppen met dat aanbod op deze manier.
    De wet veranderen we niet voor de FIFA, hooguit voor meer duurzaamheid.
    Nederland kan alleen een kampioenschap zonder FIFA corruptie organiseren.

    Ook al verdienen sommige bedrijven veel aan zo'n evenement
    het is onwettig om bedrijven die toevallig niet met de corruptie van de FIFA willen meedoen, te belemmeren in iets waar ze anders wel de vrijheid in hebben.

  • Vaclav Klaus, ma 19 juli 2010 16:03 Reageer op Vaclav

    Vaclav

    Ja, het is redelijk bizar dat deze eisen worden gesteld door de FIFA. Toch denk ik dat Nederland en Belgie flinke promotie krijgen en als merk in de wereld kunnen worden neergezet.

    Daarnaast mag je toch hopen dat die achterlijke Blatter tegen die tijd niet langer de FIFA leidt.

  • Dehnus Nörder, zo 18 juli 2010 16:01 Reageer op Dehnus

    Dehnus

    Nou ben ik geen fan van de FIFA, en helemaal die BTW regel is gewoon belachelijk. Maar die naamsveranderingen kan ik inkomen. Kijk dit is ingevoerd nadat bedrijven tot het uiterste gingen om toch reclame te maken. bijvoorbeeld Heineken die probeerde zo dicht mogelijk bij de wedstrijden volledige tenten op te zetten met hun borden. De grote bedrijven zijn zelf ook vaak heel slinks en achterbaks dus moet je soms wel wat... hard zijn.

    Maar dat vindt ik meer twee grote instanties (bedrijven en FIFA) die het uitknokken. BTW daarentegen is je reinste onzin, die moeten ze gewoon betalen, is de FIFA nu helemaal betoeterd :).

  • kas holwerda, zo 18 juli 2010 10:28 Reageer op kas

    kas

    Hopelijk komt er een politieke partij met durf die de hele zaak afkapt Misschien moeten we hopen op nieuwe verkiezingen. Zijn we nou helemaal gek geworden met elkaar. Je kunt er gif op innemen dat het bij de volgende WK in Brazilie al zo fout gaat dat elke cent die we er hier in stoppen verloren geld is.

  • Wilbert Boeijen, ma 19 juli 2010 17:09 in reactie op kas holwerda Reageer op Wilbert

    Wilbert

    De SP was hier al mee bezig.

    http://www.sp.nl/economie/nieuwsberichten/7786/100618-beperk_invloed_fifa_bij_wk_in_nederland.html

    Echt afkappen kan alleen als er een meerderheid voor is.

  • Hjalmar Hoort, do 22 juli 2010 16:19 in reactie op Wilbert Boeijen Reageer op Hjalmar

    Hjalmar

    Huh? WK levert werkgelegenheid, meer banen. De SP is actief banen verlies aan het uitventen? Waarom doen ze dan zo moeilijk over Organon?

  • JON VHEEMST, zo 18 juli 2010 08:48 Reageer op JON

    JON

    Dan maar. ARBEIT MACHT FREI MUSIC HALl

  • johan brinkman, za 17 juli 2010 23:32 Reageer op johan

    johan

    In een land waarin de PVDA-VVD-GL en D66 een regering willen vormen is niets onmogelijk.

  • jaap vos, zo 18 juli 2010 10:02 in reactie op johan brinkman Reageer op jaap

    jaap

    Ik heb partijen als de vvd en de pvv zich nog nooit maar dan ook nooit horen uiten tegen dit soort misstanden !! Nee, als er maar geld verdient wordt, hoe en ten kosten van wie of wat maakt niet uit !! Nee, eerst moet de economie goed gaan voor de rijkeren en dan komt het ooit vanzelf wel goed met mensenrechten, arbeidsvoorwaarden e.d. Dus alle hulde aan de linkse parijen die hier wel tegen ageren !!!!!

  • YggY ..., za 17 juli 2010 20:34 Reageer op YggY

    YggY

    Op zich kan ik al die reacties wel begrijpen naar de FIFA toe maar het is misschien toch wel handig om het schuurtje bij het huisje te laten.

    De FIFA is een commerciële organisatie die zoveel mogelijk geld probeert te peuren uit zoveel mogelijk commerciële bedrijven, moreel gesproken verwerpelijk maar zo is nu eenmaal de commerciële wereld.

    Het kwalijke is dat een Nederlandse regering, een officieel Staatsorgaan bereid is om haar eigen wetten aan te passen om ruimte te geven aan commerciële activiteiten in de hoop er zelf aan te kunnen verdienen dat vind ik pas echt ziek.

    De regering van Nederland is dus de ernstige zieke en immoreel in deze constructie.

  • , za 17 juli 2010 23:06 in reactie op YggY ... Reageer op

    De regering gaat zelfs zóver dat een verlies van één miljard euro óók nog normaal gevonden wordt. Nog afgezien van alle wetswijzigingen.
    Te bezopen voor woorden.

  • Hjalmar Hoort, ma 19 juli 2010 17:04 in reactie op Reageer op Hjalmar

    Hjalmar

    Hoezo bezopen? Da's belastinggeld hoor, die emmer wordt toch wel aangevuld. Lekker belangrijk. En als we niet genoeg hebben, dan verhogen we de belasting wel joh.

  • Sjaak Lent, za 17 juli 2010 19:41 Reageer op Sjaak

    Sjaak

    "Ook wordt de FIFA-organisatie vrijgesteld van BTW, wordt het Krasnapolsky in Amsterdam volledig afgehuurd door FIFA en dienen de fans ondergebracht te worden in bungalowparken, campings en bij mensen thuis. "

    Het laatste zinnetje gelezen te hebben, neem ik dit bericht niet serieus. Bij mensen thuis ?

    Als Spanje nog woonruimte nodig heeft, ik kan wel twee spelers huisvesten.

  • Leo van Loo, za 17 juli 2010 18:41 Reageer op Leo

    Leo

    Met welk recht gaat de NL overheid de Heineken Music Hall verplichten de naam te veranderen? Kan dat überhaupt of heb je dan een rechtszaak die tot het Europese Hof loopt?

  • YggY ..., za 17 juli 2010 19:02 in reactie op Leo van Loo Reageer op YggY

    YggY

    De concertzaal wordt gesponsord door het biermerk Heineken.

    Is er al een afspraak gemaakt met Heineken waardoor de hal tijdelijk de Budweiser music hall genoemd wordt.

  • Kitty In Nederland, za 17 juli 2010 19:18 in reactie op YggY ... Reageer op Kitty

    Kitty

    Na de Bavaria jurken rel in Zuid Afrika, sta ik nergens meer van te kijken.

  • YggY ..., za 17 juli 2010 20:11 in reactie op Kitty In Nederland Reageer op YggY

    YggY

    Na de Bavaria jurken kijk ik sowieso niet meer ergens anders naar.

    Ik drink geen Bavaria maar die jurken hebben wel wat.

  • Kitty In Nederland, za 17 juli 2010 21:18 in reactie op YggY ... Reageer op Kitty

    Kitty

    Waar hoop je op voor 2018, de Blatter Budweiser Bikini?

  • YggY ..., za 17 juli 2010 22:49 in reactie op Kitty In Nederland Reageer op YggY

    YggY

    Hahahahaha

    de BBB

  • Horkie Bongers, za 17 juli 2010 18:28 Reageer op Horkie

    Horkie

    Dat Nederland geld misloopt door de FIFA geen belasting te vragen over de winst lijkt me duidelijk. Maar is die btw-vrijstelling een Nederlands probleem ? De Zwitserse onderneming FIFA neemt diensten af in Nederland. Normaal gesproken kunnen ze dan de Nederlandse btw terugkrijgen, en de lagere Zwitserse betalen. Dus alleen de Zwitsers lopen geld mis, toch ?

    Het kost allemaal een miljard. Het lijkt me een stuk goedkoper om wat meer geld in het Nederlands elftal te steken. Als dat nog twee keer in de finale komt, en dan leuk voetbalt, levert dat aan reputatie in de wereld (en dus export) zeker niet minder op dan het organiseren van een kampioenschap in de Benelux. Op reis kom ik op de gekste plaatsen fans van het Nederlandse voetbal tegen. Iemand die een boom opzette over de Japanse organisatie van de Wereldbeker, heb ik nog nooit getroffen.

  • Mohammed azozzozo, za 17 juli 2010 20:49 in reactie op Horkie Bongers Reageer op Mohammed

    Mohammed

    Ik begrijp je vraag niet precies maar vrijstelling van BTW hoeft niet altijd voordelig te zijn. BTW hoeft dan niet te worden afgedragen, daarentegen kan het ook niet als voorheffing in aanmerking genomen worden. Met betrekking tot diensten is het internationaal (in ieder geval alle EU landen) geregeld dat de plaats van dienst bepalend is waar de BTW geheven dient te worden. In dat geval maakt het voor Zwitserland zoiezo niet uit hoe er met BTW wordt omgegaan.

  • Mostafa Mouktafi, za 17 juli 2010 21:46 in reactie op Mohammed azozzozo Reageer op Mostafa

    Mostafa

    BTW en BMW zijn twee Westerse woorden!!

  • Piet de Geus, za 17 juli 2010 21:02 in reactie op Horkie Bongers Reageer op Piet

    Piet

    "Maar is die btw-vrijstelling een Nederlands probleem ?"

    Ja. De dienst wordt overduidelijk in Nederland geleverd, dus dient er in NL BTW afgedragen te worden. ik kan me in ieder geval geen constructie voorstellen die de stelling rechtvaardigt dat de diensten in Zwitserland geleverd worden.

  • henk omvlee, za 17 juli 2010 17:48 Reageer op henk

    henk

    mag je straks ook geen Grolsch drinken en nike of puma meer dragen want dat zijn geen sponsers van de fimafia

  • Kitty In Nederland, za 17 juli 2010 19:28 in reactie op henk omvlee Reageer op Kitty

    Kitty

    Na wat er met de Bavaria jurk meisjes is gebeurt zou ik maar uitkijken.

  • YggY ..., za 17 juli 2010 16:51 Reageer op YggY

    YggY

    In het bidbook zal ook wel staan dat om verregende wedstrijden te voorkomen de Nederlandse regering bereid is om tijdens het WK 2018 Nederland te overdekken.

    Het asfalt om van half Nederland een parkeerplaats te maken ligt er al en zodra Nederland overdekt is kan het na de WK van 2018 altijd nog functioneren als pretpark.

    Mogelijkheden te over.

  • Leo van Loo, za 17 juli 2010 16:50 Reageer op Leo

    Leo

    Mag dit allemaal wel? Lijkt mij illegale staatssteun. Wie wil er een klacht indienen bij Brussel zodra dit allemaal is aangenomen (volgens mij kun je pas klagen als het is vastgesteld)?

  • Margreet de Boer, za 17 juli 2010 15:35 Reageer op Margreet

    Margreet

    Al weken erger ik mij mateloos aan arrogantie waarmee de KNVB onze wetgeving en de manier waarop die tot stand komt volledig aan zijn laars lapt bij het meedingen naar het WK 2018. En aan het gebrek aan kritische opmerkingen hierover in de media. En aan de grenzeloze arrogantie van de FIFA die zich werkelijk boven alle wetgeving die voor gewone stervelingen geldt verheven voelt.

    De FIFA en al haar medewerkers hoeven geen BTW te betalen over alles wat ze hier in Nederland kopen. Hoezo? Welke uitzonderingsbepaling in de wet op de omzetbelasting is hiervoor van toepassing? Of staan KNVB en FIFA boven de wet?
    Voor de baas van de FIFA wordt een rijbaan vrijgehouden als hij van het ene stadion naar het andere moet reizen. Op welke basis gebeurt dit? Voor zover ik weet worden dit soort maatregelen alleen genomen voor de koningin en andere staatshoofden. Is de baas van de FIFA soms een staatshoofd? Grenzeloze arrogantie.

    In het artikel in de Volkskrant van vandaag staat dat uit het Bidbook blijkt "dat Nederland er alles voor over heeft om het de wereldvoetbalbond naar de zin te maken. Zo heeft de organisatie diverse wetswijzigingen en maatregelen toegezegd, die zeer ingrijpend zijn voor de openbare orde. De Tweede Kamer steunde eerder het uitbrengen van een bod, maar is tot nu toe niet op de hoogte gesteld van wat er de FIFA is beloofd".
    En dan breekt dus mijn klomp. Wel wetswijzigingen beloven, maar niet degene die daarover gaat - de Tweede Kamer - informeren.
    Ik mag toch hopen dat onze wetgever korte metten maakt met de arrogantie van de KNVB en de FIFA.
    Dan maar geen WK in 2018; onze rechtsstatelijke principes zijn belangrijker.

  • Horkie Bongers, za 17 juli 2010 18:48 in reactie op Margreet de Boer Reageer op Horkie

    Horkie

    Hollandsche koopmansgeest.

    Wel bizar dat het parlement het bod steunt, zonder de precieze inhoud ervan te kennen. Het Nederlands parlement gaat er te vaak van uit dat het wel goed zit allemaal.

    Verhagen is net op tijd weg. Die vond de guerillamarketing in Zuid-Afrika nog een privaatrechtelijke zaak. Nederland gaat het nu zelf onder het strafrecht brengen. Nu kun je nog verdedigen dat het gebruik van een associatie met het kampioenschap in de media, misbruik van de naamsbekendheid is, en dus strafbaar gesteld kan worden (punt (iv) in het bod), naar analogie van de strafrechtelijke bescherming van handelsnamen.

    Het is een stuk dubieuzer om ook marketingguerilla's in het stadion strafbaar te gaan maken (punt (v) in het bod). Mensen kopen hun kaartje onder de voorwaarden van de FIFA. Nederland moet niet de politie erop af gaan sturen om die voorwaarden te garanderen. FIFA mag zelf ook wel wat doen. Punt (v), daar moet de Kamer niet akkoord mee gaan.

  • Piet de Geus, za 17 juli 2010 20:09 in reactie op Margreet de Boer Reageer op Piet

    Piet

    "de grenzeloze arrogantie van de FIFA die zich werkelijk boven alle wetgeving die voor gewone stervelingen geldt verheven voelt"

    Je hebt helemaal gelijk, maar zolang men staat te dringen om aan die eisen te voldoen zal er helaas niets veranderen.

    Wat mij dan weer verbaast is het eeuwige gescherm met de zogenaamde opbrengst van een WK, terwijl keer op keer blijkt dat die ontzettend tegenvalt. De grote truc is, voor zover ik kan zien, dan de extra omzet van een organiserend land gemakshalve wordt gepresenteerd als opbrengst.

  • x x, za 17 juli 2010 14:28 Reageer op x

    x

    Ach zie het als een soort subsidie op de sport. Vele miljoenen nederlanders kunnen er van genieten.

    Gebeurt ook met musea, kunstenaars, concerten en orkesten.

  • Censuur Joop, za 17 juli 2010 14:40 in reactie op x x Reageer op Censuur

    Censuur

    Citaat: "Gebeurt ook met musea, kunstenaars, concerten en orkesten. "

    Die dan ook geen van allen zoveel verdienen als een fifabobo of een voetballer...

  • kees kortekaas, za 17 juli 2010 16:33 in reactie op Censuur Joop Reageer op kees

    kees

    Ik kan me niet herrineren dat ik berichten heb gezien over 700 miljoen mensen die naar het concert gebouw orkest hebben gekeken?

  • Kitty In Nederland, za 17 juli 2010 16:47 in reactie op kees kortekaas Reageer op Kitty

    Kitty

    Ik kan me ook niet herrineren dat er wetten moesten worden aangepast voor het concertgebouworkest.
    Appels met peren vergelijken doet niets af aan de feiten.

  • Jan B, zo 18 juli 2010 11:03 in reactie op kees kortekaas Reageer op Jan

    Jan

    Ik zou graag willen weten hoeveel CD's er in omloop zijn met opnames van uitvoeringen door het concertgebouworkest. En hoe vaak daar naar wordt geluisterd. Het hele WK in Zuid-Afrika is men nu al weer vergeten, een goed orkest heeft duurzaamheidswaarde.

  • x x, za 17 juli 2010 17:54 in reactie op Censuur Joop Reageer op x

    x

    In 2009 is 1,7 MILJARD euro uitgegeven aan kunst en cultuur.
    En nu kan er een WK komen en ineens zijn we kruideniers en mag het niks kosten. En dat verhaal van de btw...
    Tsja daar kun je het nog eens overhebben...
    Maar bedrijven kunnen toch ook btw terug vorderen? Vraag je btw over de entree prijs kan de FIFA btw van alle kosten (hotels etc) terug vorderen.
    Enige die dan de dupe is is de toeschouwer.

    Ps WK 2006 in Duitsland hield de staat 1,2 MILJARD aan over (De Pers).

  • YggY ..., zo 18 juli 2010 10:39 in reactie op x x Reageer op YggY

    YggY

    In 2009 is 1,7 MILJARD euro uitgegeven aan kunst en cultuur.
    ==============
    Uiteraard weet ik niet of u wel eens in een museum komt of dat u wel eens een concert bezoekt, ik heb die indruk vooralsnog niet maar kunst en cultuur maken ons leven rijker, de beeldende kunst beklijft zoals dat zo mooi heet.

    Een voetbalwedstrijd daarentegen is niet meer dan een platte commerciële kapstok en die ben je na vijf minuten alweer vergeten.

    Iemand die een vergelijking maakt tussen een voetbalwedstrijd en kunst en cultuur heet dan ook een cultuurbarbaar.

  • x x, zo 18 juli 2010 11:50 in reactie op YggY ... Reageer op x

    x

    Ja, ja kom maar weer met cultuurbarbaar en kunst is goed (en elitair).
    Geen argument... dan maar uitmaken voor barbaar.

    Als je kunst zo belangrijk vindt waarom betaal je niet de ECHTE prijs. Waarom moet 90% die er niet komt de 10% steunen die het zogenaamd kunst vindt en erg belangrijk vindt.
    Waarom Madonna niet subsidieren en een opera wel?

    Daarnaast is sporten goed voor de gezondheid (obesitas remember).
    WK kan de jeugd aanzetten tot.... Rolvoorbeelden

  • YggY ..., zo 18 juli 2010 12:01 in reactie op x x Reageer op YggY

    YggY

    WK kan de jeugd aanzetten tot.... Rolvoorbeelden
    =============
    Ja dat zou kunnen

    Die jeugd noemen ze ook wel "Hooligans".

  • x x, zo 18 juli 2010 13:33 in reactie op YggY ... Reageer op x

    x

    Je antwoorden zijn een beetje makkelijk en voorspelbaar.
    Iedere voetbal aanhanger is een hooligan.

    Maar op een inhoudelijk argument heb ik je nog nooit kunnen betrappen.
    Dus kom eens op geef eens een inhoudelijk argument waarom er 1,7 miljard naar kunst en cultuur moet en waarom de belastingbetaler dat moet ophoesten. Waarom wordt nederland/de nederlander daar beter van.

    Mijn argument voor geld naar sport is dat sporten de gezondheid verbeterd. Dan begin je bij de jeugd. Ik denk zelfs dat jongeren die veel sporten relatief mindere betrokken zullen zijn bij vandalisme en andere zaken. Dit is een vermoeden, cijfers heb ik niet (ja, je kunt vast een voorbeeld noemen van 1 hockey club die een raam in gegooid hebben).

  • Rob van Koot, zo 18 juli 2010 10:41 in reactie op x x Reageer op Rob

    Rob

    Don heeft een punt. Er wordt in dit land veel geld besteed aan cultuur en aan niet rendabele kunstgroepen etc. Ik vind persoonlijk de tientallen miljoenen voor de verbouwing van het rijksmnuseum een nationale schande. Daar hoor je niemand over. Dus ik ben er niet gelukkig mee maar eigenlijk moeten we niet zeuren. Bovendien kunnen we met een WK de infrastructuur in dit land eens goed voor elkaar krijgen.

  • Wobbel van Baalen, za 17 juli 2010 14:19 Reageer op Wobbel

    Wobbel

    Zolang er geen cent belastinggeld in de voetbal wordt gestoken vind ik alles prima. Echter, zodra er overheidsgeld in gaat zitten, onder het mom van dat verdienen we 10-voudig terug, ben ik tegen.

  • , za 17 juli 2010 14:31 in reactie op Wobbel van Baalen Reageer op

    Denk even aan de politie-inzet,de beveiliging, en alles wat daarbij hoort, de bouw van mega-stadions(die daarna leeg blijven en tot in einde van dagen een schuldenlast voor ofwel de clubs, ofwel de gemeenten, ofwel de overheid zijn.
    Met een beetje moeite kan je zelf wel bedenken dat het met name de belastingbetaler een smak geld gaat kosten en dat de opbrengst naar de FIFA verdwijnt.

  • Wobbel van Baalen, za 17 juli 2010 16:48 in reactie op Reageer op Wobbel

    Wobbel

    Juist, daarom ben ik dus TEGEN.

  • Kitty In Nederland, za 17 juli 2010 13:35 Reageer op Kitty

    Kitty

    Een paar weken geleden zag ik een uitzending van Reporter over Blatter. Daarin kwam ook een diplomaat van Belgie aan het woord.
    Die vertelde dat het buigen of barsten is met de FIFA ( lees Blatter).
    Of je voldoet aan alle malle eisen van deze zelfverklaarde Zonnekoning en zijn corrupte clubje bobo's, of de FIFA gaat ergens anders heen.
    Nederland en Belgie hebben geen zeggenschap meer over eigen grondgebied.
    Onbegrijpelijk dat de Tweede Kamer hiermee heeft ingestemd!

  • karuna waaijer, za 17 juli 2010 13:01 Reageer op karuna

    karuna

    Ik zie het grote schandaal nog even niet.

    Die twee kilometer geen andere reclame dan de Fifa partners is toch zo gek niet?
    Ga je met je standje gewoon 2 kilometer plus één meter van de stadions staan en het probleem is opgelost. Reclame in de krant en klaar is Kees.
    Daarbij, dat is toch altijd zo?
    Dit is hoe de commercie werkt. Is dat ooit anders geweest?

    De andere dingen die genoemd worden zijn nou ook niet echt wereldschokkend.
    Wilde iemand van jullie in het Krasnapolski gaan zitten of zo?
    Kijk eens naar de Tour France. Daar zitten de bobo's in de 5 sterren hotels en renners in snikhete, aftandse hotels.
    Dat slaat ook nergens op, maar het is dus zeker niet alleen des FIFA's.

    Ook buitenlandse bedrijven betalen allerlei belastingen niet.

    Wees liever boos over de achterlijke houding van de FIFA ten aanzien van moderne middelen om het spel beter te regelen zodat het weer kan gaan om het voetbal.

  • Isis Maät, za 17 juli 2010 12:39 Reageer op Isis

    Isis

    Door wie en wanneer wordt dit fascistische clubje van Blatter eens een halt toe geroepen? Dat zijn pas helden.

  • - -, za 17 juli 2010 12:38 Reageer op -

    -

    Ik zeg niet doen!

    De enige partijen die hier baat bij hebben zijn de sponsoren van de FIFA en FIFA zelf. Zo nam in Zuid Afrika een speciale politie-eenheid van de FIFA de zelfgemaakte producten, gemaakt door de lokale bevolking, in beslag. Zelf het cijfer '2010' betrof even het eigendom van de FIFA.

    Een organisatie dat jaartallen kan claimen en een grondgebied kan claimen met een omvang waar honderden ambassades in passen roept vragen op.

    Het wordt tijd voetbal weer gaat draaien om het het voetbal zelf, de commercie en de regelgeving daaromheen zijn extreem doorgeschoten. Ergens moet een halt worden toegeroepen.

    Ik vind het derhalve ook buitengewoon gênant dat de WK mogelijk in Nederland zal worden gehouden, dit zeg ik als voetballiefhebber.

  • Ernst Anepool, za 17 juli 2010 12:35 Reageer op Ernst

    Ernst

    "" Krasnapolsky in Amsterdam volledig afgehuurd door FIFA "
    Nou en? Mag ik ook hoor. Als ik het kon betalen. Ze komen echt niet met maar twee man."


    Ehm, dat betalen wij als *wel* belastingbetaler, want als zij de Belasting over de "toegevoegde waarde" niet betalen, is dat een veelvoud vna wat dat hotel kost.



    Kortom dit is Ollandse Corruptie in vol ornaat :-(


    Zie je trouwen op veel meer terreinen, o.a. de al eerder genoemde grote bedrijven, die hier een Belastingontduikingsbrievenbus hebben, denk aan Trafigura (van dat Gifschip), maar ook aan de Rolling Stones :-(

  • Tomtom Frijling, za 17 juli 2010 11:52 Reageer op Tomtom

    Tomtom

    Een staat in de staat Nederland?

    Tuig vind ik de FIFA, tuig.

  • Prins Pils, za 17 juli 2010 16:46 in reactie op Tomtom Frijling Reageer op Prins

    Prins

    Inderdaad tuig! We moeten ze uitnodigen maar niet voor de lol, maar om dan de ME op ze af te sturen! Dat zal ze leren! ;-)

  • Piet de Geus, za 17 juli 2010 11:46 Reageer op Piet

    Piet

    Las nog een heel kenmerkende: als Blatter (was daar geen filmpje van?) en consorten zich van het ene naar het andere stadion wensen te begeven dan dient er speciaal voor een een rijbaan vrijgemaakt te worden.

    Je kunt veel van die FIFA-bonzen zeggen maar niet dat ze het hoog in de bol hebben.

  • Teun de Beuker, za 17 juli 2010 11:41 Reageer op Teun

    Teun

    Wat zitten jullie toch te zeuren?
    Het is toch fantastisch een WK in Nederland en Belgie.
    Rotterdam betaalde slechts 15 miljoen Euro om de start van de Tour de France te organiseren. En dat was maar een weekendje.
    Weten jullie wel wat dat allemaal opleverd, zes weken lang het middelpunt van de wereld zijn?
    Dat lullige miljardje BTW dat we mislopen valt daarbij in het niet.

  • Hans van der Helm, za 17 juli 2010 11:59 in reactie op Teun de Beuker Reageer op Hans

    Hans

    "Weten jullie wel wat dat allemaal opleverd, zes weken lang het middelpunt van de wereld zijn?
    Dat lullige miljardje BTW dat we mislopen valt daarbij in het niet".

    Vertel maar hoeveel is het?? en wie wordt er beter van??

  • Prins Pils, za 17 juli 2010 13:04 in reactie op Teun de Beuker Reageer op Prins

    Prins

    Is Nederland er beter van geworden tijdens/na het EK van 2000? Behalve dat er tijdens het toernooi meer toeristen kwamen in de vorm van toeschouwers (die ook weer veel extra beveiliging kostten), heb ik er nooit positieve cijfers van gezien en zelf ook nooit iets van gemerkt.

    En behalve dat vind ik het een vorm van kinderachtige chantage door de FIFA - als je ons geen speciale belastingbehandeling geeft, komen we lekker niet. Het wordt tijd dat alle landen daar 'nee' tegen zeggen.

  • kees kortekaas, za 17 juli 2010 16:35 in reactie op Teun de Beuker Reageer op kees

    kees

    dat miljard lopen we niet mis, als ze niet komen, heb je het ook niet..

  • Ruud Velsen, za 17 juli 2010 11:28 Reageer op Ruud

    Ruud

    Allemaal te gek voor woorden. Laat die FIFA-zakkenvullers maar naar een ander land gaan.

  • uitgeschreven uitgeschreven, za 17 juli 2010 10:19 Reageer op uitgeschreven

    uitgeschreven

    Met alle immense bedragen die we allemaal nog moeten opbrengen om het overheidstekort weer enigszins onder controle te brengen kan ik het beste reageren met de woorden van Nancy Reagan: "Just say NO"!

  • Renée Olsthoorn, za 17 juli 2010 11:49 in reactie op uitgeschreven uitgeschreven Reageer op Renée

    Renée

    Agreed! :)

  • Jan Wijn, za 17 juli 2010 09:57 Reageer op Jan

    Jan

    Dan moet de Philipszaal in het Eindhovens Muziekcentrum ook van naam veranderen want het Philipsstadion dat voor 80 miljoen euro verbouwt moet worden ten behoeven van de WK groepswedstrijden ligt ook binnen 2 km. Misschien aanleiding om voor 200 miljoen euro ver buiten de stad een nieuw stadion te bouwen.
    Maar niet erg hoor: bij het bedrijf waar ooit 30.000 Eindhovenaren werkte mag dat laatste restantje Philips ook verdwijnen uit onze stad en dan mogen ze de standbeelden van Anton en Frits Philips meenemen.

  • Mat Salleh, za 17 juli 2010 10:40 in reactie op Jan Wijn Reageer op Mat

    Mat

    = Misschien aanleiding om voor 200 miljoen euro ver buiten de stad een nieuw stadion te bouwen. =

    Dat is dus precies wat er op aangeven van Blatter in zuid Afrika gebeurd is.

  • Art van Remundt, za 17 juli 2010 09:50 Reageer op Art

    Art

    Ik heb het bidbook (gebodenboek) doorgenomen en ben van mening dat we het kunnen doen op voorwaarde dat de FIFA contractueel vastlegt dat NL wereldkampioen gaat worden. Anders gaat het FIFA feestje hier niet door. Goede morgen.

  • Mat Salleh, za 17 juli 2010 10:41 in reactie op Art van Remundt Reageer op Mat

    Mat

    Als het met grif spel niet lukt dan maar met vals spel?

    Ook goeie morgen.

  • jaap vos, za 17 juli 2010 09:18 Reageer op jaap

    jaap

    We zijn het wel gewend dat nederland kritiekloos is omdat het het braafste jongetje van de klas wil zijn !!! Kijk maar naar onze israel-politiek ! Nu wordt de dictatuur van blatter weer beloond door ons !!! Onder het mom van we worden er allemaal beter van ( vvd-klets !!) terwijl we allemaal hebben kunnen zien dat de modale ondernemer er niets beter van wordt, alleen merken als coca cola & mc donalds lachen in hun vuistje met hun 'kwaliteitsproducten' .........

  • Peter Hoeks, za 17 juli 2010 09:53 in reactie op jaap vos Reageer op Peter

    Peter

    Uw betoog sneed hout totdat u meende de kreet "VVD klets" ertussen te moeten zetten. Ik vind dat tendentieus en dogmatisch. Het haalt uw argument volledig onderuit en maakt uw betoog ongeloofwaardig.

  • uitgeschreven uitgeschreven, za 17 juli 2010 10:17 in reactie op Peter Hoeks Reageer op uitgeschreven

    uitgeschreven

    Nou, U zult toch moeten toegeven dat alle nationalistische en koningsgezinde uitingen doorgaans vooral uit die hoek komen. Ik denk niet dat het hier om dogmatisme gaat maar eerder op het benoemen van iets wat ieder mens voor zich kan waarnemen.

    Wat me er overigens steeds aan stoort is niet de link met het bedrijfsleven, daar is de VVD voor opgericht, maar de steeds maar terugkerende indruk die ontstaat alsof wij die maar een minieme fractie van de wereldbevolking uitmaken met een soort vanzelfsprekendheid over anderen zouden moeten kunnen triomferen. Iets wat dan tot veler teleurstelling keer op keer mislukt. Ik vond Nederland heel veel sympathieker toen we ons nog wat nederiger gedroegen, waardoor successen des te uitbundiger gevierd konden worden.

  • Piet de Geus, za 17 juli 2010 02:39 Reageer op Piet

    Piet

    Zal ik mijn belastinggeld maar rechtstreeks overmaken naar de FIFA? Want dat is toch waar het op neerkomt als je alle eisen en voorwaarden leest.

    Zou Saar Boerlage nog genoeg energie hebben? Zij wist indertijd ook heel effectief het onheil van de Olympische Spelen af te wenden.

  • Love Joy, za 17 juli 2010 00:54 Reageer op Love

    Love

    BV Nederland en de KNVB/Cruyff lobby zwichten voor MafFIFA!

  • Frans S, za 17 juli 2010 00:20 Reageer op Frans

    Frans

    "Ook wordt de FIFA-organisatie vrijgesteld van BTW, wordt het Krasnapolsky in Amsterdam volledig afgehuurd door FIFA en dienen de fans ondergebracht te worden in bungalowparken, campings en bij mensen thuis. "

    Alles mag buigen en barsten voor zo'n zieke organisatievorm
    te idioot voor woorden!
    Laat de FIFA ook maar zwaar belasting betalen dat is wel zo eerlijk ik zou zeggen laten ze maar samen met de allerrijksten 5% van hun totale budget afstaan dan kunnen vele problemen die er nu zijn nog beter worden opgelost denk aan zorg, onderwijs, wonen, sociale voorzieningen enz.
    WK2018 mag van mij in het water vallen.
    Wel voor een private onderneming als FIFA wetten aanpassen maar niet om nederland echt beter te maken doormiddel van een economie op milieuvriendelijke en menselijke maat.
    Het grootgraaikapitaal dicteert alles en maakt alles kapot wat ons lief is.
    Het erge is dat er zelfs voetbalwetten bijkomen die zeker gevolgen gaan hebben voor de burgerrechten want voetbal en andere grote evenementen zijn een proeftuin voor zeer repressieve maatregelen van de overheid.
    We worden allemaal bang gemaakt en overal loert gevaar als je de overheid mag geloven en de media.
    Dit is dus mooi een excuus om ook maar demonstraties en andere vormen van burgelijke ongehoorzaamheid hard te onderdrukken.
    Het is goed om voetbalgeweld aan te pakken maar daar waren al jaren geleden maatregelen voor het op het politiebureau komen melden is echt niet nieuw supporters weigeren al evenmin.
    Voetbalgeweld en demonstreren voor je burgerrechten dienen dan ook absoluut gescheiden te blijven het aanpakken van geweldadige supporters mag nooit een reden zijn om burgerrechten aan te tasten.
    Laten we vooral ook niet vergeten om bij WK2018 flink in de weg te gaan lopen en veel lawaai te gaan maken als mensen worden weggejaagd uit hun eigen buurt.
    Steek eens je middelvinger op naar Sepp Blatter met de boodschap 'je kan me kont kussen' en bedenk dat als de voedselvoorraad is ingestort geld echt niet te eten is ;-)

  • Niek G, vr 16 juli 2010 23:34 Reageer op Niek

    Niek

    Wat heeft een regering in godsnaam(bestaat niet) met een spelletje te maken?

    Geen voetbal WK hier!

  • YggY ..., vr 16 juli 2010 23:50 in reactie op Niek G Reageer op YggY

    YggY

    De tijd dat voetbal nog een spelletje was ligt ver achter ons.

    Het is een bedrijfstak met een miljardenomzet.

  • Albert Hofmann, za 17 juli 2010 03:20 in reactie op Niek G Reageer op Albert

    Albert

    Voetbal op dit niveau is geen spelletje meer, het enige spelletje wat nog gespeeld wordt is door de FIFA, hoever ze ons op de knieën kunnen krijgen voor het WK. Ik zou zeggen Nederland gaat niet erg ver, Nederland gaat te ver..NEEderland.

  • Zeer Voornaam, vr 16 juli 2010 23:25 Reageer op Zeer

    " Zo hoeven de FIFA-organisatie en de FIFA-bobo's geen cent BTW te betalen. "

    Alle niet EU bezoekers van Nederland hoeven geen BTW te betalen.
    Dus zo bijzonder is dat niet. Bovendien zit het FIFA in Zwitserland dus kan het geen BTW betalen zonder verandering van wet. Anders laten ze de rekeningen toch gewoon vanuit Amerika komen. Storm in glas water.

    Erger is dat grote Nederlandse bedrijven geen belasting betalen:
    http://www.paultang.pvda.nl/nieuws/nieuws/2009/11/mne.html


    " Krasnapolsky in Amsterdam volledig afgehuurd door FIFA "
    Nou en? Mag ik ook hoor. Als ik het kon betalen. Ze komen echt niet met maar twee man.


    "Heineken Music Hall"
    Daar geloof ik niks van, wat ik me wel kan voorstellen is dat de FIFA het niet in beeld zal brengen en voetbal stadiums niet bij naam zal noemen als het geen sponsor naam heeft. Clubs geven stadions toch om de haverklap een andere naam, dus dat lijkt me geen probleem.
    http://www.nusport.nl/champions-league/2092017/az-heet-supporters-welkom-in-ds-stadion.html
    Mocht het toch zo zijn dan is het toch niet zo vreemd.
    Vreemder is eigenlijk dat een music hall een biermerk in z'n naam heeft.

  • YggY ..., vr 16 juli 2010 23:20 Reageer op YggY

    YggY

    In eerste instantie denk je, het zal toch niet maar als je er wat langer over nadenkt dan weet je het zal toch wel.

    We hebben ons als land in een oorlog met Irak laten frommelen, we zijn als land medeplichtig aan de dood van een kleine miljoen Irakezen en waarom, economische belangen.

    We hebben ons als land in een oorlog laten frommelen in Afghanistan en zitten nog steeds in die uitzichtloze zandbak onze wapens en militairen te testen en waarom, economische belangen.

    Ja en hoe vreemd is het dan eigenlijk dat we dat WK willen hebben en waarom, economische belangen.

    Als je als klein land een grote bek wilt hebben dan mag het wat kosten.

  • Ernst Anepool, vr 16 juli 2010 23:04 Reageer op Ernst

    Ernst

    Vrijgesteld van BTW ???


    Gelegaliseerde belastingontduikking in deze tijden van mondiale crisis?



    Sorry maar welke simpleton heeft dat bedacht, ze wgunnen niemand anders ook maar een naamvermelding en willen ook nog eens geld toe, en dan niet eens belasting over de winst die ze op die kaarten maken?

    Is Sep Blatter lid van de Comorra ofzo ?




    En als je dan kijkt naar de ellende die ze achterlaten in zuid afrika, geen enkele afspraak met de kleine lokale middenstand nagekomen zijnde ?



    Njet!

  • Prins Pils, vr 16 juli 2010 23:07 in reactie op Ernst Anepool Reageer op Prins

    Prins

    Helemaal mee eens.

  • , za 17 juli 2010 14:43 in reactie op Ernst Anepool Reageer op

    Nee, Geen Comorra.
    Cosa Nostra.

  • Johan Den Oldenhuis, vr 16 juli 2010 22:55 Reageer op Johan

    Johan

    Schandalig, Sepp Blatter van de FIFA gedraagt zich ten tijde van een WK als een soort onderkoning in het land van het WK. De FIFA is gewoon een private organisatie die zich moet houden aan de wet, geen een private organisatie staat daarboven. Nederland is blijkbaar zo gebrand op het binnenhalen van het WK dat zelfs de grondwet ervoor moet wijken...

  • Han van der Horst, vr 16 juli 2010 22:54 Reageer op Han

    Han

    Dan krijgt boer van Ooijen ook nog de FIFA op zijn dak: "Jezus redt" moet worden "Budweiser redt".

    Serieus: je zou je als je dit soort lafheden hoort als er in dat bidbook staan , toch gaan schamen voor je eigen paspoort.

  • YggY ..., vr 16 juli 2010 23:05 in reactie op Han van der Horst Reageer op YggY

    YggY

    toch gaan schamen voor je eigen paspoort.
    ============
    Ik zou me gaan schamen voor de staat die dat paspoort uitgeeft.

    Oh, wacht eens even, het paspoort is en blijft eigendom van de Nederlandse staat.

  • Pieter Pan, vr 16 juli 2010 22:54 Reageer op Pieter

    Pieter

    Na de recentelijke schoppartij, die de geschiedenis in zal gaan als de hardste finale ooit, en gezien de reactie van Blattler op die finale acht ik de kans dat Nederland in 2018 de finale krijgt zeer, zeer klein.

  • , za 17 juli 2010 08:21 in reactie op Pieter Pan Reageer op

    Daar duimen we dan maar voor.
    Ik spreek, voor de goede orde, namens mijzelf, mijn familie en mijn vrienden.

  • Rob Geurtsen, vr 16 juli 2010 22:37 Reageer op Rob

    Rob

    HA HA!!!!

  • Alphonse Scaf, vr 16 juli 2010 22:28 Reageer op Alphonse

    Alphonse

    Oranje moet en zal ooit wereldkampioen moeten worden. Daar moeten we alles voor overhebben, alles ondergeschikt aan maken. Dit heilige doel heiligt alle middelen, werkelijk alle.

  • Censuur Joop, vr 16 juli 2010 22:27 Reageer op Censuur

    Censuur

    Citaat: "Ook wordt de FIFA-organisatie vrijgesteld van BTW,"


    Tuurlijk, waar macht heerst, wordt diep gebogen...

    Rot toch op met dat corrupte voetbalgedoe.

  • Mostafa Mouktafi, vr 16 juli 2010 22:27 Reageer op Mostafa

    Mostafa

    Stinken de mooie meiden uit hun mond als ze dronken zijn?

  • Jan B, vr 16 juli 2010 22:44 in reactie op Mostafa Mouktafi Reageer op Jan

    Jan

    Waarschijnlijk wel.

  • Prins Pils, vr 16 juli 2010 23:05 in reactie op Mostafa Mouktafi Reageer op Prins

    Prins

    Hier klinkt jaloezie uit.

  • Pieter Pan, vr 16 juli 2010 23:54 in reactie op Mostafa Mouktafi Reageer op Pieter

    Pieter

    Zolang je zelf ook dronken bent maakt dat waarschijnlijk niet veel uit..

  • Mostafa Mouktafi, za 17 juli 2010 07:00 in reactie op Pieter Pan Reageer op Mostafa

    Mostafa

    Is dat zo erg?!

  • Harry de Zomer, za 17 juli 2010 01:18 in reactie op Mostafa Mouktafi Reageer op Harry

    Harry

    Al zouden ze dronken als Russische boerinnen met Rita Verdonk-maskers op hun knarretjes en bollen knoflook in hun straatjes ten tonele verschijnen, dan nog zou ik...etcetera.

  • Alphonse Scaf, za 17 juli 2010 03:10 in reactie op Mostafa Mouktafi Reageer op Alphonse

    Alphonse

    Mostafa. Van geuren weet u beslist alles van. Maar uw kleurgevoel, hoe zit het daarmee? Die oranje kleur is toch vreselijk. En was het maar echt oranje. Het gekke met die kleur 'oranje' is dat ze overal zo genoemd wordt, terwijl de wetenschappelijke norm, om het maar zo te noemen, van oranje veel weg heeft van tomatenrood. Stel je maar het hele kleurengamma voor als de aardbol. De polen zijn zuiver wit (volledige terugkaatsing van het licht) en zwart, volledige absorptie. Op de evenaar leg je de drie primaire kleuren volgens het kleurenspectrum vast, 120 graden uit elkaar. Et voilá, je hebt alle kleurschakeringen binnen handbereik. Ergens op internet zal er wel wat over te vinden zijn. Waarom ik erover begin? Zelfs met kleuren worden we bedrogen, hollen achter de verkeerde kleur aan. Of het nou blauw, rood of oranje is. En een vervuild oranje, een oranje met een portie grijs, kleurt bruin. En die kleur kennen we ergens van. Rattenvangers zijn er zeer vertrouwd mee!

  • Mostafa Mouktafi, za 17 juli 2010 08:07 in reactie op Alphonse Scaf Reageer op Mostafa

    Mostafa

    Grote woorden!

  • Alphonse Scaf, za 17 juli 2010 15:14 in reactie op Mostafa Mouktafi Reageer op Alphonse

    Alphonse

    Mostafa. Lekker ruiken en stank. We hebben allemaal een geurtje, soms vinden we dat van een ander lekker ruiken, soms niet. Er zijn er ook die regelrecht stinken, waar je meteen bij wegloopt. Vies.
    Kunnen woorden stinken, kleuren stinken, in figuurlijke zin? Daar wilde ik naar toe. Zien we het allemaal wel zo goed?

  • Hjalmar Hoort, za 17 juli 2010 03:43 in reactie op Mostafa Mouktafi Reageer op Hjalmar

    Hjalmar

    Wat is dat nu weer voor belachelijke opmerking?

  • Mostafa Mouktafi, za 17 juli 2010 11:37 in reactie op Hjalmar Hoort Reageer op Mostafa

    Mostafa

    Nou, je zou een Ambulance broeder zijn, die een zo'n dronkelap moet reanemeren, zonder mondkap, om in de mond twee keer af en toe moet inblazen.
    Vodka stinkt anders dan bier en Rum weer iets anders stinkt dan wijn en Porto stinkt anders dan Jennever en ect...
    De Ambulance broeders kunnen het precies vertelen over deze bijzonder geuren.

  • Hjalmar Hoort, za 17 juli 2010 12:24 in reactie op Mostafa Mouktafi Reageer op Hjalmar

    Hjalmar

    Heb je nog nooit leren genieten van alchohol dat je vind dat het allemaal stinkt stinkt stinkt stinkt? Beetje aanstellerig vind je niet?

  • Mostafa Mouktafi, za 17 juli 2010 13:54 in reactie op Hjalmar Hoort Reageer op Mostafa

    Mostafa

    Nee.

  • Hjalmar Hoort, za 17 juli 2010 14:16 in reactie op Mostafa Mouktafi Reageer op Hjalmar

    Hjalmar

    Leg es uit?

  • Mostafa Mouktafi, za 17 juli 2010 14:31 in reactie op Hjalmar Hoort Reageer op Mostafa

    Mostafa

    Zat je zelf in die boot?
    Waar sta je precies op de foto?
    Ben je toevallig die meid met een flesje Fristi?

  • Hjalmar Hoort, za 17 juli 2010 19:20 in reactie op Mostafa Mouktafi Reageer op Hjalmar

    Hjalmar

    Nee, waar ik een beetje op doel natuurlijk is de aanname dat iedereen die een pilsje drinkt stinkt, en dat iedereen die een pilsje drinkt gereanimeerd moet worden door een ambulance broeder. Ik weet best dat schraal bier meurt als de hel (waarvan akte Ernst. Ieder verenigingsganger kent de geur maar al te goed), maar het was vrij aandoenlijk, de afkeuring van meisjes met pils zeg maar, dat ik het niet kon laten.

  • Ernst Anepool, za 17 juli 2010 15:47 in reactie op Hjalmar Hoort Reageer op Ernst

    Ernst

    Tsja ik heb zelf bij Skol gewerkt, en ik kan je verzekeren, alcoholische dranken stinken enorm als ze niet meer in een gesloten fles zitten.

    Bier word echt een geur alsof net de paarden die voor de bierkar lopen gezamelijk hun behoeften hebben gedaan.

    Wijn word zoals eenieder weet azijn.

    En zelfs sterke dranken kunnen gaan "geuren" dat je er werkelijk het zuur van krijgt.





    Dat je dat niet meer ruikt als je totelorum in je eigen braaksel baadt geloof ik echter best, maar als je zo iemand als ambulancebroeder moet gaan reanimeren, lijkt me echt geen pretje.

  • Mat Salleh, za 17 juli 2010 04:30 in reactie op Mostafa Mouktafi Reageer op Mat

    Mat

    Mooie meiden? Welke mooie meiden?

  • Mostafa Mouktafi, za 17 juli 2010 10:18 in reactie op Mat Salleh Reageer op Mostafa

    Mostafa

    Nou, dan had u één glas minder moesten drinken.

  • Mat Salleh, za 17 juli 2010 12:44 in reactie op Mostafa Mouktafi Reageer op Mat

    Mat

    Teveel gedronken? Eerder te weinig voor ik deze dames als mooi betitel moet ik echt heel veel te veel gedronken hebben.

    Maar vanwaar toch je obsessie met alcohol?

  • Renée Olsthoorn, za 17 juli 2010 11:51 in reactie op Mat Salleh Reageer op Renée

    Renée

    Mooi misschien niet, maar misschien wel voldoende vlees voor een vleeshouwer...? ;-)

  • Mat Salleh, za 17 juli 2010 12:03 in reactie op Renée Olsthoorn Reageer op Mat

    Mat

    Haha, nee zelfs voor een Vleeshouwers iets te veel in een keer. :)

  • Mostafa Mouktafi, zo 18 juli 2010 09:42 in reactie op Renée Olsthoorn Reageer op Mostafa

    Mostafa

    Lang leve Just!

  • Censuur Joop, za 17 juli 2010 14:42 in reactie op Mostafa Mouktafi Reageer op Censuur

    Censuur

    En het wordt helemaal erg als ze ook nog roken. Je moet dan wel volkomen beschonken zijn wil je dat niet ruiken.

  • Mostafa Mouktafi, za 17 juli 2010 15:18 in reactie op Censuur Joop Reageer op Mostafa

    Mostafa

    Helaas bestaat geen neuskap!!

  • Jan B, vr 16 juli 2010 22:27 Reageer op Jan

    Jan

    Bespottelijk. Geen WK hier.

  • YggY ..., vr 16 juli 2010 22:25 Reageer op YggY

    YggY

    Ik neem aan dat de naam Heineken Music Hall onderdeel is van een soort eigendoms constructie waarbij Heineken hier ook wat over te zeggen heeft.

    Ik kan me voorstellen dat een stadion wat ook meedoet met de WK het stadion van FC Twente is, het stadion van FC Twente heet de Grolsch Veste

    De Amsterdam Arena kent nu nog een exclusief contract met Grolsch.

    Weten Grolsch en Heineken hier ook al van?

  • YggY ..., vr 16 juli 2010 22:31 in reactie op YggY ... Reageer op YggY

    YggY

    Correctie op mezelf, het exclusieve leveringscontract wat Grolsch heeft met de Amsterdam ArenA loopt nog tot en met 2017.

    Maar wie gaat dat betalen

  • Grolschje ., vr 16 juli 2010 22:59 in reactie op YggY ... Reageer op Grolschje

    Grolschje

    Mag ik een WK wedstrijd bezoeken?

  • Pieter Pan, vr 16 juli 2010 23:55 in reactie op Grolschje . Reageer op Pieter

    Pieter

    Als je maar geen Grolschjurkje aantrekt..

  • Jan B, zo 18 juli 2010 11:04 in reactie op Grolschje . Reageer op Jan

    Jan

    Nee. Dus bepaal je standpunt maar.

  • Ton evertsen, vr 16 juli 2010 22:20 Reageer op Ton

    Ton

    nu maar hopen dat er geen sponsor is die eist dat het ij van naam moet veranderen.

 

Reageren

opiniemakers

Populair

Scroll naar boven Scroll naar boven