27 juni 11 20:15 Reageer (60) Leven RSS

Mauro moet terug naar Angola

De 18 –jarige asielzoeker Mauro woont al 8 jaar bij zijn pleeggezin in Limburg en sinds kort in Noord-Brabant. Hij is volledig opgenomen door het gezin. Maar Mauro moet weg bij het gezin en uit Nederland

De meervoudige kamer van de rechtbank in Amsterdam bepaalde dat Mauro mocht blijven. Uitzetting zou een schending van Mauro's recht op bescherming in een gezinsleven zijn, zo vind de rechtbank. Maar minister Gerd Leers (Immigratie en Asiel) ging in beroep en won. Mauro moet dus toch terug naar Angola.

De pleegouders van Mauro hebben geprobeerd hem te adopteren maar dat lukt niet omdat niet kan worden vastgesteld dat de biologische ouders - Mauro’s biologische moeder woont in Angola, zijn biologische vader is buiten beeld - akkoord gaan met de verbreking van de familieband. Mauro heeft weliswaar een moeder in Angola maar zij heeft jaren geleden afstand van hem gedaan. Van een echte moeder-zoon relatie is dus geen sprake. Voor Mauro zijn zijn pleegouders zijn echte ouders en zijn pleegbroertje zijn echte broertje. Mauro’s pleegouders en hij zien op tegen de dag dat Mauro alleen op het vliegtuig naar Angola stapt.

Kort geleden ondertekende Mauro een contract waarin hij belooft vrijwillig te vertrekken. Desondanks probeert hij met zijn vrienden nog met één laatste actie aandacht voor zijn zaak te krijgen. Defence for Children maakt zich hard voor Mauro en roept daarom iedereen op dinsdag om 13:15 uur naar het plein in Den Haag te komen. Daar trappen Mauro en zijn voetbalteam een balletje tegen kamerleden die Mauro’s actie steunen. Deze kamerleden hebben een brief ondertekend waarin minister Leers met klem wordt verzocht van zijn discretionaire bevoegdheid gebruik te maken om Mauro in Nederland te houden. Kijk hier voor meer informatie over de actie voor Mauro.

In Uitgesproken VARA een gesprek met Mauro Manuel en zijn pleegmoeder.

Laatste Reacties (60) Reageer Reacties in wachtrij: 0

  • Marjolein Stuijfbergen, wo 29 juni 2011 09:39 Reageer op Marjolein

    Marjolein

    jammer dat dit artikel niet meer aandacht krijgt;

    was gisterenavond nog onderwerp bij SBS 6; dus ook te zien voor Henk en Ingrid

  • Marjolein Stuijfbergen, di 28 juni 2011 17:27 Reageer op Marjolein

    Marjolein

    Brief vanmiddag aangetekend verstuurd, voor wie geinteresseerd is hieronder het adres:


    Minister voor Immigratie en Asiel,
    Dhr. G.B.M. Leers,
    Postbus 20011,
    2500 EA Den Haag

  • jose van leeuwen, di 28 juni 2011 17:07 Reageer op jose

    jose

    leden van politieke partijen,VVD,Groen Links, CDA,CU en PVDA hebben 5 minuten gevoetbald tegen de uitzetting van deze jongen. Van het CDA en VVD kan ik het niet uitstaan, wel deze regering steunen en toch meevoetballen.
    Het was een emotionele bijeenkomst ,prachtig maar het zou voor alle kinderen moeten gelden,kinderen stuur je niet na 9 jaar terug.

  • Theo Joubert, di 28 juni 2011 17:02 Reageer op Theo

    Theo

    Krijgen we ook eens een verhaal over een asielzoeker die niet terug hoeft maar die hier mag blijven?

  • Sylvia Stuurman, di 28 juni 2011 17:54 in reactie op Theo Joubert Reageer op Sylvia

    Sylvia

    [Krijgen we ook eens een verhaal over een asielzoeker die niet terug hoeft maar die hier mag blijven?]

    Krijgen, krijgen, altijd maar krijgen...

    Ga zelf op zoek en vertel wat je hebt gevonden!

  • Jager Verzamelaar, di 28 juni 2011 14:51 Reageer op Jager

    Jager

    ik zeg het niet graag maar is het niet de meest humane oplossing om Leers uit te zetten naar Angola of Irak?

    En is er niet iemand met een achterhuis om m te laten onderduiken?

    Ach wat lul ik ook

    Ik heb wel een plek voor m

  • harry harrysen, di 28 juni 2011 13:30 Reageer op harry

    harry

    Wat een idioot besluit. Als iemand in Nederland aankomt, dient hij/zij binnen hooguit twee maanden te weten of hij kan blijven of moet vertrekken. Je kunt niet maken om iemand acht jaar te laten waten...

  • Bas Grootel, di 28 juni 2011 15:30 in reactie op harry harrysen Reageer op Bas

    Bas

    Harry: Een tien jarig jongetje zonder familie mag niet uitgezet worden. Dat heet een ama.

  • robert vd heide, di 28 juni 2011 09:56 Reageer op robert

    robert

    dit kabinet doet dingen om de verkeerde redenen

    een jongen uit angola op de korrel nemen ,omdat dat zo lekker uitkomt in dit politieke klimaat

    trouwens ,over klimaat gesproken vvd wil knmi afschaffen ,,reden : knmi gelooft ook in opwarming vd aarde

    waarschijnlik is bij de vvd de aarde nog steeds plat
    net als dat ie leers ondanks zn christelijke opvoeding elke keer precies het tegengestelde doet als met wat mededogen en verstand zou moeten


    eigenlijk worden wij ook geregeerd door een neo-liberaal/zwaar conservatieve taliban achtige kliek ,die alle emancipatore verworvenheden weer wil afpakken,afschaffen ,en als het aan de pvv ligt afschieten

    oppositie ,laat dit kabinet vallen,,,reden maakt niet uit ,als het resultaat dan maar is ,nieuwe verkiezingen ,en dit keer volgens procedures en niet met op rug gedraaide armen en bijna ingevochten door procedures te skippen of negeren

    democratische verkiezing en benoeming dit keer graag

  • Frenck Mahon, di 28 juni 2011 09:50 Reageer op Frenck

    Frenck

    Het uitzetten van Mauro heeft niets met de PVV te maken maar is 100% CDA beleid.
    Dit baseer ik op het oorverdovend zwijgen van Kathleen Ferrier en Ad Koppejan, de 2 bewakers die in sept 2010 zich hebben opgeworpen voor de menselijke waarde.

  • robert vd heide, di 28 juni 2011 10:05 in reactie op Frenck Mahon Reageer op robert

    robert

    vergeet niet dat aart jan de geus de nieuwe koers gaat uitzetten bij cda ,,,dus die menselijkheid zal ver te zoeken zijn in de toekomst

  • Jager Verzamelaar, di 28 juni 2011 14:54 in reactie op Frenck Mahon Reageer op Jager

    Jager

    Het heeft alles met de PVV te maken

    we zijn officieel een racistische natie

    Je maintandrai moet vervangen worden voor Je Haate non-ariers

    of dacht u soms dat dit een Amerikaans kind overkomen was?

  • sjaak de intellectueel, di 28 juni 2011 15:56 in reactie op Jager Verzamelaar Reageer op sjaak

    sjaak

    Als deze niet blank was wel.

  • Frenck Mahon, di 28 juni 2011 17:29 in reactie op Jager Verzamelaar Reageer op Frenck

    Frenck

    Laatste tijd nog een interview met Verhagen gelezen?
    Deze jongen is een Christen dus het zal Wilders weinig boeien of hij uitgezet wordt of niet.
    Nee Mauro is 100% voor rekening van het CDA

  • Des Duivels, di 28 juni 2011 07:05 Reageer op Des

    Des

    Sorry, maar dit gaat zelfs mij te ver. Deze knul verdient het om in Nederland te mogen blijven. Mauro is geen gelukszoeker die financiele middelen blokkeert voor echte asielbehoeftigen. Hij is min of meer geadopteerd maar beschikt niet over de juiste ambtelijke papiertjes. Dit zijn die momentjes waar je jezelf als minister kunt onderscheiden.

    Vandaag gaat er een brief uit naar Leers en Wilders. Henk en Ingrid zijn verbolgen over deze dwaasheid..

  • Eline W, di 28 juni 2011 08:27 in reactie op Des Duivels Reageer op Eline

    Eline

    Wow, complimenten.

  • Erwin Soup, di 28 juni 2011 08:58 in reactie op Des Duivels Reageer op Erwin

    Erwin

    Je bent niet geloofwaardig. Evenmin ben jij woordvoerder van/ voor 'Henk en Ingrid'. Je reactie is enkel maar te zien/ lezen als een pro-PVV spin. Alhoewel...pro? *PROEST*

  • harry jager, di 28 juni 2011 09:55 in reactie op Des Duivels Reageer op harry

    harry

    [Mauro is geen gelukszoeker die financiele middelen blokkeert voor echte asielbehoeftigen.]
    Mauro is door zijn ouders (die in een sloppenwijk wonen??) op een vliegtuig gezet. Mauro heeft nog steeds contact met zijn moeder dus een verblijfsvergunning voor hem betekent dat heel de familie,, onder het mom van gezinshereniging, hier naar toe komt.
    Zoals altijd in deze reportages wordt er maar de halve waarheid verteld.

  • YggY ..., di 28 juni 2011 10:09 in reactie op Des Duivels Reageer op YggY

    YggY

    Zo meneer des Duivels, weer een nieuwe manier gevonden om mensen zand in de oogjes te strooien ?

  • Gracchus Babeuf, di 28 juni 2011 13:58 in reactie op YggY ... Reageer op Gracchus

    Gracchus

    Doe niet zo lullig joh.
    Ik wil niet discrimineren, maar Mauro is pikzwart. Die lui zijn niet te vertrouwen, anders waren ze wel blank geweest. Begrijp dat nou. Zwarten worden al eeuwen gediscrimineerd, dan moet het toch wel waar zijn dat ze niet deugen. Wat mot je nou? ;-)

  • YggY ..., di 28 juni 2011 15:04 in reactie op Gracchus Babeuf Reageer op YggY

    YggY

    http://www.youtube.com/watch?v=GcA07j40dcs

  • Bas Grootel, di 28 juni 2011 04:41 Reageer op Bas

    Bas

    Waarom wordt een tien jarige jongen vanuit Angola in zijn eentje op een vliegtuig naar Nederland gezet. Door een moeder die in een sloppenwijk woont. Een moeder die de familieband blijkbaar niet wil verbreken. Mijn gevoel zegt dat hier veel meer achter zit. Laat de journalisten hier eens achteraan gaan.

  • Bert Deepool, ma 27 juni 2011 23:48 Reageer op Bert

    Bert

    Mauro moet blijven. Mauro is goed geintegreerd, gaat straks werken en het kleine beetje geld wat hij gekost heeft gaat hij straks keurig terug verdienen. Geef Mauro zo snel mogelijk een sofinummer opdat hij volwaardig mee kan doen in onze maatschappij. Mauro hoeft m.i. geen Nederlander te worden.

  • zorba de griek, ma 27 juni 2011 23:27 Reageer op zorba

    zorba

    Ik moet bekennen dat ik dit ook een beetje ver vindt gaan. Maar de hier onder geuite pavlov-reacties zijn me een beetje te makkelijk.

    Om te beginnen denk ik dat het fair zou zijn op zijn minst de andere kant er ook bij te vertellen. Waarom hebben de rechter en Leers besloten te doen wat ze hebben gedaan. Het is mij een beetje te kort door de bocht om dit als niet relevant af te doen.

    Tevens is het zo dat als Leers vandaag besluit die jongen een verblijfsvergunning te geven staan er morgen 800 sosjale advokaten op de stoep met 4000 gelijksoortige dossiers. En die moeten dan ook allemaal blijven want anders is het weer discriminatie.

    Verder is dit het zoveelste bewijs dat de procedures rondom immigratie niet werken. Keer op keer blijkt dat het zo oneindig lang duurt om tot een definitief besluit te komen, dat de persoon in kwestie per definitie al weer zo lang in Nederland is dat je dit soort taferelen krijgt. En dan kan je Leers wel die 8 jaar in zijn schoenen schuiven maar hij zit er pas sinds oktober 2010.

    Ook verbaas ik me er over dat er in 2006 een generaal pardon heeft plaats gevonden maar dat er nog steeds uit allerlei hoeken en gaten mensen komen die schijnbaar niet onder het pardon vielen. En toch hier moeten blijven. Hoe kan dat? Wat heeft Albayrak met dit dossier gedaan? Waarom viel hij voor haar niet onder het generaal pardon?

    Daarnaast droom ik voor de zoveelste keer van afschaffing of in ieder geval inperking van het recht op gezinshereniging en gezinsvorming. Die, in mijn ogen luxe-migratiestroom, verstopt alle kanalen omdat het bijna de helft van de asielaanvragen bestreft. Als die stroom wordt ingedamd dan komt er weer ruimte om gevallen als deze jongen gewoon zonder problemen hier te laten. Nu worden werkelijke schrijnende gevallen de dupe omdat we nu eenmaal belangrijker vinden dat elke migrant tot in het oneindige recht heeft jan en alleman deze kant op te halen.

    Dus ja ik vind het ook allemaal heel zielig en gun die jongen het beste.

    Maar om dit soort problemen structureel de wereld uit te helpen redt je het echt niet met deze jongen ff een verblijfsvergunning te geven.

    Leers heeft in ieder geval aan gegeven in de toekomst een procedure maximaal 1 jaar te laten duren. Dat is nou wat je noemt een structurele oplossing. Maar de EU zal om 'humanitaire redenen' wel weer dwars gaan liggen waardoor we over 8 jaar nog steeds aan de lopende band dit soort gevallen zien opduiken. Zachte heelmeesters, you know.

  • Erwin Soup, di 28 juni 2011 07:52 in reactie op zorba de griek Reageer op Erwin

    Erwin

    --Om te beginnen denk ik dat het fair zou zijn op zijn minst de andere kant er ook bij te vertellen. Waarom hebben de rechter en Leers besloten te doen wat ze hebben gedaan. Het is mij een beetje te kort door de bocht om dit als niet relevant af te doen.--

    Ah, kijk 'es aan. “Zorba/ Paul Dijkhuis” is een insider?

    Ik zou niet weten waarom Leers heeft besloten om -alsnog- in hoger beroep te gaan. Jij evenmin lijkt mij, aangezien ik sterk betwijfel dat jij een politicus bent. De relevantie van Leers' keuze, in o.a. deze casus, is inderdaad... relevant. Helaas kan ik, of wie dan ook, geen gedachten lezen. Derhalve kan ik dan ook niet aantonen dat de PVV hier (weer?) mee te maken heeft.

    --Tevens is het zo dat als Leers vandaag besluit die jongen een verblijfsvergunning te geven staan er morgen 800 sosjale advokaten op de stoep met 4000 gelijksoortige dossiers. En die moeten dan ook allemaal blijven want anders is het weer discriminatie.--

    Er zijn, bij mijn weten, meer dan die 4k dossiers waar jij op doelt. En wat is er mis mee, wanneer een advocaat gebruik maakt van de NL-wetgeving? Dat het jou even niet uitkomt, is totaal irrelevant. Overigens: “discriminatie”? Ga je nu de slachtofferkaart trekken? Heel vreemd, aangezien ook dat iets is waar jij enkele malen enorm op hebt afgegeven. Slachtofferrol = zwaktebod?

    --Verder is dit het zoveelste bewijs dat de procedures rondom immigratie niet werken. Keer op keer blijkt dat het zo oneindig lang duurt om tot een definitief besluit te komen, dat de persoon in kwestie per definitie al weer zo lang in Nederland is dat je dit soort taferelen krijgt. En dan kan je Leers wel die 8 jaar in zijn schoenen schuiven maar hij zit er pas sinds oktober 2010. --

    Eens, o.a. bij de IND is het een (aantoonbare) puinzooi. Echter..wie schuift Leers die acht jaar in de schoenen? Hij schuift het juist van zich af! Acht genoten jaren, binnen een warm gezin, die nu compleet ontwricht is. En dat, mijn waarde, is zéér "on-Nederlands". Ongeacht je onderbuik.

    --Ook verbaas ik me er over dat er in 2006 een generaal pardon heeft plaats gevonden maar dat er nog steeds uit allerlei hoeken en gaten mensen komen die schijnbaar niet onder het pardon vielen. En toch hier moeten blijven. Hoe kan dat? Wat heeft Albayrak met dit dossier gedaan? Waarom viel hij voor haar niet onder het generaal pardon? --

    Vraag dat aan Leers i.p.v. hier? Of aan Rietje Verdonk? Of luister eens een keer naar alle "linkse" kritiek? Je kan het wel!

    --Daarnaast droom ik voor de zoveelste keer van afschaffing of in ieder geval inperking van het recht op gezinshereniging en gezinsvorming. --

    Droom lekker verder, als rechtse rukker heb je daar waarschijnlijk voldoende ervaring mee. Geen vorming van familie; geen hereniging van familie. Heb jij eigenlijk wel familie?

    --Als die stroom wordt ingedamd dan komt er weer ruimte --

    Welke stroom? Die van die tsunami? *PROEST*

    --Dus ja ik vind het ook allemaal heel zielig en gun die jongen het beste. --

    Kijk 'es aan, een beetje menselijkheid/ beschaafdheid heb je dus wel in je. Fijn.

    --Maar om dit soort problemen structureel de wereld uit te helpen redt je het echt niet met deze jongen ff een verblijfsvergunning te geven. --

    Correct! Echter...Mauro is hier op 12-jarige leeftijd gekomen. Een kind, die nu (bijna) volwassen is, de afgelopen acht jaar, binnen een warm Nederlands gezin opgegroeid. Wat heeft dat verder uit te staan met de verdere problematiek, van het asielbeleid?

    --Leers heeft in ieder geval aan gegeven in de toekomst een procedure maximaal 1 jaar te laten duren. Dat is nou wat je noemt een structurele oplossing. --

    Iets “aangeven” is nog géén structurele oplossing. Dat komt enkel voort uit je rechtse wanen.

    --Maar de EU zal om 'humanitaire redenen' wel weer dwars gaan liggen --

    Alles binnen het kader van de wetgeving. Dat het e.e.a. niet past binnen de 'rechtse denkkaders', van een beperkt aantal mensen, tja..Zachte heelmeesters, you know.

  • hans mandemakers, di 28 juni 2011 09:14 in reactie op Erwin Soup Reageer op hans

    hans

    En wat is er mis mee, wanneer een advocaat gebruik maakt van de NL-wetgeving? Dat het jou even niet uitkomt, is totaal..... helemaal mee eens , deze jongen moet gewoon lekker in nl blijven , maar dan ook niet meer zeuren over mosko en de manier waarop wilders is vrijgesproken....

  • Erwin Soup, di 28 juni 2011 14:58 in reactie op hans mandemakers Reageer op Erwin

    Erwin

    ---maar dan ook niet meer zeuren over mosko en de manier waarop wilders is vrijgesproken.... ---

    Grappig, ik kan mij niet heugen daar óóit 'krieties' over uit te hebben gelaten. Overigens, wat heeft de casus van Bram M. en Geert Wilders, met de uitzetting van deze jongen te maken? Kan je vast wel uitleggen, zonder je onderbuik te gebruiken, of allerlei zaken doorelkaar te halen. Toch?

  • Gracchus Babeuf, di 28 juni 2011 10:14 in reactie op zorba de griek Reageer op Gracchus

    Gracchus

    'Zachte heelmeesters, you know.'
    Je hebt als zoals altijd weer gelijk. Hoe harder, onmenselijker en wreder het asielbeleid wordt, hoe beter dat beleid is.

    Wees blij dat jij in dit joods-christelijk-humanistisch superieure land geboren bent. Hoeveelste generatie allochtoon ben jij eigenlijk?

  • zorba de griek, di 28 juni 2011 10:26 in reactie op Gracchus Babeuf Reageer op zorba

    zorba

    -- Hoeveelste generatie allochtoon ben jij eigenlijk?--

    Tweede generatie, mijn opa was een Oostenrijkse schilder.

  • Frenck Mahon, di 28 juni 2011 10:38 in reactie op zorba de griek Reageer op Frenck

    Frenck

    Nu snap ik waarom je fan bent van een club die John van de Brom uitmaakt voor NSB-er maar zelf op Jodenjacht wilt.

  • José Sijstermans, ma 27 juni 2011 23:16 Reageer op José

    José

    Ik kan me niet voorstellen hoe Leers dit voor zijn verantwoording kan nemen. Dan spoor je toch niet als mens.

  • harry jager, di 28 juni 2011 00:16 in reactie op José Sijstermans Reageer op harry

    harry

    [ Waarom hebben de rechter en Leers besloten te doen wat ze hebben gedaan. Het is mij een beetje te kort door de bocht om dit als niet relevant af te doen.]
    Omdat hij nog steeds contact heeft met zijn moeder, het is een raar verhaal hij woonde in een sloppenwijk maar ze betalen wel een vliegticket naar NL waar hij eerst verblijft bij vage kennissen. Het lijkt erop dat dit een soort kinderhandel is geweest.
    Ik kan dan ook achter Leers staan dat kinderhandel nooit mag lonen.
    Maar zoals altijd met deze verhalen je hoort niet de gehele waarheid in de reportages.

  • Eline W, di 28 juni 2011 08:27 in reactie op harry jager Reageer op Eline

    Eline

    Zelfs al zou dat zo zijn, dan is die jongen daar dus het slachtoffer van.

    Waarom denken mensen zo vaak wraak te nemen op mensen die foute bedoelingen hebben door het leven van kinderen kapot te maken. Dat zie je in heel vel zaken. Een kind is slachtoffer van een volwassene, die volwassene is nergens meer te bekennen, dus gaan we het slachtoffer maar lekker hard aanpakken.

    Daar kan ik dus echt niet bij.

  • Wim van Delft, ma 27 juni 2011 23:03 Reageer op Wim

    Wim

    Ik vreesde al dat mijn eerste bijdrage te hardvochtig was voor de sensitieve zieltjes bij joop.nl.

    Mijn punt in gekuiste versie :-) is dat asielprobleem niet wordt opgelost door de florerende asielindustrie en/of tenenkrommende emo-tv.
    Ik pleit voor stap voorwaarts door niet langer Nederlandse samenleving op te zadelen met vluchtelingenprobleem, maar zorg te dragen voor adekwate opvang in eigen regio.

  • Bijstandskoning van GeenStijl, ma 27 juni 2011 23:26 in reactie op Wim van Delft Reageer op Bijstandskoning

    Bijstandskoning

    Volgens mij heeft dit weinig met de asielindustrie te maken. Zijn zorgzame moeder (kuch) heeft hem op 10-jarige leeftijd op het vliegtuig gezet naar Europa. Ik denk dat die mentaliteit ook verantwoordelijk is voor de ellende in Afrika: niet vooruit plannen. Een plan opstellen over hoe je je leven zo gaat inrichten dat je gelukkig en succesvol wordt.

    Deze Mauro maakt op mij een indruk alsof hij moeite wil doen om in zijn hart Nederlander te worden. Wat mij betreft stuurt Leers dan maar aso-immigranten terug, die wel een verblijfsvergunning hebben. Tegen de wet, maar Nederland heeft veel minder aan hen. Sterker, ze kosten waarschijnlijk alleen geld.

  • Marjolein Stuijfbergen, ma 27 juni 2011 23:31 in reactie op Wim van Delft Reageer op Marjolein

    Marjolein

    ''Ik vreesde al dat mijn eerste bijdrage te hardvochtig was voor de sensitieve zieltjes bij joop.nl''''

    Dat pleit voor u; u lijkt hiermee aan te geven dat u ergens toch ook beseft dat u te ver gaat...

  • Lalex Serra, ma 27 juni 2011 22:52 Reageer op Lalex

    Lalex

    maar hopen dat in Angola hij een inburgerings klas mag volgen en portuguees mag leren....

  • Anja Lodewijks, ma 27 juni 2011 22:24 Reageer op Anja

    Anja

    Meedogenloos en hufterig, wat een schril contrast vormt met de liefdevolle pleegouders die de jongen als hun eigen zoon zien en hem willen adopteren.

    Iemand die hier willens en wetens toe in staat is, heeft geen menselijk hart.

  • Piet Paaltjes, ma 27 juni 2011 22:17 Reageer op Piet

    Piet

    Wat was de beweegreden van de rechter om de minister gelijk te geven ?

  • Michiel Online, ma 27 juni 2011 22:02 Reageer op Michiel

    Michiel

    zelfde verhaal niks nieuws

  • Marjolein Stuijfbergen, ma 27 juni 2011 21:42 Reageer op Marjolein

    Marjolein

    Kunnen we niet een (online) nationale handtekeningactie houden?

    Ik heb geen flauw benul hoe je zoiets op poten zet, Maar misschien dat we dit artikel kunnen doorsturen via ons privé e-mail adres met het verzoek een reactie c.q. naam als handtekening te plaatsen?

    Is dit een idee?

  • Erwin Soup, ma 27 juni 2011 22:24 in reactie op Marjolein Stuijfbergen Reageer op Erwin

    Erwin

    Marjolein, hoe nobel een handtekeningactie ook moge zijn...daarvoor is het nu te laat. Dit gozertje dient zeer binnenkort te vertrekken, uit een land welke hij al geruime tijd als de zijne ziet.

    Schrijf een (aangetekende!) brief aan die beul van een Leers? Mobiliseer vrienden/ familie/ etc. om hetzelfde te doen?

    Of:

    Steun Mauro en kom allemaal naar de demonstratie!
    Wanneer: dinsdag 28 juni
    Waar: Het Plein, Den Haag
    Tijdstip: 13.15 tot 13.45 uur

  • Marjolein Stuijfbergen, ma 27 juni 2011 22:54 in reactie op Erwin Soup Reageer op Marjolein

    Marjolein

    Waarom is een handtekeningactie te laat en een demonstratie niet, kan dat niet samen gaan?

    Ik bedoel, alle aandacht en actie zou toch moeten kunnen helpen?

  • Erwin Soup, di 28 juni 2011 07:24 in reactie op Marjolein Stuijfbergen Reageer op Erwin

    Erwin

    --Waarom is een handtekeningactie te laat en een demonstratie niet, kan dat niet samen gaan?

    Ik bedoel, alle aandacht en actie zou toch moeten kunnen helpen? --

    Euhm...waarom -mogelijk- te laat?
    Uitzoeken hoe handtekeningenactie werkt/ op te zetten;
    Verspreiden van/ bekend worden van actie + ontvangen van handtekeningen, vergt enige tijd;
    Politici lachen veelal om dit soort acties, leggen het verder naast zich neer (na mogelijk een mediamomentje te hebben gescoort);

    Begrijp me niet verkeerd. Ieder initiatief is meer dan welkom. En zeker zou alle actie kunnen helpen. Leef je uit, gebruik alle creativiteit waar je over beschikt. Echter, -mijns inziens-, is het opzetten van een 'vreemde actie', iets aan de late kant. Maar dat ben ik, met mijn zeer beperkte visie. Demonstratie is vandaag, terwijl Mauro (zeer) binnenkort dient te verdwijnen.

    Overigens...pin mij hier niet op vast, maar volgens mij was er eerder al zo'n actie opgezet. Voor Leers in hoger beroep ging, waren er enkele politici actief bezig met zijn casus. Teleurstelling alom, toen deze nieuwe situatie naar voren kwam. Alle eerder genomen actie voor niets, aangezien Leers besloot het in hoger beroep te gooien. Je mag je afvragen, waar zijn motivatie vandaan kwam. Iets met 30 zilveringen, zegt mijn onderbuik...

  • Marjolein Stuijfbergen, ma 27 juni 2011 21:39 Reageer op Marjolein

    Marjolein

    Waar moet hij dan naartoe?

    Ik zit hier echt te vloeken, dat doe ik anders nooit, en jullie horen me toch niet, maar dit doet zo verschrikkelijk veel pijn!!!

    Ik wil niet leven in een land waar men kinderen dit aan doen!!!!

    We hebben de mond vol over de onbeschaafdheid in andere landen, maar wat zijn wij nu aan het doen dan?

    Wat doet Nederland???????????

    Jongens, dit mogen we toch niet laten gebeuren!!!!! Als ik aan mijn eigen zoon (19) denk, dan breekt mijn hart!!!

    Deze jongen is ook een zoon

  • harry jager, ma 27 juni 2011 23:57 in reactie op Marjolein Stuijfbergen Reageer op harry

    harry

    [Deze jongen is ook een zoon ]
    Daarom mag ie terug naar zijn moeder.

  • Marjolein Stuijfbergen, di 28 juni 2011 06:21 in reactie op harry jager Reageer op Marjolein

    Marjolein

    Nee, zo werkt het niet.

    Zijn biologische moeder heeft hem afgestaan, misschien zelfs met veel liefde in haar hart!!

    Op een leeftijd dat hij heel hard liefde, zorg en bescherming nodig had. Geluk bij een ongeluk heeft hij die gekregen in Nederland.

    Deze jongen is als een zoon voor hen. Ze hebben hem met liefde verzorgd en begeleid tot de jongen die hij nu geowrden is.

    Hij is als een zoon voor hen, en hij is als jonge volwassene nog veel te kwetsbaar; het kindzijn amper ontgroeid. Het is een stoere leeftijd, maar bij lange niet zó stoer dat hij alleen naar een voor hem inmiddels vreemd achterland kan worden teruggestuurd. En bedenk dat hij als kind van 10 jaar al zo'n traumatische ervaring achter de rug heeft!!

    Dit staat bijna gelijk aan een oorlogshandeling; daarbij raken kinderen verweesd door aanslagen, hier door ze op het vliegtuig te zetten naar de eenzaamheid!!

  • Martino Campos, di 28 juni 2011 13:54 in reactie op Marjolein Stuijfbergen Reageer op Martino

    Martino

    Ok, nobel allemaal, maar zo zijn er nog veel meer.

    Neem jij er ook eentje op Marjolein??? Of ga je hem persoonlijk steunen, met jouw geld?

    Of gaat dat weer net wat te ver? Moet dat een ander maar doen.

    Makkelijk hoor, al die emotie loslaten op 1 jongen. Maar niemand die over een jaar zich die jongen nog kan herinneren.

  • Marjolein Stuijfbergen, di 28 juni 2011 21:09 in reactie op Martino Campos Reageer op Marjolein

    Marjolein

    Ja, dat is het trieste, iedereen gaat gewoon door met zijn eigen leven.

    En wat betreft iemand opnemen? deze jongen is geweldig opgenomen door heel lieve pleegouders. Maar toch moet hij weg!!

  • jose van leeuwen, ma 27 juni 2011 21:28 Reageer op jose

    jose

    Tranen liepen over mijn wangen van schaamte en verdriet om deze jongen en zijn stiefouders/broertje.
    Wat zijn we toch een ...land.

  • Vincent Gerdsen, ma 27 juni 2011 21:26 Reageer op Vincent

    Vincent

    Fijn dat het CDA en VVD gekozen hebben voor de PVV, ze zouden zich moeten dood schamen. Een knul van 18 jaar terug sturen naar Angola, hou kom je erbij. Het is goed dat de VARA er aandacht voor heeft. Ik neem aan dat er een aktie komt om deze uitzetting tegen te houden.
    Dit kabinet moet gewoon naar huis gestuurd worden, zo hardvochtig is het nog nimmer hier geweest.

  • Bijstandskoning van GeenStijl, ma 27 juni 2011 23:21 in reactie op Vincent Gerdsen Reageer op Bijstandskoning

    Bijstandskoning

    Kabinet moet naar huis gestuurd worden? Naar Angola zul je bedoelen...

  • jopie bakkert, di 28 juni 2011 00:05 in reactie op Vincent Gerdsen Reageer op jopie

    jopie

    het is aksie geen actie!

  • Bijstandskoning van GeenStijl, ma 27 juni 2011 21:13 Reageer op Bijstandskoning

    Bijstandskoning

    Wat een drama. En dan zit je ook nog in Limburg, PVV-land bij uitstek.

  • jaap vos, ma 27 juni 2011 21:01 Reageer op jaap

    jaap

    Helaas voor deze jongen want hij woont in de provincie met de grootste aanhang van dit beleid. Hoe Nederlands hij ook is daar zal geen oog of oor voor zijn bij deze bewindslieden en hun aanhang. Het menselijke aspect is totaal weg bij deze bewindslieden en hun aanhang. Rechts is moedwillig uit op de totale vernietiging van het menselijke sociale gedachten- & cultuurgoed !!! Jantje Smit & de palingsound dat wordt de nieuwe cultuur........

  • Eline W, ma 27 juni 2011 20:54 Reageer op Eline

    Eline

    Sinds wanneer is het de taak van de minister om tegen individuele zaken in beroep te gaan.

    Dat betekent dus dat deze minister dit expres doet, en deze zaak kent. Anders was hij niet in hoger beroep gegaan. Hoe kan je zo onmenselijk zijn...

  • Han van der Horst, ma 27 juni 2011 22:12 in reactie op Eline W Reageer op Han

    Han

    En maar klagen en zeuren dat die procedures zo eindeloos worden gerekt. nu weten we wie dat doet: de minister zelf

  • Theo Joubert, wo 29 juni 2011 08:32 in reactie op Han van der Horst Reageer op Theo

    Theo

    Waar blijkt dat nu uit?

  • Erwin Soup, ma 27 juni 2011 20:44 Reageer op Erwin

    Erwin

    Overigens: waar haalt Leers het lef vandaan, om weer een Nederlands gezin te slopen? Gezin & hoeksteen? Christelijke barmhartigheid? Walgelijke hardvochtigheid!

    --Maar minister Gerd Leers (Immigratie en Asiel) ging in beroep en won.--

    En de PVV maar gniffelen..

  • Tealc of Shulak, ma 27 juni 2011 20:40 Reageer op Tealc

    Tealc

    Dat is pas onmenselijk..

 

Reageren

opiniemakers

Populair

Scroll naar boven Scroll naar boven