04 mei 11 16:59 Reageer (141) Leven RSS

Dominee: korte rokjes maken mannen gek

'Vrouwen moeten beseffen wat 'schaars gekleed' met mannen doet' en zich bedekken

Dominee Arie Simons uit Vinkeveen schrijft op de othodox-christelijke jongerenwebsite RefoWeb dat vrouwen zich zedelijker moeten kleden. 'Mede door hun gedrag, houding en uitstraling zijn zij een verzoeking voor mannen', aldus de dominee. In andere woorden: Mannen, als jullie je ogen of handen niet van een vrouw kunnen houden is het haar eigen schuld. Had ze zich maar moeten bedekken.

Simons geeft op de website antwoord op de vraag van een jongen die meent dat hij voortdurend alert moet zijn waar zijn ogen 'toevallig' op stuiten. Hij vraagt de dominee om praktisch advies "hoe van seconde tot seconde te wandelen?"

De dominee heeft geen direct antwoord op zijn vraag, behalve dat de jongen 'wanneer de zonde de oogpoort binnenkomt, de zonde direct bij het kruis moet brengen'. Wat dat ook mag betekenen. Veel liever geeft Simons de vrouwen de schuld:

"Ik hoop dat alle vrouwen en meisjes deze vragenrubriek lezen. Zij moeten beseffen wat  'schaars gekleed' met mannen doet. Mede door hun gedrag, houding en uitstraling zijn zij een verzoeking voor mannen [...] Wat kan dat een worsteling zijn in het leven."

Trouw: Dominee: Vrouwen, bedekt u

cc-foto: applegurl

Laatste Reacties (141) Reageer Reacties in wachtrij: 0

  • Fred Mulder, vr 06 mei 2011 12:06 Reageer op Fred

    Fred

    Wel tekenend dat korte rokjes meer reacties oproept dan de tas van LV.

  • Peer JaWel, do 05 mei 2011 18:28 Reageer op Peer

    Peer

    Precies Piet, god heeft ons niet met kleren geschapen, hij heeft zelfs geen kleren geschapen.
    Kleren zijn door de mens geschapen.
    Mode heet dat tegenwoordig maar ik vind het gewoon een klerenstreek.

  • Ginger Ted, do 05 mei 2011 19:09 in reactie op Peer JaWel Reageer op Ginger

    Ginger

    Jammer genoeg wel een steeds weer terugkerende schapenvacht. Maar daar weten wij mensen wel raad op door, let maar eens op, de ons daarom steeds weer zichtbaar dankbare, schapen van te verlossen. Wij (ont)worstelen ons bij voortduring als ongelovige Thomassen van deze onnodige niet-godgegeven dracht en nog veel meer.

  • Piet Knollema, do 05 mei 2011 17:35 Reageer op Piet

    Piet

    Waarom heeft god ons dan niet met kleren aan geschapen?

  • simon lagroht, do 05 mei 2011 17:24 Reageer op simon

    simon

    naïeve dominee, vrouwen beseffen heel goed wat 'schaars gekleed' met mannen doet....daarom kleden ze zich nu juist zo.

  • Jager Verzamelaar, do 05 mei 2011 15:18 Reageer op Jager

    Jager

    En nog een voor de Dominee

    [En wat maken jullie je zorgen over kleding? Kijk eens naar de lelies, kijk hoe ze groeien in het veld. Ze werken niet en weven niet. 29 Ik zeg jullie: zelfs Salomo ging in al zijn luister niet gekleed als een van hen. 30 Als God het groen dat vandaag nog op het veld staat en morgen in de oven gegooid wordt al met zo veel zorg kleedt, met hoeveel meer zorg zal hij jullie dan niet kleden, kleingelovigen? 31 Vraag je dus niet bezorgd af: “Wat zullen we eten?” of: “Wat zullen we drinken?” of: “Waarmee zullen we ons kleden?” 32 – dat zijn allemaal dingen die de heidenen najagen.]

  • Jager Verzamelaar, do 05 mei 2011 15:15 Reageer op Jager

    Jager

    [25 Daarom zeg ik jullie: maak je geen zorgen over jezelf en over wat je zult eten of drinken, noch over je lichaam en over wat je zult aantrekken. Is het leven niet meer dan voedsel en het lichaam niet meer dan kleding? ]

    Het maakt volgens jezus geen donder uit meneer de dominee

  • Sylvia Stuurman, do 05 mei 2011 17:01 in reactie op Jager Verzamelaar Reageer op Sylvia

    Sylvia

    Jezus was zo gek nog niet ;-)
    Ik ben absoluut niet gelovig, van welke religie dan ook (als ik moest kiezen werd ik heiden), maar ik ben wel een fan van jezus.

  • Jager Verzamelaar, do 05 mei 2011 17:25 in reactie op Sylvia Stuurman Reageer op Jager

    Jager

    Nou ja dit komt wel uit een van the bibles greatest hits naar mijn idee

  • Ginger Ted, do 05 mei 2011 14:15 Reageer op Ginger

    Ginger

    Om de bij voorbaat verloren strijd van onze religieuze mannelijke voorgangers nog iets vrolijker te verbeelden hier een stukje uit "And God Created Woman" uit de onvolprezen serie Father Ted u aangeboden door Ginger Ted:

    http://www.youtube.com/watch?v=f49-tDSxSCM&playnext=1&list=PL2C6569326F6AC780

  • Jager Verzamelaar, do 05 mei 2011 15:11 in reactie op Ginger Ted Reageer op Jager

    Jager

    Daar speel ik ook in

    http://4.bp.blogspot.com/_vKkO-Vg3VbQ/TR4dQkT_xeI/AAAAAAAABPw/Hs1lJWlJiYA/s1600/JACK.jpg

  • Florian Lichti, do 05 mei 2011 13:07 Reageer op Florian

    Florian

    Ik draag mijn rokjes altijd tot ONDER de knie dus mij treft geen blaam!

  • Joop Schouten, do 05 mei 2011 13:19 in reactie op Florian Lichti Reageer op Joop

    Joop

    Pas maar op dat je niet over de zoom struikelt.
    ...
    Wat draag je eigenlijk boven de knie?

  • Anja Lodewijks, do 05 mei 2011 14:03 in reactie op Florian Lichti Reageer op Anja

    Anja

    En waar zit de bovenkant van het rokje?

  • Sheherazade S, do 05 mei 2011 11:32 Reageer op Sheherazade

    Sheherazade

    Sorry dominee, ik doe hem al uit.

  • Sheherazade S, do 05 mei 2011 12:05 in reactie op Sheherazade S Reageer op Sheherazade

    Sheherazade

    zo beter? ;)

  • Mostafa Mouktafi, do 05 mei 2011 14:20 in reactie op Sheherazade S Reageer op Mostafa

    Mostafa

    Maar hoe kort de rokjes vind de Dominee kort?
    Een man uit Schotland draagt ook een rok, die moet het ook weten zodat hij niet voor deze Dominee ooit iets uit de grond pakt!

  • Sheherazade S, do 05 mei 2011 15:01 in reactie op Mostafa Mouktafi Reageer op Sheherazade

    Sheherazade

    :))))
    Ik krijg het gevoel dat harige mannenbenen een minder grote verzoeking zullen zijn voor deze dominee.

    But i could be wrong.....

  • Joop Schouten, do 05 mei 2011 15:22 in reactie op Sheherazade S Reageer op Joop

    Joop

    Misschien is het een hominee.

  • Florian Lichti, do 05 mei 2011 17:27 in reactie op Sheherazade S Reageer op Florian

    Florian

    Sluit mij niet uit Sheherazade S!!!! :-)

  • Gerwin van Eersel, do 05 mei 2011 11:00 Reageer op Gerwin

    Gerwin

    Waarmee maar weer aangetoond is dat we van alle religies af moeten. Het enige waar religies goed voor zijn is inperking van vrijheid van handelen en denken.

  • Sylvia Stuurman, do 05 mei 2011 11:46 in reactie op Gerwin van Eersel Reageer op Sylvia

    Sylvia

    [Waarmee maar weer aangetoond is dat we van alle religies af moeten.]

    Nee.
    Er wordt mee aangetoond dat we af moeten het voor anderen willen bepalen wat ze wel of niet aan moeten of mogen trekken.

    Of dominees (van alle gezindten en partijen) daarbij groepsdruk in de vorm van een religie misbruiken, of proberen de wetgeving er voor te misbruiken doet eigenlijk niet zoveel ter zake.
    Hoewel, aan groepsdruk kun je je nog onttrekken; aan wetgeving niet...

  • Han van der Horst, do 05 mei 2011 10:58 Reageer op Han

    Han

    Nog een clippie voor de dominee

    http://www.youtube.com/watch?v=1UwOrWnXOQ0&feature=feedrec_grec_index

  • Joop Schouten, do 05 mei 2011 12:15 in reactie op Han van der Horst Reageer op Joop

    Joop

    En nog een:

    http://www.youtube.com/watch?v=H46uf5-Way0&NR=1

    ; )

  • Ieder - eenwilvrijzijn, do 05 mei 2011 10:46 Reageer op Ieder

    Ieder

    Oh oh oh...

    ¿¡ Wat moet ik nu nog ... !?
    ¿¡ waar kan ik nu nog heen ... !?

    +

  • YggY ..., do 05 mei 2011 11:10 in reactie op Ieder - eenwilvrijzijn Reageer op YggY

    YggY

    Gezien je beeldje bij je naam zou ik voor willen stellen dat voor je ergens heen gaat je eerst wel een rokje aan moet doen.

    Maar niet te kort natuurlijk, je wilt toch geen boze dominee achter je aan ?

  • Ieder - eenwilvrijzijn, do 05 mei 2011 11:42 in reactie op YggY ... Reageer op Ieder

    Ieder

    "... Gezien je beeldje bij je naam zou ik voor willen stellen dat voor je ergens heen gaat je eerst wel een rokje aan moet doen.

    Maar niet te kort natuurlijk, je wilt toch geen boze dominee achter je aan ? ..."

    Hahaha...

    Oké... maar liever ga ik naar een plaats waar alles mag ...

    http://www.youtube.com/watch?v=6TgZJCh8l9Y

    ;-)

  • Anja Lodewijks, do 05 mei 2011 13:50 in reactie op Ieder - eenwilvrijzijn Reageer op Anja

    Anja

    ...Oké... maar liever ga ik naar een plaats waar alles mag ...

    Dat is meer vrijheid van kleding uitdoen. Het toppunt van vrijheid.

  • jeroen barends, do 05 mei 2011 10:09 Reageer op jeroen

    jeroen

    "Rokjesdag"?
    http://opinie.volkskrant.nl/artikel/show/id/3077

    Hier bij mij is het elke dag 'rokjesdag' :-D

    http://www.khmerfuture.com/modules/My_eGallery/gallery/Group/Thai%20uniform.jpg

    De dominee zegt 't zelf... "maakt mannen gek". Dus mannen zijn gek. En bij gebrek aan korte rokjes doet men het maar met jongetjes met korte broekjes, hoewel dat meer een hobby is van katholieke geestelijken (of wat er dan tot nu toe van gebleken is)...

    Beetje beheersing en stil genieten is op z'n plaats, meneer de dominee!

  • Rob van Koot, do 05 mei 2011 10:01 Reageer op Rob

    Rob

    Beste dominee, vrouwen beseffen dat heel goed en dragen daarom die korte rokjes. En gelukkig maar, hoewel het altijd treurig is bij de veertigers. Zo'n leeftijd dat sommige vrouwen wanhopig denken dat ze het nog hebben en ons onaangekondigd confronteren met benen die het daglicht niet kunnen verdragen. Maar tot 30-35 jaar vind ik een verbod op korte rokjes niet nodig.

  • Anja Lodewijks, do 05 mei 2011 11:03 in reactie op Rob van Koot Reageer op Anja

    Anja

    ...Beste dominee, vrouwen beseffen dat heel goed en dragen daarom die korte rokjes. En gelukkig maar, hoewel het altijd treurig is bij de veertigers. Zo'n leeftijd dat sommige vrouwen wanhopig denken dat ze het nog hebben en ons onaangekondigd confronteren met benen die het daglicht niet kunnen verdragen. Maar tot 30-35 jaar vind ik een verbod op korte rokjes niet nodig...

    Zo is dat, alle vrouwen hebben maar één doel in hun leven en dat is de rokkenjagers het hoofd op hol te brengen. En na de 30-35 is bij elke vrouw het lijf uitgezakt en moeten ze stoppen met al die poepelegein. Heeft u ook nog een ideale maat voor ogen?
    Maatje 34 ofzo?

  • YggY ..., do 05 mei 2011 12:36 in reactie op Anja Lodewijks Reageer op YggY

    YggY

    Maatje 34 ofzo?
    ================

    Ik weet niet of dit onder de jeugd van tegenwoordig nog wel een gangbare maat is.

  • Anja Lodewijks, do 05 mei 2011 13:34 in reactie op YggY ... Reageer op Anja

    Anja

    Nee Yggy, het is de gemiddelde modellenmaat die in de media het vertekende beeld van de werkelijkheid laat zien, maar waar mensen wel zich aan vergapen.
    Hier is een voorbeeld:
    Bij de afdeling Fashion zitten meiden die aan strikte eisen voldoen en geboekt worden voor opdrachten wat betreft beauty, fashion, glamour, badkleding en dergelijke. De gemiddelde eisen hiervoor zijn:

    Leeftijd: 15 jaar en ouder
    Lengte: minimaal 1.72
    Maat: confectiemaat 32 t/m 36 (maten: 90-60-90)

    Gelukkig wordt hier steeds meer tegen geprotesteerd vanwege de anorexia problemen bij modellen en jonge meisjes.

  • Rob van Koot, do 05 mei 2011 14:08 in reactie op Anja Lodewijks Reageer op Rob

    Rob

    [Zo is dat, alle vrouwen hebben maar één doel in hun leven en dat is de rokkenjagers het hoofd op hol te brengen]

    nee ze dragen korte rokjes omdat ze zo lekker zitten. Kom op zeg, een vrouw met een kort rokje is zeker niet uit op sex maar wil wel opvallen. En dat is heel normaal. Als de vrouwen niet verleiden waren we er niet geweest. Overigens vind ik 34 iets voor een lange rok, maar dat terzijde.

  • Anja Lodewijks, do 05 mei 2011 15:37 in reactie op Rob van Koot Reageer op Anja

    Anja

    ...nee ze dragen korte rokjes omdat ze zo lekker zitten...

    Ja, normaal gesproken draagt een vrouw een rok wanneer zij dit lekker vindt zitten en vrij en bovendien is het ideaal met warm weer. Het fietst daarentegen voor geen meter. Als ik iets moet noemen wat echt niet lekker zit zijn het hoge hakken. Als je iets draagt wat niet lekker zit of niet goed is voor je gezondheid, ondervind je daar zelf wel de hinderlijke gevolgen van.
    Het is heel persoonlijk wat iemand verantwoord vindt en tot welke leefijd. En ook mannen dragen rokken omdat ze het lekker vinden zitten ook al vallen ze op.
    Laat toch lekker gaan.

  • Jan Wijn, do 05 mei 2011 09:41 Reageer op Jan

    Jan

    Laat die suffers die snel opgewonden raken van een stukje rossig vlees eens stoppen met bepalen van hoe mensen gekleed moeten gaan. Of mensen nu als een lappenpop of als een Barbiepop in mini kleding zich tonen maken ze zelf uit. Twee weken terug toen het zo'n warm weer was werden op een "vrije"school in Veldhoven twee pubermeiden naar huis gestuurd omdat ze naar de zin van een directielid te zomers gekleed waren. Uit protest keerden ze terug naar school in dikke winterkleding.

  • Mostafa Mouktafi, do 05 mei 2011 09:14 Reageer op Mostafa

    Mostafa

    ''Dominee: korte rokjes maken mannen gek''.
    Is een zichtbare reetveter een terroristische aanslag op de mannelijke gevoelens.

  • zorba de griek, do 05 mei 2011 08:10 Reageer op zorba

    zorba

    Effe het wekelijks topic waarin de linksmensch even ouderwets seculier kan zijn. Morgen weer respect tonen als een imam dezelfde teksten uitbraakt.

  • Anja Lodewijks, do 05 mei 2011 09:19 in reactie op zorba de griek Reageer op Anja

    Anja

    Het gaat om vrijheid van kledingsuiting.
    De dominee mag van mij aantrekken wat hij wil. Maar van mijn rok blijft hij af.
    http://www.youtube.com/watch?v=GlJVpjDNq0I

  • Babette van Dijk, do 05 mei 2011 11:21 in reactie op Anja Lodewijks Reageer op Babette

    Babette

    Precies! Laat onze arme Arie lekker een koude douche nemen als hij oververhit raakt door vrouwelijk bloot...

  • Aert Willem d'Holbach, do 05 mei 2011 09:21 in reactie op zorba de griek Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    En weer volop inspiratie om de komende tijd de jij-bak in de massapsychose te verankeren: "de boerka moet kunnen, kijk maar naar wat Simons gezegd heeft".

  • Arie Roos, do 05 mei 2011 09:54 in reactie op zorba de griek Reageer op Arie

    Arie

    [Effe het wekelijks topic waarin de linksmensch even ouderwets seculier kan zijn. Morgen weer respect tonen als een imam dezelfde teksten uitbraakt.]

    Natuurlijk, joh ! Immers ... de linksmensch is een handlanger van de Islam, en is al decennia bezig om de aanstaande Islamitische staatsgreep voor te bereiden ...

  • mats Trommler, do 05 mei 2011 10:19 in reactie op zorba de griek Reageer op mats

    mats

    Ook goed morgen paul:) Weer wakker.

  • Eric Jan Taapken, do 05 mei 2011 14:57 in reactie op zorba de griek Reageer op Eric Jan

    Eric Jan

    Het eeuwige hokjesdenken van de Ado man!

  • Piet Knollema, do 05 mei 2011 07:55 Reageer op Piet

    Piet

    Boerka's?

  • Mostafa Mouktafi, do 05 mei 2011 09:31 in reactie op Piet Knollema Reageer op Mostafa

    Mostafa

    Borstvergroting?

  • Bernie Whistler, do 05 mei 2011 07:48 Reageer op Bernie

    Bernie

    De dominee zegt dus vrij vertaald dat hijzelf een erg geil en snel opgewonden schepsel van zijn god is die zichzelf eigenlijk niet in de hand kan houden. Je zult zo iemand maar voor je op de kansel hebben staan, mee getrouwd zijn of zijn dochter zijn...

    In plaats van te werken aan zijn kennelijke probleem legt de zeer potente ouderling de kwestie bij het andere geslacht neer. Zwarte kousen optrekken tot de navel en van bovenaf een boerka-achtig kleed over het lichaam laten vallen. Triest geval van gebrek aan zelfinzicht.

    Jammer dat hij geen lessen heeft geleerd van columnist Martin Bril (god hebbe zijn frivole ziel) voor wie rokjesdag niet te vroeg kon komen en waarvan hij met spannende afstand lekker kon genieten.

  • YggY ..., wo 04 mei 2011 23:40 Reageer op YggY

    YggY

    Dominee, bemoei je met je eigen zaken en verder ga eens even opzij, je bederft mijn uitzicht.

    http://opinie.volkskrant.nl/artikel/show/id/3077

  • Joop Schouten, do 05 mei 2011 00:03 in reactie op YggY ... Reageer op Joop

    Joop

    : )))))))

  • arjan doorgeest, wo 04 mei 2011 23:39 Reageer op arjan

    arjan

    Grappig, die dominee met zijn uitspraken.

    De meeste vrouwen zijn inderdaad verschrikkelijk mooi, vaak zo mooi dat je er pijn van in je ogen krijgt, zo mooi zijn zij.
    En de meeste vrouwen zijn daarnaast ook nog eens schrander en welbespraakt en lief en altruïstisch en grappig. Je zou je er als man inderdaad geen raad mee weten.

    Bij oudere vrouwen kun je soms de goddelijke vonk zien, die er diep in hun persoon en lichaam verscholen zit.
    Op dat moment heb je de sensatie dat God inderdaad mens (dus ook vrouw) geworden moet zijn.

    Vrouwen zijn van een superieure schoonheid. Fijn dat de dominee daar nu ook achter is.
    En de stumpers die wij mannen zijn, rest niets anders dan in tomeloze verbazing en bewondering van hun schoonheid te genieten, en je te verbazen over de Wrede Kanten van Zijn Schepping.
    Het is niet anders. Het is kennelijk allemaal zo bedoeld.
    Maar wat door onze Lieve Heer gemaakt en gegeven is, moet je niet zomaar bedekken. Je kunt het beter liefdevol tot je nemen. Als man en vrouw. In volledige harmonie en als het even kan: voor eeuwig...

  • Joop Vermaat, wo 04 mei 2011 23:12 Reageer op Joop

    Joop

    Leve de blaasontsteking en de eksterogen door de stilettohakken.

  • Han van der Horst, wo 04 mei 2011 23:10 Reageer op Han

    Han

    Wat is dat voor een goedpraterij? Hoe kan het dat iedereen er met open ogen instinkt? Hieronder lees ik grappen of pogingen om dit vrouwenstandpunt met ds. Arie Simons en uitsluitend met hem in verband te brengen. Maar dat gaat niet aan. Ds. Arie Simons haalt zijn wijsheid uit de BIJBEL en hij belijdt het CHRISTENDOM. Wel verre van christenen te demoniseren en te discrimineren, moeten wij de strijd aanbinden met het christendom en met de Bijbel. Ik zeg: geen subsidie meer voor scholen met de bijbel. Geloof christenen ook niet als ze zich zomaar distantiëren van ds. Arie Simons, want besef: als het om de bescherming van het geloof gaat mogen en moeten ze liegen. Kijk maar in de katholieke katechismus van het bisdom Haarlem uit 1956. Daar staat het haarfijn in. Besef wel: ds. Arie Simons belijdt het ware en het zuivere christendom. Laten wij nou eerst de problemen die we nu hebben met de christenen oplossen voor we nieuwe toelaten. Ze stromen binnen uit de Verenigde Staten en onze Europese zogenaamde broederlanden. Stop dat. Je hoeft maar naar hun voornaam te vragen en je weet hoe laat het is. Daarom - kleine tip, dan weet U dat vast - daarom gebruiken zoveel christenen nooit hun voornaam, maar alleen de eerste letter met een punt er achter. Anders zou er niets meer te raden overblijven en was de ander een gewaarschuwd mens.
    En dat is natuurlijk niet de bedoeling!
    Houd het christendom tegen voor het te laat is.
    Onze leuze moet zijn:
    Bestrijd het kwaad
    dat in de bijbel staat.

    Nogmaals: stop deze tsunami voor het te laat is. Nu lach je nog, maar straks word je dochter opgebracht omdat ze geen zwarte kousen draagt. Die toekomst is dichterbij dan je denkt.

  • Ginger Ted, do 05 mei 2011 00:44 in reactie op Han van der Horst Reageer op Ginger

    Ginger

    Maar Han, dat is toch sinds het begin van de jaren zestig tot de uiteindelijke marginalisering van het onverdraagzame deel van het Christendom dat bestond onder grote delen van de bevolking ook gebeurd?

    Verschil met nu is dat toen vooral links Nederland maar samen met de liberalen er verantwoordelijk waren voor deze bevrijding van vooral Christelijk-religieuze dwingelandij.

    Nu we te maken hebben met de minstens even onverdraagzame Islam geeft het grootste deel van links Nederland plotsklaps niet thuis. Is het zelfs eerder omgekeerd en wringen grote, maar gelukkig niet alle, delen van links Nederland zich in allerlei bochten teneinde de religieuze en culturele dwingelandij van de nieuwe Nederlanders, waaronder deze orthodoxie breed heerst, als een recht te verdedigen, te bagatelliseren, of zelfs te ontkennen. Iets wat in de tijd van het overwegend orthodoxe (in nagenoeg al haar vormen) Christendom bij geen linkse Nederlander opkwam. En terecht.

    Was links Nederland in de laatste decennia net zo omgegaan met de Islam als met het nagenoeg gemarginaliseerde onverdraagzame deel van het Christendom was er mogelijk niet eens een PVV met hun tsunami-achtige aanhang geweest. Gelukkig kwijt liberaal Nederland zich nog als enige met verantwoordelijkheidsbesef aan deze te belangrijke taak door het niet aan populisten over te laten die er te veel kwade bedoelingen bij hebben, of nog erger, laten de liberalen de nieuwe onverdraagzame religieuzen niet de kans hun onverdraagzame praktijken op grote schaal voort te zetten.

    Wat let links Nederland. Laten ze terugkeren van hun dwalingen en sluiten ze zich wederom aan bij de liberalen teneinde in een klap twee vliegen te slaan? De onverdraagzame Islam (te vergelijken met het onverdraagzame Christendom van voor Sexuele Revolutie-met verdiende kapitalen) terugdringen en juist daardoor tegelijkertijd de even onverdraagzame PVV marginaliseren. Dat moet toch ieder waar linkse hart sneller doen kloppen?

    Mijn hart gaat alleen al sneller kloppen bij de gedachte aan een Tweede Sexuele Revolutie. Tevens de enige soort revoluties waar ik 100% achter kan staan. En straks dan natuurlijk ook nog duizenden allochtone meisjes samen met hun autochtone vriendinnen in minirok en hun naar willekeur all-mixed up autochtone en allochtone vrienden.

  • Han van der Horst, do 05 mei 2011 01:25 in reactie op Ginger Ted Reageer op Han

    Han

    Wat is dat toch voor een rare wereld waarin jij leeft, dat je links van alles en nog wat toedicht om vervolgens dat links te bestrijden. Hier iets dat de VARA een paar jaar geleden heeft uitgezonden. Bijvoorbeeld:
    http://www.youtube.com/watch?v=lqZj0AE8U6U

    Dus stop nou eens met die kwaadsprekerij.

  • Tom Nuit, do 05 mei 2011 10:01 in reactie op Han van der Horst Reageer op Tom

    Tom

    Han,

    Ginger Ted heeft volstrekt gelijk met zijn reactie. Het you tube filmpje wat je als voorbeeld geeft, geeft juist duidelijk aan in wat voor wereld jij leeft. Dat filmpje is namelijk satire op mensen die bang zijn voor de Islam.

    Het is een volstrekte cliché geworden voor links om een gemarginaliseerde bevolkingsgroep van Christenfundies te gebruiken om bepaalde aspecten van de Islam en de uitwerking daarvan op moslims niet te hoeven zien. Ik geloof dat je oorspronkelijke reactie grappig bedoeld was maar die is eigenlijk heel kinderachtig, zeker voor een historicus. Je laat je een beetje teveel meeslepen door de algemene simplistische zienswijze van de meerderheid van de Jopers.

    Natuurlijk zijn Wilders en de PVV een stelletje opportunistische waanzinnigen maar is Wilders nu echt nog steeds het referentiepunt van waaruit deze discussie gevoerd moet worden?

  • Arie Roos, do 05 mei 2011 10:51 in reactie op Tom Nuit Reageer op Arie

    Arie

    [Het is een volstrekte cliché geworden voor links om een gemarginaliseerde bevolkingsgroep van Christenfundies te gebruiken om bepaalde aspecten van de Islam en de uitwerking daarvan op moslims niet te hoeven zien. Ik geloof dat je oorspronkelijke reactie grappig bedoeld was maar die is eigenlijk heel kinderachtig, zeker voor een historicus. Je laat je een beetje teveel meeslepen door de algemene simplistische zienswijze van de meerderheid van de Jopers.]

    Daar gaan we weer ... dat dit na al die jaren toch elke keer weer opnieuw uitgelegd moet worden is best vermoeiend, eigenlijk.

    Er wordt niet om christenfundies gewezen om "bepaalde dingen niet te hoeven zien". Er wordt op christenfundies gewezen, om te laten zien dat de redeneringen van Wilders onzin zijn.

    De redenering is als volgt:

    "er zijn Islamieten die erge dingen doen -> dus de Islam is fout"

    Well, dat is onzin. Iedereen met ook maar enig verstand van logica zal je kunnen uitleggen, dat je niet zomaar kunt generaliseren over groepen. Echter, als ik dat zeg, dan wordt ik uitgemaakt voor "moslimknuffelaar" en "theedrinker". Dus kom ik met een voorbeeld;

    "er zijn christenen die erge dingen doen -> dus het Christendom is fout"

    Belachelijk, natuurlijk ... je kan niet op basis van de uitspraak van deze dominee concluderen dat alle Christenen op deze wereld tegen minirokjes zijn, bijvoorbeeld. Maar als dit belachelijk is, dan is dezelfde redenering voor de Islam natuurlijk even belachelijk. Of ben je het daar niet mee eens ?

  • Ginger Ted, do 05 mei 2011 10:03 in reactie op Han van der Horst Reageer op Ginger

    Ginger

    Wat is daar nou kwaad aan. Jammer dat je er geen been in ziet tegelijkertijd de orthodoxe Islam (nagenoeg een pleonasme) en de PVV letterlijk en/of figuurlijk uit te kleden. Ik zie beiden graag in hun hemd (of kort rokje) staan.

  • Rob van Koot, do 05 mei 2011 10:06 in reactie op Han van der Horst Reageer op Rob

    Rob

    [Dus stop nou eens met die kwaadsprekerij.]

    Maar Han wat doe je nou zelf dan? Je spreekt als Wilders alleen over een andere religie.

  • Arie Roos, do 05 mei 2011 09:59 in reactie op Ginger Ted Reageer op Arie

    Arie

    [Maar Han, dat is toch sinds het begin van de jaren zestig tot de uiteindelijke marginalisering van het onverdraagzame deel van het Christendom dat bestond onder grote delen van de bevolking ook gebeurd?]

    Wat ? Het sluiten van grenzen voor Christelijke immigranten ? Een bijbelverbod ? Habijttaks en pijbelasting ? Een verbod op het stichten van kerken en Christelijke scholen ? Goh ... dat heb ik helemaal gemist ...

    [Gelukkig kwijt liberaal Nederland zich nog als enige met verantwoordelijkheidsbesef aan deze te belangrijke taak door het niet aan populisten over te laten die er te veel kwade bedoelingen bij hebben, of nog erger, laten de liberalen de nieuwe onverdraagzame religieuzen niet de kans hun onverdraagzame praktijken op grote schaal voort te zetten.]

    Aha. En wat doet liberaal Nederland dan anders dan links Nederland op dit gebied ?

    [Wat let links Nederland. Laten ze terugkeren van hun dwalingen en sluiten ze zich wederom aan bij de liberalen teneinde in een klap twee vliegen te slaan? De onverdraagzame Islam (te vergelijken met het onverdraagzame Christendom van voor Sexuele Revolutie-met verdiende kapitalen) terugdringen en juist daardoor tegelijkertijd de even onverdraagzame PVV marginaliseren. Dat moet toch ieder waar linkse hart sneller doen kloppen?]

    Ik snap niet helemaal wat je hier bedoelt. Kan je dit voorsteel ook concreet maken ?

  • Ginger Ted, do 05 mei 2011 10:36 in reactie op Arie Roos Reageer op Ginger

    Ginger

    Gewoon met dezelfde middelen en methoden als in de jaren zestig en zeventig steile religieuzen (dit keer de seksualiteit onderdrukkende Islam) letterlijk en figuurlijk in hun hemd zetten door vooral hun jeugd, maar niet alleen, te verleiden tot vrijheid via sexualiteit. Confronteer en verleid ze zo veel mogelijk met het mooiste wat er is: blote lijven en seksualiteit. De jeugd zal hen, net als in de jaren zestig en zeventig de Christenen gebeurde, ontglippen.

  • Han van der Horst, do 05 mei 2011 11:28 in reactie op Ginger Ted Reageer op Han

    Han

    Wat dacht je dan dat er aan de gang was?

  • Arie Roos, do 05 mei 2011 13:02 in reactie op Ginger Ted Reageer op Arie

    Arie

    [Gewoon met dezelfde middelen en methoden als in de jaren zestig en zeventig steile religieuzen (dit keer de seksualiteit onderdrukkende Islam) letterlijk en figuurlijk in hun hemd zetten door vooral hun jeugd, maar niet alleen, te verleiden tot vrijheid via sexualiteit. Confronteer en verleid ze zo veel mogelijk met het mooiste wat er is: blote lijven en seksualiteit. De jeugd zal hen, net als in de jaren zestig en zeventig de Christenen gebeurde, ontglippen.]

    Maar dat gebeurt toch al ? Kom op, de protesten in de jaren '70 zijn niet voor niets geweest; blote lijven en seksualiteit kun je nu overal vinden.

    Sterker nog ... dat laat zien waar het verschil zit tussen toen en nu. Toen was de Nederlandse samenleving inderdaad doordrongen van orthodoxie; naakt op tv was uit den boze, als je als vrouw trouwde raakte je je baan kwijt, noem maar op. Er was dus een hele goede reden waarom links en de liberalen zich verzetten; heel Nederland had last van de religieuze invloeden.

    Maar dat is niet meer zo. Niemand in Nederland hoeft nog last te hebben van religieuze invloeden, als hij dat niet wil. De protesten die we nu tegen de Islam zien zijn dan ook van een volstrekt andere orde. Het is absoluut niet vergelijkbaar met de jaren '70.

  • Rob van Koot, do 05 mei 2011 10:04 in reactie op Ginger Ted Reageer op Rob

    Rob

    Respect hoor! Mooie repliek.

  • Sylvia Stuurman, do 05 mei 2011 10:14 in reactie op Ginger Ted Reageer op Sylvia

    Sylvia

    [Maar Han, dat is toch sinds het begin van de jaren zestig tot de uiteindelijke marginalisering van het onverdraagzame deel van het Christendom dat bestond onder grote delen van de bevolking ook gebeurd?]

    Haha, weet je wat je hier suggereert?

    Dat dat destijds gebeurde door de Bijbel het Mein Kampf van het Christendom te noemen en het te willen verbieden.
    Door met statistieken aan te tonen dat Christenen crimineler zijn dan niet-christenen.
    Door gezinnen van criminele Christenen het land uit te willen zetten.
    Door het dragen van een kruisje in de bus te willen verbieden.

    Is dat zo ongeveer als jij het je herinnert, Ginger Ted?

    Of weet je dat je vals speelt door te doen alsof het verzet tegen dominees destijds op dezelfde manier gaat als Wilders tekeer gaat tegen de Islam en tegen Moslims?

  • Ginger Ted, do 05 mei 2011 11:20 in reactie op Sylvia Stuurman Reageer op Ginger

    Ginger

    Ik voer dezelfde strijd als toen maar nu tegen een hedendaagse kloon van de toenmalige orthodoxie. Dat ik daarbij als liberaal een ongewenste medestander (de PVV) heb is mij, zoals je kunt weten als je goed hebt gelezen, een gruwel. Daarom vraag ik links Nederland zich weer te voegen met de liberalen in deze strijd. De progressieven zijn dan weer herenigd als toen en bijkans onoverwinnelijk. De rest dan automatisch marginalisering. Een goede zaak vanwege hun ook door mij erkende kwaadaardigheid. Lees mij eens goed. Mijn droom is paars.

  • Sylvia Stuurman, do 05 mei 2011 11:36 in reactie op Ginger Ted Reageer op Sylvia

    Sylvia

    [Ik voer dezelfde strijd als toen maar nu tegen een hedendaagse kloon van de toenmalige orthodoxie.]

    Door een partij te steunen die de koran (toen en nu nog steeds de bijbel) Mein Kampf noemt en wil verbieden?

    Door een partij te steunen die hoofddoekjes (toen en nu nog steeds kruisjes, verplichte jurken) wil verbieden?

    Door een partij te steunen die Moslims (toen en nu nog steeds Christenen) wil discrimineren?

    Dan heb je toen een erg smerige strijd geleverd, Ginger Ted. Een strijd waar ik niets mee te maken wil hebben.

    Gelukkig is jouw stem dan destijds nergens doorgekomen:
    de secularisatie heeft zich niet op zo'n fascistoïde manier voltrokken.

  • Phoenix van Milete, do 05 mei 2011 12:02 in reactie op Sylvia Stuurman Reageer op Phoenix

    Phoenix

    Ginger Ted steunt helemaal geen PVV. Lees niet alleen de bovenste zin.
    Zijn geluid is zeker niet fascistoïde.

    Is dit nu de manier van links om het debat en verantwoordelijkheid te ontwijken; gewoon iedereen maar uitschelden voor fascist?

    Er zijn meer mensen zoals Ginger Ted; sociaal liberalen die graag zouden zien dat links zich los maakt van GW als referentiepunt en daar boven gaan staan.
    Dat is de enige manier om de polarisatie te lijf te gaan en de PVV te ontkrachten.
    Iedereen uitschelden voor fascist toont zwakte.

  • Sylvia Stuurman, do 05 mei 2011 12:18 in reactie op Phoenix van Milete Reageer op Sylvia

    Sylvia

    [Ik voer dezelfde strijd als toen maar nu tegen een hedendaagse kloon van de toenmalige orthodoxie. Dat ik daarbij als liberaal een ongewenste medestander (de PVV) heb is mij een gruwel].

    Hij voert dezelfde strijd, zegt hij, en heeft daarmee in de PVV een ongewenste medestander.

    Een medestander zien in een partij die fascistische methoden gebruikt in de "strijd", houdt in dat je:
    - of vindt dat het doel alle middelen heiligt,
    - of vindt dat die methoden juist zijn.

    In beide gevallen steun je fascistische methoden.
    Dat is wat Ginger Ted zegt, en dat ik ook wat hij in de praktijk laat zien.

  • Ginger Ted, do 05 mei 2011 12:17 in reactie op Sylvia Stuurman Reageer op Ginger

    Ginger

    Je leest nog steeds niet. Ik schrijf hier herhaaldelijk dat ik als zijnde progressief rechts (=liberaal) met de bestrijding van de orthodoxe Islam (liefst in paarse samenwerking met progressief links) tevens de PVV wens te marginaliseren. Dus laat staan dat ik ze ondersteun.

  • Sylvia Stuurman, do 05 mei 2011 17:06 in reactie op Ginger Ted Reageer op Sylvia

    Sylvia

    [Je leest nog steeds niet. Ik schrijf hier herhaaldelijk dat ik als zijnde progressief rechts (=liberaal) met de bestrijding van de orthodoxe Islam (liefst in paarse samenwerking met progressief links) tevens de PVV wens te marginaliseren. ]

    Je bent liberaal en je wilt een orthodoxe godsdienst bestrijden?

    - Ik heb altijd gedacht dat een liberaal bij uitstek van mening is dat iedereen mag denken en geloven wat hij of zij wil.
    Zo liberaal ben je dus blijkbaar niet?

    - Wat bedoel je precies met "de orthodoxe Islam bestrijden"?
    Ik kan me er niets bij voorstellen.

  • Leon Abels, do 05 mei 2011 16:34 in reactie op Ginger Ted Reageer op Leon

    Leon

    Heerlijk, eindelijk iemand die ook een paarse voorkeur heeft.... De enige mogelijke coalitie die het versnipperde electoraat (bijna) volledig vertegenwoordigt

  • Gerwin van Eersel, do 05 mei 2011 16:48 in reactie op Leon Abels Reageer op Gerwin

    Gerwin

    Eens,

    Zoals ik al diverse malen hier betoogd heb,

    "De puinhopen van Paars" = geschiedsvervalsing.

    Voor paars is wel een Liberale VVD nodig, en dat kan op dit moment dus helaas niet, de VVD is 110% conservatief vandaag de dag.

  • Andy P, do 05 mei 2011 06:51 in reactie op Han van der Horst Reageer op Andy

    Andy

    Leuke interpretatie Han, ik dacht zelf meer aan deze:

    De dominee wil de meisjes beschermen, aangezien wij hier in dar-al-harb wonen, zien de Moslimjongeren de westerse meisjes meer als Londi's en mogen er mee doen wat ze willen. De meisjes kunnen zichzelf dan het beste beschermen door zich kuis te kleden.

  • Han van der Horst, do 05 mei 2011 09:03 in reactie op Andy P Reageer op Han

    Han

    Denk je dat de dominee net zo'n verwrongen interpretatie van de islam heeft en net zo'n halfslachtige, slecht geinformeerde kennis van de koran als jij? Dan klopt het.

  • Andy P, vr 06 mei 2011 07:47 in reactie op Han van der Horst Reageer op Andy

    Andy

    Hmm als we het over slechte kennis gaan hebben, dan ben ik hier idd op het juiste adres, maar misschien heeft u een hoofdstukje over het hoofd gezien? Of heeft u het met een roze bril op vertaald?

  • Sylvia Stuurman, do 05 mei 2011 11:31 in reactie op Andy P Reageer op Sylvia

    Sylvia

    [De dominee wil de meisjes beschermen, aangezien wij hier in dar-al-harb wonen, ]

    Bedoel je dat jij gelooft dat het een Moslim is die de vraag aan de dominee stelt, en dat de dominee met "mannen" Moslims bedoelt?

    Ik neem aan dat je nog nooit in de biblebelt van Nederland bent geweest.
    Ik zou zeggen: ga daar een keer een man zoenen. Liefst op zondag, als de kerk uitkomt...

  • Andy P, vr 06 mei 2011 07:51 in reactie op Sylvia Stuurman Reageer op Andy

    Andy

    Vaak genoeg in de biblebelt geweest en ze zullen je inderdaad weghonen en zeer afkeurend aankijken. Misschien zelfs wegjagen. (ook wij hebben recht op onze achterlijken :-) ) Ik heb wel de overtuiging dat de reacties wat subtieler zouden zijn dan wanneer2 mannen elkaar zouden zoenen in een overwegend conservatieve Islamitische buurt.

  • Piet Paaltjes, wo 04 mei 2011 23:03 Reageer op Piet

    Piet

    De dominee heeft zondige gedachten. Het probleem ligt dus bij hem en niet bij de vrouwen.

  • Ginger Ted, wo 04 mei 2011 21:47 Reageer op Ginger

    Ginger

    En inderdaad, ik word een klein beetje gek als ik (te lang) naar begeleidende foto kijk. Prettig gestoord, dat dan weer wel.

  • Walter Hoogerbeets, wo 04 mei 2011 21:28 Reageer op Walter

    Walter

    Dominee fulmineert tegen korte rokjes.
    In overig nieuws: Buskruit uitgevonden.

  • Henk-Jan Mielke, wo 04 mei 2011 21:24 Reageer op Henk-Jan

    Henk-Jan

    Het zijn soms net moslims die dominees...

  • Jan-Peter Scheffer, wo 04 mei 2011 20:52 Reageer op Jan-Peter

    Jan-Peter

    Nee, meneer de dominee: vrouwen "moeten" juist beseffen, en dat zullen de meesten wel doen ook, na een paar duizend jaar discriminatie door het "herenvolk", wat een tekort aan zelfreflectie met het mens- en wereldbeeld van a priori al te vaak kleingeestige, en, veelzeggend feit, even vaak al te machtige mannen doet; het doet hen hun eigen gebrek aan intellectuele diepgang en moed aldus projecteren:

    'De vrouw (Eva) heeft de zonde in de wereld gebracht door de man (Adam) ertoe te verleiden, en daarom dient zij voor de zonde gestraft te worden door hun slachtoffers, ons "mannenbroeders"!'

    Logisch hè, ten minste, als je verstand niet meer goed functioneert, zoals dat bij de mannen in feite helaas al niet meer gebeurt in de Romeinse tijd, door de Middeleeuwen heen nog minder, in de Victoriaanse tijd nog steeds niet, en zelfs vandaag de dag kennelijk niet.

    Patriarchaat. Dominee/dominant. Feodalisme. Imperialisme. Het moet er maar eens mee over zijn, met alle hypocrisie, eenzijdigheid, marginalisering, overheersing en onderdrukking. Wij mannen zijn toch immers geen eeuwig misogyne imbecielen! Of wel? Volgens mij vraagt de evolutie om sociale gelijkwaardigheid. En wie zijn wij om dat tegen te houden?

    Ik pleit dus voor progressieve, pro-actieve, desnoods agressieve emancipatie (want die is nog lang geen feit, kennelijk), én korte rokjes, en niet alleen uit eigenbelang, want vanuit een ander aspect van dezelfde notie, verwerp ik evengoed ook het boerka-verbod.

  • kees van eck, wo 04 mei 2011 22:01 in reactie op Jan-Peter Scheffer Reageer op kees

    kees

    Het is niet alleen kwestie van verstand. Beslissingen nemen mensen zeker ook op basis van gevoel, intuïtie. Geilheid heeft per definistie niets rationeels. Testosteron is biologie. Lees Schwaab maar.

  • Reinaert de Vos, wo 04 mei 2011 20:47 Reageer op Reinaert

    Reinaert

    Ha, geinig, dominee in hoge nood.

  • Alicia Hobbel, wo 04 mei 2011 20:41 Reageer op Alicia

    Alicia

    'wanneer de zonde de oogpoort binnenkomt, de zonde direct bij het kruis moet brengen'

    ----------------

    Over welk kruis hebben we het?

  • Stan B., wo 04 mei 2011 20:19 Reageer op Stan

    Stan

    Dominee Arie kan zich beter druk maken over echte schandalen, zoals mannen die zich in de zomer met hun kromme harige benen in korte broek of bermuda vertonen. Meteen verbieden!

  • Gesus , wo 04 mei 2011 20:18 Reageer op Gesus

    Gesus

    Zou dit een voorbode zijn voor de te voeren verdediging als het om misbruik in en om de kerk gaat ?
    Ze hebben het zelf uitgelokt !!!
    Hoe bedoel je de tijd terug toen het allemaal nog goed en blank was.

  • Zjen Zen, wo 04 mei 2011 20:14 Reageer op Zjen

    Zjen

    Mannen kunnen toch opteren voor een testosteron vretende pil of zo?
    Castratie is ook een optie.
    Of zo.

    grijns.

    Sexualiteit is van die ene mens en niet ten behoeve van wie of wat dan ook Grefomeneer!

  • Ernst Anepool, wo 04 mei 2011 19:54 Reageer op Ernst

    Ernst

    Grappig, "vrouwen dienen zich te bedekken"

    EN wel de hoofddoek verbieden?


    Wat willen ze nou, of weten ze het gewoon zelf niet meer ???

  • Ginger Ted, wo 04 mei 2011 20:37 in reactie op Ernst Anepool Reageer op Ginger

    Ginger

    Welke 'ze' bedoel jij hier nou Ernst? Orthodox gelovigen van allerlei gezindte zijn het hier over eens hoor! Maar misschien weet je het zelf allemaal niet meer zo goed.

  • Marc Schouten, wo 04 mei 2011 22:16 in reactie op Ginger Ted Reageer op Marc

    Marc

    Toch voelen zich de orthodoxe religies zich aangetrokken tot bepaalde groepen in de samenleving die de Islam bestrijden. En die groepen doen niets aan die extremistische trekjes van de orthodoxe religies.

    Ze zijn slechts anti-Islam.

  • Zeer Voornaam, wo 04 mei 2011 19:47 Reageer op Zeer

    God heeft de vrouw naakt geschapen.

  • Marc 's Mening in de Marge, wo 04 mei 2011 20:17 in reactie op Zeer Voornaam Reageer op Marc

    Marc

    Hoe weet je nou of god kleren aan had tijdens de schepping?

  • Sylvia Stuurman, wo 04 mei 2011 19:46 Reageer op Sylvia

    Sylvia

    En nu?

    Gaat de PVV "zedelijke kleding" voor vrouwen verbieden?

  • Jonas Witsen, wo 04 mei 2011 21:50 in reactie op Sylvia Stuurman Reageer op Jonas

    Jonas

    wat heeft die met de pvv temaken ?

  • Sylvia Stuurman, do 05 mei 2011 10:17 in reactie op Jonas Witsen Reageer op Sylvia

    Sylvia

    Als imams vrouwen opdragen om een hoofddoekje te dragen om mannen te beschermen tegen "onzedelijke gedachten", wil de PVV een hoofddoekjesverbod, om "de emancipatie van vrouwen te stimuleren".

    Dan zou de PVV, naar aanleiding van de uitspraak van deze dominee, die vrouwen opdraagt om zedelijke kleding te dragen, om mannen te beschermen tegen "onzedelijke gedachten", een verbod moeten voorstaan op zedelijke kleding.

    Tenzij de PVV er voor uit komt dat het ze alleen maar gaat om Moslims, natuurlijk.

  • Kees Westera, wo 04 mei 2011 19:37 Reageer op Kees

    Kees

    Korte broekjes worden die dominees helemaal gek van. Kejo

  • Mostafa Mouktafi, wo 04 mei 2011 19:33 Reageer op Mostafa

    Mostafa

    Waarom fietst geen één journalist naar Den Haag om de mening van een SGPer te vragen? alleen als een imam een toetertest gooit???

  • Marc Schouten, wo 04 mei 2011 19:18 Reageer op Marc

    Marc

    De dominee moet een beetje met zijn tijd meegaan. Hij gelooft vast ook niet in de evolutie van het ondergoed:

    http://tinyurl.com/5ssdlrw

  • Michiel Online, wo 04 mei 2011 19:08 Reageer op Michiel

    Michiel

    Nou nou, die dominee neemt geen blad voor de mond. En dat is maar goed ook want dat blad zit ergens anders... :)

  • , wo 04 mei 2011 19:08 Reageer op

    Oh, mensen, wat is dit een pret.Zo zie je maar weer wat het grefogebeuren met mensen doet.

  • Marek Birtrand, wo 04 mei 2011 19:07 Reageer op Marek

    Marek

    Ja wij mannen zijn zo'n zwakke wezens dat we ons niet eens kunnen gedragen in het bijzijn van mooie (kortgerokte) dames. Gelukkig zijn vrouwen wel zo beschaafd om ons niet lastig te vallen als we bij het eerste straalje zonneschijn ons shirt uittrekken.

  • Ewout Klei, wo 04 mei 2011 19:04 Reageer op Ewout

    Ewout

    Beetje laat, of heeft de predikant in kwestie nu pas van Martin Bril gehoord?

  • Hjalmar Hoort, wo 04 mei 2011 18:50 Reageer op Hjalmar

    Hjalmar

    Heh wat leuk, de middeleeuwen. die zie je niet elke dag op Joop langskomen.

  • Marijn Seuters, wo 04 mei 2011 19:46 in reactie op Hjalmar Hoort Reageer op Marijn

    Marijn

    100 punten!!

  • Anja Lodewijks, wo 04 mei 2011 19:52 in reactie op Hjalmar Hoort Reageer op Anja

    Anja

    En er komt geen PVV aan te pas.

  • Alex Mulder, wo 04 mei 2011 18:31 Reageer op Alex

    Alex

    Mmm... Dit soort dominees maakt mij gek... krijg ik zin om met tomaten te gaan gooien.. lastig hoor :)
    Ik ken er zo nog wel een : Mannen met veel geld maakt sommige vrouwen gek : het moet verboden worden voor mannen om veel geld te hebben :)

  • Aert Willem d'Holbach, do 05 mei 2011 01:05 in reactie op Alex Mulder Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Beheers uw agressie.

  • Joop Schouten, wo 04 mei 2011 18:27 Reageer op Joop

    Joop

    Ik heb altijd rugpijn als er een vrouw met een kort rokje in de buurt komt en laat dan altijd iets vallen...
    ; )

  • Anja Lodewijks, wo 04 mei 2011 19:50 in reactie op Joop Schouten Reageer op Anja

    Anja

    Joop, speciaal voor jou een rokje waarvoor je niet hoeft te bukken.
    http://www.youtube.com/watch?v=RZWKxWem3f0

  • Joop Schouten, wo 04 mei 2011 20:18 in reactie op Anja Lodewijks Reageer op Joop

    Joop

    Mijn rugpijn is spontaan verdwenen.
    : )))))


    (Dat getetter op de achtergrond niet.)

  • dr. Bob, wo 04 mei 2011 18:26 Reageer op dr.

    dr.

    Het is een open deur die hij daar intrapt, maar de dominee heeft natuurlijk wél gelijk.
    In de sport maken ze juist gretig gebruik van het korte rokjes fenomeen. Vandaag hoorde ik op de radio dat de badminton bond, in een poging om te sport te populariseren, korte rokjes verplicht wil stellen ! (wéérzin bij de Aziatische leden)
    Bij het tennis en hockey zien we al jaren korte rokjes, maar daaronder dragen de dames dermate degelijke directoires dat ze zelfs enorme hoeveelheden tennisballen in die kledij kunnen verstoppen.
    Ondanks die wetenschap blijven korte rokjes "spannend" voor manspersonen.
    De miniscule broekjes die atletes en strandvolleybal speelsters dragen, zijn al een stuk minder spannend. Waarom ? Het is een raadsel.
    Een geheel naakte vrouw, zoals op de oude PSP poster, is al helemaal slaapverwekkend. In tegenstelling tot bij de man is er bij de dames he-le-maal niets te zien. Een dichte bossage en verder niks.
    OK, de bossages zijn nu verboden maar zonder bossage is er nog steeds niks te zien, daarachter zitten alleen nóg meer deuren en klepjes.
    De Schepper van dominee Simons was toch wel een slimmerik hoor, om mannen zó te programmeren dat ze helemaal de weg kwijt raken over zoiets.......ja, saais.

  • Elin Gustavsson, wo 04 mei 2011 21:56 in reactie op dr. Bob Reageer op Elin

    Elin

    Wat ook interessant is is dat de voetbalbroekjes bij de heren in de loop der jaren enkel langer en breder zijn geworden...
    In de jaren '70 waren die echt strak...

  • j. van der linden, wo 04 mei 2011 18:16 Reageer op j.

    j.

    Boerka niet goed...korte rokjes niet goed.....De laatste oprispingen van een uitstervende tak van sport. Twee tips voor de Domi: voortaan geblindoekt op de fiets, of verhuizen naar de binnenlanden van Afghanistan: daar zie je nauwelijks vrouwen buiten, kan je volop evangeliseren,maar je wordt als Domi tenminste niet verleid door de verlokkingen van Eva.....

  • Belegen Belg, wo 04 mei 2011 18:12 Reageer op Belegen

    Belegen

    Veel gelijk gekke dominee.
    Laat ons de rollen omkeren: vanaf nu ga ik (man van middelbare leeftijd, licht overgewicht, behaard op de plaatsen waar je het verwacht, licht kalend op de plaatsen waar je het niet verwacht), ga vanaf nu schaars gekleed door het leven.

    Dan weten die vrouwen ook eens hoe het is om constant in verzoeking te verkeren.

    Ik zal maar al een busje pepperspray in mijn tas steken om de meer opdringerige vrouwen van me af te schudden.

  • Fred doet geen beloftes die hij niet nakomt, wo 04 mei 2011 19:30 in reactie op Belegen Belg Reageer op Fred

    Fred

    Scherpe reactie!

  • Sylvia Stuurman, wo 04 mei 2011 18:12 Reageer op Sylvia

    Sylvia

    Die dominee schrijft:

    "God heeft niet voor niets in Zijn Woord gezegd in 1 Tim. 2:9: "Desgelijks ook, dat de vrouwen, in een eerbaar gewaad, met schaamte en matigheid zichzelven versieren, niet in vlechtingen des haars, of goud, of paarlen, of kostelijke kleding.""

    1.- Graag wil ik hier benadrukken dat dit 1 dominee is die dit zegt.
    Dat houdt dus niet in dat "het Christendom", of "de Christenen" dit als stelregel hanteren, ook al staat het in de Bijbel.

    Op precies dezelfde manier geldt dit voor idiote uitspraken van imams en idiote acties van individuen die daar citaten uit de Koran als argument voor hanteren.

    En op precies dezelfde manier geldt dat voor idiote uitspraken van rabbi's en idiote acties van individuen die daar citaten uit de Torah als argument voor hanteren.

    2.- Dit antwoord toont des te meer aan dat er steun nodig is, zeker in de bible-belt, voor mensen die op het punt staan van hun geloof af te stappen.
    Ik vraag me af of daar voldoende aan wordt gedaan. De morele pressie op mensen binnen het geloof is extreem groot.

  • Jager Verzamelaar, wo 04 mei 2011 20:06 in reactie op Sylvia Stuurman Reageer op Jager

    Jager

    Die dominee zegt gewoon

    ik sta niet voor mezelf in als ik een kort rokje zie

  • W.J. v/d Straat, wo 04 mei 2011 18:10 Reageer op W.J.

    W.J.

    Spotliedje uit de jaren '10 - '20 van de vorige eeuw:

    "tarará-boemdié, een dikke dominee
    zat ik z'n leuningstoel, een pijpje in z'n smoel
    toe moest 'ie naar de plee en nam z'n pijpje mee
    maar door de harde druk, barstte het pijpje stuk"

    Lou Reed, jaren '60, ook van de vorige eeuw:

    "times were when..."

    Conclusie:

    Sinds het CDA gaan protestanten en katholieken prima samen; wellicht is er voor deze dominee een plekje bij de orde van de rukkende paters....

  • Jager Verzamelaar, do 05 mei 2011 15:09 in reactie op W.J. v/d Straat Reageer op Jager

    Jager

    Ik ken m als
    "die had zijn gat verbrand, al aan de kachelrand'

  • Hugo Gündel, wo 04 mei 2011 18:09 Reageer op Hugo

    Hugo

    Een discussie die inmiddels een baard heeft van een halve eeuw. Anderzijds kan het wel nuttig zijn voor lieden die de afgelopen halve eeuw hebben gemist of lieden die vrouwen met lappen bedekten om aan te tonen dat vrouwen hun eigendom zijn. Wel tragisch dat mooie vrouwen een verzoeking zijn voor Dominee Arie Simons. Het leven zou voor hem absoluut aangenamer worden door te verlangen naar de fraaiere exemplaren van Gods schepselen. Yes we can Dominee .. u moet er natuurlijk wel in geloven.

  • Gerald Thus, wo 04 mei 2011 18:07 Reageer op Gerald

    Gerald

    Loopt deze dominee in een jurk rond om zijn vlekken te maskeren?

  • Peer JaWel, wo 04 mei 2011 18:05 Reageer op Peer

    Peer

    Hoe oud is deze dominee of liever gezegd uit welke eeuw (voor Christus)?
    Als deze dominee z'n edele delen gewoon in zijn broek houdt zijn we meteen een stuk verder.
    Het slachtoffer is weer de dader.
    Vooral omdat de dader een vrouw is....
    Man wat loopt die vent achter (zijn erectie aan)

  • Sylvia Stuurman, wo 04 mei 2011 18:33 in reactie op Peer JaWel Reageer op Sylvia

    Sylvia

    [Hoe oud is deze dominee of liever gezegd uit welke eeuw (voor Christus)?]

    ?
    Dit is hoe er nu in de bible-belt wordt gedacht. Wist jen dat niet?

  • Peer JaWel, do 05 mei 2011 18:22 in reactie op Sylvia Stuurman Reageer op Peer

    Peer

    "Wist jen dat niet? "
    Oh zeker wist ik dat.
    Als goed gereformeerd opgevoede jongeman, heb ik, dank zij later uitgeweken te zijn naar links, ondanks mijn trauma's, toch een redelijk prettig leven geleid.
    Kunnen we geen hek zetten om de bible-belt?
    Meteen goed voor de werkvoorziening.
    Kunnen ze daarbinnen doen wat ze willen en kunnen wij van buiten door het hek naar binnen kijken door het hek zoals in de dierentuin of een voorhistorisch dorp.

  • Florian Lichti, wo 04 mei 2011 18:03 Reageer op Florian

    Florian

    Altijd goed voor een glimlach zo'n refowebzijde! :-)

    "Rokjes roepen ongewenschte gevoelens op" .....dat lijkt me toch sterk??
    God heeft er vast niets op tegen als je in het voorjaar en de zomer af en toe van Zijn eigen schepping geniet?

    Het gehele antwoord van de dominee was mij te lang maar het was vast erg relevant.

    Lang Leve de Lente en Gods Schepping! :-)

  • Fred doet geen beloftes die hij niet nakomt, wo 04 mei 2011 19:31 in reactie op Florian Lichti Reageer op Fred

    Fred

    Als de heer niet wil dat ik van de schepping geniet dan had hij geen vrouwelijk schoon geschapen.

  • Pieter Verschuren, wo 04 mei 2011 20:44 in reactie op Fred doet geen beloftes die hij niet nakomt Reageer op Pieter

    Pieter

    Als de heer zou willen dat je van vrouwelijk schoon kon genieten, had hij niet Dominee of de Imam uitgevonden

  • Pieter Verschuren, wo 04 mei 2011 17:59 Reageer op Pieter

    Pieter

    Hahaha, maak me gek...

  • , wo 04 mei 2011 17:59 Reageer op

    Ik vind het tof.
    Zie ik ook eens een dominee van slag raken.
    Doen!!

    Ik ga er voor.
    En die rommelige gedachten van hem, die kan ik makkelijk hendelen.

  • Ginger Ted, wo 04 mei 2011 17:56 Reageer op Ginger

    Ginger

    Er is maar een manier om mannen te leren deze gevoelens te beheersen. Confronteren. Kom op dames! Het is mooi weer. We leven nu nog in een Nederland waar de omgeving zich niet-beheersenden corrigeert als dat nodig is. Laten we er alles aandoen (of lievergezegd zoveel mogelijk uitdoen) die verworvenheid te behouden die niets anders dan de zwaarbevochten vrijheid van vrouwen impliceert.

  • Michiel Online, wo 04 mei 2011 18:17 in reactie op Ginger Ted Reageer op Michiel

    Michiel

    "Er is maar een manier om mannen te leren deze gevoelens te beheersen. Confronteren."

    Ja :) :)

    We zijn bezig het juk van de religie van ons af te werpen en weten inderdaad nog voor geen meter hoe met passie en verleiding om te gaan. Het gaat nog wel even duren voor dat wel lukt.

    Dat piemeltje gaat er echt niet afvallen na het eerste of tweede kind en we kunnen veel beter leren om met vrouwen om te gaan als we lekker uitgedaagd worden :P.

  • Albert Hofmann, wo 04 mei 2011 17:51 Reageer op Albert

    Albert

    Een kimono maakt mij gekker, vandaar dat mijn vrouw het meestal bij korte rokjes houdt.

  • Jager Verzamelaar, wo 04 mei 2011 17:50 Reageer op Jager

    Jager

    Geile dominee

  • , wo 04 mei 2011 17:50 Reageer op

    Oh, en dominee:
    Ik heb asvanwege het fraaie weer een errug kort rokkie an.

  • Nihilist #1375, wo 04 mei 2011 17:43 Reageer op Nihilist

    Nihilist

    Daarom ben ik ook zo tegen hoofddoekjes. Het is blijkbaar een probleem voor bepaalde mannen om normaal te doen wanneer vrouwen in het spel zijn.
    Het probleem ligt dan ook bij de betreffende mannen en niet bij de vrouw.

    Het lijkt me dan ook niet meer dan normaal dat de betreffende mannen voor hun geloof een blinddoekje om doen.

  • Aert Willem d'Holbach, wo 04 mei 2011 17:43 Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Ik word inderdaad gek van korte rokjes. Vooral op de fiets vind ik een kort rokje irritant. Waait alle kanten op en dan zit je daar, met één hand aan het stuur. Levensgevaarlijk bovendien. Nee, doe mij maar lekker een lange rok. De domino heeft gelijk. Totdat die rok tussen de spaken komt natuurlijk.

    Silly mensjes, die gelovigen. Ik wordt altijd vrolijk van korte rokjes want dat betekent dat het lekker weer is.

  • Inter Bella, wo 04 mei 2011 17:52 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Inter

    Inter

    Ik vind dat deze vrouwen zich van top tot teen zouden moeten bedekken. Ik dacht direct aan een burka.

  • Anja Lodewijks, wo 04 mei 2011 19:12 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Anja

    Anja

    Nou Aert, volgens mij gaan lange wijde rokken ook omhoog tijdens het fietsen. Voor de juiste fiets rok kunt u terecht op geen inkijk.nl
    Speciaal voor u een rechtstreeks linkje http://www.geeninkijk.nl/

  • Aert Willem d'Holbach, do 05 mei 2011 01:03 in reactie op Anja Lodewijks Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    yeah baby ;-)
    Dé oplossing.

  • Rob Geurtsen, wo 04 mei 2011 17:43 Reageer op Rob

    Rob

    Whoops, een dominee die dit meent, dat is funny...
    Zou hij vergeten zijn wat de strekking is van eigen verantwoordelijkheid?

 

Reageren

opiniemakers

Populair

Scroll naar boven Scroll naar boven