11 juli 10 15:11 Reageer (111) Leven RSS

Net niet

Spanje kampioen na 115 bloedstollende minuten... Treurig einde aan een spannende dag... Bondscoach Van Marwijk: De beste ploeg heeft gewonnen... Pleinen in Nederland snel leeggelopen

Een spannende dag is tot een treurig einde gekomen voor Nederland. Spanje heeft de finale van het wereldkampioenschap voetbal gewonnen ten koste van Oranje. In de laatste minuten in de verlenging van een bloedstollende wedstrijd maakte de Spaanse ploeg het beslissende doelpunt.

 
Wesley Sneijder en Dirk Kuijt in tranen

De NOS meldt dat overal in het land de pleinen waar mensen samen naar de wedstijd keken, leeglopen. Op het Museumplein in Amsterdam stonden naar schatting 180.000 mensen. Het stationsplein van Amsterdam is gedeeltelijk gesloten om de terugkerende mensenmassa te kunnen reguleren.

Lees ook in de Volkskrant: Nederland verliest WK-finale en bekijk bij de NOS de video van de uitreiking van het goud en zilver na de finale

De Pers: Vechtpartijtje hier, ruzietje daar

Laatste Reacties (111) Reageer Reacties in wachtrij: 0

  • Gesus , di 13 juli 2010 09:33 Reageer op Gesus

    Gesus

    dit is het enige commentaar waar ik waarde aan hecht: Oranje reikte op het WK weliswaar tot de finale, maar Johan Cruijff heeft flinke kritiek geuit op de speelwijze van het Nederlands elftal.

    'Het spel was lelijk, hard, grof en veel te verdedigend', aldus Cruijff in de krant El Periodico. 'Het was absoluut niet kleurrijk en er zat weinig voetbal in.'

    'Je speelt anti-voetbal als je denkt dat het de enige manier is om de opponent te verslaan. Nederland heeft twintig minuten goed gespeeld en is daarna overgeschakeld op schoppen en provoceren.'
    met dank aan voetbal international.
    gesus.

  • Henk Jansen, di 13 juli 2010 03:04 Reageer op Henk

    Henk

    Natuurlijk had De Jong na zijn karate-trap van het veld gemoeten, maar wegens de onkunde van de scheids mocht hij blijven staan. Dit gold overigens ook voor Puyol die bij Robben's tweede kans zijn arm gebruikte om Robben een snelle doortocht naar de keeper te verhinderen. Maar de scheids zag het niet of deed er niks mee. Was Robben gevallen, was het waarschijnlijk een ander verhaal geweest.

    En wie zich druk maakt over het spel van de finale, snapt het spelletje niet. Finales worden niet gewonnen met mooi voetbal. En als je je tegenstander niet kunt afstoppen op een normale manier, dan maar met meer strijd. Spanjaarden staan er ook bekend om te schreeuwen als een kind van 5 als ze al een tikje op een been krijgen en daarna lopen zaniken bij de scheids voor een kaart. Hoezo fair play? Maar als je er niet tegen kan, dan kijk je toch gewoon niet?

    Wil je voetbal zonder overtredingen zien? Dat kan. Bij futsal (zaalvoetbal) wordt fysiek contact tot een minimum beperkt.

  • - -, di 13 juli 2010 09:55 in reactie op Henk Jansen Reageer op -

    -

    Klopt als een bus wat u hier stelt! Ik sluit me er dan ook volledig bij aan.

  • Frank En Vrij, di 13 juli 2010 12:18 in reactie op Henk Jansen Reageer op Frank

    Frank

    " En als je je tegenstander niet kunt afstoppen op een normale manier, dan maar met meer strijd."

    Ik snap dat twee heel sterke ploegen elkaar kunnen verhinderen hun eigen (mooi) spel te spelen. Maar volgens uw redenering mag het dan nog veel harder? Dat we met list, geweld en bedrog kampioen worden? In plaats van beter te spelen?

    Dat woord " Spanjaard" kunt u trouwens met gemak vervangen door "Nederlander" of heeft u bijvoorbeeld gemist dat Robben net geen 2e gele kaart kreeg vanwege herhaaldelijk (onterecht) protesteren bij de scheidsrechter?

    Dank voor de zaalvoetbal tip. Daar wordt ook meer gescoord en is de kans dat echt de beste wint veel groter dan bij voetbal, waar geluk en pech een hoofdrol spelen.
    http://www.scientias.nl/moge-de-beste-winnen-onzin/11193

  • Frank En Vrij, ma 12 juli 2010 23:33 Reageer op Frank

    Frank

    Voetbal lijkt wel steeds meer op american football te gaan lijken; 4 seconden actie en dan is er al weer iemand tegen de grond gewerkt.

    Voetbal zonder lichamelijk kontakt zal wel een utopie blijven, maar de scheids moet tegenwoordig bij een vrije trap eerst optreden tegen de spelers die enorm staan te duwen en trekken nog ruim voordat de vrije trap is genomen.

    Het uitlokken van overtredingen, het daarna showachtig vallen, kermend van de pijn omrollen en vervolgens met veel misbaar een gele kaart van de scheids eisen is tot een kunst verheven. Vroeger was dit het terrein van de mediterrane speler, maar de Nederlandse spelers hebben goed bijgeleerd.

    We mogen nog van geluk spreken dat we niet al na een half uur met 10 man moesten spelen. Het zou de KNVB sieren als ze De Jong alsnog straffen voor zijn doodschop.

  • YggY ..., ma 12 juli 2010 23:45 in reactie op Frank En Vrij Reageer op YggY

    YggY

    Hoor Hoor

    Nog iemand die het moderne voetbal begrijpt

  • - -, di 13 juli 2010 00:16 in reactie op YggY ... Reageer op -

    -

    LOL :D

  • Prins Pils, di 13 juli 2010 00:01 in reactie op Frank En Vrij Reageer op Prins

    Prins

    "We mogen nog van geluk spreken dat we niet al na een half uur met 10 man moesten spelen. Het zou de KNVB sieren als ze De Jong alsnog straffen voor zijn doodschop."

    Het eerste ben ik helemaal met je eens. Het tweede qua spirit ook, maar ik zou ook al tevreden zijn met dat de KNVB haar ongenoegen over het harde karakter van de wedstrijd publiekelijk uitspreekt, en de (volgende) bondscoach(es) en de spelers opdraagt het fair play-principe voortaan weer te eerbiedigen.

  • liebe man, ma 12 juli 2010 22:41 Reageer op liebe

    liebe

    Pff, Die Webb moet maar weer politieagent worden.

  • vanessa s., ma 12 juli 2010 20:02 Reageer op vanessa

    vanessa

    Ik zag de wedstrijd op een buitenlandse zender en ik denk dat daar een andere wedstrijd werd uitgezonden, want daar ging het over het schandalige getrap en wangedrag van de Nederlanders. Maar goed, als we wat meer oefenen in het intrappen van het borstbeen van de tegenstander, het inbrengen van de noppen in de kuitspieren van ontsnappende spelers en het versplinteren van hun enkels dan zal Nederland het best halen over vier jaar.

  • Prins Pils, ma 12 juli 2010 20:14 in reactie op vanessa s. Reageer op Prins

    Prins

    Precies dezelfde wedstrijd, Vanessa, maar de helft van de reageerders hier lopen te zieken of kijken door een enorm gekleurde bril.

  • - -, ma 12 juli 2010 21:02 in reactie op Prins Pils Reageer op -

    -

    Schromelijk overdrijven is ook een kunst...

    Maar goed, over gekleurde brillen gesproken, alleen verslag doen over wangedrag van Nederlandse spelers op het veld komt ook niet bepaald objectief over. Een beetje meer 'down to earth', nuances en wat relativeringsvermogen kan ook geen kwaad...

    Ze, de Nederlandse en de Spaanse spelers, speelde hard, mee eens. Maar om nu te spreken van een blamage of louter vuil spel van de Nederlandse spelers is eenzijdig en te simplistisch.

    U kunt gerust van mij aannemen dat wanneer het Nederlands elftal straks weer wedstrijden zal gaan winnen u niemand meer hoort over deze wedstrijd. 'Da's logisch' hoor ik dan een voetbal coryfee roepen.

    ;-)

  • Prins Pils, ma 12 juli 2010 22:41 in reactie op - - Reageer op Prins

    Prins

    Je moet en je zult je eigen gelijk halen, zelfs al zijn alle deskundigen het niet met je eens. Zielig! Begin nu eens met te erkennen dat Nederland in één wedstrijd meer gele kaarten kreeg - en verdiende - dan Spanje in het hele tournooi (9-8)! Erken daarna eens dat Nederland na de 27e minuut, de doodschop van De Jong, gewoon met 10 man verder had moeten spelen.

  • - -, ma 12 juli 2010 23:39 in reactie op Prins Pils Reageer op -

    -

    Beste Prins,

    Het 'gelijk' is nochtans in 'the eye of the beholder' zeg ik altijd maar. Nuance is blijkbaar niet aan u besteed in deze; het is tenslotte 'uw' gelijk en wie niet 'ja amen' krakeelt heeft plots geen 'sportrealiteitszin'.
    Mijns inziens te eenzijdig allemaal,

    Voor mij betreft voetbal een spelletje, het gelijk in deze discussie is helemaal niet relevant, want, nogmaals, niemand zal ontkennen dat de wedstrijd bij vlagen hard werd gespeeld. Wel concludeer ik dat alle spelers van beide elftallen met al hun ledematen intact huiswaarts zijn vertrokken en dat geen enkele speler een tand of een oog heeft verloren in de finalewedstrijd of dat er sprake is dat chirurgen overuren draaien..

    Dat u voorts ervoor kiest om op, ietwat verhitte, emotionele wijze te reageren louter omdat ik niet meega in uw theatrale retoriek dat het spel van het Nederlands elftal een blamage betrof voor het internationale voetbal laat ik dan ook voor uw rekening.

    U zult mij hier niet zien verkondigen dat 'ik het allemaal beter weet', wel durf ik te stellen dat bij de volgende overwinning, zelfs als hier sprake is van vuil spel, weer lyrisch over het elftal geschreven zal gaan worden. Dus blijkbaar hoeft de voetballiefhebber zich niet voor de toekomst te schamen ;-)

    Dat treft, want ik kijk zo nu en dan graag naar voetbal en ik durf stellig te beweren dat ik geen uitzondering betref. Ik zou die gele kaarten met een korrel zout nemen, dat deed de Duitse octopus immers ook toen hij de mossel uit het Spaanse busje oppeuzelde. Veel plezier morgen bij de feestelijke huldiging, want de finale halen, dat is een prestatie op zichzelf.

  • Aert Willem d'Holbach, ma 12 juli 2010 19:25 Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Ik heb helemaal niets met voetbal maar heb de afgelopen weken wel genoten van de manier waarop mensen zoveel plezier kunnen ontlkenen aan WK2010. Tot gisterenavond laat op de Mariaplaats met een buitenscherm aan toe.

    Wat bezielt mensen om anderen deze vorm van plezier te misgunnen? Het is goed voor de stemming van miljoenen mensen, goed voor de handel en kroegen, ga zo maar door.

  • YggY ..., ma 12 juli 2010 19:35 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op YggY

    YggY

    goed voor de handel en kroegen, ga zo maar door.
    ==========
    Dat was het belangrijkste statement.

    Euro's

  • Gesus , ma 12 juli 2010 21:05 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Gesus

    Gesus

    Beste meneer Aart ik ben het helemaal met Uw eens van dat plezier gunnen dan de handel kan me gestolen worden,en hoe is het met het rechtse kabinet wil het al lukken ?:)
    met vriendelijke groet gesus.

  • Stefan de Neef, ma 12 juli 2010 17:42 Reageer op Stefan

    Ik vond al die vervelende overtredingen van het Nederlandse elftal zo ongelooflijk jammer! na 5 minuten al trapte van Persie goor tegen de knieholte van een Spanjaard.. Als ze dat nou eens niet doen, krijg je ook niet de schijn tegen van de arbitrage!

  • Piet Knollema, ma 12 juli 2010 16:55 Reageer op Piet

    Piet

    Helaas heeft de beste gewonnen.

  • Zeer Voornaam, ma 12 juli 2010 20:21 in reactie op Piet Knollema Reageer op Zeer

    Is tweeten niet is voor jou Piet?

  • Piet Knollema, ma 12 juli 2010 20:48 in reactie op Zeer Voornaam Reageer op Piet

    Piet

    Verklaar u nader!

  • Just Lurking, ma 12 juli 2010 22:40 in reactie op Piet Knollema Reageer op Just

    Just

    Je korte bondige en vaak rake opmerkingen passen heel goed bij twitter. Ik neem althans aan dat Joeri het zo bedoeld heeft, @Piet.

  • Zeer Voornaam, ma 12 juli 2010 20:56 in reactie op Piet Knollema Reageer op Zeer

    Ik vond het schoppen wel meevallen.
    Niet veel meer dan het kaarten vragen van de Spanjaarden.

    Is er bij één van de Spanjaarden z'n gebit weer vastgezet? Hou toch op zeg.

    Web had al in de kranten gelezen dat Nederland hard was. Nu ja, kranten, die Engelse vodjes op kranten papier. En goh, toen kon er lustig op los gefloten worden. De jong had z'n been omhoog en dat kon de Spanjaard niet voorbij laten gaan om erin te springen. Als ik zo'n karate schop uitdeel dan loop je echt het komende half uur niet meer.

    Mooi was het allemaal niet hoor je dan. Wat een onzin.
    Mooi wordt niet beloond. Resultaat wordt wel beloond.
    Als Blatter een paar slimme gasten een rechtvaardig electronisch systeem laat installeren dan kan al dat geschop morgen van het veld.
    Maar ja, het is een Adidas systeem en we willen Nike als sponsor, dus nog decenia doorsukkelen met onderbetaalde scheidsrechters die 22 rond rennende spierbonken en zwabberende ballen in de gaten moeten houden.
    Het kan allemaal veel eenvoudiger:

    1. Zolang een speler buitenspel staat is het digitaal reklame bord vanaf die speler tot aan het doel rood. Komt er een voorzet dan hoeft de grensrechter maar te zien of het bord rood is of niet, en het publiek ziet het ook. Ze kan ook de mooie boodschap zien zodra de spits eindelijk weer eens z'n kont naar achteren beweegt ( goh wat stond die van Persie toch vaak buitenspel ).

    2. Plaats een webcam in de goal. Of weef een draadje in de bal.
    Het team kan zelf het spel stil leggen door de bal uit te schoppen en dan een "hawk" te vragen. Verhip het was toch een goal: Bal op stip. Pech geen goal: Inworp. Makkelijk zat.

    3. Niet met de scheid eens? Schop de bal aan de kant en je mag de beelden terug zien. 2x als je geen gelijk had, maar oneindig als je wel gelijk had. ( zie ook punt 6 ). Bal via muurtje achter? Bij achter bal ligt het spel toch al stil. Bal in de goal maar toch buitenspel? Doelschop dan.
    Laat Hugo samen met Johan maar een lijstje maken.

    4. Heeft een speler pijn aan z'n nek terwijl hij op z'n voet werd getrapt? Wil een speler er weer in nadat hij "strompelend" naar de kant ging? Beelden terug, blijkt het Shakespeare te zijn dan gewoon geel, acteren doe je maar op de buhne.
    Je kunt per team een TV kijker hebben in de dugout , ik neem aan dat er per team wel iemand te vinden is die het acteren van de tegenstander kan bijhouden. Ze doen het toch al, maak het maar officieel. TV-tje met rode knop. Klaar. Te moeilijk? Dan een buzzer knopje voor de coach. Buzzzz in het oortje van de scheids en je weet dat de coach een "hawk" wil. Het gaat wel om 24 miljoen. O nee, de voetbal eer.

    5. Met een draadje in de bal zijn er natuurlijk veel meer dingen mogelijk zoals laatst aangeraakt enzo, maar dat bewaren we wel tot 2020.

    6. Geel voor de scheids... Wat zegt u nu? Ja Geel Voor De Scheids! Bij 2 fouten gaat de reserve scheids warm lopen en bij 3 fouten een wissel !
    Afgelopen met partijdig fluiten, er staat gewoon teveel op het spel.

    Blatter vindt dat je respect moet hebben voor de verkeerde beslissingen van een scheids. Maar dat lijkt mij niet een echt kapitalistisch / liberaal standpunt, dus ik begrijp niet zo goed waarom hij nu juist dit vraagt van de voetballers en hun fans. In de praktijk blijkt het in ieder geval niet te werken.

  • Piet Knollema, ma 12 juli 2010 23:54 in reactie op Zeer Voornaam Reageer op Piet

    Piet

    Waarom wordt mjin naam hiermee in verband gebracht?

  • Paula Pop, ma 12 juli 2010 16:09 Reageer op Paula

    Paula

    Zoooo, hebben we ook weer gehad. Game over.
    De vrijgehouden calamiteiten bedden bleven leeg in mijn nachtdienst. Gelukkig maar.
    En ach mannen, tis maar een spel. Ik ben dol op Spanje en gun die aardige Spanjaarden de titel van harte! Waar gaat Nederland zich de komende weken druk over maken? Lees het allemaal op Joop.nl!

  • Prins Pils, ma 12 juli 2010 19:16 in reactie op Paula Pop Reageer op Prins

    Prins

    "Zoooo, hebben we ook weer gehad. Game over."

    Dan vergeet je toch twee dingen. Het eerste is de reputatie van het Nederlandse voetbal in het buitenland, en het tweede is het gedrag van de amateursporters op de Nederlands velden. Alletwee zijn/worden zwaar negatief beïnvloed door de finalewedstrijd.

  • Paula Pop, ma 12 juli 2010 19:52 in reactie op Prins Pils Reageer op Paula

    Paula

    Sorry Prins. Ik heb totaal geen verstand van voetbal en de invloed daarvan in het buitenland en op amateurveldjes. Toch klinkt wat jij zegt me wat overdreven in de oren. Tis net als met de krant: vandaag hot news, morgen in de kattenbak. Vooral omdat er nog eens fikse vakantie zit tussen WK en het leven dat daarna weer op gang komt, denk ik dat de impact niet zo groot is.
    Maar jij weet het vast veeeeel beter, als man.:)

  • Prins Pils, ma 12 juli 2010 20:10 in reactie op Paula Pop Reageer op Prins

    Prins

    Als je een beetje de berichten in de internationale pers over de sportieve reputatie, en de berichten over het gedrag op de Nederlandse voetbalvelden, had je het ook geweten.

  • YggY ..., ma 12 juli 2010 20:10 in reactie op Paula Pop Reageer op YggY

    YggY

    Sorry Prins. Ik heb totaal geen verstand van voetbal
    ==============
    Dat is geen belemmering

    Dat hebben de meesten hier niet

  • Prins Pils, ma 12 juli 2010 20:39 in reactie op YggY ... Reageer op Prins

    Prins

    "Sorry Prins. Ik heb totaal geen verstand van voetbal "

    Wat ik erger vind is dat je een antipathie hebt tegen voetbal en hier alleen maar loopt te zieken!!

  • YggY ..., ma 12 juli 2010 20:49 in reactie op Prins Pils Reageer op YggY

    YggY

    Wat ik erger vind is dat je een antipathie hebt tegen voetbal
    ===========
    Prima maar ik vraag me af waar ik de indruk heb gewekt een antipathie te hebben jegens voetbal

    Een Wilderiaanse uitspraak dan maar, ik heb niets tegen voetbal, ik heb iets tegen de uitwassen van het voetbal

  • - -, ma 12 juli 2010 20:32 in reactie op Paula Pop Reageer op -

    -

    U heeft he-le-maal gelijk. En dat zeg ik als man zijnde ;-)

    Mocht het Nederlands elftal ooit weer een finale halen met "oogstrelend" voetbal dan komen journalisten en dito deskundigen superlatieven tekort om het betreffende team de hemel in te prijzen en wordt er wederom een parallel getrokken met "mooi" voetbal uit het verleden.

    Het nieuws van gisteren is niet langer relevant, laat staan bij voetbal. Zo spraken deskundigen en journalisten "schande" van de verdedigende speelstijl van de Brazilianen, ook toen kwamen de journalisten en dito deskundigen superlatieven te kort. Als Brazilië over vier jaar in eigen land de WK titel binnenslepen hoor je daar niemand meer over

    Ik ben het verlies nu al vergeten bijvoorbeeld en heb vandaag heerlijk gewerkt.

  • Prins Pils, ma 12 juli 2010 20:49 in reactie op - - Reageer op Prins

    Prins

    "Mocht het Nederlands elftal ooit weer een finale halen met "oogstrelend" voetbal dan komen journalisten en dito deskundigen superlatieven tekort om het betreffende team de hemel in te prijzen en wordt er wederom een parallel getrokken met "mooi" voetbal uit het verleden."

    Inderdaad. Waaruit dus duidelijk blijkt dat de buitenlandse pers objectief is. En diezelfde buitenlandse pers spreekt nu schande van het sportieve gedrag van Oranje. En als dat nu de eerste keer zou zijn geweest, maar de wedstrijd die bijkans het absolute sportieve dieptepunt vormt in de EK/WK-geschiedenis was Portugal - Nederland, vier jaar geleden. Als je dat geen zorgen baart, ontbreekt het je aan sportrealiteitszin.

  • Paula Pop, ma 12 juli 2010 21:19 in reactie op Prins Pils Reageer op Paula

    Paula

    Ik vind dat je wat overdrijft Prins, maar alla, waarschijnlijk neemt voetbal een grote plaats in je leven in, want je leest er erg veel over. Ik lees er zelden over.
    Ik heb me de afgelopen nachten beziggehouden met mijn erg zieke patienten. Wellicht ga ik daar teveel van relativeren.

  • - -, ma 12 juli 2010 21:28 in reactie op Prins Pils Reageer op -

    -

    Prins Pils schreef: "En als dat nu de eerste keer zou zijn geweest, maar de wedstrijd die bijkans het absolute sportieve dieptepunt vormt in de EK/WK-geschiedenis was Portugal - Nederland, vier jaar geleden. Als je dat geen zorgen baart, ontbreekt het je aan sportrealiteitszin. "

    De wedstrijden tegen Italië en Frankrijk op het vorige EK waren oogstrelend. Die vergeet u gemakshalve even ter nuancering te noemen.
    Dat verbaast me niets want dat zou uw eenzijdige benadering om zeep helpen natuurlijk ;)

    Er bestaat niet zoiets als één speelstijl en ook niets zoiets als een 'ingeslagen weg' dat deze wijze van spelen nu 'de' speelwijze zou worden van het Nederlandse elftal. Teveel uitzonderingen op de zaak die zo'n bewering onderuit halen. Daar hoef je geen deskundige voor te zijn; gewoon toeschouwer zijn volstaat.

    Nee, ik maak me geen zorgen, daar is geen enkele aanleiding voor.

  • YggY ..., ma 12 juli 2010 15:39 Reageer op YggY

    YggY

    Ik heb de wedstrijd niet gezien en daar ben ik geloof ik nogal uniek in. Ik kwam pas laat vandaag erachter dat Oranje had verloren, kan ook bijna niet anders met zo'n smerige kleur, maar ik ben toch ook wel lichtelijk verbaasd.

    Behoort de Koningin geen toespraak te houden op TV over deze nationale ramp die ons is overkomen.

    Behoort de regering niet een periode van nationale rouw af te kondigen, minimaal een week lijkt me wel gepast.

    Wordt 11 juli nu een nationale gedenkdag?

    Dienen de diverse afdelingen van de GGZ geen aparte hulpteams te organiseren om getraumatiseerde oranje-supporters te ondersteunen bij de trauma-verwerking. Wordt de trauma-helikopter nog ingezet.

    Zijn die Oranje-supporters de spelers van Oranje wel eens gewezen op die veels te grote oranje broek die ze hebben aangetrokken, worden ze er wel eens op gewezen op het feit dat Nederland niet meer is dan een vlek op de wereldkaart en dat Nederland en haar inwoners zich dienovereenkomstig gaan gedragen.

    Maar wat wel weer goed nieuws is, de spelers van Oranje hebben ieder een salaris ontvangen van 200.000 Euro.

    En dat allemaal ter meerdere eer en glorie van Nederland, tuurlijk jongens.

  • Prins Pils, ma 12 juli 2010 17:01 in reactie op YggY ... Reageer op Prins

    Prins

    Als je dan zo'n hekel hebt aan voetbal, reageer dan niet! Alhoewel ik je andere bijdragen vaak waardeer, kan ik deze missen als kiespijn!!

  • Henk Jansen, ma 12 juli 2010 17:23 in reactie op YggY ... Reageer op Henk

    Henk

    Ach, als Boularouz of Affelay de winnende had gemaakt, hadden we nu moeten lezen hoe geweldig de multiculturele samenleving in elkaar stak. In plaats daarvan zit je nu azijn te zeiken. Wat moet het toch een ergernis voor je geweest zijn de afgelopen maand!

  • YggY ..., ma 12 juli 2010 17:36 in reactie op Henk Jansen Reageer op YggY

    YggY

    Wat moet het toch een vreugde voor je geweest zijn de afgelopen maand!
    ======
    Dat Boulahrouz of Afellay geen goal hebben gescoord.

    Zo wordt je beeld t.o.v. de Nederlander van Marokkaanse afkomst niet aangetast.

    En google alsjeblieft even over de juiste namen van deze beide Nederlandse voetballers.

  • YggY ..., ma 12 juli 2010 18:55 in reactie op Henk Jansen Reageer op YggY

    YggY

    Ibrahim Afellay (Utrecht, 2 april 1986) - bijgenaamd Ibi - is een Nederlandse voetballer, die voortkomt uit de jeugdopleiding van PSV. Hij behoort sinds 2003/04 tot het eerste team. Tot Afellays sterke punten behoort zijn techniek. Hij staat ook regelmatig in de belangstelling van Europese (top)clubs.

    Khalid Boulahrouz (Maassluis, 28 december 1981) is een Nederlandse professionele voetballer. Hij speelt vooral centraal en rechts in de verdediging.

    Geen dank, graag gedaan.

  • , di 13 juli 2010 13:12 in reactie op Henk Jansen Reageer op

    Zeker.
    De voetbalhype, die al het nieuws, ook belangrijk internationaal nieuws van de frontpagina's veegde.
    Een krant die niet meer voldoende had aan een sportkatern, maar die van de eerste tot de laatste pagina bol stond van volkomen niet ter zake doende informatie over mensen wier naam ik nu al weer ben vergeten, 's ochtends de wekkerradio schetterend van de vuvuzela's en inside stories vanuit Z-Afrika, alle nieuws, het was allemaal oranje.
    Cabaretprogramma's: over oranje
    Muziekprogramma's: over oranje
    Nieuws: over oranje
    Interviews: over oranje.
    Zelf de advertenties deden eraan mee.
    Al was ik een enorme voetballiefhebber geweest, dan nog was die overkill me mijn strot uitgekomen.
    Sport is aardig, maar je kunt het overdriven.
    En dit was overduidelijk mateloos overdreven.

  • - -, ma 12 juli 2010 15:05 Reageer op -

    -

    Terecht verloren, ik feliciteer het Spaanse elftal met het behalen van hun eerste wereldtitel.

    Meer valt er niet over te melden.

  • Janssen zelf, ma 12 juli 2010 15:05 Reageer op Janssen

    Janssen

    Heel jammer inderdaad al is de kater bij mij niet zo heel groot.
    Spanje was gewoon heel goed, en we hebben mazzel gehad dat we op den duur niet met 8 man op het veld stonden.

    Ik snap alleen niet waarom er alsnog een grachtentocht wordt georganiseerd. Waarom nou alweer afwijken van het originele plan?

  • A.G.M. Waelpoel, ma 12 juli 2010 14:29 Reageer op A.G.M.

    A.G.M.

    Jammer voor de spelers dat het allemaal zo gelopen is. Ze hebben er voor gevochten, letterlijk en figuurlijk. Wordt van Marwijk nog ter verantwoording geroepen voor het getoonde resultaatvoetbal? Waar is het wereldberoemde nederlandse voetbal gebleven of ben ik nu te nostalgisch.....

  • Prins Pils, ma 12 juli 2010 16:45 in reactie op A.G.M. Waelpoel Reageer op Prins

    Prins

    "Wordt van Marwijk nog ter verantwoording geroepen voor het getoonde resultaatvoetbal?"

    Dat hoeft van mij niet, want alhoewel ik natuurlijk verreweg het liefst win met stijlvoetbal win ik liever met resultaatvoetbal dan met stijlvoetbal.

    Iets anders wordt het als er onsportief gespeeld wordt, en dat heeft Oranje naar mijn mening zeer zeker gedaan - het was hard en gemeen. De buitenlandse pers is ongenadig negatief geworden over het Nederlandse voetbal en dat wil ik niet, zeker niet gezien ook al de sportieve blamage tegen Portugal vier jaar geleden! Wat mij betreft roept de KNVB spelers en coach daarover zeker wel op het matje, want het was (nu) niet uitgelokt - Sneijder kondigde het van tevoren al aan!

  • Prins Pils, ma 12 juli 2010 16:58 in reactie op Prins Pils Reageer op Prins

    Prins

    Correctie: Dat hoeft van mij niet, want alhoewel ik natuurlijk verreweg het liefst win met stijlvoetbal win ik liever met resultaatvoetbal dan dat ik verlies met stijlvoetbal.

  • Just Lurking, ma 12 juli 2010 18:47 in reactie op Prins Pils Reageer op Just

    Just

    De Spanjaarden waren gewoon geraffineerder onsportief, maar niet minder onsportief dan ons elftal.

  • - -, ma 12 juli 2010 21:05 in reactie op Just Lurking Reageer op -

    -

    Mijn mening idem.

  • - -, ma 12 juli 2010 18:26 in reactie op Prins Pils Reageer op -

    -

    Prins Pils schreef: "Iets anders wordt het als er onsportief gespeeld wordt, en dat heeft Oranje naar mijn mening zeer zeker gedaan - het was hard en gemeen."

    Er was overduidelijk sprake van over en weer onsportief gedrag. Ik vond de Spaanse spelers in dit geval vrijwel net zo onsportief.

    Wat de buitenlandse pers meld kan mij verder weinig boeien. Berichtgeving boordevol superlatieven en onnozele generalisaties zijn per definitie al niet aan mij besteed namelijk.

    De wedstrijd in z'n geheel was gewoon hard en soms onnodig onsportief.

  • Prins Pils, ma 12 juli 2010 19:09 in reactie op - - Reageer op Prins

    Prins

    "Wat de buitenlandse pers meld kan mij verder weinig boeien."

    Dat zou je wel moeten boeien, want dat zijn de meeste objectieve waarnemers - niet die gasten van de Telegraaf. En zelfs de betere Nederlandse sportpers, de Volkskrant en bijv. Hugo Borst, zijn negatief over de sportieve prestatie van Oranje.

    Spanje ging pas ook hard spelen - zelfs in het hele tournooi - toen Nederland allang de toon had gezet. Nederland was er echt de schuldige aan dat het zo'n onsportieve pot werd.

  • - -, ma 12 juli 2010 20:27 in reactie op Prins Pils Reageer op -

    -

    Prins Pils schreef: "Dat zou je wel moeten boeien, want dat zijn de meeste objectieve waarnemers - niet die gasten van de Telegraaf. En zelfs de betere Nederlandse sportpers, de Volkskrant en bijv. Hugo Borst, zijn negatief over de sportieve prestatie van Oranje."

    Objectieve waarnemingen zijn mijns inziens hier niet de issue. Ja, het Nederlands elftal speelde niet frivool, maar ik heb geen Hugo Borst nodig om dat te kunnen concluderen. Spanje speelde ook matig ondanks de mening van menig Spaanse journalist of die van de buitenlandse pers.

    Ik hecht 'waarde' aan deskundigheid onder sportverslaggevers wanneer parallellen zichtbaar zijn in wedstrijden die zojuist zijn gespeeld en tussen speelstijlen van weleer. Daar komt 'kennis' van zaken bij kijken. Maar om te kunnen bepalen of een team ronduit slap speelt of niet of deels slap speelt daar is weinig deskundigheid voor nodig.

    Ik geloof voorts niet in de term "schuldig" binnen deze context. Daarvoor is het spelletje en wat zich in de minuten afspeelt eenvoudigweg te complex voor. Men, de supporters en deskundigen kunnen voorts klagen over de beslissingen van bijvoorbeeld een scheidsrechter maar als men de wedstrijd daadwerkelijk 'objectief' zou analyseren kan er maar één conclusie gelden; beide partijen speelde matig, en op veel momenten unfair en keihard; van twee kanten.

    Dat heeft overigens, mijns inziens, helemaal niets te maken met nationaliteiten. Het geeft hooguit aan dat steeds meer landen domweg met een team op de proppen kunnen komen bestaande uit elf spelers die simpel gesteld een bal in het doel kunnen trappen. Zie bijvoorbeeld Griekenland, het land werd met louter verdedigende werk en countervoetbal, aangevuld met een dosis oerlelijk voetbal, Europees kampioen.

    Mijn punt in deze is gewoon dat bij lelijk voetbal vaak twee spelers in het geding zijn, m.a.w. it takes two to tango; in dit geval zelfs 22.

  • Prins Pils, ma 12 juli 2010 20:58 in reactie op - - Reageer op Prins

    Prins

    Het gaat hier niet om mooi of lelijk voetbal, in voetbaltechnische zin. Voetbal kan technisch lelijk zijn maar toch sportief. Daar gaat het om. En dan spreken de cijfers voor zich: Oranje kreeg - en verdiende - in één wedstrijd meer gele kaarten dan Spanje in het hele toernooi (9-8)!!! Als je dat niet ziet en als je tegen de mening van de hele buitenlandse en Nederlandse kwaliteitssportpers ingaat, ontbreekt het je (wederom) aan sportrealiteitszin.

  • - -, ma 12 juli 2010 21:37 in reactie op Prins Pils Reageer op -

    -

    Tja, uw retoriek over dat ik geen 'sportrealiteitszin' zou hebben verliest zo langzamerhand aan waarde door gebrek aan inhoudelijke argumentatie.

    Nogmaals, in de wedstrijd werd op momenten hard gespeeld, daar zult u niemand het tegendeel zien beweren. En ja, er waren veel kaarten. Maar er werd van twee kanten hard gespeeld. Uw gebrek aan nuance en relativeringsvermogen voor dit simpele gegeven spreekt meer boekdelen dan mijn vermeende gebrek aan sport realiteitszin.

    Uw betoog komt mij allemaal wat verhit over. Beetje in de context van "ik heb gelijk en als u dat niet ziet heeft u duidelijk geen verstand van waar u het over heeft". Waarvan akte, maar het is natuurlijk weinig inhoudelijk verder.

    Ik laat het dan ook verder hierbij. U uw standpunt, ik die van mij.

  • Prins Pils, ma 12 juli 2010 22:45 in reactie op - - Reageer op Prins

    Prins

    "uw retoriek over dat ik geen 'sportrealiteitszin' zou hebben verliest zo langzamerhand aan waarde door gebrek aan inhoudelijke argumentatie."

    Gezien de cijfers die ik aanvoerde qua gele kaarten is dit een verschrikkelijk gotspe!!

  • Peter Edens, ma 12 juli 2010 13:28 Reageer op Peter

    Peter

    zoals ik zei, heb ik mij geschaard onder een oranje-menigte op een volle camping in de Ardèche...
    Tis niks voor mij-
    De 2de helft heb ik toch maar thuis gekeken.
    Oranje heeft goed gespeeld, en het is zeker geen schande om te verliezen van deze stierenvechters die hard gewerkt hebben, en ze hebben het verdiend.

    Stelt u eens voor: alle oranje-supporters aan de Spaanse Costa ...

  • Jan B, ma 12 juli 2010 13:14 Reageer op Jan

    Jan

    Ik vraag me af waar de kater het op dit moment het grootste is. In Nederland omdat "ons" elftal het gisteren net niet gehaald heeft of in Spanje omdat op de ochtend na de euforie en de massahysterie blijkt dat er helemaal niets veranderd is, de werkloosheid nog steeds even hoog is als gisteravond om 20.30h, de vastgoedsector nog steeds klemvast zit, ratingbureaus de spaanse economie nog steeds nerveus in de gaten houden (klaar om Spanje de junk status te verlenen) en het einde van de ellende nog lang niet in zicht is. Voetbal: de belangrijkste bijzaak ter wereld.

  • Peter Edens, ma 12 juli 2010 15:26 in reactie op Jan B Reageer op Peter

    Peter

    ik kan mij niet herinneren dat Spanje ooit economisch floreerde , althans niet in onze moderne tijden.
    net als Zuid-Italie, Portugal en Griekenland.
    En de euro heeft hen in een dwangbuis gewurgd.
    Maar, het winnen van deze titel zal Spanje wel enig economisch impuls geven...denk ik

  • Jan B, ma 12 juli 2010 16:07 in reactie op Peter Edens Reageer op Jan

    Jan

    Ik zie weinig in de heilzame werking van het kampioenschap die je suggereert. Wat de invloed van de euro betreft: voor bepaalde landen is die inderdaad ongunstig gebleken. Het feit die landen de wisselkoers van hun munt niet meer zelf kunnen bepalen heeft hen de mogelijkheid ontnomen om overheidsschulden (gedeeltelijk) te saneren. Voeg daarbij de strenge begrotingsregels en de problemen stapelen zich op.

  • Prins Pils, ma 12 juli 2010 16:55 in reactie op Jan B Reageer op Prins

    Prins

    Liever realisme dan dom positivisme, maar cynisme is de vijand van vooruitgang.

  • Peter Edens, ma 12 juli 2010 20:30 in reactie op Prins Pils Reageer op Peter

    Peter

    en wat is uw realisme Prins Pils?
    Geeft u ook af op alle regeringen? Maar we geven wel steeds de zelfde politiek de macht, sinds 35 jaar in NL.
    Iedereen wil wraak op Duitsland in het voetbal, men bekritiseert de Duitsers (die onze bloedbroeders zijn), maar we gaan massaal bij hun op vakantie, voor de Fransen idem dito, we willen geen amerikaanse toestanden in NL, maar we doen er alles aan om het binnen te halen
    Das het realime in Nederland voor mij....enz enz

  • Prins Pils, ma 12 juli 2010 22:08 in reactie op Peter Edens Reageer op Prins

    Prins

    Mijn cynisme-stelling was een reactie op de ontkenning van het positieve effect dat uitgaat van een op sportieve wijze gewonnen WK-finale, op de saamhorigheid en de economie, door Jan B.

  • Jan B, ma 12 juli 2010 22:17 in reactie op Prins Pils Reageer op Jan

    Jan

    Dacht dat ik aardig realistisch was.

  • roher vogel, ma 12 juli 2010 11:59 Reageer op roher

    roher

    Waarom is er eigenlijk nooit wereldkampioenschap vrouwenvoetbal.

    ik denk dat een multiculturele samenleving voorafgegaan had moeten worden met aimabel emancipatoir vouwen voetbal, want dat blijft toch wel ongeëmancipeerd in een verdomhoekje.

    Sport is sport.

  • Mw. Oeverloos, ma 12 juli 2010 12:24 in reactie op roher vogel Reageer op Mw.

    Mw.

    De categorie vrouwen is in de sport ingevoerd omdat dit zwakke geslacht anders nooit eens een prijsje zou kunnen winnen.

    Maar laten we het nu ook niet gaan overdrijven, zeg.

    Vrouwenvoetbal.

  • Rob Geurtsen, ma 12 juli 2010 12:38 in reactie op Mw. Oeverloos Reageer op Rob

    Rob

    Mevrouw Oeverloos toch

    Vrouwenvoetbal is wel degelijk spannend en kan veel media aandacht krijgen. Helaas niet in de Lage Landen, maar dat zegt minder over vrouwen-voetbal en meer over de media en de balangstelling van die water- en moddertrappers.

  • Mw. Oeverloos, ma 12 juli 2010 12:52 in reactie op Rob Geurtsen Reageer op Mw.

    Mw.

    U geniet ook altijd zo van het spel van FC Veendam?

  • Rob Geurtsen, ma 12 juli 2010 14:59 in reactie op Mw. Oeverloos Reageer op Rob

    Rob

    FC Veendam?

  • Gavi Mensch, ma 12 juli 2010 12:58 in reactie op Mw. Oeverloos Reageer op Gavi

    Gavi

    Heb helaas het bezoekje aan het WKpunniken niet gehaald, jammer
    ;-)

  • roher vogel, ma 12 juli 2010 13:30 in reactie op Mw. Oeverloos Reageer op roher

    roher

    Overdrijven? Weet niet hoor. we kijken toch ook naar kunstschaatsen.

  • Henk-Jan Mielke, ma 12 juli 2010 12:29 in reactie op roher vogel Reageer op Henk-Jan

    Henk-Jan

    Er zijn wel degelijk ook WK's en EK's vrouwenvoetbal, maar net als de Paralympics leeft dat niet zo onder de bevolking.

  • Gesus , ma 12 juli 2010 12:50 in reactie op Henk-Jan Mielke Reageer op Gesus

    Gesus

    gek he ?

  • Gavi Mensch, ma 12 juli 2010 12:57 in reactie op Henk-Jan Mielke Reageer op Gavi

    Gavi

    Frappante vergelijking.....

    [.........vrouwenvoetbal, maar net als de Paralympics leeft dat niet zo onder de bevolking. ]

    het past eigenlijk wel bij de botheid van andere commentaren van je.....

    Ik kan het wel plaatsen bij de persoon hoor, dat nou weer wel.
    ;-)

  • Henk-Jan Mielke, ma 12 juli 2010 16:07 in reactie op Gavi Mensch Reageer op Henk-Jan

    Henk-Jan

    Kan ik er wat aan doen dat vrouwenvoetbal net als de Paralympics niet leven zoals een EK of WK mannenvoetbal, don't shoot the messenger...

  • Gavi Mensch, ma 12 juli 2010 18:50 in reactie op Henk-Jan Mielke Reageer op Gavi

    Gavi

    I have never ever shot a messenger for the message......
    and I never would..... I am a convinced pacifist.....
    If you don't understand what I've said and even repeat the message, I can only confirm that it's typical for your way of commenting....
    helaas!

  • Just Lurking, ma 12 juli 2010 17:18 in reactie op Henk-Jan Mielke Reageer op Just

    Just

    Sommige sporten zijn heel leuk om te doen, maar niet om naar te kijken. Ik heb jarenlang gekorfbald, heerlijk, maar snap zo goed dat mensen daar absoluut niet in geïntersseerd zijn, zo niet er lacherig over doen. Ik heb dat met vrouwenvoetbal ook. Lijkt me fijn om te doen, maar het is - vooralsnog - niet om aan te gluren, zoals Johan Derksen zich ooit op de hem bekende subtiele mabier uitdrukte. ;)

  • Just Lurking, ma 12 juli 2010 17:43 in reactie op Just Lurking Reageer op Just

    Just

    "mabier" is uiteraard "manier" LOL

  • YggY ..., ma 12 juli 2010 19:00 in reactie op roher vogel Reageer op YggY

    YggY

    Waarom is er eigenlijk nooit wereldkampioenschap vrouwenvoetbal.
    =============
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Wereldkampioenschap_voetbal_vrouwen

    Het heeft wel wat

  • Rob Geurtsen, ma 12 juli 2010 11:28 Reageer op Rob

    Rob

    Prachtige plaat van de Volkskrant op de voorpagina.

    Ik signaleerde gisterenavond tijdens de wedstrijd ook het gedrag van de scheidsrechter (ergens tussen de twintigste en dertigste minuut), helaas werd het later door de redactie weggehaald.

    Webb zat in de slotfase fout met buitenspel en de corner wen de overtreding van Puyol op Robben, maar ook de doodschop van De Jong. Zijn strafexpeditie in het midden van de eerste helft was overdreven maar taktisch effectief. Het beeld van de wedstrijd werd rustiger.

    De sterkste heeft gewonnen, zoals Van Gaal wel vaker heeft gezegd± je moet als spelers ervoor zorgen dat je de scheidsrechter niet in een situatie van twjifel brengt. Het is je eigen zwakte...

    en de overtredingen waren nodig momdat er geen andere oplossing voor handen leek.

    De overbodige café praat vraag die speelt is: Hebben de Nederlands elftal spelers zichzelf op achterstand gezet door op voorhand te verkondigen dat ze hard gingen spelen?

    En overigens moeten we niet zeuren, over de kwaliteit van dit elftal. We hebben zeker geen mindere spelers van Spanje, we hebben meer dan een handvol individuele kanjers, inclusief Mathijssen.
    Jammer genoeg liet geen van hen datgene zien wat nodig was om te laten zien en wat ze kunnen laten zien.

  • Gesus , ma 12 juli 2010 10:55 Reageer op Gesus

    Gesus

    goh goh wat gunnen we elkaar weer een hoop plezier, alle azijnpissers hier bedankt voor jullie elitaire gewauwel alleen voor jullie was er de Srebrenica herdenking, en binnenkort zomergasten, lekker elitair kletsen over achterlijke tv programma's nee dat is leuk!
    Als jullie er toch eens niet waren, maar as is verbrande turf zei mijn oma altijd.

  • kees van eck, ma 12 juli 2010 11:48 in reactie op Gesus Reageer op kees

    kees

    jij pist anders ook pure azijn...:)

  • Gesus , ma 12 juli 2010 12:32 in reactie op kees van eck Reageer op Gesus

    Gesus

    maar mijn beste ik gun andere mensen wel hun plezier ,en daar kun jij dan weer een puntje aan zuigen om met maradonna te spreken:)
    met vriendelijke groet gesus

  • - -, ma 12 juli 2010 15:19 in reactie op Gesus Reageer op -

    -

    Wartaal.

  • Gesus , ma 12 juli 2010 21:10 in reactie op - - Reageer op Gesus

    Gesus

    beste meneer en/of mevrouw new,
    ik weet niet wat ik van uw reactie moet maken, kunt u zichzelf verklaren?
    met vriendelijke groet gesus

  • Ernst Anepool, ma 12 juli 2010 18:53 in reactie op Gesus Reageer op Ernst

    Ernst

    Jij ziet uiteraard liever dat voetbal in oorlog ontaard.

    Waar de voetballers elkaar doodschoppen verkopen door met een gestrekt been, de noppen van hun voetbalschoen in de borst van de tegenstander planten.

    Omdat ze niet in staat zijn met datzelfde been ook maar een bal in de richting van het doel te krijgen?


    Want hoe je het bereikt maakt niet uit, hoeveel dood ellende en verderf je ook achterlaat op het speelveld, winstmaximailsatie is de heilige graal, waar fair play en de edele kunst van het balletje trap moet wijken voor grof geweld?

  • Gesus , ma 12 juli 2010 20:58 in reactie op Ernst Anepool Reageer op Gesus

    Gesus

    Beste Ernst,Ik zie liever dat het Nederland elftal wereldkampioen wordt met het soort voetbal wat het laatste Nederlands clubteam dat wereldkampioen werd speelde ,namelijk Ajax in 1995 ,of was je dat al weer vergeten?En waar lees jij in hels naam dat ik oproep tot geweld op het voetbalveld of nog erger dat ik daar van geniet ,jij bent nog nooit in een oorlogssituatie geweest zeker als je dit soort ongenuanceerde opmerkingen uit je vingers laat komen,wat is nu je frustratie zeg het gewoon joh ipv wat insinuatie's in de rondte te strooien vanuit je ivoren torentje,valt me trouwens een beetje tegen van jou want meestal kan ik wel glimlachen om die stukjes van je maar hier sla jede plank echt totaal mis het spijt me voor je.
    met vriendelijke groet gesus

  • Mat Salleh, di 13 juli 2010 03:20 in reactie op Gesus Reageer op Mat

    Mat

    Ernst is de laatste tijd wel meer de weg kwijt.

  • Gesus , di 13 juli 2010 07:44 in reactie op Mat Salleh Reageer op Gesus

    Gesus

    ja jammer hoor.

  • Henk-Jan Mielke, ma 12 juli 2010 10:41 Reageer op Henk-Jan

    Henk-Jan

    Jammer dat scheidsrechters zo'n belangrijke stempel op een wedstrijd kunnen blijven drukken. Zoveel aangenaaide gele kaarten, goedgekeurd buitenspeldoelpunt, geen hoekschop in de laatste minuut...Als al bij het eerste fluitsignaal de missie van de scheidsrechter duidelijk is, is het wachten op de nederlaag...

  • Bernie Whistler, ma 12 juli 2010 10:33 Reageer op Bernie

    Bernie

    Jammer voor de fans, winst was natuurlijk best leuk geweest. Al was het alleen maar om die miljarden kilojoules aan energie om Nederland in een strak oranje keurslijf te persen te vergulden. Het is en blijft een spelletje.

    "Ik hou van Holland." Ben wel erg benieuwd naar hoe houdbaar of vergankelijk 'ons' instant-nationalisme blijkt op termijn. Werkt de zo geroemde verbroedering alleen bij succes, of marcheren we nu net zo makkelijk weer de andere kant uit.

    Blijkt die laatste schorre ademstoot op die plastic vuvuzela echt wat waard?

  • Mat Salleh, ma 12 juli 2010 09:04 Reageer op Mat

    Mat

    Erg verheffend was het allemaal niet alhoewel een aantal kaarten onterecht was. Ook die voor de Jong die had namelijk rood moeten zijn.

  • Jan Wijn, ma 12 juli 2010 08:58 Reageer op Jan

    Jan

    Voor een slecht potje voetbal werd zondag in Eindhoven het mooie Fiesta del Sol afgelast.
    Bleef over het jankend voetbal publiek dat nu collectief op de schoot van opperslijmbal Jack van Gelder kan uithuilen.
    Blij dat de oranje hysterie ten einde is.

  • Prins Pils, ma 12 juli 2010 08:49 Reageer op Prins

    Prins

    We waren inderdaad verschrikkelijk dichtbij - ik had mijn kaarten echt op Oranje gezet als het op penalties aangekomen was. Maar tegelijkertijd moet je vaststellen dat de karatetrap van De Jong donkerrood waard was. Ook vind ik het een schande dat Nederland voor de tweede maal op rij het land is dat op het WK voetbal in één wedstrijd het meeste gele kaarten kreeg. Na de blamage van vier jaar geleden tegen Portugal nu 9 x geel. Dat maakt de teleurstelling dubbel zo groot!

  • Ernst Anepool, ma 12 juli 2010 08:11 Reageer op Ernst

    Ernst

    Nederland Spanje heeft niet ten koste van Nederland gewonnen, Nederland heeft ten koste van zichzelf verloren, sterker ze hebben gewoon van zichzelf verloren, de Bully techniek, werkt niet bij mensen met zelfvertrouwen, daar werkt het vol in de borst trappen met de noppen vooruit, alleen maar motiverend.

    Dat er voor die actie niet direct rood gegeven werd is een schande !

  • Henk Jansen, ma 12 juli 2010 02:00 Reageer op Henk

    Henk

    Als Robben 'm erin schoot, was het een hele andere wedstrijd geworden en moesten de Spanjolen meer risico gaan nemen. Beide teams speelden meer met het idee om "niet te verliezen".

    Dit soort wedstrijden worden op details beslist. Het was een dubbeltje op z'n kant wat zo maar in ons voordeel had kunnen vallen, maar helaas. Spanje was beter, doch verre van onverslaanbaar.

    Enfin, over 4 jaar weer een kans. Ik heb een mooi WK meegemaakt.

  • Just Lurking, ma 12 juli 2010 17:19 in reactie op Henk Jansen Reageer op Just

    Just

    Ik sluit me hier van harte bij aan. :)

  • joop kerver, ma 12 juli 2010 01:13 Reageer op joop

    joop

    Zo kun je ook genaaid worden,een gevecht zonder kogels,maar doelbewust gericht!
    jk

  • Kitty In Nederland, ma 12 juli 2010 00:13 Reageer op Kitty

    Kitty

    Scheidsrechter drukt zo'n grote stempel op de wedstrijd, deze wedstrijd was niet meer te winnen,
    Met 8 gele kaarten kun je niet meer vrijuit spelen.
    Helaas het is niet anders.....
    Dank aan Giovanni van Bronkhorst!!!!

  • Piet de Geus, ma 12 juli 2010 00:49 in reactie op Kitty In Nederland Reageer op Piet

    Piet

    "Met 8 gele kaarten kun je niet meer vrijuit spelen."

    Maar die kaarten hadden ze er wel aan te danken dat ze voortdurend achter de feiten aanliepen. Jammer, maar toch terecht verloren.

  • Winston V., ma 12 juli 2010 09:47 in reactie op Piet de Geus Reageer op Winston

    Winston

    Soms zijn we het dan weer roerend eens... :-)

  • Henk de Vries Cabau, zo 11 juli 2010 18:19 Reageer op Henk

    Henk

    Zat ik me net nog op te winden over de titel van van Joles artikel, deze is spot on. Spijker. Kop. Goal. Man, man, man. En die hitte helpt ook al niet mee. Met een beetje geluk slaat de bliksem straks du moment van winnende goal door Sneijder in een kerkklok, zodat die voor altijd op die tijd blijft stilstaan. De langste dag voor eeuwig...

  • Han van der Horst, zo 11 juli 2010 18:00 Reageer op Han

    Han

    Bij mij in de stad is een nieuwe traditie ontstaat: bij winst voor Oranje springen de fans massaal in de rivier aan wie die stad haar naam draagt. Ik zal me niet bij hen voegen maar mijn vreugde in stilte beleven. Of het nou winst wordt of verlies.

  • Han van der Horst, ma 12 juli 2010 00:41 in reactie op Han van der Horst Reageer op Han

    Han

    Update: er lagen vanavond geen fans in onze rivier. Wel twee oranje vuvuzela's. En daarmee is alles gezegd.

  • Piet Paaltjes, zo 11 juli 2010 17:46 Reageer op Piet

    Piet

    Jammer dat we het moeten missen als enkele personen hun zin krijgen.
    http://www.indymedia.nl/nl/2010/07/68685.shtml

  • Julian Haverkamp, zo 11 juli 2010 19:04 in reactie op Piet Paaltjes Reageer op Julian

    Julian

    Inderdaad, stelletje trieste mensen.

  • Gavi Mensch, ma 12 juli 2010 09:49 in reactie op Piet Paaltjes Reageer op Gavi

    Gavi

    Goed artikel....
    bedankt!

  • Gavi Mensch, ma 12 juli 2010 10:01 in reactie op Piet Paaltjes Reageer op Gavi

    Gavi

    Helaas voor alle fans van Oranje heeft mijn andere ploeg gewonnen.
    Felicidades!
    Het heerlijke van je afzijdig houden van dit soort massa(hysterische) evenementen, die trouwens wat mij betreft aan een ieder gegund zijn, is dat je geen kater hebt erna.
    Ik heb tijdens het "verplegen" wel gekeken,overal tv's aan, patienten in oranje shirtjes, nog net geen oranje pleisters, voor hen had het wel leuk geweest, het winnen, een soort van extra stimulans! Maar ook zij hebben net als ik, geen interessant spel gezien ( ik weet er genoeg van, jaja) en vreselijk veel paniekvoetbal.
    En zo is het toch weer handig dat er regels zijn die enigszins nagestreefd worden, als men, om zich heen schoppend, probeert te scoren.
    Of het nou voetbal is of politiek.
    Goed, vandaag is het weer gewoon maandag, life goes on en ik mag alleen maar hopen dat de spirit blijft, die van samen en iets opbouwen en presteren, er iets van maken. Dat er gele en rode kaarten worden uitgedeeld en geaccepteerd.
    Op naar de volgende wedstrijd!

  • Kevin Amsterdam, zo 11 juli 2010 17:21 Reageer op Kevin

    Kevin

    Hier in Iran is het een gigantisch iets, je zal het niet geloven als je het niet zelf ziet. En zo ontzettend veel zijn voor NL, al sinds de kwartfinales. Prachtig. Bale dat we niet in Nl zijn, maar dit is een mooi alternatief.

    Groeten uit Yazd, hopelijk gaat het heel mooi worden.

  • Janssen zelf, zo 11 juli 2010 19:12 in reactie op Kevin Amsterdam Reageer op Janssen

    Janssen

    Klinkt fantastisch Kevin.
    Heb je toevallig iets van een link naar wat foto's?

  • Peter Edens, zo 11 juli 2010 16:10 Reageer op Peter

    Peter

    ben geen voetbal-fan; en ik meng mij nooit met (veel) nederlanders
    in Frankrijk, waar ik woon.

    MAAR VANAVOND MAAK IK EEN UITZONDERING.
    Ik ga een druk toeristisch bezochte plek opzoeken en ik ga mij scharen onder de vele ORANJE-TOERISTEN .....
    Ik drink biertjes met ze en ik laat het allemaal over mij heen komen en ik juich mee, met de nederlandse vakantiegangers.
    Zelfs mijn franse vrienden willen dit meemaken...
    De oranje-promo is nu al geslaagd, en dat mag ook wel eens een keertje.

  • Piet de Geus, zo 11 juli 2010 16:53 in reactie op Peter Edens Reageer op Piet

    Piet

    Ik wens je veel plezier. Lijkt me leuk in zo'n omgeving. Zelf heb ik de finale tegen Rusland in 88 in Hongarije bekeken, tussen de Hongaren (in fabriekstrainingspak) die van pret bleven brullen dat de Russische trainer naar Siberië zou worden verbannen. Is toch wat anders dan in Nederland kijken.

  • Aert Willem d'Holbach, ma 12 juli 2010 19:26 in reactie op Peter Edens Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Joie de vivre pur sang ;-)

 

Reageren

opiniemakers

Populair

Scroll naar boven Scroll naar boven