03 februari 12 10:43 Reageer (117) Leven RSS

Criminele immigrant sneller uitgezet

Wie in zijn eerste Nederlandse jaar in gevangenis beland, moet vertrekken... Nieuwe regels waarschijnlijk in strijd met Europa...

Criminele vreemdelingen worden vanaf volgend jaar strenger aangepakt. Wie in het eerste jaar van verblijf over de schreef gaat en in de gevangenis belandt, moet het land verlaten.

Leers stelt vandaag in de ministerraad voor om de verblijfsvergunning af te nemen van immigranten die in het eerste jaar na hun toelating een gevangenisstraf of jeugddetentie krijgen.

Drempel
Immigranten die zich schuldig maken aan zware misdrijven kunnen al het land worden uitgezet. maar met het voorstel van Leers wordt de drempel een stuk lager. Volgens de minister moeten de immigranten beter beseffen dat ze bij crimineel gedrag hun verblijfstatus op het spel zetten.

Volgens het kabinet kan huiselijk geweld, maar ook ernstige vergrijpen als mensen-drugs- en wapenhandel, met de nieuwe regels beter bestreden worden. Deskundigen hebben twijfels over de strengere maatregelen. Zij denken dat ze strijd zijn met Europese regels.

NOS: Criminele immigrant sneller weg

Mis niets: Volg Joop op Twitter, vind Joop leuk op Facebook

Laatste Reacties (117) Reageer Reacties in wachtrij: 0

  • Udo Köllges, za 04 februari 2012 20:41 Reageer op Udo

    Udo

    Ik ben tegen criminelen en ik zal ook alles in zijn werk zetten om crimineel gedrag te melden. Toch denk ik dat je context breder moet zien, de rechten van een vreemdeling in Nederland worden beknot en hierdoor is de zondebok geboren.

    Voor alle vergeten Nederlanders, die geboren zijn uit een van oorsprong Nederlandse moeder, die op het tijdstip van de geboorte in Nederland, Oud-Nederlander was en tijdens het leven van het kind weer Nederlander geworden is, maar waar het kind de vreemdeling bleef in de gezinssituatie.

    Verdrag inzake de Uitbanning van alle Vormen van Discriminatie van Vrouwen
    New York, 18 december 1979
    Tractatenblad 1980, 146 en Tractatenblad 1981, 61

    DEEL II

    Artikel 9

    2. De Staten die partij zijn bij dit Verdrag, verlenen vrouwen gelijke rechten als mannen wat de nationaliteit van hun kinderen betreft.

    Udo Köllges

    Gelieve wilt u ook de ondertekening bevestigen. De bevestigingsmail wordt u na het ondertekenen toegestuurd.

    http://petities.nl/petitie/vergeten-nederlanders-scheidingskinderen

  • gerrie de vries, za 04 februari 2012 19:31 Reageer op gerrie

    gerrie

    En laten ze ook meteen die homofobe uitzetten.

  • sam tosha, za 04 februari 2012 18:15 Reageer op sam

    sam

    Is dat hoofddeksel van de agent achter Leers nu de nieuwe zo gewilde stoere baret?

  • hans detorenkraai, za 04 februari 2012 16:20 Reageer op hans

    hans

    Goede regeling had wat steviger gemogen maar er is tenminste een stok achter de deur voor criminelen en dat is goed.

  • El Che, za 04 februari 2012 12:18 Reageer op El

    El

    Wat is nu de praktijk zoals ik die de afgelopen jaren gezien heb. Hardwerkende, goedbedoelende allochtonen moesten het land uit en criminele allochtonen met veel geld, die hier hun core business willen voortzetten, mochten blijven.

  • Piet Monster, za 04 februari 2012 16:27 in reactie op El Che Reageer op Piet

    Piet

    Gelukkig mocht een criminele allochtoon als Saban B heel sociaal de bruiloft van zijn broer bijwonen zodat hij alsnog naar Turkije kon vluchten.

  • het geweten, za 04 februari 2012 17:24 in reactie op Piet Monster Reageer op het

    het

    Zo iets gebeurt alleen in in land als Nederland!!!
    Hoe naiëf ben je wel niet als rechter!!

  • Udo Köllges, za 04 februari 2012 12:04 Reageer op Udo

    Udo

    Ik ben geboren uit een van oorsprong Nederlandse moeder in 1972, die ten tijde van mijn leven Nederlander was, maar waar ik de vreemdeling bleef in de één ouder gezinssituatie, door scheiding verkreeg zij haar Nederlanderschap terug, waar ik niet in meedeelde, omdat dit de oude wet niet toestond en ben dus tot op de dag van heden vreemdeling. Ook al ben ik opgegroeid in Nederland en heb meer contact gehad met mijn Nederlandse familiebanden dan mijn Duitse familiebanden.

    De nieuwe Rijkswet op het Nederlanderschap die in 1985 inwerking is getreden geld dus niet voor mij.Ik ben dus een slachtoffer van de overgang naar de nieuwe wet en voel dat mijn leven steeds meer ingekaderd wordt door de overheid. Met pijn in mijn hart stel ik vast dat de wetgever de tijd belangrijker vindt dan het individu.

    Ik ben geen crimineel maar een vreemdeling verkrijgt steeds minder vrijheden in Nederland, ook al voel ik mij geen vreemdeling, omdat ik in Nederland geboren ben, van uit een van oorsprong Nederlandse moeder.

  • bert bartels, za 04 februari 2012 10:25 Reageer op bert

    bert

    Uit het kommentaar van velen blijkt dat bijna alle Henken en Ingrids dan ook de grens over gezet zouden moeten worden. Stel dat dat zo zou zijn, dan hoeven we die 1.5 miljoen toch zéker niet verder uit te breiden met 20% van alles wat binnenkomt (afgezien van het onrendabelgehalte van de overige 80%).

  • bert bartels, za 04 februari 2012 10:21 Reageer op bert

    bert

    Dat zou zeker 4 jaar langer moeten zijn dan dat ene jaar. Weer zo'n halfbakken maatregel

  • Mostafa Mouktafi, za 04 februari 2012 09:14 Reageer op Mostafa

    Mostafa

    Mag een allochtoon met een verblijfsvergunning terugslaan als hij aangevallen of geslagen wordt? of moet hij of zij zich gedragen in dit land als een doos? Want Nederland gaf hem of haar een verblijfsvergunning?
    Kom op mensen, zet je hersenen in je hoofd en niet er naast.

  • Mat Salleh, za 04 februari 2012 11:20 in reactie op Mostafa Mouktafi Reageer op Mat

    Mat

    Niet de zaak omdraaien.

  • Mostafa Mouktafi, za 04 februari 2012 11:49 in reactie op Mat Salleh Reageer op Mostafa

    Mostafa

    Onbeschoft beginnen met knallen is niet per definitie allochtoon, het kan je buurman Kees zijn hoor.

  • koning pruts, za 04 februari 2012 11:58 in reactie op Mat Salleh Reageer op koning

    koning

    Amen.

    @Mustafa
    Jezelf verdedigen is anders dan inbreken.
    Jezelf verdedigen is anders dan beroven
    Jezelf verdedigen is anders dan verkrachting
    Jezelf verdedigen is anders dan moord

    Zet jij je hersens ook even aan?

  • Mostafa Mouktafi, za 04 februari 2012 13:58 in reactie op koning pruts Reageer op Mostafa

    Mostafa

    @Mustafa
    Jezelf verdedigen is anders dan inbreken.
    Reactie: imbreker dan ook autochtoon en de eigenaar allochtoon. Jezelf verdedigen is anders dan beroven.
    Reactie: een allochtoon nast een nallochtoon kan ook een allochtoon beroven.
    Jezelf verdedigen is anders dan verkrachting.
    Reactie: nogmaals, ook verchrachting kent geen kleur mensen!
    Jezelf verdedigen is anders dan moord.
    Reactie: De meeste moord partijenen worden door nederlanders geleigd.
    Jij met je Amen!

  • Huub Geluk, za 04 februari 2012 08:21 Reageer op Huub

    Huub

    Leers lijkt nu toch echt de Goebbels van de grote blonde dictator te willen worden. Wat een zielige man. anderen niets gunnen terwijl je zelf een volstrekt leeg leven hebt.

  • - drammer -, vr 03 februari 2012 19:50 Reageer op - drammer

    - drammer

    Zie hier de invloed van de PVV.

    t gaat een klein beetje de goede kant op in dit land. Wat wil je ook, meer als 65% van alle allochtone jongeren heeft een strafblad, het resterend gedeelte is geseponeerd, wegens tijdgebrek van onze rechtsprekende macht.

    Er moet toch echt wat gebeuren.

  • Ralph van der Geest, vr 03 februari 2012 17:00 Reageer op Ralph

    Ralph

    Voor het eerst sinds 5 mei 1945 zijn nederlandse burgers wederom niet allemaal voor de wet gelijk.

  • johan n., vr 03 februari 2012 17:26 in reactie op Ralph van der Geest Reageer op johan

    johan

    Goddomme!!
    Je hebt gelijk!!


    Goed van je.

  • Mat Salleh, za 04 februari 2012 08:19 in reactie op Ralph van der Geest Reageer op Mat

    Mat

    "Voor het eerst sinds 5 mei 1945 zijn nederlandse burgers wederom niet allemaal voor de wet gelijk."

    Jawel hoor het gaat hier namelijk niet om Nederlandse burgers maar om vreemdelingen met een tijdelijke verblijfsstatus, die hebben in heel veel gevallen al andere rechten en plichten in Nederland dan Nederlandse burgers. Voorwaarde van die tijdelijke verblijfsstatus is nu dat je er voor zorgt dat je geen domme dingen doet waardoor je in de gevangenis kan belanden, dan vlieg je er namelijk uit. Prima maatregel en eigenlijk absurd dat die nu pas wordt ingevoerd.

  • Alfred Blokhuizen, vr 03 februari 2012 16:12 Reageer op Alfred

    Alfred

    Prettig zo'n regering die keer op keer internationale verdragen schendt. Als ze die schendt, dan heb ik er geen vertrouwen in dat ze heel makkeleijk de afspraken met haar eigen burgers niet schendt. Uw rechten zijn dus niet in veilige handen. Dat zou wel zo moeten zijn.

  • Berthold Hohenlowe, vr 03 februari 2012 19:08 in reactie op Alfred Blokhuizen Reageer op Berthold

    Berthold

    "Uw rechten zijn dus niet in veilige handen" .... die constatering berust op veronderstellingen en "als dit of dat praat". Kom liever met een verhaal waarom het toch zo fantastisch is criminelen te koesteren.

  • Frits Demeyer, za 04 februari 2012 00:19 in reactie op Alfred Blokhuizen Reageer op Frits

    Frits

    Ik moest weer hartelijk lachen om uw reactie. Vooral die gemeende angst voor wat de huidige NL regering haar burgers aan kan doen - meesterlijk! Ja, de inzet van tanks en het leger is waarschijnlijk de volgende stap.
    Het is mij de afgelopen 40 jaar nog niet gelukt om in de gevangenis te komen. Ik vraag mij af hoe het mensen kan lukken om dat in het eerste jaar te doen.

  • Wim van Delft, vr 03 februari 2012 16:09 Reageer op Wim

    Wim

    Deze miniter blinkt tot dusver uit in oplaten van lege proefballonnen en zich daarna zonder concrete daadkracht te verschuilen achter de EU.

    Op deze wijze kan de grootste JAN SUKKEL de Nederlandse positie en verantwoordelijkheid bekleden. Is genaamd Gerd Leers.

  • drs Zen, vr 03 februari 2012 19:41 in reactie op Wim van Delft Reageer op drs

    drs

    Wat een waardeloze miniter!

  • milow rambaldy, vr 03 februari 2012 15:28 Reageer op milow

    milow

    Ik snap het niet!!

    ZIJN DE ALLOCHTONEN MET NED NATIONALITEIT NOU NEDRLANDERS OF NIET?
    Zowel, kun je ze niet uitzetten, zo niet, hou maar op met schijnheiligheid en zeg het gewoon wat je die vanuit je overtuiging vind namelijk, Allochtonen zullen nooit als een echte Ned gezien en geaccepteerd worden!!! verlos het volk.

  • El Che, vr 03 februari 2012 15:56 in reactie op milow rambaldy Reageer op El

    El

    "verlos het volk."

    Welk volk?

  • drs Zen, vr 03 februari 2012 19:43 in reactie op El Che Reageer op drs

    drs

    Dat moet je Wim van Delft vragen. Hij is deskundoloog op dat gebied. Als je doorpraat krijg je ook nog wel een plakje worst :-)

  • Hassan Derbi, vr 03 februari 2012 18:42 in reactie op milow rambaldy Reageer op Hassan

    Hassan

    Lees goed, verblijfsvergunning staat er dus een tijdelijke niet voor onbepaalde duur zijn vergunning tot verblijf dat recht recht op vrij verblijf in Nederland verschaft plus het recht om arbeid te verrichten in Nederland.
    Daarnaast voor een Nederlandse nationalteit moet je vijf vaan onafgebroken in de Nederland zijn geweest. Dat zijn degenen die uitgezet kunnen worden in dit artikel niet aangezien in hu n eerste jaar al uitgezet worden na veroordeling tot een gevangenisstraf die ze eerst dienen uit te zitten.

    Goede maatregel overigens, als je hier komt wonen, dan dien je je aan de wet te houden. Doe je dat niet en pleeg je misdrijvev in je eerste jaar al meteen, dan verlies je je vergunning tot verblijf en je kans op een Nederlandse nationalteit over vijf jaar. Niet onredelijk zal ik aamr zeggen. Ze zijn voor de wet immers nog geen Nederlanders maar buitenlanders die het recht toekomt hier te verblijven. Dat recht kan worden ingetrokken als iemand in zijn eerste verblijfsjaar al misdrijven pleegt. Goede zaak. Scheidt het koren van het kaf een beetje.

  • Leon Abels, vr 03 februari 2012 14:54 Reageer op Leon

    Leon

    Sommigen hebben een beetje moeite met lezen hier. Ik lees kreten als asielzoekers en Marokkaanse jeugd.

    Het gaat hiet over nieuwe immigranten die crimineel gedrag vertonen in hun eerste jaar dat ze een verblijfsvergunning hebben.

  • Eline W, vr 03 februari 2012 15:12 in reactie op Leon Abels Reageer op Eline

    Eline

    Asielzoekers die een verblijfsvergunning hebben gekregen vallen hier toch ook onder?

  • Leon Abels, vr 03 februari 2012 15:44 in reactie op Eline W Reageer op Leon

    Leon

    "Asielzoekers die een verblijfsvergunning hebben gekregen vallen hier toch ook onder?"

    Ja, maar niet iedere immigrant met een verblijfsvergunning is een asielzoeker.

  • Bijstandskoning van GeenStijl, vr 03 februari 2012 15:33 in reactie op Leon Abels Reageer op Bijstandskoning

    Bijstandskoning

    Ja dat is het hele punt! Er is een verschil tussen wat mensen nu "kut-Marokkanen" zijn gaan noemen en asielzoekers. De enorme hetze tegen migranten is volgens mij vooral begonnen uit onvrede over de problemen binnen de Marokkaanse gemeenschap. Vervolgens worden de regels zo aangescherpt dat nieuwe asielzoekers daar de rekening voor gepresenteerd krijgen.

    De EU-regels verhinderen dat we specifiek criminele Marokkaanse jeugd uit kunnen zetten, voor zover die afkomstig is van de oorspronkelijke golf gastarbeiders. "Het volk" eist toch maatregelen en politici doen dan maar wat binnen de kaders van de wet mogelijk is.
    De overlast van Marokkaanse jeugd wordt daar nauwelijks mee bestreden als je het mij vraagt.

  • Theo Joubert, vr 03 februari 2012 21:59 in reactie op Bijstandskoning van GeenStijl Reageer op Theo

    Theo

    [zo aangescherpt dat nieuwe asielzoekers daar de rekening voor gepresenteerd krijgen. ]

    Nou ja, de criminele asielzoekers bedoel je.

  • Tsjeard Aidoo, vr 03 februari 2012 15:34 in reactie op Leon Abels Reageer op Tsjeard

    Tsjeard

    =Het gaat hiet over nieuwe immigranten die crimineel gedrag vertonen in hun eerste jaar dat ze een verblijfsvergunning hebben.=
    Wie zoiets verzint is toch van lotje getikt en van god los?
    Als ik op de 365e dag van mijn immigratie een futiel vergrijp pleeg waarvoor ik een week gevangenisstraf krijg moet ik weg, maar als ik op de 366e dag een bus schoolkinderen opblaas mag ik blijven?

  • Tsjeard Aidoo, vr 03 februari 2012 14:49 Reageer op Tsjeard

    Tsjeard

    °Volgens de minister moeten de immigranten beter beseffen dat ze bij crimineel gedrag hun verblijfstatus op het spel zetten.°
    Criminelen zetten zelfs hun leven op het spel, dus het verspelen van een bepaalde status zal ze worst wezen. Volgens mij is uitzetting een straf, en is het toekennen ervan dus aan de rechter voorbehouden.

  • Marcus Mark, vr 03 februari 2012 14:46 Reageer op Marcus

    Marcus

    Tip: u moet er van uit gaan dat de (ultra) linkse medemens er nog steeds vanuit gaat dat "99% liever in hun eigen land blijft", asielzoekers "in hun eigen land worden vermoord" en dat vluchtelingen ook echt altijd gevaar lopen...

  • Hjalmar Hoort, vr 03 februari 2012 15:20 in reactie op Marcus Mark Reageer op Hjalmar

    Hjalmar

    Een vluchteling loopt altijd gevaar ja. Een immigrant niet. appels met appels s.v.p.

  • Marcus Mark, vr 03 februari 2012 15:45 in reactie op Hjalmar Hoort Reageer op Marcus

    Marcus

    Dus ook geen economische vluchtelingen (t overgrote deel) met echte vluchtelingen vergelijkrn. Bedankt voor deze bevestiging van mn punt

  • Leon Abels, vr 03 februari 2012 14:28 Reageer op Leon

    Leon

    Ik vind het een volkomen logisch beleid, wat overigens niet nieuw is maar slechts wordt aangescherpt.

    Wanneer een immigrant een verblijfsvergunning krijgt gaat ie een soort overeenkomst aan met de Nederlandse samenleveing. Dat is per definitie gebaseerd op wederzijds vertrouwen. Wanneer een immigrant zich dan gaat bezighouden met allerlei criminele aktiviteiten, lijkt het me logisch dat z'n verblijfsvergunning niet wordt verlengd of ingetrokken.

    Uiteraard wel bij expliciet crimineel gedrag. Als zo'n man een inbreker in zijn huis treft en hij slaat hem met de spreekwoordelijke ferme tikken zijn huis uit en hij krijgt vervolgens een veroordeling wegens mishandeling voor z'n kiezen, is het natuurlijk een ander verhaal.

    Ik ben overigens wel benieuwd naar de cijfers. Over hoeveel mensen gaat het hier? In 2011 waren er zo'n 150.000 immigranten (dat schijnt een record te zijn). Hoeveel van die mensen zouden in het eerste jaar dermate over de schreef gaan dat ze voor deze maatregel in aanmerking komen?

  • Pieter Pan, vr 03 februari 2012 13:58 Reageer op Pieter

    Pieter

    Als kind van een "crimineel" (mijn vader had met zijn belastingaangifte gesjoemel en werd na een gevangenisstraf in 1971 tot ongewenst vreemdeling verklaard) vraag ik me af wat er dan met de rest van de gezinsleden gebeurt.

    Pappie is stout geweest dus mammie en de kinderen moeten mee, ook al hebben ze er niks mee te maken of wisten ze niet dat pappie stoute dingen deed.

    Is daar ook over nagedacht? Analoge redenering: Kinderen en vrouwen van Nederlandse mannen die een strafbaar feit hebben begaan en zijn veroordeeld gaan voortaan mee de gevangenis in.

  • Bas Grootel, vr 03 februari 2012 14:27 in reactie op Pieter Pan Reageer op Bas

    Bas

    Pappie heeft een paar mensen vermoord. Natuurlijk wisten Mammie en de kinderen dat niet. Hij is zo'n lieve pappie.

  • Tsjeard Aidoo, vr 03 februari 2012 15:24 in reactie op Bas Grootel Reageer op Tsjeard

    Tsjeard

    =Natuurlijk wisten Mammie en de kinderen dat niet. Hij is zo'n lieve pappie.=
    Bij ons ben je niet verantwoordelijk voor de daden van je naasten, maar jij wilt blijkbaar een regime waar de hele familie tot in het derde geslacht moet boeten?

  • Pieter Pan, vr 03 februari 2012 16:22 in reactie op Tsjeard Aidoo Reageer op Pieter

    Pieter

    Zoals U en ik weten barst het van de migrantenmoordenaars in Nederland..

    mooie alliteratie overigens..

  • Bas Grootel, vr 03 februari 2012 18:17 in reactie op Tsjeard Aidoo Reageer op Bas

    Bas

    Dat zijn jouw woorden. Niet de mijne.

  • Piet Monster, za 04 februari 2012 16:37 in reactie op Pieter Pan Reageer op Piet

    Piet

    " vraag ik me af wat er dan met de rest van de gezinsleden gebeurt.

    Pappie is stout geweest dus mammie en de kinderen moeten mee, ook al hebben ze er niks mee te maken of wisten ze niet dat pappie stoute dingen deed."

    Vreemde wijze van redeneren. Eerst stelt U een vraag, en gaat die met een " het zal zo wel zijn" zelf beantwoorden. Waar haalt U vandaan dat de verblijfsvergunning voor vrouw en kinderen dan ook ingetrokken wordt? Waarom, zou dat zo zijn? Het blijkt niet uit het bericht op Joop of van de NOS

  • Eline W, vr 03 februari 2012 13:56 Reageer op Eline

    Eline

    Een onterechte aangifte kan dus iemands leven kapot maken, en voor een asielzoeker dodelijk zijn.

    Goed plan...

  • Bert Pieneman, vr 03 februari 2012 14:09 in reactie op Eline W Reageer op Bert

    Bert

    lezen Eline, hij moet wel in de gevangenis belanden, niet alleen op basis van een aangifte

  • Eline W, vr 03 februari 2012 14:44 in reactie op Bert Pieneman Reageer op Eline

    Eline

    Op basis van een valse aangifte kunnen mensen ook veroordeeld worden.

  • Hjalmar Hoort, vr 03 februari 2012 15:23 in reactie op Eline W Reageer op Hjalmar

    Hjalmar

    Een onterechte aangifte kan iedereens leven slopen Eline. Terechte aangiften trouwens ook: dan komen ze namelijk erachter waar je woont. Een reken maar dat de politie te druk is met twitteraars oppakken als ze je huis bekogelen met stenen en elke dag voor je deur staan te grijnzen. Heerlijk. Al helemaal als je kinderen hebt.

  • Eline W, vr 03 februari 2012 20:55 in reactie op Hjalmar Hoort Reageer op Eline

    Eline

    Ik ken een zeer triest verhaal dat ik hier niet ga vertellen, dit is al erg genoeg.

    Maar stel dat je als zoiets tegen je gebeurt terug wordt gestuurd naar het oorlogsgebied waar je uit gevlucht bent, dat idee is toch absurd.

  • het geweten, vr 03 februari 2012 13:32 Reageer op het

    het

    Een héél goed plan!
    Ik zou zeggen maak van 1 jaar 10 jaar, zet meer zoden aan de dijk.

    Weetje: 65% van de Marokkaanse jeugd alhier is in aanraking geweest met justitie!

  • YggY ..., vr 03 februari 2012 14:28 in reactie op het geweten Reageer op YggY

    YggY

    Weetje: 65% van de Marokkaanse jeugd alhier is in aanraking geweest met justitie!
    ================

    Iemand die een bekeuring krijgt komt ook in aanraking met justitie.

  • drs Zen, za 04 februari 2012 11:07 in reactie op YggY ... Reageer op drs

    drs

    Hoeveel procent van de PVV-kamerleden is met justitie in aanraking geweest en hoe vaak?

  • Marq Pas, vr 03 februari 2012 12:36 Reageer op Marq

    Marq

    En we zetten ze uit naar Antwerpen, Aken, Brasschaat en Kleve !

    Klip-en-klaar kei-en-keihard zero-tolerance lik-op-stukbeleid.

    De tijd van alleen maar woorden is nu écht voorbij, écht waar. Echt.

  • Pepijn Nostrinite, vr 03 februari 2012 12:34 Reageer op Pepijn

    Pepijn

    UItstekend, de cijfers waren inderdaad niet best hoewel het natuulijk al bekend was. Kaf van koren blijven scheiden en niet denken dat elke allochtoon hier met goede bedoelingen komt.

  • harry jager, vr 03 februari 2012 12:24 Reageer op harry

    harry

    >Deskundigen hebben twijfels over de strengere maatregelen. Zij denken dat ze strijd zijn met Europese regels.<
    Ik vraag mij af of deze "deskundigen" ook tegen aanpassing van deze Europese regels zijn die dat wel mogelijk zou moeten maken.
    En wie zijn deze "deskundigen" eigenlijk?

  • King Benzai, vr 03 februari 2012 12:10 Reageer op King

    Goede zaak. Meteen invoeren.

    Als je je niet realiseert dat je je als asielzoeker moet gedragen in een vreemd land, zeker de eerste jaren, dan hoor je ook niet in onze maatschappij thuis.

  • Eline W, vr 03 februari 2012 13:59 in reactie op King Benzai Reageer op Eline

    Eline

    Nee, dan mag je lekker in je eigen land vermoord worden. Mensen die een keer iets verkeerd doen recht op leven? Stel je toch eens voor.

  • Piet Monster, za 04 februari 2012 16:44 in reactie op Eline W Reageer op Piet

    Piet

    Als je uit een oorlogsgebied komt en in het veilige Nederland kunt leven zorg je wel dat je dat niet op het spel zet door de wet zwaar te overtreden. In de praktijk komt het neer op delicten waar meer dan een half jaar op staat omdat de rest meestal afgedaan wordt met werkstraf

  • Wim van Delft, vr 03 februari 2012 12:08 Reageer op Wim

    Wim

    Zoveelste lege proefballonnetje van Leers, we kennen inmiddels de strategie..

  • Nieuw!: Veldman, vr 03 februari 2012 13:20 in reactie op Wim van Delft Reageer op Nieuw!:

    Nieuw!:

    strategie ; lik wilders kont

  • het geweten, vr 03 februari 2012 13:33 in reactie op Nieuw!: Veldman Reageer op het

    het

    Ga je GANG!

  • Nieuw!: Veldman, vr 03 februari 2012 14:10 in reactie op het geweten Reageer op Nieuw!:

    Nieuw!:

    is meer uw stiel

  • drs Zen, vr 03 februari 2012 21:36 in reactie op Wim van Delft Reageer op drs

    drs

    Beter dan een PVV-condoom met een gaatje erin. Die Henk en Ingrid worden gen...d waar ze bij staan, zolang als dit gedoogkabinet bestaat. Als dat maar goed gaat met die cond... van de PVV :-)

  • xp joffer, vr 03 februari 2012 12:07 Reageer op xp

    xp

    ik vind deze maatregel heel erg, b.v. asielzoekers, hebben veel meegemaakt ze komen uit landen waar geen rechten zijn en democratie en ze zijn allemaal onderdrukt in hun land van herkomst, ze zijn zielig en hebben veel geld betaald om hier te komen. ze zijn vaak zwaar getraumatiseerd en kunnen daarom dingen doen die niet juist zijn maar dat is de enige reden.. dat geef ik toe maar je moet ze juist koesteren en knuffelen dat hebben ze nodig en terugsturen doe je toch niet bij zieke mensen want dan gaan ze daar het zelfde weer doen, het is het verplaatsen van het probleem..
    mijn oplossing is, geef ze een kamer in het huis van jolande sap, tofik dibi of de voorzitter van de pvda,
    zij hebben vast wel een plekje over en alleen zij hebben een goed haret voor deze mensen..

  • Nieuw!: Veldman, vr 03 februari 2012 12:44 in reactie op xp joffer Reageer op Nieuw!:

    Nieuw!:

    gemeen van je
    dat zijn allemaal mensen met een gloeiende hekel aan asielzoekers
    bent alleen leers, wilders en rutte vergeten die zijn van hetzelfde slag

  • Isis Maät, vr 03 februari 2012 12:01 Reageer op Isis

    Isis

    Bla, bla, bla, bla......

    http://www.fonos.nl/sites/default/files/audio/166/C00000016625-0002-0001.swf

  • Semolina Pilchard, vr 03 februari 2012 11:58 Reageer op Semolina

    Semolina

    Niets mis met dit voorstel. Je trekt naar een land om er een nieuw leven op te bouwen. Wie dan er dan blijk van geeft slechts op een leven vol criminaliteit uit te zijn, moet wegwezen.

  • Isis Maät, vr 03 februari 2012 12:37 in reactie op Semolina Pilchard Reageer op Isis

    Isis

    Dan kun je beter een Nederlandse witte boordencrimineel zijn die van zijn beroep stelen en roven van de belastingbeter heeft gemaakt. Die komen namelijk overal mee weg, daar kraait geen Gertje Leers of een Opstelten naar en kunnen rustig doorgaan met hun criminele leven in een nieuwe "baan".

    http://www.joop.nl/opinies/detail/artikel/vestia_en_de_staat_van_nederland/

  • Flop Cohen, vr 03 februari 2012 13:02 in reactie op Isis Maät Reageer op Flop

    Flop

    ja maar hunnie doen het ook...

  • Semolina Pilchard, vr 03 februari 2012 13:12 in reactie op Isis Maät Reageer op Semolina

    Semolina

    Ook dat zijn smerige lui die je moet aanpakken. Het verschil is echter dat het om ingezetenen van Nederland gaat. Kijk, Nederland is al een klein land met een veel te grote bevolking, het lijkt me niet meer dan logisch dat je criminelen uit den vreemde direct verwijderd. Vergeet niet dat ze plekken van goedwillende immigranten bezet houden.

  • Semolina Pilchard, vr 03 februari 2012 13:50 in reactie op Semolina Pilchard Reageer op Semolina

    Semolina

    VerwijderT. Knippen en plakken, altijd leuk.

  • Marta de Wit, vr 03 februari 2012 11:53 Reageer op Marta

    Marta

    En terecht. Prima maatregel. Direct invoeren.

  • Jac Schmidt, vr 03 februari 2012 12:13 in reactie op Marta de Wit Reageer op Jac

    Jac

    Meteen invoeren! Accoord maar maak dan ook een wet die criminele autochtonen statenloos maakt zodat die in de toekomst verstoken blijven van alle sociale voorzieningen inclusief AOW.
    Je zult zien dat de criminaliteit dan nog hoger wordt door allerlei struikrovers en plattelands bendes. Voorwaarde is wel dat er weer stadspoorten moeten komen die om 6 's avonds dicht gaan.
    Dus toch maar niet doen, beter is het om de welvaart eerlijker te verdelen zodat grote groepen niet zo gefrustreerd raken.

  • Pepijn Nostrinite, vr 03 februari 2012 12:37 in reactie op Jac Schmidt Reageer op Pepijn

    Pepijn

    Nee die autochtoon is wel fout maat woonde hier al en dat is zijn goed recht. Toch wel een groot verschil. Kom je hierheen om mee te doen of om rotzooi te trappen? het laatste? Dan meteen wegwezen. Erg verontrustend dat niet iedereen dat zo ziet.

  • El Che, vr 03 februari 2012 13:40 in reactie op Pepijn Nostrinite Reageer op El

    El

    Een Nederlandse autochtoon heeft het recht om fout te zijn, te stelen en te moorden, te bedonderen en te bedriegen, zuiver en alleen omdat hij een Nederlandse autochtoon is. Wat kan een groepje allochtonen soms toch zuiverend en verhelderend werken.

  • Frans Lenaen, vr 03 februari 2012 14:34 in reactie op El Che Reageer op Frans

    Frans

    De tegenstanders van dit voorstel komen niet verder dan de gebruikelijke en voorspelbare drogredenering dat 'autochtonen dan ook het land uitmoeten' of dat 'het volgens de EU niet mag'(zonder te verifieren of dit waar is).

    Nogmaals: hoe kan je er op tegen zijn dat een nieuwkomer die een toekomst wil opbouwen in Nederland en direct een zwaar strafbaar delict pleegt niet meer welkom is?

  • El Che, vr 03 februari 2012 16:58 in reactie op Frans Lenaen Reageer op El

    El

    "De tegenstanders van dit voorstel komen niet verder dan de gebruikelijke en voorspelbare drogredenering dat 'autochtonen dan ook het land uitmoeten' of dat 'het volgens de EU niet mag'(zonder te verifieren of dit waar is).

    Nogmaals: hoe kan je er op tegen zijn dat een nieuwkomer die een toekomst wil opbouwen in Nederland en direct een zwaar strafbaar delict pleegt niet meer welkom is? "

    Waar zeg ik dit? Last van een rode vlag, voorspelbaar stiertje?

  • jg dommerholt, vr 03 februari 2012 11:48 Reageer op jg

    jg

    Leers het cda kan maar niet ophouden met zijn uitspraken määr er is een oplossing,wat hij zegt gaat toch niet door,de meeste minister staats secretarissen lullen maar wat om Wilders tevreden te stellen

  • Michiel Online, vr 03 februari 2012 11:44 Reageer op Michiel

    Michiel

    Het was al duidelijk dat dit kabinet het heft in eigen handen neemt en tegen mensenrechten in gaat.

  • Last Shadow Puppet, vr 03 februari 2012 11:33 Reageer op Last

    Last

    Als ik bezoek krijg en die gasten gaan op mijn salontafel zitten kakken, dan zet ik ze ook mijn huis uit. Ik zie dus werkelijk het probleem niet van deze nieuwe regelgeving, die wat mij betreft al lang ingevoerd had moeten zijn.

  • Marcus Mark, vr 03 februari 2012 11:54 in reactie op Last Shadow Puppet Reageer op Marcus

    Marcus

    Ik zocht naar passende vergelijking en las toen die van jou en realiseerde me dat ik niets meer toe te voegen had. :)

    Lijkt mij persoonlijk ook niet meer dan normaal. Alleen zal dat wel weer anders werken in t la la cuckoo land van de doorsnee joop bezoeker

  • Turks NL, vr 03 februari 2012 12:28 in reactie op Last Shadow Puppet Reageer op Turks

    Turks

    "Als ik bezoek krijg en die gasten gaan op mijn salontafel zitten kakken, dan zet ik ze ook mijn huis uit."

    Het gaat niet om mensen die kakken maar om mensen die slechts een scheetje laten.

  • Frank Straathoff, vr 03 februari 2012 13:51 in reactie op Turks NL Reageer op Frank

    Frank

    Voor een spreekwoordelijke scheet kom je in Nederland dan ook niet in de gevangenis, en geldt deze maatregel dus niet.

  • YggY ..., vr 03 februari 2012 11:29 Reageer op YggY

    YggY

    Weer een nieuw populistisch, zero tolerance, PVW proefballonnetje.

    Leers kan maar niet stoppen om zichzelf op dagelijkse basis totaal belachelijk te maken.

  • Frank Straathoff, vr 03 februari 2012 13:55 in reactie op YggY ... Reageer op Frank

    Frank

    Jij vindt dat criminele allochtonen die in hun eerste jaar een gevangenisstraf oplopen mogen blijven? Of roep je maar wat?

  • Tsjeard Aidoo, vr 03 februari 2012 15:14 in reactie op Frank Straathoff Reageer op Tsjeard

    Tsjeard

    Ja, in het algemeen dan. Ik vind ook dat mensen die een misdaad plegen vrij rond mogen blijven lopen. In beide gevallen is het aan de rechter om anders te beslissen. Het effect van deze maatregel zal zijn dat rechters meer werkstraf gaan opleggen aan eerstejaars immigranten.

  • Leon van Dijk, vr 03 februari 2012 11:21 Reageer op Leon

    Leon

    Oude boodschap in een nieuw jasje ,alle pogingen van rechts lopen op niets uit.
    Want alle ideeën vooral die van de PVV is in strijd met de E.G , de andere oplossing is niet eenvoudig maar is er wel .
    In ieder geval kan je nimmer een Nederlander zomaar ff zijn paspoort af pakken zoals de hr Wilders het zo mooi formuleert .
    Inmiddels weet ook Ingrid en Henk dat dit slechts popie jopie was .
    Wie o wie heeft de oplossing !!!

  • Frans Lenaen, vr 03 februari 2012 12:04 in reactie op Leon van Dijk Reageer op Frans

    Frans

    Daar verschillen juristen over van mening. Zeker als ze een dubbel paspoort hebben.

  • Nieuw!: Veldman, vr 03 februari 2012 11:20 Reageer op Nieuw!:

    Nieuw!:

    befpoedeltje van Wilders

  • drs Zen, za 04 februari 2012 11:12 in reactie op Nieuw!: Veldman Reageer op drs

    drs

    Niet toekijken meteen ingrijpen.
    http://www.youtube.com/watch?v=h2zMuREC2_k&feature=related

  • Thayli - Rah, vr 03 februari 2012 11:16 Reageer op Thayli

    Thayli

    Goed plan! Een gewaarschuwd mens telt voor twee, invoeren die hap.

    Hardwerkende concierges moeten blijven, criminelen die de regels van hun nieuwe land aan hun laars lappen eruit. Lijkt mij niet meer dan logisch.

  • Frans Lenaen, vr 03 februari 2012 11:13 Reageer op Frans

    Frans

    Dat is volkomen terecht.
    Als je in Nederland komt als nieuwkomer dan heb je je te gedragen.
    We zitten niet te wachten op criminele nieuwkomers.

    En juridisch is het waarschijnlijk wél rond te breien. Die discussie is al eerder gevoerd.

  • Nieuw!: Veldman, vr 03 februari 2012 11:23 in reactie op Frans Lenaen Reageer op Nieuw!:

    Nieuw!:

    Dus jij mag in een brievenbus pissen en mag blijven maar iemand uit afghanistan die wij persoonlijk uit zijn huis gebombardeerd hebben moeten naar de hel van Sap?

  • Frans Lenaen, vr 03 februari 2012 11:53 in reactie op Nieuw!: Veldman Reageer op Frans

    Frans

    Voor het pissen in een brievenbus ga je niet de bak in.

    Maar los hiervan: als jij zo graag naar Nederland wil om daar je toekomst op te bouwen, dan is het logisch dat we even kijken of je wel zulke goede bedoelingen hebt.
    Weet je je niet te gedragen: wegwezen en nooit meer terugkomen.
    Zo logisch als wat!

  • Nieuw!: Veldman, vr 03 februari 2012 12:17 in reactie op Frans Lenaen Reageer op Nieuw!:

    Nieuw!:

    [Voor het pissen in een brievenbus ga je niet de bak in.]
    in geval van heterdaad zeker wel

  • Nieuw!: Veldman, vr 03 februari 2012 12:20 in reactie op Frans Lenaen Reageer op Nieuw!:

    Nieuw!:

    Veel mensen willen liever in hun eigen land blijven wonen ik schat zo'n 99%
    Alleen als WIJ Nederlanders hun land tot de hel op aarde maken dan willen ze weg - naar welk land dan ook als het maar niet de Hel is die Jolande Sap en Mark Rutte gemaakt hebben van hun land .

    En als deze mensen dan het Nederlanderschap ontvangen bij wonder want we sturen liever mensen een wisse dood in dan dienen deze mensen dezelfde rechten te hebben als elke andere Nederlander .

    rechtsgelijkheid is een van de fundamenten van een echte rechtsstaat

    Dat dat er bij jullie neo-idioten niet in wil gaan kan ik ook niks aan doen .

  • Marcus Mark, vr 03 februari 2012 12:49 in reactie op Nieuw!: Veldman Reageer op Marcus

    Marcus

    Zoals ik zei: la la cuckoo land...

  • Semolina Pilchard, vr 03 februari 2012 13:31 in reactie op Nieuw!: Veldman Reageer op Semolina

    Semolina

    'Alleen als WIJ Nederlanders hun land tot de hel op aarde maken dan willen ze weg '

    Hahaha. Wat een reactie. De landen waar de geweldige Arabische Lente heeft plaatsgevonden, is niet door 'WIJ Nederlanders' tot een hel op aarde gemaakt, noch landen als Somalië, Eritrea, Guinee en Sierra Leone, om er een aantal te noemen waar veel asielzoekers in Nederland vandaan komen. Nederland heeft tevens niets bijgedragen aan de ellende in Armenië, China en Iran. In Afghanistan hebben 'we' mee gevochten, althans, een Nederlands bataljon verdedigde zijn eigen kampje, een postzegel ergens in Uruzgan, maar Afghanistan was reeds onder achtereenvolgens de Britten, de Russen, de warlords en de Taliban één groot hellegat. Blijft Irak over. Was dat land niet reeds onder Saddam een doffe ellende?

  • Nieuw!: Veldman, vr 03 februari 2012 14:57 in reactie op Semolina Pilchard Reageer op Nieuw!:

    Nieuw!:

    valt me van je tegen dat je zo slecht op de hoogte bent :'(
    van een mederoker had ik meer kennis verwacht

  • Semolina Pilchard, vr 03 februari 2012 19:50 in reactie op Nieuw!: Veldman Reageer op Semolina

    Semolina

    Graag uitleg, Groningse rookvriend. Volgens mij heeft Nederland geen hel op aarde in de genoemde landen veroorzaakt.

  • Nieuw!: Veldman, vr 03 februari 2012 21:22 in reactie op Semolina Pilchard Reageer op Nieuw!:

    Nieuw!:

    bedoel je dat de amerikanen dat gedaan hebben en dat onze bijdrage daar aan irrelevant was
    of
    dat er uberthaupt geen sprake is van een hel in Irak, Afghanistan, Libie etc etc ?

  • Semolina Pilchard, za 04 februari 2012 12:35 in reactie op Nieuw!: Veldman Reageer op Semolina

    Semolina

    'k zeg niet dat het in Afghanistan e.d. geen hel op aarde kan zijn, ik stel dat Nederland, en het Westen in het algemeen, daar geen deel aan hebben. Afghanistan was ook zonder de Britten, de Russen, de Amerikanen een toneel voor strijdende stammen en religieuze idiotie. Irak idem dito. Libië...eigenlijk hetzelfde. Allemaal eeuwige tonelen van stammenstrijd en religieus fanatisme.

  • Frans Lenaen, vr 03 februari 2012 14:29 in reactie op Nieuw!: Veldman Reageer op Frans

    Frans

    Quote
    'Dat dat er bij jullie neo-idioten niet in wil gaan kan ik ook niks aan doen'
    ---
    Schelden in een discussie is altijd een teken van zwakte.

    Gezien de volstrekte lariekoek die je verder debiteert, is bovenstaande opmerking niet relevant.

  • Nieuw!: Veldman, vr 03 februari 2012 14:58 in reactie op Frans Lenaen Reageer op Nieuw!:

    Nieuw!:

    kom kom
    ik verzacht het netjes door niet idioten te zeggen maar neo-idioten

  • El Che, vr 03 februari 2012 13:45 in reactie op Frans Lenaen Reageer op El

    El

    "Weet je je niet te gedragen: wegwezen en nooit meer terugkomen."

    Weet je dit wel zeker? We houden hier dan geen pvver meer over.

  • Frans Lenaen, vr 03 februari 2012 12:01 in reactie op Nieuw!: Veldman Reageer op Frans

    Frans

    Hoe kunnen mensen hier eigenlijk überhaupt tegen zijn?

    Ik zie weer allemaal onnozele drogredeneringen dat Nederlanders zelf het land uitgezet moeten worden bij slecht gedrag.

  • Nieuw!: Veldman, vr 03 februari 2012 12:33 in reactie op Frans Lenaen Reageer op Nieuw!:

    Nieuw!:

    Sorry maar daar was je zelf zojuist nog voor

  • de heer Meijerink, vr 03 februari 2012 11:11 Reageer op de heer

    de heer

    Het zal weer niet waar zijn dat Gekke Gert alweer 'te enthousiast' de GBL gerieft.

  • Huub Philippens, vr 03 februari 2012 11:07 Reageer op Huub

    Huub

    Als we nou eens alle criminelen het land uitzetten, te beginnen met de financiële bonusboeven?

  • Frans Lenaen, vr 03 februari 2012 12:03 in reactie op Huub Philippens Reageer op Frans

    Frans

    Dorgredenering!

  • drs Zen, vr 03 februari 2012 11:06 Reageer op drs

    drs

    En nu de criminele PVV-ers nog, naar Limburg.

  • johan n., vr 03 februari 2012 12:47 in reactie op drs Zen Reageer op johan

    johan

    LOL
    Als je dan toch crimineeltjes wilt uitzetten, lijkt me dat een schitterende gedachte.
    Heel de PVV , alle echelons, de grens over.

    In Duitsland willen ze ze niet hebben............Marokko dan maar??

  • drs Zen, vr 03 februari 2012 14:55 in reactie op johan n. Reageer op drs

    drs

    Naar Smurfenland! Speciaal voor de Kopvodafruksmurf :-)
    http://www.youtube.com/watch?v=3XsI2iGDjVg

  • Nieuw!: Veldman, vr 03 februari 2012 13:03 in reactie op drs Zen Reageer op Nieuw!:

    Nieuw!:

    ken jij niet criminele limburgers?

  • drs Zen, vr 03 februari 2012 17:24 in reactie op Nieuw!: Veldman Reageer op drs

    drs

    Geeft een koe melk? Heeft Geert Wilders nep haar?

 

Reageren

opiniemakers

Populair

Scroll naar boven Scroll naar boven