27 januari 12 08:53 Reageer (60) Leven RSS

100.000 mensen steunen kinderpardon

Zes burgemeesters gaan op gesprek met minister Leers...  Over drie weken weer nieuwe actie... 

Verschillende burgemeesters zullen binnenkort bij minister Gerd Leers (Asielbeleid) aandringen op clementie voor asielkinderen die langer dan acht jaar in Nederland wonen. Het initiatief voor de actie komt van GroenLinks-Kamerlid Tofik Dibi, die alle lokale GroenLinks-afdelingen verzocht om een motie daartoe in te dienen. Daarmee opent dagblad Trouw vandaag.

Het initiatief voor de actie komt van GroenLinks-Kamerlid Tofik Dibi, die alle lokale GroenLinks-afdelingen verzocht om een dergelijke motie in te dienen. Zeven gemeenten, waaronder Enschede, Eindhoven en Oostzaan, hebben inmiddels al gestemd over de motie. Dibi: 'Opvallend is dat CDA soms voorstemt, soms verdeeld. Soms stemmen zelfs VVD'ers voor.' Die laatste partij heeft gisteren echter wel een oproep de deur uit gedaan die partijleden waarschuwt voor deze 'pr-campagne' en gemeenten aanraadt om vooral geen gehoor te geven aan de oproep van de GroenLinkser.

De 'wortelingswet' verwijst naar een wetsvoorstel van de PvdA en ChristenUnie. 'Gewortelde' kinderen die langer dan acht jaar legaal in Nederland verblijven (of vijf jaar in het geval van alleenstaande kinderen), kunnen hiermee in aanmerking komen voor een verblijfsvergunning.

Onder meer het CDA is echter kritisch over het voorstel. Volgens de partij is het hoogst onzeker of er voor deze wet een meerderheid te vinden is. De fractie zit in een uitermate stekelige situatie - niet alleen moet zij rekening houden met de coalitiepartners in de regering , ook van de eigen achterban is niet duidelijk hoe groot de steun is voor zo'n wet om kinderen na zoveel jaar te laten blijven.

BN'ers

Om de steun voor zijn actie te vergroten organiseerde Dibi half december al een online petitie met steun van Bekende Nederlanders om jongeren zoals de Angolese jongen Mauro Manuel in Nederland te laten. Dit zogeheten 'kinderpardon', waaronder inmiddels honderdduizend handtekeningen staan, werd Dibi aanvankelijk niet in dank afgenomen. Volgens PvdA en ChristenUnie is steun uit het land zeer welkom, maar gaat het uiteindelijk toch om het draagvlak in het parlement. 

Toch hebben verschillende fracties deze week besloten de krachten te bundelen. 'We willen het niet langer hebben over woorden, maar over onze overeenkomst: draagvlak zoeken. Daarom organiseren we over drie weken een bijeenkomst hier in de Kamer, waarbij we het advies van de Raad van State over ons wetsvoorstel gaan presenteren én onze reactie erop', aldus ChristenUnie-Kamerlid Voordewin

Verwacht wordt dat bij deze happening niet alleen maatschappelijke organisaties, asieladvocaten en misschien asielkinderen zelf aanwezig zullen zijn, maar bijvoorbeeld ook enkele Bekende Nederlanders die het kinderpardon van Dibi steunen.

Trouw: 100.000 mensen achter voorstel kinderpardon asielzoekers

Mis niets: Volg Joop op Twitter, vind Joop leuk op Facebook

Laatste Reacties (60) Reageer Reacties in wachtrij: 0

  • jg dommerholt, za 28 januari 2012 15:09 Reageer op jg

    jg

    HET IS PRACHTIG DAT ER ZOVEEL HANDTEKENINGEN ZIJN VERZAMELD
    MAAR OOK DE MENSEN DIE LANGER DAN EEN JAAR HIER ZIJN MOETEN EEN GENERAAL PARDON KUNNEN HEBBEN.HET IS EEN SCHANDAAL WAT DIE lEERS ALLEMAAL UITHALD DEZE MINISTER HAD ALLANG WEG MOETEN WEZEN,MET ZIJN CDA GEDACHTE DIE HELEMAAL NIETS VOORSTELD

  • Mostafa Mouktafi, za 28 januari 2012 11:42 Reageer op Mostafa

    Mostafa

    Tofik vecht voor luxe dingen: Kinderpardon.
    Want onder dit kabinet blijft deze onderwerp een luxe verhaal!

  • joost klaassen, za 28 januari 2012 00:58 Reageer op joost

    joost

    Nou vertel maar : wat is er zo verschrikkelijk voor dat kind dat het na 8 jaar verblijf en scholing in Nederland wordt toeglaten.

  • harry jager, za 28 januari 2012 11:02 in reactie op joost klaassen Reageer op harry

    harry

    Op zich is dat niet verschrikkelijk, maar wat doe je als bv Pa een oorlogsmisdadiger blijkt te zijn en deze het land moet verlaten?
    Zoals bij dhr Abul Momand het geval is.

  • joost klaassen, za 28 januari 2012 16:41 in reactie op harry jager Reageer op joost

    joost

    Dan breng je de kids in aanmerking voor het kinderpardon, en pa niet.

    Overigens speelt bij veel beweerdelijke oorlogsmisdadigers dat ze ook niet terug kunnen vanwege gevaar. Die worden dan 'in limbo' gedoogd zonder voorzieningen. Als die situatie lang voortduurt, 10 jaar, komt uiteindelijk die vader ook in aanmerking voor gelegaliseerd verblijf.

    Een leijke oplossing voor een nog lelijker probleem.

  • milow rambaldy, zo 29 januari 2012 13:38 in reactie op harry jager Reageer op milow

    milow

    als het voor Maxima kan, kan het ook voor deze kinderen.

  • het geweten, vr 27 januari 2012 23:03 Reageer op het

    het

    Wel O wello........
    100.000 mensen steunen kinderpardon.
    Niet meer??
    Afgewezen.
    Next!
    Op een valse manier probeert Groen Links alweer een pardon door te drukken, en dat over de ruggen van kinderen.

  • Kitty In Nederland, vr 27 januari 2012 18:52 Reageer op Kitty

    Kitty

    Reactie van de VVD mevrouw gezien gisteravond bij P&W,
    wat een , ijskoude kindonvriendelijke partij.
    Gatver...

  • Wiljan Hoes, za 28 januari 2012 08:48 in reactie op Kitty In Nederland Reageer op Wiljan

    Wiljan

    Kan je je punt onderbouwen? Tot nu toe is het een subjectief gevoel dat je kreeg voor de buis en dat je met ons deelt. Volgens mij straalde die mevrouw warmte uit, en ook fysiek gezien was er niets aan de hand en haalde ze de normale avond-lichaamstemperatuur van 37, 3 graden celsius.

  • Wiljan Hoes, za 28 januari 2012 09:56 in reactie op Kitty In Nederland Reageer op Wiljan

    Wiljan

    Leon, je zegt' Laten we nou eens zorgen dat we ons asielbeleid een beetje op orde en krijgen '
    Bedoel je iets in deze richting:

    http://www.elsevier.nl/web/Opinie/Commentaren/328747/EU-en-immigratie-Leers-dwing-uitzondering-af.htm

  • Wiljan Hoes, za 28 januari 2012 10:00 in reactie op Kitty In Nederland Reageer op Wiljan

    Wiljan

    Kan je je punt onderbouwen? Tot nu toe is het een subjectief gevoel dat je kreeg voor de buis. Eigenlijk niet meer dan een aanval op de persóon en niet de bal. Volgens mij straalde die mevrouw warmte uit, en ook fysiek gezien was er niets aan de hand en haalde ze de normale avond-lichaamstemperatuur van 37, 3 graden celsius.

  • Wiljan Hoes, za 28 januari 2012 10:09 in reactie op Kitty In Nederland Reageer op Wiljan

    Wiljan

    Lijkt me geen probleem om Dibi te overbieden met 300.000 adhesiebetuigingen voor een petitie aan Leers, met deze boodschap erin verwerkt: http://www.elsevier.nl/web/Opinie/Commentaren/328747/EU-en-immigratie-Leers-dwing-uitzondering-af.htm

    Daarom ben ik tegen dit buitenparlementair activisme van Groen-links. Dit is zooo vorige eeuw jaren '90, de jaren van de grootste immigratiegolf ever.

  • Jan Gert, vr 27 januari 2012 18:38 Reageer op Jan

    Jan

    Fantastisch voorstel!
    Wat voor verschrikkelijke egoïst moet je wel niet zijn om een KIND (!!!!) dat langer dan acht jaar in Nederland woont terug te sturen naar Angola, Afghanistan, welk land dan ook.

    Walgelijk dat we in een land wonen dat kinderen hun hele leven hier houd om ze vervolgens, als ze hun plaats hebben gevonden, zonder pardon naar buiten te schoppen. Onbegrijpelijk.

  • koning pruts, di 31 januari 2012 13:07 in reactie op Jan Gert Reageer op koning

    koning

    Technisch gezien doen de ouders en advocaten dat.
    Illegaal verblijven en eindeloos doorprocederen omdat het kan. En voor de centjes natuurlijk.

  • Ruud Velsen, vr 27 januari 2012 15:31 Reageer op Ruud

    Ruud

    Een kinderpardon bestaat niet. Als de kinderen mogen blijven, dan blijven ook de broertjes, zusje, vaders, moeders, opa's, oma's, tantes, ooms. Dat zijn er dan zo weer 30.000. En wie gaat dat betalen. De nederlandse uitkeringsgerechtigden die gekort gaan worden op hun uitkering. Een euro kan je maar een keer uitgeven !

  • Henk Johan Faber, vr 27 januari 2012 21:32 in reactie op Ruud Velsen Reageer op Henk Johan

    Henk Johan

    Met zo'n pardon kunnen de ouders van deze groep (zo'n 1000 kinderen) juist integreren in de samenleving. En die kinderen worden gewoon Nederlands opgegroeid (zijn al Nederlands opgegroeid!!).

  • dr. Bob, vr 27 januari 2012 15:28 Reageer op dr.

    dr.

    Heer Dibbi heeft mij niks gevraagd. En 16900.000 anderen ook niet.

  • de heer Meijerink, vr 27 januari 2012 18:01 in reactie op dr. Bob Reageer op de heer

    de heer

    Dat hoeft hij van mij ook niet, want 16.900.000 - 1.500.00 inwoners vinde ndat dit pardon gewoon moet doorgaan. Mét hun ouders erbij. Wij (die 15.400.000 Nederlanders) laten ons niet gijzelen door een geblondeerde indo met moslim-fobie! Die paar mensen kunnen er nog gemakkelijk bij. Dan wordt de kans op een mooi rond getal (17.000.000) dit jaar ook groter.

  • harry jager, za 28 januari 2012 12:30 in reactie op de heer Meijerink Reageer op harry

    harry

    Dus ook al is 1 van de ouders een oorlogsmisdadiger dan mag heel de familie blijven omdat deze kinderen hebben.
    Ik zie het volgende generaal pardon al voor mij, oorlogsmisdadigers die geen kinderen hebben moeten blijven anders is er rechtsongelijkheid met oorlogsmisdadigers die wel kinderen hebben.
    zie ook http://www.joop.nl/politiek/detail/artikel/leers_dwingt_nederlandse_kinderen_naar_afghanistan/

  • het geweten, vr 27 januari 2012 14:29 Reageer op het

    het

    We hebben hier over een kinderpardon, maar hoe zit het met de rest van de familie??
    Ja , Ja NU heb ik je!!
    Want de rest zou dan ook een pardon moet krijgen volgens links Nederland.
    Een héél slecht plan!
    Het is gewoon Rutte1 pesten over de ruggen van kleine kinderen.
    Punt.

  • Jan Peters, vr 27 januari 2012 14:29 Reageer op Jan

    Jan

    www.neemeenafrikaanskindinhuisenbetaaldeopvoeding.nl

    He? 0 aanmeldingen

  • El Che, vr 27 januari 2012 14:21 Reageer op El

    El

    Wat een hoop ijskoude, egoistische, kindonvriendelijke en onmenselijke reacties. Dat zegt iets over het harde asociale klimaat wat er bij een aantal mensen leeft. Ondanks het feit dat je zo langzamerhand van sommigen alles, wat onmenselijk is, zelfs als het kinderen betreft, kunt verwachten, schrik ik van this hart of stone mentaliteit.
    Ik sluit mij aan bij de reactie van Bernie Whistler: Van kids in deze doelgroep blijf je met je xenofikken af.

  • Frans Lenaen, vr 27 januari 2012 15:45 in reactie op El Che Reageer op Frans

    Frans

    Uw reactie getuigt in het gunstigste geval van een enorme naiviteit.
    De consequentie van het voorstel (een open einde voorstel) is dat mensensmokkkelaars gouden tijden tegemoet gaan en kinderen misbuikt gaan worden vanwege dat papiertje. Want de ouders mogen dan natuurlijk ook blijven.
    Om maar te zwijgen van het oprekken van procedures.
    Vooral advocaten zullen er beter van worden.

    Juridisch, politiek en maatschappelijk een volstrekt onverantwoord voorstel dat het natuurlijk ook nooit zal halen.
    Het is een domme publiciteitsstunt van Dibi.

  • El Che, vr 27 januari 2012 16:53 in reactie op Frans Lenaen Reageer op El

    El

    Noem mij maar naïef, dat interresseert mij niet zoveel, dat zijn jouw woorden. Belangrijker is dat ik mijzelf in de spiegel kan kijken en daar een mens zie. Van kinderen blijf je af. En zeker als staat. Kinderen bescherm je altijd en overal! Mensenhandelaren dienen wereldwijd gewoon zwaar aangepakt te worden. Maar dit kun je nooit, maar dan ook nooit als excuus gebruiken om kinderen te laten verrekken.

  • Frans Lenaen, vr 27 januari 2012 17:24 in reactie op El Che Reageer op Frans

    Frans

    Precies.
    Van kinderen blijf je af en daarom juist is dit zo''n dom voorstel.
    Natuurlijk moeten mensenhandelaren gestraft worden, maar de consequentie van dit voorstel is dat mensenhandelaren kinderen zullen misbruiken en als ze eenmal in NL zitten, dan zullen jarenlange procedures zorgen voor verdere onzekerheid. Ook niet bepaald in het belang van kinderen.

    Als ouders na een zorgvuldige procedure uitgezet worden, dan is het volstrekt logisch dat de kinderen volgen. Het is de verantwoordelijkheid en risico van de ouders geweest om asiel aan te vragen; zij dragen ook de verantwoordelijkheid voor het kind.

  • Henk Johan Faber, vr 27 januari 2012 21:28 in reactie op El Che Reageer op Henk Johan

    Henk Johan

    Deze "naïeveling" is het compleet met je eens.

  • YggY ..., vr 27 januari 2012 14:15 Reageer op YggY

    YggY

    Vanuit een dependance van Wilders Bobbejaanland wordt de bewering gedaan dat van de 28.600 asielzoekers die een generaal pardon is verleend er 80% in de bijstand zou zitten.

    Nou is er een onderzoek door vluchtelingenwerk gedaan in november 2011 waar aangetoond werd dat 40% een baan heeft gevonden en met de correctie dat een aantal van die generaal pardonners kostwinner is geworden voor andere generaal pardonners is de conclusie gerechtvaardigd dat de helft van de generaal pardonners inmiddels aan het werk is.

    Gezien de moeilijkheden die allochtonen op de arbeidsmarkt hebben wat niet 1,2,3, te wijten is aan de allochtonen maar aan werkgevend Nederland is dat dus een goed resultaat.

    Dat Wilderiaanse cijfer van 80% is niet allen zwaar overdreven het is ook nog eens een abjecte leugen.

  • Piet Monster, vr 27 januari 2012 13:18 Reageer op Piet

    Piet

    De mensensmokkelaars zullen groen links dankbaar zijn voor het openen van een nieuwe kinderroute naar nederland. Toen Nederland besloot dat ama's niet meer uitgezet zouden worden stonden er direct 4000 zogenaamde Angolese wezen , van wie er geen enkele wees bleek te zijn, aan de poort. Ook nu zal het verleidelijke praatje van de mensensmokkelaars (onder de 18 mag je altijd in nederland blijven en er anders komt er om de paar jaar wel weer een pardon) menigeen overhalen huis en haard achter te laten en duizenden dollars aan uitbuiters te betalen.

  • Sylvia Stuurman, vr 27 januari 2012 13:55 in reactie op Piet Monster Reageer op Sylvia

    Sylvia

    'voor asielkinderen die langer dan acht jaar in Nederland wonen.'

    Daar had je blijkbaar overheen gelezen...

  • Piet Monster, vr 27 januari 2012 19:11 in reactie op Sylvia Stuurman Reageer op Piet

    Piet

    dus zullen de mensensmokkelaars benadrukken dat je de procedures zo lang mogelijk moet rekken, asieladvocaten zullen de jonge asielzoeker er graag bij helpen.

  • Hassan Derbi, vr 27 januari 2012 13:09 Reageer op Hassan

    Hassan

    Ben bang dat het mensensmokkelaars sterk zal aanmoedigen en ze een argument zal geven t.o.v. de te smokkelen kinderen. Het zal het probleem alleen verder aanwakkeren ben ik bang.

    Geweten en medemenselijkheid tegenover verstand. Moeilijk. Maar ik heb toch maar getekend.

  • Andy P, vr 27 januari 2012 12:31 Reageer op Andy

    Andy

    Als dit pardon erdoor komt, dan is dat een zwarte dag voor de rechten van het kind. Zij zullen dus als gereedschap gebruikt gaan worden voor een verblijfsvergunning door kans armen en hun z.g.n. Do good advocaten. Deze kinderen zullen dus geen toekomst hebben. Tuurlijk voor de simpelen onder ons klinkt het mooi zo'n pardon, maar iemand met een minimaal een beetje intelligentie, compassie en menslievendheid weet dat dit vreselijk voor die kinderen gaat worden.

  • Peet Van Velzen, vr 27 januari 2012 13:30 in reactie op Andy P Reageer op Peet

    Peet

    Daar heeft u helemaal gelijk in. Jammer dat Tofik dat niet inziet.
    Verder is het goed nieuws voor de kinderhandelaren, als dit onzalige plan doorgaat.

  • Klaas Slager, vr 27 januari 2012 13:50 in reactie op Andy P Reageer op Klaas

    Klaas

    Daar hebben we opiniepeilingen voor.

  • Jim Peeters, vr 27 januari 2012 12:11 Reageer op Jim

    Jim

    Clementie voor ama's langer dan 5jr in NL? Dat betekent dus dat elke 13jarige, die via een door zijn ouders betaalde vliegtuigticket (1000e), een Nederlandse verblijfsvergunning gaat krijgen. Immers de NL overheid mag van de EU niemand voor hun 18de jaar het land uitzetten.

  • Jim Peeters, vr 27 januari 2012 12:03 Reageer op Jim

    Jim

    "clementie voor asielkinderen die langer dan acht jaar in Nederland wonen"

    8 jaar procedures opstapelen, bedriegen en vertragen zal dus het gevolg zijn

  • Frans Lenaen, vr 27 januari 2012 11:48 Reageer op Frans

    Frans

    Dit is een onuitvoerbare en onverantwoorde open einde regeling en een vrijbrief om met kinderen naar Nederland te komen.
    Je mag dan hoe dan ook blijven. Alle asielprocedures kunnen in de prullebak.
    Lekker eerlijk ook voor mensen die geen kinderen hebben.

    Dit voorstel zal het dan ook nooit halen en tekent de domheid van sommige mensen op links.

  • King Benzai, vr 27 januari 2012 11:03 Reageer op King

    Wat een onzin zeg. Bah bah.

    Da´s dus een vrijbrief voor mensen om maar kinderen te hebben VOOR ze hierheen komen en/of als ze al hier zijn, snel nog een kindje verwekken... Want ja, je kunt zo´n kind niet alleen laten, dan moeten de ouders ook hierblijven. Da´s dan de volgende regel.

    Deze regel is even grote onzin als die massaal misbruikte familie herenigingsregel. Of ouders met kinderen in het buitenland sponsoren zonder controle mogelijkheden.

    Let wel: deze regel vind nu steun bij mensen die straks weer liggen te emmeren dat de regering zoveel bezuinigd. Dat de uitkeringen te laag zijn. Of dat ze zoveel ziektekosten moeten betalen. Etc. Etc...

  • Marjolein Stuijfbergen, vr 27 januari 2012 10:57 Reageer op Marjolein

    Marjolein

    Wie had ooit kunnen denken dat we in Nederland, ter bescherming voor kinderen, een petitie rond moeten laten gaan?

  • Peet Van Velzen, vr 27 januari 2012 11:15 in reactie op Marjolein Stuijfbergen Reageer op Peet

    Peet

    Wie had kunnen denken dat ouders in Angola hun kinderen alleen op het vliegtuig richting Nederland zetten, omdat ze weten dat wij die kinderen zielig vinden en dus hun complete opvoeding betalen. Mauro was niet alleen: zijn oudere zus en broer waren ook al naar Nederland gestuurd door hun ouders.

  • Erwin Schenk, vr 27 januari 2012 11:35 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op Erwin

    Erwin

    Wel eens overwogen om trots te zijn op het feit dat wij de beschaving en welvaart bezitten om dat kleine aantal kinderen dat hier aankomt een betere toekomst te bieden? Of is dat 'zielig'?

  • Piet Monster, vr 27 januari 2012 19:24 in reactie op Erwin Schenk Reageer op Piet

    Piet

    nee, dat is zeker niet zielig,
    maar sommige mensen staan zich zo ontzettend voor op hun sociaalheid en goedmoedigheid dat het wel lijkt of die asielzoeker kinderen er vooral zijn als het uithangbord waarmee ze aan de wereld kunnen tonen hoe verschrikkelijk en moreel verheven goed ze wel niet zijn. Zie bijvoorbeeld bij grote acties altijd die o zo betrokken BN ers die zich belangeloos inzetten ( lees, imagebuilden) Links zal altijd nieuwe zieligheidsgevallen blijven creeeren, aangezien ze de motor zijn van de zieligheidsindustrie .
    Dat maakt mij zeer wantrouwend ten opzichte van al die zelfbenoemde goeiigerds. Dat het pardon een nieuwe mensensmokkel route oplevert boeit ze niets, als zij maar sociaal kunnen koketteren.

  • Erwin Schenk, vr 27 januari 2012 23:02 in reactie op Piet Monster Reageer op Erwin

    Erwin

    Wie of wat is dan wel dat 'links'? Ik vind dat altijd zo'n vage krachtenloze term dat enkel wordt ingezet bij gebrek aan feitelijke argumenten waarop een mening gebaseerd zou moeten zijn. Nee, ik laat mij niet meeslepen in een piketpalen meningen discussie van het niveau 'links/rechts'. Goed weekend verder.

  • Marjolein Stuijfbergen, vr 27 januari 2012 19:13 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op Marjolein

    Marjolein

    Ten eerste mag u verschrikkelijk dankbaar zijn dat u leeft in een samenleving waar ouders zich niet eens hoeven af te vragen of hun kind enig overlevingskans heeft. Of op z'n hoogst een leven in armoede zonder scholing, en zich mag gaan vermaken op een vuilnisbelt.
    En zich dus ook nooit hoeven af te vragen of er eventueel mogelijkheden zijn om een kind af te staan aan ouders in een ander werelddeel.....

    Persoonlijk moest ik er niet aan denken :-((((((((((((

    Ten tweede, zijn deze kinderen het kind van de rekening van een beleid dat veel te lang duurt. Daar nemen we eerst zelf de verantwoordelijkheid voor i.p.v. dat we die op die kinderen afschuiven; hoe immoreel zou dat zijn?

    Hierop volgend het derde punt: als we kinder-of mensensmokkelaars willen afschrikken zullen we voor asielzoekers en immigranten bij aanvang het beleid aan moeten passen omdat te demotiveren. Dus ook hierin zelf onze verantwoordelijkheid nemen.

    Ten vierde zijn en blijven we als Land collectief verantwoordelijk voor welk beleid dan ook. Helemaal ten aanzien van asielbeleid en immigratie.

    Dat we niet al het leed van de wereld op ons kunnen nemen, is logisch. Maar wat is al het leed? En wat we kunnen we niet delen, of waarom willen we alles voor ons zelf? Wat komen we werkelijk te kort, dat we kinderen trauma's willen bezorgen? Dat we kinderen psychisch, sociaal en economisch ontzettende schade toe willen brengen?

    Als er al grenzen gesteld moeten worden is het aan onethisch en immoreel gedrag, en niet aan landsgrenzen voor mensen en kinderen in nood.

  • Sylvia Stuurman, vr 27 januari 2012 10:34 Reageer op Sylvia

    Sylvia

    http://www.kinderpardon.nu/

  • Peet Van Velzen, vr 27 januari 2012 11:11 in reactie op Sylvia Stuurman Reageer op Peet

    Peet

    Het is weer zo'n open-einde voorstel van GroenLinks:
    - of het er 20 of 20.000 zijn het maakt ze niets uit
    - geen leeftijdsindicatie: iedereen is welkom hierzo
    - geen indicatie dat het nu een keertje stop met die Generaal Pardonnen

  • Heinz Brauswasser, vr 27 januari 2012 10:22 Reageer op Heinz

    Heinz

    Is dit een specifiek Nederlands thema ? Ik kijk vaak naar de Belg, Duitse-, Oostenrijkse zenders en de BBC. Daar zie en hoor ik nooit iets over dit onderwerp. Zijn wij hierin uniek ?

  • Henk De Bree, vr 27 januari 2012 11:17 in reactie op Heinz Brauswasser Reageer op Henk

    Henk

    JA. Wij doen overloos lang over dingen, geven iedereen ruimte om tig keer te procederen, zelfs als mensen al in andere europese landen ne gehoord hebben. En als dat niet lukt gaan we een petitie beginnen, en als dat niet helpt dan hebben we nog mensen met een 'geweten' op de staats tv en als dat niet werkt hoop je als asielzoeker dat je in een door de PvdA geleide stad woont waarna de burgemeester zich keert tegen de wet.

    Zoiets als mag dat? Nee, echt niet? Nee, zeker weten van niet? Neeeeeeee, toch niet een beetje? Nee, ok dan blijf ik toch.

  • Leon Abels, vr 27 januari 2012 12:15 in reactie op Henk De Bree Reageer op Leon

    Leon

    Je komt een beetje gefrustreerd over.
    Er zijn ook gevallen bekend waar drie uitspraken van drie verschillende rechters liggen die zeggen dat de mensen in kwestie recht hebben op een verblijfsvergunning en noch wordt er een uitzettingprocedure in gang gezet.

    Ik ben het met je eens dat in veel gevallen de procedures veel te lang duren. Hierdoor ontstaat als vanzelf een probleem met kinderen die hier geboren of geworteld zijn, waardoor het bijna onmenselijk is geworden om mensen te dwingen naar een ontwikkelingsland te verhuizen.
    De vraag is: aan wie ligt dat? Kun je het de mensen kwalijk nemen dat de Nederlandse staat niet in staat is om snel een juiste beslissing te nemen of ligt die verantwoordelijkheid bij de Nederlandse staat?
    Door de ellenlange procedures creëert de Nederlandse staat zelf die zgn. schrijnende gevallen. En als er dan iemand slachtoffer is geworden van dit wanbeleid wordt ie nog dubbel slachtoffer omdat ie ook nog het land uitgezet wordt.

    Laten we nou eens zorgen dat we ons asielbeleid een beetje op orde en krijgen en geef die kinderen nu slachtoffer dreigen te worden van ons eigen wanbeleid het voordeel van de twijfel. Echt, het zijn er heus niet zoveel.

  • Henk De Bree, vr 27 januari 2012 10:01 Reageer op Henk

    Henk

    100.000 dat lijken er dan toch echt 8.000.000 te weinig lijkt me. Ik zou zeggen doe iets met Twitter dan heb je 10.000 mensen die iets vinden en dat is dan volgens de volgers ook een heleboel maar zelfs voor Maurice De Hond te weinig om een gedegen meerderheid te vertegenwoordigen.

    En als links dat toch wil, dat mensen dus via de rechterlijke macht keer op keer horen dat het niet mag, dan moet het IJsselmeer maar gepolderd worden want als we iedere keer weer een argument hebben om een middelgrote gemeente per jaar toe te laten, waar laten we die mensen dan?

  • koning pruts, di 31 januari 2012 13:12 in reactie op Henk De Bree Reageer op koning

    koning

    De twittergeneratie Komt dagelijks in aanraking met deze potentieel pardonners. Twijfel dat veel zich over het lot van kansjongeren in de dop Zullen buigen.

  • Bernie Whistler, vr 27 januari 2012 09:59 Reageer op Bernie

    Bernie

    ik heb 'm ook meteen ondertekend en verwacht eigenlijk van elke fatsoenlijk denkende medelander dattie precies hetzelfde doet. 'We' hebben in de donkerbruine jaren '40 - '45 van de vorige eeuw ruim voldoende kids gedeporteerd dunkt me. De huidige bruine coalitie, gedoogd door een meeregerende fascistoïde club kan er blijkbaar maar geen genoeg van krijgen.

    Van kids in deze doelgroep blijf je met je xenofikken af.

  • Frans Lenaen, vr 27 januari 2012 10:18 in reactie op Bernie Whistler Reageer op Frans

    Frans

    Ah, WO2 wordt er, bij gebrek aan argumenten, maar weer een bijgesleept.
    Als de ouders moeten teruggaan naar hun land van herkomst, dan zie ik niet in waarom de kinderen zouden moeten kunnen blijven.

  • Peet Van Velzen, vr 27 januari 2012 09:47 Reageer op Peet

    Peet

    Bij het vorige Generaal Pardon riep links in koor: "echt hoor, dit is eenmalig, en deze mensen zijn een verrijking voor Nederland". Nu blijkt dat 80% van de toenmalige Generaal-Pardonners in de bijstand zit, en maakt links zich op voor het volgende Generaal Pardon.

  • Heinz Brauswasser, vr 27 januari 2012 10:03 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op Heinz

    Heinz

    Zeer pijnlijk voor mij Peet. Dat ik jou dit keer gelijk moet geven.

  • Herman , vr 27 januari 2012 13:28 in reactie op Heinz Brauswasser Reageer op Herman

    Herman

    Daar moet ik mij helaas bij aansluiten Bruintje.
    Jammer dat het zo gelopen is.

  • sam fisher, vr 27 januari 2012 12:37 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op sam

    sam

    u heeft helemaal gelijk en ik deel uw mening. +1

  • Hassan Derbi, vr 27 januari 2012 13:11 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op Hassan

    Hassan

    Hun kinderen gaan naar school en die zullen nog eens je AOW gaan betalen kerel. Dus ja inderdaad en letterlijk een verrijking.

    Regeren is vooruitzien. En dat kunnen ze bij de PVV niet want die staren zich al blind op de Islam.

  • Tom Meijer, vr 27 januari 2012 09:40 Reageer op Tom

    Tom

    Het moet makkelijk mogelijk zijn dit getal te verveelvoudigen.

  • Addy Stoker, vr 27 januari 2012 09:31 Reageer op Addy

    Addy

    ik behoor tot de ondertekenaars van de petitie, mijn partij Verenigd Links - Feriene Lofts staat van harte achter de inhoud daarvan. Ik hoop dat ze in het CDA ook nog enige compassie over hebben...

 

Reageren

opiniemakers

Populair

Scroll naar boven Scroll naar boven